(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 دی 1389- شماره 19829

بارش برف در استان هاي اردبيل و چهار محال و بختياري
توزيع 50 هزار نرم افزار چند رسانه اي «روز بصيرت» در مدارس كشور
رانش زمين و سيل مكه مكرمه را فرا گرفت
آغاز طرح جمع آوري متكديان در تهران
شهاب الدين صدر: سلب اختيار تعرفه گذاري به جايگاه نظام پزشكي خدشه وارد مي كند
شارژ رايگان كپسول هاي آتش نشاني شهروندان تهراني
مديركل سلامت محيط وزارت بهداشت: سبزي هاي جنوب تهران آلودگي ميكروبي دارند
تصادف پژو با پرايد در تونل رسالت
افزايش 13 درصدي سفر با اتوبوس پس از هدفمندي يارانه ها
رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان: 4 تن از عوامل باند آدم ربا در زاهدان اعدام شدند
سرقت صدها گلدان از گل فروشي در برازجان
مالباخته برازجاني از دزد فيلمبرداري كرد
زلزله مناطق جون آباد و سر جنگل زاهدان را لرزاند
واژگوني اتوبوس در قم جان كودك را گرفت
استفاده از 10 هزار خشت طلا در ساخت گنبد امام موسي بن جعفر(ع)
توپ فوتبالي از 32 هزار ديود نوري



بارش برف در استان هاي اردبيل و چهار محال و بختياري

سرويس شهرستان ها-
مردم استان هاي اردبيل و چهارمحال بختياري شاهد بارش برف در شهرها ومناطق خود بودند.
به گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل در حاليكه مردم شهرستان اردبيل همچنان در انتظار بارش برف بوده و بطور بي سابقه اي زمستان بي برفي را سپري مي كنند در يازدهمين روز از زمستان ارتفاعات استان اردبيل سفيدپوش شد.
ديروز براي اولين بار در سال جاري قله سر به فلك كشيده سبلان با بارش برف بطور يك پارچه سفيدپوش شد و در برخي از روستاهاي واقع در دامنه هاي ارتفاعات، برف بر زمين نشست و خوشحالي كشاورزان اين مناطق را موجب شد.
در حال حاضر روستاهاي كوهپايه اي شهرستان مشكين شهر از جمله موييل و ديزو پوشيده از برف بوده و در برخي از ارتفاعات شهرستان كوثر بارش برف عبور و مرور از راه هاي روستايي را با مشكل مواجه ساخته است.
براساس گزارش رسيده ارتفاع برف در محور فيروزآباد به ميانه به 15 سانتي متر مي رسد ولي در سايه تلاش ماموران راهداري اين راه باز بوده و به كساني كه قصد عبور از اين مسير را دارند توصيه شده است كه زنجير چرخ و تجهيزات ايمني را به همراه داشته باشند.
در گردنه اسالم واقع در محور خلخال اسالم بارش برف موجب يخبندان شده و با انجام عمليات برفروبي ونمك پاشي عبور از اين گردنه به صورت عادي انجام مي شود.
همچنين به گزارش فارس مديركل هواشناسي چهار و محال بختياري درباره بارش برف در اين استان گفت: در نخستين بارش زمستانه برف در روز جمعه گذشته تنها هشت سانتي متر برف در كوهرنگ بر زمين نشست.
شاهرخ پارسا در شهركرد اظهار داشت: از روز جمعه اين استان در دامنه فعاليت يك سامانه بارش زا قرار گرفت كه در برخي از نقاط استان موجب بارش برف و باران شد.
وي افزود: بيشترين ميزان بارندگي در شهرستان كوهرنگ با بارش هشت سانتي متري برف با ثبت هفت ميلي متر آب حاصل از ذوب برف گزارش شده است.
وي تصريح كرد: اين سامانه بارشي اواخر ديروز از فضاي استان خارج شد كه بر همين اساس از فردا شاهد كاهش محسوس دما در سطح اين استان خواهيم بود.

