(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 دی 1389- شماره 19843

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سقوط هاي زنجيره اي (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
زنداني (گفت و شنود)
جليلي در گفت وگو با شبكهNBC :ميان گم شدن مواد هسته اي در آمريكا
و مسلح شدن رژيم صهيونيستي به سلاح هسته اي چه رابطه اي وجود دارد
با حضور رئيس جمهورسامانه الكترونيكي ارتباط مردم با دولت افتتاح شد
دروغ مي گفتيم كه «رأي ما رو دزديدن» اصلاً رأي نداده بوديم (خبر ويژه)
ديكته مشترك موساد و سيا به دادگاه ترور رفيق حريري (خبر ويژه)
كيهان خوشحال نباشد، پس كي خوشحال باشد؟! (خبر ويژه)
موضع جديد خاتمي جبهه اصولگرايان را متحدتر كرده است (خبر ويژه)
ارزيابي اطلاعاتي از دنده عقب موساد مقابل برنامه هسته اي ايران (خبر ويژه)



سقوط هاي زنجيره اي (يادداشت روز)

اين روزها به دنبال اتفاقات و رخدادهايي كه در كشور تونس به وقوع پيوسته و منجر به سرنگوني حكومت ديكتاتوري «بن علي» شده است بازار تحليل ها و تفسيرها پيرامون اين موضوع بطور جداگانه و همچنين در افق منطقه اي داغ است و هريك از رسانه ها و ناظران سياسي از منظر و زاويه اي بدان پرداخته و ارزيابي هايي ارائه مي دهند. اين نوشته در پي آن نيست كه به تحولات داخلي اين كشور بپردازد و يا از دريچه امنيت منطقه اي موضوع را مورد واكاوي و تحليل قرار دهد. آنچه كه محرز و مشخص بوده اين است كه از نوامبر 1987 تا 15 ژانويه 2011 كه با اعتراضات مردمي، رئيس جمهور ديكتاتور تونس به عربستان گريخت مردم در اين كشور اسلامي با شرايط سخت و اختناق آميزي روبرو بوده اند و حكومت «بن علي» در تمام ابعاد اقتصادي، سياسي و فرهنگي با الگو گرفتن از كشورهاي غربي- بويژه فرانسه- به طرد مذهب و دين بخصوص آيين اسلام و سركوب جنبش ها و نهضت هاي اسلام گرا متمركز بوده است. البته اين روند در سه دهه قبل از «بن علي» نيز استمرار داشته است بطوري كه حتي در 55 سال گذشته (از 1956 تا 2011) و در طول دوران حكومت هاي استبدادي« حبيب بورقيبه» و «بن علي» اجازه پخش هيچ برنامه ديني از جمله نماز و اذان داده نمي شد.
اما نكته قابل تامل اين است كه پس از انتفاضه مردم تونس عليه حكومت ديكتاتوري و سياست هاي ضد اسلامي «بن علي» كه منجر به سرنگوني آن شد شماري از كشورهاي منطقه همچون مصر، اردن، يمن، عربستان و ليبي و... به اضطراب و تشويش خاطر افتادند؛ چرا كه حاكمان آنها همچنانكه بسياري از تحليلگران جهان عرب اعتقاد دارند دريافته اند كه احتمال تكرار تجربه تونس در كشورشان وجود دارد.
از باب نمونه مي توان به تشكيل جلسه اضطراري در مصر اشاره كرد كه رژيم كمپ ديويدي حسني مبارك بخاطر وحشت از تكرار حادثه تونس ناگزير دست به اين اقدام زد.
جالب است كه هزاران مصري با برپايي تجمعات و تظاهرات گسترده در خيابان ها شعار انقلاب، انقلاب سردادند و فرياد برآوردند كه: امروز در تونس و به زودي در مصر.
از همين روي؛ خبرگزاري رويترز پس از فروپاشي حكومت «بن علي» در تونس طي تحليلي تصريح مي كند كه انقلاب تونس زنگ خطر را براي حكام عرب به صدا درآورده است.
اين تحليل در تشبيهي اضافه مي نمايد تونس به مثابه شهر «گدانسك» جهان عرب محسوب مي شود؛ شهري در لهستان كه زنگ تغيير از آن آغاز شد و كشورهاي كمونيستي شرق اروپا را يكي پس از ديگري فرا گرفت.
نكته ديگري كه در راستاي انتفاضه مردمي تونس بايد بدان اشاره كرد موج بيداري افكار عمومي منطقه است. اكثريت مردم منطقه خاورميانه بر اين اعتقاد و باور هستند كه تحولات تونس در بسياري از كشورهاي عربي نيز تكرار خواهد شد. پايگاه خبري «النسيج» در اين نظرسنجي اعلام مي كند كه 80 درصد از مردم در خاورميانه اسلامي به سرنگوني حاكمان در كشورشان خوشبين هستند.
بديهي است كه علت اعتراض شديد افكار عمومي به حكومت هاي عربي همچون تونس، مصر، اردن، عربستان و... به فقدان مردم سالاري ديني و شيوه ديكتاتورمآبانه آنها برمي گردد. مضافا كه اين حكومت ها به لحاظ سياسي وابستگي خارجي در آنها موج مي زند و به لحاظ اقتصادي و مالي تنها متكي به نفت هستند.
بنابراين آسيب پذيري اين كشورها كه فاقد پايگاه مردمي هستند و تنها خصوصيت و ويژگي «اسلامي بودن» را يدك مي كشند اما آموزه هاي ديني و اسلامي را از صحنه اجتماع و حكومت حذف كرده اند بسيار شديد است و در مواجهه با تنش ها و چالش ها به فوريت مي شكنند و فرو مي پاشند.
آنچه كه اين نوشته در پي آن است تا با توضيحات بالا، تصويري از واقعيت موجود را ترسيم نموده و ريشه و علت العلل مشكلات حكومت هاي مورد اشاره را بيان كند اين است كه «ساختار حكومتي» مهمترين پاشنه آشيل آنهاست.
