(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 21 فروردین 1390- شماره 19897

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
زنگ سلامت در مدارس كشور نواخته شد
در اولين گام سامانه دفاع موشكي «زمين پايه» آمريكا شكست خورد
عضو فراكسيون ورزش مجلس: مجلس براي وزارت «ورزش و جوانان» بودجه تصويب مي كند
وزير دفاع: سيره صيادشيرازي بايد نصب العين همه كاركنان نيروهاي مسلح باشد
رحيم پور: غرب براي جدايي ايران و آمريكاي لاتين نقشه مي كشد
مستمري مددجويان حداقل 20درصد افزايش مي يابد
ژنرال عراقي: زمين هاي تصرف شده اردوگاه اشرف تحويل كشاورزان مي شود
بقايي با حفظ سمت معاون اجرايي رئيس جمهور و سرپرست نهاد شد
جليلي براي بررسي تحولات منطقه به مجلس مي رود
ديپلمات ها و ايرانيان مقيم ساحل عاج به محل امن منتقل شدند
وزير آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگيان امسال تاسيس مي شود
مصرف بي رويه و خودسرانه دارو، تهديدي براي سلامت مردم
تخصيص اعتبارات ويژه براي مناطق محروم كشور در سال جاري
چهارمحال و بختياري به مركز منطقه اي پرتودهي گاما تبديل مي شود
احداث بيش از 3 هزار مدرسه تا پايان سال جاري در كشور
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: بيداري كشورهاي منطقه حاصل مقاومت ملت ايران در دفاع مقدس است
اخبار ادبي و هنري
نماينده اروميه درمجلس شوراي اسلامي:دستيابي به انرژي هسته اي موقعيت ايران را در جهان ارتقا داد
سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس: اتفاقات ناگواري در بحرين در حال شكل گيري است



با حضور حاجي بابايي و خانم دستجردي در يكي از مدارس تهران
 زنگ سلامت در مدارس كشور نواخته شد

همزمان با سومين روز از هفته سلامت و ميلاد حضرت زينب(س) و روز پرستار زنگ سلامت در مدارس كشور نواخته شد.
در حاشيه اين مراسم نمادين كه با حضور وزيران آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشكي در مدرسه راهنمايي دخترانه هاجر در شهر تهران برگزار شد حاجي بابايي و مرضيه وحيد دستجردي به گفت وگو با خبرنگاران نشستند.
بنابر اين گزارش از 18 لغايت 24 فروردين با عنوان هفته سلامت نامگذاري شده است و شعار امسال هفته سلامت نيز از سوي سازمان بهداشت جهاني «مقاومت به داروهاي ضد ميكروبي؛ يك تهديد جهاني» عنوان شده است.
دكتر حاجي بابايي با بيان اينكه ريشه تمام مشكلات و بيماريهاي جامعه امروزي، نهادينه نشدن ورزش خصوصا در آموزش و پرورش است، گفت: بايد به سمتي حركت كنيم كه دانش آموزان ما ورزش را به عنوان يكي از امور اجتناب ناپذير زندگي روزانه خود درنظر بگيرند.
وي افزود: جايگاه آموزش و پرورش، تبيين امور در جامعه است بنابراين هر موضوعي را كه مي خواهيم در جامعه خوب جا افتاده شود بايد از طريق دانش آموزان دنبال كنيم؛ موضوعاتي مانند بهداشت، سلامت، ورزش و محيط زيست از اين قبيل مسائل است.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به برنامه هاي اين وزارتخانه در حوزه بهداشت و درمان نيز گفت: اخيرا برنامه اي را دنبال مي كنيم تا با كمك وزارت بهداشت، مراكز بهداشت در آموزش و پرورش راه اندازي شود.
حاجي بابايي در توضيح بيشتر اين مطلب گفت: در حال حاضر مراكزي با عنوان مراكز درمان در سطح كشور وجود دارد كه با توجه به ايجاد بيمه طلايي، بايد به سمتي حركت كنيم كه اين مراكز درماني به عنوان مراكز بهداشتي براي دانش آموزان تعريف شود و هر كدام چندين مدرسه را تحت پوشش قرار دهند تا بدين وسيله دانش آموزان كشور تحت پوشش مراكز بهداشتي قرار گيرند.
بنابراين گزارش، پس از نواخته شدن زنگ سلامت، دانش آموزان مدرسه راهنمايي دخترانه هاجر از سوي وزير آموزش و پرورش يك گرمكن ورزشي هديه گرفتند.
مصرف نابه جاي دارو پنجمين عامل مرگ در دنيا
دكتر مرضيه وحيد دستجردي هم در اين مراسم گفت: پنجمين عامل مرگ در دنيا مصرف نابه جاي داروها به ويژه آنتي بيوتيك هاست.
وي با اشاره به آمار اضافه وزن و چاقي در ايران گفت: 5/19درصد دانش آموزان پسر و 16درصد از دانش آموزان دختر دچار اضافه وزن و چاقي هستند اين در حالي است كه چاقي مقدمه ابتلا به بيماري محسوب مي شود و افراد چاق در بزرگسالي به بيماريهايي مانند بيماريهاي قلبي عروقي، فشار خون و مرض قند مبتلا مي شوند.
وي با بيان اين كه يكي از مشكلات ما كوتاه قامتي است، گفت: ورزش و تحرك راهكار پيشگيري از چاقي است. دانش آموزان دچار كم تحركي هستند و به اندازه كافي ورزش نمي كنند به عنوان نمونه بيش از 45 درصد از دانش آموزان در روز بيش از 4 ساعت مقابل تلويزيون مي نشينند.
وزير بهداشت با بيان اينكه بدترين نوع غذاها فست فودهاست، گفت: مصرف اين مواد و اينگونه غذاها را بايد به حداقل رساند و علاوه بر آن ميان وعده هايي مانند شكلات، چيپس و پفك كالري زيادي به بدن مي رسانند و منجر به چاقي شده و ارزش غذايي لازم را ندارند.
رحيم زماني مديركل آموزش و پرورش استان تهران هم در گفت وگو با فارس از تشكيل پرونده سلامت براي دانش آموزان اول راهنمايي و اول متوسطه در اين استان خبر داد و گفت: با تشكيل اين پرونده هاي سلامت، وضعيت بهداشت دهان و دندان و پوست و موي آنان كنترل خواهد شد.
وي ضمن اذعان به ايده آل نبودن بهداشت مدارس گفت: آب خوري هاي 85 درصد از مدارس تهران از سرويس هاي بهداشتي جدا شده اند.

