(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 اردیبهشت 1390- شماره 19926

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سردار وحيدي: ساخت ناوشكن هاي بزرگ در دستور كار وزارت دفاع قرار گرفت
آغاز همايش بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم با حضور 160 انديشمند داخلي و خارجي در تهران
آخرين توضيحات مشايي و ملك زاده در جلسه آينده تفحص از شوراي عالي ايرانيان
آيت الله محمد يزبك:بيداري منطقه در امتداد انقلاب اسلامي ايران است
مراسم اختتاميه بيست وچهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران برگزارشد
شيرازي: كاركرد ناوهاي آمريكايي مستقر در منطقه فقط جنگ رواني است
يووال ديسكين ، سرويس امنيت داخلي رژيم صهيونيستي را ترك كرد
با برداشت گل محمدي از باغ هاي كاشان جشن گل محمدي در نياسر آغاز شد
مدير شركت ايران- مصر: ايران مي تواند جايگزين آمريكا براي ملت مصر باشد
برگزاري جشنواره موسيقي نواحي ايران در كرمان
كاروان پياده عاشقان امام (ره) از آذربايجان شرقي راه افتاد
وزير علوم، تحقيقات و فناوري: دانشگاه ها بايد از نظر شكل ظاهر و محتوا اسلامي شوند
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران: معماري كنوني شهرها بيشتر براي خودروهاست نه انسان ها
با حضور مديرعامل همايش منطقه اي خبرگزاري فارس در بناب برگزار شد
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: مراحل ساخت 15 داروي تخصصي جديد در كشور آغاز شد
قهرمان خردسال قائم شهري كوچكترين خير مدرسه ساز كشور لقب گرفت
معاون رئيس جمهور در جشنواره عسل خوانسار:
بسياري از سرمايه گذاران خارجي مايل به فعاليت اقتصادي در ايران هستند
اخبار ادبي و هنري



سردار وحيدي: ساخت ناوشكن هاي بزرگ در دستور كار وزارت دفاع قرار گرفت

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از در دستور كار قرار گرفتن ساخت ناوشكن هاي بزرگ در وزارت دفاع خبر داد.
سردار احمد وحيدي در پايان بازديد از دانشگاه صنعتي اصفهان در خصوص برنامه هاي وزارت دفاع در زمينه طراحي و ساخت اقيانوس پيما توضيح داد: در حوزه اقيانوس پيما در دو حوزه اقيانوس پيما و كشتي هاي جنگي و همچنين اقيانوس شناسي كه شامل اقيانوس پيماي تحقيقاتي مي شود فعاليت هايي در دستور كار قرار دارد.
وزير دفاع ادامه داد: در بخش اقيانوس پيما پروژه هايي در خصوص كشتي هاي جنگي تعريف شد كه در حال حاضر اين كشتي ها توليد شده است و قادر به حركت در اقيانوس ها هستند.
وي افزود: در اين حوزه همچنين طراحي و ساخت ناوشكن هاي بزرگ در دستور كار قرار دارد.
وحيدي با اشاره به فعاليت هاي اين وزارتخانه در بخش اقيانوس پيماي تحقيقاتي خاطرنشان كرد: در اين راستا برنامه هايي در زمينه طراحي و ساخت اقيانوس پيماي تحقيقاتي داريم كه اين پروژه با هماهنگي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در حال اجرا است.
وي با تأكيد بر اينكه نمي توان زمان دقيقي براي كاربردي شدن اين اقيانوس پيما اعلام كرد ادامه داد: اين پروژه به تازگي آغاز شده است كه زمان دقيقي نمي توان براي اجرايي شدن آن اعلام كرد.
جديدترين خبرها
از دستاوردهاي دانشگاه مالك اشتر
معاون وزير دفاع و رئيس دانشگاه مالك اشتر تصريح كرد كه اين دانشگاه در پنج سال آينده اقدام به تجاري سازي و فروش دستاوردها و فناوري هاي پژوهشي خود مي كند.
رضا مظفرنيا در گفت وگو با ايرنا، افزود: در 10 سال گذشته تعداد زيادي پروژه تحقيقاتي انجام شده كه از دل آنها فناوري هاي جديد و سامانه هاي نويني ساخته شده است.
مظفرنيا تصريح كرد: هم اكنون يك جهش علمي بسيار بلند در كشور ايجاد شده است كه پرتوان به پيش مي رود.
معاون وزير دفاع همچنين اظهار داشت: در ماه آينده يك دستاورد مهم دانشگاه مالك اشتر كه در سطح ملي اجرا مي شود به بهره برداري خواهد رسيد.

 



آغاز همايش بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم با حضور 160 انديشمند داخلي و خارجي در تهران

