(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 دی 1389- شماره 19835

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
منتفي شدن حمله به ايران ميراث داگان براي پاردو است
رزمايش مشترك سپاه با كشورهاي حاشيه خليج فارس
تشكيل كميته حقوقي براي پيگيري سرنوشت عسگري
دستگيري يك جاسوس زن آمريكايي در مرز جلفا توسط نيروهاي امنيتي
فايننشال تايمز: تحريم هاي آمريكا عليه كشتيراني ايران شكست خورده است
خبرگزاري آلمان: زمان مذاكرات استانبول 20 تا 22 ژانويه خواهد بود
كاسترو: هدف ترور دانشمندان ايراني مخدوش كردن مذاكرات بوده است
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي: اقدام آمريكا در حمايت از منافقين نشانه دروغگويي آنهاست
جوان اراكي آينه دوراني هوشمند خودرو ساخت
استقبال مردم جمهوري آذربايجان از فيلم ها و سريال هاي ايراني
معاون رئيس جمهوري: تعاوني هاي دانش بنيان راه اندازي مي شود
درب هاي حرم حضرت معصومه (س) از اين پس شبانه روزي باز خواهد بود
برگزاري مراسم نكوداشت اميركبير در باغ فين كاشان
مطالبات كاركنان شركت ريسندگي خاور گيلان پرداخت شد
سرتيپ نقدي: رفع مشكلات فعلي جامعه با همت دانشگاهيان بسيجي ميسر است
اخبار ادبي و هنري



منتفي شدن حمله به ايران ميراث داگان براي پاردو است

يك روزنامه صهيونيستي نوشت با رفتن مئيرداگان از موساد و نشستن تامير پاردو به جاي او، گزينه حمله نظامي به ايران به طور كامل منتفي شده است.
جروزالم پست در مقاله اي به قلم هرب كينون كه روز جمعه 17 دي 1389 منتشر شد، مي نويسد: «با انتصاب تامير پاردو به عنوان رئيس موساد حمله به ايران ديگر در دستور كار نيست. مئيرداگان روز پنجشنبه رسماً سمت خود را به تامير پاردو واگذار كرد. اين در حالي است كه اسرائيل با شرايطي روبروست كه با سال 2002 زمان انتصاب داگان بسيار متفاوت است. اگر چه خطر فلسطين كاهش يافته است اما قدرت ايران و حزب الله از آن زمان بسيار بيشتر شده است.»
كينون ادامه داده است: «اگر چه ايران هسته اي يك تهديدي براي موجوديت اسرائيل است اما در مقطع كنوني حمله نظامي به تأسيسات هسته اي اين كشور تأثير عكس خواهد داشت و براي آن بايد بهاي ديپلماتيك اقتصادي نظامي سنگيني پرداخته شود. به گفته تحليلگران مقامات ايران از حمله اسرائيل براي متحد كردن جناح ها و اقوام مختلف كشور با دولت استفاده خواهد كرد. تهران همچنين از پيمان منع اشاعه تسليحات هسته اي خارج خواهد شد با اين توجيه كه يك كشور داراي قابليت هسته اي به آن حمله كرده و اكنون ايران بايد به قابليت مشابهي دست يابد تا بتواند از خود دفاع كند.»
جروزالم پست درباره توان منطقه اي ايران در دفاع خود هم مي نويسد: «ايران اكنون تا مشغول تجهيز حماس است در صورت حمله اسرائيل ايران از حماس كمك خواهد خواست و حماس نيز حملات موشكي سنگيني عليه اسرائيل انجام خواهد داد. احتمالاً برخي از حملات حماس از سوريه انجام خواهد شد و اين بدان معناست كه دمشق نيز وارد جنگ خواهد شد. حماس و جهاد اسلامي مشتركاً وارد جنگي خواهند شد.»
كينون سپس در توضيح اينكه ارزيابي آمريكا در اين مورد با ارزيابي اسرائيل به چه دليل متفاوت است، مي نويسد: «تفاوت زيادي در ارزيابي هاي اسرائيل و آمريكا درباره ايران وجود ندارد. تنها تفاوت اصلي در ميزان خطرناك بودن ايران است. اسرائيل، ايران هسته اي را تهديدي وجودي براي خود مي داند اما آمريكا ايران را تهديد وجودي براي خود قلمداد نمي كند. واشنگتن تهران را بازيگري مي داند كه عليه منافع آن در منطقه فعاليت مي كند و براي كاخ سفيد مشخص است كه اگر ايران به قابليت هسته اي دست يابد اين امر موجب رقابت تسليحاتي هسته اي گسترده تري در سطح خاورميانه مي شود اما آمريكا نگران حمله ايران به بوستون نيست.»
جروزالم پست درباره مشكلات آمريكا در منطقه آورده است: «آمريكا در حال حاضر درخاورميانه بسيار درگير بوده و روزانه حدود يك ميليارد دلار صرف عمليات نظامي اش در منطقه مي كند. به همين دليل آمريكا بعيد است با حمله به ايران خود را وارد جنگ ديگري كند. اين امر حقيقت دارد زيرا واشنگتن در افغانستان بسيار درگير است شايد نتواند طبق برنامه تمام نيروهاي خود را از عراق خارج كند و با مشكل بزرگي در يمن، سومالي و سودان نيز مواجه است.»

 