 



در اولين گام سامانه دفاع موشكي «زمين پايه» آمريكا شكست خورد

با وجود اينكه تست سامانه زمين پايه دفاع موشكي آمريكا كه بنا بود از خاك اين كشور در مقابل موشك هاي ميان برد محافظت كند شكست خورده است، آمريكايي ها قصد دارند يك سامانه درياپايه را در ماه آوريل (ماه جاري ميلادي) تست كنند.
«ريچارد لنر» سخنگوي آژانس دفاع موشكي وزارت دفاع آمريكا گفته است كه سامانه دفاع موشكي درياپايه ايجيس ساخت شركت اسلحه سازي لاكهيد مارتين و سامانه رهگيري موشكي ديگري كه ساخت شركت اسلحه سازي ريتون است در اين آزمايش مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
آمريكا براساس توافقي كه با ناتو دارد و با وجود مخالفت روسيه قصد دارد يك مجموعه از سامانه هاي دفاع موشكي را به گونه اي در زمين و دريا مستقر كند كه توان دفاع هم زمان از خاك اروپا و آمريكا راداشته باشد.
دو آزمايش دفاع موشكي زمين پايه اخير آمريكا كه با هدف محافظت از خاك آمريكا صورت گرفت با ناكامي مواجه شد.
با اين وجود، «جيم ولف» در گزارشي كه براي خبرگزاري رويترز از واشينگتن تهيه كرده و در تاريخ 19 فروردين 1390 منتشر شده مي نويسد: «اين آزمايش دفاع موشكي كه از آن تحت عنوان آزمايش اف تي ام 15 ياد مي شود با هدف نشان دادن توانايي مقابله با گروهي از موشك هاي بالستيك صورت مي گيرد».
آزمايش هاي درياپايه پيشين كه آمريكا انجام داده با هدف مهار حملات موشكي با موشك هاي ميان برد صورت گرفته اند. برد موشك هاي ميان برد بين 3 هزار تا 5500 كيلومتر تعريف شده است.
اگرچه آمريكا ادعا مي كند كه اين سامانه را براي مقابله با خطر موشكي ايران نصب مي كند اما روس ها عقيده دارند كه خطر اصلي از جانب اين موشك ها خاك آنها راتهديد مي كند. مذاكرات روسيه و آمريكا درباره ايجاد يك مكانيسم فرماندهي مشترك براين سامانه تا امروز به هيچ نتيجه اي نرسيده است.
«ريچارد لنر» گفته است كشتي مجهز به سامانه دفاع موشكي ايجيس كه در اين آزمايش مورد استفاده قرار خواهد گرفت در جنوب اقيانوس آرام مستقر خواهد شد و موشك بالستيك از كواجلين اتول كه بخشي از جزاير مارشال است به سوي اين كشتي شليك خواهد شد جزاير مارشال در مركز اقيانوس آرام واقع است.
با اين حال، تست اين سامانه براي آن دسته از كشورهاي اروپايي كه روي سامانه آمريكا براي دفاع از خود حساب كرده اند اهميت بسياري دارد. ولف در گزارش خود نوشته است: «جي مايكل گيلمور از كارشناسان بلندپايه تسليحاتي در وزارت دفاع آمريكا در سخناني كه در ماه ميلادي گذشته در برابر اعضاي كنگره آمريكا ايراد كرد گفت در اين آزمايش سامانه دفاع موشكي ايجيس براي اولين بار نشان خواهد داد كه توانايي اين سامانه در برابر تهديد موشك هاي دوربردتر در مرحله اول برنامه دفاع موشكي آمريكا براي اروپا تا چه اندازه است».
به نوشته «ولف ريكي اليسون» از كارشناسان امور تسليحاتي در يك شركت خصوصي نيز در اين خصوص گفته است: «اين آزمايش دفاع موشكي براي دولت باراك اوباما از اهميت زيادي برخوردار است. اهميت اين آزمايش از آن جهت است كه دولت اوباما در نظر دارد اين سامانه دفاع موشكي را تا اواخر سال جاري ميلادي در اروپامستقر كند».
باراك اوباما در سال 2009 ميلادي طرح متعلق به دوران رياست جمهوري جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا را كه براساس آن قرار بود آمريكا سامانه دفاع موشكي خود را در جمهوري چك و لهستان مستقر كند كنار گذاشت. پنتاگون به جاي اين سامانه دفاع موشكي به سامانه دفاعي انعطاف پذيرتري روي آورد كه در آن از موشك هاي ضد موشك ايجيس استفاده مي شد. اين تغيير راهبرد پس از آن انجام شد كه پنتاگون در گزارشي اعلام كرد توانايي موشك هاي ميان برد ايران از توان دوربرد آن بيشتر است.

 



عضو فراكسيون ورزش مجلس: مجلس براي وزارت «ورزش و جوانان» بودجه تصويب مي كند

عضو فراكسيون ورزش مجلس از عزم كميسيون تلفيق براي تصويب رديف بودجه وزارت ورزش و جوانان خبر داد.
امين شعباني در گفتگو با مهر، با اعلام اين خبر گفت: قانون مصوب مجلس براي تشكيل وزارت ورزش و جوانان بايد تاكنون اجرا مي شد.
وي افزود: دولت تاكنون اراده اي براي انجام اين كار از خود نشان نداده و همين امر باعث نامه نگاري رئيس مجلس به رئيس جمهور شده است.
نماينده سنندج خاطرنشان كرد: ما همچنان كه منتظر تشكيل اين وزارتخانه از سوي دولت هستيم، از سوي ديگر اقداماتي را كه براي اجراي اين قانون لازم است، انجام خواهيم داد.
شعباني تصويب رديف بودجه براي وزارت ورزش و جوانان را از جمله كارهاي مجلس براي اجراي اين قانون خواند و گفت: دولت در لايحه پيشنهادي خود براي بودجه سال 90 رديف هاي جداگانه اي براي سازمان ملي جوانان و سازمان تربيت بدني در نظر گرفته است، اما در كميسيون تلفيق اين دو رديف به يك رديف براي وزارت ورزش تبديل خواهد شد.
ستار هدايتخواه هم در گفتگو با همين خبرگزاري با بيان اينكه معتقد است حيطه كاري سازمان ملي جوانان و تربيت بدني هيچ سنخيتي با هم ندارد، گفت: به هر حال بعد از مصوبه مجلس، دولت بايد ساختار جديدي براي وزارت ورزش و جوانان طراحي كند.
وي با اشاره به اينكه اين مصوبه مجلس به تأييد شوراي نگهبان رسيده است و چون به صورت قانون در آمده دولت ملزم به اجراي آن است، ادامه داد: اينگونه نيست كه دولت قصد اجرا نكردن اين مصوبه مجلس را داشته باشد، بلكه دولت به دنبال اين است كه در اين ساختار جديد جايگاه سياستگذاري مسائل مربوط به جوانان حفظ شود.
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس با تأكيد بر اينكه مسائل جوانان نياز به سياست گذاري كلان دارد، اظهار داشت: ساختاري مانند شوراي عالي جوانان مي تواند اين نياز را پاسخگو باشد.
گفتني است تشكيل وزارت ورزش و جوانان 13 ديماه سال 89 در مجلس تصويب شد؛ با اين حال با گذشت بيش از 3 ماه از اين تاريخ و پايان مهلت قانوني تشكيل اين وزارتخانه، دولت هنوز اقدامي در اين زمينه انجام نداده است. در اين مدت علي لاريجاني هم درنامه اي به رئيس جمهور اين موضوع را تذكر داده بود.

