(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 دی 1389- شماره 19841

حديث دشت عشق
كره شمالي هم سر تعظيم فرود آورد
ايران با يك گل جشن صعود گرفت
اخبار كوتاه از فوتبال
آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا
حكم 5 سال زندان براي داور جنجالي جام جهاني
دور برگشت ليگ تكواندو آغاز شد
اعتراض تيم هاي برنده و بازنده به داوري
يزدي ها شگفتي ساز ليگ هندبال شدند
سپاهان برنده شهرآورد اصفهان
آغاز ثبت نام از كانديداهاي رياست فدراسيون واليبال
پيست براي تمرين نداريم
زنگي آبادي: مكلين بيايد ايران چه كند؟!



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «حسينعلي پرنيان»
فقط به عشق تو!

به مرخصي كه مي آمد به همه اميد پيروزي مي داد و مي گفت: پشت جبهه ها را خوب حفظ كنيد. و از پيروزي سپاه اسلام براي دوستان و خويشانش تعريف مي كرد.
شهيد «حسينعلي پرنيان، سوم فروردين ماه سال 1341 در روستاي ارباستان از توابع شهرستان لنگرود به دنيا آمد. و در ظهر روز پنج شنبه 27 ارديبهشت ماه سال 1363 در اروند رود به شهادت رسيد.
گزيده اي از وصيت نامه شهيد:
خدايا بخاطر تو، اسلام و قرآن تو به هر كجاي دنيا براي مبارزه سفر خواهم كرد. خدايا بخاطر رسيدن به تو و عشق به تو از همه چيز حتي از جان خود گذشته و سراسيمه به سوي تو مي آيم. اميدوارم كه قبول فرمايي كه من بجز گناه چيز ديگري در كوله بار خود ندارم.

 



