(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 دی 1389- شماره 19841

شهري كه تنها سرمايه گذاري اش برج سازي است
معاون وزير جهاد كشاورزي در امور توليدات دامي: زنبورداران سراسر كشور بيمه مي شوند
فرماندار همدان: عرضه مواد غذايي در كيسه هاي پلاستيكي رنگي ممنوع است
اختصاص 22 هكتار زمين براي احداث مجتمع چند منظوره در سرعين
طرح صدور سند تك برگي در سيستان و بلوچستان اجرايي شد
شيوع سالك در برخي روستاهاي مرزي گلستان
راه اندازي جمعيت بانوان فرهيخته به منظور بومي سازي طرح هاي فرهنگي
توقف احداث جاده درجنگل ابر به دليل مشكلات زيست محيطي
فرمانده نيروي زميني ارتش: طرح تحول نيروي زميني ارتش ابلاغ شده است
معاون بهداشت و پيشگيري سازمان دامپزشكي: سلامت گوشت هاي وارداتي را تضمين مي كنيم
بهره برداري از روش بهينه سرمايش هواي ورودي توربين هاي گازي
مشاور فرهنگي رئيس كل دادگستري آذربايجان غربي:امنيت خوي مديون دادستان شهيد آن است
ارتقاي مجتمع آموزش عالي نيشابور به دانشگاه
تاكسي ها و خودروهاي آژانس دوگانه سوز مي شوند
اعلام موجوديت جبهه متحد اصولگرايان در مازندران
تشكيل ستاد مديريت تنش سرما در مازندران



شهري كه تنها سرمايه گذاري اش برج سازي است

با طرح ايجاد برج بزرگي در يكي از حساس ترين و شلوغ ترين نقاط خيابان زند شيراز، خاطره ماجراي برج هاي دوقلوي شيراز مشهور به ساختمان محمدپور كه سه سال قبل جنجال بزرگي در شيراز آفريد، مجددا زنده شد و اتفاقا برخي از حاميان اين پروژه كساني هستند كه قبلا نيز طرفدار پروژه مشكل دار محمدپور بودند. البته اين پروژه با مخالفت صريح «حسين قاسمي» فرماندار شيراز مواجه شده است كه ضمن اعلام مخالفت با اين طرح اعلام كرد «من مخالف سرمايه گذاري نيستم و از سرمايه گذاري حمايت مي كنم اما اجازه نمي دهم داستان برج هاي دوقلوي شيراز تكرار شود.» وي مي گويد: «ظرفيت محور زند و به ويژه ميدان نمازي سال هاست كه از نظر ترافيكي اشباع شده و ديگر امكان ايجاد و احداث مجتمع تجاري در اين محدوده نيست و قطعا با ايجاد مجتمع تجاري
25 طبقه حجم ترافيكي هسته مركزي شهر سنگين تر مي شود.» حسين قاسمي در اين باره مي گويد: «وجود مراكز درماني و اورژانس مركزي و اصلي شهر اجازه نمي دهد كه ترافيك سنگين تر شود و علاوه بر آن قطع درختان در اين منطقه پرترافيك منجر به آلودگي هواي اين منطقه حساس مي شود.» فرماندار شيراز خطاب به حاميان و سرمايه گذاران اين پروژه مي افزايد: «نمي دانم چرا عده اي اصرار بر ايجاد مجتمع هاي متعدد تجاري دارند؟ مگر سرمايه گذاري فقط برج سازي است؟» وي در پايان مي گويد: «اعضاي شوراي شهر بايد مكان هاي مناسب را به سرمايه گذاران پيشنهاد بدهند تا به شهر ضربه وارد نشود.»
اقدام فرماندار شيراز در رد مصوبه شورا بازتاب بسيار مثبتي در محافل عمومي و متخصصان امور شهري داشته و آن را نشانه اي از روحيه شجاعت و دقت نظر فرماندار دانسته اند. متأسفانه اخيرا برخي از اعضاي دوم خردادي شوراي شهر شيراز كه خانواده برخي از آنها مشهور به وابستگان رژيم گذشته مي باشد، تحت عنوان حمايت از سرمايه گذاري اقداماتي را آغاز كرده اند كه نهادهاي مسئول نيز نسبت به آن حساس شده و اميد است فارغ از اعمال نفوذها و برخي رابطه ها اقدامات لازم و اميدواركننده در اين حوزه صورت پذيرد.
شيراز- خبرنگار كيهان

