(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 اسفند 1389- شماره 19873

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سيدعزت الله ضرغامي در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران :
غربي ها نمي توانند در مقابل انقلاب اسلامي بايستند
آيت الله امامي كاشاني: توطئه دشمنان در 25 بهمن حجت را بر همه تمام كرد
امام جمعه قم: ملت ها بايد سازمان ملل جديدي را شكل بدهند
آغاز فروپاشي اسرائيل ، صهيونيست ها چمدان هايشان را براي فرار بسته اند
نجات يك فروند تانكر ايراني سيفا از چنگ دزدان دريايي
محمد رويانيان: سهميه سوخت ويژه نوروزي 25 اسفند واريز مي شود
وزيرنيرو: ايران در صنعت برق به خودكفايي رسيد
جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:
ملت ايران با اتصال به ولايت فقيه فتنه هاي داخلي را سركوب كرد
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: يارانه دارو حذف نمي شود
اعضاي جامعه مدرسين و علماي كشور محاكمه فتنه گران را خواستار شدند
اخبار ادبي و هنري



سيدعزت الله ضرغامي در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران :
غربي ها نمي توانند در مقابل انقلاب اسلامي بايستند

رئيس سازمان صدا و سيما گفت: غربي ها و وابستگانشان متوجه شدند كه نمي توانند در مقابل انقلاب اسلامي بايستند و اشتباهات زيادي از خود نشان مي دهند. حضور به موقع مردم كشورمان در صحنه ها و تجمعات باعث نااميدي دشمنان شده است.
به گزارش فارس، عزت الله ضرغامي، رئيس سازمان صدا و سيما در سخنان پيش از خطبه هاي اين هفته نمازجمعه تهران با اشاره به تحولات اخير منطقه گفت: امروز در اين بيداري عظيم اسلامي كه منطقه و حتي تمام دنيا را فرا گرفته نقش نمازجمعه بي بديل است. بسياري از اين تجمعات با نمازجمعه آغاز مي شود، شكل مي گيرد، هدايت مي شود و در نمازجمعه توطئه هاي دشمنان خنثي مي شود و امروز جهان به تاثيرگذاري نمازجمعه آگاه شده است.
وي ادامه داد: اگر در راه خدا مشكلاتي پيش آيد، نبايد نااميد شد زيرا پيروزي نهايي از آن افرادي است كه پاي در راه خدا مي گذارند و سختي ها را تحمل مي كنند.
ضرغامي با اشاره به يكي از آيه هاي قرآن كريم تصريح كرد: فردي كه با دشمنان خدا و رسول او دوستي كند، ايمان به خدا و روز جزا ندارد. اگر شما به خدا و روز قيامت ايمان داريد، با دشمنان خدا دشمني كنيد نه دوستي ولو اين افراد پدران، فرزندان و هم حزبي هاي شما باشند.
وي در ادامه با اشاره به ماجراي نوح و فرزندش اظهار داشت: فرزندان آنجا كه خواستند كه بين انسان با خدا و رسولش حائل شوند، بايد آنها را كنار گذاشت.
رئيس سازمان صدا و سيما افزود: مقام معظم رهبري بارها اعلام كرده اند كه در حرف هايي كه مي زنيد و فعاليت هاي حزبي و گروهي، حق را زير پا نگذاريد و بايد به عدالت رفتار كنيد و همه مي دانيم كه ايمان ها به چند دسته مقطعي، گذرا، عاريه اي و واقعي تقسيم مي شوند و فردي كه در راه خدا قدم بردارد ايمان واقعي در او تثبيت مي شود.
ضرغامي ادامه داد: حزب الهي هاي واقعي افرادي هستند كه ايمان به خدا و رسول او دارند و در اين راه ثابت قدم هستند و با افرادي كه در مقابل رسول خدا و امامان او مي ايستند، دوستي و رفاقت نمي كنند و مرزبندي مشخصي با آنها دارند.
وي در ادامه سخنانش تصريح كرد: افرادي كه در مقابل خدا و رسولش مي ايستند، فكر نكنند كه در محاسبات سياسي و دنيوي خود اگر جايي در حاشيه در مقابل حكم ولي امر ايستاده اند و مي خواهند محبت هاي ظاهري و مقطعي را براي خود كسب كنند، اين محبت ها براي آنها ماندني مي شود. نبايد به محاسبات دنيوي دل خوش كرد زيرا عزت در همراهي با خدا و رسولش است و اين فراز و نشيب هاي سياسي حقايق را براي بسياري از سياسيون روشن كرده كه آنچه ماندگار است و باقي مي ماند و مايه عزت بين مردم در دنيا مي شود، همراهي با خدا، رسولش و ولي امر اوست.
