(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 12 دی 1389- شماره 19829

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نمايندگان ديداركننده با خاتمي چه كساني بودند؟
لاريجاني : گسترش بيداري اسلامي در جوامع مسلمان معادلات منطقه را تغيير خواهد داد
آيت الله ممدوحي: خاتمي بازگشت به سياست را تنها بايد در خواب ببيند
طرح مطالب خارج از حوزه اسلام ناب محمدي(ص) در برخي جلسات حكومتي
محمدباقر ذوالقدر: كارگزاران فتنه در زندان بزرگ نفرت عمومي گرفتار شده اند
ملكه انگليس به سفير هتاك در تهران لقب «سر» داد
اظهارات يك مقام قضايي درباره جزئيات جنايات يك تروريست پژاك
امير آراسته معاون هماهنگ كننده نيروي زميني ارتش شد
كاوه اشتهاردي با شكايت مهدي هاشمي به شلاق و زندان محكوم شد !
خبرگزاري رويترز: كشورهاي آسيايي به رغم تحريم ها به تجارت با ايران ادامه مي دهند



گزارش خبري كيهان
نمايندگان ديداركننده با خاتمي چه كساني بودند؟

سرويس سياسي-
با گذشت يك هفته از ديدار اعضاي فراكسيون اقليت با خاتمي هنوز هيچ يك از سايت هاي وابسته به اين فراكسيون جرأت انتشار اسامي حاضران در اين ديدار را پيدا نكرده اند.
در اين ديدار كه يكشنبه گذشته و در آستانه حماسه به ياد ماندني 9 دي صورت گرفت، خاتمي به عنوان يكي از سران فتنه 88 در اظهاراتي گستاخانه براي نظام اسلامي شرط و شروط تعيين كرد و حاضران در اين ديدار هم به طرح مطالب داخلي نظام در مقابل اين عنصر فتنه گر پرداختند.
اما در طي هفته اي كه گذشت و به خصوص در سالروز حماسه 9 دي مردم اقصي نقاط كشور و نمايندگان آنها در مجلس با شنيدن خبر ديدار اعضاي فراكسيون اقليت با خاتمي به خشم آمده و خواستار انتشار اسامي ديداركنندگان و تعيين تكليف مجلس با نمايندگان مذكور شدند. اين در حالي است كه دادستان تهران هم از محاكمه قريب الوقوع سران فتنه خبرداده است.
در همين حال خبرنگار امور مجلس كيهان نيز در تماس با تعدادي از اعضاي فراكسيون اقليت بعضاً پاسخ هاي جالبي درباره حضور يا عدم حضور آنها در ديدار با خاتمي دريافت كرد كه ذيلا از نظر خوانندگان مي گذرد:
جهانبخش اميني: عضو اقليت هستم ولي اصلا در جلساتي كه با حضور خاتمي و ديگر سران فتنه برگزار شود شركت نمي كنم. من فقط تا روز انتخابات با آنها بودم.
يوسف نژاد: من در جلسه ديدار با خاتمي نبودم.
نادر قاضي پور : مگر من بيكارم كه با خاتمي ديدار كنم؟ اقليتي نيستم.
خباز: در ديدار با خاتمي نبودم نه قبلش نه بعدش!
نصرالله ترابي: حالا بودم يا نبودم! نمي خواهم صحبت كنم.
محمد مهدي شهرياري (نماينده بجنورد): حالا رفتم يا نرفتم به شما چه مربوط است؟
- خبرنگار: چرا به ديدار خاتمي رفتيد؟
شهرياري: شما كي هستيد كه اين را از من مي پرسيد؟
خبرنگار: من خبرنگارم.
شهرياري: بيخود كرديد. (تلفن را قطع مي كند.)
طاهرخاني: الان نمي توانم صحبت كنم.
خاطرنشان مي شود تلاش خبرنگار ما براي تماس با تابش (رئيس فراكسيون اقليت)، قنبري (سخنگو)، سيد حسين هاشمي، فروزش و كواكبيان، به جايي نرسيد و آنها پاسخگوي تلفن هايشان نبودند.

 



