(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 29 دی 1389- شماره 19844

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حمايت نمايندگان مجلس از برخورد قاطع قوه قضائيه با اوباش
رهبر انقلاب : دفاع از هم حزبي خطاكار بدبخت كردن اوست
احمدي نژاد در ديدار رئيس مجلس اروگوئه: فرهنگ ،حلقه اصلي پيوند ملت هاست
رئيس ديوان عالي كشور: اعدام اشرار موجب ثبات و امنيت در جامعه مي شود
واجدين شرايط تشرف به عمره هر چه سريعتر به دفاتر زيارتي مراجعه كنند
لاريجاني : تحولات سودان آثار فراواني براي منطقه و جهان اسلام دربر دارد
سردار جزايري: رژيم اسرائيل توان مديريت جنگ را ندارد
هيئت داوري فراكسيون اصولگرايان مجلس به هاشمي نامه مي نويسد
رئيس مجلس شوراي قطر در ديدار سفير ايران:
توسعه روابط دوستانه با ايران اصل ثابت سياست خارجي قطر است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: زبان فارسي دومين زبان جهان اسلام است
امسال بيش از 18هزار تانكر سوخت از ايران وارد افغانستان شده است
تشكيل حلقه هاي صالحين از پيشكسوتان جهاد و شهادت در پايگاه هاي بسيج
همكار پژوهشگر قرآني كيهان تجليل شد



با صدور بيانيه اي صورت گرفت
حمايت نمايندگان مجلس از برخورد قاطع قوه قضائيه با اوباش

