(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 اردیبهشت 1390- شماره 19928

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فاضل موسوي: شكايت نمايندگان مجلس از دولت به كميسيون اصل 90 ارجاع شد
وزير كشور: تقويم زماني انتخابات مجلس ماه آينده اعلام مي شود
شهاب الدين صدر: بازتعريف جريان اصولگرايي نيازمند مرزبندي با جريان انحرافي است
لاريجاني : دخالت نيروهاي بيگانه عامل بي ثباتي در عراق است
منوچهر متكي : نقش الهام بخش انقلاب اسلامي ملت هاي منطقه را بيدار كرد
سعيد جليلي : قيام در اردوگاه هاي فلسطيني آغازي براي اخراج اشغالگران است
نوري المالكي خواستار شد افزايش همكاري نظامي بغداد با تهران
يك نماينده مجلس : ملت هاي منطقه حكومتي مانند جمهوري اسلامي ايران مي خواهند
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم: وزن كشي دشمن در دانشگاه ناكام ماند
حجت الاسلام پناهيان: قرارگاه عماركاركرد حزبي ندارد



فاضل موسوي: شكايت نمايندگان مجلس از دولت به كميسيون اصل 90 ارجاع شد

يك عضو كميسيون اصل 90 مجلس از شكايت تعدادي نمايندگان مجلس از دولت به دليل استنكاف از قوانين خبر داد و گفت اين شكايت به كميسيون اصل 90 ارجاع شده است.
سيد فاضل موسوي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: تعدادي از نمايندگان مجلس از دولت به دليل استنكاف هايي كه از قانون اساسي داشته است، شكايت كرده اند.
وي در اين رابطه افزود: در تاريخ نهم اسفند سال گذشته تعدادي از نمايندگان با استناد به ماده 233 آئين نامه داخلي مجلس شكايتي را از دولت به دليل تخلفات دولت به هيئت رئيسه ارائه دادند كه حدود 10 ارديبهشت ماه اين شكايت از طريق هيئت رئيسه به كميسيون اصل نود مجلس ارجاع شد و كميسيون اصل نود هم موظف است كه حداكثر ظرف مدت 10 روز وارد بودن شكايت و يا وارد نبودن شكايت را طي نامه اي به هيئت رئيسه اعلام كند.
براساس ماده 233 آئين نامه داخلي مجلس هرگاه حداقل 10 نفر از نمايندگان و يا هر كدام از كميسيون ها عدم رعايت شئونات و نقض يا استنكاف از اجراي قانون يا اجراي ناقص قانون توسط رئيس جمهور يا وزير و يا مسئولين دستگاه هاي زيرمجموعه آنان را اعلام كنند، موضوع بلافاصله از طريق هيئت رئيسه جهت رسيدگي به كميسيون ذي ربط ارجاع مي شود.
كميسيون حداكثر ظرف مدت 10 روز موضوع را رسيدگي و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صريح، گزارش خود را از طريق هيئت رئيسه به مجلس ارائه مي دهد.
چنانچه نظر مجلس بر تأييد گزارش باشد، موضوع جهت رسيدگي به قوه قضائيه و ساير مراجع ذي صلاح ارسال مي شود تا خارج از نوبت و بدون تشريفات دادرسي آن را رسيدگي كنند.
در صورتي كه مجلس در مورد رئيس جمهور يا هر يك از وزيران سه نوبت راي به وارد بودن گزارش بدهد، طرح استيضاح در صورت رعايت مفاد اصل هشتاد و نهم (89) قانون اساسي در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت.
موسوي در ادامه اين گفت وگو گفت كه مهلت تعيين شده براي بررسي شكايت در واقع 10 روز كاري است و از آنجا كه مجلس هم اكنون در تعطيلي به سر مي برد، مهلت براي بررسي اين شكايت باقي مانده است.
وي همچنين اظهار داشت كه حدود 12نفر از نمايندگان نامه شكايت از دولت را امضا كردند.
اين نماينده مجلس افزود: در اين شكايت به طور مستدل حدود 50 مورد از تخلفات دولت در چندين محور ذكر شده است.
همچنين سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد كه اين كميسيون شكايت جمعي از نمايندگان مجلس از يكي از اعضاي دولت را كه در هفته گذشته به كميسيون اصل 90 ارائه شده بررسي مي كند.
حجت الاسلام حسين اسلامي در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد: موضوع اين شكايت مربوط به حيف و ميل بيت المال و مباحث امنيتي در كشور است.
وي همچنين گفت كه كميسيون اصل 90 مجلس در حال جمع آوري مستندات در اين رابطه است.

