(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 دی 1389- شماره 19843

حديث دشت عشق
صدرنشيني بلامنازع نفت در گروه اول و شكست سنگين كرمانشاهي ها
آغاز دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد
اخبار كوتاه از فوتبال
زمان نقل و انتقال بازيكنان اعلام شد
پلي آف واليبال؛ بدون جابجايي
كره جنوبي، استراليا يا بحرين
حريف تيم ملي فوتبال ايران امروز مشخص مي شود
اعزام تيم دووميداني معلولان ايران به مسابقات جهاني
آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا
پهلوان هاي كشتي ايران، از گود مبارزه تا كنج بيمارستان
سوخته سرايي و سليماني بستري شدند
آمريكا با 10 كشتي گير در جزيره كيش
قهرماني تيم منتخب تكواندو بسيج در بحرين



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «مهدي قرباني»
نكند سرنوشت خوارج را پيدا كنيم

واي و هزاران واي برما كه خداي ناكرده از آن دسته افراد باشيم كه سرنوشت آنها مانند سرنوشت خوارج باشد. زمان زمان امتحان هاست. زمان، زمان گلچين شدن هاست و خلاصه زمان ها و دقايق لحظاتي هستند كه مي شود به آنها قسم خورد و بالاخره زمان، زمان جهاد است. اين بزرگترين نعمت خدا بر بندگان است. و اي گنهكاران! بيم آن داشته باشيم كه به نزد پروردگارمان با حالتي برويم كه سرافكنده و خجل از اعمال خويشتنيم. بيم از روز حساب كشي داشته باشيم. خدا همه ما را بيامرزد، ما كه آنقدر ضعيفيم كه از عهده جوابگويي يك بزرگتر برنمي آييم چگونه مي توانيم از عهده جواب اعمالمان نزد خدايمان برآييم. پس بشارتتان مي دهم همان گونه كه بر من بشارت دادند كه اي گنهكاران، اي ضعيفان درگاه خدا، شما را به جهاد كه نعمتي بس بزرگ است مي خوانم، نعمتي كه بخشاينده گناه گنهكاران است و خوشا به حالشان كه شفيع گنهكاران هم مي شوند. پروردگارا، بارالها! من گنهكارم، شرمنده ام، روسياهم، من ضعيف و ناتوانم كه تحمل درد از دست دادن پاهايم و... را ندارم چگونه تحمل عذاب تو را مي توانم داشته باشم. پروردگارا! الهي، با شهادت روسفيدم فرما و با نصيب كردن اين نعمت بزرگت سرافرازم كن.
عزيزان! مواظب اعمال و كردارتان باشيد كه خداي ناكرده به كسي بي خودي تهمت افترا نزنيد كه گناه بزرگي است و چقدر بدبختي است كه انسان خود را براي ديگران جهنمي كند و نيروهاي خود را صرف كوبيدن و خردكردن اين و آن بنمايد. هشدار به آنهايي كه هنوز اسلام و انقلاب را درك نكرده اند و نمي خواهند هم درك كنند. مي خواهم به اين نوع افراد بگويم كه بيدار شوند و بي خودي خود را به آتش نكشانند. اميد است ملت هميشه در صحنه در مقابل تمام توطئه ها با قامت بلندي بايستند.
هيئت رزمندگان خوي

 



صدرنشيني بلامنازع نفت در گروه اول و شكست سنگين كرمانشاهي ها
آغاز دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد

پرونده دور رفت مسابقات ليگ برتر كشتي آزاد ايران با صدرنشيني تيم هاي نفت تهران و گاز مازندران در گروههاي اول و دوم بسته شد.
با انجام دو مسابقه معوقه از هفته اول ليگ برتر كه عصر روز يكشنبه در دو شهر مشهد و همدان برگزار شد تيم نفت توانست با يك پيروزي ديگر صدرنشين بلامنازع گروه نخست لقب گيرد.
باتوجه به هشت تيمي بودن ليگ آزاد، در هر دو گروه، چهار تيم حضور داشتند كه در دور رفت سه مسابقه را پشت سر گذاشتند.
در گروه اول تيم نفت تهران كه تركيبي از بهترين و عنوان دارترين كشتي گيران ايران را در اختيار دارد، با كسب سه پيروزي صدرنشين است.
نفتي ها كه هفته گذشته نماينده مشهد را شكست داده بودند عصر روز يكشنبه برابر تيم شهداي الوند صف آرايي كردند و موفق شدند با نتيجه 5بر2 از سد ميزبان خود بگذرند. همداني ها قصد داشتند در اين مسابقه ازدو كشتي گير خارجي استفاده كنند و حتي براي آنها بليت هم تهيه كرده بودند اما كشتي گيران گرجستاني به دليل عدم دريافت رواديد نتوانستند به ايران بيايند.
در ديگر مسابقه معوقه اين گروه تيم تعاوني اعتباري اميد مشهد با شكست تيم ذوب آهن كرمانشاه شرايط خود را در جدول گروه اول ليگ برتر كشتي بهبود بخشيد.
در اين مسابقه كه پيروزي در آن شرايط هر دو تيم را مي توانست تا حدودي در جدول گروه اول بهبود بخشد، تيم اميد مشهد با نتيجه شش بر يك از سد ذوب آهن كرمانشاه گذشت.
عرفان اميري عضو تيم ملي كشتي آزاد در مسابقات جهاني مسكو كه براي تيم ذوب آهن كشتي مي گرفت تنها كشتي گيري از بين كرمانشاهي ها بود كه از سد حريف مشهدي اش (رسول توكلي) گذشت.
تيم تعاوني اعتباري اميد مشهد با پيروزي در اين ديدار با دو برد رده دوم جدول اين گروه را از آن خود دارد. تيم هاي ذوب آهن كرمانشاه و شهداي الوند نيز تيم هاي بعدي اين گروه هستند.
در گروه دوم گاز مازندران با دو پيروزي و يك شكست صدرنشين است و تيم شهداي جويبار با همين عملكرد و با امتياز فني كمتر رده بعدي را از آن خود دارد.
تيم هاي شهداي ملاير و بانك ملي گلستان نيز هر يك دو شكست و يك پيروزي در كارنامه دارند.
ديدارهاي دور برگشت اين رقابت ها در گروه هاي دوم و اول به ترتيب امروز (سه شنبه) و جمعه اول بهمن برگزار خواهد شد.
از اين رو ديدارهاي هفته اول از دور برگشت مسابقات كشتي آزاد ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري دو ديدار در شهرهاي ملاير و جويبار آغاز خواهد شد. طبق برنامه اعلام شده تيم شهداي ملاير در حساس ترين ديدار در سالن مصطفي جوكار اين شهر به مصاف گاز مازندران صدرنشين اين گروه مي رود و شهداي جويبار تيم دوم گروه ميزبان بانك ملي گلستان است.
طبق برنامه جديد كميته ليگ، ديدارهاي ليگ برتر كشتي آزاد هر پنج روز برگزار مي شود كه در تاريخ برگزاري ليگ در اين سال ها بي سابقه است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تركي: كدام انتقاد؟! تيم داوري را تشويق كردند
محسن تركي در نخستين اظهارنظرش پس از بازي ژاپن و سوريه گفت: پس از اينكه بازي تمام شد و از زمين خارج شديم، ناظران و اعضاي كميته داوران تيم داوري را تشويق و از تصميمات ما حمايت كردند. صحنه هاي مشكوك كه پخش شد مثلا پنالتي كه براي سوريه گرفتم به راحتي مورد تاييد تمام كارشناسان قرار گرفت و همه پس از يك بار پخش تصاوير خطاي آشكار مدافع سوريه را تاييد كردند. علاوه بر اين ديروز كه با تيم داوري ايراني براي صرف شام به رستوران رفته بوديم، عده اي از فوتبال دوستان سوري را در رستوران ديديم. ابتدا من ترسيدم كه بخواهند واكنش بدي نشان دهند اما آن ها ما را به خوبي شناختند، جلو آمدند، با ما خوش و بش كردند و عكس يادگاري انداختند و اين نشان مي داد كه از عملكرد تيم داوري در بازي ژاپن و سوريه ناراضي نيستند. در همين هتل محل اقامت داوران هم چند كارمند سوري هستند كه پس از بازگشت ما از بازي و ورود به هتل از ما استقبال كردند و واكنش خوبي داشتند.