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با امضاي نامه اي خطاب به رئيس قوه قضائيه از اقدامات اين قوه در برخورد با اراذل و اوباش حمايت كردند.
اين نامه كه به امضاي 146 نفر از نمايندگان رسيده است در جلسه علني ديروز خانه ملت قرائت شد.
متن نامه فوق خطاب به آملي لاريجاني به شرح زير است:
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از اجرا شدن ماده 183 قانون مجازات اسلامي و تبصره 3 آن در خصوص برخورد با اراذل و اوباش كه باعث ايجاد رعب و وحشت در جامعه اسلامي مي شوند تقدير و تشكر كرده و حمايت خود را اعلام مي كنيم.
انتظار است با تدابير جنابعالي قاطعيت دستگاه قضايي در برخورد با موارد مخل امنيت و ايجاد رعب وتهديد روشن شود و اقداماتي از اين دست كه امنيت رواني جامعه را دچار تزلزل مي كند به حداقل مقدار ممكن تغيير يابد.
حمايت از حركت انقلابي
مردم تونس
همچنين 228 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در بيانيه اي از حركت انقلابي مردم شجاع تونس قوياً حمايت كردند.
متن اين نامه به شرح زير است: تونس از مهمترين كشورهاي اسلامي شمال آفريقا است كه از بيشترين درصد افراد تحصيل كرده، فرهيخته و روشنفكر برخوردار است.
كارنامه سياه كشورهاي استعمارگر در آفريقا عنوان پيشينه تاريخي و سوابق طولاني مبارزات مردم تونس با استبداد و ديكتاتور از يك طرف و بي اعتمادي به مصالح و نيازهاي اين كشور از طرف ديگر شرايطي را ايجاد كرده كه فرياد آزادي خواهي مردم تونس طومار ظلم و استبداد را در هم پيچيد و لبخند شادي فروپاشي استبداد و ظلم را بر لب هاي مردم مظلوم تونس نشان داد.
ما نمايندگان ملت بزرگ ايران در مجلس شوراي اسلامي از حركت انقلابي مردم شجاع تونس قوياً حمايت مي كنيم و به روح شهداي آنها درود مي فرستيم و براي آنان آرزوي موفقيت مي نماييم.
تكليف وزارت صنايع
براي اكتشاف ذخاير معدني
مجلسي ها در بخشي از نشست علني ديروز با بررسي جزئيات لايحه اصلاح قانون معادن مصوب كردند كه اكتشاف ذخاير معدني توسط اشخاص حقيقي و حقوقي مجاز است.
بر اساس اين مصوبه وزارت صنايع و معادن مكلف است كه بستر لازم را براي اكتشاف ذخاير معدني در سراسر كشور براي اشخاص حقيقي و حقوقي فراهم كند.
نمايندگان ملت همچنين دولت را مكلف كردند درلايحه بودجه سالانه، نسبت به تأمين اعتبار لازم به حد ايجاد بستر مناسب براي اكتشاف ذخاير معدني در سراسر كشور اقدام كنند.
وزارت صنايع و معادن نيز بر اساس مصوبه مجلس مي تواند از طريق سازمان هاي توسعه اي با رعايت قوانين و مقررات مذكور، در صورت عدم وجود متقاضي از بخش غيردولتي، نسبت به اكتشاف و شناسايي ذخاير معدني در مناطق كمتر توسعه يافته اقدام كند.
سؤال رسايي از وزير ارشاد
در ادامه جلسه ديروز سؤال حجت الاسلام رسايي از وزير ارشاد در خصوص عدم برخورد با مدير مسئول روزنامه شاخص سبز قم علي رغم جرم جعل مهر، سندسازي و كسب وام 500 ميليوني مطرح شد.
در شرح سؤال آمده است كه صاحب امتياز مدير مسئول و سردبير روزنامه شاخص سبز قم در سال 85 با جعل مهر و سندسازي و فاكتورسازي دروغي موفق به اخذ وام 500 ميليون توماني شد ولي پس از بررسي سازمان بازرسي و پيگيري اداره كل ارشاد استان و طي مراحل قانوني در دادگاه تجديدنظر محكوم به يك سال و نيم زندان شد اما از تاريخ 28اسفند 86 تاكنون اين فرد فراري است و دستگاههاي ذيربط اين نكته را اعلام كرده اند، علي رغم اين موضوع در طول 3 سال گذشته نشريه مذكور به صورت روزانه منتشر شده در حالي كه طبق قانون مطبوعات مدير مسئول موظف به تعيين خط مشي كلي نشريه و نظارت بر آن است و چگونه ممكن است يك فرد فراري نظارتي بر نشريه خود داشته باشد؟
به گزارش فارس وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين سؤال خاطرنشان كرد: بعد از طرح اين سؤال در هيئت نظارت بر مطبوعات اعضاي هيئت اعلام كردند كه قانع نشده اند كه نشريه اي به دليل محكوميت مالي مديرمسئول آن متوقف شود.
وي با اشاره به دعوت از رسايي براي حضور در جلسه هيئت نظارت بر مطبوعات در اين زمينه گفت: علي رغم توضيحات داده شده باز هم اعضاي هيئت نظارت قانع نشدند و اعلام كردند از آنجا كه 2 نفر از اعضاي هيئت نظارت نسبت به مدير مسئول شناخت دارند و حتي نماينده دستگاه قضايي ادعايي در مورد توقف نشريه نداشته است و اينكه در محتواي نشريه تخلفي ديده نشده است لذا براي توقف اين نشريه قانع نشده اند.
حسيني خاطرنشان كرد: در حال حاضر در هيئت نظارت اين مسئله مطرح شده ولي وزير فرهنگ و ارشاد تنها يك نفر از 7 نفر عضو اين هيئت است. لذا وزير به تنهايي نمي تواند در اين زمينه پاسخگو باشد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه قانون مطبوعات در حال تغيير است گفت: در مورد اين نشريه بحث هايي مطرح شد كه اين مدير مسئول تغيير كند و فرد جديدي معرفي شود لذا به زودي تغيير مدير مسئول صورت مي گيرد.
بعد از توضيحات فوق، نماينده سؤال كننده اعلام كرد قانع شده و نيازي به راي گيري نيست.
تقدير از اقدام شجاعانه رئيس جمهور
نماينده مردم تويسركان در مجلس گفت: از اقدام رئيس جمهور كشورمان كه شجاعانه و عاقلانه در مسير هدفمندي يارانه ها گام برداشت تقدير و تشكر مي كنم.
شهريار طاهرپور در نطق ميان دستور خود در صحن علني مجلس اظهار داشت: كشور ما با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها گام بسيار مهمي در راستاي اعتلاي اقتصادي و عمران و آباداني كشور برداشته است.
وي افزود: هدفمندي يارانه ها موضوعي است كه نه تنها به نسل حاضر مربوط مي شود بلكه در سرنوشت نسل هاي آينده نيز موثر است.
ايران در برابر آمريكا عقب نشيني نمي كند
نماينده مردم كرج در خانه ملت گفت: انقلاب اسلامي در جهان پرتلاطم امروز و اصل فناوري اطلاعات با صلابت بيشتر تحت زعامت مقام معظم رهبري در اقصي نقاط جهان مي درخشد و تلاش مذبوحانه استكبار جهاني براي منزوي كردن انقلاب اسلامي با شكست مواجه مي شود.
عزيز اكبريان در نطقش افزود: جمهوري اسلامي ايران براي حراست از دستاورد بزرگ فناوري صلح آميز هسته اي همچنان به رسالت خود در پاي بندي به منافع ملي پافشاري مي كند و به هيچ وجه در مقابل فشارهاي غيرقانوني آمريكا و ايادي آن عقب نشيني نخواهد كرد.

