(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 دی 1389- شماره 19843

معاون شبكه بهداشت نور هشدار داد
شيوع نوع جديد آنفلوآنزاي A
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك تهران: كارت ملي تا آخر امسال اعتبار دارد
راه اندازي 3 پژوهشكده در دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي
معطلي يك ساعته مسافران در مترو
راننده كاميون 19نفر را در گلستان راهي بيمارستان كرد
مرگ 9 شير در باغ وحش ارم
كشف 256 فقره سرقت با دستگيري 194 سارق طي 4 روز
نحوه پرداخت «فوق العاده سختي كار» كاركنان آموزش و پرورش اعلام شد
دستگيري سارقان 37كيلوگرم طلا در اصفهان
استعمال حشيش در برخي قهوه خانه هاي اصفهان
مديرعامل شركت تاكسيراني: نرخ كرايه تاكسي ها از اول بهمن افزايش مي يابد
سرهنگ و سروان قلابي كارت پايان خدمت مي فروختند
رئيس جامعه معلولان كشور: بيش از 400 هزار معلول در كشور بيمه پايه ندارند
دستگيري زورگير منطقه نارمك
610 كشته آخرين تلفات سيل برزيل
ركورد حاملگي شكست!



معاون شبكه بهداشت نور هشدار داد
شيوع نوع جديد آنفلوآنزاي A

معاون شبكه بهداشت نور در راستاي كاهش تدريجي دما در چند روز گذشته از شيوع نوع جديد آنفلوآنزاي نوع A خبر داد.
به گزارش فارس از شهرستان نور، عليرضا جلالي در جلسه برنامه ريزي ستاد تسهيلات سفر با بيان اينكه شيوع آنفلوآنزاي نوع A قبلي همچنان با سرد شدن هوا وجود دارد و خانواده ها بايد پيشگيري هاي لازم را در زمينه ابتلا نشدن به اين بيماري انجام دهند، از شيوع نوع جديد اين بيماري خبر داد.
معاون شبكه بهداشت و درمان شهرستان نور افزود: نوع جديد آنفلوآنزاي نوع A با نام اچ تري-ان تو (H3N2) كه ويروسي است، شيوع يافته و خانواده ها بايد بهداشت فردي را بيش از گذشته رعايت كنند.
جلالي علائم اين نوع آنفلوآنزا را مانند آنفلوآنزاي نوع قبل با شدت كمتر ذكر كرد وافزود: نوع جديد آنفلوآنزا كودكان و سالمندان را كمتر درگير مي كند.
وي با اشاره به درگير شدن افراد ميانسال به اين آنفلوآنزا اظهار داشت: چون كارمندان و كاركنان دولت در اين سن قرار دارند، مبتلا شدنشان به كار و سازمان لطمه خواهد زد و مراقبت و عدم حضور يك فرد مبتلا مي تواند از شيوع و بروز بيشتر در ادارات و سازمان ها مانع شود.
معاون شبكه بهداشت نور در ادامه عمومي كاركردن ادارات و نهادها را در كنار كميته تخصصي و استفاده از نظرات كميته هاي تخصصي ادارات مرتبط را در انجام بهتر كارها ضروري دانست تا خدمات بهتر گذشته ارائه شود.
وحيد حسين زاده رئيس بهزيستي نور نيز در اين جلسه تهيه بروشورهاي مختلف براي اطلاع رساني و معرفي نقاط ديدني و تفريحي و هشدارهاي لازم بهداشتي، امنيتي و ... را ضروري دانست تا در اختيار شهروندان و مسافران قرار گيرد.