كره شمالي هم سر تعظيم فرود آورد
ايران با يك گل جشن صعود گرفت

سرويس ورزشي -
تيم ملي فوتبال كشورمان با پيروزي مقابل كره شمالي، صعود خود به مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي جام ملت هاي آسيا را قطعي كرد.
ملي پوشان فوتبال كشورمان روز گذشته در دومين ديدار خود در مرحله گروهي رقابت هاي جام ملت هاي آسيا در ورزشگاه قطر اسپرت كلاب به مصاف كره شمالي رفتند و موفق شدند با تنها گل دقيقه 62 كريم انصاري فرد حريف خود را شكست دهند. ايران با تركيب سيد مهدي رحمتي، هادي عقيلي، محمد نصرتي، سيد جلال حسيني، احسان حاج صفي، جواد نكونام، ايمان مبعلي، پژمان نوري، خسرو حيدري، محمدرضا خلعتبري و كريم انصاري فرد روانه ميدان شد.
در ديدار قبلي غلامرضا رضايي، محمد غلامي، مسعود شجاعي و آندرانيك تيموريان در تركيب اصلي ايران حضور داشتند و تيم ملي با 4 تغيير نسبت به بازي با عراق به زمين رفت. دو تيم در 20 دقيقه ابتدايي بازي متعادلي را به نمايش گذاشتند و در معدود موقعيت هاي خطرناك مسابقه، جونگ تائه سه، مهاجم باشگاه بوخوم آلمان از روي يك ضربه ايستگاهي دروازه ايران را تهديد كرد و رحمتي توانست به زيبايي توپ را دفع كند.
در دقيقه بيست و هشتم نيز كريم انصاري فرد دروازه كره را باز كرد، اما به دليل انجام خطا روي بازيكن حريف، داور اعلام خطا كرد. در اين صحنه انصاري فرد از نواف شكرالله اخطار گرفت. با اين تفاسير نيمه نخست بازي دو تيم ايران و كره شمالي با تساوي صفر - صفر به پايان رسيد.
با شروع نيمه دوم محمد نوري به جاي ايمان مبعلي به زمين رفت. با حضور نوري روند بازي تا حدودي تغيير كرد اما باز هم اين كره بود كه صاحب يك موقعيت خطرناك شد. در دقيقه 51 جونگ تائه سه در درون محوطه جريمه ايران به زمين خورد، اما داور اعتقادي به پنالتي نداشت. در دقيقه 58 شوت خلعتبري از زاويه بسته با پاي چپ توسط دروازه بان حريف مهار شد تا بازي بدون گل باقي بماند. در دقيقه 61 غلامرضا رضايي جايگزين محمد نصرتي شد تا دومين تعويض ايران نيز انجام شود. در دقيقه 62 تنها گل بازي به ثمر رسيد. كريم انصاري فرد ارسال زيباي نوري را با يك بغل پاي فني تبديل به گل كرد تا ملي پوشان كشورمان به سه امتياز نزديك شوند. پس از اين گل بازيكنان ايران ميدان داري كردند و كمتر به حريف اجازه دادند كه موقعيت خطرناك ايجاد كند اما با اين حال چيزي نمانده بود در دقيقه 90 دروازه تيم ملي با شوت مهاجم كره باز شود كه از بخت بلند رحمتي شوت اين بازيكن به ديرك افقي برخورد كرد.
ايران با اين برد 6 امتيازي شد و صعود خود به مرحله بعد را قطعي كرد. ملي پوشان كشورمان در آخرين بازي خود به مصاف امارات مي روند. در پايان اين بازي هادي عقيلي به عنوان بهترين بازيكن ميدان انتخاب شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ارسال فهرست 50 نفره تيم اميد
فدراسيون فوتبال فهرست 50 نفره فوتبال اميد را به شوراي بين المللي المپيك ارسال مي كند. مسابقات مقدماتي المپيك لندن از اسفند آغاز مي شود و اسامي تيم ها بايد تا قبل از شروع بازي ها به شوراي بين المللي المپيك ارسال شود. در همين راستا روز گذشته فدراسيون فوتبال اسامي 50 نفر از بازيكنان را به اين مركز ارسال كرد.
مصاف ايران و بلژيك در يزد
تيم ملي فوتسال كشورمان امروز در ديداري دوستانه در يزد با تيم ملي بلژيك ديدار مي كند. شمس سرمربي تيم ملي در خصوص اين ديدار گفت: سال گذشته كه به بروكسل رفته بوديم اين كشور را با كسب يك تساوي چهار بر چهار و برد پنج بر صفر ترك كرديم. حالا كه در كشور خودمان رودرروي اين تيم قرار مي گيريم به آنها اجازه خودنمايي نمي دهيم. به ويژه اينكه ما تيم چهارم رنكينگ فيفا هستيم و فقط به برد فكر مي كنيم.
پيروزي ، چهارشنبه در دبي
