(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20  آذر 1389- شماره 19812

نيروي انتظامي: جز قمه زني همه شيوه هاي عزاداري آزاد است
سردار احمدي مقدم: اعدام سارقان مسلح تأثير زيادي در پيشگيري از جرم دارد
 محكوميت 3 نفر از عاملان خريد و فروش امتيازات پتروشيمي قطعي شد
دادستان عمومي و انقلاب تبريز: آزادي سكينه محمدي كذب محض است
در فريدن تصادف دو خودرو 10 كشته بر جاي گذاشت
رئيس اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي: خريد خدمت سربازي بيمه شدگان صحت ندارد
رويدادهاي خارجي
آتش سوزي در جنگل ابرشاهرود مهار شد
متهم پرونده اختلاس 577ميليارد ريالي از 2بانك مجرم شناخته شد
آغاز تدريجي بارش ها در غرب و جنوب غرب كشور
دستگيري اعضاي باند منافي عفت عمومي در تبريز
استاندار گلستان براي چندمين بار از مهار آتش سوزي خبر داد
قديمي ترين كتابخانه مشكين شهر تخريب شد
متلاشي شدن باند كلاهبرداران ميلياردي در تبريز
سارق 138خودرو در ولانجرد دستگير شد
رسوايي اخلاقي شاهزادگان سعودي



نيروي انتظامي: جز قمه زني همه شيوه هاي عزاداري آزاد است

معاون اجتماعي ناجا گفت: به غير از مراسم قمه زني در منظر عموم براي ساير نمادها مانند حمل علم و كتل، بلندگو و نواختن طبل و... هيچ گونه ممنوعيتي وجود ندارد.
سردار بهمن كارگر گفت: حمل علم و كتل، خطاطي هاي مذهبي بر روي بدنه خودرو و پخش صوت و عزاداري از داخل خودروها و نيز نصب شمائل نياز به برخورد انتظامي ندارد.
وي افزود: به غير از مراسم قمه زني در منظر عمومي براي ساير نمادها مانند حمل علم و كتل، بلندگو و نواختن طبل، سنج و سازهاي مرسوم سنتي هيچ گونه ممنوعيتي وجود ندارد.
به گزارش ايسنا كارگر خاطرنشان كرد: در اين ايام خطاطي هاي مذهبي بر روي شيشه، در موتور و صندوق عقب و پخش صوت عزاداري از داخل خودروها و نصب شمائل نياز به برخورد انتظامي نداشته و در صورت ضرورت مراتب به صورت ارشادي و با همكاري عزاداران حل و فصل مي شود.
گزارش مهر نيز حاكي است معاون اجتماعي نيروي انتظامي گفت: يكي از مسئولان نيروي انتظامي اظهار كرده بود كه هيئت هايي كه در سال گذشته با پليس همكاري نكرده اند و يا مرتكب تخلف شده اند امسال مجوز دريافت نمي كنند كه اين موضوع هيچ صحت نداشته و به پليس ارتباطي ندارد.
سردار كارگر افزود: از امسال ساعت هاي عزاداري در سراسر كشور محدوديتي نداشته و عزاداران مي توانند تا هر زمان كه مي خواهند به عزاداري بپردازند.
به گزارش فارس سردار رحيمي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيز گفت: ايستگاه هاي صلواتي مسير عبور خودروها را مختل نكنند.

 



