(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 اسفند 1389- شماره 19873

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آن روز امام(ره) ما گفت...
سرلشگر صفوي در يادواره فرمانده شهيد لشگر 14 امام حسين(ع):
شهيد خرازي فرمانده اي شجاع و داراي نبوغ نظامي بود
صالحي در حاشيه يادواره شهيد خرازي: سفر وزير خارجه آلمان به آزادي دو خبرنگار ارتباطي نداشت
سپلشت و يك سطل ماست
صدر: جامعتين هيئت سه نفره را بهترين تركيب در پيشبرد اهداف اصولگرايان مي داند
جليلي : از دوران فتنه عبور كرده ايم عده اي در داخل عمله ضد انقلاب شده اند
موسسه بروكينگز: براندازي حكومت ايران ممكن نيست
وزير اطلاعات خبر داد دستگيري دو مهره كليدي وابسته به سيا و منافقين در ارتباط با اغتشاش 25 بهمن
رئيس سرويس همكاري نظامي روسيه : مسكو به دنبال راه هايي براي تقويت همكاري نظامي با ايران است



آن روز امام(ره) ما گفت...

بابك اسماعيلي
انقلاب اسلامي ايران به عنوان آخرين انقلاب بزرگ قرن بيستم، نقطه شروع تحولاتي عظيم در منطقه و جهان به شمار مي رود. در طول يكصد سال اخير و در عصري كه عزت اسلامي و انساني توسط قدرت هاي استعماري پايمال شده بود، انقلاب اسلامي ملت ايران، به رهبري حضرت روح الله(ره)، با استقرار نظام جمهوري اسلامي، مدل جديدي از فرهنگ و تمدن اصيل اسلامي را در بسياري از حوزه ها به ارمغان آورد و با زنده كردن بارقه اميد در دل ميليون ها انسان آزاده و آزادانديش مسلمان و غيرمسلمان از خاورميانه و شمال آفريقا گرفته تا قلب اروپا، جنوب شرقي آسيا و آمريكاي لاتين، بازگشت مجدد عظمت پيشين جهان اسلام را وعده داد.
وعده راستيني كه پس از گذشت 33 سال، علاوه بر تولد مقاومت اسلامي در لبنان و فلسطين و بيداري مردم در كشورهاي آمريكاي لاتين كه روزگاري كشورهايشان حياط خلوت آمريكايي ها محسوب مي شد، آثار و بركات آن در بخش عظيمي از اين كره خاكي هويدا شد و تحولات اخير خاورميانه و شمال آفريقا و بيداري و خيزش مردم مسلمان كشورهاي منطقه به خصوص در مصر و تونس كه شعار غالب آنها بازگشت به آموزه هاي اسلامي و حاكميت اسلام در كشورهايشان است، در اين راستا قابل ارزيابي است.
بدين ترتيب بود كه نظام نوپاي جمهوري اسلامي ايران كه در سالهاي نخستين پيروزي انقلاب، بسياري از كارشناسان غربي به غلط پيش بيني مي كردند بتوانند در كمتر از دو سال آن را با دسيسه هاي مختلف نظامي و غيرنظامي منحرف و بار ديگر در مسير گذشته قرار دهند، با هدايت پيامبرگونه امام راحلمان و مقام معظم رهبري، به درجه اي از توانمندي رسيد كه همگان در 32 سالگي انقلاب اسلامي، با بهت آن را به نظاره نشسته اند.
استقلال كامل سياسي و قطع وابستگي به قدرت هاي شرقي و غربي، دست يابي كامل به فن آوري هسته اي و بومي سازي آن، ورود به كلوب هشت كشور داراي فن آوري فضايي، كسب رتبه پانزدهم در زمينه فناوري نانوتكنولوژي (مهمترين صنعت هزاره جديد)، حضور در ميان 10 كشور برتر جهان در زمينه بومي سازي دانش سلولهاي بنيادين، خودكفايي كامل در توليد موشكها و تسليحات نظامي، خودكفايي در توليد اغلب محصولات دامي و كشاورزي، رسيدن به رتبه شانزدهمين اقتصاد برتر جهان و در يك كلام تبديل شدن جمهوري اسلامي ايران به يك قدرت باثبات منطقه اي، بخشي از دستاوردهاي كشورمان در حيات 33 ساله پس از پيروزي انقلاب اسلامي به شمار مي رود.
اين در حالي است كه 33 سال در فرهنگ سياسي، مدت زماني كوتاه به حساب مي آيد. در واقع مردم و به خصوص جوانان ايراني، با تلاش و همت مضاعف و در سايه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و تلاش مسئولان، اين افسانه غربي ها را كه از زمان انقلاب اسلامي سال 1357 مي گفتند كشور آيت الله ها هرگز نميتواند در هيچ زمينه اي پيشرفت كند، نقش بر آب كرده اند، به گونه اي كه بنابر رتبه بندي جهاني در زمينه علوم و دستاوردهاي علمي كه براساس تحقيقات شركت «ساينس ماتريكس» كانادا اعلام شده و دولت انگليس آن را منتشر كرده است، متوسط سرعت دستاوردهاي علمي در جمهوري اسلامي ايران، 11 برابر متوسط جهاني است كه بسيار قابل اعتناست. در خصوص اين پيشرفت هاي روزافزون 33 ساله و رابطه ميان آن و تحولات اخير منطقه، برخي گفتني ها وجود دارد:
1-«... دست آمريكا و ساير ابرقدرتها تا مرفق به خون جوانان ما و ساير مردم مظلوم و رزمنده جهان فرو رفته است، ما تا آخرين قطره خون خويش با آنان شديداً مي جنگيم، چرا كه مرد جنگيم. ما انقلابمان را به تمام جهان صادر مي كنيم، چرا كه انقلاب ما اسلامي است و تا بانك لااله الالله و محمدرسول الله بر تمام جهان طنين نيفكند مبارزه هست و تا مبارزه در هر جاي جهان با مستكبرين هست ما هستيم...»
اين جملات بخشي از پيام حضرت امام خميني(ره) در 22 بهمن 1358، در نخستين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و آن هنگام كه به علت بيماري در بيمارستان قلب تهران بستري بودند، است. اين پيام در زماني به مردم ايران و محرومان و ستمديدگان جهان ابلاغ شد كه نظام نوپاي جمهوري اسلامي در تولد يك سالگي خود غرق در فتنه ها، آشوب ها و توطئه هاي رنگارنگ جريان استكبار آن هم به دست بيش از 400 گروه وابسته و مزدور بود. اما حضرت روح الله(ره) با همان ايمان و اطمينان قلبي هميشگي خود، منشور جهاني شدن انقلاب اسلامي را صادر مي كنند.