 



معاون وزير جهاد كشاورزي در امور توليدات دامي: زنبورداران سراسر كشور بيمه مي شوند

كرج- خبرنگار كيهان:
با حمايت مالي دولت، تمامي زنبورداران سراسر كشور تحت پوشش بيمه قرار مي گيرند.
معاون وزير جهاد كشاورزي در امور توليدات دامي كشور در هفتمين سمينار پژوهشي زنبور عسل كشور در مؤسسه تحقيقات علوم دامي كشور در كرج گفت: يكي از مشكلات و چالش هاي پيش روي زنبورداران عدم بيمه اين صنف است كه از اين پس با حمايت دولت اين مشكل برطرف مي شود.
سعادت الله عباسي با اشاره به تشويق زنبورداران به بيمه شدن افزود: بر اين اساس 30 الي 60 درصد حق بيمه زنبورداران توسط دولت و مابقي توسط زنبوردار پرداخت مي شود. وي يكي از چالش هاي بخش زنبور عسل را عدم تعامل بين علم، تشكل، صنعت و توليد كننده عنوان كرد و گفت: از عمده فعاليت هاي اين معاونت تعامل برقرار كردن بين اين سه ضلع است. اين مقام مسئول اظهار اميدواري كرد تا با كمك صندوق بيمه حمايت بتوانيم آموزش هاي لازم را در جهت ارتقاء زنبورداري و توليدات عسل طبيعي ارائه دهيم.

 



فرماندار همدان: عرضه مواد غذايي در كيسه هاي پلاستيكي رنگي ممنوع است

همدان - خبرنگار كيهان:
فرماندار همدان در كار گروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان همدان گفت: عرضه مواد غذايي، ميوه و هرگونه خوراكي فاقد بسته بندي در كيسه هاي پلاستيكي رنگي عامل تهديد سلامت شهروندان بوده و ممنوع است.
حسن قهرماني مطلق با تاكيد بر رعايت بهداشت در واحدهاي صنفي افزود: واحدهاي صنفي بعضاً مواد خوراكي را در پلاستيك هاي بازيافتي رنگي عرضه مي كنند و متاسفانه گاهي شهروندان نيز اين خوراكي ها را در يخچال با همان پلاستيك غيربهداشتي نگهداري مي كنند.
فرماندار همدان با اشاره به نگهداري غيرمجاز دام در محدوده مناطق مسكوني اظهار داشت: نگهداري، چرا و خريد و فروش دام در مناطق مسكوني اقدام عليه بهداشت عمومي تلقي مي شود و چنين واحدهايي توسط شهرداري شناسايي شده و از طريق اعلام مركز بهداشت به مراجع قضايي، با آنها برخورد قانوني صورت مي گيرد.
وي يادآور شد: شهرك دام جهان آباد براي انتقال دامداري هاي غيرمجاز سطح شهر تاسيس شده كه عليرغم برخورداري از امكانات لازم براي استقرار 130 واحد دامداري، فقط حدود 30 واحد در آن استقرار يافته اند.
قهرماني مطلق افزود: بعد مسافت اين شهرك براي برخي از دامداري ها مطلوب نيست كه جهاد كشاورزي بايد با جانمايي محل استقرار و عرضه دام در مكان مناسبي به انتقال اين دامداري ها برنامه ريزي كند.
وي در ادامه خواستار عدم ارايه هرگونه خدمات دولتي به دامداري هاي غيرمجاز شد و گفت: خدمات حمايتي دولت صرفاً به واحدهايي تعلق مي گيرد كه فعاليت مجاز و قانوني داشته باشند.

