(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 دی 1389- شماره 19843

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خاطره رهبر معظم انقلاب از شهيد نواب صفوي ؛ اخلاص و صفاي شهيد نواب صفوي مرا مجذوب كرد
پيگيري ترور دانشمندان هسته اي ايران از سوي گروه 77 در وين
بررسي آخرين وضعيت تونس ، سودان و لبنان در جلسه هيئت رئيسه مجلس
رونمايي از تمثال مجاهد شهيد نواب صفوي در مشهد
مدير ارشد ائتلاف انسر در نشستي با موضوع ايران در نيويورك:
كاخ سفيد ، پنتاگون و سيا حاميان جنبش سبز در ايران هستند
سرپرست وزارت خارجه: ايران به زودي از رژيم صهيونيستي به خاطر ترور شهيد عليمحمدي شكايت مي كند
اعتراف مركز TOr: ايران فيلترشكن ها را از كار انداخت
عضو مجلس خبرگان: فتنه گران بعد از انتخابات از رهبري فاصله گرفتند
رايزني هاي فشرده سفير ايران در عراق
سخنگوي سازمان انرژي اتمي: شايعات درباره استاكس نت جنگ رواني در آستانه مذاكرات ايران و 1+5 است
مدير سياسي جامعه مدرسين: جريان هاي سياسي موهوم در سايه منشور اصولگرايي از بين مي روند
تجليل فراكسيون اصولگرايان مجلس از وزير اطلاعات
رئيس جهاد دانشگاهي كشور: ايران فناوري هاي نوين را بومي سازي مي كند
آغاز كشت دوم برنج در شهرستان بابل
كوهكن: باغبهادران به شهرستان تبديل مي شود
ترك ها سه هزار واحد مسكن مهر در خراسان شمالي مي سازند
انتقال كالا بين اروپا و آسيا با خط آهن زاهدان - كرمان
رئيس مركزمديريت فوريت هاي پزشكي كشور:45 پايگاه امدادي جاده اي كشور به بالگرد مجهز مي شوند
معاون روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران: بسيج بايد روي نخبگان اهل قلم سرمايه گذاري كند
اخبار ادبي و هنري



خاطره رهبر معظم انقلاب از شهيد نواب صفوي ؛ اخلاص و صفاي شهيد نواب صفوي مرا مجذوب كرد

در آستانه بيست وهفتم دي ماه سالروز شهادت سيدمجتبي نواب صفوي، خاطره رهبر معظم انقلاب از آشنايي با شخصيت اين شهيد بزرگوار كه در ديدار با جوانان در سال 76 بيان شده است، منتشر شد.
متن اين خاطره كه پايگاه اطلاع رساني حضرت آيت الله خامنه اي آن را منتشر كرده است به شرح زير است:
من شايد پانزده يا شانزده سالم بودم كه مرحوم «نواب صفوي» به مشهد آمد. مرحوم نواب صفوي براي من، خيلي جاذبه داشت و به كلي مرا مجذوب خودش كرد. هركسي هم كه آن وقت در حدود سنين ما بود، مجذوب نواب صفوي مي شد؛ از بس اين آدم، پرشور و بااخلاص، پر از صدق و صفا و ضمنا شجاع و صريح و گويا بود. من مي توانم بگويم كه آن جا به طور جدي به مسائل مبارزاتي و به آنچه كه به آن مبارزه سياسي مي گوييم، علاقه مند شدم. البته قبل از آن، چيزهايي مي دانستم. زمان نوجواني ما با اوقات «مصدق» مصادف بود. من يادم است در سال 1329 وقتي كه مصدق تازه روي كار آمده بود و مرحوم «آيت الله كاشاني» با او همكاري مي كردند - مرحوم آيت الله كاشاني نقش زيادي در توجه مردم به شعارهاي سياسي دكتر مصدق داشتند - لذا كساني را به شهرهاي مختلف مي فرستادند كه براي مردم سخنراني كنند و حرف بزنند. از جمله در مشهد، سخنراناني مي آمدند. من دو نفر از آن سخنرانان و سخنراني هايشان را كاملا يادم است. آن جا با مسائل مصدق آشنا شديم و بعد، مصدق سقوط كرد.
در سال 1332 كه قضيه 28 مرداد پيشامد كرد، من كاملا در جريان سقوط مصدق و حوادث آن روز بودم؛ يعني من خوب يادم است كه اوباش و اراذل، در مجامع حزبي كه به دولت دكتر مصدق ارتباط داشتند، ريخته بودند و آن جاها را غارت مي كردند. اين مناظر، كاملا جلو چشمم است!
بنابراين من مقوله هاي سياسي را كاملا مي شناختم و ديده بودم؛ ليكن به مبارزه سياسي به معناي حقيقي، از زمان آمدن مرحوم نواب علاقه مند شدم. بعد از آن كه مرحوم نواب از مشهد رفت، زياد طول نكشيد كه شهيد شد. شهادت او هم غوغايي در دل هاي جواناني كه او را ديده و شناخته بودند، به وجود آورده بود. در حقيقت سوابق كار مبارزاتي ما به اين دوران برمي گردد؛ يعني به سال هاي 1333 و 34 به بعد.
همچنين پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي در آستانه بيست و هفتم دي ماه، سالروز شهادت شهيد سيدمجتبي نواب صفوي، دست نوشته اي از رهبر معظم انقلاب را كه در تجليل از اين شهيد بزرگوار نگاشته شده است، منتشر كرده است كه بدين شرح است:
«بسمه تعالي
سلام بر آن پيشاهنگ جهاد و شهادت در زمان ما.
سيدعلي خامنه اي»

 