 



وزير كشور: تقويم زماني انتخابات مجلس ماه آينده اعلام مي شود

وزير كشور از اعلام تقويم زماني مربوط به ثبت نام داوطلبان مجلس نهم و امور مربوط به اين انتخابات در ماه آينده خبر داد.
مصطفي محمدنجار كه ديروز در حاشيه جلسه هيئت وزيران با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس نهم در دوازدهم اسفندماه سال جاري اظهار داشت: از ماه آينده تقويم مراحل ثبت نام و امور مربوط به انتخابات منتشر و معلوم مي شود كه برنامه به چه شكلي است.
وزير كشور همچنين از تدوين لايحه جامع انتخابات در دولت خبر داد و گفت: تمامي افتراقات و نقاط اشتراك با قوانين و طرح هاي ديگر را در اين لايحه جامع ديده ايم و مراحل بررسي آن در دولت در حال انجام است.
فرمان آغاز
فرآيند انتخابات مجلس
در سوم خرداد صادر مي شود
در همين حال، صولت مرتضوي رئيس شوراي اطلاع رساني وزارت كشور درخصوص تقويم برگزاري انتخابات مجلس نهم به فارس گفت: انتخابات مجلس نهم در فرآيندي زمان بندي شده برگزار مي شود و وزير كشور روز سوم خرداد فرمان آغاز مراحل اجرايي آن را صادر خواهد كرد.
وي افزود: متعاقب صدور فرمان وزير كشور، اطلاعيه شماره يك ستاد انتخابات كشور درخصوص «تاريخ برگزاري انتخابات، تاريخ ثبت نام و شرايط كانديداها و تاريخ استعفاها و مشمولان استعفا» منتشر مي شود.
معاون سياسي وزير كشور در پايان با تاكيد بر اينكه اطلاع رساني درباره انتخابات بايد به موقع باشد، متذكر شد: انتخابات براساس جدول زماني تهيه شده برگزار مي شود و پس از صدور فرمان آغاز انتخابات توسط وزير كشور و ابلاغ آن به متوليان امر، درباره مراحل اجرايي انتخابات مجلس نهم اطلاع رساني خواهد شد.
همچنين مهدي محمدي فر معاون پارلماني وزيركشور درباره جزئيات مراحل برگزاري انتخابات مجلس نهم گفت: وزارت كشور براي برگزاري انتخابات به شكل رايانه اي اقدامات علمي، فني و سيستمي را انجام داده، اما بايد مكانيزم هاي تعريف شده به تأييد شوراي نگهبان قانون اساسي برسد.
وي تصريح كرد كه زمان رايانه اي كردن مراحل انتخابات مشخص نيست و شايد اين كار، هنگام برگزاري انتخابات ديگري انجام شود.
معاون پارلماني وزير كشور در گفت وگوي خود با پايگاه اطلاع رساني خانه ملت براساس تقويم زماني انتخابات دوره نهم مجلس اعلام كرد: آن دسته از كارمندان دولت كه قصد نامزدي در انتخابات را دارند، بايد اوايل تيرماه از سمت خود استعفا دهند و تقريبا 45 روز قبل از 12 اسفندماه نيز، از كانديداها ثبت نام به عمل خواهد آمد.

 



شهاب الدين صدر: بازتعريف جريان اصولگرايي نيازمند مرزبندي با جريان انحرافي است

نايب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي از موارد بازتعريف اصولگرايان را مرزبندي با افراد فتنه گر سال 88 و جريان انحرافي دانست.
شهاب الدين صدر تصريح كرد: از موارد بازتعريف اصولگرايان مرزبندي با افراد فتنه گر سال 88 و جريان انحرافي است كه در چند ماهه گذشته در كشور نمايان شدند و مردم ابعاد آن را بيش از گذشته درك كرده اند لذا در تفكر اصولگرايي مرزبندي جديدي نياز است.
صدر در گفت وگو با فارس، بيان داشت: در بازتعريف جريان اصولگرايي لازم است ضمن اينكه دايره اصولگرايي در چارچوب مباني انقلاب گسترش مي يابد، مرزبندي روشني با فتنه گران و جريان انحرافي ايجاد شود.
عضو كميسيون بهداشت مجلس عنوان كرد: جريان اصولگرايي ضمن مرزبندي جديد خود با جريان انحرافي با حمايت قاطع مردم در آينده كشور نيز نقش آفرين خواهد بود و تمام اين اقدامات مبتني بر شاخص هاي مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب است.
وي با اشاره به اينكه اقدامات جريان انحرافي در چند هفته اخير شكل گيري يك توطئه عليه نظام است، تصريح كرد: اين جريان با باورهاي ديني مردم مقابله مي كند و اعتقادات آنها را كه براساس عقل، بينش و حكمت است، به سمت مسائل موهن و بي پايه سوق مي دهد.
وي اظهار داشت: يكي از مسائل مهم امسال انتخابات مجلس شوراي اسلامي است كه قاعدتا يكي از اهداف جريان انحرافي در اختيار گرفتن مجلس نهم و ماندن در قدرت است تا از اين طريق در تصميمات آينده كشور دخالت كند لذا انتخابات مجلس و رياست جمهوري بسيار مهم است.

