(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 اسفند 1389- شماره 19888

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آمادگي وزارت كشور براي برگزاري رايانه اي انتخابات مجلس نهم
با رمز يا زهرا(س) احمدي نژاد طلسم 38 ساله پل خليج فارس را شكست
صالحي : چيزي به نام اسلام ايراني نداريم
جامعه اسلامي مهندسين: اجلاس اخير مجلس خبرگان الگوساز و بسيار آموزنده بود
آيت الله علم الهدي: جوانان متدين در برابر هتاكي هاي فتنه گران خويشتندار باشند
دريادار فدوي اعلام كرد توليد انبوه تندروترين شناور سپاه در سال 90
معاون دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت: اطاعت از ولي فقيه شرط پيشرفت نظام است
سردار سلامي: قدرت دفاعي سپاه به يك سطح كاملا قابل اعتماد رسيده است
كمك 10 ميليون توماني لاريجاني به جشن نيكوكاري
توافق ايران، سوريه و عراق براي احداث خط لوله مشترك انتقال گاز به اروپا
جلالي :سركوب مردم بحرين با نيروهاي خارجي نوعي جنايت است
ايران اعمال خشونت دولت بحرين عليه معترضان را محكوم كرد
ارديبهشت 90 انجام مي شود حركت كارواني مشترك از آسيا و اروپا براي شكست حصر غزه
رئيس سازمان بازرگاني خراسان جنوبي: پياز زعفران ايران به صورت غيرقانوني از كشور خارج مي شود
مجوز ورود دام زنده از افغانستان اخذ شد
ساخت مجهزترين اتاق عمل شمال غرب كشور در تبريز
در 4 شهر مازندران كارخانه زباله سوزساخته مي شود
 اداره مؤسسات قرآن و عترت با رويكرد به هنرهاي جديد
بخشودگي اضافه خدمت سربازان با نظر فرماندهان
هفته اول ارديبهشت آخرين مهلت براي ثبت نام داوطلبان فاقد سوابق تحصيلي
جشنواره ملي نوروز در استان فارس برگزار مي شود
محصولي تشريح كرد برنامه هاي سال 90 وزارت رفاه و تامين اجتماعي
اخبار ادبي و هنري



محمد نجار خبر داد
آمادگي وزارت كشور براي برگزاري رايانه اي انتخابات مجلس نهم

وزير كشور اعلام كرد كه وزارتخانه متبوعش اقدامات لازم براي برگزاري انتخابات مجلس نهم در سال 90 را به صورت صد در صد رايانه اي آغاز كرده است.
«مصطفي محمد نجار» در گفت وگو با ايرنا در پاسخ به سوالي در مورد برنامه هاي سال 90 وزارت كشور از جمله در عرصه هاي سياسي و امنيتي، ضمن مثبت و قابل قبول خواندن عملكرد وزارت كشور در سال 89 افزود: براي سال آينده برنامه هاي خوبي در عرصه هاي مختلف طراحي شده و اجرا خواهد شد.
وي يكي از برنامه هاي وزارت كشور در سال 90 را برگزاري انتخابات مجلس نهم اعلام كرد و اظهار داشت: همكاران ما در حال برنامه ريزي هاي لازم در سراسر كشور براي برگزاري انتخابات مجلس هستند.
وزير كشور در پاسخ به اين سوال كه چه زماني دستگاه هاي اجرايي ذيربط براي برگزاري انتخابات رايانه اي فعال مي شوند؟ گفت: وزارت كشور براي پياده سازي انتخابات به صورت رايانه اي آمادگي دارد اما بايد ديد شوراي نگهبان چه زماني را براي برگزاري انتخابات تعيين مي كند.
نجار همچنين به اقدامات وزارت كشور در زمينه امنيتي اشاره و خاطرنشان كرد: با عنايت به تجارب قبلي و شاخص هايي كه در اين زمينه تعيين كرده ايم ارتقاي بسيار خوبي را در شاخص هاي امنيتي در آينده شاهد خواهيم بود.
وي توجه دولت كنوني به موضوع انسداد مرزها را نسبت به دولت هاي گذشته ويژه خواند و گفت: در زمينه انسداد مرزها رشد 17 برابري بودجه را شاهد بوده ايم.
وزير كشور برنامه ريزي براي انسداد مرزها در جنوب شرق، شمال غرب و ساير مناطق كشور را جزو اولويت هاي كاري اين وزارتخانه در مباحث امنيتي بيان كرد.
نجار، برنامه ريزي هاي مناسب براي بهبود معيشت مرزنشينان، توسعه بازارچه هاي مرزي و بومي كردن امنيت و اجراي آن توسط مردم را از ديگر اولويت هاي كاري وزارت كشور در سال 1390 خواند و افزود: برنامه هاي جديدي را براي اشراف بسيار قوي اطلاعاتي در مباحث امنيتي در دستور كار داريم.
وي درباره تدابير وزارت كشور براي مقابله با پايگاه هاي سرويس هاي جاسوسي آمريكا در منطقه كه در حال طراحي همكاري هاي بين گروهكي مانند گروهك ريگي و منافقين هستند، گفت: دستگاه هاي امنيتي، نظامي و انتظامي ما هوشيارانه در حال رصد همه اين مسائل هستند و تاكنون هر تصميم و طراحي شيطاني آمريكايي ها نقش بر آب شده و تيرهايشان به سنگ خورده و در آينده هم همينطور خواهد بود.

 