نخستين جوانه انديشه ها و آرمان هاي امام خميني(ره) پس از پيروزي انقلاب اسلامي با تأكيد بر تكيه ملت هاي مسلمان بر تعاليم اسلام و محوريت سياست نه شرقي- نه غربي در فلسطين به ثمر نشست. نهضت اسلامي فلسطين كه از دوران سلطه انگلستان و با قيام مسلحانه شيخ عزالدين قسام آغاز شد. اما با شهادت اين مبارز و يارانش براي دو دهه شعله هاي نهضت اسلامي در فلسطين به سردي گرائيد و تفكر ناسيوناليستي بر مبارزان فلسطيني مستولي گشت. با پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، بار ديگر آرمان هاي مطرح شده توسط حضرت روح الله(ره)، نهضت جديدي را عليه رژيم اشغالگر قدس به راه انداخت كه مورد توجه مبارزان فلسطيني قرار گرفت. اين نهضت اسلامي با تولد حماس به چنان درجه اي از قدرت رسيد كه رژيم صهيونيستي و حاميان غربيش را دچار سردرگمي كرد و با تغيير موازنه قوا در منطقه به نفع ملت فلسطين، ناقوس مرگ و زوال رژيم جعلي اسرائيل به صدا درآمد.
همزمان با اين تحول شگرف در فلسطين، لبنان نيز تحت تأثير پيام انقلاب اسلامي ايران، آبستن حوادثي تحول آفرين شد و مقاومت اسلامي كه «حزب الله لبنان» نماد برجسته و قابل افتخار آن است، به عنوان ثمره ديگر نهضت امام خميني(ره) در خارج از مرزهاي جغرافيايي ايران تولد يافت.
2- «ما نتيجه و ثمره شيرين مقاومت ملت عظيم مان را داريم مشاهده مي كنيم و آن عبارت است از صلابت چهره ايران اسلامي، عزت ايران اسلامي، تأثيرگذاري ايران اسلامي در حوادث گوناگون، در منطقه و حتي بيرون از اين منطقه. احساس مي كنيم كه ايمان و اسلام به ما عزت داد، به ما پيشرفت داد، ما را به سمت آرمانهامان نزديك كرد. هرچه ايمانمان را تقويت كنيم، هر چه تحقق اسلام را در جامعه و ارزشهاي اسلامي را در بين خودمان بيشتر كنيم، اين عزت بيشتر خواهد شد، اين پيشرفت بيشتر خواهد شد و زندگي مادي و معنوي اصلاح خواهد شد؛ و اين به همت جوانان، به همت مردم، به ايمان مردم بستگي دارد و خوشبختانه انسان اين را مشاهده مي كند.»
اين عبارت، نيز بخشي از سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در روز 27 بهمن ماه سال جاري و در ديدار با هزاران نفر از مردم غيور آذربايجان است. حضرت آقا در اين ديدار به مسائلي اشاره فرموده اند كه شاه كليد چرايي جنگ احزاب 33 ساله اي است كه عليه ملت ايران شكل گرفته و همچنان ادامه دارد.
تحولات اخير خاورميانه و شمال آفريقا نشان داد كه برخلاف برخي تحليل هاي غلطي كه سعي بر آن داشت تا اينگونه وانمود كند كه فلسطين و لبنان، نقطه پاياني صدور انديشه هاي اسلامي انقلاب مردم ايران است، عصر جديدي آغاز شده است كه گويي آن را پاياني نيست.
واقعيت آن است كه پس از استقرار نظام جمهوري اسلامي در ايران، موجي از مدل سازي ها بر مبناي معيارهاي اسلامي در بخش هاي متنوع سياسي، اجتماعي، علمي، فرهنگي، اقتصادي و حتي ورزشي به شكلي هوشمندانه شكل گرفت كه استفاده از رهنمودهاي حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب هم اكنون بخشي از آثار اين مدل سازي ها و استفاده از آن در مناطق گسترده اي از جهان را شاهد هستيم.
تحولات اخير و خيزش مردمي در تونس، مصر، بحرين، يمن، اردن، ليبي، عربستان، امارات و ديگر كشورهاي عربي اسلامي منطقه نشان داده است كه انقلاب اسلامي ملت ايران و پايداري 33 ساله در مقابل صف طولاني از قدرت هاي شرقي و غربي، آرمان هاي انقلابي و اسلامي را تا عمق جان ملت هاي عرب نفوذ داده و امروز به خيزش عظيم مردم تونس، مصر، اردن، ليبي و يمن منجر شده است. بي ترديد خيزشي كه جهان عرب را در بر گرفته به تحولي بنيادين در منطقه خاورميانه منتهي خواهد شد. تحولي كه ايدئولوژي اسلام در آن حرف نخست را مي زند و تولد خاورميانه بزرگ اسلامي را نويد مي دهد.
3- جريان بيداري اسلامي طي هفته هاي اخير دقيقا در كشورهايي شكل گرفته و به تدريج گسترش يافته است كه بيشترين سرمايه گذاري و تلاش ها براي مقابله با مسلمانان و گسترش اسلام توسط حكام هم پيمان آمريكا و غرب در آن كشورها صورت گرفته است. هنوز از ياد نبرده ايم كه طي سه دهه چگونه فرعون مصر بر طبل جنگ عليه اسلام گرايان مي كوبيد و به آمريكا و رژيم اشغالگر قدس اطمينان مي داد كه تا خون در بدن دارد، عليه اسلام گرايان به مبارزه و سركوب ادامه خواهد داد. هنوز از ياد نبرده ايم كه «ملك عبدالله دوم» پادشاه اردن چگونه با تبليغات موهوم عليه جمهوري اسلامي ايران، كشورهاي منطقه را به مقابله با جنبش هاي اسلامي فرا مي خواند و حتي مدعي بود كه منطقه در معرض شكل گيري هلال خطرناك شيعي! قرار گرفته است.
اما تحولات اخير را نبايد پايان مبارزه دانست. هنوز كار تمام نشده است. تصادفي نيست كه تحليلگران غربي اين روزها با هراس، قيام پرخروش ملت هاي عرب منطقه را «عصر خميني» و «عصر خيزش ملت ها براي احياي اسلام» ارزيابي مي كنند و از لزوم كنترل اين واقعيت با استراتژي هاي جديد و پنهان سخن به ميان مي آورند. بايد هوشيار بود. امروز دشمن با تغيير تاكتيكي درخور تحليل، گاه در ظاهر به پشت تريبون مي رود و سخن از حمايت از تغييرات مورد نظر مردم مي كند. اين در حالي است كه هدف، مصادره انقلاب هاي مردمي است كه دومينووار در منطقه در حال شكل گيري است و خواب را از چشم فرعون هاي زمان ربوده است.
«... امروز بر ملت ايران خصوصا و بر جميع مسلمانان عموما واجب است اين امانت الهي را كه در ايران به طور رسمي اعلام شده و در مدت كوتاهي نتايج عظيم به بار آورده است با تمام توان حفظ نموده و در راه ايجاد مقتضيات بقاي آن و رفع موانع و مشكلات آن كوشش نمايند و اميد است كه پرتو نور آن بر تمام كشورهاي اسلامي تابيدن گرفته و تمام دولت ها و ملت ها با يكديگر تفاهم در اين امر حياتي نمايند و دست ابرقدرت هاي عالم خوار و جنايتكاران تاريخ را تا ابد از سر مظلومان و ستمديدگان جهان كوتاه نمايند...»
همانطور كه امام راحلمان سال ها پيش فرمودند، دوران بن بست و نااميدي و تنفس در منطقه كفر بسر آمده و گلستان ملت ها رخ نموده است. آنچه در شرايط كنوني حائز اهميت است و به فرموده حضرت روح الله يك تكليف شرعي است، حفظ و گسترش و الگوبرداري از امانت الهي است كه به وديعه در اختيار ما گذارده شده است.
ان الارض يرثها عبادي الصالحون.

