(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 اسفند 1389- شماره 19886

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مديركل سياسي وزارت كشور: جريان برانداز مجوز حضور در انتخابات آينده را نخواهد داشت
كدخدايي : زمان اصلاح قانون انتخابات گذشته است
بيانيه 56 عضو مجلس خبرگان در حمايت از مهدوي كني و تقدير از هاشمي
آسيا تايمز: آمانو مثل آمريكا نگران طلوع خورشيد ايران در خاورميانه است
براي دومين سال پياپي جشن جهاني نوروز در ايران برگزار مي شود
مشايي نوروز را در آمريكا جشن مي گيرد
يك روزنامه آلماني بررسي كرد فاصله گرفتن مصر از ائتلاف ضد ايراني
معاون مطبوعاتي وزير ارشاد خواستار شد معافيت مالياتي خبرنگاران و روزنامه نگاران
توليد يك كتاب مرجع در سپاه درباره نحوه ارزشيابي آثار فرهنگي
تفاهمنامه همكاري با امارات جهت بررسي اوضاع اتباع ايراني امضا شد
معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي: ايران در حال تبديل شدن به رهبر جديد خاورميانه است
رئيس سابق سازمان جاسوسي فرانسه به جرم حمايت از منافقين محكوم شد
سلطانيه: طرح پيشنهادي انگليس درباره تامين سوخت غيرحقوقي و سياسي است
درخواست ايران براي بررسي ارتباط سازمان هاي اطلاعاتي غرب با گروهك هاي تروريستي پژاك، جندالله ومنافقين



مديركل سياسي وزارت كشور: جريان برانداز مجوز حضور در انتخابات آينده را نخواهد داشت

مديركل سياسي وزارت كشور تاكيد كرد كه تمام جريانات سياسي مقيد به قانون مي توانند در انتخابات آينده شركت كنند.
«محمود عباس زاده مشكيني» در گفت وگو با فارس درخصوص حضور جريان اصلاح طلب در انتخابات آينده گفت: تمام جريانات سياسي قابل تعريف در چارچوب ساختار و قانون اساسي چه اصلاح طلب و چه اصولگرا به صورت طبيعي مي توانند در انتخابات شركت كنند.
وي ادامه داد: تمام جريانات قابل تعريف در چارچوب و ساختار يك نظام سياسي نسبت به هم پوزيسيون-اپوزيسيون هستند و اين يك امر طبيعي است.
دبير كميسيون ماده 10 احزاب با بيان اينكه صرف نظر از برخي چهره هاي افراطي و استحاله شده اصلاح طلب، غالب اصلاح طلباني كه ما مي شناسيم هم در عرصه نظري و گفتماني و هم در آن مدتي كه عملا مسئوليت قوه مجريه را عهده دار بودند به نوعي سعي داشتند خود را در چارچوب قانون و ساختار نظام مقيد كنند، تصريح كرد: اما جريان فتنه از قالب اپوزيسيون خارج و در نقش برانداز ظاهر شد. البته اين يك واقعيت است كه جريان فتنه از متن جريان اصلاحات زائيده شده و دايه اش نيز بيگانگان بودند كه جريان اصلاحات در قبال مولود خويش يك مسئوليت تاريخي دارد.
عباس زاده پايبندي به تمام اصول قانون اساسي، قاعده مردم سالاري، اصول نظام سياسي و منافع ملت را مرز بين جريان اصلاحات و جريان فتنه دانست و در توضيح تفاوت ميان اپوزيسيون و جريان براندازانه يادآور شد: بديهي است كه در تمام دنيا گروه هاي مختلف كه در چارچوب نظام سياسي نسبت به هم نقش پوزيسيون و اپوزيسيون را دارند، مي توانند با هم رقابت كنند اما در هيچ يك از كشورهاي دنيا به گروهي كه خارج از چارچوب قانون اساسي و ساختار نظام بخواهد در نقش برانداز ظاهر شود، به طور طبيعي اجازه رقابت نمي دهند.
وي افزود: كساني كه پيش از انتخابات به ظاهر خود را پايبند به قاعده مردم سالاري نشان مي دادند، اگر بعد از انتخابات چه راي بياورند و يا راي نياورند، بخواهند در هر صورت نقش برانداز را بازي كنند، طبيعي است كه هيچ ملتي آنها را برنمي تابد.
مديركل سياسي وزارت كشور با بيان اينكه فتنه مولود اصلاحات و محصول وصلت با بيگانگان است، تفاوت بين جريان اصلاحات و جريان فتنه را تفاوت بين اپوزيسيون و برانداز عنوان كرد.
عباس زاده در پايان نيز با اشاره به اينكه اپوزيسيون برخلاف جريان برانداز امكان حضور در رقابت انتخاباتي را دارد، تصريح كرد: جريان برانداز از رقابت عبور كرده است.

