(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 22 اسفند 1389- شماره 19886

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صالحي اعلام كرد آمادگي ايران براي امدادرساني به سانحه ديدگان زلزله و سونامي ژاپن
احمدي نژاد در همايش «جنگ ها براي صلح»: ريشه تمام جنگ ها بي عدالتي است
سرلشكر سليمي: رژيم صهيونيستي قدرت حمله به ايران را ندارد
شهردار تهران: توسعه گل و گياه نياز ضروري يك شهر است
يك مقام قضايي: شيوه ارايه مسائل حقوقي در صدا و سيما بايد متحول شود
دفاع از تخت جمشيد در وصيت نامه هيچ شهيدي وجود ندارد!
نخست وزير منطقه كردستان در ديدار با سفير ايران:
كمك هاي ايران به كردهاي عراق هرگز فراموش نخواهد شد
براساس آمار اوليه؛ 12 ميليارد تومان در جشن نيكوكاري جمع آوري شد
تجهيز جنگنده هاي ارتش به سامانه نبرد در تمام شرايط آب و هوايي
آماده باش كامل نيروهاي آتش نشاني در چهارشنبه آخر سال
از ديروز ثبت نام بسيجيان و سربازان در دانشگاه علمي كاربردي آغاز شد
نتايج اوليه آزمون دستياري امروز اعلام مي شود
معاون سرپرست وزارت راه و ترابري:14هزار كيلومتر از راه هاي روستايي بالاي 50 خانوار توسعه مي يابند
رونمايي از كتاب خاطرات يار صادق در جشنواره رسانه و دفاع مقدس رشت
مشاور حقوقي رئيس جمهوري: ايران به اعتبار شهدا اقتدار و منزلت يافته است
عوامل شهادت محيط بانان سنندجي شناسايي شدند
دبير جامعه وعاظ تهران: ملاك اصلي خبرگان پيروي از رهبري است
اخبار ادبي و هنري



صالحي اعلام كرد آمادگي ايران براي امدادرساني به سانحه ديدگان زلزله و سونامي ژاپن

وزير خارجه كشورمان آمادگي ايران براي امداد رساني به سانحه ديدگان زلزله و سونامي در ژاپن را اعلام كرد.
علي اكبر صالحي در پيامي به ماتسو موتو، وزير امور خارجه ژاپن با ابراز تاسف از خبر وقو ع زلزله سهمگين و سونامي مخرب در شمال شرقي ژاپن كه با تلفات و خسارات سنگيني همراه بوده، مراتب تاثر و تالم خود را اعلام داشت.
صالحي در اين پيام با اشاره به سابقه پشت كار و سخت كوشي مردم ژاپن ابراز اميدواري كرد: ملت بزرگ ژاپن در اين مرحله نيز با غلبه بر مشكلات ناشي از اين فاجعه طبيعي شرايط سخت موجود را پشت سر بگذارند.
وزير امور خارجه كشورمان ضمن ابراز همدردي دولت و ملت ايران با بازماندگان قربانيان اين فاجعه انساني، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي هرگونه كمك و امدادرساني به سانحه ديدگان اعلام داشت.
دانشجويان ايراني در شهر سنداي ژاپن در سلامت كامل هستند
يك منبع مطلع در سفارت ايران در توكيو هم گفت كه همه دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در شهر سنداي در نزديكي مركز زلزله و سونامي ژاپن در سلامت كامل هستند.
اين منبع مطلع در سفارت كشورمان در توكيو به فارس گفت: همه دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در شهر «سنداي» يكي از شهرهاي نزديك به مركز زلزله و سونامي اخير در ژاپن، در سلامت كامل به سر مي برند.
وي افزود: در صورت دريافت اطلاعات تكميلي در خصوص وضعيت ديگر هموطنان مقيم اين شهر و ساير شهرهاي ژاپن مراتب به اطلاع هموطنان خواهد رسيد.
سفير كشورمان در ژاپن هم با بيان اين كه با ايرانيان در شهرهاي مختلف تماس برقرار شده گفت: تاكنون گزارشي از تلفات جاني ناشي از زلزله و سونامي اخير دريافت نكرده ايم.
سيدعباس عراقچي سفير جمهوري اسلامي ايران در توكيو با اعلام خبر تشكيل ستادي در سفارت جمهوري اسلامي ايران در ژاپن براي كمك به ايرانيان مقيم كه احتمالا از زلزله و سونامي اخير صدمه ديده باشند، گفت: با ايرانيان در شهرهاي مختلف ژاپن تماس برقرار شده و تاكنون گزارشي از تلفات جاني در اين زمينه دريافت نكرده ايم.
وي با اشاره به مفقودان اين حادثه و با بيان اين كه دولت ژاپن هنوز آمار دقيقي در خصوص تعداد مفقودان اعلام نكرده است، اظهار داشت: عمده تلفات مربوط به سونامي و پيشروي آب دريا است و هنوز تعداد مفقودان مشخص نيست.
عراقچي به حضور تعدادي از هموطنان و دانشجويان ايراني در شهر سنداي در نزديكي مركز زلزله و سونامي ژاپن اشاره كرد و گفت: در تماس با دانشجويان، از سلامت كامل آنها مطلع شديم و در حال پيگيري وضعيت ساير هموطنان در اين شهر هستيم.