اكنون كه مردم تونس توانسته اند به حكومت ديكتاتوري كشورشان خاتمه دهند و شواهد و قراين منطقه حاكي از آن است كه در آينده اي نه چندان دور اين انگيزه طرد حكومت هاي فاسد و ديكتاتوري به خيزش و خروش آحاد مردم منطقه منجر خواهد شد آنچه بايد در ميان ملت ها بسط يابد تبيين الگوي حكومتي كارآمد و بومي شده منطقه اي است.
در اين ميان سؤالي كه پيش مي آيد اين است كه كدام الگوي حكومتي از شاخصه ها و مباني و مولفه هايي برخوردار است كه مي تواند در برابر استبداد و استعمار تاب مقاومت داشته باشد؟ بدون ترديد بهترين راه نگاه به سابقه و مدل حكومتي كشورهاي منطقه است. تجربه دهه هاي اخير در منطقه ثابت مي كند الگوي حكومتي جمهوري اسلامي بايد مورد عبرت و مداقه ملت ها و كشورها قرار بگيرد.
اين ادعا متكي به دلايل متقن و غيرقابل خدشه اي است كه اثبات مي كند جمهوري اسلامي بر پايه دو ركن ركين جمهوريت و اسلاميت طرحي نو درانداخته و مبتكرانه و مقتدرانه توانسته است الگوي «مردم سالاري ديني» را در سه دهه گذشته به صحنه حكومت و اجتماع بياورد و علي رغم تمام كارشكني ها و دشمني ها به تعبير مجله آمريكايي «فوربس» براندازي نظام جمهوري اسلامي به رويايي تعبيرنشدني تبديل شده است.
آيا براي كارآمدي يك الگوي حكومتي كارآمد و بومي شده و براساس موازين اسلامي همين بس نيست كه دشمنان نشان دار نظام ناگزير زبان به اعتراف مي گشايند كه ايران خار چشم آمريكا در جاي جاي خاورميانه و سد راه چپاولگري ها و افزون خواهي هاي آنها است.
واشنگتن پست صريحاً با اشاره به اقتدار و توانمندي ايران مي نويسد: «خاورميانه ديگر حياط خلوت آمريكا نيست».
«بوستون گلوب» عجزآلود تأكيد مي كند كه زمان رهبري ايران در منطقه فرا رسيده است.
حتي مقامات اطلاعاتي و امنيتي غرب بر اقتدار و قدرت ايران كه توانسته در تمامي سه دهه گذشته در رويارويي با گزينه هاي نظامي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي و... دشمنان مقاومت نمايد و به مسير بالندگي و تعالي مادي و معنوي خود ادامه دهد اقرار مي نمايند.
شخصيتي مثل «رابرت بائر» كه خود نزديك به سه دهه از اعضاي برجستهCIA بوده و بر منطقه خاورميانه تمركز و اهتمام داشته است اقرار مي كند اين ايران است كه قادر بوده به برتري غربي ها در منطقه خاورميانه پايان دهد.
يا همين چندي پيش بود كه نوام چامسكي كارشناس و استراتژيست برجسته آمريكايي اعتراف كرد؛ آمريكا ديگر نمي تواند خواسته هاي خود را به ايران تحميل كند.
طرفه آنكه حتي در حوزه «جنگ نرم» كه امروزه شيوه غالب و شيوع يافته دشمنان عليه ايران اسلامي است دشمنان ناكام بوده اند. اجازه بدهيد باز هم به قول خودشان استناد نمايم و گفته اي يا تحليلي از خود به ميان نياورم.
«فلينت من لوورت» مدير پروژه ايران در بنياد نوين آمريكا به همراه «هيلاري من لوورت» در مقاله اي مشترك در هافينگتون پست با صراحت مي نويسد: «قدرت نرم ايران، سدي در برابر آمريكا است».
اين مقاله كه پس از سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان به نگارش درآمده است با اين توضيح كه «قدرت نرم در سياست خارجي از اهميت بالايي برخوردار است و به معناي قانع كردن ديگران است تا آنها آنچه را مي خواهيد بخواهند»، خاطرنشان مي نمايد: «ما تصور نمي كنيم هيچ يك از مسئولان و رهبران غربي يا عربي بتوانند مسير فرودگاه بيروت تا كاخ رياست جمهوري لبنان را در خودرو سرباز طي كنند و در طول اين مسير براي ده ها هزار استقبال كننده از مردم لبنان دست تكان دهند و به ابراز احساسات آنان پاسخ گويند...»
اين نوشته بيش از آن مجال بسط پيدا كردن ندارد و آنچه مورد استناد قرار گرفت تنها اندكي از بسيارها است. كشورهاي عربي وابسته به قدرت هاي استعماري كه به تعبير روزنامه عرب زبان تشرين «مشكل آنها اين است كه به آمريكا تكيه مي كنند» با استبداد و ديكتاتوري نمي توانند ادامه مسير دهند.
در حالي كه در سوي مقابل؛ اقتدار جمهوري اسلامي برآمده از مدل حكومتي مردم سالاري ديني بوده است. مدلي كه تمامي پيشرفت هاي ايران اسلامي در 32 سال گذشته در گرو آن بوده است و تأمين اقتدار منطقه اي با بسط اين الگوي حكومتي در سراسر منطقه و جهان اسلام ميسر خواهد بود.
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ اين روزها مصادف است با شهادت شهيد بزرگوار سيدمجتبي نواب صفوي من از زبان خودشان شنيدم كه مي گفت انشاءا... حكومت اسلامي برپا شود من حاضرم حتي رفتگر آن باشم. با توجه به اين موضع از مسئولين مي خواهم تنها به فكر خدمت به مردم باشند و فقط در خط ولايت فقيه حركت كنند.
سيدفضل ا... محمدي (سيدسقا) 73 ساله
