(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 دی 1389- شماره 19841

اعتبار آرم هاي طرح ترافيك فعلي تا پايان سال
با مشاركت شهروندان شمال تهران 10 پاركينگ طبقاتي مكانيزه احداث مي شود
14 ميليارد ريال هديه ازدواج به مددجويان بهزيستي
20 مورد بازرسي برنامه اي و سرزده از نيروي انتظامي در سال جاري
سخنگوي شوراي شهر: فعاليت مسافربرهاي شخصي تخلف است
عضو كميته كشوري مبارزه با بيماري هاي عفوني: ابتلاي 260 نفر به آنفلوآنزاي خوكي
پايتخت تا پايان هفته زير صفر مي ماند
در محور زرند- راور نقص فني هوو باز هم قرباني داد
قلب دانش آموز نيشابوري با همت خيرين مي تپد
كلاهبرداري ميليوني از بانك از طريق جعل سند
حوادث كوتاه از كشور
رويدادهاي خارجي
هشدار نسبت به يخ زدگي كنتورها و انشعابات آب
ارتكاب قتل براي ازدواج با همسر مقتول
برخورد با 26هزار تاكسي متخلف در تهران
سومين شهردار مكزيك كشته شد



اعتبار آرم هاي طرح ترافيك فعلي تا پايان سال

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران گفت: آرم هاي طرح ترافيك فعلي تا 29اسفند امسال اعتبار دارد.
وحيد نوروزي در پاسخ به اين پرسش كه امكان تمديد مهلت اعتبار آرم هاي فعلي وجود دارد، گفت: در صورتي كه آرم ها صادر شود نيازي به تمديد اعتبار نيست؛ ولي در صورتي كه نتوانيم و كار به هر دليلي به تعويق بيفتد آن موقع در اين زمينه تصميم گيري خواهيم كرد.
به گفته نوروزي، تلاش مي كنيم تا پايان سال بيش از 70 تا 80درصد آرم هاي سال آينده صادر شود.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با بيان اينكه ثبت نام آرم هاي طرح ترافيك آغاز شده است، به فارس گفت: ثبت نام تا پايان دي ادامه دارد.
نوروزي تصريح كرد: از بهمن شروع به پايش افراد ثبت نامي كرده و قبل از 20بهمن واجدين شرايط دريافت آرم طرح ترافيك را معرفي مي كنيم.
همچنين مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي شهر تهران گفت: حدود يك ميليون خودروي فاقد معاينه فني در شهر تهران تردد مي كنند.
وي ادامه داد: از ابتداي سال تاكنون 68 هزار تاكسي مورد معاينه فني قرار گرفته اند و ميزان مراجعات تاكسي ها به مراكز معاينه فني در مجموع رشد 15درصدي داشته است.
نوروزي افزود: از ابتداي سال تاكنون مجموعا 860 هزار خودرو شهر تهران به مراكز معاينه فني مراجعه كرده اند كه نسبت به سال گذشته در اين زمينه شاهد رشد 20درصدي مراجعات بوده ايم، با اين وجود هنوز حدود 1 ميليون خودروي فاقد معاينه فني در شهر تردد دارند و ميزان مراجعات خودروها به مراكز معاينه فني از حد ايده آل فاصله دارد.

 