 



احمدي نژاد در همايش «جنگ ها براي صلح»: ريشه تمام جنگ ها بي عدالتي است

رئيس جمهور بي عدالتي را بزرگ ترين دشمن بشريت دانست و تأكيدكرد كه ريشه تمام جنگ ها نيز همين مسئله بي عدالتي است.
به گزارش خبرگزاري ها دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در همايش «جنگ ها براي صلح» با طرح اين سؤال كه آيا خداوند انسان ها را براي جنگ آفريده است يا صلح؟ اظهار داشت: خداوند هنگام آفرينش انسان به آن افتخار كرد و به گونه اي ديگر به ملائكه معرفي كرد و لذا خداوند انسان را براي صلح، آرامش، كمال و براي اينكه انسان جلوه اي از خود خداوند باشد خلق كرد.
رئيس جمهور با اشاره به اين كه براي برقراري صلح خداوند دو عنصر را آفريد اين عناصر را عقل و عشق توصيف كرد و گفت: عنصر اول عنصر عقل است كه عامل ميزان به شمار مي رود و مانع انحراف انسان از مسير خلق شده براي او يعني همان صلح، عزت، كرامت و صميميت است؛ عقل يك معيار است كه در درون تمام انسان ها خير را از شر و مسير درست را از انحراف تميز مي دهد.
احمدي نژاد همچنين در تشريح دومين عنصر براي تحقق صلح گفت: خداوند در درون انسان ها عشق و محبت را قرار داده و عشق پايه صلح است و اگر دل انسان ها سرشار از عشق و محبت نسبت به ديگران باشد ريشه جنگ ها سوزانده مي شود.
احمدي نژاد در توصيف دلايل به وجود آمدن جنگ با بيان اينكه زماني كه عقل ها از تنظيم خارج شود و خروجي آن درست نباشد و دل ها نيز از عشق و محبت خالي شوند جنگ روي مي دهد افزود: به هر ميزاني كه عقل ها از تنظيم خارج و قلب ها از عشق خالي شوند به همان ميزان نيز بروز جنگ ها بيشتر مي شود.
رئيس جمهور در ادامه جنگ ها را نوعاً براي سلطه و يا براي گسترش سلطه توصيف كرد و با تأكيد بر اينكه جنگ مقدسي نيز كه دفاع در برابر تجاوز و ايستادگي در برابر ظلم است وجود دارد گفت: اصل جنگ هاي عالم ناشي از اين مسئله است كه عدل ها و دل ها از تنظيم خارج شده اند. قريب به اتفاق جنگ ها را حاكماني برپا كرده اند كه عقل و دل آنها از تنظيم خارج شده است. اگر عقل كسي در چارچوب درست خود باشد محال است كه دست به تجاوز بزند و ميل به تجاوز داشته باشد.
وي بي عدالتي را بزرگترين دشمن بشريت عنوان كرد كه در واقع ريشه تمام جنگ هاست.
رئيس جمهور ادامه داد: خودخواهي و برتري جويي بالاترين ظلم اولا به خود شخص برتري جو و خودخواه و ثانياً براي ديگران است و مي بينيم جنگ ها عموماً توسط كساني بوده كه يا عقل آنها دچار اشكال شده يا قلب شان.
احمدي نژاد در تشريح شرايط ريشه كن شدن جنگ ها و برقراري صلح دائمي گفت: زماني كه عدالت مستقر شود جنگ ها نيز ريشه كن مي شود عدالت، دستگاه دروني انسان يعني قلب و عقل را تنظيم مي كند و دل ها را نسبت به يكديگر صميمي كرده و كرامت انساني را احيا مي نمايد.
وي در بخش ديگري از سخنانش بشارت موعود را وعده تمامي پيامبران الهي دانست و گفت: موعود يار انسان هاست و عاشق آنهاست و باكمك خود آنها عدالت را مستقر مي كند كه در اين صورت عشق و عقل كامل مي شود و زمينه اي براي جنگ وجود نخواهد داشت.
وي در بخش پاياني اظهارات خود با طرح اين سؤال كه چرا ايراني ها از اين قضيه پشتيباني مي كنند و آن را مطرح مي نمايند گفت: اين مقوله يك نگاه ناسيوناليست و طايفه اي نيست و يك مسئوليت است و ماموريتي كه برآمده از يك تاريخ مقاومت و ايستادگي است.
وي ادامه داد: ما ملتي هستيم كه در تاريخ مان ثبت نشده كه حتي در مقطعي كوتاه به دنبال تخريب و تجاوز عليه ملت ها باشيم و در اوج اقتدار اين منشور كوروش را داشته ايم كه برده داري و چپاول حقوق ملت ها را ممنوع كرده است.
رئيس جمهور بار ديگر با تأكيد بر عدم وجود سندي مبني بر چپاول ملت ايران و لشكركشي عليه ملت هاي ديگر گفت: ايران سرزمين عشق و عدالت است و مطالبه عدالت در صدر مطالبات مردم ايران بوده است و آنقدر كه يك حاكم ظالم براي اينكه خود را همراه با مردم نشان دهد خود را عادل ناميد.

 



سرلشكر سليمي: رژيم صهيونيستي قدرت حمله به ايران را ندارد

مشاور فرماندهي كل قوا در امور ارتش، آمادگي ارتش جمهوري اسلامي را در بالاترين سطح خواند و تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي قدرت حمله به ايران را ندارد.
اميرسرلشكر محمد سليمي در گفت وگو با مهر، در خصوص آمادگي نيروهاي مسلح بويژه ارتش جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: در حال حاضر آمادگي نيروهاي مسلح بويژه ارتش جمهوري اسلامي ايران در بالاترين سطح قرار دارد.
وي همچنين در مورد تهديدات پوشالي رژيم صهيونيستي نيز گفت: آنها هميشه از اين تهديدات عليه كشورمان استفاده كرده اند اما بايد بدانند كه هم اكنون اقتدار نيروهاي مسلح كشورمان هم در سطح تجهيزات و تسليحات مدرن و هم در سطح نيروهاي انساني بسيار بالاست.
مشاور فرماندهي كل قوا در امور ارتش تاكيد كرد: اسرائيل قدرت حمله به ايران را ندارد چون اگر غير از اين بود رژيم صهيونيستي تاكنون تهديدات پوشالي خود را عليه ايران عملي كرده بود.