پيگيري ترور دانشمندان هسته اي ايران از سوي گروه 77 در وين

نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي با اشاره به محكوميت ترور دانشمندان هسته اي كشورمان توسط نمايندگان 120كشور گفت: قرار شده گروه 77 موضوع ترور دانشمندان ما را به صورت جدي پيگيري كند.
علي اصغر سلطانيه پس از ديدار هيئت هاي بازديدكننده از تأسيسات هسته اي كشورمان با دبير شوراي عالي امنيت ملي در يك كنفرانس خبري به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
سلطانيه با تأكيد بر اين كه قرار است هيئت ها پس از بازگشت به وين، گزارش هاي خود را به نهادهاي ذي ربط خود ارائه كنند، اضافه كرد: اين مسئله سندي براي نه تنها حمايت بيش تر، بلكه تضمين امنيت بيشتر تأسيسات است چرا كه شاهد بوده ايم رژيم صهيونيستي و دولت بوش تهديدهايي مبني بر حمله نظامي به اين تاسيسات داشته اند.
وي ادامه داد: وقتي كه نمايندگان 120كشور به صراحت صلح آميز بودن اين تأسيسات را مشاهده كرده اند بايد اين تأسيسات حفظ شود و در مذاكرات با جليلي، اين هيئت ها بحث ترور دانشمندان هسته اي را مطرح كردند و با محكوم كردن آن قرار بر اين شد كه اين موضوع در قالب گروه 77 به صورت جدي در چارچوب آژانس مورد پيگيري قرار گيرد.
به سياست شفاف سازي
ادامه مي دهيم
نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا زمينه بازديدهاي جديد فراهم خواهد شد يا خير؟ گفت: در رابطه با سياست شفاف سازي مان باز هم از اين گونه اقدامات خواهيم داشت و ما در اين بازديد نيز توضيح لازم را داديم و گفتيم كه سياست شفاف سازي ما در طول هشت سال گذشته چنين بوده و ادامه نيز مي يابد.
او بازديد بعدي را منوط به برنامه ريزي ها عنوان كرد و با اشاره به يكي از پيشنهادات در مورد بازديد از راكتور تهران گفت: ما در اين زمينه كاملاً منعطف هستيم و با مسائل با نهايت حسن نظر برخورد كرده و مي كنيم و سياست شفاف سازي ما ادامه مي يابد. ضمن اين كه قدرت و پافشاري مان در مصالحه نكردن بر روي حقوق حقه مان با اين سياست شفاف سازي دوچندان مي شود.
اورانيوم 20درصدي 40كيلوگرم شد
نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در ادامه گفت: امروز غني سازي تا سقف 20درصد ادامه يافته و نزديك به 40كيلوگرم است و با وجود تبليغات آن ها قادر شديم كه با همت متخصصان مان غلاف و ميله هاي سوختي را نيز آماده كنيم.
وي از آماده سازي اين سوخت تا شهريور آينده خبر داد و گفت: هفته گذشته در پاريس نيز اعلام كردم اگر سوخت راكتور تهران توسط خودمان توليد شود ما ديگر نيازي به مذاكره با گروه وين براي تامين سوخت راكتور تهران نداريم و بنابراين نبايد آن ها زمان را تلف كنند و به ميز مذاكرات زيرنظر آژانس در وين بازگردند.
سلطانيه در ابتداي سخنانش و پيش از پاسخ به سؤالات خبرنگاران، بازديدهاي انجام گرفته را در راستاي سياست شفاف سازي پيرامون فعاليت هاي هسته اي ايران عنوان كرد و گفت: به طور مستمر سفيران كشورهاي مختلف جهان از قبيل غيرمتعهدها و برخي كشورهاي غربي سؤالاتي داشتند كه براي سفيران و نمايندگان شان توضيحاتي ارائه كردم و با توجه به اين كه در طول هشت سال گذشته بدون استثناء جنبش غيرمتعهدها (نم) از تلاش هاي ايران حمايت كرده، احساس وظيفه كردم كه آن ها را در رابطه با آخرين تحولات در جريان قرار دهم تا اين حمايت ها ادامه يابد.

 



حجت الاسلام سبحاني نيا خبر داد
بررسي آخرين وضعيت تونس ، سودان و لبنان در جلسه هيئت رئيسه مجلس

حجت الاسلام سبحاني نيا از بررسي آخرين وضعيت تونس، سودان و لبنان در جلسه هيئت رئيسه مجلس خبر داد.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به جلسه عصر يكشنبه اين هيئت اظهار داشت: در اين جلسه گزارشي از تصميمات اتخاذ شده در مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره برنامه پنجم ارائه شد.
سبحاني نيا يادآور شد: همچنين در اين جلسه حوادث منطقه تونس، سودان و لبنان بررسي شد.
اين نماينده مجلس هشتم تصريح كرد: اين سه كشور در منطقه در آستانه تحولاتي قرار دارند كه بايد منتظر بود به چه سمت و سويي خواهند رفت.
وي ادامه داد: همچنين در جلسه هيئت رئيسه در خصوص اقداماتي كه برخي كشورها براي حضور و نفوذ در منطقه مي توانند انجام دهند، بحث هايي صورت گرفت و گزارشي در خصوص اين سه كشور و تحولات اين سه نقطه اسلامي و حساسيت هاي لازم ارائه شد.
عضو هيئت رئيسه مجلس همچنين اعلام كرد كه در اين جلسه موضوع اجلاس بين المجالس اسلامي كه قرار است در امارات برگزار شود، مطالبي عنوان شد و در خصوص تصميم جمهوري اسلامي ايران مبني بر عدم شركت در اين اجلاس بررسي شد.
سبحاني نيا با بيان اينكه ايران از بانيان اين اجلاس است، گفت كه عليرغم اين موضوع جمهوري اسلامي ايران بناي عدم شركت در اين اجلاس را دارد.
نماينده نيشابور با اشاره به بررسي موضوع طرح نظارت مجلس بر نمايندگان در اين جلسه يادآور شد در اين جلسه بر پيگيري جدي اين طرح تاكيد و قرار شد كه طرح مذكور با ارجاع به كميسيون مربوطه بررسي و جمع بندي شود.

 



رونمايي از تمثال مجاهد شهيد نواب صفوي در مشهد

مشهد- خبرنگار كيهان:
همزمان با پنجاه و پنجمين سالگرد شهادت مظلومانه پيشاهنگ جهاد و شهادت سيدمجتبي نواب صفوي، از نقاشي ديواري اين شهيد والا مقام رونمايي شد.
مراسم رونمايي از نقاشي ديواري مجاهد شهيد نواب صفوي ساعت 10صبح روز دوشنبه 27دي ماه سال جاري با حضور جمعي از مسئولان و مديران اجرايي استان و شهرستان مشهد و خانواده هاي شاهد و ايثارگر اين شهرستان در محل خيابان شهيد نواب صفوي، بين شهيد نواب صفوي 13 و 15 برگزار گرديد.
در اين مراسم نيره السادات احتشام رضوي همسر آن شهيد بزرگوار در خصوص ويژگي هاي شخصيت شهيد نواب صفوي افزود: شهيد نواب از دوران طفوليت تا زمان مدرسه و تحصيل نزد اساتيدي چون علامه اميني به گفته مادر بزرگوارش داراي نبوغ كاملاً مشخصي بود.
نيره السادات احتشام رضوي اظهار داشت: پدرم نواب احتشام رضوي رهبر انقلاب خراسان بود و در زمان رضاخان در مسجد گوهرشاد قيام كرد و در سال 1326 با شهيد نواب از نزديك آشنا شد كه اين آشنايي منجر به ازدواج من با ايشان گرديد.
وي گفت: در دوران هشت سال زندگي با شهيد نواب صفوي ايشان يك دستوري به من ندادند و شهيد نواب يك مكتب انسان ساز بود و اگر كسي نيم ساعت در كنار نواب قرار مي گرفت داراي فوايد اخلاقي و ديني مي شد.
همسر شهيد نواب صفوي خاطرنشان كرد تمام سلولهاي وجود نواب ياد خدا و تمام لحظات زندگي اش براي خدا بود وي افزود: هدف شهيد نواب صفوي اسلام وحكومت اسلامي بود و در سالهاي 1327و 1326 كه برنامه حكومت اسلامي را تنظيم كرد، به شاه آن زمان گفت يا احكام اسلام را اجرا كن و به آغوش اسلام برگردد و يا اگر اجرا نكردي مردم در يك شب تاريك و روز روشن به حساب كارهايت مي رسند.
نيره السادات احتشام رضوي در خاتمه گفت: شخصيت هايي بزرگ چون نواب صفوي تنها مقامي كه برايشان مطرح بود جايگاه تقوا و پرهيزكاري بود.