دريادار فدوي اعلام كرد
رزمايش مشترك سپاه با كشورهاي حاشيه خليج فارس

فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت در آينده نزديك شاهد انجام رزمايش بين كشورهاي مشترك المنافع در خليج فارس خواهيم بود.
دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي روز شنبه با اشاره به اظهارات اخير وزير دفاع آمريكا مبني بر اينكه ايران توازن قدرت در منطقه را برهم زده است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در طول 31سال گذشته تاكنون نه تنها برهم زننده توازن و وحدت منطقه نبوده بلكه به دليل تلاش براي ايجاد وحدت بين ملتهاي اسلامي همواره مورد حمله دشمنان قرار گرفته است.
وي كشتار ميليونها انسان بي گناه در منطقه را حاصل تجاوز و اشغال افغانستان و عراق توسط آمريكايي ها و نيز جنايت هاي آنها در لبنان و فلسطين خواند و افزود: دخالت ها و جنگ افروزي هاي آمريكايي ها در خاورميانه تاكنون باعث برهم خوردن توازن، سلب آرامش و متزلزل شدن منافع مشترك ملتهاي منطقه شده است.
دريادار فدوي كشورهاي منطقه بويژه همسايگان ايران در منطقه خليج فارس را اعضاي يك خانواده معرفي كرد و ادامه داد: كشورهاي اين منطقه به لحاظ مشتركات اسلامي و منافع مشترك فراواني كه دارند اعضاي يك خانواده هستند و قدرتمند بودن هر يك از اين اعضا موجب افزايش قدرت مجموعه اين خانواده خواهد شد، بنابراين قدرتمندي ايران باعث ارتقاي قدرت منطقه خليج فارس و ايجاد امنيت پايدار در اين شاهراه حياتي انرژي دنيا مي شود.
فرمانده نيروي دريايي سپاه با اشاره به سفر اخير ناوگروه سپاه به قطر گفت: اين سفر سه روزه شروعي دوباره را براي افزايش و توسعه دامنه دوستي ها و وحدت بين كشورهاي مسلمان منطقه، رقم زد و به رغم تلاش هاي گسترده دشمنان فرامنطقه اي براي القاي پروژه ايران هراسي و بويژه سپاه هراسي، شاهد حركتي نو از سوي سپاه جهت افزايش همكاري ها در منطقه بوديم.
وي افزود: بالا بودن حجم برنامه ها و فعاليت هاي نيروي دريايي سپاه و همچنين تلاش هاي تفرقه انگيزانه آمريكا، انگليس و هم پيمانانشان انجام اين سفرها را به تاخير انداخته بود ولي سپاه مصمم به گسترش روند تعاملات و ارتباطات خود در سطح منطقه است.
دريادار فدوي در ادامه به تمايل كشورهاي منطقه براي انجام رزمايش هاي مشترك در خليج فارس اشاره كرد و اظهار داشت: از آنجايي كه گام نهادن در راه افزايش وحدت بين مسلمين مورد رضاي خداوند متعال و باعث فراواني بركات است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از كشورهاي منطقه دعوت كرده تا رزمايش هاي مشتركي را براي ايجاد امنيت پايدار و ارتقاي وحدت و تعاملات كشورها در خليج فارس برگزار كنند كه اين دعوت نيز با استقبال زيادي مواجه شده است گرچه در گذشته نيز شاهد حضور برادران عماني، قطري و عراقي در رزمايش هاي خود بوده ايم.
وي ادامه داد: در آينده نزديك شاهد افزايش همكاري ها و انجام رزمايش بين كشورهاي مشترك المنافع در خليج فارس خواهيم بود و اين امر به دشمنان امنيت و منافع منطقه خواهد فهماند كه جايگاهي در اين منطقه ندارند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه تعامل و همكاري كشورهاي همسايه خليج فارس را عاملي اساسي براي تضمين آينده انرژي دنيا عنوان كرد و گفت: دنيا به يك وابستگي غيرجايگزين در خليج فارس مبتلا شده و انرژي موجود در اين منطقه نقشي موثر در تامين انرژي كشورهايي است كه اقتصاد خود را برپايه نفت و گاز بنا نهاده اند.
وي افزود: اگر كشورهاي منطقه تعامل و روندي عادلانه و صحيح را با كشورهاي دنيا در راستاي تامين انرژي و همچنين برقراري صلح و امنيت پايدار در منطقه برقرار نمايند، مسلما قدرت هاي فرامنطقه اي كه در فكر ادامه سلطه خود بر ذخاير انرژي دنيا هستند توفيقي به دست نخواهند آورد و اين همان چيزي است كه تامين كننده منافع كشورهاي منطقه است.
دريادار فدوي تلاش دشمنان اسلام براي ايران هراسي و بويژه سپاه هراسي را اقدامي ناكام و بي نتيجه خواند و يادآور شد: روابط عيني بين ايران و كشورهاي منطقه نمونه بارز شكست پروژه ها و توطئه هاي مداوم دشمنان اسلام و انقلاب براي تفرقه و دوري مسلمين از هم بود كه پيام روشن و اساسي آن براي سلطه طلبان، اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوري اسلامي و براي كشورهاي منطقه نيز افزايش قرابت، دوستي و ارتباط في مابين است.
وي تصريح كرد: هر روزي كه به آينده قدم مي گذاريم شاهد افزايش تمايل برادران مسلمان خود در عمان، قطر، بحرين و ديگر كشورهاي منطقه براي همكاري و تعامل با سپاه هستيم كه اين امر ناكامي هرچه بيشتر دشمن را نمايان مي سازد.
فرمانده نيروي دريايي سپاه با اشاره به توان بسيار بالاي سپاه در پوشش دفاعي منطقه خليج فارس گفت: مجموعه ها و سيستم هاي سطحي، زيرسطحي و نيز سامانه هاي ساحل به درياي سپاه با بردهاي بسيار زياد، خليج فارس، درياي عمان و سطح منطقه را تحت پوشش قرار داده و اين امر نشان دهنده قدرت و آمادگي فوق العاده و بالاي سپاه در دفاع از هرگونه تعرض و تجاوز است.
دريادار فدوي تجهيزات و سامانه هاي بكار رفته درسلسله رزمايش هاي پيامبراعظم(ص) را تنها بخش كوچكي از توان و قابليت گسترده دفاعي سپاه عنوان كرد و اظهار داشت: براساس آيه شريفه «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» روندي را از زمان دفاع مقدس تاكنون پيش گرفته ايم تا با استطاعت بالا و بهره گيري از توان بومي، دشمنان خود را در هر مرحله بازدارندگي زمين گير كرده و از هرگونه تجاوز و تعرض به سختي پشيمان كنيم.
دريادار فدوي در پايان گفت: در آينده اي نزديك، ملت شريف ايران را از پيشرفت هاي جديد در طراحي و ساخت سامانه هاي مدرن در سپاه مطلع خواهيم كرد.