¤ آقاي خاتمي از سران فتنه در صحبت هاي اخير خود نظام را تهديد كرده كه اگر تن به شرط و شروط فتنه گران ندهد چند سال بعد موج ضد دين در كشور بلند خواهد شد. پس چه بهتر كه نظام آنان را تحمل كند. خطاب به ايشان بنويسيد كساني كه دوروبر سران فتنه هستند مگر غير از اين است كه هويت غيرديني دارند و روز عاشورا 88 به مقدسات وامام حسين(ع) جسارت كردند.
اما ملت بصير ايران فريب ظاهر چنين افرادي را نمي خورد. خدا را شكر مي كنيم شرايطي به وجود آمد كه ماهيت ضدديني سران فتنه براي مردم روشن شد و براي هميشه طرد شدند.
فرهادي، علي نژاد از قائم شهر و چند خواننده ديگر
¤ در يكي از سايت ها آمده بود كه يكي از سران فتنه گفته مردم بايد بگويند چه كسي در قدرت باشد؟ خدا را شكر كه يك بار حرف حسابي از سران فتنه شنيده شد. در پاسخ بايد گفت اگر خود را به كري و كوري و گنگي نزده باشند و مردم را در روز 9 دي ماه88 ديده باشند خواسته مردم را حتما شنيده اند؟ محاكمه سران فتنه.
5131---0913
¤ مردم فهيم ايران خيلي خوب خادمان ملت را از خيانت كاران تشخيص مي دهند. در ضمن خرابي هاي بجا مانده از دولت هاي گذشته هرگز از ذهن ملت پاك نخواهد شد.
5010---0913
¤ در مسجد امام جعفر صادق(ع) كه توسط آقاي منتجب نيا قائم مقام حزب اعتماد ملي اداره مي شود از دادن شعار هميشگي نمازگزاران كه بعد از نمازهاي جماعت يوميه مرسوم است جلوگيري مي كنند و جالب است كه بدانيد قرار گذاشته اند شعار مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل و انگليس در طول هفته فقط دو شب آن هم توسط مداح مورد نظر اين حزب بعد از نماز سر داده شود!
جمعي ازنمازگزاران ولايي مسجد امام جعفرصادق(ع)
¤ مدير مسئول محترم روزنامه كيهان در جمع مردم قزوين همكاري فتنه گران و سران فتنه با بيگانگان از جمله اسرائيل را خيلي خوب به رحم اجاره اي مثال زده است كه قصد داشتند فرزند نامشروع خود را داخل رحم سران فتنه در ايران بوجود بياورند ولي ملت بصير با رسوا ساختن فتنه گران جنين اسرائيل را بصورت سقط شده بيرون كشيدند و آنرا دفن كردند.
سنايي راد و چند تلفن ديگر
¤ بنده معتقدم وقتي سران فتنه بويژه آقاي خاتمي در افكار عمومي جامعه طرد شده اند محاكمه آنان در دادگاه خيلي مهم نيست بي توجهي رسانه ها و سياسيون به چنين مهره هاي سوخته بدترين شكنجه و مجازات براي آنان مي باشد. غرض اينكه بي جهت عناصر مرده و بي خاصيت را مطرح نكنيم.
7885---0912
¤ با توجه به شجاعتي كه در رياست محترم جمهوري آقاي احمدي نژاد وجود دارد دوست داريم كه استفاده هاي غيرقانوني و غيرشرعي از خانه هاي سازماني و ماشين هاي دولتي توسط معدودي از كارمندان دولتي به كلي ريشه كن بشود.
9516---0911
¤ تا اژدهاي هفت سر مفاسد اقتصادي قطع نشود ناهنجاري هاي فرهنگي اين مرز و بوم سامان نمي گيرد.
2470---0919
¤ مديريتي كه به تئاتر هدا گابگر و امثالهم مجوز نمايش مي دهد كي بيدار مي شود؟ درد كم داريم كه برخي نمك بر زخم مردم شهيد داده مي ريزند.
2064---0919
¤ از مسئولين هدفمند كردن يارانه ها درخواست مي شود به منظور هدفمند كردن و استفاده صحيح از چراغهاي روشنايي ادارات دولتي، آبياري باغچه ها و وسايل گرمايشي و... بخشنامه اي صادر و مسئولين را بر نظارت آنها بگمارند كه در هنگام روشنايي كامل روز نسبت به روشن كردن چراغ اتاقها، برق معابر عمومي و...اقدام نكنند.
0013---0912
¤ بعد از 22سال كار كردن در شركت گواه وابسته به ايران خودرو ديزل بازنشسته شدم. ولي فقط نصف پاداش سنوات را به بنده پرداخت كرده اند و از بقيه پاداش خبري نيست. درخواست دارم از حقوق ما كارگران دفاع كنيد.
شيخ بهايي
¤ در اداره برق جنوب تهران نسبت به اجراي دستور رياست محترم جمهوري مبني بر برچيده شدن شركتهاي پيمانكاري در دستگاههاي دولتي كوتاهي صورت مي گيرد و جلوي اجراي اين بخشنامه را گرفته اند. تقاضاي رسيدگي داريم.
3507---0912
¤ لطفا بنويسيد شهر تاريخي صنعتي و دانشگاهي توريستي آمل به مدت چندين دهه يك مكان اقامتي ندارد. اگر خداي ناكرده گذر شما به اين شهر بيفتد بايد قبل از غروب براي اقامت شبانه به يكي از شهرهاي همجوار برويد.
4629---0911
¤ سازمان بهداشت و درمان آذربايجان شرقي با بيان اينكه دولت هزينه عائله مندي موظفين را واريز نمي كند از پرداخت آن خودداري مي كند.
2408---0914
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 روزنامه در تاريخ 18/10/1389، پيرامون «اختصاص اتوبوس هاي ويژه بانوان در خط 7 سامانه اتوبوس هاي تندرو (ميدان راه آهن- پايانه تجريش) در فاصله زماني 6 الي 8 صبح»، به اطلاع مي رساند: «جهت رفاه حال شهروندان محترم، در حال حاضر در ساعات اوج تقاضاي سفر از جمله در فاصله زماني مورد نظر، نسبت به اختصاص اتوبوس هاي ويژه آقايان و بانوان اقدام مي گردد.»

