(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 اردیبهشت 1390- شماره 19926

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شوراي امنيت گزارش كميته تحريم عليه ايران را كنار گذاشت
لاريجاني : طي جلسه اي با حضور رئيس جمهور در محضر رهبر انقلاب موضوع ادغام وزارتخانه ها مرتفع شد
كدخدايي با اشاره به اختلاف نظر دولت و مجلس:
رفع اختلاف ساده اي كه قانون اساسي تكليف آن را روشن كرده نيازمند حكم حكومتي نيست
صالحي: طرح بحث شيعه و سني در بحرين براي فرافكني جنايت هاست
دبير ستاد حقوق بشر ايران: نحوه كشته شدن بن لادن يك اقدام تروريستي از سوي آمريكايي ها بود
فرقه انحرافي «عرفان كيهاني» مدعي وحي و الهامات غيبي است
يك روزنامه هندي: دهلي بهاي نفت وارداتي از ايران را با ارزهاي مختلف مي پردازد



شوراي امنيت گزارش كميته تحريم عليه ايران را كنار گذاشت

شوراي امنيت سازمان ملل به دليل مواجه شدن با مخالفت روسيه از انتشار گزارش كميته تحريم عليه ايران صرفنظر كرد.
ديپلمات هاي غربي روز جمعه گفتند روسيه اعلام كرده است كه با انتشار گزارش كميته تحريم هاي 1737 عليه ايران به عنوان سند رسمي شوراي امنيت مخالف است و همين مخالفت موجب شده شوراي امنيت مجبور به توقف انتشار اين گزارش شود.
خبرگزاري آسوشيتدپرس چهارشنبه گذشته از انتشار گزارشي توسط كميته تحريم خبر داد كه ايران را متهم مي كرد در حال دور زدن تحريم هاست و بويژه صادرات سلاح به سوريه را افزايش داده است. اين گزارش همچنين در اعترافي بي سابقه تاكيد كرده بود از 192 كشور عضو سازمان ملل تنها 66 كشور گزارش هايي درباره نحوه اجراي تحريم ها عليه ايران به اين كميته ارائه كرده اند.
اين گزارش دومين گزارش كميته تحريم هاي 1737 درباره نحوه اجراي تحريم ها عليه ايران است. گزارش اول در 31 دسامبر 2008 ارائه شده بود. كميته تحريم هاي 1737 كميته اي است كه پس از قطعنامه 1737 براي پي گيري كارشناسي اجراي تحريم ها عليه ايران تشكيل شد. قطعنامه 1929 مقرر كرد اين كميته جدي تر فعاليت كند و به دنبال آن، برخي ديپلمات هاي آسيايي و غربي براي عضويت در آن انتخاب شدند.
اكنون به نظر مي رسد مخالفت روسيه روند كار اين كميته را دچار اختلال كرده است. لويي شاربونه و محمد ضرغام در گزارشي براي خبرگزاري رويترز از سازمان ملل كه در تاريخ 22 ارديبهشت 1390 منتشر شده، نوشتند روس ها گفته اند تا زماني كه اين گزارش در جلسه شوراي امنيت ارائه نشود و درباره آن بحث صورت نگيرد با انتشار آن موافقت نخواهند كرد.
رويترز در گزارش خود نوشته است: «يك ديپلمات تصريح كرد آنها مجبورند اين گزارش را كنار بگذارند و مشخص نيست اين روند تا چه زماني ادامه خواهد يافت. روسيه مي تواند مانع انتشار اين گزارش بر ضد ايران بشود زيرا اين گونه تصميمات درخصوص اين گزارش ها بايد با اجماع 15 عضو شوراي امنيت همراه باشد».
چين نيز پيش از اين، از انتشار گزارش مشابه هيئت كارشناسي سازمان ملل درخصوص كره شمالي و سودان جلوگيري كرده بود.
برخي كارشناسان مي گويند اين گزارش بالاخره منتشر خواهد شد اما اصرار روسيه بر اخلال در روند انتشار آن داراي معاني سياسي خاصي است و بويژه از عمق يافتن اختلاف هاي مسكو با ديگر كشورهاي غربي حكايت مي كند.
در همين حال، نماينده روسيه در سازمان ملل تاكيد كرد كه كشورش گزارش شوراي امنيت درخصوص تحريم ها عليه ايران را بلوكه خواهد كرد.
به گزارش فارس خبرگزاري فرانسه، «ويتالي چوركين» نماينده روسيه در سازمان ملل متحد هشدار داد كه روسيه گزارش شوراي امنيت سازمان ملل درخصوص تحريم هاي ايران را بلوكه مي كند و تصريح كرد محتويات اين گزارش مبني بر آنكه ايران به سوريه سلاح مي فرستد بسيار بي ربط است.
وي به خبرنگاران گفت: ما بر اين باوريم كه اين گزارش بسيار غيرمرتبط بوده است و پيشنهاداتي وجود دارد كه طبق آن كارشناسان ما با اين گزارش به هيچ عنوان موافق نيستند.
چوركين ادامه داد كه مشكلاتي حول محور گزارش هيات كارشناسان سازمان ملل متحد در كميته تحريم هاي ايران مطرح خواهد شد كه البته ديپلمات ها اعلام كردند كه تا اوايل ماه ژوئن با يكديگر ديدار نخواهند كرد.
نماينده روسيه در سازمان ملل متحد تصريح كرد: اين موضوعات بسيار فني هستند و ما حدود دو سه صفحه از نگراني ها و عدم موافقت خود با گزارش شوراي امنيت سازمان ملل و نتيجه گيري صورت گرفته، داريم كه آن را با همكاران خود در ميان مي گذاريم.
براساس اين گزارش، گزارش شوراي امنيت سازمان ملل متحد اعلام مي كند كه 4 دوره تحريم هاي سازمان ملل در حال كند كردن روند برنامه هسته اي ايران است اما جمهوري اسلامي ايران با ارسال سلاح به سوريه تحريم ها را نقض كرده است.
چوركين درخصوص مخالفت هاي روسيه با اين گزارش جزئيات آنچناني مطرح كرد اما اعلام كرد كه روسيه اين گزارش را بلوكه مي كند.
براساس اين گزارش، هيات كارشناسان شوراي امنيت سازمان ملل متحد پيشنهاد داده است كه نام افراد و شركت هاي بيشتري از ايران را در ليست تحريم هاي سازمان ملل قرار دهند.
در همين رابطه، سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه نيز تاكيد كرد كه گفت وگو با ايران بايد برنامه هسته اي اين كشور را نيز شامل شود.