رئيس سازمان صدا و سيما با بيان اينكه وقايع روز دنيا ارتباط مستقيم با انقلاب اسلامي ايران دارد، گفت: اين حوادث در واقع يكي است و اين بيداري عظيم از قاره آفريقا تا خليج فارس كشيده شده است و دو حكومت وابسته به غرب يعني مصر و تونس سرنگون شدند. امروز ظرفيت بالاي اسلام براي مردم بيشتر شده است.
رئيس سازمان صدا و سيما ادامه داد: رئيس مركز مطالعات استراتژيك فرانسه اعلام مي كند كه مصري ها خواهان حكومتي بر پايه اسلام هستند، وي برگزاري مكرر انتخابات در ايران را نشانه دموكراسي اسلامي دانسته و مي گويد مغايرتي بين دموكراسي و اسلام نيست. همچنين تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام مي كند، تصاويري كه از تحولات مصر پخش مي شود، شبيه تصاوير انقلاب اسلامي ايران است.
ضرغامي با اشاره به اظهارات خاوير سولانا خاطرنشان كرد: اين فرد اظهار داشته، ايران رهبري منطقه خاورميانه را به دست گرفته و به يك قدرت رده اول جهاني تبديل شده است. همچنين فريد زكريا تحليلگر معروف آمريكايي قيام مردم مصر را يادآور خاطرات انقلاب ايران دانست و سفير سابق آمريكا در قاهره اعلام كرده آمريكا براي هر گونه همكاري با نهادهايي كه قدرت را در مصر به دست مي گيرند، آماده است اما اين مشروط به ايجاد يك رژيم لائيك است.
ضرغامي در بخش ديگري از سخنانش به اظهار نظر رهبران اخوان المسلمين مصر اشاره كرد و گفت: يكي از رهبران اخوان المسلمين اعلام كرده، هدفشان تنها سرنگوني مبارك نيست بلكه تشكيل يك حكومت اسلامي در مصر است و همچنين عضو ارشد اين حزب نيز اظهار داشته، من از امام خامنه اي و تمام كساني كه از انقلاب مصر حمايت مي كنند، متشكرم و اميدوارم حكومت خوبي مثل حكومت ايران و رئيس جمهور شجاعي مثل احمدي نژاد داشته باشيم.
وي ادامه داد: سخنراني مقام معظم رهبري بارها از تريبون رسمي در مصر قبل از پيروزي انقلاب شان پخش شد و رهنمودهاي ايشان به صورت گسترده در بين جوانان مصري رد و بدل مي شود. امروز وعده الهي محقق شده و آرمان هاي بلند امام و استقامت مردم ايران به بار نشسته است و اين براي ما افتخار است.
ضرغامي در ادامه خاطرنشان كرد: حال در اين شرايط كه هر ايراني به انقلاب و نظام خود افتخار مي كند، دشمن به دنبال چاره اي بود كه بگويد انقلاب اسلامي ناكارآمد است، لذا به وابستگان و مزدورانش در داخل گفت، به بهانه اي چند نفر را به خيابان ها بياورند و سطل آشغال ها را آتش بزنند تا آنها با رسانه هايشان به جهان بگويند ايراني كه شما به دنبال آن هستيد، مردم خودش هم آن را نمي خواهند. اين يك توطئه بزرگ و شرم آور بود.
وي افزود: به همين دليل اين افراد اعلام كردند 25 بهمن ماه مي خواهيم راهپيمايي مستقلي براي حمايت از مردم مصر و تونس انجام دهيم در حالي كه مردم در روز 22 بهمن راهپيمايي عظيمي را رقم زده بودند.
ضرغامي خطاب به اين افراد اظهار داشت: شما كه به خيابان ها آمديد و گفتيد نه غزه نه لبنان، بايد بگوييد جانم فداي مبارك. شما كه نمي توانيد از لاك خود بيرون بياييد و بگوييد حالا طرفدار مردم مصر و تونس هستيد. جهت گيري مردم مصر و تونس ضد آمريكايي است.
رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به سران فتنه تأكيد كرد: اين عده معدودي كه براي همه مردم و برخي از خواص كه به دليل شرايط خاصي در گذشته همراهي هايي با آنها مي كردند، شناخته شده اند و جايگاه شان از بين رفته. اين افراد براي دشمن خوراك تبليغاتي آماده كرده اند.