 



شهردار تهران: توسعه گل و گياه نياز ضروري يك شهر است

يكي از معيارهاي مهم سنجش سلامت در يك شهر ميزان فضاي سبز و توسعه گل و گياه آن شهر است كه بايد به اين مسئله به عنوان يك نياز ضروري و نه يك موضوع تشريفاتي توجه كرد.
دكتر محمدباقر قاليباف صبح ديروز در سومين جشنواره گل و گياه تهران با اشاره به اينكه بايد توجه به اين فرهنگ با توسعه فضاي سبز و گل كاري شهرمان با گل هاي طبيعي انجام شود، اظهار كرد: هدف ما ارتقاي كيفيت زندگي در بعد مادي و معنوي است كه از مهمترين نيازمندي هاي اين مسئله فراهم كردن آرامش ذهني و عيني در سطح شهر و در محيط هاي مختلف است كه پيوند با طبيعت در اين زمينه نقش كليدي و اساسي خواهد داشت.
وي با اشاره به اين كه بايد مردم را با فرهنگ گل و گياه آشنا كرده به گونه اي كه در طي نمايشگاه 5 روزه نزديك به يك ميليون از شهروندان از آن بازديد كنند، گفت: اگر شهر را براي انسان ها مي خواهيم مديريت شهري بايد تلاش كند كتاب و گل و گياه را در سبد خانوار قرار دهند.
رئيس سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران نيز در اين مراسم اظهار كرد: نمايشگاه گل وگياه در سال 87، يك ميليون و 200 هزار نفر بازديدكننده داشت، در حالي كه نمايشگاه پاييز سال جاري 2 ميليون بازديد كننده داشته است.
محمدعلي مختاري با بيان اين كه هم زمان با اين نمايشگاه همايش تخصصي و دوره هاي آموزشي برگزار مي شود، ادامه داد: ارتقاي سطح آگاهي شهروندان و جذب سرمايه گذاران از اهداف ديگر اين نمايشگاه است.
وي با بيان اين كه سرانه مصرف گل در دنيا 250 شاخه است، در حالي كه اين سرانه در كشور ما 25 شاخه است، عنوان كرد: 50 درصد توليدات ما از بين مي رود و گل هاي وارداتي و مصنوعي عرصه را به گل هاي طبيعي تنگ كرده است.
مختاري ادامه داد: ايران از لحاظ توليد گل و گياه در رتبه هفدهم ولي از لحاظ صادرات در جايگاه 107 دنيا قرار دارد كه سهم ايده آل براي كشور بين 3 تا 5درصد بازار جهاني معادل 3 تا 5 ميليارد دلار است.

 



يك مقام قضايي: شيوه ارايه مسائل حقوقي در صدا و سيما بايد متحول شود

مديركل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، انعكاس آموزه هاي حقوقي در مجموعه هاي تلويزيوني را نامناسب ارزيابي كرد و خواستار تحول در شيوه ارايه مسائل حقوقي در صدا و سيما شد.
حسن رحيمي با اشاره به بند دال ماده 211 قانون برنامه پنجم توسعه گفت: در برنامه پنجم توسعه تكليف مهمي براي ارتقاي فرهنگ حقوقي و قضايي و اطلاع رساني، از طريق رسانه ملي پيش بيني شده است و ضرورت نهادينه سازي فرهنگ قانونمداري و آموزش هاي همگاني، طبق برنامه مصوب، از جمله وظايفي است كه قوه قضائيه مي بايست با همكاري صدا و سيما، آن را بسط دهد و نقش ادارات كل روابط عمومي در اين جهت بسيار خطير است.
مديركل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه گفت: آموزش همگاني حقوق شهروندي، از جمله در امور مالياتي، ادارات، امور بانكي و بيمه اي و... از طريق صدا و سيما در برنامه پنجم توسعه كشور نيز به عنوان يك تكليف ديده شده است و همچنين در اين برنامه پيش بيني شده كه مواد درسي آموزشي لازم براي سطوح مختلف آموزشي تبيين و طراحي شود.
وي با ابراز تأسف از عدم توجه نويسندگان و تهيه كنندگان سريال هاي تلويزيوني به آيين دادرسي كيفري كشور خاطرنشان كرد: علي رغم همكاري هاي صميمانه روابط عمومي دستگاه قضايي با تهيه كنندگان مجموعه هاي تلويزيوني و فيلم هاي سينمايي در جهت آموزش صحيح مفاهيم و مصاديق حقوقي براي انتقال آن به مخاطب، متأسفانه اين مفاهيم در فيلم نامه ها لحاظ نمي شود و همچنان اطلاعات نادرست به مخاطب ارائه مي شود.
رحيمي گفت: متأسفانه بسياري از سريالها موجب افزايش جرايم مي شود و به تازگي ورود و سمت و سوي سريال هاي تلويزيوني به سمت دعاوي خانوادگي و مناسبات عاطفي آسيب خورده حقوقي بسيار شده است كه موضوع از چند منظر قابل بحث و بررسي است.
رحيمي افزود: اگر از منظر رسالت آموزشي رسانه ورود كنيم بديهي ترين وظيفه رسانه، آموزش همگاني و آشنايي مردم با حقوق خود و عملكرد دستگاه هاي دولتي است و به جز پر كردن اوقات فراغت و جنبه سرگرم كردن افراد در جامعه بايد مسئولان امر و سازندگان اين مجموعه هاي تلويزيوني با استفاده از تخصص اهل فن و با آموزش صحيح مفاهيم به پيشگيري از وقوع جرم و افزايش آگاهي در مخاطب كمك كنند.
وي اضافه كرد: بايد به نكات ريز و مهم در ساخت اين مجموعه ها توجه كرد و دانست كه ناهنجاري كنوني جامعه محصور در قتل و جنايت نيست و درست است كه دعواهاي خانوادگي و مناسبات عاطفي مخدوش و آسيب خورده، بخشي از ناهنجاريهاي اجتماعي را تشكيل مي دهند اما همه ناهنجاريهاي جامعه، اينها نيستند و بايد همه موارد را به منظور پيشگيري از وقوع جرم ديد و به تصوير كشيد.
وي با بيان اينكه در بسياري از سريال هاي تلويزيوني اطلاعات نادرست حقوقي به بيننده القاء مي شود تاكيد كرد: شيوه ارائه مسائل حقوقي در صدا و سيما بايد متحول شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، رحيمي با اشاره به اينكه دستگاه قضايي براساس رهنمودهاي رئيس قوه قضائيه از تبليغ به دور است گفت: تفاوتي اساسي بين اطلاع رساني و تبليغ قائل هستيم و لازم است رسانه ملي در جهت ارتقاي فرهنگ حقوقي جامعه كه حقيقتاً يكي از مؤثرترين راه هاي پيشگيري از وقوع جرم است نقش مؤثرتري را ايفا كند.