 



رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك تهران: كارت ملي تا آخر امسال اعتبار دارد

رئيس سازمان ثبت احوال استان تهران از بي اعتبار شدن كارت ملي تا پايان امسال خبر داد.
سيداحمد قشمي در گفت وگو با مهر گفت: طبق آخرين تصميم دولت كارت هاي هوشمند ملي در سال آينده جايگزين كارت هاي فعلي مي شود.
وي ادامه داد: طبق آخرين تصميم دولت كارت هاي هوشمند ملي در سال آينده جايگزين كارتهاي فعلي مي شود اما امكان تمديد مجدد كارتهاي فعلي تا صدور كارت هاي جديد نيز وجود دارد.
رئيس سازمان ثبت احوال استان تهران درباره افرادي كه كارت هاي ملي آنان به هر دليلي مفقود شده گفت: اين افراد با در دست داشتن شناسنامه و دو قطعه عكس مي توانند به دفاتر الكترونيك ثبت احوال مراجعه و درخواست صدور كارت جديد ارائه دهند.
قشمي با بيان اينكه صدور كارت شناسايي ملي 15 روز زمان مي برد گفت: هزينه صدور كارت شناسايي المثني 10 هزار تومان و هزينه ساير خدمات ثبت احوال در دفاتر الكترونيكي سه هزار و 500 تومان است.

 



با تصويب وزارت بهداشت انجام شد
راه اندازي 3 پژوهشكده در دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي

معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت در تازه ترين تصميم خود براي تأسيس واحدهاي تحقيقاتي، تشكيل سه پژوهشكده را در دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي مصوب كرد.
به گزارش مهر، كميسيون بررسي مستندات تقاضاي اخذ مجوز تاسيس واحدهاي تحقيقاتي تشكيل و دو پژوهشكده تحقيقاتي سل و پيشگيري بيماريهاي تنفسي در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تصويب شد.
در اين جلسه همچنين مركز تحقيقات فناوري بيومديكال و روباتيك و پژوهشكده فناوريهاي پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي تهران مصوب شد.

 



معطلي يك ساعته مسافران در مترو

خط يك قطار مترو ديروز از ايستگاه دروازه دولت بدون توقف در ساير ايستگاه ها اين مسير را تا ايستگاه ميرداماد طي كرد.
به گزارش فارس اين معطلي يك ساعته باعث جمع شدن جمعيت انبوهي در ايستگاه ها شد.
دليل اين معطلي از سوي مسئولان امر به مسافران اعلام نشد و بسياري از شهروندان مجبور شدند مسير طي شده را بازگردند.
براساس اين گزارش، نقص فني و معطل شدن مسافران در ايستگاه هاي مترو بارها تكرار شده است و از سوي مسئولان نيز اطلاع رساني مناسبي در اين باره صورت نگرفته است.

 



راننده كاميون 19نفر را در گلستان راهي بيمارستان كرد

گرگان- خبرنگاركيهان:
بر اثر برخورد يك دستگاه كاميون با ميني بوس در سه راهي زرين گل شهرستان علي آباد استان گلستان، 19نفر مجروح شدند.
در اين حادثه رانندگي يك دستگاه كاميون كه از آزادشهر به علي آباد در حركت بود با يك دستگاه ميني بوس در مسير حركت به شدت برخورد كرد.
قابل ذكر است بر اثر اين حادثه، راننده و 18سرنشين ميني بوس مجروح و توسط واحد اورژانس جهت مداوا به بيمارستان قائم(عج) علي آباد انتقال داده شدند.

 