 



وزير دفاع: سيره صيادشيرازي بايد نصب العين همه كاركنان نيروهاي مسلح باشد

سردار احمد وحيدي با گراميداشت 21 فروردين سالروز شهادت سپهبد صيادشيرازي تصريح كرد كه رفتار، منش و سيره صيادشيرازي بايد نصب العين همه كاركنان نيروهاي مسلح باشد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه در جمع مديران اين وزارتخانه سخن مي گفت، افزود: شهيد صيادشيرازي با خدمات خداپسندانه خود قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي حقيقتاً مصداق عيني مجاهد في سبيل الله بود كه به فوز عظيم دست يافت و پاداش يك عمر تلاش و مجاهدت را از دست محبوب و معشوق خود حضرت باريتعالي گرفت.
وزير دفاع، نظم، دانش بالاي نظامي، ولايت مداري و مردم داري، روحيه بسيجي، خستگي ناپذيري، شجاعت، اخلاص، انس با قرآن، تهجد و شب زنده داري، حسن خلق و ساده زيستي را از ويژگي هاي برجسته شهيد صيادشيرازي ذكر كرد و افزود: شهيد صيادشيرازي نمونه كامل يك نظامي مؤمن، انقلابي و آزاده بود كه همه عمر خويش را وقف دفاع از اسلام، انقلاب اسلامي و ايران عزيز كرد و لحظه اي در ايفاي اين رسالت خطير آرام و قرار نداشت.
وزير دفاع تأكيد كرد: رفتار، منش و سيره شهيد صياد شيرازي بايد نصب العين همه كاركنان نيروهاي مسلح باشد و در قالب فيلم، كتاب و متون درسي به نسل جديد نيروهاي مسلح و آحاد مردم منتقل شود.
وحيدي با اشاره به رشادت و جانفشاني شهيد صيادشيرازي در طول هشت سال دفاع مقدس تصريح كرد: شهيد صيادشيرازي با روحيه بسيجي خود نقش مؤثري در ايجاد وحدت ميان سپاه و ارتش داشت و به عنوان يكي از طراحان اصلي عمليات مشترك سپاه و ارتش، صحنه نبرد را به نفع ايران اسلامي تغيير داد.
همچنين وزارت دفاع در بيانيه اي به مناسبت سالروز شهادت علي صيادشيرازي تأكيد كرد: انواع فشارهاي سياسي و اجتماعي و ترور و حذف شخصيت هاي برجسته انقلاب از جمله سپهبد شهيد صيادشيرازي نمونه هاي بارز از ضعف و اضمحلال جبهه كفر و استكبار بوده است.
يادآور مي شود يكي از نقاط برجسته زندگي و خدمات سپهبد شهيد صيادشيرازي در دوران پس از انقلاب، عمليات مرصاد بود كه در واپسين روزهاي جنگ تحميلي انجام شد.
فرماندهي اين عمليات گسترده- كه نيروهاي مورد نياز آن عمدتاً از لشكر 81 زرهي كرمانشاه، تيپ مستقل 45 تكاور نيروي زميني ارتش، يگان هاي توپخانه، نيروي هوايي و هوانيروز ارتش تامين و سپس لشكر 32 انصارالحسين و 27 محمدرسول الله نيز از سوي سپاه به آنها ملحق شدند- بر عهده سپهبد شهيد صيادشيرازي بود.
شكست سنگين دشمن در عمليات مرصاد به همراه ديگر اقدامات سپهبد شهيد صيادشيرازي كه منجر به ناكامي هاي پي درپي عناصر ضدانقلاب بويژه سازمان موسوم به مجاهدين خلق در طول سالهاي مختلف پس از انقلاب شده بود، موجب شد تا كينه اين افراد از فرمانده باسابقه نظامي بيشتر و بيشتر شود تا آنجا كه نسبت به ترور وي اقدام كردند و حتي با افتخار! مسئوليت آن را به عهده گرفتند.

 



در جمع دانشجويان اكوادوري اعلام شد
رحيم پور: غرب براي جدايي ايران و آمريكاي لاتين نقشه مي كشد

يك استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تصويرسازي غلط رسانه هاي جهاني از واقعيت هاي ايران و آمريكاي لاتين تاكيد كرد كه ملل اين دو منطقه مي بايست مستقيما با گفت وگو از يكديگر شناخت متقابل كسب كنند.
«حسن رحيم پور ازغدي» استاد حوزه و دانشگاه كه به منظور معرفي دين مبين اسلام و دستاوردهاي انقلاب اسلامي به تعدادي از كشورهاي آمريكاي لاتين سفر كرده است، ضمن ابراز خوشحالي از حضور در كشورهاي اين منطقه خواستار گفت وگوي مستقيم و رودرروي ملل آمريكاي لاتين و ايران شد.
به گزارش فارس، وي كه در دانشگاه فني «امباتو» در كشور اكوادور سخنراني مي كرد، با اشاره به تصويرسازي غلط رسانه هاي غربي از واقعيت هاي ايران و كشورهاي آمريكاي لاتين تاكيد كرد: ملت ايران و ملل آمريكاي لاتين داراي اهداف و افق هاي مشترك انساني هستند و با توجه به غرض ورزي غرب در ارائه تصويري مخدوش از دو طرف، لزوم گفت وگوي مستقيم و بدون واسطه ضروري است.
رحيم پور در بيان دلايل اين موضوع افزود: شباهت هاي فراواني بين فرهنگ اسلامي و ايراني و فرهنگ ملل آمريكاي لاتين وجود دارد. همه ما خداپرست هستيم و حقوق مان از سوي قدرت هاي واحد پايمال شده است و من از وقتي وارد كشورهاي آمريكاي لاتين شده ام، احساس مي كنم در كشور خودم هستم.
وي اضافه كرد: در قبل از انقلاب اسلامي ما تنها تحت تاثير فيلم هاي هاليوودي شما را مي شناختيم كه آمريكايي ها پدران شما را به عنوان مشتي سرخپوست وحشي مي كشتند و آن گونه تصوير مي كردند كه بينندگان اين فيلم ها فكر مي كردند حق با يانكي ها است و در واقع غربي ها شما را اين گونه به ما معرفي كردند. اما پس از انقلاب اسلامي، امام خميني(ره) به ما آموخت كه همه ملل مظلوم جهان با هم برابر و برادر هستند و شعار ما شد دفاع از همه مظلومين و مستضعفين جهان.
اين استاد حوزه و دانشگاه خطاب به دانشجويان حاضر در اين جلسه گفت: رابطه ما و شما را قطع كرده اند و كاري كرده اند ما و شما همديگر را نمي شناسيم و پيام من به دانشجويان آمريكاي لاتين اين است بياييد همديگر را بيشتر بشناسيم و به تبليغات رسانه هاي غربي توجه نكنيد.
وي با اشاره به تاكيد قرآن كريم بر برابري تمامي نژادها و زبانهاي بشري خاطرنشان كرد: از منظر اسلام پذيرفته نيست كه عده اي از انسانها سخت كار كنند و زندگي دشواري داشته باشند و عده اي ديگر با كمترين زحمت در رفاه و آسودگي كامل زندگي كنند.
رحيم پور ازغدي افزود: غربي ها نه تنها به غارت منابع طبيعي ما و شما اكتفا نمي كنند بلكه فرهنگ و تاريخ ما را نيز نابود مي كنند و كسي نمي پرسد كه اين ثروت انباشته شده در آمريكاي شمالي و اروپا از كجا آمده است.
اين استاد حوزه و دانشگاه اضافه كرد: ايدئولوژي سرمايه داري هرگز راي ملتها را در صورتي كه در راستاي منافع كمپاني هاي چند مليتي نباشد، نمي پذيرد. ديكتاتوري سرمايه داري اجازه نمي دهد ملتها براساس ميل خويش و به خلاف ميل اين نظام تصميم گيري كنند.
وي با اشاره به عدم تفكيك دين از سياست در نگاه اسلامي اظهار داشت: فلسفه سياسي اسلام مي گويد نگذاريد افرادي در جهان حاكم شوند كه با تكبر و فخر رفتار مي كنند، حقوق ابناي بشر را ضايع مي كنند و فساد و فحشا را بر روي زمين مي گسترانند.
رحيم پور ازغدي تاكيد كرد: از منظر قرآن كريم جوامع بشري زماني نابود مي شوند كه بگويند فرقي نمي كند كه چه كساني بر آنها حكومت مي كنند.
وي همچنين در پاسخ به سؤال يكي از دانشجويان در خصوص حوادث ليبي اظهار داشت: ما معتقديم كه بايد به حقوق همه ملتها احترام گذاشته شود ولي حمله آمريكا و ناتو را به اين كشور خيانت به بشريت مي دانيم.
رحيم پور ازغدي در اين باره گفت: رياكاري و دروغگويي آمريكايي ها آن جايي مشخص مي شود كه در قبال حوادث بحرين و يمن سكوت مي كنند اما در مورد ليبي ادعا مي كنند براي حمايت از ملت اين كشور اقدام به حمله نظامي كرده اند.

