(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 4 اسفند 1389- شماره 19871

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دو رزمناو ايراني وارد مديترانه شدند
احمدي نژاد در ديدار رئيس مجلس اكوادور: نظم موجود جهان مانع پيشرفت ملت هاي مستقل است
باهنر: وقايع سياسي اخير كشور بر انتخابات هيئت رئيسه خبرگان اثر مي گذارد
سلطانيه در نشست فني كميسيون مقدماتي معاهده منع جامع آزمايش هاي هسته اي:
نظام راستي آزمايي موجود نامتوازن و نيازمند اصلاح است
فارين پاليسي: گزينه نظامي عليه ايران از روي ميز اسرائيل حذف شده است
سرلشكر فيروزآبادي:نگراني ازسرنوشت نيروهاي آمريكايي مستقر در منطقه مولن را به خاورميانه كشاند
راه اندازي پنجمين ريل باس ملي ارم در مسير تهران- پرند
پس از 28سال خدمت حجت الاسلام والمسلمين قرائتي از سازمان نهضت سوادآموزي رفت
آيت الله صافي گلپايگاني: فضلا و فقهاي حوزه بايد پاسخگويي نياز بشريت باشند
در حمايت از انتفاضه مردم بحرين فرهنگي مازندراني از دريافت جايزه ويژه يونسكو انصراف داد
نخستين جشنواره ملي شعر دانشجويان و طلاب كشور برگزار مي شود
وزير كار خبر داد تاسيس سازمان ملي مهارت تا پايان سال
22 جشنواره ملي و بين المللي قرآني در كشور برگزار مي شود
وزير صنايع و معادن: توليد علم در ايران 11 برابر جهان است
توليد 5 هزار مگاوات برق به وسيله انرژي باد و خورشيد تا پايان برنامه پنجم
اخبار ادبي و هنري



براي اولين بار طي سه دهه گذشته و با انعكاس گسترده در رسانه هاي خارجي
دو رزمناو ايراني وارد مديترانه شدند

سرويس سياسي-
براي اولين بار در 32 سال گذشته، دو ناو ايراني الوند و خارك با عبور از كانال سوئز وارد درياي مديترانه شدند.
با ورود اين دو ناو جنگي ايران به كانال سوئز در روز سه شنبه ساعت 45:5 به وقت محلي و 35:3 به وقت گرينويچ رسانه ها و مطبوعات خارجي بصورتي گسترده به انعكاس آن پرداختند.
در همين زمينه، يونايتدپرس از واشنگتن گزارش داد كه ناوهاي جنگي نيروي دريايي آمريكا، دو ناو ايراني را كه از كانال سوئز عبور مي كنند تحت نظر دارند.
شبكه خبري بي بي سي نيز با انتشار خبر ورود دو ناو جنگي ايران به كانال سوئز به انعكاس اين خبر پرداخت و نوشت:
اين اولين بار پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 (بهمن 1357) است كه ناوهاي ايران از كانال سوئز عبور مي كنند.
شبكه خبري الجزيره هم خبر ورود ناوهاي ايران به كانال سوئز را اعلام كرد و گفت: اين ناوها اولين بار از زمان پيروزي انقلاب اسلامي است كه از اين آبراهه عبور مي كنند.
همچنين شبكه خبري العربيه كه معمولا رويكردي ضد ايراني دارد، به بازتاب ورود ناوهاي جنگي ايران به كانال سوئز پرداخت.
خبرگزاري فرانسه نيز اعلام كرد كه ناوهاي ايراني وارد كانال سوئز شده اند و تاكيد كرد كه اين اقدام از سوي مقامات رژيم صهيونيستي «تحريك آميز» ارزيابي شده بود.
انتشار خبر عبور دو ناو ايراني از كانال سوئز، نگراني هايي را در ميان مقامات رژيم صهيونيستي ايجاد كرد.
در حالي كه «آويگدور ليبرمن» وزير خارجه رژيم صهيونيستي عبور دو ناو ايراني را از كانال سوئز تحريك آميز ارزيابي كرده است، ايهود باراك وزير جنگ اين رژيم هم آن را اقدامي خصمانه خواند و گفت كه موقعيت را با دقت تحت نظر دارد.
همچنين پايگاه اينترنتي دبكا فايل نزديك به محافل اطلاعاتي رژيم صهيونيستي طي گزارشي با دسيسه چيني و رويكردي خصمانه توام با عصبانيت نوشت: در چارچوب تحريم هاي سازمان ملل بر ضد ايران نيروهاي آمريكايي مي توانند دو ناو ايراني را به سبب محموله هاي ممنوع سلاح مورد بازرسي قرار دهند.
ادعاي واهي اين سايت صهيونيستي در حالي است كه آمريكايي ها در مورد بكارگيري چنين شيوه اي اظهارنظر نكرده اند و ضمنا مقام هاي مصري تاييد كرده اند اين دو رزمناو حامل هيچ «محموله ممنوعه»اي نيستند.
گفتني است، طول كانال سوئز 190 كيلومتر است و حدود 5/2درصد خروجي نفت جهان از طريق اين كانال جابجا مي شود و نيز اين كانال مسير اصلي كشتي هايي است كه كالاهاي مصرفي آسيايي را به اروپا مي رساند.
كشتي ها و ناوهاي خارجي براي عبور از اين كانال استراتژيك به مجوز وزارت امور خارجه و وزارت دفاع مصر نياز دارند.
بعد از سقوط دولت حسني مبارك، دولت موقت مصر با عبور دو ناو ايراني از كانال سوئز موافقت كرد.