با مشاركت شهروندان شمال تهران 10 پاركينگ طبقاتي مكانيزه احداث مي شود

با تلاش شهرداري منطقه يك و جذب سرمايه گذاران و مشاركت هاي مردمي، 10 پروژه بزرگ در شمال تهران در حال اجرا است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك تهران، مجيد محمدي رئيس اداره سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي شهرداري اين منطقه، با اعلام اين خبر گفت: با تكميل و بهره برداري از اين طرح ها 3 هزار و 300 پاركينگ به ظرفيت منطقه افزوده مي شود.
محمدي به 30 پروژه مشاركتي شامل پاركينگ هاي عمومي، تالار پذيرايي، مجموعه هاي خدماتي و توريستي اشاره كرد و افزود: با توجه به مطلوب بودن تسهيلات و امتيازاتي كه براي احداث پاركينگ به صورت مشاركتي اختصاص يافته، سرمايه گذاران به سرمايه گذاري در اين بخش ترغيب مي شوند.
وي به برخي از اين پروژه ها اشاره كرد و گفت: پاركينگ طبقاتي الهيه با پيشرفت 90 درصدي و ظرفيت 288 واحد، پاركينگ طبقاتي و مكانيزه دزآشيب با تامين 600 واحد، پاركينگ طبقاتي تجاري زعفرانيه با 25درصد پيشرفت و 173واحد، پاركينگ طبقاتي در ضلع شمالي ميدان تجريش با 1000 واحد، پروژه خيابان ولي عصر(عج) با تأمين 300 واحد و پروژه گلابدره با 570 واحد از نمونه هاي جذب مشاركت مردمي و سرمايه گذاري بخش خصوصي است.
وي با بيان اينكه علاوه بر اين پروژه ها بررسي و مطالعه تعدادي پروژه به منظور جذب سرمايه هاي مردمي در دستور كار قرار دارد، اضافه كرد: بزرگترين مجموعه ورزشي تفريحي پارك آبي، مجموعه خدماتي (پاركينگ عمومي)، مركز فرهنگي ورزشي و تجاري) در دركه پروژه خدماتي- رفاهي و چند پاركينگ مكانيزه از جمله پروژه هاي در حال بررسي است.

 



در دور سوم سفرهاي استاني پرداخت شد
14 ميليارد ريال هديه ازدواج به مددجويان بهزيستي

دبير ستاد ازدواج و امور جهيزيه سازمان بهزيستي گفت: براساس مصوبات دور سوم سفرهاي استاني رياست جمهوري و هيئت وزيران 14ميليارد ريال هديه ازدواج به معلولان و مددجويان تحت پوشش سازمان بهزيستي پرداخت شد.
«رضا كردي» افزود: اجراي اين طرح با هدف هدايت و تسهيل امر ازدواج، در بين جامعه هدف سازمان بهزيستي و حمايت و تقويت مراكز دولتي صورت گرفته است.
اين مقام مسئول در سازمان بهزيستي ادامه داد: اعتبار ياد شده به هشت استان كشور و به حدود 700 مددجو و معلول جامعه هدف سازمان بهزيستي پرداخت شده است.
كردي به ايرنا گفت: در اين جهت به هر يك از اين زوج ها 10ميليون ريال كمك هزينه به صورت نقدي و بلاعوض پرداخت شد.
كردي توضيح داد: پرداخت اين ميزان كمك در گرو شركت زوج ها در كلاسهاي آموزش مهارتهاي زندگي و ثبت نام در بانك اطلاعاتي سازمان بهزيستي است.

 



مزيناني اعلام كرد
20 مورد بازرسي برنامه اي و سرزده از نيروي انتظامي در سال جاري

مدير كل بازرسي امور نظامي، انتظامي و امنيتي سازمان بازرسي كل كشور از اجراي 20 مورد بازرسي برنامه اي سرزده از نيروي انتظامي و رسيدگي به 80 پرونده خبر داد.
قاسم مزيناني در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني سازمان بازرسي كل كشور گفت: اين بازرسي ها با هدف بررسي نحوه خدمات رساني و رضايت ارباب رجوع انجام مي شود.
وي تاكيد كرد: در سال جاري 8 مورد بازرسي سرزده به صورت فوق العاده در برنامه وزارت دفاع و نيروي انتظامي گنجانيده شده كه در حال اجرا مي باشد كه هدف آن بررسي نحوه خدمات رساني دستگاه و جلب رضايت مراجعين مي باشد.وي يكي از نتايج بازرسي هاي سرزده صورت گرفته را بررسي نارضايتي ها در اداره نظام وظيفه دانست و گفت: در اين بازرسي ها متوجه شديم كه عمده نارضايتي ها از قانون نظام وظيفه است نه برخورد مسئولان آن.
وي تاكيد كرد: وضعيت كلي سازمان نظام وظيفه عمومي ناجا در حال بهبود است. مخصوصا با استفاده از سامانه دولت الكترونيك و تسريع در انجام امور مربوطه، بهبودي نسبي در جلب رضايت مردم حاصل شده است.
قاسم مزيناني با اشاره به نقش پليس راهور در ايجاد نظم ترافيكي تاكيد كرد: البته ايجاد نظم ترافيكي در كشور تنها برعهده پليس نيست و ارگان هاي مختلف و عمدتا شهرداري ها و وزارت راه در اين زمينه نقش محوري دارند ولي پليس راهنمائي و رانندگي در اين زمينه طي بررسي هائي كه بازرسان اين اداره كل به عمل آورده اند به تناسب امكاناتي كه دارد تلاش قابل ملاحظه اي داشته است.
قاسم مزيناني در پايان از شهروندان خواست موارد تخلف و يا سوء جريان در رابطه با نيروي انتظامي و ديگر مراكز نظامي و امنيتي را از طريق سامانه ملي رسيدگي به شكايات و اعلامات سازمان بازرسي كل كشور به آدرسhttp://shekayatbazrasiir و يا تلفن 613 اعلام نمايند.