سرويس سياسي -
كنفرانس بين المللي «ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه» ديروز با حضور 160 انديشمند و نخبه بين المللي از 61 كشور جهان در سالن اجلاس سران آغاز به كار كرد.
مفهوم شناسي و مباني نظري تروريسم، بازيگران، ساختارها و آسيب ها، تروريسم، فرهنگ و رسانه و راهكار مقابله با تروريسم از محورهاي اين كنفرانس دو روزه است.
آيت الله «محمدعلي تسخيري» به عنوان نخستين كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه صبح ديروز به ايراد سخنراني در رابطه با 3 مفهوم صلح عادلانه، تروريسم و ائتلاف جهاني پرداخت و گفت: اين اجلاس در واقع با محوريت اين 3 واژه مهم ارزش هاي بزرگ انساني را دنبال مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره در جهت تحقق آرمان هاي بزرگ اسلامي گام برمي دارد، تصريح كرد: همانگونه كه اسلام دين انسانيت است، جمهوري اسلامي هم جمهوري انسانيت و رحمت به شمار مي رود.
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي مسئله صلح عادلانه را به مقتضاي اينكه دين اسلام، دين رحمت است و امنيت و صلح جهاني نيز يكي از نعمات بزرگ الهي به شمار مي رود، مورد تاكيد قرار داد و گفت: صلح عادلانه آرزوي بزرگ بشريت است و خداوند در قرآن آن را به عنوان يكي از نعماتي ذكر كرده است كه بايد انسانها براي تحقق آن تلاش كنند.
تسخيري صلح را داراي چارچوب دانست و گفت: از آنجايي كه عدالت مطلقا حسنه و مطلوب خداوند است ما هيچ صلحي را كه ضد عدالت باشد، نمي پذيريم زيرا ضد فطرت بشري است.
وي در ادامه به تعريف تروريسم پرداخت و گفت: تعاريف بسياري از تروريسم مطرح شده و اين موضوع كاملا روشن است ولي برخي با اهداف سياسي سعي در تخريب تعريف آن دارند.
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي هر اقدامي كه تجاوزگرانه باشد و امنيت انساني را مورد تهديد قرار دهد و مصداق تروريسم دانست و گفت: به كار گرفتن سلاح هاي كشتار جمعي و انواع دزدي هاي هوايي، زميني و دريايي را فعاليت هاي ضدانساني مي دانيم كه مصداق تروريسم است.
نياز شديد
به تعريف از تروريسم
حسن رحيم پور ازغدي به عنوان يكي ديگر از سخنرانان كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه به ايراد سخن پرداخت و گفت: امروز به شدت نياز به تعريف از تروريسم احساس مي شود، زيرا هزاران جوان مسلمان را با برچسب تروريسم در كشورهاي مدعي مبارزه با آن تحت شكنجه قرار دادند.
وي گفت: غرب از 11 سپتامبر تا به امروز ميليون ها انسان را كشته است و به واسطه همين پروژه ترور اسلام و ارعاب مسلمين را در دستور كار قرار داده است.
رحيم پور ازغدي ادامه داد: آنها وقتي احساس كردند كه خطر انقلاب هاي اسلامي در جهان جدي شده و اومانيسم به انتهاي راه خود رسيده است به اين نتيجه رسيدند كه بايد اسلام را سركوب و بدنام كرد.
رحيم پور ازغدي به پروژه غرب براي ترور اسلام اشاره كرد و گفت: از 11 سپتامبر تا كشته شدن بن لادن پروژه اي تعريف شده كه ميليون ها نفر انسان مسلمان ترور شوند و هركسي در مقابل اين روند بايستد تروريست است.
وي اين شيوه تعريف از تروريسم را خود نوعي اقدام تروريستي دانست و گفت: دادگاه لاهه فقط براي محاكمه ديكتاتورهاي تاريخ مصرف گذشته كارآمدي داشته و زماني مي توان اين دادگاه را دادگاه عادلانه دانست كه بوش، توني بلر و متحدانش در حمله به كشورهاي اسلامي را محاكمه كند.
پيشنهاد همسر
شهيد عليمحمدي براي تشكيل كميته اي عليه تروريسم
همسر شهيد عليمحمدي نيز در اين كنفرانس خواستار تشكيل كميته اي عليه تروريسم در سازمان ملل شد.
خانم منصوره كرمي، افزود: اميدواريم با اين طرح مانع خشونت هاي آينده در دنيا باشيم.
«عمر حضرت ادريس اف» رئيس شوراي علماي مصر نيز در اين كنفرانس گفت: اسلام ظرفيت زيادي در برقراري عدالت و مبارزه با تروريسم دارد.
وي در ادامه اسلام را داراي پايه هاي مستحكمي براي مقابله با تروريسم دانست و گفت: مهمترين مولفه در اسلام اين است كه نبايد تحت سلطه ديگران قرار گرفت و به واقع در اسلام هيچ كس بر ديگري برتري ندارد الا بنا به تقواي افراد.
«چندان مظفر» فعال صلح هندي طي سخناني در كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه بزرگترين بي عدالتي ها را مربوط به تروريسم و تلاش براي گره زدن تروريسم با يك دين خاص دانست و گفت: متاسفانه امروز در مطبوعات غربي تروريسم به مسلمانان نسبت داده مي شود كه در درس هاي آموزشي آنها نيز گنجانده شده است.
وي تلاش براي متهم كردن مسلمانان را يك پروژه قديمي و ريشه دار دانست و افزود: اين تلاش زماني آغاز شد كه اسلام در بسياري نقاط دنيا جايگزين مسيحيت شده و جنگ هاي صليبي تقويت شد.
«سيدفضل الله موسوي» رئيس دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران و «سعيدرضا عامي» رئيس دانشكده مطالعات جهان دانشگاه تهران از ديگر سخنرانان روز اول اين كنفرانس بودند.

 



حجت الاسلام ابراهيمي خبر داد
آخرين توضيحات مشايي و ملك زاده در جلسه آينده تفحص از شوراي عالي ايرانيان

رئيس هيئت تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان از برگزاري آخرين جلسه با مشايي و ملك زاده در هفته آينده خبر داد.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي رئيس هيات تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور در گفت وگو با فارس، با اشاره به آخرين وضعيت تحقيق و تفحص از اين شورا گفت: اتمام مراحل تحقيق و تفحص منوط به نظر كارشناسان امر است چرا كه بايد همه محورها مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
وي افزود: در همين زمينه، هفته آينده هيات تحقيق و تفحص آخرين جلسه خود با مسئولان شوراي عالي ايرانيان از جمله مشايي و ملك زاده را برگزار خواهد كرد و آنها پس از اين جلسه ديگر حرف تازه اي نخواهند داشت.
رئيس هيات تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور تصريح كرد: تا زماني كه درباره گزارش تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان به جمع بندي نرسيم، در مورد محتواي گزارش نمي توان صحبت كرد، اما پس از جمع بندي و نهايي شدن، گزارش هيات تحقيق و تفحص براي قرائت در صحن علني به هيات رئيسه تقديم مي شود.
ابراهيمي اظهار داشت: براساس قانون، هيات تحقيق و تفحص براي بررسي موضوع، 6 ماه زمان دارد و تحقيق از شوراي عالي ايرانيان هم بسيار سنگين است، اما كارشناسان هيات مشغول انجام بررسي ها در اين باره هستند.

 



آيت الله محمد يزبك:بيداري منطقه در امتداد انقلاب اسلامي ايران است

عضو شوراي مركزي حزب الله لبنان، بيداري ملت هاي منطقه را در امتداد انقلاب اسلامي ايران دانست.
آيت الله «محمد يزبك» كه رياست هيئت ديني حزب الله را نيز به عهده دارد گفت: آمريكا طرحي براي به دام انداختن ايران و معرفي اين كشور به عنوان دشمن عرب ها و جايگزين رژيم صهيونيستي ارائه داده بود اما اين طرح شكست خورد. اين شخصيت لبناني در گفت وگو با ايرنا تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران از طريق راهكارهاي ديپلماتيك و گفت وگو با كشورهاي حاشيه خليج فارس توانست بر اين توطئه پيروز شود و حتي در راستاي حمايت از منطقه و كشورهاي اسلامي و عربي، گفت وگوهايي با مقامات كشورهاي قطر و امارات متحدعربي انجام داد.
وي با اشاره به تحولات منطقه و با تأكيد بر سخنان اخير رهبر معظم انقلاب در خصوص گسترش دامنه تحركات اخير در منطقه ادامه داد: ما نيز اعتقاد داريم كه آنچه در مناطق آفريقا و آسيا رخ مي دهد، نشانه آغاز بيداري و تحرك مردم است؛ تحركي كه در امتداد تحرك مردم ايران در دوران پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) ايجاد شد و قطعاً دامنه اين تحركات گسترش خواهد يافت.
رئيس هيئت ديني حزب الله تصريح كرد: ملت ايران ثابت كرد كه از طريق پايبندي به اسلام مي توان بر فراز قله هاي اقتدار و پيروزي قرار گرفت و آزادي و استقلال را به كامل ترين شكل كسب كرد.
اين مقام حزب الله تأكيد كرد: امروز آيت الله سيدعلي خامنه اي و «سيدحسن نصرالله» دبيركل حزب الله لبنان در برابر طرح هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا در منطقه قرار گرفته اند و آمريكا و رژيم صهيونيستي گمان مي كنند كه با تهديد و ارعاب قادر به ترساندن ماست ولي ما به آنها مي گوييم كه تهديدهاي شما باعث تقويت عزم، اراده و ايمان ما نسبت به ادامه راه مقاومت تا پيروزي مي شود.
وي به موضوع بحرين نيز اشاره كرد و با محكوميت اقدامات آل خليفه و عربستان در اين زمينه گفت: برخورد ايران و رهبري آن با موضوع بحرين در نهايت درايت، حكمت و هوشياري بوده است.

