(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 دی 1389- شماره 19841

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دريادار فدوي در واكنش به ادعاي پنتاگون: هواپيماهاي ساقط شده آمريكا در خليج فارس در اختيار سپاه است
رئيس جمهور: رسيدن به جامعه پيشرفته نيازمند هم افزايي ملي و عمل به آموزه هاي اسلامي ايراني است
محمد نجار: مرزهاي كشور با هواپيماهاي بدون سرنشين كنترل خواهند شد
معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح:
ورشكستگي اقتصاد آمريكا ناشي از 3 تريليون دلار هزينه جنگ عراق است
شهرياري : حدود 400-300 نفر از فرزندان مسئولان در انگليس تحصيل مي كنند
تحليلگر برجسته آمريكايي: ايران كليد امنيت خاورميانه است
آيت الله سبحاني خطاب به علي اف: ممانعت از ورود دختران باحجاب به مدارس مخالف اعلاميه حقوق بشر است
سفير بلاروس در ايران: بلاروس در ايران 2 ميليارد دلار سرمايه گذاري مي كند
حركت نمادين قافله اسراي كربلا
ديدار ركن آبادي با نبيه بري و وليد جنبلاط
تلاش رئيس مركز بهداشت و اكيپ پزشكان براي مداواي دانش آموزان حاجي آباد
معاون كميته امداد امام خميني:
سالمندان ، افراد بيمار و زنان بي سرپرست همچنان تحت پوشش باقي مي مانند
اختصاص 13 هزار ميليارد ريال اعتبار به بخش كشاورزي
واگذاري ماشين سازي تبريز به بخش خصوصي بررسي مي شود
به گفته فرزند مرحوم موزه پروفسور حسابي به حراج گذاشته شد
واحدهاي مسكن مهر در كردستان به بهره برداري رسيد
حال عمومي احمد عزيزي وخيم است
افزايش دوبرابري برداشت نفت از ميدان هنگام قشم
اخبار ادبي و هنري



دريادار فدوي در واكنش به ادعاي پنتاگون: هواپيماهاي ساقط شده آمريكا در خليج فارس در اختيار سپاه است

فرمانده نيروي دريايي سپاه با تاكيد بر اينكه هواپيماهاي آمريكايي در خليج فارس به طور قطع توسط سپاه سرنگون شده اند گفت الان اين هواپيماها در اختيار ماست.
دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران در گفت وگو با فارس، در خصوص واكنش پنتاگون به سرنگوني دو فروند هواپيماي آنها در خليج فارس توسط سپاه گفت: آمريكايي ها خودشان را ابرقدرت و داراي بالاترين تكنولوژي و علم مي دانند و طبيعي است كه چنين مسائلي را به راحتي قبول نكرده و تكذيب كنند اما آنچه مسلم است به طور قطع سپاه پاسداران اين اقدام را انجام داده و دليل آن نيز اين است كه الان هواپيماها در اختيار ماست و در زمان مناسب حتما آنها را نمايش خواهيم داد.
فدوي هواپيماهاي ساقط شده را جزو مدرن ترين هواپيماهاي بدون سرنشين شناسايي نيروي دريايي آمريكا با قابليت پروازي بالا دانست و افزود: اين هواپيماها به واسطه كوچك بودن به راحتي مي توانند روي ناو مورد استفاده قرار گيرند.
سردار فدوي در ادامه اين گفتگو در خصوص ورود ناوهاي جنگي و هواپيمابر كشورهاي ديگر به خليج فارس و اشراف نيروي دريايي سپاه بر ورود و خروج آنها نيز تصريح كرد: همه شناورهاي كشورهاي ديگر در خليج فارس نه تنها با سيستم هاي الكترونيك بلكه به صورت چشمي و غيرمسلح تحت كنترل ما قرار دارند و به محض عبور از تنگه هرمز ما متوجه ورود آنها خواهيم شد.
فرمانده نيروي دريايي سپاه در ادامه با بيان اينكه تقريبا مدت زيادي است كه ديگر ما تجهيزاتي را از خارج وارد نمي كنيم، تصريح كرد: همه اين تجهيزات و تسليحات در داخل ساخته مي شوند و به زودي خبرهاي خوشي را در خصوص اين موضوع به استحضار ملت ايران خواهيم رساند.
گفتني است چندي پيش سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اعلام كرد كه دو فروند هواپيماي بيگانه توسط سپاه پاسداران در خليج فارس سرنگون شده است.
پنتاگون نيز در اولين واكنش به اين خبر، ضمن تاييد سرنگوني دو فروند هواپيماي خود در خليج فارس، اعلام كرده بود اين هواپيماها توسط نيروهاي نظامي ايران سرنگون نشده اند.

 



رئيس جمهور: رسيدن به جامعه پيشرفته نيازمند هم افزايي ملي و عمل به آموزه هاي اسلامي ايراني است

