(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 دی 1389- شماره 19829

به ياد سرباز شهيد «مجتبي بحيرايي»
تيم ملي براي بيست و يكمين بار به مصاف يك تيم آفريقايي مي رود
ايران- آنگولا؛ آخرين محك قبل از جام ملت هاي آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
مربي خارجي براي دوچرخه سواري كوهستان
برخورد سازمان ليگ كشتي با تيم هاي متخلف
مگر مي شود سهميه المپيك نگيرم!
حدادي: حاضرم مربي ام را«كول كنم» تا تمرينم دهد
51 رئيس فدراسيون نامه نوشتند
مخالفت صريح سعيدلو با وزارتخانه شدن ورزش
خواندني از ورزش ايران
بيشتر از پيش بيني مان مدال گرفتيم



به ياد سرباز شهيد «مجتبي بحيرايي»

از جانب دل خدا صدايش مي كرد

شهيد «مجتبي بحيرايي» شهريور 1340 در شهر خون و قيام ورامين متولد شد. او با استعداد وافر دروس اوليه را با جهش پشت سر گذاشت و تا كلاس آخر بعنوان شاگرد ممتاز در مدرسه معرفي مي شد. در سن 16سالگي با اينكه پدرش در شهرباني خدمت مي كرد وارد مسائل سياسي شد و در جلسات سياسي و اعتقادي حضوري فعال داشت تا اينكه در نيمه دوم سال 57 توسط ساواك شناسايي و تحت تعقيب دژخيمان قرار مي گيرد. در مجالس و محافل خصوصا در تظاهراتهايي كه در سال 57 در شهر ورامين بر عليه رژيم برگزار مي شد شركت فعال و چشمگيري داشت.او نترس بود ولي چه زيبا زيست و چه زيبا لباس مقدس سربازي را پوشيد و چه زيبا با همان لباس بدون غسل و كفن عاشقانه و عارفانه با نام ديپلم وظيفه از اولين روز خدمت تا 5/7/1360 در منطقه سوسنگرد ماند و با افتخار جنگيد و با افتخار به شهادت رسيد.

 



تيم ملي براي بيست و يكمين بار به مصاف يك تيم آفريقايي مي رود
ايران- آنگولا؛ آخرين محك قبل از جام ملت هاي آسيا