كاروان تيم پيروزي براي حضور در تورنمنت 6 جانبه امارات چهارشنبه هفته جاري تهران را مقصد دبي ترك مي كند. تورنمنت 6 جانبه دبي در حالي برگزار مي شود كه امارات هيچ نماينده اي در اين مسابقات ندارد. تيم هاي حاضر در اين تورنمنت در دو گروه سه تيمي به مصاف هم مي روند. پيروزي در اين ديدارها با تيم هاي زنيت سن پترزبورگ روسيه و اسپارتاپراگ جمهوري چك همگروه است كه در اولين بازي خود روز پنجشنبه 30 دي ماه از ساعت 19 به وقت تهران به مصاف اسپارتاپراگ مي رود. دومين ديدار سرخپوشان روز دوشنبه، چهارم بهمن ماه از ساعت 19 برابر تيم فوتبال زنيت سن پترزبورگ برگزار مي شود.
مهاجم بحريني به بهتاش فريبا و علي دايي پيوست
اسماعيل عبدالطيف با 4 گلي كه مقابل هند به ثمر رساند نامش را در كنار بهتاش فريبا و علي دايي در تاريخ جام ملت هاي آسيا قرار داد. عبدالطيف در ديدار مقابل هند كه با پيروزي 5 بر 2 شاگردان شريدا به پايان رسيد 4 بار در دقايق 16، 20، 35 و 75 موفق به گلزني شد تا ليست دو نفره بازيكناني كه در جام ملتهاي آسيا در يك بازي 4 گل به ثمر رسانده اند، سه نفره شود. پيش از اين بهتاش فريبا در جام ملتهاي سال 1980 مقابل بنگلادش 4 گل به ثمررساند و زمينه ساز پيروزي 7 بر صفر ايران در آن ديدار شد. ايران در پايان آن تورنمنت كه در كويت برگزار شد در مكان سوم ايستاد. شانزده سال بعد علي دايي در جام ملت هاي 1996 در مرحله يك چهارم نهايي 4 گل مقابل كره جنوبي به ثمر رساند تا ايران 6 بر 2 اين تيم را شكست دهد. دايي 4 بار در دقايق 66، 76، 83 و 89 براي ايران گلزني كرده بود.
جاي خالي ميداوودي در جام ملت هاي آسيا
عليرضا منصوريان مربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: تيم ملي مي تواند از گروه خود صعود كند اما در مرحله يك هشتم پاياني، ديدار دشواري با يكي از دو تيم كره جنوبي يا استراليا خواهيم داشت. وي در ادامه صحبت هاي خود به موضوع ديگري اشاره مي كند.منصوريان مي گويد: جاي مهاجمي نظير ميلاد ميداوودي در تيم ملي بسيار خالي است. وجود ميلاد براي ما بسيار موثر بود و چنانچه وي را در اختيار داشتيم قطعا كمك زيادي به تيم ملي در جام پانزدهم مي كرد.
ايران در اصفهان ميزبان برزيل است
ديدار دوستانه تيم هاي ملي فوتسال ايران و برزيل اسفند ماه در اصفهان برگزار خواهد شد. پس از مذاكرات نهايي صورت گرفته ميان كميته فوتسال فدراسيون فوتبال و باشگاه گيتي پسند، ميزباني ديدار تيم هاي ملي ايران و برزيل به اين باشگاه سپرده شد. اين مسابقه روزهاي 2 و 3 اسفند در سالن پيروزي برگزار خواهد شد. تيم ملي فوتسال ايران خود را براي شركت در جام ملت هاي 2012 آسيا و جام جهاني آماده مي كند.
بكن باوئر: مورينيو گستاخ و بي تربيت است
فرانس بكن باوئر بازيكن اسبق تيم ملي آلمان، خوزه مورينيو سرمربي رئال مادريد را بدليل رفتار مغرورانه و غير احترام آميزش مورد انتقاد قرار داد. اين بازيكن افسانه اي تيم بايرن مونيخ با انتقاد از اين مربي پرتغالي، وي را با وجود كسب سه عنوان قهرماني در سال گذشته به همراه اينتر، شايسته دريافت عنوان برترين مربي سال فوتبال جهان ندانست و گفت: او گستاخ و بي تربيت است. در حقيقت پوشيدن پالتو و ژاكت او را در كنار مردان با شخصيت قرار نمي دهد. همه كاپيتان ها و مربيان از تمام دنيا فكر مي كنند كه او با اينتر بهترين نتايج را كسب كرده و بي رقيب بوده است، اما بايد گفت كه وي با بي تربيتي و گستاخي در رفتارش به اهداف خود رسيده است.
برخورد جدي باشگاه سپاهان با توره
سرپرست تيم فوتبال سپاهان اصفهان از برخورد قانوني با ابراهيم توره به خاطر تاخير در حضور در تمرينات آماده سازي اين تيم خبر داد. مجيد بصيرت كه همراه تيم سپاهان اصفهان در اردوي تركيه حضور دارد، در مورد تداوم غيبت هاي ابراهيم توره در تمرينات زردپوشان اصفهاني گفت: اين بازيكن در تماس با ما اعلام كرد طي روزهاي آينده در اصفهان به تيم سپاهان ملحق مي شود، البته طبق قانون و مقررات باشگاه با وي برخورد جدي خواهيم كرد.

