(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 18 دی 1389- شماره 19834

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خاتمي و مشكل اعتراف (نكته)
مجلس 6 ماده از برنامه پنجم را به مجمع تشخيص فرستاد
پيش بيني شهيد بهشتي در مورد آينده مقام معظم رهبري
تجليل رئيس پارلمان عراق از حضرت آيت الله خامنه اي
ها آرتص: دانشمندان هسته اي ايران را موساد ترور كرد
صالحي : حضورم در مذاكرات استانبول را به شدت تكذيب مي كنم
شجوني: به خاطر نشر اكاذيب از اميري فر شكايت كرده ام
افشاي حلقه هاي ارتباطي منافقين با موسوي در گفت و گو با يك مقام امنيتي
ناگفته هايي از ترور شهيد شهرياري از زبان همسرش
معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت ارشاد:
انحصار آگهي هاي دولتي به روزنامه ايران تا پايان سال ادامه دارد
درگذشت دو روحاني برجسته در مازندران و اصفهان



خاتمي و مشكل اعتراف (نكته)

سعدالله زارعي

سخنان محمد خاتمي در ديدار با جمعي از نمايندگان عضو «فراكسيون اقليت» مجلس اگرچه حاوي نكته تازه اي نبود و شبيه اين مواضع را از او طي 15-10 سال گذشته شنيده ايم. روش او همواره برمبناي «عدم شفافيت»، «كلي گويي»، «بر منبر وعظ نشستن و ديگران را مخاطب قرار دادن» و «سايه-نشيني به جاي متن گزيني» بوده است. در عين حال از نظر زماني، سخنان او حاوي مسائلي است كه به بعضي از آنها اشاره مي شود:
1- محمد خاتمي در اين مصاحبه به گونه اي سخن گفته است كه گويا از سوي «جمع» سخن مي گويد بنابراين اولين سؤال اين است كه آنچه در اين ديدار بيان شده نظر جمعي جريان فتنه است و يا او در اين ملاقات نظر شخصي خود را بيان كرده است. اگر او از سوي جمع صحبت مي كند پس چرا بيانيه موسوي و تحركات كروبي و مواضع مجمع روحانيون و... با مواضع خاتمي تفاوت مي كند. اگر او واقعا نظر خود را بيان مي كند و ديگران نيز نظر خود را، خاتمي چرا در اين ديدار اين همه از عبارات جمع استفاده كرده و از سوي ديگران سخن گفته است.
2- اگر خاتمي سخنان خود را براي «تست نظام» يا «تست مردم» بيان كرده و مي خواهد براساس آن به تدوين يك استراتژي روي آورد و مسير آينده را براساس آن تنظيم نمايد، او بايد پاسخ خود را دريافت كرده باشد. ضمن آن كه نيازي به اين تست نبوده و نشان مي دهد كه او با مردم ارتباطي ندارد تا بداند به دليل حضور در تركيب اصلي فتنه گران تا چه اندازه نزد مردم زير سؤال است. اگر حضور حماسي مردم در 9 دي و 22 بهمن سال گذشته در نظر خاتمي يك شاقول ارزيابي نيست، چه حادثه اي مي تواند براي او ميزان سنجش باشد؛ تكليف نظام با فتنه گران را «رهبر معظم انقلاب» تعيين كرده اند و سخنان پيگيرانه ايشان درباره سران فتنه آنقدر شفاف است كه هركسي تكليف خود را مي داند. ايشان در چند نوبت فرمودند: «فتنه 88، فتنه اي عميق، برنامه ريزي شده و داراي ريشه هايي 20 ساله است» با اين وصف چرا خاتمي در اين سخنان فعاليت خود و ساير فتنه گران را در چارچوب مصالح نظام ارزيابي مي كند. قضاوت مردم هم درباره سران فتنه روشن تر از آن است كه به تست كردن نياز باشد. در انتخابات 88، 25 ميليون نفر به مخالف خاتمي رأي دادند، 13 ميليون رأي موسوي هم با آغاز فتنه به چند ميليون و در ادامه به چندهزار نفر كاهش پيدا كرد به گونه اي كه فتنه گران با همه تداركات خود نتوانستند در 16 آذر، يكي دو هزار نفر هم به صحنه بياورند.
3- خاتمي در اين ديدار با عبارتي دوپهلو هم ادعاي تقلب را پس گرفته و آن را موضوعي غيرقابل اثبات برشمرده و حداقل حساب خود را از كساني كه مدعي تقلبند جدا كرده و هم يكي از شروط(!) خود را بر تضمين «انتخابات سالم» از سوي نظام قرار داده است. خب اگر تقلب نشده و به قول او در ارديبهشت 88 «هيچگاه در انتخابات تقلبي كه نتيجه انتخابات را تغيير دهد، رخ نداده است» چرا اين موضوع ابراز شده است. آقاي خاتمي بايد بداند كه مردم حق دارند موضع صريح خاتمي را نسبت به «تقلب در انتخابات 88» بدانند. او بايد با صراحت بگويد تقلب شده يا نه. البته موضع دوپهلو و غيرشفاف كه طبعا غيرصادقانه هم هست به دو دليل صورت مي گيرد؛ دليل اول اين است كه خاتمي در هيچ موضوعي صريح نيست و اين بخش از شاكله شخصيتي اوست. دليل دوم اين است كه اگر خاتمي با صراحت بپذيرد كه در انتخابات تقلب نشده است ناچار است به اين سؤال كليدي پاسخ دهد كه: اگر تقلب نشده پس راه انداختن فتنه و تحميل اين همه هزينه بر كشور، به طمع انداختن دشمن، به زمين ريختن خون بيگناهان و... كه نوعا جبران ناپذيرند، چرا؟ سؤال بعدي اين است كه آيا كساني كه بدون دليل عقلي، شرعي، عرفي، حقوقي و... حيثيت كشور و انقلابي را بر باد مي دهند، صلاحيت دارند كه بار ديگر بر مناصب نظامي كه براي ويران كردن آن با دشمن خارجي هماهنگ شده اند، قرار بگيرند؟
4- خاتمي در ديدار با نمايندگان اقليت مجلس، اشاره اي هم به اقدامات تروريستي دشمن بخصوص عليه دانشمندان هسته اي كشور دانست و گفت؛ وقتي فضاي داخلي اين گونه باشد، دشمنان خارجي هم دنبال استفاده خودشان مي روند. محمد خاتمي خيلي دير به فكر افتاده تا يادي از شهداي اخير كند و خيلي دير انگشت اتهام را به سوي غرب برده است. بايد از او و ساير سران و برنامه ريزان فتنه پرسيد: چه كساني فضاي داخلي را تخريب كردند و بسترساز استفاده دشمن از فضاي داخلي كشور شدند. بگذريم از اينكه كار اين افراد با دشمنان به همپيماني رسيد و در يك ميدان واحد بازي مي كردند. خاتمي تلويحا پذيرفته است كه او و ساير سران فتنه در خون شهيد دكتر شهرياري و شهداي چابهار شريك مي باشد. بسيار خب اين اول ماجراست اولا اين نيازمند صراحت لهجه و تصريح است. ثانيا آيا اعتراف به چنين موضوعي كفايت مي كند؟ آيا خاتمي نبايد صراحتا عواقب مسئوليت خود و همگنانش در اين فتنه را بپذيرد؟ خاتمي و ديگراني كه به منافقان، بهايي ها، سلطنت طلب ها، صهيونيست ها، آمريكايي ها و... «كولي» داده اند و اين زنجيره خبيث از طريق آنان شهروندان مظلوم اين مرز و بوم را به شهادت رسانده اند، آيا آمادگي مرزبندي با زنجيره ترور كه بخشي از فتنه بوده است را دارند. آيا همين الان عناصر آنان در اروپا و آمريكا و... عاجزانه از دشمنان ايران و اسلام نمي خواهند كه فشارها را بر ايران افزايش دهيد؟ آيا همفكران خاتمي همين الان در كانون هايي نظير FDD حضور ندارند و آيا اين به اصطلاح اتاق فكرها، اتاق عمليات عليه ايران نيست؟ چند روز پيش يكي از مسئولان آمريكايي در جلسه اي كه آمريكايي ها و اصلاح طلبان در آن حضور داشتند و تصاوير آن از تلويزيون پخش شد با صراحت گفت: «نبايد نيروهاي اطلاعاتي ما به خاطر توسل به شكنجه يا اقدام به ترور مورد سرزنش يا پيگرد قرار گيرند چرا كه آنان به خاطر ايالات متحده اين كارها را انجام مي دهند.» آقاي خاتمي نبايد آدرس غلط بدهد و مردم فهيم ايران را فاقد حافظه تاريخي و سياسي فرض نمايد.