 



صالحي خبر داد
تشكيل كميته حقوقي براي پيگيري سرنوشت عسگري

سرپرست وزارت امور خارجه در ديدار خانواده عليرضا عسگري از تشكيل كميته حقوقي براي پيگيري سرنوشت وي خبر داد.
علي اكبر صالحي سرپرست وزارت امور خارجه كشورمان روز شنبه در ديدار با خانواده عليرضا عسگري، مقام سابق وزارت دفاع كشورمان با اشاره به فعاليت هاي انجام شده توسط وزارت امور خارجه در اين زمينه اظهار داشت: علاوه بر نامه هايي كه براي دبيركل سازمان ملل متحد و رئيس كميته بين المللي صليب سرخ ارسال كرديم موضوع را در كميته حقوقي در دست پيگيري داريم و اميدواريم به نتايج خوبي دست يابيم.
سرپرست وزارت امور خارجه پيگيري سرنوشت عليرضا عسگري و چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان را وظيفه اصلي وزارت امور خارجه برشمرد و گفت: اين كار را براساس تكليفي كه برعهده داريم انجام مي دهيم و قول مي دهم با جديت و با استفاده از همه امكانات اين پرونده را تا رسيدن به نتيجه دنبال كنيم و با صبر و حوصله و در چارچوب قوانين بين المللي تا تكليف ربوده شدگان روشن شود، موضوع را دنبال كنيم.
صالحي ادامه داد: ما بايد مقتدرانه، صبورانه، با استدلال و منطق، وجدان مردم را در جهان بيدار كنيم، لذا اين پرونده در وزارت خارجه تا حصول نتيجه باز خواهد بود.
خانواده عليرضا عسگري نيز در اين ديدار ضمن تشكر از علي اكبر صالحي به خاطر اقدامات اخير وزارت خارجه اظهار داشتند: روند آغاز شده از سوي وزارت امور خارجه را به فال نيك مي گيريم و از پيگيري هاي صورت گرفته از طريق سازمان ملل و صليب سرخ تشكر مي كنيم و اميدواريم اين كار با جديت پيگيري شود.
تمامي علماي ديني عراق معتقدند ايران ام القراي جهان اسلام است
سرپرست وزارت امورخارجه كشورمان با اشاره به ديدارهايش با مراجع ديني عراق تصريح كرد كه تمامي اين علما عقيده دارند ايران ام القراي جهان اسلام است.
دكتر علي اكبر صالحي در پايان سفر دو روزه اش به عراق در گفت وگو با خبرنگاران گفت كه در ديدار با مقامات عراق مسائل مورد اهتمام دو كشور بررسي و تصميماتي درباره تشكيل كميته هاي مشترك اقتصادي و سياسي و كميته ويژه اي براي بررسي مسائل مرزي 2 كشور اتخاذ شد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري النخيل وي گفت: حل مشكلات زائران ايراني در مرزهاي عراق و گمرك ميان دو كشور از ديگر موضوعاتي بود كه در ديدار با مسئولان عراقي بحث و بررسي شد.
صالحي با بيان اينكه در مجموع 3 تفاهم نامه همكاري با طرف عراقي امضا شد، درباره ديدار خود با مراجع ديني عراق گفت: تمامي مراجع ديني عراق بر ضرورت دفاع از عزت اسلام و مسلمين در سطوح سياست خارجي و روابط بين الملل تاكيد دارند.
سرپرست وزارت امورخارجه كشورمان افزود: تمامي علماي ديني عراق بر اين عقيده اند كه جمهوري اسلامي ايران ام القراي جهان اسلام است و عزت ايران عزت جهان اسلام است.
وي درباره پيشنهاد لغو ويزا ميان دو كشور تصريح كرد: بيان ديدگاه ها در اين رابطه اقدامي شتاب زده است اما براي تحقق اين امر تلاش خواهيم كرد.

 



جانشين پليس مرزباني كشور تاييد كرد
دستگيري يك جاسوس زن آمريكايي در مرز جلفا توسط نيروهاي امنيتي

جانشين پليس مرزباني كل كشور دستگيري يك جاسوس زن آمريكايي در مرز جلفا را تاييد كرد.
اميراحمد گراوند روز شنبه در نشست خبري با تأييد خبر دستگيري يك جاسوس زن آمريكايي اظهار داشت: اين زن به نام «حال تالايان» در حال فيلمبرداري با تجهيزات پيشرفته بوده كه دستگير شده است.
به گزارش فارس، وي افزود: براساس اعلام اداره اطلاعات مرزباني اين شخص با پوشش توريست در حال فيلمبرداري در مورخه 15 دي ماه جاري بازداشت شده است كه از سوي سازمان جاسوسي آمريكا ماموريت داشته است.
اين زن آمريكايي در حالي بدون ويزا از خاك ارمنستان وارد ايران شده بود كه در دندان هاي خود تجهيزات فني جاسوسي (ميكروفون) كار گذاشته بود و توسط ماموران امنيتي دستگير شد.
اين جاسوس آمريكايي بعد از دستگيري توسط ماموران امنيتي كشورمان مدعي شد كه اگر جمهوري اسلامي ايران او را به ارمنستان تحويل دهد، توسط نيروهاي امنيتي اين كشور كشته مي شود.
در همين حال، وزارت امور خارجه آمريكا در واكنش به دستگيري يك زن آمريكايي كه به اتهام جاسوسي در مرز ايران- ارمنستان دستگير شد اعلام كرد كه هيچ اطلاعاتي در اين زمينه ندارد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «فيليپ كرولي» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفت: ما هيچ اطلاعاتي نداريم تا اين رويداد را تاييد كنيم.
كرولي در عين حال گفت كه ما با مقامات ارمنستان و سوئيس (حافظ منافع آمريكا در تهران) تماس گرفتيم و نه ايران و نه ارمنستان هيچ سابقه اي از عبور يك شهروند آمريكايي يا تلاش براي عبور از مرز ايران- ارمنستان گزارش نداده اند.
مقامات ارمنستان پيش از اين اعلام كرده بودند كه كسي با نام فوق وارد ارمنستان نشده است.