با رمز يا زهرا(س) احمدي نژاد طلسم 38 ساله پل خليج فارس را شكست

قشم - خبرنگار كيهان:
با حضور دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران، طلسم 38 ساله پل خليج فارس شكست.
رئيس جمهوري در مراسم آغاز عمليات اجرايي شبكه جامع ارتباطي خليج فارس از پروژه ملي پل خليج فارس به عنوان بزرگترين پروژه اقتصادي، ترانزيتي و فرهنگي منطقه خليج فارس نام برد.
دكتر محمود احمدي نژاد، در مراسم كلنگ زني آغاز پروژه پل خليج فارس طي سخناني گفت: پل خليج فارس يك خدمت بزرگ در نظام اسلامي است.
رئيس جمهور با بيان اينكه جزيره قشم سرشار از استعدادها و پتانسيل ها است و داراي مردمي مومن، هوشمند و استعمار ستيز است، افزود: تاريخ به خوبي افتخارات و مجاهدت هاي مردم اين ديار را ثبت كرده است.
وي اظهار داشت: قشم داراي استعدادهاي طبيعي و زيست محيطي، آثار تاريخي و فرصت هاي كم نظير سرمايه گذاري در حوزه هاي صنعتي، تجاري، حمل ونقل، گردشگري و فرهنگي است.
احمدي نژاد تصريح كرد: با اجراي پروژه ملي پل خليج فارس منطقه آزاد قشم به يكي از آبادترين مناطق كشور تبديل خواهد شد.
وي ادامه داد: قشم در مقايسه با ديگر جزاير و سواحل حوزه خليج فارس داراي استعدادهاي بي نظيري است كه امروزه حركت ها و جهش هاي سازندگي در سراسر سرزمين ايران و جزاير خليج فارس به ويژه قشم مشهود است.
رئيس جمهور كشورمان با اشاره به ويژگي هاي انحصاري پل خليج فارس گفت: احداث پل خليج فارس شرايط سرمايه گذاري در قشم را افزايش داده و موجب افزايش كارخانجات، واحدهاي صنعتي و توليدي مراكز ترانزيت كالا و اماكن گردشگري و رفاهي خواهد شد.
وي در خاتمه گفت: قشم سرشار از زيبايي ها است و خانواده ها مي توانند در قشم از سواحل زيبا و شرايط اقليمي و گردشگري اين منطقه استفاده كنند.
به گزارش خبرنگار ما از قشم، طرح احداث پل خليج فارس از سال 1351 مطرح بود اما بنا به دلايلي، اجرايي نشد و به همت دولت دهم و در سال همت مضاعف و كار مضاعف، طلسم 38 ساله اجراي آن شكسته شد و رئيس جمهور دستور آغاز عمليات اجرايي پل خليج فارس را صادر كرد.
شايان ذكر است، صبح ديروز باحضور دكتر محمودي احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان، سيدرضا موسوي مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، هاشمي تختي استاندار هرمزگان، نعيم آبادي نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي استان و مسئولان محلي و استاني عمليات اجرايي شبكه جامع ارتباطي خليج فارس آغاز شد.

 



صالحي : چيزي به نام اسلام ايراني نداريم

وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد كه اسلام ايراني و ساير اضافاتي كه بر اسلام وارد مي شود اساسا وجود خارجي ندارد.
«علي اكبر صالحي» در گفت وگو با مهر در پاسخ به اين سؤال كه چرا غربي ها تقويت جايگاه منطقه اي تركيه به موازات اوج گيري اسلام گرايي در اين كشور را به عنوان شكل گيري قطب جديدي از اسلام گرايي در خاورميانه در كنار مدل ايران ارزيابي مي كنند؟ گفت: اعتقاد من اين است كه اسلام يكي است و چند اسلام نداريم. اسلام در ذات خود يك حقيقت واحد است. اسلام يكي است و تغييرپذير نيست. اكثريت مردم منطقه نيز انسان هاي معتقد و متديني هستند و بيداري اسلامي رخ داده در اين كشورها نيز ناشي از همين اشتراكات بر سر عقايد است.
وي در پاسخ به اين نكته كه تاكيد بر يكي بودن قرائت ها از اسلام و عدم وجود اسلام ايراني معني خاصي در فضاي سياسي و رسانه اي داخل كشور مي دهد افزود: بنده مسئول دستگاه سياست خارجي كشور هستم. با اين حال معتقدم كه اسلام ايراني و اسلام تركي و ساير اضافاتي كه بر اسلام وارد مي شود نداريم و باز هم تاكيد مي كنم كه در ميان اديان يك دين به نام اسلام داريم.
وي در بخش ديگري از اين گفت وگو پيرامون انتخاب آقاي فريدون عباسي به عنوان رئيس جديد سازمان انرژي اتمي گفت: آقاي عباسي يكي از دانشمندان بزرگ اين عرصه و مديري موفق و مؤمن و انقلابي است. وي به عنوان دانشمند هسته اي از مفاخر كشور و انقلاب اسلامي هستند و پس از ترور نافرجام وي توسط دشمنان نظام جايگاه ويژه اي نزد مردم پيدا كرده اند.

 



جامعه اسلامي مهندسين: اجلاس اخير مجلس خبرگان الگوساز و بسيار آموزنده بود

جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در جمع اعضاي مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: عملكرد خبرگان در اجلاس اخير مجلس خبرگان رهبري، الگوساز و بسيار آموزنده بود.
جامعه اسلامي مهندسين با صدور بيانيه اي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در جمع اعضاي مجلس خبرگان رهبري، آورده است: اصل اساسي در تحقق وحدت كلمه ملي ميان قوا، خواص و عموم مردم و همبستگي مردم و خواص و نخبگان با سه قوه همانا رعايت اخلاق سياسي در سلوك سياسي تمامي آحاد جامعه بويژه فعالان سياسي كشور است.
اين بيانيه با تاكيد بر آن بخش از فرمايشات رهبري كه فرمودند «انتقاد، مخالفت و بيان صريح و شجاعانه عقايد، اشكالي ندارد و بايد به دور از هتك حرمت و اهانت و فحاشي بيان شود» و نيز تاكيد ايشان بر اينكه «مواضع درست، بيان صحيح و پرهيز از تأثيرپذيري از خبرهاي دروغ، جزو وظايفي است كه بزرگان بايد به آن كاملاً توجه كنند» تصريح شده است: اين بيانات نشان داد كه اصل اساسي در رقابت سياسي در اسلام اخلاق است، اصلي كه به نظر مي رسد مباني آن با رويكرد اخلاق سياسي مغفول مانده است.
جامعه اسلامي مهندسين در ادامه تصريح كرده است: عملكرد خبرگان نيز در اجلاس اخير مجلس خبرگان رهبري، الگوساز و بسيار آموزنده بود. آموزنده از نظر اخلاق عملي و سلوك سياسي. درست است كه رياست مجلسي مثل مجلس خبرگان رهبري به خاطر شأن و جايگاه آن بسيار خطير و بااهميت است، اما مشاهده كرديم خبرگان منتخب ملت نه تنها تنشي را به جامعه منتقل نكردند ، بلكه حاضر نشدند بر سر تصاحب اين كرسي حتي با يكديگر به رقابت بپردازند.
اين تشكل با اشاره به انتخاب آيت الله مهدوي كني به رياست خبرگان، افزوده است: وي تنها با احساس مسئوليت شرعي و اجتماعي آمادگي خود را براي كانديداتوري رياست، بعد از تقاضاهاي مكرر اعلام كردند. حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني رياست قبلي مجلس كه مي توانستند كانديداي جدي براي اين سمت براي دو سال آينده باشند، با ملاحظه اظهار آمادگي حضرت آيت الله مهدوي كني، نه تنها از كانديداتوري صرفنظر كردند، بلكه، به حمايت از كانديداتوري ايشان برخاستند. اين عمل اخلاقي زبان مخالفان و موافقان خارجي و داخلي را بست و دكان بداخلاقي و تنش زايي رسانه اي را تخته كرد.
اين بيانيه تاكيد كرده است: درايت خبرگان ملت بر رعايت اخلاق سياسي در سلوك سياسي خويش چراغ روشني است كه بايد به آن تأسي جست.