 



لاريجاني : طي جلسه اي با حضور رئيس جمهور در محضر رهبر انقلاب موضوع ادغام وزارتخانه ها مرتفع شد

رئيس مجلس درباره جلسه اخير خود با رئيس جمهور گفت: اين جلسه در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شد و مسئله ادغام وزارت خانه ها از نظر ما حل شده و مشكلي نيست.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه آغاز عمليات اجرايي طرح جامع بهارستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي در رابطه با جلسه اخير خود با رئيس جمهور گفت: اينگونه مسائل كه بين دولت و مجلس ممكن است در موضوعات تخصصي پيش آيد و اختلاف نظر باشد خيلي غيرطبيعي نيست. البته بنده نمي خواهم بگويم اين مورد غيرطبيعي است اما به طور طبيعي هميشه پيش بيايد.
وي افزود: در قانون اساسي هم روشن شده است كه مرجعيت اين امر اولاً بايد پايه هايي بر اساس قانون اساسي داشته باشد يعني شوراي نگهبان مرجعي است كه نظر مي دهد و ثانياً براي حل اين مسائل در قانون اساسي اصل 110 پيش بيني شده كه بر اساس آن تنظيم قوا و رفع اختلاف با مقام معظم است و ايشان تنظيم كننده هستند و اين كار انجام شده و مسئله از نظر ما حل شده مي باشد و مشكلي نيست.
رئيس مجلس تصريح كرد: اين بخش بخشي از كار تنظيم قوا است كه صورت هم گرفته است و در واقع پايه كار هم همان تفسير شوراي نگهبان است و ما همه بايد ملتزم به نظر شوراي نگهبان باشيم و اين شورا هم تكليف را روشن كرده است.
لاريجاني در ادامه در پاسخ به اين سؤال خبرنگار فارس كه آيا جلسه اخير شما با رئيس جمهور در محضر رهبر معظم انقلاب بوده است يا خير، تاكيد كرد: اين ديدار در محضر رهبر انقلاب برگزار شده است.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ديگري كه در رابطه با لايحه شرح وظايف ادغام وزارتخانه ها سوال كرد گفت: بايد شرح وظايف به مجلس بيايد و وزرايي هم كه در ادغام وزير مي شوند بايد راي اعتماد بگيرند.
لاريجاني در باره عزل سه وزير از سوي رئيس جمهور نيز اظهار داشت: بنده نمي خواهم مبناي ارزشي براي اين كار قائل شوم ، اين مسئله جزو اختيارات رئيس جمهور است و ممكن است وزراي خود را بردارد. لذا اين جهت مسئله مورد نزاع ما نيست و بنده هم نمي خواهم در رابطه با محتواي آن صحبت كنم. اما اين موضوع از نظر شكلي مراد ما نيست.