 



مدير ارشد ائتلاف انسر در نشستي با موضوع ايران در نيويورك:
كاخ سفيد ، پنتاگون و سيا حاميان جنبش سبز در ايران هستند

مدير ارشد ائتلاف انسر در نشست ايران كه در نيويورك برگزار شد، كاخ سفيد، پنتاگون و سازمان سيا را از حاميان جنبش سبز در ايران دانست.
به گزارش فارس، نشستي با حضور بيش از 200 نماينده از ائتلاف ضدجنگ «انسر» (ANSWER)، كميته دوستي ايرانيان و آمريكايي ها (AIFC) و همچنين سازمان «دنيا نمي تواند صبر كند» (world canشt wait) و نيز شخصيت هاي برجسته آمريكايي همچون «ري مك گاورن» مامور سابق سيا كه در دولت هاي حدود 7 رئيس جمهور آمريكا در سازمان جاسوسي سيا فعاليت كرده است، در منهتن نيويورك با موضوع اصلي «ايران» برگزار شد.
اين نشست كه توسط كميته دوستي ايرانيان و آمريكايي ها ترتيب داده شده بود و از ساعت 7 تا 10 جمعه شب به وقت نيويورك در كليسايي در منطقه منهتن آمريكا برگزار شد، 3 سخنران داشت و در پايان آن نيز جلسه پرسش و پاسخي برگزار شد و حضار سوالاتي را مطرح كردند كه توسط 3 سخنران اين نشست به آنها پاسخ داده شد.
«برايان بكر» از مديران ارشد ائتلاف ضد جنگ انسر ضمن ايراد سخنراني خود در اين نشست، تاكيد كرد: پرداختن به موضوعاتي چون دشمني و خصومت دولت هاي گوناگون آمريكا با ايران و همچنين احتمال وقوع جنگي ديگر در كنار جنگ هاي در حال جريان در عراق و افغانستان و نيز جنگ بي پاياني كه اسرائيل عليه مردم فلسطين آغاز كرده است، از اهميت بسياري برخوردار است.
وي افزود: اگرچه بسيار دشوار است كه تصور كنيم آمريكايي كه در شرايط بسيار اسفناكي در افغانستان گير كرده است و قادر نيست اوضاع را به نفع خود تغيير دهد و در حالي كه همچنان عراق را در شرايط بسيار دشواري تحت اشغال خود دارد و شرايط رو به وخامتي را در اين كشور تجربه مي كند، قادر باشد به ايران نيز حمله كند.
بكر ضمن محكوم كردن هرگونه اقدام نظامي عليه ايران گفت؛ هرچند بايد اين نكته را به خاطر داشته باشيم كه بمباران ايران و حمله هوايي به اين كشور هرگز نخواهد توانست دولت اسلامي ايران را براندازد. چنين حمله اي هرگز در اصل روابط ميان نيروها در داخل ايران تغييري ايجاد نخواهد كرد. چنين اقدامي هرگز حمايت كنوني مردم ايران از دولت كنوني حاكم بر اين كشور را كاهش نخواهد داد. اين تفكرات، تنها ديدگاه هاي غالب امپرياليست حاكم بر وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) است.
اين مدير ارشد ائتلاف انسر ادامه داد: دولت آمريكا مدت ها است كه اقداماتي را عليه ايران آغاز كرده است، از تحميل تحريم هاي اقتصادي بر اين كشور گرفته تا ترتيب دادن عمليات محرمانه اي چون ترور دانشمندان هسته اي و همچنين شخصيت هاي نظامي اين كشور، آمريكا سعي كرده تا فشار را بر دولت ايران افزايش دهد، با اين اميد كه پيشرفت هاي ايران را متوقف كند و از همه مهم تر آمريكايي ها اميدوارند در صورتي كه فشار كافي بر دولت ايران وارد آورند، دست كم انفجارهايي از درون در اين كشور و در ميان اقشار ثروتمند و متوسط جامعه ايران صورت گيرد كه در نهايت بتوانند از اتفاقاتي كه به دنبال آن رخ خواهد داد براي عملياتي كردن يك براندازي ضدانقلابي در اين كشور بهره گيرند.
بكر در ادامه تصريح كرد: اين اصلي ترين دليلي بود كه آمريكا از جنبش به اصطلاح سبز در ايران پس از انتخابات سال گذشته رياست جمهوري در اين كشور حمايت كرد. آمريكا ازجنبش سبز حمايت و اين جنبش توانست حمايت كاخ سفيد، واشنگتن، پنتاگون و حتي سازمان سيا را نيز به دست آورد تنها به اين دليل كه آمريكا اين قابليت بالقوه را در اين جنبش مي ديد كه بتواند توسط نيروهاي امپرياليست غرب، ايران را باز پس گيرد.
هماهنگ كننده ارشد ائتلاف انسر سخنراني خود را در نشست ايران در نيويورك اين طور ادامه داد: اين گزينه اي است كه آمريكا آن را به گزينه نظامي ترجيح مي دهد. آمريكا به يك بهانه نياز دارد تا به افزايش فشار خود ادامه دهد. به يك بهانه نياز دارد تا تمام ارتباطات مخفي خود با مخالفان در ايران را حفظ كند و برنامه هسته اي بهانه خوبي براي محقق شدن اين هدف است. آمريكا خود 5 هزار كلاهك هسته اي دارد بنابراين، فشاري كه بر دولت ايران براي كنار گذاشتن برنامه صلح آميز هسته اي خود وارد مي كند، كاملا غيرمنطقي به نظر مي رسد، برنامه هسته اي بهانه اي است كه آمريكا سعي مي كند ازآن براي براندازي دولت در ايران استفاده كند.