 



زنداني (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: فرار ديكتاتور تونس بد جوري آمريكا و اسرائيل را به وحشت انداخته.
گفت: آره، نتانياهو با عصبانيت گفته است «اسرائيل نگران تشكيل يك حكومت اسلامگرا در تونس است كه مي تواند قدرت منطقه اي ايران را به شدت افزايش بدهد.»
گفتم: رسانه ها و چند سناتور آمريكايي هم به اوباما اعتراض كرده و گفته اند در حالي كه آمريكا همه توجه خود را صرف حمايت از آشوب هاي ايران كرده بود، مسلمانان تونس يك فاجعه بزرگ ديگر روي دست آمريكا و متحدانش گذاشته اند.
گفت: اين آمريكا و انگليس و اسرائيل بد جوري خاك برسر شده اند كه هر روز با مصيبت جديدي روبرو مي شوند. شكست سرمايه گذاري روي موسوي و خاتمي و كروبي، سقوط ديكتاتور آمريكايي در تونس و حالا هم گسترش و اوج گيري حركت هاي ضد آمريكايي در مصر و اردن و الجزاير.
گفتم: اوباما از اتحاديه اروپا خواسته است براي جلوگيري از روي كار آمدن اسلامگراها در تونس و مهار جنبش مردم مسلمان در مصر و اردن و الجزاير، به آمريكا كمك كنند.
گفت: حيوونكي آمريكا، به روي خودش نمي آورد كه چه بلايي بر سرش آمده است و هنوز ژست ابرقدرتي مي گيرد!
گفتم: يك مديركل به جرم دزدي، زنداني شده بود، يك روز نگهبان در سلول را باز كرد و گفت؛ بيا! ملاقاتي داري! و مديركل كه هنوز در حال و هواي مديركلي بود، گفت؛ بگو فعلا جلسه دارم، بعدا بياد!

 



جليلي در گفت وگو با شبكهNBC :ميان گم شدن مواد هسته اي در آمريكا
و مسلح شدن رژيم صهيونيستي به سلاح هسته اي چه رابطه اي وجود دارد

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تاكيد كرد كه آمريكا يكي از بزرگترين اشاعه دهندگان سلاح هاي هسته اي است.
سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در آستانه گفت وگوهاي اسلامبول با شبكه تلويزيوني NBC آمريكا گفت وگو كرد.
مذاكره كننده ارشد جمهوري اسلامي ايران در اين گفت وگوي تلويزيوني اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران با نگاهي مثبت وارد اين گفت وگوها مي شود و ظرفيت هاي غير قابل انكار جمهوري اسلامي ايران فرصتي خوب براي همكاري در سطح جامعه جهاني است.
جليلي گفت: امروز اين يك سؤال بزرگ براي مردم آمريكا مطرح است كه نتيجه 30 سال تقابل با دموكراسي در ايران براي آنها چه بوده است؟ ما فكر مي كنيم در 30 سال گذشته آمريكا رويكرد تقابل با ملت ايران را دنبال كرده كه براي خود مردم آمريكا هزينه داشته است. مردم آمريكا امروز حتما مي پرسند كه چه فايده اي از مقابله با يك ملت و يك دموكراسي نصيب شان شده است؟ در ايران يك ديكتاتوري 30 سال پيش سرنگون شد. ديكتاتوري كه با كودتاي نظامي دولت آمريكا روي كار آمده بود.
وي افزود: دولت هاي ايالات متحده با دموكراسي چه مشكلي دارند كه از زماني كه ديكتاتور سرنگون شد و جمهوري و دموكراسي در ايران حاكم شد، رو به تقابل با ملت ايران آوردند؟ 30 سال تقابل با ملت ايران چه نتيجه اي براي مردم آمريكا در بر داشته است؟
تعامل با ايران
به نفع همه كشورهاست
دبير شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به اين پرسش كه در مذاكرات اسلامبول درباره چه موضوعاتي گفت وگو خواهد شد؟ اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته در مذاكرات ژنو در اسلامبول براي همكاري حول نقاط مشترك گفت وگو خواهيم كرد كه اين مي تواند طيف وسيعي از موضوعات را فراهم كند. اما آن چيزي كه اهميت دارد اين است كه با چه رويكردي مي خواهند وارد اين گفت وگو شوند؟ آن چه مسلم است اين است كه تعامل با جمهوري اسلامي ايران حتما به نفع مردم تمام كشورها است.
آيا گم شدن 200 پوند
مواد هسته اي امنيت مردم آمريكا را به خطر نمي اندازد؟
وي افزود: مثلا بيش از نزديك به 40 سال است كه 200 پوند مواد هسته اي در داخل آمريكا گم شده است، مردم آمريكا سؤال مي كنند كه دولت هاي آمريكا چه تحقيقي در اين باره انجام داده اند. طبق گزارش هاي خود آمريكا اين ها موادي بودند كه قابليت ساخت سلاح هسته اي را داشته است.
جليلي خاطرنشان كرد: خوب است كه مردم آمريكا سؤال كنند كه سرنوشت اين 200 پوند مواد هسته اي چه شده است؟ آيا گم شدن اين ها، آن هم در داخل خاك آمريكا نمي تواند امنيت مردم آمريكا را به خطر بيندازد؟ چرا اف.بي. آي و سيا هنوز گزارشي به مردم نداده است. البته اين سؤال براي جامعه جهاني هم هست كه چه رابطه اي است بين اين مواد هسته اي و تجهيز رژيم صهيونيستي به سلاح هسته اي؟ ما فكر مي كنيم كه اين موضوع بسيار اهميت دارد و در اسناد رسمي دولت آمريكا هم آمده است.
آمريكايي ها انتخاب كنند
خبرنگار NBC با اشاره به ادعاي اوباما مبني بر آمادگي براي تعامل با ايران، نظر جليلي را در اين خصوص جويا شد؟ كه وي گفت: آقاي اوباما با شعار تغيير روي كار آمد و به نظر مي رسد مردم آمريكا هم با انتظاري كه از تغيير داشتند به او راي دادند. امروز در بسياري از نقاط جهان، بسياري از نظرسنجي ها نشان مي دهد كه انتظار مردم آمريكا و مردم دنيا درباره اين تغيير برآورده نشده و تغييري حادث نگرديده است. مردم دنيا ديدند كه همان سياست هاي اشتباه گذشته كماكان ادامه دارد و همان هزينه هايي كه قبلا بوده، دوباره به مردم آمريكا و خارج از آمريكا تحميل مي شود.
جليلي افزود: ما فكر مي كنيم كه لازم است مردم آمريكا فرصت يابند از زاويه اي ديگر هم پديده ها را تحليل كنند. اشتباه محاسباتي جدي كه دولت هاي ايالات متحده آمريكا داشته اند، باعث شده هزينه هاي زيادي به مردم آمريكا تحميل شود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان كرد: امروز مردم ايالات متحده آمريكا بايد انتخاب كنند كه آيا منافع و مصالح خودشان را بيشتر مي خواهند و يا مصالحي كه در خارج از آمريكا براي آنها تعيين مي شود؟ بسياري از سياست هايي كه آمريكا حداقل در منطقه ما دنبال مي كرده، غلط بوده است. ما 10 سال پيش گفتيم كه آن چه آمريكا در صحنه افغانستان دنبال مي كند، اشتباه است.
جليلي افزود: شما مي دانيد كه آمريكا هزاران ميليارد دلار هزينه كرد، هزاران انسان بيگناه در افغانستان كشته شدند، سربازان آمريكايي كشته شدند و امروز بعد از 10 سال خود آمريكايي ها به مسير غلط و اشتباهي كه پيموده اند، اعتراف مي كنند، همين مسئله در عراق اتفاق افتاد. هزاران انسان بيگناه بلكه ده ها و صدها هزار انسان بيگناه كشته و مجروح شدند و ميلياردها دلار هزينه شد، فاجعه و مصيبت براي مردم منطقه به وجود آورد، اما چه فايده اي براي مردم آمريكا داشت؟ در زمينه اعمال تحريم ها در قبال جمهوري اسلامي نيز همين گونه است.
اشتباهات محاسباتي دولتمردان آمريكا
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: شما امروز مي بينيد جمهوري اسلامي ايران در يك مسير پيشرفت بسيار سريع قرار دارد و موسسات اقتصادي معتبر جهان به پيشرفت اقتصادي جمهوري اسلامي ايران اذعان مي كنند. تحريم ها در حقيقت شركت هاي آمريكايي را از يك فرصت بسيار خوب در ايران محروم كرد. حالا شما برآيند اين همه اشتباهات و هزينه هايي كه مردم آمريكا پرداختند را حساب كنيد. من فكر مي كنم مردم آمريكا راضي نيستند اين مسير تداوم پيدا كند. اين اشتباهات محاسباتي است كه دولتمردان آمريكايي انجام داده اند و هزينه هاي آن را مردم آمريكا مي پردازند.
ايران هيچ وقت گفت وگوها را ترك نكرده است
مذاكره كننده ارشد جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به اين پرسش كه آيا تحريم ها باعث شد ايران به ميز مذاكره برگردد؟ گفت: اين موضوع از همان دست اطلاعات غلطي است كه متأسفانه امروز به مردم آمريكا داده مي شود. اولا شما مي دانيد كه ما در ايران يك ماه است كه بزرگترين جراحي اقتصادي تاريخ كشورمان را شروع كرديم. اين نشانه چيست؟ غير از اين است كه نشانه يك شرايط بسيار خوب اقتصادي، اجتماعي و سياسي در كشور است. وي ادامه داد: تعبير بازگشتن ايران به ميز مذاكره يكي ديگر از اطلاعات غلطي است كه داده مي شود. جمهوري اسلامي ايران هيچ وقت گفت و گوها را ترك نكرده است و ما هميشه آنها را دعوت مي كرديم كه به گفت و گو برگردند. اتفاقا تحليل ديگري وجود دارد كه گفته مي شود چون تحريم كنندگان ديدند كه تحريم نمي تواند مفيد باشد و آن مسير غلط است، آنها به گفت و گو برگشتند.
چرا آمريكا با كشورهايي
كه NPT را امضا نكرده اند
روابط هسته اي دارد؟
دبير شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: امروز يكي از بهترين راه هاي مقابله با توليد و اشاعه سلاح هاي هسته اي تقويت NPT و آژانس است و بهترين راه تقويت NPT اين است كه اعضا ضمن انجام تكاليفشان، از حقوقشان نيز برخوردار باشند. جليلي در ادامه اين سؤال را مطرح كرد كه چرا دولت آمريكا با برخي از كشورهايي كه NPT را امضا نكردند و حتي سلاح هسته اي آزمايش كردند، روابط هسته اي برقرار مي كند، اما نسبت به حقوق هسته اي يك كشور كه زير نظر بازرسان آژانس فعاليت كاملا صلح آميز هسته اي دارد، اين گونه حساسيت نشان مي دهد؟ در حالي كه آژانس بين المللي انرژي اتمي 25 بار در گزارش هاي رسمي اش اعلام كرده است فعاليت هاي صلح آميز ايران هيچ گونه انحرافي نداشته است.
 