 



سخنگوي شوراي شهر: فعاليت مسافربرهاي شخصي تخلف است

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اصولا فعاليت مسافربرهاي شخصي تخلف است.
خسرو دانشجو درباره رعايت نشدن نرخ مصوب كرايه تاكسي ها در سطح شهر گفت: بيشترين تخلفي كه در اين زمينه صورت مي گيرد توسط مسافربرهاي شخصي است و آنچه توسط مديريت شهري مي توان در اين زمينه انجام داد كنترل سيستم حمل و نقل عمومي رسمي است.
وي افزود: مسافربرهاي شخصي خود را به اطاعت از نرخ هاي مصوب شوراي شهر مقيد نمي دانند اما تنها راهي كه به ذهنمان رسيد اين بود كه از پليس در اين زمينه كمك بگيريم.
دانشجو تصريح كرد: پليس به صورت جدي با مسافربرهاي شخصي برخورد مي كند چرا كه به عقيده ما فعاليتهاي مسافربرهاي شخصي معني ندارد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر به تعداد كافي تاكسي در سطح شهر وجود دارد، به فارس گفت: به سازمان تاكسيراني تاكيد كرده ايم كه تاكسي هاي خود را با برنامه ريزي دقيق در خط ها فعال كنند تا حمل و نقل مسافر توسط تاكسي هاي رسمي اشباع شود و ديگر جايي براي فعاليت هاي مسافربرهاي شخصي باقي نماند.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران خاطرنشان كرد: مسيرهايي وجود دارد كه توسط تاكسيراني پوشش داده نشده و بايد شناسايي شود كه اين امر نيز در دست اقدام قرار دارد؛ ولي آنچه در اين مقطع مي توان به آن اشاره كرد اين است كه اصولا جابجايي مسافر توسط مسافربرهاي شخصي خلاف مقررات است.

 



عضو كميته كشوري مبارزه با بيماري هاي عفوني: ابتلاي 260 نفر به آنفلوآنزاي خوكي

عضو كميته كشوري مبارزه با بيماري هاي عفوني گفت: 260 تا 270 نفر در كشور به آنفلوآنزاي H1N1 نوع A يا همان آنفلوآنزاي خوكي مبتلا شده اند.
مسعود مرداني اظهار داشت: در زمان حاضر 2 نوع آنفلوآنزاي نوع B و H1N1 در كشور در حال گردش است كه تعداد مبتلايان به هر دوي آنها 260 تا 270 نفر است و موارد ابتلاي آنها در حال افزايش است.
وي افزود: ويروس آنفلوآنزاي H1N1 همان ويروسي است كه سال گذشته با عنوان آنفلوآنزاي خوكي در دنيا همه گير شده بود و متأسفانه موارد فوتي براثر اين ويروس در افرادي كه بيماري زمينه اي مانند ديابت، نارسايي كليوي، بيماري قلبي و تنفسي داشتند ديده شد.
به گزارش فارس، محمد مهدي گويا، رئيس مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت در اين زمينه مي گويد: شست و شوي مكرر دست، رعايت بهداشت تنفسي به طوري كه فرد جلوي دهان و بيني خود دستمال بگيرد و دستمال را همين طور در محيط رها نكند و آن را در پلاستيك يكبار مصرف قرار دهد، از مهمترين راه هاي پيشگيري از انتقال اين ويروس است.
وي اضافه مي كند: به هيچ وجه نبايد به طور خودسرانه آنتي بيوتيك مصرف شود و نكته بسيار مهم اين است كه هر تعداد روزي كه پزشك به بيمار استراحت داد بايد فرد استراحت كند. همچنين مصرف مايعات فراوان و گرم در بهبود زودتر اين بيماري مؤثر است.