سردار احمدي مقدم: اعدام سارقان مسلح تأثير زيادي در پيشگيري از جرم دارد

فرمانده نيروي انتظامي گفت: سخنان رئيس قوه قضائيه در مورد اعدام سارقان مسلح قطعاً در پيشگيري از جرم بسيار مؤثر خواهد بود.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه اختتاميه چهاردهمين دوره آموزش رئيسان دفاتر رده هاي نيروي انتظامي با تأكيد بر اينكه سرقت مسلحانه، گروگانگيري و تجاوز به عنف امنيت رواني جامعه را به خطر مي اندازد گفت: تدبير آيت الله لاريجاني مبني بر اينكه حكم سارق مسلح قطعاً اعدام است، در قوه قضائيه جاري شود.
وي با اشاره به اينكه اخيراً شاهد سرعت عمل، شدت و قاطعيت در مجازات ها هستيم، افزود: همزمان نيز با افزايش ريسك جنايت هاي خشن روبرو هستيم كه اين يك كاهش نسبي را در اين گونه جرائم بدنبال داشته است.
احمدي مقدم تصريح كرد: فكر مي كنم اگر با جديت اين تدبير پيگيري و اجرا شود قطعاً و مسلماً اين گونه جرائم به حداقل خودش خواهد رسيد.
وي خاطرنشان كرد: شدت عمل در برخورد با سرقت مسلحانه، گروگانگيري و تجاوز به عنف باعث پيشگيري خواهد شد وگرنه كوتاهي در مجازات ها و فاصله گرفتن از زمان ارتكاب جرم در اجراي مجازات، آثارش را به شدت تقليل مي دهد و اثر پيشگيرانه نخواهد داشت.
فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه برگزاري نهمين مجمع امدادگران عاشورا نيز گفت: نيروي انتظامي فعلاً مسئوليتي در حفاظت از شخصيت هاي داخلي ندارد.
احمدي مقدم تصريح كرد: البته متاسفانه امروز يك روحيه اي در برخي مسئولان و افرادي كه حفاظت از آنها وجود دارد هست و آن اينكه همواره از حفاظت فرار مي كنند يعني آن را براي خودشان دست و پاگير مي دانند يا تواضع نشان مي دهند. برعكس كساني كه از گذشته هم حفاظت داشتند و امروز هم اين حفاظت ضرورتي ندارد اصرار دارند حفاظت شان ادامه پيدا كند.
به گزارش ايسنا وي افزود: طبيعتاً تصميم گيري در مورد اينكه حفاظت اين دسته افراد ادامه پيدا كند يا نه در اختيار خودشان نيست اما مي خواهم بگويم اين روحيه وجود دارد.

 



در شعبه 68 دادگاه تجديدنظر محكوميت 3 نفر از عاملان خريد و فروش امتيازات پتروشيمي قطعي شد

مستشاران شعبه 68 دادگاه تجديدنظر استان تهران حكم قطعي مجازات متهمان پرونده اي را در مجتمع قضايي امور اقتصادي صادر كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي و براساس رأي صادر شده، «رضا ياوري رامشه» فرزند «حسن» از حيث پرداخت رشوه به مبلغ 30 ميليون ريال به تحمل 60 ضربه شلاق تعزيري و ضبط مال ناشي از ارتشاء به نفع دولت و از حيث اتهام در معرض خريد و فروش قراردادن امتياز (محصولات پتروشيمي)- موضوع صدر ماده 2 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشاء و اختلاس و كلاهبرداري مصوب 1367 به پرداخت جزاي نقدي به مبلغ 40 ميليارد ريال در حق صندوق دولت محكوم شد.
همچنين «غلامرضا شاه علي» فرزند محمد از حيث اتهام در معرض خريد و فروش قراردادن امتياز (محصولات پتروشيمي) به پرداخت جزاي نقدي به مبلغ 25 ميليارد ريال در حق صندوق دولت محكوم شد.
بنابراين گزارش، همچنين «كاظم علي اورنگي عصر» فرزند عباسعلي از حيث اتهام در معرض خريد و فروش قراردادن امتياز (محصولات پتروشيمي) به پرداخت جزاي نقدي به مبلغ هفت ميليارد ريال در حق صندوق دولت محكوم شد.
محكوميت يك كارمند
به اتهام اخذ رشوه 10 ميليون توماني
يك كارمند وزارت صنايع و معادن به اتهام اخذ رشوه در مجتمع امور اقتصادي محكوم به انفصال خدمت، ضبط مال و شلاق شد.
با اعلام شكايت اداره كل حقوقي و قضايي معاونت اطلاعات اقتصادي وزارت اطلاعات، پرونده اين متهم در دستور كار مجتمع قضايي امور اقتصادي قرار گرفت و پس از صدور كيفرخواست در دادسرا به شعبه 1193 دادگاه عمومي تهران ارسال و پس از صدور رأي بدوي جهت تجديدنظر خواهي به شعبه 68 دادگاه تجديدنظر ارجاع كه شعبه مذكور نيز راي صادره از سوي شعبه 1193 را اصلاح و تأييد كرد.
براساس اين گزارش، «احمد حجتي» فرزند مسعود كارمند وقت وزارت صنايع و معادن به اتهام اخذ رشوه به مبلغ يكصد ميليون ريال به تحمل يك سال حبس تعزيري، پرداخت جزاي نقدي معادل وجه مأخوذه، انفصال موقت از خدمات دولتي به مدت سه سال، ضبط مال ناشي از ارتشاء به نفع دولت و پرداخت ده ميليون ريال جزاي نقدي بدل از شلاق به دليل كهولت سن محكوم شد.
براساس اعلام پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي، رأي صادره براساس ماده 188 قانون آيين دادرسي كيفري دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري مصوب 1387 اعلام شده است.