 



لاريجاني : دخالت نيروهاي بيگانه عامل بي ثباتي در عراق است

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با سيد عمار حكيم رئيس مجلس اعلاء عراق، گفت: مردم و مسئولين جمهوري اسلامي ايران همواره بر لزوم ارتباط وسيع تر و حل مشكلات اقتصادي و رفع موانع ثبات سياسي عراق اهتمام دارند.
علي لاريجاني ديروز در ديدار با سيد عمار حكيم با اشاره به پيوندهاي ديرينه تاريخي و فرهنگي دو كشور، درعين حال دخالت نيروهاي بيگانه در عراق را موجب بي ثباتي آن كشور دانست و افزود: گروههاي سياسي عراق بايد با حفظ وحدت و پرهيز از تنش كشور عراق را براي رسيدن به آرامش پايدار كمك كنند.
لاريجاني در ادامه جمهوري اسلامي ايران و عراق را به عنوان دو كشور مهم منطقه ذكر و تصريح كرد: همكاري هاي پارلماني دو كشور در حل پاره اي از مشكلات و موانع موجود در مسير توسعه مناسبات دوستانه في مابين نقش بسزايي خواهد داشت.
در ادامه اين ديدار سيدعمار حكيم رييس مجلس اعلاء عراق، جمهوري اسلامي ايران را كشوري با اهميت در منطقه و جهان خواند و گفت: براي برقراري صلح و آرامش در منطقه خاورميانه حضور فعال جمهوري اسلامي ايران ضرورت دارد .
وي رويكرد مسئولان كشور عراق را گسترش همه جانبه مراودات با جمهوري اسلامي ايران دانست.
عمار حكيم در پايان با تاكيد بر توسعه و تقويت ارتباطات پارلماني دو كشور گفت: مجلس اعلاء عراق از هرگونه اقدامي در جهت تعميق و گسترش ارتباطات فيمابين عراق و ايران در عرصه هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي استقبال مي كند.
آيت الله سبحاني: علوم انساني بايد اسلامي شود
آيت الله سبحاني در ديدار با علي لاريجاني گفت: علوم امروزه از مباني غربي است و بايد اسلامي شود.
وي در ديدار با رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: توسعه علوم ديني از بركات انقلاب اسلامي است و تلاش هاي خوبي هم كه در اين زمينه صورت گرفته است به بركت همين انقلاب است.
سبحاني گفت: علوم انساني بايد اسلامي شود و علوم امروزه از مباني غربي است و بايد مباني علوم انساني از منابع اسلامي استخراج شود.
وي خطاب به لاريجاني اذعان داشت: هر شب دو ساعت براي مطالعه وقت و آثار قلمي ماندگاري از خود به يادگار بگذاريد.
اين مرجع تقليد افزود: در موسسه امام صادق(ع) حدود 220 دانشجو در مقاطع كارداني تا كارشناسي ارشد و 10 نفر در مقطع دكترا مشغول به تحصيل اند.
لاريجاني نيز در اين ديدار با بيان اين كه اين موسسه به صورت مستقل در امر علم كلام كار مي كند؛ افزود: اقدامات ارزنده اين موسسه براي شما باقيات الصالحات است.
براساس اين گزارش، در پايان اين ديدار آيت الله العظمي سبحاني كتاب سيماي فرزانگان را به لاريجاني اهدا كرد.
علي لاريجاني همچنين با آيت الله مصباح يزدي ديدار داشت، در اين ديدار هم چنين آيت الله مصباح يزدي درباره بودجه و توسعه عمراني موسسه پژوهشي امام خميني(ره) در سال 90 و مسائل و مشكلات اين موسسه توضيحاتي را ارائه كرد.
پس از توضيحات رئيس موسسه امام خميني، رئيس مجلس شوراي اسلامي در سخناني، گفت: موسسه امام خميني(ره) جريان فكري جديدي را مخصوصا در بخش حوزه بوجود آورد و شاگردان بنامي را تربيت كرد كه مي توانند در تحول فكري جامعه مثمر ثمر باشند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با آيت الله شبيري زنجاني نيز ديدار و گفت وگو كرد.