 



در جلسه خارج فقه
رهبر انقلاب : دفاع از هم حزبي خطاكار بدبخت كردن اوست

آيت الله خامنه اي در جلسه درس خارج 27 دي ماه خود به شرح دو حديث از حضرت امام جعفر صادق(ع) پرداختند.
متن بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي به شرح زير است:
روايت اول: «عن ابي عبد الله(ع) قال ان الله تعالي ليحفظ من يحفظ صديقه»
روايت دوم: «قال ابو عبدالله(ع) لا تفتش الناس فتبقي بلا صديق»
شافي، صفحه 652
دو روايت كوتاه:
في الكافي، عن الصادق (عليه السلام)، قال: «ان الله تعالي ليحفظ من يحفظ صديقه»؛ ]حضرت امام جعفر صادق عليه السلام فرمودند:[ خداي متعال حفظ مي كند آن كسي را كه رفيق خود را حفظ كند. ]البته[ مراد، حفظ جسماني نيست فقط- حالا آن هم يكي از مصاديقش ممكن است باشد- يعني آبروي او را حفظ كند، شخصيت او را حفظ كند، جهات او را حفظ كند ]و[ مراعات كند. خدا يك چنين كسي را حفظ مي كند. اين پيوندهاي برادري و رفاقت و انس و اخوت، در اسلام اين قدر اهميت دارد. شما ملاحظه رفيقتان را مي كنيد، او را حفظ مي كنيد، خداي متعال در پاداش اين عمل، شما را حفظ مي كند. البته حفظ كردن رفيق معناش اين نيست كه انسان از گناه او، از خطاي او دفاع كند؛ كما اين كه در اين كارهاي حزبي و جناحي و خطي و اين چيزها معمول است كه اگر خطايي هم از كسي سر بزند، چون با آنها هم جبهه است، هم خط است، هم حزب است، هم گروه است، بايد بايستند پايش دفاع كنند؛ نه، اين مراد نيست؛ اين حفظ او نيست؛ اين در واقع مخذول كردن او، بدبخت كردن اوست و خود؛ بلكه مراد، حفظ آبروي مؤمني است كه برادري ايماني با انسان دارد. جامع، برادري ايماني است. اين يك روايت.
يك روايت ديگر هم باز از كافي است، از امام صادق (عليه الصلاه والسلام)؛ مي فرمايد كه: «لا تفتش الناس فتبقي بلا صديق»؛ در كارهاي مردم ريز نشو، تفتيش نكن، جزئيات را دنبال نكن. دنبال پيدا كردن عيوب ريز و درشت افراد نباش. اگر اينجور باشد، بدون رفيق خواهي ماند. يعني هر كسي بالاخره يك عيبي دارد ديگر. اگر بخواهي همين طور ريز بشوي، تفتيش كني، دنبال كني، كسي برايت باقي نمي ماند.

 



احمدي نژاد در ديدار رئيس مجلس اروگوئه: فرهنگ ،حلقه اصلي پيوند ملت هاست

رئيس جمهور با بيان اين كه پايبندي به اصولي مانند عدالت، پاكي ، آزادي و احترام به ديگران، ملت ها را به هم پيوند مي زند، اظهار داشت: ايران و اروگوئه با شناخت و تاكيد بر نقاط مشترك مي توانند در مسير ارتقاي هر چه بيشتر روابط گام بردارند.
دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار رئيس مجلس اروگوئه با تاكيد بر اينكه ملت ها نيازمند شناخت جديدي از يكديگر به خصوص در زمينه فرهنگي هستند، گفت: فرهنگ حلقه اصلي پيوند ملت ها و انسان هاست و اگر نقاط مشترك فرهنگي ملت ها به خوبي شناسايي و بر روي آن تكيه شود، بسياري از مشكلات بشري برطرف خواهد شد. رئيس جمهور خاطر نشان كرد:ملت ها با تكيه بر وجوه مشترك فرهنگي خود مانند عدالت، محبت ، احترام و پاكي مي توانند روابط خود را در همه زمينه ها ارتقاء دهند .
احمدي نژاد در ادامه با تاكيد بر اين كه دوره اي از مديريت جهاني كه ويژگي اصلي آن انحصار و توسعه طلبي بوده به پايان رسيده است، خاطر نشان كرد : مشكلاتي كه جامعه بشري با آن مواجه است عمدتا بخاطر نوع مديريتي است كه در اختيار چند دولت قرار دارد كه تعهدي به وجوه مشترك فرهنگي ساير ملت ها ندارند.
رئيس جمهور تصريح كرد:راه غلبه بر مديريت توسعه طلب جهاني اين است كه همه ملت ها ودولت ها در فضاي آزاد در مديريت جهاني مشاركت كنند.
احمدي نژاد با تاكيد بر لزوم حاكم شدن نظم و مديريت جديدي بر جهان گفت:نظم جديد جهاني نيازمند همكاري و مشاركت همگاني است. رييس جمهور روابط ايران و اروگوئه را مثبت و ممتاز توصيف كرد و با تاكيد بر اين كه روابط پارلماني پشتوانه گسترش همكاري دو كشور است، گفت: همكاري هاي مشترك پارلمان ها زمينه مناسبي براي توسعه روابط دو جانبه و همكاري هاي بين المللي است.
رئيس مجلس اروگوئه نيز در اين ديدار توسعه و افزايش روابط ايران و اروگوئه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: پارلمان اروگوئه با جديت به دنبال تقويت مناسبات با ايران است .