 



پايتخت تا پايان هفته زير صفر مي ماند

مديركل هواشناسي استان تهران از ادامه بارش برف تا پايان امروز خبر داد.
مهندس محسن جباري به ايسنا گفت: از فردا آسمان تهران رو به صافي مي رود اما احتمال بارش پراكنده دور از انتظار نيست.
وي با اشاره به اينكه طي دوشنبه و سه شنبه دماي هوا كاهش مي يابد، افزود: طي دو روز آينده دماي هواي تهران به 4- درجه سانتي گراد مي رسد.
مديركل هواشناسي استان تهران با بيان اينكه دماي هواي تهران زير صفر مي ماند، گفت: در پايان هفته آسمان تهران نيمه ابري خواهد بود، اما بارش در كار نيست.
وي خاطرنشان كرد: آسمان تهران در 24 ساعت آينده ابري كامل با بارش برف پراكنده همراه است، و حداقل و حداكثر دما در اين روز به 3- و 3 درجه سانتي گراد مي رسد.

 



در محور زرند- راور نقص فني هوو باز هم قرباني داد

نقص فني در سيستم ترمز كشنده خودرو هوو در محور زرند- راور حادثه آفريد و سه كشته و زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، شامگاه جمعه در سانحه رانندگي، يك دستگاه تريلي كشنده هوو از مسير راور به طرف زرند در حال حركت بود كه در حوالي پيچ ده علي رضا به علت نقص فني در سيستم ترمز در شيب، كنترل خودرو از دست خارج شد.
در اين سانحه تريلي ابتدا با يك دستگاه سواري و سپس با پژو 405 برخورد كرد و يكي از سرنشينان خودروي 405 كه دختر 13 ساله اي بود، جان خود را از دست داد.
اين كشنده در نهايت با برخورد با تريلي ديگر به سمت راست جاده واژگون و راننده آن مجروح و به بيمارستان زرند منتقل شد.
قبل از وقوع حادثه شاگرد تريلي كشنده پس از اينكه متوجه نقص فني در سيستم ترمز شد، بلافاصله خود را به بيرون پرت كرد و مجروح به بيمارستان زرند منتقل شد.
جهانشاهي، فرمانده پليس راه چترود علت وقوع حادثه را نقص فني در سيستم ترمز و اينكه محور از يك شيب غيراستاندارد برخوردار است، اعلام كرد.

 



قلب دانش آموز نيشابوري با همت خيرين مي تپد

نيشابور- خبرنگار كيهان:
با همت خيرين نيشابوري عمل جراحي قلب باز دانش آموز دبستان پروين اعتصامي اداره آموزش و پرورش شهرستان نيشابور انجام شد.
معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش شهرستان نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: با پيگيري هاي انجام شده، عمل جراحي قلب باز مهناز عارفخاني دانش آموز 9ساله از دبستان پروين اعتصامي اداره آموزش و پرورش شهرستان نيشابور انجام شد.
محمديوسف سپهري راد افزود: شش نفر خير با گروه خوني o منفي به مشهد اعزام تا به درمان دانش آموز نيازمند كمك كنند.سپهري راد خاطرنشان كرد: هزينه درمان اين دانش آموز را خير نيكوكار جعفر تقي پور به مبلغ 15ميليون ريال تقبل كرد و حال دانش آموز پس از عمل جراحي رضايت بخش است.وي اذعان داشت: در حال حاضر مهناز عارفخاني دانش آموز 9ساله از دبستان پروين اعتصامي ترخيص و در منزل دوره استراحت را طي مي كند.
سپهري راد تصريح كرد: در سال تحصيلي گذشته بيش از 500ميليون ريال جهت درمان دانش آموزان محروم (عمل قلب، كبد، كليه و...) توسط خيرين نيشابوري هزينه شده است.