 



منوچهر متكي : نقش الهام بخش انقلاب اسلامي ملت هاي منطقه را بيدار كرد

وزير خارجه سابق كشورمان خيزش كشورهاي عربي عليه حكام مستبد را بيداري اسلامي توصيف كرد و گفت: بستر و غلبه اين جريانها از بحرين تا ليبي اسلام است و نقش الهام بخش انقلاب اسلامي در آن ديده مي شود.
منوچهر متكي افزود: برخي ها عنوان كردند كه آمريكايي ها اين قيام ها را طراحي كردند، اما اين چنين نبود. آمريكايي ها نمي خواستند كه چينشي كه به نفع آنهاست، را به هم بزنند.
متكي اضافه كرد: در 4 ماه گذشته اين قيامها روز به روز منظم تر و مطالبات مردم مشخص تر و منسجم تر و البته دشمن عصباني تر شده است.
وزير خارجه سابق در خصوص تعامل غرب با اين قيامها و انقلابها نيز با بيان اينكه بهت غرب را مي توان به خوبي فهميد، اظهار داشت: اتخاذ مواضع گوناگون و بعضا متضاد، گوياي اين است كه صورت مسئله را نفهميده و جدي نگرفته اند البته حكومت هاي اين كشورها نيز در آغاز راه اين قيامها را جدي نگرفته بودند.
متكي به مواضع كلينتون، اوباما و رابرت گيتس اشاره كرد و افزود: با نگاهي به اين مواضع مي توان متوجه شد كه آنها صورت مسئله را متوجه نشدند و علاوه بر آن نمي دانند كه با اين پديده چگونه برخورد كنند؛ اگرچه در حال حاضر تمام توان خود را بسيج كردند.
وي در ادامه سخنانش با ذكر اين نكته كه آنها نمي دانند با ايران در اين ماجرا چگونه برخورد كنند، گفت: در روزهاي نخست مولن، كلينتون و گيتس عنوان مي كردند كه ما اين تحولات را بررسي كرديم و رد پايي از دخالت ايران وجود ندارد زيرا آنها نمي خواستند اين تداعي به وجود بيايد كه اين حركات رنگ و بوي انقلاب اسلامي دارد اما نهضت كه جلوتر رفت شاهد نماز جماعت ها و شعارها بودند و شعاري در تمام حوزه هاي عربي جاي خود را باز كرد و آن اين بود «الشعب يريد اسقاط النظام».
وزير پيشين امور خارجه با بيان اينكه قيام هاي كنوني منطقه در حال حاضر به اهداف اوليه خود رسيده يكي از اين اهداف را پي بردن ملتهاي منطقه به قدرت خود عنوان كرد و گفت: در اين كشورها كسي قبلا جرات كمترين حركتي را نداشت و بر اين جوامع، خاكستر مرگ ريخته بودند و مردم در درون ناراحت بودند اما جرات اعتراض نداشتند.
وي دستيابي دولتهاي اين منطقه به اين حقيقت كه پوشالي هستند را از ديگر اهدافي خواند كه اين قيامها به آن رسيده و افزود: علاوه بر اين اگر فردا قيامها پايان يابد و دولتهاي باقي مانده سر جايشان بمانند كه البته نمي شود، به اين نكته پي برده اند كه ديگر مثل گذشته نمي توانند حكمراني كرده و از گرده مردم سواري بگيرند.
متكي با اشاره به نقش كليدي و الهام بخشي انقلاب اسلامي در ايجاد اين تحولات خاطرنشان كرد: اين در حالي بود كه مردم و دولت ايران كمترين دخالت اجرايي و عملياتي نداشتند.
وزير خارجه پيشين در ادامه سخنانش اظهار داشت: مطالبات اين قيامها در سه حوزه ملي، منطقه اي و بين المللي تعريف مي شود. در حوزه ملي مردم به سبك حكمراني حكمرانانشان و نوع مناسبات بين حكمرانان و مردم معترضند. در حوزه منطقه اي به سياست هاي دولت هايشان در روابط منطقه اي و از همه مهمتر تسليم پذيري در قبال رژيم صهيونيستي اعتراض دارند و در حوزه بين المللي خواستار تغيير مناسبات كشورهايشان با غرب و مشخصا اروپا و آمريكا هستند.
متكي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا فقدان يكپارچگي بين مسلمانان منطقه و نبودن رهبري مدبر موج پيروزي منطقه را كمرنگ نمي كند؟ اظهار داشت: نبود يكپارچگي يك نقص بوده كه البته تا حد زيادي برطرف شده. شما هيچ وقت نمي توانستيد مردم يمن را يكپارچه ببينيد و معترضان در بحرين نيز هيچ وقت اينگونه به يكديگر پيوسته نبودند اما به صورت نسبي الان وضعيت بهتر از گذشته است.
وي با بيان اينكه مردم اين كشورها درصددند از عقل جمعي و نگاههاي مشورتي استفاده كنند، پيشنهاد داد كه در حال حاضر كه يك رهبر كاريزماتيك براي اين قيامها وجود ندارد، انقلاب اسلامي دين خود را ادا كند و مجموعه مراحلي كه از پيروزي انقلاب تاكنون طي شد در قالب يك مانيفست تعريف و در اختيار ملتهاي منطقه قرار داده شود.
متكي در پايان در پاسخ به سؤالي در خصوص اميد بستن به اخوان المسلمين به عنوان شاخه اي از وهابيت، اظهار داشت: اخواني ها از وهابيون متفاوت هستند. اربكان و اردوغان هر دو اخواني هستند و حماس نيز شاگردان مكتب اخوان بودند.
وي در خصوص نحوه تعامل با اين قيامها كه اكثريت آنها اهل سنت هستند، بر مشتركات تاكيدكرد.
متكي در اين زمينه به جنگ 22 روزه غزه اشاره كرد كه عده اي به ايران به دليل شيعه بودن نگاه خاصي داشتند و افزود: زماني كه پيام رهبر معظم انقلاب را در حمايت از غزه شنيدند، رهبر اخوان المسلمين عنوان كرد؛ «حبيب ما امام خامنه اي». علاوه بر آن زماني كه مقام معظم رهبري در خطبه هاي نماز جمعه مواضعشان را بيان كردند، در درون اخوان تاثيرات مثبتي را برجاي گذاشت.