 



احمدي نژاد در ديدار رئيس مجلس اكوادور: نظم موجود جهان مانع پيشرفت ملت هاي مستقل است

رئيس جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرد: نظم موجود در مقابل منافع ملت ها قرار دارد و براي پيشرفت ملت هاي مستقل مانع ايجاد مي كند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري پيش از ظهر ديروز (سه شنبه) در ديدار رئيس مجلس اكوادور گفت : ايران و اكوادور دو ملت و دو دولت انقلابي هستند كه براي آرمان هاي بزرگ و بر پايي عدالت و دوستي تلاش مي كنند .
وي با اشاره به اينكه بين دو ملت ايران و اكوادور احساس برادري وجود دارد، اظهار داشت : كساني كه از پيشرفت و اقدامات سازنده دو كشور در راستاي تقويت هر چه بيشتر همكاري هاي دو جانبه و بين المللي ناراحت و نگران هستند، بي ترديد در مقابل اراده دو ملت شكست خواهند خورد .
رئيس جمهور با اشاره به اينكه ايران ديدگاه گسترده و درازمدتي به افزايش و ارتقاي سطح همكاري ها با اكوادور دارد، افزود: مناسبات دو كشور صرفاً به روابط دو جانبه محدود نمي شود و ايران افزايش همكاري هاي بين المللي و جهاني را نيز مد نظر دارد .
احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه جهان با به بن بست رسيدن نظم تبعيض آلود حاكم، نيازمند نظم جديدي است، گفت : نظم موجود در مقابل منافع ملت ها قرار دارد و براي پيشرفت ملت هاي مستقل مانع ايجاد مي كند كه ضرورت دارد با نظم عادلانه و انساني جايگزين شود .
وي خاطر نشان كرد : سوخت تاريخي نظم حاكم برجهان تمام شده است و براي ايجاد نظم جديد، ايران و اكوادور نقش مهمي دارند ؛ نبايد اجازه داد همان عده اي كه 300 سال در دنيا حاكم بودند، با نقاب و چهره جديدي مجدداً خود را بر ملت ها تحميل كنند .
رئيس جمهور در ادامه، همكاري هاي پارلماني را در افزايش مناسبات دو كشور مؤثر دانست و گفت : همكاري هاي پارلماني مي تواند كمك بسيار مؤثري در طراحي نظم جديد جهاني و تقويت و توسعه همكاري هاي دو جانبه باشد.
رئيس مجلس اكوادور نيز در اين ديدار با بيان اينكه دو كشور از نقاط مشترك بسيار زيادي برخوردار هستند ، گفت: ايران و اكوادور در مسير مبارزه با امپرياليسم و احقاق حقوق خود در يك سنگر قرار دارند و اهداف مشتركي را در عرصه بين المللي پيگيري مي كنند.
وي افزود: ايران و اكوادور علاوه بر گسترش روابط دو جانبه مأموريت بزرگتري در عرصه بين المللي دارند و آن تلاش و مقاومت براي تغيير نظام حاكم بر جهان است .
اعضاي هيأت همراه رئيس مجلس اكوادور نيز در سخناني تلاش براي استقرار نظم عادلانه در عرصه هاي بين المللي را مورد تأكيد قرار داده و لازمه آن را تقويت و گسترش روابط كشورهاي مستقل از جمله ايران و اكوادور در همه زمينه ها دانستند .
اين اعضا همچنين با بيان اينكه امپرياليسم و نظام سلطه در حال اضمحلال است ، اظهار داشتند: بايد دست هاي خود را به هم پيوند داده تا اهداف مشترك خود را در عرصه بين المللي محقق سازيم.
جليلي: آمريكا در باتلاق حمايت از ديكتاتوري ها
گرفتار شده است
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ديدار با رئيس مجلس ملي اكوادور و هيئت همراه بر گرفتار شدن آمريكايي ها در باتلاق حمايت از ديكتاتورها تاكيد كرد.
دكتر سعيد جليلي با بيان اينكه آمريكا بزرگترين پشتيبان رژيم هاي ديكتاتوري در آمريكاي لاتين و خاورميانه است، موج بيداري عليه استكبار جهاني را رو به گسترش دانست.
جليلي حركت هاي مردمي عليه رژيم هاي ديكتاتوري از آمريكاي لاتين تا خاورميانه را تودهني ملتها به آمريكا عنوان و اضافه كرد: واشنگتن با تزوير نمي تواند چندين دهه پشتيباني از اين ديكتاتوري ها و استفاده از زور بر ضد ملت ها را بپوشاند.
وي همچنين با تاكيد بر سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران مبني بر حمايت از مستضعفين جهان در مقابل مستكبرين اظهار كرد: آمريكا در باتلاق حمايت از ديكتاتوري ها گرفتار است و تلاش هاي مذبوحانه آن را بيشتر فرو خواهد برد.
«كوردو» رئيس مجلس ملي اكوادور نيز در اين ملاقات با تاكيد بر نقش برجسته و تاريخي ايران در عرصه منطقه اي و جهاني اظهار كرد: ديدگاههاي مشترك در زمينه هاي سياسي و بين المللي با جمهوري اسلامي ايران زمينه هاي خوبي را براي توسعه همكاري فيمابين ايجاد كرده و دولت و پارلمان اكوادور از توسعه و تقويت مناسبات با ايران در همه زمينه ها حمايت مي كند.
هيئت اكوادوري با بيان اينكه آمريكاي لاتين قرباني نفوذ امپرياليسم است كه موجب فقر و بيچارگي اين منطقه شده است بر لزوم همكاري گسترده و هدفمند دولت ها و ملل مستقل براي مقابله با توطئه هاي آمريكا تاكيد كردند.

 