با حضور رئيس جمهورسامانه الكترونيكي ارتباط مردم با دولت افتتاح شد

سيستم سامانه الكترونيك ارتباط مردم با دولت با نام سامد عصر روز دوشنبه با حضور رئيس جمهور در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين سامانه از كانال هاي مختلف، ارتباط مردم سراسر كشور را با دولتمردان برقرار مي كند و مردم از طريق تماس با شماره گوياي 111 و به صورت حضوري و اينترنتي(از طريق سايت samaadir) همچنين ارسال فكس مشكلات خود را با دولتمردان در ميان مي گذارند.

از اين پس به وسيله اين سيستم و پس از گرفتن اطلاعات و انجام كارهاي كارشناسي اين اطلاعات براي انجام كارهاي مربوطه به دستگاه هاي ذيربط و استان ها ارجاع مي شود. اين سيستم قابليت پيگيري و نظارت بر انجام كارهاي مربوطه را دارد و همچنين درخواست كنندگان مي توانند از آخرين وضعيت نامه خود باخبر شوند.
از جمله اهداف اين طرح، ايجاد ارتباط بيشتر بين مردم و دولت، ارتقاي سطح پاسخگويي دستگاه هاي اجرايي به مردم، افزايش ميزان رضايت مندي مردم از خدمات عمومي، توسعه و بهبود استانداردهاي ارائه خدمات، ايجاد بستر مناسب براي تعامل آسان مردم و دولت، تسريع در انتقال مشكلات و نظرات مردمي به مراجع مربوطه، پاسخگويي سريع و رسيدگي موثر به تقاضاي مردم و احقاق حقوق آنها، افزايش نظارت مردمي بر نحوه ارائه خدمات دولتي و... است.
در مراسم افتتاح اين سامانه، ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور، وزير ارتباطات، وزير كشور، وزير مسكن و تعدادي از مسئولان مركز ارتباطات مردمي نهاد رياست جمهوري حضور دارند. اين سامانه از طرف مركز ارتباطات نهاد رياست جمهوري ايجاد و راه اندازي شده است.