 



انتقاد رحيميان از ادبيات شبه ناسيوناليستي برخي مسئولان
دفاع از تخت جمشيد در وصيت نامه هيچ شهيدي وجود ندارد!

نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران مطرح كردن ملي گرايي و آثار شاهنشاهي را در تعارض با خاستگاه اصلي انقلاب دانست و تاكيد كرد كه در وصيت نامه حتي يك شهيد دفاع از تخت جمشيد و ايران منهاي اسلام مطرح نشده است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن رحيميان با اشاره به سالگرد تاسيس بنياد شهيد و امور مستضعفان ، تاسيس بنياد شهيد را يكي از كرامات و آينده نگري هاي برجسته حضرت امام(ره) خواند و گفت: امام راحل در پرتو احياي اسلام ناب فرهنگ شهادت را هم در جامعه ما احيا كرد. فرهنگي كه منشأ پيروزي انقلاب و بقاي نظام مقدس جمهوري اسلامي بود.
وي گفت: اگر شهداي صدر اسلام نبودند اسلام قوام نمي يافت. اگر شهداي كربلا نبودند اسلام تداوم نمي يافت و اگر شهداي انقلاب نبودند انقلاب به پيروزي نمي رسيد و اگر شهداي دفاع مقدس نبودند امروز در صحنه گيتي جايي به نام جمهوري اسلامي نداشتيم.
نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران تصريح كرد: مقام معظم رهبري فرمودند شهدا مظهر قدرت ايران هستند. 220 هزار شهيد دفاع مقدس امروز زنده اند و مدافع اين نظام و انقلاب هستند.
وي گفت: در يك تحقيق و پژوهش روي وصيت نامه شهدا خالص ترين و ناب ترين كلمات در وصيت نامه آنان است. در موضوع انگيزه خاستگاه حركت شهدا، مي بينيم همه شهدا به طور ميانگين 4 بار در هر وصيت نامه الهام گيري از مكتب عاشوراي كربلا را مطرح كرده اند و در 100 درصد وصيت نامه شهدا هدف و انگيزه آنها دفاع از اسلام و جمهوري اسلامي بيان شده است. حتي در يك وصيت نامه دفاع از تخت جمشيد و ايران منهاي اسلام مطرح نشده است. همه چيز متمركز روي اسلام است خاستگاه اسلام و هدف اسلام است.
وي با انتقاد از مطرح كردن ملي گرايي، نمادهاي ملي گرايي و آثار ستمشاهي دوران گذشته كه به گفته وي رگه هايش را در جاي جاي جامعه مي بينيم، گفت: در ميداني شاهد هستيم كه سرستون هاي تخت جمشيد را با پول بيت المال احيا مي كنند نام ها و آثار آنها را احيا مي كنند، اينها همه در تعارض قرار دادن محورهايي است كه هدفش تضعيف خاستگاههاي اصلي انقلاب است.
وي افزود: دشمن بهتر از ما دريافته است كه دو عامل موجب بقا و دوام نظام ما است. يكي ولايت و ديگري شهادت. لذا تمام تلاش را روي ضربه زدن به اين دو عنصر كرده است.
به گزارش مهر، رحيميان تصريح كرد: اگر ولايت نبود، امام نبود؛ فرهنگ شهادت احيا نمي شد. تمركز دشمنان بر روي خيمه اصلي نظام و انقلاب اسلامي بوده است. اما ملت ايران و فرزندان شهدا در حمايت از خاستگاه اصلي انقلاب يعني ولايت فقيه كه در وجود آيت الله خامنه اي تجسم دارد ايستاده اند.

 



نخست وزير منطقه كردستان در ديدار با سفير ايران:
كمك هاي ايران به كردهاي عراق هرگز فراموش نخواهد شد

نخست وزير منطقه كردستان در ديدار با سفير ايران گفت كردها هرگز لطف و همكاري برادران ايراني خود در زمان جنگ با رژيم صدام را فراموش نخواهند كرد.
دفتر اطلاع رساني نخست وزير منطقه كردستان عراق با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: «برهم صالح» نخست وزير منطقه كردستان در اربيل با حسن دانايي فر سفير ايران در عراق ديدار و گفت وگو كرد.
در اين بيانيه آمده است: در اين ديدار دو طرف بار ديگر بر ضرورت توسعه همكاري هاي اقتصادي، فرهنگي و سياسي ايران و منطقه كردستان تأكيد كردند.
صالح در سخنان خود به كمك هاي مردم و مقامات جمهوري اسلامي ايران به كردهاي عراق در سال هاي حكومت ديكتاتوري بعث اشاره كرد و افزود: كردها هرگز لطف و همكاري برادران ايراني خود در زمان جنگ با رژيم صدام را فراموش نخواهند كرد.
نخست وزير منطقه كردستان همچنين خواستار حضور فعال شركت هاي ايراني در عمران و آبادي شهرهاي كردستان شد و آمادگي حكومت خود براي همكاري با شركت هاي ايراني را اعلام كرد.

 



براساس آمار اوليه؛ 12 ميليارد تومان در جشن نيكوكاري جمع آوري شد

معاون مشاركت هاي مردمي امداد با اشاره به اين كه هنوز آمار كامل كمك هاي مردمي در جشن نيكوكاري به دست نيامده است، گفت: آمار اوليه كمك هاي مردمي در جشن نيكوكاري بيش از 12 ميليارد تومان است.
سعيد ستاري با اشاره به استقبال هموطنان و كمك هايشان به نيازمندان اظهار داشت: خوشبختانه امسال حضور مردم نسبت به سال هاي گذشته در جشن نيكوكاري پرشورتر بود به طوري كه براساس آمار نيكوكاران كمك هاي قابل توجهي را به محرومان كرده اند.
وي اضافه كرد: امسال بيش از يكصدهزار پايگاه در سراسر كشور كمك هاي مردم را جمع آوري كردند ضمن اين كه بيشتر كمك به صورت نقدي است.
گفتني است آمار كلي كمك هاي مردمي طي روزهاي آينده اعلام خواهد شد.

