(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 اسفند 1389- شماره 19876

حديث دشت عشق
ليگ قهرمانان آسيا از امروز آغاز مي شود اميد براي كسب قهرماني در قاره كهن
اخبار كوتاه از فوتبال
برخورد قاطع فدراسيون با كشتي گيران غايب يزداني خرم: آنها فعلا جايي در تيم ملي ندارند
نامه اعتراض ايران به كميته بين المللي المپيك لوگوي المپيك لندن را تغيير دهيد
30 تيم در شمال كشور حاضر شدند آغاز وزنه برداري جام نامجو در رشت
پايان مسابقات كشتي جام جهان پهلوان تختي ايران قهرمان شد، آمريكا سوم
چهره هاي جديد نيمكت نشين نشوند مشحون: بسكتبال در بهترين شرايط است
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بانوي شهيد «بنت الهدي صدر»
خواهري كه بخاطر برادرش شكنجه شد
بانوي شهيد «بنت الهدي صدر»، سال 1347 در كاظمين بدنيا آمد و نام او را آمنه گذاشتند. وي براي سيدشهيد آيت الله صدر بهترين خواهر بود و در بسياري از زمينه هاي سياسي، اجتماعي و ديني با وي مشاركت مي كرد؛ در تصحيح كتاب هاي برادرش، پيش از چاپ، كمكش مي كرد. حركت جهادي شهيد بنت الهدي از همان نخستين بازداشت برادرش آغاز شد. وقتي نيروهاي امنيتي منزل شهيد صدر را محاصره كردند تا او را بازداشت كنند، بنت الهدي برخي از ويژگي هاي منحصر بفرد و باشكوه خود را كه مايه افتخار و مباهات است به نمايش گذاشت.
پس از خروش زينبي بنت الهدي، تظاهراتي از حرم امام علي(عليه السلام) با حضور مردان و زنان عراقي به راه افتاد و با اين تظاهرات رژيم مجبور شد سيد را آزاد كند.كمي بعد بنت الهدي دستگير شد. صدام براي شكنجه دادن سيد صدر از شكنجه دادن خواهرش بنت الهدي صدر استفاده مي كرد و او را درحالي كه بي هوش از شكنجه است، كشان كشان به اتاق برادرش- سيد صدر- مي آورد. صدام شلاق را گرفته و شروع به زدن بنت الهدي مي كند. سيدصدر با ديدن اين صحنه به صدام گفت: «اگر مردي با من رودررو شو و خواهرم را رها كن! تو با اينكه در بين مأموران و محافظانت هستي مي ترسي!»
صدام از اين سخن برآشفته شد و به سوي بنت الهدي شليك كرد. در شامگاه بيستم فروردين 1359 رژيم بعث، برق شهر نجف را به طور كامل قطع كرد و جنازه سيدصدر و بنت الهدي را به خانواده شان تحويل و هشدار داد كه نبايد خبر شهادت آن دو را جايي نقل كنند. جنازه بنت الهدي در قبرستان وادي السلام نجف اشرف دفن شد.
بسيج جامعه زنان

 



