(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 اسفند 1389- شماره 19876

حوادث كوتاه از كشور
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز خبر داد عرضه يك ميليون نهال در هفته درختكاري
از ابتداي سال 1390 مدارس ابتدايي پنج شنبه ها تعطيل شد
ساختمان آلومينيوم در آتش سوخت
نرخ هتل ها در نوروز 90 افزايش نمي يابد
خانه ويلايي قيطريه در غياب صاحبخانه فروخته شد
توكلي خبر داد يك ميليون و 136 هزار نفر آمار نهايي داوطلبان كنكور 90
رئيس سازمان زندان ها تأكيد كرد اصلاح رويه قضايي جمعيت كيفري زندان ها را كاهش مي دهد
معاون فرماندار شيراز: زمين خواران يك شبه راه يك قرن را طي كرده اند
رويدادهاي خارجي
شرايط تحصيل همزمان مشمولان غيرغايب در دو دانشگاه
ارسال كمك هاي امدادي به كشورهاي عربي
توضيح و تصحيح يك خبر
يك چهارم جمعيت ايران در سال 2050 سالمند خواهند بود
انتصاب در جهاد دانشگاهي
ولخرجي پادشاه عربستان براي خريد فيس بوك



حوادث كوتاه از كشور

كشف مجسمه و سكه هاي تقلبي
اراك- خبرنگاركيهان: ماموران نيروي انتظامي فردي را كه در زمينه خريد و فروش سكه و مجسمه هاي عتيقه تقلبي فعاليت داشت در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كرد و از منزل او 290 سكه و 2 مجسمه تقلبي را كشف و ضبط كرد.متهم در بازجويي ها به جرم خود اعتراف كرد.
كشف 350 كيلو ترياك
بندرعباس- خبرنگاركيهان: ماموران اداره عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان در راستاي مبارزه و مقابله با قاچاق مواد مخدر و سوداگران مرگ يك باند تهيه و توزيع مواد مخدر را در بندرعباس شناسايي و منهدم كردند.از اين باند 339 كيلو و120گرم ترياك كشف و ضبط شد.در عملياتي ديگر در بازرسي از يك خودروي 405 19كيلو و760 گرم ترياك كشف و ضبط شد.
سرقت در حين خانه تكاني
جنوب تهران- فارس: به دنبال چند فقره سرقت از منازل در حال خانه تكاني كه شامل فرش، كمد و لوازم آشپزخانه بود، كارآگاهان موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.ماموران با تعقيب و مراقبت به فردي كه در حال فروش فرش بود مشكوك شدند و زماني كه قصد بازجويي از او را داشتند اين فرد اقدام به فرار كرد كه به سرعت دستگير شد.متهم در بازجويي ها به 8 فقره سرقت منازل در حال خانه تكاني اعتراف كرد.

 



مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز خبر داد عرضه يك ميليون نهال در هفته درختكاري

مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران از عرضه و كاشت يك ميليون نهال در هفته درختكاري از طريق 123 پارك و شهرداري هاي مناطق خبر داد .
علي محمد مختاري مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران، ديروز در نشست خبري با اشاره به آغاز هفته درختكاري از 15 تا 21 اسفند ماه افزود: امسال نيز همانند سال گذشته برنامه غرس نهال در خارج از شهر و تحويل بيش از يك ميليون نهال مثمر و غير مثمر و سازگار با شرايط آب و هوايي شهر تهران در 123 پارك به صورت رايگان توزيع مي شود .
وي اضافه كرد: با توجه به كاشت درختان و نهال ها در سال هاي گذشته در حال حاضر بيش از 34 هزار هكتار توسعه جنگل كاري در قالب كمربندي شهر تهران صورت گرفته است و اين برنامه كماكان ادامه دارد .
وي ادامه داد: سازمان پارك ها همچنين اين آمادگي را دارد تا در قالب فاز دوم كمربند سبز پيرامون شهر تهران كه به تصويب كميسيون امور زيربنايي و صنعت دولت نيز رسيده است، طرح توسعه50 هزار هكتاري كمربند سبز را انجام دهد كه تحقق اين امر نيازمند مشاركت جدي سازمان جنگل ها و مراتع كشور در زمينه واگذاري اراضي ملي قابل توسعه به سازمان پارك هاست .
مختاري با اعلام اينكه سرانه فضاي سبز شهر تهران در سال 65 حدود نيم متر بوده است، اظهار داشت: اين سرانه با توجه به اقدامات صورت گرفته در فضاي درون شهري به ميانگين 13 متر براي هر نفر رسيده است .
وي در ادامه خاطر نشان كرد: توزيع رايگان نهال در هفته درختكاري توسط شهرداري هاي مناطق صورت مي گيرد و تاكيد شده كه علاوه بر گونه هاي درختي، گل هاي بوته اي و درختچه هاي زينتي نيز در اختيار مردم قرار گيرد .
نمايشگاه عرضه و فروش گل هاي بهاري از 21 اسفند
وي در ادامه از آغاز به كار نمايشگاه فصلي گل و گياه و جشنواره گل هاي بهاري از 21 تا 26 اسفند ماه خبر داد و اضافه كرد: اين نمايشگاه در محل دائمي نمايشگاه هاي شهرداري در بوستان گفت و گو برگزار مي شود و به طور همزمان در دو نمايشگاه دائمي واقع در بزرگراه امام رضا(ع) و اتوبان آهنگ نيز برگزار خواهد شد .
مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران در ادامه خاطر نشان كرد: اين نمايشگاه از 10 صبح تا 19 عصر پذيراي شهروندان خواهد بود و اين زمان به دليل محدوديت اقلام گياهي و منتهي شدن نمايشگاه به روزهاي پاياني سال و پيك ترافيك تمديد نخواهد داشت .

 



از ابتداي سال 1390 مدارس ابتدايي پنج شنبه ها تعطيل شد

وزير آموزش و پرورش از تصويب تعطيلي پنج شنبه مدارس ابتدايي در شوراي عالي آموزش و پرورش خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه همايش تجليل از مربيان تربيتي و پرورشي مدارس شهرستان هاي استان تهران كه در تالار وزارت كشور برگزار شد؛ افزود: اين طرح در شوراي عالي آموزش و پرورش تصويب شده و براي امضا و ابلاغ به رياست جمهوري تقديم شده است.
وي تاكيد كرد؛ در صورت تاييد؛ امضا و ابلاغ رئيس جمهور؛ اين طرح از ابتداي سال آينده در مدارس دوره ابتدايي به اجرا در مي آيد.حاجي بابايي اظهار داشت: اجراي اين طرح از ابتداي مهرماه امسال در مدارس ابتدايي روستايي به اجرا در آمد كه در صورت تاييد و ابلاغ آن از سوي رئيس جمهوري؛ از ابتداي سال آينده در مدارس شهرهاي كشور نيز اجرايي خواهد شد وزير آموزش و پرورش در بخش ديگري از سخنان خود به رقم بودجه پيشنهادي اين وزارتخانه در سال آينده اشاره كرد و گفت: در لايحه بودجه سال 90 بالغ بر 11 ميليارد ريال به بخش مدرسه سازي اختصاص يافته كه در مقايسه با بودجه امسال حدود 2 برابر افزايش دارد.
راه اندازي 32 اردوگاه ملي در 31 استان كشور
حاجي بابايي همچنين از راه اندازي 32 اردوگاه ملي در 31 استان كشور خبر داد و گفت: 120 هزار مدرسه در سراسر كشور آماده اسكان نوروزي معلمان به همراه خانواده هاي شان است.
حاجي بابايي با بيان اينكه براي حل مسائل مربوط به آسيب هاي اجتماعي مراكز مشاوره ويژه دانش آموزان و خانواده ها وجود دارد، اظهار كرد: در سراسر كشور 22 هزار مشاور و 47 هزار مربي تربيتي، در جهت رفع و مشكلات و آسيب هاي اجتماعي دانش آموزان فعاليت مي كنند.
وي تصريح كرد: در هر زمان آسيب اجتماعي در جامعه وجود دارد و هنر ما در اين است كه اين آسيب ها را كاهش دهيم، اگر نظام تعليم و تربيت تقويت شود مي تواند از آسيب هاي اجتماعي پيشگيري كند.
اسكان موقت فرهنگيان
در سفرهاي نوروزي
فرهنگيان و خانواده هاي درجه يك آنها امسال نيز مانند سنوات گذشته از طرح اسكان موقت در سفرهاي نوروزي بهره مند خواهند شد.
براساس شيوه نامه اي كه از سوي ستاد اسكان موقت فرهنگيان به كليه مناطق آموزش استانها ارسال شده است 120هزار مدرسه كشور آماده اسكان نوروزي معلمان هستند و فرهنگيان امسال نيز مانند سالهاي گذشته مي توانند تعطيلات نوروز را در مدارسي كه مجهز به تسهيلات زندگي است سكونت داشته باشند.
در اين شيوه نامه با اشاره به درجه بندي مدارس و نحوه پذيرش فرهنگيان در آن ها و با تقسيم مدارس تحت پوشش ستاد اسكان به سه دسته، آمده است: «مدارس گروه الف» به مدارسي گفته مي شود كه داراي اتاق هايي مجهز به فرش، پتو، بالش، وسايل خنك كننده و گرمازا، يخچال و تلويزيون بوده و «حمام و آشپزخانه» آنها به صورت مشترك باشد؛ همچنين، «مدارس گروه ب» نيز به مدارسي گفته مي شود كه داراي اتاق هايي مجهز به فرش، پتو، بالش، وسايل خنك كننده و گرمازا بوده و «يخچال، تلويزيون، حمام و آشپزخانه» آنها به صورت مشترك باشد؛ «مدارس گروه ج» نيز به مدارسي گفته مي شود كه داراي اتاق هايي با تجهيزات كمتري مي باشد.
براساس اين دستورالعمل، ستاد اسكان مكلف به سرويس دهي به فرهنگيان و خانواده درجه يك آنان شامل «پدر، مادر، همسر و فرزندان تحت تكفل آنان» است.