 



رئيس ديوان عالي كشور: اعدام اشرار موجب ثبات و امنيت در جامعه مي شود

رئيس ديوان عالي كشور بر ضرورت اعدام اشرار به منظور جلوگيري از ناامني مضاعف و همچنين ثبات و امنيت در جامعه تاكيد كرد.
روز سه شنبه جلسه هيئت عمومي ديوان عالي كشور به رياست آيت الله گركاني رئيس اين ديوان و با حضور حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي دادستان كل كشور و قضات عالي رتبه ديوان برگزار شد.
رئيس ديوان عالي كشور در اين جلسه با انتقاد از كساني كه در مورد مجازات اعدام تبليغات سوء مي كنند تصريح كرد: اگر اشرار جامعه اعدام نشوند، ناامني مضاعف مي شود و اين اعدام ها موجب ثبات و امنيت در جامعه مي شود و اين مسئله كه آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه دربرخورد با اشرار، خيانتكاران و جنايتكاران قاطعيت دارند، موجب بروز رضايت مندي در جامعه شده است.
وي افزود: قصاص سريع جاني ميدان كاج موجب بازگشت آرامش به آحاد افراد جامعه شد. بخش مهمي از امنيت جامعه به دست قوه قضاييه است و با توجه به اينكه احكام صادره براساس قوانين اسلام است همه بايد در برابر آن تمكين كنند و احكام صادره با قاطعيت و سرعت انجام شود.
به گزارش روابط عمومي ديوان عالي كشور، آيت الله گركاني با بيان اين كه بايد خدا را شاكر باشيم كه به ما توفيق داده حوائج مردم و مشكلات جامعه به دست ما حل مي شود خاطرنشان كرد: همه ما بايد در اين راه با تمام توان حركت كنيم و اينكه مظلومي را به حقش برسانيم و از دست ظالمي نجات دهيم از ارزش والايي برخوردار است.

 



واجدين شرايط تشرف به عمره هر چه سريعتر به دفاتر زيارتي مراجعه كنند

سازمان حج و زيارت از كليه افراد واجد شرايط تشرف به عمره خواست تا مهلت باقي است هر چه سريعتر به دفاتر زيارتي مراجعه و براي تعيين زمان عزيمت نامنويسي كنند.
روابط عمومي سازمان حج و زيارت به تمامي دارندگان فيش هاي عمره بانك ملي و دارندگان اولويت هاي يك تا 180 بانك ملت اعلام كرد تا تاريخ 6/11/89 فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر زيارتي (كارگزاران زيارتي داراي مجوز كه در سايت حج و زيارت استان ها و در جرايد محلي اعلام شده است) با انتخاب گروه مورد نظر ثبت نام نمايند.
در اطلاعيه سازمان حج تأكيد شده: در صورت عدم مراجعه افراد واجد شرايط در مهلت تعيين شده به دفاتر زيارتي، از اولويت هاي بعدي براي نام نويسي دعوت به عمل خواهد آمد.

 



در ديدار با سفير سودان در تهران
لاريجاني : تحولات سودان آثار فراواني براي منطقه و جهان اسلام دربر دارد

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با سفير سودان در تهران، گفت كه تحولات اخير سودان، فتنه جديدي در منطقه است كه آثار و پيامدهاي فراواني براي كل منطقه و جهان اسلام دربر خواهد داشت.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ظهر ديروز (سه شنبه) در ديدار با سفير سودان در تهران سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران را كمك به آرامش، ثبات و حفظ تماميت ارضي سودان ذكر كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره آماده هر كمكي براي تامين امنيت و آرامش و پيشرفت و توسعه سودان است.
وي تصريح كرد: قدرتهاي بزرگ هيچ گاه به تعهدات خود پايبند نبوده و در آينده نيز براي ملت سودان مشكلات فراواني ايجاد خواهند كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با بيان اهميت تحكيم همكاريهاي پارلماني دو كشور، آمادگي مجلس شوراي اسلامي را براي توسعه و تحكيم مناسبات دوستانه پارلماني با سودان مورد تاكيد قرار داد.
«عبدالتوب الزين» سفير سودان نيز در اين ديدار مشورت و رايزني هاي منظم ميان دو كشور را بسيار مهم خواند و افزود: دولت و ملت سودان همواره از كمك هاي جمهوري اسلامي ايران قدرداني مي كنند.
وي با بيان اينكه دو كشور از ظرفيت هاي وسيعي براي گسترش همكاريهاي دوستانه خود برخوردارند از بخش هاي كشاورزي، صنعتي و تجاري به عنوان مهمترين زمينه هاي توسعه روابط في مابين ياد كرد.
سفير سودان در اين ديدار همچنين پيام رئيس مجلس اين كشور را پيرامون تحولات اخير سودان، تسليم رئيس مجلس شوراي اسلامي كرد.
گفت وگوي تلفني روساي مجالس ايران و لبنان
رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفت وگوي تلفني با همتاي لبناني خود پيرامون آخرين تحولات منطقه به ويژه لبنان و اجلاس آتي بين المجالس اسلامي در ابوظبي رايزني و تبادل نظر كرد.
لاريجاني در اين گفت وگوي تلفني با اشاره به تحولات لبنان گفت: هوشياري مقاومت اسلامي توطئه هاي دشمنان ملت لبنان را نقش بر آب كرد و مسير تحولات لبنان را به زيان دشمن صهيونيستي قرار داد.
وي تصريح كرد: وحدت و انسجام ملت لبنان و هوشياري مقاومت اسلامي نشان داد دشمنان لبنان نمي توانند طرح هاي خود را براي ملت لبنان عملي كنند.
لاريجاني اظهار اميدواري كرد با تدبير و هوشياري رهبران لبنان تحولات هم چنان در جهت خواست ملت لبنان و به زيان دشمن صهيونيستي قرار گيرد.
نبيه بري رئيس مجلس لبنان نيز در اين گفت وگوي تلفني با تشكر از رييس مجلس شوراي اسلامي بر اهميت تقويت همكاري هاي پارلماني في مابين تاكيد كرد و با بيان حساسيت تحولات كنوني لبنان اظهار داشت: حكم دادستان دادگاه مرحوم حريري توطئه اي صهيونيستي براي بر هم زدن ثبات و آرامش در لبنان است. وي تصريح كرد: هوشياري ملت لبنان به دشمن اين كشور اجازه نخواهد داد طرح هاي خود را در اين كشور عملي كنند.