تيم ملي فوتبال ايران عصر امروز در آخرين ديدار تداركاتي خود قبل از شروع مسابقات جام ملت هاي آسيا به مصاف آنگولا خواهد رفت.
در اين ديدار كه از ساعت
18/45دقيقه امروز در ورزشگاه السدشهر دوحه قطر برگزار مي شود افشين قطبي سرمربي تيم ملي كشورمان ميزان آمادگي بازيكنان را به طور جدي محك خواهد زد.
تيم هاي ايران و آنگولا نخستين بار در سال 2006 با يكديگر ديدار كردند و ديدار دوم آنها در شرايطي برگزار مي شود كه تنها يكي از بازيكنان تيم آفريقايي از زمان جام جهاني در تركيب حال حاضر اين تيم حضور دارد.
تيم هاي ملي فوتبال ايران و آنگولا در تاريخ 21 ژوئن در رقابت هاي جام جهاني 2006 در لايپزيك آلمان با يكديگر ديدار كردند و با تساوي يك بر يك به كار خود پايان دادند.
از تيم آن زمان آنگولا فقط كالي، كاپيتان اين تيم، در تركيب «آنتلوپ هاي مشكي» حضور دارد و اين درحالي است كه ايران با پنج بازيكن از زمان جام جهاني مقابل آنگولا بازي مي كند. جواد نكونام، مسعود شجاعي، آندرانيك تيموريان و محمد نصرتي در تركيب اصلي تيم حضور دارند و ابراهيم ميرزاپور هم روي نيمكت مي نشيند.
طبق برنامه ريزي كادر فني تيم ملي بازيكنان ملي پوش كشورمان پس از اين ديدار فردا (دوشنبه) براي استراحت و حضور در كنار خانواده هايشان به ايران بازمي گردند و مجدداً روز 16دي ماه به قطر مي روند تا تمرينات خود را براي ديدار با تيم ملي عراق آغاز كنند.
از روز 16تا 21دي ماه كه نخستين ديدار تيم ملي ايران در جام ملتها با عراق است، بازيكنان 5 روز ديگر با نظر كادر فني تمرين خواهند كرد تا براي شروع مسابقات بيش از پيش آماده شوند.
¤¤¤
ديدار با آنگولا بيست و يكمين مسابقه اي است كه تيم ملي فوتبال ايران با يك تيم از قاره آفريقا برگزار خواهدكرد كه در بين 9مسابقه با پيروزي تيم ايران به پايان رسيده است.
تيم ملي فوتبال كشورمان تاكنون 20بار مقابل تيم هايي از قاره آفريقا به ميدان رفته است كه در اين ديدارها 9پيروزي عايد ملي پوشان فوتبال ايران شده، هفت بار به نتيجه تساوي رضايت داده اند و چهار باخت نيز در كارنامه آنها به ثبت رسيده است.
تيم ملي فوتبال آنگولا كه به «آنتلوپ هاي مشكي» معروف است در آخرين رده بندي فيفا رتبه هشتاد و هشتم را در اختيار دارد. آنتلوپ به معناي بز است.
¤¤¤
افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان كه پيش از آغاز اردوي قطر اعلام كرده بود كه 90درصد تركيب تيمش را شناخته است برگزاري اردو در شهر دوحه و انجام سه بازي تداركاتي را براي هماهنگي بيشتر شاگردانش توصيف كرده بود.
انتظار مي رود تيم ملي فوتبال كشورمان پس از ديدار با آنگولا و فرصت باقي مانده تا شروع بازي هاي جام ملت هاي آسيا از لحاظ روحي و رواني و هماهنگي به آمادگي كامل برسد و عملكرد قابل قبولي از خود در اين عرصه بين المللي به نمايش بگذارد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

