(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 23  آذر 1389- شماره 19815

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آزادگان جهان در سوگ حسين (ع) همه جا عاشوراست
عضو هيأت رئيسه مجلس: سفير انگليس بايد به عنوان عنصر نامطلوب از ايران اخراج شود
حضور 600 هزار دانش آموز در طرح آمادگي دفاعي در مناطق عملياتي
تشريح جزئيات مقررات وظيفه عمومي كنكور 90
رهانيدن مردم از « جهل علمي » و «جهالت عملي» ، دوهدف نهضت حسيني
با حكم رئيس جمهور متكي رفت صالحي سرپرست وزارت خارجه شد
ارتقاء مشاركت زنان در زمينه سرمايه گذاري هاي تجاري كشورهاي اسلامي
خشم آمريكا از روابط سوئيس با ايران
كوثري : تعريف اصولگرايي مبتني بر اسلام ناب است



عضو هيأت رئيسه مجلس: سفير انگليس بايد به عنوان عنصر نامطلوب از ايران اخراج شود

يك عضو هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از يادداشت موهن سفير انگليس خواستار اخراج وي از ايران شد.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا نماينده نيشابور با انتقاد شديد از مواضع گستاخانه سفير انگليس عليه جمهوري اسلامي ايران، اظهار داشت: وزارت امور خارجه بايد نسبت به اظهارات «گس» برخوردي قاطع و حتي به عنوان عنصري نامطلوب وي را از كشور اخراج كند.
وي افزود: مداخله در امور داخلي كشورها، جزء وظايف سفير نيست و لذا موضع گيري هاي اينچنيني در خصوص حقوق بشر و امثال اينها اصلاً متناسب با مأموريت هاي ديپلماتيك سفرا نيست و بهتر است سفير انگليس به جاي دخالت در امور داخلي كشورمان به مسائل كشورش و سركوب دانشجويان و تظاهركنندگان توسط دولت متبوعش بپردازد.
عضو هيئت رئيسه مجلس هشتم يادآور شد: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس پرونده كاهش رابطه با انگليس را از دستور كار خود خارج نكرده و اميدواريم بعد از شروع به كار مجلس و بعد از تعطيلات اين هفته، موضوع را با توجه به موضع گيري ها و مداخلات بيجاي انگليس در امور داخلي كشورمان مجدداً در دستور كار قرار دهد.
انگليس تابلوي تمام نماي نقض حقوق بشر در دنياست
يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم با انتقاد از يادداشت موهن سفير انگليس عليه ايران، گفت: امروز انگليس و متحدانش تابلوي تمام نماي نقض حقوق بشر در جهان هستند.
پرويز سروري نماينده تهران در مجلس در گفت وگو با فارس با انتقاد از يادداشت اخير سايمون گس كه وضعيت حقوق بشر در ايران را زير سؤال برده بود اظهار داشت: ظاهراً انگليسي ها با توجه به شرايطي كه با آن مواجهند، استراتژي فرار به جلو را در دستور كارشان قرار دادند تا اذهان ملت ها را از جنايات و برخوردهاي خشن و غيرانساني كه در چند روز گذشته با دانشجويان اين كشور داشته اند، منحرف كنند.
وي افزود: دانشجويان انگليسي نسبت به افزايش سه برابري شهريه دانشگاه ها معترض هستند؛ چرا كه پرداخت اين شهريه از توان آنها خارج است اما دولت انگليس بدترين برخوردهاي سركوبگرانه را با معترضان انجام داد.
سروري اضافه كرد: در چنين شرايطي «گس» در اظهاراتي ضد ايراني مطالبي را عليه جمهوري اسلامي مطرح مي كند تا حداقل فضاي رسانه اي را از توجه به رفتارهاي غيرانساني دولت متبوعش منحرف و متوجه مسائل حاشيه اي و ايران كند.
نماينده تهران در مجلس با بيان اينكه انگليسي ها سعي مي كنند به مطالبي كه واقعيت ندارد لباس واقعيت بپوشانند، گفت: بهتر است ذهن انگليسي ها متوجه اين موضوع شود كه به متحد بزرگ شان يعني آمريكا كه تقريباً هميشه قبله آمال انگليسي ها محسوب مي شود، نگاه كنند كه در چند ماه گذشته سازمان حقوق بشر گزارش بسيار تكان دهنده اي از وضعيت حقوق بشر در آن كشور ارائه كرد كه از بدترين گزارش هايي بود كه تاكنون ارائه شده است.
سروري افزود: همه اين موارد نشان مي دهد كه غربي ها، به خصوص آمريكايي ها و انگليسي ها امروز رفتارهاي دوگانه اي را در برابر مردم جهان وضع مي كنند.
وي بر همين اساس به بيان تعريف غربي ها از واژه «حقوق بشر» پرداخت و متذكر شد: آنها حقوق بشر را اين گونه ترجمه مي كنند «هر اقدامي كه ما انجام مي دهيم، حقوق بشر است و هر اقدامي كه عليه مان در جهان صورت بگيرد، ضد حقوق بشر است»!
«واقعاً نمي شود كشوري مانند انگلستان كه سابقه طولاني در خسارت و جنايت عليه ملت ها در همه نقاط دنيا خصوصاً در ايران داشته، امروز مدعي حقوق بشر در دنيا باشد و اين موضوع هم از لطيفه هاي بسيار خنده آوري است كه امروز انگليسي ها آن را در سياست هاي خود مطرح مي كنند.»