دكتر محمود احمدي نژاد در مراسم تجليل از دانشجويان نمونه كشور رسيدن به جامعه پيشرفته را نيازمند هم افزايي ملي و عمل به آموزه هاي اسلامي ايراني دانست.
رئيس جمهور روز شنبه در جمع دانشجويان برگزيده كشور اظهار داشت: جوانان ايران اسلامي با چهره هاي مصمم و خودباوري سخت ترين كارها و مرتفع ترين قله هاي بشري را زيرپا خواهند گذاشت و بي ترديد با اراده هاي مستحكم بلندترين اهداف انساني را در دسترس ملت ايران قرار خواهند داد.
رئيس جمهور با بيان اينكه هر انساني به عنوان عضوي از يك ملت در زندگي خود از دو دسته آرمان و اهداف فردي و اجتماعي برخوردار است، گفت: ملتي موفق است كه اهداف فردي آنها در راستا و در جهت تحقق اهداف اجتماعي قرار گيرد و ديگر اينكه اهداف آنها انساني و متعالي باشد.
دكتر احمدي نژاد ادامه داد: وقتي اهداف و آرمان هاي فردي افراد يك اجتماع، در يك راستا قرار گيرد، هم افزايي ملي ايجاد مي شود و اين روند تحقق اهداف فردي و اجتماعي آن ملت را تسريع مي كند. تلاش هاي فردي اعضاي يك جامعه به مثابه آجرهايي است كه براي ساختن يك بنا با استناد به يك نقشه عمومي روي هم چيده مي شود.
وي يكي از مهمترين مأموريت هاي دانشجويان و دولت را تلاش براي هم راستا كردن اهداف فردي و اجتماعي دانست و اظهار داشت: براي پيشرفت و تعالي نبايد اهداف كوچكي را براي خود ترسيم كنيم چرا كه خدا انسان را براي رسيدن به اهدافي متعالي خلق كرده است و يكي از مهمترين مأموريت ها، تلاش براي تعريف اهداف بلند و بزرگ و هم راستا كردن آنها با هم است.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه عزم و اراده جدي و حركتي جديد در ملت ايران براي نيل به پيشرفت ايجاد شده است، تصريح كرد: هر حركت و اقدامي به خودي خود پيشرفت محسوب نمي شود، پيشرفت بايد هدف داشته باشد تا بتوان درستي و ميزان حركت را در راستاي تحقق آن و به واسطه آن هدف، مورد ارزيابي قرار داد.
دكتر احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه هدف اصلي از پيشرفت، رسيدن به جامعه اي است كه در آن انسان ها محترم باشند و دروغ و فريب و ظلم در روابط اجتماعي وجود نداشته باشد، گفت: ما نمي خواهيم بيست سال ديگر به جايي برسيم كه امروز كشورهاي اروپايي و آمريكايي هستند كه در جامعه آنها خانواده و انسان مفهوم خود را از دست داده و دولتمردان آن كشورها براي رفع مشكل سرمايه داران، جنگ به راه مي اندازند و روابط اجتماعي و انساني آنها مبتني بر فريب و دروغ است.
وي ادامه داد: رسيدن به جامعه اي پيشرفته كه در آن انسان ها محترم باشند با توجه به فرهنگ و الگوي برآمده از سنت ها و آموزه هاي ايراني- اسلامي امكان پذير است. ايراني ها همواره خواستار خوبي و نيكي بوده اند و وقتي اسلام به ايران آمد اين مطالبه ايراني ها صد برابر شد.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: نگاهي به تاريخ ايران و مهندسي و پزشكي ايرانيان نشان مي دهد كه ايراني ها در همه زمينه ها همواره منفعت عمومي و انطباق با طبيعت و محيط زيست را مد نظر داشتند و در زندگي آنها اقتصاد و صنعت با زيبايي تلفيق شده و هنر در متن زندگي ايراني ها جريان داشته است و اساس فعاليت هاي اجتماعي آنها بهره وري بوده است.
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: اگر امروز هم براساس روش و فرهنگ و توانمندي هاي بومي خودمان عمل كنيم موفق خواهيم بود و در اين زمينه به عنوان نمونه مي توان به روند اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها اشاره كرد كه وقتي با الگوي بومي طراحي و اجرايي شد مردم صادقانه با اجراي آن همراهي كردند.
وي افزود: صنعت كشورمان در 50 سال گذشته با وجود آنكه حجم زيادي از يارانه هاي دولتي را به خود اختصاص داده است اما چون وارداتي بوده و با الگو و روش هاي بومي منطبق نبود هنوز قابليت رقابت با رشته هاي مشابه خود در ساير كشورها را ندارد.
وي اظهار داشت: در سند چشم انداز بيست ساله كشور عنوان شده است كه بايد در بيست سال آينده در رتبه اول منطقه قرار بگيريم اما امروز نگاهي به وضعيت ايران نشان مي دهد كه با وجود آنكه پنج سال از آغاز زمان در نظر گرفته شده براي تحقق سند چشم انداز گذشته، در بسياري از حوزه هاي مد نظر سند چشم انداز در رتبه اول منطقه قرار داريم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رئيس جمهور تصريح كرد: معتقدم تا پايان زماني كه براي تحقق سند چشم انداز در نظر گرفته شده است ايران مي تواند در عرصه جهاني بدرخشد امروز ايران در رتبه هفدهم اقتصاد جهاني قرار دارد و طبق برنامه ريزي هاي انجام شده بعد از پايان برنامه پنجم توسعه به پايين تر از رتبه دوازدهم خواهيم رسيد و به فضل الهي با اجراي يكي دو برنامه پنج ساله ديگر جزو پنج اقتصاد اول دنيا خواهيم بود.
گفتني است؛ 82 دانشجوي نمونه از سوي احمدي نژاد لوح تقدير دريافت كردند.

 



محمد نجار: مرزهاي كشور با هواپيماهاي بدون سرنشين كنترل خواهند شد

وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر با بيان اينكه بودجه انسداد مرزها در دولت نهم و دهم نسبت به دولت هاي گذشته بيش از 17 برابر شده است، گفت: با هواپيماهاي بدون سرنشين مرزها را مسدود و كنترل خواهيم كرد.
«مصطفي محمد نجار» ديروز در حاشيه نخستين همايش سازمان هاي مردم نهاد فعال در حوزه كاهش تقاضاي موادمخدر كشورهاي عضو اكو در جمع خبرنگاران در محل مجموعه فرهنگي شقايق اظهار داشت؛ جمهوري اسلامي ايران يكي از پيش تازان مقابله با موادمخدر بوده است.
وي افزود: ايران در زمينه مبارزه با موادمخدر، كاهش تقاضا آسيب و درمان معتادان تجربيات ارزشمندي دارد و حاضر است اين تجربيات را در اختيار ديگر كشورها قرار دهد.
وي با بيان اينكه سازمان مردم نهاد در ايران فعاليت هاي خوبي انجام مي دهند، تصريح كرد: اين سازمان ها بايد بتوانند با يكديگر در زمينه كاهش آسيب، تقاضا و مقابله هم انديشي و هم فكري داشته باشند.
وي با بيان اينكه بيش از 800 سازمان مردم نهاد در كشور فعاليت مي كنند، خاطرنشان كرد: يك ميليون و 200 هزار معتاد در كشور وجود دارد كه 700 هزار نفر از اين معتادان تحت درمان سازمان هاي مردم نهاد قرار دارند.
وزير كشور با تاكيد بر اينكه ايران در زمينه درمان معتادان و بازگرداندن آنان به آغوش خانواده ها مصمم است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در مسير ترانزيت موادمخدر قرار دارد و در معرض خطرات بيشتري است.
محمد نجار گفت: در قانون جديد معتادان مريض محسوب مي شوند و اگر مراجعه كنند درمان مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: ايران در مبارزه با موادمخدر هزينه هاي سنگيني پرداخته است و در اين زمينه سه هزار و 600 شهيد و 12 هزار جانباز تقديم كرده است.