شباهت هاي تيم ملي فعلي به تيم سال 96
مربي تيم ملي معتقد است تيم فعلي شباهت هاي زيادي به تيم ملي در سال 1996 دارد. عليرضا منصوريان گفت: احساسم اين است كه تيم ملي فعلي حال و هوايي شبيه به حال و هواي تيم ملي ايران در جام ملت هاي 1996 دارد. در آن زمان به خاطر تغيير نسلي كه وجود داشت، فضاي عمومي چندان همراه تيم محمد مايلي كهن نبود. اكنون هم يك مشت جوان با انگيزه بالا آمده اند كه نشان دهند نسل تازه فوتبال ايران مي تواند فوتبال را دوباره به خانواده هاي ايراني بازگرداند.
كميته ملي المپيك مشكلي با بازگشت پيرواني ندارد
بهرام افشارزاده دبير كميته ملي المپيك درباره موضع گيري كميته ملي المپيك درباره نيمكت مربيگري تيم فوتبال اميد، اظهار كرد: تمام تصميم گيري هاي فني براي تيم اميد بر عهده فدراسيون است و ما هيچ دخالتي در اين باره نخواهيم كرد. فدراسيون مي تواند غلامحسين پيرواني را دوباره سرمربي تيم اميد كرده يا هر مربي ايراني ديگري را جايگزين او كند. آنها مي توانند براساس بضاعت موجود و با تفكري كه دارند هر مربي خارجي را هم استخدام كنند كه كميته ملي المپيك با هيچ كدام از تصميم هاي فوق مشكلي ندارد.
پيروزي كره شمالي برابر قطر
تيم ملي فوتبال كره شمالي حريف ايران در ر قابتهاي جام ملتهاي آسيا برابر ميزبان اين رقابتها به پيروزي دست يافت. تيم هاي ملي قطر و كره شمالي جمعه شب در دوحه به مصاف هم رفتند كه در پايان تيم كره شمالي همگروه ايران در گروه چهارم رقابتهاي جام ملتهاي آسيا با تك گل ريانگ يونگ جي بازيكن تعويضي خود كه از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد، قطر را از پيش رو برداشت. در حالي اين نتيجه رقم خورد كه تيم ايران سه شنبه پيش با نتيجه صفر - صفر برابر قطر متوقف شده بود.
نكونام گروه ايران را دشوار دانست
جواد نكونام كاپيتان تيم ملي درباره وضعيت تيم ملي در فاصله يك هفته مانده تا آغاز رقابت هاي جام ملت هاي آسيا گفت: خدا را شكر وضعيت تيم ملي خوب است. تمرينات مناسبي را پشت سر گذاشته ايم و اردوي خوبي هم تا اينجا در قطر داشته ايم. اميدوارم تا زمان باقي مانده تا شروع رقابت ها بتوانيم به هماهنگي لازم برسيم. گروه مان خيلي سخت است. عراق قهرمان دوره پيش از سخت ترين حريفان ماست و كره شمالي هم هميشه حريف قابل احترامي بوده و امارات هم با توجه به سرمايه گذاري خوبي كه انجام داده تيم سر سختي است. واقعا گروه چهارم رقابت ها گروه دشواري است.
دلايل كامراني فر براي غيبت داوران ايراني
حسن كامراني فر كمك داور بين المللي كشورمان در خصوص دلايل غيبت داوران ايراني در رقابت هاي آسيايي گفت: شايد چون داوران در بازي هاي آسيايي به صورت تيمي انتخاب مي شوند و تعداد كمك داوران عرب هم در اين بازي ها زياد است، داورهاي وسط هم بيشتر از بين اعراب انتخاب شده اند. به هر حال نمي دانم چرا كنفدراسيون فوتبال آسيا داوران ما را انتخاب نكرده است.
فرصت 24 ساعته مظلومي به جباري
پرويز مظلومي سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: اگر مجتبي جباري تا امروز به تمرينات نيايد در اختيار باشگاه قرار خواهد گرفت. چند روزي است كه از مجتبي جباري بي خبريم. مجتبي بازيكن خوب و آماده اي است و براي ما هم قابل احترام است، اما در صورتي كه تا امروز خود را به ما معرفي نكند، او را در اختيار باشگاه قرار داده تا در خصوص وي، تصميم گيري هاي لازم صورت بگيرد. جباري جزو بازيكناني است كه ما روي او حساب ويژه اي باز كرده ايم و لازم است كه اين بازيكن در تمرينات تيم حاضر شود.
برگزاري جلسه كميته فني براي بررسي فوتبال پايه
نشست كميته فني فدراسيون فوتبال به منظور بررسي وضعيت تيم هاي فوتبال پايه امروز در محل آكادمي ملي فوتبال تشكيل مي شود. براي حضور در اين نشست از علي كفاشيان، مهدي تاج، مهدي محمد نبي، عزيزالله محمدي، فريدون معيني، مرتضي محصص، علي دوستي مهر، منصور ابراهيم زاده، امير قلعه نويي، اكبر محمدي و هومن افاضلي دعوت شده است.
چهار داور ايراني امروز در قطر
از سوي كميته داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا محسن تركي و عليرضا فغاني به عنوان داور ذخيره و حسن كامراني فر و رضا سخندان به عنوان كمك داوربراي قضاوت مسابقات جام ملت هاي آسيا انتخاب شده اند كه داوران كشورمان امروز عازم قطر خواهند شد.
بي اطلاعي معاون ورزشي فولاد از معرفي عزيزمحمدي
اگرچه يك هفته اي از انتخاب سردار عزيز محمدي به عنوان رئيس اتحاديه فوتبال گذشته اما حواشي اين انتخاب همچنان ادامه دارد تا جايي كه رضائيان معاون ورزشي باشگاه فولاد خوزستان مي گويد اطلاع نداشته سردار عزيزمحمدي به عنوان نماينده اين باشگاه در انتخابات كانديدا شده است.