 



در خطبه هاي نماز جمعه تهران مطرح شد
آيت الله امامي كاشاني: توطئه دشمنان در 25 بهمن حجت را بر همه تمام كرد

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به بيانات بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گفت: هركس در مقابل انقلاب بايستد از بين مي رود.
وي با بيان اين كه امام خميني فرمودند «هركدام از ما در مقابل انقلاب بايستيم از بين مي رويم» گفت كه امروز و بعد از فتنه سال گذشته و فتنه 25 بهمن معني «ما» را مي فهمم.
آيت الله محمد امامي كاشاني با اشاره به وضعيت مسلمانان در ليبي، مصر، تونس و ديگر كشورها، تحولات اين كشورها را در راستاي اهداف و آرمانهاي اسلام و انقلاب اسلامي ايران توصيف كرد و افزود: جهان اسلام امروز به دنبال بيداري كه پيامبر(ص) و امام خميني(ره) به دنبال آن بودند در حركت هستند.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نمازجمعه اين هفته تهران ضمن تاكيد بر ضرورت تفكر و تعقل اظهار داشت: بايد با عصاي سنت بر قله رفيع وحي وارد شد تا به خوبي آن را فهميد، چرا كه انديشيدن معيار كتاب و سنت است.
وي با اشاره به مسائل روز و حادثه 25 بهمن ماه اشاره كرد و گفت: مردم در 22 بهمن در سراسر كشور با شور و هيجان در صحنه حضور يافتند و حماسه آفريدند و شور و هيجان خود را به تمامي دنيا نشان دادند ولي در 25 بهمن ماه برخي آقايان مردم را به خيابانها دعوت كردند كه گروه اندكي نيز به تبعيت از آنها به خيابانها آمدند.
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به بيانات بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران گفت: هركس در مقابل انقلاب بايستد از بين مي رود وي با بيان اين كه امام خميني فرمودند «هركدام از ما در مقابل انقلاب بايستيم از بين مي رويم» گفت كه امروز و بعد از فتنه سال گذشته و فتنه 25 بهمن معني «ما» را مي فهمم.
آيت الله امامي كاشاني همچنين با تاكيد بر اينكه به گفته حضرت علي(ع) حق را بايد با تفهم و تعقل ياد گرفت، يادآور شد: ولايت خط مستقيم است كه پرچم اين ولايت آن روزها بر دوش امام خميني(ره) و امروز بر دوش رهبر انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي است لذا اگر پرچم و پرچمداران را ببينيم و به خوبي بشناسيم، بايد به تكليف خود پي ببريم چرا كه امروز روز ترديد نيست.
وي همچنين با بيان اينكه يكي از اخلاق هايي كه بايد امروزه مد نظر قرار گيرد، اخلاق رسانه اي است، خاطرنشان كرد: اين اخلاق خاص است چرا كه ظرافت بسياري دارد و رسانه ها بايد با دقت به اين اخلاق توجه كنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: رسانه هاي علاقمند به انقلاب بايد تشكيلاتي ايجاد و اين اخلاقي را مطرح كنند كه در آن فقه و فكر وجود داشته باشد.
آيت الله امامي كاشاني افزود: گاهي برخي جرايد و رسانه ها مطالبي را مطرح مي كنند كه مصلحت آن كم است لذا آنها بايد دنيا و كشور را ببينند.
وي با بيان اينكه بايد حق را فهميد و آن را تبيين كرد، گفت: اگر حق در خصومات و مجادله ها وارد شود، پايمال خواهد شد لذا بايد حق را فهميد و راه را به درستي انتخاب كرد.
خطيب موقت نمازجمعه اين هفته تهران در خطبه دوم اين نماز به مسائل جهان اسلام اشاره كرد و با بيان اينكه دنياي اسلام با يك بيداري روبه رو شده است، گفت: جهان اسلام غرب زده بود و حالا هم همين طور است.
آيت الله امامي كاشاني در مورد معناي غرب زدگي گفت: غرب به خاطر تكنولوژي و قدرت خود، وحي و نبوت را كه جزو خوديت ملت اسلام بود، از ملت و امت اسلام گرفت و با قدرت ها و حكامي كه در اين كشورها گذاشت، آنها را پوچ كرد.
وي با بيان اينكه البته غرب نيز هم اكنون به پوچي رسيده است، گفت: البته غرب به خاطر قدرت خود همچنان مغرور باقي مانده اما اين ملتها هستند كه امروزه فهميده اند كه به پوچي رسيدند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جهان اسلام امروز به دنبال بيداري اي كه پيامبر(ص) و امام خميني(ره) به دنبال آن بودند، در حركت هستند.
آيت الله امامي كاشاني همچنين به وضعيت مسلمانان ليبي، مصر، تونس و ديگر كشورهاي عربي و اسلامي اشاره كرد و گفت: قرآن مي گويد علما و روحانيون بايد كتاب خدا را حفظ كنند لذا امروز روزي است كه بايد وحي و اسلام را به دنيا توضيح داد.
وي يادآور شد: علما بايد امروز مطالب را به جامعه بگويند و اين يك وظيفه است.
عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به علما، نويسندگان و استادان گفت كه از مردم و قدرتها نترسند بلكه از خدا بترسند و وحي، عدالت و دين را بيان كنند تا جوانان و مردم روشن و آگاه شوند.
آيت الله امامي كاشاني خاطرنشان كرد: امروز قلم به دستان دنياي اسلام مخصوصا كشور مصر كه داراي نويسندگان قوي است، بايد حركت كنند و در جامعه به روشنگري بپردازند چرا كه امروز امت اسلام بيدار شده ولي اهل نظر بايد دين را بيان كنند.
وي با تاكيد بر اينكه امروزه بايد اهميت انقلاب اسلامي و الگو بودن آن را در مدارس، دانشگاهها و حوزه هاي علميه با استدلال بيان كرد، گفت: بيان اصل اسلام و اعلام وظايف آن در بيداري مسلمانان جهان، برعهده نويسندگان و دانشمندان است.
امام جمعه موقت تهران همچنين در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: امروز رسانه ها و جرايد بايد انقلاب اسلامي را به صورت تابلويي زيبا به دنيا نشان دهند و آن را به خوبي برجسته كنند؛ به اميد آنكه اين امر وسيله اي براي ظهور ولي عصر(عج) شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: مسئله وحدت و همدلي و در يك راستا حركت كردن وظيفه اي است كه از زمان پيامبر مرتبا به ما تاكيد شده است.