 



مجلس 6 ماده از برنامه پنجم را به مجمع تشخيص فرستاد

شش ماده از لايحه برنامه پنجم به دليل اصرار مجلسي ها بر نظرشان به مجمع تشخيص رفت.
مجلس هشتمي ها شب پنجشنبه و در آخرين جلسه بررسي ايرادات شوراي نگهبان به لايحه برنامه پنجم بازهم به رغم ايرادات شرعي و قانوني برخي مصوباتشان بر تصويب مجدد آنها صحه زدند. از آن جمله مي توان به مواد فاينانس و اوراق اسلامي اشاره كرد.
آيا درست است برخلاف شرع اصرار كنيم؟
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با بحث و بررسي پيرامون ماده 73 برنامه پنجم توسعه، مبني بر فاينانس و اوراق و سكوك اسلامي، در نهايت به مصوبه كميسيون تلفيق، كه خواستار ارسال آن به مجمع تشخيص مصلحت نظام شده بود، راي مثبت دادند.
البته مصباحي مقدم در مخالفت با مصوبه كميسيون تلفيق گفت: نظير اين موضوع در ماده 77 نيز مطرح بود كه دوستان اصلاح كردند و اميدواريم اين ماده نيز اصلاح شود.
رئيس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي تأكيد كرد: تامين منابع مالي اسلامي و اوراق و سكوك اسلامي جهانگير شده است. صاحب نظران غربي از صاحب نظران بانكي كشورهاي اسلامي دعوت كرده اند تا دليل متأثر نشدن بازارهاي بانكي اسلامي از بحران اقتصادي غرب را جويا شوند.
وي گفت: نمونه اين موضوع يكي از دانشگاه هاي ايتاليا است كه در پي يافتن دليل گرفتار نشدن كشورهاي اسلامي در بحران مالي غرب است.
نماينده مردم تهران افزود: بانك هاي مالي غيراسلامي گيشه مالي اوراق اسلامي راه انداختند. آيا درست است كه ما همچنان خلاف شرع اصرار كنيم؟ تا كي بايد منتظر نسخه ديگران باشيم؟ چرا حالا كه آنان براي شنيدن آراء و نظرات ما سينه گشوده اند همچنان بر نظرات و شيوه هاي نادرست گذشته پافشاري كنيم.
وي خطاب به نمايندگان مجلس، افزودن اوراق و سكوك اسلامي به ماده 73 را خواستار شد وگفت: اگر برخلاف شرع اصرار نداشته باشيم خداوند نيز به ما كمك مي كند.
پس از سخنان مصباحي مقدم، موسي قرباني در تذكري گفت: اين مباحث در جلسه قبل مجلس مطرح شد و مجلس بر نظر خود پافشاري كرد بنابراين طرح مجدد موضوع خلاف آيين نامه است؛ اما تذكر قرباني مانع از ادامه طرح مباحث پيرامون ماده 73 نشد.
در ادامه، جعفر قادري در موافقت با مصوبه كميسيون تلفيق گفت: مطالب آقاي مصباحي مقدم درست است ولي بايد توجه كرد در شرايط تحريم قرار داريم و آزادي عمل لازم را نداريم؛ حتي با وجود مجوزهايي كه طي سال هاي گذشته صادر شده است نتوانسته ايم منابع لازم را تامين كنيم.
اين عضو كميسيون تلفيق لايحه برنامه پنجم توسعه گفت: از تسهيلات بازارهاي بين المللي به دليل محدوديت ها محروميم. نمونه آن ناتواني در جذب 12ميليارد يورو است كه مجوز انتشار اوراق مشاركت و سكوك آن صادر شده است ولي فقط يك ميليارد يورو محقق شد، چرا مجلس سؤال نمي كند كه چرا موفق نبوده ايم؟
پس از اظهارات نماينده شيراز، علي اصغر يوسف نژاد نماينده اقليتي ساري با تأكيد بر اين كه مباحث فوق به صورت شكلي و محتوايي قبلاً در مجلس مطرح شده است، گفت: راي گيري مجدد به اين ماده شايد اشكال داشته باشد، بنابراين راي به ارسال به مجمع تشخيص داده شود.
پس از اظهارات موافق و مخالف و عضو هيئت رئيسه كميسيون تلفيق لايحه برنامه پنجم توسعه، مجلس شوراي اسلامي با 132راي موافق، تصميم گيري درباره ماده 73 را به مجمع تشخيص مصلحت نظام سپرد.
اصرار بر تركيب هيئت امناي صندوق توسعه ملي