 



سرپرست وزارت خارجه: ايران به زودي از رژيم صهيونيستي به خاطر ترور شهيد عليمحمدي شكايت مي كند

سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به نقش موساد در ترور شهيد دكتر عليمحمدي دانشمند برجسته فيزيك ايران گفت: شكايت جمهوري اسلامي ايران از رژيم صهيونيستي بزودي به مراجع بين المللي ارائه مي شود.
«علي اكبر صالحي» در گفت وگو با ايرنا از تشكيل پرونده حقوقي در اين زمينه در وزارت امور خارجه خبر داد و افزود: جمع آوري مستندات دخالت رژيم صهيونيستي در ترور دانشمند ايراني به پايان رسيده است.
وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران اخيرا در اطلاعيه اي ضمن اعلام دستگيري عوامل اصلي ترور استاد فيزيك دانشگاه تهران تاكيد كرد كه سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي در اين ترور نقش داشته است.
صالحي همچنين در پاسخ به سوالي درباره زمان رونمايي از سانتريفيوژ با برند ملي در كشور نيز گفت: تمامي سانتريفيوژهاي ايران با برند ملي است.
صالحي با اشاره به اين كه هيچ كشوري سانتريفيوژ نمي فروشد خاطرنشان كرد: در تاسيسات هسته اي ايران هيچ سانتريفيوژ خارجي وجود ندارد.

 



اعتراف مركز TOr: ايران فيلترشكن ها را از كار انداخت

طي روزهاي گذشته فايروال بزرگ پرشين(Great Persian Firewall) تعدادي از فيلترشكن ها از جمله TOr را مسدود كرده است.
به گزارش مشرق، مركز Tor در اطلاعيه اي اذعان كرده است كه كاربران و جمعيت پراكنده يهوديان در ايران به اين مركز گزارش داده اند كه نرم افزارهاي فيلترشكن Hot Spot Shield ، Ultra Surf Tor و Freegate همگي شاهد مشكلات اتصال از داخل ايران با دنياي خارج مي باشند.
تحقيقات مركز Tor نشان مي دهد كه ميزان جريان ارتباطات از طريق ssl دچار كاهش شده و به 2 كيلو بيت در ثانيه رسيده است كه در واقع مي شود گفت عملا مسدود شده است. اين مشكل شامل ssl ، ssh ، vpns و ديگر فناوري هاي پراكسي نيز مي شود. در حال حاضر اين مركز بر روي اين كه چه اتفاقي دارد مي افتد و وسايل احتمالي براي مقابله با آن، كار مي كند.
گفتني است فيلترشكن «تور» در مركز تحقيقات نيروي دريايي ارتش آمريكا طراحي شده است.

 



عضو مجلس خبرگان: فتنه گران بعد از انتخابات از رهبري فاصله گرفتند

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: گروه فتنه بعد از انتخابات از رهبري و ولايت فقيه فاصله گرفتند.
به گزارش ايسنا، آيت الله محي الدين حائري شيرازي در جلسه شوراي اداري خراسان شمالي بيان كرد: مردم تا زماني كه گروه فتنه همراه ولايت فقيه بودند به آنها راي دادند اما وقتي از ولايت فقيه فاصله گرفتند، مردم نيز از اين گروه جدا شدند.
وي با اشاره به ارتباط بني صدر با امام راحل افزود: در گذشته به دليل وجود اين ارتباط 11ميليون نفر مجذوب بني صدر بودند اما با فاصله گرفتن از امام راحل اين ارتباط ها از هم گسيخته شد.
آيت الله حائري شيرازي ادامه داد: اساس ولايت-فقيه ايستادگي بر حجت و دليل و مقاومت در برابر لاحجت است.
خاتمي هم در جنايات موسوي شريك است
حميدرضا ترقي نيز در گفت وگو با فارس با اشاره به شروط خاتمي براي وارد شدن به عرصه سياسي كشور تصريح كرد: خاتمي هويت و ماهيت خود را در دوره 8 ساله حكومتش در دوران اصلاحات كاملاً نشان داده است.
اين فعال سياسي بر همين اساس به تلاش خاتمي در جهت حركت و سوق دادن جامعه به سمت سكولاريزم و سكولاريزه كردن كشور اشاره كرد و گفت: خاتمي براي ترويج ليبراليسم فرهنگي در جامعه به ويژه با تقديم لوايح دوقلوي خود به مجلس تلاش كرد كه جامعه را به سمت دموكراسي خواهي مورد نظر غرب پيش ببرد از اين رو ماهيت خاتمي در آن مقطع براي مردم و نظام روشن و مشخص شد.
وي با بيان اينكه خاتمي در دوران حكومت خود، بسترساز چنين حوادث و جرياناتي در داخل كشور بود و از زماني كه نوار سبز را چندين ماه قبل از انتخابات به گردن موسوي انداخته و پرچم داري اصلاح طلبان و جنبش سبز را به دوش وي گذاشت بايد گفت در همه وقايع و حوادث قبل و پس از انتخابات كاملاً سهيم و شريك است.
ترقي افزود: خاتمي يكي از متهمان اصلي فتنه سال 88 است كه در واقع مداراي نظام تاكنون موجب شده برخورد لازم با وي صورت نگيرد؛ از اين رو فردي كه خود متهم به فتنه انگيزي، خيانت به كشور، كمك به بيگانگان براي سلطه بر كشور، كوتاه آمدن، تعلل و انفعال در برابر دشمن بوده و بسترسازي براندازي عليه نظام را با سياست هاي فرهنگي و سياست داخلي نامناسب خود فراهم كرد نمي تواند براي بازگشت به صحنه سياسي كشور شرط تعيين كند.

 