مرگ 9 شير در باغ وحش ارم

يكي از دامپزشكان بيمارستان دامپزشكي تهران با اشاره به معدوم شدن 9 قلاده از 12قلاده شيرهاي باغ وحش گفت: دامپزشكان از بروز بيماري در ميمون ها و مشاهده علائم آن ابراز نگراني كرده اند.
اميرپيمان خسروي آزاد با اشاره به اينكه دامپزشكي اعلام كرده كه باغ وحش بايد قرنطينه شود، اظهار داشت: دليل مقاومت باغ وحش در از بين بردن حيوانات و يا انتقال آنها به محل ديگر جاي سؤال دارد. در حاليكه مسئولان باغ وحش مدعي هستند كه بايد ابتدا آلودگي ثابت شود و سپس آنها اقدام به از بين بردن حيوانات كنند.
خسروي بيان كرد: گزارش هاي تاييد نشده اي در زمينه بروز آلودگي ها در ميمون ها نيز وجود دارد. از سوي ديگر گربه هاي ولگردي كه در باغ وحش ارم به وفور رفت و آمد مي كنند مي توانند به راحتي بيماري مشمشه را به شهر انتقال دهند. باغ وحش تهران در حال حاضر در آلودگي قرار دارد و از لحاظ استاندارد نيز تنها يك قفس بزرگ براي حيواناتي است كه در آنجا زندگي مي كنند.
وي در رابطه با آلوده شدن ميمون هاي باغ وحش نيز به اين بيماري اظهار داشت: اين بيماري بسيار مسري و كشنده است و براي ميمون ها نيز خطرناك است. ضمن اينكه دامپزشكاني كه در دامپزشكي تهران رفت و آمد دارند از بروز علائم اين بيماري در ميمون ها به شدت اظهار نگراني كرده اند.
ترديد روس ها
براي تحويل 4 ببر سيبري
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينكه روسها به دنبال علت يابي و بررسي مرگ ببر نر هستند، گفت: آنها اعلام كرده اند براي انتقال 4 ببر ديگر به ايران بايد از شرايط نگهداري اطمينان پيدا كنند.
محمدجواد محمدي زاده افزود: طبق توافق قبلي قرار بود ظرف 2 تا 3 ماه آينده ببرها وارد شوند اما با مرگ يكي از ببرهاي روسي در ايران، طرف هاي روسي در حال بررسي و علت يابي هستند تا مطمئن شوند كه جا و مكاني كه در اختيار داريم مناسب است.
وي افزود: آن چيزي كه به عنوان عارضه جديد (مرگ ببر نر) پيش آمده به دليل بي توجهي مسئولان پارك ارم و بي توجهي سازمان هايي مثل دامپزشكي و در نهايت استفاده از غذاي آلوده بوده است.

 



رئيس پليس آگاهي استان تهران خبر داد
كشف 256 فقره سرقت با دستگيري 194 سارق طي 4 روز

رئيس پليس آگاهي استان تهران از دستگيري 194 سارق و اخاذ و كشف 256 فقره انواع سرقت در اجراي طرح عملياتي مبارزه با سرقت در سطح استان تهران خبر داد.
به گزارش ايسنا سرهنگ عباس عليپور، در تشريح اين خبر گفت: در راستاي اجراي طرح عملياتي مبارزه با كليه سرقت ها در سطح استان تهران كه به مدت 4 روز به اجرا درآمد، 194 سارق و اخاذ دستگير و 256 فقره انواع سرقت كشف شد.
وي ادامه داد: در اين طرح 4روزه 112 دستگاه وسائط نقليه كشف و 44 سارق دستگير شدند كه از اين تعداد كشفيات 82 مورد سرقت خودرو و 30 مورد سرقت موتورسيكلت بوده و در اين رابطه 33 سارق خودرو و 11 سارق موتورسيكلت دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي استان تهران گفت: كارآگاهان پليس آگاهي در اجراي اين طرح، 69مورد سرقت منزل و مغازه، 17مورد سرقت اماكن، 9 مورد سرقت احشام، 12 مورد سرقت وسايل داخل خودرو، 16 مورد سرقت به عنف و 14 مورد ساير سرقت ها كشف كردند.
عليپور اظهار داشت: از تعداد 151 سارق دستگير شده 64سارق منزل، مغازه و اماكن، 8 سارق احشام، 15 سارق داخل خودرو، 21 سارق به عنف و 31نفر در مورد ساير سرقت ها دستگير شدند.
وي گفت: متهمان دستگير شده پس از تشكيل پرونده، براي سير مراحل قانوني تحويل دادسرا شدند.