 



كدخدايي : زمان اصلاح قانون انتخابات گذشته است

سخنگوي شوراي نگهبان گفت زمان اصلاح قانون انتخابات گذشته است و براي ما امكان پذير نيست كه بتوانيم اين اصلاحات را در انتخابات سال آينده اعمال كنيم.
عباسعلي كدخدايي در نشست هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با توجه به برگزاري انتخابات در سال آينده، آخرين فرصت مجلس در اصلاح قانون انتخابات براي اعمال در انتخابات آتي چه زماني خواهد بود، گفت: ديگر زمان اصلاح قانون انتخابات گذشته است و نبايد انتظار داشته باشيم كه اصلاحات جزيي و پيوندي مكرر به قانون انتخابات مجلس صورت گيرد.
وي تصريح كرد: از جهت اجرايي و نظارتي براي ما امكان پذير نيست كه بتوانيم اين اصلاحات را در انتخابات سال آينده به كار ببنديم.
عضو حقوقدان شوراي نگهبان در عين حال افزود: البته از جهت قانونگذاري مشكل خاصي در اين زمينه وجود ندارد و اگر مجلس مصوبه اي در اين خصوص داشت، شوراي نگهبان بر اساس آن عمل خواهد كرد.
كدخدايي درباره طرح استاني شدن انتخابات مجلس گفت: برخي خبرها حاكي از آن است كه اين طرح از دستور كار مجلس خارج شده است.
وي در پاسخ به سوال مكرر خبرنگاران مبني بر طرح دو فوريتي اصلاح قانون انتخابات كه به تازگي به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است، خاطر نشان كرد كه اين طرح هنوز به دست شوراي نگهبان نرسيده است و پس از تصويب آن از سوي مجلس، درباره آن اظهارنظر مي كنيم.
كدخدايي درباره برگزاري انتخابات مجلس نهم در سال آينده اظهار داشت: سال آتي سال انتخابات مجلس نهم است و اميدواريم اين انتخابات با پشتيباني و حضور گسترده مردم برگزار شود.
وي با بيان اينكه مذاكرات بين شوراي نگهبان و وزارت كشور درباره تعيين تاريخ انتخابات و برگزاري آن در جريان است، افزود: جزئيات مربوط به نتايج بررسي ها و تعيين تاريخ ها از طريق وزارت كشور اعلام مي شود.
كدخدايي 3 ماه نخست اول سال 1390 را اعلام زمان ثبت نام و تاريخ انتخابات ذكر كرد و گفت: وزارت كشور طي يكي دو ماه آينده نسبت به اعلام زمان قطعي انتخابات اظهارنظر خواهد كرد.

 



بيانيه 56 عضو مجلس خبرگان در حمايت از مهدوي كني و تقدير از هاشمي

56 عضو مجلس خبرگان در بيانيه اي ضمن حمايت از انتخاب آيت الله مهدوي كني به عنوان رئيس جديد مجلس خبرگان از زحمات آيت الله هاشمي رفسنجاني نيز تقدير كردند.
متن اين بيانيه بدين شرح است:
«حدود سه دهه از عمر مجلس خبرگان با جايگاه حساسش مي گذرد در طول اين مدت، وظايف خود را در گزينش رهبري و نظارت بر ايشان و انتخابات هاي داخلي به درستي انجام داده است.
خبرگان نشان داده اند كه اين مجلس صحنه رقابت هاي حزبي و گروهي و زد و بندهاي سياسي نبوده و نيست.
يكي از نمونه هاي آن انتخاباتي بود كه امروز انجام گرفت.انتخاباتي كه بر همه تحليل هاي غلط كساني كه روحانيت را نشناخته و به قدرت طلبي متهمش مي كردند، خط بطلان كشيد.حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني كه در مديريت و سياست يد طولائي دارد و سال ها نائب رئيس و يا رئيس اين مجلس بوده و مورد احترام خبرگان است، به نفع آيت الله مهدوي كني كه خود عالم نمونه اي در اخلاق و وارستگي است،كنار رفت و همه دوستان انقلاب اسلامي را شاد و دشمنان را شگفت زده كرد.
اين نمايش زيبا، الهام بخش، و افتخار آميز از همراهي بود، ما امضا كنندگان اين بيانيه بر خود فرض مي دانيم كه صميمانه از درايت و وظيفه شناسي و تعهد انقلابي و خلاق آيت الله هاشمي رفسنجاني تشكر كنيم و خدمت آيت الله مهدوي كني به خاطر قبول مسئوليت،عرض تبريك و تشكر داشته باشيم و توفيقات هر دو بزرگوار را از خداوند متعال خواهانيم.»

 