 



سرلشگر صفوي در يادواره فرمانده شهيد لشگر 14 امام حسين(ع):
شهيد خرازي فرمانده اي شجاع و داراي نبوغ نظامي بود

سرلشگر صفوي در يادواره شهيد خرازي، وي را سرباز مخلص خدا و امام زمان(عج)، فرمانده اي شجاع و مخلص و داراي نبوغ نظامي معرفي كرد.
يادواره فرمانده دلاور لشگر 14 امام حسين(ع) روز پنجشنبه با حضور جمعي از مسئولان لشگري و كشوري، خانواده شهدا و رزمندگان و خانواده شهيد حسين خرازي برگزار شد.
سرلشگر يحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا طي سخناني در يادواره شهيد حسين خرازي با بيان اينكه در ابتداي سخنانم سلام رهبر معظم شهدا را به خانواده شهدا به خصوص مادر شهيد خرازي كه در جلسه حضور دارند، مي رسانم، گفت: بنده شهيد خرازي را كه فاتح فتح المبين بود از روزهاي اوليه پيوستن به سپاه پاسداران تا روز شهادت وي در سال 65 مي شناسم.
وي افزود: شهيد خرازي سرباز مخلص خدا و امام عصر بود، وي فرمانده اي متقي، مخلص، شجاع، صدوق، تيزبين و داراي نبوغ نظامي بود.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا تصريح كرد: تقواي شهيد خرازي در اطاعت از خدا و همچنين در عملي كردن احكام را بسيجيان به وضوح مي ديدند، شهيد بسياري از آيات قرآن كريم را حفظ بود و به رسول خدا و عترت پاك ايشان معرفت داشت.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با بيان خاطره اي به نقل از شهيد كاظمي درباره شهيد خرازي، گفت: در سال 62 و در عمليات خيبر دست راست شهيد خرازي در طلائيه با تركش توپخانه قطع شد، شهيد خرازي جمله اي را به حاج احمد كاظمي گفته بود كه شهيد كاظمي نيز آن جمله را براي من نقل كرد و آن اينكه شهيد خرازي گفته بود وقتي دستم قطع شد مرا به سمت آسمان مي بردند، از من سؤال كردند كه مي خواهي ببريمت يا تو را برگردانيم، من هم به آنها گفتم كه مرا بازگردانيد لذا لحظه اي بعد ديدم كه روي زمين هستم.
لاريجاني: تحولات منطقه
ثمره خون شهداست
رئيس مجلس شوراي اسلامي ديگر سخنران يادواره شهيد خرازي بود. علي لاريجاني در اين جلسه با بيان اينكه نقش شهيد خرازي در دوران دفاع مقدس نقشي بي بديل بود، گفت: صلابت و روحيات معنوي حاج حسين از او يك شخصيت نادر ساخته بود.
وي افزود: آنهايي كه اهل جهاد هستند، جايگاه متفاوتي هم دارند چرا كه جهاد عزت ديگري به فرد و جامعه مي دهد كه هيچ كس آن عزت را دارا نيست.
رئيس مجلس تصريح كرد: امروز ساير ملل منطقه از خدمات شهيد خرازي و ديگر شهدا استفاده مي كنند چرا كه شهيداني همچون شهيد خرازي جامعه اي عزتمند و سعادتمند را به وجود آوردند كه سرنوشت خود را خودشان رقم مي زنند.
لاريجاني ادامه داد: خدمات شهدا در مقابل جريان نفرين شده آمريكايي و صهيونيستي نيز امروز شرايط نوراني به وجود آورده است؛ حوادث اخير در منطقه آن قدر سريع هستند كه آن را بايد قيامت در منطقه و روز حساب براي ابرقدرت ها دانست.
وي خاطرنشان كرد: امروز در صحنه بين المللي تغييرات زيادي رخ داده و شرايط تغيير كرده است. آمريكا كه در 20 سال اخير خود را تنها قدرت جهان مي دانست، امروز به يك شرايط سردرگم سياسي افتاده است.
لاريجاني با اشاره به نقش انقلاب اسلامي در انقلاب هاي منطقه اظهار داشت: نقش انقلاب اسلامي در دوران مختلف نقشي كليدي بوده و امروز مجموعه شرايط، بيداري، شجاعت دريدن چتر سياسي آمريكا از منطقه را نشان مي دهد.
وي افزود: تا زمان اشغال عراق آمريكا در صحنه يكه تازي مي كرد اما شكست نظاميان آمريكا در عراق و افغانستان باعث شد كه آنها در سال هاي اخير تئوري چندجانبه گرايي را دنبال كنند. لاريجاني اضافه كرد: هر چند كه آمريكايي ها تلاش مي كنند كه صحنه امروز منطقه را به نفع خود تغيير دهند اما آنها بايد بدانند كه خاورميانه به سمت تشكيل حكومت هاي مردم سالار حركت مي كند و اين همان ميوه شهدا است.
رضايي: همه بايد بسيج شوند تا بتوان از فرصت بوجود آمده در جهان اسلام استفاده كرد
محسن رضايي گفت: در شرايطي كه جهان اسلام در خيزش است، مردم و نخبگان ما بايد بسيج شوند و از اين فرصت تاريخي بوجود آمده در جهان اسلام استفاده كنيم.
محسن رضايي در حاشيه كنگره بزرگداشت سردار شهيد حاج حسين خرازي در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي درخصوص لايحه مبارزه با مفاسد اداري كه دو سال است در مجمع تشخيص مصلحت نظام معطل مانده اظهار داشت: البته دو سال نيست ولي به خاطر پيچيدگي هايي كه اين لايحه دارد و در عين حال مي تواند سلامت اداري و اقتصادي را افزايش دهد و از طرف ديگر موجب خواهد شد كه محيط كسب و كار را مخصوصا در شرايطي كه كشور ما در تحريم به سر مي برد محدود كند، چند گروه كارشناسي با كمك دولت تشكيل شده است تا نظرات نهايي آنها را اخذ كنيم.
رضايي ادامه داد: هدف مجمع تشخيص مصلحت اين است كه كاري انجام شود تا در شرايط تحريم، خود تحريمي نداشته باشيم و بتوانيم سلامت اقتصادي را افزايش دهيم.
وي در پاسخ به پرسشي درخصوص ارزيابي وي از افراد و تفريط هايي كه در جامعه صورت مي گيرد، گفت: بايد مسير قانون، رهبري و برادري را در پيش بگيريم و پشت سر رهبري حركت كنيم ضمن اينكه قانون و برادري را رعايت كنيم؛ اگر اين طور باشد افراد و تفريط نخواهد بود.
رضايي در پاسخ به پرسشي ديگر مبني بر اينكه برخي به بهانه حصر سران فتنه مي خواهند حركت ديگري انجام دهند و در اين زمان چه اقداماتي بايد انجام داد، بيان كرد: همه بايد در چارچوب قانون حركت كنند، اگر قانون حاكم نباشد و يا ساختارشكني شود، همه آسيب مي بينند و جامعه آسيب مي بيند؛ در شرايطي كه جهان اسلام در خيزش است و فرصت خوبي براي انقلاب به وجود آمده است مردم ما و نخبگان بايد بسيج شوند و از اين فرصت تاريخي به وجود آمده در جهان اسلام استفاده كنيم.