بهارستان نشينان همچنين بر نظر خود درباره ماده 76 برنامه پنجم، مبني بر تركيب هيئت امناي صندوق توسعه ملي، اصرار كرده و آن را براي تصميم گيري نهايي به مجمع تشخيص مصلحت نظام فرستادند.
شوراي نگهبان در رسيدگي مجدد به ماده 76 اعلام كرده بود ايرادات قبلي مبني بر حذف اتاق هاي بازرگاني و تعاون از تركيب اعضاي هيئت امناي صندوق توسعه ملي همچنان وجود دارد اما مجلسي ها اين ايرادات را برطرف نكردند.
نحوه انتخاب رئيس كل بانك مركزي هم به مجمع تشخيص رفت
نمايندگان مجلس همچنين بر مصوبه قبلي خود در مورد تبصره يك ماده 80 مبني بر نحوه انتخاب رئيس كل بانك مركزي اصرار كرده و اين مصوبه را به مجمع تشخيص مصلحت فرستادند.
طبق تبصره مصوب مجلس در ماده 80 رئيس كل بانك مركزي با پيشنهاد رئيس جمهور، تاييد مجمع عمومي و راي اكثريت مجلس شوراي اسلامي انتخاب و با حكم رئيس جمهور منصوب مي شود.
اين در حالي است كه شوراي نگهبان در ايراد خود به اين تبصره عنوان كرده بود كه در قانون اساسي تنها به احراز صلاحيت وزرا از سوي مجلس اشاره شده است، از اين رو راي مجلس به رئيس كل بانك مركزي خلاف قانون است.
نمايندگان مجلس همچنين با اصرار بر مصوبه قبلي شان در مورد تشكيل شوراهاي نظارتي، اين ماده را نيز براي بررسي بيشتر به مجمع تشخيص فرستادند.
در اين ماده نمايندگان مصوب كرده بودند كه در اجراي بند 16 سياست هاي كلي ابلاغي برنامه پنجم و به منظور جلوگيري از تداخل وظايف، موازي كاري، كارآمد نمودن نظام نظارت و جهت تقويت مديريت كشور، شورايي متشكل از دو نفر از مسئولين نظارتي هر قوه با انتخاب رئيس قوه مربوطه با حفظ استقلال دستگاهها و انجام وظايف و اختيارات و مسئوليت هاي قانوني هر يك از آنها در حدود مقرر در قانون اساسي تشكيل شود.
شوراي نگهبان اين مصوبه را خلاف اصول قانون اساسي دانسته بود اما مجلسي ها باز هم بر آن اصرار كردند.
بهارستان نشينان در مورد تركيب اعضاي شوراي پول و اعتبار هم بر مصوبه قبلي خود تاكيد كردند.
همچنين نمايندگان ماده مكرر 77 مبني بر «سهميه هاي باقي مانده تسهيلات مصوب بيع متقابل و تسهيلات مالي خارجي (فاينانس) مربوط به برنامه هاي سوم و چهارم در طول برنامه پنجم نيز با رعايت ضوابط اسلامي به قوت خود باقي است» را بدون تغييرات تصويب و آن را براي بررسي بيشتر به مجمع تشخيص فرستادند.
اختيار محكوميت متخلفين فعال در حوزه پول به بانك مركزي واگذار شد
نمايندگان مجلس در ادامه بررسي ايرادات شوراي نگهبان به برنامه پنجم توسعه با اصلاح تبصره 3 ماده 89 مكرر يك، اختيار محكوميت متخلفين فعال در حوزه پولي و بانكي را به بانك مركزي واگذار كردند.
نمايندگان در بررسي اين ايراد شوراي نگهبان كه به دليل مغايرت با اصل 85 قانون اساسي گرفته شده بود، ماده 89 مكرر يك را اصلاح كردند كه با اين اصلاحيه، عبارت محكوميت متخلفين در بخشي از تبصره 3 ماده 89 اضافه شد.
نمايندگان مجلس قبلا مصوب كرده بودند كه «بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران براساس ضوابطي كه حداكثر تا شش ماه پس از ابلاغ اين قانون به تصويب شوراي پول و اعتبار مي رسد اختيار سلب صلاحيت حرفه اي و لغو مجوز و وضع جريمه براساس شروط و بندهاي مندرج در جواز صادره براي تخلفات فعالين حوزه پولي را دارد.»
مجلسي ها همچنين تعدادي از مواد برنامه پنجم را اصلاح عبارتي كردند.
خاطرنشان مي شود مجمع تشخيص ظاهرا قرار است در جلسه امروز (شنبه) خود مواد ارسالي مجلس درباره برنامه پنجم را بررسي نمايد.