 



ساختمان آلومينيوم در آتش سوخت

مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني از آتش سوزي ساختمان آلومينيوم در خيابان جمهوري تهران خبر داد.
جمشيد شفيعي درباره جزييات آتش سوزي در ساختمان آلومينيوم اظهار كرد: وقوع آتش سوزي در ساختمان آلومينيوم واقع در خيابان جمهوري در ساعت 24 دقيقه بامداد دوشنبه به ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني گزارش شد و ماموران ايستگاه هاي 46 و يك به همراه يك خودروي نردبان دار به محل حادثه اعزام شدند.
وي با بيان اينكه آتش نشانان پس از دو دقيقه در اين محل حضور يافتند، افزود: اين آتش سوزي از ضلع شمالي طبقه پنجم اين ساختمان كه دفتر و انبار فروش لوازم جاروبرقي بود، آغاز و شعله هاي آن به طبقه ششم نيز رسيده بود.
مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني تهران به ايسنا گفت: آتش نشانان با انجام عمليات اطفاي حريق شعله هاي اين حادثه را مهار و دود اين آتش سوزي را تخليه كردند.به گفته وي اين آتش سوزي تلفات جاني در پي نداشت، اما خسارت مالي برجاي گذاشت. شفيعي اضافه كرد: كارشناسان سازمان آتش نشاني در حال بررسي علت وقوع اين حادثه هستند.

 



نرخ هتل ها در نوروز 90 افزايش نمي يابد

معاون گردشگري كشور با اشاره به اينكه در پي اجراي هدفمندي يارانه ها آمار سفرهاي نوروزي با اتوبوس و قطار افزايش مي يابد، اعلام كرد: نرخ اقامت در هتل ها و مراكز اقامتي كشور براي نوروز 90 هيچ گونه افزايشي نخواهد داشت.
عليرضا عامري در گفت وگو با فارس تصريح كرد: به تمام مراكز اقامتي سراسر كشور اكيدا اعلام شده است تا پايان تعطيلات نوروزي هيچ گونه افزايش قيمتي در ارائه خدمات به مردم نداشته باشند.
وي در ادامه با اشاره به درخواست رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از رئيس جمهور براي حمايت از صنعت گردشگري پس از هدفمندي يارانه ها گفت: رئيس جمهور نيز پذيرفته اند بسته هاي حمايتي صنعت، شامل گردشگري نيز بشود.
معاون گردشگري كشور درباره پيش بيني خود در خصوص ميزان سفرهاي نوروزي مردم گفت: پيش بيني مي كنيم براي نوروز 90 ميزان سفرهاي مردم افزايش يابد چون حدود يك هفته به تعطيلات نوروزي در سال جديد اضافه مي شود.
عامري در ادامه افزود: حدود يك هفته از پايان اسفند 89 به تعطيلات نوروزي مردم در فروردين ماه اضافه مي شود و مردم مي توانند از اين فرصت براي سفرهاي نوروزي استفاده كنند.
وي تصريح كرد: با توجه به موضوع هدفمندي يارانه ها پيش بيني مي شود ميزان سفرهاي نوروزي گروهي افزايش يابد و مردم بيشتر از وسايل نقليه عمومي همچون قطار و اتوبوس به جاي وسيله نقليه شخصي استفاده كنند.