 



نحوه پرداخت «فوق العاده سختي كار» كاركنان آموزش و پرورش اعلام شد

وزارت آموزش و پرورش با صدور بخشنامه اي دستورالعمل پرداخت فوق العاده سختي كار و كار در محيط هاي غيرمتعارف ابلاغ كرد.
در اين بخشنامه كه از سوي وحيد كيارشي معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش به ادارات كل آموزش و پرورش استانها، سازمانها، پژوهشگاهها و كانونهاي تابعه وزارتخانه، مجتمع آموزش عالي پيامبراعظم(ص) و دانشگاه شهيد رجايي صادر شده، آمده است: دستورالعمل معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در خصوص نحوه پرداخت «فوق العاده سختي كار و كار در محيط هاي غيرمتعارف» جهت اطلاع و اقدام لازم از تاريخ 5 ديماه 89، ابلاغ شده است.
براساس بند يك اين دستورالعمل دستگاههاي اجرايي مكلفند شرايط بهداشتي و ايمني لازم را جهت ايجاد محيط مناسب كار براي متصديان مشاغل اين دستورالعمل فراهم آورده و بدوا نسبت به ارائه آموزش هاي ضروري در مورد انجام وظايف محوله و استفاده از ابزار و تجهيزات لازم اقدام كنند.
بند دوم اين دستورالعمل تاكيد مي كند: فوق العاده سختي كار و كار در محيط هاي غيرمتعارف به متصديان مشاغلي تعلق مي گيرد كه با وجود رعايت شرايط بهداشتي و ايمني لازم و ارائه آموزش هاي ضروري، شاغل در هنگام انجام وظايف و مسئوليت هاي محوله در معرض ابتلا به بيماريها يا عوارض نامطلوب قرار مي گيرد.
براساس تبصره اين ماده، شمول مواردي نظير كار با اشعه و مواد شيميايي، كار با بيماران رواني، عفوني و در اورژانس و در بخش هاي سوختگي و مراقبت هاي ويژه بيمارستاني و نيز كار با مواد سمي، آتش زا، منفجره و در اعماق دريا، مستلزم تاييد مراكز ذي صلاحي كه از سوي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور تعيين مي شود، خواهد بود.
اين دستورالعمل در بند سوم مي افزايد: فرآيند تعيين سختي كار كارمندان دولت از جمله، نحوه تعيين «امتياز درجه سختي كار» و تكميل فرم مربوط، براساس مفاد تصويب نامه 9 آبان 66 و دستورالعمل آن، موضوع بخشنامه شماره 800/34، 12تيرماه 67 و اصلاحات بعدي آن خواهد بود.
براساس بند چهارم اين دستورالعمل ميزان امتياز فوق العاده سختي كار و كار در محيط هاي غيرمتعارف «كارمندان دستگاههاي اجرايي» براساس درصدهايي كه پيش از اين براي سختي كار مشاغل دستگاههاي اجرايي تاييد شده است، به ازاي هر يك درصد، 12امتياز، حداكثر تا 1000 امتياز، به عنوان «سختي كار» مشاغل آنان تعيين شده است.
همچنين، تا زماني كه با اعمال امتياز به روش فوق، مبلغ فوق العاده سختي كار كارمندان، كمتر از «مبلغ مذكور در حكم كارگزيني مربوط» باشد، همان مبلغ مقطوع مندرج در حكم كارگزيني، ملاك دريافت فوق العاده سختي كار خواهد بود.

 