 



معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح:
ورشكستگي اقتصاد آمريكا ناشي از 3 تريليون دلار هزينه جنگ عراق است

معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح ورشكستگي امروز اقتصاد آمريكا را ناشي از 3 تريليون دلار هزينه اشغالگري در عراق دانست.
به گزارش معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح سردار سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايري در بيستمين سالگرد نخستين حمله آمريكا به عراق و وقوع جنگ دوم خليج فارس در سال 1369 اظهار داشت: بعثي ها در 20 سال پيش و در كمتر از نيم روز با گذشتن از مرزهاي كويت اين كشور را اشغال و با ارتكاب جنايت و وحشي گري، اموال و نواميس كويتي ها را به غارت بردند و غرور و حيثيت آنان را زير چكمه هاي نظاميان خود له كردند.
وي تصريح كرد: كويتي ها مزد حمايت همه جانبه و بي محاباي خود از صدام طي جنگ تحميلي هشت ساله عليه ايران را از ديكتاتور بغداد دريافت كردند.
جزايري افزود: آمريكايي ها با چراغ سبزي كه به صدام در مسير تجاوز و جنايت نسبت به كويتي ها نشان دادند، زمينه هاي حضور خود و ساير بيگانگان در منطقه و لشكركشي هاي آينده نظام سلطه به سرزمين هاي اسلامي را فراهم آوردند.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين خاطرنشان كرد: در حقيقت مي توان مهم ترين پيامد اشغال كويت توسط عراق را نهادينه شدن و گسترش حضور نيروهاي آمريكا در منطقه دانست.
وي لشكركشي آمريكا به عراق و اشغال اين كشور در سال 2003 را در اين راستا ارزيابي كرده و ادامه داد: تجاوز آمريكايي ها كه به بهانه مبارزه با تروريسم، استقرار دموكراسي، آزادي و كمك به دولت سازي و ملت سازي در عراق به صورت غيرقانوني صورت پذيرفت، پيامدهاي بسيار ناگوار و غم انگيزي را به مردم اين كشور تحميل كرد.
جزايري ادعاي رئيس جمهور وقت آمريكا مبني بر وجود سلاح هاي كشتار جمعي در عراق را دستاويز خواند و افزود: حاكمان آمريكايي و انگليسي در حالي به بزرگنمايي توان تسليحاتي كشتار جمعي عراق مي پرداختند كه خود داراي بزرگترين زرادخانه هاي هسته اي در جهان بوده و اساسا در تجهيز رژيم بعثي صدام به سلاح هاي غيرمتعارف بيشترين سهم را داشتند.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، وضعيت آمريكايي ها پس از گذشت هفت سال اشغالگري در عراق را اسف بار توصيف كرد و اظهار داشت: آمريكايي ها امروز منفورترين كشور نزد ملت عراق هستند، هيئت حاكمه كاخ سفيد از يك سو مورد انزجار افكار عمومي مردم جهان است و از سوي ديگر با مطالبه روزافزون مردم كشور خود، مبني بر پايان جنگ افروزي در محيط بين المللي به ويژه در افغانستان و عراق مواجه شده است.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور با اشاره به دستاويز قرار دادن حادثه مشكوك 11 سپتامبر توسط آمريكايي ها براي لشكركشي به منطقه و ارتكاب جنايات فراوان با پوشش مبارزه با تروريسم و هديه دادن دموكراسي و آزادي به مردم مظلوم عراق گفت: هزاران كشته و مجروح دستاوردي است كه پس از 7 سال اشغال و جنايتگري در عراق امروز عايد آمريكايي ها شده است.
سردار جزايري با برشماري برخي اظهارات تحليل گران غربي مبني بر بزرگ خواندن اشتباه آمريكايي ها در حمله به عراق و تحميل هزينه هاي گزاف مادي و انساني به جامعه آمريكا تصريح كرد: جنگ عراق پس از جنگ جهاني دوم، دومين جنگ پرهزينه آمريكا و طولاني ترين جنگ در تاريخ ايالات متحده پس از جنگ ويتنام به شمار مي رود و برخي ورشكستگي امروز اقتصاد آمريكا كه ياس و نااميدي را نيز بر جامعه آمريكا حكم فرما كرده است ناشي از سه تريليون دلار هزينه اشغالگري، تجاوزگري و ماجراجويي دولت اين كشور در عراق مي دانند.

 



شهرياري : حدود 400-300 نفر از فرزندان مسئولان در انگليس تحصيل مي كنند

يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس آمار فرزندان مسئولان كشور كه در انگليس تحصيل مي كنند را بالاي 300 نفر اعلام كرد.
«محمد مهدي شهرياري» در گفت وگو با مهر از تحصيل 300 تا 400 نفر از فرزندان مسئولان كشور در انگليس خبر داد و گفت: زمينه براي تحصيل در كشورهاي مختلف وجود دارد انگليس نيز از نظر علمي اين طور نيست كه فاصله زيادي از نظر امكانات دانشگاهي با خيلي از كشورهاي ديگر داشته باشد.
نماينده مردم بجنورد و عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه تعداد دقيق بازگشته ها را نمي دانم اما خبر دارم كه تعدادي از انگليس بازگشته اند، افزود: كيفيت خيلي از رشته ها در كشورهاي ديگر بالاتر از انگليس است لذا ضرورتي ندارد كه ايرانيان داوطلب آموزش عالي كه مي خواهند به خارج از كشور بروند، انگليس را انتخاب كنند.
شهرياري اضافه كرد: در داخل كشور كيفيت تحصيلي افزايش يافته و تجهيزات دانشگاهي نيز پيشرفت داشته است بنابراين مي توان در داخل كشور نيز تحصيل كرد. حال برخي به دنبال رشته هاي خاص هستند و علاقمندند كه براي تحصيل به خارج از كشور بروند اين افراد نيز گزينه هاي مختلفي دارند و واجب نيست بخواهند به انگليس بروند.
شهرياري در پاسخ به اين سؤال كه فرزندان كداميك از مسئولان به كشور بازگشته اند از اعلام اسامي خودداري كرد.
فاطمه آليا نماينده مردم تهران و عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز پيش از اين درباره بازگشت فرزنداني از مسئولان كه در انگليس شاغل به تحصيل هستند گفت: مسئولان به جاي «تصميمات اعلامي» يكسري «تصميم اعمالي» انجام دهند و فرزندان خود را از انگليس بازگردانند.
وي افزود: گاهي مسئولان از سوي ملت ايران متهم هستند كه نكند بخاطر اينكه فرزندان خودشان در انگليس تحصيل مي كنند، منافع فرديشان را بر منافع ملي و اصل عزت، حكمت و مصلحت به عنوان اصل سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، ترجيح دهند و اين اصل را نقض كنند.
نماينده مردم تهران اضافه كرد: صف اول مطالبه مردم خطاب به مسئولان است كه در اسرع وقت فرزندانشان را به داخل كشور بياورند، كه انتظار مي رود به داخل كشور بياورند يا اگر فرزندانشان كار نيمه كاره اي دارند از طرق مختلف با مراجعه به كشورهاي ديگر كار خود را به اتمام برسانند و به هر حال ديگر در كشور انگليس نباشند و عزت خود را بر بودن در انگليس و استفاده از برخي شرايط تحصيلي ترجيح دهند.