 



دادستان عمومي و انقلاب تبريز: آزادي سكينه محمدي كذب محض است

دادستان عمومي و انقلاب تبريز خبر آزادي سكينه محمدي آشتياني را كذب محض خواند و گفت: هرگز اجازه نخواهيم داد اين گونه شايعات خللي در روند رسيدگي قانوني به اين پرونده وارد سازد.
به گزارش فارس، موسي خليل اللهي ديروز در تبريز هرگونه خبر آزادي موقت سكينه محمدي آشتياني از سوي دادستان تبريز را تكذيب كرد.
وي افزود: هم اينك خانم محمدي در زندان مركزي تبريز به تحمل كيفر محبوس است.
وي با رد هر گونه خبر آزادي موقت سكينه محمدي آشتياني اظهار داشت: رسانه هاي غربي با شانتاژهاي خبري و دروغ پردازي هاي متعدد بار ديگر آبروي از دست رفته خود را به حراج گذاشته و با خبرسازي دروغ درصدد تشويش اذهان عمومي هستند.
وي ادامه داد: پرونده سكينه محمدي آشتياني در حال گذراندن روند قانوني خود بوده و اين گونه شانتاژهاي سياسي غربي آب در هاون كوبيدن است.
خليل الهي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: هرگز اجازه نخواهيم داد اين گونه شايعات خللي در روند رسيدگي قانوني به پرونده سكينه محمدي آشتياني وارد سازد.
سكينه محمدي آشتياني در سال 1385 به اتهام زناي محصنه، قتل و جنايت از سوي دادگاه كيفري تبريز به اعدام محكوم شده است.
روز پنجشنبه (18 آذر) برخي از رسانه هاي غربي مدعي شدند كه سكينه آشتياني از زندان آزاد شده است.

 



در فريدن تصادف دو خودرو 10 كشته بر جاي گذاشت

در سانحه تصادف بين يك دستگاه كاميون ولوو با يك دستگاه ميني بوس، در فريدن 20 نفراز هموطنان كشته و مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از فريدن، صبح پنج شنبه يك دستگاه كاميون ولوو با يك دستگاه ميني بوس تصادف كرد و منجر به فوت 10 نفر و زخمي شدن 10 نفر ديگر شد.
براساس اطلاعات واصله وضعيت چهار نفر از مجروحان وخيم گزارش شده است.
بر پايه اين گزارش، چهار مجروحي كه وضعيت آنان وخيم گزارش شده به بيمارستان هاي اصفهان منتقل شده اند. دليل اين تصادف انحراف به چپ و خواب آلودگي راننده ولوو اعلام شده است.

 



رئيس اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي: خريد خدمت سربازي بيمه شدگان صحت ندارد

رئيس اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا از افزايش مراجعه مشمولان به مراكز وظيفه عمومي كشور در پي انتشار غلط خبر مربوط به سهم خريد بيمه دوره خدمت سربازي خبر داد.
سرهنگ حجت الله واعظي نژاد با اعلام اين خبر، گفت: در پي انتشار خبري با عنوان «خريد خدمت سربازي بيمه شدگان» به نقل از يكي از مسئولان تامين اجتماعي در تعدادي از رسانه ها، حجم تماس ها و مراجعات حضوري مشمولان و خانواده هاي آنان به مراكز وظيفه عمومي در كشور افزايش پيدا كرد.
واعظي نژاد افزود: آنچه مورد نظر مسئولان ذيربط در تامين اجتماعي در اعلام اين خبر بوده در ارتباط با سهم خريد بيمه دوره خدمت سربازي و به عبارتي پرداخت حق بيمه دوره خدمت وظيفه عمومي از سوي بيمه شدگان براي برخورداري از مزاياي آن در سنوات بازنشستگي بوده است و نه خريد خدمت سربازي.
به گزارش ايسنا وي ضمن تكذيب شايعه ايجاد شده درباره فروش خدمت سربازي گفت: اين شائبه به خاطر اطلاع رساني غلط و عدم شفافيت در بيان مطالب به وجود آمده است.