 



فرمانده پايگاه يكم شكاري مهرآباد خبر داد
تجهيز جنگنده هاي ارتش به سامانه نبرد در تمام شرايط آب و هوايي

امير خلبان حميدرضا گوديني از تجهيز جنگنده هاي ارتش به سامانه نبرد در تمامي شرايط آب و هوايي خبر داد.
فرمانده پايگاه يكم شكاري مهرآباد به دستاوردهاي صنايع دفاع و نيروهاي مسلح در زمينه طراحي، ساخت و نصب سيستم هاي ناوبري و موشكي جديد بر روي جنگنده ها اشاره كرد و گفت: براي مثال در خصوص موضوع توان رزمي هواپيماها در تمام شرايط آب و هوايي ما نياز به دستگاههاي ناوبري و تجهيزات متناسب داريم كه اين تجهيزات بر روي جنگنده ها نصب شده و ما امروز توان نبرد در تمام شرايط آب و هوايي را داريم.
وي در گفت وگو با فارس، در پاسخ به اين سؤال كه آيا برد پروازي 3 هزار كيلومتري جنگنده ها امكان افزايش نيز دارد، جواب داد: اين امر يعني افزايش برد پروازي هواپيماها منوط به امكان سوختگيري است كه ما امروز هم امكان سوختگيري هوايي جنگنده ها و هم امكان سوختگيري شبانه آنها را داريم.
گوديني با اشاره به تعبيه مخازن سوخت در برخي جنگنده ها افزود: جنگنده هاي ما عمليات سوختگيري در ارتفاع پست و ارتفاع بالا را به راحتي انجام مي دهند تا در صورت نياز و در زمان تهديد بتوانيم دشمن را در فواصل دوردست مورد هدف قرار داده و جنگنده ها به سلامت به پايگاههاي خود بازگردند.
وي به موضوع كارشكني و جوسازي هاي رواني رسانه هاي غربي در جهت كمرنگ جلوه دادن دستاوردهاي نظامي جمهوري اسلامي ايران پرداخت و تصريح كرد: وقتي دشمن راهپيمايي هاي ميليوني ملت ايران را دهها هزار نفري معرفي مي كند، تعجبي ندارد كه بخواهد دستاوردهاي عظيم علمي و تحقيقاتي ما در نيروهاي مسلح را نيز زير سؤال ببرد.
اين فرمانده عاليرتبه نيروي هوايي ارتش گفت: براي مثال وقتي جنگنده هاي بومي صاعقه ساخته شد، آنها سعي كردند تا با طرح مسايلي از جمله اينكه اين هواپيما همان جنگنده اف5 است كه تنها در ظاهر تغييراتي جزيي داشته است، اين دستاورد بزرگ را زير سؤال ببرند.
گوديني ادامه داد: مگر ما چند فروند جنگنده اف5 در اختيار داريم؟ در حالي كه امروز اسكادران هاي صاعقه تشكيل شده اند.
وي خاطرنشان كرد: در زمينه اورهال وقتي ما هواپيماهاي پهن پيكر 747 را در همين پايگاه يكم شكاري اورهال مي كنيم، يك نفر متخصص خارجي پاي كار نيست و تمام اين اقدامات توسط كاركنان خدوم، مؤمن و متخصص خودمان صورت مي گيرد و وقتي ما به چنين تواني رسيده ايم، ساخت قطعات و تجهيزات ديگر كار راحتي مي شود.
فرمانده پايگاه يكم شكاري مهرآباد تصريح كرد: اين صحبت ها به همان كارشكني هاي رسانه اي برمي گردد اما خود آنها حقيقت امر را مي دانند.
گوديني همچنين اظهار داشت: ما كشوري نوپا هستيم كه اندكي پس از انقلاب خود، جنگ 8 ساله تحميلي را تجربه كرده و در آن با 30 كشور جهان جنگيديم و در طول اين سالها نيز تحريم هاي سنگين اقتصادي و نظامي را تجربه كرديم اما عليرغم تمام اين موارد، كارهاي بزرگي صورت گرفته و ملت ايران بايد بدانند كه فرزندانشان در نيروهاي مسلح هميشه آماده اند و همانطور كه در گذشته نيز ثابت شده، اجازه نخواهيم داد هيچ كشور بيگانه اي گوشه چشمي به خاك مقدس جمهوري اسلامي ايران داشته باشد.

 



مديرعامل سازمان آتش نشاني خبر داد
آماده باش كامل نيروهاي آتش نشاني در چهارشنبه آخر سال

سرويس اجتماعي-
مديرعامل سازمان آتش نشاني از آماده باش كامل نيروهاي آتش نشاني در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: 4 هزار و 500 نفر نيروي آتش نشاني در حال آماده باش هستند.
به گزارش كيهان محمدرضا حاجي بيگي گفت: ما در 4سال گذشته در حوادث چهارشنبه آخر سال كشته و مجروح هاي زيادي داشتيم كه با حركت هاي فرهنگي هر سال به ميزان قابل توجهي از حوادث منجر به فوت و مجروحيت كاسته شده است.
وي افزود: در اين موفقيت سه دسته نقش داشته اند كه بي شك پدران و مادراني كه به توصيه ها گوش داده و مواظب فرزندان خود بوده اند نقش اصلي را در كاهش سوانح بر عهده دارند. حاجي بيگي گفت: در اين راستا نقش صداوسيما، جرايد كثير الانتشار و نيز نقش آموزش و پرورش را نمي توان نديده گرفت.
مديرعامل سازمان آتش نشاني در مورد بيمه آتش سوزي منازل به صورت رايگان نيز گفت: با كميته امداد امام خميني به توافق رسيده ايم تا در صورت آتش سوزي خانه اقشار گروه سوم (قشر محروم جامعه) ما آنها را به كميته امداد معرفي كنيم تا كميته نيز از طريق يك ميليون بلاعوض و يك ميليون وام به آنها كمك كند.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه مواد محترقه بي خطر در بين مردم توزيع نمي شود گفت: طرحي را براي چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته ايم كه بايد اين طرح در شهرداري تصويب و بعد به ارگان هايي كه در اين زمينه دخيل هستند ارسال شود.
حاجي بيگي ادامه داد: يكي از ارگان ها فشفشه ها و ترقه هاي بي خطري را توزيع كرده كه بايد شهروندان آنها را از مراكز اصلي تهيه كنند.
وي در خصوص طرح چهارشنبه آخر سال گفت: چارچوب هاي اين طرح آماده شده است. در اين طرح پيشنهاداتي داده شده تا چهارشنبه سوري بي خطري داشته باشيم.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران در خصوص انتقال انبارها از بازار تهران گفت: 80 درصد انبارهاي موادهاي شيميايي منتقل شده است و الباقي نيز به صورت نمونه است كه به نظر ما بايد آنها نيز منتقل شود.