ليگ قهرمانان آسيا از امروز آغاز مي شود اميد براي كسب قهرماني در قاره كهن

ليگ قهرمانان آسيا فصل 2011، 2012 از امروز با اميدهاي بسيار براي باشگاه هاي ايراني آغاز مي شود.
پس از آنكه تيم فوتبال ذوب آهن در فصل قبلي ليگ قهرمانان آسيا با انجام بازي هاي بسيار خوب و پيشرفت تا ديدار فينال بار ديگر اميدهاي فوتبال دوستان ايراني را براي موفقيت در قاره كهن زنده كرد، نمايندگان ايران بار ديگر از امروز رقابت خود را در مهمترين رويداد فوتبالي باشگاهي در آسيا آغاز خواهند كرد.
با وجود اينكه ذوب آهن در فينال توكيو نتيجه را به سئونگنام كره جنوبي واگذار كرد اما با صعود به فينال بارقه هايي از اميد را در دل ايراني ها زنده كرد. امسال نيز همانند دوفصل گذشته 4 باشگاه ايراني در ليگ قهرمانان آسيا حضور دارند كه مي توانند به راه ذوب آهن ادامه داده و شادي ناشي از قهرماني در آسيا را پس از چندين سال به كشور بازگردانند.
در آغاز رقابت هاي اين فصل ليگ قهرمانان امروز (سه شنبه) در منطقه غرب آسيا 4 ديدار در گروه هاي A و B برگزار مي شود. سپاهان نماينده ايران در گروه A است كه بايد در نخستين بازي خود در رياض به مصاف تيم قدرتمند و هميشه مدعي الهلال برود.
شاگردان امير قلعه نويي كه نيم فصل دوم ليگ برتر را بانتايج خوبي آغاز كرده اند و با وجود از دست دادن پيروزي مقابل استقلال در وقت هاي اضافه در شرايط خوبي به سر مي برند.انگيزه هاي زيادي براي حضور در اين ميدان آسيايي دارند. از آن مهمتر امير قلعه نويي است كه در دو فصل گذشته ليگ قهرمانان همراه با استقلال و سپاهان در صعود از مرحله گروهي ناكام بود و دراين فصل در فكر نشان دادن قدرت مربيگري خود اين بار در سطح آسياست.
در ديگر ديدار اين گروه الجزيره امارات ميزبان الغرافه قطر است.
اما استقلال در نخستين بازي خود در ليگ قهرمانان امروز در گروه B ميزبان السد قطر است.
قطري ها كه مانند ديگر تيم هاي حوزه خليج فارس علاقه زيادي به حاشيه سازي چه پيش از بازي و چه در هنگام بازي دارند از يك هفته قبل ادعاهايي مبني بر صلاحيت نداشتن تهران براي ميزباني اين بازي مطرح كردند و خواستند تمركز استقلالي ها را برهم بزنند. درعين حال اين حربه قطري ها خيلي زود به وسيله مسئولان استقلال و فدراسيون فوتبال خنثي شد تا كنفدراسيون فوتبال آسيا نيز در نامه اي برگزاري اين بازي درتهران را بدون هيچ گونه مشكلي بداند.
شايد بتوان گفت شاگردان پرويز مظلومي در آماده ترين وضعيت خود از ابتداي فصل تاكنون به سر مي برند. كسب 10 امتياز از 4 بازي درليگ برتر مي تواند انگيزه هاي استقلال را براي پيروزي دراين بازي دو چندان كند.در ديگر ديدار گروهي پاختاكور ميزبان النصر عربستان است.
همچنين از گروه5 اين رقابتها گامبا اوزاكاي ژاپن با ملبورن ويكتورياي استراليا ديدار مي كند و در گروه 6 نيز هانگ ژوگرين تاون چين ميزبان ناگويا گرامپوس ژاپن است.دراين فصل از رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا جايزه دوميليون و 250هزار دلاري براي تيم قهرمان درنظر گرفته شده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي به AFC شكايت كرد
باشگاه پيروزي با ارسال نامه اي به كنفدراسيون فوتبال آسيا به كارشكني هاي مسئولان فوتبال عربستان در حين ورود اين تيم به جده اعتراض كرد. كاروان تيم فوتبال پيروزي كه براي اولين ديدار خود در چارچوب ليگ قهرمانان آسيا ساعت 10:15 روز يكشنبه وارد فرودگاه جده شده بود بنابر مشكلاتي كه عربستاني ها براي آنها به وجود آوردند در اين فرودگاه معطل شد.
ابتدا مسئولان باشگاه پيروزي مخالفت خود را با چشم نگاري و انگشت نگاري بازيكنان، كادر فني و مسئولان همراه اعلام كردند اما اعتراض آنها جواب نداد و بالاخره پس از 8 ساعت معطلي كاروان پيروزي ساعت 10:23 پس از انگشت نگاري و چشم نگاري مجوز حضور در شهر جده را پيدا كرد. اين در حالي بود كه عرب ها اصرار زيادي داشتند كه اگرسرخ پوشان تن به اين كار ندهند زمان بيشتري را در فرودگاه معطل خواهند بود.در مجموع باشگاه پيروزي ديروز در نامه اي رسمي به AFC رسما مراتب اعتراض خود را به بي احترامي هاي مسئولان عربستان اعلام كرد .