آسيا تايمز: آمانو مثل آمريكا نگران طلوع خورشيد ايران در خاورميانه است

يك تحليلگر ارشد امور ايران در آخرين مقاله خود تاكيد كرد كه عقيده دارد وظيفه اي كه يوكيا آمانو در آژانس برعهده گرفته كمك به آمريكا در جلوگيري از «طلوع خورشيد ايران در خاورميانه» است.
كاوه افراسيابي در تازه ترين مقاله خود در روز شنبه 21اسفند 1389 (12مارس 2011) در آسيا تايمز منتشر شده، نوشت: «روز سه شنبه در حركتي عجيب يوكيا آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي وابسته به سازمان ملل گفت كه اين آژانس اطلاعات جديدي در اختيار دارد مبني بر اينكه فعاليت هاي تسليحاتي ايران به قبل از سال 2003 برمي گردد سالي كه سازمان جاسوسي آمريكا اصرار داشت كه ايران چنين فعاليتي را متوقف كرده است. بسيار عجيب بود كه اين آژانس اطلاعاتي حياتي در مورد ايران در اختيار داشت كه يا جديد بود يا به طور مستقيم يا غيرمستقيم از جانب آمريكا و هم پيمانانش به دست او نرسيده بود.»
افراسيابي ادامه داده است: «مي توان گفت آمانو گزارش سازمان جاسوسي آمريكا را كاملا رد نكرد بلكه ايرادهايي را شايد فقط براي خوشنودي اين كشور اعلام كرد. كشوري كه اين روزها نگران است كه خورشيد ايران در آسمان آشفته خاورميانه در حال طلوع است و نفوذ آمريكا را در اين منطقه تحت الشعاع قرار مي دهد. تشديد ترس از ايران هسته اي در منطقه ظاهرا بهترين پادزهر براي غرب و اسرائيل است. در اين راستا به نظر مي رسد آنها متحدي مثل آمانو دارند.»
افراسيابي سپس با مقايسه آمانو و البرادعي مي نويسد: «در حالي كه محمد البرادعي مديركل سابق آژانس بين المللي انرژي اتمي بسياري از اطلاعات در مورد مطالعات ادعايي در مورد ايران را به عنوان دروغ محض رد كرده بود آمانو كه براساس افشاگري هاي ويكي ليكس به واشنگتن اطمينان داده است كه در مورد همه موضوعات استراتژيك مهم با وي در يك جبهه است در ارائه اطلاعات گمراه كننده در مورد ايران كه خوراك طرف هاي ثالث است به طور كوركورانه اي به غرب و اسرائيل وفادار است.»
وي در ادامه با پيش كشيدن يك بحث حقوقي آورده است: «آمانو با اين صحبت ها ظاهرا به طور كامل نگراني هاي مشروع اين سازمان بين المللي را بيان كرد اما در واقع با اين كار به اصول قانوني اين سازمان كه در توافقات پادماني بين ايران و آژانس منعكس شده است آشكارا توهين كرد. آژانس بين المللي انرژي اتمي تا به امروز گزارش سلامت برنامه هسته اي ايران را فقط به يك سوم اعضاي اين سازمان داده است. از آنجايي كه گواهي آژانس بين المللي انرژي اتمي در مورد ابعاد غيرنظامي برنامه هسته اي يك كشور در چارچوب قانوني فعاليتهاي اين سازمان نيست و آژانس گاهي اين مسئوليت را با توجه به اهميت عدم اشاعه سلاح هاي هسته اي به عهده مي گيرد متاسفانه كاري فراقانوني انجام مي دهد و راه را براي نفوذ سياسي و دستكاري آن توسط قدرتهاي بزرگ بخصوص آمريكا كه با اسرائيل متحد و اشاعه دهنده مخفي تسليحات هسته اي باز مي كند و نتيجه اينكه اين سازمان بين المللي هنوز نتوانسته است به اسرائيل كه از امضاي پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي سر باز مي زند و اجازه هيچگونه بازرسي از تاسيساتش را نمي دهد كمترين فشاري وارد كند و در عوض بر كشورهايي مثل ايران و سوريه تمركز مي كند.»
افراسيابي سپس مي نويسد: «همانطور كه در گزارشات آژانس بين المللي انرژي اتمي تاييد شده است به علت نداشتن مدركي دال بر انحراف فعاليت هاي هسته اي ايران اين سازمان نمي تواند ادعا كند در مورد مواد هسته اي اعلام شده و اعلام نشده اختلافي وجود دارد. اختلافي كه در خيال سازمانهاي جاسوسي غرب و اسرائيل وجود دارد تا از طريق آن مانع قدرت روزافزون ايران شوند.»
وي در بخش ديگري از نوشته خود درباره موفقيت هاي ايران در آژانس مي نويسد: «ايران اكنون با يك ديپلماسي استادانه و با اتحاد با كشورهاي جنبش عدم تعهد توانسته است اين سازمان را مجبور به اعتراف كند كه بازرسانش به آموزش بهتر نياز دارند و به جاي اينكه اطلاعات كشورها را براي كشورهاي ديگر يا رسانه ها افشا كنند بايد آنها را محرمانه نگه دارند.»
افراسيابي در پايان نتيجه گرفته است: «سكوت محض آمانو در اين مورد و ابراز نگراني هاي علني و پرسروصداي وي از اشاعه سلاح هاي هسته اي چهره وي را به عنوان يك دبيركل بي طرف و مستقل به شدت مخدوش مي كند. اين شرايط براي آژانسي كه دائما در مورد احترام گذاشتن به قوانين و عمل بر طبق قواعد بين المللي هياهو به راه مي اندازد عجيب است. مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي بايد نگاه عميقي به خود بياندازد و فكر كند كه واقعا چه كسي قوانين را زير پا مي گذارد.»

 