 



به مناسبت حماسه 9 دي صورت گرفت
توزيع 50 هزار نرم افزار چند رسانه اي «روز بصيرت» در مدارس كشور

امور تربيتي وزارت آموزش و پرورش به مناسبت سالگرد نهم دي ماه نرم افزار چند رسانه اي «روز بصيرت» منتشر كرده است.
به گزارش روابط عمومي اين وزارتخانه اين نرم افزار چند رسانه اي شامل 5 بخش با عناوين «روزشمار 9 دي»، «علمدار بصيرت»، «فتنه» و «مظلوم مقتدر» مي باشد.
براساس اين گزارش در بخش روزشمار اين DVD ها كه حدود 50 هزار عدد توزيع شده است 180 خبر پيرامون انتخابات و فتنه سال 88 آورده شده است.
در بخش «نه دي» هم تصاوير روز 9 دي، كليپ پيرامون اين روز و مصاحبه با برخي از شخصيت هاي فرهنگي و مذهبي پيرامون فتنه 88 و بصيرت منتشر شده است.
بنابراين گزارش در بخش «علمدار بصيرت» هم گلچيني از 32 سخنراني ولي امر مسلمين از ارديبهشت 88 تا آبان 89 پيرامون فتنه 88 با بيش از 200 قطعه صوت و متن و بصيرت از نگاه رهبر معظم انقلاب در آن منتشر شده است.
بنابراين گزارش در بخش فتنه، اين نرم افزار عناوين فتنه در آينه قرآن و روايات (فتنه از نظر لغوي و كاربرد آن در قرآن و روايات، راه ها و نشانه هاي فتنه، مراحل رشد فتنه و نشانه هاي آن، ريشه هاي فتنه و خصوصيت فتنه گران)، فتنه گران در كلام رهبري، فتنه از نگاه ديگران (شهيد آيت الله دستغيب، آيت الله مصباح يزدي، استاد رحيم پور ازغدي، حجت الاسلام پناهيان، حجت الاسلام انجوي نژاد) آمده است.
و بخش آخر اين نرم افزار كه با عنوان «مظلوم مقتدر» نام دارد شامل آشنايي با ولي امر مسلمين (زندگينامه، از نگاه ديگران، كليپ هاي تصويري، كليپ هاي صوتي، تصاوير و خاطرات) و ولايت فقيه (امام خميني(ره) و ولايت فقيه، مقالات، كتاب، علما و ولايت فقيه، پاسخ به شبهات ولايت فقيه و سخنراني) مي باشد.

 



رانش زمين و سيل مكه مكرمه را فرا گرفت

به دنبال جاري شدن سيل و رانش زمين در مكه مكرمه، آسفالت هاي خيابان ها از هم گسست و سيل خيابان هاي شهر را فرا گرفت.
وقوع سيل د رخيابان هاي مكه باعث متوقف شدن صدها خودرو در خيابانها و ايجاد مشكلات عبور و مرور براي هزاران نفر از مردم منطقه شد.در اين حادثه بيش از 15 نفر از سرنشينان خودروها جان خود را از دست دادند و در شهر بندري جده و مكه مكرمه حالت فوق العاده اعلام شد.
براساس گزارش هاي رسيده سطح آب در روستاهاي اطراف چندين متر بالا آمده است و باعث فرو رفتن خانه ها در آب شده است.
بارش سيل آساي باران و غافلگير شدن مسئولان، در همان ابتداي حادثه باعث گرفتار شدن صدها خودرو و سرنشينان آن در ميان سيلاب در خيابان هاي مكه مكرمه شد.
اگرچه هنوز آمار دقيقي از تلفات انساني و تخريب تاسيسات و منازل مسكوني از سوي مسئولان در شهر مكه گزارش نشده است، اما برخي از شاهدان بي طرف از تخريب ده ها خانه و كشته شدن تعدادي از شهروندان خبر دادند.
اين در حالي است كه سال گذشته نيز در اثر بي مبالاتي و بي توجهي دولت عربستان به تاسيسات زيربنايي، جاري شدن سيل در جده باعث كشته شدن 146 نفر و تخريب ده ها خانه و وارد آمدن ميلياردها دلار خسارت به ساكنان اين شهر شد.