 



تحليلگر برجسته آمريكايي: ايران كليد امنيت خاورميانه است

يك تحليلگر برجسته آمريكايي طي سخناني در مؤسسه انگليسي «چت هام هاوس» با نكوهش سياست هاي خارجي آمريكا در خاورميانه، ايران را به عنوان كليد حل تمامي مشكلات و برقرار كننده امنيت در منطقه دانست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي صداي آمريكا (بخش انگليسي) «استفان كينزر»، در كتاب تازه خود به نام «شكل دهي مجدد خاورميانه» مي نويسد: آمريكا كماكان در مسير اشتباهي در خاورميانه گام برمي دارد و در حقيقت همه را دشمن خود كرده است.
براساس اين گزارش، كينزر در اين كتاب تأكيد مي كند كه بايد ايالات متحده در سياست هاي خاورميانه اي خود بازانديشي ريشه اي كند.
اين تحليلگر آمريكايي همچنين طي سخناني در مؤسسه انگليسي «چت هام هاوس» در لندن با تشريح كتاب تازه خود گفت: وضعيت راهبردي در خاورميانه تغيير كرده است ولي ما كماكان برپايه معادلات جنگ سرد در اين منطقه حركت مي كنيم. ما در خاورميانه تغييرات بنيادي را شاهد بوده ايم ولي سياست هاي ما تغييري نكرده است.
«كينزر» تأكيد مي كند كه سياست هاي ايالات متحده براي اين كشور متخاصم ايجاد مي كند.
وي درباره ايران مي گويد: ايران دشمن قوي گروه هايي چون طالبان و القاعده است. اين كشور قدرت بسيار زيادي در برقراري امنيت و ثبات در عراق دارد.
اين تحليلگر آمريكايي در خاتمه سخنان خود با تأكيد بر نقش محوريت ايران در معادلات منطقه تصريح مي كند: ايران توانايي بسيار بالايي در ايجاد ثبات در افغانستاني كه از مهمترين چالش هاي آمريكا است دارد و مي تواند پروژه هاي مناسبي را در افغانستان به نحو عالي به انجام رساند. من تصور مي كنم ايالات متحده بايد سياست هاي خود در قبال ايران را تغيير دهد.

 



آيت الله سبحاني خطاب به علي اف: ممانعت از ورود دختران باحجاب به مدارس مخالف اعلاميه حقوق بشر است

آيت الله سبحاني در پيامي به رئيس جمهور آذربايجان اعلام كرد كه ممانعت از ورود دختران باحجاب به مدارس، مخالف دين و اعلاميه حقوق بشر است.
آيت الله سبحاني ابتداي اين پيام آورده است: گزارش هاي رسيده حاكي است كه وزير آموزش و پرورش جمهوري آذربايجان دستور داده كه از ورود دانش آموزان و دانشجويان باحجاب به مؤسسات آموزشي جلوگيري شود. در گذشته به خاطر اقدام شما درحفظ مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) تشكر كردم ولي اين بار لازم است در اين موضوع تذكر دهم، ممانعت از ورود دختران باحجاب به موسسات آموزشي مخالف حكم الهي و اعلاميه حقوق بشر است.
در بخش ديگري از اين پيام آمده است: دولت شما در جهاني زندگي مي كند كه اعلاميه جهاني حقوق بشر درباره آموزش و پرورش در ماده 26، بند دوم چنين مي گويد: «آموزش و پرورش بايد طوري هدايت شود كه شخصيت انساني هركس را به حد كمال برساند و احترام حقوق و آزادي هاي بشر تقويت شود. آموزش و پرورش بايد حسن تفاهم، گذشت، احترام عقايد مخالف و دوستي بين تمام ملل و جمعيت هاي نژادي يا مذهبي و همچنين توسعه فعاليت هاي ملل متحد را در راه حفظ صلح تسهيل كند.
در اين پيام تأكيد شده است: با توجه به چنين اصلي گويا كه مورد امضاي دولت جمهوري آذربايجان است، آيا صحيح است كه نيمي از جامعه شما به خاطر حفظ عفت و عمل به قانون خدا، از تحصيل محروم بمانند و يا ناچار شوند قانون الهي را ناديده گرفته و در فضاي زندان وجدان قرار گيرند.
در اين پيام آمده است: حجاب و پوشش زن يك عادت و فرهنگ محلي نيست كه بتوان آن را دگرگون كرد، بلكه يك فريضه الهي براي جامعه زنان است كه اين گوهر ارزشمند از گزند هوسرانان مصون بماند و محيط آموزش، محيط علمي باشد، نه مسائل ديگر.
در پيام اين مرجع تقليد اضافه شده است: امروز دولت شما بايد از دولت برادر تركيه درس بياموزد. آنان پس از مدت ها كه زنان باحجاب را از حقوق شرعي و قانوني خود محروم كرده بودند، بار ديگر راه صلح و صفا در پيش گرفته و به حكم الهي و خواسته ملت تن دادند، درحالي كه اين حركت در جمهوري آذربايجان درست در مقابل حركت اصلاحي آنان است كه اخيراً انجام گرفت.
در پايان پيام آيت الله سبحاني تصريح شده است: انتظار اينجانب و همه مسلمانان اين است كه اين مصوبه را از خود و دولت خويش بازيابيد. كشور شما مانند بسياري از كشورها مشكلاتي دارد، بايد همه آنها در پرتو وحدت كلمه و اتحاد ملي برطرف شود، نه اينكه گروهي متدين به خاطر حفظ ناموس دختران خود به زندان بروند، اين كار شايسته مقام دولت ملي نيست.

 



سفير بلاروس در ايران: بلاروس در ايران 2 ميليارد دلار سرمايه گذاري مي كند

سرويس شهرستان ها -
سفير بلاروس در ايران گفت: اين كشور در ايران 2 ميليارد دلار سرمايه گذاري مي كند.
به گزارش روابط عمومي استانداري آذربايجان شرقي، ويكتور ريباك در ديدار با استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه اجرايي كردن توافقات صورت گرفته بين دو كشور كار ساده اي نيست، اظهار داشت: در اين اواخر بسياري از زمينه ها و شرايط گسترش همكاريهاي جديد بين ايران و بلاروس به وجود آمده است. وي با اشاره به سفرهاي مقامات بلندپايه اجرايي و پارلماني ايران و بلاروس به دو كشور اظهار داشت: سفارت بلاروس آماده هرگونه همكاري براي توسعه روابط اقتصادي و تجاري اين اين كشور با ايران است. ريباك با اشاره به اينكه دولت بلاروس طرح هايي به ارزش 2 ميليارد دلار در خاك ايران دارد، تصريح كرد: با وجود شرايط نوين و قصد بدخواهان مصمم هستيم عزم راسخ رهبران دو كشور مبني بر گسترش روابط را اجرايي كنيم.