 



آزادگان جهان در سوگ حسين (ع) همه جا عاشوراست

پس امام مظلوم برپاخاست و تكيه بر قائمه شمشير خود نمود و به آواز بلند اين كلمات را ادا فرمود:
اي مردم ! شما را به خدا سوگند مي دهم ، آيا مرا مي شناسيد و عارف به حق من هستيد؟ در جواب آن جناب همگي گفتند: بلي تو را مي شناسيم تويي فرزند رسول صلّي اللّه عليه و آله و قره عين البتول كه دختر پيغمبر است . پس تويي س بط آن جناب .
امام حسين عليه السّلام فرمود: شما را به خدا سوگند كه آيا مي دانيد كه جدّ بزرگوار من رسول پروردگار عالميان است؟
گفتند: خدا شاهد است كه مي دانيم !
...حضرت فرمود: به خدا كه مي دانيد شاه ولايت علي عليه السّلام اول كسي بود كه قبول دعوت اسلام از سيّد انام نمود و او است آن كس كه پايه علمش والا و درجه حلمش از همه كس ارفع و اعلي است و اوست وليّ هر مؤمن و مؤمنه؟
گفتند: به خدا كه اين فضيلت را هم مي دانيم !
اباعبداللّه عليه السّلام فرمود: پس به چه جهت ريختن خون مرا حلال شمرديد و حال آنكه پدرم در روز رستاخيز مردماني را از حوض كوثر دور خواهد نمود چنانكه شتران را از سر آب برانند و لواء حمد در آن روز به دست اوست .
گفتند: همه اين فضايل كه شمردي بر آنها علم و اقرار داريم و با وجود اين دست از تو بر نمي داريم تا آنكه تشنه كام شربت مرگ را بچشي !؟ چون آن سيّد مظلومان و آن امام انس و جان ، خطبه خويش را اتمام نمود صداي اهل خيام به گريه و ندبه بلند شد... امام عليه السّلام برادر خود حضرت عباس و فرزندش علي اكبر عليهماالسّلام را به سوي اهل حرم فرستاد و فرمود: ايشان را ساكت نماييد، به جان خودم قسم كه آنها گريه هاي بسيار در پيش دارند.
و اين اولين سخنان امام(ع) براي لشگر اعداء در كربلا بود.
چون شب عاشورا در رسيد، حضرت سيّدالشهداء عليه السّلام، اصحاب و ياران خود را جمع نمود و شرايط حمد وثناء الهي را به جا آورد و رو به ياران خود نمود و فرمود: و اما بعد، هيچ اصحابي را صالح تر و بهتر از شما و نه اهل بيتي را فاضل تر و شايسته تر از اهل بيت خويش نمي دانم . خدا به همگي شما جزاي خير دهاد. اينك تاريكي شب شما را فرا گرفته است ؛ پس اين شب را مركب خويشتن نماييد و هر يك از شما دست يكي از مردان اهل بيت مرا بگيريد و در اين شب تار از دور من ، متفرّق شويد و مرا به اين گروه دشمن وابگذاريد؛ زيرا ايشان را اراده اي بجز من نيست.
پس حضرت نظري به جانب فرزندان عقيل نمود و به ايشان فرمود: مصيبت مسلم شما را بس است ؛ من شما را اذن دادم به هرجا كه خواهيد برويد.
اشك از ديدگان اصحاب و ياران جاري شد... راوي گويد: امام مظلومان با اصحابشان، آن شب را به سر بردند در حالتي كه مانند زنبور عسل زمزمه دعا و ناله و عبادت از ايشان بلند بود؛ بعضي در ركوع و برخي در سجود و پاره اي در قيام و قعود بودند.
صبح عاشورا بار ديگر حضرت رو به لشگر اعداء كرده و لب به انذار گشودند. هنوز سخنان حضرتش به پايان نرسيده بود كه تيرهاي كين باريدن گرفت و قتال آغاز شد... چون ساعتي از ظهر بگذشت، ياران يك به يك در خون خويش آرميده بودند. از كوچك ترين سرباز سپاه عشق -علي اصغر عليه السلام- تا پرچمدار دشت بلا قمر بني هاشم، كه اميد حرم بود و شهادتش پشت برادر را شكست.
پس آنگاه حضرت تكيه بر نيزه غريبي كرد و نگاهي به اطراف ميدان بينداخت. پشت سر كودكان و زنان مضطرب حرم آل الله بودند و پيش رو سياهي لشگر اعداء.
پس از جانب آسمان فرشتگان به ياري سردار عشق شتافتند و ايشان در قبول اين لشگر و لقاي پروردگار مختار شد. انتخاب سختي نبود!
راوي گويد: در آن ساعت كه حضرت سيدالشهداء عليه السّلام به درجه رفيع شهادت نائل آمد، گرد و غبار شديدي كه سياه و تاريك بود به آسمان برخاست و در آن ميان ، باد سرخي وزيدن گرفت كه چشم هيچ كس نمي توانست جايي را ببيند.
تو گويي در آن ساعت، زمان از حركت ايستاد. خون خدا از مركز زمين جاري شد و زمان را درنورديد. همه جا كربلا شد و هر روز عاشورا. قافله كربلا را توقفي نيست و اين من و توئيم كه بايد انتخاب كنيم در كدامين سوي ميدان باشيم؛ در سپاه عشق كه با چشم سر قليل بود و جز يقين ايمان و زلال سلاح دعا، ساز و برگي نداشت و يا در سپاه كفر كه در عدد بسيار بود و ابزارش بيشمار! «...و تو ، اي آن كه در سال شصت و يكم هجري هنوز در ذخاير تقدير نهفته بوده اي و اكنون ، در اين دوران جاهليت ثاني و عصر توبه بشريت ، پاي به سياره زمين نهاده اي ، نوميد مشو ، كه تو را نيز عاشورايي است و كربلايي كه تشنه خون توست...»
عاشورا را عبرت ها بسيار است. در برخي مقاتل آورده اند كه در شب آخر، سي و دو تن از سپاه يزيد به سپاه امام عليه السلام پيوستند و فرماندهان سپاه يزيد، عمدتاً از سابقون و اهل جهاد و تهجد بودند.
سلاح جنود يزيد دروغ و فريب بود و سپرشان مال حرام و سياهي لشگرشان از فقدان بصيرت مردمان، والا چگونه مي توان خون فرزند رسول الله را ريخت و به شكرانه اش روزه گرفت و صدقه داد و جار زد كه دين خدا از خطر بدعت گذاران و خوارج در امان ماند؟!
امروز هم داستان همان است كه بود. تنها ابزارها مدرن شده اند. پس ميدان را نيك بنگر و ببين كه در كدامين سوي آن ايستاده اي.

