(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 دی 1389- شماره 19829

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آدرس عوض نشده (يادداشت روز)
قاف (گفت و شنود)
123 ميليارد دلار درآمد پروژه ايران هراسي براي آمريكا
كيهان و خوانندگان
پيام تبريك احمدي نژاد به مناسبت آغاز سال نو ميلادي خطاب به پاپ و سران كشورهاي مسيحي
سمناني ها سه شنبه هفته جاري ميزبان رئيس جمهور هستند
ويروس استاكس نت غني سازي در ايران را افزايش داد! (خبر ويژه)
آشوب و تظاهرات امسال از اروپا به آمريكا سرايت مي كند (خبر ويژه)
چند نفر براي موسوي تره خرد مي كنند؟ (خبر ويژه)
همه ماركسيست ها وابسته بودند غير از ما كه... آمريكايي از آب درآمديم (خبر ويژه)
اشكمان درآمد از بس كه جوك شديم (خبر ويژه)
عجب آي كيويي دارد اين خاتمي! (خبر ويژه)



آدرس عوض نشده (يادداشت روز)

ذات آتش سوزاندن است اما براي ابراهيم خليل عليه السلام، همين «نار» گلستاني از نور شد، آنجا كه ابراهيم از عهده آزمون برآمد. «يا نار كوني برداً و سلاماً علي ابراهيم.» ذات آتش گداختن است اما نه براي طلا، كه هرچه در آتش رود، ناب تر و تابناك تر مي شود. آميزه آتش و پتك است كه از آهن، پولاد سخت و نفوذناپذير مي سازد. فتنه در قانون تخلف ناپذير الهي از جنس آتش است و خاصيت آزمون سخت را دارد. از يك سو ناخالص ها و ناخالصي ها را فرو مي ريزد و طلانماها را لو مي دهد و از ديگر سو، عيار خوبان را كامل مي كند. فتنه، ذوب آهني است كه خلل ها و منفذها را پس از پديداري پر مي كند و عزت- نفوذناپذيري و خلل ناپذيري- تراز قرآن را به ارمغان مي آورد. ذات فتنه سقوط نيست، كه اين از رحمت و حكمت الهي به دور است. اين آزمون سخت براي رشد مؤمنان و اعتلاي جامعه ديني است اما آنها كه از پيش تدارك نكرده و براي روز آزمون خود را چابك و ورزيده نكرده اند، طبيعي است كه كم بياورند و رفوزه شوند.
فتنه سال 88 از منظر قوانين الهي نهادينه در متن جامعه ديني، آزموني مبارك و پربركت بود. انقلاب اسلامي با اين ماجراي شگفت در آغاز دهه چهارم (دهه پيشرفت و عدالت) پاي در مرحله مهمي از جهش براي پيشرفت گذاشت. بصيرت، شناخت، مجاهدت و احساس تكليفي كه از بطن فتنه 88 بيرون آمد، يكي از مبنايي ترين نيازهاي دهه چهارم انقلاب بود اگرچه متأسفانه با سقوط برخي رجال سياسي همراه شد. ديرباورترين تحليلگران هم اكنون يقين كرده اند كه آن پروژه بزرگ «شبيخون سياسي» منهدم شده است. اينك حتي روزنامه نيويورك تايمز هم خبر مي دهد «بسياري در واشنگتن ]هيئت حاكمه آمريكا[ بر اين باورند كه جنبش سبز خاطره اي پژمرده و مرده است.» از اين به بعد فتنه سبز را بايد در بايگاني «تاريخ» مطالعه كرد نه به عنوان «سياست روز». اكنون تحليل ها و گمانه ها و پرسش هاي جديدي مطرح مي شود مبني بر اينكه آيا فتنه هاي جديد و پيچيده تري در راه است؟ برخي تحليل ها آدرس هم مي دهند و گمانه هايي را پيش مي كشند و نام هايي را به صف مي كنند. گروهي ديگر از ناظران بر اين باورند كه هر چند نبايد از رصد كردن رويدادهاي سياسي جديد غافل شد اما در عين حال اين مراقبت نبايد توجه تحليلگران را از كانون هاي اصلي پمپاژ فتنه در طول 31 سال گذشته منحرف سازد. براساس اين تحليل و به اعتبار عبرت هاي گذشته، دغدغه صيانت از اركان حاكميت (دولت، مجلس، قوه قضائيه، مجمع تشخيص مصلحت و...) دغدغه مباركي است و خطاها و غفلت ها را بايد مورد نقد و تذكر قرار داد. اما نبايد از مراكز اصلي توليد و بازتوليد فتنه در خارج و داخل غفلت كرد.
آيا ديگر فتنه اي پديد نخواهد آمد؟ قاعده مندي جامعه ديني بر شمول فتنه است و اگر پناه و مصونيتي بايد جست، از گمراهي در فتنه است و نه از اصل آن. كلام حكيمانه اميرمؤمنان(ع) است كه «كسي از شما نگويد خداوندا من از فتنه به تو پناه مي برم چرا كه هيچ كس نيست مگر آن كه مشمول فتنه اي مي شود. اما هركس مي خواهد استعاذه كند، پس بايد كه از گمراهي هاي فتنه به خدا پناه ببرد» (حكمت 93 نهج البلاغه). با اين حساب، نه صاحب منصبان عالي رتبه و حلقه اطرافيان آنها از آزمون معافند، نه علما و حوزويان و صحابي خوب انقلاب و پيشكسوتان و صاحب نامان؛همچنان كه منتظري و سيدكاظم شريعتمداري و موسوي و صانعي و موسوي خوئيني ها و ديگران از اين آزمون معاف نشدند. اين چهره ها كه مادرزادي براي سقوط متولد نشده بودند. اغلب آنها كه سقوط كردند خلجان هاي دروني خود را معالجه نكردند و همه آنها خود را «مصون» پنداشتند كه از پرتگاه افتادند. سقوط كردگان تاريخ از جمله تاريخ انقلاب ما از موضع نفوذ و قدرت، براي خويش منطقه الفراغي را فرض كردند و در اين منطقه الفراغ بي پروايي كردند. اطرافيان آنها نيز وقتي اين بي پروايي را ديدند، طمع كردند و تا آنجا كه مي شد صاحب حلقه را در مسيري كه شايسته نبود و نبايست، پيش بردند. زاويه از صراط مستقيم حق ابتدا بسيار اندك است و گاه حتي به چشم نمي آيد اما هرچه اين زاويه داشتن بيشتر پيش برود، فاصله را بيشتر مي كند. در چنين روندي هر منطقه الفراغي فرصت نيست بلكه براساس سنت «املاء» و «استدراج» تبديل به اسباب هلاكت مي شود.
اگر سيره امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) در قبال كساني چون مهدي بازرگان، سيدكاظم شريعتمداري، ابوالحسن بني صدر و حسينعلي منتظري، بزرگواري و سعه صدر و صبر و سماحت بود و در ماجراي منتظري اين شكيبايي حتي چند سال طول كشيد، نه از سر بي خبري و خوش خيالي بلكه از سر تكليف ديني و كرامت نفس تراز اولياي الهي بود. و اگر طي 2 دهه اخير رهبر فرزانه انقلاب با رجال و طيف هاي مورد بدگماني، با كرامت و شكيبايي عمل كردند، نه سر از بي اطلاعي كه به اعتبار مسئوليت سنگين ولايت امر مسلمين بود. اگر امام خامنه اي به سيره امام خميني اقتدا كرد و تفاوت مولا در حكومت ديني با تمام سران حكومت هاي غيرديني را در نهايت صبوري و تحمل آشكار ساخت، روح خدا خميني(ره) خود به پيامبر اعظم(ص) و اميرمؤمنان(ع) تأسي جسته بود. اگر مقتداي انقلاب در همين 2 سال گذشته و در عين عزت و صلابت و اقتدار و بصيرت، خوش بينانه ترين رويكردها را نسبت به برخي تحركات و رويدادهاي سياسي ناخوشايند داشته اند، از يك سو براي فراهم كردن مجال اصلاح و جبران خطا و از ديگر سو، براي روشن شدن حقايق نزد افكار عمومي با «تيزاب زمان» بوده است. حال شما بفرماييد آقاي X از طيف مدعيان اصلاح طلبي و آقاي Y از مدعيان اصولگرايي و آقاي Z از ميان طيف مدعيان اعتدال و ميانه روي و...ممكن است از اين سماحت- به خيال خود- سوءاستفاده كنند. اين آزادي عمل، عين تدارك براي تعالي و رشد جامعه اسلامي و قاطبه نخبگان آن است، هر چند كه چند رجل انگشت شمار در اين ميان دچار بدفهمي و خودفريبي و خدعه با خود- به رسم منافقان- شوند و خيال كنند چون سر به زير برف كرده اند، ديگر كسي آنها را نمي بيند.