باهنر: وقايع سياسي اخير كشور بر انتخابات هيئت رئيسه خبرگان اثر مي گذارد

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين تاكيد كرد كه مسايل رخ داده در كشور در انتخاب رئيس مجلس خبرگان بي تاثير نيست.
محمدرضا باهنر در نشست خبري جامعه اسلامي مهندسين روز سه شنبه در پاسخ به اين سوال كه با توجه به موضع گيري شفاف خواص جامعه و مسئولين نظام در مورد 25 بهمن تاثير موضع گيري خواص بر عده اي كه مواضع دو پهلو مي گيرند را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ اظهار كرد: با توجه به سوابق فتنه گري در طول يك سال اخير اين حركت آخر به ظاهر حمايت از مبارزه مردم مصر، اما در واقع حمايت از آمريكا و صهيونيسم، موضع شفاف و روشني مي خواهد كه ديگر قابل تاويل و تفسير نيست.
وي افزود: به همين دليل تعداد زيادي از مسئوليني كه تاكنون موضع شفاف و روشني نگرفته بودند، اطمينان حاصل كردند كه اين حركت كاملا در جهت حمايت از رژيم صهيونيستي، آمريكا و عليه انقلاب هاي كشورهاي عربي و اسلامي منطقه است.
خبرنگار ديگري از باهنر پرسيد: آقاي هاشمي در مورد اتفاقات اخير صريحاً اعلام موضع نكرده، ارزيابي شما از اين مورد چيست؟ كه دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به اين سوال گفت: در هر صورت ديگر موقعيتي نيست كه با حرف هاي كلي موضوع را حل كرد. در حال حاضر به يك موضع شفاف و با مشخصات كامل نياز است. ديگر صف انقلابي و ضدانقلابي مشخص شده و براي سران فتنه توجيهي وجود ندارد.
وي افزود: انتظار ما اين است كه ايشان با صراحت و شفافيت موضع خود را اعلام كند.
خبرنگار ديگري پرسيد با توجه به اتفاقات رخ داده آيا ممكن است اين موضوعات انتخابات مجلس خبرگان را تحت الشعاع قرار دهد، كه باهنر با بيان اين كه در مورد مجلس خبرگان خود مجلس خبرگان بايد تصميم بگيرد، گفت: هر كدام از آقاياني كه براي رياست مطرح مي شوند محاسن و مزيت هايي دارند و ممكن است همه مزيت ها در يك نفر جمع نشود.
وي افزود: با توجه به مسائلي كه اتفاق افتاده و قرار است رخ دهد همچنين با توجه به مسائل جاري مملكت اين اتفاقات در انتخابات رئيس فعلي و جايگزيني روساي قبلي بي تاثير نخواهد بود.
وي همچنين در رابطه با حضور خود در انتخابات رياست جمهوري گفت: عده اي از من پرسيدند كه آيا در انتخابات رياست جمهوري رقيب آقاي مشايي مي شوم كه من گفتم خير چرا كه ظاهراً ايشان در انتخابات رياست جمهوري شركت نخواهند كرد. اما من نمي خواهم جزمي اعلام كنم اما در حال حاضر به هيچ وجه قصد ورود به انتخابات رياست جمهوري را ندارم، اما در عالم سياست هيچ چيز غيرممكن نيست چرا كه فاصله تا انتخابات هم زياد است.

 



سلطانيه در نشست فني كميسيون مقدماتي معاهده منع جامع آزمايش هاي هسته اي:
نظام راستي آزمايي موجود نامتوازن و نيازمند اصلاح است

نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در وين به عدم توازن موجود در برنامه هاي نظام راستي آزمايي اشاره كرد و خواستار حل و فصل آن شد.
علي اصغر سلطانيه سفير و نماينده دائم كشورمان در وين كه رياست گروه 77 را در سال 2011 برعهده دارد در نشست فني كميسيون مقدماتي معاهده منع جامع آزمايش هاي هسته اي از طرف گروه 77 و چين (چين به عنوان عضو ناظر در اين گروه معمولاً از اكثر مواضع گروه حمايت مي كند) بيانيه اي راقرائت كرد كه به عنوان يكي از اسناد سازمان به ثبت رسيد.
وي با تشريح مواضع گروه 77 متشكل از كشورهاي در حال توسعه، بر ضرورت توجه به نظرات اين گروه به عنوان بزرگترين گروه كشورهاي همفكر در اين سازمان تأكيد كرد. با توجه به بودجه بيش از 120 ميليون دلاري اين سازمان و شرايط دشوار ناشي از بحران اقتصادي كه بسياري از كشورها با آن مواجه هستند در اين بيانيه بر ضرورت صرفه جويي و عدم رشد بودجه تأكيد شد.
به گزارش فارس، سلطانيه در اين بيانيه ضمن انتقاد از عدم توازن لازم در استخدام كارشناسان و كاركنان دبيرخانه كه بيشتر آنها از كشورهاي غربي مي باشند، ضرورت اصلاح وضعيت موجود و حضور كارشناسان كشورهاي در حال توسعه در اين سازمان را يادآور شد.
در اين بيانيه همچنين بر تقويت توانمندي هاي فني كشورهاي عضو از طريق دريافت اطلاعات و بهره وري هاي علمي و فن آوري هاي مربوطه اين سازمان تأكيد شد و در اين راستا به منظور توسعه اجتماعي و اقتصادي كشورها، برگزاري دوره ها و كارگاه هاي آموزشي به منظور شناخت داده ها و محصولات نرم افزاري اين سازمان بويژه براي كشورهاي در حال توسعه خاطرنشان شد.
نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در وين همچنين با توجه به برخي مشكلات و كاستي هاي فعلي، به عدم توازن موجود در برنامه هاي نظام راستي آزمايي در اين سازمان اشاره كرد و خواستار حل و فصل آن شد.
نشست فني معاهده منع جامع آزمايش هاي هسته اي از تاريخ 25 بهمن ماه كار خود را به مدت سه هفته در وين آغاز كرد و به بررسي موضوعات فني مربوط به آماده سازي رژيم راستي آزمايي معاهده مي پردازد. اين نشست تا تاريخ 13 اسفند ماه سال جاري ادامه خواهد داشت.

 



فارين پاليسي: گزينه نظامي عليه ايران از روي ميز اسرائيل حذف شده است

پايگاه اينترنتي فارين پاليسي در مقاله اي تصريح كرد: صداهايي كه تا ديروز تاكيد مي كرد بايد حتماً به ايران حمله كرد ديگر در اسرائيل شنيده نمي شود.
فارين پاليسي در اين مقاله كه روز جمعه 29 بهمن 1389 منتشر شده مي نويسد: «اشاره به ايران به عنوان خطري حياتي يا اشاره به برنامه هسته اي اين كشور به عنوان طلوع هولوكاستي ديگر، در بين مقامات اسرائيلي امري معمول بوده است اما اخيراً ما در سفري تحقيقي به اسرائيل با كمال تعجب، نگراني كمتري را دراين باره حس كرديم. هيچ مقامي درباره آستانه اي كه از آن پس برنامه هسته اي ايران توقف ناپذير خواهد بود و پيش از اين يك سال ذكر مي شد سخن نمي گفت».
فارين پاليسي در ادامه با اشاره به اينكه اسرائيلي ها «حريم» و «عمليات مخفي» را گزينه هاي بهتري براي مقابله با ايران مي دانند، نوشت: «بخت حملات اسرائيل در هشت ماه آينده بسيار كم است».
به گزارش اين پايگاه اينترنتي ايجاد زمان براي آنچه «جنبش سبز» خوانده مي شود را يكي از اهداف تغيير استراتژي اسرائيل برشمرد و نوشت: «اسرائيل عقيده دارد افزايش افق زماني درها را براي تغيير رژيم ايران به دست معترضان فراهم كند».
اگرچه صهيونيست ها تلاش مي كنند حذف شدن گزينه نظامي از سبد گزينه هايشان در مقابل ايران را به موفقيت گزينه هاي جديد مانند عمليات مخفي و تحريم ها نسبت بدهند ولي كارشناسان عقيده دارند هيچ كس بهتر از اسرائيلي ها به اين نكته واقف نيستند كه گزينه هايي مانند تحريم و عمليات اطلاعاتي هيچ تاثيري بر ايران نداشته است. با وجود اعمال سنگين ترين تحريم ها عليه ايران در يك سال گذشته برنامه اتمي ايران هر روز پيشرفت بيشتري كرده است. علاوه بر اين، ويروس استاكس نت هم به اعتراف يوكيا آمانو مديركل آژانس و موسسه علوم و امنيت بين المللي هيچ تاثيري بر روند غني سازي در ايران نداشته است. در نتيجه حذف گزينه نظامي بيش از هر چيز ناشي از يقين صهيونيست ها به ناتواني از اجراي آن است تا اينكه به موفقيت بقيه گزينه ها مربوط باشد.