 



خانه ويلايي قيطريه در غياب صاحبخانه فروخته شد

جاعل سابقه داري كه پس از تصرف غيرقانوني يك خانه ويلايي در شمال تهران با جعل سند مالكيت قصد فروش آن را داشت توسط پليس شناسايي و دستگير شد.
به گزارش ايسنا زن ميانسالي كه پس از چند ماه براي بازديد خانه قديمي اش در منطقه قيطريه تهران مراجعه كرده بود هنگام ورود به خانه اش متوجه شد كه قفل در اصلي تعويض شده و با زدن زنگ مردي را در مقابلش ديد كه اظهار مي كرد اين خانه ويلايي را از شخصي به نام «اكبري» خريداري كرده است.
در ادامه مالك اصلي خانه براي روشن شدن موضوع با مركز فوريت هاي پليسي 110 تماس گرفت كه ماموران گشت كلانتري با هدايت شاكي كه مدارك مالكيت خانه ويلايي را در دست داشت به داخل ساختمان رفتند كه شاكي از ناپديد شدن يخچال، رادياتورها، كتاب هاي خطي قديمي و برخي از اسباب و اثاثيه ديگر و بازسازي طبقه دوم تعجب كرد.
همچنين ماموران كلانتري در بازرسي از اتاق هايي كه متصرفان در آن سكونت داشتند، پاكتي را كشف كردند كه حامل چند قطعه مهر جعلي مربوط به دفترخانه، تعدادي اسناد جعلي، شش فقره سند منگوله دار و 37 قطعه مهرهاي قوه قضائيه كپي برابر اصل و ... بود كه يكي از متهمان گفت اين پاكت متعلق به فروشنده ملك است.
با انتقال متهمان به كلانتري سرپرست خانواده متصرف به ماموران گفت كه حدود سه سال پيش با فردي به نام «اكبري» آشنا شدم كه پس از چند مدت دوستي، قطعه زميني را در شمال كشور به قيمت دو ميليارد ريال به من واگذار كرد و هنگامي كه براي ساختن ويلايي به آن منطقه مراجعه كردم دريافتم كه زمين با سند ساختگي و جعلي به من واگذار شده است و در طول اين چند سال مدام به دنبال وي مي گشتم تا اينكه حدود دو ماه پيش موفق شدم محل رفت وآمدش را پيدا كنم و او نيز در قبال پولم اين خانه را واگذار كرد و با تنظيم قولنامه قرار گذاشت تا ظرف دو ماه آينده مبلغ 100 ميليون تومان به وي پرداخت كنم و وي نيز سند را انتقال دهد و قصد داشتم طبقه دوم را رهن دهم و مبلغي را هم از بانك وام بگيرم.
با ارجاع پرونده به پايگاه سوم پليس آگاهي، كارآگاهان دايره مبارزه با جعل و كلاهبرداري براي كشف پرونده در نخستين اقدام از سوابق هر سه متهم استعلام گرفتند كه مشخص شد سرپرست خانواده داراي دو فقره سابقه جعل و كلاهبرداري است و با توجه به اينكه متهم ادعاي بي گناهي مي كرد كارآگاهان با هماهنگي مقام قضايي از محل سكونت وي بطور دقيق بازرسي كردند كه وسايل و مداركي مربوط، انواع و اقسام مهرهاي قوه قضائيه و دفترخانه هاي ثبت اسناد، ذره بين، رايانه و چاپگر كشف شد.
كارآگاهان در تحقيقات از همسر و فرزند متهم دريافتند كه متهم از قبل در مشاغل بنگاه داري و «كارمندي دفتر ثبت اسناد بوده است و با اين مشاغل آشنايي كامل دارد و شب ها به اتاقي مي رفت كه روزها در آن قفل بوده و اواخر شب به اتاق مراجعه مي كرده و بطرز مشكوكي با رايانه و اسنادي همچون اسناد مالكيت مشغول به كار بوده است.
بر اين اساس متهم كه با دلايل و شواهد مستند كارآگاهان روبرو شد، چاره اي جز بيان حقيقت نداشت و لب به اعتراف گشود و گفت: با توجه به نياز شديد مالي، تصميم گرفتم كه با جعل سند مالكيت اين ملك را به فروش برسانم البته اين را مي دانستم كه مالك خانه ويلايي قيطريه در خارج از كشور بسر مي برد به همين منظور قصد داشتم هرچه سريع تر خانه را بفروشم كه در روزهاي آخر مالك خانه سر رسيد.

