(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 اردیبهشت 1390- شماره 19928

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كميته بررسي راه هاي مقابله با تهديدات صلح تشكيل مي شود
احمدي نژاد : با وجود ولي فقيه هيچ گرهي بسته نمي ماند
رئيس جمهور در مراسم افتتاح 2 طرح صنعتي در يزد:ايران امروز، يك قدرت نوظهور اقتصادي است
سفير ايران در عراق: آمريكايي ها مرز ايران و عراق را ترك كردند
معاون وزير خارجه : سازمان كنفرانس اسلامي در حل مشكلات جهان اسلام فعال تر شود
برگزاري جشنواره گل غلتان نوزاد در دامغان
وزير اطلاعات: منافقين از حيث دريافت اخبار و اطلاعات ايزوله شده اند
تاكيد ايران و پاكستان بر اجراي كامل توافقنامه هاي امنيتي 2 كشور
انتشار بيش از 640 عنوان كتاب براي كودكان و نوجوانان
رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها: نظام سلطه انسان ها را با فرهنگ برهنگي مشغول كرده است
امام جمعه اهل سنت گنبد كاووس در همايش مختومقلي فراغي و اهل بيت(ع):
محبت به اهل بيت(ع) از اصول اساسي دين اسلام است
فقط در روز ميلاد حضرت زهرا«س»شناسنامه رايگان براي نوزادان دختر اصفهاني
جمع آوري بيش از 420 ميليارد تومان كمك مردمي در سراسر كشور
مدرك تحصيلي ايثارگران براي نامزدي مجلس يك مقطع بالاتر محسوب مي شود
نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي: اعتبار بخش كشاورزي 2 برابر شد
نماينده مردم ساوجبلاغ در مجلس: تذكرات مجلس خدمت به دولت است
قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا از بزرگترين پيمانكاران طرح هاي عظيم كشور است



در بيانيه پاياني كنفرانس بين المللي صلح تأكيد شد
كميته بررسي راه هاي مقابله با تهديدات صلح تشكيل مي شود

در بيانيه پاياني كنفرانس بين المللي صلح بر تشكيل كميته دائمي نخبگان براي بررسي و يافتن راهكارهاي مقابله با چالش ها و تهديدهاي فراروي صلح تأكيد شد.
كنفرانس بين المللي ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه با قرائت بيانيه اي به كار خود پايان داد.
در بيانيه پاياني اين كنفرانس كه توسط «داود عامري»، دبير كنفرانس ائتلاف جهاني عليه تروريسم براي صلح عادلانه قرائت شد، بر تشكيل كميته دائمي نخبگان براي بررسي و يافتن راهكارهاي مقابله با چالش ها و تهديدهاي فراروي صلح جهاني تأكيد شد.
در بخش هايي از اين بيانيه آمده است:
«توجه همه جانبه و جامع به ريشه ها و علل تروريسم را لازمه هرگونه اتخاذ تصميم و تدبير در خصوص نحوه مقابله با تروريسم مي دانيم؛ و تأكيد مي كنيم كه در اين خصوص بي عدالتي، سلطه و اشغال خارجي، از جمله مهمترين علل تروريسم مي باشند و صلح واقعي و ماندگار در وضعيت بي عدالتي، سلطه، اشغال و نژادپرستي ممكن نخواهد بود.»
«اقدامات تروريستي دولتي عليه ملت مظلوم فلسطين و ديگر ملت ها از سوي رژيم اسرائيل و دولت هاي حامي آن را محكوم مي كنيم.»
«اعمال غيرانساني و خشونت آميز عليه مردم بحرين، يمن و ليبي و مداخله برخي دولت ها در اين كشورها را محكوم مي كنيم و آن را نقض آشكار حقوق بنيادين بشر و تهديدي جدي براي صلح در منطقه جهان مي دانيم و تأكيد مي كنيم كه راه حل ايجاد آرامش و امنيت براي همه ابناي بشر، گردهم آمدن بر محور صلح عادلانه خواهد بود.»
«ضمن تأكيد بر ضرورت حمايت از حقوق قربانيان ترور، مجازات و تعقيب همه افراد و گروه هاي دخيل در كليه اشكال تروريسم را با رعايت دادرسي عادلانه و كرامت انساني و با احترام به اصول بنيادين حقوق و منزلت بشر برپايه اصول فطري و موازين الهي و اخلاقي اقدام ضروري در پيشگيري و امحاي تروريسم مي دانيم. با ابراز نگراني جدي از دادرسي هاي ناعادلانه و زندان هاي مخفي در خصوص عراق و افغانستان و ديگر كشورها و نقش سازمان هاي جاسوسي در مديريت اين اقدامات، جامعه بين المللي را به توجه ويژه و بررسي سريع اين موارد فرا مي خوانيم.»
در بخش پاياني اين بيانيه آمده است:
«حمايت خود را از همفكري، تعامل و گفت وگو بين فرهنگ ها، اديان، نخبگان و سازمان هاي مردم نهاد در ايجاد ائتلافي مؤثر براي شناخت و مقابله با تهديدهاي صلح جهاني ابراز كرده، از ابتكار مطرح شده در اين كنفرانس مبني بر تشكيل «كميته دائمي نخبگان براي بررسي و يافتن راهكارهاي مقابله با چالش ها و تهديدهاي فراروي صلح جهاني» با مشاركت اعضاي شركت كننده در اين كنفرانس استقبال مي كنيم. به منظور تحقق اين امر، تشكيل دبيرخانه دائمي اين كميته را در تهران اعلام كرده و بر برگزاري جلسات منظم اين كميته در ايران و ساير كشورها تأكيد مي كنيم.»