 



امام جمعه قم: ملت ها بايد سازمان ملل جديدي را شكل بدهند

امام جمعه قم با انتقاد از سكوت شوراي امنيت و كشورهاي غربي در برابر جنايت رئيس جمهور ليبي گفت: بر سازمان ملل خاك مرگ ريخته شده است و ملت ها بايد سازمان ملل جديدي را شكل بدهند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام سيدمحمد سعيدي در نمازجمعه اين هفته قم كه در شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) قم برگزار شد با گراميداشت 23 ربيع الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم تصريح كرد: مردم قم هنگام ورود بانوي كرامت به شهر قم، سنگ تمام گذاشتند و ايشان را چون نگيني پذيرايي كردند.
وي افزود: آن استقبال داراي پيام هاي فراواني بود كه امروز بسياري از آن پيام ها همچنان باقي است و شهر قم به عنوان شهر ولايت شناخته مي شود.
سعيدي ادامه داد: مردم قم در آن دوران در صحنه بودن خود را با استقبال از حضرت معصومه(س) نشان دادند و امروز هم آن بصيرت را كه همواره در ميان آنها موج مي زند با حركت يكپارچه در راه ولايت نشان مي دهند.
امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: در برابر فتنه 88 و 25 بهمن هم كه جلوه اي از اسلام ستيزي و استقلال ستيزي بود مردم قم در همين خط حركت كردند.
وي افزود: طراحان جريان فتنه 88 آمريكا و صهيونيست ها بودند و سران فتنه نيز مجري آن بودند و از بزرگان انتظار مي رود نفرت خود را از اين جريان ابراز كنند و اين ابراز انزجار بسيار موثر خواهد بود.
امام جمعه قم همچنين با اشاره به وقوع انقلابهاي اسلامي در منطقه تصريح كرد: امت اسلامي از يك عقده ديرينه و كهن رنج مي برند و چند دهه است كه مستكبران مردم مسلمان را تحقير مي كنند و به قرآن و پيامبر ما جسارت مي كنند كه بايد در برابر آنان ايستادگي لازم صورت مي گرفت.
سعيدي با اشاره به شعار لبيك حسين مردم بحرين در راهپيمايي ها و تجمعات خاطرنشان كرد: اين انقلابها نتيجه مظلوميت اباعبدالله(ع) است و دنياي كفر مي خواهد اسلامي بودن اين انقلابها را ناديده بگيرد.
وي همچنين خطاب به مردم مصر تصريح كرد: شوراي نظام حاكم در مصر دنبال رو رژيم نامبارك است و دولت مصر همچنان باقي است و مردم مصر بايد هوشيار باشند.
وي افزود: مردم انقلابي در تونس هم بايد مراقب باشند كه همان نخست وزير بن علي در راس حكومت است و بايد به طور اساسي به اين موضوع بيانديشند.
وي با اشاره به حوادث ليبي بيان داشت: اين حوادث بسيار تاسف بار است و وجدان هر آزاده اي را به درد مي آورد.
امام جمعه قم با بيان اينكه سؤال اين است كه چرا شوراي امنيت و كشورهاي غربي نسبت به جنايت رئيس جمهور ليبي واكنش نشان نمي دهند، تصريح كرد: بر سازمان ملل قانون جنگل حاكم است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: بر سازمان ملل خاك مرگ ريخته شده است و ملتها بايد سازمان ملل جديدي را شكل بدهند.

 



سرلشكر فيروزآبادي اعلام كرد
آغاز فروپاشي اسرائيل ، صهيونيست ها چمدان هايشان را براي فرار بسته اند

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به اتفاقات اخير در منطقه شمال آفريقا، اعلام كرد كه زنگ فروپاشي اسرائيل به صدا درآمده و صهيونيست ها چمدان هايشان را براي فرار از سرزمين هاي اشغالي بسته اند.
به گزارش دفتر ويژه رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي طي سخناني در جمع فرماندهان و مسئولان عالي رتبه نيروهاي مسلح با اشاره به آيات 76 و 78 سوره حج گفت: حقيقتا امروز مسلمانان جهان به اين آيات تمسك كرده گوش دادند چرا كه اينها كمال نگاه يك مسلمان را در ملت حضرت ابراهيم(ع) و عمق وحدتشان را نشان مي دهند.
فيروزآبادي ضمن حمايت از قيام ملت هاي مسلمان منطقه افزود: به ياري خدا نهضت بيداري اسلامي امروز بركات بسيار زيادي دارد كه خير آن و عزت آن متوجه مسلمين و مومنين است و خوف و رعب و ذلتش متوجه كفار، مشركين و منافقين خواهد بود.
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در خصوص عكس العمل رژيم اشغالگر قدس در مقابل موج بيداري امت اسلامي نيز گفت: با اطلاعاتي كه ما از اشغالگران صهيونيست داريم، روند فروپاشي رژيم غاصب صهيونيستي آغاز شده است و بسياري از صهيونيست ها چمدان هايشان را بسته اند و شمارش معكوس براي بازگشت صهيونيست ها به كشورهاي موطن اصليشان در حال انجام است و اين خوف و رعب و وحشت را مي شود در چهره و سخن سران رژيم صهيونيستي هر روز ديد.
وي خاطرنشان كرد: تا امروز دو نفر از سران رژيم اشغالگر قدس رسما اعلام كردند اسرائيل در حال فروپاشي است. البته آنهايي كه نگاه سياسي دارند، ممكن است تصور كنند كه صهيونيست ها دم از فروپاشي رژيم اشغالگر مي زنند كه حمايت آمريكا و غرب را جلب بكنند و براي خودشان مظلوم تراشي بكنند اما حقيقت اين است كه اين بار قضيه جوسازي نيست.
عضو شورايعالي امنيت ملي با بيان اين كه امروز عمارتي كه صهيونيست ها در سرزمين هاي اشغالي ساخته اند ترك هاي بزرگي برداشته، افزود: صداي شكستن اسكلت اين ساختمان به گوش مي رسد. البته معنايش اين نيست كه به زودي و ظرف چند روز اين اتفاقات مي افتد. قاعدتا سران صهيونيست ها به همراه ابرسرمايه داران آمريكا و غرب تلاش خواهند كرد كه اين خنجر را كه در پشت مسلمين فرو كرده اند، حفظ كنند و مقاومت هايي مشاهده خواهد شد اما اين مقاومت ها در برابر خيزش و بيداري اسلامي بي اثر است.
وي در بخش ديگري از سخنانش برنامه پنج ساله پنجم بسيج را پرمحتوا و مترقي و همگام با نگاه انقلابي و بينش حضرت امام(ره) و رهبري معظم انقلاب دانست و گفت: همان طور كه در اول برنامه نوشته اند امام خامنه اي فرمودند كه اجتهاد، تشخيص و فهم بايد در چارچوب برنامه و نه بيرون از برنامه باشد.
عضو شوراي عالي امنيت ملي سپس به محورهاي مهم براي بسيج اشاره كرد و گفت: چند چيز برايمان مهم است، يكي اين كه تدابير اولويت دار مقام معظم رهبري در اين برنامه رعايت شده باشد كه از جمله آنها نظامي بودن بسيجيان است.
وي با بيان اين كه بسيج دانش آموزي، بسيج دانشجويي، بسيج طلاب و بسيج اقشار، مسلح نيستند افزود: اينها سازمان هاي بسيجي هستند كه به امور انقلاب در ساختارهاي خودشان بايد بپردازند ولي هر بسيجي نظامي است و بايد مسلح باشد، آموزش نظامي ببيند و آمادگي دفاع مسلحانه را از انقلاب در صحنه هايي كه ولي امر و امام امت دستور دهد داشته باشد.