 



كلاهبرداري ميليوني از بانك از طريق جعل سند

شيراز- خبرنگار كيهان:
فردي كه با جعل سند يك منزل ميلياردي در شيراز 800ميليون تومان از يكي از بانك ها وام دريافت كرده بود تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
چندي پيش نماينده حقوقي يكي از بانك هاي شيراز با مراجعه به دادسرا مدعي شد كه فردي با استفاده از اسناد جعلي اقدام به دريافت تسهيلات بانكي نموده و متواري شده است.
با اين شكايت پرونده براي رسيدگي به اداره آگاهي ارجاع شد و ماموران در تحقيقات خود دريافتند فردي با ارايه اسناد جعلي از يكي از بانك ها 800 ميليون تومان وام دريافت كرده و اقساط آن را پرداخت ننموده و زماني كه پس از طي مراحل قانوني حكم توقيف منزل ميلياردي كه با اسناد آن وام اخذ شده بود صادر مي شود، مسئولان بانك متوجه مي شوند منزل متعلق به يك پزشك است و وكالت نامه جعلي است.
در ادامه تحقيقات ماموران متوجه شدند منزل به نام دختر پزشك است و جاعل با تنظيم يك وكالت نامه جعلي در واشنگتن به شيراز آمده و وكالت نامه جعلي را به بانك ارائه و وام ميليوني را دريافت كرده است. تحقيقات براي شناسايي و دستگيري فرد جاعل و كلاهبردار در حال انجام است.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري شكارچيان غيرمجاز
يك گروه شكارچي غيرمجاز حرفه اي با سابقه كه به دفعات مكرر در پناهگاه حيات وحش موته و در منطقه هفتاد قله اراك، اقدام به شكار غيرمجاز حيوانات وحشي مي كرده اند، دستگير شدند.از اين شكارچيان دو قبضه سلاح گلوله زني و لاشه 4 راس قوچ وحشي كشف و ضبط شد.
انهدام باندهاي حفاري غيرمجاز در استان همدان
همدان- فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همدان گفت: يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي استان تعداد چشمگيري از حفاري هاي غيرمجاز را متوقف كرد.
نيروهاي يگان حفاظتي استان عاملان حفاران غيرمجاز روستاي ريكان علياي شهرستان بهار و همچنين تپه قزل قلعه سي روستاي ميلاجرد را به دام انداختند.
دستگيري سارقان داخل خودرو
آبادان- فارس: احمد چنداز فرمانده انتظامي آبادان گفت: با توجه به اجراي طرح سوم مبارزه با سرقت در سطح شهرستان آبادان با استفاده از شگردهاي خاص پليسي دو تن از سارقان داخل خودرو دستگير شدند.وي ادامه داد: در راستاي بازجويي هاي فني مجرمان به هفت فقره سرقت داخل خودرو اعتراف و اموال مسروقه تحويل مالباختگان شد.
كشف هزاران نخ سيگار
با همكاري اداره دخانيات و نيروي انتظامي شهرستان گلپايگان و طي بازرسي هاي به عمل آمده از واحدهاي صنفي اين شهرستان، حدود 30 هزار نخ سيگار قاچاق كشف و ضبط شد و پرونده تخلف اين موضوع براي رسيدگي بيشتر به اداره تعزيرات شهرستان ارسال شد.
كشف 35 هزار نوع مواد محترقه
سنندج- فارس: فرمانده انتظامي شهرستان بانه از كشف بيش از 35 هزار نوع مواد محترقه در اين شهرستان خبر داد.ماموران انتظامي اين شهرستان در راستاي اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا از يك دستگاه خودرو تويوتا بيش از 35 هزار نوع مواد محترقه را كشف كردند.
دستگيري محتكر 800 تن برنج در كردستان
سنندج- فارس: ماموران پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي كردستان در راستاي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و حمايت از مصرف كنندگان و با تلاشي در خصوص شناسايي و انهدام باندهاي محتكر اقلام مورد نياز جامعه، موفق به كشف 800 تن برنج از 2 انبار در سطح شهرستان سنندج شدند.
شش شكارچي غيرمجاز در سردشت دستگير شدند
سردشت- فارس: اين افراد در حال صيد و شكار غيرقانوني در حوزه استحفاظي شهرستان بودند كه توسط ماموران اداره حفاظت محيط زيست شناسايي و دستگير شدند.از اين افراد، دو قبضه سلاح شكاري، 60 قطعه پرنده، 4 عدد قفس، 28 عدد فشنگ و ديگر ادوات صيد و شكار كشف و ضبط شد.
دستگيري وكيل قلابي در دهگلان
سنندج- فارس: فرد كلاهبرداري كه خود را وكيل دادگستري معرفي و از مردم شهرستان دهگلان اخاذي مي كرد به دام پليس افتاد.
اين كلاهبردار با حضور در دادگستري شهرستان دهگلان و معرفي خود به عنوان وكيل اقدام به گرفتن وجه نقد از مردم مي كرد.
خلع سلاح و دستگيري يك شرور
زاهدان- خبرنگاركيهان: با اقدام به موقع ماموران انتظامي، يك شرور در حين ارتكاب جرم خلع سلاح و دستگير شد.اين فرد به همراه همدستش در خيابان اقدام به تيراندازي و مجروح نمودن فرد ديگري كردند كه با حضور به موقع ماموران انتظامي و محاصره منطقه بعد از تيراندازي متقابل، توسط پرسنل نيروي انتظامي دستگير شد.
كشف احشام قاچاق
ماموران انتظامي شهرستان هاي سراوان، زاهدان و نيك شهر سه محموله احشام قاچاق را قبل از رسيدن به مقصد متوقف كردند.
طي اين بازرسي 251 راس احشام قاچاق كشف و ضبط گرديد.