 



مراسم اختتاميه بيست وچهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران برگزارشد

گروه ادب و هنر-
مراسم اختتاميه بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با حضور رييس دفتر مقام معظم رهبري ، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و حسن غفوري فرد روز گذشته در مصلي امام خميني(ره) تهران برگزار شد.
حجت الاسلام محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري طي سخناني در اين مراسم گفت: سال هاي گذشته و محل پيشين براي برگزاري نمايشگاه انصافا مناسب نبود. اما به ناچار به اين محل يعني مصلي منتقل شد. اينجا تنها براي مصلي ساخته شده نه نمايشگاه؛ اما اگر توفيق دست دهد و محل مناسبي تهيه گردد و همه شرايط به لحاظ دسترسي و ترافيك برطرف شود و مراجعين به آساني بتوانند به نمايشگاه كتاب دسترسي پيدا كنند قطعا از اين نمايشگاه استفاده بهينه مي شود.
وي درباره جايگاه زوال ناپذير كتاب ابراز داشت: امروز پيشرفت دانش و علم و همچنين تكنولوژي جايگزين هاي را درست كرده، اما هيچ كدام به كتاب تنه نمي زنند، چرا كه كتاب جاي خود را دارد.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري افزود: كتاب همه سخنان و امور ارزشمند را ضبط مي كند. دين مقدس اسلام اهتمام به تعليم و آموزش دارد از اين رو احاديث و روايت ائمه ثبت شد.
محمدي گلپايگاني ضمن اشاره به اينكه در زمان ما خطري جدي جامعه اسلامي را تهديد مي كند تصريح كرد: آموزه هاي ديني غلط و عنوان هايي چون عرفان كاذب برخي را فريب و تحت تاثير قرار مي دهد، يكي از راه هاي خنثي كردن اين نقشه توزيع نشريات روشنگر است.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري افزود: اين نمايشگاه كتاب مي تواند و ظرفيت روشنگري دارد از امتيازات اين نمايشگاه اينكه گل سر سبد آن در طول 10 روز تشكيل غرفه اي به نام حضرت فاطمه زهرا(س) بود كه همه كتاب هاي اين غرفه به وجود مبارك حضرت زهرا (س) اختصاص دارد.
محمدي گلپايگاني در خاتمه با اشاره به بازديد مقام معظم رهبري از نمايشگاه كتاب و بركات آن گفت: رهبر معظم انقلاب هر ساله بر بازديد از نمايشگاه كتاب اهتمام دارند. اين بازديد نه به دليل اطلاع از چاپ كتاب هاي جديد است بلكه اين امر در جهت تشويق توده مردم صورت مي گيرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز دراين مراسم سخنراني كرد. وي با بيان اينكه اكثر اقشار مختلف جامعه در اين رويداد عظيم فرهنگي يعني نمايشگاه بين المللي كتاب حضور داشتند، اضافه كرد: مشكلاتي در نمايشگاه كتاب وجود داشت اما مردم و دوستداران عرصه كتاب مشتاقانه در اين نمايشگاه حضور يافتند.
حسيني با بيان اينكه روزانه حدود 500 هزار نفر از نمايشگاه بين المللي كتاب بازديد كرده اند كه اين آمار قابل توجه است، ادامه داد: همكاري ناشران در راستاي رعايت ضوابط و مقررات بسيار خوب بوده و به نوعي قابل اعتنا است كه از جمله آن مي توان به مباحث مربوط به حجاب اشاره كرد چرا كه غرفه داران اصول مربوط به حجاب را غالبأ رعايت كردند.
وي با بيان اينكه نشست هاي بسيار خوبي در بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب برگزار شد، افزود: در اين نمايشگاه سالن ويژه اي به كتب ارزشمند اختصاص يافته بود، همچنين براي نخستين بار كتاب هاي قرآني كه بعد ازانقلاب اسلامي ترجمه شده همراه با توضيحات هر كدام از ترجمه ها، در اين نمايشگاه به مخاطبان عرضه شده است.
حسيني با بيان اينكه در اين نمايشگاه 20 ترجمه قرآني كه از اين ميان 5 ترجمه برگزيده شده است و در مكان هاي خاصي مورد معرفي قرار گرفتند، بيان كرد: دراين ده سال اخير 27 ترجمه قرآني وجود دارد كه رشد قابل توجهي را نشان مي دهد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: غرفه خاصي به نام «عبدالكريم فخراوي » شهيد بحريني در نمايشگاه بين المللي كتاب امسال برپا شد؛ اين شهيد بزرگوار هر ساله در نمايشگاه كتاب تهران شركت مي كرد و آثار شهيد مطهري و برخي از انديشمندان ايراني را در كشور بحرين منتشر كرده است.
وي اضافه كرد: نماد ميدان «لوءلوء » امسال توسط دانشگاه علم و صنعت به نمايشگاه بين المللي كتاب آمد كه از همكاري و كار شايسته آنها كمال تشكر را دارم، اين نمايشگاه فضاي مناسبي براي هر نوع خلاقيت و نوآوري بوده تا در معرض ديد ده ها هزار نفر قرار گيرد.
بهمن دري، رئيس بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران و معاون فرهنگي وزير ارشاد نيز به ارائه گزارشي ازاين رويداد پرداخت و گفت:بالغ بر پنج ميليون و 500 هزار نفر از نمايشگاه ديدن كردند. در اين ميان دو هزار و 427 ناشر داخلي در چهار بخش عمومي، دانشگاهي، كودك و نوجوان و آموزشي حضوري پررنگ داشته اند؛ هزار و 614 ناشر خارجي با حضور 40 كشور مستقل و 30 نمايندگي در نمايشگاه حاضر شدند.
وي در ادامه با اشاره به نمايشگاه بيست و چهارم يادآور شد: مجموعه 400 هزار عنوان در نمايشگاه بيست و چهارم عرضه شد كه با بررسي هاي انجام شده مشخص شد بيش از يك ششم كتاب هاي عرضه شده در بخش داخلي ، خارجي و ادبي مربوط به حوزه دين است.
رئيس بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در ادامه ضمن اشاره به نشست هاي تخصصي اظهار داشت: 230 نشست در 6 سراي اهل قلم برگزار شد، با توجه به موج بيداري در منطقه و جهان اسلام حال و هواي نمايشگاه دگرگون شد. از اين رو به ناشران عربي ميدان و بستر گسترده اي داده شد تا آثار خود را به نمايش گذارند.
وي با اشاره به حضور كتاب هاي دفاع مقدس يادآور شد: هشت هزار عنوان كتاب دفاع مقدس در نمايشگاه امسال ارائه شد اما سال گذشته در نمايشگاه كتاب دفاع مقدس اصفهان بالغ بر 6 هزار عنوان كتاب ارائه شده بود.
در اين آئين همچنين برگزيدگان بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران معرفي و تقدير شدند.
در بخش ناشران دولتي انتشارات «سوره مهر» و «اميركبير» به طور مشترك برگزيده شدند. نشر «هرمس» نيز به عنوان بهترين ناشر خصوصي تهران انتخاب شد. انتشارات «نويدشيراز»، «دليل ما» و «انصاريان» نيز به عنوان ناشران برگزيده خصوصي شهرستاني تقدير شدند. در بخش ناشران كودك «كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان» برگزيده شد و در بخش غرفه آرايي نيز نشر «نگار» و «پيام آزادي» و «قدياني» انتخاب شدند.