 



سرلشكر فيروزآبادي: نگراني از سرنوشت نيروهاي آمريكايي مستقر در منطقه مولن را به خاورميانه كشاند

سرويس سياسي -
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سفر عجولانه مايكل مولن رئيس ستاد ارتش آمريكا را حاكي از نگراني عميق كاخ سفيد نسبت به سرنوشت نيروهاي آمريكايي مستقر در منطقه دانست.
سرلشكر دكتر سيدحسن فيروزآبادي افزود: از شيطان بزرگ آمريكا برمي آيد كه در اين شرايط سرگرداني، مايك مولن را براي بررسي اقدام نظامي به نفع ستمگران آمريكايي منطقه در برابر انقلابيون اعزام كرده باشد.
عضو شوراي عالي امنيت ملي كشور با بيان اينكه نيروهاي آمريكايي بايستي منطقه را ترك كنند، خطاب به مولن اعلام كرد: هرگونه عمليات نظامي تاثيري بر انقلاب مردم مسلمان براي نجات از ظلم آمريكايي و ستم جباران نخواهد داشت جز اين كه هزينه سنگيني روي دست آمريكا خواهد گذاشت و خروج آنها را تسريع مي كند.
وي تاكيد كرد: مايك مولن رئيس ستاد ارتش آمريكا بايستي بيشتر به فكر مردم آمريكا و كشور خود باشد و به گمراهي نيفتد.
مولن از روز يك شنبه سفر خود به كشورهاي عرب حوزه خليج فارس را آغاز كرده و در اين راه از عربستان سعودي نيز ديدار كرده و قرار است به بحرين نيز سفر كند.
گفتني است، بنا بر گزارش خبرگزاري فرانسه، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا طي سخناني در دوحه تصريح كرد كه ايران در ناآرامي هاي خاورميانه دخالت و نقشي ندارد.
از سوي ديگر؛ همچنين سرلشكر فيروزآبادي طي سخناني در دانشگاه عالي دفاع ملي با اشاره به تحولات منطقه اي به ژنرال ها و فرماندهان ارتش هاي كشورهاي مسلمان جهان هشدار داد و گفت: من به عنوان يك برادر و همكار به اين ژنرال ها و فرماندهان ارتش هاي كشورهاي مسلمان، صميمانه و برادرانه اخطار مي كنم از سرنوشت ژنرال هاي معدوم شده پس از انقلاب اسلامي و ژنرال هاي صدام حسين پس از سقوط او درس بگيرند.

 



با حضور سرپرست وزارت راه و ترابري صورت گرفت
راه اندازي پنجمين ريل باس ملي ارم در مسير تهران- پرند

پنجمين ريل باس ملي ارم، روز گذشته در مسير تهران- پرند راه اندازي شد.
در راستاي توسعه حمل و نقل ريلي حومه اي و استاني و خدمات رساني بهتر به هموطنان پنجمين ريل باس ملي ارم طي مراسمي با حضور سرپرست وزارت راه و ترابري، مديرعامل راه آهن، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مقامات كشوري، در مسير تهران- پرند راه اندازي شد.
سرعت مناسب، ايمني بالا، آلودگي كمتر محيط زيست و قابليت جابجايي انبوه مسافر از مزاياي راه اندازي قطارهاي ريل باس است.
وزارت راه نيازمند
5 هزار و500 ميليارد تومان اعتبار است
سرپرست وزارت راه و ترابري گفت: براي اجراي برنامه هاي تكليفي وزارت راه و ترابري در سال اول برنامه پنجم توسعه نياز به 5 هزار و500 ميليارد تومان اعتبار است كه بايد از بخشهاي دولتي و خصوصي تامين شود.
علي نيكزاد در مراسم راه اندازي پنجمين ريل باس در مسير تهران- پرند افزود: براساس برنامه پنجم توسعه در سال اول برنامه، وزارت راه مكلف است 2 هزار و120كيلومتر بزرگراه، آزادراه، راه اصلي و راه آهن، 10هزار كيلومتر راه روستايي و 700 تا 1000كيلومتر راه آهن احداث كند.
وي با اشاره به اهميت توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل در توسعه اقتصاد كشور، توسعه حمل و نقل ريلي را از سريع ترين، باصرفه ترين و راحت ترين روش حمل و نقل ذكر كرد.
سرپرست وزارت راه و ترابري با بيان اينكه از 640 لكوموتيو راه آهن جمهوري اسلامي 450 لكوموتيو فعال است، به عمر بالاي ناوگان ريلي اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه راه آهن از بخش هايي است كه مورد مراجعه مردم است بايد با خارج كردن لكوموتيوهاي فرسوده، همواره خود را به روز نگه داشته و جوابگوي نيازهاي توسعه كشور و تقاضاهاي مردم باشد.
نيكزاد همچنين گفت: براساس اهداف سند چشم انداز 20ساله بايد در سال 1404 سالانه 150 ميليون مسافر از طريق حمل و نقل ريلي جابجا شوند، اين در حالي است كه در حال حاضر ساليانه 40 ميليون مسافر از طريق شبكه ريلي جابجا مي شوند.
وي با اشاره به لزوم توسعه شهرسازي اظهار داشت: تنها راه نجات مردم از مشكلات زندگي در شهرهاي بزرگ همچون آلودگي زيست محيطي و ترافيك توسعه شهرك هاي اقماري و بهترين شيوه نقل و انتقال مردم در اين شهرها هم استفاده از ريل است چرا كه استفاده از حمل و نقل جاده اي از قبيل آزادراه و بزرگراه پاسخگوي ميزان تقاضاي اين شهرها نيست.
وزير مسكن و شهرسازي در ادامه از شهر جديد پرند گفت و اضافه كرد: جمعيت اين شهر در نهايت به 700 هزار نفر خواهد رسيد و 140هزار واحد مسكوني در آن ساخته مي شود كه ساخت 100هزار واحد آن در دوران دولت نهم و دهم شروع شده است.
نيكزاد با اشاره به اهتمام دولت و مجلس بر توسعه حمل و نقل ريلي گفت: ما در وزارت راه و ترابري به دنبال جذب سرمايه و فاينانس از بخش خصوصي هستيم و اگر قرار باشد به اعتبارات دولتي بسنده كنيم، به اهداف تعيين شده نمي رسيم.
واحدهاي مسكوني مهر شهر جديد پرند آب و برق ندارند
مديرعامل شهر جديد پرند از بي آب و برق بودن بيش از 4100 واحد مسكوني در اين شهر خبر داد.
سعيد صابوني در گفت وگو با خبرگزاري فارس گفت: در شهر جديد پرند 5137 واحد مسكوني در حال ساخت و آماده بهره برداري است كه تنها 1000 واحد مسكوني از آن داراي آب و برق است. وي ادامه داد: در فاز 4 و 5 شهر جديد پرند 5137 واحد مسكوني ساخته شده كه با توجه به آب و برق داشتن 1000 واحد مسكوني اميد مي رود مسئولان وزارت نيرو هر چه سريعتر نسبت به آب و برق دار كردن مابقي اين واحدهاي مسكوني اقدام كنند.