 



آغاز طرح جمع آوري متكديان در تهران

طرح ضربتي جمع آوري متكديان براي نخستين بار به طور سراسري در شهر تهران آغاز شد.
به گزارش فارس معاون اجرايي سازمان رفاه و خدمات شهروندي شهرداري تهران با اعلام خبر فوق افزود: اين طرح ضربتي با همكاري 22 منطقه شهر تهران اجرا مي شود.
جاگيري گفت: سازمان رفاه و خدمات شهروندي شهرداري تهران، بيش از 20 طرح ضربتي منطقه اي در تهران اجرا كرده است اما اجراي چنين طرح سراسري براي نخستين بار است كه صورت مي گيرد.

 



شهاب الدين صدر: سلب اختيار تعرفه گذاري به جايگاه نظام پزشكي خدشه وارد مي كند

مجمع عمومي سازمان نظام پزشكي كشور مصوب كرد كه اعضاي جامعه پزشكي آثار سوء ناشي از سلب اختيارات تعرفه گذاري سازمان نظام پزشكي را طي ديدار با مسئولان عالي رتبه كشور بررسي و اعلام كنند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نظام پزشكي كشور، مجمع فوق العاده سازمان نظام پزشكي روز جمعه 10 دي ماه با حضور رئيس كل و معاونان سازمان نظام پزشكي، رئيس و برخي اعضاي كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي و بيش از 150 نفر از اعضاي مجمع سازمان نظام پزشكي كشور در سالن اجتماعات انستيتو پاستور تهران برگزار شد.
در ابتداي اين جلسه دكتر آقازاده، رئيس مجمع، مصوبه مجلس شوراي اسلامي در قانون برنامه پنجم توسعه درخصوص سلب اختيارات سازمان نظام پزشكي در تعرفه گذاري خدمات بخش غيردولتي را توهين به جامعه پزشكي عنوان و بر ضرورت اتحاد و يكپارچگي نمايندگان صنفي جامعه پزشكي در برون رفت از وضعيت فعلي و تقويت جايگاه سازمان نظام پزشكي تاكيد كرد.
سپس دكتر سيد شهاب الدين صدر، رئيس كل سازمان نظام پزشكي با اشاره به اقدامات و رايزني هاي گسترده مسئولان سازمان و شوراي عالي نظام پزشكي جهت ارائه نظرات كارشناسي و جلوگيري از سلب اختيارات اين سازمان در تعرفه گذاري خدمات بخش غير دولتي اظهار كرد: اغلب دولت ها و وزراي بهداشت آنها تعرفه گذاري خدمات درماني دولتي و غير دولتي را امري حاكميتي تلقي كرده و با تعرفه گذاري سازمان نظام پزشكي مخالف بوده اند.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر ضرورت افزايش تعامل و ارتباط تنگاتنگ اعضاي مجمع نظام پزشكي با يكديگر و بدنه اجرايي سازمان نظام پزشكي، خاطرنشان كرد: اگرچه سلب اختيارات سازمان در تعرفه گذاري خدمات بخش غير دولتي خدشه و آسيبي به جايگاه اين نهاد صنفي وارد كرده اما بايد توجه داشت كه قانون نظام پزشكي كشور ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالايي جهت ايفاي نقش سازمان نظام پزشكي در عرصه سلامت كشور مهيا كرده كه بايد اين فرصت ها به خوبي شناسايي و تقويت شوند.
دكتر صدر همچنين با اشاره به مصوبه شوراي عالي نظام پزشكي مبني بر افزايش نيافتن تعرفه هاي بخش غيردولتي تا پايان سال 1389 با وجود اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و نيز انتشار تعرفه هاي مصوب سازمان نظام پزشكي در بخش غير دولتي در كتاب تعرفه هاي وزارت بهداشت براي اولين بار، از آنها به عنوان نمونه هايي از تعامل اين سازمان با متوليان و خدمات گيرندگان نظام سلامت ياد كرد.
وي در پايان از ارسال نامه اي به رئيس جمهور خبر داد كه در آن از دكتر احمدي نژاد خواسته شده كه با توجه به اجراي طرح هاي جبراني به علت افزايش هزينه هاي اصناف مختلف توسط دولت، تسهيلاتي در اختيار جامعه پزشكي كشور براي جبران هزينه هاي سربار ناشي از هدفمند كردن يارانه ها در نظر گرفته شود.