 



محصولي در حاشيه مراسم تجليل از پرستاران نمونه:
مستمري مددجويان حداقل 20درصد افزايش مي يابد

وزير رفاه و تامين اجتماعي درباره افزايش 10 درصدي يارانه اقشار آسيب پذير در مرحله بعدي واريز يارانه هاي نقدي گفت: هنوز چيزي در اين باره از سوي سازمان هدفمندسازي يارانه ها ابلاغ نشده است .
صادق محصولي در حاشيه مراسم تجليل از پرستاران نمونه مراكز درماني تامين اجتماعي با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به افزايش بودجه 20 درصدي وزارت رفاه در سال جاري، عنوان كرد: مستمري مددجويان نهادهاي حمايتي امسال حداقل 20 درصد افزايش مي يابد .
به گفته وي، اعتبار ويژه اي براي ارتقاي كيفيت بيمه هاي پايه و افزايش سطح خدمات ارائه شده از سوي اين بيمه ها در سال جاري در نظر گرفته شده است.
محصولي همچنين از پيش بيني رديف بودجه ويژه اجراي قانون جامع حمايت از حقوق معلولان در بودجه 90 براي اولين بار خبر داد .
وزير رفاه در ادامه در پاسخ به ايسنا، درباره اين كه علت پيش بيني پرداخت مستمري مددجويان حمايتي از طريق سازمان هدفمندسازي يارانه ها چيست؟ گفت: پيش بيني پرداخت متمركز از طريق اين سازمان اين است كه همپوشاني هاي احتمالي در پرداخت برطرف شود، چرا كه سازمان هدفمندسازي يارانه ها پرداخت هاي خود را با استفاده از كد ملي انجام مي دهد و استدلال معاونت نظارت راهبردي رييس جمهور در اين باره به منظور برطرف كردن خطاهاي احتمالي در پرداخت بوده است .
محصولي در عين حال اظهار كرد: پرداخت مستمري از اين طريق بستگي به مصوب شدن اين بند در مجلس شوراي اسلامي دارد .
محصولي در ادامه با بيان اين كه سهميه بنزين معلولان هنوز در اختيار سازمان بهزيستي قرار نگرفته است، گفت : وزارت رفاه پيگير اين موضوع است و به محض اين كه اين سهميه از طريق وزارت نفت در اختيار سازمان بهزيستي قرار بگيرد، نسبت به پرداخت آن اقدام خواهد شد .
وي ادامه داد: ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت كشور ابلاغيه اي در اين باره به وزارت نفت داشته است و منتظر پرداخت اين سهميه از سوي وزارت نفت هستيم .
وزير رفاه درباره پوشش خدمات روانشناسي در بيمه هاي پايه عنوان كرد: وزارت رفاه تا آن جا كه بتواند اعتبارات اين امر را پيش بيني كند، با چنين اقدامي موافق است .
محصولي با بيان اين كه به دنبال گسترش خدمات درماني بيمه ها در حوزه روانشناسي و روانپزشكي هستيم، تصريح كرد: اين موضوع در طرح ارتقاي كمي و كيفي بيمه هاي پايه مدنظر قرار گرفته است .
وي درباره ارائه تسهيلات ويژه به بيماران خاص اظهار كرد: در بودجه سازمان خدمات درماني و نيز وزارت بهداشت منابع ويژه اي براي بيماران خاص پيش بيني شده، ضمن اين كه از محل هدفمندسازي يارانه ها نيز اعتباري به اين منظور پيش بيني شده است .
محصولي در پاسخ به خبرنگاري درباره نارضايتي مردم از خدمات ارائه شده از سوي بيمه ايرانيان، گفت: بيمه ايرانيان كليه خدماتي كه ساير صندوق هاي بيمه اي خدمات درماني ارائه مي كند را پوشش مي دهد و اين مشكل مختص بيمه ايرانيان نيست، بلكه خدمات كليه بيمه هاي پايه بايد ارتقا يابد .
وي درباره وعده وزارت بهداشت در مورد پوشش داروهاي جديد گياهي از سوي بيمه ها نيز عنوان كرد: هرگونه افزايش ارائه خدمات بايد در شوراي عالي بيمه به تصويب برسد و اين موضوع نيز در دبيرخانه اين شورا در دست بررسي است .
وزير رفاه همچنين به اجراي طرح پزشك خانواده به صورت پايلوت در سه استان كشور اشاره كرد و افزود: تا پايان سال نقاط قوت و ضعف اين طرح احصاء خواهد شد تا زمينه كشوري شدن طرح پزشك خانواده فراهم شود .