 



براساس اسناد ساواك در سال 52 عنوان شد
پيش بيني شهيد بهشتي در مورد آينده مقام معظم رهبري

اسناد ساواك نشان مي دهد، شهيد بهشتي سال ها قبل از انقلاب از حضرت آيت الله خامنه اي به عنوان يكي از علماي با نفوذ آينده كشور ياد كرده بود.
بنا بر اسناد ساواك دكتر سيدمحمد بهشتي درسال هاي پيش از انقلاب ضمن تمجيد از شخصيت حضرت آيت الله خامنه اي، پيش بيني كرده بود كه در آينده ايشان يكي از علماي موجه ملي و بانفوذ كشور خواهند شد.
همچنين در اين اسناد آمده است كه آيت الله سيدمحمد بهشتي در مشهد با حضرت آيت الله خامنه اي رابطه بسيار نزديك داشت و از افكار او بسيار تمجيد و تحسين مي كرد.
متن كامل سند به شرح زير است:
12/5/1352
موضوع: دكتر سيدمحمد بهشتي
ياد شده ضمن تعريف و تمجيد از خامنه اي اظهار اميدواري نموده كه در آينده خامنه اي يكي از علماي موجه ملي و با نفوذ كشور خواهد شد. ضمنا نامبرده روز
16/5/1352 با اتومبيل شخصي باتفاق خانواده؛ مشهد را بقصد تهران ترك كرده است.
نظريه شنبه - دكتر سيدمحمد بهشتي در مشهد با سيدعلي خامنه اي رابطه بسيار نزديك داشت و از افكار او بسيار تمجيد و تحسين مي كرد.

 



در ديدار با صالحي مطرح شد
تجليل رئيس پارلمان عراق از حضرت آيت الله خامنه اي

رئيس پارلمان عراق در ديدار سرپرست وزارت امورخارجه كشورمان از وي خواست كه سلامش را به امام خامنه اي برساند.
اسامه عبدالعزيز النجيفي در ديدار با علي اكبر صالحي ضمن قدرداني از احساسات پاك و صادقانه مقامات جمهوري اسلامي ايران و همچنين تبريك تشكيل دولت جديد عراق اظهار داشت: مردم عراق به دنبال ثبات و استقلال هستند.
وي با بيان اينكه مردم منطقه با مشكلات عديده اي مواجه هستند، بر تشريك مساعي كشورهاي منطقه براي حل اين مشكلات تأكيد كرد و گفت: از رهگذر اين همكاري ها مي توان به ثبات دست يافت.
رئيس پارلمان عراق از صالحي خواست كه سلامش را به امام خامنه اي، محمود احمدي نژاد و ملت ايران ابلاغ كند.
النجيفي همچنين نسبت به ملاقات مقامات دو كشور در آينده نزديك ابراز اميدواري كرد.
به گزارش فارس، صالحي نيز در اين ديدار با بيان اينكه معتقديم عراق روز به روز شاهد امنيت و وحدت بيشتري است، گفت: اميدواريم با همپيماني تركيه، سوريه، ايران و عراق در راستاي ارتقاي صلح و امنيت منطقه گام هاي اساسي برداريم.
وي عراق را پلي بين جهان اسلام و جهان عرب خواند و اين كشور را كشوري با مردمي غيور و آزاديخواه خواند و گفت: اميدواريم از اين به بعد استقلال به دور از حضور خارجي ها كامل شود.
صالحي همچنين ابراز اميدواري كرد كه رئيس مجلس عراق به زودي به ايران سفر كند.
همچنين سرپرست وزارت امور خارجه كشورمان در سفرش به عراق روز پنجشنبه با آيت الله علي سيستاني مرجع عاليقدر ديدار و سلام ويژه مقام معظم رهبري را به وي ابلاغ كرد.
صالحي كه به منظور تبريك تشكيل دولت جديد در عراق به اين كشور سفر كرده بود چهارشنبه گذشته با آيات عظام سيدمحمدسعيد حكيم، بشير نجفي و اسحاق فياض ديدار و گفت وگو كرد.
سرپرست وزارت امور خارجه كشورمان در سفر دو روزه خود به عراق با نوري المالكي نخست وزير، هوشيار زيباري وزير خارجه، جلال طالباني رئيس جمهور، و سيدعمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق نيز ديدار و گفت وگو كرد.

 