براي دومين سال پياپي جشن جهاني نوروز در ايران برگزار مي شود

مراسم جشن جهاني نوروز براي دومين سال پياپي با حضور سران كشورهاي فارسي زبان و برخي ديگر از كشورها در جمهوري اسلامي ايران برگزار مي شود.
مراسم جشن جهاني نوروز قرار است در روزهاي ششم، هفتم و هشتم فروردين سال 90 به ميزباني جمهوري اسلامي ايران برگزار شود.
در اين مراسم روساي جمهور، نخست وزير و وزراي خارجي كشورهاي فارسي زبان و كشورهاي منطقه اي و بين المللي كه مراسم نوروز را پاس مي دارند شركت خواهند داشت.
طيف گسترده اي از كشورها از جمله تركيه، تركمنستان،. آذربايجان، تاجيكستان، افغانستان، قزاقستان، قرقيزستان، آلباني و عراق براي شركت در اين اجلاس دعوت شده اند.
قرار است حدود حدود 20 كشور جهان در جشن نوروز در تهران شركت كنند
در 7 فروردين 1389 نخستين دوره جشن جهاني نوروز در تهران برگزار و اين شهر به عنوان «دبيرخانه نوروز» شناخته شد. در اين جشن، سران كشورهايي كه نوروز را جشن مي گيرند گرد هم مي آيند و اين آيين باستاني را گرامي مي دارند. هر ساله يكي از اين كشورها، ميزبان جشن جهاني نوروز است و امسال نيز براي دومين سال جشن جهاني نوروز در تهران برگزار خواهد شد.
در تاريخ 24 فوريه 2010 سازمان ملل متحد با تصويب يك قطعنامه در مقر سازمان در نيويورك، عيد نوروز را به عنوان روز بين المللي نوروز و فرهنگ صلح در جهان به رسميت شناخت.

 



مشايي نوروز را در آمريكا جشن مي گيرد

« اسفنديار رحيم مشايي» رئيس دفتر رئيس جمهور، 27 اسفند ماه امسال براي شركت در جشن نوروز ايرانيان مقيم آمريكا به اين كشور سفر مي كند.
« محمدجعفر بهداد» در خصوص صدور ويزا به آمريكا براي رحيم مشايي و هيات همراه گفت: تقاضاي صدور ويزا به سازمان ملل داده شده و آن ها بايد اين موضوع را پيگير باشند و اين مساله به اين بستگي دارد كه آن ها در اين راستا چه قدر موفق باشند.
به گزارش ايرنا، معاون سياسي دفتر رئيس جمهور با اشاره به اين كه بيشترين ايرانيان مقيم خارج در آمريكا ساكن هستند، گفت : بطور طبيعي رسيدگي به وضعيت و مشكلات آنان از وظايف دولت جمهوري اسلامي ايران است و احياي ارزش هاي ملي و فرهنگي هموطنان در خارج نيز از نقطه نظر تامين منافع و امنيت ملي ضروري و قابل توجيه است.
وي افزود: رئيس دفتر رئيس جمهور در سفر سه روزه خود در جشن نوروز ايرانيان مقيم آمريكا شركت و با «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل نيز ديدار خواهد كرد.
معاون سياسي دفتر رئيس جمهور خاطرنشان كرد: اين سفر به دعوت سازمان ملل متحد صورت مي گيرد و دبيركل سازمان ملل نيز در يكي از برنامه ها حضور خواهد يافت.
وي در خصوص پيشداوري برخي افراد در خصوص سفر رحيم مشايي به آمريكا، گفت: برخي از عناصر سياسي و رسانه اي با پيشداوري غلط به اين موضوع پرداختند و در پاسخ به آنان مي گويم آن چه كه در اين سفر انجام خواهد شد در جهت منافع ملي است ، ولي تمايل نفساني برخي از عناصر سياسي و رسانه اي براي تخريب دولت به حدي است كه آنان را به ورطه مخالفت با منافع و مصالح ملي كشانده است.
وي درباره هدف اين سفر گفت: هدف رئيس دفتر رئيس جمهور از اين سفر ديدار با ايرانيان است.
بهداد با بيان اينكه برخي جشن هاي نوروزي توسط دولت را با جشن هاي پادشاهي و باستان گرايانه تشبيه مي كنند، اين تشبيه را ناشيانه و ناشي از كم اطلاعي نويسندگان اين مطالب از واقعيت هاي تاريخي ايران دانست.
وي افزود: اين تشبيه ها نوعي جفا به دين است كه بهار طبيعت را با بهار دل ها يكي مي داند، ما نوروز را از روزهايي مي دانيم كه روز خدا ناميده مي شود.
تا كنون مقامات رسمي درباره ضرورت اين سفر تفريحي-فرهنگي و ارتباط آن با منافع ملي ايران توضيحي نداده اند.

 