 



آيت الله علم الهدي: جوانان متدين در برابر هتاكي هاي فتنه گران خويشتندار باشند

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به برخي هتاكي هاي صورت گرفته از سوي فتنه گران عليه نظام تاكيد كرد كه جوانان متدين با توجه به توصيه هاي اخير رهبر انقلاب بايد در برابر اين هتاكي ها خويشتندار باشند.
آيت الله «سيداحمد علم الهدي» در گفت وگو با فارس به رهنمود و هدايت هاي اخير مقام معظم رهبري در جمع اعضاي مجلس خبرگان اشاره كرد كه ايشان حكم پرهيز از افترا و هتاكي را طبق حكمت خود صادر كردند گفت: وقتي رهبر انقلاب فرمودند «پيام من»، در واقع ايشان حكم صادر كردند و پس از اين كسي حق تخطي و تخلف از آن را ندارد.
وي با بيان اينكه وقتي خانمي صندلي زير پا گذاشته و وسط ميدان مي ايستد و در جمع يك مشت اراذل و اوباش شروع به هتاكي مي كند، نبايد توقع داشته باشد كه با وي مخالفتي صورت نگيرد، افزود: اين فرد عواطف ديني و ولايي ولايتمداران را با هتاكي خود جريحه دار كرده و طبيعي است كه آنها از وي به شدت انتقاد كنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه جوانان متديني كه عواطف و احساساتشان جريحه دار شده و ضربه مي خورند، نمي توانند ساكت بنشينند و با آنها مخالفت مي كنند، يادآور شد: مقام معظم رهبري دستور فرمودند كه پس از اين در راستاي دينمداري و ولايي بودن خود خويشتنداري كنيد و به طور يقين جوانان متعهد بعد از اين خويشتنداري خواهند كرد.
آيت الله علم الهدي در ادامه درباره تفاوت انتقاد سازنده با هتاكي گفت: انتقاد سازنده در مقابل دشمن اين است كه اشكال طرف مقابل را بايد با دليل و برهان مطرح كرد كه ادله ما از مباني ديني يعني آيات قرآن كريم، روايات و احاديث است، از اين رو بايد موقعيت طرف مقابل را مشخص و حركت وي را به عنوان يك حركت غيرديني و ضد شرعي كاملا افشا كرد.

 



دريادار فدوي اعلام كرد توليد انبوه تندروترين شناور سپاه در سال 90

فرمانده نيروي دريايي سپاه از توليد انبوه تندروترين شناور رزمي اين نيرو در سال 90 خبر داد.
دريادار «علي فدوي» فرمانده نيروي دريايي سپاه در گفت وگو با فارس، درخصوص قايق تندروي «بليدرانر» كه در اختيار اين نيرو قرار دارد، روند توليد انبوه اين شناور تندرو را مناسب ارزيابي كرد و گفت: طي زمانبندي تعيين شده در سال90 اين شناور به توليد انبوه خواهد رسيد.
وي با تاكيد بر اينكه ما در نيروي دريايي سپاه به دنبال توليد انبوه شناورهاي تندروي رزمي هستيم، به تجهيز قايق «بليدرانر» به انواع مختلف سلاح ها از جمله موشك اشاره و خاطر نشان كرد: اين شناور تندرو از قابليت هاي بسيار بالايي نسبت به ديگر شناورهاي موجود برخوردار بوده و وقتي روي ديگر شناورهاي موجود، انواع مختلف موشك ها، اژدرها و... نصب شده، طبيعي است كه در قايق «بليدرانر» موشك ها و تجهيزات نظامي در وضعيت بهتري نصب مي شود.
فدوي در پايان عنوان كرد: بزودي دستاوردهاي جديد نيروي دريايي سپاه در حوزه هاي شناوري، موشكي و تكاوران دريايي اعلام خواهد شد.

 



معاون دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت: اطاعت از ولي فقيه شرط پيشرفت نظام است

معاون دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت اطاعت از ولايت فقيه را شرط پيشرفت نظام دانست و گفت: بايد توان نيروهاي خويش را حول محور رهبري الهي متمركز كنيم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجمع تشخيص مصلحت نظام، رضا سيف الهي معاون هماهنگ كننده دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام كه به مناسبت سالروز ميلاد امام حسن عسكري در جمع نخبگان و پژوهشگران دبيرخانه مجمع سخن مي گفت، با استناد به آيات 120و 121سوره توبه ، به رابطه اعمال صالح و حسنه و اطاعت از ولي امر مسلمين و رهبري نظام اشاره كرد و گفت: اطاعت از رهبري الهي تضمين كننده اعمال حسنه ماست و اين گفتمان يعني اجتماع حول محور ولايت فقيه در كشور و در دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام هم بايد اين روند تقويت شود.
وي انجام عمل صالح، پذيرش نظام الهي و اطاعت از ولايت فقيه را شرط پيشرفت نظام دانست و گفت: بايد توان نيروهاي خويش را حول محور رهبري الهي متمركز كنيم تا نظام را از محاصره دشمنان خارج سازيم.
معاون هماهنگ كننده دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام توجه جدي به وحدت ملي و هم افزايي نيروها را مورد توجه قرار داد و افزود: قطعا در برابر دشمنان نظام، رهبران كفر و همه اين جرياناتي كه از خارج هدايت مي شوند و بعد از 25 بهمن فعالتر شده اند، مقاومت خواهيم كرد و پيروز و سربلند خواهيم شد.
سيف الهي در ادامه سخنان خود يادآور شد: در دوران و شرايط كنوني، قطع نظر از تائيد مقام معظم رهبري توسط امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) و انتخاب ايشان از سوي مجلس محترم خبرگان، اگر چند بار ديگر بخواهيم فردي را به عنوان رهبر الهي انتخاب كنيم، شايسته ترين فرد براي رهبري نظام مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي است.
وي با يادآوري حوادث 25 بهمن و تمركز دشمنان براي معطوف شدن كشور به مسائل داخلي و ايستادن رودرروي همديگر براي غافل شدن از فرصت هاي كنوني منطقه اي گفت : متأسفانه در داخل برخي افراد به گونه اي عمل كردند كه از كاروان رهبري الهي خارج شدند.