دستگيري سارقان 37كيلوگرم طلا در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
اعضاي باندي كه در استان اصفهان اقدام به سرقت 37كيلوگرم طلا به ارزش بيش از 10ميليارد ريال كرده بودند، توسط پليس آگاهي اين استان دستگير شدند.
سرهنگ حسين حسين زاده رئيس پليس آگاهي استان اصفهان اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت طلاجات در شهرستان هاي اصفهان، فلاورجان و لنجان پليس با انجام تحقيقات ويژه موفق به كشف سرنخ هايي از اين باند بزرگ شد و محل اختفاي اعضاي باند در سه استان اصفهان، كهگيلويه و بويراحمد و فارس شناسايي شد.
وي اظهار داشت: اعضاي باند كه 13نفر بودند به همراه تعدادي مالخر دستگير شدند.
وي افزود: متهمان كه «خدابخش و ابراهيم»، «يوسف و خليل»، «صمد و فلامرز و محمد و خداعفو»، «هيبت الله»، «الهام»، «عباس»، «رحمان» و «امين» نام دارند، در تحقيقات اوليه به سرقت 37كيلوگرم طلا اقرار كردند.
حسين زاده گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان علاوه بر مقاديري طلا، تعداد قابل توجهي فرش، تابلو فرش و قاليچه بسيار نفيس نيز كشف شد و متهمان نيز به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.

 



مدير بهداشت محيط استان هشدار داد
استعمال حشيش در برخي قهوه خانه هاي اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
مدير بهداشت محيط استان اصفهان گفت: در برخي از قهوه خانه هاي اصفهان بجاي استفاده از تنباكوي قليان از حشيش استفاده مي شود تا گرايش جوانان را به قهوه خانه ها بيشتر كنند.
«حسين صفاري» اظهار داشت: در برخي از قهوه خانه ها به جاي استفاده از تنباكو از حشيش استفاده مي شود و در نهايت فرد مصرف كننده قليان با خاصيت نشاط آور اين ماده به استفاده مستمر از آن عادت مي كند.
وي افزود: دود حاصل از مصرف حشيش به افراد ديگر نيز سرايت كرده و اين افراد نيز به استفاده از اين ماده اعتياد پيدا كرده و به اين قهوه خانه ها روي مي آورند.
مدير بهداشت محيط استان اصفهان با بيان اينكه بيش از 90 درصد مراكز عرضه قليان در استان اصفهان فاقد صلاحيت بهداشتي هستند، اضافه كرد: هيچ يك از مراكز عرضه قليان پروانه كسب نداشته و يا اگر دارند اين پروانه فاقد اعتبار است. وي با اشاره به اين كه از سال 85 تاكنون به هيچ قهوه خانه اي مجوز عرضه قليان در اماكن عمومي داده نشده است افزود: قهوه خانه هاي متخلف به اتحاديه صنف مربوطه ارجاع داده شده و در نهايت به اداره اماكن معرفي و از ادامه فعاليت آنان جلوگيري خواهد شد.
صفاري گفت: باز بودن قهوه خانه ها در سراسر استان اصفهان به معني تاييد آنان توسط مراكز بهداشتي نبوده و فعاليت اين مراكز غيرمجاز وخارج از استانداردهاي بهداشتي است.وي از افزايش آمار استفاده از قليان در بين زنان و دختران خبر داد و گفت: در برخي حسينيه ها و اماكن مذهبي شهر اصفهان نيز قليان به جوانان ارائه مي شود كه سبب نگراني خانواده ها شده است.

 