 



فايننشال تايمز: تحريم هاي آمريكا عليه كشتيراني ايران شكست خورده است

يك روزنامه معتبر مالي و اقتصادي در اروپا گزارش داد كه تحريم هاي آمريكا عليه شركت كشتيراني ايران، تاثير چنداني بر فعاليت ايران نگذاشته است.
به گزارش «ايران هسته اي»، فايننشال تايمز در گزارشي پس از تشريح تلاش هاي آمريكا براي وارد آوردن فشار حداكثري به شركت كشتيراني ايران، نوشت: «مقامات آمريكايي به اين نتيجه رسيده اند كه تحريم ها هنوز به هدف اصلي كه واشنگتن در نظر داشت يعني متوقف كردن برنامه هسته اي ايران نرسيده اند.»
اين روزنامه انگليسي ادامه داد: «مسئولان خطوط كشتيراني ايران مي گويند از 160 شناور اين خطوط كمتر از 12 شناور با مشكلات مالي روبرو شده اند و درآمد اين گروه در 8 ماه منتهي به مارس گذشته، 40 درصد افزايش يافته است.»
فايننشال تايمز نوشت: «خطوط كشتيراني ايران مي گويد اكنون بر تجارت با چين، امارات متحده عربي و كشورهاي آسيايي، آمريكاي لاتين و آفريقا تمركز كرده است. مسئولان كشتيراني در منطقه خليج فارس نيز مي گويند خطوط كشتيراني جمهوري اسلامي همچنان به تجارت فعال در سراسر اين منطقه ادامه مي دهد و حجم چشمگيري از كالا را از طريق بندر جبل علي دوبي منتقل مي كند.»
نام شركت كشتيراني ايران در فهرست تحريم هاي يك جانبه اروپا و آمريكا آمده ولي در قطعنامه 1929 فقط از كشورها خواسته شده در همكاري با اين شركت احتياط كنند.

 



خبرگزاري آلمان: زمان مذاكرات استانبول 20 تا 22 ژانويه خواهد بود

خبرگزاري آلمان از قول منابع اروپايي زمان مذاكرات استانبول را 20 تا 22 ژانويه (30 دي تا 2 بهمن) اعلام كرد.
به گزارش ايران هسته اي به نقل از خبرگزاري آلمان، يك منبع اروپايي ناشناس به اين خبرگزاري گفته است: «دور بعدي گفت وگوهاي مربوط به برنامه هسته اي ايران قرار است 20 تا22 ژانويه در شهر استانبول تركيه برگزار شود». ادعاي اين خبرگزاري در مورد تمركز مذاكرات بر برنامه هسته اي ايران در حالي مطرح شده است كه ايران و 1+5 در مذاكرات ژنو كه روزهاي 15 و 16 آذر 1389 برگزار شد، توافق كردند كه دستور كار مذاكرات استانبول «يافتن نقاط مشترك همكاري» باشد و بنابراين موضوع هسته اي ايران مطابق توافق انجام شده در دستور كار مذاكرات قرار نخواهد داشت.
خبرگزاري آلمان (DPA) از قول منبع خود ادامه داد: «اين نشست احتمالاً عصر بيستم ژانويه آغاز مي شود و در روز بيست و يكم ژانويه ادامه مي يابد و نهايتاً در بيست و دوم ژانويه پايان مي پذيرد».
ايران هنوز هيچ اظهارنظر رسمي در اين باره نكرده است.

 



با انتشار يادداشتي اعلام كرد
كاسترو: هدف ترور دانشمندان ايراني مخدوش كردن مذاكرات بوده است

رهبر پيشين كوبا كشورهاي غربي بويژه آمريكا، انگليس و همچنين رژيم صهيونيستي راعامل سازماندهي قتل دانشمندان ايراني اعلام كرد.
فيدل كاسترو در مقاله اي كه در مطبوعات محلي كوبا منتشر شده است آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي را سازمان دهندگان قتل دانشمندان ايراني باهدف تخريب و ايجاد خدشه به برنامه هسته اي ايران و مذاكرات بين المللي اعلام كرد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اينترنتي «نيوز» وي تاكيد كرد كه سرويس هاي جاسوسي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي، آدم ربايي هاي هماهنگ شده اي از دانشمندان هسته اي ايران را نيز انجام داده اند.
كاسترو افزود: پيشرفت هاي جدي ديگري در ارتباط با قتل دانشمندان وجود دارد كه توسط اسرائيل، آمريكا، انگليس و ديگر قدرت هاي غربي سازماندهي شده است.
وي گفت كه چندين دانشمند ايراني از سال 2007 تاكنون ترور شده اند كه از آن ميان مي توان به «مسعود علي محمدي» اشاره كرد كه در نزديكي منزل خود در ژانويه 2010 زماني كه يك موتورسيكلت بمب گذاري شده در كنار وي منفجر شد، جان خود را از دست داد.
براساس اين گزارش، در آن زمان، آمريكا اظهارات دولت ايران مبني بر آنكه اين دانشمند ايراني توسط مثلث رژيم صهيونيستي، آمريكا و ديگر عوامل داخلي ايران به قتل رسيده است، را انكار كرد.
كاسترو همچنين تصريح كرد: من در هيچ لحظه اي از تاريخ مشاهده نكردم كه ترور دانشمندان به عنوان سياست رسمي گروهي از قدرت هايي كه به سلاح هاي هسته اي مسلح هستند، تبديل شود.
كاسترو تاكيد كرد كه ايران مي تواند انتقام قتل دانشمندان هسته اي خود را از قدرت هاي غربي بگيرد.
وي در پايان متذكر شد كه ترور اين دانشمندان در زمان ازسرگيري گفت وگوها ميان ايران و كشورهاي 1+5 (آمريكا، انگليس، فرانسه، چين، روسيه به علاوه آلمان) كه قرار است در 20 ژانويه سال جاري ميلادي در استانبول برگزار شود، صورت گرفته است.