 



شيرازي: كاركرد ناوهاي آمريكايي مستقر در منطقه فقط جنگ رواني است

مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي دريايي سپاه حضور ناوهاي آمريكايي در خليج فارس را اقدامي با هدف جنگ رواني دانست.
حجت الاسلام علي شيرازي در گفت وگو با مهر، با اعلام اين مطلب افزود: در صورت نياز اگر مجبور باشيم اقدام به بستن تنگه هرمز مي كنيم زيرا توانايي انجام اين كار را داريم.
وي با بيان اينكه برخي اقدامات آمريكا در خاورميانه مانند حضور ناوهايش در آبهاي منطقه بيشتر براي ايجاد جنگ رواني است گفت: اين اقدامات آمريكا به نوعي دست و پا زدن در باتلاق خاورميانه است.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در نيروي دريايي سپاه خاطرنشان كرد: آمريكا براي اينكه نمي تواند اقدامي عليه جمهوري اسلامي ايران انجام دهد با به راه انداختن هياهو و تبليغات رسانه اي پوشالي صرفا قصد ايجاد جنگ رواني را دارد تا از اين رهگذر بتواند در دل ملتهاي ديگر رعب و وحشت ايجاد كند، در حاليكه امروز به لطف خدا ترس ملتها از آمريكا ريخته است همانطور كه ملت ايران سالهاست كه از آمريكا نمي ترسد.
وي اضافه كرد: قطعا طرح ها و برنامه هاي آمريكا در منطقه نه تنها موجب افزايش قدرتش نمي شود، بلكه از قدرت آن مي كاهد و بيش از پيش دشمنان ما را در منطقه رسوا مي كند.
شيرازي در خصوص ميزان آمادگي نيروي دريايي سپاه پاسداران، عنوان كرد: امروز به حول و قوه الهي نيروي دريايي ما در همه عرصه ها از آمادگي صددرصد برخوردار است به طوري كه اگر دشمنان ما بخواهند كوچكترين حركتي را عليه كشورمان انجام دهند با اقدام عملي شديد نيروي دريايي سپاه مواجه خواهند شد.

 



يووال ديسكين ، سرويس امنيت داخلي رژيم صهيونيستي را ترك كرد

طي سومين تغيير پي درپي در جامعه اطلاعاتي اسرائيل، يووال ديسكين، سرويس امنيت داخلي اين رژيم را ترك كرد.
بنيامين نتانياهو تصميم گرفته روز دوشنبه اين هفته (26 ارديبهشت 1390/16 مي 2011) يووال ديسكين (Yuval Diskin) رئيس شين بت (سرويس امنيت داخلي رژيم اشغالگر قدس) را بركنار كرده و فرد ديگري را به جاي وي منصوب كند.
ديسكين در 6 سال گذشته رياست شين بت را برعهده داشته و همواره بسيار مورد اعتماد دولت غاصب تل آويو بوده است.
درباره جانشين ديسكين اطلاعي در دست نيست.
يووال ديسكين كه تا امروز بسيار كم در رسانه ها ظاهر شده اخيرا در يكي از اظهارات نادر خود تاكيد كرده است كه اشتغال دولت مصر به بازگرداندن ثبات به اين كشور باعث شده ايران بتواند به آساني از طريق صحراي سينا حماس را در غزه تجهيز كند (گزارش خبرگزاري رويترز از قدس، 23 ارديبهشت 1390).
با جابجايي ديسكين از شين بت، قطار تغييرات در جامعه اطلاعاتي اسرائيل به ايستگاه آخر خواهد رسيد. پيش از اين مئير داگان رئيس موساد جاي خود را به تامير پرادو داده و آموس يادلين رئيس امان (سرويس اطلاعات نظامي اسرائيل) هم بازنشسته شده و آويو كوخاوي به جاي او نشسته بود.
برخي تحليلگران اين جابجايي هاي پي درپي را با شكست سرويس هاي اطلاعاتي اسرائيل در پيش بيني تحولات منطقه و ناتواني آنها از تدوين يك سناريو براي مديريت صحنه، مرتبط مي دانند.

 