 



سردار جزايري: رژيم اسرائيل توان مديريت جنگ را ندارد

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستادكل نيروهاي مسلح گفت: جنگ 22 روز غزه بر خلاف انتظار آمريكا و رژيم صهيونيستي به كابوس شكست ديگري براي اشغالگران تبديل شد.
سردار سرتيپ پاسدار سيد مسعود جزايري روز سه شنبه در دومين سالروز پيروزي مقاومت غزه برابر رژيم صهيونيستي در جنگ 22 روزه گفت: اين رژيم براي بازسازي اعتبار و بازگرداندن حيثيت از دست رفته خود، جنگ وحشيانه اي با هدف سقوط دولت قانوني اسماعيل هنيه و منهدم ساختن مقاومت اسلامي حماس در فلسطين به نوار غزه تحميل كرد.
وي گفت: اين جنگ تمام عيار يكي از صحنه هاي كم نظير جنايت و نقض حقوق بشر به شمار مي رود كه با سكوت مرگبار مجامع بين المللي و هماهنگي غرب و ارتجاع عرب همراه بود.
سردار جزايري افزود: اين جنگ سلب حقوق سياسي، تاريخي و قانوني مردم فلسطين و زير پا گذاشتن ساده ترين حقوق انساني ساكنين باريكه غزه و مسدود كردن راه هاي تامين مواد غذايي، دارويي و سوخت در هنگام جنگ و پس از آن بود.
وي تاكيد كرد: آمريكا و اتحاديه اروپا مدعيان آزادي، حقوق بشر و دموكراسي و برخي كشورهاي مدعي رهبري اعراب، با آگاهي همه جانبه از وضعيت نوار غزه در برابر تجاوزات و جنايات رژيم صهيونيستي سكوت كردند.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: هم پيماني اعراب و غرب براي نابودي حماس، پروژه چندين ساله اي بود كه با طراحي و برنامه ريزي مرموزانه در كنفرانس آناپوليس و اديان ادامه پيدا كرد.
به گفته وي، غرب وحشي و در راس آن آمريكا در اين كنفرانس ها با ايجاد راهبرد منطقه اي در تلاش بودند تا اعراب منطقه را براي شكستن جريان مقاومت اسلامي در خاورميانه با خود همراه ساخته و فرصت دوباره اي را براي بازسازي ايده شكست خورده خاورميانه جديد فراهم كنند.
سردار جزايري افزود: نتايج جنگ هاي 22 و 33 روزه براي صهيونيست ها، آنها را فاقد آگاهي نسبت به مولفه هاي هنر رزم نشان داد، اشتباه محاسبات سامانه ها و دستگاه هاي امنيتي و نظامي رژيم صهيونيستي در برآورد جنگ غزه نشان داد آنها فاقد دانش و قدرت پيش بيني و توان براي پايان پيروزمندانه جنگ هستند.
وي اظهار كرد: تجربه اين دو جنگ نشان داد اين رژيم و آمريكايي ها هنگامي كه با رقيب و حريف جدي روبرو نباشند قادر به پيشبرد اهداف شيطاني و ضد انساني خود هستند و در نقطه اي كه با مقاومت و ايستادگي مواجه شوند قافيه را باخته و ناكامي خود را رقم مي زنند.
وي تاكيد كرد: امروز سردمداران رژيم صهيونيستي و حاميان غربي و اروپايي آن نه تنها فكر توسعه سرزميني را از ذهن خود بيرون كرده اند بلكه بيش از همه با نگراني از فروپاشي اين رژيم در پي يافتن راهي براي برون رفت از كابوس وحشت و هراسي هستند كه حزب الله و حماس در سرزمين هاي اشغالي براي آنها آفريده اند.
وي گفت: شكسته شدن هيمنه پوشالي و قدرت كاذب ارتش صهيونيستي، برملا شدن ماهيت سازمان هاي بين المللي و هماهنگي و تبعيت آنان از منويات نظام سلطه و قدرت هاي استكباري، عملكرد خيانت بار و وابستگي ننگين سران برخي كشورهاي عربي و سازمان هاي منطقه اي، رسوايي اروپايي ها در همراهي با آمريكا و اثبات حقانيت و مظلوميت فلسطيني ها در جنگ غزه براي افكار عمومي جهان از جمله مهمترين دستاوردهاي جنگ 22 روزه غزه است.