لاريجاني : گسترش بيداري اسلامي در جوامع مسلمان معادلات منطقه را تغيير خواهد داد

رئيس مجلس شوراي اسلامي پيش از ظهر شنبه در ديدار سفير جديد مالزي در تهران با بيان اين كه راهبرد جمهوري اسلامي ايران بر وحدت جهان اسلام، گسترش همكاري هاي اقتصادي، فرهنگي و پارلماني و پرهيز از اختلافات فرقه اي است، گفت: «حركت بيداري اسلامي در جوامع مسلمان به نحو روزافزوني در حال رشد و گسترش مي باشد و اين حركت معادلات منطقه را تغيير خواهد داد».
علي لاريجاني، سياست قدرت هاي بيگانه در منطقه به ويژه عراق، افغانستان و فلسطين را شكست خورده خواند و گفت: «تلاش قدرت هاي بيگانه براي توطئه گري و دامن زدن به اختلافات و تفرقه در جهان اسلام به جايي نخواهد رسيد و تفوق نهايي از ملت هاي مسلمان خواهد بود».
وي در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز خرسندي از سطح روابط دوستانه فيمابين به ويژه رايزني هاي سياسي ميان دو كشور، بر لزوم تقويت پيوندها ميان پارلمان ها و بخش هاي خصوصي ايران و مالزي تاكيد كرد و افزود: «بايد از ظرفيت هاي فراوان اقتصادي و صنعتي دو كشور استفاده كرد».
لاريجاني از سرمايه گذاري بخش خصوصي مالزي در زمينه هاي مختلف اقتصادي ايران حمايت كرد.
محمدصادق كرگاني، سفير جديد مالزي در تهران نيز در اين ديدار روابط سياسي ميان دو كشور را بسيار خوب ارزيابي كرد و افزود: «بايد تلاش كرد همكاري هاي اقتصادي دو كشور را همپاي روابط سياسي رشد و ارتقاء دهيم». وي هم چنين تقويت همكاري هاي فرهنگي و آموزشي ميان دو كشور را بسيار مهم دانست و افزود: مالزي خواستار استفاده از همه فرصت ها و امكانات موجود براي رشد و توسعه همكاري هاي همه جانبه با ايران به ويژه در بخش اقتصادي مي باشد. وي در همين زمينه تقويت رفت و آمدها ميان بخش هاي خصوصي و توريسم را بسيار مهم برشمرد.
سفير مالزي هم چنين با اشاره به ديدگاه هاي بسيار نزديك دو كشور در قبال تحولات منطقه بويژه بحران فلسطين، گفت: «مساله فلسطين در قلب مردم مسلمان مالزي قرار دارد و مالزي هم چنان از حقوق مردم فلسطين دفاع خواهد كرد».
كرگاني با تاكيد بر نقش مهم مجالس در تقويت و توسعه روابط دوستانه دو كشور، افزود: مجلس مالزي از توسعه همه جانبه همكاري هاي پارلماني با مجلس شوراي اسلامي حمايت مي كند.

 



آيت الله ممدوحي: خاتمي بازگشت به سياست را تنها بايد در خواب ببيند

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: خاتمي و فتنه گران راهي براي بازگشت نگذاشته اند و تنها بايد در خواب بازگشت خود را به سياست و عرصه سياسي كشور ببينند.
آيت الله شيخ حسن ممدوحي ديروز در گفت وگو با فارس با اشاره به زمزمه هايي براي بازگشت خاتمي به عرصه سياسي گفت: كسي مي تواند براي موضوعي شرط بگذارد كه حداقل احتمال پذيرش آن وجود داشته باشد و بيان اين شروط از سوي خاتمي نشان مي دهد كه وي ناپخته و بي سياست است.
نماينده مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: خاتمي امروز هيچ محبوبيتي در جامعه ندارد و حق هم ندارد شرط تعيين كند زيرا وي يكي از سران فتنه است و كسي هم كه با وي ديدار كرده بايد بداند اشتباه كرده است.
آيت الله ممدوحي تاكيد كرد: خود خاتمي بايد تا حالا متوجه شده باشد كه جايگاهي ندارد و اگر متوجه نشده از وي بايد پرسيد آيا مي تواند در خيابان و راهپيمايي ها ظاهر شود، بايد دليل عدم حضورش را پرسيد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: عدم برخورد با سران فتنه سبب شده آنها جري تر شوند اما بهترين بي اعتنايي به آنها همين است كه همه ببينند كه وجود و عدم وجود آنها يكي است و اكنون به شدت علاقه مند به دستگير شدن هستند.
وي در پايان گفت: خاتمي محور جمع شدن فتنه گران و سران آنهاست البته جامعه و ملت ايران فضايي را به وجود آورده كه جرات رفتن به نانوايي را هم ندارند، چون اين ملت براي نظام و انقلابش صدها هزار شهيد و جانباز و ايثارگر داده و حاضر نيست به اين سادگي ها از كساني كه خون شهدا را پايمال كردند و به عاشوراي حسيني هتك حرمت كردند، بگذرد.

 



سرلشكر فيروزآبادي در دانشگاه عالي دفاع ملي عنوان كرد
طرح مطالب خارج از حوزه اسلام ناب محمدي(ص) در برخي جلسات حكومتي