با برداشت گل محمدي از باغ هاي كاشان جشن گل محمدي در نياسر آغاز شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
با شروع برداشت گل محمدي از گلستان هاي شهر سبز نياسر كاشان، گل كاران و گلابگيران شهرهاي نياسر، قمصر و برزك، آماده برگزاري آئين گلابگيري و دهمين جشن گل محمدي هستند.
دهمين جشن گل محمدي و آئين گلابگيران در تالار كلان باغ شهر نياسر كاشان برگزار شد وگل هاي سرخ محمدي چيده شده به صورت نمادين در ديگ هاي مخصوص ريخته و از آن گلاب ناب آتشين استحصال شد تا نوبرانه گلاب استحصالي به مشهد اردهال ارسال و با آن مضجع شريف و مطهر امامزاده سلطانعلي(ع) فرزند امام محمد باقر(ع) شست وشو و عطرافشاني و سپس به عتبات عاليات فرستاده شود.
شهردار نياسر در آئين دهمين جشن گل محمدي و آئين گلابگيران با اعلام اينكه، كلان باغ شهر نياسر همه ساله طلايه دار جشن گل محمدي در منطقه كاشان است، افزود: اين جشن از روز شنبه در شهر سبز نياسر آغاز شده و ادامه آن تا 15 خرداد در شهرهاي قمصر، برزك و جوشقان و كامو ادامه مي يابد.
حميد رضا صادقي گفت: برداشت گل محمدي همه ساله از اواسط ارديبهشت ماه آغاز و تا پايان خرداد ادامه مي يابد و همه ساله افزون بر 2 ميليون گردشگر از مزارع گل محمدي و مراسم زيباي گل چيني و توليد عطر و گلاب در نياسر ديدن مي كنند. وي سطح زير كشت گل محمدي در نياسر را حدود 800 هكتار اعلام كرد و اظهار داشت: به طور متوسط 10 هزار نفر روزكار اشتغال مستقيم و غيرمستقيم در زمينه گل و گلاب در اين شهر فعاليت دارند.
به گفته وي بيش از 30 كارگاه گلابگيري و 5 واحد صنعتي و نيمه صنعتي در شهر نياسر در امر گلابگيري و عرقيجات فعالند.
صادقي، بازار فروش و بازاريابي گلاب را در توسعه اين محصول در منطقه كاشان حائز اهميت دانست.
وي پيش بيني كرد گردشگراني كه امسال براي اين مراسم وارد نياسر شوند از مرز 5/2 ميليون نفر بگذرد.
شهردار نياسر، آمار گردشگران در روزهاي مياني هفته را حدود 30 هزار نفر اعلام كرد و بيان داشت: اين تعداد گردشگر طي دو روز تعطيل پايان هفته گذشته به 250 هزار نفر افزايش يافت.

 



مدير شركت ايران- مصر: ايران مي تواند جايگزين آمريكا براي ملت مصر باشد

محيي الدين الغندور تأكيد كرد كه همكاري ايران در زمينه هاي مختلف اقتصادي مي تواند براي مصر راهگشا باشد تا جايي كه ايران مي تواند گزينه جايگزين آمريكا براي ملت مصر باشد.
مدير عامل شركت سرمايه گذاري ايران- مصر در گفت وگو با فارس، با بيان اينكه دو ملت مسلمان ايران و مصر از پتانسيل بالايي براي همگرايي بيشتر و فعاليت اقتصادي برخوردارند گفت: جمهوري اسلامي ايران در بسياري از بخش هاي اقتصادي پيشرفت چشمگيري داشته است كه از قضا مصر نيازمند تكنولوژي هاي ايران است. نخست اينكه ايران از قدرت بالاي سرمايه گذاري برخوردار است و همان طور كه مي دانيد مصر در حال حاضر نياز زيادي به سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف دارد. با توجه به اينكه افكار عمومي مصر از هرگونه اقدام ايراني كه در اين راستا صورت مي گيرد استقبال مي كند، يك فرصت طلايي فراروي طرف ايراني قرار گرفته است كه شايسته استفاده و بهره برداري است.
الغندور افزود: شايد در ابتدا بتوان به فرصت سرمايه گذاري ايران در حوزه نفت و گاز مصر اشاره كنيم، زيرا صنعت نفت و گاز ايران پيشرفت بسيار خوبي دارد كه مي توان از اين تجربه در مصر استفاده كرد. صنعت پتروشيمي نيز يكي ديگر از حوزه هايي است كه امكان همكاري بين تهران و قاهره وجود دارد. با توجه به اينكه مصر از نعمت رودخانه هاي بسيار بزرگي برخوردار است، تجربه سدسازي ايران در بعد از انقلاب اسلامي مي تواند به ذخيره سازي آب و توليد انرژي درمصر كمك شاياني كند.
نماينده سابق پارلمان مصر اضافه كرد: هم اكنون مصر نيازمند احداث تأسيسات زيربنايي زيادي است و همه اين فعاليت هاي عمراني به سيمان نياز دارند و ايران مي تواند در زمينه احداث كارخانجات سيمان با مصر همكاري كند. علاوه بر آن ايران مي تواند نياز مصر را به فولاد مرتفع سازد.
وي تأكيد كرد: از زمان حسني مبارك طرح هايي براي احداث تأسيسات هسته اي صلح آميز به منظور توليد انرژي در مصر مطرح شده بود كه به علت سنگ اندازي هاي رژيم حاكم اين پروژه مسكوت مانده است، به نظر مي رسد كه تجربه ايران در اين زمينه مي تواند راهگشا باشد.
الغندور دربخش ديگري از اين گفت وگو تصريح كرد: كمتر از 10 درصد نياز مردم مصر به گندم در داخل كشور توليد و 90 درصد ديگر از آمريكا وارد مي شود و اين نكته همواره پاشنه آشيل قاهره در برابر زورگويي هاي واشنگتن بوده است بنابراين جمهوري اسلامي ايران كه در زمينه توليد گندم به خودكفايي رسيده و مازاد بر نياز داخلي خود را در انبارها نگهداري مي كند، مي تواند بخشي از نياز ملت مصر به گندم را برطرف سازد. اين كشور مي تواند گزينه جايگزين آمريكا براي ملت مصر باشد. مردم ما دوست دارند از تجربه ايران در اين زمينه استفاده كنند.

 



برگزاري جشنواره موسيقي نواحي ايران در كرمان

هفتمين جشنواره موسيقي نواحي ايران طي مراسمي با حضور معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در كرمان آغاز شد.
معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم گفت: داشته هاي ما در حوزه موسيقي نواحي است و بايد در اين راستا تلاش ويژه كرد.
«حميد شاه آبادي» با ابراز خرسندي از حركت كاروان موسيقي نواحي پس از يك دوره وقفه طولاني افزود: موسيقي مقامي و نواحي فرصتي براي بيان بي بديل پيامهاي منبعث از فرهنگ و سنت ايراني و اسلامي را فراهم مي كند.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: براي نخستين بار در بودجه اداره موسيقي اين وزارتخانه رديفي را اختصاص مي دهيم كه اجراي موسيقي مقامي در همه كشور آسانتر انجام شود.
وي اظهار اميدواري كرد: از اين پس در فاصله برگزاري جشنواره هاي موسيقي مقامي و نواحي شاهد اجراهاي صحنه اي گروههاي موسيقي نواحي در سراسر كشور باشيم.
همچنين در مراسم آغازين هفتمين جشنواره موسيقي نواحي ايران پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از سوي «امير احمدي» مشاور وزير قرائت شد.
دراين مراسم گروه دف نوازان «ارفع» به اجراي برنامه پرداختند. اين گروه كرماني كه متشكل از 80 نفر نوازنده است بزرگترين گروه دف نوازي كشور را تشكيل مي دهد.
اين گروه تاكنون در كشورهاي روسيه، مالزي، سنگاپور، امارات و تركيه اجراي برنامه داشته است.
گروه «سازينه» از ديگر گروههايي بود كه در آيين افتتاحيه به اجراي برنامه پرداخت.
هفتمين جشنواره موسيقي نواحي ايران تا 28 ارديبهشت ماه در سالن خانه شهر كرمان ادامه دارد.