 



حركت نمادين قافله اسراي كربلا

حركت نمادين قافله اسراي كربلا امسال نيز در قالب يك كاروان به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) صورت گرفت تا ضرورت و شجاعت لازم در عرصه روشنگري وجهه فتنه گران، زينب وار به مردم يادآوري شود.

 



رايزني براي ثبات لبنان شدت گرفت
ديدار ركن آبادي با نبيه بري و وليد جنبلاط

سفير كشورمان در بيروت در ديدارهاي جداگانه اي با «نبيه بري» رئيس مجلس نمايندگان لبنان و «وليد جنبلاط» رئيس حزب سوسياليست ترقي خواه ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدارها كه روز جمعه صورت گرفت روابط دوجانبه، آخرين تحولات سياسي صحنه لبنان و مسائل منطقه اي و بين المللي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
نبيه بري در ديدار سفير ايران از ايفاي نقش مثبت جمهوري اسلامي ايران در جهت همگرايي جريان هاي لبناني تقدير كرد.
غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران پس از ملاقات با رئيس مجلس لبنان در جمع خبرنگاران ضمن دعوت همه طرف هاي لبناني به تفاهم و همبستگي اظهار داشت: آمريكا و رژيم صهيونيستي به منظور ايجاد فضاي عدم استقرار و تفرقه راهكار سعودي- سوري را به شكست كشاندند و در اين مرحله اين لبناني ها هستند كه با درايت و اتخاذ تصميم مناسب مي توانند اين مرحله حساس را پشت سر بگذارند.
به گزارش مهر، وليد جنبلاط نيز در ديدار با سفير كشورمان در لبنان، با اشاره به متوقف شدن طرح سعودي- سوري با تاكيد بر هوشياري مردم و جريان هاي سياسي در اين مرحله حساس، خواستار همفكري و همكاري همه جانبه تمامي گروههاي سياسي لبناني به منظور ارائه راه حلي براي خروج از اين بحران شد.
ركن آبادي همچنين در اين ديدار بر ضرورت اتحاد و همدلي گروههاي مختلف لبناني براي فائق آمدن بر مشكلات و شكست توطئه هاي دشمنان ملت لبنان و در راس آنان رژيم صهيونيستي براي ايجاد شكاف و اختلاف تاكيد كرد.

 



تلاش رئيس مركز بهداشت و اكيپ پزشكان براي مداواي دانش آموزان حاجي آباد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
رئيس مركز بهداشت و درمان شهرستان حاجي آباد براي درمان دانش آموزان اين روستا به همراه اكيپي از پزشكان، راهي كوشاه از توابع بخش احمدي در 120 كيلومتري حاجي آباد شدند.
تعداد 40 نفر از دانش آموزان مدارس كوشاه احمدي به دليل ابتلا به آنفلوآنزاي فصلي راهي خانه شدند. مقصود دهقاني مدير آموزش و پرورش شهرستان در اين باره گفت: با توجه به دوري و صعب العبور بودن راه امكان انتقال دانش آموزان به بيمارستان نبوده و در نتيجه ضمن هماهنگي با رئيس شبكه بهداشت شهرستان، خانم دكتر عسكري، اكيپي از پزشكان در معيت رئيس مركز بهداشت راهي كوشاه شده و به مداواي دانش آموزان و خانواده آنان به صورت رايگان پرداختند. وي افزود: جهت جلوگيري از شيوع اين بيماران اقدامات پيشگيري انجام شده و از دانش آموزان مدارس گيشاب، چاله الياس، چاله مورت و حسن آباد معاينه به عمل آمد.

 



معاون كميته امداد امام خميني:
سالمندان ، افراد بيمار و زنان بي سرپرست همچنان تحت پوشش باقي مي مانند

زنجان- خبرنگار كيهان:
توسعه بيمه هاي اجتماعي، افزايش مشاركت هاي مردمي و مديريت منابع مردمي از رويكردهاي جديد حوزه حمايت و سلامت امور خانواده در كميته امداد امام خميني است.
معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد امام خميني استان زنجان ضمن بيان مطلب فوق افزود: توسعه بيمه هاي اجتماعي از قبيل بيمه مجريان طرح هاي اشتغال، روستائيان و عشاير، از جمله رويكردهاي جديد در حمايت از مددجويان است.
كمال حسني افزايش مشاركت هاي مردمي و مديريت منابع مردمي جهت كاهش فقر و محروميت را از ديگر رويكردهاي جديد حوزه حمايت و سلامت امور خانواده در كميته امداد برشمرد و اظهار داشت: تغيير خدمات بلاعوض به خدمات معوض قرض الحسنه، ارائه خدمات هدفمند و زمان دار در راستاي افزايش تعداد افراد بهره مند و كاهش زمان توقف مددجويان در كميته امداد، شناسايي استعدادهاي بالقوه مددجويان و به فعليت رساندن اين استعدادها و همچنين توانمندسازي و خوداتكايي به عنوان آخرين حلقه خدمات امداد، از ديگر برنامه هاي معاونت حمايت و سلامت خانواده كميته امداد در رويكرد جديد مي باشد. وي با يادآوري اينكه براساس مبناي جديد برنامه هاي حوزه حمايت كميته امداد، اين نهاد براي نيازمندان گذرگاه است نه قرارگاه، افزود: متحول شدن وضعيت مددجويان در اثر اقدامات كميته امداد در يك پروسه زماني، دستيابي مددجويان به سطحي از خودباوري و توانمندسازي در پايان دوره اي معين، طراحي راهكارهايي براي فرار از چنگال فقر و نيز شناسايي ريشه هاي فقر و خشكاندن آنها، مبناي برنامه هاي جديد خواهد بود.
حسني اظهار داشت: براساس مباني و رويكردهاي جديد، زماني كه سقف درآمد فرد از سقف دريافتي مددجويان بيشتر باشد، زير ساخت هاي درآمدي وي از وضعيت ثابتي برخوردار باشد و نيز به آرامش ذهني و روحي رسيده باشد و بداند كه در صورت بروز مشكلات كميته امداد در كنار وي خواهد بود، مي تواند از تحت حمايت كميته امداد امام خميني خارج شود. وي خاطرنشان كرد: سالمندان، افراد بيمار و زنان بي سرپرست تحت پوشش اين نهاد از شرايط فوق مستثني خواهند بود و همواره تحت حمايت قرار خواهند گرفت.