 



دروغ مي گفتيم كه «رأي ما رو دزديدن» اصلاً رأي نداده بوديم (خبر ويژه)

ارگان حلقه لندن فاش كرد بسياري از كساني كه سال گذشته به بهانه تقلب در انتخابات، در تجمع عليه جمهوري اسلامي در خارج كشور شركت كرده بودند، اساسا در انتخابات حضور نداشتند.
«جرس» كه قصد داشت به همراهي اپوزيسيون مخالف اصل انقلاب با فتنه اصلاح طلبان بپردازد و پيوند اضلاع فتنه را ثابت كند، به نقل از يكي از عناصر ضدانقلاب نوشت: بسياري از ما با آن كه در انتخابات شركت نكرده و راي نداده بوديم اما با جان و دل و اندكي كمك مالي، به خيابانهاي شهر محل اقامتمان ريختيم و رژه رفتيم و فرياد زديم «راي ما چه شد»، «راي ما را دزديدن، دارن باهاش پز مي دن»، «احمدي دروغگو، شصت و سه درصدت كو» در حالي كه بسياري از ما راي نداده بوديم اما در حقيقت با مخالفان داخل كشور، همصدايي كرديم. هنگامي كه به سبب بگير و ببند، سيل عظيم فرار و مهاجرت به خارج نيز آغاز شد هر يك از ما با قلمي، قدمي، كمكهاي مالي بسيار ناچيز، تا توانستيم اين عزيزان گريخته را پذيرا شديم. با آن كه بسياري از ما از نظر اعتقادات سياسي، با آنان هم عقيده نبوديم، اما آنان را حمايت كرديم، تحسين كرديم، ياري كرديم، با آنان همصدا شديم، در نشرياتشان قلم زديم. من به سهم خود گفتم درست كه من با آنان صددرصد همخواني ندارم و هم عقيده نيستم اما بسياري مشتركات با آنان دارم كه براساس همان مشتركات با آنان همدلي خواهم كرد و كردم و باز هم خواهم كرد.
خاطرنشان مي شود در جريان آشوبگري سال گذشته و پس از دستگيري تعدادي از آشوبگران كاشف به عمل آمد كه اغلب آنها اساسا در اين انتخابات همه- يا بسياري از- انتخابات قبلي شركت نداشته اند و ادعاي دروغين تقلب را بهانه اي براي پيشبرد پروژه آشوب مدنظر گروهك هاي ضدانقلاب و سرويس هاي جاسوسي بيگانه قرار داده اند. درست به همين دليل هم بود كه شعار به نفع رژيم صهيونيستي و آمريكا، آتش زدن تصوير حضرت امام(ره) و فحاشي عليه ولايت فقيه، خط كشيدن روي نام اسلام و هتك حرمت عاشوراي امام حسين(ع) در آشوب هاي ياد شده مشاهده شد.

 



ديكته مشترك موساد و سيا به دادگاه ترور رفيق حريري (خبر ويژه)

گزارش مجعول دادگاه ترور رفيق حريري پيش از انتشار، از چند رسانه صهيونيستي و آمريكايي سر درآورد.
روزنامه هاي هاآرتص و جروزالم پست به همراه رسانه آمريكايي نيوزمكس دو روز پيش از انتشار گزارش تحقيق دادگاه كذايي، فاش كردند كه نويسندگان اين سناريو چند مقام ارشد حزب الله را به همراه مقاماتي از ايران و سوريه مورد هدف قرار داده و متهم كرده اند. گفته مي شود در گزارش كذايي، شهيد عماد مغنيه (از فرماندهان ارشد حزب الله كه مانند رفيق حريري قرباني عمليات ترور موساد شد) و مصطفي بدرالدين از مقامات حزب الله و آصف شوكت از نزديكان بشار اسد متهم به دخالت در ترور رفيق حريري شده اند. دادگاه ياد شده همچنين تلاش كرده سپاه پاسداران و رهبري ايران را نيز به اين ترور ارتباط دهد.
پيش از اين سيدحسن نصرالله نسبت به بازيچه قراردادن خون مرحوم رفيق حريري براي تسويه حساب آمريكايي- صهيونيستي با حزب الله لبنان هشدار داده و تصريح كرده بود ما دست هر كس را كه بخواهد به سوي اعضاي جنبش حزب الله دراز شود قطع مي كنيم. با اين حال اخيراً در پي فشار آمريكا و فرانسه به دولت سعدحريري، وي تسليم اين فشارها شد كه همين امر باعث پيشدستي حزب الله لبنان و استعفاي 11 عضو كابينه شد و دولت سعد حريري سقوط كرد.
يادآور مي شود ترور رفيق حريري در سال 2005 ميلادي كه باعث كشته شدن 8 محافظ وي و 14 شهروند لبناني ديگر شد، سرآغاز تشديد دخالت هاي سياسي آمريكا و غرب در لبنان و تقويت جريان غربگرا در اين كشور شد. در پي اين ماجرا سوريه نيروهاي خود را كه به حمايت از مقاومت لبنان در برابر رژيم صهيونيستي در اين كشور حضور داشتند، از لبنان خارج كرد و تلاش ها براي خلع سلاح حزب الله نيز شدت گرفت. كمتر از يك سال پس از اين ماجرا و در حالي كه جريان 14 مارس (وابسته به آمريكا و غرب) موقعيتي دست و پا كرده بود، رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان حمله كرد. اما با مقاومت جانانه حزب الله، ورق برگشت و تمام رشته هاي دولت بوش و تيم امنيتي وي درباره پروژه «خاورميانه جديد» پنبه شد. يكبار نيز طيفي از شبه نظاميان وابسته به غرب در صدد تحرك در بيروت و به دست گرفتن اوضاع برآمدند كه با ضرب شست حزب الله مواجه شدند.
آنچه سياه بازي اخير آمريكايي- صهيونيستي را مضحك تر مي كند، سفر چند ماه پيش رئيس جمهور اسلامي ايران به لبنان بود كه با استقبال بي سابقه گروه ها و طوايف و مذاهب گوناگون لبنان- در سطح مردم و حاكميت- مواجه شد و زنگ خطر را براي اسرائيل و آمريكا به صدا درآورد. در واقع ايراد اتهام به ايران از سوي دادگاه دست ساز آمريكا و اسرائيل، تلاشي بي سرانجام براي گرفتن انتقام شكست هاي زنجيره اي چند سال اخير از محور حزب الله- ايران - سوريه است.
حتي اگر به شيوه فني و پليسي هم به ماجراي ترور رفيق حريري نگريسته شود، حل اين معما كه چه دولت هايي از ترور نخست وزير فقيد لبنان سود بردند، چندان دشوار نخواهد بود. در واقع آمريكا و رژيم صهيونيستي با اين جنايت تلاش كردند لبنان را كه پس از فرار اشغالگران صهيونيست از جنوب اين كشور (سال 2000 ميلادي) به سوي «وحدت ملي» حول محور مقاومت ضدصهيونيستي مي رفت، مجدداً به آغوش چند دستگي و جنگ داخلي بكشانند.
يادآوري اين نكته هم شايسته است كه آمريكا و غرب در راستاي جبران ضعف هاي خود مقابل جمهوري اسلامي ايران به ويژه در حوزه مذاكرات، به انگاره سازي هاي منفي و تصويرسازي هاي دروغين رو كرده اند كه نمونه آن را در اجير كردن چند ده نفر از اجامر و اوباش نقابدار در افغانستان و جمع كردن آنها مقابل سفارت ايران و دادن شعار عليه مقامات كشورمان مشاهده كرد. گفته مي شود در آن خيمه شب بازي هم سفارت انگليس در كابل، (به وسيله مزدوراني چون نجيب ا... كابلي) صحنه گرداني مي كرده است.