مديرعامل شركت تاكسيراني: نرخ كرايه تاكسي ها از اول بهمن افزايش مي يابد

مديرعامل شركت تاكسيراني شهر تهران گفت: در صورت تأييد فرمانداري تهران، افزايش نرخ كرايه تاكسي ها از اول بهمن اجرايي مي شود.
فضل الله اسلامي گفت: در صورتي كه فرمانداري نظر نهايي خود را اعلام كند كار را آغاز مي كنيم.وي ادامه داد: برچسب ها را آماده كرده و بعد از چاپ نرخ ها كار اجرايي مي شود.
محسن نايبي فرماندار تهران گفت: مصوبه شوراي شهر تهران در برخي از موارد، مغاير با سياست هاي ابلاغي دولت است و شورا بايد در آن تجديدنظر كند.
فرماندار تهران افزايش كرايه هاي تاكسي گردشي، فرودگاهي، آژانس و راه آهن به خارج از محدوده شهر تهران در مصوبه شورا را يكي از مغايرت هاي آن برشمرد و بيان داشت: در ابلاغيه وزارت كشور افزايش نرخ كرايه تاكسي براي غير كلانشهرها كه شامل شهرستان هاي اطراف تهران نيز مي شود حداكثر 20 درصد در نظر گرفته شده كه اين مورد در مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران لحاظ نشده است.
نايبي خاطرنشان كرد: يكي ديگر از مغايرت هايي كه در مصوبه شورا ديده شده نرخ كرايه تاكسي از ساعت 24 تا 6 بامداد است كه معادل 20 درصد تعيين شده كه توجيه قانوني ندارد بنابراين در صورت ضرورت به افزايش نرخ كرايه شبانه حداكثر همان 15 درصد به نرخ قبلي اضافه شود.
وي در ادامه به نرخ كرايه ساليانه سرويس مدارس در اين مصوبه اشاره كرد و به فارس گفت: با توجه به متن مصوبه آن شورا در تعيين نرخ كرايه سرويس مدارس و تاييد نهايي در هيئت مركزي حل اختلاف و رسيدگي به شكايات شوراهاي اسلامي كشور، افزايش 15 درصدي نرخ سرويس در سال جاري مصوبه فوق فاقد توجيه مي باشد زيرا قرارداد يك ساله سال تحصيلي 90-89 منعقد شده و مي بايست براساس مفاد قرارداد اقدام شود.
فرماندار تهران در پايان از شوراي اسلامي شهر تهران خواست، با رفع موارد ياد شده هر چه سريع تر نرخ جديد كرايه تاكسي را به سازمان تاكسيراني ابلاغ كنند و نسبت به الصاق برچسب بر روي تاكسي ها نظارت بيشتر داشته باشد و دولت را در اجراي هر چه بهتر قانون هدفمندسازي يارانه ها بيش از پيش ياري كند.

 



سرهنگ و سروان قلابي كارت پايان خدمت مي فروختند

2 مرد جوان كه خود را سرهنگ و سروان معرفي مي كردند به ازاي كارت پايان خدمت از طعمه هاي خود پول مي گرفتند.
به گزارش فارس، عصر 30 شهريور مأموران اداره گذرنامه تهران بزرگ در حين بررسي اسناد و مدارك شناسايي ارائه شده از سوي يكي از متقاضيان اخذ گذرنامه، متوجه جعلي بودن كارت معافيت خدمت سربازي اين فرد شدند.
مأموران اداره گذرنامه به منظور اطمينان از جعلي بودن كارت معافيت مذكور مراتب را به سازمان نظام وظيفه گزارش كرده و برابر اعلام سازمان نظام وظيفه مشخص شد كه اين فرد به نام اميرحسين متولد 1360 به هيچ عنوان از طريق مبادي قانوني نسبت به اخذ كارت معافيت سربازي خود اقدام نكرده است.
با تشكيل پرونده مقدماتي و به دستور فتاحي، بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه 4 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره سيزدهم مبارزه با جعل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقيقات و شناسايي محل سكونت اميرحسين در دهكده المپيك و مراجعه كارآگاهان به اين محل، اين شخص جهت ارائه توضيحات در خصوص نحوه تهيه كارت معافيت سربازي به پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
وي به كارآگاهان گفت: كارت معافيت سربازي را از طريق فردي به نام سروان حميدي دريافت كرده و او به من اطمينان داده است كه كارت معافيت من كاملاً از طريق مراجع قانوني صادر شده و هيچ مشكلي ندارد؛ حتي به من پيشنهاد داد كه براي اطمينان از صحت كارت مي توانم با آن به اداره گذرنامه مراجعه و اقدام به اخذ گذرنامه كنم.
با اطلاعات بدست آمده از تحقيقات و انجام اقدامات پليسي، محل تردد متهم تحت تعقيب در پايانه مسافربري تهران- كرج مورد شناسايي قرار گرفت و متهم در ساعت 7 بامداد 14 دي دستگير و به اداره سيزدهم منتقل شد.
با آغاز تحقيقات، هويت واقعي متهم به نام حسين 39 ساله مورد شناسايي قرار گرفت؛ با بررسي سوابق متهم مشخص شد كه وي هيچگونه وابستگي به هيچكدام از ارگان هاي دولتي و يا نظامي ندارد بلكه با معرفي خود با هويت دروغين سروان حميدي و به شيوه شناسايي افراد متقاضي كارت معافيت سربازي، به بهانه صدور كارت هاي معافيت سربازي از طريق مراجع قانوني اقدام به اخذ مبالغي از 5 تا 7 ميليون تومان از افراد كرده اما در ازاي اين پول كارت هاي معافيت سربازي جعل شده را به آنها تحويل داده است.
متهم كه پس از دستگيري و كشف اسناد و مدارك و كارت هاي معافيت سربازي چاره اي جز اعتراف نداشت، در اعترافات خود ضمن معرفي همدست خود به كارآگاهان گفت: كارت هاي معافيت سربازي را از طريق فردي كه خود را سرهنگ شهرام معرفي كرده، تهيه كرده ام.
با اعتراف حسين و شناسايي محل تردد همدست وي در ميدان قيام، اين متهم نيز در ساعت 15 روز 14 دي دستگير و به اداره سيزدهم منتقل شد.
سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان معاون مبارزه با جرائم خاص پليس آگاهي تهران بزرگ تصريح كرد: از كليه شهرونداني كه از ديگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتي در اختيار دارند درخواست مي شود تا هر گونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055435 و 51055513 در اختيار كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند.