محروميت 14 بازيكن و يك مربي درهفته بيست و پنجم
از سوي سازمان ليگ برتر اسامي محرومان هفته بيست و پنجم رقابت هاي ليگ برتر اعلام شد كه بر اين اساس 14 بازيكن و يك مربي از همراهي تيم هاي خود محروم هستند كه در اين ميان تيم ملوان بندر انزلي با 3 بازيكن و يك سرمربي بيشترين محرومان هفته را به خود اختصاص داده است. تيم ملوان اين هفته در خانه پذيراي راه آهن شهرري خواهد بود.تيم پيروزي هم در ديدار بيرون ازخانه مقابل تيم بحران زده پاس همدان با محروميت دو بازيكن كليدي خود روبروست. اسامي بازيكنان محروم هفته بيست و پنجم به اين شرح است:پاس همدان: امير محبي ومرتضي عزيز محمدي، سپاهان: خسرو حيدري، راه آهن شهرري: ابوذر رحيمي، شاهين بوشهر: مهدي نوري و احمد آل نعمه، پيروزي: غلامرضا رضايي و تياگو فراگو، نفت آبادان: روح الله عرب، نبي ساكي وحسن هوري، ملوان بندر انزلي: پژمان نوري ، محمد نزهتي ، مهرداد اولادي وفرهاد پورغلامي (سرمربي ملوان)
جدايي ملاحي و بازگشت ياوري به همدان
سرپرست جديد باشگاه پاس همدان شرايط اين تيم را براي بقا در ليگ برتر دشوار خواند و درعين حال ابزار اميدواري كرد، همداني ها با هدايت ياوري همچنان از شرايط بحراني فعلي نجات پيدا كنند.
عباس صوفي پس از انتصاب به عنوان سرپرست باشگاه پاس همدان گفت: صبح امروز (ديروز)نشست هيئت مديره باشگاه پاس همدان برگزار شد. در اين نشست اعضاي هيئت مديره باشگاه پاس با استعفاي آقاي ملاحي موافقت كرده و بنده را به عنوان سرپرست باشگاه معرفي كردند.وي در ادامه از بازگشت محمود ياوري به تيم فوتبال پاس همدان خبر داد و گفت: اعضاي هيئت مديره همچنين با استعفاي آقاي ياوري مخالفت كرده و ايشان به همدان بازگشته است تا مراحل آماده سازي تيم را زير نظر بگيرد.
صالحي داور ديدار پيروزي را قضاوت مي كند فغاني ديدار استقلال را
كميته داوران فدراسيون فوتبال اسامي داوران ديدارهاي هفته
بيست و پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را اعلام كرد كه براين اساس ديدار پاس - پيروزي را احمد صالحي قضاوت خواهد كرد.
صالحي را در امر قضاوت اين بازي كه روز دوشنبه هفته پيش رو در ورزشگاه قدس همدان برگزار مي شود، حسن كامراني فر و رسول فروغي همراهي مي كنند. همچنين ديدار استقلال تهران - مس كرمان با قضاوت عليرضا فغاني برگزار مي شود. كمك هاي او در اين بازي حيدر شكور و داوود رفعتي هستند.
مظلومي: اول به فكر نتيجه هستيم، بعد بازي زيبا
پرويز مظلومي سرمربي تيم فوتبال استقلال در نشست خبري پيش از بازي مقابل السد قطر در اولين ديدار از ليگ قهرمانان آسيا اظهار كرد: مثل هميشه ما با سه مهاجم بازي مي كنيم و تقريبا 90 ـ 80 درصد تركيب در برابر سپاهان در مقابل السد هم حضور خواهند داشت . وي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود، استقلال تنها به فكر نتيجه است و زيبا بازي نمي كند، گفت: اصلا اين گونه نيست. ما در بازي هاي قبل هم از چهار بازي 10 امتياز گرفته ايم و گل هاي زيادي هم به ثمر رسانده ايم. البته در بازي سه شنبه در وهله اول به فكر كسب نتيجه هستيم و پس از آن به فوتبال زيبا هم فكر مي كنيم اما موضوع اينجاست كه در فوتبال ايران همه به فكر نتيجه هستند و كسي به فوتبال زيبا بهايي نمي دهد .
مخالفت فيفا با تعويق ديدار تيم هاي اميد قرقيزستان و ايران
فدراسيون جهاني فوتبال - فيفا - مخالفت خود را در رابطه با تعويق ديدار برگشت قرقيزستان و ايران از سري رقابتهاي مقدماتي المپيك لندن اعلام كرد. فيفا با درخواست فدراسيون قزقيزستان براي تعويق بازي با ايران به دليل شرايط نامساعد آب و هوايي در تاريخ 18 اسفند مخالفت كرد. اين ديدار تنها زماني برگزار نمي شود كه ناظر و داور مسابقه زمين استاديوم را تائيد نكنند كه در اين صورت ديدار فوق به24 ساعت بعد موكول خواهد شد.