 



در اعتراض به بيانيه 19 دي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام
هيئت داوري فراكسيون اصولگرايان مجلس به هاشمي نامه مي نويسد

اعضاي هيئت داوري فراكسيون اصولگرايان در اعتراض به بيانيه 19 دي هاشمي رفسنجاني، نامه اي خطاب به وي مي نويسند.
به گزارش فارس، جلسه هيئت داوري فراكسيون اصولگرايان مجلس هشتم، صبح ديروز (سه شنبه) در خانه ملت برگزار شد و مباحث جاري روز از جمله بيانيه آيت الله هاشمي رفسنجاني در خصوص 19 دي صادر و مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
براساس اين گزارش، مقرر شد كه اعضاي هيئت داوري فراكسيون اصولگرايان به همراه نمايندگان روحاني مجلس نامه اي به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نوشته و از وي بخواهند حساسيت خود را در همه امور داشته باشند.
حجت الاسلام ابراهيمي رئيس هيئت داوري اصولگرايان مجلس ضمن اعلام اين خبر به خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، به فتنه 88 و اهانت فتنه گران به روحانيت اشاره كرد و گفت: در اين نامه خطاب به آقاي هاشمي رفسنجاني خواهيم نوشت كه در دوران موسوم به اصلاحات، اصلاح طلبان به صراحت به روحانيت اهانت مي كردند اما شما موضع گيري نمي كرديد.

 



رئيس مجلس شوراي قطر در ديدار سفير ايران:
توسعه روابط دوستانه با ايران اصل ثابت سياست خارجي قطر است

رئيس مجلس شوراي قطر گفت: اهتمام و اصل ثابت سياست خارجي دولت قطر، در توسعه و گسترش روابط دوستانه با ايران به عنوان كشوري همسايه، مهم و تأثيرگذار در عرصه منطقه اي و بين المللي است.
عبدالله سهرابي سفير جمهوري اسلامي ايران در دوحه در ديدار با «محمد بن مبارك الخليفي» رئيس مجلس شوراي قطر در خصوص توسعه و گسترش روابط پارلماني بين ايران و قطر بحث و تبادل نظر كرد.
سفير ايران در اين ديدار با اشاره به سطح خوب روابط سياسي بين دو كشور بر اساس عزم و اراده جدي مسئولين عاليرتبه ايراني و قطري و تلاش ها و پيگيري هاي صورت گرفته براي توسعه همه جانبه روابط در ابعاد اقتصادي، تجاري، بازرگاني و نيز اجرايي شدن توافقنامه هاي مختلف فيمابين دو كشور، حمايت مجالس دو كشور را در فراهم كردن زمينه هاي قانوني توسعه روابط مؤثر و كارساز دانست و افزود: تسهيل در روند تصويب توافقات فيمابين، تلاش دستگاه هاي مختلف اجرايي در عملياتي كردن اين توافقات را امكان پذير مي كند.
سفير ايران همچنين با اشاره به حساسيت و اهميت تحولات در عرصه بين المللي و منطقه، بويژه مسائل مبتلابه جهان اسلام به خصوص قضيه فلسطين و نيز برگزاري همايش بين المللي قدس در دوحه، ضرورت تداوم و تقويت رايزني ها و مشورت ها بين پارلمان هاي كشورهاي اسلامي براي اتخاذ تدابير و تصميماتي مؤثر در راستاي حمايت و دفاع از مصالح و منافع امت اسلامي مورد تأكيد قرار داد.
محمد بن مبارك الخليفي رئيس مجلس شوراي قطر نيز در اين ديدار با اشاره به اهتمام و اصل ثابت سياست خارجي دولت قطر در توسعه و گسترش روابط دوستانه با جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري همسايه، مهم و تأثيرگذار در عرصه منطقه اي و بين المللي، آمادگي اين كشور را براي تقويت و تداوم مشورت ها و رايزني ها بين مجالس دو كشور در چارچوب اتحاديه بين المجالس كشورهاي اسلامي در راستاي مصالح و منافع جهان اسلام اعلام كرد.
رئيس مجلس قطر با ابلاغ سلام هاي صميمانه خود به آقاي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، حضور و نقش آفريني مؤثر و مهم ايران در عرصه تحولات منطقه اي و بين المللي و جهان اسلام و مسائل مرتبط با قضيه فلسطين، لبنان، افغانستان، پاكستان، سودان و ديگر مناطق جهان اسلام را در راستاي منافع و صلح و ثبات منطقه مورد تأكيد قرار داد.
وي با ابراز خرسندي از روند خوب روابط و تبادل هيئت هاي مختلف و متعدد بين دو كشور بر ضرورت تقويت ارتباط و همكاري بين كميسيون هاي مختلف مجالس دو كشور و هماهنگي در جهت فراهم كردن زمينه هاي قانوني اجرايي شدن توافقات فيمابين مورد تأكيد قرار داد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: زبان فارسي دومين زبان جهان اسلام است