 



رويدادهاي خارجي

يخبندان شديد و كولاك دهها هزار اروپايي را سرگردان كرد

دپارتمان حمل و نقل جاده اي اتحاديه اروپا از بروز مشكل رفت و آمد و وقوع تصادفات رانندگي در اكثر كشورهاي عضو اين اتحاديه خبر داد و اعلام كرد كه يخبندان و بارش برف و كولاك عامل اين بي نظمي است.
«برايس هورت فو» وزير كشور فرانسه در مصاحبه اي با رسانه هاي دولتي اين كشور، يادآور شد كه در پي كولاك شديد چهارشنبه بيش از 11 سانتيمتر تنها در پاريس برف باريده كه از سال 1987 ميلادي تاكنون بي سابقه بوده است.
اين كولاك باعث يخبندان اكثر جاده ها و راه هاي اين كشور شده است، به طوري كه نزديك به يك هزار مسافر مجبور شدند شب را در هواي سرد و يخ زده سپري كنند.
براساس اعلام دپارتمان مديريت بحران فرانسه و خبرگزاري فرانسه، براي پاكسازي مناطق برف گير سه هزار خودروي برف روب در اختيار گرفته شده است، اما وضعيت جوي به حدي وخيم و نامساعد است كه امكان برف روبي وجود ندارد.
بارش برف طي عصر چهارشنبه گذشته به حدي بود كه هزاران راننده با رها كردن خودروهايشان در جاده هاي مشرف به پاريس خود را پاي پياده به منازل و يا جايگاههاي اضطراري رساندند.
گروههاي امدادرسان گفته اند، ظرف چهارشنبه شب به بيش از سه هزار و 500 نفر از رانندگان گرفتار در برف در سطح جاده هاي كشور امدادرساني كرده و آنها را در 78 نقطه از اماكن اضطراري در نظر گرفته شده از سوي دولت جاي دادند.
وجود يخبندان در سطح جاده هاي شمالغرب كشور طي بعدازظهر چهارشنبه باعث شد تا صفي 350 كيلومتري از خودروها تشكيل شده و ترافيك طولاني ايجاد شود كه اين وضعيت تا روز پنج شنبه نيز ادامه داشت.
اين در حاليست كه استانداري پاريس نيز پنجشنبه از شهروندان خواست به دليل سرما و وجود يخبندان تا حد امكان از خودروهاي شخصي استفاده نكرده و از منازل خود خارج نشوند.
براساس گزارش دپارتمان جاده اي و حمل و نقل اتحاديه اروپا، وضعيت جوي در آلمان نيز به حدي نامساعد است كه فرودگاه «فرانكفورت» به دليل يخ زدگي سطوح باندها، مجبور شد تا اكثر پروازها را لغو كند، به طوري كه بيش از 10هزار مسافر مجبور شدند در پايانه هاي اين فرودگاه بين المللي چندين ساعت در انتظار بمانند.
بارش برف همچنين در جنوب آلمان نيز مشكلاتي ايجاد كرده است. تاخير در حركت قطارها، شكستن درختان و قطع برق از جمله اين خسارت ها هستند.
همچنين طي اين دو روز صدها تصادف در اتوبان ها و جاده هاي اين كشور گزارش شده است. ضمن آنكه مترو و اتوبوس هاي داخل شهر نيز دچار مشكلاتي در ارايه سرويس شده اند.همچنين قطارهاي كشورهاي اروپايي چون آلمان، ايتاليا، فرانسه و اسپانيا هم به دليل اين كولاك و برف هم با تاخير و لغو حركت ها مواجه بودند.
براساس اعلام اين دپارتمان وضعيت جوي و وقوع كولاك و بارش برف سنگين هم باعث وقوع تصادفات ناگوار جاده اي شده است، اما تاكنون از تعداد كشته شدگان و قربانيان اين سوانح جاده اي مرتبط با كولاك اطلاعي در دست نيست.