 



سعيد جليلي : قيام در اردوگاه هاي فلسطيني آغازي براي اخراج اشغالگران است

دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به كشتار اخير توسط صهيونيست ها قيام در اردوگاه هاي فلسطيني را آغازي براي بازگشت مردم فلسطين و اخراج اشغالگران دانست.
دكتر سعيد جليلي در ديدار با فهمي هويدي انديشمند برجسته مصري و دكتر حسن نافعه، قيام در اردوگاه هاي فلسطيني را آغازي براي بازگشت مردم فلسطين و اخراج اشغالگران دانست.
جليلي گفت: حركت ديروز مردم فلسطين گام دوم بيداري اسلامي عليه استبداد جهاني بود و مردم فلسطين با به لرزه درآوردن مرزهاي سرزمين هاي اشغالي نشان دادند رژيم صهيونيستي ببر كاغذي است و نمي تواند در برابر اراده ملت فلسطين مقاومت كند. نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي اشاره كرد آمريكا و ساير پشتيبانان رژيم صهيونيستي درجنايات اين رژيم شريك هستند و بايد پاسخگوي جامعه جهاني باشند.
در اين ديدار فهمي هويدي حمايت از فلسطين و مخالفت با سياست هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي را از آرمانها و مطالبات مردم مصر دانست.

 



نوري المالكي خواستار شد افزايش همكاري نظامي بغداد با تهران

نخست وزير عراق با اشاره به اينكه ايران و عراق دو كشور محوري منطقه هستند بر لزوم همكاري دو كشور در حوزه هاي نظامي و امنيتي براي ثبات و امنيت منطقه تاكيد كرد.
نوري المالكي در گفت وگو با مهر در خصوص روند مناسبات و همكاري هاي تهران و بغداد تصريح كرد: آنچه كه در رابطه با ايران و عراق مطرح است مجموعه اي از روابط تاريخي است كه ابعاد مختلف ديني و تاريخي و سياسي و اقتصادي و فرهنگي دارد.
نخست وزير عراق يادآور شد: همچنين منافع مشترك و چالش هاي مشترك بين دو كشور وجود دارد كه ممكن است بر روابط دوجانبه تاثير بگذارد.
وي اظهار داشت: روند تحولات به ما هشدار مي دهد كه ما بايد بيشتر روابطمان را توسعه دهيم.
نخست وزير عراق تاكيد كرد: اين توسعه همكاري ها مي تواند در زمينه هاي نظامي، سياسي و اقتصادي باشد. دو كشور آمادگي دارند همكاريهاي خود را در اين زمينه ها گسترش دهند.
مالكي ادامه داد: ايران و عراق دو كشور محوري منطقه هستند كه داراي تاريخ و تمدن ديرينه اند و امكانات مادي خوبي براي ايفاي نقش در منطقه در اختيار دارند.
نخست وزير عراق تصريح كرد: همكاري دو كشور مي تواند به استقرار امنيت و ثبات در منطقه كمك كند. من مطمئن هستم يك اراده سياسي ميان رهبران ايران و عراق براي گسترش روابط وجود دارد.
وي در خصوص افزايش همكاري هاي نظامي و امنيتي تهران و بغداد نيز بيان داشت: همكاري امنيتي و سياسي بين ايران و عراق ضروري است و بايد وجود داشته باشد و در آينده قطعا در اين زمينه ها همكاري هاي بيشتري را شاهد خواهيم بود و بايد بررسي كرد كه دو كشور چگونه مي توانند در اين زمينه ها با يكديگر و ديگر كشورهاي منطقه همكاري كنند.