 



مربي خارجي براي دوچرخه سواري كوهستان

رئيس كميته كوهستان فدراسيون دوچرخه سواري از حضور اولين مربي خارجي در اين رشته خبر داد و گفت: مربي بياوريم اما امكانات نداشته باشيم كاري نمي توانيم انجام دهيم.
آهاب احمدي ضمن بيان اين مطلب گفت: با توجه به حضور اولين مربي خارجي دوچرخه سواري كوهستان براي بالا بردن سطح فني و آمادگي ركابزنان اولين اردوي تيم ملي را 10 روز آينده برگزار مي كنيم.
وي با بيان اينكه شرايط آب و هواي تهران مساعد برگزاري اردوي تيم ملي نيست، افزود: هواي آلوده تهران براي برگزاري اردوي ركابزنان خوب نيست به همين دليل در تلاشيم تا دوچرخه سواران در شهرستان تمرين كنند.
رئيس كميته كوهستان فدراسيون دوچرخه سواري خاطرنشان كرد: بعد از بررسي مربيان مختلفي از كشورهاي اروپايي و آسيايي تصميم به همكاري با يك مربي ژاپني گرفتيم. البته گزينه هايي از مربيان آمريكا و يوگسلاوي نيز مدنظر ما بود اما هم سطح آنها بالا بود هم اينكه حق الزحمه شان زيادتر از توان ما بود.
احمدي درخصوص شرايط استخدام اين مربي خارجي، گفت: طبق برنامه 10 ژانويه به تهران مي آيد تا قرارداد خود را نهايي كند. وي مربي سرشناسي در ژاپن است. از قهرمانان آسيا و جهان بوده و سال هاست مربي تيم جوانان و زنان اين كشور است.

 



برخورد سازمان ليگ كشتي با تيم هاي متخلف

تعداد تيم هاي ليگ برتر كشتي آزاد در دو هفته از هشت تيم به شش تيم رسيد ولي با گذشت يك هفته از مسابقات، دوباره هشت تيمي شد.
عباس نمازيان سرپرست كميته ليگ فدراسيون كشتي در پاسخ به اين سؤال كه آيا ورود و خروج تيم ها به آساني امكان پذير است؟ گفت: اين طور نيست كه هر كس كه مي خواهد بيايد و هر كس كه نمي خواهد از ليگ برود. كارمان روي اصول است. تيم هاي همدان و مشهد انصراف نداده بودند بلكه نام تيم و اسپانسرشان عوض شد وگرنه اين استان ها پايگاه هاي كشتي هستند و در ليگ شركت خواهند داشت.
وي همچنين در پاسخ به اين سؤال كه آيا براي تيم هايي كه مسابقات را رها مي كنند و يا بعد از قرعه كشي كناره گيري مي كنند تنبيه يا محروميت در نظر نمي گيريد؟ گفت: قطعا اين طور است و براي تيم هايي كه مسابقات را ترك كنند و يا براساس مقررات عمل نكنند مجازات در نظر خواهيم گرفت ولي اين دو تيم تنها نامشان تغيير كرد.

 



مگر مي شود سهميه المپيك نگيرم!
حدادي: حاضرم مربي ام را«كول كنم» تا تمرينم دهد

قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا با تشريح برنامه هاي خود براي كسب سهميه المپيك و ادامه كار با «كيم» گفت: هرچند مربي ام پير است اما حاضرم وي را «كول» كنم تا به من تمرين دهد!
احسان حدادي ضمن بيان اين مطلب گفت: من به نوعي با شكستن ركورد بازيهاي آسيايي گوانگجو به ركورد ورودي المپيك رسيدم. ركورد ورودي بازيهاي المپيك 2012 لندن 64متر و 50سانتي متر است كه من به اين ركورد رسيده ام. وي با بيان اينكه مطمئنا با شرايط فعلي مي توانم به راحتي درمسابقات آينده اين ركورد را تكرار كنم افزود: مگر مي شود كه سهميه المپيك نگيرم. من براي موفقيت در اين رقابتها برنامه ريزي كرده ام.
دارنده مدال پرتاب ديسك بازيهاي آسيايي گوانگجو خاطرنشان كرد: منتظر دريافت رسمي دعوت نامه كمپ آفريقا و بازگشت مربي ام از مرخصي هستم. طبق برنامه مدت يك ماه دراين كمپ آفريقايي تمرين مي كنم. برنامه تمريناتم را تا ارديبهشت ماه پيگيري مي كنم و بعد از آن در رقابتهاي جايزه بزرگ اروپا شركت خواهم كرد. وي درمورد ادامه كار با مربي خارجي اش گفت: من از «كيم» راضي هستم هرچند وي پير شده اما درحال حاضر بهترين گزينه من براي مربيگري است. در شرايط فعلي به راحتي نمي توان يك مربي درجه يك پرتابي پيدا كرد. من حتي حاضرم وي را «كول» كنم تا به من تمرين دهد! حدادي درخصوص اظهارات كريمي رئيس اين فدراسيون و احتمال جدايي اش از اين مجموعه تصريح كرد: با وجود اينكه فدراسيون دووميداني در يك سال گذشته بحران هاي مالي زيادي را پشت سرگذاشته است اما عملكرد خوبي را در بازيهاي آسيايي داشت. معتقدم رفتن مصطفي كريمي در اين موقعيت به هيچ عنوان درست نيست.