 



آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا

¤ در دومين ديدار از روز هشتم رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي آسيا تيم هاي بحرين و هند از گروه سوم در ورزشگاه السد به مصاف هم رفتند كه طي آن بحرين با نتيجه پرگل 5-2 حريفش را درهم كوبيد و دومين باخت پياپي اين تيم را رقم زد.
¤ باب هافتون سرمربي هند روحيه تسليم ناپذيري تيمش را با وجود شكست 2-5 از بحرين و ناكامي در صعود به مرحله يك چهارم نهايي ستود.
¤ مربي تيم ملي عراق كه گفته مي شود دست راست سيدكا در كادر فني بود جمعه شب اردوي تيمش را ترك كرد. خبر مي رسد كه جدايي دستيار اول سيدكا به دليل افزايش تنش در اردوي تيم عراق بوده است و درگيري هاي اخير در اردوي اين تيم سبب شد تا دستيار مربي آلماني با حالت قهر دوحه را ترك كند.
¤ هري كيول بازيكن تيم استراليا گفت: بازي در مقابل تيم ملي ايران برايم لذت بخش است و دوست دارم اين آزمايش را دوباره در برابر اين تيم داشته باشم.
¤ كيسوكه هوندا مهاجم تيم ملي ژاپن و باشگاه زسكامسكو موفق شد در ديدار برابر سوريه، گل شماره 1000 تاريخ اين كشور در ديدارهاي بين المللي را به نام خود ثبت كند.
¤ كنفدراسيون فوتبال آسيا، فدراسيون كويت را به دليل فرستادن يك عكاس غير مجاز به رختكن تيم ملي اين كشور پس از بازي با چين، مبلغ هزار دلار جريمه كرد.
¤ پارك كاپيتان تيم ملي فوتبال كره جنوبي با بيان اينكه تيمش در ديدار برابر استراليا بدشانس بود گفت: براي كسب سه امتياز اين ديدار به زمين رفته بوديم اما موفق به كسب آن نشديم.
¤ اوسيك سرمربي تيم ملي فوتبال استراليا با ابراز رضايت از نتيجه اي كه برابر كره جنوبي كسب كرده است گفت: دو تيم فوتبالي در سطح استانداردهاي بالا را به نمايش گذاشتند.
¤ تيم كاهيل بعد از بازي مقابل كره جنوبي، از پارك جي سونگ، هافبك اين تيم كه در منچستريونايتد بازي مي كند، تمجيد كرد. تيم كاهيل، ملي پوش استراليايي تيم اورتون، مدعي شده كه عملكرد بسيار خوب كره اي ها او را شگفت زده كرده است.
¤ سوزوكي مسئول برگزاري جام ملت هاي آسيا درباره اعتراض ژاپني ها به اتفاقات رخ داده در بازي تيم هاي ملي ژاپن و سوريه كه به اخراج دروازه بان اول اين تيم توسط محسن تركي انجاميد گفت: نامه اي از نمايندگان ژاپن دريافت كرديم اما با توجه به اينكه اين مسئله كاملا به داوري مربوط مي شود قصد نداريم آن را به كميته انضباطي ارجاع دهيم.

 