 



كيهان خوشحال نباشد، پس كي خوشحال باشد؟! (خبر ويژه)

«ادعاي كيهان كه مي گويد حوادث تونس نتيجه بيداري مسلمانان است و عنقريب در ديگر كشورهاي اسلامي وابسته به غرب هم رخ مي دهد، ادعايي درست است».
اين مطلب را يكي از عناصر سلطنت طلب در سايت ضدانقلابي بالاترين عنوان كرد. بالاترين مي نويسد: حسين شريعتمداري و خيلي هاي ديگر در جهان اسلام و غيراسلام و البته اغلب روشنفكرها دست هاي شان را به هم ماليده اند در روزنامه ها و رسانه هايشان كه حوادث تونس نتيجه بيداري مسلمانان است و عنقريب مصر و اردن و ساير كشورهاي مشابه هم خواهند تركيد. و البته خيلي هم بي ربط نيست ادعايشان. زيرا كه از همين دريچه دوربين ها و كيبوردهاي غربي نيز معلوم است كه در تونس خبرهايي از جنس اسلامي - چه سلفي ها و چه روشنفكران مسلمان- هست و اينان فعلاً در اول صفوف اعتراضي هستند.
نويسنده بالاترين با بيان اينكه از ديدن صحنه اعتراض هاي تونس، ياد سال 1978 و انقلاب در ايران مي افتد، به لائيك هاي تونس هشدار داد كه در صورت روي كار آمدن اسلامگرايان، مظاهر هرزگي جمع خواهد شد و خوشي هاي آن چناني به مسلخ خواهد رفت(!)
خاطر نشان مي شود رسانه هاي ضد انقلاب در ساعت آغازين انتشار خبر فرار ديكتاتور وابسته تونس، تلاش كردند خود را از تب و تاب نيندازند و تظاهر به خوشحالي كنند اما طي 24 ساعت گذشته همين رسانه ها به تدريج اذعان مي كنند كه مردم تونس مهره دست نشانده آمريكا و غرب را ساقط كرده اند و ممكن است همين اتفاق درباره ديگر مزدوران و وابستگان به آمريكا و غرب در منطقه هم رخ دهد. «جرس» كه از لندن و با كمك محافل دولتي انگليس اداره مي شود، روز گذشته اذعان كرد دولت زين العابدين بن علي ديكتاتور ساقط شده تونس، غربگرا بود.
تونس سالها مستعمره فرانسه بود و پس از اعلام استقلال ظاهري نيز به واسطه مزدوران وابسته اي چون بورقيبه و بن علي نتوانسته از زير يوغ غرب خارج شود.
خاطرنشان مي شود آمريكا و رژيم صهيونيستي نسبت به تحولات تونس و سرايت آن به ديگر كشورهاي مرتجع و وابسته نظير مصر و اردن نگران هستند.

 



موضع جديد خاتمي جبهه اصولگرايان را متحدتر كرده است (خبر ويژه)