رايزني هاي فشرده سفير ايران در عراق

سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد با اشاره به ملاقات هاي خود با حدود 10وزير و شخصيت عراقي در هفته گذشته گفت: در اين ديدارها ضمن تبريك تشكيل دولت عراق از مقامات اين كشور براي سفر به تهران دعوت به عمل آمد.
حسن دانايي فر در گفتگو با مهر با اشاره به مذاكرات خود با مقامات عراقي بيان داشت: ما توقع داشتيم بعد از تشكيل دولت عراق فعاليت ها به شكل جدي صورت بگيرد و همين طور نيز شده است و ظرف هفته گذشته، بنده براي تبريك تشكيل دولت و نيز پيگيري موضوعات دوجانبه مذاكراتي با تعدادي از اعضاي كابينه عراق داشتم.
وي به ملاقات خود با وزير ارتباطات عراق اشاره كرد و گفت: در اين ديدار درباره توسعه همكاري ارتباطي و مخابراتي و حضور شركت هاي ايراني در عرصه ارتباطات عراق مذاكراتي صورت گرفت.
دانايي فر با اشاره به ديدار خود با وزير جهانگردي عراق نيز خاطرنشان كرد: در اين ديدار نيز درباره وضعيت زوار، ميراث فرهنگي و آثار باستاني تبادل نظر صورت گرفت. وي درخصوص ملاقات خود با وزير امور استانهاي عراق اظهار داشت: در اين ديدار نيز در رابطه با همكاري استانهاي همجوار مرزي كه شامل 5 استان جمهوري اسلامي ايران و شش استان عراق است، گفتگو شد و قرار است در آينده اي بسيار نزديك نشست استانداران مرزي عراق و ايران در تهران برگزار شود.
دانايي فر به ديدارش با وزير شئون خارجي عراق اشاره كرد و همچنين خبر داد كه نماينده سازمان ملل در عراق با حضور د رمحل سفارت ايران با وي درخصوص موضوعات دوجانبه و همكاري هاي ايران و سازمان ملل گفتگو كرده است.
سفير ايران در بغداد تاكيد كرد: همچنين روز سه شنبه ديداري با سفير چين در عراق داشتم كه در اين ديدار درخصوص مسائل اقليمي و همكاري هاي پروژه اي و نفتي دوجانبه در عراق تبادل نظر صورت گرفت.
دانايي فر افزود: روز دوشنبه نيز با وزير دادگستري عراق درخصوص آزادي ايرانيان زنداني در عراق گفتگويي داشتم كه براساس آن 30 نفر از ايرانيان زنداني روز چهارشنبه آزاد شدند و 20 نفر ديگر به زودي آزاد خواهند شد.
دانايي فر ادامه داد: علاوه بر اين روز يكشنبه هم در ديداري با وزير نفت عراق درخصوص زمينه هاي همكاري گفتگو شد.
وي به ملاقات روز شنبه گذشته جمعي از سران عشاير عراقي با خود نيز اشاره كرد.

 



سخنگوي سازمان انرژي اتمي: شايعات درباره استاكس نت جنگ رواني در آستانه مذاكرات ايران و 1+5 است

سخنگوي سازمان انرژي اتمي شايعات مربوط به ويروس استاكس نت را رد كرد.
حميد خادم قائمي، سخنگو و مدير كل روابط عمومي انرژي اتمي ايران در گفت وگو ايسنا، ضمن رد شايعات مربوط به تاثير ويروس استاكس نت بر تاسيسات هسته اي كشورمان اظهار كرد: ويروس استاكس نت هيچ گونه تاثير منفي بر روند پيشرفت فعاليت هاي نيروگاه اتمي بوشهر نداشته است و همان طور كه رياست سازمان انرژي اتمي تاكيد كرده است، از حدود يك سال و نيم پيش، كارشناسان و متخصصان امنيتي سازمان با هوشياري كامل اين ويروس را شناسايي كرده و اقدامات لازم دراين زمينه انجام شده است.
روزنامه ديلي تلگراف در خبري مدعي شد: گروهي از دانشمندان هسته اي روسيه كه به ايران در ساخت نيروگاه هسته اي بوشهر كمك هاي فني ارائه مي كنند، به بهانه آسيب هايي كه مدعي شدند ويروس استاكس نت به تاسيسات هسته اي ايران زده است از كرملين خواستند كه راه اندازي نيروگاه بوشهر را به تعويق بياندازد.
اين دانشمندان روسي نگراني هاي جدي خود را درباره آسيب هاي گسترده اي كه مدعي شدند ويروس مرموز استاكس نت به سيستم هاي كامپيوتري نيروگاه بوشهر زده است ابراز داشته اند.
به نوشته روزنامه يديعوت آحارونوت در اين گزارش آمده است كه اين دانشمندان روسي كه در نيروگاه بوشهر كار مي كنند ادعا كردند كه بي اعتنايي ايران به مسايل ايمني هسته اي باعث شده است كه مستقيما از كرملين بخواهند راه اندازي اين نيروگاه را حداقل تا پايان سال شمسي به تعويق بياندازد تا ارزيابي هاي لازم بتواند انجام گيرد.
در عين حال سخنگوي سازمان انرژي اتمي كشورمان خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد اين گونه شايعات در راستاي عمليات جنگ رواني و در آستانه مذاكرات 1+5 صورت گرفته است.
سخنگوي سازمان انرژي اتمي در ادامه گفت: به ياري خداوند متعال نيروگاه اتمي بوشهر به عنوان اولين نيروگاه اتمي خاورميانه به زودي راه اندازي خواهد شد و مكروا و مكرالله و الله خيرالماكرين.

 



مدير سياسي جامعه مدرسين: جريان هاي سياسي موهوم در سايه منشور اصولگرايي از بين مي روند

مديرسياسي جامعه مدرسين حوزه علميه قم، منشور اصولگرايي را عاملي دانست كه با وجود آن، جريان هاي موهومي كه در صحنه سياسي كشور وجود دارند، رنگ مي بازند.
حجت الاسلام سيدمحسن صالح در گفت وگو با فارس به انتشار منشور اصولگرايي از سوي جامعتين اشاره كرد و اظهارداشت: اين منشور به جاي شخص محوري و تعصب بر روي افراد به مولفه ها و شاخص هاي اصولگرايي تاكيد دارد.
وي افزود: مي توان با افرادي كه در ذيل مولفه هاي اين منشور قرار دارند، وحدت ايجاد كرد و در زير مجموعه اين چترباز، فعاليت هاي سياسي و فرهنگي مشترك را آغاز كرد اما در مقابل، كساني كه در ذيل اين اصول قرار نمي گيرند يا با آنها مشكل دارند، طبيعي است كه فعاليت و وحدت با آنها امكان پذير نيست.
مدير سياسي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در عين حال منشور اصولگرايي را عاملي دانست كه با وجود آن، جريانات موهومي كه در صحنه سياسي كشور وجود دارد، رنگ خواهد باخت و اصولگرايان نسبت به واقعيات جامعه بحث خواهند كرد.
وي با تاكيد بر اينكه اين منشور موجب مي شود تا از خط و خط كشي هاي موهومي كه بسياري از آنها وقوع خارجي نداشته و در جريانات سياسي به آنها دامن زده مي شود. جلوگيري كرد، يادآور شد: بايد حول محورهاي اصول واقعي نظام و اسلام كه در اين بيانيه مشترك نيز به آن اشاره شده به تفاهم رسيد.