يك روزنامه آلماني بررسي كرد فاصله گرفتن مصر از ائتلاف ضد ايراني

يك روزنامه آلماني با تاكيد بر پايان دوراني كه آمريكا مي توانست با تكيه به متحدان عربش، سياستهاي خود در منطقه را پيش ببرد، سرنگوني رژيم ديكتاتوري وابسته به غرب در مصر را سبب فاصله گرفتن دولت آتي اين كشور از ائتلاف ضد ايراني دانست.
به گزارش مهر، روزنامه آلماني «تاگس سايتونگ» در تحليلي نوشت : انقلابها و تحولات جهان عرب ساختمان فكري غرب را زير و رو كرد و وزنه هاي ژئو پليتيك در منطقه را جابجا كرد.
نويسنده در ادامه خاطر نشان كرد: هفته هاي طولاني است كه جهان عرب از اعتراضات مردمي به لرزه افتاده است. بحران اجتماعي و اقتصادي و غارتگريهاي دولتي يك سيستم استبدادي يكي از مهمترين ستونهاي حمايتي براي آمريكا در منطقه(مصر) را نابود كرد.
نويسنده در بخش ديگري از اين مطلب خاطر نشان كرد: شورشهاي مردمي در تونس، مصر و حركتهاي اعتراض آميز در جهان عرب تنها به تحولات داخلي اين كشورها مربوط نمي شود، بلكه همچنين به مناسبات قدرتي و سياسي در منطقه نيز مرتبط است. براي اولين بار از سالهاي 1970 ما نمي توانيم منطقه را از نظر ژئو پليتيك بدون در نظر گرفتن ملتها كه بار ديگر مي خواهند خود سرنوشت كشورشان را در دست بگيرند مورد تجزيه و تحليل قرار دهيم.
وي افزود: چنين وضعيتي درباره مصر نيز صادق است. البته هنوز خيلي زود است كه تصوير واضحي از سياست خارجي آينده قاهره ترسيم كنيم.البته همه بررسي كنندگان در اين موضوع اتفاق نظر دارند كه كاخ سفيد يكي از متحدان وفادار و دوستان خوب خود در منطقه را از دست داده است. مصر در كنار اسرائيل در سي سال اخير مهمترين ستون حمايتي راهبردي آمريكا در منطقه محسوب مي شد.
نويسنده در ادامه با اشاره به حمايتهاي مبارك از منافع اسرائيل و آمريكا در منطقه نوشت: مبارك در تحريم و محاصره نوار غزه سهم زيادي ايفا كرد و مسئول شكست همه تلاشهاي آشتي جنبشهاي فتح و حماس بود. اعتراض كنندگان مصري بر اين عقيده بودند كه تنها زباني كه مبارك به خوبي مي فهميد زبان حكومت اسرائيل بود.
نويسنده در بخش ديگري از اين مطلب تاكيد كرد : مصريها كه براي آزادي و دموكراسي شورش كردند به ايران به عنوان يك رقيب تاريخي مي نگرند، اما خودداري كردن تهران از تسليم شدن در برابر آمريكا براي آنها محبوب و دوست داشتني است.
يك حكومت جديد در قاهره عقايد مصريها را بيش از پيش مد نظر قرار خواهد داد و از سياست واشنگتن كه در نظر داشت همراه با اسرائيل و برخي كشورهاي عربي يك ائتلاف ضد ايراني را در منطقه بسازد فاصله خواهد گرفت.
نويسنده در ادامه خاطر نشان كرد: انقلاب مصر در بسياري از كشورهاي جهان عرب و از همه جلوتر عربستان سعودي، از متحدان سرسخت آمريكا در منطقه نگراني زيادي ايجاد كرد. تمام اين كشورهاي عربي با حكومتهاي ديكتاتوري نگران ضعف نفوذ آمريكا در منطقه هستند.
در بخش ديگري از اين مطلب آمده است : سقوط مبارك و پايان حكومت سعد حريري در لبنان ترس و نگراني حاكمان ديكتاتور عربي را كه در معرض تهديد تحركات دموكراسي در منطقه قرار گرفته اند افزايش داده است.
نويسنده در بخش ديگري از اين مطلب نوشت : شرايط فعلي در جهان عرب مي تواند همچنين روي فلسطينيان در كرانه باختري نيز تاثير گذاشته و آنها نيز به خيابانها آمده و نياز خود به آزادي و شرافت انساني را علني اظهار كنند. آنها مي توانند عليه اشغالگريهاي اسرائيل و براي وحدت همه گروههاي فلسطيني اعتراض كنند. به نوشته يك روزنامه اسرائيلي، اسرائيل در حال آماده سازي ارتش خود براي برخورد با چنين وقايعي است.
در بخش ديگري از اين مطلب آمده است: همزمان رهبري در رژيم اشغالگر قدس به واسطه تحولات جهان عرب فلج شده است. آنها درباره نقش اسلامگراها اغراق مي كنند و انقلاب مصر را با انقلاب اسلامي ايران مقايسه مي كنند و همواره ايران را به عنوان يك تهديد قلمداد مي كنند كه دنيا آن را درك نمي كند.
نويسنده همچنين اظهار داشت : آمريكا چندين دهه بدون شرط از اسرائيل حمايت مي كرد بدون اينكه براي آن هزينه اي پرداخت كند؛ اكثر رهبران عربي نيز متحدان وفادار آمريكا محسوب مي شدند البته ديگر اين دوران به پايان رسيده است.
نويسنده در قسمت پاياني اين مطلب اين طور نوشت : در سالهاي آينده جهان يك سيستم قدرتي چند قطبي را تجربه خواهد كرد كه در آن همه كشورهاي بزرگ دنيا از جمله برزيل، آفريقاي جنوبي و چين به دنبال جايگاه خود مي گردند.

 