حكم 5 سال زندان براي داور جنجالي جام جهاني

«بايرون مورنو»، داور ديدار جنجالي كره جنوبي- ايتاليا در جام جهاني 2002 به دليل قاچاق هرويين به بيش از پنج سال زندان محكوم شد.
مورنوي اكوادوري، چند ماه قبل به دليل حمل هرويين در فرودگاه نيويورك دستگير شد و اكنون طبق اظهارات «روبرت ناردوزا»، وكيلش از سوي دولت ايالات متحده به پنج سال زندان محكوم شده است. مورنو كه 41 ساله است شهرت خود را به دليل قضاوت جنجالي ديدار تيم هاي كره جنوبي و ايتاليا در جام جهاني 2002 به دست آورد كه طي آن فرانچسكو توتي را از زمين اخراج كرد. بر پايه گزارش خبرگزاري فرانسه، در سپتامبر سال 2002 مقامات فوتبال اكوادور مورنو را به دليل اينكه در ديداري در ليگ اين كشور 12 دقيقه وقت اضافه منظور كرده بود 20 بازي محروم كردند. مورنو سال بعد دوباره جريمه شد و در نهايت از دنياي داوري خداحافظي كرد. مورنو در سپتامبر سال 2010 به دليل حمل كيف هايي كه حاوي هرويين بود در فرودگاه «جان اف كندي» نيويورك دستگير شد. طبق اعلام مأموران فرودگاه، وي پلاستيك هاي حاوي موادمخدر را در نقاط مختلف بدن خود جاسازي كرده بود.

 



دور برگشت ليگ تكواندو آغاز شد
اعتراض تيم هاي برنده و بازنده به داوري

دور برگشت مسابقات تكواندو ليگ برتر باشگاه هاي كشور با صعود دانشگاه آزاد به صدر جدول و افزايش اشتباهات داوران آغاز شد.
هفته هاي اول و دوم از دور برگشت رقابت هاي تكواندو ليگ برتر باشگاه هاي كشور به ميزباني باشگاه گاز فجر جم در شهرستان جم استان بوشهر برگزار شد، كه در پايان اين رقابت ها هم تيم هاي بازنده و هم تيم هاي برنده به نحوه قضاوت داوران اعتراض داشتند و از مسئول سازمان ليگ خواستند اين اعتراض را به اطلاع مسئولان فدراسيون برساند.
اما در مهمترين بازي اين هفته تيم دانشگاه آزاد موفق شد در يك ديدار نزديك و سخت تيم گاز فجر جم جدي ترين رقيب خود را شكست دهد. خليفه سرمربي تيم دانشگاه آزاد كه همه نفرات خود را در اختيار داشت با بهترين تركيب به مصاف صدرنشين ليگ و ميزبان مسابقات رفت و در نهايت هم پيروز از ميدان خارج شد.
در پايان ديدارهاي اين هفته صدر دچار تغييرات عمد اي شد. دانشگاه آزاد با 23 امتياز به تنهايي در صدر جدول ايستاد. گاز فجر جم و شهرداري بندرعباس با 18 امتياز تيم هاي دوم و سوم هستند و تيم ملي حفاري هم با 16 امتياز در رتبه چهارم قرار دارد. به نظر مي رسد كه قهرماني دانشگاه آزاد از هم اكنون مسجل شده باشد و سه تيم ديگر براي كسب عناوين بعدي تلاش مي كنند.
نتايج كامل هفته اول:
¤ دانشگاه آزاد 5- گاز فجر جم 3
¤ ملي حفاري 6- قوامين ناجا 2
¤ شهرداري بندرعباس 5- جوانه 3
نتايج كامل هفته دوم:
¤ دانشگاه آزاد 5- ملي حفاري 3
¤ گاز فجر جم 3- شهرداري بندرعباس 5
¤راه و ترابري زنجان 4- جوانه 4

 