 



تجليل فراكسيون اصولگرايان مجلس از وزير اطلاعات

وزير اطلاعات شايعه استعفايش را كذب محض خواند.
حجت الاسلام مصلحي اين مطلب را در نشست اخير با اعضاي فراكسيون اصولگرايان مجلس عنوان كرد.
به گفته رسايي نماينده مردم تهران در مجلس، وزير اطلاعات در جلسه فراكسيون اصولگرايان به روشني به همه سوالات نمايندگان در خصوص ترور دانشمندان ايراني توسط عوامل بيگانه پاسخ داد.
رسايي كه با فارس گفت وگو مي كرد، خاطرنشان كرد: در اين جلسه نمايندگان اصول گراي مجلس از وزير اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) به دليل فعاليت هاي اخير و افتخاراتي كه براي ايران اسلامي كسب كردند تشكر و قدرداني داشتند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه تصريح كرد: در اين جلسه برخي از نمايندگان نكات و تذاكراتي به وزير اطلاعات مطرح كردند كه اين نكات قابل توجه بود. وي افزود: در كنار اين مباحث موضوع استعفاي وزير اطلاعات در ماه گذشته نيز مورد سوال برخي نمايندگان قرار گرفت كه وزير اطلاعات اين موضوع را به شدت تكذيب كرد.
عضو فراكسيون اصول گرايان مجلس تاكيد كرد: وزير اطلاعات تاكيد داشت: «اين فضاسازي توسط عده اي كه بعضا صدايشان از مجلس بلند مي شود صورت گرفته و اين فضاسازي ها براي تضعيف بوده است.»

 



رئيس جهاد دانشگاهي كشور: ايران فناوري هاي نوين را بومي سازي مي كند

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس جهاد دانشگاهي كشور گفت: جمهوري اسلامي ايران فناوري هاي نوين را بومي سازي مي كند.
محمدحسين يادگاري يكشنبه در يادواره 22 شهيد بمباران دانشگاه تبريز در دفاع مقدس، در تالار وحدت اين دانشگاه افزود: جهاد دانشگاهي در عرصه هاي مختلفي وارد فعاليت شده و هم اينك وارد عرصه بومي سازي فناوري هاي نوين گشته و در مراكز پژوهشي آن، قدم هاي بسيار ارزشمندي در اين زمينه برداشته مي شود.
وي، يافته هاي علمي پژوهشگاه هاي ابن سينا، رويان، مركز تحقيقات سرطان و اقدامات به منظور تهيه فرستنده هاي جديد راديويي و تلويزيوني و صادرات آنها به خارج از كشور، سلول هاي بنيادي، دكل هاي حفاري نفت، بيوتكنولوژي و آنتي بادي ها و الكتروفيلترها را، جزيي از مجموعه تلاش ها عنوان كرد و با اشاره به ترور دانشمندان ايراني تصريح ساخت: ترورها نشان مي دهند كه دشمنان ما، متوجه توانمندي هاي جامعه علمي ايران گرديده اند و تلاش مي كنند تا از اين راه، مانع پيشرفت ايران اسلامي شوند.
در 27 دي ماه سال 65 دانشكده فني دانشگاه تبريز توسط هواپيماهاي عراقي بمباران شد كه طي آن 22 دانشجو به شهادت رسيدند.

 



آغاز كشت دوم برنج در شهرستان بابل

بابل-خبرنگار كيهان:
مدير جهادكشاورزي شهرستان بابل از آغاز كشت دوم برنج در اين شهرستان خبر داد.
مهندس مسعود غلامي اظهار داشت: كشت دوم بعد از برداشت برنج در سطح 43902 هكتار از اراضي زراعي شهرستان بابل آغاز شد.
مدير جهادكشاورزي بابل افزود: اين كشت شامل محصولات كشاورزي، شبدر، سبزيجات، لوبيا سبز، جو و ... است كه از پيشرفت فيزيكي خوبي برخوردار بوده است.
وي با بيان اينكه تا پايان آذر ماه سال جاري در 3790 هكتار كشت رتون (نوعي برنج محلي) انجام گرفته است، از كاشت كلزا در سطح 50 هكتار از اراضي زراعي شهرستان خبر داد.

 



كوهكن: باغبهادران به شهرستان تبديل مي شود

زرين شهر-خبرنگار كيهان:
با موافقت رئيس جمهوري بخش باغبهادران در آينده اي نزديك به شهرستان تبديل مي شود.
نماينده مردم لنجان در مجلس افزود: اين طرح هم اكنون براي تصويب به دولت ارجاع داده شده است.
محسن كوهكن افزود: درخصوص تبديل شهر فولادشهر به بخش نيز مطالعاتي صورت گرفته و در حال بررسي است. فرماندار لنجان نيز از رفع مشكلات مسكن مهر فولادشهر با حضور وزير مسكن خبر داد و گفت: با بازديد وزير مسكن از طرح مسكن مهر فولادشهر بسياري از گره هاي اين طرح باز شد و قرار شد وام هاي انتهايي طرح واگذار و مشكلات انشعابات آب، گاز و برق نيز بزودي حل شود. علي كريم زاده همچنين از تخصيص اعتبار يك ميليارد و پانصد ميليون ريالي براي بازسازي سينماي شهر فولادشهر خبر داد. امام جمعه فولادشهر هم با اشاره به اجراي طرح عظيم شصت هزار واحدي مسكن مهر در فولادشهر و مشكلات آن گفت: با توجه به اجراي اين طرح بزرگ نياز به افزايش مراكز درماني، خدماتي و آموزشي به شدت احساس مي شود و اما متاسفانه تاكنون هيچ اقدامي صورت نگرفته است. حجت الاسلام محمودآبادي با اشاره به جوان بودن جمعيت شهر فولادشهر نياز اين شهر به مراكز فرهنگي را ضروري دانست.

 



ترك ها سه هزار واحد مسكن مهر در خراسان شمالي مي سازند

رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان شمالي گفت: براساس قرارداد اوليه منعقد شده با اتاق بازرگاني تركيه سه هزار واحد مسكن مهر در اين استان ساخته مي شود.
«علي نقديپور» روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: براساس اين قرارداد سرمايه گذاران تركيه 10 باب مسجد و شش مدرسه نيز در بافت مسكن مهر مي سازند.
دبير شوراي مسكن استان خراسان شمالي گفت: اتاق بازرگاني تركيه واحدهاي مسكوني را با قيمتي كمتر از انبوه سازان ايراني احداث مي كند.
وي اضافه كرد: با اجراي طرح مسكن مهر در كشور درخواستهاي خارجي براي فعال شدن در اين بخش به وزارت مسكن و شهرسازي ارائه شده و با برخي از شركتها نيز قرارداد منعقد شده است.
او افزود: قرارداد سازمان مسكن و شهرسازي خراسان شمالي با سرمايه گذاران تركيه به تاييد استاندار نيز رسيده و با تاييد وزير مسكن و شهرسازي قابليت اجرايي خواهد يافت.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان شمالي در ادامه گفت: اين استان در ساخت مسكن مهر رتبه برتر را در سطح كشور دارد و در اين ارتباط تاكنون سه هزار و 985 واحد مسكوني مهر تحويل متقاضيان شده و هزار و 232 واحد ديگر نيز در دهه فجر تحويل متقاضيان مي شود.
نقديپور افزود: هم اينك نيز 12 هزار واحد مسكوني مهر صرفا در شهرهاي بالاي 25 هزار خانوار كه متولي اصلي آن مسكن و شهرسازي مي باشد در دست ساخت است كه 10 هزار واحد آن در سال آتي به بهره برداري مي رسد.