 



نايب رئيس كميسيون امنيت ملي: اقدام آمريكا در حمايت از منافقين نشانه دروغگويي آنهاست

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي، اقدام آمريكايي ها در حمايت از گروهك تروريستي منافقين را نشانه دروغگويي آنها برشمرد.
اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در خانه ملت، در گفت وگو با ايسنا با اشاره به فراموشكاري آمريكايي ها و اروپايي ها در مورد مقابله با تروريسم، خاطرنشان كرد: آنها نشان دادند كه دروغگو هستند چرا كه نتوانستند تروريسم را از بين ببرند و آن را تقويت نيز كردند، و امروز درصددند كه سازمان تروريستي منافقين را از ليست سازمان هاي تروريستي خارج كنند.
وي اضافه كرد: اروپايي ها چراغ سبز لازم را به منافقين نشان دادند و امروز جمهوري خواهان و دموكرات هاي آمريكا نيز آنها را مورد حمايت قرار مي دهند تا بر عليه ايران علم كنند.
كوثري جنايت هاي اين گروهك را بسيار گسترده توصيف كرد و خطاب به سازمان ملل، خاطرنشان كرد: اگر اين سازمان اختيار لازم را دارد بايد اين مسئله را روشن كند. اگر آمريكايي ها دم از تروريست مي زنند چرا چنين رفتارهايي را از خود نشان مي دهند.
اين نماينده مردم تهران در خانه ملت، آمريكايي ها و احزاب سياسي آنها را به دنبال منافع شخصي توصيف كرد وافزود: آنها كاري به ملت ها ندارند و تنها منافع خود را مي بينند، اما بايد بدانند كه ايران نه تنها محكم در برابر منافقين ايستاده بلكه با آنها نيز مقابله مي كند.
اعتراض رسانه هاي آمريكايي
به حمايت از منافقين
وبگاه خبري آمريكايي كنسورتيم نيوز هم با درج تحليلي با عنوان «كمك جمهوري خواهان به تروريست ها»، اعتراض رسانه هاي آمريكايي را به حمايت تعدادي از جمهوري خواهان از منافقين انعكاس داد.
به گزارش سايت انجمن عدالت (خانواده هاي قربانيان ترور)، در تحليل مذكور آمده است: رياكاري هاي آمريكا در موضوع تروريسم يكي از موضوعاتي است كه مقامات واشنگتن هميشه آن را ناديده مي گيرند اما استانداردهاي دوگانه آمريكا در مورد خاورميانه و تروريسم موضوعي است كه لارنس ديويدسن (پروفسور تاريخ دانشگاه وست چستر پنسيلوانيا) در اين مطلب به آن مي پردازد:
«گروهي برجسته از جمهوري خواهان آمريكايي ماه گذشته در پاريس حضور پيدا كردند تا در تظاهرات «كميته فرانسوي براي ايران دموكراتيك» شركت كنند. اين سازمان رابطه بسيار نزديكي با سازمان مجاهدين خلق دارد. اين جملات بخشي از اخبار مندرج در روزنامه واشنگتن پست بود.
اما سازمان مجاهدين خلق چه سازماني است؟ اين سازمان متشكل از گروهي با عقايد ماركسيستي است كه از سال 1997 در فهرست سازمان هاي تروريستي آمريكا قرار گرفته است. همانطور كه مي دانيم جمهوري خواهان برجسته ما از اين مسايل به خوبي آگاه هستند.
همانطور كه واشنگتن پست در خبر مربوط اشاره مي كند، شركت آنها در اين تظاهرات موضوعي قابل توجه است.
اين افراد مهم كه شامل گيولياني، شهردار سابق نيويورك، تام ريج، وزير سابق امنيت ملي، فرانسيس تاونسند، مشاور اسبق امنيت ملي كاخ سفيد و مايكل موكاسي، دادستان كل سابق بودند از اوباما خواستند نام سازمان مجاهدين خلق (گروهك تروريستي منافقين) را از فهرست سازمان هاي تروريستي آمريكا حذف كند.
به عبارت ديگر، اين مدافعان سرزمين ملي در مقابل تروريسم با سخنراني هاي خود حمايت شان را از سازماني كه رسما در آمريكا به عنوان يك سازمان تروريستي شناخته مي شود، اعلام كردند.
ديويد كول يكي از وكلاي موفق حقوق مدني در آمريكا با تشريح چنين وضعيتي در گزارش مندرج در نيويورك تايمز، اينطور مي نويسد: مشكل اينجاست كه دولت آمريكا سازمان مجاهدين خلق (گروهك تروريستي منافقين) را يك «سازمان تروريستي خارجي» مي داند و به اين ترتيب هرگونه حمايت مستقيم يا غيرمستقيم از اين گروه جرم محسوب مي شود. براساس قوانين وزارت دادگستري آمريكا كه هم در زمان آقاي موكاسي و هم اكنون در دوره دادستاني اريك هولدر به همين صورت بوده است، حمايت نه تنها شامل حمايت مادي و ملموس مي شود بلكه هر نوع سخنراني در راستاي منافع يك «سازمان تروريستي خارجي» را نيز شامل مي شود.
همانطور كه كول اشاره مي كند. اين قانون تضييع جدي حقوق شهروندان آمريكايي براساس اصلاحيه اول قانون اساسي آمريكا است. مطابق با همين قوانين FBI آمريكا حكم حمله به منازل مردم مينياپوليس و شيكاگو را كه با سازمان هاي مقاومت فلسطيني و كلمبيايي ارتباط داشتند را صادر كرده بود.
به همين ترتيب سخنراني هاي اين چهار نفر نيز بايد مشكلات زيادي را براي اوباما به وجود بياورد.
طبق همان قانون بايد اين چهار نفر همانند مردم شيكاگو و مينياپوليس از سوي وزارت دادگستري محكوم شوند.
اما آيا اوباما چنين كاري انجام مي دهد؟ مسلما چنين چيزي اتفاق نمي افتد، اوباما پيشتر جنايتكاراني را كه با دولت بوش همكاري مي كردند نيز تحت تعقيب قرار نداد. اين چهار نفر هم در دسته اي قرار مي گيرند كه معاف از مجازات هستند.
اما چرا بايد چنين معيارهاي دوگانه اي وجود داشته باشد؟ مشخص است افرادي كه در آمريكاي مركزي يا آمريكاي لاتين هستند، قدرت سياسي براي ايستادن در برابر قانون را ندارند. به عبارت ديگر اگر شما از افراد مهم و شناخته شده باشيد، در برابر قانون ايمن هستيد اما همان قانون براي افراد ديگر حتما بايد اجرا شود.
تظاهركنندگان عراقي
خواستار اخراج منافقين شدند
هزاران عراقي نيز روز جمعه با برگزاري تظاهرات در مقابل اردوگاه اشرف، خواستار اخراج منافقين از اين كشور شدند.
خبرگزاري فرانسه از «الخالص» عراق گزارش داد: تظاهركنندگان كه از ساكنان بغداد و استان هاي جنوبي از جمله بصره، نجف و ديالي بودند، در برابر ورودي اردوگاه اشرف واقع در بخش الخالص (80 كيلومتري شمال بغداد) تجمع كردند.
تظاهركنندگان پلاكاردهايي با خود حمل مي كردند كه روي آنها نوشته شده بود: «ما خواستار اخراج مجاهدين خلق (منافقين) تروريست هستيم،» «سازمان مجاهدين خلق دشمن عراقي هاست.»
در جريان اين تظاهرات كه بيش از دو ساعت بطول انجاميد نيروهاي پليس و ارتش تدابير شديد امنيتي در اطراف اين منطقه اتخاذ كردند.
اين گزارش حاكي است اردوگاه اشرف در استان دياله عراق حدود سه هزار و 500 نفر از اعضاي گروهك تروريستي منافقين را در خود جاي داده است. گروهك تروريستي منافقين علاوه بر اقدامات تروريستي عليه ملت ايران در همكاري با رژيم ديكتاتوري بعث عراق جنايتهاي فراواني نيز عليه ملت عراق مرتكب شده است.