 



سردار سلامي: قدرت دفاعي سپاه به يك سطح كاملا قابل اعتماد رسيده است

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران اعلام كرد كه امروز قدرت دفاعي سپاه به يك سطح كاملا قابل اعتماد و اطمينان بخشي رسيده است.
سرتيپ پاسدار «حسين سلامي» در گفت وگو با ايرنا در اين باره گفت: قدرت و اقتدار سپاه به دليل تجربيات ارزشمند و متراكم نبردهاي گذشته و همچنين به بركت شناخت اين نهاد مقدس از فعل و انفعالات محيط راهبردي حال و آينده است.
وي خاطرنشان كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از جمله به دليل رصد دايمي در محيط توانسته است قدرت دفاعي خود را در مقايسه با گذشته به يك سطح قابل اعتماد برساند.
جانشين فرمانده كل سپاه در خاتمه خاطرنشان كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ابعاد مختلف از جمله در نبردهاي نظامي، درگيري هاي امنيتي و در عرصه دفاع فرهنگي و جنگ نرم به عنوان يك سازمان توسعه يافته، نوين و مقتدر شناخته مي شود.

 



كمك 10 ميليون توماني لاريجاني به جشن نيكوكاري

رئيس مجلس شوراي اسلامي مبلغ 100 ميليون ريال به جشن نيكوكاري كمك كرد.
به گزارش اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در آستانه آغاز سال نو و كمك به اقشار آسيب پذير، با اهداي مبلغ 100 ميليون ريال به جشن نيكوكاري در اين امر خدا پسندانه مشاركت كرد.

 



توافق ايران، سوريه و عراق براي احداث خط لوله مشترك انتقال گاز به اروپا

سفير كشورمان در دمشق از توافق سه جانبه ايران، سوريه و عراق براي احداث خط لوله مشترك انتقال گاز به اروپا خبر داد.
«سيد احمد موسوي» در گفت وگو با مهر با اشاره به روابط رو به گسترش و دوستانه ايران و سوريه اين روابط را الگويي براي همكاري هاي دو جانبه اعلام و تاكيد كرد: براساس توافقات ايران، سوريه و عراق، گاز ايران از طريق خط لوله به عراق و سوريه و مديترانه و سپس اروپا صادر مي شود.
وي افزود: اين سه كشور توافقات اوليه را بر سر حق ترانزيت گاز و خريد آن داشته اند و چند نشست به صورت دو جانبه و سه جانبه درباره اين موضوع برگزار شده است. موسوي درخصوص زمان نهايي شدن اين پروژه به نقل از وزير نفت بيان كرد كه با آغاز پروژه بعد از يك سال و نيم اين خط لوله به بهره برداري خواهد رسيد. اين پروژه اتفاقي غيرمنتظره و قابل توجه در بازار جهاني انرژي خواهد بود.

 



جلالي :سركوب مردم بحرين با نيروهاي خارجي نوعي جنايت است

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، با اعلام خبر برگزاري جلسه مشترك كميسيون و وزير امور خارجه و معاونانش، گفت: در اين جلسه در خصوص مسائل منطقه و تحولات جاري در آن بحث و بررسي صورت گرفت .
كاظم جلالي در جمع خبرنگاران در مورد جزييات اين نشست، گفت: اين جلسه به صورت دوره اي و به ميزباني مجلس و يا وزارت خارجه برگزار مي شود كه اين بار اعضاي كميسيون ميهمان وزير امور خارجه و معاونانش بودند .
وي اضافه كرد: در اين جلسه بحث هاي مختلفي در حوزه مسائل منطقه و تحولات فعلي آن مطرح شد و وزير خارجه و نيز اعضاي كميسيون نقطه نظرات خود را مطرح كردند .
جلالي با تاكيد بر اين كه تحولاتي كه در منطقه در حال شكل گيري است بنيادين است و اصل اين پديده نيز پديده اي اسلام خواهي است، گفت : اين تحركات با شعارهاي ديني به شكل خوبي در حال پيش روي است و بحث هايي نيز در خصوص دموكراسي، حقوق مردم و رهايي از رنج هاي تاريخي تحقير مطرح مي شود كه اين مسئله از سوي غرب به اين ملت ها تحميل شده است .
جلالي با انتقاد از سياست خارجي آمريكا و غرب در قبال كشورهاي منطقه، گفت: آنها با وجود اين كه ادعاي حمايت از دموكراسي دارند از خشن ترين حكومت ها در طول چندين دهه در اين كشورها حمايت كرده اند، و اصولا همپيمانان غرب در اين منطقه حكومت هاي ديكتاتوري خشن هستند كه اين مسئله قابل توجه است و لذا اميدواريم ملت هاي مسلمان بتوانند بر سرنوشت خود حاكميت يابند .
جلالي با اشاره به اين كه همپيمانان غرب در منطقه منافع مردم خود را فداي منافع غرب كرده اند، گفت: در اين راستا شاهد بوديم كه منافع مردم حتي فداي منافع رژيم صهيونيستي شد كه نتيجه اين كار به كنار رفتن اين عناصر از صحنه سياست منطقه است .
وي با محكوم كردن كشتارهايي كه با سلاح هاي گرم عليه اعتراضات مردم صورت مي گيرد، گفت: در اين زمينه رژيم قذافي با خودخواهي و عدم كنار رفتن بحراني را در اين كشور پديد آورده است .
خبرنگاري از جلالي در مورد موضوع بحرين و كشتار مردم توسط نيروهاي سركوب گر خارجي پرسيد كه وي در پاسخ، گفت: سركوب مردم در برابر مطالبات تاريخي اي كه دارند حركتي غلط است، كه از سوي برخي كشورها و از جمله بحرين انجام مي شود و حضور نيروهاي خارجي براي سركوب، نوعي جنايت تلقي مي شود .
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، افزود: مردم شيعه و سني بحرين اعتراضاتي به حاكميت اين كشور دارند كه حاكميت بايد در برابر اين خواسته ها خضوع كند و به بحث هاي حاشيه اي دامن نزند .

 



ايران اعمال خشونت دولت بحرين عليه معترضان را محكوم كرد

وزير امور خارجه كشورمان خواستار پرهيز جدي دولت بحرين از اعمال خشونت و توسل به زور عليه مردم شد.
«علي اكبر صالحي»، وزير امور خارجه كشورمان روز يكشنبه در بحرين، ضمن پرهيز دادن جدي دولت آن كشور از اعمال خشونت و توسل به زور عليه مردم اظهار كرد: از دولت بحرين انتظار مي رود با درايت لازم با مطالبات مردم برخورد كرده و حق مردم را در پيگيري خواسته هايشان كه با روش هاي مسالمت آميز قابل تحقق است، محترم بشمارد.