 



كدخدايي با اشاره به اختلاف نظر دولت و مجلس:
رفع اختلاف ساده اي كه قانون اساسي تكليف آن را روشن كرده نيازمند حكم حكومتي نيست

سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به تعيين تكليف قانون اساسي درخصوص نحوه ادغام وزارتخانه ها، بحث از حكم حكومتي در رفع اختلاف دولت و مجلس را بي مورد دانست.
عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان قانون اساسي در نشست خبري صبح شنبه، در پاسخ به سوالي درباره مباحث مطرح شده درخصوص ادغام وزارتخانه ها بين قوه مجريه و مقننه گفت: اين مسئله يك موضوع بسيار ساده و در حد يك اختلاف سليقه ساده بود كه در همه جوامع، مراكز و نهادها وجود دارد.
وي افزود: مسئله اين بود كه مجلس دولت را در قانون برنامه پنجم مكلف كرده است كه تعداد وزارتخانه ها را از 21 به 17 برساند، دولت محترم تصور مي كرد كه بايد وزارتخانه ها را ادغام كند و سپس شرح و وظايف آن را در قالب لايحه به مجلس ارائه كند اما مجلس برخلاف دولت معتقد بود كه بايد وزراي ادغام شده از مجلس راي اعتماد بگيرند.
كدخدايي با بيان اينكه اصل 133 قانون اساسي كاملا روشن است، تصريح كرد: رئيس محترم مجلس از شوراي نگهبان درباره تفسير ماده 53 قانون برنامه پنجم نظر خواست و شوراي نگهبان نيز نظر خود را اينگونه اعلام كرد كه وزارتخانه هاي ادغام شده وزارتخانه جديد محسوب مي شود و بايد وزير آن وزارتخانه از مجلس راي اعتماد بگيرد. اين موضوع از مواردي بود كه اعضاي شوراي نگهبان ترديدي درباره آن نداشتند.
سخنگوي شوراي نگهبان قانون اساسي با بيان اينكه بحث اختلاف دولت و مجلس درباره ادغام وزارتخانه ها به زودي حل خواهد شد، گفت: كه اين موضوع براي كشور خير است و البته رسانه ها نيز بايد براي حل شدن مسئله كمك كنند.
خبرنگاري از كدخدايي پرسيد كه آيا ممكن است مناقشه رئيس مجلس با رئيس دولت درباره ادغام وزارتخانه ها منجر به حكومت حكومتي شود كه سخنگوي شوراي نگهبان پاسخ داد: فكر نمي كنم اين موضوع ساده كه قانون اساسي تكليف آن را روشن كرده است، منجر به حكم حكومتي شود؛ اين موضوع انشاءالله به زودي حل خواهد شد.
كدخدايي در پاسخ به اين سوال كه آيا در گذشته ادغام وزارتخانه ها با اين مشكل مواجه بوده است يا نه گفت: در گذشته نيز وزير وزارتخانه هاي ادغام شده از مجلس راي اعتماد گرفته بودند.

 