 



ژنرال عراقي: زمين هاي تصرف شده اردوگاه اشرف تحويل كشاورزان مي شود

سرويس سياسي-
ژنرال علي غيدان كه دستور حمله به اردوگاه اشرف را صادر كرده بود اعلام كرد كه نيروي نظامي عراق اراضي شمال شرق اين اردوگاه را تصرف كرده است و آن را به كشاورزان عراقي در آن حوالي واگذار خواهد كرد.
اين فرمانده نظامي عراقي كه عصر جمعه با خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت وگو مي كرد، افزود: داخل اردوگاه همه چيز عادي است، سربازان ما بيرون هستند و ما نزديك نواحي مسكوني نيستيم و همه چيز داراي ثبات است.
در همين حال، علي الدباغ- سخنگوي دولت عراق- نيز تصريح كرد كه اراضي تصرف شده در خارج از اردوگاه واقع است و به كشاورزاني مسترد مي شود كه پيش از استقرار (منافقين) در اين محل در زمان صدام مالك اين اراضي بودند.
الدباغ ادامه داد: اين زمين آنهاست (كشاورزان) و ما به آنها اجازه مي دهيم كه از آن استفاده كنند.
ارتش عراق بامداد روز جمعه علي رغم مخالفت آمريكا در راستاي مفاد قانون اساسي اين كشور و خواست مردم به تروريست هاي پادگان اشرف حمله كرد.
پرونده اشغالگري منافقين را براي هميشه ببنديد
از سوي تشكل مردم نهاد كانون هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور) با ارسال نامه اي خطاب به نخست وزير عراق با اعلام حمايت از اقدام شجاعانه ارتش اين كشور در دفع فتنه منافقين، خواستار ايستادگي كامل تا اخراج نهايي منافقين از خاك اين كشور شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان، در نامه فرزندان شهداي ترور كشور آمده است: جناب آقاي نوري مالكي، بي شك در گذشته نيز بنا بر فتنه گري هاي متعدد منافقين، نيروهاي نظامي عراق اقدام به دفن اين فتنه ها نموده اند اما بي شك نبايد فرصت امروز را براي يكسره كردن پرونده منافقين از دست بدهيد، زيرا تجربه نشان داده هر بار كه در مقابل فتنه گري هاي منافقين، تنها به يك سري اقدامات جزيي بسنده كرده ايد، منافقين به حجم بالايي از تبليغات رسانه اي عليه دولت و ملت عراق رو آورده و با ايجاد هجمه تبليغاتي توسط مواجب بگيران خارجي خود، هزينه اقدام بعدي دولت عراق براي احقاق حقوق ملت عراق را بالا برده اند، بنابراين هم اكنون بهترين زمان براي نهايي كردن نيت انقلابي شما در مورد منافقين خلق است.
در ادامه اين نامه آمده است: با توجه به درگيري به وجود آمده بين نيروهاي عراقي با منافقين، كه در نتيجه حمله ساكنان اشرف به نظاميان عراقي صورت گرفت، فرصتي طلايي به وجود آمد كه شما به پشتوانه مردم مسلمان عراق و در جهت اهداف والايتان يعني پاكسازي خاك عراق از حضور منافقين، همين حالا كار را تمام كرده و ضمن پاكسازي كل اردوگاه اشرف، موجبات اخراج كامل منافقين را فراهم سازيد.

 



در احكام جداگانه اي از سوي رئيس جمهور
بقايي با حفظ سمت معاون اجرايي رئيس جمهور و سرپرست نهاد شد

سرويس سياسي -
حميد بقايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري با احكام جداگانه اي از سوي رئيس جمهور با حفظ سمت به عنوان معاون امور اجرايي رئيس جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوري منصوب شد.
در حكم احمدي نژاد براي بقايي به عنوان معاون اجرايي رئيس جمهور آمده است: نظر به اهميت مديريت كلان اجرايي در تحقق اهداف و برنامه هاي بزرگ ملي به استناد اصل يك صدو بيست و چهارم قانون اساسي، جناب عالي را به دليل كارداني، كارآمدي، شايستگي هاي فردي و توان مديريتي به عنوان «معاون امور اجرايي رئيس جمهور» منصوب مي نمايم تا با اهتمام كافي و در تعامل نزديك با معاون محترم اول، وزرا و معاونين محترم رئيس جمهور در جهت تسهيل و تسريع در اتخاذ تصميمات و اقدامات اجرايي مشاركت تعيين كننده داشته باشيد.
پيش از اين علي سعيدلو سمت معاون اجرايي رئيس جمهور را در دولت نهم برعهده داشت. در دولت دهم سعيدلو عهده دار رياست سازمان تربيت بدني شد و پست معاونت اجرايي تا انتصاب بقايي در كش و قوس تصميم گيري درباره حذف يا تقسيم وظايف آن بود.
همچنين در حكم احمدي نژاد براي بقايي به عنوان «سرپرست نهاد» آمده است: نظر به اهميت امور مربوطه به نهاد رياست جمهوري و ارتباط تنگاتنگ با حوزه معاونت امور اجرايي و اعتمادي كه به شما دارم، جناب عالي را با حفظ سمت به «سرپرستي نهاد» منصوب مي نمايم. لازم مي دانم كه از زحمات و خدمات ارزشمند برادر گرامي جناب آقاي اسفنديار رحيم مشايي در طول دوره مسئوليت سرپرستي نهاد صميمانه سپاسگزاري نمايم.
بقايي در حالي جايگزين مشايي در سرپرستي نهاد شده است كه همواره ارتباط اين دو در دولت در سال هاي گذشته محسوس بوده است.
بقايي در دولت نهم جانشين مشايي در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بود كه پس از رسيدن مشايي به رياست دفتر رئيس جمهور و سرپرست نهاد در دولت دهم رئيس سازمان ميراث فرهنگي شد. كارنامه بقايي در هيچ يك از پست هاي قبلي اش قابل دفاع نبوده است.

 



جليلي براي بررسي تحولات منطقه به مجلس مي رود

نمايندگان مجلس در جلسه غيرعلني امروز با حضور دبير شوراي عالي امنيت ملي، تحولات منطقه را بررسي مي كنند.
به دنبال تحولات اخير منطقه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز يك شنبه پيش از آغاز صحن علني، در جلسه اي غيرعلني موضوع تحولات منطقه و قيام هاي مردمي را بررسي مي كنند.
بررسي وظايف مسئولان جمهوري اسلامي ايران درباره اين تحولات از ديگر محورهاي اين جلسه غيرعلني خواهد بود.
به گفته حجت الاسلام حسين سبحاني نيا قرار است حجت الاسلام ابوترابي فرد نايب رئيس مجلس هماهنگي هاي لازم را براي دعوت و حضور جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي در صحن پارلمان انجام دهد. در اين جلسه غيرعلني قرار است نظرات و خواسته هاي نمايندگان مطرح و به آنها پاسخ داده شود.

 