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: برخي افراد بي سواد و كم عقل در جلسات حكومتي مي نشينند و حرف هايي خارج از حوزه مكتب ناب محمدي (ص) را مطرح مي كنند.
به گزارش دفتر ويژه رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سرلشكردكتر سيدحسن فيروزآبادي در مراسمي در دانشگاه عالي دفاع ملي و در ميان اساتيد و اعضاي هيات علمي آن دانشگاه با اشاره به حماسه 9 دي گفت: ما در اسلام ناب محمدي (ص) يك نظريه امامت و امت داريم و يوم الله نهم دي ماه روز تجلي امت بر محور امامت است و امروز كه مبحث علوم انساني در جامعه اسلامي انقلابي ما مطرح است و يكي از چالش هاي بزرگ عرصه هاي علمي، دانشگاهي و حوزوي است، روز نهم دي ماه را كه ملت ايران روز بصيرت ناميد، بايد روز گشودن راه علوم انساني، اسلامي، بومي ناميد.
وي افزود: اساس نهضت انبياء (ع) بر اين است كه كسي از جانب خدا برانگيخته مي شود كه او بندگان خدا را هدايت كند و بندگان خدا اگر به او روي آورند و دور محور او جمع شدند امت و امامت شكل مي گيرد. از اين چه استفاده اي مي توانيم بكنيم، بصيرت ما به عنوان دانشگاه عالي دفاع ملي و يا به عنوان يكي از مراكز علمي بزرگ جمهوري اسلامي در روز نهم دي ماه چيست؟ اين پيوند مردم با رهبري است و صحنه نهم دي ماه مي تواند براي دانشمندان حوزه سياسي، حقوقي، اجتماعي، روانشناسي و مسئولان دايره حكومتي، راهنماي تعريف همه واژه هاي علمي باشد كه در حوزه علوم انساني مطرح است.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه روز نهم دي ماه پيوند دولت و ملت را نشان مي دهد، تصريح كرد: 9 دي روز رضايت ملي است، رضايت مندي عمومي را نشان مي دهد. نهم دي ماه امنيت ملي را تعريف مي كند. نهم ديماه مي گويد كه بصيرت موجب استحكام ايمان در افراد و موجب امنيت فردي، خانوادگي، شغلي و سياسي مي شود. نهم دي ماه مي گويد كه بصيرت عمومي ملت و استحكام ايمان آنها حول محور رهبر امت، امنيت ملي را ايجاد مي كند. اعتماد به نفس ملي ايجاد مي كند و اعتماد به نفس ملي، امنيت ملي و اجتماعي مي آورد، امنيت سياسي مي آورد، امنيت اقتصادي مي آورد، نهم دي ماه مي گويد مشروعيت رواني و اصول اجتماعي را از من بگيريد.
فيروزآبادي ادامه داد: همين كه در قانون اساسي است، سياست هاي كلي را رهبري تعيين مي كند. بر اساس سياست هاي كلي سه قوه كارهايشان را انجام مي دهند. مجلس قانونگذاري مي كند، قوه مجريه اجرا مي كند و قوه قضائيه بر اجراي صحيح قوانين نظارت مي كند. بنابراين، اهميت يوم الله 9 دي يك اهميت محوري است كه مي تواند اساس علوم انساني را در جامعه انقلابي ايران و جامعه نجات بخش بشريت تعريف و ارائه كند. وي در ادامه خاطرنشان كرد: كافي است كه ما اين واژه ها را به سيستم وارد كنيم، به تعاريف حقوقي و عملياتي واژه هاي امنيتي، سياسي، حقوقي و بقيه علومي كه در عرصه علوم انساني مطرح است برسيم. امنيت رواني جامعه و فرد را مي خواهيم در نهم دي ماه جستجو كنيم، كساني در نهم دي ماه حاضر شدند كه آرامش رواني داشتند، آرامش شخصي داشتند، آرامش خانوادگي و آرامش اجتماعي داشتند حتي مباني ايمان و دين شناسي را بايد در نهم دي ماه جستجو كرد، نهم دي ماه ثمره اسلام ناب محمدي(ص) است.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در بخش ديگر سخنانش در خصوص استراتژي ابر سرمايه داري اظهار داشت: نقشه ابرسرمايه داري و استراتژي آنها براي مقابله با نعمت هاي بزرگ نهم دي ماه چيست؟ طراحي و معرفي تئوريسين هايي به جز امام جمعه در كنار امام جامعه، بزرگ كردن عكس ها و نام هايي در كنار رهبري و در كنار امامت، اين در طول 30 سال گذشته هم وجود داشته است.
وي ادامه داد: شروع كار با علم كردن جبهه ملي بود در برابر امام، بعد نهضت آزادي در برابر امام علم شد و بعد در هر دولتي تلاش استكبار جهاني و ابر سرمايه داري غربي بر اين بود كه بگويد در ايران دو نظري است و تك نظري نيست. كسي را در زمان امام در برابر امام مطرح كنند و در زمان رهبر عزيزمان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، فرد دومي را معرفي كنند.