 



توكلي خبر داد يك ميليون و 136 هزار نفر آمار نهايي داوطلبان كنكور 90

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام پايان مهلت ثبت نام كنكور 90 آمار نهايي ثبت نام كنندگان را يك ميليون و 136 هزار نفر اعلام كرد.
دكتر حسين توكلي افزود: 60درصد داوطلبان اين آزمون را دختران تشكيل مي دهند.
وي گفت:تعداد 948 هزار و 612 نفر در مرحله اول ثبت نام آزمون سراسري سال آينده كه در آذرماه امسال، تعيين شده بود تقاضانامه الكترونيكي ثبت نام را تكميل كردند.
وي افزود: در مهلت ثبت نام مجدد داوطلبان آزمون سراسري سال 1390 كه از روز 28 بهمن ماه تا هفتم اسفند ماه ادامه داشت نيز تعداد 187 هزار و 388 نفر با مراجعه به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش؛ ثبت نام خود را به انجام رساندند و به اين ترتيب، آمار نهايي داوطلبان آزمون سراسري سال آينده به يك ميليون و 136 هزار نفر رسيد.
توكلي، زمان برگزاري آزمون سراسري سال 1390 را در نوبت صبح و بعدازظهر روزهاي پنج شنبه؛ جمعه و شنبه، 9 ، 10 و 11 تيرماه سال آينده ذكر كرد و گفت: داوطلبان گروه هاي آزمايشي رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان هاي خارجي در يك نيم روز به سوالات عمومي و اختصاصي خود كه به صورت تستي چهارگزينه اي، طراحي شده، پاسخ خواهند داد.

 



رئيس سازمان زندان ها تأكيد كرد اصلاح رويه قضايي جمعيت كيفري زندان ها را كاهش مي دهد

رئيس سازمان زندان ها اصلاح رويه قضايي را از عوامل موثر كاهش جمعيت كيفري زندان ها دانست.
غلامحسين اسماعيلي در جلسه ويدئو كنفرانس با مديران استاني تصريح كرد: بايد به آمار دقيق دسترسي داشته باشيم تابتوانيم براساس آن برنامه ريزي كنيم و مسئوليت ها و مأموريت ها را به نحو احسن انجام دهيم.
وي ادامه داد: اگر آمار درستي نداشته باشيم، خروجي مناسب نخواهيم داشت؛ بنابراين دفاتر آمار نقش كليدي و حساسي دارند.
رئيس سازمان زندان ها با اشاره به نقش دفاتر قضايي و اجراي احكام گفت: وظيفه سازمان زندان ها اجراي حكم است. بر همين اساس بايد دفاتر قضايي كه پايگاه اصلي اجراي حكم محسوب مي شوند با مد نظر قرار دادن ظرافت هايي زمينه هاي حفظ و رعايت حقوق شهروندي، شرعي و قانوني زندانيان را فراهم كنند.
اسماعيلي با اشاره به تراكم جمعيت كيفري و پيگيري هاي انجام شده، موفقيت در تلاش ها براي اصلاح نگرش همكاران قضايي را منوط به ارائه آمار درست و دقيق دانست و افزود: بايد گزارشي صحيح و دقيق از وضعيت متهمان در زندان ها ارائه شود زيرا در صورت عدم دقت، تمام زحمات هدر مي رود و مشكلات به قوت خود باقي خواهد ماند.
وي با اشاره به آمار زندانيان تحت قرار كه از سوي دفاتر آمار ارائه مي شود و يا زندانياني كه در انتظار محاكمه هستند، گفت: اگر آمار دقيقي ارائه شود كه كاملاً منطبق با واقعيت باشد، مي توانيم تصميمات عاجل را از طريق مقامات قضايي پيگيري كنيم.
رئيس سازمان زندان ها اضافه كرد: وضعيت زندانياني كه به مراجع قضايي اعزام مي شوند بايد پيگيري شود. اين مراجع حداكثر مي توانند تا يك ماه متهم را در اختيار داشته باشند و سرنوشت زنداني بايد از طريق سيستم زندان پيگيري شود.
اسماعيلي در بخش ديگري از سخنان خود به اصلاح رويه قضايي اشاره كرد و افزود: در اين خصوص بايد مشكلات به سازمان منعكس شود تا پيگيري هاي لازم صورت گيرد.
وي به عدم آگاهي زندانيان از حقوق خود اشاره كرد و گفت: وظيفه داريم زندانيان را با حقوقشان آشنا كنيم.
رئيس سازمان زندان ها با اشاره به مواردي از قبيل عجز زنداني از معرفي كفيل و بررسي دلايل عدم پذيرش كفالت گفت: پيگيري چنين مواردي اين احساس اعتماد را در زندانيان به وجود مي آورد كه سيستم زندانباني به دنبال حفظ و رعايت حقوق شرعي، شهروندي و قانوني آنهاست و به اين ترتيب، اعتماد آنها نسبت به سيستم زندانباني چند برابر مي شود.