 



كاروان پياده عاشقان امام (ره) از آذربايجان شرقي راه افتاد

تبريز- خبرنگار كيهان:
كاروان امام علي(ع) متشكل از 110 زائر مرقد مطهر امام خميني، از تبريز عازم تهران شد.
اين، هفدهمين كارواني است كه براي شركت در سالگرد ارتحال بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران، و با پاي پياده، عازم تهران مي شود.
اين كاروان به منظور شركت در مراسم بيست و يكمين سالگرد ارتحال امام خميني بعد از اقامه نماز جمعه با بدرقه امام جمعه تبريز، جمعي از مسئولان و نمازگزاران تبريزي از مصلاي امام خميني تبريزحركت خود را آغاز كرد.
110 زائر استان در قالب اين كاروان به منظور تجديد ميثاق با آرمان هاي امام و رهبر معظم انقلاب پس از طي 750 كيلومتر مسافت مصلاي تبريز تا حرم حضرت امام و پس از عبور 59 شهر و آبادي و عبور از استان هاي زنجان و قزوين وارد تهران مي شوند تا در مراسم سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي شركت كنند.

 



وزير علوم، تحقيقات و فناوري: دانشگاه ها بايد از نظر شكل ظاهر و محتوا اسلامي شوند

قزوين - خبرنگار كيهان:
وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: فعاليت شوراي تحول در رشته علوم انساني با نظر رهبر فرزانه انقلاب آغاز شده است كه در اوايل مهر امسال شاهد نتايج آن در دانشگاه ها خواهيم بود.
كامران دانشجو در اولين كنگره ملي دوسالانه دانشجويي با عنوان دانشگاه اسلامي با بررسي آرا و انديشه هاي حضرت امام خميني كه در قزوين برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: يكي از مهمترين دغدغه هاي رهبر فرزانه انقلاب اين است كه مقصد علوم اسلامي در كشور مشخص شود تا دانشگاه هاي اسلامي در كشور توسعه يابد.
وي با اشاره به بيانات امام خميني مبني بر اينكه «اگر دانشگاه اصلاح شود كشور اصلاح مي شود» و «دانشگاه مركز تحولات است»، گفت: دانشگاه ها بايد از نظر شكل ظاهر و محتوا اسلامي شوند و مناسبات درون و بيرون دانشگاه در راستاي اسلام باشد.
وي با بيان اينكه براي ايجاد دانشگاه اسلامي بايد در ابتدا وضعيت دانشگاه هاي اسلامي را مطلوب كرد تا به اهداف مربوطه برسيم، بيان كرد: بايد وضعيت موجود را براي رسيدن به وضعيت مطلوب ارزيابي و تدوين كرد و بعد با برنامه ريزي مناسب براي رسيدن به اهداف دانشگاه هاي اسلامي تلاش كرد.

 



رئيس شوراي اسلامي شهر تهران: معماري كنوني شهرها بيشتر براي خودروهاست نه انسان ها

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: امروزه متأسفانه معماري شهرهاي ما غالباً براي آرامش خودروها و نه انسان ها ساخته مي شود.
مهندس مهدي چمران در اختتاميه همايش ملي معماري و شهرسازي ايراني اسلامي افزود: امروز بجاي اين كه پياده روها عريض و طويل شوند، اتوبان ها عريض تر و طولاني تر مي شوند.
وي گفت: براي داشتن يك محيط خوب، مي بايست از معماري و شهرسازي شايسته برخوردار بود و «معماري ايراني- اسلامي»، يك معماري آرامش بخش، زيبا و قوي است كه بايستي به طور جدي مورد توجه و سرمايه گذاري قرار گيرد.
همايش ملي معماري و شهرسازي ايراني- اسلامي، به مدت دو روز در تبريز جريان داشت. براي اين سمينار 300 مقاله ارسال شده بود كه 170 اثر برگزيده، مورد بررسي قرار گرفت و از 2 جلد كتاب همايش نيز كه حاوي آثار منتخب بودند، رونمايي شد.

 



با حضور مديرعامل همايش منطقه اي خبرگزاري فارس در بناب برگزار شد

بناب-خبرنگاركيهان:
نخستين گردهمايي سرپرستان و نمايندگان خبرگزاري فارس استان هاي آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل در شهرستان بناب برگزار شد.
اين همايش با حضور مديرعامل خبرگزاري فارس، مسئولان شهرستان بناب نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار شهرستان برگزار شد.
مديرعامل خبرگزاري فارس در جريان بازديد از حوزه علميه حضرت ولي عصر(عج) شهرستان بناب و در جمع طلاب و روحانيان اين حوزه گفت: امروز 95 درصد اخبار منتشر شده دنيا در اختيار سه خبرگزاري آمريكايي و صهيونيستي قرار دارد و 5 درصد مابقي اخبار در اختيار ساير خبرگزاري هاست.
حميدرضا مقدم فر با بيان اينكه جنگ امروز جنگ آتش نيست، جنگ نرم است؛ تصريح كرد: اسلحه در اين جنگ رسانه است. لذا بايستي خود را به تكنولوژي روز آماده و تجهيز كنيم و با تقويت رسانه هاي داخلي به جنگ دشمنان برويم.

 



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: مراحل ساخت 15 داروي تخصصي جديد در كشور آغاز شد