 



تازه ترين موفقيت ناوگروه نيروي دريايي ارتش مستقر درخليج عدن
نجات يك فروند تانكر ايراني سيفا از چنگ دزدان دريايي

ناوگروه نيروي دريايي ارتش مستقر در خليج عدن بار ديگر موجب ناكامي دزدان دريايي و نجات تانكر ايراني سيفا شد.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي، تانكر ايراني سيفا كه از بندر عين السخنا مصر به مقصد جزيره خارك در حركت بود، در خليج عدن مورد حمله سه فروند قايق دزدان دريايي قرار گرفت. براساس اين گزارش ناو گروه نيروي دريايي ارتش مستقر در خليج عدن با اقدام به موقع و آتش سنگين موجب ناكام ماندن دزدان دريايي شد و تانكر سيفا پس از دفع اين حمله و بدون هيچ آسيبي مسير خود را به سمت جزيره خارك ادامه داد. خاطر نشان مي سازد قايق هاي دزدان دريايي با وجود به همراه داشتن چندين نفر مسلح متواري شدند.

 



محمد رويانيان: سهميه سوخت ويژه نوروزي 25 اسفند واريز مي شود

رئيس ستاد حمل ونقل و سوخت كشور گفت: سهميه سوخت ويژه نوروز پيش از آغاز سفرها و احتمالا 25 اسفند در كارتهاي سوخت واريز مي شود.
به گزارش ايرنا، «محمد رويانيان» پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بروجرد افزود: از ابتداي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، مصرف سوخت در كشور كاهش چشمگيري پيدا كرده است.
وي اظهار داشت: در دو ماه گذشته، تغيير رفتار در جامعه مشهود بوده و رويكرد به سوي استفاده از حمل ونقل عمومي در جامعه ايجاد شده است.
رويانيان افزود: تغيير رفتار در مصرف سوخت يك دستاورد مهم است و در اين راستا اتفاقات خوبي رخ خواهد داد.
رئيس ستاد حمل ونقل و سوخت كشور گفت: سال آينده تغيير محسوسي در بحث سوخت نداريم كه باعث نگراني شود.رويانيان، بهبود مصرف از طريق اصلاح رفتار و تغيير الگوها و سيستم هاي مديريتي را از برنامه هاي سال آينده برشمرد.

 