 



صالحي در حاشيه يادواره شهيد خرازي: سفر وزير خارجه آلمان به آزادي دو خبرنگار ارتباطي نداشت

صالحي اين ادعا كه سفر وزير خارجه آلمان براي آزادي دو خبرنگار اين كشور بوده را رد كرد.
علي اكبر صالحي در حاشيه كنگره بزرگداشت سردار شهيد حاج حسين خرازي در پاسخ به اين سؤال كه رسانه هاي آلماني مدعي شده اند آمدن وزير امور خارجه آلمان به ايران در ازاي آزادي دو آلماني دستگير شده بود، بيان داشت: اين دو مساله از هم جدا هستند، چرا كه پيش از سفر وزير امور خارجه آلمان، خبر آزادي دو خبرنگار آلماني اعلام شده بود و آنها آزاد شدند از اين رو وزير امور خارجه آلمان مي توانست به ايران نيايد.
وي با اشاره به روابط ديرينه با آلمان گفت: ما با آلمان روابط ديرينه داريم، البته روابط ما با افت و خيزهايي همراه بوده است، در مورد اين دو آلماني هم زماني كه سرپرست وزارت خارجه شدم، تماسي براي آزادي آنها برقرار شد و جا دارد كه از مسئولان قوه قضاييه به ويژه شخص آيت الله آملي لاريجاني بابت اين موضوع تشكر كنم.
وزير خارجه كشورمان همچنين با اشاره به رويدادهاي اخير در منطقه، اظهار داشت: اتفاقاتي كه در منطقه رخ مي دهد شبيه به معجزه است و برخي سعي مي كنند تحليل هاي مختلفي ارائه دهند و بگويند اين رخدادها مديريت شده است ولي قطعا اين گونه نيست و به نظر من، يك بيداري اسلامي است در منطقه رخ داده است.
وي ادامه داد: اين بيداري نتيجه مقاومت و استواري ملتي مانند ملت بزرگ ايران است كه 32 سال مقاومت نشان داده است كه با اين مقاومت در برابر استكبار جهاني و با استقلال طلبي و آزادي خواهي، انسان به يك حيات طيبه مي رسد. صالحي خاطرنشان كرد: مردم منطقه با الگو گرفتن از ايران و مردم ايران متوجه شده اند كه بايد مقابل ظلم و ستم بايستند و به طور قطع شهد شيرين اين مقاومت را نيز خواهند چشيد.

 