فيروزآبادي تاكيد كرد: اسلام ناب محمدي (ص) يك ساختار تمام است يعني يك ساختار حكومتي دارد، ساختار فرهنگي، ساختار اجتماعي، ساختار خانوادگي و ساختار فردي و حقوقي دارد، همه چيز در اين مكتب كامل تعريف شده و آماده است. ما مي بينيم كه يك افراد بي سواد و كم عقلي را مي آورند در جلسات حكومتي مي نشينند و دانشمندان و بزرگان كشور را مي نشانند و حرف هايي خارج از حوزه مكتب ناب محمدي (ص) را مطرح مي كنند و مي خواهند چهره هاي خارج از حوزه اسلام ناب محمدي(ص) را به خورد مردم بدهند و در جريان سياسي مطرح بكنند، اين اشتباه است و اين نظريه به شكست مي انجامد اما نبايد اين ظلم را به مكتب اسلام ناب محمدي (ص) كرد، نبايد اين ظلم را بر امت و رهبر در عصر حاضر كرد.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: از نهم دي ماه بايد درس بگيريم و برويم مباني را از نهم دي ماه دربياوريم. يك مورد هم نيست، نهم دي ماه به خاطر ويژگي تاريخي كه دارد مورد مثال ما قرار مي گيرد. مشابه نهم دي ماه، ما 23 تير گذشته را هم داريم در دوران دوم خرداد، همين صحنه بود. تمام 22 بهمن ها همين صحنه است، تمام روزهاي قدس هم همين صحنه بوده است. پديده اجتماعات ميليوني ملت ايران در سراسر كشور در هر يوم الله كه به نام خدا و دين و قرآن و رهبري است، اين مباني علوم اسلامي ما را مي سازد، علوم اسلامي يعني تكيه بر كتاب خدا از طريق قرآن شناسان و اسلام شناسان، تكيه بر روايات معصومين (ع) از طريق تكيه بر روايت شناسان و دانشمندان و فقها و تكيه بر نظريه اساتيد و دانشمندان علمي دوره اسلامي كه تعدادشان هم بسيار زياد است، هم در گذشته داشتيم و هم در امروز و البته و صد البته استفاده از نتيجه تجربه بشري در علوم انساني در جهان و در عصر حاضر، منظور علوم اسلامي كه در مكتب اسلام ناب تعريف مي شود.
ابر سرمايه داري، جنگ رواني اش اين است كه ملت ايران اهداف پليد او را نشناسد و در مكتب مترقي و انقلابي و نجات بخش اسلام ناب محمدي(ص) ايجاد شبهه و ابهام و ايهام كنند در ذهن مردم و در هر دوره تاريخي هم مي آيند، مي گردند. عنصري را در فضاي سياسي پيدا مي كنند كه بتوانند تاثيرگذار باشند از آن طريق، چون عنصري كه تاثيرگذار نباشد، به چه درد مي خورد؟
فيروزآبادي در ادامه اظهار داشت: آن ها زماني سروش را انتخاب كردند كه سروش كتاب هاي درسي نظام جمهوري اسلامي ايران را مي نوشت، حالا سروش هيچ كاره است، يك عمله روزمره آمريكا است. يك روزي مهاجراني را استخدام كردند كه معاون حقوقي نخست وزير بود، نماينده مجلس بود، وزير ارشاد بود. الان چي؟ هيچكاره است، يك بازنشسته در فرنگ كه به قول خودش دارد زبان عبري ياد مي گيرد تا از فرهنگ مترقي تورات بياموزد. امروزه قاعدتا دكتر سروش، مهاجراني و بهزاد نبوي به درد اين ها نمي خورند، امروز مي آيند از صحنه فعال اجتماعي، سياسي، براي خودشان مهره انتخاب مي كنند، هم براي انحراف از دشمن شناسي و هم ابهام و ايهام نسبت به اسلام ناب محمدي (ص).
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان با بيان اينكه محتوا و مباني و اساس و علوم عظيم درون يوم الله 9 دي، ملت ايران را هدايت و اين دو دسته عمليات رواني را خنثي خواهد كرد، تصريح كرد: دانشگاه عالي دفاع ملي به عنوان بالاترين رده مباحث راهبردي در كشور بايد نهم دي ماه را تحليل علمي كند و بايد ابعاد علمي اش را بيرون بياورد، براي نهم دي ماه ده ها كتاب مي توان نوشت و عرضه كرد و اميدوارم اين كار را انجام دهند. من هم از ملت بزرگ ايران به عنوان يك بسيجي خادم تشكر و قدرداني مي كنم كه امضاء خودشان را بر پاي نهم دي ماه گذاشتند و مجددا ميثاق خودشان را با اسلام ناب محمدي(ص) و رهبر عزيز محكم كردند.