 



پس از 28سال خدمت حجت الاسلام والمسلمين قرائتي از سازمان نهضت سوادآموزي رفت

وزير آموزش و پرورش وجود قرائتي را براي نظام يك نعمت دانست و گفت: نهضت سوادآموزي حاصل بخشي از خدمات ايشان است.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي در مراسم توديع حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كه ديروز در اين وزارتخانه و بدون حضور خبرنگاران رسانه ها برگزار شد اسير نشدن حجت الاسلام قرائتي در حزب يا گروه خاص را يكي از ويژگي هاي شخصيتي وي دانست و خطاب به وي افزود: مردمي ماندن، ذي طلبگي و معلمي از نوع خوب آن مهمترين ويژگي شما نزد مردم است، همانگونه كه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب معلم بوده و معلم نيز هستند.
حجت الاسلام قرائتي پس از 28سال خدمت در سمت رياست سازمان نهضت سوادآموزي از اين مسئوليت كناره گرفت و با حكم وزير آموزش و پرورش به عنوان مشاور وزير در امور آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزي معرفي شد.
حاجي بابايي در ادامه باقرزاده را كه پيش از اين در سمت معاون وزير و رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي فعاليت مي كرد به عنوان معاون وزير و رئيس سازمان نهضت سوادآموزي و هژبري را كه مديريت كل آموزش و پرورش استان خراسان رضوي را عهده دار بود به جاي وي در سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي منصوب كرد.
گفتني است حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در ارديبهشت سال 1361 از سوي امام خميني(ره) به عنوان نماينده ايشان در سازمان نهضت سوادآموزي انتخاب شد.
تاسيس مركز ملي استعدادهاي درخشان
و دانش پژوهان جوان
وزير آموزش و پرورش از تاسيس مركز ملي استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان خبر داد.
به گزارش ايسنا، حاجي بابايي با اشاره به مبحث ساماندهي و تغيير ساختار در آموزش و پرورش گفت: ساختار موجود بايد روان گردد و اين وزارتخانه هرقدر به جلو رود، مسئوليت ها در آن شفاف تر خواهد شد.
وي با تاكيد بر توليد فكر در سطح ستاد افزود: نوع كار در آموزش و پرورش بايد از نوع بارش باران باشد و نه از نوع قطره اي و محدود، تا توان پاسخ گويي به هجمه هاي گوناگون را داشته باشد.

 



آيت الله صافي گلپايگاني: فضلا و فقهاي حوزه بايد پاسخگويي نياز بشريت باشند

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني با اشاره به تحولات بوجود آمده در منطقه افزود : امروز موقعيت خاصي در جهان بوجود آمده است و همگان تشنه معارف اهل بيت عليهم السلام هستند.
به گزارش رسا، حضرت آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني، ديروز در مراسم رونمايي از «موسوعه الفقه الاسلامي طبقا لمذهب اهل البيت عليهم السلام» در قم با قدرداني از تلاش هاي صورت گرفته در تدوين اين موسوعه گفت: خوشبختانه تدوين اين موسوعه كار ارزشمند است كه از سوي آيت الله هاشمي شاهرودي آغاز شده است.
وي با اشاره به حضور فعال محققان و پژوهشگران حوزوي در تدوين موسوعه فقه اسلامي گفت : من زحماتي را كه شما فضلا و محققان حوزه انجام داده ايد به خوبي درك كرده ام كه اين تلاش ها بسيار وسيع و ارزنده بوده است.
اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات بوجود آمده در منطقه افزود: امروز موقعيت خاصي در جهان بوجود آمده است و همگان تشنه معارف اهل بيت عليهم السلام هستند.
اين مرجع تقليد تاكيد كرد: فضلا و فقهاي حوزه بايد پاسخگويي نياز بشريت باشند و آن ها را از معارف ناب محمدي(ص) سيراب كنند.
اين مدرس خارج فقه حوزه علميه قم خاطر نشان كرد: امروز سرمايه بزرگي در اختيار شيعه قرار گرفته است و بايد از اين فرصت بوجود آمده به خوبي بهره گرفت.
وي با اشاره به جايگاه و نقش فقه اهل بيت عليهم السلام گفت: فقه اسلام، جامع الاطراف است و تمامي مراحل زندگي بشر در روايات و احاديث بيان شده است.
حضرت آيت الله صافي گلپايگاني گفت: امروز بايد دنيا را متوجه فقه و معارف اسلامي كنيم، اين موقعيت بوجود آمده وظيفه و رسالت حوزويان و طلاب را بسيار زياد كرده است و طلاب بايد به اين نياز جهاني پاسخ بدهند.
وي ادامه داد: همه رشته هاي علمي جهان برگرفته از الهيات است و اين وظيفه حوزه علميه است كه اين حقيقت را به جهانيان بيان كند.
گفتني است در اين مراسم آيات سيدمحمود هاشمي شاهردوي، ابراهيم اميني، رضا استادي و شماري از اعضاي خبرگان رهبري، اعضاي جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه هاي علميه حضور داشتند.