 



آتش سوزي در جنگل ابرشاهرود مهار شد

به گزارش فارس معاون عمراني استانداري سمنان از مهار آتش سوزي در جنگل ابرشاهرود خبر داد.
محمدهادي اظهار داشت: با تلاش مأموران، نيروهاي امدادي و مردمي آتش سوزي در جنگل ابرشاهرود در جغرافياي استان سمنان مهار شده است.
وي افزود: با حضور به موقع نيروهاي امدادي و مسئولان استان سمنان در منطقه و فعاليت نيروها خوشبختانه آتش در اين جنگل در اسرع وقت مهار شده است.
معاون امور عمراني استانداري سمنان اضافه كرد: آتش سوزي در جنگل ابر سطحي بوده است. عموزاده تصريح كرد: خوشبختانه اين آتش سوزي خسارتي به درختان منطقه وارد نكرده است.

 



در شعبه دوم بازرسي دادسراي امور اقتصادي
متهم پرونده اختلاس 577ميليارد ريالي از 2بانك مجرم شناخته شد

فردي به اتهام اختلاس از دو بانك به مبلغ بيش از 577ميليارد ريال مجرم شناخته شد.
شعبه دوم بازپرسي دادسراي امور اقتصادي بر اساس كيفرخواستي كه براي متهم يك پرونده در اعتبارات اسنادي مفتوح در بانك هاي ملي و سپه به صورت غيرواقعي ذينفع شده بود مورد محاكمه قرار داد.
اين شعبه بعد از تحقيقات لازم فرد مورد اتهام را به اتهام تحصيل مال از طريق نامشروع به مبلغ 557ميليارد و 620ميليون 725هزار 293ريال مجرم شناخت.در همين حال كيفرخواست چند فرد ديگر كه متهم به اختلاس حدود 5ميليارد ريال از بانك صادرات شده اند صادر و به دادگاه معرفي شده اند.
بر اين اساس پرونده افراد ياد شده كه با جعل اوراق هويت اقدام به اخذ تسهيلات بانكي كرده بودند در شعبه پنجم دادسراي امور اقتصادي در حال بررسي است.

 



سازمان هواشناسي خبر داد
آغاز تدريجي بارش ها در غرب و جنوب غرب كشور

سازمان هواشناسي از آغاز تدريجي بارندگي ها در مناطق غرب و جنوب غربي كشور خبر داد.
اين سازمان با تحليل جديدترين داده هاي اقليمي اعلام كرد: با نزديك شدن سامانه بارشي در غرب و جنوب غربي كشور به تدريج بارندگي ها آغاز مي شود.
بنابراين گزارش سامانه بارش زا فردا مناطقي از شمال غرب به ويژه آذربايجان غربي و نيمه غربي البرز را دربر مي گيرد.براساس گزارش سازمان هواشناسي، فعاليت اين سامانه بارشي در روز دوشنبه همچنان در مناطق غرب، جنوب غرب و دامنه هاي البرز و زاگرس تداوم دارد و پيش بيني مي شود در روز سه شنبه، عمده بارش ها در دامنه البرز، شمال شرق و سواحل درياي خزر باشد.همچنين براي مناطق غرب، مركز و شرق كشور در روز سه شنبه بارش هاي پراكنده پيش بيني مي شود و در سواحل جنوبي درياي خزر و استان اردبيل دما افزايش مي يابد.براين اساس، آسمان پايتخت فردا يكشنبه نيمه ابري در پاره اي نقاط ابري همراه با بارش پراكنده و وزش باد است.

 