 



رئيس جامعه معلولان كشور: بيش از 400 هزار معلول در كشور بيمه پايه ندارند

رئيس جامعه معلولان كشور گفت: متاسفانه بيش از 400هزار نفر از معلولان هنوز تحت پوشش هيچ بيمه درماني و پايه نيستند.
علي همت محمودنژاد با اشاره به حركت نمادين اعضاي هيئت دولت در راستاي حمايت از مسكن معلولان در پرداخت اقساط يك واحد مسكوني معلولان با اقساط ماهانه 110 هزار تومان به مدت 20 سال، اظهار داشت: اين كار نشان از توجه ويژه رئيس جمهور به معلولان در كشور است.
وي با بيان اينكه معلولان نيازمند به حمايت هاي بيشتري در بخش هاي مختلف هستند، اضافه كرد: توجه به قانون جامع معلولان از سوي دستگاه ها و همچنين فراهم كردن اشتغال از جمله نيازهاي معلولان در جامعه است.
محمودنژاد بيان داشت: هم اكنون بيش از 400 هزار نفر از معلولان فاقد هرگونه بيمه درماني هستند كه اين موضوع منجر به وجود آوردن مشكلات بسياري براي اين افراد شده است.
رئيس جامعه معلولان كشور افزود: چنانچه معلولي شغلي نداشته باشد، نمي تواند تحت پوشش بيمه هاي اجتماعي قرار گيرد كه اميدواريم با برنامه ريزي مسئولان اين مشكل برطرف شود.
وي تصريح كرد: علي رغم وعده هاي داده شده ازسوي مديران بخش هنوز مشكل سهميه بنزين معلولان برطرف نشده است چرا كه معلولان براي تردد در شهر با مشكلاتي از جمله طرح ترافيك روبرو هستند.
به گزارش فارس محمودنژاد ادامه داد: هم اكنون بيش از 3 ميليون معلول در كشور وجود دارد كه از اين تعداد يك ميليون و 200 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار دارند.