 



در حمايت از انتفاضه مردم بحرين فرهنگي مازندراني از دريافت جايزه ويژه يونسكو انصراف داد

ساري-خبرنگاركيهان:
فرهنگي مازندراني از دريافت جايزه ويژه يونسكو كه با حمايت هاي مالي پادشاه بحرين به افراد برگزيده اهدا مي شود، انصراف داد.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران، جعفر قربانپور ارائه كننده طرح «دانش آموزان 1404 در جمهوري اسلامي» كه به عنوان مقاله برتر در يونسكو انتخاب و جهت دريافت جايزه بين المللي 2010 يونسكو معرفي شده بود از دريافت جايزه خود كه با پشتيباني پادشاه بحرين اعطا مي شود به نفع مردم بحرين و حمايت از انتفاضه اين كشور انصراف داد.
قربانپور در نامه اي به رهبرمعظم انقلاب و رياست جمهوري با اعلام اين موضوع و اداي احترام به مقام شهيدان و جانبازان انتفاضه اسلامي منطقه خاورميانه و كشور بحرين اظهار اميدواري كرد: همه امت اسلام به قدر وسع خويش براي پيروزي هر چه سريعتر انقلاب هاي منطقه و محقق شدن انقلاب جهاني اسلام تلاش كنند.

 



با هدف تقويت پيوند حوزه و دانشگاه
نخستين جشنواره ملي شعر دانشجويان و طلاب كشور برگزار مي شود

نخستين جشنواره ملي شعر دانشجويان و طلاب با هدف توليد محتوايي ادبي، ديني و آييني و تقويت پيوند دانشگاه و حوزه در روز 19 و 20 اسفندماه برگزار مي شود.
جليل دارا مدير كل فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اين مطلب افزود: اين جشنواره در 2 بخش آزاد و موضوعي و در تمام قالب هاي كلاسيك، نيمايي، سپيد و ترانه برگزار خواهد شد.
وي با اشاره به اتمام مهلت ارسال آثار تا 5 اسفندماه، افزود: هيچ محدوديتي در قالب، موضوع و حتي تعداد اثر وجود نخواهد داشت و دانشجويان و طلاب عزيز مي توانند تا تاريخ مذكور آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
مدير كل فرهنگي وزارت علوم همچنين گفت: شركت كنندگان در جشنواره بايد در حال تحصيل در يك مركز آموزش عالي وزارت علوم يا حوزه هاي علميه باشند.
دارا در پايان يادآور شد: به 20 اثر برگزيده كمك هزينه عمره مفرده پرداخت خواهد شد. ضمنا آثار راه يافته به مرحله داوري نهايي، مجموعا در كتابي منتشر خواهند شد و مورد استفاده و بهره برداري علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 



وزير كار خبر داد تاسيس سازمان ملي مهارت تا پايان سال

وزير كار و اموراجتماعي با تأكيد بر اين كه يكي از مهمترين موضوعاتي كه در كشور به آن پرداخته مي شود بحث اشتغال از طريق كارآفريني است، خاطرنشان كرد: در موضوع كارآفريني بحث مهم اشتغال مطرح است و اميدواريم كه از اين طريق بتوانيم منحني اشتغال را با شيب بيشتري پيش ببريم.
عبدالرضا شيخ الاسلامي در همايش كارآفريني با بيان اينكه توليد ناخالص ملي در ايران 400 هزار ميليارد دلار است گفت: ما در بحث اشتغال با واقعيت هايي نظير اندازه بازار كار و توليد ناخالص ملي رو به رو هستيم و بايد اين نكته را مورد توجه قرار داد كه ظرفيت هاي ما محدود است و با ايجاد يك يا 2ميليون شغل اين ظرفيت ها پر نمي شوند
شيخ الاسلامي ادامه داد: در سال آينده با افزايش ظرفيت صندوق توسعه ملي كشور قرار است 30 هزار ميليارد تومان صرف ايجاد شغل در كشور شود ولي با اين مبلغ تنها مي توان 900 شغل ايجاد كرد.
وزير كار و امور اجتماعي با تأكيد بر اينكه حتي اگر منابع بانكي و نظير آن هم به كمك آيند براي رسيدن به اهدافمان در زمينه اشتغال بازهم به مشكل برمي خوريم تصريح كرد: يكي از دستاوردهاي فعاليت در كشور توسعه منابع انساني است كه مي تواند گام هايي را در جهت گسترش توسعه بازار كار برداريم. همان طور كه در دنيا كشورهاي توسعه يافته 67 درصد از ثروت منبعث از سرمايه انساني را دارا بوده و 5/79 درصد از ثروت هاي جهاني را در اختيار دارند.
وي از تأسيس سازمان ملي مهارت تا پايان امسال خبر داد و تصريح كرد: قبل از عملياتي شدن برنامه پنجم توسعه و شروع آن سازمان ملي مهارت كه يك كار بسيار سنگين است تاسيس مي شود و بسياري از كارشناسان در اين خصوص فعال شده و پس از تشكيل جلساتي با مسئولان كشور جمع بندي و ابلاغ مي شود.
وي گفت: فعاليت هاي مبتني بر آموزش فني و حرفه اي در كشور بايد سامان يابد و با اعطاي مدرك و آموزش هاي استاندارد تا مراحل اجراي آزمون از جمله وظايف اين سازمان است.
تاثير تحولات جهاني بر كسب و كار
رئيس مؤسسه كار و تامين اجتماعي نيز در سومين نشست سراسري مؤسسات آموزش كارآفريني، اقتصاد ملي ما را متأثر از اقتصاد جهاني دانست و گفت: تحولات جهاني بر كسب و كار ما تأثير مي گذارد.
محمد سپهري گفت: مدل هاي كسب و كار نياز به آموزش دارد و بايد نگاه خود را به دنيا، جامعه خود و فضاي كسب و كار كشور تغيير دهيم.
رئيس مؤسسه كار و تامين اجتماعي با تأكيد بر اينكه اطلاعات ما بايد در خصوص آموزش هاي كارآفريني به روز باشد تصريح كرد: امروزه در كشور ما كارآفريني آن چنان كه بايد جايگاه خود را پيدا نكرده است. اين در حالي است كه در ارزش هاي اسلامي كارآفريني جايگاه رفيعي دارد.
سپهري، با تأكيد بر اين كه امروزه بسته هاي آموزشي مختلفي در حال تدوين و آموزش كارآفرينان جوان است گفت: حركت ما از محيط خانواده و آشنايي خانواده با كارآفريني شروع شده و انجمن هاي صنفي مؤسسات آموزشي كارآفريني شكل گرفته است و ما آماده تربيت مربيان فرامرزي هستيم.