 



برخورد قاطع فدراسيون با كشتي گيران غايب يزداني خرم: آنها فعلا جايي در تيم ملي ندارند

رئيس فدراسيون كشتي و اعضاي كادر فني از برخورد قاطع با چهار كشتي گيري كه بدون مجوز در جام تختي كشتي نگرفتند خبر دادند.
نشست خبري اهالي كشتي روز يكشنبه در كيش برگزار شد. دراين نشست محمدرضا يزداني خرم به برخي مسائل درخصوص رقابت هاي كشتي جام تختي اشاره داشت كه قسمت هايي از آن در ادامه مي آيد:
¤ مسلما با كشتي گيراني كه بدون مجوز و بدون هماهنگي وزن كشي نكردند برخورد خواهيم كرد.
¤ پس از شركت نكردن چند ملي پوش درجام تختي حرف و حديث هاي زيادي زده شد. من از آقايان كاوه و محمدي خواستم دراين نشست خبري صادقانه به همه چيز پاسخ دهند. اما از شما مي خواهم ما را حمايت كنيد و پشت ما بايستيد و اگر برخوردي با اين كشتي گيران صورت گرفت مخالفت نكنيد تا كادر فني بتواند تصميمش را بگيرد.
¤ هركسي كشتي نگرفته مي رود و تا انتخابي بعدي كه شركت كند در تيم جايي ندارد. از اين به بعد مسابقه هاي انتخابي خواهيم داشت و هركس شركت نكند، نه خواهش مي كنيم نه تمنا مي كنيم و نه دنبالش مي رويم. بايد شرايطي فراهم كنيم كه همه خواهش كنند كه داخل اردو بيابند نه اينكه ما دنبال شان برويم. بايد تلاش كنيم هركسي كم فروشي كرد چه داور، چه كشتي گير، چه مربي يقه اش را بگيريم اما بايد عيب ها را برطرف كنيم و بيهوده مسائل منفي را مطرح نكنيم.
¤ كشتي هنوز ورزش اول كشور است كه بيشترين مدال هاي ما را در المپيك به خود اختصاص داده است. آقاي سعيدلو پس از بازي هاي آسيايي گوانگ جو به من گفت اگر كشتي نبود قزاق ها به جاي ما چهارم مي شدند.