 



استاندار سيستان و بلوچستان خبر داد
انتقال كالا بين اروپا و آسيا با خط آهن زاهدان - كرمان

راه آهن زاهدان-كرمان آمادگي ترانزيت كالا بين كشورهاي اروپايي و آسياي جنوب شرقي و صادرات و واردات از ايران به كشورهاي همسايه را دارد.
استاندار سيستان و بلوچستان دوشنبه در گفت وگو با ايرنا با بيان اين مطلب افزود: با راه اندازي خط ريلي زاهدان-بم قطارهاي باري - در مسير كرمان-زاهدان و تركيه-پاكستان تردد مي كنند.
محمدعلي آزاد ادامه داد: با فعال شدن اين خط ريلي، تجار و بازرگانان مي توانند كالاهاي خود را در مسير اروپا و آسياي ميانه و آسياي جنوب شرقي جا به جا كنند.
استاندار سيستان و بلوچستان گفت: راه آهن زاهدان-كرمان حلقه ارتباط ريلي كشورهاي اروپا، آسياي مركزي، آسياي جنوب شرقي، شبه قاره هند و كشورهاي عضو اكوست.
وي افزود: تاكنون چندين رام قطار باري «اكو» و قطار كمك هاي امدادي براي مردم سيل زده پاكستان از مبدا تركيه و از طريق راه آهن كرمان-زاهدان به پاكستان و بالعكس تردد و كالا حمل كرده است.
آزاد همچنين با اشاره به اينكه طي دو ماه آينده خطوط فرعي به خط اصلي راه آهن زاهدان-كرمان براي وصل شدن به مخازن نفت ايجاد مي شود گفت: با راه اندازي اين خطوط مواد سوختي سيستان و بلوچستان از طريق خط ريلي كرمان-زاهدان حمل مي شود.
استاندار سيستان و بلوچستان اظهار داشت: به منظور حمل سيمان از كارخانه هاي سيمان زابل و خاش به سراسر كشور نيز با استفاده از خط ريلي زاهدان-كرمان قراردادهايي در حال امضا است.
وي افزود: اكنون اقداماتي در ارتباط با افزايش سرعت قطار بر روي ريل زاهدان-كرمان در حال اجراست.
آزاد در پايان گفت: اميدواريم با توجه به فراهم شدن زمينه افزايش سرعت قطار بر روي ريل مسير خط آهن كرمان-زاهدان بزودي شاهد عبور قطارهاي مسافري در اين مسير باشيم.

 



رئيس مركز مديريت فوريت هاي پزشكي كشور: 45 پايگاه امدادي جاده اي كشور به بالگرد مجهز مي شوند

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور گفت: 45 پايگاه امداد پيش بيمارستاني در جاده هاي كشور به بالگرد مجهز مي شوند.
دكتر «غلامرضا معصومي» روز يكشنبه در حاشيه بازديد از بيمارستان رسول اكرم«ص» كلاله در شرق استان گلستان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: تجهيز پايگاه هاي جاده به امداد هوايي براساس برنامه پنجم توسعه و به منظور تسريع در ارائه خدمات به حادثه ديدگان در جاده هاي كشور صورت مي گيرد.
وي گفت: نخستين بالگرد امداد هوايي كه قابليت حمل حداقل 2 تا 4 بيمار را دارد در 4 سال پيش در آمل به بهره برداري رسيده است.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور افزود: در حال حاضر شش مركز اورژانس پيش بيمارستاني در تهران، شاهرود، مشهد، اصفهان، زاهدان واهواز فعاليت دارند و علت عدم اختصاص بالگرد به اين مراكز به خاطر مشكلات اعتباري است.
به گفته وي، هم اكنون در مواقع اضطراري از بالگردهاي نيروي انتظامي و ارتش براي حمل بيماران و مصدومان جاده اي استفاده مي شود.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور در خصوص تعداد پايگاه هاي امدادي جاده اي گفت: همزمان با شروع دولت نهم در كل كشور 648 پايگاه اورژانس پيش بيمارستاني داشتيم كه در حال حاضر به يك هزار و 800 پايگاه اورژانس افزايش يافت.
دكتر معصومي اضافه كرد: تعداد 400 پايگاه ديگر براي جاده هاي كشور نياز داريم.
به گفته وي، براي ارائه خدمات به بيماران جاده اي 550 آمبولانس جديد خريداري و بين پايگاه هاي جاده اي توزيع شده است.

 



معاون روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران: بسيج بايد روي نخبگان اهل قلم سرمايه گذاري كند