 



مدير عامل سازمان آتش نشاني خبر داد
شارژ رايگان كپسول هاي آتش نشاني شهروندان تهراني

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران گفت: هركس در شهر از خاموش كننده خود براي خاموش كردن آتش استفاده كند بدون تشريفات اداري به طور رايگان شارژ و در صورت ايجاد نقص در كپسول آن را تعويض مي كنيم.
به گزارش ايسنا مهندس محمدرضا حاجي بيگي افزود: اين سازمان همچنين موظف است در كوتاه ترين زمان، مبلغ 500 هزار ريال جايزه رانندگان تاكسي كه موفق به خاموش كردن آتش سوزي خودرو در سطح شهر شده اند را بپردازد.
وي با اشاره به تكميل جانمائي ايستگاه هاي مورد نياز در سطح پايتخت خاطر نشان كرد و افزود: تلاش مي كنيم تا سال 92 تعداد ايستگاه هاي آتش نشاني اين كلان شهر را به 120 ايستگاه كه مطابق استاندارد جهاني است، افزايش دهيم.
حاجي بيگي خاطرنشان ساخت كه البته كارهاي عمراني تعدادي از آنها در حال انجام است و كار ساخت بقيه نيز بزودي شروع خواهد شد.

 



مديركل سلامت محيط وزارت بهداشت: سبزي هاي جنوب تهران آلودگي ميكروبي دارند

مديركل سلامت محيط و كار وزارت بهداشت گفت: آبياري سبزي هاي جنوب تهران را با فاضلاب انساني تكذيب نمي كنيم اما اين نوع آبياري باعث رشد سريعتر و غني تر شدن سبزي و محصولات كشاورزي از نظر املاح و ويتامين ها شده است.
كاظم ندافي افزود: با توجه به استفاده از كودهاي حيواني در سبزي كاري ها به طور كلي آلودگي ميكروبي سبزي هاي جنوب تهران را پذيرفته ايم و به همين علت هم وزارت بهداشت دستورالعمل شست و شوي بهداشتي سبزي و ميوه ها به خصوص سبزي هايي مانند كاهو كه خام خورده مي شوند را تدوين و بارها از طريق رسانه ها به مردم آموزش داده است.
وي ادامه داد: پيش فرض اوليه ما اين است كه همه سبزي هاي جنوب تهران آلودگي ميكروبي دارند و در هر شرايط توصيه اكيد ما رعايت دستورالعمل شست و شوي بهداشتي سبزي ها به خصوص سبزي هايي كه خام خورده مي شوند است و با توجه به اين كه آبياري سبزيكاري ها با فاضلاب انساني را هم در برخي جاها داريم رعايت اين دستورالعمل اهميت بيشتري پيدا مي كند.
ندافي گفت: استفاده از كودهاي حيواني از گذشته متداول بوده و هنوز هم هست البته گاهي از كودهاي انساني هم استفاده مي شود، در مورد كودهاي شيميايي و آلودگي سبزي ها و ميوه ها به مواد شيميايي از جمله فلزات سنگين تحقيقات ما نشان مي دهد اين نوع آلودگي در تمام انواع سبزي و ميوه ها نيست و آلودگي همه اين محصولات به فلزات سنگين هنوز به تاييد منابع موثق نرسيده است.
وي ادامه داد: براساس فقر املاح و ويتامين ها در محصولات كشاورزي و سبزي هاي جنوب تهران مورد تاييد وزارت بهداشت نيست و اين محصولات تمام املاح، ويتامين ها و خواص لازم را دارند و فقط براي از بين بردن آلودگي هاي ميكروبي آنها بايد به صورت بهداشتي شست وشو شوند.
ندافي در پاسخ به اين پرسش كه پس وزارت بهداشت آبياري زمين هاي كشاورزي به فاضلاب انساني را پذيرفته است گفت: استفاده از فاضلاب انساني اگر از طريق عبور از تصفيه خانه باشد و پساب آن استاندارد ملي را داشته باشد مشكلي ندارد اما اگر غير از اين باشد اگربا آن برخورد كنيم، جمع آوري مي شود.
وي به فارس گفت: توصيه ما اين است كه آبياري با فاضلاب انساني براي سبزي كاري هايي كه سبزي هاي آنها خام خورده مي شود استفاده نشود اما ممكن است در جاهايي تخلف هم داشته باشيم. نوعا در جاهايي كه از فاضلاب انساني استفاده مي شود تصفيه خانه استاندارد ملي را دارد اما اين كه در جاهايي به صورت غيرمجاز از فاضلاب انساني غيرتصفيه استفاده مي كنند را هم تكذيب نمي كنيم. اما اگر باشد هم ميزان آن گسترده نيست.