 



ارديبهشت 90 انجام مي شود حركت كارواني مشترك از آسيا و اروپا براي شكست حصر غزه

مسئول كاروان آسيايي شكست حصر غزه اعلام كرد كه در ارديبهشت سال آينده كارواني مشترك از آسيا و اروپا براي شكست حصر غزه عازم آن منطقه خواهد شد.
«فيروز ميتي بوروالا» در پاسخ به فارس در خصوص برنامه هاي آينده اين جنبش براي مردم فلسطين گفت: طي روزهاي گذشته جلسات تنگاتنگي را با اعضاي اتحاديه بين المللي امت واحده داشتيم كه چگونگي حركت هاي بعدي را سازماندهي كنيم.
وي افزود: 2 فعاليت مهم براي فلسطين طي ماه هاي آينده داريم كه اولي همراهي با آوارگان فلسطين در 25 ارديبهشت ماه سال 1390(15 مي) براي رفتن به سرزمين اصلي شان است و ديگري همراهي با كاروان اروپايي كه قصد دارد در همين روز به سمت غزه حركت كند.
در اين حركت بخشي از كمك هايي كه دولت مصر مانع ارسال آنها به غزه شد همچون ژنراتورهاي برق ايراني دوباره به غزه ارسال خواهد شد.

 



رئيس سازمان بازرگاني خراسان جنوبي: پياز زعفران ايران به صورت غيرقانوني از كشور خارج مي شود

رئيس سازمان بازرگاني خراسان جنوبي با تأييد خبر خروج پياز زعفران ايران به صورت غيرقانوني گفت: با افرادي كه اقدام به انجام اين امر مي كنند برخورد قانوني مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند به نقل از روابط عمومي سازمان بازرگاني خراسان جنوبي، نادر ميرشكار اظهار داشت: زعفران محصول استراتژيك ايران است و تعداد زيادي از كشاورزان خراسان جنوبي از طريق توليد اين محصول امرار معاش مي كنند.
وي با بيان اينكه بيش از 96 درصد توليد زعفران دنيا به ايران تعلق دارد، افزود: اين در حالي است كه زعفران را در دنيا به نام اسپانيا مي شناسند زيرا صادرات فله اي زعفران ايران طي سال هاي متمادي به اسپانيا و بسته بندي آن از طريق آن كشور و ارائه در بازارهاي جهاني موجب ناشناخته ماندن زعفران مان در دنيا شده است.
رئيس سازمان بازرگاني خراسان جنوبي ادامه داد: طي سال هاي اخير با توجه به شكل گيري شوراي ملي زعفران، صندوق حمايت از زعفران، تدوين بسته حمايتي دولت و مشوق هايي براي ارائه بسته بندي با كيفيت اين محصول گام هاي مثبتي در اين راستابرداشته شده است.
ميرشكار با اشاره به تدوين طرح جامع زعفران گفت: با اجرايي شدن اين طرح و برنامه هاي پيش بيني شده به طور يقين بسياري از مشكلات فراروي زعفران ايران مرتفع مي شود.
وي افزود: اگر صادركنندگان منافع ملي خويش را در اين راستا ببينند به طور يقين با بهترين كيفيتي كه زعفران ايران دارد كشورهاي ديگر نمي توانند رقيبي جدي براي زعفران ما باشند. رئيس سازمان بازرگاني خراسان جنوبي گفت: جهاد كشاورزي بايد با ارائه آموزش هاي لازم، فرهنگ سازي و اطلاع رساني كشاورزان را از خطرات فروش پياز زعفران به كشورهاي رقيب و آسيب هايي كه متوجه خود آنها مي شود آگاه كنند.
ميرشكار به كاهش قيمت زعفران در بازار و انجام خريد توافقي از سوي دولت اشاره كرد و اظهار داشت: بايد در قيمت زعفران طوري برنامه ر يزي شود كه زنجيره هاي توليد، مصرف و صادرات اين محصول از آن سود ببرند.

 



مجوز ورود دام زنده از افغانستان اخذ شد

بيرجند- خبرنگاركيهان:
استاندار خراسان جنوبي در آخرين شوراي اداري استان در سال 89 از اخذ مجوز ورود دام زنده از افغانستان به خراسان جنوبي خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، قهرمان رشيد با اعلام مطلب فوق گفت: طي سفري كه با هيات وزرا به كشور افغانستان داشته ايم مشاهده شد كه گوشت گوسفند با قيمت مناسب در آنجا عرضه مي شود لذا زمينه هاي ورود دام زنده از اين كشور به استان خراسان جنوبي فراهم آمد و اميد است از سال آينده عملي شود. وي افزود: متقابلا مقرر شده است كشور افغانستان نيز از ظرفيتهاي علمي، فرهنگي و دانشگاهي استان ما استفاده كند.
گفتني است در ادامه امام جمعه بيرجند بر پرهيز از ايجاد فضاي توهين آميز در كشور تاكيد كرد.
نماينده مردم بشرويه و طبس نيز خواستار توجه بيشتر به صندوق حمايت از كشاورزان شد.
فرماندار فردوس نيز با بيان اينكه 60درصد مسافران خراسان جنوبي از فردوس عبور مي كنند گفت: به علت كمبود امكانات اسكان تنها 10درصد اين مسافران در فردوس توقف دارند.

 



ساخت مجهزترين اتاق عمل شمال غرب كشور در تبريز

تبريز-خبرنگار كيهان:
مجهزترين اتاق عمل منطقه شمال غرب ايران در هزار و 60 متر مربع مساحت و با صرف 14 ميليارد ريال اعتبار در بيمارستان شهيد محلاتي تبريز ساخته شد.
رئيس بيمارستان شهيد محلاتي تبريز خطاب به فرماندهان سپاه شمال غرب ايران با اعلام خبر فوق گفت: اين اتاق عمل، آماده بهره برداري است و به دستگاه هاي آتروسكوپي، CRM و لاپاراسكوپي و مجموعه اي از امكانات و تجهيزات بسيار پيشرفته پزشكي و درماني مجهز است كه كليه اعمال جراحي تخصصي و فوق تخصصي به غير از جراحي قلب باز، در آن انجام خواهد شد.
پرويز اسدي تصريح كرد: تمامي اعمال جراحي فوق، بصورت شبانه روزي انجام مي شود.
وي كه در ششمين گردهمايي «بهداشت فرماندهان سپاه شمال غرب» سخن مي گفت، تاكيد كرد: تجهيزات مراكز پزشكي و درماني، به رشد خدمات و در نتيجه بهبودي سريع و كامل بيماران كمك موثري مي كنند.
در همايش فوق همچنين 3 مقاله برتر از بين 50 مقاله ارسالي از سراسر كشور انتخاب شد.