 



معاون فرماندار شيراز: زمين خواران يك شبه راه يك قرن را طي كرده اند

معاون سياسي اجتماعي فرماندار شيراز با بيان اينكه زمين خواران از هيچ به ميليارد رسيده اند گفت: زمين خواران يك شبه راه يك قرن را طي كرده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، وحيد رجايي در پنجمين همايش شوراهاي اسلامي و دهياران بخش مركزي شيراز اظهار داشت: بعد از كلان شهر شيراز و شهر مرودشت بيشترين تراكم جمعيت در بخش مركزي شيراز وجود دارد كه گرفتار معضل بزرگ زمين خواري شده است.
اين مقام اجرايي افزود: البته شيراز بدون حاشيه و بخش مركزي معنايي ندارد و تحولات صورت گرفته به تاريخ گستره شيراز و حاشيه آن اهميت ويژه اي داده كه زمين خواران را واداشته است تمايل بسياري به طبيعت؛، براي طمع خود داشته باشند.
معاون سياسي اجتماعي فرماندار شيراز اضافه كرد: پديده زمين خواري طي چند سال گذشته داراي فراز و نشيب هاي مختلفي بوده كه اكنون به دليل جلوگيري هاي انجام شده و پيش بيني ها از حالت صعودي به نزولي نزديك شده است.
رجايي ادامه داد: افراد بسياري با نام شركت هاي مختلف اقدام به فروش آپارتمان يا باغ شهري كرده و قراردادها را با مردم امضا كرده اند در حالي كه اين زمين وجود خارجي ندارد و بسياري از مردمان شيراز را مالباخته كرده است.
وي تصريح كرد: افرادي مي گويند به دليل مسائل امنيتي نبايد به اين مقوله ورود پيدا كنيم پس چه كساني جوابگوي مالباختگان هستند.
اين مقام اجرايي خاطرنشان كرد: جاي بسيار خرسندي است كه مديران استان فارس و شهرستان شيراز جوان هستند و به مسائل برخي آقايان آغشته نشده اند.
معاون سياسي اجتماعي فرماندار شيراز از دهياران و شوراهاي اسلامي بخش مركزي خواست كه توجه ويژه اي به مسائل اجتماعي مردم و جامعه داشته باشند.

 