سپلشت و يك سطل ماست

حسين اعتمادي
مجادلات لفظي مجدداً در ميان محافل فعال در فتنه سبز شدت گرفت.
شكست پروژه آمريكايي-اسرائيلي «اغتشاش در 25 بهمن» پس از يك سال تدارك، آفتابي شدن ناگهاني شورايي مجعول و فاقد هويت به نام «شوراي هماهنگي راه سبز» و نهايتاً صدور منشوري ويراستاري شده از سوي اين شورا آن هم به نام موسوي و كروبي، 3 عاملي است كه باعث تشديد بگومگو در محافل اپوزيسيون-عمدتاً خارج نشين- شده است. اين در حالي است كه سازمان فتنه در داخل كاملا از هم پاشيده و به موازات ايزوله شدن موسوي و كروبي (پس از خبط بزرگ 25 بهمن)، كساني چون خاتمي و اعضاي مجمع روحانيون هم در انفعال و سكوت مطلق فرو رفته اند. برخي خبرها حاكي از آن است كه شكست پروژه 25بهمن موجب تشديد اعتراضات خاتمي و مجمع روحانيون هم نسبت به موسوي و كروبي شده، حال آن كه از چندماه پيش روابط دو طيف رو به بهبود گذاشته و مراودات رو به گسترش نهاده بود.
در اين ميان خبرها حاكي از آن است كه گروه در سايه و نقابدار موسوم به «شوراي هماهنگي راه سبز اميد» مرده به دنيا آمده است. اين گروه در اثناي دعوت به پروژه اغتشاش 25بهمن به عنوان سخنگوي خودخوانده فتنه گران داخلي آفتابي شد و پس از آن هم پروژه بي بخار اول اسفند را كليد زد حال آن كه طي همين دو هفته اخير با وجود حضور در آمريكا و اروپا حاضر نشده از تاريكي بيرون بيايد و خود را لااقل براي ميليشياي ساده دلي كه بايد نقش سياهي لشكر را ايفا كنند، معرفي كند.
اخبار متواتر حاكي از آن است كه كساني چون اردشير امير ارجمند و مجتبي واحدي و برخي روزنامه نگاران زنجيره اي فراري با علم به بدبياري هاي استراتژيك آمريكا و اسرائيل در منطقه، تلاش كرده اند وسط دعوا نرخ تعيين كرده و از نمد دعوت به اغتشاش، كلاهي براي خود دست و پا كنند. شايد به همين دليل هم بود كه مهاجراني(سردسته اتاق فكر فتنه سبز در لندن) پس از چند روز سكوت درباره اتهام عضويت در شوراي كذايي، زبان به تكذيب گشود.
او كه خود در اين كلاهبرداري ها حرفه اي است و اتاق فكر جنبش سبز در لندن را براي سر كيسه كردن انگليسي ها و آمريكايي ها راه انداخته، با لحني ترديد افكنانه نسبت به شورا در «جرس» مي نويسد: «اين روزها دوستان مختلفي مي پرسند كه شوراي هماهنگي راه سبز اميد چه كساني هستند؟ چند نفرند؟ آهنگ از كجا مي گيرند كه قرار است هماهنگ شوند يا هماهنگ كنند؟ آيا دعوت به حضور در يكم اسفند، دقيق و محاسبه شده بود؟ با توجه به حصر آقايان موسوي و كروبي، اين شورا چگونه تصميمات خود را با آنان هماهنگ مي كند؟ وقتي پاسخ مي دهم كه مطلقاً از اين شورا و اعضاي آن اطلاعي ندارم، دوستان سري به تعجب تكان مي دهند. واقعاً خبر ندارم. من خود را يك نويسنده و ناظر مي دانم و نه كسي كه مي خواهد فعال سياسي باشد. من به صراحت عضويت در آن شورا را تكذيب مي كنم. اينجانب نه عضو شورا هستم و نه از چگونگي سازماندهي آن باخبرم و لزوماً نه هيچ گونه مسئوليتي درباره تصميمات آن دارم».
اين تكذيب روز سوم اسفند و در حالي منتشر شد كه جرس پيش از آن با آب و تاب فراوان اعلام مواضع شوراي كذايي را منتشر مي كرد اما دو عامل «1- شكست پروژه 25 بهمن و اول اسفند و 2- احساس نگراني حلقه لندن از حرفه اي گري شورايي ها در كلاهبرداري و به حاشيه انداختن حلقه لندن» باعث شد تا مهاجراني زير همه چيز بزند؛ شورايي كه گفته مي شود كساني چون سازگارا، مخملباف، نوري زاده، مزروعي، حقيقت جو، حمزه غالبي و كديور نيز در آن حضور دارند اما از شدت بدنامي حاضر نيستند اسامي خود را منتشر كنند تا معلوم نشود همان جريان حاضر در رسانه هاي ضدانقلاب، وسط ماجراست و اتفاق جديدي نيفتاده است.
در همين حيص و بيص چالش بر سر هويت «شورا»، ماجراي ديگري قوز بالاي قوز شد و آن انتشار متني تحت عنوان «ويراست دوم منشور سبز» از سوي همين شوراي فاقد هويت بود. چهارشنبه گذشته سايت هاي كلمه و سحام نيوز كه به اسم موسوي و كروبي اما از خارج كشور به روزرساني مي شوند، ادعا كردند اين متن به امضاي موسوي و كروبي رسيده است. آنها همچنين ادعا كردند «بيش از يكصد نفر [؟] از كارشناسان و صاحب نظران حوزه هاي مختلف، پيرامون منشور، نقد و بررسي هاي خود را ارائه كردند. نسخه ويراسته شده-نسخه اوليه منشور در بيانيه 18 موسوي آمده بود- به امضاي موسوي و كروبي رسيده شده بود و به امانت نزد شوراي هماهنگي قرار گرفته بود».
اين خبر اگر درست باشد و خوش بينانه به آن نگاه شود، «وصيت نامه» دست اندركاران به آخر خط رسيده فتنه سبز است و حال آن كه مي توان وصيت نامه هاي ديگري هم از اين پس به نام آنان جعل كرد. متن اخير در عين حال حاوي انبوهي از عبارات مبهم و شاعرانه و قابل تأويل است كه سعي مي كند هم نامي از دين و انقلاب اسلامي و قانون اساسي ببرد و هم در عين حال جريان هاي قسم خورده دشمن اسلام و انقلاب و قانون اساسي را راضي نگه دارد و البته به علت تناقضات فراوانش نه استطاعت دستيابي به هدف اول و نه برآوردن هدف دوم را ندارد. متن ياد شده اصرار دارد اين بار هيچ نامي از امام خميني(ره) نبرد و مسئله استكبارستيزي ملت ايران و مرزبندي آنها را با دشمنان انقلاب مسكوت بگذارد. در زمينه قانون اساسي هم اگرچه برخلاف رويه فتنه سبز، مدعي اجراي بدون تنازل قانون اساسي است اما بلافاصله تاكيد مي كند كه قانون اساسي هميشگي نيست و قابل تغيير است.
جريان آشوب طلبي كه همه هويت برانداز و ضدانقلابي خود را در روزهاي قدس، 13 آبان، 16 آذر و 6 دي 88 (روز عاشورا) و سپس 25 بهمن 89 به نمايش گذاشت، در اين بيانيه ادعا مي كند «جنبش سبز خود را منتقد و پالايشگر روند طي شده در نظام جمهوري اسلامي در سال هاي پس از انقلاب مي داند» و اين در حالي است كه همين جريان به وضوح خوش خدمتي خود به آمريكا و اسرائيل و اپوزيسيون ضدانقلاب را بارها به نمايش گذاشته است.
منشور ياد شده فارغ از محتواي تكراري، آشفته و توام با لفاظي آن، باعث بگومگوهاي تازه در محافل اپوزيسيون فعال در فتنه سبز شد.
حسين باقرزاده عضو سابق مركزيت منافقين كه اينك با گروهك اتحاد جمهوري خواهان همكاري مي كند و در جريان فتنه 88 فعال بود، در واكنش به اين بيانيه در سايت «ايران امروز» نوشت: اين منشور تماميت جنبش سبز را نمايندگي نمي كند و اشكالات اصولي دارد. ايرادهاي وارده به بيانيه 18 موسوي، سر جاي خود باقي است. معلوم نيست آن يكصدنفر كيستند و چگونه برگزيده شدند؟ آيا آنها نمي دانند مسئله اصلي همين قانون اساسي جمهوري اسلامي است؟ آنها با اين بيانيه تيمي از روند سكولاريزاسيون حكومت را پذيرفته اند ولي درباره نيم ديگر يعني جدايي حكومت از نهادهاي ديني و روحاني، آقاي موسوي ساكت است. از سوي ديگر جنبش سبز در 25 بهمن نشان داد طرفدار شعارهاي ساختارشكن است. در اين صورت سخن گفتن از اجراي بدون تنازل قانون اساسي كه اصل ولايت فقيه هم جزو آن است، چه معنايي مي تواند داشته باشد؟
شبكه ضدانقلابي بالاترين نيز در اعتراض مشابهي يادآور شد: فارغ از صحت و سقم اين مطلب كه كي منشور را نگاشته و كي امضا كرده، و اگر از صغرا و كبراهاي متن بگذريم، خورد و مرد متن اين است كه جنبش سبز شاهد انسداد است و مي كوشد راهكاري ارائه دهد. ابتدا مقداري هندوانه زير بغل «ايرانيان» مي زند اما به معلمي مي ماند كه خود از حل مسئله عاجز است. او راه حل را نمي داند و به جاي اين كه چوب را بردارد كه «غلط كرده اي كه راه حل را نمي داني» به تعارف تيكه پاره كردن مي پردازد. معلوم نيست آيا قانون اساسي، خود مشكل است يا نه؟ نمي گويد چگونه و با كدام ابزار بايد تلاش كرد؟ شايد جز معدود مواردي كه بوي راهكار بدهد، حضور در تشكل هاي صنفي و غيردولتي و احزاب است اما شايد بد نباشد نويسندگان بيانيه، نيم نگاهي به حال و روز مشاركت و مجاهدين انقلاب داشته باشند.
بالاترين اضافه كرد: چه صد مشاور و چه هزار مشاور اين متن را ويراستاري كرده باشند، بايد گفت كاستي هاي يك منشور و نارسايي هاي آن را با وصله پينه تعداد مشاوران نمي شود جبران كرد. «راهكارها» در واقع «آرزو ها» است و بيشتر نقل آن مثل قديمي است كه فردي با سطل ماستي لب دريا نشسته بود. رهگذري از او پرسيد چه مي كني؟ گفت دوغ درست مي كنم. رهگذر گفت اينكه نمي شود. مرد گفت مي دانم اما اگر بشود چه مي شود!! اين منشور هم فارغ از صغري و كبرايش به بن بست مي رسد. آنها خود بهتر مي دانند كه اين طوري دوغ درست نمي شود.
يكي ديگر از كاربران بالاترين نوشته است: اين موش و گربه بازي ها چيست؟ من با بدبختي چند نفر را روز 25 بهمن آوردم خيابان، حالا از من مي پرسند پس چي شد و من جوابي ندارم.
كاربر ديگري نوشته است: همين رفتارها و فراخوان ها و بيانيه هاست كه باعث مي شود از طرف رسانه هاي طرفدار رژيم مسخره بشويم. مي توان نتيجه گرفت كه با اين شوراي هماهنگي و امثال آن، جمهوري اسلامي 20 سال ديگر سر جاي خود باقي است.