 



رويدادهاي خارجي

حمله روباه هاي گرسنه به شهرهاي اروپايي

سرماي شديد و يخبندان باعث شده تا روباه ها به داخل شهرها كشانده شوند.
براساس گزارش آتش نشاني آلمان به دليل سرماي شديد و وقوع يخبندان گروهي از حيوانات براي يافتن فضاي مناسب و غذا به داخل شهرها پناه آورده اند. اين موضوع باعث ايجاد رعب و وحشت ميان سكنه شده است.براساس اين گزارش كه در خبرگزاري شينهوا نيز منتشر شده است: اين حيوانات كه در ميان آنها روباه ها بيشترين سهم را دارند، از مناطق حومه و جنگلي به «برلين» و «زوريخ» پناه آورده اند.علاوه بر اين، دپارتمان آتش نشاني «لندن» در انگلستان هم در گزارشي اضافه كرد كه گروهي از حيوانات و پرندگان هم براي فرار از سرماي جنگل به مناطق شهري كشانده شده اند. همچنين اين حيوانات در مناطق ديگر اروپا هم مشاهده شده اند.بااين حال، دولت هاي كشورهاي اروپايي براي حفاظت از آنها علوفه و موادغذايي در نواحي مختلف پخش كرده اند تا از ورود بيش از حد حيوانات به داخل شهرها جلوگيري كنند.

 



هشدار نسبت به يخ زدگي كنتورها و انشعابات آب

كرج-خبرنگار كيهان:
شركت آبفاي استان البرز خواست براي جلوگيري از يخ زدگي كنتور و انشعاب هاي آب اقدامات لازم را انجام دهند.
مدير روابط عمومي شركت آبفاي استان البرز اظهار داشت: با توجه به كاهش شديد دماي هوا در روزهاي اخير و احتمال كاهش دما در روزهاي آينده، انجام اقدامات پيشگيرانه و ايجاد شرايط لازم براي جلوگيري از يخ زدگي كنتور و انشعاب هاي آب مشتركان ضروري است تا بتوان از قطع طولاني مدت جريان آب در شبكه داخلي منازل و اماكن تجاري جلوگيري كرد.
عليرضا لرستاني تصريح كرد: اقدامات لازم براي جلوگيري از يخ زدگي كنتور و انشعاب هاي آب عبارتند از: استفاده از خاك اره، پوشال، گوني، پشم شيشه و در محفظه و محل استقرار كنتور آب در مقابل يخ زدگي كنتور موثر خواهد بود.
وي به مشتركاني كه انشعاب و كنتور آب آنها دچار يخ زدگي شده توصيه كرد: به هيچ وجه از آب داغ به طور مستقيم براي يخ زدگي استفاده نشود، زيرا دچار تركيدگي لوله و كنتور مي شود و بايد فقط از وسايل گرمازا و حرارتي بدون اينكه كنتور و اتصالات آن در معرض حرارت و شعله مستقيم قرار گيرد استفاده شود.