 



اختصاص 22 هكتار زمين براي احداث مجتمع چند منظوره در سرعين

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: حدود 22 هكتار زمين براي احداث مجتمع فوق تخصصي درماني، آموزشي و توريستي پروفسور خدادوست در شهر توريستي سرعين تامين شده است.
سيدحسين صابري در جلسه هماهنگي تشكيل يافته در استانداري افزود: نقشه هاي اوليه مورد نياز تهيه شده و انتظار مي رود مجريان طرح با سرعت هرچه بيشتر در جهت تجهيز كارگاه و عمليات اجرايي اين پروژه اهتمام نمايند.
وي با بيان اين كه حمايت هاي استانداري از طرح يادشده به انحاي مختلف از جمله با كمك به تغيير كاربري زمين در نظر گرفته شده ادامه خواهد يافت تصريح نمود: به موجب برآوردهاي اوليه مجريان مربوط، اين طرح حداقل 700 ميليارد ريال سرمايه گذاري را در منطقه به دنبال خواهد داشت. وي با مدنظر قراردادن اين مهم، دستگاه هاي اجرايي دخيل هم موظف شده اند همه گونه همكاري قانوني را براي كمك به اجراي طرح به عمل آورند.
وي با اشاره به موقعيت خاص سرعين از حيث گردشگري گفت: اجرا و به بهره برداري رسيدن اين پروژه زمينه ساز رونق توريسم درماني نيز خواهد بود كه بركات اين مهم نبايد از نظر دور بماند.

 



طرح صدور سند تك برگي در سيستان و بلوچستان اجرايي شد

زاهدان-خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك استان سيستان و بلوچستان از اجرايي شدن طرح صدور سند تك برگي اين استان خبر داد.
غلامرضا شهرياري گفت: طرح صدور سند تك برگي در 5 فاز اجرايي شده است كه در اثر آن، از وقوع اشتباه و از بين رفتن حق مالكان جلوگيري مي شود.
وي اضافه كرد: اصلاح فرايند صدور سند مالكيت بدون تغيير در قوانين، كاهش هزينه ها و ملاحظات زيبا شناختي مطابق با فرهنگ غني ايراني از جمله مزيت هاي اجراي طرح صدور سند تك برگي است.
شهرياري در پايان، جامع و خوانا بودن اطلاعات در سند تك برگي را از ديگر مزيت هاي اين سند دانست.

 



شيوع سالك در برخي روستاهاي مرزي گلستان

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
فرماندار گنبدكاووس بر ضرورت مقابله جدي با بيماري «سالك» توسط مركز بهداشت در برخي مناطق مرزي اين شهرستان تاكيد كرد.
«غلامعلي سوسرايي» در جلسه شوراي سلامت و امنيت غذايي اين شهرستان، گفت: متأسفانه بدليل شرايط نامساعد جوي سال جاري شاهد شيوع بيماري سالك در برخي روستاهاي مناطق مرزي اين شهرستان بوده ايم.
وي، مقابله جدي با عوامل انتقال اين بيماري و آموزش همگاني مردم از سوي مركز بهداشت و برخي نهادهاي فرهنگي و اجرايي براي پيشگيري از بيماري را امري ضروري دانسته و افزود: همه مسئولان شهرستان بايد براي مقابله و پيشگيري از اين بيماري با مركز بهداشت همكاري نمايند تا تلفات اين بيماري به حداقل برسد.
سوسرايي همچنين بر لزوم برگزاري كارگاه آموزشي در مناطق مرزي «داشلي برون» و كانون بيماري سالك در اين بخش مرزي و درمان بموقع مبتلايان از سوي مركز بهداشت تاكيد كرد.
دكتر «فريد عابدي» سرپرست شبكه بهداشت و درمان گنبدكاووس نيز در اين جلسه با بيان اينكه فرايند بيماري سالك شش ماه مي باشد، گفت: براي كاهش تلفات ناشي از اين بيماري بايد آموزش هاي لازم به خانواده ها داده شود تا بيماري در مراحل اوليه درمان شود.

 



مدير گروه برنامه ريزي بانوان سازمان تبليغات اسلامي عنوان كرد
راه اندازي جمعيت بانوان فرهيخته به منظور بومي سازي طرح هاي فرهنگي