هفتمين مجمع بين المللي استادان زبان فارسي، صبح ديروز با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و 250 پژوهشگر از 50 كشور جهان در تالار علامه اميني دانشگاه تهران آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، طي سخناني در مجمع ياد شده، گفت: زبان فارسي كه پشتوانه 12 قرن ادب نظم و نثر مكتوب دارد در ميان چهار هزار زبان و لهجه كه امروزه در جهان است، نثر كم نظيري دارد.
دكتر حسيني در ادامه گفت: امروز در اغلب دانشگاه هاي جهان زبان و ادب فارسي داير است و اين علاوه بر مراكز ايران شناسي و اسلام شناسي است. با تأسي به رهبر فرزانه و خردورز انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي مسئولان دولت هم به اين جاذبه و نقش كليدي زبان و ادب فارسي واقف هستند و به مدد رايزني ها و خانه هاي فرهنگ كه در اغلب كشورهاي جهان داير است با مراكز ايران شناسي يا دانشگاه هايي كه گروه يا رشته زبان فارسي دارند نقش تاريخي و فرهنگي خود را ايفا مي كنند.
وي، زبان فارسي را دومين زبان جهان اسلام دانست و برجايگاه بي همتاي آن تاكيد كرد.
دكتر محمدباقر خرمشاد رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، سخنران ديگر مجمع نيز گفت: انقلاب اسلامي ايران پيامي است كه از اين سرزمين آغاز شده ولي براي تمام عدالت جويان جهان پيامي براي شنيدن دارد.
وي همچنين گفت: فرهنگ ايران، فرهنگي تركيبي است به اين معنا كه از سپيده دم تاريخ تاكنون، ايران و فرهنگ ايراني در تعامل مستمر و سازنده با جهان بوده است؛ دريچه هاي گفت وگوي فرهنگي با جهان در اين سرزمين هميشه باز بوده است.
فرهاد رهبر، رئيس دانشگاه تهران هم گفت: زبان فارسي در گذار از سه مرحله فارسي باستان، فارسي ميانه و فارسي دري، امروزه مقام دوم زبان جهان اسلام را پس از زبان عربي دارا است.
گفتني است تاكنون شش مجمع بين المللي استادان زبان فارسي برگزار شده كه پنج مجمع به ميزباني ايران و يك مجمع نيز به ميزباني تاجيكستان بوده است. در هفتمين مجمع دو روزه بين المللي استادان زبان فارسي كه به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و شوراي گسترش زبان و ادبيات فارسي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود، استادان و دانشجوياني از كشورهاي اوكراين، آذربايجان، اردن، ارمنستان، ازبكستان، افغانستان، انگلستان، بلاروس، بنگلادش، بوسني، پاكستان، پرتقال، تاجيكستان، تركيه، روسيه، سوئد، سودان، صربستان، عراق، فرانسه، ايتاليا و آلمان حضور دارند.

 



سفارت ايران در افغانستان در بيانيه اي اعلام كرد
امسال بيش از 18هزار تانكر سوخت از ايران وارد افغانستان شده است