 



محمدباقر ذوالقدر: كارگزاران فتنه در زندان بزرگ نفرت عمومي گرفتار شده اند

محمد باقر ذوالقدر در جمع مردم زنجان گفت: عمال و كارگزاران داخلي فتنه در 9 دي سال گذشته در دادگاه ده ها ميليوني مردمي محاكمه و محكوم شدند . آنان در زندان نفرت و خشم و بي اعتنايي ملت گرفتارند و همين براي آنان بزرگ ترين مجازات است.
دكتر محمدباقر ذوالقدر معاون رئيس قوه قضائيه در مراسمي كه به مناسبت سالگرد نهم ديماه در حسينيه اعظم زنجان و با حضور جمع كثيري از مردم زنجان تشكيل شده بود سخن مي گفت، نهم ديماه را يوم الله خواند و تاكيد كرد: در آن روز بغض فروخورده ملت مسلمان و انقلابي ايران از هشت ماه بي حرمتي به ارزش ها و رفتار ساختارشكنانه فتنه گران شعله ور شد و ملت بصير و آگاه ايران در يك رفراندوم مردمي و خياباني ده ها ميليوني، عليه فتنه گران بسيج شدند و با آرمان هاي انقلاب، نظام اسلامي و رهبر عظيم الشأن انقلاب تجديد عهد و پيمان نمودند.
وي در ادامه افزود: حضور مردم در 9 دي نقطه پايان فتنه اي بود كه با هدف براندازي نظام ديني و هموارسازي راه سلطه بيگانگان بر كشور با الگوي براندازي نرم و انقلاب رنگين تدارك ديده شده بود. اين فتنه حاصل تلاش مشترك قدرت هاي خارجي و جريان منحرف داخلي بود كه به دليل قدرت اسلام و هوشياري ملت ايران و رهبري بي بديل ولايت فقيه ناكام ماند.
دكتر ذوالقدر در بيان علل و عوامل و ريشه هاي فتنه 88 با انتقاد از تحليل هاي سطحي و ساده انگارانه از حوادث سال قبل، علت اصلي و ريشه اساسي فتنه سال گذشته و ساير فتنه ها و توطئه هاي سال هاي پس از انقلاب را خصومت و دشمني عليه اسلام ناب محمدي و ملت انقلابي ايران دانست و تصريح كرد: ملت ايران طي دويست سال گذشته همواره در مقابل تهاجم بيگانگان براي سلطه بر اين كشور، مقاومت كرده و بر خلاف ساير ملت ها و كشورها، هيچ گاه تسليم غرب متجاوز نگرديده است.
به گزارش مشرق، وي با تشريح مقاومت ملت ايران در قبال تهاجم خارجي كه به رهبري مرجعيت و روحانيت شيعه در دويست سال گذشته، شور انگيزترين مقاومت ها را شكل داده است، به ايستادگي ملت ايران در قبال تجاوزات دولت روسيه تزاري براي تصرف ايران و رسيدن به آب هاي گرم جنوب به رهبري علماي دين، همچون سيدمحمد مجاهد، كاشف الغطاء و ميرزاي قمي اشاره كرد و اظهار داشت نيرويي كه ارتش متجاوز روس را در پشت رودخانه ارس متوقف و زمين گير كرد، بسيج مردمي با فتواي مراجع بزرگ تقليد و علماي دين بود.
وي در ادامه به قرارداد ننگين رويتر براي غارت نفت ايران در دوران ناصرالدين شاه كه با مقاومت آيت آلله ملاعلي كني مواجه شد و سلطه غرب بر اقتصاد ايران و كسب انحصاري امتياز تنباكو توسط دولت استعمارگر انگليس كه با فتواي تاريخي ميرزاي شيرازي ناكام ماند، اشاره كرد و افزود: ملت ايران با برخورداري از ايدئولوژي تشيّع و تبعيت از مرجعيت و ولايت فقيه، هيچ گاه اجازه نداد قدرت هاي استكباري غرب بر اين كشور سلطه يابند و در بزرگ ترين حماسه تاريخ خود به رهبري امام خميني براي هميشه دست قدرت هاي غربي را از مقدرات خود كوتاه كرد و به عمر رژيم وابسته و غرب گراي پادشاهي در ايران پايان داد و نظامي بر اساس آموزه هاي ديني و مبتني بر مكتب اهل بيت بنياد نهاد و اين رمز دشمني و خصومت غرب مستكبر با ايران اسلام است.
وي دليل تجاوز قدرت هاي غربي به ساير كشورها را در دو سه قرن گذشته، تحولات غرب پس از رنسانس دانست كه با زايل شدن دين و معنويت در غرب و حاكم شدن جهان بيني اومانيستي و ايدئولوژي هاي مادي، انقلاب صنعتي و تشكيل نظام هاي سرمايه داري، غرب فضاي تنفس را براي خود تنگ ديد و در پوشش استعمار و آباداني ساير ملل به كشورهاي ديگر لشكر كشيد و جهان شرق و دنياي اسلام را به زير سلطه خود آورد و اين تنها ايران بود كه هيچگاه تسليم استعمار نشد و روحانيت و مرجعيت انقلابي، همواره با بسيج مردم مسلمان اين مرز و بوم، آنها را در هدف هاي استعماري خود ناكام گذاشتند و اين رمز دشمني تاريخي غرب مستكبر با ايران و رهبري و ايدئولوژي ديني آن است.