 



از ديروز ثبت نام بسيجيان و سربازان در دانشگاه علمي كاربردي آغاز شد

ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي ويژه بسيجيان و سربازان وظيفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از روز شنبه 21 اسفند ماه آغاز شد.
به گزارش ايسنا، رجبعلي برزويي معاون آموزشي دانشگاه، با اعلام اين خبر افزود: ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي ويژه بسيجيان و سربازان وظيفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تا روز چهارشنبه 25 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
وي در ادامه با بيان اينكه اسامي پذيرفته شدگان، فروردين ماه سال 90 اعلام مي شود، تصريح كرد: داوطلبان مي توانند دفترچه و كارت اعتباري ثبت نام را از دفاتر پستي و يا به صورت اينترنتي تهيه كرده و در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام خود از طريق پايگاه الكترونيكي سازمان سنجش آموزش كشور به آدرس www sanjeshorg اقدام كنند.
ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني علمي كاربردي ويژه بسيجيان و سربازان وظيفه سپاه با ظرفيت پذيرش 6 هزار دانشجو صورت مي گيرد.
سردار كمالي: ادامه تحصيل سربازان ممنوع است
ثبت نام بسيجيان و سربازان در دانشگاه جامع علمي كاربردي در حالي است كه سردار موسي كمالي جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: ادامه تحصيل همزمان با انجام خدمت سربازي به هيچ وجه امكان پذير نيست و با آموزش هاي ضمن خدمت متفاوت است.
وي در اين خصوص اظهار داشت: براساس مقررات خدمت وظيفه عمومي مشمولين وظيفه غيرغايب قبل از انجام خدمت سربازي مجاز به ادامه تحصيل تا مقطع دكترا هستند، آن دسته از سربازاني نيز كه بدون غيبت به خدمت سربازي اعزام شده اند چنانچه داراي مدرك ديپلم باشند هر زمان كه در دانشگاه پذيرفته شوند از خدمت ترخيص خواهند شد و باقي مانده خدمت سربازي را بعد از فراغت از تحصيل انجام خواهند داد ولي سربازان فوق ديپلم و بالاتر اگر حداكثر يك سال از تاريخ فراغت از تحصيل آن نگذشته باشد، جهت ادامه تحصيل ترخيص خواهند شد.
كمالي ادامه داد: حداكثر 01 درصد از مشمولين گروه پزشكي و دامپزشكي بنا به تقاضاي وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي و دانشگاه آزاد و موافقت ستاد كل نيروهاي مسلح مي توانند با كسب تخصص ادامه تحصيل دهند. بنابراين ادامه تحصيل همزمان با انجام خدمت سربازي به هيچ وجه امكانپذير نيست.

 



نتايج اوليه آزمون دستياري امروز اعلام مي شود

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از اعلام نتايج اوليه سي وهشتمين دوره آزمون دستياري تخصصي از ساعت 14 امروز خبر داد.
دكتر جبرائيل نسل سراجي با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون دستياري از امروز از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني WWW.SANGESHP.IR گفت: داوطلبان مي توانند با وارد كردن كد رهگيري كارنامه خود را مشاهده كنند.
وي از انتشار اسامي 100 نفر اول آزمون از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي خبر داد و افزود: داوطلباني كه نمره 150 به بالا را كسب كرده باشند، مي توانند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام كنند.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت با بيان اينكه داوطلبان مي توانند پس از مشاهده نتيجه خود نسبت به انتخاب رشته محل اقدام كنند، اظهار كرد: مهلت انتخاب رشته محل داوطلبان تا 25 اسفند ماه است.
سراجي در خصوص نحوه انتخاب رشته محل مجازين آزمون دستياري، گفت: داوطلبان مي توانند در صورت مجاز شدن 100رشته محل را انتخاب كنند.

 



معاون سرپرست وزارت راه و ترابري:14 هزار كيلومتر از راه هاي روستايي بالاي 50 خانوار توسعه مي يابند

گرگان- خبرنگار كيهان:
معاون ساخت و نگهداري راه هاي روستايي وزارت راه و ترابري گفت: توسعه 14 هزار كيلومتر از راههاي روستايي كشور در برنامه اين معاونت قرار دارد كه ظرف 2 سال آينده انجام خواهد شد.
مهندس سيدحسين مير شفيع اظهار داشت: در حال حاضر، طول شبكه راه هاي روستايي كشور به 200هزار كيلومتر بالغ مي شود كه 50 هزار كيلومتر آن در روستاهاي كم خانوار احداث شده است.
وي افزود: 86 هزار كيلومتر از راه هاي روستايي باقيمانده نيازمند آسفالت مي باشند.
ميرشفيع ادامه داد: با تصويب بودجه سال 90 اعتبارات خاصي به توسعه راه هاي روستايي كشور تعلق مي گيرد كه استان گلستان نيز از اين تسهيلات بي بهره نيست.
وي افزود: تمام جاده هاي كشور داراي علائم راهور هستند و براي بخشي از راههايي كه از قبل ساخته شده و فاقد علائم هستند نيز برنامه هاي زيادي در دستور كار است.
ميرشفيع در پايان بر رعايت نكات ايمني به عبوركنندگان از راه هاي روستايي كشور در نوروز سال 1390 تاكيد ورزيد.