چه اطميناني در كلام خداوند خطاب به پيامبر اعظم(ص) و در كلمات اميرمؤمنان(ع) نهفته است! در شأن نزول آيه 16 سوره توبه، موارد متعددي را ذكر كرده اند از ماجراي بنتل بن حارث و عبدالله بن بنتل تا ماجراي جلاس بن سويد و جحش بن حمير و وديعه بن ثابت. اما مضمون اين ماجراها شبيه به هم است. آنها منافقاني بودند كه براي جاسوسي نزد پيامبر مي نشستند و گزارش به جانب ديگر منافقان مي بردند. خداوند هويت آنها را با ذكر نام و مشخصات به پيامبر خبر داد. پيامبر فرد منافق را صدا كرد و خبر الهي را بازگفت. او در پاسخ پيامبر، انكار كرد و قسم خورد كه چنين نكرده و سر و سرّي با منافقين ندارد. پيامبر فرمود «پذيرفتم ولي تو ديگر اين كار را نكن». آن مرد به ميان دوستان خود بازگشت و پس از بازگويي ماجرا گفت «محمد]ص[ فردي سراپاگوش و خوش باور است. وقتي جاسوسي براي شما را انكار كردم، از من قبول كرد»! در اين هنگام آيه 16 سوره توبه نازل شد «و از آنها (منافقين) كساني هستند كه به پيامبر آزار مي رسانند و مي گويند او سراپاگوش و خوش باور است. قل اذن خيرلكم. بگو اين خوش باوري و شنيدن عذر خير شماست. او به خدا ايمان دارد و مؤمنان را تصديق مي كند و رحمت است براي كساني از ميان شما كه ايمان آورده اند. و براي آنها كه به پيامبر آزار مي رسانند، عذابي دردناك است». خدا مي داند اين شنيدن و حسن ظن و حمل بر صحت از سوي پيامبر(ص) با وجود آگاهي از اخبار سري منافقان، چه قدر آنها را بيشتر در هلاكت و دوري از رحمت پروردگار فرو برد و حجت را تمام كرد.
اميرمؤمنان(ع) هم جز به سنت رسول خدا(ص) و توقع پروردگار از اولياي خويش عمل نكرد؛ كه اين بزرگواري و شكيبايي تلخ، خود باعث اعتلاي اولياي خاص خداست. آن روز كه دو صحابي بي وفا آمدند و گفتند به سفر حج مي روند، امام به ياران خود فرمود آنها قصد پيمان شكني و خيانت دارند. ياران گفتند پس چرا جلوشان را نمي گيريد. امام نقل به مضمون فرمودند، قصاص قبل از جنايت نمي كنم. حجت بايد تمام مي شد. اميرمؤمنان پس از كشته شدن آن دو صحابه پيمان شكن و پايان فتنه جمل، جملاتي بلند را خطاب به سران فتنه بيان فرمودند كه تا پايان تاريخ هر نخبه صحابي حق را كفايت مي كند. امام فرمود «ناشنوا باد گوشي كه نصايح رسا و سازنده را نشنود. و كسي كه فرياد بلند گوش او را ناشنوا ساخته، چگونه از صداي نرم اثر پذيرد؟ برجاي و استوار بود قلبي كه ياد خداوند هرگز از او جدا نشد. مازلت انتظر بكم عواقب الغدر... پيوسته منتظر عواقب خيانت شما بودم و با فراست خود، آثار فريب خوردگي را در سيماي شما مي ديدم. لباس دين، شما را از من مي پوشاند (براساس ظاهر شما قضاوت مي كردم) درحالي كه صدق نيتم مرا بر باطن شما بصير و بينا مي كرد».(خطبه 4 نهج البلاغه).
چه چيزي قائم مقام رهبري و نخست وزير دوران دفاع مقدس را به اينجا رساند كه آمريكايي ها و صهيونيست ها و ديگر فراعنه جلاد روزگار معاصر برايشان كف و سوت بزنند؟ آقاي نخست وزير در سير تطور 25 ساله با خود چه كرد كه پل ولفوويتز- معاون وزارت دفاع دولت بوش و از طراحان جنايت هاي كم سابقه در عراق و افغانستان- درباره اش گفت «او مردي بسيار شجاع است و در حال مقاومت، جان خود را در معرض خطر قرار داده است. لازم است آمريكا مستقيما با وي تماس بگيرد... مخالفان حكومت نشان داده اند كه خواهان كمك آمريكا و جهان خارج هستند.» با خوش بيني فرض را بر اين مي گذاريم كه جناب نخست وزير، 25 سال پيش، از رخنه طلبي دولت آمريكا در دفتر نخست وزيري بي خبر بود. اما اين بي خبري درحقيقت ماجرايي كه مايكل لدين مشاور امنيتي دولت ريگان فاش كرد، تغييري ايجاد نمي كند. لدين مي گويد «جنبش سبز از يك سال پيش شروع نشد. شايد تعجب كنيد اما اين ماجرا از اواسط دهه 1985 ميلادي ]سال هاي 65-1364 شمسي[ آغاز شد. ما از آن زمان با برخي اعضاي دفتر نخست وزير براي مذاكره و رابطه تماس برقرار كرديم.» دفتر نخست وزير و قائم مقام رهبري را در آن سال ها، كدام حلقه ها و باندها دوره كرده بودند كه ذره ذره، اين صاحب منصبان را به سمت انحراف و تدارك فتنه و سقوط، مديريت كردند؟ آيا امروز دشمن از اين تكاپو براي نفوذ و اختلال منصرف مي شود؟ البته اين نفوذ دوسويه است. داد و ستد است. تعامل است. كنش و واكنش است. هيچ فرستنده اي بدون گيرنده معنا نخواهد داشت. جاذبه و دافعه ها كه جابه جا شد و خودمحوري و تعصب حلقه و اطرافيان نشست، آدمي از همپايي مولا جا مي ماند و در دام بساط گستران حاكميت دوگانه مي افتد. اين هم جزو قاعده مندي هاي جامعه ديني است كه در كلام پروردگار آمده است «به پروردگارت سوگند كه ايمان نمي آورند مگر اينكه درباره مشاجرات و اختلافات خود، حكميت نزد تو آورند، سپس در جان خويش نسبت به حكم تو هيچ حرج و دلخوري نيابند و تسليم كامل باشند.» (آيه 65 سوره نساء)
هر رجل يا حلقه و جريان سياسي كه نجابت و سعه صدر امت و امام را بد بفهمد و مجالي را كه يافته، فرصتي براي در بيراهه تاختن پندارد، صرفا بر سرعت سقوط خود مي افزايد. نظام امت- امامت به وسعت بي كرانگي دريا مي ماند كه با وجود همه گستردگي، لاشه هاي متعفن را به ساحل پرتاب مي كند. پندار ما از حقيقت و قوانين الهي تفاوتي در اصل ماجرا ايجاد نمي كند. آدرس فتنه عوض نشده است. از فراست مؤمنان بايد پروا كرد كه به نور خداوندي مي نگرند و كلام حق بر زبان آنها جاري مي شود. از بدگمان كردن توده هاي مومني كه ذاتشان خوش بيني و خوش گماني است، برحذر بايد بود كه بي پروايي و يلگي، انسان را به نفاق و خدعه با خويش مي كشاند. انسان خردمند، كرامت و عزت و آبرو را با خواري معامله نمي كند و مايه عبرت ديگران نمي شود. وگرنه افق جامعه ديني- به رغم ريزش طبيعي رجال خزان زده- رو به رويش و تعالي و پيروزي است. اين حقيقت را مي شود از بصيرت جاري در نهضت 9 دي دريافت.
محمد ايماني