 



يك نماينده مجلس : ملت هاي منطقه حكومتي مانند جمهوري اسلامي ايران مي خواهند

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: كشورهاي منطقه راه نجات خود را داشتن حكومتي مانند جمهوري اسلامي ايران مي دانند.
اسدالله بادامچيان نماينده مجلس شوراي اسلامي كه در گردهمايي اصناف و بازاريان در مسجد امام خميني(ره) بازار تهران سخن مي گفت با اشاره به بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه گفت: حركتي كه اكنون در غرب شروع شده است، يك حركت فرهنگي، سياسي و اجتماعي است. غرب با حمايت آمريكا و با يك حركت مرموزانه مي خواهد حكومت هايي كه خود بر سر كار گذارده اند را سرنگون كند و به جاي آنها افراد ديگري با همان خط مشي فكري را بگذارند، حتي در اينجا از شعارهاي مدرن خود مانند حقو ق بشر و... نيز عقب نشيني مي كنند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب كه فرمودند تحولات تا قلب اروپا پيش خواهد رفت، افزود: ديگر دوران سلطه گري غرب كه برخاسته از يك مكتب ليبراليسم و كاپيتاليسم است، گذشته و اين طرز تفكر در پايان راه است كه اين فرصتي براي مكاتب اسلامي است كه با نفوذ در مردم كشورهاي غربي اجازه ظهور تفكرات شيطاني و انحرافي را ندهند.
بادامچيان تاكيد كرد كه حركت در كشورهاي منطقه به گونه اي است كه به سوي اسلامي شدن گام برمي دارند و بايد گفت كه اين تحولات دقيقا از روي حركت انقلابي كشور اسلامي ما الگوبرداري شده است.
وي با بيان اينكه خيزش بيداري اسلامي سراسر كشورهاي منطقه را فراگرفته است، خاطر نشان كرد: اين تحركات فقط يك حركت سياسي صرف نيست، بلكه حركتي مردمي براي ايجاد يك جمهوري اسلامي مستقل است زيرا آنها فهميده اند كه تنها راه نجاتشان از استبداد غرب و آمريكا داشتن حكومتي مانند جمهوري اسلامي ايران است.
اين نماينده مجلس در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اينكه آل سعود از اسرائيلي ها هم فاسدترند، تصريح كرد: اينها در ظاهر به اسلام اعتقاد دارند ولي در باطن انواع مفسده را انجام مي دهند.
بادامچيان ضمن بيان اينكه مجموعه نظام توانسته نسبت به تحولات منطقه با تدبير عمل كند و بدون هرگونه دخالت در امور داخلي كشورها از اين انقلاب ها حمايت معنوي داشته باشد، گفت: در مسئله حقوق بشر و دموكراسي امروز غرب رسوا شده است.
وي گفت: ما در اينجا اعلام مي كنيم كه نظام اسلامي ما به جز حمايت معنوي هيچگاه در مسائل اين كشورها دخالت نمي كند. جالب است كساني كه تا قبل از اين به رسانه آزاد و گسترش اخبار اعتقاد داشتند، اكنون جمهوري اسلامي ايران را متهم به اين مي كنند كه خبرهاي منطقه در صدا و سيماي ايران بازتاب گسترده اي دارد.
بادامچيان در بخش ديگري از سخنان خود در مورد مسائل رخ داده اخير در كشورمان اظهار داشت: هيچگاه در كشور اصطلاحي به نام بن بست نداريم زيرا فصل الخطاب در ايران اسلامي مقام معظم رهبري است و شوراي محترم نگهبان هميشه حرف آخر را در مورد تفسير قانون اساسي مي زند و تعيين و نظارت بر قوانين نيز برعهده مجلس است و هر كجا كه مشكلي بود، فرمان ولي فقيه كارگشاست.
وي با بيان اينكه هر فردي كه به فرامين رهبري عمل نكند، خلاف نظام عمل كرده و مشروعيت خود را از دست مي دهد، افزود: بيگانگان و در رأس آنها رسانه معاند BBC در اين اتفاقات به يكباره حامي ايران شدند و يك حاكميت دوگانه سخن گفتند كه يك طرف رهبري و طرف ديگر دولت قرار دارد، بنابراين بايد به آنها گوشزد كنيم كه در كشور اسلامي ايران فقط يك حاكميت وجود دارد و آنهم ولي فقيه است.
بادامچيان با اشاره به ديدار رئيس مجلس با رئيس جمهور يادآور شد: پنجشنبه هفته اي كه گذشت، رياست محترم مجلس شوراي اسلامي و رياست محترم جمهور خدمت رهبر معظم انقلاب بودند تا مسئله ادغام وزارتخانه ها را حل و فصل كنند كه ايشان نيز با تدبير بسيار بالاي خود مسئله را حل كردند.
وي يكي از اثرات مثبت مشكلات اخير كشور را تبعيت بي چون و چراي همه از رهبري و ولايت فقيه دانست و افزود: امام خميني(ره) با ايجاد يك اصل بسيار مترقي باعث شدند كه هيچگاه نظام اسلامي ما دچار فعل و انفعال خاصي نشود و چه زيبا فرمودند كه پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد.
نماينده مردم تهران در ادامه اظهار داشت: در مسائل اخير در مجلس مباحث مختلفي بوجود آمد، گروهي مي خواستند از رياست جمهور سوال كنند، گروهي مي خواستند تذكر دهند و حتي بحث عدم كفايت نيز بوجود آمد، ولي تبعيت پذيري مجلس از ولي فقيه موجب شد اين مسائل هيچگاه نمود عيني پيدا نكند و فقط به تذكر بسنده شود.
بادامچيان ادامه داد: در تذكري كه داده شد، 223 نماينده با وحدت كامل زير آن را امضا كردند و اين نشان مي دهد كه در هنگامي كه مسئله نظام پيش مي آيد، ديگر اقليت و اكثريت و همچنين حزب بازي و گروه بندي وجود ندارد و همه يكي هستند.
اين نماينده مجلس گفت: رئيس جمهور محترم نيز بايد مراقب باشند و سخنان رهبري را آويزه گوش كرده و از جريان انحرافي كه در بدنه دولت رخنه كرده دوري كنند كه البته بسياري از اين افراد دستگير شده اند.