معاون مطبوعاتي وزير ارشاد خواستار شد معافيت مالياتي خبرنگاران و روزنامه نگاران

معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواستار معافيت خبرنگاران و روزنامه نگاران از پرداخت ماليات شد.
به گزارش فارس، محمد جعفر محمدزاده در اختتاميه گردهمايي اصحاب رسانه و كارگزاران مالياتي كشور با بيان اين مطلب اظهار داشت: لازمه حركت در مسير سند چشم انداز و اهداف بلندي چون عدالت و پيشرفت آن است كه ماليات به عنوان ابزاري نيرومند در خدمت اين اهداف قرار گيرد و به باز توزيع درآمدها و عدالت اجتماعي، تخصيص بهينه منابع، ثبات و رشد اقتصادي كشور كمك كند.
وي افزود: در حال حاضر مهمترين چالش پيش روي نظام مالياتي كشور، فرهنگ مالياتي و بستر فرهنگ سازي، رسانه است؛ مطبوعات و خبرگزاري ها مي توانند نقش مهمي در ارتقاي فرهنگ مالياتي جامعه ايفا كنند به طوري كه از يك سو ماليات و آثار آن را به عنوان جلوه اي درخشان از مشاركت ملي به آحاد مردم بشناسانند و از سوي ديگر درباره حقوق مؤديان در مواجهه با نظام مالياتي و موارد مصرف ماليات ها اطلاع رساني كنند.
معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين نكته كه همه خبرنگاران بايد مطابق قانون مشمول معافيت مالياتي شوند، اظهار داشت: اطلاع رساني، فعاليتي فرهنگي و بلكه فرهنگي ترين كار در كشور است بر همين اساس از سازمان امور مالياتي كشور صميمانه مي خواهيم بر مبناي فهرستي كه اين معاونت از طريق نرم افزار جامع اطلاعاتي روزنامه نگاران در اختيار آن سازمان قرار خواهد داد و به استناد بند «ل» ماده 139 قانون ماليات هاي مستقيم خبرنگاران و روزنامه نگاران را از شمول معافيت مالياتي برخوردار كند باشد كه نسبت به جامعه خدوم اطلاع رساني كشور، حق گزاري شده و بخشي از زحمات و خدمات آنان با اجراي قانون مذكور پاسخ داده شود.
cc

 



توليد يك كتاب مرجع در سپاه درباره نحوه ارزشيابي آثار فرهنگي

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاكيد كرد كه كتاب فرهنگ، نظام فرهنگي و توليدات فرهنگي، بايستي به عنوان كتاب همراه مسئولان و مديران، ملاك سنجش و ارزيابي كاركردها و عملكرد فرهنگي همه دستگاه ها و همچنين سپاه قرار گيرد.
سردار سرلشكر پاسدار محمد علي جعفري در گفت وگو با سپاه نيوز با تشكر از اقدام پسنديده معاونت روابط عمومي و انتشارات سپاه در آماده سازي و انتشار اين اثر گفت: اين كتاب ارزشمند و اثر ماندگار به مثابه منشور جامع انقلاب فرهنگي، مرجع نافذ و رهگشايي است كه مي تواند بسترهاي عمق بخشي هويت انقلاب و پيام روح افزاي اسلام ناب محمدي (ص) را در مقطع حساس كنوني كه جامعه انقلابي ايران در معرض جنگ نرم و تهاجم همه جانبه فرهنگي نظام سلطه و امپراتوري رسانه هاي غرب قرار دارد، به همه علاقمندان انقلاب نشان دهد.
جعفري افزود: «كتاب فرهنگ، نظام فرهنگي، توليدات فرهنگي» تدابير و انديشه هاي بلند ولي امر مسلمين و مقام معظم رهبري، اين مرد حكيم و فرزانه را به شايستگي و در قالبي جذاب و منسجم در دسترس همگان بويژه دستگاهها و مسئولان حوزه فرهنگي كشور قرار داده است و مي تواند خلأهاي موجود در اين عرصه را مرتفع ساخته و متناسب با مقتضيات و نيازهاي امروز جامعه اسلامي كارآمدترين و موثرترين راه كارها را براي طراحي و اجراي مهندسي فرهنگي در كشور ارائه كند.
فرمانده كل سپاه تاكيد كرد: اين كتاب در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و بلكه براي ساير دستگاه هاي فرهنگي كشور بايد به عنوان كتاب همراه و در دسترس روحانيون، اساتيد حوزه و دانشگاه، فرماندهان، مسئولان و مديران تلقي شود و كاركردها و عملكردهاي خود در عرصه هاي فرهنگي را به اين ملاك فاخر مورد سنجش و ارزيابي قرار دهند.
وي در پايان اظهار كرد: سپاه بر مبناي رسالت خطير خود در حوزه دفاع فرهنگي از انقلاب اسلامي اين كتاب را مبناي طرح ها و برنامه هاي فرهنگي خود قرار داده و حتي قرائت آن در اتاق هاي فكر و جلسات كلان خود را در دستور كار قرار خواهد داد و برنامه هاي اجرايي را نيز براساس آن طراحي و عملياتي مي نمايد.
گفتني است «كتاب فرهنگ، نظام فرهنگي، توليدات فرهنگي» حاوي رهنمودها، راهبردها و راهكارهاي مقام معظم رهبري در عرصه فرهنگي، در چهارده فصل و 1309 صفحه در زمستان سال 1389 توسط معانت روابط عمومي و انتشارات سپاه منتشر شده است.

 



در ديدار سفير كشورمان با مدير پليس دبي
تفاهمنامه همكاري با امارات جهت بررسي اوضاع اتباع ايراني امضا شد

در ديدار سفير كشورمان در امارات با مدير پليس دبي، تفاهمنامه همكاري جهت بررسي اوضاع اتباع ايراني امضا شد.
به گزارش خبرگزاري امارات، محمدرضا فياض، سفير جمهوري اسلامي ايران در امارات متحده عربي روز جمعه با خلفان ضاحي، مدير پليس دبي ديدار و گفت وگو كرد.
د راين ديدار طرفين اوضاع منطقه و آخرين مسايل و مشكلات اتباع ايراني در امارات را مورد بحث و بررسي قرار دادند و پليس دوبي و سفارت ايران در ابوظبي تفاهمنامه همكاري جهت بررسي اوضاع اتباع ايراني را امضاء كردند.
هم چنين در اين ديدار خلفان ضاحي تقديرنامه و نشان پليس دبي را به سفير ايران اهدا كرد.