 



تصادف پژو با پرايد در تونل رسالت

برخورد يك دستگاه پژو 405 با يك دستگاه پرايد در تونل رسالت يك مصدوم برجاي گذاشت.
مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني تهران درباره جزئيات اين حادثه گفت: ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني تهران روز جمعه با دريافت گزارشي مبني بر تصادف يك خودرو پژو 405 با پرايد در تونل رسالت آتش نشانان ايستگاه هاي 49 و 11 را به محل حادثه اعزام كردند.
شفيعي ادامه داد: آتش نشانان پس از حضور در محل مورد نظر مشاهده كردند كه بر اثر اين حادثه خودرو پژو 405 پس از برخورد با پرايد در داخل تونل دچار واژگوني شده است.
مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني تهران خاطرنشان كرد: آتش نشانان باانجام اقدامات ايمني يكي از سرنشينان خودرو 405 را كه از ناحيه دست دچار مصدوميت شده بود، از خودروي موردنظر خارج كرده و به عوامل اورژانس تحويل دادند.
در پي اين حادثه يكي از خودروها دچار آتش سوزي مختصري شد كه با همكاري و حضور بموقع شهروندان حاضر در صحنه، حريق با كپسول آتش خاموش كن دستي مهار شد.

 



افزايش 13 درصدي سفر با اتوبوس پس از هدفمندي يارانه ها

مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه با بيان اينكه روزانه بيش از يك ميليون و 800 هزار مسافر توسط 5 خط بي آر تي جابجا مي شوند گفت: مسافران اتوبوسراني پس از هدفمندي يارانه ها 6/13 درصد افزايش يافته است.
به گزارش سما پيمان سنندجي افزود: اگر امروز خطوط بي آرتي در تهران نبود و مديريت شهري با جديت احداث اين خطوط را دنبال نمي كرد با هدفمندي يارانه ها و افزايش تمايل شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومي، دچار مشكل مي شديم و نمي توانستيم جوابگوي نياز مردم باشيم.
وي گفت: طبق پيش بيني هاي صورت گرفته با هدفمندسازي يارانه ها به مرور بيش از 25 درصد بر تعداد مسافران اتوبوسراني افزوده مي شود و ما براي پاسخگويي به اين افزايش تقاضاها به 2 هزار اتوبوس جديد نياز داريم.

 



رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان
4 تن از عوامل باند آدم ربا در زاهدان اعدام شدند

رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: صبح ديروز حكم اعدام چهار تن از اعضاي باند آدم ربايي پس از تاييد مراجع عالي قضايي در زندان زاهدان به اجرا درآمد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومي دادگستري سيستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم حميدي اظهار داشت: چندي قبل با تلاش نيروهاي جان بر كف پليس آگاهي سيستان و بلوچستان و سربازان گمنام امام زمان(عج) يك باند مخوف آدم ربا در شهر زاهدان شناسايي و با بهره گيري از فنون اطلاعاتي و تشكيل تيم عملياتي مجرب، خانه تيمي آنها مورد شناسايي قرار گرفت كه ضمن درگيري مسلحانه تعدادي از عناصر پليد اين باند به هلاكت رسيدند.
رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان تصريح كرد: تعدادي از عوامل اصلي اين باند نيز دستگير و به دستگاه قضايي استان تحويل داده شدند و در دادگاه به صورت علني با حضور وكلاي مدافع متهمان خانواده هاي شكات برگزار شد و حكم اعدام در مورد چهار تن از عوامل اصلي اين باند صادر و حكم آنان پس از تاييد مراجع عالي قضايي كشور صبح شنبه مورخ 11/10/89 در زندان زاهدان به اجرا درآمد.
حميدي بيان كرد: اين معدومان در سطح شهرستان زاهدان بارها اقدام به آدم ربايي مسلحانه كرده و تعدادي از شهروندان را به گروگان برده و با وجود اخاذي ده ها ميليون توماني از خانواده هاي آنان نهايتا ناجوانمردانه اقدام به قتل تعدادي از گروگان ها كرده و با حمل و نگهداري سلاح غيرمجاز و تيراندازي در معابر عمومي و ايجاد رعب و وحشت در بين مردم و درگيري با ماموران انتظامي و سربازان گمنام امام زمان(عج) كه منجر به شهادت يكي از آنان شد، مرتكب افساد في الارض و محاربه با خدا و رسول شدند.
وي گفت: اسامي اين افراد معدوم عبارت است از محمود براهوئي معروف به فرهاد فرزند نادر، شهرام ناروئي معروف به بي برگ فرزند جلال، ظهور احمد عاصف دوست فرزند محمد شريف، جهانبخش براهوئي معروف به نوربخش فرزند نادر.