 



رونمايي از كتاب خاطرات يار صادق در جشنواره رسانه و دفاع مقدس رشت

رشت - خبرنگار كيهان:
در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره رسانه و دفاع مقدس در رشت از كتاب «خاطرات يار صادق» رونمايي شد.
در اين مراسم كه با حضور معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و مسئولان و مديران فرهنگي استان گيلان در مجتمع خاتم الانبياي رشت برگزار شد از كتاب «خاطرات يار صادق» شامل برش هايي از زندگي و خاطرات مرحوم آيت الله احسان بخش نماينده فقيد ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت در حوزه دفاع مقدس رونمايي شد.
سرهنگ رسول جلايي مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس گيلان گفت: اولين جشنواره رسانه و دفاع مقدس استان با هدف انتقال دستاوردهاي سالهاي دفاع مقدس به نسل جوان و آينده و پيوند اين فرهنگ با فرهنگ عمومي جامعه با نام و ياد شهيد سيدمحمد اسحاقي يكي از فعالان برجسته عرصه رسانه برگزار شد.
وي گفت: در مراسم اختتاميه اين جشنواره ضمن نمايش فيلم مستند راوي عشق درباره شهيد اسحاقي از مادر آن شهيد نيز تجليل شد.
مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس گيلان در ادامه تصريح كرد: از 500 اثر رسيده از جرايد، خبرگزاريها، وبلاگ نويسان و صدا و سيما به دفتر جشنواره طي 8 ماه در نهايت 70 اثر مورد تاييد نهايي قرار گرفت كه در مراسم پاياني به برترين ها جوائزي اهدا شد.
جلايي افزود: در اين جشنواره هم چنين از سخاوت اماني از عكاسان پيشكسوت دفاع مقدس گيلان، دو برنامه برتر راديو و تلويزيوني شبكه باران، يك وبلاگ نويس برتر و 4 نفر از مديران مسئول نشريات استان بعنوان برترين ها تجليل بعمل آمد.

 



مشاور حقوقي رئيس جمهوري: ايران به اعتبار شهدا اقتدار و منزلت يافته است

عضو حقوقدان شوراي نگهبان گفت: عزت ايران مديون تفكر ناب اسلامي شهدا است و جامعه به اعتبار شهدا اقتدار و منزلت يافته است.
به گزارش ايرنا دكتر «غلامحسين الهام» جمعه شب در آيين بيست و ششمين سالگرد شهادت سرتيپ «اسماعيل صادقي» رئيس ستاد لشكر 17 علي بن ابيطالب«ع» در زمان جنگ تحميلي در مسجد رفعت قم، افزود: اگر شهدا نبودند كشور در برابر تهديدات، تحريم ها و مسائلي كه امروز در اطراف مي گذرد قادر به مقاومت نبود.
وي ادامه داد: شهيد انديشه بلند جاودانگي است و امروز وظيفه ماست تا پايداري آنان و حق و عدالت را به جهانيان بشناسانيم.
دكتر الهام در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه در شرايط كنوني، دشمن تفكر ناب اسلامي را كه منشأ قدرت كشور است نشانه رفته، گفت: شعار امروز ما جنگ جنگ تا رفع فتنه است، اگر راه ما راه شهداست بايد در استمرار آرمان شهدا حركت كنيم.
مشاور حقوقي رئيس جمهوري فتنه هاي داخلي كه بزرگترين آن در سال 88 رخ داد را پايه ريزي كردند، اما ملت ايران با همان بصيرت و آگاهي و وفاداري سربلند و سرافراز ازاين آزمون بيرون آمدند.
وي افزود: مردم ثابت كردند كه ذره اي از عزت اسلامي خود فاصله نگرفته و تهديدات و تحريم ها را تحمل مي كنند و از آرمان هاي خود عقب نمي نشيند.
وي اظهار داشت: دشمن امروز تفكر اسلام ناب و انديشه هاي امام و رهبري را نشانه رفته و با اسلام ستيزي دنبال نابودي اين پايگاه است كه علت آن ترس از گسترش و تأثير فرهنگ اسلامي و قرآني است.

 



پس از انهدام و دستگيري اعضاي يك گروه تروريستي در كردستان
عوامل شهادت محيط بانان سنندجي شناسايي شدند

سنندج- خبرنگاركيهان:
با انهدام و دستگيري اعضاي يك گروه تروريستي در كردستان عوامل به شهادت رساندن چهار محيط بان سنندجي شناسايي شدند.
معاون سياسي امنيتي استانداري كردستان در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: اين گروه تروريستي كه وابسته به گروههاي سلفي است، توسط نيروهاي امنيتي و انتظامي كردستان و در يكي از روستاهاي شهرستان دهگلان شناسايي شد.
«ايرج حسن زاده» افزود: نيروهاي انتظامي در درگيري مسلحانه با اين گروه تروريستي ضمن به هلاكت رساندن يك تن از آنان توانستند يك تن ديگر را كه زخمي شده بود دستگير كنند.
وي اظهار داشت: پس از تحقيقات به عمل آمده، فرد دستگير شده اعتراف كرد كه شهادت چهار محيط بان سنندجي كه در روز جمعه 13 اسفندماه روي داد، كار اين گروه تندرو مذهبي بوده است.
معاون سياسي امنيتي استانداري كردستان گفت: تلاش براي دستگيري ساير اعضاي اين گروه تروريستي ادامه دارد.
حسن زاده افزود: استكبار جهاني و دشمنان اين نظام مقدس مي خواهند با اين گونه اعمال در كردستان ناامني به وجود آورده و تفرقه افكني كنند اما وحدت و همدلي مردم شريف كردستان و حضور هميشگي آنها در تمامي صحنه ها اين گونه اعمال را خنثي ساخته و نقش برآب مي كند.