 



معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي: ايران در حال تبديل شدن به رهبر جديد خاورميانه است

معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي به سران تل آويو و واشنگتن در خصوص برتري ايران در منطقه هشدار داد و خواستار ادامه حمايت ها از فتنه گران شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست «سيلوان شالوم» هشدار داد: ايران در لبنان و غزه محبوبيت فراواني يافته و اكنون اين فاجعه در حال تكرار در مصر است و بايد جلوي آن را گرفت.
معاون نخست وزير اسرائيل در ادامه افزود: كشتي هاي ايران در سوئز بيانيه آنها بود مبني بر اين كه آنها رهبران جديد خاورميانه هستند.
وي در خصوص فتنه گران ايراني مدعي شد: از كساني كه خواهان آزادي و دموكراسي هستند(!) حمايت مي كنيم.
سيلوان شالوم در پاسخ به اين سؤال كه غرب براي ممانعت از گسترش قدرت و برتري ايران چه مي كند، گفت: غرب بايد عزم بيشتري از خود نشان دهد. سران كشورهاي عربي بايد همچنان اين حس را داشته باشند كه مي توانند به غرب تكيه كنند.
نكته جالب توجه اينجاست كه تونس كه اعتراضات سراسر كشورهاي مسلمان از آنجا آغاز شد، زادگاه سيلوان شالوم يهودي است.

 



رئيس سابق سازمان جاسوسي فرانسه به جرم حمايت از منافقين محكوم شد

رئيس سابق سازمان جاسوسي فرانسه به جرم انتشار كتابي جعلي در حمايت از منافقين، توسط دادگاه فرانسه محكوم شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، در هفته اي كه گذشت دادگاه سيته پاريس براي دومين بار «ايوبونه» رئيس سابق سازمان ضد جاسوسي فرانسه را به دليل انتشار كتابي جعلي در مورد جداشدگان از فرقه رجوي پاي ميز محاكمه كشاند.
برپايه اين خبر، دادگاه مذكور كه مرحله اول آن در 17 و 18دسامبر 2009 در همين محل برگزار شده بود به محكوميت شديد ايوبونه، سران سازمان منافقين و رئيس انتشاراتي «تيمه» منجر شده بود.
در پي انتشار كتابي جعلي كه توسط منافقين گردآوري شده و توسط انتشارات «تيمه» به نام «ايوبونه» ثبت، نشر و توزيع شده بود، سه تن از كساني كه جعلياتي دروغين در اين كتاب به آنها نسبت داده شده بود، اقدام به شكايت از نويسنده و ناشر اين كتاب كردند.
در دور اول دادگاه، «ايوبونه» و شركت انتشاراتي «تيمه» محكوم شده و علاوه بر آن به شاكيان جزاي نقدي پرداخت گرديد اما در پي اعلام حكم دادگاه، محكومين خواستار استيناف شده تا حكم صادر شده لغو شود و از طرفي ديگر شاكيان نيز استيناف خواستند چرا كه از نظر آنان ميزان محكوميت كم بوده و دادگاه پاريس مي بايست اين اقدام را شديدتر محكوم مي كرد.
مرحله دوم اين دادگاه از ساعت 14 عصر پنجشنبه 19 اسفند شروع شده و در ساعت 22 شب به پايان رسيد و منجر به محكوميت مجدد مزدور منافقين در دادگاه شد.
ايوبونه در طول سال هاي گذشته بارها به پادگان اشرف سفر كرده و در مراسم مختلف منافقين شركت كرده بود و محتواي كتاب مذكور نيز عموماً مطالب منتشر شده در سايت هاي زنجيره اي منافقين مي باشد كه پس از تدوين نهايي، نام رئيس سابق سازمان جاسوسي فرانسه- ايوبونه- بر روي آنها نهاده شده بود.
پيشتر دادگاه مذكور در دسامبر 2009 «ايوبونه» رئيس سابق سازمان ضد جاسوسي فرانسه را ضمن محكوميت شديد وادار به پرداخت جريمه نقدي و انتشار نامه «غلط كردم» در پرتيراژترين روزنامه هاي فرانسه كرد.
تا قبل از حكم قطعي دادگاه مذكور و در زمان اعلام حكم اوليه دادگاه، مسعود و مريم رجوي كه مستقيماً وارد حمايت از «ايوبونه» شده بودند، با در اختيار گذاشتن هيئت وكلا، بيش از 600 تن از چماقداران تروريست خود را تحت عنوان ناظر و شاهد وارد محوطه دادگاه كرده و با فحاشي و برخورد فيزيكي قصد برهم زدن دادگاه و منصرف كردن شاكيان و تعدادي از افراد جدا شده از منافقين را داشتند كه ناكام ماندند.