رويدادهاي خارجي

كلاهبرداري آنلاين از يك آمريكايي

يك مرد فريب خورده آمريكايي كه به مدت دو سال و نيم بر روي شبكه هاي اجتماعي با آواتار زن روياهاي خود ملاقات مي كرده پس از پرداخت 200 هزار دلار به وي فهميد اين زن وجود خارجي ندارد.
به گزارش مهر، اين يك داستان عجيب و واقعي از كلاهبرداريهاي آنلاين است كه در آمريكا رخ داده است.
داستان از آنجا شروع شد كه اين مرد آمريكايي ساكن شيكاگو در ايلينويز با مراجعه به پليس اعلام كرد كه نامزدش را گم كرده است. وي خاطرنشان كرد كه هرگز نامزدش را در دنياي واقعي ملاقات نكرده است اما به مدت دو سال و نيم وي را در شبكه هاي اجتماعي ديده است و در اين مدت فهميده كه وي همان زن روياهايش است، به همين دليل در اين مدت در مجموع 200 هزار دلار به حسابهاي بانكي اين زن در انگليس، آمريكا، نيجريه و مالزي به عنوان هديه واريز كرده است.
براساس گزارش زئوس نيوز، مرد فريب خورده سپس تصويري از يك كارت هويت متعلق به زن را به پليس نشان داد كه آنها وجود وي را تائيد كنند اما پليس متوجه شد كه كارت هويت در واقع رونوشتي از يك گواهينامه مربوط به فلوريدا است.
به گفته پليس اين مرد همچنان از قبول واقعيت سرباز مي زند.

 



شرايط تحصيل همزمان مشمولان غيرغايب در دو دانشگاه

اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي شرايط تحصيل همزمان مشمولان غيرغايب در دو دانشگاه را اعلام كرد.
اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا درباره تحصيل همزمان مشمولان غيرغايب در دو دانشگاه اعلام كرد: تحصيل همزمان مشمولان غيرغايب در دو دانشگاه مشروط بر آن كه در سقف سنوات تحصيلي مقطعي كه براي آن معافيت تحصيلي صادر شده و منوط به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي يا وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري يا سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي منعي نخواهد داشت.
مشمولان واجد شرايط در اين صورت هيچگونه ضرورتي براي مراجعه به سازمان وظيفه عمومي نخواهند داشت و فقط دانشگاه دوم بايد تصويري از معافيت تحصيلي صادر شده را از دانشگاه اوليه درخواست كرده و اقدام به ثبت كند.
همچنين سرهنگ محمدرضا اكبر حلوايي معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا با اعلام جزئيات شرايط استفاده از معافيت كفالت گفت: مشمولاني كه داراي شرايط استفاده از معافيت كفالت هستند مي توانند 2 ماه قبل از 18 سالگي تقاضاي خود را در پليس +10 ثبت كنند.

 



ارسال كمك هاي امدادي به كشورهاي عربي

مديركل امور بين الملل جمعيت هلال احمر از ارسال كمك هاي امدادي براي درمان مجروحان قيام هاي مردمي كشورهاي عربي، مصر، ليبي و بحرين خبر داد.
شهاب الدين محمدي عراقي افزود: از ابتداي اين تظاهرات هاي مردمي، جمعيت هلال احمر بنابر وظيفه، آمادگي نسبي خود را براي ارائه كمك هاي امدادي تقويت كرده است.
وي ادامه داد: كمك هاي امدادي براي ليبي ارسال شده و توسط كميته بين المللي صليب سرخ به كشورهاي همسايه برده شده است.
مديركل امور بين الملل جمعيت هلال احمر خاطرنشان كرد: برپايي بيمارستان صحرايي و تيم هاي مرتبط امدادي براي درمان مجروحان قيام هاي مردمي كشورهاي عربي هم اكنون برپا شده است.

 



توضيح و تصحيح يك خبر

شهركرد - خبرنگار كيهان:
در پي انتشار خبر «كلاهبرداري 3 ميليارد توماني يكي از مديران دولت اصلاحات از تعاوني مسكن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي» در كيهان
13/6/89 منبع خبر مزبور توضيحات زير را ارسال كرده است كه عينا درج مي شود:
در مورخه 13/6/1389 خبري تحت عنوان «كلاهبرداري سه ميلياردي ...» در ستون حوادث شهرستان صفحه 15 روزنامه كيهان به شماره 19732 به چاپ رسيده است.
با توجه به بررسي و كشف واقعيات انجام پذيرفته در خصوص خبر فوق مربوط به آقاي اميرجمال غريبلو به اطلاع مي رساند:
1- نامبرده در هيچ دوره اي از جمله دوره دولت اصلاحات از مديران وزارت مسكن و شهرسازي نبوده است.
2- علت عدم واگذاري ملك به تعاوني مسكن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ادعاي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به ملك مذكور بوده، ليكن اسناد موجود نشان مي دهد آقاي اميرجمال غريبلو ملك را بطور رسمي خريداري كرده است و موضوع در حال پيگيري جهت احقاق حقوق ايشان مي باشد. و طبق توافق قرارداد فسخ و حدود پنجاه درصد مطالبات تعاوني پرداخت شده الباقي در قالب ملك جايگزين در حال انجام است.
3- بررسي ها نشان مي دهد آقاي اميرجمال غريبلو هيچگونه ارتباطي با جريان اصلاحات و عوامل فتنه 88 نداشته لذا از ايشان پوزش مي خواهيم و توفيقات الهي را مسئلت مي نماييم.