سنندج- خبرنگاركيهان:
مدير گروه برنامه ريزي بانوان سازمان تبليغات اسلامي، هدف از راه اندازي جمعيت بانوان فرهيخته در استانها را بومي كردن برنامه ها و طرح هاي فرهنگي توصيف كرد.
«فرزانه نيكوبرش» در نشست خبري با خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان با اعلام اين مطلب افزود: سازمان تبليغات اسلامي به عنوان يك سازمان فرهنگي مذهبي جمعيت بانوان فرهيخته در هر استان را با حضور 30 تا 50بانوي فعال راه اندازي كرده است.
وي اظهار داشت: اين بانوان فرهيخته كه با شرايط و فرهنگ بومي استان و نيازهاي بانوان آشنايي كامل دارند مي توانند با ارائه طرحها و برنامه ريزي مناسب بويژه در زمينه پوشش بانوان تأثيرگذاري بيشتري داشته و شرايط مناسبي بوجود آورند.
وي درخصوص جنگ نرم دشمنان كه خانواده ها را هدف قرار داده است و وجود شبكه هاي متعدد ماهواره اي عليه ايران اسلامي گفت: امروز رسانه هاي ديداري و شنيداري تأثيرپذيري فراواني در جامعه ما دارند و بايد دستگاههاي ملي، فرهنگي و اجرايي با احساس ضرورت با تقويت باورهاي فكري و رفتارهاي اجتماعي و با تأثيرگذاري و تلاش مضاعف در بخش فرهنگي، بيشتر بتوانند در جامعه تغيير نگرشي ايجاد كنند.

 



پس از گذشت ماهها از آغاز عملياتتوقف احداث جاده درجنگل ابر به دليل مشكلات زيست محيطي

شاهرود- خبرنگاركيهان:
احداث جاده درجنگل ابر به دليل مشكلات زيست محيطي متوقف شده است.
مديركل راه و ترابري استان سمنان با اعلام اين خبر گفت: احداث جاده شاهرود به علي آباد كتول كه از جنگل ابر عبور مي كند و كار مطالعاتي آن انجام شده است به علت مشكلات زيست محيطي متوقف شده است.
قربانپور از استقرار پزشك در جاده هاي استان سمنان خبر داد و گفت: 141 كيلومتر گردنه برف گير درراههاي استان وجود دارد.
وي با اشاره به وجود 8162 كيلومتر بزرگراه، راه اصلي، فرعي و روستايي در استان گفت: استان سمنان از بهترين و بيشترين راه هاي كشور برخوردار است.

 



فرمانده نيروي زميني ارتش: طرح تحول نيروي زميني ارتش ابلاغ شده است

تبريز-خبرنگاركيهان:
با تصويب فرماندهي كل قوا و با هدف افزايش آمادگي ارتش در مناطق مختلف كشور، طرح تحول نيروي زميني، براي اجرا، ابلاغ شده است.
فرمانده نيروي زميني ارتش در معارفه اميرسرتيپ «حبيب-ميربي رنگ» به عنوان فرمانده جديد لشكر 21 حمزه سيدالشهدا آذربايجان با اعلام خبر فوق افزود: آمادگي ارتش در نواحي مختلف كشور افزايش يافته و اين، جزو اهداف طرح تحول است كه در آن مختصات و پيش بيني هاي لازم براي روبه رو شدن با دشمن در هر شرايطي در نظر گرفته شده است
وي در پايان افزود : در اين در طرح، قرارگاههاي تاكتيكي متعددي پيش بيني شده است كه يكي از مهم ترين قرارگاه ها، قرارگاه شمال غرب است.
سرتيپ احمدرضا پوردستان گفت: 11 سپتامبر يك خيمه شب بازي بود كه براي تجاوز به كشورهاي اسلامي تنظيم و اجرا شد و مي خواستند پس از عراق، به ايران حمله كنند ولي رهبري قاطع مقام عظماي ولايت، ولايت مداري مردم، آمادگي نيروهاي نظامي و نيز وجود تلفات سنگين نيروهاي آمريكا در عراق، مانع از اين امر شد و دشمن به سوي جنگ نرم روي آورد.
وي همچنين از شخصيت و فرماندهي شهيد فروزنده فرمانده سابق لشكر 21 حمزه آذربايجان تقدير كرد.