 



51 رئيس فدراسيون نامه نوشتند
مخالفت صريح سعيدلو با وزارتخانه شدن ورزش

رئيس كميته تربيت بدني و جوانان مجلس، با قطعي دانستن تصويب وزارت ورزش گفت: در جلسه امروز (يكشنبه) بحث اين است كه آيا وزارت ورزش و جوانان را با ادغام سازمان ملي جوانان داشته باشيم يا بدون آن.
حجت الاسلام سيدجلال يحيي زاده با اشاره به دعوت سعيدلو از 6 نفر از نمايندگان، شب قبل از تصويب كليات وزارت ورزش در مجلس گفت: در جلسه اي كه سعيدلو از بنده، اميدوار رضايي، تابش، مفتح، كامران و محبي نيا دعوت كرده بود، مباحث مختلفي از جمله بحث بودجه بخش ورزش صورت گرفت. وي با اظهار تاسف نمايندگان حاضر در اين جلسه از عدم اختصاص حتي بخشي از يك درصد بودجه سازمان ها به امر ورزش براساس تكليف بودجه سال 89 افزود: متأسفانه در اين جلسه متوجه شديم كه هنوز حتي يك ريال يك درصد تكليفي بودجه سال 89 هم به ورزش داده نشده و اين مسئله مايه تعجب و تأسف نمايندگان حاضر شد.
رئيس كميته تربيت بدني و جوانان مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به صحبت هاي صورت گرفته در مورد مسائل مختلف مرتبط با ورزش در جلسه تعدادي از نمايندگان با سعيدلو، گفت: چون قرار بود فرداي اين جلسه بحث وزارت ورزش در مجلس مطرح شود، اين بحث هم به صورت مستوفي و كامل مورد بحث و بررسي قرار گرفت. سعيدلو معتقد بود كه با وزارتي شدن ورزش، ورزش تضعيف خواهد شد و جايگاه ورزش و اقتدار آن به هيچ وجه بيش از آنچه هست، نخواهد شد.
وي با بيان اين كه سعيدلو با صراحت و تاكيد با وزارتي شدن ورزش مخالفت كرد، گفت: در آن جلسه بنده عنوان كردم اگر با اخطار قانون اساسي امكان خارج شدن اين طرح از دستور فراهم باشد وضعيت فرق مي كند، اما اگر اين بحث در مجلس مطرح شود براساس جو مجلس، تصويب وزارت حتمي است كه البته صبح همان روز نيز قبل از شروع جلسه علني نيز چند نفر از نمايندگان كه در جلسه با سعيدلو حضور داشتند در ديدار با لاريجاني در مورد اخطارهايي كه در اين رابطه در صحن علني صورت خواهد گرفت، صحبت كرديم و وي صراحتا عنوان كرد در صورتي كه اخطارها در راستاي خارج كردن اين طرح از دستور باشد آنها را اصلا وارد نخواهم دانست.
مخالفت روساي فدراسيون
اما از سوي ديگر روساي 51 فدراسيون ورزشي با انتشار نامه سرگشاده اي مخالفت خود را به تصميم مجلس شوراي اسلامي مبني بر ادغام دو سازمان تربيت بدني و ملي جوان و تشكيل وزارت ورزش و جوانان اعلام كردند.
در نشست روساي 51 فدراسيون ورزشي با علي سعيدلو، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، مسئولين اين فدراسيون ها، با توجه به شناخت كاملي كه در حال حاضر از ساختار و سازماندهي ورزش ايران دارند، تاكيد كردند كه طرح تشكيل وزارت جوانان و ورزش در شرايط فعلي نه تنها كمكي به حل مشكلات موجود ورزش كشور نخواهد كرد، بلكه مي تواند در روند رو به رشد، پيشرفت و بالندگي ورزش كه در بازي هاي آسيايي با خلق حماسه گوانگجو، شاهد گوشه اي از نتايج آن بوديم، اخلال ايجاد نمايد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ذوب آهن براي حضور در رقابت هاي بسكتبال غرب آسيا روز گذشته عازم سوريه شد.
¤ 42 قايقران به اولين مرحله اردوي تيم ملي كانوپولوي مردان در رده سني جوانان در تهران دعوت شدند.
¤ جام يادگار امام (ره) روزهاي 14 و 15 اسفند با جايزه 59 هزار دلاري در رشته كشتي فرنگي در قم برگزار مي شود.
¤ مرحله اول اردوي تيم ملي نوجوانان فرنگي از 16 بهمن با حضور 45 كشتي گير آغاز خواهد شد.
¤ عليرضايي دارنده عنوان چهارمي شناي بازي هاي آسيايي گوانگجو گفت: گاه خداحافظي بيشتر از ماندن به ورزش كمك مي كند و شرايط براي ماندنم مهيا نبود.
¤ رضا يزداني قهرمان وزن 96 كيلوي بازي هاي آسيايي گفت: برد يا باختش اصلا برايم مهم نيست و صددرصد روز دوشنبه با گئورگي گوگچليدزه كشتي مي گيرم.
¤ بشير باباجان زاده نفر دوم وزن 120 كيلوي مسابقات انتخابي آذربايجان گفت: با هماهنگي سرمربي تيم ملي فرنگي و اجازه رئيس فدراسيون كشتي به آذربايجان رفتم.
¤ دبير هيات كشتي همدان از سرمربيگري عليرضا مخزني در تيم شهداي الوند اين استان در ليگ برتر آزاد خبر داد.
¤ مسابقات جايزه بزرگ تيراندازي سال آينده به ميزباني ايران برگزار مي شود.
¤ از بين ملي پوشان اعزامي به مسابقات جهاني و بازي هاي آسيايي، تاكنون تنها نام نوروزي، عبدولي و برادران قرباني در فهرست تيم هاي ليگ فرنگي ديده مي شود.