سفارت ايران در كابل در بيانيه اي اعلام كرد كه در10 ماه گذشته 399 هزار و 764 تن سوخت از ايران به افغانستان ترانزيت شده است.
سفارت جمهوري اسلامي ايران در كابل، به منظور تنوير افكارعمومي و در راستاي برخي از جوسازي هايي كه در چند روز گذشته به صورت ناصواب عليه جمهوري اسلامي ايران صورت گرفت، آمار ميزان سوخت ترانزيت شده از ايران به افغانستان در10 ماه گذشته را به شرح ذيل تشريح كرد.
در اين بيانيه آمده است: از تاريخ 1/1/1389 تا30/9/1389، در مجموع 17 هزار و 546 تانكر به وزن 399 هزار و 764 تن سوخت از ايران ترانزيت شده است.
سفارت كشورمان در كابل در اين بيانيه تاكيد كرده است كه از 1/10/1389 تا 25/10/1389 و پس از بازگشت مارشال فهيم
ـ معاون اول رئيس جمهوري اسلامي افغانستان از تهران ـ 929 تانكر با وزني برابر 71 هزار و 501 تن سوخت به اين كشور ترانزيت شده است.
در ادامه اين بيانيه آمده است: هم اكنون فقط 160 تانكر سوخت در مرز ميلك و دوغارون كه پر رفت و آمدترين مسير ترانزيت سوخت ميان دوكشور است، در نوبت ورود به خاك افغانستان است كه پس از تشريفات قانوني، در چند روز آينده وارد خاك افغانستان مي شوند.
اين بيانيه مي افزايد: يكي از دلايل تاخير ورود تانكرهاي سوخت، اعلام نكردن ميزان سوخت مورد نياز مصرف داخلي افغانستان توسط وزارت تجارت و صنايع افغانستان بوده است، كه پيگيري هاي اين سفارت در اين زمينه بي نتيجه مانده است. در صورت تمايل دولت افغانستان، ترانزيت سوخت درآينده براساس توافقات بين دوكشور، انجام خواهد شد.

 



سردار كريمي خبر داد
تشكيل حلقه هاي صالحين از پيشكسوتان جهاد و شهادت در پايگاه هاي بسيج

رئيس سازمان بسيج پيشكسوتان جهاد و شهادت سپاه گفت: مي خواهيم از ظرفيت پيشكسوتان جهاد و شهادت استفاده كنيم و در اين راستا در تمام پايگاه هاي بسيج، حلقه هاي صالحين تشكيل مي شود.
احمد كريمي در نخستين نشست پيشكسوتان جهاد و شهادت سپاه علي بن ابيطالب (ع) قم كه در حسينيه ثارالله سپاه قم برگزار شد، در سخناني اظهار داشت: سپاه در مواجهه با مسائل گوناگون انقلاب اسلامي به صورت اقتضائي عمل كرد و در ابتدا بازنشستگي در ذهن نيروهاي سپاه جاي نداشت. وي ادامه داد: ما پاسداري را به عنوان يك شغل انتخاب نكرده بوديم بلكه پاسداري را به عنوان يك رسالت انتخاب كرديم.
رئيس سازمان بسيج پيشكسوتان جهاد و شهادت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه امروز زمان امتحان است، يادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي اينكه ما بتوانيم امتحانمان را به خوبي پس بدهيم سازمان پيشكسوتان جهاد و شهادت را تاسيس كرده است و ماموريت آن اين است كه ابتدا ارتباط معنوي بين پاسداران بازنشسته ايجاد كند و در مرحله بعد با سازماندهي آنها از ظرفيت عظيم آنها به خوبي در تحقق اهداف سپاه و بسيج استفاده كند.
وي با بيان اينكه اين جمعيت، امتحان خود را به خوبي پس داده اند، تصريح كرد: ما مي خواهيم تدابيري اتخاذ كنيم تا از اين ظرفيت عظيم در ناحيه هاي مقاومت و پايگاه هاي بسيج استفاده شود و در اين راستا در تمام پايگاه ها حلقه هاي صالحين با نام عمار ياسر از پيشكسوتان جهاد و شهادت تشكيل خواهد شد.
كريمي گفت: ما بيش از 30 سال در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خدمت كرده ايم و زماني كه به عقبه خود نگاه مي كنيم به خدمت و محلي كه در آن خدمت كرده ايم، افتخار مي كنيم و خرسنديم كه عمرمان را در راه دفاع از اسلام، قرآن و ولايت سپري كرده ايم.

 



از سوي دار القرآن سازمان تبليغات اسلامي و فرهنگسراي قرآن
همكار پژوهشگر قرآني كيهان تجليل شد

در محفل قرآني تجليل از فعالان قرآني كشور كه شب گذشته در مسجد امام جعفر صادق(ع) ميدان فلسطين تهران برگزار شد از عباسعلي كامرانيان و چهار نفر ديگر از فعالان برتر عرصه فرهنگ قرآن كريم تجليل به عمل آمد.
به گزارش خبرنگار كيهان در اين جلسه كه با حضور مسئولين، قاريان قرآن، پژوهشگران قرآني و انبوه مردم مومن تشكيل شده بود، همچنين از حسين دهقاني زاده، مهدي هنجني، صديقه سادات كرماني و راضيه احمدي تجليل به عمل آمد.
مهندس حسين اقبالي سخنران اين جلسه بود كه در ارتباط با روانشناسي و قرآن و بهداشت رواني بحث كوتاهي داشت.
در ادامه جلسه استاد امين پويا با تلاوت آياتي از سوره يوسف(ع) حضار را به فيض رساند.
سپس مراسم تجليل از فعالان قرآني كشور به عمل آمد و به افراد برگزيده، لوح تقدير و سپاس، دسته هاي گل و سكه بهار آزادي اهدا شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14