 



يك چهارم جمعيت ايران در سال 2050 سالمند خواهند بود

عضو هيئت علمي مركز مطالعات پژوهش هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه گفت: براساس پيش بيني جمعيت ايران، جمعيت سالمندان ايران تا سال 2050 به حداكثر رقم خود يعني 25 درصد از كل جمعيت كشور خواهد رسيد.
به گزارش روابط عمومي مركز مطالعات و پژوهش هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه دكتر محمود مشفق درخصوص افزايش جمعيت سالمندان در ايران گفت: براساس مطالعاتي كه اين مركز در قالب يك طرح پژوهشي انجام داده است پيش بيني نموده كه جمعيت سالمندان ايران تا سال 2050 به حداكثر خود يعني 25 درصد از كل جمعيت كشور خواهد رسيد.
عضو هيئت علمي مركز مطالعات و پژوهش هاي جمعيتي آسيا و اقيانوسيه ضمن بيان افزايش اميد زندگي دركشور گفت: نتايج حاصل از اين بررسي نشان داد كه افزايش اميد زندگي و كاهش سطح باروري موجب بالا رفتن تعداد سالمندان 60 ساله و بيشتر در جمعيت كل كشور و گرايش ساخت جمعيتي كشور از يك ساختار سني جوان طي چهار دهه گذشته به يك ساختار سني سالخورده دارد.
دكتر محمود مشفق با اشاره به عواقب افزايش جمعيت سالمندي اظهار كرد: مسائل مرتبط با سالمندان و تأمين نيازهاي مادي، رفاهي و عاطفي آنان كه در مقطع فعلي مطرح است در سالهاي آتي بطور فزاينده اي بيشتر خواهد شد بررسي شاخص هاي اجتماعي، اقتصادي جمعيت سالمند 60 ساله و بيشتر كشور طي چهار دهه نشان از يك روند بهبود داشته و پيشرفت هاي چشمگيري در شاخص سواد و تحصيلات سالمندان مشاهده شده و انتظار بر اين است كه تحولات قابل ملاحظه اي را در اين شاخص ها در سالهاي آتي در كشور تجربه نمايند. وي در پايان گفت: فزوني سرعت رشد جمعيت سالمندان در مقايسه با رشد جمعيت كشور لزوم برنامه ريزي آينده نگر براي كنترل مسائل قابل تصور اين گروه از جمعيت را توجيه مي نمايد.

 



انتصاب در جهاد دانشگاهي

طي حكمي از سوي دكتر محمدحسين يادگاري، رئيس جهاد دانشگاهي، مهدي قديري معاون پشتيباني و امور مجلس به عنوان دبير هيئت امناي اين نهاد منصوب شد.

 



ولخرجي پادشاه عربستان براي خريد فيس بوك

«ملك عبدالله بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان به دليل ترس از انقلاب هاي مردمي و نقش رسانه ها در اطلاع رساني به مردم، قصد دارد فيس بوك را به قيمت 150 ميليارد دلار خريداري كند.
باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري داون وايزر گزارش داد: پادشاه عربستان پيشنهاد خريد اين تارنما را به «مارك زوكربرگ» بنيانگذار فيس بوك به مبلغ 150ميليارد دلار داده، اين در حاليست كه زوكربرگ تاكنون واكنشي نسبت به اين پيشنهاد تحريك كننده از خود نشان نداده است.براساس اين گزارش، ملك عبدالله بن عبدالعزيز پس از نگراني شديد از تظاهرات مردمي دست به اين اقدام زده است. اين گزارش حاكي است، فيس بوك، در انقلاب هاي عربي كه از تونس شروع شد، نقش زيادي داشته است.
گفتني است، فيس بوك، توئيتر، سي ان ان و بي بي سي از سال 2008 رسماً به بنگاه هاي سخن پراكني جهاني تبديل شده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14