ديپلمات ها و ايرانيان مقيم ساحل عاج به محل امن منتقل شدند

ديپلمات ها و ايرانيان مقيم ساحل عاج كه در كانون درگيري هاي اخير در اين كشور گرفتار شده بودند، به محل امني منتقل شدند.
در پي تلاش هاي صورت گرفته، ديپلمات ها و ايرانيان مقيم ساحل عاج كه طي روزهاي گذشته در محل سفارت كشورمان در ابيجان در كانون درگيري هاي اخير در اين كشور گرفتار شده بودند، به محل امني در ساحل عاج انتقال يافتند.
اين اقدام به دنبال تماس تلفني علي اكبر صالحي وزير امورخارجه كشورمان با همتاي فرانسوي خود، تلاش هاي همه جانبه وزارت امور خارجه و هماهنگي نيروهاي سازمان ملل صورت گرفت.
براساس اين گزارش به دنبال تشديد درگيري هاي اخير در ساحل عاج و گسترش دامنه آن در شهر ابيجان و قرار گرفتن سفارت كشورمان در كانون اين درگيري ها، طي روزهاي اخير تلاش هاي گسترده اي از سوي وزارت امور خارجه كشورمان در جهت حفظ جان و تامين سلامت ديپلمات ها و ايرانيان مقيم و خروج آنها از محل درگيري ها صورت گرفت.
در اين ارتباط با توجه به حضور نيروهاي فرانسوي در ساحل عاج علي اكبر صالحي وزير امورخارجه روز پنج شنبه طي يك تماس تلفني با آلن ژوپه وزيرخارجه فرانسه خواستار همكاري اين كشور در حفظ جان و خروج ديپلمات ها و ايرانيان مقيم شد كه خوشبختانه سرانجام در نتيجه اين تلاش ها صبح جمعه آنها موفق شدند از محل سفارت در كانون درگيري ها خارج و در محل امني در ساحل عاج استقرار يابند.
اين گزارش حاكي است كه پيش از اين نيز سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد طي ديدار با دبيركل اين سازمان بر مسئوليت سازمان ملل براي حفظ جان ديپلمات ها و ايرانيان مقيم در ساحل عاج تاكيد و خواستار اقدام لازم از سوي اين سازمان شده بود، همچنين سفارت جمهوري اسلامي ايران در پاريس نيز در اين راستا تماس هاي مختلفي با مقامات دولت فرانسه به عمل آورده بود.

 



وزير آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگيان امسال تاسيس مي شود

كرمانشاه - خبرنگاركيهان:
امسال در تمام استان هاي كشور دانشگاه ويژه فرهنگيان تاسيس مي شود.
وزير آموزش و پرورش در حاشيه سفر هيئت دولت به استان كرمانشاه با اعلام اين خبر تصريح كرد: دانشگاه ويژه فرهنگيان به منظور تربيت و تامين نيروي انساني متخصص در اين وزارتخانه است.
وي افزود: مقاوم سازي و بازسازي فضاي آموزشي و توجه جدي به كتب درسي و سامان دهي نيروي انساني از اولويت كاري وزارت آموزش و پرورش در سال 90 است. دكتر حميدرضا حاجي بابايي در ادامه با اشاره به اينكه از امسال در برنامه 5 ساله بي سوادي در كشور به صفر خواهد رسيد اظهار داشت: برنامه هاي دقيقي در كشور براي رسيدن به طرح ريشه كني بي سوادي تبيين شده است.
وي در ادامه خاطرنشان ساخت: امسال توجه خاصي به آموزش قرآن در مدارس بخصوص در مدارس ابتدايي صورت خواهد گرفت به طوري كه يك ساعت آموزش قرآن براي مقطع ابتدايي در نظر گرفته شده است.

 



مصرف بي رويه و خودسرانه دارو، تهديدي براي سلامت مردم

سرويس شهرستانها-
مصرف خودسرانه و بي رويه داروها از جمله آنتي بيوتيك ها سلامت مردم كشور را تهديد مي كند.
به گزارش خبرنگار كيهان از ساري، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: مصرف آنتي بيوتيك ها در ايران 4 برابر ميانگين جهاني است.
ابراهيم صالحي فر در مراسم زنگ سلامت استان مازندران كه در مدرسه دخت ايران پروين آموزش و پرورش ناحيه 2 ساري برگزار شد، با اشاره به اينكه مصرف غيرمنطقي دارو علاوه بر عوارض خطرناك و گاه كشنده و مقاومت ميكروب ها عليه آنتي بيوتيك ها هزينه هاي زيادي را به هدر مي دهد، بيان داشت: مصرف بي رويه آنتي بيوتيك در ايران سالانه 400 ميليارد تومان را به هدر مي دهد.
وي اظهار داشت: در سال 86 كل فروش دارويي كشور حدود يك هزار و 900 ميليارد تومان بوده كه 300 ميليارد تومان آن مربوط به داروهاي آنتي بيوتيك بوده است.
صالحي فرد با اشاره به اينكه مردم نبايد خودسرانه دارو مصرف كنند، افزود: عوارض تمام داروهاي غيرتجويز شده به همه ارگان هاي بدن تأثيرگذار است.
وي با اعلام اينكه در 50درصد از نسخه ها آنتي بيوتيك تجويز مي شود گفت: انتظار بر اين است اين ميزان به حداقل برسد كه اين درحالي است كه در دنيا اين ميزان 10 درصد است.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از زنجان، رئيس دانشگاه علوم پزشكي و قائم مقام وزير در استان گفت: 15 تا 40 درصد از مصرف داروها در كشور به صورت خودسرانه صورت مي گيرد.
دكتر رحيم سروري در ادامه افزود: مصرف دارو مطابق با دستور پزشك، عدم مصرف مشاركتي دارو با بيماران مشابه، عدم اصرار بر پزشك در تجويز آنتي بيوتيك ها، ادامه دوره درمان حتي در صورت بهبود و مصرف دارو در ساعات تعيين شده از جمله مواردي است كه در مصرف دارو مورد توجه قرار گيرد.
وي با اشاره به بررسي بيش از يك ميليون و 200 هزار نسخه بيمه اي توسط كميته تجويز و مصرف منطقي دارو در معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي زنجان در سال گذشته، يادآور شد: آمارهاي حاصل از اين بررسي نشان مي دهد كه ميانگين اقلام تجويزي هر نسخه در كشور 21/3 و در استان 01/3 است و اين درحالي است كه اين آمار در كشورهاي پيشرفته يك قلم است.

 



مديرعامل صندوق تامين اجتماعي كشور خبر داد
تخصيص اعتبارات ويژه براي مناطق محروم كشور در سال جاري

طبس - خبرنگار كيهان:
مديرعامل صندوق تامين اجتماعي كشور از توجه ويژه به مناطق محروم كشور در سال جديد خبر داد.
رحمت الله حافظي در سفر به استان يزد گفت: صندوق تامين اجتماعي اجرايي شدن مصوبات دولت و تكاليفي كه به عهده اين صندوق قرار گرفته است را از اولويت هاي اصلي خود مي داند و براي اجراي مصوبات دولت اقدامات لازم را به عمل مي آورد.
دكتر رحمت الله حافظي با اشاره به روند رو به رشد درآمدهاي تامين اجتماعي و بازگشت تعادل در منابع و مصارف صندوق تامين اجتماعي افزود: با رفع مشكلات و پرداخت بدهي صندوق تامين اجتماعي مراكز درماني خصوصي و دولتي، زمينه براي اجراي طرح هاي جديد و پيشرفت توسعه تامين اجتماعي فراهم شده است كه در اين رابطه عمل به مصوبات سفرهاي استاني دولت در اولويت اصلي قرار دارد.
وي وصول مطالبات تامين اجتماعي را از ديگر برنامه هاي اين صندوق عنوان كرد و گفت: بدهي كارفرمايان به تامين اجتماعي بالغ بر 3500 ميليارد تومان است كه سهم استان يزد از اين بدهي به 83 ميليارد تومان مي رسد.
حافظي در ادامه افزود: امسال اعتباراتي به عنوان بودجه رفاهي يا فرهنگي و ورزشي براي شعب و درمانگاه هاي تامين اجتماعي مناطق مختلف كشور لحاظ شده است، به طوري كه بين بودجه مناطق محروم و كمتر برخوردار كشور با شهرستان هاي برخوردار از امكانات اختلاف قابل توجهي وجود دارد.
همچنين در سفر مديرعامل صندوق تامين اجتماعي كشور به شهرستان طبس، وي با بيان اينكه به زودي درمانگاه تامين اجتماعي طبس به يك كلينيك تخصصي ارتقا خواهد يافت، افزود: با توجه به فاصله اين شهرستان تا مركز استان و وضعيت جغرافيايي منطقه بدون در نظر گرفتن برخي پيش شرط ها به طور ويژه اعتباراتي را در نظر خواهيم گرفت تا مردم اين شهرستان براي دريافت خدمات درماني ساده و ابتدايي مجبور به مراجعه به مركز استان نشوند.
گفتني است در بازديد حافظي از درمانگاه تامين اجتماعي طبس، به مناسبت هفته سلامت به هر يك از كاركنان اين درمانگاه يك دستگاه دوچرخه هديه شد.