صريح ترين اعتراف صهيونيست ها
ها آرتص: دانشمندان هسته اي ايران را موساد ترور كرد

روزنامه هاآرتص و سايت وزارت خارجه اسراييل هر دو ترور دانشمندان هسته اي ايران را جزو موفقيت هاي مئير داگان رئيس پيشين موساد قرار داده و به اين ترتيب به صراحت اعتراف كردند كه موساد در اين ترورها نقش داشته است.
هاآرتص در مقاله اي به قلم يوسي ملمان نوشت كه داگان موفق شده از طريق ترور دانشمندان هسته اي ايران به برنامه ايران ضربه بزند. سايت فارسي وزارت خارجه اسرائيل هم در يادداشتي كه به تجليل از داگان به عنوان سردسته توريست هاي كودك كش اسراييل اختصاصا داشت تاكيد كرد: «كشته شدن اسرار آميز شماري از دانشمندان اتمي ايران نيز به عنوان عامل ديگري در راه تعويق برنامه هاي اتمي ايران معرفي شده است. برخي منابع مي گويند كه سازمان هاي اطلاعاتي ايالات متحده، بريتانيا و اسرائيل در اين زمينه همكاري تنگاتنگي داشته و دارند».
دكتر مجيد شهرياري دانشمند هسته اي كشورمان چندي پيش توسط تروريست هاي وابسته به دشمنان خارجي هدف سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسيد. اعتراف هاي صريح منابع اسراييلي به مشاركت در اين اقدام اكنون كاملا روشن كرده است كه كدام كانون هدف عمليات تلافي جويانه ايران خواهد بود.
تغيير برآورد اطلاعاتي اسراييل براي چندمين بار
همچنين، در ادامه سريال اعلام برآوردهاي اطلاعاتي اسرائيل متناقض از جانب صهيونيست ها درباره برنامه هسته اي ايران، مئير داگان رييس پيشين موساد روز پنج شنبه يك تاريخ جديد در اين باره اعلام كرد و گفت كه عقيده دارد ايران تا پايان سال 2015 قادر به ساخت سلاح هسته اي نخواهد بود.
يوسي ملمان در مقاله اي براي هاآرتص كه روز جمعه 17 دي (7 ژانويه) منتشر شده، نوشت: «رئيس سابق سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي موساد تصريح كرد ايران تا سال 2015 نمي تواند به توانمندي هاي هسته اي دست پيدا كند. مئير داگان كه روز پنج شنبه بعد از 8 سال خدمت به عنوان رئيس موساد از اين سمت كنار رفت معتقد است ايران تا 4 سال اينده نمي تواند قابليت هسته اي پيدا كند».
به نوشته هاآرتص، داگان كه در كميته روابط خارجي و دفاعي كنيست (پارلمان اسراييل) سخن مي گفت، ادامه داد: «به دليل يك سري مشكلات پيش آمده كه برنامه ايران را چند سال عقب انداخته است هنوز مدت زيادي باقي مانده تا اين كشور بتواند تسليحات هسته اي توليد كند». هاآرتص ادامه داد: «داگان گفت كه ايران حدودا تا سال 2015 نمي تواند به سلاح هسته اي دست يابد».
اين نخستين بار نيست كه رئيس موساد برآوردهاي قبلي سازمان خود را پس از گذشت زماني كوتاه بي اعتبار اعلام مي كند. اين ارزيابي ها به دليل ناتواني موساد از به دست آوردن اطلاعات دقيق درباره آخرين وضعيت برنامه هسته اي ايران، در سال هاي گذشته مكررا تغيير كرده است. در سال 2003 مقامات اطلاعاتي اسرائيل فكر مي كردند ايران در سال 2007 به اولين بمب هسته اي خود دست خواهد يافت. در سال 2007 تصور مي كردند در سال 2009 چنين اتفاقي خواهد افتاد. آنها يك سال بعد تاريخ دستيابي ايران به بمب هسته اي را سال 2011 ذكر كردند و اكنون اين تاريخ هم به 2015 تغيير يافته است. به عقيده كارشناسان اطلاعاتي اين وضعيت نشان دهنده اوج به هم ريختگي در ارزيابي هاي موساد در باره ايران است.
حمله آخرين گزينه است
داگان در ادامه سخنانش در كنيست، درباره گزينه حمله به ايران گفت: «اقدام نظامي اسرائيل بر ضد ايران بايد اخرين گزينه باشد». داگان خاطر نشان كرد: »چنين حملاتي ممكن است ايران را به خروج از پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي و ادامه برنامه خود بدون بازرسي هاي سازمان ملل وادارد». داگان تصريح كرد اسرائيل نبايد براي حمله به ايران شتاب كند و تنها زماني متوسل به اين اقدام خواهد شد كه شمشير بر گردنش قرار گيرد».ايهود باراك وزير جنگ اسرائيل هم روز سه شنبه با اشاره به اينكه هيچ گزينه اي نبايد از روي ميز برداشته شود گفته بود: «هنوز زمان ديپلماسي براي حل و فصل مناقشه با ايران وجود دارد«. وي اضافه كرده بود: «آنچه هم اكنون مورد نياز است اعمال تحريم هاي شديدتر نسبت به حال حاضر است و تنها چنين تحريم هاي فلج كننده اي امكان به آزمايش گذاشتن نيت ايراني ها را فراهم خواهد كرد».
كارشناسان عقيده دارند به دليل ناتواني شناخته شده اسرائيل در رويارويي نظامي با دشمنانش كه از جمله در جنگ هاي 2006 و 2008 ثابت شده، اين ادعا بلوف هايي بيش نيست.

 



صالحي : حضورم در مذاكرات استانبول را به شدت تكذيب مي كنم

علي اكبر صالحي هرگونه حضورش در مذاكرات ايران و 1+5 در استانبول را تكذيب كرد.
سرپرست وزارت امورخارجه كشورمان در گفت وگو با ايسنا و در پاسخ به اين سوال كه آيا تمايل دارد به عنوان وزير امور خارجه فعاليت كند يا رئيس سازمان انرژي اتمي؟ اظهار كرد: دراين گونه مسائل اعتقادم اين است كه اگر بتوانم منشا اثر باشم آن را از افتخارات خود مي دانم كه در آن مسئوليت به ملت عزيز خدمت كنم. البته وقتي پيشنهادي به فردي مي شود قطعا بايد ملاحظات شخصي خود و توانايي هاي بالقوه اش را آن گونه كه خود تشخيص مي دهد به سمع و عرض مسئولان ارشد برساند تا آن ها با آگاهي بيشتر نسبت به فرد مورد نظر تصميم بگيرند.
وي افزود: دراين زمينه نيز بنده مذاكراتي انجام داده ام و خودم را تسليم تشخيص مسئولان ارشد نظام مي دانم و در هر جايي كه اراده كنند و خدا مقدر كند كه عهده دار مسئوليت باشم سعي مي كنم با تلاش و همت بهترين خدمات را به ملت عزيزم ارائه كنم.
جليلي مسئول پيگيري موضوع هسته اي است
رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان، در پاسخ به اين سوال كه چندي پيش در برخي خبرها عنوان شده بود كه شما در مذاكرات استانبول حضور خواهيد داشت، باتكذيب اين موضوع اظهار كرد: من به عنوان رئيس سازمان انرژي اتمي از اعضاي كميته هسته اي شوراي عالي امنيت ملي هستم؛ بنابراين در تصميم سازي هاي مربوط به موضوع هسته اي سهيمم اما كسي كه اين موضوع را پيگيري مي كند دبير شوراي عالي امنيت ملي است و بنده حضور خودم در مذاكرات استانبول را به شدت تكذيب مي كنم.
صالحي درباره هدف دعوت از نمايندگان و سفيران برخي كشورها براي بازديد از تاسيسات هسته اي كشورمان قبل از مذاكرات استانبول، گفت: اين بازديد يك حسن نيت از طرف ايران است. البته اولين بار هم نيست كه ايران اين اقدام را انجام مي دهد. قبلا نيز بعضي از كشورها از تاسيسات هسته اي ما بازديد كرده اند.
وي افزود: ما از سفيران مجموعه اتحاديه اروپا و جنبش غيرمتعهدها به عنوان تشكل هاي بين المللي دعوت كرده ايم كه در ايران حضور يافته و از تاسيسات هسته اي مان بازديد كنند تا كذب ادعاهاي كشورهاي غيرخيرخواه در ارتباط با فعاليت هاي هسته اي ما به اثبات برسد.