 



سلطانيه: طرح پيشنهادي انگليس درباره تامين سوخت غيرحقوقي و سياسي است

نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي پيشنهاد انگليس مربوط به تامين سوخت هسته اي در آژانس را غيرمنطقي، غيرحقوقي و سياسي دانست.
«علي اصغر سلطانيه»، در گفت وگو با ايسنا در پاسخ به اين سؤال كه آيا طرح جديدي براي تامين سوخت هسته اي كه در نشست اخير شوراي حكام به تصويب رسيد با وجود طرح هاي قبلي در اين خصوص، امكان اجرايي شدن دارد؟ گفت: كشورهاي غربي تلاش دارند با ارايه پيشنهاداتي در جهت ارايه تضمين هاي اندك براي تامين سوخت، مسئله نبود تضمين الزام آور حقوقي را به طور موقت حل كنند.
وي اضافه كرد: غربي ها در عين حال سعي دارند زمينه هاي ايجاد مانع براي كشورهاي در حال توسعه براي ورود به تكنولوژي غني سازي را فراهم كنند.
سفير ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: پيشنهاداتي مثل «بانك سوخت آژانس بين المللي انرژي اتمي» كه از سوي آمريكا ارايه شده است، پيشنهاد مديركل پيشين آژانس يا پيشنهاد اخير انگليس در اين باره مشكلي را حل نخواهد كرد به خصوص آن كه در اين پيشنهادها شروطي را مطرح مي كنند، از جمله اين كه كشورهايي كه موضوع هسته اي شان در شوراي حكام مطرح است از دريافت سوخت محروم مي شوند.
سلطانيه در پاسخ به اين پرسش كه پيشنهاد انگليس درباره تأمين و تهيه سوخت چيست؟ اظهار كرد: اين پيشنهاد توصيه مي كند كشورهاي دريافت كننده و توليدكننده سوخت مي توانند با مراجعه به آژانس قرارداد دو جانبه ميان خود را به امضاي مديركل به عنوان صحه اي ديگر بر قرارداد مطرح كنند تا به دلايل غيرفني قرارداد فسخ نشود و سوخت به طور مستمر در اختيار كشور دريافت كننده قرار گيرد.
وي تأكيد كرد: اما اين قراردادها به دلايل مختلف مي توانند لغو شوند؛ از اين رو كشورهاي گروه 77 و غيرمتعهدها به دليل وجود اشكالات مختلف فني، حقوقي و سياسي در يك بيانيه رسمي كه (توسط نماينده ايران در آژانس) در شوراي حكام قرائت شد اين پيشنهاد را قابل پذيرش ندانستند. بنابراين به دليل مخالفت برخي كشورها اين مسئله با اجماع به تصويب نرسيد و به درخواست ونزوئلا به راي گذاشته شد. هشت كشور از جمله برزيل و آفريقاي جنوبي به اين موضوع راي منفي دادند.
نماينده دائم ايران در آژانس ادامه داد: اين پيشنهاد با وجود آن كه از سال 2006 به بعد مطرح شده بود در چند ماه گذشته نيز از سوي انگليس و آمريكا دنبال شده است كه نتوانست با اجماع در شوراي حكام تصويب شود و اين نشان دهنده شكست ديپلماسي انگليس در آژانس است.
وي درباره نامه اخيرش به آمانو مبني بر ابراز نگراني از استقرار سلاح هاي هسته اي در اروپا گفت: در اين نامه نگراني جدي صلح و امنيت جهاني ناشي از استقرار سلاح هسته اي در كشورهاي اروپايي توسط آمريكا را گوشزد كردم.
نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه داد: با توجه به اين كه كشورهاي اروپايي ميزبان اين سلاح ها، عاري از سلاح هسته اي اند، بنابراين مطابق معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي NPT تخلف صورت گرفته است.
سلطانيه تأكيد كرد: در اين نامه درخواست شده آژانس پايبند نبودن و تخلف آمريكا در اين كشورها را بررسي و در گزارشي مختصات محل استقرار مواد هسته اي و سلاح هاي هسته اي را ارائه دهد و اين گزارش را به شوراي حكام و كنفرانس عمومي ارائه كند. همچنين ايران و كشورهاي ديگر اين مسئله را پيگيري خواهند كرد.

 



در شوراي حقوق بشر مطرح شد
درخواست ايران براي بررسي ارتباط سازمان هاي اطلاعاتي غرب با گروهك هاي تروريستي پژاك، جندالله ومنافقين

نماينده كشورمان در شوراي حقوق بشر از اين شورا خواست ارتباط مشكوك سرويس هاي اطلاعاتي غرب با گروه هاي تروريستي، منافقين، جندالله و پژاك را بررسي كند.
به گزارش مهر، نماينده كشورمان در اين نشست با تشريح اقدامات و گروگانگيريهاي تروريستي كه توسط اين گروه ها در ايران طي سالهاي اخير بويژه از سوي جندالله صورت گرفته و موجب كشته شدن تعداد زيادي از شهروندان و مسئولين بي گناه ايراني از جمله زنان و كودكان شده است، اعلام كرد شواهد بسياري وجود دارد كه اين گروه ها از سوي كشورهاي غربي حمايت مي شوند.
نماينده كشورمان همچنين با محكوم كردن خارج كردن نام منافقين از ليست گروه هاي تروريستي از سوي اتحاديه اروپايي، پناه دادن اين گروه ها از سوي كشورهاي غربي و حمايت هاي تجهيزاتي، مالي و آموزشي كه سرويس هاي اطلاعاتي آمريكايي و اروپايي بويژه انگليس و آمريكا از اين گروه ها مي كند تقبيح و اين كشورها را مسئول اقدامات اين گروه ها و ريخته شدن خون تعداد كثيري از ايرانيان بي گناه در عمليات هاي تروريستي دانست و از جامعه جهاني و شوراي حقوق بشر خواست تحقيق دقيقي از ارتباط سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس با اين گروه ها انجام دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14