جريمه هاي ميليوني براي سه بازيكن پيروزي
دبير كميته انضباطي باشگاه پيروزي از صدور احكام انضباطي براي مدعوين به اين كميته خبر داد. بيك محمدلو گفت: براساس راي اعضاي كميته انضباطي، شيث رضايي به دليل عدم رعايت شئونات حرفه اي و اخلاقي در خصوص بستن بازوبند كاپيتاني، به صد ميليون ريال جريمه نقدي و توبيخ كتبي با درج در پرونده محكوم شد. مجتبي شيري به دليل مشاجره لفظي در تمرينات درفشي فر به بيست ميليون ريال جريمه نقدي و توبيخ كتبي با درج در پرونده، عليرضا محمد به دليل مشاجره لفظي در تمرينات تهران و تركيه به پنجاه ميليون ريال جريمه نقدي و توبيخ كتبي با درج در پرونده محكوم شدند.
عسگري سرپرست كميته داوران فوتبال شد
طي حكمي از سوي رئيس فدراسيون فوتبال حسين عسگري، پيشكسوت داوري كشور به عنوان سرپرست كميته داوران منصوب شد .
اعتراف شنيدني نايب رئيس فدراسيون فوتبال بلژيك در يزد
يكشنبه شب و پس از برگزاري ديدار دوستانه تيم هاي فوتسال ايران و بلژيك ضيافت شامي در يزد برگزار و از اعضاي تيم فوتسال بلژيك تقدير و تشكر به عمل آمد. در جريان برگزاري اين ضيافت جيم پير نوتل تيرز رئيس كميته فوتسال بلژيك به موضوعي اشاره كرد كه شنيدنش براي حاضرين جالب توجه بود. رئيس كميته فوتسال و نايب رئيس فدراسيون فوتبال بلژيك گفت: مسئولان ارشد كشور بلژيك رغبت چنداني براي سفر ما به ايران نداشتند و دائما به اين موضوع اشاره داشتند كه مي خواهيد برويد ايران چكار كنيد؟! اين كشور امنيت ندارد و صلاح نيست كه به خاور ميانه سفر كنيد اما زماني كه به ايران آمديم متوجه شديم تمام حرف هايي كه به ما گفته بودند دروغ بود و ايران كشوري زيبا و دوست داشتني است.
مربيان مطرح جهان، عاشق كار كردن در ايران هستند
ترابيان رئيس كميته بين الملل فدراسيون فوتبال گفت: بسياري از مربيان از جمله فيليپ تروسيه علاقه مند هستند تا سرمربي ايران شوند. آنها براي نيل به اهداف خود حتي حاضر مي شوند كه در هتل تيم ملي اتاق كرايه كنند، غافل از اينكه جايي در ليست فدراسيون فوتبال ندارند. آيا در مطرح شدن نام تروسيه براي تيم ملي پاي دلالاني نيز در ميان بوده است؟ترابيان در پاسخ به اين پرسش مي گويد: بعيد مي دانم پاي دلالي در ميان باشد. تروسيه و چند مربي ديگر عاشق كار كردن در ايران هستند زيرا سرمربيگري در تيم ملي شايد در آينده كاري آنها تاثير گذار باشد. بايد به اين نكته نيز اشاره كنم كه در بهترين حالت شايد تروسيه گزينه خوبي براي مربيگري در تيم اميد باشد نه تيم ملي بزرگسالان ايران.
مظلومي: تخلفي در تركيه مرتكب نشده ايم
مظلومي سرمربي استقلال در بازگشت از تركيه در خصوص آخرين شرايط تيمش گفت: اردوي استقلال در تركيه يكي از بهترين اردوهاي اين تيم در چند سال اخير بود. علاوه بر امكانات خوب، تمرينات سنگيني را پشت سر گذاشتيم كه مسلما در آمادگي بازيكنان براي نيم فصل دو م رقابت هاي ليگ برتر نقش اساسي خواهد داشت. اين روزها اخبار ضد و نقيضي از اردوي آبي پوشان در تركيه به گوش مي رسد و حتي سيما نيز در يكي از بخش هاي خبري خود گزارشي از حواشي استقلال در تركيه را به روي آنتن فرستاد. آيا اردوي استقلال در خارج با حواشي خاص خود همراه بود؟! مظلومي دراين باره اظهار داشت: براي حاشيه سازان متاسفم. نماينده حراست با استقلال در تركيه حضور داشت و اگر مشكلي باشد حتما ايشان گزارش خواهد كرد. در ضمن اگر ما مرتكب تخلفي شده بوديم و يا به قول معروف ريگي در كفش مان بود هرگز به دوربين صدا و سيما اجازه نمي دادم از اردوي استقلال فيلمبرداري كند.
داور كره اي براي بازي ايران - امارات
ديدار تيم هاي ايران و امارات در چارچوب مرحله گروهي رقابت هاي جام ملت هاي آسيا را يك داور از كره جنوبي قضاوت خواهد كرد. كميته برگزاركننده رقابت ها، قضاوت اين ديدار را به كيم دونگ جين از كره جنوبي محول كرده است. وي را در امر قضاوت بازي دو هموطنش به نام هاي جئونگ هائه سانگ و جانگ جون مو همراهي خواهند كرد.