 



سردار فضلي اعلام كرد
حضور 600 هزار دانش آموز در طرح آمادگي دفاعي در مناطق عملياتي

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت طرح آمادگي دفاعي دانش آموزان در مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس و با حضور 600 هزار نفر از محصلان انجام مي شود.
سردار علي فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين و فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور صبح دوشنبه در يك نشست خبري به منظور اطلاع رساني درباره اجراي طرح آمادگي دفاعي دانش آموزان اظهار داشت: اين طرح در مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس برگزار مي شود.
وي افزود: طي هماهنگي هاي صورت گرفته ميان وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان بسيج مستضعفين اجراي طرح آمادگي دفاعي دانش آموزان كه به صورت داوطلبانه از سراسر كشور است، با حضور 600 هزار نفر از دانش آموزان انجام مي شود.
سردار فضلي با بيان اينكه هماهنگي بين ادارات آموزش و پرورش و سازمان بسيج و سپاه هاي استاني صورت گرفته است، خاطر نشان كرد: امروز اين طرح ملي در حال اجراست و تاكنون طي 2 هفته گذشته مراحل مقدماتي آن آغاز شده و بيش از 30 هزار دانش آموز به همراه معلماني كه آنها را سرپرستي و هدايت مي كنند، در اين طرح شركت كرده اند.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه تصريح كرد: دانش آموزان در گام اول به طور متمركز در اردوگاه شهيد مسعوديان استقرار پيدا و از برخي يادمان هاي دفاع مقدس بازديد مي كنند و در اين طرح، هر شب رزمايشي در اردوگاه اجرا مي شود.
سردار فضلي با بيان اينكه اين طرح داوطلبانه است و دانش آموزاني كه به صورت داوطلبانه درخواست كنند به مناطق اعزام خواهند شد، اظهار داشت: اين طرح از ابتدا تا انتهاي آذرماه و سپس در بهمن، اسفند و فروردين ماه دنبال مي شود.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين درخصوص نحوه انتقال دانش آموزان گفت: اولويت انتقال ما قطار است؛ مگر استان هايي كه امكان استفاده از قطار را ندارند كه براي آنها شبكه زميني مناسب تدارك ديده شده است.
فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور در بخش ديگري از نشست خبري خاطر نشان كرد: با توجه به زمينه سازي هاي صورت گرفته آمادگي اين را داريم كه اردو هاي راهيان نور در طول سال برگزار شود.
سردار فضلي همچنين درخصوص طول مدت اردوهاي طرح آمادگي دفاعي دانش آموزان گفت: زمان اين اردوها بستگي به بعد مسافت استان ها با مناطق عملياتي دارد، اما آنچه كه متعارف است 4 روز مي باشد كه 2 روز آن در رفت و برگشت و 2 روز هم در مناطق عملياتي سپري خواهد شد.