صالحي: طرح بحث شيعه و سني در بحرين براي فرافكني جنايت هاست

وزير امور خارجه كشورمان تلاش غرب و برخي كشورهاي منطقه براي دعواي شيعه و سني ناميدن قيام مردم بحرين را فرافكني آنها از جنايت عليه مردم اين كشور دانست.
علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه مراسم افتتاح نمايشگاه نقشه هاي تاريخي در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي در مورد تاثير سفرهاي اخيري كه وي به منطقه انجام داده است، گفت: اين سفرها تاثيرات لازم خود را داشته و اظهارات اخير پادشاه بحرين قدم خوبي بود كه در اين زمينه برداشته شد و اميدواريم كه در اين راستا حركت شود و شاهد حل و فصل موضوع بحرين باشيم.
وزير امور خارجه اظهار كرد: اميدواريم به گونه اي حركت شود كه مردم بحرين از فشارهاي ظالمانه خارج و به خواسته هاي خود برسند و دولت و مردم زندگي مسالمت آميزي داشته باشند.
وي با تاكيد بر اين كه دولت بايد احساس كند كه اين مردم مردم خودش است و در پاسخگويي به خواسته هاي مشروع مردم گام بردارد، يادآور شد: اين روند باعث مي شود كه دولت و مردم از رفاه و زندگي بهتري برخوردار باشند و هيچ دليلي وجود ندارد كه به گونه اي رفتار كنند كه مردمشان را از خود دور كند.
صالحي همچنين تمام تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران را در اين راستا ارزيابي كرد و افزود: تقاضاي مردم بحرين همانند ديگر ملت هاي منطقه است و هيچ بحث شيعه و سني و ايراني و عربي مطرح نيست و طرح چنين موضوعاتي تنها براي فرافكني است.
وزير امور خارجه با بيان اين كه امروز قضايا در اين خصوص مكشوف شده است، از اظهارات اخير پادشاه بحرين استقبال كرد و همچنين خواستار حركت در جهت حل و فصل موضوع بحرين شد.
صالحي در پايان از سفر هفته جاري خود به كويت و 2 هفته آينده خود به اندونزي در چارچوب سفرهاي منطقه اي اش خبر داد.
عزل ها مغاير مصالح ملي است
احمد توكلي- نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي- درباره بركناري همزمان سه وزير نفت، رفاه و صنايع و معادن گفت: «هيچ احتياجي به عزل وزيران نبود. آنچه عقلاني بود و خواسته مجلس بود اين است كه همه وزيران به كار خويش ادامه دهند، دولت به مجلس لايحه تقديم كند كه كدام وزارتخانه ها را مي خواهد ادغام كند و شرح وظايف و اختيارات را نيز تقديم نمايد، بعد كه وزارتخانه هاي جديد معلوم شد، وزير جديد به مجلس معرفي شود و پس از اخذ راي اعتماد، ادغام آغاز شود. اين مسيري است كه از نامه شوراي محترم نگهبان كه طبق قانون اساسي مفسر قانون اساسي است نيز برمي آيد.»
توكلي اقدام دولت را خلاف مصلحت دانست و گفت اين موضوع به جامعه جهاني پيام بي ثباتي مي دهد. وي حذف اين وزرا را مرتبط با جريان انحرافي درون دولت دانست و از قصد مجلس براي ورود جدي به اين مسئله خبر داد.
علي اصغر زارعي ديگر نماينده تهراني مجلس نيز با اشاره به خداحافظي رئيس جمهور با سه وزير كابينه دهم، گفت: عزل وزرا طبق قانون اساسي از اختيارات رئيس جمهور است اما اينكه در شرايط كنوني سه وزارتخانه مهم اقتصادي با سرپرست اداره شود، خلاف مصالح كشور است.

 



در نشست مطبوعاتي با روزنامه نگاران آفريقايي
دبير ستاد حقوق بشر ايران: نحوه كشته شدن بن لادن يك اقدام تروريستي از سوي آمريكايي ها بود