 



قاف (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: زهرا رهنورد در مصاحبه با شبكه تلويزيوني عربستان سعودي- العربيه- گفته است كه مقامات قضايي ايران به زودي موسوي را دستگير مي كنند!
گفت: همين پيرزن اصلاحات در تاريخ 3/3/89 در مصاحبه با سايت ضد انقلابي «خودنويس» گفته بود «من در انتخابات 88 كنار موسوي قرار گرفتم تا از اين فرصت براي بيان و انتشار ديدگاه هاي خودم استفاده كنم»!
گفتم: اتفاقا يكي از سايت هاي ضد انقلاب هم با استناد به همين مصاحبه زهرا رهنورد، نوشته است؛ همسر موسوي آرزو مي كند شوهرش بازداشت شود تا از غيبت او براي مطرح كردن خودش استفاده كند.
گفت: چه عرض كنم؟! بعضي ها عجب دنيايي دارند؟!
گفتم: ثروتمند نزول خواري كه در بستر يك بيماري سخت افتاده بود، متوجه شد كه همسرش مشغول نامه نوشتن است. با عصبانيت گفت؛ حتما براي فاميلت نامه مي نويسي كه بيايند و بعد از مرگ من اموالم را غارت كنند. همسرش گفت؛ نه عزيزم! اين حرفها چيه؟ و بعد از چند دقيقه رو به شوهرش كرد و پرسيد؛ راستي! قبر با «قاف» است يا با «غين»؟!

 



با فروش تسليحات به اعراب حاصل شد
123 ميليارد دلار درآمد پروژه ايران هراسي براي آمريكا