 



چهارمحال و بختياري به مركز منطقه اي پرتودهي گاما تبديل مي شود

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با آغاز عمليات اجرايي مركز پرتودهي گاما اين استان به مركز منطقه اي پرتو دهي گاماي كشور تبديل مي شود.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، علي اصغر عنابستاني اظهار داشت: با آغاز عمليات اجرايي مركز پرتودهي گاما همزمان با بيستم ماه جاري روز ملي فناوري هسته اي، اين استان به مركز منطقه اي پرتو دهي گاماي كشور تبديل مي شود.
وي افزود: عمليات اجرايي احداث اين مركز با حضور مقامات كشوري آغاز مي شود.
عنابستاني از وجود دو مركز تحقيقات فناوري انرژي در تهران و يزد خبرداد و گفت: مركز پرتونگاري گاما در چهارمحال و بختياري به عنوان مركز مجهز تحقيقات فناوري هسته اي كشور فعاليت مي كند.
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: وضعيت خاص ژئوپوليتيك، توليدات گياهي و باغي چهارمحال و بختياري از دلايل ايجاد مركز ياد شده در اين استان است.
وي اظهار داشت: در اين مركز، تحقيقات انرژي هسته اي بر توليدات كشاورزي، چوب و افزايش ماندگاري محصولات كشاورزي صورت مي گيرد.

 



معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد
احداث بيش از 3 هزار مدرسه تا پايان سال جاري در كشور

بابل-خبرنگار كيهان:
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: تا پايان سال 90 بيش از سه هزار مدرسه در كشور احداث مي شود.
ابراهيم سحرخيز در مراسم تجليل 238 نخبه المپياد كه در بابل برگزار شد اظهار داشت: يكي از اهداف آموزش و پرورش اجرائي شدن شش سال ابتدائي، سه سال راهنمائي و سه سال دبيرستان براي تقويت برنامه هاي آموزشي است. وي افزود: با اجراي اين طرح مي توان ا ز معلمان ضمن خدمت در مدرسه راهنمائي استفاده كنيم طوري كه از نيروهاي نهضتي كه در انتظار استخدام هستند در زمينه آموزشي استفاده كنيم.
سحرخيز همچنين از احداث 3 هزار مجتمع آموزشي تا پايان سال 90 در كشور خبر داد و گفت: يكي از سياست هاي وزارت آموزش و پرورش براي بزرگ شدن مجتمع هاي شهري است و اگر مدارس ابتدائي، راهنمائي و دبيرستان كنار هم قرار گيرند شرايطي فراهم مي شود تا بچه ها از دوران ابتدائي تا دبيرستان با يك مديريت واحد سر و كار داشته باشند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درخصوص ساماندهي نيروي انساني در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: با آموزش ضمن خدمت، كارآيي معلمان را در دستور كار داريم وي با بيان اينكه هدفمند كردن استفاده از منابع مدرسه و انرژي نيز بايد در دستور كار قرار گيرد از احداث 32 مدرسه نمونه در سال آينده با معماري سبك اسلامي در كشور خبر داد.

 



نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: بيداري كشورهاي منطقه حاصل مقاومت ملت ايران در دفاع مقدس است

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: بيداري امروز ملت ها در كشورهاي منطقه حاصل مقاومت ملت ايران در دفاع مقدس است.
به گزارش فارس از قزوين به نقل از روابط عمومي صدا و سيماي مركز قزوين، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد حسن ابوترابي فرد از روند تهيه و توليد مجموعه تلويزيوني «مردان هور» كه حضور مردم قزوين را در دفاع مقدس به تصوير مي كشد، بازديد كرد.
دراين بازديد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: دفاع مقدس نقطه عطفي در تاريخ كشورمان است كه انقلاب اسلامي را با دفاع مقدس مي شناسند.
ابوترابي فرد افزود: دستاوردهاي ارزشمند دفاع مقدس امروز سرمايه آگاهي، بيداري و مقاومت ملل مسلمان منطقه در رويارويي با استكبار جهاني است.
وي با اشاره به مقاومت ملت هاي مسلمان و بيداري اسلامي در كشورهاي بحرين، يمن، مصر، تونس و ليبي افزود: اگر امروز شاهد بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه هستيم، اين بيداري دستاورد مقاومت ملت عزيز ايران در دوران دفاع مقدس است كه موجب پايداري نظام مقدس جمهوري اسلامي و بيداري ملت هاي مسلمان شده است.
وي در ادامه با قدرداني از صدا و سيماي مركز قزوين به خاطر تدوين و به تصوير كشيدن تاريخ دفاع مقدس استان گفت: دفاع مقدس بخشي از هويت انقلاب و جمهوري اسلامي ايران است و معرفي چهره هاي ماندگار دفاع مقدس به نسل جوان كاري ستودني، بزرگ و مورد رضاي خداوند است كه اين امر در پروژه «مردان هور» محقق شده است.
گفتني است پروژه «مردان هور» با مديريت صدا و سيماي مركز قزوين و با حضور جوانان متعهد و حمايت بيش از 800 نفر از زنان و مردان بسيجي در استان كليد خورده است و بيش از 18 ماه از آغاز پروژه «مردان هور» گذشته و شش ماه است كه اين پروژه به ثبت و ضبط فيلم هاي مستند رسيده است.