دكتر محمد جواد لاريجاني در نشست مطبوعاتي با روزنامه نگاران آفريقاي جنوبي نحوه كشتن اسامه بن لادن توسط نيروهاي آمريكايي را خلاف مقررات بين المللي و يك اقدام تروريستي خواند.
دبير ستاد حقوق بشر كشورمان در پاسخ يك روزنامه نگار آفريقاي جنوبي كه نظر او را درباره نحوه كشتن اسامه بن لادن پرسيده بود گفت: ايران يكي از كشورهايي است كه از ديرباز در خط مقدم مبارزه با القاعده و طالبان بوده است و هزينه هاي زيادي در اين راه داده است اما براساس اعلاميه حقوق بشر و قوانين بين المللي هر متهمي حتي اسامه بن لادن حق برخورداري از يك دادگاه منصفانه را داراست.
مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضائيه در ادامه با اشاره به اينكه آمريكايي ها با اين اقدام خود بار ديگر نشان دادند كه عامل به ادعاهايي كه درباره حقوق بشر مطرح مي كنند نيستند، گفت: ما خواهان محاكمه اسامه بن لادن با آن سوابق تروريستي زياد بوديم تا از اين طريق برخي از حقايق نيز مشخص شود. از اين رو معتقديم كه بهتر بود آمريكايي ها با دستگيري اسامه بن لادن، ابتدا او را محاكمه مي كردند و سپس مبادرت به صدور حكم مي كردند.
لاريجاني در ادامه توضيح داد كه كشتن اسامه بن لادن به اين ترتيب نه تنها صحه گذاشتن به روش هاي تروريستي است بلكه ترويج ترور در دنيا محسوب مي شود خصوصاً اينكه اين روش سبب شد تا بر ابهامات و پيچيدگي هاي مربوط به آن افزوده شود.
دبير ستاد حقوق بشر در پاسخ به يك روزنامه نگار ديگر كه خواستار اعلام موضع ايران درباره حقوق بشر شده بود گفت: براي ايران حقوق بشر يكي از اساسي ترين موضوعات است و اصلي ترين دليل اين سفر كه به دعوت دولت آفريقاي جنوبي انجام شده توسعه همكاري هاي دو جانبه براي ارتقاي اين موضوع بوده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستاد حقوق بشر، لاريجاني در ادامه با تشريح اينكه ايران پيش از هر چيز كشوري اسلامي است كه قوانين آن براي كرامت انساني اهميت و ارزش بسيار زيادي قائل است گفت: متأسفانه كشورهاي غربي بحث حقوق بشر را به يك پروژه سياسي تبديل كرده اند و حالا بايد همه ما و دوست داران حقوق بشر تلاش كنيم تا اين موضوع را از مسائل سياسي دور كنيم. نبايد اجازه داد كه گروه كشورهاي غربي به راحتي حقوق بشر را به ابزاري براي وارد آوردن فشار به كشورهاي مخالف خود يا كشورهايي كه فرهنگي مغاير با فرهنگ و باورهاي آنها دارند تبديل كنند.
مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضائيه در ادامه تأكيد كرد همه گروه ها، نهادها، دولت ها و همه كساني كه نگران مسئله حقوق بشر هستند بايد تلاش كنند تا مسئله حقوق بشر به مقوله اي جهان شمول به اين معني كه همه فرهنگ ها در آن مشاركت دارند تبديل شود. اين در حالي است كه متأسفانه اكنون آنچه كه غربي ها به اسم يونيورساليزم در مسئله حقوق بشر مبلغ آن شده اند ديكته كردن يك فرهنگ مبتني بر سكولار ليبراليسم به همه كشورهاي جهان است.
دبير ستاد حقوق بشر در پاسخ به سؤال ديگري درباره زندانيان بهايي گفت: در ايران هيچ شهروندي به خاطر بهايي بودن دستگير نشده و به زندان نمي افتد. بهايي ها در ايران مانند هر شهروند ديگر ايراني از حقوق شهروندي برخوردارند اما درست مانند ساير شهروندان اگر مرتكب جرمي شوند به طور طبيعي دستگاه قضايي با آنها برخورد مي كند و رويه هاي قضايي درباره آنها نيز درست مانند ساير شهروندان ايراني و بدون هيچ كم و كاستي اجرا مي شود.
لاريجاني با تأكيد بر اينكه بهائيت در ايران مذهب محسوب نمي شود بلكه يك فرقه انحرافي است گفت: براساس قوانين ايران تبليغ بهائيت جرم است اما بهايي ها در امور شخصي خود مطابق قانون آزادي كامل دارند و هيچ كس متعرض آنها نيست.
خبرنگار ديگري به اتهامات مطرح شده از سوي كشورهاي غربي و عربي مبني بر دخالت ايران در قيام هاي عربي اشاره كرده و خواستار توضيح لاريجاني شد.
دبير ستاد حقوق بشر در پاسخ به اين سؤال گفت: از نظر ما همه حركت هاي منطقه ريشه در اسلام دارد و روز به روز اين گرايش در اين حركت ها به صورت نمايان تر ديده مي شود.
لاريجاني ايراد اتهامات واهي از سوي كشورهاي غربي به ايران مبني بر دخالت داشتن كشورمان در اين قيام ها را نشانه ديگري از اسلامي بودن اين خيزش ها و انقلاب ها دانست و گفت: غربي ها به خوبي مي دانند كه ما دخالتي در بيداري ملت هاي منطقه نداريم اما آنچه كه غربي ها متوجه آن شده اند و همان آنها را آزار مي دهد اين واقعيت است كه تأثير انقلاب اسلامي ايران در اين قيام ها به خوبي در حال نمايان شدن است.
مشاور امور بين الملل رئيس قوه قضائيه ريشه قيام هاي عربي را در چند عامل استبداد، وابستگي، اسلام ستيزي و تحقير شهروندان اين كشور از سوي حكامشان دانست و گفت: مردم برخي از اين كشورها ده ها سال است كه يك نفر را به عنوان رئيس جمهور يا پادشاه و ملك تحمل كرده اند و يا در بهترين شرايط بعد از او پسرش را ديده اند. از سوي ديگر اين مردم همگي از جنايات رژيم صهيونيستي در منطقه بيزار بوده و به تنگ آمده اند و نسبت به حمايت هاي آمريكا از اين رژيم انتقاد دارند اما مي بينند كه حكامشان آنقدر وابسته هستند كه حاضر به در نظر گرفتن خواست مردم نيستند.
به گفته لاريجاني از سوي ديگر در برخي از اين كشورها از جمله تونس سالها اسلام ستيزي در اعلي ترين درجه اعمال مي شده است و مردم از اين بابت به شدت به تنگ آمده بودند و همه اين موارد منجر به ايجاد يك حس تحقير شدن در ميان مردم اين كشورها شده بود كه سرانجام با اين قيام ها خود را نشان داد.