 



زمان نقل و انتقال بازيكنان اعلام شد
پلي آف واليبال؛ بدون جابجايي

رئيس سازمان ليگ فدراسيون واليبال ضمن تاكيد بر اينكه مرحله دوم مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور از 10بهمن ماه آغاز مي شود، آخرين زمان تعيين شده براي جذب بازيكن خارجي و نقل و انتقال بازيكنان داخلي را اعلام كرد.
منوچهر پورحسن ضمن بيان اينكه تصميم گيري هاي مورد نظر در فصل جاري مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور براساس آيين نامه فعلي انجام مي شود، اظهار داشت: هر يك از 12 تيم شركت كننده در رقابت هاي ليگ برتر تا زمان آغاز مرحله برگشت مسابقات فرصت دارند براي جذب دوباره بازيكن خارجي اقدام كنند. از سوي ديگر جابه جايي بازيكنان داخلي تا پايان مرحله برگشت رقابت هاي واليبال ليگ برتر مجاز است. تمام نقل و انتقال هاي مورد نظر تيم ها بايد با لحاظ شدن زمان هاي تصويب شده انجام شود. در مرحله پلي آف هيچگونه جابه جايي و تغييري در تركيب تيم ها پذيرفته نخواهد شد.
پورحسن با يادآوري اينكه هر يك از تيم هاي ليگ برتري مي توانند تركيب خود را با 16 بازيكن داخلي و خارجي كامل كنند، گفت: از ميان 16 بازيكن هر تيم تنها سه بازيكن مي توانند خارجي باشند. ضمن اينكه فراموش نشود تيم ها اجازه استفاده از 2 بازيكن در هر بازي و حضور همزمان آنها در زمين را دارند.

 



كره جنوبي، استراليا يا بحرين
حريف تيم ملي فوتبال ايران امروز مشخص مي شود

حريف تيم ملي فوتبال ايران در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا امروز مشخص مي شود.
مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا در گروه سوم امروز در حالي با برگزاري 2ديدار به پايان مي رسد كه در پايان اين بازي ها حريف تيم ملي ايران در دور يك چهارم نهايي مشخص خواهد شد.در اين روز كره جنوبي كه با 4 امتياز در مكان دوم گروه سوم قرار دارد به مصاف هندي مي رود كه 2بازي گذشته خود را با شكست هاي سنگين واگذار كرده و از دور رقابت ها حذف شده است.
با توجه به اينكه كره جنوبي بازي سختي را پيش رو ندارد، مي تواند با پيروزي با اختلاف 5گل مقابل هند و در صورت برتري استراليا مقابل بحرين با حداقل گل يا تساوي اين 2تيم به عنوان تيم نخست صعود كند و در غير اين صورت بايد براي كسب مقام دومي تلاش كند. در ديگر ديدار اين گروه استراليا و بحرين رو در روي يكديگر قرار مي گيرند. 2تيمي كه شانس صعود به مرحله بعد را دارند و همين موضوع حساسيت اين مسابقه را دوچندان مي كند. استراليا در حال حاضر با 4امتياز صدرنشين است و بحرين با 3امتياز مكان سوم را از آن خود كرده است.استراليا با تساوي در اين ديدار هم قطعا به عنوان يكي از تيم هاي صعود كننده از اين گروه خواهد بود و در صورت پيروزي يك بر صفر در اين ديدار و برتري كره جنوبي مقابل هند با اختلاف كمتر از 5گل مي تواند به عنوان تيم نخست صعود كند.
تيم ملي ايران كه به عنوان تيم نخست از گروه چهارم به دور دوم صعود كرده است، بايد در اين مرحله با تيم دوم گروه سوم كه يكي از تيم هاي كره جنوبي، استراليا و بحرين خواهد بود، ديدار كند.