 



جوان اراكي آينه دوراني هوشمند خودرو ساخت

اراك - خبرنگار كيهان:
مرتضي شهرجردي جوان 18 ساله اراكي موفق به اختراع و ساخت آينه هاي دوراني هوشمند خودرو شد.
شهرجردي تاكنون موفق شده است كه شش اختراع خود را به ثبت برساند و آينه هاي دوراني هوشمند خودرو هفتمين اختراع او به حساب مي آيد.
مدار هوشمند خودرو با كنترل خودكار، آينه هاي خودكار بغل در خودرو، طراحي و ساخت لوله هاي دوجداره خروج دود از وسايل گازسوز ساختمان، متر نقشه برداري با قابليت كشندگي، نسل نوين سيستم هاي نگهدارنده سنگهاي گرانيتي و سخت و ساخت نوعي جا كليدي با قابليت كشندگي از ديگر اختراعات اين جوان اراكي است.

 



استقبال مردم جمهوري آذربايجان از فيلم ها و سريال هاي ايراني

يك كارشناس حوزه رسانه جمهوري آذربايجان گفت: پخش فيلم ها و سريال هاي ايراني از شبكه هاي تلويزيوني جمهوري آذربايجان مورد استقبال مردم اين كشور قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از آستارا، شبكه تلويزيوني آنس «ANS» جمهوري آذربايجان از ابتداي ماه محرم تاكنون به صورت روزانه اقدام به پخش سريال ها و فيلم هاي محصول ايران كرده است.
سريال هاي حضرت ابراهيم(ع)، امام علي(ع)، مدار صفر درجه و روز واقعه از جمله سريال هايي است كه توسط دوبلورهاي حرفه اي جمهوري آذربايجان به زبان آذري و با كيفيت مناسب تهيه و از شبكه آنس به صورت روزنامه پخش مي شود.
يك شبكه ديگر تلويزيوني جمهوري آذربايجان به نام «اسپيس» نيز چندي قبل با پخش كامل سريال ايراني يوسف پيامبر(ع) توانست درصد بالايي از رضايت مخاطبان آذربايجاني را جلب كند.
كارشناسان حوزه رسانه جمهوري آذربايجان دليل استقبال شبكه هاي تلويزيوني و مردم اين كشور از سريال ها و فيلم هاي ايراني را دوري از ابتذال، برخورداري از مضامين واقعي تاريخي و مذهبي و همچنين اشتراك فرهنگي و اجتماعي ايران و جمهوري آذربايجان بيان كردند.
يك كارشناس حوزه رسانه جمهوري آذربايجان در سفر خود به آستارا در گفت وگو با خبرنگار فارس سريال ها و فيلم هاي ايراني پخش شده از كانال هاي تلويزيوني اين كشور را با استقبال مخاطبان آذري عنوان كرد.
گلناره ايمان اوا اظهار داشت: سريال هاي ايراني از فرهنگ غني اين كشور سرچشمه مي گيرند و از هرگونه ابتذال و صحنه هاي مستهجن به دور هستند.
وي نقش آفريني بازيگران ايراني در سريال هايي با مضامين تاريخي را ستودني خواند و افزود: جمهوري اسلامي ايران در بحث پرداخت به موضوعات تاريخي و اسلامي و تهيه سريال هاي پرمحتواي ديني در عرصه فيلم و سينما همواره پيشتاز است.
ايمان اوا نقش سريال هاي تاريخي و ديني ايراني را در شناخت هرچه بهتر مردم مسلمان جمهوري آذربايجان از وقايع اسلام و ارزش هاي اسلامي تاثيرگذار دانست.
وي خاطرنشان كرد: اميدواريم در آينده با توجه به اشتراكات فراوان تاريخي و فرهنگي ايران و جمهوري آذربايجان، فيلم و سريال مشتركي در زمينه هاي مذهبي و تاريخي توسط فيلم سازان دو كشور توليد شود.

 



معاون رئيس جمهوري: تعاوني هاي دانش بنيان راه اندازي مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
براي تبديل ايده ها به محصول و به منظور حمايت از اختراعات نخبگان و مخترعان، تعاوني هاي دانش بنيان راه اندازي مي شود.
معاون علمي و فن آوري رئيس جمهور در سومين جشنواره استاني جهادگران علم و فناوري سپاه سيدالشهداء(ع) استان تهران در پژوهشگاه مواد و انرژي كرج با اشاره به حمايت از مخترعان گفت: سازمان علمي پژوهشي بسيج كشور براي حمايت از اختراعات و تبديل ايده ها به محصول بايد مخترعان نخبه را به اين تعاوني ها معرفي كند تا مخترعان از تسهيلات آن استفاده كنند.
نسرين سلطانخواه با اشاره به تحريم ايران در حوزه حمل و نقل عمومي هوايي افزود: بسيج بايد از اين فرصت ها استفاده كرده و براي تحقق در فن آوري حمل و نقل عمومي وارد عمل شود. وي اظهار داشت: امروزه در عرصه فن آوري با موانعي روبرو هستيم كه بايد اين موانع و معارض ها را از سر راه برداشته و قله هاي پيشرفت را طي كنيم.
سلطان خواه افزود: كساني كه در قله هاي علم و فناوري دنيا حرف اول را مي زنند وقتي توفيقات جوانان بسيجي ما را مي بينند عوامل بازدارنده اي را جلوي پاي كشورمان قرار مي دهند كه در اين زمينه بسيج در پيمودن راه هاي ميان بر تجربه دارد و همچون دوران دفاع مقدس مي تواند موانع را از جلوي راه بردارد.