عناصر مخالف خارج نشين مي گويند سخنان اخير خاتمي باعث انسجام بيشتر در جبهه اصولگرايان شد و اكنون اصولگرايان او را نيز همسو با ديگر دست اندركاران فتنه قلمداد مي كنند.
راديو فردا ضمن ميزگردي، تحركات اصلاح طلبان و سخنان خاتمي را مورد بررسي قرار داد. علي افشاري در اين ميزگرد با اشاره به واكنش هاي فعالان اصولگرا اظهار داشت: اين اظهارات و واكنش ها نشان مي دهند كه نظر كليت جريان اصول گرا در مورد خاتمي در حال تغيير از اين كه قبلاً بين ايشان و آقاي موسوي و كروبي فاصله و فرقي مي گذاشتند، به سمت اين هست كه او را هم، هم كاسه كنند با موسوي و كروبي و حذف كامل خاتمي و جريان پشت سر آن از صحنه سياست.
وي اضافه كرد «موضع گيري خاتمي شكاف در ميان اصولگرايان نسبت به وي را كمتر كرد و آنها را با هم متحدتر نمود.» افشاري همچنين از حذف و اخراج خاتمي از نظام خبر داده و گفت: منظور از حذف لزوماً بازداشت نيست، حذف به معناي اخراج از حاكميت و اثرگذاري سياسي است كه عملاً موسوي و كروبي قبلاً دچار شده بودند، با اتفاقات جديد هم خاتمي به همان سرنوشت مواجه شده است. به نظر من جنبش سبز اگر بتواند خود را از ركود و مرگ نجات دهد، سمت و سوي غير انتخاباتي پيدا خواهد كرد. اكنون ديگر جايي براي بازي انتخاباتي خاتمي و تحول خواهان وجود ندارد. همين فراكسيون اقليت هم در آينده و در انتخابات كاهش پيدا خواهد كرد.
مهدي جلالي ديگر عنصر فراري مقيم آمريكا هم با بيان اينكه «برخي اصولگرايان تصور مي كردند آقاي خاتمي را مي توان از موسوي و كروبي متمايز كرد و با او كاركرد»، اضافه كرد: موضع گيري اخير آقاي خاتمي نشان مي دهد كه او به همراه موسوي و كروبي تصميم گيري مي كند. موسوي و كروبي الان هيچگونه نزديكي با مفهومي كه ما آن را اصلاحات مي شناسيم و حركت اصلاح طلبي، ندارند. يك اختلاف بنيادين هست بين جنبش سبز و اصلاح طلبان كه آيا جنبش سبز دنباله حركت اصلاح طلبي در ايران هست آن طور كه آقاي خاتمي علاقه مند است معرفي كند يا جنبش سبز مطالبات بنيادي تري از آن چيزي كه اصلاح طلبان داشتند، دارد؟ الان فاصله اي كه آقاي خاتمي با جنبش سبز كم كرد، باعث مي شود كه جناح اصول گرا نظر محكم تري پيدا كند و همينطور كه آقاي افشاري اشاره كردند به اين جهت شكاف آنها در مورد جنبش سبز كمتر شود و هر سه نفر را در يك موضع ببينند. در گذشته اين طور نبود و احتمال مي دادند كه بهتر است از خاتمي استقبال كنند و بين او و جنبش سبز فاصله بياندازند. آقاي رفسنجاني داستاني كاملاً متفاوت دارد. او الان گرايش به سمت اصول گرايان را بيشتر پيش كشيده و گمان نمي كنم هيچ نقش تعيين كننده اي حداقل تا انتخابات آينده مجلس داشته باشد. آقاي خاتمي روش درستي را برگزيده و به جنبش سبز بيشتر نزديك شده. اما در زمينه پيش شرط هايي كه ايشان مطرح مي كند اين پيش شرط ها به اعتقاد من اشكالات زيادي دارد.
وي اضافه كرد: چرخش خاتمي ذهنيت افرادي مثل عسگراولادي يا بخشي از اصول گرايان را تغيير مي دهد و اميد آن ها را از خاتمي كم مي كند.

 



ارزيابي اطلاعاتي از دنده عقب موساد مقابل برنامه هسته اي ايران (خبر ويژه)

ادعاي اخير مقامات امنيتي رژيم صهيونيستي مبني بر اينكه ايران تا سال 2015 نمي تواند بمب اتمي توليد كند، به چه دليل عنوان شده است؟ يك مقام اطلاعاتي سابق آمريكايي احتمالاتي را در اين باره پيش كشيده است.
پل پيلار در محافل رسانه اي به عنوان «افسر ارشد سيا»، «تحليلگر ارشد شوراي اطلاعات ملي آمريكا در امور خاورميانه» و «كارشناس مسائل خاورميانه در دانشگاه جرج تاون كلمبيا» معرفي مي شود. وي در تحليلي كه از سوي مجله نيشن اينترست منتشر شده، درباره آخرين سخنان رئيس سازمان موساد پيش از اعلام بازنشستگي مي نويسد: يك توضيح و احتمال اين است كه كساني چون داگان و موشه يعالون به خاطر خودبيني، سخناني را بر زبان مي رانند كه دلالت بر كم كردن سرعت برنامه هسته اي ايران كند و بدين ترتيب اعتباري كسب كنند، خواه از طريق ويروس استاكس نت يا وسايل ديگر. احتمال ديگر كه مي تواند حاصل پختگي انديشه اسرائيلي ها باشد، اين است كه آنها فهميده اند توسل به نيروي نظامي عليه ايران كه سالها وعده اش را مي دادند، ممكن است منافع اسرائيل را به خطر اندازد و در نتيجه برآنند كه گزينه نظامي را حذف كنند.
اين مقام اطلاعاتي سابق آمريكا اضافه مي كند: يك توضيح و احتمال هم مي تواند اين باشد كه سران اسرائيل متوجه شده اند هراس آفريني و اظهارات جنگ طلبانه عليه ايران، تاثيرات مخربي بر جامعه اسرائيل و اعتماد عمومي مي گذارد و لازم است فيتيله جنگ طلبي كمي پايين كشيده شود، به ويژه اينكه هراس آفريني، به مهاجرت معكوس از اسرائيل دامن مي زند و اين خود يكي از ترس هاي اساسي سران اسرائيل است.
پيلار همچنين نوشت: اين هم جزو احتمالات است كه اسرائيلي ها سعي دارند نشان دهند كه تحريم ها عليه ايران تأثيرگذارند و لاجرم معني دار خواهد بود كه ادامه و حتي گسترش يابند.
موشه يعالون به طور خاص، مي گويد كه تحريم ها دليل اصلي كندي برنامه اتمي ايران بوده است. احتمال بعدي بيشترين همسويي را با فرآيند سياسي ايالات متحده و آنچه انتظار مي رود اسرائيل مطابق با آن رفتار كند را دارد و آن مسئله، مسئله زمان است. سياست گذاران اسرائيل حمله نظامي آمريكا را به حمله اسرائيل ترجيح مي دهند چرا كه توانايي هاي آمريكا موثرتر است. اما اسرائيلي ها تحت حاكميت دولت فعلي آمريكا چنين چيزي را انتظار ندارند. بنابراين آنها از هم اكنون چشم به راه سال 2013 هستند و اميد به روي كار آمدن حاكميت جديد دارند كه به مذاق آنها سازگارتر باشد و به پيشنهادات آنها توجه بيشتري داشته باشد. اسرائيل مهمات جدلي و لابي گري خود را براي برنامه هسته اي ايران براي وقتي ذخيره مي كند كه اثر مطلوب را در پي داشته باشد، يعني چند سال ديگر. در همين حال متعادل كردن لحن هشدار دهنده منطقي است چرا كه از تبديل به چوپان دروغگو شدن اسرائيل مي كاهد و تاثير آن را براي موقعيت مناسب در آينده افزايش مي دهد.
تحليلگر آمريكا اضافه مي كند كه هر يك از اين تحليل ها مي تواند بر نظر كساني چون داگان، يعالون (معاون نخست وزير) و نتانياهو منطبق باشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14