 



در خمين اتفاق افتاد
ارتكاب قتل براي ازدواج با همسر مقتول

اراك- خبرنگاركيهان:
مردي كه در شهرستان خمين مرد مستاجرش را به خاطر ازدواج با همسر وي به قتل رسانده بود، توسط پليس دستگير شد.
متهم در ارديبهشت ماه امسال مقتول را كه در زمين هاي كشاورزي در حال استعمال مواد مخدر بود با دستمال خفه كرد.
متهم پس از دستگيري اعتراف كرد كه مقتول مستاجر وي بوده است و با انگيزه ازدواج با همسر وي او را به قتل رسانده است.
رمزگشايي از اين قتل زماني آغاز شد كه مرد صاحبخانه مدتي بعد از قتل، به همسر مقتول پيشنهاد ازدواج داد و زن مقتول اين مسئله را به پليس اطلاع داد.

 



رئيس پليس راهور تهران خبر داد
برخورد با 26هزار تاكسي متخلف در تهران

رئيس پليس راهور تهران بزرگ از برخورد با 26هزار تاكسي متخلف در تهران خبر داد.
سردار حسين رحيمي گفت: 140تيم مشترك پليس و تاكسيراني تا به حال با 26هزار تاكسي متخلف كه خدمت به شهروندان ارائه نمي دادند برخورد كرده است.وي افزود: با توجه به بحث هدفمند شدن يارانه ها و افزايش استفاده مردم از حمل و نقل عمومي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ به همراه تاكسيراني تهران گشت نظارتي مشترك تشكيل داده اند كه با رويكرد حمايت از تاكسيراني ها و جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده از اول دي آغاز به كار كرده است.
رحيمي ادامه داد: خوشبختانه تاكسيراني ها در اين زمينه همكاري بسيار خوبي با پليس داشته اند و تنها عده محدودي كه قصد سوءاستفاده از سهميه و امكاناتي كه به تاكسي ها داده شده را داشتند كه توسط اين گشت هاي مشترك شناسايي شدند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اينكه پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ افرادي كه از اين طريق قصد سوءاستفاده و يا عدم خدمات دهي به شهروندان را داشتند شناسايي كرده است به فارس گفت: 140تيم پليس از اول تا 20 دي با 26هزار متخلف برخورد و اعمال قانون كرده است.

 



سومين شهردار مكزيك كشته شد

سومين شهردار مكزيك در يك هفته اخير قرباني شد.
به گزارش آسوشيتدپرس، با كشته شدن شهردار يكي از ايالت هاي جنوبي مكزيك، تعداد شهرداران قرباني در هفته اخير به سه نفر رسيد.
به گفته مقام هاي محلي تحقيق درباره انگيزه قتل سومين شهردار مكزيك كه حين بازديد از شهر هدف شليك گلوله قرار گرفت، در دست بررسي است. مكزيك حدود 2 هزار و 440 شهردار دارد كه در سال گذشته ميلادي بيش از دهها نفر از آنها كشته شدند. بيشتر اين قربانيان شهرداران بخش هاي شمالي مكزيك بوده اند كه در ارتباط با جرايم سازماندهي شده، جان باخته اند اما به نظر مي رسد قتل اخير با انگيزه ديگري صورت گرفته باشد.گفتني است، در حالي كه اولين ماه سال جاري ميلادي هنوز به پايان نرسيده، كشف جسد سه شهردار مكزيك در يك هفته موجي از ناامني و نگراني را در اين كشور به وجود آورده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14