 



وزير جهاد كشاورزي اعلام كرد
اختصاص 13 هزار ميليارد ريال اعتبار به بخش كشاورزي

سميرم-خبرنگار كيهان:
وزير جهاد كشاورزي از اختصاص 13 هزار ميليارد ريال اعتبار ويژه با دستور رئيس جمهوري به بخش كشاورزي خبر داد و گفت: اين اعتبار علاوه بر بودجه سالانه وزارتخانه است.
«صادق خليليان» در نشست كميته مقابله با بحران خشكسالي سميرم در فرمانداري اين شهرستان اظهار داشت: اختصاص تسهيلات قرض الحسنه 10 تا 100 ميليون توماني به كشاورزان از ديگر اقدامات حمايتي دولت است.
وي افزود: اين اعتبار به منظور اصلاح ساختار واحدهاي دامي و كشاورزي به صورت قرض الحسنه و با اقساط بلندمدت در اختيار واحدهاي واجد شرايط قرار مي گيرد.
وزير جهادكشاورزي مهمترين هدف اين وزارتخانه را توسعه و تقويت زيرساختهاي بخش كشاورزي بويژه در حوزه آب و خاك عنوان كرد و گفت: بخش كشاورزي و دامداري بايد ضامن امنيت غذايي كشور است.
وي با اشاره به اجراي افزون بر 160 هزار هكتار طرح آبياري نوين در دولت نهم و دهم تصريح كرد: اين ميزان معادل دو برابر اجراي آبياري نوين تا قبل از اين دولت است.
«محمدرضا نريماني» مدير كل جهاد كشاورزي استان اصفهان كه عصر جمعه وزير جهاد كشاورزي را در ديدار با عشاير عرب منطقه جرقويه استان اصفهان همراهي مي كرد، در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا افزود: «صادق خليليان» وعده داد كه دولت حداقل مبلغ 300 ميليارد ريال براي احداث و توسعه شبكه هاي آبياري تحت فشار اين استان اختصاص داده و نيمي از احداث شبكه هاي آبياري تحت فشار كشاورزان را بلاعوض پرداخت مي كند.
وي اظهار داشت: اهم مشكلات كشاورزان اين منطقه تهيه خوراك دام، اجراي سيستم هاي آبياري تحت فشار و تامين سوخت مورد نظر كشاورزان بود. وي تصريح كرد: وزير كشاورزي در ديدار با كشاورزان اين منطقه اعلام كرد كه سوخت گازوئيل ليتري يكهزار و پانصد ريال براي بخش كشاورزي تهيه شده است.
وي تاكيد كرد: براي تهيه خوراك دام مورد نياز كشاورزان كشور نيز مقدار يك ميليون تن جو به قيمت كيلويي دو هزار و 950 ريال و يك ميليون تن گندم به قيمت كيلويي يك هزار و 750 ريال تهيه شده است.

 



واگذاري ماشين سازي تبريز به بخش خصوصي بررسي مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي گفت: مراحل واگذاري كارخانه ماشين سازي به بخش خصوصي به زودي آغاز مي شود.
منادي در بازديد از كارخانه ماشين سازي تبريز افزود: اين هفته، نشستي با حضور نمايندگان مجلس، كارگران و مديران كارخانه و مسئولان سازمان خصوصي سازي ترتيب مي يابد تا مراحل واگذاري كارخانه ماشين سازي به بخش خصوصي، بررسي شود. وي افزود: ماشين سازي بايد به جاي افراد سودجو، با شرايط مناسب به كارگران اين كارخانه فروخته شود.
اكبر اصل خادمي مديرعامل ماشين سازي تبريز نيز با بيان اين كه 4 محصول جديد در اين كارخانه در دست ساخت است كه نياز كشور به محصولات خارجي كه در حال تحريم هستند را از بين مي برد و 2 نمونه از اين محصولات در دهه فجر رونمايي خواهند شد گفت: ماشين سازي تبريز امسال 3 ميليون دلار صادرات داشت.

 



به گفته فرزند مرحوم موزه پروفسور حسابي به حراج گذاشته شد

فرزند پروفسور محمود حسابي پدر فيزيك ايران از بدهي دوونيم ميليارد توماني موزه پروفسور حسابي خبر داد و گفت: به علت عدم توان در پرداخت وام، اين موزه را به حراج گذاشته اند.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، مهندس ايرج حسابي عصر جمعه در سمينار يك روزه بين المللي بهره وري و توسعه منابع انساني كه در سالن شهيد مطهري مركز جهاني علوم اهل بيت(ع) با حضور جمعي از مسئولان استان و دانشجويان و علاقه مندان به اين موضوع علمي برگزار شد با بيان اينكه موزه پدرم هم اكنون دوونيم ميليارد تومان بدهي دارد، اظهار داشت: سالهاي بعد از پيروزي انقلاب حدود سال 60 وام 47ميليون توماني از سه بانك بابت ايجاد مركز تحقيقات و پژوهش در علوم پايه دريافت كرديم كه در حال حاضر بابت عدم توان پرداخت وام، موزه پروفسور محمود حسابي را به حراج گذاشته اند.
وي در خصوص مشكلات اين موزه اضافه كرد: نخستين مشكلات، بدهي موزه و نبود مركز اسناد و طبقه بندي كتب مرحوم حسابي است كه در حال حاضر كتابهاي وي در فضاي نامناسب نگهداري مي شوند و در حال نابودي است.
دكتر حسابي بيان داشت: مكان موزه داراي فضاي محدودي است و اين موزه نيازمند گسترش فضا و سالن آمفي تئاتر است.
فرزند مرحوم حسابي بيان داشت: براي حفظ آثار و ارزش اين انسان بزرگ علمي شايسته ايران و براي شناساندن آثار و كارهاي وي به نسل جديد و فراموش نشدن آنها بايد توجه بيشتري از سوي رسانه ها از جمله صداوسيماي كشور به آن صورت گيرد.
وي اظهار داشت: توجه صداوسيما به اين شخصيت علمي و تهيه فيلم ازآ ثار، دستاوردها و روند زندگي پدر فيزيك ايران سبب زنده ماندن نام و آثار و همچنين الگوشدن اين فرد براي نسل جديد خواهد شد.