 



شجوني: به خاطر نشر اكاذيب از اميري فر شكايت كرده ام

دبيركل جامعه وعاظ تهران گفت، اظهارات اخير اميري فر كذب است و به خاطر اتهامات و نشر اكاذيب از وي در دادگاه ويژه روحانيت شكايت كرده ام.
حجت الاسلام جعفر شجوني دبيركل جامعه وعاظ تهران در گفت وگو با فارس در خصوص ادعاهاي اخير اميري فر دبيركل تشكل انحرافي در مورد نشست خانه رودهن اظهار داشت: مطرح كردن موضوع خانه رودهن توهين به آقاي شجاعي واعظ است؛ چرا كه ايشان فقط 20 نفر از اعضا را براي ناهار ميهمان كرده بود.
وي گفت: اميري فر در اين ميهماني نيز حضور داشت و در آنجا مدعي شد پشت سر من شخصيت هايي هستند؛ لذا رئيس جمهور آينده آقاي «ميم» است و ما هم براي او تبليغ مي كنيم.
دبير كل جامعه وعاظ تهران اسامي برخي حاضران در ميهماني خانه رودهن را آقايان شجاعي واعظ، عبدالحسين حق پناه، مهدوي خراساني، خليلي، رضوي قمي اسديان، آيتي بيرجندي برشمرد و خاطرنشان كرد: اميري فر در حضور همه گفت كه آن فرد هفته اي پنج ميليون به من و ماهي 100 هزار تومان به هر روحاني كه آنجا ببريم، مي دهد و بعد از آن، يك سري سي دي متعلق به آن فرد را از كيفش درآورد و به همه ما و از جمله به من داد؛ سپس دست و صورت من را بوسيد و معذرت خواهي كرد؛ لذا من به او گفتم دنبال اين كارها نرود؛ چرا كه جامعه وعاظ تهران زيرمجموعه آيت الله مهدوي كني است.
عضو جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه اميري فر چند روز قبل گفته بود برخي اعضاي جامعه روحانيت انحصارطلب هستند، افزود: در جلسه چهارشنبه شب گزارشي از گفته هاي اميري فر توسط آقاي سالك سخنگوي جامعه روحانيت مبارز براي آيت الله مهدوي كني داده شد.
وي تصريح كرد: اميري فر به علت اينكه در اين روزها مي بينند عليه آقاي «ميم» مطالبي گفته مي شود، سعي مي كند تا تهمت اتصال و ارتباط خود با وي را از خود دور كند لذا اميري فر شخصيتي جنجالي است و ادعاهاي او قابل جواب دادن نيست.
حجت الاسلام شجوني گفت: اميري فر خود را به پلو و پاكت فروخته است و اكنون كه در معرض اتهام است، سعي در تخريب ديگران دارد.
وي علت تجمع برخي اعضا جامعه وعاظ در رودهن را رفع اختلافات پيش آمده بيان كرد و افزود: آقاي شجاعي خانه اي در رودهن دارد، لذا براساس احساس مسئوليت و جلوگيري از انتشار اخبار كذب و بروز انشقاق در جامعه وعاظ تهران، اين ميهماني معمولي را ترتيب داد.
حجت الاسلام شجوني با بيان اينكه شوراي مركزي جامعه وعاظ، اميري فر را بنا بر دلايل ذكر شده اخراج كرده است، تصريح كرد: اميري فر بعد از اخراج از جامعه وعاظ تهران، مركز فعلي را كه روزي 3 ميليون تومان اجاره بهاي آن است با سفارش آقاي «ميم» با تخفيف اجاره كرد.
دبيركل جامعه وعاظ اظهارات اخير اميري فر را كذب خواند و افزود: به خاطر اتهامات و نشر اكاذيب از اميري فر در دادگاه ويژه روحانيت شكايت كرده ام، اما نسبت به تشكل او نمي توانم شكايتي انجام دهم؛ چرا كه اين وظيفه دستگاه هاي ذي صلاح است.
وي همچنين در مورد اين مطلب كه فردي در آن جلسه به اميري فر اعلام كرده بود كه اگر تشكل جديد را تعطيل كني تو را به دبير كلي جامعه وعاظ تهران منصوب مي كنيم، تصريح كرد: اين موضوع دروغ است؛ چرا كه ايشان هرگز روي بازگشت به جامعه وعاظ تهران را ندارد.
وي در ادامه تأكيد كرد: اگر اميري فر ادعا دارد نوار ضبط شده اي از مباحث خانه رودهن در اختيار دارد، آن را در اختيار رسانه ها بگذارد، چرا كه وي فردي دروغگو است و آبروي افراد را همواره مي ريزد.
حجت الاسلام شجوني با تأكيد مجدد بر اينكه به دليل همين رفتارها او را از جامعه وعاظ اخراج كرده ايم، اضافه كرد: آيت الله مهدوي كني نيز اجازه ملاقات را به اميري فر نداده است.

 



رسايي مطرح كرد
افشاي حلقه هاي ارتباطي منافقين با موسوي در گفت و گو با يك مقام امنيتي

مدير مسئول هفته نامه 9 دي از افشاي اسناد و حلقه هاي ارتباطي منافقين با موسوي براي اولين بار در مصاحبه اين هفته نامه با يك مقام امنيتي و اطلاعاتي خبر داد.
حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران و مدير مسئول هفته نامه 9 دي در خصوص ويژگي هاي دومين شماره اين هفته نامه كه امروز منتشر مي شود، به فارس گفت : شماره دوم هفته نامه 9 دي، از فردا شنبه هجده دي ماه در 16 صفحه به صورت عمومي عرضه مي شود.
وي در ادامه مهمترين بخش دومين شماره هفته نامه 9 دي را مصاحبه با يك مقام امنيتي و اطلاعاتي دانست و گفت كه در اين مصاحبه سه صفحه اي براي اولين بار برخي از اسناد و حلقه هاي ارتباطي منافقين با ميرحسين موسوي مطرح و معرفي شده است؛ همچنين بخش هايي از جلسات 10 ساله موسوي با حلقه مشاورينش كه مشهور به جلسات پنجشنبه ها بوده و همچنين جزوه زيست- مسلماني و برخي از نكات مهم در خصوص انتخابات دهم رياست جمهوري افشا شده است.
مدير مسئول هفته نامه 9 دي بر همين اساس عنوان كرد: در اين مصاحبه همچنين اسناد ديگري كه حكايت از انحرافات فكري موسوي و رهنورد دارد و برخي اطلاعات مهم ديگري كه حكايت از براندازي نظام در انتخابات 88 داشته براي اولين بار مطرح شده است.
وي در ادامه يادآور شد: در دومين شماره هفته نامه 9 دي همچنين يك ويژه نامه كه اختصاص به خطبه هاي نماز جمعه رهبر معظم انقلاب در طول 31 سال پس از انقلاب دارد، نيز منتشر شده است چرا كه 24 دي سالروز انتصاب رهبر فرزانه انقلاب به امامت جمعه تهران از طرف حضرت امام خميني (ره) است.