 



دبير جامعه وعاظ تهران: ملاك اصلي خبرگان پيروي از رهبري است

ورامين-خبرنگاركيهان:
دبير جامعه وعاظ تهران گفت: ملاك اصلي خبرگان پيروي از رهبري است.
حجت الاسلام والمسلمين جعفر شجوني در يادواره شهداي روحاني منطقه ورامين با بيان مطلب فوق افزود: مردم به خبرگاني رأي داده و مي دهند كه پر و بال رهبري باشند نه اينكه با اعمال و رفتار و كردار خود، اين عمود خيمه دين را مورد كم لطفي و كم مهري قرار دهند.
وي گفت: خبرگان رهبري با هيچ كس نه تعارف دارد و نه شوخي، بلكه بر حسب وظيفه شرعي و رأي مردم عمل مي كند.
شجوني با اشاره به فتنه 88 گفت: در اين فتنه تمام گروه هاي ضدانقلاب داخلي و دشمنان خارجي به ميدان آمدند و به نام تقلب در رأي مردم بعضي از خواص قدرت طلب، فرصت طلب و سوخته هاي سياسي را با نام مقدس ياران امام به ميدان آوردند تا بتوانند عمود خيمه دين را از بين ببرند و يا حداقل به آن لطمه بزنند.
وي ضمن قدرداني از اولين گام قوه قضائيه درباره كروبي و موسوي گفت: تعجب مي كنم چرا خاتمي آزاد است.
در اين مراسم ائمه جمعه، جماعات، روحانيان و بيش از 200 نفر از طلاب ورامين و حومه حضور داشتند.

 



اخبار ادبي و هنري

معاون سينمايي: خانه سينما از نظر ما جايگاه قانوني ندارد
معاون سينمايي وزير ارشاد اعلام كرد: از سال آينده به دنبال راه اندازي يك دفتر جديد در سازمان سينمايي براي ارتباط با صنوف سينمايي هستيم تا آنها مستقل از هم حقوق خود را تامين كنند.
به گزارش ايسنا، جواد شمقدري در مراسم تقدير از داوران و دست اندركاران بيست ونهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در سخناني با بيان اينكه خانه سينما از نظر ما جايگاه قانوني ندارد، اظهاركرد: گروهي حقوقي و قانوني بايد بنشينند و مشخص كنند كه آيا خانه سينما با آن تعريفي كه در ساختارش شده است جايگاه قانوني دارد و يا در حال حاضر موسسه خصوصي در اختيار چند نفر است و تعريف هايش در حوزه صنوف تفاوت دارد.
شمقدري خاطرنشان كرد: ما پيشنهادمان اين است كه هر صنف يك سنديكاي مستقل داشته باشد تا به حقوق خودشان برسند. صنوف شرايط كاري و مشكلات متفاوتي دارند و درست نيست كه اينها در كنار هم باشند و مقايسه شوند، حمايت هايي هم كه دولت مي كنند عده خاصي از آن بهره مند مي شوند و ساختار به گونه اي است كه به همه نمي رسد و تنها خوش نشين ها سيراب مي شوند و اگر قرار است مديريت سينمايي از صنف حمايت كند بايد ارتباط هر كدام از آنها با مجموعه مديريتي يكسان شود.
اذعان فيلمساز آمريكايي به جنگ طبقاتي
و زير سوال رفتن حقوق مردم در اين كشور
يك فيلمساز آمريكايي اذعان كرد كه ايالات متحده وارد «جنگ طبقاتي» شده و حقوق دموكراتيك مردم اين كشور زير سوال مي رود.
مايكل مور كه در يك مصاحبه تلويزيوني از اقدامات مسئولين ايالتي در ويسكانسين و ميشيگان به شدت خشمگين به نظر مي رسيد، تصريح كرد: حاكمان ايالتي فكر مي كردند كه مي توانند هر بلايي كه خواستند بر سر مردم آمريكا بياورند و مال و اموال آنها را بدزدند، و كسي اعتراض هم نكند.
به گفته وي، آنها در سال 2008 اقتصاد كشور را نابود كردند و محدوديت هاي زيادي را به طبقه متوسط تحميل كردند و خيال مي كردند كه در سال 2011 نيز مي توانند اين كار را بكنند و از خشم مردم در امان باشند.
به گزارش شبكه ايران، مور همچنين از زير سوال رفتن حقوق دموكراتيك مردم آمريكا ابراز نگراني كرد.
ممنوعيت كتاب هاي با موضوع تحولات عربي
در نمايشگاه رياض
در نمايشگاه كتاب رياض كه ديروز به كار خود پايان داد، كتاب هايي كه داراي موضوعاتي درباره تحولات و خيزش هاي كشورهاي عربي بود اجازه عرضه نيافتند.
«جنبش هاي اعتراضي در مصر، مراكش، لبنان و بحرين» چاپ مركز «مطالعات يكپارچه عربي» و همچنين كتاب اصول استبداد عربي» از جمله اين كتاب ها بودند.
براساس باشگاه خبري توانا، همچنين كتاب هاي «سيدقطب» به بهانه اينكه مشوق حركت هاي جهادي در جهان اسلام و جهان عرب است از حضور در اين نمايشگاه منع شدند.
فرهنگسراي رضوان در بهشت زهرا(س) راه اندازي مي شود
فرهنگسراي رضوان، در بهشت زهرا(س) و به منظور ترويج فرهنگ ايثار و شهادت راه اندازي مي شود.
اين فرهنگسرا 23 اسفند در جوار مزار مرحوم آيت الله طالقاني و جايگاه جلوس امام خميني(ره) گشايش خواهد يافت.
بنا بر اين گزارش، انجام برنامه هاي ويژه عمراني و فرهنگي در قطعات مطهر شهدا شامل: احداث تنديس «پر شكسته» يادآور عروج كبوتران خونين بال، شهيدان راست قامت انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در مطلع ورودي قطعات مطهر شهدا، احداث خانه كودك براي آشنايي كودكان با فرهنگ ايثار و شهادت، راه اندازي چهار ايستگاه دوچرخه سواري مختص برادران براي حضور و ترغيب جوانان و نوجوانان در قطعات مطهر شهدا، برپايي ديواره هاي بلند نمايشگاهي جهت نمايش اسامي متبرك افزون بر سي هزار شهيد پرافتخار شهر تهران از جمله طرح هايي است كه برنامه مقدمات راه اندازي فرهنگسراي رضوان را تشكيل مي دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14