 



معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم: وزن كشي دشمن در دانشگاه ناكام ماند

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم فراخوان ضد انقلاب در 25 ارديبهشت ماه براي اغتشاش در دانشگاه هاي كشور را نوعي وزن كشي ضد انقلاب در فضاي دانشگاه ها دانست و گفت: گزارشي نداشته ايم كه در اين روز در دانشگاه ها تجمعي اتفاق افتاده باشد.
ضد انقلاب فراخوان داده بود تا يكشنبه 25 ارديبهشت ماه روز اعتراض و اعتصاب در دانشگاه هاي ايران باشد و حتي در اين روز مدعي اخباري مبني بر اعتصاب و تعطيلي كلاس ها در برخي دانشگاه ها شده بود اين درحاليست كه معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم، تحقيقات و فناوري ضمن رد بروز اعتصاب و اغتشاش در دانشگاه هاي كشور در اين روز، مقصود طراحان چنين فراخوان هايي كه بيشتر با هدف حضور رسانه اي ضد انقلاب رقم مي خورد را تشريح كرد .
غلامرضا خواجه سروي در گفت وگو با مهر گفت: روز يكشنبه 25 ارديبهشت ماه تا ساعتي كه پيگيري كردم اتفاق خاصي در دانشگاه هاي ما نيافتاده است. تصوري كه ضد انقلاب از صدور اين فراخوان داشته است به نظر مي رسد اين بوده كه يك فراخواني صادر كنند تا ببينند وزن خودشان در محيط هاي دانشگاهي چقدر است. به هر حال گزارشي نداشته ايم كه بخواهد در دانشگاه ها تجمعي اتفاق افتاده باشد .
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با بيان اينكه عناصر ضد انقلاب خيلي در محيط هاي دانشگاهي كشور جايگاهي ندارند گفت: محيط دانشگاهي ما محيطي فعال، با نشاط و پويا است اما هيچ گاه بهانه به دست ضد انقلاب و دشمن نمي دهد و هميشه به دنبال اين است تا اهدافي كه ملت ايران و جامعه ايران دارد را دنبال كند .
اين استاد علوم سياسي دانشگاه امام صادق (ع) تلاش هاي ضد انقلاب براي غيرعادي جلوه دادن وضعيت دانشگاه هاي ايران را بدون ربط با موج بيداري اسلامي منطقه ندانست و به مهر گفت: با توجه به فضاي منطقه و فضاي بيداري اسلامي و با توجه به اينكه كانون اين بيداري اسلامي نيز قاعداتاً كشور ايران است، بخصوص پس از تحولات مصر و بحرين، تمام تلاش دنياي غرب، رژيم صهيونيستي، دولت آمريكا و دشمنان اين مرز و بوم بر اين است كه كانون اين موج را به انحاي مختلف تضعيف كنند .
خواجه سروي در تشريح يكي از تلاش هاي دشمنان قسم خورده انقلاب براي تضعيف كانون موج بيداري اسلامي گفت: يكي از اين تلاش ها اين است كه مي خواهند تصوري ايجاد كنند مبني بر اينكه محيط هاي دانشگاهي ايران دستخوش آشوب و بلوا است و روال عادي خود را طي نمي كند. اين درحاليست كه در اين سال ها ديده ايم كه دانشگاهيان ما با توجه به بينش و بصيرتي كه داشتند نگذاشتند آنچه كه دشمنان مي خواستند اتفاق بيافتد و اتفاقاً خلاف آن حركت كردند .
وي افزود: شايد بيشترين تعداد كساني كه در اين روزها به سركوب جنبش هاي اسلامي و بيداري اسلامي در كشورهاي اسلامي واكنش نشان دادند دانشگاهيان بودند. همچنين در مجامع علمي ايران بر روي بحث بيداري اسلامي كار علمي صورت مي گيرد .
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد همه اين تلاش هاي ضد انقلاب براي اين است كه كانون بيداري اسلامي دچار ضعف شود و تصور اينكه اين كانون هنوز هم مي تواند موج ساز باشد و دنيا را حركت دهد باعث نگراني دشمنان بيداري اسلامي شده است. لذا در صدد تضعيف كانون بيداري اسلامي هستند تا در نهايت اين تضعيف باعث شود كه ملل اسلامي هم دچار نوميدي شوند و از سرعت حركت بيداري اسلامي كاسته شود .