 



بيشتر از پيش بيني مان مدال گرفتيم

دبير كل كميته ملي پارالمپيك عملكرد كاروان ايران در بازي هاي پاراآسيايي را رضايتبخش توصيف كرد با اين حال كار كشورمان در دوره بعدي اين رقابت ها را دشوار خواند.
كاروان ورزشي ايران در نخستين دوره بازي هاي پاراآسيايي كه به ميزباني گوانگجوي چين برگزار شد با 80 مدال (27 طلا، 24 نقره و 29 برنز) پس از چين، ژاپن و كره جنوبي به عنوان چهارمي رسيد. غلامرضا ابراهيمي در اين خصوص اظهار داشت: ما از عملكردمان در اين رقابت ها راضي هستيم و بايد عنوان كنم كه اين كاروان يك كاروان كيفي بود. ما در اين دوره از رقابت ها با شش تيم حضور يافتيم كه دو طلا، يك نقره و سه برنز حاصل عملكرد اين تيم ها بود. دبير كل كميته ملي المپيك با بيان اينكه از همان ابتدا چهارمي اين بازي ها مدنظر آنها بود، تصريح كرد: ما پيش بيني بين 50 تا 70 مدال را داشتيم هرچند كه مدال هاي بيشتري را مي خواستيم اما براي اينكه فشار رواني ايجاد نكنيم، از تعداد واقعي و رنگ مدال ها حرفي به ميان نياورديم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14