 



سرقت صدها گلدان از گل فروشي در برازجان

برازجان-خبرنگار كيهان:
دزدان صدها گلدان را از يك گل فروشي در شهرستان آب بخش برازجان به سرقت بردند.
در يكي از شب هاي پاياني هفته گذشته يك وانت بار نزديك گل فروشي در شهر آب بخش از توابع دشتستان برازجان متوقف شد و 3 سرنشين آن پايين آمدند و يك راست به طرف چادر مرد گل فروش حركت كردند.
ساعت 2 بامداد بود كه دزدان وارد چادر مرد گل فروش شدند و در حالي كه او خواب بود دست و پا و دهانش را بستند سپس صدها گلدان گل را بار وانت بار كردند و به همراه وجوه نقد مرد گل فروش به سرقت بردند.
اين سرقت توسط ماموران نيروي انتظامي آب بخش در حال پيگيري است.

 



مالباخته برازجاني از دزد فيلمبرداري كرد

برازجان-خبرنگار كيهان:
جوان برازجاني از سارق موتورسيكلت اش هنگام ارتكاب جرم فيلمبرداري كرد.
يكي از جوانان برازجاني كه موتورسيكلت خود را در مقابل يكي از ادارات واقع در خيابان جمهوري اسلامي (حسين آباد) برازجان پارك كرده بود متوجه شد فردي قصد سرقت موتورسيكلت اش را دارد.
در اين هنگام جوان مزبور با دوربين گوشي همراهش عمليات مشكوك فرد مظنون را فيلمبرداري كرد كه ناگهان سارق با قطع كردن يكي از سيم ها، موتورسيكلت را روشن و فرار كرد.
مالباخته با مراجعه به نيروي انتظامي شكايتي عليه سارق تنظيم و فيلم گرفته شده از او را در اختيار ماموران نيروي انتظامي قرار داد تا سارق را شناسايي و دستگير كنند.

 



زلزله مناطق جون آباد و سر جنگل زاهدان را لرزاند

زمين لرزه مناطق «جون آباد» و «سرجنگل» از توابع شهرستان زاهدان را لرزاند.
فرماندار زاهدان درگفت وگو با خبرنگار ايرنا در اين شهر ضمن تاييد وقوع اين زمين لرزه، قدرت آن را 4 ريشتر اعلام كرد.
لطيف صادقي گفت: اين زمين لرزه كه ساعت 2 و 48 دقيقه بامداد شنبه به وقوع پيوست خسارت و تلفات مالي و جاني نداشت.
رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه زاهدان افزود: مسئولان و كارشناسان دستگاه هاي ذي ربط در روستاهايي كه زلزله در آنها رخ داده، مشغول بررسي و رسيدگي به مشكلات پيش آمده احتمالي هستند.