رئيس پليس امنيت عمومي استان خبر داد
دستگيري اعضاي باند منافي عفت عمومي در تبريز

رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان آذربايجان شرقي از انهدام باند منافي عفت عمومي و دستگيري اعضاي پنج نفري آن در تبريز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، رحمان ايماني نژاد شامگاه پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پي دريافت اخبار مبني بر اينكه يك باند تبهكاران حرفه اي با اغفال دختران جوان در سطح شهر تبريز اقدام به انجام اعمال و رفتارهاي غيراخلاقي كرده و عفت عمومي جامعه را جريحه دار كرده اند، رسيدگي به موضوع در دستور كار پليس امنيت عمومي استان قرار گرفت.
وي در ادامه به روش اعضاي اين باند اشاره كرد و اظهار داشت: اعضاي پنج نفره اين باند كه متشكل از دو زن و سه مرد است با نزديك شدن به دختران جوان كه به نحوي داراي مشكلات خانوادگي بودند و ايجاد رابطه دوستي و دادن وعده و وعيدهاي مختلف آنها را اغفال كرده و مجبور به فرار از خانه مي كردند.
ايماني نژاد خاطرنشان كرد: اعضاي اين باند دختران جوان اغفال شده را تحت آزار و اذيت قرار داده و عفت عمومي آنها را جريحه دار مي كردند كه در اين راستا مأموران پليس امنيت عمومي با استفاده از شگردهاي خاص پليسي هر پنج نفر اعضاي اين باند را شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه آنها را دستگير كردند.
رئيس پليس امنيت عمومي استان آذربايجان شرقي اظهار داشت: دستگير شدگان پس از انتقال به محل پليس امنيت عمومي و انجام بازجويي هاي تكميلي به همراه پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي اعزام شدند و پرونده آنها در حال رسيدگي است.

 



استاندار گلستان براي چندمين بار از مهار آتش سوزي خبر داد

استاندار گلستان در بازديد از جنگل هاي علي آباد كتول گفت: آتش سوزي در دهنه زرين گل علي آباد كتول، مهار و اطفاي كامل شد.
به گزارش فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي استانداري گلستان، جواد قناعت كه به همراه ستاد مديريت استان به صورت پياده از جنگلهاي علي آباد كتول بازديد كرد، در اين زمينه گفت: آتش سوزي در جنگل هاي علي آباد كتول در دهنه زرين گل كه از دو روز قبل آغاز شده بود، مهار و اطفاي آن كامل شد. وي افزود: اين نقطه از جنگل هاي استان پيش از اين دچار حريق نشده بود و با تلاش دو روزه اعضاي ستاد مديريت استان به طور كامل مهار و اطفا شد.
استاندار گلستان اظهار داشت: اكنون فقط در منطقه مينودشت، عمليات اطفاي حريق ادامه دارد و در ساير مناطق جنگلي استان عمليات مهار و اطفاي كامل حريق صورت گرفته است كه اميدواريم تا فردا تا پايان روز اين منطقه مهار و اطفاي كامل انجام شود.
قناعت گفت: ساير مناطق جنگلي گلستان حالت پايداري دارند و وضعيت تحت كنترل است.
وي ادامه داد: به هر حال وضعيت جوي منطقه و فصل برگ ريزان موجب شده تا شاهد بروز حريق در قسمت هاي جنگلي باشيم.
قناعت ابراز اميدواري كرد: با بارش نزولات آسماني در روزهاي آينده، وضعيت پايداري در تمامي مناطق استان ايجاد شود.
استاندار گلستان يادآور شد: نيروهاي ستاد مديريت استان همچنان در مناطق مختلف جنگلي حضور دارند و در صورت بروز حادثه،عمليات امدادرساني صورت مي گيرد.

 



قديمي ترين كتابخانه مشكين شهر تخريب شد

نخستين كتابخانه عمومي شهرستان مشكين شهر با قدمت نيم قرن توسط شهرداري مشكين شهر تخريب شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، اين تخريب كه عصر پنج شنبه انجام شد، زمينه دعوا و درگيري لفظي شهرداري و مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل را به دنبال داشت كه هركدام ادعا مي كردند مالكيت اين كتابخانه از آن آنهاست.
كتابخانه قديمي مشكين شهر كه در اواخر دهه 30 در ميدان آزادي اين شهر احداث شد، جزو نخستين ساختمان هاي اداري در مشكين شهر بوده كه حكم تخريب آن صادر شد.شهردار مشكين شهر متعلق بودن مالكيت اين كتابخانه را به شهرداري از دلايل تخريب آن عنوان كرد.
انوري اظهار داشت: ما براساس صلاحديد خود و با توجه به اين كه زمين اين كتابخانه متعلق به شهرداري است و قصد ساخت و ساز در اين مكان را داريم، اقدام به تخريب اين كتابخانه كرديم.مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان اردبيل نيز با رد گفته هاي شهرداري مشكين شهر و با استناد به تبصره هاي قانوني مالكيت اين كتابخانه را از آن كتابخانه هاي عمومي مي داند.
صادق فرهمند امين گفت: شهرداري مشكين شهر با تخريب اين كتابخانه معوضه زميني را قرار است تحويل دهد كه ارزش آن كمتر از كتابخانه قديمي است.