 



اعزام تيم دووميداني معلولان ايران به مسابقات جهاني

تيم دووميداني معلولان ايران به منظور حضور در رقابت هاي جهاني دووميداني معلولان در سال 2011 صبح ديروز عازم نيوزلند شد.
مسابقات جهاني 2011 معلولان از دوم تا دهم بهمن ماه در ورزشگاه «كويين اليزابت پارك» كرايسچرچ نيوزلند برگزار مي شود. تيم دووميداني ايران با 10 ورزشكار در مسابقات شركت خواهد كرد. بيش از هزار ورزشكار از 70 كشور جهان در اين رقابت ها كه انتخابي پارالمپيك 2012 لندن هم به حساب مي آيد، شركت مي كنند. اسامي ورزشكاران معلول كشورمان اعزامي به اين مسابقات به شرح زير است: كوروش فرهادي (كردستان)، پيمان نصيري (كرمان)، سيامك صالح فرج زاده و جلال خاكزاديه (آذربايجان شرقي)، جواد حرداني و عبدالرضا جوكار (خوزستان)، فرزاد سپهوند (لرستان)، علي محمدياري (تهران)، سيدعرفان حسيني و احمدرضا كاظمي(نابينا).

 



آخرين اخبار از جام ملت هاي آسيا

¤ در دور سوم از مرحله گروهي رقابت هاي فوتبال جام ملت هاي آسيا و از گروه نخست دو ديدار به صورت همزمان برگزار شد كه طي آن تيم هاي ازبكستان و قطر با كسب امتيازات لازم به مرحله يك چهارم نهايي صعود كردند. تيم ازبكستان در جدال با چين به تساوي 2-2 دست يافت و با هفت امتياز به عنوان تيم نخست اين گروه راهي مرحله بعد شد. چين با اين تساوي 4 امتيازي شد و با قرار گرفتن در رده سوم از صعود به دور بعدي باز ماند. در ديگر بازي ديروز نيز قطر با سه گل كويت قعرنشين را مغلوب كرد و با 6 امتياز به عنوان تيم دوم به مرحله يك چهارم نهايي رفت. كويت نيز بدون كسب حتي يك امتياز، وداع تلخي با اين دوره از رقابت ها داشت.
¤ فريدون معيني كه روز چهارشنبه گذشته از سمينار ژاپن به ايران بازگشته است، شب گذشته براي همراهي تيم ملي به دوحه قطر رفت تا جمع فدراسيون نشين ها در قطر جمع شود.
¤ بهروان عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال به دليل شدت گرفتن بيماري آنفلوآنزا مجددا در بيمارستان بستري شد.
¤ سرمربي تيم ملي فوتبال قطر اطمينان دارد تيمش مي تواند براي نخستين بار قهرمان جام ملتهاي آسيا شود. متسو گفت: جام براي ما تازه از اين نقطه آغاز شده است. ما وظيفه مان را براي صعود از گروه به خوبي انجام داده ايم اما هدف نهايي ما چيزي فراتر از اين است و قهرماني در رقابتها براي هواداران و بازيكنان بسيار لذت بخش خواهد بود.
¤بيشتر بازيكنان ايران در گفت وگو با خبرنگاران اعلام كردند كه رويارويي با يكي از دو تيم استراليا و بحرين در مرحله دوم جام ملت ها بهتر از مصاف با تيم باتجربه كره جنوبي است كه در مرحله حذفي همواره عملكرد بهتري از ساير تيم هاي آسيايي داشته است.
¤ كاروان ايران شب گذشته راهي رستوران اصفهاني ها شدند تا در ضيافت شام سفارت جمهوري اسلامي ايران حضور يابند. سفير ايران در دوحه كه طي روزهاي گذشته ملي پوشان فوتبال را در بيشتر اوقات همراهي كرده به پاس دو پيروزي تيم ملي در مرحله گروهي جام ملت هاي آسيا ضيافت شامي را در يكي از رستوران هاي ايراني شهر دوحه بر پا كرد.