 



به دستور متولي جديد آستانه
درب هاي حرم حضرت معصومه (س) از اين پس شبانه روزي باز خواهد بود

همزمان با سالروز قيام مردم شهر قم و از روز 19 دي ماه، درب هاي حرم مطهر حضرت معصومه(س) به صورت شبانه روزي بر روي زائران باز خواهد بود.
احمد شمس، مدير تبليغات حرم مطهر حضرت معصومه (س) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا گفت: براساس دستور متولي حرم حضرت فاطمه معصومه (س) درب هاي حرم كريمه اهل بيت(س) از روز يكشنبه 19 دي ماه به صورت شبانه روزي به روي زائران و محبان اهل بيت(ع) باز خواهد بود.
وي افزود: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي، متولي حرم مطهر حضرت معصومه(س) دستور دادند همزمان با نوزدهم دي ماه سالروز قيام خونين مردم شهر مقدس قم، درب هاي حرم مطهر حضرت معصومه (س) را به صورت كامل در طول شبانه روز باز بگذارند.
شمس خاطرنشان كرد: در گذشته، درب هاي حرم حضرت معصومه (س) تنها شب هاي جمعه و چهارشنبه و ايام خاص باز بود كه براساس دستور جديد درب هاي حرم مطهر در تمامي ايام هفته به صورت شبانه روزي براي زائران و مجاوران باز خواهد بود.
گفتني است باز بودن درب هاي حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) يكي از درخواست هاي زائران و مجاوران اين حرم مطهر بود كه بعد از مدت ها با نظر موافق توليت جديد اين آستانه مقدسه، اين درخواست ها اجابت شد.

 



برگزاري مراسم نكوداشت اميركبير در باغ فين كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
مراسم نكوداشت يكصد و پنجاه و نهمين سالگرد شهادت ميرزا تقي خان اميركبير با عنوان «اميركبير از منظر ادب و هنر» در باغ تاريخي فين كاشان برگزار شد.
نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي در اين مراسم از اميركبير به عنوان شخصيتي سياسي و مذهبي نام برد كه در دوران صدارت خود موجب تحولات سياسي و اجتماعي نادري در ايران بوده است.
علي اصغر گرانمايه پور گفت: اميركبير براي مبارزه با استعمار و نجات كشور اقداماتي را انجام داد. محمد جمالي، دبير همايش نكوداشت اميركبير نيز در اين مراسم ضمن انتقاد از عدم تهيه تنديس اميركبير و نصب آن در يكي از ميادين شهرستان كاشان، گفت: اين در حالي است كه تنديسي از اميركبير در يكي از ميادين شهر دامغان نصب است.
وي از ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي كاشان خواست تا نسبت به تهيه تنديس اميركبير و نصب آن در يكي از ميادين شهر اهتمام داشته باشد.
وي با بيان اين كه جنازه اميركبير به كربلا برده نشده و در كاشان دفن است، افزود: مستنداتي در اختيار دارد كه ثابت مي كند جنازه اميركبير در صحن زيارت حبيب ابن موسي(ع) كاشان دفن است.
مراسم نكوداشت اميركبير توسط حوزه هنري كاشان و با همكاري سازمان رفاهي تفريحي شهرداري، اداره ميراث فرهنگي و فعالان حوزه هنر و ادب كاشان در باغ فين كاشان برگزار شد.

 



مطالبات كاركنان شركت ريسندگي خاور گيلان پرداخت شد

رشت - خبرنگار كيهان:
عمده مطالبات معوقه كاركنان شركت ريسندگي خاور گيلان در رشت پرداخت شد.
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان با اعلام اين خبر افزود: براساس مصوبه ستاد تسهيل امور و پشتيباني واحدهاي توليدي و شهركهاي صنعتي مقرر شد از سوي شركت آتيه دماوند 70 ميليارد ريال بمنظور پرداخت مطالبات كارگران، سرمايه در گردش و نوسازي و بازسازي اين واحد صنعتي در اختيار كارخانه قرار گيرد.
به گفته محمدحسين اصغريان تاكنون 19 ميليارد ريال به شركت ريسندگي خاور اختصاص يافته كه بدين ترتيب تمامي مطالبات بازنشستگان اين واحد از سال 82 تاكنون بهمراه حقوق معوقه كاركنان رسمي تا پايان مهرماه امسال پرداخت شده است.
وي با بيان اينكه بخش عمده حقوق كاركنان قراردادي شركت رسيدگي خاور پرداخت و تنها 3 ميليارد ريال از مطالبات بخشي از كاركنان قراردادي و مديران آن پرداخت نشده است تاكيد كرد: اين مطالبات نيز بزودي پرداخت خواهد شد.
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان در ادامه با اشاره به تلاشهاي مديران و مسئولان استان طي سالهاي اخير در رفع مشكلات موجود كارخانه گفت: با فعال سازي كامل كارخانه روزانه 12 تن انواع نخ توليد و افزون بر 300 نفر در سه شيفت كاري در اين واحد مشغول به كار مي شوند.

 



سرتيپ نقدي: رفع مشكلات فعلي جامعه با همت دانشگاهيان بسيجي ميسر است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: رفع مشكلات كنوني جامعه تنها در سايه حركت و تلاش اساتيد و دانشجويان بسيجي دانشگاهها ميسر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ايرنا، سرتيپ «محمدرضا نقدي» روز جمعه در نشست تعامل و همفكري با دانشوران بسيج علمي استان خوزستان افزود: معتقديم كه دانشگاه و علم بايد در راستاي رفع مشكلاتي كه ساير نهادها و دستگاهها توانايي حل آن را ندارند، وارد عمل شده و توان خود را به كار بگيرند.
وي با بيان اين كه نظام مقدس جمهوري اسلامي تنها نظام و حكومتي است كه رهبر آن يك دانشمند و عالم فرهيخته است، افزود: رهبر انقلاب اسلامي همواره توليد علم و مرجعيت علمي با زبان فارسي را مورد تاكيد قرار داده اند و با توجه به اين تاكيدها، امروز بسيج و بسيجيان وظيفه سنگيني را بر دوش خود احساس مي كنند و مي بايست اين مهم را با همت استادان و دانشجويان بسيجي عملياتي كرد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور همچنين كشف ناشناخته ها را يكي ديگر از وظايف مهم بسيج در دوران كنوني عنوان كرد و گفت: سازمان بسيج مستضعفين به دنبال موازي كاري و راه اندازي مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي نبوده بلكه ايجاد انگيزه و روحيه بسيجي و همچنين جهاد علمي در ميان قشرهاي مختلف جامعه بويژه دانشگاهيان، از اهداف مورد نظر آن است.