 



نامه اعتراض ايران به كميته بين المللي المپيك لوگوي المپيك لندن را تغيير دهيد

كميته ملي المپيك ايران با اعتراض به لوگوي بازي هاي المپيك 2012 لندن خواستار «برخورد با مسبب اين موضوع» و تغيير اين آرم و طراحي لوگوي جديد شد.
به گزارش ايسنا دربخشي از نامه اعتراضي كميته ملي المپيك كه به ژاك روك رئيس كميته بين المللي المپيك ارسال شده آمده: متاسفانه همگان شاهديم كه المپيك پيش رو در آغاز راه و درحالي كه دوسال تا برپايي آن باقيمانده با چالشي اساسي كه قطعا زائيده روح نژادپرستي برخي افراد است مواجه گرديده است.
استفاده از واژه Zino از سوي طراح لگوي المپيك (براساس مطالعات و مستنداتي كه در شبكه اينترنت موجود است و به پيوست نيز ارسال گرديده) در آرم بازي هاي المپيك 2012 اقدامي بسيار زشت و خلاف شعارهاي ارزشي المپيك است كه مطمئنا عدم برخورد شخص جنابعالي با اين موضوع مي تواند حضور حداكثري كشورهاي شركت كننده بخصوص كشورهايي همچون ايران را كه بر پيروي از اصول و ارزش ها تاكيد دارند تحت تاثير قرار دهد.
از جنابعالي بعنوان متولي و حركت دهنده نهضت المپيك درخواست مي گردد ضمن برخورد با مسببين اين موضوع كه مي تواند بحراني مشابه را به بار بياورد، نسبت به تغيير اين آرم و لگو و طراحي آرمي جديد مطابق با تمامي ادوار گذشته كه فقط و فقط به ورزش و برابري و برادري دراين رويداد بزرگ تاكيد داشته، دستورات مقتضي را صادر فرمائيد.

 



30 تيم در شمال كشور حاضر شدند آغاز وزنه برداري جام نامجو در رشت

مسابقات وزنه برداري قهرماني كشور (جام نامجو) از امروز با حضور 30 تيم در سالن مرحوم محمود نامجو شهرستان رشت آغاز مي شود.
زنجان و خراسان شمالي تنها استان هايي هستند كه دراين دوره از رقابتهاي وزنه برداري قهرماني كشور (جام نامجو) غيبت دارند. بيش از 210 وزنه بردار براي شركت در اين دوره از مسابقات اعلام آمادگي كرده اند.
مسابقات وزنه برداري قهرماني كشور (جام نامجو) صبح امروز با برگزاري رقابتهاي اوزان 56 و 62 كيلوگرم آغاز مي شود و مراسم افتتاحيه اين رقابتها نيز از ساعت 16 با حضور حسين رضازاده، رئيس فدراسيون وزنه برداري و جمعي از مسئولان شهرستان رشت در سالن محمود نامجو برگزار مي شود.
مسابقات وزنه برداري قهرماني كشور تا روز جمعه ادامه دارد و تكليف تيم قهرمان در پايان رقابتهاي دسته فوق سنگين مشخص مي شود.

 



پايان مسابقات كشتي جام جهان پهلوان تختي ايران قهرمان شد، آمريكا سوم

مسابقات كشتي آزاد جام جهاني پهلوان تختي مانند سال هاي گذشته با قهرماني ايران به پايان رسيد و تيم هاي قرقيزستان و آمريكا دوم و سوم شدند.
سي ويكمين دوره اين رقابت ها با حضور كشتي گيران هفت كشور در جزيره كيش برگزار شد كه در روز پاياني مسابقات بازار بازار گوريف از قرقيزستان به همراه حسن طهماسبي، احسان اميني و محمدرضا آذرشكيب قهرمان شدند.
كشتي نگرفتن ملي پوشان به جز حسن رحيمي از نكات قابل تعمق اين جام بود. پيش از اين رئيس و نايب رئيس فدراسيون كشتي اعلام كرده بودند همه ملي پوشان بايد كشتي بگيرند اما كشتي گيران از اين دستور اطاعت نكردند. به نفرات اول تا سوم اين مسابقات به ترتيب 5، 3 و 2 هزار دلار جايزه داده شد و سهم سه تيم برتر به ترتيب 7، 5 و 3 هزار دلار بود.