 



در 4 شهر مازندران كارخانه زباله سوزساخته مي شود

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استاندار از ساخت كارخانه زباله سوز در 4 شهر مازندران خبر داد.
سيدعيسي هاشمي در جلسه شهرداران استان گفت: از همه شهرداران تقاضادارم به كارها سرعت بيشتري دهند و با تلاش و جديت، بررسي و تدبير امور انجام كارهاي حوضه شهري را سرعت ببخشند.
وي افزود: براي سرمايه گذاري بخش خصوصي بايد زمان كارهاي اداري سرمايه گذار را كاهش و به صفر رسانيد تا اقبال بخش خصوصي براي ورود به سرمايه گذاري شهري بيشتر گردد.
هاشمي بيان داشت: از نگاه ما شهر كوچك و بزرگ مطرح نيست بلكه شهرهاي توسعه يافته و توسعه نيافته مهم است.
وي گفت: بسياري از شهرهاي كوچك بااقدامات خوب مسئولان شهري پيشرفت خوبي داشته اند كه اين مستلزم اقدام شجاعانه و كار صادقانه شهرداران است.
معاون عمراني استاندار اظهار داشت: خريد و فروش قير در تالار بورس كشور انجام مي شود و ديگر دولت هيچ گونه مسئوليتي در اين حوزه ندارد تا به شهرداري ها براي خريد قير كمك كند شهرداران بايد براي تهيه قير جهت آسفالت خيابانهاي شهر با برنامه و تدابير اقدام كنند.
هاشمي در خصوص اعتبارات نيروگاه زباله سوز ساري گفت: اين نيروگاه 4 مگاوات برق توليد مي كند و زمان اجراي پروژه يك سال و نيم تعيين شده است.
وي با اشاره به ساخت اين نوع نيروگاه در 4 شهر مازندان خاطرنشان كرد: بعد از ساري شهرهاي ديگر مازندران از جمله نوشهر از نيروگاه زباله سوز برخوردار خواهند شد.

 



رئيس مركز توسعه فعاليت هاي قرآني كشور خبر داد
 اداره مؤسسات قرآن و عترت با رويكرد به هنرهاي جديد

همدان- خبرنگار كيهان:
مشاور وزير ارشاد و رئيس مركز همايش، توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور، در همدان گفت: مؤسسات قرآن و عترت از سال آينده با رويكرد به فعاليت هاي جديد هنري اداره مي شوند.
حجت الاسلام دكتر محمدي، استفاده از زبان هنر را در بيان مفاهيم قرآني بسيار مؤثر دانست و اظهار داشت: در بيان مفاهيم قرآني در برخي هنرهاي تجسمي مانند تذهيب، پيشگام جهان اسلام هستيم اما هنرهاي جديد مانند فيلم و تئاتر و... سطح تأثير ديگري دارند.
وي افزود: از سال آينده مؤسسات قرآني كساني را كه در زمينه فيلمنامه و نمايشنامه نويسي استعداد دارند، كشف كرده و رشد مي دهند تا در اين زمينه به توليد انبوه برسيم.
وي همچنين بر تربيت داستان نويسان قرآني و ديني در مؤسسات مربوطه تأكيد كرد و افزود: علاوه بر آموزش هاي هنري، پرداختن به مبحث بسيار مهم تدبر در قرآن تاكنون مغفول مانده است كه به تازگي دوره هاي تربيت مربي «تدبر» را آغاز كرده ايم و از سال آينده در مؤسسات داير خواهد شد.
وي اعلام كرد: همچنين دوره هاي آموزش نهج البلاغه و صحيفه سجاديه را به صورت رسمي و فراگير و ملي و نيز آموزش زبان عربي در حد صرف و نحو مقدماتي را در دستور كار مؤسسات قرآن و عترت كشور قرار داده ايم.
وي افزود: در فعاليت هاي قرآني، آنچه كه بيش از همه بايد مورد توجه باشد، تحقق توسعه فرهنگ قرآني است.

 



بخشودگي اضافه خدمت سربازان با نظر فرماندهان

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از بخشودگي اضافه خدمت سربازان با نظر فرماندهان خبر داد.
به گزارش فارس سردار موسي كمالي گفت: اضافه خدمت سربازان در 6 ماه آخر خدمت با اعلام نظر فرماندهان و در صورت حسن انجام خدمت، بخشيده مي شود.
وي افزود: غيبت خدمت سربازي باعث مي شود تا به قانون و سربازاني كه در موعد مقرر به خدمت اعزام شده اند، بي احترامي شود و قرار نيست اضافه خدمت سربازان بخشيده شود.
وي اظهار داشت: غيبت باعث مي شود تا مشمولان از برخي تسهيلات قانوني محروم شوند، لذا به مشمولان توصيه مي كنيم تا در موعد مقرر و قانوني نسبت به انجام خدمت سربازي اقدام كنند.
سردار كمالي افزود: بخشودگي خدمت سربازي مطابق بندهاي 17 گانه انجام مي شود، اما اخيراً به فرماندهان و مسئولان رده سرتيپي به بالا اجازه داده شده است تا اضافه خدمت را مورد بخشودگي قرار دهند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: براين اساس سربازاني كه حسن انجام خدمت سربازي داشته و يگانه خدمتي از آنان رضايت دارند، يك تا 3 ماه از اضافه خدمت شان بخشيده مي شود.
اين مقام ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: اين بخشودگي در 6 ماه آخر خدمت سربازي اعمال مي شود و بنا نيست كه اضافه خدمت همه سربازان بخشيده شود.