وزيرنيرو: ايران در صنعت برق به خودكفايي رسيد

وزير نيرو گفت: ايران در صنعت برق خودكفا شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از جهرم، مجيد نامجو بعدازظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح پست 230 كيلوولت منطقه سيمكان جهرم اظهار داشت: از ابتداي امسال تاكنون نزديك به 45 هزار مگابايت توليد برق داشته ايم كه اين امر افتخار بزرگي براي ملت ايران است.
مجيد نامجو در لامرد گفت: تلاش هاي مختلفي براي تامين آب با استفاده از تكنولوژي هاي جديد، شيرين سازي و انتقال آن در سطح وزارتخانه آغاز شده است.
وي در مراسم افتتاح طرح بزرگ آب رساني محرم در مورد استفاده از تكنولوژي هاي مدرن در تامين آب بيان داشت: در زمان طراحي اين طرح، استفاده از تكنولوژي هاي تامين آب از دريا، توجيه اقتصادي مناسبي نداشت و با توجه به اينكه اين صنعت در اختيار كشورهاي غربي بود، نمي توانستيم مسئله تامين آب مردم را از اين طريق دنبال كنيم.
نامجو در ادامه از اجراي خط دوم آبرساني با حضور سرمايه گذاران بخش خصوصي اشاره كرد و گفت: تحريم هاي مختلف كشورهاي غربي باعث شد تا دانشمندان ايران اسلامي در بومي سازي تكنولوژي هاي مدرن در كشور تلاش و از اين تحريم ها به عنوان يك فرصت استفاده كنند.
وزير نيرو در كازرون گفت: يكي از پروژه هاي باران زا را در استان فارس اجرا كرديم.
مجيد نامجو در مراسم آغاز عمليات اجرايي سد مخزني نرگسي شهرستان كازرون با اشاره به موضوع اقتصاد آب و عملياتي كردن موضوعات در اين راستا اظهار داشت: تا زماني كه چرخه اقتصاد در آب درست نشود نمي توان به خوبي از ظرفيت آبي كشور استفاده كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس؛ با حضور وزير نيرو عمليات اجرايي سد مخزني نرگسي شهرستان كازرون آغاز شد.
در اين مراسم مديرعامل شركت سهامي آب منطقه اي فارس با اشاره به مشخصات اين پروژه اظهار داشت: سد نرگسي بزرگترين پروژه زيرساختي شهرستان كازرون محسوب مي شود كه احداث آن علاوه بر ايجاد فرصت هاي شغلي متعدد براي اهالي شهرستان كازرون، بسترهاي مناسبي براي حمايت از بخش كشاورزي، تامين آب شرب و همچنين نيازهاي صنعت را نيز فراهم مي كند.
حميدرضا دهقاني، هدف از احداث سد مخزني را مهار و كنترل سيلاب، جمع آوري و ذخيره آن براي استفاده در تامين نياز آبي اراضي كشاورزي موجود، توسعه اراضي در دشت هاي پايين دست و همچنين تامين آب آشاميدني صنعت، تامين آب زيست محيطي و توليد انرژي برق آبي دانست.

 



جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي:
ملت ايران با اتصال به ولايت فقيه فتنه هاي داخلي را سركوب كرد

جانشين فرمانده سپاه پاسداران اظهار داشت: ملت ايران با اتصال به ولايت فقيه، فتنه هاي داخلي را سركوب كرد.
به گزارش فارس از بابل، سرتيپ پاسدار حسين سلامي در تجمع 15 هزار نفري رزمندگان بابل اظهار داشت:استكبار به كمك فتنه گران داخلي درصدد شد تا به ملت ها بقبولاند و ذهنشان را منحرف به سمتي كند تا بگويد انقلاب در درون خود دچار مشكل است كه فتنه 25 بهمن را به راه انداخت ولي منجر به ناكامي دشمن و ثبت يك پيروزي ديگر در كارنامه ايران شد.
وي افزود: فتنه گران گمان مي كردند اگر داخل كشور پژواك صداي بيگانه شود كسي به آنها پاسخ مي دهد و گمان مي كردند مي توانند مترجم سياسي انگليس شوند و تاريخ ايران را با زبان بيگانه بنويسند و روزنامه اي براي ورود استكبار به كشور شوند.
سلامي بيان داشت: مگر مي شود با يك كشور انقلابي و رزمنده شعارهاي ضد انقلابي داد، آنها نقطه نامناسبي را براي پاتك استفاده كردند، آمريكا قهرمان اشتباه در محاسبات است ولي مي دانيم قدرت آنها توخالي و كوچك تر از آن است كه به نظر مي آيد و مطمئن هستيم پيروزي قطعي از آن مسلمانان است.
جانشين فرمانده سپاه پاسداران در مورد تحولات اخير منطقه نيز افزود: صداي زنگ انقلاب گوش مستكبران را به لرزه در آورده است و پايه هاي كاخ ستم قدرت هاي استكبار آمريكا، اسرائيل و صهيونيست ها در حال فروريزي است و شما شاهد فروپاشي خيمه آمريكا در بلاد اسلامي هستيد و شاهد تفسير انقلاب و پيشروي انقلاب و روشن شدن فضاي زندگي ديگر كشورها هستيد.
سلامي بيان داشت: يك جرقه در تونس سبب طوفان در بيشتر بلاد اسلامي شد و مصري كه لنگرگاه سياسي اقتصاد آمريكا شد، مصر كهن ساز تبديل به ملت افسون شده زيرا استكبار آمريكا و مايه حيات صهيونيست ها شده بود، امروز با تكيه بر شعار ملي و اسلامي به دنبال احياي هويت و اعتبار و شخصيت خود هستند و در حال تبديل مصر به مصر حقيقي هستند و مصر وابسته را به مصر مستقل تبديل مي كنند.
وي اظهار داشت: مصلحت خداوند به بركت اين قيام خواب را از صهيونيست ها گرفته است و اين استكباران كه ثروت و منابع ملي و ثروت هاي سرشار معنوي و مادي كشورهاي منطقه را به يغما مي بردند امروز گرفتار حركت خيزكننده بلاد اسلامي شده اند.