دزفول- خبرنگاركيهان:
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از برنامه ريزي براي ساخت 15 داروي تخصصي جديد در كشور خبر داد و گفت: اين داروها اكنون مراحلي از ساخت را نيز طي كرده اند.
دكتر «مرضيه وحيد دستجردي» در جريان افتتاح پروژه هاي درماني دزفول به خبرنگار كيهان افزود: اين داروها شامل داروهاي ضدسرطان، آسم و درمان نازايي است.
وي گفت: يك هزار تخت تا پايان سال جاري به اورژانس بيمارستانهاي كشور افزوده مي شود.
دستجردي افزود: طبق برنامه ريزيهاي انجام شده، امسال يكصد مركز اورژانس بيمارستاني، در شهرهاي مختلف كشور احداث خواهد شد.
وي گفت: واقعي كردن تعرفه هاي پزشكي، فراهم كردن زمينه براي ماندگاري پزشكان در مناطق محروم و ارتقاي كيفي تخت هاي مربوط به بيماران صعب العلاج از جمله مهمترين برنامه ها و اولويت هاي اين وزارتخانه است.
دستجردي خاطرنشان كرد: امسال تلاش بيشتري براي اجراي طرح پزشك خانواده صورت مي گيرد و اين موضوع در استان هايي نظير خوزستان مورد توجه جدي قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ما، نخستين مركز سنگ شكن برون اندامي كشور در دزفول با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور در بيمارستان الغدير دزفول به بهره برداري رسيد.
رئيس دانشكده علوم پزشكي دزفول در اين آيين گفت: اين مركز با زيربناي 200 مترمربع احداث شده و تجهيزات آن از پيشرفته ترين نمونه دستگاههاي موجود در جهان است كه بدون نياز به عمل جراحي براي درمان بيماران داراي سنگ كليه به كار گرفته مي شود.
«عبدالرحيم صائمي» افزود: اين طرح با مشاركت بخش خصوصي و با اعتباري افزون بر هفت ميليارد ريال احداث و راه اندازي شده است.
دستگاهARM.Cاين بيمارستان كه با صرف 850 ميليون ريال اعتبار خريداري شده نيز با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مورد بهره برداري قرار گرفت.
دستگاه مزبور قادر است بدون نياز به جابجايي بيماران از اتاق عمل، عمليات گرافي عضو مورد نظر بيمار را انجام داده و در اختيار پزشك قرار دهد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همچنين از مراحل ساخت مركز طب هسته اي امام رضا(ع) و مركز تحقيقات و ناباروري و نازايي ام البنين كه تاكنون 80درصد پيشرفت فيزيكي داشته اند و نيز دستگاه جديد سي تي اسكن بيمارستان بزرگ دزفول كه 60 درصد مراحل نصب آن انجام گرفته، ديدن كرد.
در سفر وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همچنين كار ساخت دو مركز تخصصي پزشكي طي آيين هاي جداگانه در دزفول آغاز شد.
اين پروژه ها شامل مركز تصويري MRI كوثر در زميني به مساحت 400مترمربع با اعتباري افزون بر 17 ميليارد ريال و مركز راديوتراپي و شيمي درماني دزفول در زميني به مساحت دو هزارمترمربع با 30 ميليارد ريال اعتبار با مشاركت بخش خصوصي احداث مي شود.
همچنين بزرگترين مركز اورژانس بيمارستاني خوزستان با حضور دكتر «مرضيه وحيد دستجردي» در بيمارستان الغدير مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين پروژه كه داراي درمانگاه تخصصي، آزمايشگاه، راديولوژي و داروخانه است در زميني به مساحت دو هزارمترمربع با اعتباري افزون بر 15 ميليارد ريال احداث شده است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سفر به دزفول، با حضور در مزار شهداي اين شهر با آرمانهاي شهيدان دزفول تجديد ميثاق كرد.

 



با اهداي مدال هاي باارزش مسابقات جهاني
قهرمان خردسال قائم شهري كوچكترين خير مدرسه ساز كشور لقب گرفت

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
قهرمان خردسال قائم شهري با اهداي مدال هاي خود به امر مدرسه سازي لقب كوچكترين خير مدرسه ساز كشور را به خود اختصاص داد.
«آرين غلامي» نوجوان 10 ساله قائم شهري كه در كلاس چهارم دبستان قائم مشغول به تحصيل مي باشد در آيين تجليل از خيران مدرسه ساز استان مازندران كه در ساري برگزار شد مدال هاي كلاوكاپ هاي قهرماني جهان را براي كمك به امر مدرسه سازي تقديم آموزش و پرورش قائم شهر كرد.
اين قهرمان خردسال با اين حركت ارزشي خود به توصيه هاي پدربزرگ و پدر خويش كه از خيران مدرسه ساز بودند، جامه عمل پوشاند.
گفتني است؛ آرين غلامي در سن 6 سالگي بالاترين رتينگ جهاني را در مسابقات اپن بين المللي شطرنج در اروميه كسب كرده بود و در سن 8 سالگي نيز به عنوان عضو تيم ملي شطرنج زير 8 سال جمهوري اسلامي در كشور تركيه مقام نخست را در اين مسابقات كسب كرد.
وي همچنين در سن زير 9 سالگي در مسابقات دانش آموزان مدارس جهان به مقام برتر دست يافت و عنوان جوان ترين استاد فيده تاريخ شطرنج ايران را به خود اختصاص داد.

 



معاون رئيس جمهور در جشنواره عسل خوانسار:
بسياري از سرمايه گذاران خارجي مايل به فعاليت اقتصادي در ايران هستند

خوانسار- خبرنگار كيهان:
نخستين همايش تجليل از خيرين و دومين جشنواره عسل در خوانسار برگزار شد.
اين جشنواره با حضور معاون نظارت و راهبردي رئيس جمهور و استاندار اصفهان و معاونان و مديران كل استان آغاز و معاون رئيس جمهور، استاندار، فرماندار خوانسار و دكتر ميراب زاده از اساتيد دانشگاه و رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان در آن به ايراد سخنراني پرداختند.
در جشنواره عسل خوانسار همچنين از خيرين اين شهر نيز تجليل و به تعدادي از خيرين كه در سالهاي اخير با اقدامات خيرخواهانه خود موجب پيشرفت و توسعه شهرستان در زمينه هاي مختلف شده بودند لوح تقدير اعطا شد.
ابراهيم عزيزي معاون نظارت و راهبردي رئيس جمهوري در اين جشنواره گفت: هر كس نام خوانسار را مي شنود ياد فقاهت، تلاش، ايمان، نور رحمت و بركت مي افتد و به يقين عسل نيز كه از محصولات اصلي خوانسار است شفا و رحمت و بركت خداوند در آن نهفته است.
وي افزود: در حال حاضر وضعيت اقتصادي كشور رو به بهبودي است و مسير پيشرفت را طي مي كند به همين منظور دولت و مجلس بايد همسو با يكديگر براي افزايش توليد داخلي، افزايش فرصت هاي شغلي و اشتغال تلاش كنند.
وي با بيان اينكه واگذاري امور به مردم و بخش خصوصي راهگشاي بسياري از مشكلات و تسهيل در جهت رفع آنها است، تصريح كرد: بسياري از سرمايه گذاران خارجي علاقه مند به سرمايه گذاري در ايران هستند و ايران را كشوري مطلوب براي سرمايه گذاري مي دانند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه ميزان سرمايه گذاري خارجي در ايران در سال هاي گذشته رشد قابل توجهي داشته است، پيش بيني شده در سال جاري 30 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري خارجي در بخش هاي مختلف در ايران انجام شود.
عزيزي با بيان اينكه عمر پروژه هاي عمراني در سال هاي اخير نسبت به گذشته كاهش يافته است، اظهار داشت: دستگاه هاي دولتي براي برون رفت از اين موضوع و تكميل طرح هاي نيمه تمام خود بايد آنها را در صورت امكان به بخش خصوصي واگذار كنند و خود اقدامات نظارتي بر اجراي طرح ها را برعهده بگيرند بدين ترتيب كارهاي پيش روي خود را نيز در زمان پيش بيني شده انجام مي دهند.
وي تاكيد كرد: كاهش هزينه هاي جاري دستگاه ها، ارتقاي كيفيت پروژه ها و نيز افزايش سرعت ارائه خدمات به مردم بايد سرلوحه تمام دستگاه هاي اجرايي باشد.
معاون رئيس جمهور بيان داشت: همه تلاش ما اين است تا با افزايش رشد اقتصادي فاصله هاي طبقات اجتماعي كشور را كاهش دهيم.
وي تصريح كرد: رسيدن به نرخ بيكاري هفت درصدي و رشد اقتصادي هشت درصد از اولويت هاي دولت است. عزيزي خاطرنشان كرد: هم اكنون حدود 15 هزار ميليارد تومان در صندوق عدالت توسعه اعتبار وجود دارد. در اين جشنواره بيش از 700 نفر از اساتيد دانشگاه و مقامات استاني و كشوري حضور داشته و عرضه مستقيم عسل در منطقه گردشگري گلستانكوه در 50 غرفه توسط توليد كنندگان خوانساري انجام شد.