 



با حضور وزير مسكن و شهرسازي
واحدهاي مسكن مهر در كردستان به بهره برداري رسيد

سنندج- خبرنگار كيهان:
با حضور وزير مسكن و شهرسازي دو هزار و 979 واحد مسكن مهر به صورت همزمان در استان كردستان به بهره برداري رسيد.
روز پنجشنبه (23دي) علي نيكزاد وزير مسكن و شهرسازي در يك سفر يك روزه به كردستان به اتفاق استاندار كردستان، نمايندگان مردم سنندج در مجلس شوراي اسلامي و مديران و مسئولين محلي اين استان در مراسمي كه در محل 154واحد مسكن مهر مرواريد لشگر 28پياده كردستان برگزار شد به طور همزمان اين طرحها را افتتاح كرد.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي كردستان در اين مراسم گفت: براساس برنامه سهم استان كردستان براي احداث مسكن مهر 20 هزار واحد بود كه در جهت اهداف وزارت مسكن و شهرسازي تاكنون 26هزار واحد پروانه ساخت گرفته اند.
محمد رسولي افزود: از مجموع اين دو هزار و 979 واحد كه امروز به بهره برداري رسيده و تحويل متقاضيان مسكن مهر داده مي شود تعداد يك هزار و 265 واحد در سنندج، 420 واحد در سقز، 150واحد در بانه، 185واحد در بيجار، 110 واحد در قروه، 110 واحد در مريوان، 110 واحد در كامياران، 435 واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت و 250واحد در بافت هاي فرسوده قرار دارد.
وي اظهار داشت: هم اكنون فونداسيون 21 هزار واحد مسكن مهر در كردستان به اتمام رسيده و هفت هزار واحد در مرحله سفت كاري و ده هزار و 100 واحد در مرحله سقف و چهار هزار و 500 واحد نيز در مرحله نازك كاري قرار دارد.
وزير مسكن و شهرسازي پس از بازديد از طرحهاي در حال اجراي مسكن مهر و كلنگ زني و آغاز عمليات اجرايي 500 واحدي روحانيون در سنندج در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر يك ميليون و 800 هزار واحد مسكن مهر در كشور در حال احداث است كه 600 هزار واحد آن در روستاها و 100 هزار واحد نيز در بافتهاي فرسوده قرار دارند.
مهندس نيكزاد با اشاره به اجراي فونداسيون يك ميليون و 100 هزار واحد در كشور افزود: تا پايان امسال 4400 واحد نيز تحويل متقاضيان داده مي شود كه 140هزار واحد از آن در پائيز امسال به بهره برداري رسيد.
وزير مسكن و شهرسازي از عقد قرارداد 340هزار واحد مسكن مهر با انبوه سازان خبر داد و گفت: اين واحدها تا پايان سال 90 به پايان خواهند رسيد.
وي اظهار داشت: شركتهاي خارجي به دنبال آن هستند تا در اجراي طرح مسكن مهر در كشور مشاركت داشته باشند ولي ما در حمايت از پيمانكاران و انبوه سازان خود فقط در بخش سرمايه گذاري خارجي با آنها مشاركت داريم و سفر اخير من به تركيه نيز در تداوم اين برنامه بود.
مهندس نيكزاد از تثبيت قيمت مصالح ساختماني بويژه سيمان و ميلگرد در كشور خبر داد و گفت: هيچگونه افزايشي در بخش قيمت مصالح ساختماني نداريم و در بخش خدمات فني و مهندسي نيز افزايشي نخواهيم داشت.
مهندس نيكزاد عمده مصالح به كار گرفته شده ساختماني را سيمان، ميلگرد، آجر ميكا و سفال و ساير نوع مصالح به عنوان پراكنده اعلام كرد و گفت: افزايش قيمت آجرگري تاثيري در قيمت ها ندارد.
وي تعداد انبوه سازان در كشور را شش هزار نفر اعلام كرد و افزود: در اين بخش، كشور بسيار غني است و قبل از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها با تشكيلات انبوه سازان براي ساخت 340 هزار واحد به هماهنگي كامل رسيديم.
وزير مسكن و شهرسازي تصريح كرد: هركسي در اجراي طرح مسكن مهر كار كند و به تعهدات خود عمل نمايد، دستش را مي بوسيم و هر كسي كار نكند و در اجراي تعهدات خود سستي كند در ليست سياه اين وزارت خانه قرار مي گيرد.
وي روند اجراي طرح مسكن مهر در كردستان را مطلوب توصيف كرد و با توجه به كوهستاني بودن كردستان و وضعيت توپوگرافي و افزايش هزينه هاي آماده سازي اين طرح ها گفت: با اختصاص تسهيلات جديد براي جبران اين هزينه ها اقدام خواهد شد.

 



حال عمومي احمد عزيزي وخيم است

برادر احمد عزيزي با اشاره به وخامت حال اين شاعر، گفت، اگر مي خواهند او زنده بماند، بايد عملش كنند.
به گزارش ايسنا، جهانگير عزيزي درباره وضعيت اين شاعر كه از اواخر سال 86 در بستر بيماري است و جراحي تراشه تنفسي او، گفت: فقط مي توانم بگويم تراشه اي كه در گلوي او هست، روز به روز دارد گوشت اضافه بيشتري مي آورد و اين تنگي تراشه باعث مي شود گلوي او هم تنگ شود، بنابراين اگر مي خواهند او زنده بماند، بايد عمل شود، زيرا حالش روز به روز به وخامت مي رود.
عزيزي پيشتر، براي عمل باز تراشه تنفسي به بيمارستان مسيح دانشوري تهران منتقل شد و در پي عمل ليزردرماني كه موفقيت آميز نبود، به كرمانشاه بازگردانده شد.
احمد عزيزي 15 اسفندماه سال 86 به كما رفت و همچنان در بيمارستان امام رضا«ع» كرمانشاه بستري است.
اين شاعر متولد چهارم دي ماه سال 1337 در سرپل ذهاب كرمانشاه است و از آثارش به «كفش هاي مكاشفه»، «شرجي آواز»، «باغ تناسخ»، «ترجمه زخم» «باران پروانه»، «رودخانه رويا»، «ملكوت تكلم» و «سيل گل سرخ» مي توان اشاره كرد.