براساس ارزيابي مؤسسات غربي، دولت آمريكا توانسته است با استفاده از سياست ايران هراسي، يك بازار پرسود سلاح در منطقه خاورميانه براي خود ايجاد كند.
برخي اطلاعات تازه منتشر شده نشان مي دهد آمريكا توانسته در فاصله سال هاي 2005-2009 تامين بيش از 54 درصد سخت افزار نظامي خاورميانه را به خود اختصاص بدهد. تحقيقات مؤسسه بين المللي تحقيقات صلح استكهلم نشان مي دهد شركت هاي تسليحاتي آمريكا 60 درصد قراردادهاي 7 كشور حوزه خليج فارس شامل امارات، عربستان سعودي، كويت، عمان، قطر و بحرين را بدست آورده اند. بزرگترين مشتري آمريكا در اين مدت امارات متحده عربي بوده است. اما بزرگترين معامله اي كه در آينده انجام خواهد شد به عربستان مربوط مي شود. آمريكا قصد دارد طي 10 سال آينده به عربستان سعودي، 67 ميليارد دلار تسليحات بفروشد. اين بزرگترين معامله تسليحاتي تاريخ آمريكا و بخشي از خريدهاي تسليحاتي پيش بيني شده 123ميليارد دلاري كشورهاي حوزه خليج فارس است كه آمريكايي ها مايلند بگويند هدف آن ايران است.
نوع سلاح هاي فروخته شده
در ادامه اين گزارش آمده است: بنابر اطلاعاتي كه مؤسسه صلح استكهلم منتشر كرده، سلاح هايي كه تا امروز شركت هاي آمريكايي به اعراب فروخته اند عبارت است از سامانه هاي ضدهوايي ام1، ام 104 ساخت شركت ريتون، بمب هاي ضدپناهگاه هاي زيرزميني جي بي يو 20 و 8 ساخت شركت لاكهيد مارتين كه به امارات عربي متحده فروخته شده، بالگردهاي جنگي آپاچي اي اچ 64 بوئينگ كه به عربستان سعودي فروخته شده، هواپيماهاي جنگنده اف 16 ساخت شركت لاكهيد مارتين، بوئينگ اي جي ام 84 هارپون و موشك هاي اي جي 114 ساخت شركت لاكهيدكه به مصر فروخته شده است.
ويژگي هاي راهبردي معامله هاي تسليحاتي جديد آمريكا در منطقه
بر مبناي اين اطلاعات، دور جديد فروش تسليحات آمريكايي به كشورهاي خاورميانه داراي چند ويژگي اساسي است.
نخست اينكه اين تسليحات سيستم هاي پيشرفته اي را كه به علت مخالفت اسرائيل تا به حال به اعراب فروخته نشده بود در برمي گيرد.
ويژگي دوم اين است كه فروش هاي تسليحاتي آمريكا به اين كشورها به معناي تقويت حس همبستگي نيروهاي آمريكايي با كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس و در نهايت ايجاد شباهت از نظر امكانات با نيروهاي آمريكايي است و اين يعني اين كشورها به دليل ماهيت و نوع تسليحاتي كه در اختيار دارند همواره بايد به عنوان بخشي از استراتژي دفاعي و نظامي آمريكا در منطقه باقي بمانند و عمل كنند.
ويژگي سوم اين است كه آمريكايي ها در مسير يكپارچه سازي نظامي منطقه، حتي شركاي سنتي خود مانند فرانسه را هم تحمل نمي كنند. مطابق گزارشي كه خبرگزاري يونايتدپرس در تاريخ 8 دي 1389از دوبي ارسال كرده، دن دارلينگ، تحليلگر دفاعي خاورميانه در مؤسسه آمريكايي پيش بيني بين المللي مي گويد: «به طور سنتي فرانسه تامين كننده تسليحات براي امارات عربي متحده بود و همه چيز از هواپيماهاي جنگنده و بالگرد گرفته تا تانك به اين كشور مي فروخت.» اين معامله ها به جايگاه روسيه در بازار سلاح منطقه هم آسيب جدي خواهد زد. اگر چه روس ها توانسته اند معامله هايي جديد براي خود دست و پا كنند ولي حجم و ارزش اين معاملات به هيچ وجه با كاري كه آمريكا در منطقه مي كند قابل مقايسه نيست. از جمله روسيه هنوز اميدوار است قرارداد فروش تسليحاتي 2 ميليارد تا 2 ميليارد و 400 ميليون دلاري به عربستان سعودي را با اين كشور منعقد كند اما هنوز نتوانسته اين قرارداد را نهايي كند. دولت عربستان سعودي، پيشنهاد خريد 150 دستگاه تانك تي 90، 250 نفربر زرهي بي ام پي 3 و موشك هاي زمين به هواي كوتاه و دوربرد را ظاهراً به قصد تشويق روسيه به نفروختن موشك هاي ضدهوايي پيشرفته اس 300 به ايران، به روسيه داده است. 4 كشوري كه پس از آمريكا بيشترين فروش تسليحاتي را به كشورهاي منطقه داشته اند به ترتيب عبارتند از فرانسه، روسيه، انگليس و چين.
ويژگي چهارم اين معامله ها كه مؤسسه اطلاعاتي استراتفور هم آن را تاييد كرده اين است كه هدف همه آنها ايجاد نوعي موازنه ميان ايران و اعراب است.
ويژگي پنجم اين معامله ها اين است كه همچنان به اصل حفظ برتري نظامي اسرائيل در منطقه وفادار است. اسرائيل كه در سال 2010، 2ميليارد و 780 ميليون دلار كمك نظامي از آمريكا دريافت كرده است، دومين هزينه هاي دفاعي در منطقه را دارد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ با گذشت يك سال از حماسه نهم دي هنوز هم به كف خواسته هاي مردم در اين راهپيمايي عظيم و مردمي رسيدگي نشده است. با تعجب فراوان همچنان احزاب منحله و سران فتنه و دست اندركاران اغتشاشات آزاد هستند و حتي امكان شكايت از افراد و شخصيت هاي انقلابي و متعهد را دارند. حماسه 9 دي بايد همواره در تاريخ بزرگ داشته شود و بايد از مغفول ماندن مطالبات مشروع مردم در اين تظاهرات جلوگيري كرد.
يك هموطن
¤ از روشنگري هاي روزنامه كيهان درباره سران فتنه تشكر مي كنم.
شاملي از شيراز
¤ در شرايطي كه عوامل انگليس و هم پيمانانش عناصر نخبه دانشگاهي و هسته اي ما را ترور مي كنند از سخنگوي وزارت امور خارجه تعجب مي كنم كه در گفت وگو با خبرنگاران همچنان از اين كشور اهريمني مي خواهد كه در روابطش با ايران دشمني ها را كنار بگذارد!
خالقي- خانواده شهيد
¤ بنده يك جوان 20 ساله هستم كه تصوير و اطلاعات دقيقي از دوران سازندگي و اصلاحات ندارم. لطفا براي نسل ما نيز درباره اين دو دوره روشنگري نمائيد و بگوئيد كه تكليف ما با سران فتنه چيست؟
يك شهروند
¤ از تلاش مجدانه و زحمات بي شائبه پرسنل محترم شعبه شماره 8 بيمه سازمان تأمين اجتماعي كه مصداق واقعي تكريم ارباب رجوع مي باشند، كمال تشكر و سپاسگزاري را داريم.
از تماس هاي جمعي از بيمه شدگان تحت پوشش
¤ دو سال بيشتر است كه در شهر مريانج همدان با پرداخت يك ميليون تومان در مسكن مهر ثبت نام كرده ام ولي هنوز در خصوص خريد زمين نيز اقدام نشده چه برسد به اينكه بخواهند آن را بسازند و تحويل بدهند. به كجا بايد شكايت بكنيم.
7925---0918
¤ بنده از پخش سريال ساختمان 85 كه سراسر خشونت، خيانت و دروغ و كلاهبرداري و فريب و حيله در آن مكرر به نمايش گذاشته مي شود به شدت انتقاد و اعتراض دارم و معتقدم كه آثار و تبعات بسيار نامطلوبي روي بچه ها و جوانان دارد.
يك فرهنگي از تهران
¤ پرداخت سود سهام عدالت كارمندان ، گويا به فراموشي سپرده شده است.
8654---
¤ اعلام كرده بودند كه براي ثبت آن دسته از خانواده هايي كه هنوز موفق به ثبت مشخصات و يا شماره حساب براي دريافت يارانه هاي خود نشده اند سايت رفاه مجددا فعال خواهد شد ولي تا اين لحظه نشده است لطفا پيگيري كنيد.
علي شهيدي- سبزوار
¤ هنوز در بسياري از ساختمان ها به خاطر وجود كنتور آب يا گاز مشترك خانواده هاي صرفه جو نيز جور اسراف كاران را مي كشند. اي كاش قبل از اجراي هدفمندسازي يارانه ها، خانواده ها اجبار مي شدند تا كنتورهاي خود را مستقل كنند.
يك شهروند از تهران
¤ اطلاعات اقتصادي خانوار خود را به طرح تحول اقتصادي ارائه داده ام، ولي هنوز موفق به ارائه شماره حساب خود نشده ام و به همين دليل از يارانه محروم شده ايم. از مسئولان خواهش مي شود فكري به حال امثال ما كه تعداد زيادي از خانوار ها را در بر مي گيرد فكري شود.
مريم توكل
¤ با وجود اين كه رئيس جمهور تاكيد كرده اند كه بانك ها حق ندارند از حساب يارانه مردم به عنوان بدهي كسر كنند، اما بانك هاي شهرستان اسدآباد همدان اين كار را مي كنند، لطفا رسيدگي شود.
رضا مرادي از اسدآباد همدان
¤ ABS هاي جديد پژو 405 ايران خودرو از اشكالات فراواني برخوردار است به طوري كه در مواقع اضطراري در هنگام ايستادن ترمز خالي مي كند. روز عاشورا براي بنده اين اتفاق افتاد و خسارتي بالغ بر 300 هزار تومان متحمل شدم و اين در حالي است كه اين خودرو را در تاريخ خرداد سال 89 از ايران خودرو تحويل گرفتم و تعجب آور اين كه گارانتي ايران خودرو متقبل خسارت نمي شود.
بحريني- رباط كريم
¤ از مسئولان دولتي تقاضا مي شود به گفته رياست محترم جمهوري عمل كرده و كاركنان شركتي خود را قراردادي نمايند.
اميد روحاني- تهران
¤ بنده و همسرم داراي مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد هستيم، اما حدود 15 ماه است كه بيكاريم. از دولت محترم تقاضاي رفع مشكل ما مي شود.
يعقوب قاسمي
¤ سازمان تربيت بدني براي ايجاد انگيزه در بازيكنان تيم ملي فوتبال كشورمان، وعده پرداخت پاداش بسيار سنگيني داده است. اين يك روش اشتباه است و روح جوانمردي و اخلاق را در فوتبال كشورمان تضعيف مي كند. اي كاش بيش از ماديات، توجه به معنويات در فوتباليست هاي ما تقويت شود.
صادقي
¤ از وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي سؤال دارم كه وضعيت هزينه كتاب و سينما در طرح هدفمندسازي يارانه ها به چه شكل است؟ آيا تمهيدي براي سبد فرهنگي خانواده هاي كم درآمد انديشيده شده است؟
معتمدي- تهران
¤ در مدارس راهنمايي و متوسطه استان خوزستان، به ويژه شهرستان اهواز، برخي دبيران به بهانه كمبود وقت كم كاري مي كنند و دانش آموزان را تشويق به استفاده از كلاس هاي خصوصي خود مي نمايند. از وزير آموزش و پرورش خواهشمند است به اين مشكل رسيدگي شود.
موسوي از اهواز
¤ چرا با وجود اعتراض و انتظار فراوان مردم آبادان، مشكل آب آشاميدني اين شهرستان همچنان پابرجاست؟
يك هموطن از آبادان
¤ برپايي نمايشگاه هاي فرهنگي - هنري در متروها كه متصديان آن خانم هاي بدحجاب هستند توطئه خزنده اي است براي فرهنگ سازي غلط سكولاريسم در جامعه كه متاسفانه مجري آن بخش فرهنگي- هنري شهرداري تهران و مترو هستند.
يك شهروند
¤ خيابان 64 غربي يوسف آباد پله هايي دارد كه به خيابان 66 متصل مي شود. اين محل روزانه محل گذر عده كثيري از مردم است و اين در حالي است كه در هيچ ساعتي از شب روشنايي ندارد به طوري كه محل پاتوق مصرف كنندگان و فروشندگان موادمخدر شده است از شهرداري يا وزارت نيرو تقاضا مي كنم از محل عوارض و مالياتي كه از مردم دريافت مي كنند به اين محل رسيدگي كند.
اسدي
پاسخ روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان كرمان
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه پنج شنبه 18/9/89 توسط يكي از اهالي محترم روستاي ده علي كوهبنان در خصوص كمبود آب آشاميدني در اين روستا؛ به اطلاع ميرساند شركت آب و فاضلاب روستايي استان كرمان جهت رفع كمبود آب آشاميدني در اين روستا اقدام به حفر يك حلقه چاه نموده و حدود 14 كيلومتر لوله خط انتقال خريداري و براي تكميل پروژه در اعتبارات سال جاري پيش بيني لازم صورت گرفته كه انشاا... بزودي عمليات اجرايي آغاز خواهد شد.
 