وي در تحليل خود به وجود جرياني در داخل كشور اشاره كرد كه از دويست سال قبل به عنوان پايگاه داخلي و ستون پنجم استعمار غرب عمل كرده و همواره در تعامل با بيگانگان و در تقابل با روحانيت و نيروي مذهبي، براي گسترش نفوذ و سلطه غرب بر ايران تلاش كرد ه است. اين جريان كه وي آن را جريان «منوّرالفكري» ناميد از عناصري شكل گرفت كه براي تحصيل و يا مأموريت هاي ديپلماتيك به خارج از كشور اعزام مي شدند و در آنجا مجذوب ظواهر فرهنگ و تمدن غرب شده و توسط محافل فراماسونري جذب شده و با تعهد براي خدمت به سياست هاي استعماري غرب، به ايران بازمي گشتند. اين جريان كه پايگاه اصلي نفوذ فرهنگي، سياسي و اقتصادي غرب به حساب مي آيد، در دويست سال گذشته مطابق شرايط شكل عوض كرد، گاه رنگ مذهبي به خود گرفته و حتي از ميان روحانيون كم سواد عضوگيري نموده است.
معاون قوه قضاييه فتنه ها و حوادث پس از انقلاب را محصول تلاش مشترك قدرت هاي استكباري و جريان مزبور دانست و گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، جريان مزبور براي توقف انقلاب، تغيير مسير آن و براندازي نظام اسلامي، در هماهنگي كامل با غرب و با هدايت و پشتيباني آنان وارد عمل شد و با تمامي مظاهر اسلامي و انقلابي به معارضه برخاست؛ با نام «جمهوري اسلامي» مخالفت كرد و خواستار جمهوري يا جمهوري دموكراتيك شد، بر سر قانون اساسي و اصل ولايت فقيه، دعوا براه انداخت و كار به اردوكشي هاي خياباني كشيد، بر سر حجاب و حقوق زنان، در موضوع قوانين اسلامي به خصوص لايحه قصاص، حدود و ديات جنگ به راه انداخت، به خاطر قطع رابطه با امريكا فرياد به آسمان برد در خصوص مالكيت و اقتصاد اسلامي و حذف ربا از سيستم بانكي چه مناقشاتي كه صورت نگرفت و در بحبوحه جنگ، در حالي كه بيش از بيست هزار كيلومتر مربع از خاك كشور در اشغال بيگانه بود، همين جريان با پرچمداري بني در و منافقين، براي براندازي نظام، فتنه خرداد 60 را پديد آوردند.
وي تشكيل دولت اصلاحات در دوم خرداد 76 را تلاش اين جريان براي فتح سنگر به سنگر مواضع قدرت و حذف ولايت فقيه و حكومت مردم سالاري ديني دانست و اظهار داشت. اين جريان با استفاده از فضاي تسامح و تساهل دوران دولت سازندگي در مراكز فرهنگي، پژوهشي و اقتصادي نفوذ كرده و با سازمان دهي نيروهاي خود، در غفلت نيروهاي انقلاب بعد از جنگ، بر دولت و مجلس و شوراهاي اسلامي اول چنگ انداختند و هر روز غائله آفريدند و با شعار دروغين اصلاحات، بر همه مقدسات و ارزش هاي اين ملت تاختند و حاصل آن، شد فتنه 18 تير 78 كه آن خسارت ها بر كشور وارد شد؛ در آنجا نيز هدف، كانون مقاومت و ايستادگي ملت ايران و ستون خيمه انقلاب يعني ولايت فقيه بود. و بعد از ده سال فتنه جديدي با همان اهداف و بازيگري همان جريان پديد آمد.
وي نصرت الهي، ولايت فقيه، بصيرت و حضور به موقع مردم را عامل مؤثر در دفع تمامي اين فتنه ها و توطئه ها دانست و افزود: دشمني غرب و عوامل داخلي آنها ادامه دارد و بايد منتظر بروز فتنه هاي جديد و پيچيده تري باشيم. تبعيت از رهبري و آگاهي و هوشياري مردم و نخبگان، رمز پيروزي و عبور موفقيت آميز ملت ما در فتنه هاي پيش روست.
دكتر ذوالقدر در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص سران فتنه و محاكمه آنان گفت: كساني كه به سران فتنه موسوم شده اند عناصر حقير و بي ارزشي هستند كه آلت دست بيگانگان قرار گرفته و از روي عناد، لجاجت و نفسانيت در مقابل نظام و مردم ايستاده اند. آنها در زميني كه دشمن تعيين كرده بازي كرده اند. سران واقعي فتنه سردمداران امريكا و قدرت هاي غربي هستند كه هيچ فرصتي را براي ضربه زدن به اسلام و ملت انقلابي ايران از دست نمي دهند؛ سران واقعي فتنه صهيونيسم جهاني و جنايت كاران رژيم صهيونيستي هستند كه به خيال خام پيروزي فتنه گران، دست خود را رو كرده و رسماً وارد ميدان شدند و از جريان فتنه و اين افراد بانام حمايت كردند. اما اين افراد كه بايد آنها را عمال و كارگزاران داخلي اين فتنه ناميد، در 9 دي سال گذشته در دادگاه ده ها ميليوني مردمي محاكمه و محكوم شدند و در زندان نفرت و خشم و بي اعتنايي ملت گرفتارند و همين براي آنان بزرگ ترين مجازات است!
وي در پايان تاكيد كردد: از همان روزهاي نخست دشمن تلاش كرد نظام را با ايجاد فضاي تبليغاتي و رواني تحت فشار قرار دهد كه اين افراد را دستگير و محاكمه نمايد آنگاه جنجال به راه بياندازند كه نظام جمهوري اسلامي با محاكمه و مجازات نخست وزير، رؤساء جمهور و مجلس سابق، گذشته خود را محاكمه و نفي كرده است و نظام به رغم خواست و مطالبه به حق مردم براي برخورد با اين عناصر، هوشمندانه صبوري كرد و امكان سوء استفاده را از دشمن سلب كرد و مردم خود اينان را طرد نمودند. در عين حال همچنان كه رئيس محترم قوه قضائيه اعلام كرده است، در صورتي كه مصلحت اقتضاء كند، لحظه اي براي برخورد با اين افراد درنگ نخواهد شد.