 



حجت الاسلام پناهيان: قرارگاه عماركاركرد حزبي ندارد

نايب رئيس قرارگاه عمار تاكيد كرد كه اين قرارگاه با هدف و كاركرد حزبي تشكيل نشده و بسيار بعيد است در چنين قرارگاهي اعضا تصميم بگيرند براي انتخابات مجلس نهم ليست مجزاي انتخاباتي ارائه كنند.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان در گفت وگو با مهر درخصوص كاركرد سياسي قرارگاه عمار و شائبه انتخاباتي بودن اين قرارگاه گفت : احتمال دارد قرارگاه عمار كاركرد سياسي داشته باشد چرا كه ما نمي توانيم نسبت به جريانهاي سياسي و عملكردهاي آنها در جامعه بي تفاوت باشيم.
وي افزود: با اين وجود قرارگاه عمار يك قرارگاه سياسي است كه البته با هدف و كاركرد حزبي تشكيل نشده است، بلكه بيشتر يك اتاق فكر براي همفكري و تبادل افكار است.
نائب رئيس قرارگاه عمارتصريح كرد: نيروهاي اين قرارگاه با هدف بصيرت دهي به جامعه فعاليت مي كنند و هر كدام سعي مي كنند اين كار را به بهترين نحو انجام دهند.
پناهيان در پاسخ به سئوالي در خصوص احتمال ارائه ليست انتخاباتي از سوي قرارگاه عمار اظهار داشت: بسيار بعيد است در چنين قرارگاهي اعضا تصميم بگيرند براي انتخابات مجلس نهم ليست مجزاي انتخاباتي ارائه دهند.
اين استاد حوزه و دانشگاه درخصوص برنامه هاي قرارگاه عمار براي مقابله با جريان انحرافي اظهارداشت: هر كدام از اعضا به صورت فردي برنامه هاي فعاليت هايي را در اين راستا انجام مي دهند و به شيوه و ادبيات خود نيز تا به حال اقداماتي را انجام داده اند.
وي ادامه داد: تمامي اعضاي قرارگاه عمار خود را موظف مي دانند كه با هر جريان انحرافي كه در جامعه شكل مي گيرد برخورد كنند.
پناهيان تاكيد كرد: ابتدا بايد از نظر تئوري و مباني فكري لازم به مردم ارائه شود تا قوت مقابله فكري به وجود بيايد و سپس به سراغ مقابله با اين جريان برويم.
نائب رئيس قرارگاه عمار در پاسخ به سئوالي درباره تدوين برنامه اي ويژه در قرارگاه عمار براي روشنگري در خصوص جريان انحرافي گفت: هنوز در مقدمات قرارگاه عمار هستيم و جزئيات برنامه هاي آن شكل نگرفته است.
قرارگاه عمار بهمن ماه سال 1389 با حضور 70 نفر از چهره هاي شاخص و فعال فرهنگي و مسئولين مؤسسات فرهنگي در تهران و برخي از مراكز استانها اولين مجمع عمومي خود را برگزار كرد و اعضاي شوراي مركزي آن انتخاب شدند. مهمترين اهداف اين قرارگاه بر اساس اساسنامه نظارت و نقد عملكرد نهادها و رصد فعاليت هاي جبهه معارض انقلاب اسلامي است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14