يزدي ها شگفتي ساز ليگ هندبال شدند
سپاهان برنده شهرآورد اصفهان

مهمترين ديدار هفته سوم رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با برتري تيم فولاد مباركه سپاهان برابر ذوب آهن اصفهان پيگيري شد.
هفته سوم از دور رفت رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور جمعه شب با برتري نمايندگان اصفهان، يزد، كرمان، اراك و سبزوار و تساوي دو تيم كازرون و پارسيان تهران پيگيري شد. در مهمترين ديدار اين هفته تيم مدعي سپاهان اصفهان ميزبان ذوب آهن اين شهر بود. در اين شهرآورد تيم فولاد با نتيجه نزديك 27 بر 26 ذوب آهن را شكست داد و رقيب همشهري را به رده پنجم جدول فرستاد.
نتايج هفته سوم از رقابت هاي هندبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ شهرداري زرند كرمان 24 - پيروزي سبزوار 27
¤ سنگ آهن بافق يزد 36 - نوين سپاهان اصفهان 33
¤ مس كرمان 27 - دانشگاه صنعتي اروميه 23
¤ شهرداري شهركرد 25 - هپكو اراك 30
¤ پتروشيمي كازرون 21 - پارسيان تهران 21
¤ سپاهان اصفهان 27 - ذوب آهن اصفهان 26
جدول رده بندي:1- سپاهان اصفهان 6 امتياز ،2- سنگ آهن بافق يزد 5 امتياز ،3- پيروزي سبزوار 5 امتياز و ...

 



آغاز ثبت نام از كانديداهاي رياست فدراسيون واليبال

فرصت تعيين شده براي ثبت نام از كانديداهاي حضور در مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون واليبال از ديروز به طور رسمي آغاز شد.
فدراسيون واليبال يكي از فدراسيون هايي است كه برگزاري مجمع انتخابات رياست آن در دستور كار سازمان تربيت بدني قرار دارد به همين منظور از ديروز ثبت نام از كانديداهاي حضور در مجمع انتخابات اين فدراسيون به طور رسمي آغاز شد. افراد متقاضي حضور در مجمع انتخابات رياست فدراسيون واليبال تا 10روز آينده فرصت دارند با حضور در محل اين فدراسيون آمادگي خود را به طور رسمي اعلام كنند.
در حال حاضر محمدرضا داورزني رياست فدراسيون واليبال را برعهده دارد كه البته حدود پنج ماه از پايان رياست چهارساله وي مي گذرد. داورزني مردادماه سال 1386 بعد از محمدرضا يزداني خرم رياست اين فدراسيون را برعهده گرفت.

 



پيست براي تمرين نداريم
زنگي آبادي: مكلين بيايد ايران چه كند؟!

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري به دنبال تغييرات آب و هوايي در سطح كشور و بر هم ريختن برنامه تمرين ملي پوشان گفت: شرايط تمرين ركابزنان پيش از رقابت هاي قهرماني آسيا ايده آل نيست.
علي زنگي آبادي ضمن بيان اين مطلب گفت: متاسفانه در شرايطي كه پيست هاي كشور حتي با همان وضعيت بتني و روباز به بهره برداري نرسيده اند، دوچرخه سواران مجبور هستند به تمرين در پيست تهران اكتفا كنند. اين روزها شرايط جوي پايتخت نامساعد و سرد است و همين مسئله باعث شده تا تمرين ركابزنان با مشكل مواجه شود. همچنين به دليل همين وضعيت آب و هوايي خط كشي هاي پيست مشهد تمام نشده است. البته سرماي استان خراسان بيشتر از تهران است و اگر هم اين پيست آماده استفاده بود، نمي توانستيم تمرين تيم را به شهر مشهد منتقل كنيم.
زنگي آبادي در پاسخ به اين سوال كه «چرا «مكلين» براي هدايت ركابزنان به ايران نمي آيد؟»، گفت: در اين موقعيت كه تيم در پيست بتني و وضعيت نامناسب آب وهوايي تمرين مي كند، «مكلين» به ايران بيايد كه چه بكند!
وي در اين خصوص تصريح كرد: اين مربي 1250 پوند دستمزد مي گيرد. اين در حالي است تمرين دوچرخه سواران به دليل سرماي هواي تهران و پيست روباز آزادي در داخل سالن و با انجام كارهاي بدنسازي يا دوچرخه ثابت پيگيري مي شود. حضوراين مربي مشكلي را حل نمي كند و تنها بايد به وي حق الزحمه بدهيم. به هر حال ركابزنان در اين موقعيت با برنامه «مكلين» تمرين مي كنند و لزومي بر حضور اين مربي نيست.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14