 



اخبار ادبي و هنري

مجموعه انيميشن «هلوكاست» به كارگرداني مازيار بيژني توليد شد
مجموعه بيست قسمتي انيميشن «هلوكاست» به كارگرداني مازيار بيژني ساخته شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين مجموعه شامل حدود 20 انيميشن يك دقيقه اي است كه براساس كتاب كاريكاتورهاي هلوكاست اثر بيژني توليد شده اند.
به گفته مازيار بيژني، توليد اين مجموعه ادامه خواهد داشت و چند قسمت ديگر به آن اضافه مي شود.
وي همچنين از رونمايي اين انيميشن ها در روز جهاني هلوكاست در اوائل بهمن سال جاري خبر داد.
مجموعه انيميشن «هلوكاست» جهت پخش از شبكه هاي برون مرزي، به صدا و سيما واگذار خواهد شد.
اختتاميه نخستين جشنواره مردمي فيلم عمار برگزار شد
نخستين جشنواره مردمي فيلم عمار با برگزاري مراسم اختتاميه و تقدير از برگزيدگان، جمعه 17 دي در تالار اسوه به كار خود پايان داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، دكتر حسن عباسي نظريه پرداز و از داوران جشنواره در اين مراسم سخنراني كرد و گفت: در اين جشنواره شاهد تولد طيف جديدي از مستندسازاني بوديم كه از اين رسانه براي انتقال پيام خود استفاده مي كنند. اين تولد را بايد به فال نيك گرفت و آن را سرآغاز يك جنبش و بالاتر از آن يك جريان در سينماي مستند ايران دانست.
وحيد جليلي، كارشناس فرهنگي و يكي از داوران جشنواره فيلم عمار نيز در اين مراسم گفت: جشنواره عمار مي خواهد نقطه شروعي باشد براي مقابله با جريان وقيح و ضد مردمي روشنفكري، جرياني كه آنچنان بر فضاي رسانه اي و هنري كشور پنجه انداخته كه كسي جرات نكند حتي واقعيات كشور را بيان كند.
در پايان اين مراسم، برگزيدگان به اين شرح معرفي شدند: رتبه نخست؛ فيلم «يزدان تفنگ ندارد» به كارگرداني حسين شمقدري، رتبه دوم؛ «ايران سبز» به كارگرداني محمدرضا دهشيري و رتبه سوم؛ «پايان فراموشي» به كارگرداني محمدمهدي خالقي.
همچنين هيئت داوران نخستين دوره جشنواره فيلم عمار از نادر طالب زاده به خاطر توليد مستند حرفه اي «تقلب واقعي» و محسن اسلام زاده براي توليد مستند «خيابان شهادت» تقدير كردند. گفتني است، حسين شمقدري جايزه خود را به خانواده شهيد محمد گلدوي و محمدرضا دهشيري جايزه خود را به پدر شهيد حسين غلام كبيري تقديم كردند.
حضور 72 كشور در سومين جشنواره بين المللي
هنرهاي تجسمي فجر
سيد مسعود شجاعي طباطبايي از حضور هنرمندان برجسته 72 كشور جهان در بخش كاريكاتور سومين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر خبر داد.
عضو شوراي هنري سومين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر گفت: در اين دوره از جشنواره هنرمنداني از 72 كشور دنيا آثار خود را براي شركت در جشنواره ارسال كرده اند، اين آمار بيش از هر چيزي گوياي اين نكته است كه در سطح بين المللي داراي اعتبار ويژه اي هستيم.
وي افزود: شاهد حضور بسياري از كاريكاتوريست هاي حرفه اي جهان در اين دوره از جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر هستيم، ضمن آنكه هنرمندان بسياري از برزيل، چين و تركيه آثار ارزنده اي را براي شركت در اين جشنواره ارسال كرده اند.
داوري 435 اثر در دهمين دوره جايزه ادبي شهيد حبيب غني پور
هيئت داوران دهمين دوره جايزه ادبي «شهيد حبيب غني پور» 435 عنوان كتاب را براي اعلام نفرات برگزيده و تقديري بررسي و داوري مي كند.
در بخش كودك اين رويداد ادبي، هيئت داوران تعداد 70 عنوان كتاب و در بخش نوجوان تعداد 90 عنوان كتاب را مورد بررسي قرار مي دهند.
دهمين دوره جايزه ادبي شهيد «حبيب غني پور» نيمه اول اسفند سال جاري و همزمان با سالروز شهادت آن شهيد برگزار مي شود.
روايت «فتنه 88» در مجموعه داستان رحيم مخدومي
دبير جشنواره داستان «فتنه»، از نگارش مجموعه داستاني در ارتباط با وقايع پس از انتخابات سال 88 خبر داد.
به گزارش شبكه ايران، رحيم مخدومي ضمن خبر از داوري و بررسي آثار رسيده به اين جشنواره، در اشاره به اثر تازه خود گفت: پس از اتمام اين جشنواره، مجموعه داستاني را با محوريت فتنه 88 خواهم نوشت كه در آن سعي دارم همانند برخي كتاب هاي قبلي ام كه برگرفته از خاطرات بوده، با استفاده از خاطرات ديگر افراد، اين جريان را به تصوير بكشم.
اين نويسنده همچنين تاكيد كرد: علاوه بر استفاده از خاطرات رسيده به جشنواره، با رجوع به برخي افراد كه درگير اين جريان بوده اند، اطلاعات مناسبي را بدست آورده ام كه در حال حاضر طرح ها و سوژه هاي لازم را در اختيار دارم و به زودي نوشتن آن را آغاز مي كنم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14