 



ناگفته هايي از ترور شهيد شهرياري از زبان همسرش

بهجت قاسمي همسر شهيد دكتر مجيد شهرياري جزئيات جديدي از ترور وي را تشريح كرد.
همسر شهيد دكتر مجيد شهرياري در گفت وگويي با واحد مركزي خبر ماجراي آن حادثه تلخ و فراموش نشدني را اينگونه توصيف مي كند. روز قبل از حادثه دكتر از دانشگاه به من زنگ زد و گفت در دانشگاه جلسه اي هست كه من هم بايد بروم، چون من يك طرح در دست اجرا داشتم كه مدتي بود به مشكل خورده بودم و دكتر گفت مشكل طرح من در آن جلسه حل مي شود. فرداي آن روز من خيلي خوشحال بودم. صبح روز بعد با دكتر از منزل بيرون رفتيم. بعلت آلودگي هوا و زوج و فرد شدن خودروها، دكتر نمي توانست خودرو بياورد به همين دليل با خودروي من رفتيم و به پسرم محسن هم گفتيم با ما بيايد اما گفت كلاس دانشگاه او ساعت 10 صبح است و نيامد و اين لطف خدا بود كه نيايد تا شاهد اين حادثه تلخ نباشد. دكتر و راننده جلو نشستند و من هم عقب، دكتر مطابق معمول كه بيشترين استفاده را از وقتش مي كرد در ماشين شروع به گوش كردن تفسير قرآن آيت الله جوادي آملي كرد، حدود پانصد، ششصد متر در بزرگراه ارتش رفته بوديم كه يك موتوري نزديك ماشين شد در همين حين راننده فرياد زد دكتر برو بيرون. دكتر پس از فرياد راننده گفت چي شده؟ من چون كمربند نداشتم بلافاصله از ماشين پياده شدم راننده هم سريع پياده شد. من رفتم در سمت دكتر را باز كنم تا دكتر سريع پياده شود كه در همين حين بمب جلوي صورت من منفجر شد. بيهوش نشدم، فقط حرارت اوليه انفجار را در صورتم احساس مي كردم. خواستم بروم به مجيد كمك كنم اما نمي توانستم حركت كنم و فقط مي گفتم مجيد من. راننده آمد بالاي سر من به او گفتم برو مجيد را كمك كن اما راننده كه آمد بالاي سر مجيد، ديدم توي سر خود مي زند. يك نگاه به من مي كرد و يك نگاه به مجيد. ديدم كسي نبود كمك كند خودم را كشان كشان رساندم به درب خودرو ديدم مجيد بي سر و صدا سرش به سمت راننده بي حركت افتاده فهميدم كه مجيد شهيد شده در اين دقايق من فقط داد مي زدم و ناله مي كردم مجيد من.
لحظه اي بعد فهميدم روي برانكارد نيروهاي امداد هستم، بي اختيار تا ياد مجيد افتادم صحنه كربلا به ذهنم خطور كرد كه سر فرزند زهرا(س) را بريدند و چه بلاهايي كه بر سر اهل بيت نياوردند اما مجيد من كه خاك پاي آنها هم نمي شود. پس از آن گفتم الحمدلله.
همسر و همرزم شهيد شهرياري گفت: من چون نزديك بمب بودم خيلي صدمه ديدم و يكي از تركش ها تا نزديكي قلبم نفوذ كرده بود و واقعاً معجزه الهي بود كه خطر مرگ رفع شد، پاي چپ من هم از ده جا شكسته و تكه تكه شده بود كه پزشكان با پيوند عضله آن را ترميم كردند.
سرانجامي جز شهادت نداشت
بهجت قاسمي همسر استاد شهرياري با تشكر از فرد فرد ملت فهميده و شهيد پرور ايران مي گويد از اينكه خون شهيد ما براي عزت و افتخار ايران و هموطنان ريخته شده افتخار مي كنم البته همه ملت ايران مي دانند كه آمريكا و اسرائيل با پيشرفت هاي ايران در همه زمينه هاي علمي و غيرعلمي مخالفند.
بعد از شهادت دكتر علي محمدي به ما هم تذكر داده بودند كه مراقب باشيم و ما هم جدي گرفته بوديم اما مي گفتيم هر چه خدا بخواهد مي شود حتي برخي اوقات در جمع دوستان خانوادگي شوخي مي كرديم كه اين بار شهادت نوبت همسر شماست يا من. در مجموع دوري مجيد خيلي براي من و فرزندان سخته. البته فقدان مجيد براي جامعه علمي هم دشواره. اما مطمئنم كه راه مجيد ادامه پيدا خواهد كرد.
همسر شهيد شهرياري مي افزايد؛ مجيد واقعاً آماده شهادت بود چون وقتي زندگي اين مرد را مرور مي كنم مي بينم رويه مجيد در زندگي هيچ سرانجامي جز شهادت نداشت.
شهرياري ها در راهند
اوايل ازدواجمان بود نيمه هاي شب از خواب بيدار مي شدم مي ديدم مجيد نيست مي رفتم مي ديدم در اتاق مشغول نماز شب است اين رويه مجيد بود، بسيار به ندرت اتفاق مي افتاد نماز شب مجيد قضا شود، بويژه در ماههاي اخير به شدت در نماز شب گريه مي كرد و صداي الهي العفو شبانه او همچنان در گوش من زنگ مي زند. همسر دكتر شهرياري تواضع و حجب و حياي او را مثال زدني مي خواند و مي گويد به جرأت مي گويم در تمام زندگي مشتركمان كلمه اي از مجيد دروغ نشنيدم بهمين دليل است كه مي گويم اگر مجيد شهيد نمي شد عجيب بود.
همسر استاد شهرياري كه در دانشگاه هم همكار او بوده است گفت مجيد آنقدر انسان با اخلاقي بود كه علاوه بر بعد علمي از نظر اخلاقي هم همكاران و دانشجويان از او درس مي گرفتند و من چون همكار مجيد بودم اين مطلب را عملاً در دانشگاه مشاهده مي كردم به همين دليل اگر يك مجيد شهرياري از دست ما رفت در آينده اي نزديك شهرياري هاي فراواني تربيت خواهند شد.