 



22 جشنواره ملي و بين المللي قرآني در كشور برگزار مي شود

مشاور قائم مقام قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از برگزاري 22 جشنواره ملي و بين المللي قرآني در كشور خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا سعيدي در حاشيه سفر خود به گيلان در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت افزود: اين جشنواره ها با همكاري 15 استان از جمله گيلان، خوزستان، آذربايجان شرقي و غربي، يزد، قم، سمنان، فارس و در گستره ملي و بين المللي برگزار مي شود.
رئيس دفتر مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور، نواها و نغمات، رسانه، هنرهاي تجسمي، ادبيات و هنرهاي نمايشي را از جمله منظومه جشنواره هاي قرآني كشور ذكر كرد.
وي سياست مركز قرآني وزارت ارشاد را هماهنگي و حركت به طرف جذب هنرمندان در عرصه قرآن و جذب و استفاده ابزار و امكانات روز در اين زمينه دانست.
مشاور قائم مقام قرآني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: رسالت مركز ترويج فعاليت هاي قرآني، اين است كه قرآن را با جمال زيبا در قالب خط زيبا، فيلم، هنرهاي تجسمي و مفهومي و عكس ارائه دهد.
وي رشد شاخص هاي اعتباري و فعاليت ها در حوزه قرآني را مطلوب خواند و افزود: جهش چشمگيري در فعاليت هاي قرآني كشور نمايان است كه بايد گسترش يابد.
سعيدي تصريح كرد: از موسسات و مراكز قرآني كشور تاكنون حمايت قابل توجهي صورت گرفته است و اين حمايت ها تداوم دارد.
سعيدي اظهار داشت: جشنواره هاي شعر با مضامين قرآني به زبان فارسي، زبان آذري و زبان عربي، مشاعره قرآني داستان هاي كوتاه با مضامين قرآني، صنايع دستي با مضامين قرآني، عكاسي با موضوعات قرآني، نرم افزارهاي قرآني و طراحي سايت قرآني از جمله جشنواره هاي 22گانه آيات كشور است.
وي همچنين موسيقي، آواها و نغمات قرآني، مطبوعات قرآني يا تجلي قرآن در مطبوعات، ابتهال، مناجات، ادعيه و اذان، جشنواره هاي تخصصي كودك و نوجوان در قالب تئاتر، ادبيات و نقاشي را از ديگر جشنواره هاي 22گانه آيات كشور عنوان كرد.
مشاور قائم مقام وزير ارشاد، وبلاگ نويسي تخصصي با موضوعات قرآن، پيام هاي ادبي با موضوعات قرآني خبرنويسي قرآني، بازي هاي قرآني، تواشيح و سرودهاي قرآني، ترتيل خواني، هنرهاي حجمي با موضوعات قرآني، نقاشي و خط با موضوعات قرآني، تئاتر و نمايش با مضامين قرآني و بلوتوث هاي ديني و قرآني را از ديگر عناوين جشنواره هاي ملي و بين المللي قرآني عنوان كرد.

 



وزير صنايع و معادن: توليد علم در ايران 11 برابر جهان است

وزير صنايع و معادن گفت: با تلاش هاي صورت گرفته از سوي متخصصان و كارشناسان جوان، توليد علم در ايران به 11 برابر جهان رسيده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، خليل محرابيان در حاشيه بهره برداري از بزرگ ترين كارخانه توليد قند مايع و شيره خرما در خاورميانه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با بهره برداري از كارخانه توليد قند مايع و شيره خرما، گام بزرگي در مسير صنعتي شدن استان فارس كه از ظرفيت هاي بالايي در زمينه هاي توليد و صنعت برخوردار است، برداشته مي شود.
محرابيان در ادامه از راه اندازي دومين جشنواره صنعتي كشور در سال آينده خبر داد و عنوان كرد: رسيدن به دستاوردهاي علمي، صنعتي و اقتصادي در سايه رهبري و روحيه خودباوري ميسر مي شود.
اين مسئول ابراز داشت: اگر ابزار صنعت در كنار كشاورزي قرار گيرد شاهد رشد ارزش افزوده و صدور محصولات كشاورزي به صورت خام مي شويم.

 



مديرعامل سازمان انرژي هاي نو ايران خبر داد
توليد 5 هزار مگاوات برق به وسيله انرژي باد و خورشيد تا پايان برنامه پنجم

رشت- خبرنگاركيهان:
تا پايان برنامه پنجم توسعه ظرفيت نيروگاههاي احداث شده بادي و خورشيدي، زيست توده و زمين گرمايي كشور به بيش از 5 هزار مگاوات افزايش مي يابد.
اين مطلب را يوسف آرمودلي مديرعامل سازمان انرژي هاي نو ايران در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار كيهان اعلام كرد و افزود: تاكنون بيش از 15هزار مگاوات انرژي براي نصب در نيروگاههاي بادي كشور حاصل شده كه در برنامه هاي آينده افزايش پيدا خواهد كرد.
وي همچنين با اعلام اينكه به ازاي هر مگاوات برق نيروهاي تجديدپذير 15 فرصت شغلي در كشور ايجاد مي شود تصريح كرد: با توليد 5 هزار مگاوات برق توليدي در كشور، بيش از 75 هزار شغل ايجاد مي شود.
به گفته رئيس هيئت مديره سازمان انرژي هاي نو كشور، اين سازمان سالانه افزون بر 700 ميليارد ريال سرمايه گذاري در بخش منابع انرژي هاي تجديدپـذير در كشور مي كند.
وي از شناسايي و بهره گيري از ظرفيت هاي مربوط به انرژي باد در كشور خبر داد و گفت: در اين رابطه تاكنون برخي ظرفيت هاي انرژي باد در كشور شناسايي و فعال شده اند.
مديرعامل سازمان انرژي هاي نو ايران ادامه داد: تاكنون از سوي سازمان انرژي هاي نو ايران براي توليد 600 تا 700 مگاوات برق توسط بخش خصوصي موافقت اصولي صادر شده كه اميدواريم طي 2 سال آينده تعداد زيادي از نيروگاههاي بادي بخش خصوصي در كشور نصب و راه اندازي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