 



صدر: جامعتين هيئت سه نفره را بهترين تركيب در پيشبرد اهداف اصولگرايان مي داند

نايب رئيس دوم مجلس گفت رئيس جمهور و جامعتين تشكيل هيئت سه نفره را بهترين تركيب براي پيگيري اهداف اصولگرايان مي دانند.
سيدشهاب الدين صدر، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، حركت رئيس جمهور را در تشكيل هيئت سه نفره بسيار مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: قبل از انتخابات مجلس هشتم نيز رئيس جمهور اين اقدام را انجام داد.
وي بر همين اساس به جمع 15نفره اي كه در آن زمان رئيس جمهور از آنها دعوت كرد، اشاره و تصريح كرد: در آن جمع 9 نفر مسئول پيگيري اجرايي بودند كه بعد از آن هيئت 5+6 تشكيل و بنده به عنوان دبير اين شورا انتخاب شدم.
نايب رئيس دوم مجلس در ادامه تشكيل اين شورا را اقدام موفقي در راستاي وحدت بيشتر اصولگرايان عنوان كرد كه براساس آن اكثريت مجلس هشتم نمايندگان اصولگرا بودند. وي حضور 220 نماينده اصولگرا در مجلس را دستاورد بسيار مهمي دانست كه با وحدت همه نيروهاي اصولگرا ايجاد شد و افزود: در حال حاضر نيز احمدي نژاد اقدام بسيار درستي را انجام داد و طي جلسه اي، از 30 نفر از چهره هاي شاخص اصولگرا دعوت كرد. صدر با بيان اينكه در آن جلسه رئيس جمهور پيشنهاد كرد آقايان ولايتي، حداد عادل و عسگراولادي مسائل و موضوعات مربوط به جلسه و مسائلي كه مطرح شده بود را پيگيري كنند، اظهار داشت: قرار شد در جلسه اي با حضور رئيس جمهور تصميم گيري نهايي صورت و عمليات اجرايي آن براي انتخابات آينده مجلس انجام گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه اين سه نفر جلسات خوبي را برگزار كرده اند و با احمدي نژاد نيز جلسه داشته و مسائل را تبادل نظر كرده اند، اظهار داشت: در انتخابات قبلي مجلس، جبهه متحد اصولگرايان به صورت منظم جلساتي با آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي برگزار كرد تا هماهنگي لازم ايجاد و از مسائل مختلف كسب رهنمود و تكليف شود. عضو هيئت رئيسه مجلس نشست هاي جامعتين و بازنگري در منشور اصولگرايي را در راستاي وحدت اصولگرايان بسيار موثر و موجب خرسندي جبهه اصولگرايان دانست و افزود: اين اقدام جامعتين در حضور گسترده اصولگرايان در انتخابات آينده مجلس بسيار تاثيرگذار خواهد بود.
وي با تاكيد بر اينكه رئيس جمهور و جامعتين تشكيل هيئت سه نفره را بهترين تركيب براي پيگيري و ايجاد طراحي ساختار در پيشبرد اهداف اصولگرايان مي دانند، خاطر نشان كرد: بايد همواره در دفاع از انقلاب، رهبري و حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي تلاش كرد.

 



جليلي : از دوران فتنه عبور كرده ايم عده اي در داخل عمله ضد انقلاب شده اند

نماينده رهبر معظم انقلاب و دبير شوراي عالي امنيت ملي ضمن ديدار با مراجع عظام در قم تاكيد كرد كه اكنون از دوران فتنه عبور كرده ايم و عده اي در داخل كشور عمله ضدانقلاب شده اند.
دكتر سعيد جليلي كه روز پنجشنبه 5/12/89 براي شركت در هفتمين اجلاس سالانه جامعه مدرسين و علماي بلاد به قم رفته بود با آيات عظام مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني و نوري همداني نيز ملاقات كرد و گزارشي از مهمترين مسائل داخلي و تحولات منطقه اي و بين المللي ارائه كرد.
مراجع معظم تقليد نيز در اين ديدارها نقطه نظرات و رهنمودهاي لازم را براي پيشبرد اهداف و آرمان هاي انقلاب اسلامي ارائه كرده و براي موفقيت نظام جمهوري اسلامي ايران دعا كردند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي در اجلاسيه سراسري جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز طي سخناني گفت: در طول سال هاي پس از انقلاب شكوهمند و برقراري نظام جمهوري اسلامي ما شاهد كارشكني ها و تحريم هاي فراوان مستبداني همچون آمريكا بوده ايم كه بنا به اعتراف بسياري از كشورها نه تنها اين موانع باعث ضعف ايران نشده، بلكه ملت و كشور ايران توانسته با پشت سر گذاشتن اين موانع به رشد اقتصادي و علمي خوبي دست يابد.
وي خاطرنشان كرد: انقلاب ايران در شرايطي صورت گرفت كه انحصار قدرت هاي خاصي بر جهان حاكم بود و بسياري از عرصه ها را به تصرف خود درآورده بود و اتفاقا يكي از ويژگي هاي مهم انقلاب ما اين است كه در آن دوران و با وجود تسلط آنها بر قدرت سخت نظامي و نرم به پيروزي رسيد.
جليلي گفت: عرصه اي كه ما امروز در صحنه بين الملل با آن روبرو هستيم، عرصه اي خالي نيست و تمام آنچه كه امروز در عرصه نرم افزار مايه قدرت ماست از سوي اين كشورها به عنوان نقطه ضعف و اتهام عليه ما مطرح مي شود. وي تصريح كرد: اگر در اين موقعيت هوشمندي لازم را نداشته باشيم، تمام توان ما تنها صرف موقعيت انفعالي و دفاع مي شود.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در ادامه با اشاره به جريان فتنه در دوران انتخابات و بعد از آن، گفت: بيستم خرداد سال 87 اوباما در نامه اي به مقام معظم رهبري به صراحت اعتراف مي كند كه بدون جمهوري اسلامي ايران مسائل منطقه و بين الملل حل نخواهد شد و اين در حالي است كه لحن او بعد از اتفاقات انتخابات در كشور به كل عوض مي شود و خيالات موهومش جان دوباره مي گيرد.
وي ادامه داد: در اين مقطع عنوان اين اتفاق فتنه نيست و ديگر روشن است كه اين جريان، جرياني ضد انقلابي است و عده اي در خارج از كشور طراحي و عده اي نيز در داخل نقش عمله را بازي مي كنند.
وي در پايان با اشاره به تحريم هاي فراوان آمريكا عليه ايران، افزود: در قطعنامه 1929 آمريكا ايران را تحريم اقتصادي كرد و اين در حالي است كه در اين مقطع زماني ايران نه تنها گرفتار آن نشد بلكه با كمك ملت فهيم يك جراحي بزرگ اقتصادي تحت عنوان هدفمند كردن يارانه ها را با موفقيت پشت سر گذاشت.