پيام تبريك احمدي نژاد به مناسبت آغاز سال نو ميلادي خطاب به پاپ و سران كشورهاي مسيحي

رئيس جمهور كشورمان با ارسال پيام هاي جداگانه اي براي سران كشورهاي مسيحي و رهبر كاتوليك هاي جهان آغاز سال جديد ميلادي را تبريك گفت.
متن پيام رئيس جمهور به سران كشورهاي مسيحي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
با كمال مسرت، سالروز ولادت حضرت عيسي مسيح(ع)، پيامبر عشق و رحمت و آغاز سال 2011 ميلادي را به جناب عالي، دولت و ملت آن كشور تبريك مي گويم.
اميدوارم سال جديد، سال رويكرد جهان به حقيقت انسان و ارزش هاي الهي باشد و بشريت با بازگشت مجدد به اصول بنيادين تعليمات انبياء الهي و تلاش مضاعف در تثبيت و برقراري تفاهم ميان همه انسان هاي آزاده و ميان پيروان اديان ابراهيمي، بيش از پيش در مسير گسترش همدلي، صلح و آرامش گام بردارد و با ظهور حضرت عيسي مسيح(ع) در كنار مصلح كل و موعود امم، عدالت مبتني بر معنويت و مهرورزي در سراسر جهان استقرار يابد.
از خداوند متعال، استمرار سلامتي و موفقيت جناب عالي، سربلندي و بهروزي دولت و ملت آن كشور و تحقق آرزوي تاريخي و ذاتي انسان براي نيل به برادري، امنيت و رفاه در سايه خداپرستي را مسالت دارم.
محمود احمدي نژاد
رئيس جمهوري اسلامي ايران

 