 



پهلوان هاي كشتي ايران، از گود مبارزه تا كنج بيمارستان
سوخته سرايي و سليماني بستري شدند

دو قهرمان و پهلوان كشتي ايران در بيمارستان مهراد تهران بستري شدند.
مردم ايران با رضا سوخته سرايي و عليرضا سليماني خاطره هاي بسياري دارند، دو قهرمان سنگين وزن كشتي ايران كه علاوه بر قهرماني، پهلوان كشور هم بوده اند اما حالا چرخ زمانه باعث شده اين دو چهره فراموش نشدني ورزش ايران هر دو در يك بيمارستان بستري شوند. دو رفيق و رقيبي كه سال ها در كنار يكديگر بوده اند حالا يك طبقه با هم فاصله دارند اما فقط مي توانند تلفني از حال هم با خبر شوند. البته تاكنون هيچ مسئول ورزشي هم به عيادت آنها نرفته تا اين دو قهرمان و پهلوان از اين مسئله دلگير شوند. سليماني در حال حاضر به دليل بيماري ديابت و تأثير آن بر روي پايش در بيمارستان بستري شده و بايد دو هفته را تحت نظر پزشك بگذراند و سوخته سرايي نيز كه همه چهره اي خندان از او سراغ دارند، به دليل فشار خون بالا و ناراحتي قلبي در بخش ICU بيمارستان مهراد بستري است.
اميد است اين دو قهرمان و پهلوان ورزش ايران بار ديگر سلامتي خود را به دست آورند.

 



آمريكا با 10 كشتي گير در جزيره كيش

فدراسيون كشتي آمريكا مصمم است با 10 كشتي گير در جام تختي كه اوايل اسفندماه برگزار مي شود، حضور يابد.
رقابت هاي كشتي آزاد جام تختي اوايل اسفندماه در جزيره كيش برگزار مي شود. اين در حالي است كه آمريكايي ها خواهان حضور در اين جام بين المللي شده اند و قرار است با 10 كشتي گير در جام تختي حضور يابند. البته مسئولان و كشتي گيران تيم آمريكا پس از پايان مسابقات چند روزي هم در جزيره كيش اقامت خواهند داشت. لازم به يادآوري است كه تصميم گيرندگان فدراسيون كشتي آمريكا چند سالي است كه تمايل به حضور در مسابقات كشورمان دارند و در تورنمنت هاي مختلفي نيز حضور يافته اند.

 



قهرماني تيم منتخب تكواندو بسيج در بحرين

تيم منتخب تكواندو بسيج ايران در تورنمنت بين المللي بحرين در شهر منامه قهرمان شد.
تيم 13نفره تكواندو بسيج كه به نمايندگي از كشورمان در تورنمنت بين المللي بحرين شركت كرده بود در اوزان 54- علي شاكري (طلا)، 58- كاوه رضايي (طلا)، 63ستار سميعي (برنز)، سيدابراهيم حسيني (طلا)، 72 بابك نادري (طلا)، 78 آرش مژده (نقره)، 84 حامد محمدپور (نقره)، 84+محمدرضا خادمي (طلا) به مدال دست يافت.
دربخش تيمي هم پس از تيم منتخب تكواندو بسيج كشورمان، تيم هاي اردن و عربستان در رده هاي دوم و سوم قرارگرفتند.اين تيم را غلامرضا چيارلو (سرپرست)، حميد عابدي (مدير) حسين جديدي داور و سبحان ولي زاده به عنوان مربي همراهي كردند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14