 



چهره هاي جديد نيمكت نشين نشوند مشحون: بسكتبال در بهترين شرايط است

رئيس فدراسيون بسكتبال گفت: همه اين نتايج باعث شده بسكتبال درشرايط خوبي نسبت به هميشه قرار گيرد.
محمود مشحون به نتايج اخير به دست آمده در رقابتهاي بسكتبال باشگاهي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: تيم هايي كه هميشه مدعي بودند و امسال هم با اطمينان نسبت به عملكرد خود رقابتهايشان را آغاز كردند در حاشيه امنيت نيستند چون ديگر تيم ها در تعقيب آنها هستند. تيم تازه ليگ برتري شده راه و ترابري قم تا پاي پيروزي مقابل مهرام پيش رفت و درنهايت بازي برده را واگذار كرد. توزين الكتريك كه يكسال از حضورش در رقابتهاي ليگ برتر مي گذرد در مصاف با تيم باسابقه و پرمهره پتروشيمي پيروز شد.
مشحون به حضور دو نماينده كشورمان در مرحله نيمه نهايي مسابقات باشگاههاي غرب آسيا اشاره كرد و گفت: البته با توجه به سطح بسكتبال كشورمان انتظاري غير از اين نمي رفت. اما خيلي خوب و قابل قدرداني بود كه ذوب آهن درلبنان و با شكست نماينده اين كشور حضور خود در جمع چهار تيم برتر غرب آسيا را قطعي كرد.
وي تاكيد كرد: چهره هاي جديد و جوان به طور حتم پشتوانه خوبي براي آينده بسكتبال خواهند بود به شرط آنكه حضور آنها در زمين بازي تداوم داشته باشد. مربيان نبايد اين دسته از بازيكنان را نيمكت نشين كنند. دراين صورت است كه اين دسته از بازيكنان به عاقبت خيلي از بازيكنان دچار نمي شوند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ بر اساس حكم صادر شده از سوي محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال «يوتسا ست كوويچ» سرمربي تيم واليبال نوجوانان است. ضمن اينكه محمد وكيلي به عنوان مربي وي را در امر هدايت واليباليست هاي نوجوان همراهي مي كند.عباس قاسميان و اصغر نائيني بازيكنان پيشين تيم ملي واليبال كشورمان نيز به عنوان كمك مربي در كادر فني تيم نوجوانان حضور خواهند داشت.
¤ هاكوپ خاجيريان، دبير كنفدراسيون بسكتبال غرب آسيا (وابا) امروز با حضور در تهران ديدار تيم هاي مهرام و الرياضي لبنان را زير نظر مي گيرد. ديدار تيم هاي مهرام و الرياضي در چارچوب دور رفت مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا ساعت 30:19 (به وقت تهران) امروز در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي شود.
¤ حسين رضازاده همراه با ديگر نامزدهاي ايراني شركت كننده در انتخابات اجلاس ساليانه كنفدراسيون وزنه برداري آسيا(18 اسفندماه) روز جمعه تهران را به مقصد تاشكند ازبكستان ترك مي كنند.علي مرادي براي پست دبيركلي، حسين رضازاده براي پست هاي نايب رئيسي و عضويت در هيئت اجرايي، داراب رياحي براي عضويت در كميته فني، مصطفي حكمت پور براي عضويت در كميته تحقيقات و پژوهش و اصغر شهابي براي عضويت در كميته پزشكي كنفدراسيون وزنه برداري آسيا نامزدهاي ايراني شركت كننده در انتخابات اجلاس ساليانه اين كنفدراسيون هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14