انتقاد شديد صفارهرندي از حاتمي كيا
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: يكي از فيلم سازان كه فيلم هايش دلگرمي بچه هاي جنگ بود امروز دلخوشي اش اين است تا جناح فلان كه پارسال خيابان هاي تهران را كثيف كرده بود، برايش كف بزند.
محمدحسين صفارهرندي با انتقاد از رفع توقيف فيلم هاي توقيف شده در دولت دهم، تصريح كرد: واقعاً جاي سؤال دارد كه چرا فيلم هايي كه ما توقيف كرديم، رفع توقيف شد؟ مگر دولت عوض شده بود كه مي گوييم اين فيلم ها را آزاد مي كنيم تا دل آن ها به دست بيايد در صورتي كه دل ها به دست نمي آيد و همان آدمي كه پارسال اين باج به او داده شده امسال آمد و چهره اي ديگر از خودنشان داد. زيرا با پول خرج هنرپيشه كردن و عكس يادگاري گرفتن كار و سينما درست نمي شود و آن ها محبت شما به دل شان مي افتد اما محبت انقلاب نه و تنها اين ها به درد شب انتخابات مي خورند.
مصافحه اصغر فرهادي با مدل ايتاليايي
اصغر فرهادي، برگزيده مشترك جشنواره فيلم فجر و جشنواره ضد ايراني برلين، در حين دريافت جايزه از اين جشنواره با يك زن مدل لباس دست داد!
اين كارگردان كه با استقبال گسترده و پيام تبريك برخي محافل سينمايي داخل كشور نيز مواجه شده است، در اقدامي غيراسلامي در مراسم اختتاميه جشنواره فيلم برلين با ايزابلا روسليني هنرپيشه، فيلمساز، نويسنده و مدل ايتاليايي، مصافحه نمود.
براساس گزارش خبرنامه دانشجويان ايران، جشنواره برلين با نمايش صحنه هاي دادگاه علت جدايي نادر از سيمين را بيان مي كند: «ايران جاي زندگي نيست، ايران جاي تربيت بچه نيست»!
به نظر مي رسد اين محتوا از فيلم مورد توجه داوران بين المللي قرار گرفته كه اين طور از فرهادي تقدير كردند.
آغاز توليد سري جديد «300» توسط صهيونيست ها
سري جديد فيلم ضد ايراني «300» با سرمايه گذاري شركت صهيونيستي برادران وارنر توليد مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، سري اول فيلم «300» به كارگرداني زاك اسنايدر در سال 1385 (2007) توسط همين شركت توليد شد و به دليل اهانت هاي فراواني كه نسبت به ايران روا داشته بود با انتقادات و اعتراضات فراواني مواجه شد. با اين حال منابع خبري داخلي و خارجي روز گذشته از آغاز پيش توليد اين فيلم خبر دادند.
سري جديد اين فيلم ضد ايراني با عنوان «خشايار شاه» و با كارگرداني «گاي ريچي» ساخته مي شود.
معرفي بهترين زندگي نامه هاي داستاني دفاع مقدس
نامزدهاي دريافت جايزه كتاب سال شهيد حبيب غني پور در بخش «زندگي نامه داستاني دفاع مقدس» معرفي شدند.
كتاب هاي «هاجر در انتظار» نوشته سعيد عاكف، انتشارات ملك اعظم، «دوره درهاي بسته» نوشته سيدحسن يحيوي انتشارات روايت فتح، «محله هاي زندگي» نوشته مريم برادران، انتشارات روايت فتح و «نيمه پنهان- زندگي شهيد اصغري خواه» نوشته خاطره غفاري، انتشارات روايت فتح به عنوان نامزدهاي بخش زندگي نامه داستاني معرفي شده اند.
هيئت داوران اين بخش را زهره يزدان پناه، گلعلي بابايي و محسن حدادي برعهده داشته اند و پس از بررسي 30 عنوان اثر رسيده به دبيرخانه، نامزدهاي دريافت جايزه را معرفي كرده اند. دهمين جشنواره شهيد حبيب غني پور به دبيري محمد ناصري روز يكشنبه 15 اسفند ساعت 16 در تالار مهر حوزه هنري برگزار مي شود.
ترويج سازش با اسرائيل به وسيله بازي هاي رايانه اي!
يك شركت توليدكننده بازي در رژيم صهيونيستي، براي قبح زدايي سازش با رژيم صهيونيستي در نوجوانان فلسطيني، دست به ساخت و ارائه بازي سازش گر زده است.
سازندگان اين بازي آسي بوراك (افسر اسبق سازمان جاسوسي اسرائيلي) و اريك بران، اين بازي را اين گونه توصيف مي كنند: «در بازي سازش گر» ما نزاع بين اسرائيل و فلسطين را انتخاب كرديم كه بيانگر چالش هاي مهمي است كه امروزه رهبران با آن مواجهند. معتقد بوديم كه در آن برهه زماني، اين شانس واقعي را داريم تا به واژگان نسل جديد، يعني رهبران آتي جهان، كلمات جديدي را بيفزاييم».
بازيكنان در اين بازي سعي مي كنند تا در خاورميانه، سازش با رژيم صهيونيستي، را برپا كنند. آنها مي توانند نقش نخست وزير رژيم صهيونيستي يا رئيس جمهور فلسطين را بر عهده گرفته و نسبت به حوادث واقعي پيش بيني نشده، واكنش نشان دهند. هدف نهايي بازيكنان ايجاد سازش به طور مجازي و گرفتن جايزه صلح نوبل است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14