 



با استقرار بلندترين جاكت نفتي صورت گرفت
افزايش دوبرابري برداشت نفت از ميدان هنگام قشم

مديرعامل شركت نفت سازه قشم گفت: بلندترين جاكت سرچاهي آبهاي جنوب كشور براي نصب در ميدان نفتي هنگام در منطقه آزاد قشم ساخته شد.
به گزارش ايرنا، مسعود رباني ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: جاكت E4 با ارتفاعي حدود 88 متر، بزرگترين جاكتي است كه توسط شركت نفت سازه قشم براي ميادين نفتي در آبهاي جنوبي كشور ساخته شده است.
وي ادامه داد: اين جاكت با وزني حدود يكهزار و 900 تن عصر روز جمعه توسط يك فروند شناور بارج براي انتقال به ميدان نفتي هنگام بارگيري شد.
وي اظهار اميدواري كرد: نصب اين جاكت سرچاهي در ميدان نفتي هنگام طي روزهاي آينده موجب افزايش توليد نفت از اين ميدان نفتي خواهد شد.
مديرعامل شركت نفت سازه قشم خاطرنشان كرد: بهره برداري از ميدان نفتي هنگام دوم شهريورماه سال جاري با حضور وزير نفت كشورمان بطور رسمي آغاز شد.
رباني تصريح كرد: ميزان توليد مرحله نخست استخراج نفت از اين ميدان نفتي هفت هزار بشكه در روز بود كه پس از چندماه به 10 هزار بشكه در روز افزايش يافت.
مديرعامل شركت نفت سازه قشم گفت: با نصب جاكتE4 در محل ميدان نفتي هنگام شهرستان قشم ميزان بهره برداري از اين ميدان نفتي به دو برابر افزايش پيدا مي كند و اين درحالي خواهد بود كه محصول استخراجي، مرغوبترين نفت كشور لقب خواهد گرفت.
«مسعود رباني» ديروز هنگام بارگيري جاكتE4 بر روي شناور بارج در گفت وگو با ايرنا افزود: نصب اين جاكت يكهزار و 900 تني با ارتفاع حدود 88 متر استخراج نفت اين ميدان را تا 20 هزار بشكه در روز افزايش خواهد داد.
گفتني است جاكت سرچاهي با قرارگرفتن روي پايه سكوهاي نفتي، زمينه را براي استخراج نفت بدون ورود ديگر مايعات كه منجر به كاهش كيفيت اين محصول خواهد شد را فراهم مي كند.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت يك روزنامه سينمايي
از فيلمساز ضد انقلاب و نمايش مستهجن
يك روزنامه سينمايي در شماره ديروز خود، ضمن بازتاب كامل سخنراني يك فيلم ساز ضدانقلاب، جلوگيري از ادامه اجراي يك نمايش مستهجن را به سخره گرفت.
به گزارش خبرنگار كيهان، روزنامه باني فيلم كه قبلا از جشن تولد 72 سالگي يك فيلمساز ضد انقلاب به نام «ب.ب» دچار شعف شده بود، اين بار به حمايت از طرح نام و سخنان «ناصر.ت» برآمد.
فيلم ساز مذكور كه با ساخت فيلمي چون «آرامش در حضور ديگران» در عرصه فيلمفارسي، چهره اي از ابتذال را به نمايش گذاشته بود، از ابتداي پيروزي انقلاب تا امروز، در نقش يك ضد انقلاب آشكار شده است.
اين كارگردان، در گفت وگوي چندي پيش خود با يك راديوي وابسته به دستگاه جاسوسي «هلند»، ادعا كرد كه جمهوري اسلامي درصدد تعطيل كردن سينماي ايران است!
وي كه به دليل عدم روحيه جمع پذيري سالها در منزل خود در شهرك قدس تهران در انزواي كامل به سر مي برد، در سالهاي موسوم به اصلاحات، به كار گرفته شد تا در خدمت اهداف ضد فرهنگي آن دوران قرار بگيرد. او با ساخت فيلم «كاغذ بي خط» با بي اعتنايي منتقدان روبرو شد.
اما باني فيلم در شماره ديروز خود، در قالب يك يادداشت، نسبت به جلوگيري از ادامه اجراي نمايش مستهجن «هدا كابلر» اعتراض كرد و به نمايندگان مجلس توهين نمود.
يكي از سردبيران سابق باني فيلم، فردي به نام بابك غفوري آذر بود كه به همراه دوستانش در خدمت گويانيوز ارگان دستگاه جاسوسي آمريكا قرار داشت.
توهين نشريه «نزديك» به مشاركت به مهران مديري
نشريه نزديك به حزب منحله و ضدانقلابي مشاركت، در شماره جديد خود، مهران مديري را هدف توهين قرار داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، ماهنامه چلچراغ، بازيگر و كارگردان ياد شده را به دليل نقد تلويزيون هاي ضدانقلابي ماهواره اي به باج دادن به نظام متهم نمود.
چندي است مجموعه آيتم هايي از مديري در فضاي مجازي منتشر شده كه در آنها، تلويزيون هاي ضدانقلاب نقد شده است.
سرشار:برخي شاعران پول مي گرفتند
و براي فتنه شعر مي خواندند
محمدرضا سرشار گفت: بعضي از شاعران در مراسم هاي سياسي قبل از انتخابات 600 تا 700 هزار تومان پول مي گرفتند تا شعري را براي فتنه گران بخوانند.
اين نويسنده در اختتاميه جشنواره ادبي فتنه در امامزاده جعفر(ع) شهرستان پيشوا در خصوص تفاوت برخورد شاعران و داستان نويسان با فتنه گفت: اغلب افراد صاحب نام در عرصه شعر و داستان، وارد ماجراي فتنه نشدند و مصاحبه اي در اين زمينه نكردند.
در اين مراسم همچنين برگزيدگان جشنواره داستان فتنه به اين شرح معرفي شدند: محمدحسن ابوحمزه، مجيد پور ولي كلشتري، محمدحسين وفايي، سيدهادي ميرغياثي طالقاني، سيدمصطفي فرقاني، فاطمه دبيري، مجيد اسطيري، عاطفه صادقي، عاطفه عبدي خان و سوري طالبي.
هنرمندان «زيارت وارث» را نگارگري مي كنند
16 هنرمند رشته نگارگري به همراه 50 تن از هنرآموزان اين رشته، زيارت وارث را نگارگري مي كنند.
كارگاه دو روزه «مهر هامون» همزمان با اربعين حسيني مصادف با چهارم و پنجم بهمن از سوي مديريت هنرهاي تجسمي معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در موزه هنر امام علي(ع) برپا مي شود.
در اين كارگاه كه با هدف ترويج فرهنگ و هنر شيعي با رويكرد عاشورايي برگزار مي شود، قرار است بازخواني زيارت وارث از منظر هنرمندان نگارگر كه پيوندي است بين مضامين شيعي و هنر ناب ايراني انجام شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14