معاون روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران گفت: رسالت امروز بسيج سرمايه گذاري روي نخبگان اهل قلم است.
به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، سرتيپ رمضان شريف در نشستي با دست اندركاران رسانه در استان سمنان اظهار داشت: سيامك پورزند، در دوران اصلاحات در ايران با 160نفر از فعالان فرهنگي مانند خوانندگان، شاعران، نويسندگان، كارگردانان و... به عنوان هسته مركزي در ارتباط بود.
وي خاطرنشان كرد: وي نويسنده اي را به روزنامه اي وصل يا بازيگري را براي بازي در فيلمي معرفي مي كرد كه آن فرد بتواند اهداف و استحاله فرهنگي مدنظر آنها را انجام دهد.
وي تأكيد كرد: آمريكا از سال 2001 ميلادي تلاش كرد تا از تعدادي مطبوعات داخل كشور حمايت كند كه علت اين حمايت ها پس از انتخابات 88 آشكار شد.
معاون روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران بيان كرد: طبق اسناد ذكر شده و ديگر اسناد و تحقيقاتي كه انجام شده است، طراح توطئه فتنه پس از انتخابات كانون هايي در خارج از كشور هستند كه براي مقابله و براندازي انقلاب اسلامي طرح ريزي مي كنند.
شريف گفت: امروز وظيفه اصحاب رسانه اين است كه در برابر آفند دشمنان عكس العمل مناسب از خود نشان دهد.
معاون روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران تصريح كرد: اصحاب رسانه داخل كشور بايد با توجه به جذب حداكثري با كار هوشمندانه، طراحي دشمن را افشا كنند.
شريف اضافه كرد: رسانه هاي متعهد بايد براي آگاه سازي افكار جمعيتي كه در دام رسانه اي دشمنان گرفتار شده اند، تلاش كنند.
وي ادامه داد: رسانه نبايد با كار نابخردانه، اين افراد را در موضعشان مستحكمتر كند.
معاون روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران بيان كرد: امروز رسالت بسيج شناسايي و سرمايه گذاري بر روي نخبگان اهل قلم و ارائه دادن آموزش هاي لازم رسانه اي به آنهاست و بايد اين افراد براي پيشبرد اهداف انقلاب قلم بزنند.
معاون روابط عمومي و انتشارات سپاه پاسداران همچنين تاكيد كرد: اگر در جنگ سخت فرصت كمتري در اختيار بانوان بود اما در مقابله با جنگ نرم دشمن فضاي بيشتري براي انجام وظيفه براي بانوان وجود دارد.
شريف عنوان كرد: امروز رسانه ها بايد نسبت به اقدامات دشمن در موارد تضعيف قانون اساسي و نهادهاي امنيتي و قضايي كشور، تطهير دشمنان كشور، هجمه به فرهنگ ملي و مذهبي، تهاجم به فرهنگ اسلامي و مذهبي، اشاعه فرهنگ غربي، بي اعتبار كردن مسئولان دلسوز، حذف نيروهاي متعهد و مؤمن با ترور شخصيت آنها، اشاعه و ترويج فساد و تهاجم فرهنگي كه دشمن به صورت جدي در اين زمينه ها كار مي كند، با هوشياري و آگاهي اقدامات پدافندي انجام دهند.

 



اخبار ادبي و هنري

ادامه واكنشها به نمايش مستهجن هدا گابلر
رئيس فراكسيون روحانيون مجلس شوراي اسلامي، بر ضرورت پاسخگويي مسئولان به اقدامات ضد اسلامي تاكيد كرد.
حجت الاسلام رهبر با انتقاد از اجراي نمايش مستهجن هدا گابلر در تئاتر شهر تهران، گفت: الان در مجلس بحث استيضاح آقايان مسئولين فرهنگي مطرح است. اينها بايد در پيشگاه ملت پاسخگو باشند.
وي از دريافت نامه هايي مبني بر شكايت مردم از مسئولين فرهنگي خبر داد.
به گزارش جهان، در 17 مهر ماه نيز، نمايشي با عنوان «اتللو» در تالار قشقايي تئاتر شهر به روي صحنه رفت كه حاوي بخشهايي مغاير با شرع و عرف جامعه بود.
برگزاري مجمع عمومي صنف واحد
با حضور اكثريت تهيه كنندگان
مجمع عمومي صنف واحد «اتحاديه تهيه كنندگان سينماي ايران» با حضور اكثريت تهيه كنندگان روز يكشنبه در خانه هنرمندان ايران برگزار شد.
در اين مجمع كه 90 نفر از تهيه كنندگان در آن حضور داشتند ضمن انتخاب اعضاي هيئت مديره و اعضاي شوراي نظارت و بازرسي، اساسنامه اتحاديه تاييد شد.
به همين مناسبت معاون امور سينمايي وزارت ارشاد خطاب به هيئت موسس، هيئت مديره منتخب و شوراي نظارت اتحاديه تهيه كنندگان سينماي ايران پيام تبريكي صادر كرد.
در پيام جواد شمقدري آمده است: حضور اكثريت قاطع تهيه كنندگان سينماي ايران در فضايي صميمانه و آكنده از همدلي، اهتمام سينماگران اين مرز و بوم را به عزم جدي در اصلاح امور و مسير تعالي و پيشرفت سينماي ايراني و اسلامي يادآور مي شود.
گفتني است، برخي از هنرمندان و رسانه هاي وابسته به جريان فتنه در روزهاي گذشته تلاش فراواني كردند تا تهيه كنندگان را از حضور در اين مجمع باز دارند، اما اين تلاش ها ناكام ماند.
مخالفت اتحاديه هنرمندان مصر با اكران فيلم صهيونيستي
اتحاديه هنرمندان مصري به علت بازي يك بازيگر مصري و صهيونيست در فيلم «بازي عادلانه» با اكران اين فيلم مخالفت كرد.
به گزارش باشگاه خبري توانا، فيلم «بازي عادلانه» كه ساخته مشترك آمريكا و امارات متحده عربي است اقتباسي از خاطرات «ويليام برايم» جاسوس آمريكايي است كه به عمليات اطلاعاتي سيا و سياست هاي وزارت خارجه آمريكا مي پردازد و در آن «خالد النبوي» بازيگر مصري در كنار يك بازيگر صهيونيست به نام «ليراز شارهي» بازي مي كند.
ممدوح الليثي رئيس اتحاديه هنرمندان مصري با بيان دلايل اين اتحاديه گفته، در اين فيلم يك صهيونيست بازي كرده و اين اتحاديه با هرگونه حركتي كه به عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي منجر شود مخالف است.
وي تاكيد كرد: حتي اگر مركز نظارت سينماي مصر با اكران اين فيلم موافقت كند ما قدرت آن را داريم كه از اين امر جلوگيري كنيم.
حضور دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
در جشنواره فيلم فجر
دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نمايندگي تهران، با هدف ايجاد زمينه تشويق و ترغيب هنرمندان براي نگاه توصيفي و تبييني به روحانيت و حوزه براي سومين سال متوالي در بخش تجلي اراده ملي جشنواره ملي فيلم فجر شركت مي كند.
به گزارش خبرنگار كيهان، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن نجفي راد رئيس نمايندگي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در تهران گفت: نگاه نو و خلاقانه به روحانيت و حوزه هاي علميه، غناي محتوايي آثار، رويكرد حرفه اي و توجه به ارزش هاي مرتبط با موضوع و نيز ارتباط اثرگذار با مخاطب از مهمترين شاخص هاي داوري فيلم هاي مرتبط با موضوع دين و مذهب، روحانيت و حوزه هاي علميه است.
بهترين داستان هاي كوتاه دفاع مقدس معرفي مي شوند
آيين اختتاميه و اهداي جوايز به برگزيدگان چهارمين جشنواره داستان كوتاه دفاع مقدس - جايزه ادبي يوسف - روز شنبه نهم بهمن و از ساعت 17 تا 20 درآمفي تئاتر فرهنگ سراي ارسباران برگزار مي شود.
برگزيدگان اين جشنواره از ميان 825 عنوان اثر ارسالي توسط 477 نويسنده انتخاب مي شوند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14