 



اخبار ادبي و هنري

فيلم «33 روز» در 50 كشور به نمايش درمي آيد
كارگردان فيلم سينمايي «33روز» از نمايش عمومي اين اثر در كشورهاي عربي خبر داد.
جمال شورجه به ايرنا گفت: اكنون در حال رايزني براي نمايش عمومي فيلم سينمايي «33روز» در كشورهاي عربي هستيم.
وي توضيح داد: 50 كشور عربي براي نمايش فيلم 33 روز در محور رايزني پخش كنندگان فيلم قرار دارد. تلاش داريم تا هرچه زودتر شرايط نمايش عمومي اين اثر سينمايي كه به زبان عربي است در كشورهاي منظور فراهم شود.
اين فيلم با موضوع هجوم رژيم صهيونيستي به لبنان و مقاومت مردم اين كشور ساخته شده است.
آغاز هفته فرهنگي سيستان و بلوچستان
هفته فرهنگي استان سيستان و بلوچستان، روز گذشته در خانه هنرمندان ايران گشايش يافت.
مجيد جوزاني، رئيس خانه هنرمندان ايران در گفت وگو با خبرنگار كيهان، گفت: در اين برنامه، با هدف تحكيم وحدت ملي، ظرفيت هاي فرهنگي، علمي و هنري استان سيستان و بلوچستان به نمايش درمي آيد.
به گفته وي، تجليل از شهدا، جانبازان و مفاخر اين استان در اين هفته فرهنگي برگزار مي شود.
جوزاني افزود: نمايش پژوهش ها و فعاليت هاي علمي اساتيد و دانشجويان بلوچ، برپايي نمايشگاه آثار هنرمندان اين استان در رشته هاي مختلف هنري، اجراي آئين ها و بازي هاي محلي، عرضه صنايع دستي استان، نمايشگاه جنبه هاي اكولوژيك و دستاوردهاي ميراث فرهنگي سيستان و بلوچستان و... از ديگر برنامه هاي اين هفته فرهنگي است.
هفته فرهنگي استان سيستان و بلوچستان تا روز جمعه در فضاي داخلي و محوطه خانه هنرمندان ايران ادامه خواهد داشت.
شاعر مقاومت فلسطين درگذشت
«عبدالكريم عبدالرحيم» شاعر مشهور فلسطيني و از نظريه پردازان ادبيات مقاومت پس از سال ها رنج آوارگي در سن 70 سالگي در دمشق درگذشت.
«بين دو مرگ و عروسي»، «اعتراف ديگر ندا»، «رفتن تا طوفان»، «روح نقره اي » و «صدايم براي آب» از جمله آثار اين شاعر است كه در همه آنها مي توان روح مبارزه براي فلسطين را ديد.
«داستان راستان» شهيد مطهري در صربستان منتشر شد
كتاب «داستان راستان» نوشته استاد شهيد مرتضي مطهري در بلگراد پايتخت صربستان به زبان صربي ترجمه و منتشر شد.
اين كتاب كه با زباني شيرين و روان براي كودكان و نوجوانان نگاشته شده با استفاده از منابع فارسي و انگليسي توسط وويانيچ و عليباشيچ ترجمه شده است.
رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در بلگراد كتاب «داستان راستان» را به منظور آشنايي جوانان صربستان به تاريخ صدر اسلام و زندگي امامان شيعه، به زبان صربي و با خط سريليك به چاپ رسانده است.
بانوان راوي دفاع مقدس گردهم مي آيند
نشست هم انديشي بانوان فعال راوي دفاع مقدس، فردا در محل حوزه هنري استان تهران برگزار مي شود.
در پنجمين جلسه هم انديشي، دكتر سيدبشير حسيني با موضوع «هفت گام موفق تبليغ» سخن خواهند گفت و همچنين كتاب «اينك شوكران2» خاطرات شهيد مصطفي طالبي به روايت همسر شهيد با حضور معصومه رامهرمزي (راوي و نويسنده) نقد و بررسي خواهد شد.
گفتني است اين جلسه با حضور بانواني همچون سيده زهرا حسيني راوي كتاب «دا»، معصومه رامهرمزي راوي كتاب «يكشنبه آخر»، شمسي سبحاني راوي كتاب «از چند ده لا تا جنگ»، زهره ستوده راوي كتاب«پاييز 59»، شهلا غياثوند راوي كتاب «اينك شوكران3»، سهيلا فرجام فر راوي كتاب «كفش هاي سرگردان»، مينا كمايي راوي كتاب «دختران اپي دي»، اشرف السادات مساوات راوي كتاب «كنار رودخيم»، فرشته ملكي راوي كتاب «اينك شوكران1» و ... برگزار مي شود.

 



نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي: دستيابي به انرژي هسته اي موقعيت ايران را در جهان ارتقا داد

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: دستيابي به انرژي هسته اي موقعيت ايران در جهان را ارتقا داد.
به گزارش فارس، نادر قاضي پور ديروز در اروميه، اظهار داشت: دستيابي به فن آوري انرژي هسته اي به اندازه قابل توجهي جايگاه ايران را در منطقه و جهان بهبود بخشيد به طوري كه هم اكنون بسياري از كشورهاي مدعي علم و تكنولوژي دانشمندان برجسته ايران را برخلاف ميل باطني تحسين مي كنند.
وي تصريح كرد: در طول سال هاي گذشته بسياري از مدعيان دروغين حمايت از حقوق بشر با طرح كردن ادعاهاي پوچ و بي اساس عليه نيروگاه هاي اتمي ايران به دنبال محروم كردن كشور ما از اين فن آوري بودند حال آن كه در طول سه دهه گذشته صلح دوستي ايرانيان و ددمنشي كشورهاي مستكبر در پيشگاه جهانيان به اثبات رسيده است. اين مسئول خاطرنشان كرد: دانشمندان ما با در نظر داشتن نيت هاي نوع دوستانه انرژي هسته اي و فرآورده هاي مختلف آن را به طور كامل در راستاي رفاه، امنيت و آرامش خاطر ملت ها به كار گرفته اند.
قاضي پور در ادامه سخنان خود گفت: بسياري از سران برخوردار از اين علم به خاطر داشتن خوي ضدانساني بدون توجه به فطرت پاك انساني از اين علم براي ساخت تجهيزات جنگي و... اقدام كرده و آنان را عليه ملت هاي بيگناه دنيا به كار مي گيرند.

 



سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس: اتفاقات ناگواري در بحرين در حال شكل گيري است

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: در خيزش هاي مردمي منطقه، دست تمام كساني كه از حقوق بشر دم مي زدند رو شد.
كاظم جلالي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون در سطح جهان با پديده خيزش هاي مردمي مواجه هستيم.
وي بيان كرد: به تعبير رهبر معظم انقلاب آينده اميدبخشي در انتظارمسلمانان است.
جلالي گفت: در تحولات منطقه اي در بحرين اتفاقات ناگواري در حال شكل گيري است و تعقيب مسلمانان به صورت خانه به خانه در دستور كار قرار گرفته است.
وي اعلام كرد: در بحرين در حالي كه شيعه و سني با وحدت و احترام به صورت مسالمت آميزي با هم زندگي مي كنند، استكبار در جهت ايجاد تفرقه است و به صورت فرقه اي عمل مي كند.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: امروز اخبار مربوط به اوضاع بحرين توسط رسانه هاي غربي و مزدوران استكبار سانسور مي شود.
وي ادامه داد: آل سعود در منطقه هميشه به فكر ژاندارمي بود، اما در جريان بحرين اين بار خيلي واضح و عريان تر كار كرده است.
وي با تاكيد بر اين كه استكبار در صدد است تا ثمرات انقلاب هاي منطقه آشكار نشود، گفت: مصر دروازه آزادي فلسطين است و داراي ظرفيت بيشتري در زمينه تحولات است.
جلالي اظهار داشت: در ليبي استكبار درصدد است تا عمر ديكتاتور را افزايش دهد و حركات مردمي را سركوب كند.
وي با بيان اين كه استكبار در اين تئوري خود موفق نبوده است، گفت: موج تنفر از آمريكا و اسرائيل در منطقه بالا گرفته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14