 



معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت ارشاد:
انحصار آگهي هاي دولتي به روزنامه ايران تا پايان سال ادامه دارد

معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: روزنامه ها تا پايان سال منتظر شكست انحصار آگهي هاي دولتي نباشند.
محمدجعفر محمدزاده در حاشيه جشنواره مطبوعات استان آذربايجان شرقي در گفت وگو با خبرنگاران به تشريح وضعيت سفارش آگهي هاي دولتي به روزنامه ها و برنامه هاي دولت براي سال آتي پرداخت.
معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به برنامه دولت در حمايت از رسانه ها و نشريات كشور گفت: برنامه هايي در راستاي عدالت مند كردن پرداخت يارانه ها مورد توجه دولت است و از اين پس كيفيت رسانه ها در پرداخت يارانه ها نقش مؤثري خواهد داشت.
محمدزاده بيان داشت: توجه صرف به كميت در پرداخت يارانه صورت نخواهد گرفت و با تأكيد بر كيفيت سازي در نشريات مختلف و نيز اتخاذ سياست هاي ديگر در راستاي پرداخت يارانه ها اقدام مي شود.
معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين از شكسته شدن انحصار روزنامه ايران در درج آگهي هاي دولتي خبر داد و گفت: مسئولان مختلف از جمله رئيس جمهور بر اين مسئله تأكيد دارند كه اين موضوع بايد رفع شود.
محمدزاده با اشاره به بخشنامه سپردن آگهي دستگاه هاي دولتي به روزنامه ايران خاطرنشان كرد: براساس ضوابط اجرايي قانون بودجه امسال براي صرفه جويي هزينه دستگاه هاي دولتي مقرر شده تا آگهي ها به روزنامه ايران سپرده شود. وي عنوان داشت: اين انحصار در اين موضع خلاف عدالت نيست ولي تلاش مي شود تا اين وضعيت رفع شود. معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: آگهي هاي دستگاه هاي دولتي از سال آينده به روزنامه هاي مختلف سپرده مي شود.


 



درگذشت دو روحاني برجسته در مازندران و اصفهان

سرويس شهرستانها-
حضرات آيات محمدجواد ايازي مدير حوزه علميه شهر رستم كلا و علي محمد اژه اي از علماي برجسته اصفهان، دعوت حق را لبيك گفتند.
به گزارش خبرنگاركيهان از رستم كلا، آيت الله محمدجواد ايازي فرزند خلف مرحوم آيت الله شيخ ابوالحسن ايازي چهارشنبه شب در بيمارستان تهران بر اثر بيماري درگذشت.
بنابر اين گزارش، محمدجواد ايازي مديريت حوزه علميه شهر رستم كلا را برعهده داشت كه طلاب زيادي در حوزه علميه ايشان مشغول به تحصيل بودند.
همچنين به گزارش فارس محمدجواد ايازي از سال 80 و در سن حدود 50 سالگي جانشين پدر در رسيدگي به امور حوزه علميه و هدايت معنوي مردم منطقه بود و به دليل شناختي كه از پدرش علامه ايازي داشتند و اينكه او هم راه پدرش را در تربيت علما و فضلا ادامه مي داد، دوستداران زيادي داشت.
مسئولان شهرستان بهشهر از فرمانداري، بخشداري، تامين اجتماعي، راه و ترابري و... در پيامي درگذشت اين عالم بزرگوار را تسليت گفته و از عموم مردم استان براي شركت در تشييع پيكر آن مرحوم دعوت كردند.
در بخشي از پيام مسئولان شهرستان بهشهر آمده است: «ضمن اعلام سه روز عزاي عمومي در شهرستان بهشهر و يك هفته در شهر رستم كلا از عموم مردم شريف و ولايت مدار استان مازندران براي شركت در مراسم تشييع پيكر و تدفين اين عالم رباني كه از ساعت 9 صبح روز شنبه مورخ 18/10/89 از بيمارستان امام خميني(ره) بهشهر برگزار مي شود، دعوت به عمل مي آيد.
پيكر پاك آن عالم بزرگوار در زادگاهش رستم كلا و در جوار آرامگاه پدرش به خاك سپرده مي شود.»
آيت الله اژه اي از علماي برجسته اصفهان درگذشت
به گزارش خبرنگاركيهان از اصفهان آيت الله علي محمد اژه اي از علماي برجسته اصفهان در سن 90 سالگي درگذشت.
آيت الله اژه اي پدر شهيد حجت الاسلام علي اكبر اژه اي از شهداي هفتم تير بود كه در سال 1299 هجري شمسي در اصفهان متولد شد.
اين شخصيت ديني مقدمات و سطوح علم را در محضر آيات سيدمرتضي موحد ابطحي، ميرزا محمدعلي معلم حبيب آبادي، ميرزا محمد طبيب زاده، سيدصدرالدين كوهپايي، شيخ محمود مفيد و مجدالعلما نجفي آموخت و در جواني از حضرات آيات عظام سيدمحمد كوه كمره اي و سيدابوالحسن اصفهاني اجازه اجتهاد گرفت.
وي عالم فرهيخته اي بود كه سالهاي متمادي در مسجد علي(ع) اصفهان به اقامه نماز جماعت و بيان احكام شرعي پرداخت.
پيكر مرحوم آيت الله علي محمد اژه اي صبح پنجشنبه از مقابل منزل وي در خيابان صغير اصفهاني به سمت امامزاده هارونيه تشييع و به خاك سپرده شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14