 



معاون بهداشت و پيشگيري سازمان دامپزشكي: سلامت گوشت هاي وارداتي را تضمين مي كنيم

قزوين - خبرنگار كيهان:
معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشكي گفت: همه شبكه واردات گوشت تحت نظارت دامپزشكي بوده و سلامت آن قابل تاييد است.
سعيد چرخكار با اشاره به واردات گوشت به استان اظهار داشت: مجوز گوشت هاي وارداتي توسط دامپزشكي صادر مي شود و از كشورهايي كه وضعيت بيماري هاي خود را به سازمان جهاني بهداشت دام گزارش مي دهند و همچنين توسط نماينده ناظر دامپزشكي موضوع بررسي مي شود.
وي افزود: در مبدا نيز گوشت وارداتي مورد آزمايش قرار مي گيرد و اجازه عرضه داده مي شود بنابراين همه شبكه تحت نظارت دامپزشكي بوده و سلامت گوشتها قابل تاييد است. معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشكي گفت: كشورهايي كه از آنها واردات صورت مي گيرد براساس شرايط زمان انتخاب مي شوند و سعي مي شود كه تعداد كشورها از تعداد محدودي فراتر رود تا فضا براي انتخاب وجود داشته باشد البته از طرفي نيز اين امر مورد توجه است كه تعداد كشور زياد نباشد كه بتوان نظارت كرد.
وي يادآور شد:ما اگر از سلامت دام اطمينان داشته باشيم، سلامت فرآورده تا حد زيادي تامين مي شود مگر شرايط عمل آوري و تهيه مناسب نباشد ولي اگر دام سالم باشد مي توانيم تا حد زيادي از سلامت فرآورده مطمئن باشيم.

 



رئيس گروه تحقيقات برق منطقه اي خوزستان خبر داد
بهره برداري از روش بهينه سرمايش هواي ورودي توربين هاي گازي

اهواز- خبرنگار كيهان:
رئيس گروه تحقيقات برق منطقه اي خوزستان گفت: انتخاب و طراحي روش بهينه سرمايش هواي ورودي براي توربين هاي گازي آبادان توسط متخصصان داخلي انجام شد.
فاطمه خبازي پور اظهار داشت: با وجود مزاياي فراواني كه توربين هاي گازي دارند، تغييرات شرايط محيطي از جمله دما، فشار و رطوبت بر عملكرد آنها تاثير زيادي دارد و طبق تحقيقات به عمل آمده به طور متوسط به ازاي هر يك درجه سانتي گراد افزايش دماي هواي محيط نيم تا يك درصد توان خروجي آنها كاهش پيدا مي كند.
وي اضافه كرد: با توجه به شرايط آب و هوايي بسيار گرم در آبادان، توان توليدي توربين هاي گازي نيروگاه به ويژه در اوج گرما كه همزمان با پيك مصرف انرژي است كاهش چشمگيري پيدا مي كند. از اين رو آمار توليدي واحدهاي اين نيروگاه نشان مي دهد توان خروجي هر واحد گازي در اوج گرما به حدود 94 مگاوات مي رسد كه نسبت به شرايط استاندارد بيش از 29 مگاوات افت دارد.
خبازي پور تصريح كرد: در اين پروژه ابتدا وضعيت عملكرد توربين هاي نيروگاه بررسي و سپس انواع روش هاي خنك كاري مقايسه شد كه با توجه به اهميت پارامترهاي مختلف از جمله ميزان افزايش انرژي يا مدت زمان بازگشت سرمايه، انتخاب هاي متفاوتي وجود دارد.
رئيس گروه تحقيقات برق منطقه اي خوزستان با اشاره به نتايج كسب شده، اظهار داشت: با توجه به بررسي هاي انجام گرفته، اولويت هاي به كارگيري روش هاي خنك كاري هواي ورودي به منظور بهبود عملكرد و افزايش توان توليدي نيروگاه هاي آبادان شامل سيستم تبخيري فاگ، سيستم تبخيري مديا و سيستم تبريد جذبي آب- آمونياك هستند.
وي گفت: با استفاده از سيستم تبخيري فاگ در هفت ماه گرم سال بيش از 51 هزار مگاوات ساعت افزايش انرژي توليدي ميسر مي شود و در سيستم تبخيري مديا، انرژي توليدي را 46 هزار مگاوات ساعت افزايش مي دهد.
خبازي پور افزود: براساس محاسبات صورت گرفته افت توان توليدي در نيروگاه آبادان 110 مگاوات است و براي جبران اين كاهش توان بايد يك واحد جديد با هزينه 80 ميليون دلار، نصب و راه اندازي شود و يا از روش هاي سرمايش هواي ورودي استفاده شود كه هزينه آن يك چهارم است.
وي همچنين تاكيد كرد: با در نظر گرفتن هزينه هاي سيستم هاي مختلف و حداكثر توان توليدي قابل قبول، سيستم تبخيري فاگ بهترين نوع سرمايش تعيين شده است.