 



در راستاي سياست هاي خصمانه لندن مقابل تهران
ملكه انگليس به سفير هتاك در تهران لقب «س ر» داد

سرويس سياسي-
سفير انگليس كه در هفته هاي گذشته به دليل هتاكي هايش، انتقاد مسئولان كشورمان را برانگيخته بود، توسط ملكه انگليس مورد تقدير قرار گرفت.
به گزارش روزنامه انگليسي فايننشال تايمز، «سايمون گس» سفير انگليس در تهران جمعه شب نشان «سنت مايكل و سنت جرج» را از ملكه انگليس دريافت كرد و به اين ترتيب لقب «سر» به ابتداي نام و نام خانوادگي وي اضافه شد.
گس در هفته هاي گذشته مقاله اي توهين آميز در سايت وزارت خارجه انگليس عليه ايران منتشر كرد و به اين ترتيب انتقادات مسئولان كشورمان را برانگيخت و به وزارت خارجه كشورمان احضار و مراتب اعتراض تهران به اطلاع وي رسانده شد.
نقش سفارت انگليس در جريانات پس از انتخابات سال گذشته رياست جمهوري و اقدامات مداخله جويانه گس در ايران باعث شده است تا نفرت عمومي در جامعه ايران عليه دولت لندن به وجود آيد.
تقدير از سفير انگليس نشانگر سياست خصمانه لندن است
در همين ارتباط بروجردي با اشاره به فعاليت هاي تخريب گرانه سفير انگليس در تهران گفت اعطاي عنوان «سر» به چنين سفيري نشان دهنده سياست خصمانه انگليس در قبال دولت جمهوري اسلامي است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، در خصوص اعطاي نشان افتخاري «سر» به سايمون گس سفير انگليس در ايران از سوي ملكه انگليس، كارنامه عملكرد سفير انگليس را كاملا منفي خواند و يادآور شد: سايمون گس نتوانسته ارتباط منطقي را با مسئولين كشور محل ماموريت خود برقرار كند.
وي با اشاره به فتنه سال 88 كه سفارت انگليس نقش فعالي در آن ايفا كرد، اظهار داشت: طبيعتا اين موضوع نيز از نكات منفي سفير انگليس است.
وي اظهارنظرهاي اخير سفير انگليس را نيز كاملا برخلاف عرف ديپلماتيك دانست.
يك عضو كميسيون امنيت ملي هم با تاكيد بر اينكه نيازي به رابطه با انگلستان نداريم تصريح كرد بايد تكليف رابطه با اين كشور در مجلس هرچه سريع تر مشخص شود.
اسماعيل كوثري در گفت وگو با فارس، در واكنش به اقدام ملكه انگليس در اهداي لقب «سر» به سايمون گس سفير اين كشور در تهران، اين اقدام را خباثت آميز خواند و خاطرنشان كرد:خباثت مسئولان انگلستان نشانگر حركت عميقي است كه عليه كشورمان دنبال مي كنند و اين كاري حساب شده است و ما بايد با دقت بيشتري موضوع را بررسي كنيم.
عضو كميسيون امنيت ملي با اشاره به بررسي موضوع رابطه با انگليس در كميسيون امنيت ملي كه نتيجه آن به هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي ارسال شده، گفت: سفير انگليس در تهران كه با گستاخي نسبت به وضعيت حقوق بشر در ايران انتقاد كرده بهتر است برود فكري به حال برخورد اخيرشان با دانشجويان انگليسي كند. ايران از لحاظ رعايت حقوق بشر از انگلستان، اسرائيل غاصب و آمريكا جلوتر است.
وي برخورد اخير پليس انگليس با دانشجويان اين كشور را بسيار زشت و عملي ناهنجار و قبيح خواند و افزود: انگليسي ها بايد فكري به حال گذشته خودشان كنند و مداخلات سفارت انگلستان در تهران در فتنه سال گذشته و قتل عام هاي اين كشور در كشورهاي مختلف را مورد بررسي قرار دهند.
زهره الهيان ديگر عضو اين كميسيون هم اعطاي لقب «سر» به سايمون گس را يك اقدام منفعلانه خواند و افزود: در عرصه ديپلماسي مشخص است كه ماموريت كاري سفير ارتقاي تعامل كشور متبوع خود با كشور محل ماموريت است، اما اقداماتي كه سفير انگليس طي اين مدت در ايران داشت، كاملا گوياي مقابله با جمهوري اسلامي ايران بود.
وي به اظهارات مداخله جويانه سفير انگليس در امور جمهوري اسلامي ايران كه باعث اعتراض بسياري از نمايندگان مجلس شد، اشاره كرد و گفت: به نظر مي رسد كه استعمار پير در ايران ماموريت هايي را دنبال مي كند كه مطابق همان خوي استعمارگري وي است.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه دولت انگليس به جاي اينكه اظهارات مداخله جويانه سفير خود را مورد مواخذه قرار دهد، به وي ارتقاي درجه داده است، يادآور شد: سياست هاي سلطه طلبانه و استعمارگرايانه انگليس در كشورهاي مختلف تغييري نكرده بلكه تنها شكل آنها تغيير يافته است.
الهيان اينگونه سياست ها را با اهداف مقدسات جمهوري اسلامي غيرقابل تطابق دانست و گفت: مجلس واكنش لازم را با تصويب قطع رابطه با انگليس در كميسيون امنيت ملي نشان داده و اين بهترين واكنشي بود كه در مقابل اظهارات سفير انگليس داشتيم.
محمد افكانه دبير تشكيلات اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل كشور هم در همين رابطه گفت: اعطاي لقب «سر» به سفير انگليس در ايران، بايد نمايندگان مجلس و دولتمردان كشورمان را در تصميم براي قطع رابطه كامل با دولت انگليس مصمم كند تا دومين پايگاه و لانه جاسوسي استكبار جهاني در ايران برچيده شود.

 



به دنبال جنجال رسانه هاي وابسته به فتنه اعلام شد
اظهارات يك مقام قضايي درباره جزئيات جنايات يك تروريست پژاك

سرويس سياسي-
آخرين اطلاعات دريافتي كيهان نشان مي دهد، جنجال رسانه هاي وابسته به جريان فتنه درباره اعدام يك تروريست پژاك كاملا بي پايه و اساس بوده است.
در حالي كه طي روزهاي اخير، رسانه هاي غربي جنجال فراواني درباره حكم اعدام «حبيب الله لطيفي» به راه انداخته اند، يك منبع مطلع از واقعيات اين پرونده پرده برداشت.
گروهك تروريستي پژاك، كشورهاي غربي و رسانه هاي بيگانه در اين ماجرا، لطيفي را به عنوان يك دانشجو معرفي كرده كه تنها به دليل عضويت در پژاك به اعدام محكوم شده است.
مقام آگاه مورد اشاره با تقبيح عوام فريبي گروهك تروريستي پژاك و پشتيبانان غربي آن به خبرنگار قضايي كيهان گفت: حبيب الله لطيفي از عوامل تشكيلاتي گروهك تروريستي پژاك بوده كه براساس حكم قضايي در تاريخ اول آبان سال 1386 دستگير و پس از تحقيقات و سير مراحل قانوني، محاكمه و به اعدام محكوم شد. نامبرده در چهار عمليات تروريستي نقش مستقيم داشته است؛ 1- حمله به پاسگاه غفور2- حمله به پاسگاه «كاني كوزله» و به شهادت رساندن مامور نيروي انتظامي به نام شهيد وريا كلهر 3- بمب گذاري در كوي قضات 4- انهدام كامل نمايشگاه محصولات فرهنگي در ميدان آزادي سنندج.