 



خدايي اعلام كرد
تشريح جزئيات مقررات وظيفه عمومي كنكور 90

معاون سازمان سنجش آموزش كشور جزئيات مقررات وظيفه عمومي كنكور سال 90 را تشريح كرد.
ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر افزود: داوطلبان مرد خواستار شركت در كنكور 90 بايد كارت پايان خدمت يا كارت معافيت دائم (كفالت، پزشكي و موارد خاص) يا برگه معافيت موقت پزشكي و بدون غيبت در مدت اعتبار آن داشته باشند.
وي گفت: فارغ التحصيلان و دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و همچنين فارغ التحصيلان پايه پيش دانشگاهي و دانش آموزان پايه پيش دانشگاهي نظام جديد آموزش متوسطه متولد سال 1371 و بعد از آن هم براي ثبت نام و شركت در آزمون سراسري سال 1390 احتياجي به اخذ برگه آماده به خدمت ندارند، ولي بايد در تاريخي كه توسط سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي اعلام مي شود، به خدمت اعزام شوند. در صورت پذيرفته شدن در آزمون سراسري به شرط نداشتن غيبت، در هر مرحله اي از خدمت ترخيص خواهند شد. در غير اين صورت غايب محسوب شده و پذيرش آنها در آزمون سراسري سال 1390 ملغي مي شود.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور ادامه داد: ثبت نام و شركت در آزمون متولدين نيمه دوم سال 1370 كه به صورت حضوري مدرك پيش دانشگاهي اخذ كرده اند با اخذ برگ اعزام به خدمت بدون مهر غيبت كه تاريخ اعزام آنها در نيمه دوم سال 1390 خواهد بود، بلامانع است.
وي گفت: متعهدين خدمت در وزارتخانه ها و سازمان ها كه پس از انجام تعهد خدمت معاف مي شوند، در صورت ارائه موافقتنامه از بالاترين مقام وزارت يا سازمان متبوع مي توانند در كنكور 90 شركت كنند. با شروع تحصيل، تعهد آنها قطع شده و پس از اتمام تحصيلات بايد بقيه خدمت مورد تعهد را در وزارتخانه يا سازمان متبوع به اتمام برسانند.
خدايي اظهار داشت: فارغ التحصيلان دوره كارداني (فوق ديپلم) در حين خدمت با ارايه گواهي از يگان مربوط مبني بر اينكه دوران خدمت وظيفه وي تا 30 شهريور يا نهايتاً تا 30 بهمن سال 90 به پايان برسد اجازه شركت در كنكور 90 را دارند.
وي با بيان اينكه فارغ التحصيلاني كه فقط رشته هاي تحصيلي نيمسال دوم سال تحصيلي 91 را انتخاب كرده اند بايد خدمت دوره ضرورت آنها تا آن تاريخ به پايان رسيده باشد، گفت: فارغ التحصيلان دوره كارداني حداكثر تا 31 شهريور 1390 در رشته هاي تحصيلي غير گروه آموزشي پزشكي، به شرط نداشتن غيبت اجازه ثبت نام دارند.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور ادامه داد: تمام فارغ التحصيلان دوره كارداني بايد حداكثر در مدت 6 ماه خود را براي انجام خدمت وظيفه عمومي به سازمان وظيفه عمومي معرفي كنند اين فارغ التحصيلان كه به موقع به خدمت اعزام شده باشند، در صورت نداشتن غيبت، از خدمت ترخيص خواهند شد.
وي گفت: فارغ التحصيلان دوره كارداني در صورتي مي توانند در مقطع كارشناسي پيوسته شركت كنند، كه رشته كارشناسي هم نام با رشته مقطع كارداني بوده و بتوانند حداكثر طي مدت 4 سال فارغ التحصيل شوند.

 