 



واژگوني اتوبوس در قم جان كودك را گرفت

قم- خبرنگار كيهان:
بر اثر واژگون شدن اتوبوس مسافربري كه از كرج عازم قم شده بود در منطقه گلزار شهداي خضرنبي(ع) در قم، 37 نفر زخمي و يك كودك جان خود را از دست داد.
به گزارش سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني قم در اين حادثه كه روز جمعه پس از برخورد اتوبوس با برآمدگي هاي اطراف جاده در حين بالا رفتن از سربالايي رخ داد، يك كودك بر اثر بيرون افتادن از شيشه اتوبوس در دم جان سپرد.
اورژانس قم نيز گزارش داد، 37 نفر نيز در اين حادثه زخمي شدند كه توسط 10 دستگاه آمبولانس به مراكز درماني قم منتقل شدند، هشت نفر اين مجروحان بستري و بقيه به صورت سرپايي درمان و مرخص شدند.

 



استفاده از 10 هزار خشت طلا در ساخت گنبد امام موسي بن جعفر(ع)

در طلاكاري گنبد امام موسي بن جعفر(ع)حدود 6 هزار و471 قطعه در گنبد و 3هزار و 790 قطعه خشت در ساقه آن به كار رفته است.
دفتر فني ستاد بازسازي عتبات عاليات در كاظمين مشخصات گنبد امام موسي بن جعفر(ع) را اعلام كرد.گنبد امام موسي بن جعفر(ع) 12 متر و 50 سانتي متر ارتفاع دارد كه ساقه آن 5 متر و 5 سانتي متر و خود گنبد 7 متر و 45 سانتي متر بلندا دارد؛ بزرگترين قطر گنبد 10 متر و 81 سانتي متر و بزرگترين محيط آن 32 متر و 96 سانتي متر است.بازسازي هاي صورت گرفته بر روي ساقه به مساحت 66/121 مترمربع و گنبد به مساحت 27/217 مترمربع بوده كه به طور كل مساحتي قريب به 335 مترمربع را تشكيل مي دهند.در طلاكاري اين گنبد حدود 3 هزار و 790 قطعه خشت در ساقه و 6 هزار و 471 قطعه در گنبد به كار رفته است و ابعاد خشت هاي نصب شده يكسان نبوده بزرگترين خشت 20*20 سانتي مترمربع و كوچكترين خشت 8*20 سانتي مترمربع است.به گزارش فارس، به دور ساقه گنبد كتيبه اي نصب شده كه 32 متر طول و 1 متر و 20 سانتي متر عرض دارد كه مضمون اين كتيبه آيات سوره نبأ از جزء 30 قرآن كريم است.

 



توپ فوتبالي از 32 هزار ديود نوري

افرادي كه براي جشن آغاز سال نوي ميلادي در ميدان تايمز نيويورك گرد هم آمده بودند شاهد سقوط توپ درخشان و بزرگي بودند كه همزمان با شمارش معكوس و آغاز سال 2011 ميلادي از ارتفاع 23 متري به پايين حركت مي كرد.
به گزارش مهر، اين توپ نمادين با استفاده از 32 هزار و 256 ديود نوري نوراني شده است كه هر 48 ديود نوري آن 22 وات الكتريسيته مصرف مي كنند. در نتيجه ميزان مصرف انرژي اين چراغها برابر با ميزان انرژي موردنياز براي دو ساعت روشن بودن دو اجاق برقي خانگي است.اين توپ نمادين به منظور نمايش پايان يافتن سال كهنه و آغاز سال جديد از ساعت 59:11 دقيقه آخرين شب سال ميلادي سقوط خود را همزمان با شمارش معكوس ميليونها نفر كه هر سال در اين ميدان جمع مي شوند، آغاز كرده و در عرض يك دقيقه از 23 متر ارتفاع به پايين مي آيد.اين توپ، كره اي با شكلي هندسي بوده و قطري برابر سه متر دارد، وزن اين كره در حدود پنج هزار و 386 كيلوگرم و از دو هزار و 688 قطعه كريستال مثلثي پوشيده شده است. كره ميدان تايمز به گونه اي ساخته شده تا بتواند دربرابر فشار بالاي وزش باد و تغييرات شديد دمايي مقاوم باشد تا بتواند در طول سال بر فراز اين ميدان بدرخشد.اعدادي كه سال جديد ميلادي را پس از پايين آمدن توپ به نمايش درمي آورند نيز از ديودهاي نوري تشكيل شده اند و ميزان مصرف انرژي آنها برابر انرژي مورد نياز يك آبگرمكن 150 ليتري خانگي است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14