 



موسسه بروكينگز: براندازي حكومت ايران ممكن نيست

موسسه بروكينگز در ارزيابي شرايط ايران نوشت سيستم سياسي جمهوري اسلامي به نوعي است كه احتمال وقوع براندازي در ايران ممكن نيست.
به گزارش مشرق؛ دانيل ال.بايمن، از پژوهشگران ارشد در مركز مطالعات خاورميانه «سابان»، در مطلبي كه در وب سايت موسسه «بروكينگز» منتشر شده است، مقايسه اي تحليلي از تشابهات و تفاوت هاي شرايط ايران با كشورهاي عربي از جمله تونس و مصر ارائه كرده است.
نويسنده در مقدمه مطلب خود اشاره مي كند كه پس از موفقيت جنبش هاي اعتراضي در تونس و مصر اكنون بسياري از تحليل گران آمريكايي به ايران چشم دوخته و اين كشور را محل وقوع يكي از تحولات سياسي آينده مي دانند.
ليكن تفاوت هاي ماهوي كه ميان اغتشاشات تهران در سال 88 بود و تحولات عميق منطقه اي كه در شمال آفريقا و جنوب غرب آسيا اتفاق افتاده را ناديده انگاشته اند؛ البته قابل ذكر است كه يكي از مهمترين وجوه تمايمز اين اعتراضات مردمي اين است كه ريشه خيزش عمومي كشورهاي عربي را بايد در استكبارستيزي و عدالتخواهي و اسلام خواهي آنان جستجو كرد؛ و در حالي كه اعتراض آنها به ديكتاتورهايي است كه از اقمار آمريكا و رژيم صهيونيستي محسوب مي شوند و از حمايت بي دريغ آنها در چند دهه بهره برده اند، اما اعتراضات مخالفان جمهوري اسلامي به نظامي است كه ده ها سال است بر اردوگاه استكبار جهاني و بي عدالتي غرب تاخته است.
تحليل گر مركز مطالعات خاورميانه «يابان» در ادامه مطلب خود مي افزايد: حكومت هايي مثل بن علي و مبارك عده معدودي نورچشمي و اطرافيان وفادار داشتند كه در مواقع بحراني مي توانستند به آن ها كمك كنند. ولي سيستم سياسي جمهوري اسلامي به نوعي است كه طيف بسيار گسترده، نهادهاي متعدد و افراد پرشماري را شامل مي شود و احتمال وقوع براندازي در ايران ممكن نيست.
در ادامه اين گزارش آمده است: ممكن است برخي از نهادها يا جناح هاي حكومتي در برابر يكديگر بايستند، يا به عنوان نمونه از رئيس جمهور انتقاد كنند، ولي در برابر وقوع اعتراضات همه اين ها با يكديگر متحد خواهند شد.
تفاوت ديگر شرايط ايران با كشورهاي عربي كه به نوع خود تناقض ديگري است نقشي خواهد بود كه آمريكا در واكنش به تحولات در ايران مي تواند ايفا كند. در مورد ايران با توجه به روابط تيره دو دولت و با توجه به اين كه دولت آمريكا در ايران نفوذ چنداني ندارد، دولت باراك اوباما مي تواند با صراحت و شجاعت بيشتري از معترضان حمايت كند.
دانيل بايمن مي افزايد كه عدم موفقيت آمريكا و غرب در متوقف كردن برنامه هاي هسته اي ايران قاعدتا موجب خواهد شد كه آمريكا به سمت اعمال فشار بيشتري به ايران تمايل پيدا كند، با توجه به اين كه تلاش هاي دو سال اخير براي مذاكره با ايران دستاورد چنداني نداشته، آمريكا با شدت عمل در برخورد با ايران چيزي را از دست نمي دهد. باراك اوباما با حمايت فعال تر از معترضان در ايران مي تواند به نفع موقعيت خود بهره برداري كرده و انتقادهاي موجود در خصوص كندي و انفعال در حمايت از معترضان مصر را خنثي كند.
البته در عمل حمايت آمريكا از دموكراسي در ايران مي تواند نتايج گوناگوني داشته باشد. با تمركز تبليغاتي در سطح جهان روي معترضان در ايران عملا هزينه سركوب آن براي حكومت سنگين تر خواهد شد. ولي حمايت آمريكا حتي اگر در حد حمايت معنوي و تبليغاتي باقي بماند نيروهاي انقلابي ايران را مطمئن خواهد ساخت كه آمريكا پشت اين ناآرامي هاست و بنابراين آن ها راحت تر به مقابله خواهند پرداخت.

 



وزير اطلاعات خبر داد دستگيري دو مهره كليدي وابسته به سيا و منافقين در ارتباط با اغتشاش 25 بهمن