رهانيدن مردم از « جهل علمي » و «جهالت عملي» ، دوهدف نهضت حسيني

وجود مبارك حسين ابن علي(ع) وقتي وارد مكه شد، كلّ اوضاع را عوض كرد. مصاحبه هاي فراوان كرد، پيام داد، نامه نوشت، دعوت كرد، احضار كرد، احتجاج كرد؛ همه حجاجي كه وارد مكه شدند از أقصي نقاط خاورميانه؛ وقتي از مكه به شهرهايشان مي رفتند، اوضاع حسين بن علي را تشريح مي كردند.حضرت در برگشت از مكه به عراق كه تقريباً 300 فرسخ است؛ در اين 300 فرسخ هم نامه نوشت، هم گفتمان داشت، گفتگو داشت، پيك فرستاد، مسلم بن عقيل را فرستاد، اخبار رسمي كوفه را به حضرت منتقل مي كردند، دستورات را حضرت به مسلم مي داد؛ پيك مي فرستاد، پيك ها را شهيد مي كردند، به مسلم بن عقيل مي رساند؛ كلّ منطقه خاورميانه را آگاه كرد.
وجود مبارك سيّدالشهداء ديد كه هيچ چاره اي نيست. خون مي خواهد، آن هم خوني كه بتواند خاورميانه را آگاه كند؛ اسارتي مي خواهد كه بتواند شام را زيرو رو كند ! اين از هر كسي بر نمي آيد. اگر شما مي بينيد در زيارت أربعين مطلبي آمده كه همان مطلب در اوّلين خطبه نهج البلاغه آمده؛ اين براي تبيين هماهنگي بعثت رسول خدا و نهضت سالار شهيدان (عليهم السّلام) است.
در زيارت أربعين مي خوانيم:بذل مهجته ف يك ل يستنق ذ ع بادك م ن الجهاله و حيره الضّلاله(1). اينها براي دو عنصر محوري قيام كردند؛ يكي اينكه مردم را از «جهل علمي » برهانند، يكي اينكه مردم را از « جهالت عملي » نجات بدهند ! يكي مي شود ( ضلالت )، يكي مي شود ( جهالت ).همين دو هدف را وجود مبارك حضرت امير در اوّلين خطبه نهج البلاغه براي بعثت ذكر مي كند ومي فرمايد: اهل الأرض و اهل العالم آن روز داراي اهواء متشتّت، نحله هاي متعدد، طرق متعدد؛ ب ين مشبّه ل له ب خلق ه، او مشير ب ه لي غ يره، او ملح د ف ي اسم ه؛ تا اينكه ذات أقدس له رسول گرامي (ص) را مبعوث كرد، فهداهم الله ب ه م ن الضّلاله و انقذهم ب مكان ه م ن الجهاله (2). خداوند به وسيله پيامبر، مردم را از جهل علمي و جهالت عملي، از آن جهل و ضلالت نجات داد. پس اين مي شود حس ين م نّي(3)؛ اين مي شود السلام محمّد ي الحدوث و حس ينيّ البقاء.
شناخت شرائط زمان در سيره و سنّت امير مؤمنان و سالار شهيدان (ع)
وجود مبارك أبي عبدالله ديد هيچ چاره اي نيست ! همين مطلب را وجود مبارك حضرت امير در نهج البلاغه فرمود كه: اوضاع طوري شد كه من خودم ماندم و اهل بيتم. ما كه اهل هراس و ترس نيستيم !
خدا غريق رحمت كند مرحوم كاشف الغطاء را؛ او در كتاب قيّم كشف الغ طاء دارد كه علي بن أبيطالب از حسين بن علي اشجع بود. براي اينكه حسين بن علي شمشير به دست گرفت، عدّه اي را كشت و بالأخره شربت شهادت نوشيد. امّا علي بن أبيطالب بدون سلاح در بستر پيغمبر آرميده، منتظر است كه 40 شمشير دار از 40 قبيله بيايند، او را قطعه قطعه كنند ! اين حرف كاشف الغطاء است در كتاب كشف الغ طاء. علي بن أبيطالب (ع) در نهج البلاغه دارد كه اوضاع طوري شد كه من ماندم و بچه هايم ! فضن نت ب ه م(4)؛ من ض نّت ورزيدم، حاضرنشدم بچه هايم كشته بشوند.
اين نه براي اينكه شجاع تر از حسين بن علي نبود، يا در آن سطح نبود ! بلكه براي آن بود كه اگر وجود مبارك حضرت امير قيام مي كرد، همان دسيسه اموي حضرت را شهيد مي كرد، يا مسموم مي كرد؛ براي او مجلس ختم مي گرفت و جامه سياه در بر مي كرد و نام حضرت و اهل بيت در همان مدينه دفن مي شد. فرمود: ما آخر بايد خون بدهيم، اما خون بايد اثر بكند ! وجود مبارك أبي عبدالله همين خطر را احساس كرد، گفت: من بايد بروم مكه. نه مكه رفتن بر او واجب بود، نه به قصد حج رفت ! بلكه براي اينكه كلّ خاورميانه را آگاه كند و كرد. اينكه حضرت امير در نهج البلاغه دارد: من ض نّت ورزيدم؛ ] ضنين يعني بخيل [، ضنّت ورزيدم، حاضر نشدم فرزندانم كشته بشوند، براي اين بود كه خون بايد مؤثر باشد. وجود مبارك أبي عبدالله، عصر را مناسب ديد و كلّ اين اوضاع را برگرداند.
چگونگي وراثت سالار شهيدان (ع) از انبياي الهي
همه انبياء و ائمه (عليهم السّلام) اينطورند، مخصوصاً وجود مبارك حسين بن علي؛ كه ما عرض مي كنيم: السّلام عل يك يا وار ث آدم، يا وار ث نوح، يا وار ث ا براهيم، يا وار ث موسي، يا وار ث عيسي (5). شما بايد آن نقاط برجسته اين انبياء را در قرآن بررسي و استنباط كنيد؛ يك. همه اينها را در نهضت سالار شهيدان جستجو كنيد، دو. تا روشن بشود در كدام مقطع، در كدام مقتل، در كدام گفتار و رفتار و كردار،حسين بن علي وارث كدام پيامبر بود، سه.وقتي كفر علني شد، از باطن به ظاهر آمد، محسوس شد، قطعي شد؛ عملاً اينها كفر مي ورزند. وجود مبارك عيسي گفت: من انصار ي لي الله (6). وجود مبارك أبي عبدالله هم: فلمّا احسّ م نهم الكفر قال من ينصرن ي، هل م ن ناص ر ينصرن ي؛ اين هل م ن ناص ر، الآن هم هست ! اين مي شود وارث عيساي مسيح.
چگونگي وراثت قيام سالار شهيدان (ع) از قيام حضرت مسيح (ع)
حيف كه اين مسيحيّت به دست اينها افتاد كه مسيح (ع) را به عنوان طرفدار صلح محض معرفي كردند ! صلح در جاي خود خوب است، جنگ در جاي خود خوب است. اصلاً سوره مباركه صف سوره جنگ است ! اوّلش جنگ است، وسطش جنگ است، آخرش جنگ است و ما فكر مي كرديم اگر نام اين سوره را سوره حرب مي گذاشتند، مناسب تر بود ! اوّلش: نّ الله يح بّ الّذ ين يقات لون ف ي سبيل ه صفّاً كأنّهم بنيان مرصوص(7)؛ وسطش:هل ادلّكم علي ت جاره تنجيكم م ن عذاب اليم..... تجاه دون ف ي سبيل الله (8)، آخرش دارد كه وجود مبارك عيساي مسيح وقتي ديد آنها كافرند، گفت: من انصار ي لي الله؛ فرمود وجود مبارك مسيح و يارانش را كه حواريون بودند ما ياري كرديم:قال الحواريون نحن انصار الله فآمنت طائفه م ن بني ا سرائيل و كفرت طائ فه، فايّدنا الّذ ين آمنوا فاصبحوا ظاه رين، (9)؛ ما اينها را ياري كرديم و اينها پيروز شدند و دشمنانشان هم شكست خوردند. آخرش جنگ، وسطش جنگ، اوّلش هم جنگ؛ اين سوره، سوره جنگ مقدّس است ! منتها عيساي مسيح(ع) را به عنوان طرفدار صلح معرفي كردند !!
نداي بلند ياري طلبي حسين بن علي (ع)، حتّي براي مردم اين عصر
خداي سبحان در همين سوره به ما مي فرمايد: يا أيّها الّذ ين آمنوا كونوا انصار الله كما قال ع يسي بن مريم ل لحواريين من انصار ي لي الله (10). فرمود : مسلمانها! مثل مسيحي ها باشيد. حالا الآن مسيحيّت شده ستم پذير و بي طرف، در حالي كه قرآن مي فرمايد: مسلمانها ! جنگ را از مسيحي ها ياد بگيريد.اگر وجود مبارك عيسي احسّ م نهم الكفر قال من انصار ي لي الله، وجود مبارك حسين بن علي هم گفت: من ينصرن ي، هل م ن ناص ر ينصرن ي(11)و مانند آن كه ا ستنصار كرده. الآن هم وجود مبارك حسين بن علي از همه شما ياري مي طلبد و ياري كردن شما به نشر معارف است. ما منتظريم انقلاب از ايران صادر بشود، ولي معارف دين و تبليغات الهي از حوزه قم صادر نشود ؟! اين كار را ن شآء الله خواهيد كرد و وضع كنوني را نجات مي دهيد.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در گردهمائي بزرگ مبلّغين (ويژه محرم الحرام)
مدرسه فيضيه قم ـ 4/ 10/ 1387
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) تهذيب الأحكام/ 6/ 114 ـ ز ياره الأربعين (2) نهج البلاغه/ خ 1 (3) بحار الأنوار/ 37/ 74
(4) نهج البلاغه/ خ 26 (5) مفاتيح الجنان/ زيارت وارث (6) آل عمران/ 52 (7) صف/ 4
(8) صف/ 10و11 (9و10) صف/ 14 (11) المنتخب ل لطريحي/ 379
خوان حكمت تا 14محرم هر روز منتشر مي شود.
توضيح: ادامه بحث «عشق خونين كربلا» از روز شنبه خواهد بود.