سمناني ها سه شنبه هفته جاري ميزبان رئيس جمهور هستند

استاندار سمنان گفت: «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهوري و هيئت دولت در هشتاد و سومين سفر استاني خود روز سه شنبه هفته جاري به استان سمنان سفر مي كنند.
«عباس رهي» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با دعوت مردم براي استقبال از فرزند استان، افزود: رئيس جمهوري و اعضاي هيئت دولت در سومين سفر استاني خود روزهاي سه شنبه و چهارشنبه ميهمان مردم استان سمنان هستند.
وي ادامه داد: استان سمنان آماده استقبال گسترده از «احمدي نژاد» است و مردم براي ديدار با رئيس جمهوري محبوب لحظه شماري مي كنند.
رهي گفت: دور سوم سفر رئيس جمهوري به استان سمنان مهمتر و پربارتر از دوره هاي اول و دوم است و براي نهايي كردن مصوبات سفر سوم دولت نشستهاي زيادي با وزيران و مسئولان كشوري انجام شده و در نشست صبح دوشنبه هفته جاري در نهاد رياست جمهوري و به رياست معاون اول رئيس جمهوري، باقيمانده مصوبات نيز نهايي مي شود.
استاندار سمنان افزود: رئيس جمهوري سه شنبه هفته جاري پس از ورود به سمنان و انجام مراسم استقبال، در ورزشگاه تختي سمنان با مردم اين استان ديدار صميمي خواهد داشت.
وي، برگزاري كارگروه فرهنگ و هنر، نشست استاني هيئت دولت، ديدار با خانواده هاي شاهد و ايثارگران، نخبگان و مديران استاني، بازديد معاون اول رئيس جمهوري از پروژه هاي مهم نيروگاه سمنان و بيمارستان 220 تختخوابي را از ديگر برنامه هاي اين سفر دو روزه اعلام كرد.

 



ويروس استاكس نت غني سازي در ايران را افزايش داد! (خبر ويژه)

مقامات آمريكايي پس از چند ماه جنجال و ادعا مبني بر اين كه ويروس استاكس نت باعث كند شدن روند غني سازي در ايران شده، اذعان كردند كه اين روند نه تنها كند نشده بلكه سرعت و شتاب هم گرفته است.
روزنامه فايننشال تايمز نوشت: مقامات آمريكايي از سرعت گرفتن برنامه هسته اي ايران به ويژه به كارگيري نسل جديد سانتريفيوژها طي ماه هاي اخير نگران هستند. اين شتاب، از فرصت هاي آمريكا و غرب براي مهار برنامه هسته اي ايران مي كاهد.
يك مقام عالي رتبه آمريكايي به فايننشال تايمز گفت: بكارگيري سانتريفيوژهاي نسل دوم توسط ايران كه سرعت و حجم غني سازي را افزايش مي دهد، به معناي عبور ايران از مرز هسته اي شدن است.
گزارش روزنامه مذكور اضافه مي كند: جمهوري اسلامي ايران در نظر دارد، چند صد دستگاه سانتريفيوژ جديد در تاسيسات هسته اي خود در نزديكي قم نصب و راه اندازي كند. ديويد آلبرايت از مؤسسه آمريكايي علم و امنيت بين الملل در اين باره گفته است «بحران بعدي احتمالا بر سر نصب و راه اندازي اين سانتريفيوژهاي پيشرفته خواهد بود.»
ابراز نگراني مقام هاي آمريكايي از سرعت گرفتن برنامه هسته اي ايران در حالي است كه روز چهارشنبه وزير امور راهبردي اسرائيل مدعي شده بود برنامه هسته اي جمهوري اسلامي با مشكل مواجه شده است.
صهيونيست ها كه شكست هاي زنجيره اي را طي سال هاي اخير تجربه كرده اند، با پيش كشيدن جنجال تبليغاتي استاكس نت كوشيدند به بازسازي حيثيتي خود بپردازند و در عين حال ضعف ايران در حوزه غني سازي را القا كنند. اين جنجال طي چند ماه اخير، يكي از محورهاي تبليغاتي رسانه هاي غربي بوده است.
طي يك سال اخير ميزان اورانيوم 5/3 درصد غني شده ايران از 1500 كيلو به بيش از 3هزار كيلوگرم افزايش يافته ضمن اينكه ايران غني سازي 20 درصدي را نيز آغاز كرده است.
شايان ذكر است همزمان با گزارش فايننشال تايمز، دويچه وله آلمان ضمن گزارشي تاكيد كرد: ايران در مذاكرات ژنو اصرار داشت نشان دهد تحريم ها بي اثر بوده است. سرسختي مواضع ايران تا آنجا تداوم پيدا كرد كه برخلاف دور قبلي مذاكرات ژنو در اكتبر 2009، اين بار سعيد جليلي نماينده ارشد ايران حاضر به ملاقات با ويليام برنز نماينده آمريكا در مذاكرات نشد. ايران خود را قادر به مقاومت در برابر فشار غرب مي بيند و حاضر به پذيرش خواست هاي غرب نيست.

 



آشوب و تظاهرات امسال از اروپا به آمريكا سرايت مي كند (خبر ويژه)

سال سياه تري در انتظار آمريكا و هيئت حاكمه آن است.
روزنامه واشنگتن پست به مناسبت آغاز سال 2011 ميلادي رويدادهاي احتمالي و غافلگيركننده سال جديد را در ميان كارشناسان و صاحب نظران آمريكايي به اقتراح گذاشت. به گزارش «العالم» راجرز كارمند ارشد و سابق كاخ سفيد در دوران ريگان و جرج بوش پدر، پاسخ نظرسنجي واشنگتن پست را چنين داده است: دولتمردان آمريكا كمربندها را محكم تر ببندند، مشكلات و سختي ها در راه هستند.
راجرز پيش بيني كرده است كه تظاهرات و اعتصاب كارگران در بخش خصوصي مانند آنچه در فرانسه، انگليس و ايتاليا رخ داده، در آمريكا بصورتي گسترده برگزار شود.
وي مي افزايد: دولت هاي محلي ايالات متحده به كاهش بودجه پناه خواهند برد و اين مسئله به اخراج هزاران كارمند و كارگر، كاهش حقوق بازنشستگان و كمك هايي كه ميليون ها نفر دريافت مي كنند، منجر خواهد شد.
كارمند ارشد و سابق كاخ سفيد مي گويد: فاصله بين دولت و مردم آمريكا زياد خواهد شد زيرا دولت تلاش خواهد كرد از خودش و منافعش حمايت كند و گامي براي حمايت از منابع مردم برنخواهد داشت.
راجرز معتقد است به دليل سيطره جمهوري خواهان بر مجلس نمايندگان آمريكا، تصويب هرگونه مصوبه اي براي نجات مالي آمريكا سخت و پيچيده خواهد بود.