 



معاون مركز آزمون دانشگاه آزاد اعلام كرد
هفته اول ارديبهشت آخرين مهلت براي ثبت نام داوطلبان فاقد سوابق تحصيلي

داوطلباني كه امروز در آخرين روز از مهلت اعلام شده كنكور سراسري 90 دانشگاه آزاد به خاطر دريافت نكردن سوابق تحصيلي موفق به ثبت نام نشوند مي توانند در هفته اول ارديبهشت ماه اقدام به ثبت نام كنند.
محمدرضا مهرادفر معاون اجرايي مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي بااشاره به اتمام مهلت ثبت نام كنكور سراسري 90 در پايان فردا چهارشنبه گفت: آن دسته از داوطلبان كه هنوز موفق به دريافت سوابق تحصيلي نشده اند مي توانند در هفته اول ارديبهشت ماه ثبت نام كنند.
وي با بيان اينكه داوطلبان مي توانند تا روز چهارشنبه 25 اسفند ماه براي ثبت نام به سايت مركز آزمون دانشگاه به نشاني http://azmoonorg مراجعه كنند، اظهار كرد: داوطلبان آزمون سراسري سال 1390 دانشگاه آزاد كه در يكي از سال هاي 1384، 1385، 1386، 1387، 1388 يا 1389 ديپلم خود را اخذ كرده اند و تاكنون نتوانسته اند اطلاعات دانش آموزي خود را مشاهده كنند بايد تا 25 اسفند ماه به اداره آموزش و پرورش مراجعه كنند.
مهرادفر با بيان اينكه ديپلمه هاي سال 1383 و يا قبل از آن نيازي به دريافت سوابق تحصيلي ندارند، در خصوص نحوه دريافت سوابق تحصيلي ديپلمه هاي 84 به بعد، تصريح كرد: در صورتي كه اين دسته از داوطلبان از طريق هيچ يك از روش هاي جستجو نتوانستند اطلاعات دانش آموزي خود را مشاهده كنند، بايد حداكثر تا 25 اسفند ماه همراه با مدرك ديپلم متوسطه، كارنامه فارغ التحصيلي، كارت ملي و شناسنامه و يك نسخه كپي آنها به اداره آموزش و پرورش محل اخذ مدرك ديپلم و در صورت عدم امكان، به نزديكترين اداره محل سكونت يا كار خود مراجعه كنند و هفته اول ارديبهشت ماه براي ثبت نام به سايت wwwazmoonorg مراجعه كنند.
معاون اجرايي مركز آزمون دانشگاه آزاد با تأكيد بر اينكه در صورت عدم مراجعه داوطلب و عدم تحويل مدارك مذكور حداكثر تا روز چهارشنبه 52 اسفند ماه، وزارت آموزش و پرورش هيچگونه مسئوليتي در قبال عدم ثبت نام در آزمون سراسري سال 09 ندارد، خاطرنشان كرد: سوابق تحصيلي براي ديپلمه هاي نظام جديد آموزش متوسطه سال هاي 4813 به بعد كه امتحانات آنان به صورت كتبي و نهايي كشوري برگزار شده است تا ميزان 52 درصد در گزينش نهايي آنان اعمال خواهد شد.
مهرادفر با اشاره به برگزاري آزمون سراسري رشته هاي غير پزشكي دانشگاه آزاد در روزهاي 61 و 71 تيرماه، گفت: داوطلبان پس از نهايي شدن ثبت نام كد رهگيري و شماره پرونده دريافت مي كنند و حفظ كد رهگيري و شماره پرونده براي دريافت كارت ورود به جلسه آزمون و آگاهي از نتايج پذيرش و ساير خدمات ضروري است.

 



جشنواره ملي نوروز در استان فارس برگزار مي شود

شيراز- خبرنگار كيهان:
با تلاش دستگاه هاي فرهنگي استان فارس جشنواره ملي نوروز در اين استان برگزار مي شود.
«حامد دهقانان» معاون سياسي امنيتي استانداري فارس در اين خصوص گفت: برگزاري اين جشنواره موجب مي شود كه گردشگران و مسافران بيشتري به فارس و شيراز وارد شوند.
وي اظهار داشت: نوروز به عنوان يك جشن بزرگ ملي كه باعث همگرايي مي شود پتانسيل ها و ظرفيت هاي بالايي در خود دارد و بر همين اساس دستگاه هاي فرهنگي استان اولين جشنواره ملي نوروز را برگزار مي كنند.
وي اضافه كرد: نخبگان فرهنگي و هنري 30 استان كشور در طول تعطيلات نوروز در قالب كاروان هايي ظرفيت هاي مناطق مختلف كشور را به نمايش خواهند گذاشت و گردشگراني كه در اين ايام به فارس سفر خواهند كرد مي توانند به طور كامل با ظرفيت هاي فرهنگي و هنري كشور آشنا شوند.
وي گفت: در اين جشنواره قابليت هاي فرهنگي و هنري تمام قوميت هاي كشور براي اولين بار در كنار هم ظاهر خواهند شد.
وي اظهار داشت: بخشي از اين برنامه ها به صورت متمركز در مجموعه تخت جمشيد و بخش ديگر به صورت پراكنده در تمام مراكز گردشگري و تاريخي استان اجرا خواهد شد.
وي افزود: تمامي مكان هاي تاريخي و گردشگري فارس ميزبان اين جشنواره است و مسافران مي توانند در يك تور جامع فرهنگي با تمامي پتانسيل هاي هنري و فرهنگي كشور آشنا شوند.

 



محصولي تشريح كرد برنامه هاي سال 90 وزارت رفاه و تامين اجتماعي

وزير رفاه و تامين اجتماعي گفت: خوشبختانه تا حد زيادي در اجراي برنامه هايي كه به عنوان هدف در وزارت رفاه براي سال 89 طراحي شده بود، موفق بوديم و توانستيم به اهدافي كه تنظيم و پيش بيني شده بود، دست پيدا كنيم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، صادق محصولي گفت:افزايش ضريب نفوذ بيمه ها، حمايت بيشتر به ويژه در بعد توانمندسازي مددجويان، رسيدگي بيشتر به افراد تحت پوشش در تمامي گروهها از جمله بازنشستگان، مددجويان و زنان سرپرست خانوار از برنامه هايي است كه براي سال 90 پيش بيني شده است.
وي افزود: البته كمك شخص رئيس جمهور براي اجراي طرح ها و برنامه ها هم بسيار موثر بود و توانستيم به اهدافي كه براي وزارت رفاه تبيين كرده بوديم، نايل شويم.
محصولي، مهمترين طرح هايي كه در وزارت رفاه طي سال 89 اجرايي شده است را رد ديون براي بازنشستگان كشوري عنوان كرد و افزود: بالا بردن ضريب نفوذ بيمه هاي درماني، افزايش ضريب نفوذ بيمه هاي تامين اجتماعي، اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها از جمله طرح هايي بود كه در وزارت رفاه به اجرا درآمد و موفقيت هاي خوبي در زمينه هاي حمايتي بدست آورديم كه اين موفقيت ها قابل مقايسه با سال هاي گذشته نيست البته تمام اينها با كمك و پشتيباني دولت صورت گرفت.
وزير رفاه در ادامه به برنامه هاي اين وزارتخانه در سال 90 اشاره كرد و گفت: براي سال آينده هم با توجه به بودجه اي كه تنظيم شده است، گسترش كمي و كيفي بيمه هاي درماني و تامين اجتماعي را در برنامه هاي خود خواهيم داشت.