 



با حكمي از سوي امير پوردستان
امير آراسته معاون هماهنگ كننده نيروي زميني ارتش شد

فرمانده نيروي زميني ارتش، امير علي آراسته را به معاون هماهنگ كننده جديد اين نيرو منصوب كرد.
امير احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروي زميني ارتش صبح ديروز در مراسم تقدير از مدال آوران و قهرمانان ورزشي اين نيرو در بازيهاي آسيايي گوانگ جو كه در محل ستاد نيروي زميني برگزار شد، با اعلام خبر تغيير معاون هماهنگ كننده اين نيرو، گفت: از اين پس اميرعلي آراسته به عنوان معاون هماهنگ كننده نيروي زميني ارتش مشغول خواهد بود.
پوردستان ضمن تقدير از عملكرد معاون هماهنگ كننده پيشين نيرو، اظهار داشت: امير محمد حسن باقري كه پيش از اين به عنوان معاونت هماهنگ كننده نيروي زميني ارتش مشغول به خدمت بوده اند، به ستاد كل نيروهاي مسلح انتقال خواهد يافت.

 



با حكم شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران
كاوه اشتهاردي با شكايت مهدي هاشمي به شلاق و زندان محكوم شد !

شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با شكايت «مهدي هاشمي »، فرزند شهيد بهرام اشتهاردي و مديرمسئول روزنامه ايران را به شلاق و زندان محكوم كرد.
به گزارش فارس، شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به استناد مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامي، كاوه اشتهاردي را به تحمل 6 ماه حبس تعزيري بابت افتراء و 10 ضربه شلاق بابت نشر اكاذيب محكوم كرد.
در حكم دادگاه مدير مسئول روزنامه ايران آمده است: دادگاه به استناد ماده 25 قانون مجازات اسلامي مجازات حبس و شلاق را به مدت 3 سال تعليق مي نمايد و چنانچه در مدت تعليق مرتكب بزه هاي افترا و نشر اكاذيب از جرائم مطبوعاتي گردد، براي بار اول يك سال به مدت تعليقي اضافه مي شود و در مرتبه دوم مجازات تعليقي لغو و اجرا خواهد شد.
مهدي هاشمي به دليل انتشار بيانيه مشترك 220 تشكل دانشجويي كه در آن خواستار محاكمه وي شده بودند از مديرمسئول روزنامه ايران شكايت كرد و اين در حالي بود كه پيش از روزنامه ايران، تمام خبرگزاري هاي داخلي اين بيانيه تشكل هاي دانشجويي را منتشر كرده بودند.

 



خبرگزاري رويترز: كشورهاي آسيايي به رغم تحريم ها به تجارت با ايران ادامه مي دهند

يك خبرگزاري غربي اعلام كرد كه با وجود تحريم هاي تحميلي سازمان ملل عليه ايران اكثر خريداران بزرگ نفت اين كشور تاكيد كرده اند كه به معامله با تهران ادامه مي دهند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، ايران دومين صادركننده بزرگ «اوپك» محسوب مي شود و حدود سه چهارم از دو ميليون بشكه نفت صادراتي ايران در روز به كشورهاي آسيايي ارسال مي شود.
به رغم همكاري هاي هسته اي ايران، دور جديدي از تحريم ها عليه ايران به تصويب رسيد اما اين اقدامات خريد نفت ايران را ممنوع نمي كند و تنها آمريكا، شركت هاي نفتي را از خريد نفت ايران منع كرده است.
براساس اين گزارش، تحريم هاي اعمال شده به بخش مالي، منجر شده است كه تمامي معاملات از جمله معاملات نفت دچار مشكل شود و آمريكا به كشورهايي كه با ايران تعامل دارند اعمال فشار مي كند تا هرگونه تجارت با جمهوري اسلامي ايران را منع كنند و قوانين جديد پرداخت هزينه واردات نفت ايران به هند، واردات 400 هزار بشكه نفت روزانه ايران به هند را تهديد مي كند.
هند كه مانند بسياري از كشورهاي جهان فريب اين وعده هاي بي اساس اوباما و آمريكا را خورده است، حدود ده روز پيش بيانيه اي را صادر كرد و بانك مركزي اين كشور در بيانيه اي اعلام كرد كه پرداختي هاي واردات نفت ايران به هند بايد در خارج از مكانيسم اتحاديه پاياپاي آسيا (ACU)كه شامل بانكهاي مركزي «هند»، «بنگلادش»، «مالديو»، «ميانمار»، «ايران»، «پاكستان»، «بوتان»، «نپال» و «سريلانكا» مي شود، تسويه شود.
در اين بيانيه نوشته شده بود: تصميم گرفته شده است كه پرداختي واردات نفت و گاز در قالب هرگونه ارز مجاز در خارج از مكانيسم (ACU) تسويه شود.
منابع صنعتي اعلام كردند عليرغم تمامي مشكلات مذكور، چين، ژاپن و كره جنوبي كه روزانه يك ميليون بشكه از نفت ايران را خريداري مي كنند به احتمال بسيار زياد در سال آتي ميلادي نيز به معامله با ايران ادامه مي دهند و برخي از آنها نيز در خصوص قراردادهايي كه در سال 2011ممكن است منعقد كنند، مذاكراتي را برگزار كردند.
«ژانگ ليوتنگ» يك تحليلگر سنگاپوري در بخش انرژي جهاني (FACTS) اعلام كرد: ايران يك صادركننده بزرگ نفت است. تقريبا براي چين، هند، ژاپن و كره جنوبي دوري كردن از خريد نفت ايران غيرممكن است.
وي در ادامه افزود: به احتمال بسيار زياد شركت هاي هندي روش هاي ديگر پرداختي را براي معامله با ايران پيدا خواهند كرد.
يكي از مقامات در شركت نفت چين در خصوص ادامه روابط تجاري با ايران تاكيد كرد: من به شخصه دليلي نمي بينم كه چين تجارت نفت با ايران را متوقف كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14