 



اخبار ادبي و هنري

اعتراض به تلاش جشنواره كن براي مصادره انقلاب مصر
يك هنرمند مصري در ادامه انتقادها به تلاش جشنواره كن براي مصادره انقلاب مصر با صدور بيانيه اي برخي مدعوين به اين جشنواره را از چهره هاي نظام مبارك دانست و از حضور در اين جشنواره انصراف داد.
به گزارش فارس، به نقل از پايگاه خبري العربيه، عمرو واكد از هنرمندان مصري كه از فعالان انقلاب اخير مصر نيز بوده است در بيانيه اي از حضور در مراسم «روز مصر» جشنواره كن انصراف داد.
وي در بيانيه خود با اشاره به برخي مدعوين به اين مراسم آورده است: برخي مدعوين به اين جشنواره از چهره هاي نظام مبارك هستند و اين مراسم را سياسي كرده كه ديگر قابل پشتيباني نيست.
اين هنرمند مصري افزوده است:من دليلي نمي يابم كه من را قانع كند تا بگويم فيلم «18روز» كه قرار است در اين روز به عنوان اولين فيلم از انقلاب مصر به نمايش درآيد، نماينده انقلاب باشد.
وي تأكيد كرده است: بايد جشنواره كن صبر كند تا باقي فيلم هايي را كه به صورت مستقل درباره انقلاب مصر در حال ساخت است، در سال آينده در مسابقه رسمي خود ببيند نه آن كه فيلمي را كه در سايه مسايل سياسي توليد شده و داراي غلط هاي بسياري است، در جشني كه براي اولين بار برگزار مي شود، شركت دهد.
ضرغامي : صدا و سيما كوتاهي رسانه هاي غربي
در قبال منطقه را جبران مي كند
رئيس رسانه ملي گفت: صدا و سيما كوتاهي رسانه هاي غربي در پوشش اخبار منطقه را جبران مي كند.
عزت الله ضرغامي در پيامي به چهاردهمين گردهمايي پرسشگران افزود: با بيداري و خيزش ملت هاي مسلمان منطقه عليه حكومت هاي جور، فرصت تازه اي فراهم شد تا صدا و به ويژه سيماي جمهوري اسلامي ايران در انعكاس واقعيات جاري، توانمندي خود را به اثبات رساند و تعلل معني دار رسانه هاي بين المللي در امر خبررساني را جبران كند.
ضرغامي ادامه داد: رسانه ملي با درك موقعيت مخاطبان خود در داخل و خارج كشور، بيش از گذشته، نياز به آگاهي از رفتار و ديدگاه هاي آنان نسبت به برنامه هاي شبكه هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران دارد و شرايط جديد، موجب شده تا در خصوص شناخت مخاطبان منطقه اي و فرامرزي خود قدم هاي جدي بردارد.
برخورد با تهيه كنندگاني كه بدون مجوز فيلم مي سازند
شوراي توليد اتحاديه تهيه كنندگان سينماي ايران جهت سامان بخشيدن به وضعيت تهيه و توليد در سينماي ايران و پرداخت تسهيلات، پيشنهاداتي را به مديرعامل بنياد فارابي ارايه داد. همچنين در جلسه شوراي توليد اين اتحاديه مقرر شد تا با تهيه كنندگاني كه بدون مجوز فيلم مي سازند، برخورد صورت گيرد.
پوران درخشنده سخنگوي شوراي توليد اتحاديه تهيه كنندگان سينماي ايران در گفت وگو با فارس گفت: متأسفانه برخي از تهيه كنندگان بدون دريافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اقدام به ساخت آثار سينمايي كرده و پس از ساخت اثر اقدام به دريافت پروانه ساخت و سپس نمايش مي كنند. در جلسه شوراي توليد مقرر شد تا با اين تهيه كنندگان به شدت برخورد شود تا همه موظف به رعايت قانون باشند. اتحاديه تهيه كنندگان سينماي ايران از اين تهيه كنندگان هيچ حمايتي نخواهد كرد.
افزايش 10 درصدي بازديد از نمايشگاه كتاب تهران
مدير اجرايي نمايشگاه بين المللي كتاب تهران گفت: در مدت برپايي نمايشگاه روزانه حدود 500 هزار نفر از اين نمايشگاه ديدن كردند.
مجيد قبادي در مصاحبه با واحد مركزي خبر با اشاره به استقبال گسترده مردم از اين نمايشگاه افزود: آمارهاي اوليه نشان مي دهد كه ميزان بازديدكنندگان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزايش داشته است.
وي درباره آمار فروش هم اضافه كرد: بررسي دستگاه هاي كارت خوان از فروش روزانه 5/2 ميليون تومان خبر مي دهد.
قبادي گفت: ميزان فروش سال گذشته 150 ميليارد تومان بود كه اين مقدار قطعاً در اين دوره نمايشگاه افزايش 10 درصدي خواهد داشت.
مديران بسيج هنرمندان گردهم مي آيند
جانشين سازمان بسيج هنرمندان از اجراي همايش مديران استاني اين سازمان با حضور بيش از 300 مدير اين سازمان از 31 استان در رامسر خبر داد. حسين حسين نژاد گفت: مديران حوزه هاي هشت گانه كاري بسيج هنرمندان در كنار مديران و مسئولان ستادي اين نهاد روزهاي يكشنبه و دوشنبه با حضور در رامسر، نخستين همايش سراسري مديران سازمان بسيج هنرمندان را برگزار خواهد كرد.
وي در خصوص برنامه هاي عمومي اين همايش گفت: بررسي برنامه هاي سال 90 بسيج هنرمندان، نقد و بررسي برنامه هاي اجرا شده در سال هاي گذشته به ويژه برنامه هاي سال 1389 و ارائه راهكارهاي عملياتي براي اجراي بهتر برنامه هاي آتي، از برنامه هاي اين همايش خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14