 



دستگيري زورگير منطقه نارمك

رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي تهران بزرگ از دستگيري زورگير منطقه نارمك خبر داد.
سرهنگ محسن خانچرلي گفت: اين زورگير در هنگام دستگيري يك دستگاه شوكر الكتريكي، پنج دستبند، يك حلقه چسب پهن، يك قبضه سلاح گرم و يك چاقو به همراه داشت.
وي گفت: با توجه به افزايش زورگيري در منطقه نارمك تهران ماموران گشت كلانتري نارمك اقدامات گسترده اي را به منظور شناسايي و دستگيري زورگيران آغاز كردند.
خانچرلي ادامه داد: صبح روز يكشنبه ماموران هنگام گشت زني در ميدان رسالت به اين فرد مظنون شده و براي انجام تحقيقات بيشتر به وي دستور توقف دادند.
رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي تهران بزرگ افزود: متهم با مشاهده ماموران اقدام به فرار كرد اما پس از تعقيب و گريز در يكي از خيابان هاي منتهي به بن بست مجبور به ايستادن شد و سپس سعي كرد با تهديد اسلحه گرم و چاقو متواري شود.وي به مهر گفت: سرانجام ماموران متهم را دستگير و براي انجام تحقيقات بيشتر به كلانتري منتقل كردند كه در بازرسي بدني از وي يك دستگاه شوكر الكتريكي، پنج دستبند، يك حلقه چسب پهن، يك قبضه سلاح گرم و يك چاقو به دست آمد.

 



610 كشته آخرين تلفات سيل برزيل

مقامات محلي برزيل اعلام كردند كه در پي افزايش بارشها تعداد تلفات سيلاب در اين كشور به 610 نفر رسيد.
براساس گزارش مقامات دپارتمان مديريت بحران برزيل كه در رسانه هاي دولتي اين كشور هم منتشر شده است، اين تلفات تنها براي «ريودوژانيرو» است و رسانه هاي بين المللي اين سيل را بدترين بلاي طبيعي در تاريخ اين شهر اعلام كرده اند.
براساس اين گزارش كه در شبكه خبري بي بي سي منتشر شده است، سكنه اين شهر گزارش مفقودي صدها تن را داده اند و احتمال مي رود كه اكثر اجساد همچنان در زير گل و لاي و بقاياي منزل و ساختمانها مدفون شده باشند.
همچنين چهار كلانشهر و منطقه پرجمعيت در «ريودوژانيرو» و ساير نواحي به دليل وقوع اين سيلاب مسدود شده اند و اين عامل باعث شده تا عمليات امداد و نجات با مشكل مواجه شود.
براساس اعلام دپارتمان آتش نشاني اين منطقه، برق اكثر منازل همچنان قطع است و سكنه به آب آشاميدني دسترسي ندارند. علاوه بر اين، خطوط تلفن و موبايل هم قطع شده و برقراري ارتباط با راديو صورت مي گيرد.
در گزارش دپارتمان آتش نشاني اين كشور همچنين آمده است كه يك هزارو300 تن از سكنه «ريودوژانيرو» منازل خود را ترك كرده و نيمي از اين افراد در سالنهاي ورزشي و مدارس اسكان يافته اند. از طرفي، قبرستان هاي محلي پر شده اند و امكان دفن اجساد در مناطق ديگر وجود ندارد، از اينرو مردم عزيزانشان را مقابل خانه ها يا حياط منازل دفن مي كنند.
«لويس فرناندز پزائو» معاون شهري «ريودوژانيرو» در اين باره گفت: وضعيت از آن چيزي كه حدس مي زديم، بدتر است. مردم بيمار شده اند. برزيل نيازمند كمك است.

 



ركورد حاملگي شكست!

يك زن تونسي در اولين حاملگي خود 12 قلو باردار است.
به گزارش خبرگزاري الشرق الاوسط، اين زن كه معلم است، با به دنيا آوردن 12قلو ركورد قبلي زايمان را كه متعلق به يك زن آمريكايي با هشت قلو بوده است را شكست.
به گزارش خبرگزاري مصر، بارداري اين زن با اقدامات پزشكي صورت گرفته است. اما گفته مي شود كه اين اقدام عملي غيرمسئولانه بوده است كه زندگي مادر و فرزندانش را به مخاطره مي اندازد.
مادر 12قلوها قصد دارد به طور طبيعي وضع حمل كند اما پزشكان گفته اند، اين امر غيرممكن است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14