 



اخبار ادبي و هنري

اختصاص بودجه 72ميلياردي به كتابخانه ها در سال 90
دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور گفت: بودجه اين نهاد، براي سال 1390 به 72 ميليارد تومان افزايش يافت. منصور واعظي، دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در گفت وگو با باشگاه توانا در خصوص بودجه اين نهاد در سال 90، اظهار داشت: بودجه سال جاري 53 ميليارد تومان بوده كه براي سال 90 به 72 ميليارد تومان افزايش يافت.
نقاش فلسطيني 20 تابلو از انقلاب هاي اخير منطقه ترسيم كرد
«يوسف كتلو» نقاش فلسطيني تاكنون بيش از 20 تابلو را كه حكايت از انقلاب هاي اخير منطقه دارد، در حمايت از مردم منطقه طراحي كرده است.
به گزارش فارس، وي مي گويد: ساده ترين چيزي كه مي توانم به اين انقلاب ها كه احساسات فقرا و ستمديدگان را تحت تأثير قرار داد، اهدا كنم تجسم اين اتفاقات در قالب تابلوهاي نقاشي است.
كتلو كه در اين 20 تابلو آينده جهان عرب را نقاشي كرده است، تأكيد مي كند: آنچه مهم است، چگونگي حفاظت از اين انقلاب ها و جلوگيري از تبديل آن به ضد انقلاب است.
اين نقاش فلسطيني در گفت وگو با پايگاه خبري الجزيره همچنين به جدايي كرانه باختري رود اردن و غزه و جدايي فلسطيني ها اشاره و تأكيد مي كند: قصد دارم نمايشگاهي از اين تابلوها را در روزهاي آينده برپا كنم كه اين تابلوها تلاشي براي مستند كردن اين انقلاب ها از طريق به تصوير كشيدن «شهيد محمد بوعزيزي» از ياوران انقلاب تونس يا ميدان التحرير قاهره است.
پايان نامه منافع برخي گروه ها را به خطر انداخت
كارگردان فيلم «پايان نامه» گفت: برخي از ابتداي ساخت «پايان نامه» به دليل آنكه موضوع فيلم منافع آنها را به خطر خواهد انداخت، درصدد مبارزه با اين فيلم برآمدند. حامد كلاهداري در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: فيلم ما در نگاه قشر خاصي قبل از ساختن مورد اتهام قرار گرفت و مشخص بود اين عده كه دوست نداشتند «پايان نامه» ساخته شود، چه كساني هستند. انتقادهاي دلسوزانه اي كه به «پايان نامه» مي شود را گوش مي كنم و برخي از آنها به نظرم درست مي آيد. هر طور كه فكر كنيم من يك فيلمساز جوان و تازه كار هستم و هنوز راه زيادي را بايد طي كنم.
او ادامه داد: «پايان نامه» فيلمي حادثه اي است و تماشاگر را پيگير مي كند ولي ضعف هايي هم دارد كه در مرحله مونتاژ درصدد رفع آنها برمي آييم.
وي افزود: به نظر من، به فيلمسازي كه به حوادث پس از انتخابات سال 88 واكنشي نشان ندهد، نمي شود لقب فيلمساز داد، چون اين حوادث در سرنوشت كشور ما بسيار پراهميت هستند و بي توجهي به آنها نوعي رفع مسئوليت تلقي مي شود. اميدوارم برخي منتقدان، شرافت كاري خود را از دست ندهند و بدون غرض ورزي و با كمال صداقت و نكته بيني نقد خود را انجام دهند. وي شايعه حاشيه سازان، مبني بر شركت نكردن برخي بازيگران در فيلم را تكذيب كرد.
درخواست براي اعزام احمد عزيزي به خارج
با گذشت سه سال از زماني كه احمد عزيزي شاعر و مداح اهل بيت(ع) به كما رفت و در بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه بستري شد، پزشك معالج او در نامه اي به وزير بهداشت درخواست كرد با اعزام عزيزي به خارج از كشور موافقت كند. زينب عزيزي خواهر اين شاعر در گفتگو با مهر، درباره وضعيت جسمي او گفت: علائم حياتي احمد خوب است و تنها مسئله اي كه او را اذيت مي كند، تراشه گلويش است.
وي با اشاره به دستور پزشك معالج اين شاعر مبني بر الزام به حضور متخصص بيهوشي در هنگام تعويض تراشه تراكستومي گلوي او، افزود:چند وقتي است نيروهاي خبره اين كار را انجام مي دهند و مشكلاتي مانند قطع اكسيژن در زمان تعويض تراشه به وجود نمي آيد.
خواهر احمد عزيزي در عين حال بر مداواي او در شرايط درماني بهتر تأكيد كرد و گفت: اخيراً دكتر تورج جويباري پزشك معالج احمد در بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه با ارسال نامه اي به مرضيه وحيددستجردي وزير بهداشت خواستار اعزام او به خارج از كشور شده است. زينب عزيزي ادامه داد: البته هنوز جواب اين نامه نيامده ولي احمد نيازمند عمل جراحي گلو است. او براي انجام اين عمل دو بار به بيمارستان مسيح دانشوري تهران منتقل شد اما هر بار پزشكان با انجام عمل مخالفت كردند و خواستار گذشت زمان شدند.
سومين جشنواره موسيقي مقاومت سال آينده برگزار مي شود
سومين جشنواره موسيقي مقاومت سال آينده به مناسبت هفته دفاع مقدس به شكل رقابتي برگزار مي شود.
محمد ميرزماني كه پيش از اين دبير علمي دومين جشنواره موسيقي مقاومت بود با اعلام اين خبر در توضيح كم و كيف برگزاري سومين دوره از برگزاري اين جشنواره به مهر گفت: طبق مذاكراتي كه پس از پايان دومين دوره جشنواره موسيقي مقاومت انجام شد تصويب گرديد كه سومين دوره از برگزاري اين جشنواره به شكل رقابتي برگزار شود. بر همين اساس فراخوان اين دوره از جشنواره موسيقي مقاومت نوشته شده و به زودي منتشر مي شود.
دوره گذشته اين جشنواره با گراميداشت ياد و نام قيصر امين پور، سيدحسن حسيني و نصرالله مرداني از تاريخ 3 تا 6 مهر در كرمانشاه برگزار شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14