 



با حكم رئيس جمهور متكي رفت صالحي سرپرست وزارت خارجه شد

رئيس جمهور در حكمي علي اكبر صالحي را به عنوان «سرپرستي وزارت امور خارجه» منصوب كرد و در نامه جداگانه اي از زحمات و خدمات منوچهر متكي در دوران تصدي مسئوليت وزارت خارجه قدرداني كرد.
متن حكم دكتر محمود احمدي نژاد به اين شرح است:
جناب آقاي دكتر علي اكبر صالحي
نظر به تعهد و دانش و تجربيات ارزنده و به استناد اصل يكصد و سي و پنج قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و براساس اين حكم به سمت «سرپرستي وزارت امور خارجه» منصوب مي گرديد.
اميد است با استعانت از خداوند متعال در انجام وظايف محوله موفق باشيد.
محمود احمدي نژاد
جناب آقاي منوچهر متكي
سلام عليكم؛
بدينوسيله از زحمات و خدمات جنابعالي در دوران تصدي مسئوليت «وزارت امور خارجه» تشكر و قدرداني مي كنم.
اميدوارم اين زحمات در پيشگاه خداوند مأجور باشد و جنابعالي نيز در كليه مراحل زندگي و خدمت به مردم عزيز ميهن اسلامي موفق و مويد باشيد.
عزت و سعادت جنابعالي را از خداوند منان خواستارم.
محمود احمدي نژاد

 



در اجلاس وزراي زن كشورهاي اسلامي مطرح مي شود:
ارتقاء مشاركت زنان در زمينه سرمايه گذاري هاي تجاري كشورهاي اسلامي

رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: ارتقاء مشاركت زنان در سرمايه گذاري هاي اقتصادي و تجاري در سومين اجلاس وزراي زن كشورهاي اسلامي مطرح و بررسي خواهد شد.
مريم مجتهدزاده امروز در نشست خبري سومين اجلاس وزارتي پيرامون نقش زن در توسعه كشورهاي اسلامي كه در ساختمان كوثر رياست جمهوري برگزار شد، اظهار داشت: در سي و دومين اجلاس وزراي امور خارجه كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي كه در سال 2005 ميلادي در كشور يمن برگزار شد مقرر شد تا اجلاس وزراي امور زنان براي رفع مشكلات زنان و ارتقاي جايگاه آنها هر دو سال يك بار برگزار شود.
وي افزود: نخستين اجلاس كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي در حوزه زنان در سال 2006 در تركيه و اجلاس بعدي در سال 2008 در مصر برگزار شد و در اجلاس مصر مقرر شد ايران ميزبان سومين اجلاس وزراي زن كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي باشد.
رئيس مركز امور زنان و خانواده با بيان اين كه در اجلاس سال 2006 در تركيه ارتقا زنان در زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي مطرح شد، عنوان كرد: در اجلاس سال 2008 در مصر برنامه عمل پيشرفت زنان در كشورهاي اسلامي مورد توجه قرار گرفت.
مجتهدزاده ادامه داد: موضوع سومين اجلاس وزراي زن كشورهاي اسلامي كه در ايران برگزار مي شود «زن، خانواده و اقتصاد» است و طي آن در زمينه نقش آفريني زنان در حوزه هاي اجتماعي و اقتصادي و پيشگيري از آسيب به بنيان خانواده برنامه ريزي مي شود.
مشاور رئيس جمهور در خصوص اهدافي كه ايران از برگزاري اجلاس (OIC) دنبال مي كند، تصريح كرد: ارائه گزارشي از توانمندي زنان ايراني در حوزه هاي مختلف را از طريق برپايي اين اجلاس و نمايشگاه هاي جانبي آن دنبال مي كنيم.
وي در خصوص موضوعات مطرح شده در اجلاس (OIC) بيان كرد: افزايش مشاركت زنان در اصلاح الگوي مصرف خانواده، رفع و كاهش آسيب ناشي از تحولات اقتصادي اخير بر زنان و خانواده، ايجاد توازن ميان اشتغال زنان و خانه داري آنها، ارتقا مشاركت زنان در سرمايه گذاري هاي اقتصادي و تجاري از موضوعات مطرح شده اجلاس (OIC) در ايران خواهد بود.
به گزارش فارس، مجتهدزاده خاطرنشان كرد: حمايت از زنان و كودكان غزه و زنان و كودكان آسيب ديده از بحران پاكستان و اندونزي يكي ديگر از اهداف ما در سومين اجلاس وزراي زن كشورهاي اسلامي است همچنين توجه به نقش موثر زنان در همگرايي تجاري كشورهاي مسلمان، معرفي زنان تاجر كشورهاي اسلامي و مشاركت زنان در عرصه سرمايه گذاري كشورهاي اسلامي از اهداف ديگر برگزاري اجلاس (OIC) در ايران خواهد بود.

 