 



مشاور فرهنگي رئيس كل دادگستري آذربايجان غربي:امنيت خوي مديون دادستان شهيد آن است

اروميه- خبرنگار كيهان:
مشاور فرهنگي رئيس كل دادگستري آذربايجان غربي گفت: وجود شهيد حاج قليزاده دادستان فقيد خوي براي استقرار امنيت در شهرستان بسيار مؤثر بود.
عباس نوري كه به مناسبت نخستين سالگرد شهادت آن مرحوم با خبرنگار ما مصاحبه مي كرد درباره خصوصيات شهيد قليزاده افزود: اين شهيد بزرگوار در طول خدمت خود قاضي و دادستان نمونه كشوري شناخته شد و به حق به عنوان مرد حق و عدالت زبانزد عام و خاص بود و براي خدمت سر از پا نمي شناخت و در جهت احقاق حق و اداي وظيفه شب و روز برايش فرقي نداشت.
وي ادامه داد: شهيد حاجي قلي زاده فردي متقي و قانون مند بودند و كارهايش براساس قانون بوده و محكم مي ايستادند تا قانون اجرا شود و هيچ توصيه اداري را نمي پذيرفتند و از خدمت به مردم و انقلاب و نظام مقدس اسلامي خسته نمي شدند.
رئيس شعبه پنجم دادگاه تجديدنظر استان آذربايجان غربي در زمينه فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي شهيد حاج قليزاده گفت: ايشان در زمينه فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي نيز سرآمد همگان بود تا آنجايي كه خارج از وظايف شغلي خود در سمت هايي نظير عضويت در شوراي فرهنگ عمومي شهرستان خوي، تدريس در دانشگاه هاي آزاد اسلامي و پيام نور شهرستان هاي خوي و ماكو، رياست مجمع خيرين دانشگاه ساز شهرستان خوي، رياست انجمن حمايت از زندانيان، ايجاد مركز ترك اعتياد عين الحيات فعاليت و خدمات چشمگيري داشت. به طوري كه عين الحيات به عنوان برترين مركز اعتياد از سوي سازمان بين الملل شناخته شده بود و قرار است به عنوان الگو در ساير جاها از تجارب ايشان استفاده شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه عملكرد اين شهيد بزرگوار را در زمينه مبارزه با گروه هاي تروريستي چگونه ارزيابي مي كنيد گفت: اين مرد خداجو و ولايت مدار همواره در زمينه رسيدگي به پرونده هاي گروهك هاي تروريستي و ضدانقلاب، زمين خواري و مفاسد اخلاقي نيز عملكرد درخشاني داشت و خدمت به مردم را جزو افتخارات زندگي محسوب مي كرد و همه كارهايش صبغه الهي داشت.
نوري در پايان گفت: اين بزرگ مرد عرصه عدالت و تقوي در سال 1381 و در جريان مبارزه با رباخواري، يكي از قضات بسيار فعال در اين زمينه بود كه در آن مقطع حساس موجبات رهايي و نجات بسياري از قربانيان ربا از زندان را فراهم ساخت.
گفتني است شهيد ولي حاج قليزاده دادستان فقيد و مظلوم شهرستان خوي بود و در مورخه 28/10/88 بدست گروهك معاند پژاك به شهادت رسيد ضمناً آن شهيد والامقام جزو خيرين و پرچمدار مبارزه با ربا و مفاسد اجتماعي و اقتصادي و زمين خواري در استان آذربايجان غربي بودند.