 



انتشار جزئيات تازه اي از فعاليت هاي يك گروه منحرف
فرقه انحرافي «عرفان كيهاني» مدعي وحي و الهامات غيبي است

سركرده فرقه انحرافي «عرفان كيهاني » مي كوشد اين گونه القا كند كه آن چه تاكنون مطرح كرده از طريق وحي و الهاماتي از مركز هوشمند جهان كسب كرده است. وي در گفتار و نوشتار خود اين هوشمندي را گاهي روح القدس، گاهي يدالله و گاهي روح الامين و پاره اي از مواقع خدا معرفي مي كند.
يك كارشناس ارشد فرهنگي، ابعاد تازه اي از ديدگاه هاي انحرافي سركرده عرفان حلقه را فاش ساخت.
وي با اشاره به اين كه فرقان انحرافي «عرفان كيهاني » فعاليت خود را از نيمه دهه 1380 پايه گذاري كرده است گفت: عوامل اصلي اين فرقه در قالب دوره هاي آموزشي فعاليت خود را آغاز كردند. سپس با تربيت افرادي به عنوان مستر به صورت شبه هرمي در شهرهاي مختلف فعاليت خود را گسترش داده و به سرمايه كلاني نيز دست يافتند.
به گفته اين كارشناس ارشد فرهنگي، بررسي مباني نظري و شيوه هاي علمي اين فرقه، بسيار مبهم و سؤال برانگيز بوده و براساس تحقيقات به عمل آمده عوامل اصلي اين گروه با پرسش كنندگان در دوره هاي عرفان حلقه برخورد نامناسب مي كنند.
وي افزود: مبناي عرفان حلقه را مباحث ماترياليستي و ديالكتيكي تشكيل مي دهد و براساس ادعاي سركرده اين فرقه هيچ فردي نمي تواند به خداي واقعي از طريق معصومين(ع) و قرآن دست يابد.
اين كارشناس ارشد فرهنگي يادآور شد: مبناي تضاد ديالكتيكي از اصلي ترين مباني اين ديدگاه بوده و هر آن چه وجود دارد قطعاً در درون خود ضد خود را نيز پرورش داده و با كمك شناسايي ضد يك چيز مي توان اصل آن را شناسايي كرد. بر همين مبنا شعور و ضد شعور، ماده و ضد ماده، آگاهي و ضد آگاهي ، عرفان و ضد عرفان و .... اين گونه شناخته مي شود.
به گفته وي، اين فرقه انحرافي شبه عرفاني، عرفان را دنيايي بدون ابزار معرفي مي كند و با تامل در اين نكته مي توان دريافت كه نظريات ماترياليستي عمق پيچيده اي در اين فرقه دارد.
وي همچنين با تاكيد بر اين نكته كه ديدگاه هاي كاباليستي نيز در لابه لاي تعاريف ديالكتيكي اين شبه عرفان وجود دارد، افزود: سركرده 54 ساله اين فرقه مدعي است كه آن چه مي گويد را در دوران جواني و از طريق كائنات و جهان هستي دريافت كرده و در اين باره از هيچ فردي نكته اي نياموخته و كتابي نيز در اين باره نخوانده است.
سركرده فرقه انحرافي «عرفان كيهاني » كه تاكنون در كسب مدرك ديپلم نيز ناتوان بوده است مدعي دريافت دكتراي افتخاري از كشورهاي مختلف بوده است.
اين كارشناس ارشد فرهنگي افزود: سركرده فرقه انحرافي «عرفان كيهاني » مي كوشد اين گونه القا كند كه آن چه تاكنون مطرح كرده از طريق وحي و الهاماتي از مركز هوشمند جهان كسب كرده است. وي در گفتار و نوشتار خود اين هوشمندي را گاهي روح القدس، گاهي يدالله و گاهي روح آلامين و پاره اي از مواقع خدا معرفي مي كند.