 



چند نفر براي موسوي تره خرد مي كنند؟ (خبر ويژه)

چه انتظاري از موسوي جز صدور بيانيه داريد؟ تازه اگر بيانيه اي هم صادر كند آيا كسي به او لبيك مي گويد؟
سايت صهيونيستي بالاترين اين مطلب را در جواب آن دسته عناصر ضدانقلاب نوشت كه موسوي را متهم به بي كفايتي مي كنند. به نوشته اين پايگاه اينترنتي موسوي و كروبي بارها اعلام كرده اند كه رهبر جنبش نيستند ولي از نظر معنوي سخنگو و رهبر جنبش به حساب مي آيند. خميني در انقلاب 57 از خارج كشور اطلاعيه صادر مي كرد و جوانان جان خود را فداي اين بيانيه ها مي كردند، حال آن كه بايد بپذيريم چنين كاري براي امثال موسوي نشدني است. چه انتظاري از اينها داريد؟ آيا اگر موسوي بيانيه اي صادر و به خيابان دعوت كند، نتيجه اي به دنبال دارد؟ و آيا اصلا كسي هست كه به دعوت او لبيك بگويد؟ ما بايد اين سؤال ها را از خودبپرسيم و عليه موسوي و كروبي ساز مخالف نزنيم.
اصلا بعد از موسوي كسي با ديدن اين همه پراكندگي، خود را درگير مبارزه خواهد كرد؟ مگر كسي در خارج كه مطمئنا آن هم نخواهد توانست كاري از پيش ببرد. در حال حاضر گزينه اي بهتر از همين ها وجود ندارد.

 



همه ماركسيست ها وابسته بودند غير از ما كه... آمريكايي از آب درآمديم (خبر ويژه)

يك چپ آمريكايي اذعان كرد گروهك هاي ماركسيستي اوايل انقلاب عمدتا وابسته به خارج بوده اند.
علي كشتگر سخنگوي گروهك منحله فدائيان خلق در گفت وگو با بي بي سي بدون آن كه به وابستگي امروز خود و ديگر سران اين گروهك به آمريكا و انگليس بپردازد، به سوابق ماركسيست ها پرداخته و گفت: تشكيل فدائيان خلق به خاطر لزوم شكل گيري يك چپ مستقل بود. حزب توده مستقل نبود و در واقع از منافع شوروي در ايران حمايت مي كرد. حزب توده در بين مردم اعتبار نداشت و از يك قدرت خارجي دنباله روي مي كرد. ما در سازمان فدائيان خلق مي گفتيم بايد با احزاب كمونيستي ديگر كشورها و حزب كمونيست شوروي مرزبندي داشته باشيم. من و آقاي كيانوري و نگهدار جلسه گذاشتيم. من گفتم به اتحاد شوروي چه مربوط كه در امور ايران دخالت مي كند. كيانوري گفت برويم، صحبت كردن فايده ندارد، اين باد در دماغش است.
وي همچنين اذعان كرده است: ما پس از حوادث دهه 60 به خارج كشور آمديم، بعد از آن كه سازمان شكست هاي زيادي خورد و بخش مهمي از تشكيلات ما متلاشي شد، بعضي دوستان پيشنهاد كردند براي ادامه كار سازمان از عراق ]صدام[ كمك بگيريم. اما من راهم را جدا كردم به عنوان مبارز دموكراسي و حقوق بشر و حاضر به همكاري با آنها نشدم. من الان طرفدار سوسيال دموكراسي هستم.
كشتگر كه در گفت وگو با بي بي سي دستبند سبز به خود بسته بود، گفت: ما الان با حكومتي در ايران روبرو هستيم كه فكر شيعه از نوع مهدويت را با ناسيوناليسم ايراني به هم آميخته است. مخالفان هم اعم از اين كه در انتخابات شركت كردند يا تحريم كردند و با اين نظام هرگز همراهي نداشتند همه اينها در جنبش سبز شركت كردند از گرايش هاي چپ تا گرايش هاي راست و مياني.
خاطرنشان مي شود كشتگر خود از همكاران سايت بدنام و آمريكايي گويانيوز- سايتي كه علنا براي سازمان سيا مزدور و جاسوس استخدام مي كند- است. رفيق او فرخ نگهدار رئيس گروهك فدائيان خلق نيز هم اكنون در لندن اقامت دارد و با حلقه مهاجراني- كديور همكاري مي كند. بنابراين گروهك فدائيان خلق همچنان كه آقاي كشتگر مي گويد پاك پاك است! درست مانند اوايل انقلاب كه رو به قبله ماركسيست ها داشت، با اين تفاوت كه امروز سر به آستان كاپيتاليست ها در آمريكا و انگليس مي سايد، شاهدش نيز آنتن نشيني گاه و بيگاه رفيق نگهدار و رفيق كشتگر در شبكه دولتي بي بي سي انگليس!

 



اشكمان درآمد از بس كه جوك شديم (خبر ويژه)

سال ميلادي 2010 بر فتنه گران و جريان اپوزيسيون چگونه گذشت؟
پايگاه اينترنتي خودنويس وابسته به روزنامه نگاران زنجيره اي فراري در اين باره نوشت: سال 2010 ميلادي كه روز شنبه به پايان رسيد، در ايران با التهاب آغاز شد. روزهاي نخستش با عاشوراي 88 شروع شد. البته پس از يك دوره التهاب، شعله تحركات خياباني خاموش شد ولي همان التهاب به فضاي مجازي منتقل شد و همان جا باقي ماند. قضيه اسب تروا و راهپيمايي 22بهمن بسيار خبرساز شد. شايد بتوان 22بهمن 1388 را روز پايان گرفتن تحرك خياباني اپوزيسيون دانست. به خصوص با آن قضيه اسب تروا كه تبديل به جوك سال شد! موسوي كانديداي صفحه نخست شخصيت سال مجله تايم شد. سبزها به گفته خودشان ده بار- ده بار به وي راي دادند تا وي از ليدي گاگا ] رقاصه آمريكايي[ هم پيشي بگيرد ولي در نهايت ليدي گاگا و بيل كلينتون به روي جلد مجله تايم رفتند.
سايت مذكور مي نويسد: درست برخلاف سال 2009 كه اپوزيسيون تقريباً درهمه مناسبت ها مانند روز قدس و 13آبان و 16 آذر به خيابان آمد در سال 2010 همين مناسبت ها در سكوت نسبي برگزار شد تا يكبار ديگر گمانه زني ها درباره خاموش شدن شعله جنبش به واقعيت نزديك تر شود. مناسبت هاي 13 آبان و 16 آذر و روز قدس يكي پس از ديگري رفتند و ما تقريباً هر روز به صفحه مانيتور خيره مانديم تا ببينيم خبري از خيزش مجدد مي شنويم يا همه اش در حد لينك گذاري و موضوع داغ و الله اكبرهاي قلابي در بالاترين باقي خواهد ماند. ولي خبري نشد. خيلي ها در اپوزيسيون اعتراض كردند و موسوي همچنان بيانيه داد و اعلاميه صادر كرد.
خودنويس همچنين مي افزايد: مراسم ماه محرم و عاشورا با سكوت كامل برگزار شد. انگار كسي ديگر رمقي براي مخالفت نداشت. مخالفان پشت مانيتورهاي شان جاخوش كردند چون از همه جا امن تر بود. اكبر گنجي گفت اين 27 ميليون نفري كه به موسوي راي داده اند كجا هستند. صداي خيلي ها درآمد. رگ گردن خيلي ها بيرون زد. بدو بيراه ها شروع شد ولي كسي نتوانست آن 27 ميليون نفر را نشان بدهد و باز همچنان موسوي و يارانش همچنان بيانيه مي دادند. سال 2010 اين گونه به پايان آمد.
خودنويس البته يادآور نشده كه سال ميلادي سپري شده براي اربابان آمريكايي و انگليسي و صهيونيست فتنه گران هم سالي پر از شكست و ناكامي (از افغانستان و عراق و لبنان و فلسطين و تركيه تا آشوب هاي اجتماعي و اقتصادي در غرب) بود.