 



ارتقاي مجتمع آموزش عالي نيشابور به دانشگاه

نيشابور- خبرنگاركيهان:
نماينده مردم نيشابور و فيروزه درمجلس شوراي اسلامي از ارتقاي مجتمع آموزش عالي نيشابور به دانشگاه در آينده نزديك خبر داد.
حجت الاسلام دكتر سيدعلي حسيني اظهارداشت: در جلسه اي كه با وزير علوم، تحقيقات و فناوري داشتيم، دكتر دانشجو راغب به احداث ساختمان مجتمع بودند و قرار شد 50درصد هزينه ساخت از منابع كشوري و 50درصد از طبق منابع استاني بوسيله استانداري خراسان رضوي تامين شود.
وي درخصوص ارتقاي مجتمع آموزش عالي نيشابور به دانشگاه نيز افزود: براي تبديل شدن مجتمع به دانشگاه نيازمند 5 دانشكده هستيم كه درحال حاضر، تنها 3 دانشكده درنيشابور وجود دارد.
حسيني تصريح كرد: البته براساس لايحه پنجم وزارت آموزش و پرورش مكلف است درسال اول اجراي برنامه مجموعه هاي خود را دراختيار وزارت علوم قرار دهد كه دراين صورت 3 مجموعه درنيشابور به ديگر مجموعه هاي دانشگاهي اضافه مي شود و مي توان براين اساس مجتمع آموزش عالي نيشابور به دانشگاه ارتقا داد.

 



تاكسي ها و خودروهاي آژانس دوگانه سوز مي شوند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري اصفهان گفت: تمام آژانس ها و خودروهاي تاكسي تك سوز با بهره گيري از سهميه دولتي دوگانه سوز مي شوند.
«عليرضا تاجمير رياحي» افزود: تمام خودروهاي آژانس و سرويس مدارس تحت نظارت سازمان تاكسيراني و نيز تاكسي هاي تك سوز مي توانند با مراجعه به سازمان تاكسيراني و اخذ معرفي نامه اقدام به دوگانه سوز كردن خودرو خود كنند.
وي ادامه داد: هم اكنون در سطح شهر بيش از 5 هزار سرويس مدرسه و آژانس تحت نظارت اقدام به جابه جايي افراد مي كنند كه برخي از اين افراد از طريق سهميه آزاد اقدام به دوگانه سوز كردن خودروي خود كرده اند.
تاجمير رياحي اضافه كرد: تعداد تاكسي هاي تك سوز كه از بنزين براي سوخت خودروي خود استفاده مي كنند محدود است چرا كه بيشتر تاكسي هاي پلاك عمومي به صورت دوگانه سوز مي باشد. وي از رانندگان خواست هرچه سريعتر در اين باره اقدام كنند.

 



اعلام موجوديت جبهه متحد اصولگرايان در مازندران

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
تشكل جديد و فراگير استاني اصولگرايان با نام «جبهه پيروان ولايت» در استان مازندران اعلام موجوديت كرد.
«جبهه پيروان ولايت» عنوان تشكيل جديد و فراگير استاني اصولگرايان در مازندران است كه فعاليت خود را در گستره شهرستانهاي قائم شهر، سوادكوه و جويبار آغاز كرده است.
حفظ و ساماندهي و ايجاد وحدت بين نيروها و تشكل هاي مختلف اصولگرايي و تشكيل جبهه واحد براي بهره گيري از ظرفيت هاي بالاي فعالان سياسي اصولگرايي از اهداف اصلي تأسيس جبهه پيروان ولايت اعلام شد.

 



تشكيل ستاد مديريت تنش سرما در مازندران

ساري- خبرنگاركيهان:
ستاد مديريت تنش سرما باحضور رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران، در اين استان تشكيل شد.
در اولين جلسه اين ستاد كه با حضور مهندس عنايت الله تورنگ رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران، يحيي ابطالي معاون بهبود توليدات گياهي سازمان، مرتضي ولي پور مدير حفظ نباتات و دبير اين ستاد وحيد كاوه مدير زراعت سازمان و نمايندگان مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي و اداره كل هواشناسي، صندوق بيمه محصولات كشاورزي تشكيل شد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران ضمن اشاره به تغييرات جوي در سال هاي اخير برآمادگي بخش هاي مختلف براي اطلاع رساني و آموزش هاي كاربردي به كشاورزان و بهره برداران و توليدكنندگان در جهت كاهش و به حداقل رساندن خسارت هاي سرما و كاهش درجه حرارت به بخش هاي مختلف كشاورزي تأكيد كرد، وي همچنين جبران خسارت هاي احتمالي در اثر سرما و برودت هوا و بررسي دقيق و سريع كارشناسي صندوق بيمه محصولات كشاورزي را خواستار شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14