براساس اخبار و اسناد به دست آمده سركرده فرقه انحرافي «عرفان كيهاني » در مباحث كميته عرفان علاوه بر اين كه شيطان را تطهير مي كند، مي كوشد شبهاتي را نسبت به تلاش هاي انبيا در اذهان ايجاد كند.سركرده فرقه انحرافي «عرفان كيهاني » همچنين با ادعاي دارا بودن نگاه فرادرماني مدعي است كه ويروس هاي شبكه منفي در افراد جن زده را خارج مي كند.
به گفته كارشناس ارشد فرهنگي، سركرده فرقه انحرافي »عرفان كيهاني » تعريفي ويژه از بهشت و جهنم و ملكوت ارائه مي كند كه با ديدگاه كاباليستي كاملا انطباق دارد.
براساس اطلاعات و اسناد دريافتي سركرده فرقه انحرافي «عرفان كيهاني » تاكنون سه بار بازداشت شده و تذكراتي مبني بر رفتار و گفتار غيرقانوني خود دريافت كرده است. فعاليت هاي غيرقانوني در سطح تهران و شهرستان ها بدون هيچ گونه مجوزي از مهمترين دلايل بازداشت وي بوده است.
تجديد چاپ كتب بدون مجوز قانوني، انتشار سي دي هاي انحرافي و القاي ديدگاه هاي عرفاني توام با ادعاي درماني، دخالت در امور درمان بدون صلاحيت و مجوزهاي لازم، نگهداري اسناد محرمانه دولتي از ديگر اتهامات وي بوده است.
به گفته كارشناس ارشد فرهنگي، وي پس از آزادي در دور دوم بازداشت، با بي اعتنايي به تذكرات قانوني، گروهي از عوامل سرسپرده خود را براي كسب مدارك مورد نياز فرقه به ارمنستان فرستاده و براي خود يك مدرك دكتراي افتخاري نيز دست و پا كرده است.
گفتني است غرب طي سال هاي اخير تلاش بسياري را به كار برده تا كشور ارمنستان را به عنوان پايگاهي براي تاسيس فرقه ها و نحله ها و اديان جديد تبديل كند.
اين كارشناس ارشد فرهنگي در پايان گفت وگوي خود با خبرگزاري فارس، با اشاره به گسترش پديده مذموم تاسيس فرقه هاي مختلف، خواستار برخورد جدي تر قوه قضائيه با اين پديده شد و گفت: براي اين منظور بايد حوزه هاي علميه و قوه قضائيه با هم هماهنگ تر شده و جدي تر مباحث را پيگيري كنند.

 



يك روزنامه هندي: دهلي بهاي نفت وارداتي از ايران را با ارزهاي مختلف مي پردازد

يك روزنامه هندي از تصميم دهلي براي پرداخت بهاي نفت خام وارداتي از ايران با استفاده از ارزهاي مختلف خبر داد.
روزنامه «اكونوميك تايمز» به نقل از منابعي كه به نام آنها اشاره نكرد گزارش داد كه هند تصميم گرفته است با استفاده از ارزهاي مختلف از جمله روپيه، بهاي نفت خام وارداتي از ايران را بپردازد.
به گفته اين منابع علاوه بر روپيه، هند بهاي بخشي از 12 ميليون بشكه نفت وارداتي از ايران در سال را با يورو پرداخت خواهد كرد. همچنين برخي پرداخت ها از طريق كشورهايي مانند تركيه انجام خواهد شد.
منابع ياد شده گفتند: وزارت دارايي در حال آماده كردن اطلاعيه اي براي كابينه در خصوص پرداخت هاي نفت ايران از طريق ارزهاي رايج نظير روپيه است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14