 



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: يارانه دارو حذف نمي شود

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: يارانه دارو درسال آينده حذف نمي شود.
به گزارش ايرنا، مرضيه وحيد دستجردي روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در اروميه افزود: 3هزار و 900 ميليارد ريال اعتبار براي يارانه دارو درسال 90 پيش بيني شده است.
وي يادآور شد: دولت طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي موظف است 10 درصد يارانه ها را به صورت هدفمند به حوزه دارو و درمان اختصاص دهد كه با اختصاص اين ميزان، سرانه سلامت در كشور افزايش مي يابد.

 



در بيانيه جامعه مدرسين و علماي كشور
اعضاي جامعه مدرسين و علماي كشور محاكمه فتنه گران را خواستار شدند

هشتمين اجلاس سراسري جامعه مدرسين و علماي كشور، با عنوان «حوزه بالنده، بايسته ها و راهكارها»، پس از دو روز بحث و بررسي موضوعات جهان اسلام و حوزه هاي علميه، عصر پنج شنبه با صدور بيانيه اي در قم پايان يافت.
به گزارش ايرنا، در اين بيانيه هفت ماده اي كه در پايان اجلاس قرائت شد، ضمن اشاره نقش موثر حوزه هاي علميه در پيشبرد آموزه هاي ناب اسلامي و ترويج مكتب اهل بيت(ع)، از وجود عالمان بزرگ شيعي و مراجع عظام تقليد و بنيانگذار انقلاب حضرت امام خميني(ره) نيز تقدير شد.
در ديگر بندهاي اين بيانيه، علاوه بر تقدير از مردم، شجاعت شهدا، جانبازان و روحانيت، از مسئولان نيز خواسته شده است تا با حفظ وحدت و روحيه همدلي، وجهه همت خويش را به خدمت مضاعف به ملت عزيز ايران، مصروف دارند.
در بند پنجم اين بيانيه، محاكمه قانوني سران فتنه از مسئولان محترم قضايي درخواست شده است.
در بخشي از بند ششم بيانيه مورد اشاره آمده است: موج عظيم بيداري و اسلام خواهي كشورهاي اسلامي، نتيجه انباشت مطالبات ملتها در برابر ظلم، فساد و طغيان و مقابله با آمريكا و صهيونيست است و وقت آن است كه سران و دولتمردان كشورهاي اسلامي نسبت به خواست مردم مسلمان خود توجه كنند و كشتار بيرحمانه مسلمانان توسط دولت ها امري ظالمانه است و هرگز نخواهد توانست راه موج بيداري اسلامي را سد سازد، استكبار جهاني نيز بداند كه زمان زورگويي به سر آمده است.
در بند پاياني اين بيانيه با قدرداني و سپاس از رهبر معظم انقلاب آيت الله العظمي خامنه اي آمده است: رهبر معظم انقلاب با سفر پرخير و بركت خود به شهر قم و توجه ويژه به روحانيت و حوزه علميه قم بارقه اميد را در سرزمين دلها مشتعل ساخت و خيزش علمي و عملي تازه اي را فراروي روحانيت و حوزه هاي علميه قرار داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي پنج شنبه شب در هفتمين اجلاسيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم با علماي بلاد كه در تالار قدس مدرسه امام خميني(ره) برگزار شد، با بيان اينكه تحول حوزه بود كه توانست جامعه را متحول كند، تصريح كرد: تحول را حوزه شروع كرد و همه بركات و تحولات در همه زمينه ها ناشي از تحولاتي است كه در حوزه به وجود آمده است.
در همين راستا حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني نيز گفت: جامعه مدرسين، نقش اساسي در حوزه علميه دارد و از احترام خاصي نزد مراجع و رهبر معظم انقلاب برخوردار است.
محمدي گلپايگاني افزود: اگر روحانيت جايگاه خود را از دست دهد و در جامعه منزوي شود نابودي ايران فرا مي رسد.
آيت الله مقتدايي مدير حوزه هاي علميه نيز در اين اجلاسيه گفت: اشكالات صداوسيما ديده مي شود اما اشكالات آموزش و پرورش ديده نمي شود و بستر تبليغاتي عظيمي براي آموزش و پرورش وجود دارد زيرا وقتي شخصيت دانش آموز شكل گرفت، در دانشگاه كه وارد شود، فردي مؤمن و متدين خواهد شد.
ابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضاييه نيز در اين مراسم با بيان اينكه ولي فقيه جامع الشرايط همانطور كه امام فرمودند، داراي ولايت رسول الله است، تصريح كرد: تمام روابط ديني بايد براساس دين و رابطه ديني تنظيم شود و حوزه به عنوان جايگاهي كه نيازها را مي بيند و انتظارات را برآورده مي كند، نقشي كليدي دارد.
آيت الله يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز در اين اجلاس با بيان اينكه حوزه اي كه بدون فقيه باشد حوزه نيست، گفت: حوزه هاي علميه بدون مفسر قرآن، محدث و استاد اخلاق و عرفان نيز حوزه هايي ضعيف خواهند بود و وظيفه علما و روحانيون شناخت بدعت هاي ديني و مقاومت در مقابل آنهاست و بايد طلاب به اين وظيفه به درستي عمل كنند.
آيت الله مكارم شيرازي نيز در اين مراسم برگزاري اين اجلاسيه و تصميماتي كه در آن گرفته مي شود را براي نظام، دين و روحانيت سرنوشت ساز و موثر دانست و گفت: امروز دشمنان مي خواهند جوانان ما را از ديانت دور كرده و حوزه هاي علميه و روحانيت در اين زمينه وظيفه بسيار مهمي بر دوش دارند.
آيت الله حسيني بوشهري دبير اجلاسيه هفتم نيز اظهار داشت: روحانيت با آشنا كردن مردم با دين خدا موفق شد كه يك كار بزرگ را رقم بزند و امام خميني در اين مسير هدايت هاي لازم را انجام دادند.