 



رئيس پليس آگاهي استان خبر داد
متلاشي شدن باند كلاهبرداران ميلياردي در تبريز

رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي از متلاشي شدن باند كلاهبرداران ميلياردي و دستگيري اعضاي آن در تبريز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، قنبر مداحي شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در پي اعلام شكايت مدير يك شركت بازرگاني توزيع كننده لوازم خانگي مبني بر اينكه دو نفر به نام اكبر و بهروز با توسل به روش هاي متقلبانه و ارائه اسناد و مدارك جعلي با اين شركت معاملات بازرگاني كرده و بيش از 2ميليارد ريال كلاهبرداري كرده اند؛ رسيدگي به موضوع در دستور كار اداره مبارزه با جرائم خاص پليس آگاهي شهرستان تبريز قرار گرفت.وي ادامه داد: كارآگاهان پليس آگاهي با انجام تحقيقات جامع و گسترده و انجام مراقبت هاي كنترلي نامحسوس موفق شدند محل فعاليت نامبردگان را شناسايي و اين افراد را دستگير كنند.

 



سارق 138خودرو در ولانجرد دستگير شد

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
سارق 138دستگاه خودرو در ولانجرد دستگير شد.
اين سارق كه با تلاش مأموران پاسگاه ولانجرد بروجرد شناسايي و دستگير شد، با هوشياري يك روستايي لو رفت و به دست پليس افتاد.
به گزارش روابط عمومي فرمانده انتظامي لرستان، يكي از ساكنان روستاي همت آباد بروجرد متوجه نگهداري لوازم يدكي و خودروهاي متعدد توسط شخصي در منزلش شد كه موضوع را به پليس گزارش داد.برپايه اين گزارش مأموران پليس با دريافت مجوز قضايي وارد منزل متهم به سرقت شدند كه از منزل نامبرده سه دستگاه خودرو و مقداري قطعات يدكي خودروهاي سرقتي كشف و ضبط شد.
متهم به سرقت 138دستگاه خودرو در شهرهاي تهران، همدان، لرستان و... اقرار كرده است.
وي با مخدوش كردن مشخصات خودروها آنها را به فروش مي رساند و برخي را نيز اوراق مي كرد و قطعات اوراقي آنها را در بازار فروخته است.

 



رسوايي اخلاقي شاهزادگان سعودي

پايگاه اينترنتي «ويكي ليكس» از رسوايي اخلاقي شاهزادگان خاندان سعودي و حضور آنها در مراسم لهو و لعب شبانه در شهر «جده» پرده برداشت.
پايگاه اينترنتي ويكي ليكس بخشي از تلگراف هاي ديپلماتيك آمريكا را منتشر كرد كه در آن آمده است: در خانه هاي شاهزادگان سعودي در شهر جده مراسم لهو و لعب شبانه با مصرف مشروبات الكلي و مواد مخدر و گاهي با حضور زنان فاحشه برگزار مي شود.در يكي از اين تلگراف ها كه كنسولگري آمريكا در جده در نوامبر سال 2009 ميلادي ارسال كرده، آمده است: در پس پرده اين ويترين وهابيت محافظه كار، حيات شبانه و محرمانه نخبگان جوان جده جريان دارد.بنابر گزارش بخش عربي شبكه تلويزيوني «بي.بي.سي»، اين تلگراف مي افزايد: مجموعه كاملي از لهو و لعب از مشروبات الكلي گرفته تا مصرف مواد مخدر و مسائل جنسي در پشت درهاي بسته منازل شاهزادگان سعودي وجود دارد.
نويسنده اين تلگراف مي گويد: علت اصلي اين آزادي كامل اين است كه اعضاي هيئت امر به معروف و نهي از منكر عربستان خود را از اين جشن ها كه در آن اعضاي خاندان سعودي و اطرافيان آنها در آن شركت يا با آنها رفت و آمد دارند، دور نگه مي دارند.اين در حالي است كه هيئت امر به معروف و نهي از منكر عربستان سعودي بشدت بر مردم عادي اين كشور سخت مي گيرد و گاه براي تخلفاتي ساده آنان را به شلاق يا حبس محكوم مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14