وزير اطلاعات اعلام كرد كه دو تن از اعضاي وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) و منافقين كه نقش كليدي و برنامه ريز در اغتشاش 25 بهمن داشته اند توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير شده اند.
حجت الاسلام «حيدر مصلحي» پنجشنبه شب در برنامه «ديروز، امروز، فردا» با تشريح فعاليت ها و دستاوردهاي بزرگ دستگاه اطلاعاتي كشور طي 32 سال گذشته به بررسي اتفاقات اخير كشور پرداخت.
وزير اطلاعات به آنچه در 25 بهمن اتفاق افتاد اشاره كرد و گفت: قضيه 25 بهمن ادامه فتنه است، اما نقطه عطف است به اين معنا كه استكبار همه هزينه خود را كرد كه از 25 بهمن استفاده كند و فتنه گران هم همراهي كردند.
وي افزود: از آن نظر اين قضيه نقطه عطف بود كه مشي مقام معظم رهبري در مقابله با فتنه كه همانا دفع حداقلي و جذب حداكثري بود، اثرات خود را نشان داد و ما شاهد ريزش بسيار قابل توجهي در جريان فتنه بوديم، آنچه باقي مانده ضد انقلاب است. عده اي كه فريب اينها را خورده بودند، از اين جريان جدا شدند و در 25 بهمن آنچه به ميدان آمد با همه سرمايه گذاري ها افتضاح بزرگي بود و شبكه هاي ماهواره اي صحنه هايي را پخش كردند كه دستكاري شده از فتنه هاي قبل بود و چند صحنه هم از جمعيت عادي نشان دادند كه آمده بودند خريد شب عيد انجام دهند.
وي ادامه داد: آنها كه آمدند جزو منافقين و جريان ضدانقلاب بودند كه جمعيت بسيار اندكي بوده اند، در 25 بهمن بازهم عده ديگري متوجه شدند كه درگيري ميان ضدانقلاب و نظام است، البته برخي هم هنوز متوجه نشده اند، اما به هر حال مسيري كه نظام طي مي كند، براساس دفع حداقلي و حذف حداكثري است كه تاكنون جواب داده است و جريان فتنه علي رغم سرمايه گذاري هاي سنگين جمعيت بسيار اندكي را توانست جمع كند كه آن هم با مردم عادي، كه در منطقه خيابان انقلاب براي خريد شب عيد آمده بودند مخلوط شده بود.
وزير اطلاعات در ادامه گفت: در 25 بهمن جريان نفاق به صورت جدي به ميدان آمد، و چند نفر هم به دست اين افراد شهيد شدند و البته فردي در اين رابطه دستگير شده است كه اسلحه و ماموريت داشته و افرادي را شهيد كرده است. دستگيري اين فرد موفقيت بزرگي است؛ چرا كه جريان نفاق در حال خارج كردن او از كشور بود. دستگيري اين فرد اطلاعاتي خوبي به دست مي دهد، نكته اي كه بايد به آن توجه كرد.
وي در ادامه گفت: يكي از افرادي كه با سي.آي اي در ارتباط بوده و برنامه ريزي هاي قابل توجهي داشت، اطلاعاتي را در صحنه به دست آورده بود. اين فرد از قبل مورد شناسايي و رصد قرار گرفته بود و در 25 بهمن دستگير شد.
وي ادامه داد: يكي از اقدامات قابل توجه سرويس هاي اطلاعاتي در اين فتنه استفاده از شبكه هاي مجازي براي ايجاد شبكه هاي اجتماعي بود، البته شبكه هاي اجتماعي آنها شناسايي شده و بخش قابل توجهي از عناصر آن مورد هدايت قرار گرفتند، در 25 بهمن جريان فتنه علي رغم سرمايه گذاري سنگين در شبكه هاي مجازي نتوانست در شبكه هاي اجتماعي كاري از پيش ببرد، تنها بهائي ها و سلطنت طلب ها و منافقين بودند كه اينها هم شبكه هاي اجتماعي ندارند.
لزوم تدبير
در دستگيري سران فتنه
وزير اطلاعات درباره دستگيري سران فتنه نيز گفت: اين كار بايد با يك تدبير و مديريت قابل توجه جلو برود، البته دستگاه قضايي اقداماتي كرده اند و پرونده هاي سنگيني عليه سران فتنه تشكيل شده است كه بايد اقدامات متناسب با آن انجام گيرد. ما به عنوان دستگاه اطلاعاتي جمع آوري هايي در اين زمينه داشته ايم و اقدامات بعدي در اين زمينه انجام مي شود.
فتنه ريشه در 20 سال گذشته دارد
مصلحي در ادامه تصريح كرد: براي شناخت فتنه 88 به نظر من ما بايد به قبل از 20 سال گذشته هم برگرديم به آن زمان كه انقلاب و مهندسي آن توسط افرادي زير سؤال مي رفت، بايد به قبل از انقلاب برگرديم و به زماني كه حضرت امام(ره) تئوري ولايت فقيه را مطرح كرده بود، بايد ديد چه كسي با ايشان همراهي مي كرد و از همراهي خود چه هدفي را دنبال مي كرد. در انقلاب در برهه هاي مختلف افرادي در مصادر قدرت قرار مي گيرند كه همه اينها بايد كنكاش شوند و بدون اين كنكاش ها نمي توان به بصيرت درباره فتنه رسيد.
وزير اطلاعات يادآور شد: در فتنه 88، بحث انتخابات تنها يك بهانه بود كه با آن به اهداف خود برسند، بايد بررسي كنيم كه در دوران نخست وزيري موسوي چه كساني اطراف ايشان را گرفته بودند و ارتباطات قابل توجه اينها و هسته اي كه بعدها تشكيل مي دهند و نام آن را زيست مسلماني مي گذارند، بايد بررسي شود. وي افزود: جلساتي كه اينان در مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري تشكيل مي دهند و در آنجا طراحي هايي مي كنند ارتباطات اينان با بيرون از كشور قابل توجه است.
وزير اطلاعات در پاسخ به اين سؤال كه آيا اسناد و مداركي هم در اين زمينه داريد؟ گفت: اسناد و مدارك موجود است و جزواتي در اين زمينه در حال تهيه مي باشد.
وي تصريح كرد: ما در بازرسي از دفتر يكي از عناصر اين مجموعه جزوه اي به دست آورديم كه وقتي آن را مطالعه كرديم، ديديم دقيقا طراحي حركت فتنه است.
وي افزود: يكي از نكاتي كه در اين جزوه مشاهده مي شود، اين است كه هيچ بحثي از دين نمي بينيد. برآيند من اين است كه اين جزوه براندازي دين در ايران را دنبال مي كند. البته بحث هايي از مراجع و علما هم در اين جزوه مطرح مي شود، اما اينها ابزاري براي رسيدن به آن هدف است. در بررسي هايي كه روي اين جزوه شد و تطبيق هايي كه انجام شد، ادبيات اين جزوه و پاراگرافهايي كه در آن به كار رفته است، ادبيات حزب توده است.
تدوين بيانيه هاي موسوي
توسط عامل منافقين
وي در ادامه به ارتباط سران فتنه با خارج از كشور اشاره كرد و گفت: فردي به نام اردشير اميرارجمند كه مشاور موسوي است و بيانيه هاي او را تدوين مي كرد ارتباطش با نفاق روشن است. اين فرد در سال گذشته دستگير و براساس رافت اسلامي آزاد شد. اما پس از آزادي با طراحي منافقين از كشور فرار كرد و مدتي در استراسبورگ در منزل برادرش كه جزو عناصر اصلي منافقين است، مخفي شد و از همان جا هم بيانيه ها را طراحي مي كرد.
پيام دستگيري ريگي
وزير اطلاعات در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به دستگيري ريگي توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: ريگي يك شرور معمولي و منطقه اي نبود، بلكه يك مزدور خودفروخته و وطن فروش بود و قساوتش روشن و آشكار بود و حمايتهاي سنگين و قابل توجهي از او در سرويس هاي كشورهاي مختلف مي شد و ناتو با او در ارتباط بود. با وجود همه اينها سربازان گمنام امام زمان(عج) توانستند در يك حركت قابل توجه كه هنوز هم براي سرويس هاي استكباري از جمله آمريكا، قابل شناسايي نيست، او را دستگير كنند و اين سرويس ها از اين اتفاق ضربه سنگيني خوردند.
مصلحي تصريح كرد: پيام اين اتفاق براي ساير سرويس هاي اطلاعاتي اين بود كه ما چقدر به فعاليت هاي آنها اشراف داريم. حتي ما برنامه ريزي كرده بوديم كه اگر به هر دليلي نتوانستيم هواپيما را متوقف كنيم، او را چگونه در كشور مقصد دستگير كنيم.

 



رئيس سرويس همكاري نظامي روسيه: مسكو به دنبال راه هايي براي تقويت همكاري نظامي با ايران است

يك مقام عالي رتبه نظامي روس اعلام كرد كه مسكو به دنبال راه هايي براي تقويت همكاري نظامي اش با ايران است.
ميخاييل ديمتريوف، رئيس سرويس همكاري نظامي-فني روسيه روز پنج شنبه در گفت وگو با روزنامه كامرسانت گفت كه چهارمين دور تحريم هايي كه شوراي امنيت سازمان ملل در ماه ژوئن عليه ايران اعمال كرد به صنعت دفاعي روسيه آسيب رساند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ديمتريوف گفت اما مسيرهايي وجود دارد كه ما مي توانيم آنها را دنبال كنيم. ما به مذاكره با ايران در چارچوب اين احتمالات ادامه خواهيم داد.
چهارمين دور تحريم هاي شوراي امنيت فروش انواع جديد تسليحات سنگين از جمله سيستم زمين به هواي اس-300 به ايران را ممنوع كرد.
اما روسيه موفق شد سيستم دفاع هوايي كوتاه برد تور را به ايران بفروشد.
رئيس سرويس همكاري نظامي- فني روسيه با بيان اين كه مسكو قصد دارد سيستم هاي موشكي جديدي را كه تحت قوانين بين المللي اجازه آن را دارد به تهران بفروشد، افزود: ما فهرستي از حوزه هاي احتمالي همكاري را با ايران فراهم كرده ايم و اين فهرست بسيار طولاني است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14