خشم آمريكا از روابط سوئيس با ايران

ويكي ليكس در اسناد جديدي با اشاره به اختلاف آمريكا و سوئيس در قبال ايران فاش كرد: مقامات ايالات متحده از اين بابت كه سوئيس اقدامات خود را در ميانجيگري برنامه هسته اي ايران به نمايندگي از اين كشور انجام دهد، نگران بودند.
به گزارش مهر به نقل از واشنگتن پست، تلگرام هاي ارسال شده از سفارتخانه هاي آمريكا نشان مي دهد كه ديپلمات هاي اين كشور نگران بودند اقدامات يكجانبه سوئيس در گفتگوهاي هسته اي با ايران حامل «پيامي نادرست» باشد و از فشارهاي بين المللي عليه اين كشور بكاهد.
ويكي ليكس فاش كرد كه «پتركونوي» سفير آمريكا در برن در سال 2008 نگراني خود را از تلاشهاي «ميشلين كالمي ري» وزير خارجه سوئيس براي ميانجيگري در برنامه هسته اي ايران اعلام كرده بود.
اسناد منتشر شده سايت ويكي ليكس نشان مي دهد كه وزارت خارجه سوئيس برنامه هاي خود را در قبال برنامه هسته اي ايران دنبال مي كرد و مقامات آمريكايي نگران بودند كه اين اقدامات حامل پيامي اشتباه باشد و آن اين باشد كه سوئيس اقدامات خود را به نمايندگي ايالات متحده در اين كشور انجام مي دهد.
ديپلمات هاي آمريكايي ادعا كردند: برنامه هاي سوئيس در قبال ايران و همچنين سفر كالمي ري به تهران در مارس 2008 براي حفظ قرارداد گاز طبيعي براي شركت سوئيسي «اي جي ال» به دلايلي باعث شد تا ايراني ها تصور كنند مي توانند در برابر فشارهاي بين المللي در قبال برنامه هسته اي خود مقاومت كنند.
اين در حاليست كه سخنگوي وزارت خارجه سوئيس دراين باره اظهار نظري نكرد.
بنا به عقيده كارشناسان، اسناد به اصطلاح محرمانه ويكي ليكس شامل برخي موضوعات كاملا بديهي در كنار دروغ هايي بزرگ از نوع آمريكايي مي شود كه در پشت پرده انتشار آنها سايه دولت آمريكا و كاخ سفيد مشاهده مي شود و توطئه اي جديد براي تحقق اهداف سلطه جويانه واشنگتن است؛ هر چند بعضاً در ميان اين دروغ هاي بزرگ برخي آمار و ارقام و اطلاعات را نيز مي توان مشاهده كرد كه با وجود صحت آنها پيش از اين هرگز به آنها اشاره اي نشده بود. اما به طور كلي بيشتر به نظر مي رسد كه واشنگتن با گنجاندن اين اطلاعات در سري اسناد جديد كه با واقعيت نيز شباهت بسياري دارد، در تلاش است تا حدودي از شدت دروغ هاي بزرگي كه در كنار آنها مطرح كرده، بكاهد.
استراليا: ايران تهديد هسته اي نيست
براساس اسنادي كه اخيراً توسط پايگاه اينترنتي ويكي ليكس منتشر شده است استراليا اعتراف كرده كه ايران يك تهديد هسته اي نيست.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، در يكي از اسنادي كه توسط پايگاه اينترنتي ويكي ليكس در روزنامه «سيدني مورنينگ هرالد» به چاپ رسيده است، آمده كه استراليا درخصوص موضوع ايران با همپيمان مهم امنيتي خود كه آمريكا است دچار اختلاف نظر شده است و اين كشور تاكيد دارد كه ايران يك تهديد هسته اي نيست.
در اين اسناد همچنين آمده است كه استراليا بر اين باور است كه برنامه هسته اي ايران به هيچ عنوان با هدف حمله به كشورهاي ديگر پيشروي نمي كند.
دفتر ارزيابي هاي ملي استراليا (ONA) هشدار داده است كه درگيري احتمالي ميان رژيم صهيونيستي و ايران بزرگترين چالش براي ثبات خاورميانه محسوب مي شود.
طبق اسناد ديپلماتيكي 2008 آمريكا از كانبرا، «پيتر وارغيس» رئيس «ONA» در گزارشي به آمريكا اعلام كرده بود: اشتباه است كه فكر كنيم ايران يك تهديد هسته اي است.
در اين اسناد آمده است كه دفتر ارزيابي هاي ملي استراليا اعلام كرده بود كه ايران يك بازيگر مهم و ماهر ديپلماتيك محسوب مي شود و كشوري نيست كه به صورت غيرعقلاني و از روي سوءنيت رفتار كند.
پايگاه اينترنتي ويكي ليكس اخيراً اسنادي را منتشر كرد كه انتشار آن موجب نگراني شديد آمريكا و هم پيمانان آن كشور شده است.
بنا به عقيده كارشناسان، اسناد به اصطلاح محرمانه ويكي ليكس شامل برخي موضوعات كاملا بديهي در كنار دروغ هايي بزرگ از نوع آمريكايي مي شود كه در پشت پرده انتشار آنها سايه دولت آمريكا و كاخ سفيد مشاهده مي شود و توطئه اي جديد براي تحقق اهداف سلطه جويانه واشنگتن است؛هر چند بعضاً در ميان اين دروغ هاي بزرگ برخي آمار و ارقام و اطلاعات را نيز مي توان مشاهده كرد كه با وجود صحت آنها پيش از اين هرگز به آنها اشاره اي نشده بود. اما به طور كلي بيشتر به نظر مي رسد كه واشنگتن با گنجاندن اين اطلاعات در سري اسناد جديد كه با واقعيت نيز شباهت بسياري دارد، در تلاش است تا حدودي از شدت دروغ هاي بزرگي كه در كنار آنها مطرح كرده، بكاهد.

 



كوثري : تعريف اصولگرايي مبتني بر اسلام ناب است

يك عضو هيات رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس، درباره بيانيه اخير جامعتين مبني بر لزوم ارائه تعريف جامع از اصولگرايي تاكيد كرد كه تعريف اصولگرايي مبتني بر اسلام ناب، نظام جمهوري اسلامي و رهبري است.
اسماعيل كوثري د رگفت وگو با ايسنا اظهار كرد:تاكيد جامعتين هم بيشتر بر اصل و اساس اصولگرايي است و آنها وحدت بين اصولگرايان را مد نظر دارند تا بر اين اساس همه اصولگرايان بتوانند در يك مسير حركت كنند و كار اصولگرايي را به پيش ببرند.
وي اضافه كرد: ممكن است برخي افراد اصولگرا درون اين جريان بر روي روش ها و نظرات شخصي با هم اختلاف نظر داشته باشند اما بر روي اصل و اساس اصولگرايي اختلافي وجود ندارد ا ما به هر حال لازم است كه شاخصه هايي براي اصولگرايي تبيين شود تا همه اين مسير را به درستي طي كنند.
نماينده مردم تهران در خانه ملت با بيان اين كه دايره اصولگرايي بسيار گسترده و وسيع است، گفت: اصولگرايان و كساني كه در عالم سياست كار مي كنند و در چارچوب نظام هستند آن قدر گستره وسيعي دارند كه نمي توان آنها را محدود كرد؛ لذا ما بايد اصل و اساس اصولگرايي را در نظر بگيريم و خود را با كساني كه قبول كرده ايم در راس جريان به عنوان اصولگرا قرار بگيرند همراه كنيم.
كوثري در پايان با تاكيد بر لزوم تبعيت جريان اصولگرا ازتعريفي روشن و شفاف ازاصولگرايي، يادآور شد: اين كه همه اصولگرايان از يك چارچوب مشخص تبعيت كنند به حفظ نظام و پيشبرد اهداف نظام خواهد انجاميد و در نهايت اصولگرايان هم خود به نتيجه مطلوب و مناسبي مي رسند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14