 



عجب آي كيويي دارد اين خاتمي! (خبر ويژه)

محافل ضدانقلاب تحركات اخير محمد خاتمي و حلقه لندن را به طنز و هجو كشيده اند. محافل ياد شده در اوج اغتشاشات سال گذشته از فتنه گراني چون خاتمي حمايت مي كردند.
پايگاه اينترنتي گويانيوز با اشاره به اظهارات اخير خاتمي مبني بر تعيين شرط جهت حضور در انتخابات مجلس، به طنز نوشت: ببينيد بچه ها! اتفاقي نيفتاده كه. خونسردي خودتان را حفظ كنيد و به آن چه مي گويم درست گوش بدهيد. اگر بد بود، كار خودتان را بكنيد؛ اگر خوب بود، در انتخابات مجلس سال1390 و انتخابات رياست جمهوري سال 1392 شركت كنيد. فقط بالا غيرتاً عصباني نشويد و حرف بد بر زبان نياوريد.
گويانيوز ضمن بي عرضه و بي جربزه توصيف كردن كساني چون خاتمي و مهاجراني و حلقه جرس مي نويسد: توصيه مي كنيم هر روز سايت جرس را باز كنيد و مطالب تئوريسين هاي جنبش سبز را خوب بخوانيد و آن ها را از بر كنيد. از «ب» بسم الله تا «ت» تمت اين مقالات، چيز براي فهميدن و آگاه شدن دارد. خودتان را يك جور سرباز حس كنيد كه مي خواهيد توي شكم حيواني قايم شويد و به داخل قلعه دشمن نفوذ كنيد. اصلاً مهم نيست كه بدانيد چرا كساني كه توي شكم آن حيوان نگون بخت جمع شده اند اين قدر توي سر و كله هم مي زنند؛ مهم اين است كه وقتي دشمن گول خورد و در قلعه را باز كرد همه آن كسان از توي شكم حيوان مي ريزند بيرون و قلعه را فتح مي كنند و ما پيروز مي شويم.
ارگان سازمان خارجي فتنه و آشوب ادامه مي دهد: عزيزان! ببينيد آقاي خاتمي چه مي گويد همان را عمل كنيد. باور كنيد صلاح همه ما در آن است. من كه هر وقت اين مرد را مي بينم و حرف هايش را مي شنوم كيف مي كنم. باور كنيد خداي استراتژي و تاكتيك است. آن پيچش زيبا به طرف توالت سازمان ملل، زرنگي اين آدم را در برخورد با معضلات به شما نشان مي دهد. من كه گوش به فرمان او هستم. بگويد شركت كن، مي كنم. بگويد نكن، نمي كنم. كافي ست بگويد بپر، من فقط مي پرسم از كدام پنجره. حالا طبقه اول باشد يا دهم برايم فرقي نمي كند.
سايت بالاترين نيز به شكل ديگري به هجو خاتمي پرداخت: آقاي خاتمي كف خواست هاي اصلاح طلبان را براي شركت در انتخابات بعدي اعلام كرد. خب الحمدلله. واقعاً نگران بوديم و خواب به چشممان نمي آمد اگر مي دانستيم اين دسته قصد شركت در انتخابات را ندارند. حالا كه از خواسته هاي خاتمي خبردار شديم، چند سؤال به وجود مي آيد. اول اينكه قصد خاتمي از بيان اين خواسته ها چيست؟ آيا منتظر است كه جمهوري اسلامي با خواندن اين خواست ها بگويند «آها... پس اين را مي خواستيد؟ خوب چرا از همان اول نگفتيد. بفرماييد اين شما و اين آنچه شما خواسته ايد»! و بعد هم دست همديگر را مي گيريم و رقص كنان سرود «من چقدر خوشبختم» را مي خوانيم؟ آلترناتيو ديگر چيست؟ نظام محل ]...[ هم به خواسته هاي خاتمي نگذارد و ايشان دچار ياس فلسفي شود و گوشه عزلت بجويد و ما هم دق مرگ شويم تا از افسردگي ايشان جلوگيري كنيم و سعي كنيم ايشان را از پرت كردن خود از پل حافظ منصرف كنيم؟ آلترناتيو ديگر چيست؟نظام محل ]...[ به خواسته هاي آقاي خاتمي نمي گذارد و آقاي خاتمي و بقيه اصلاح طلبان به هر حال كانديدا مي شوند و رد صلاحيت مي شوند و يا مثلاً يكي شان كه كبريت بي خطري به نظر مي آيد تاييد صلاحيت مي شود و بعد مي رويم به خيابان و مي گوييم راي ما رو پس بگير! و بعضي مان را مي گيرند بعضي هم پناهنده به كشورهاي ديگر مي شوند و... خاتمي پس از يك سال و اندي، كف خواست هاي جديدش را براي شركت در دوره بعدي مطرح مي كند! راستي آي كيوي آقاي خاتمي آن وقت ها چقدر بود و آي كيو دوستاني كه براي شرط هاي او هورا مي كشند چقدر است؟ اما از همه آلترناتيوها گذشته، اگر منظور خاتمي كف كردن ما از اين شرط و شروط بود كه ما اپوزيسيون كف كرديم و خواسته ايشان تامين شده است!
حسن شريعتمداري عضو مركزيت حزب منحله خلق مسلمان و از عناصر مرتبط با لانه جاسوسي سابق آمريكا هم در گفت وگو با VOA تأكيد كرد: اظهارات خاتمي در حالي است كه هيچ بارقه اي پيش روي اصلاح طلبان وجود ندارد. اگر او براي مخاطب خارجي اين سخنان را نزده باشد، نكته دقيق و مهمي در سخنان وي وجود ندارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14