 



اخبار ادبي و هنري

وزير ارشاد:
برخي تماشاچيان جشنواره در برج ميلاد اغتشاشگر بودند
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تأكيد بر اين كه فيلم «پايان نامه» يك فيلم ارزشي و سياسي است، گفت: برخي از كساني كه در برج ميلاد براي تماشاي فيلم هاي دهه فجر حضور پيدا مي كنند، پايبندي كافي نداشته و در ايجاد اغتشاش و جنجال آفريني يد طولايي دارند.
سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست رؤساي بانوان حزب مؤتلفه سراسر كشور تصريح كرد: برخي تماشاگرنماها با طرح و برنامه قبلي در سالن نمايش فيلم حضور پيدا كرده و از همان ابتدا شروع به هو كردن مي كردند كه در واقع اين نشان مي دهد برخي افراد براي اعمال ديدگاه هاي شخصي خود در جشنواره حضور مي يافتند.
به گزارش باشگاه خبري توانا، وي در خصوص اينكه گفته مي شود وزارت ارشاد به شبكه ماهواره اي من و تو مجوز داده است، يادآور شد: اين موضوع از اساس نادرست است. اما به گونه اي تبليغات در اين زمينه به وجود آمد كه حتي دادستان نيز موضع گيري كرد و خواستار مشخص شدن موضوع توسط وزارت ارشاد شد.
حسيني به حضور خوانندگان لس آنجلسي در مالزي اشاره كرد و افزود: ما نيز در مقابل چند گروه هنري را به اين كشورها اعزام كرديم كه همين امر موجب شد تا كارهاي آنها كساد شود؛ همچنين غرب در بحث هاي معنويت و عرفاني نيز وارد شده و سعي دارد افراد را به روش هاي گوناگون جذب كند.
مراسم اختتاميه جشنواره «داستان انقلاب» برگزار مي شود
مراسم اختتاميه سومين جشنواره «داستان انقلاب» يكشنبه هشتم اسفند در تالار مهر حوزه هنري برگزار مي شود.
در سومين دوره جشنواره «داستان انقلاب» 370 اثر در دو بخش بزرگسال و نوجوان به دبير خانه جشنواره ارسال شد. در بخش بزرگسال 320 اثر به دبيرخانه رسيد كه 9 اثر به عنوان نامزد دريافت جايزه اعلام شدند.
تقدير از سلحشور به دليل توجه ويژه به سينماي ديني
در حاشيه برگزاري جشنواره نماز و نيايش به روايت دوربين كه پنج شنبه شب در قم برگزار شد، از فرج الله سلحشور كارگردان سريال يوسف پيامبر(ع)، به دليل توجه ويژه به سينماي ديني تقدير شد.
سلحشور در مراسم ياد شده در سخنان كوتاهي اظهار داشت: برخي چيزها در دنيا وارونه است و خيلي از مسائل تعجب برانگيز است.
وي گفت: وظيفه يك فيلمساز ساخت فيلم خوب است و اگر اين كار را كرد به وظيفه اش عمل كرده است ولي به قدري آثار ناباب زياد شده است كه اگر يك فيلمساز اثر خوبي بسازد همه تعجب مي كنند، در حالي كه او فقط انجام وظيفه كرده است.
كارگردان سريال «يوسف پيامبر(ع)» تأكيد كرد: در عرصه فيلمسازي غير از حرف الهي نبايد گفت و غير از كار مذهبي نبايد كار ديگري توليد كرد.
وي بااشاره به اينكه همه چيز در دنيا از وجود خدا سرچشمه گرفته است بنابراين بايد حرف خدايي زد و فيلم مذهبي ساخت، تأكيد كرد: بايد از آثاري كه حرف خودشان رامي زنند انتقاد كرد.
سلحشور تصريح كرد: فيلمسازي كه كار خدايي مي سازد، تنها به وظيفه اش عمل كرده است.
«33 روز» براي اكران عمومي دوبله مي شود
فيلم سينمايي «33 روز» ساخته جمال شورجه براي اكران عمومي دوبله مي شود.
جمال شورجه به مهر گفت: براي اكران عمومي به لحاظ فني هيچ تغييري در فيلم ايجاد نخواهد شد اما فيلم را به فارسي دوبله مي كنيم.
نسخه به نمايش درآمده «33 روز» با زيرنويس در جشنواره اكران شد. البته هنوز زمان اكران در ايران و يا خارج از كشور مشخص نشده است.
فيلم «33 روز» به كارگرداني جمال شورجه براساس حوادث مستند و واقعي جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي عليه لبنان با همكاري مشترك بنياد سينمايي فارابي، حزب الله و دولت لبنان توليد شده است. در اين فيلم حنان ترك از مصر، كنده علوش از سوريه، كارمن لبس و يوسف الخال از لبنان بازي كردند. شورجه براي اين فيلم در بيست ونهمين دوره جشنواره فجر سيمرغ بلورين ويژه را دريافت كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14