 



در گفت وگوي ويژه خبري شبكه 2 سيما مطرح شد
احمدي نژاد : با وجود ولي فقيه هيچ گرهي بسته نمي ماند

رئيس جمهور با حضور در رسانه ملي درخصوص مهم ترين مسائل كشور در زمينه سياسي، اقتصادي و اجرايي با مردم به گفت وگو پرداخت.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري كشورمان كه در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما سخن مي گفت، در پاسخ به سوالي درباره هدفمندي يارانه ها و ارزيابي خود در اين خصوص، اظهار داشت: اين يك طرح مهم اقتصادي است و ارزيابي من از آن كاملا مثبت است؛ ملت ايران در يك امر بزرگ و در منظر همه جهانيان كار موفقي را انجام داد.
رئيس جمهور ادامه داد: يكي از اهداف اين طرح كنترل مصرف بود لذا با توجه به اينكه از بزرگترين دغدغه هاي 50، 40 ساله ما اتلاف نان و گندم بود كه با اجراي اين طرح 30 درصد كاهش پيدا كرد و با مديريت خوب مي تواند بيشتر نيز كاهش پيدا كند و ما توانستيم به كشورهاي صادركننده گندم بپيونديم.
وي در ادامه در توضيح چگونگي مصرف گاز خانگي و تجاري گفت: در اوج مصرف زمستان سال گذشته ما در بخش مصرف گاز 10 درصد كاهش داشتيم و اين در حالي بود كه در بخش صنايع افزايش مصرف را شاهد بوديم و اين آرزوي ما بود كه مصرف از بخش خانگي به سمت مصرف توليد و صنعت برود.
احمدي نژاد همچنين درخصوص مصرف بنزين اظهار داشت: مصرف بنزين نيز با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها كاهش پيدا كرده است و اين در حالي بود كه سفرها افزايش يافته و تعداد خودروها دو برابر شده است.
وي افزود: مصرف روزانه ما 54 ميليون ليتر است كه سير نزولي هم پيدا كرده است و اين يك انقلاب در مصرف بنزين است.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به نگراني مردم درخصوص افزايش قيمت برق در فصل تابستان، گفت: در مصرف برق هر سال در فروردين 5 درصد افزايش داشتيم اما امسال نه تنها اين افزايش را نداشتيم بلكه آمارها نشان مي دهد كه ما كاهش مصرف نيز داشتيم و اين در حالي است كه خانواده ها هنوز لوازم خانگي و كيفيت مصرف آنها را خيلي تغيير نداده اند، لذا ما در اول راه هستيم.
احمدي نژاد گفت: مسئولان بانك جهاني رسماً اعلام موضع كرده و درخواست كرده اند از مسئولان اقتصادي ما كه در طي يك كنفرانس بين المللي نحوه اجراي اين طرح را تشريح كنند و اين را به عنوان يك تجربه بسيار موفق در اختيار ساير كشورها قرار دهند. لذا از همه كارشناسان دعوت كردند و در حال زمانبندي آن هستند.
وي در ادامه سخنان خود در خصوص سطح عمومي قيمت ها در تعرفه هاي باز و نگراني مردم از قيمت هاي برق و آب در تابستان، گفت: در بالاترين سطح مصرف كه در زمستان داشتيم نزديك به 80درصد مردم در مصرف خانگي قبضي زير 40هزارتومان داشتند و اين متوسط مصرف كشور است. لذا با توجه به كل يارانه اي كه هر خانواده و هر فرد دريافت مي كند، بايد توجه داشت كه بيشتر از 80 درصد جامعه اضافه نيز آورده اند. اما كساني كه مايل بودند بيشتر از سهميه خود مصرف كنند، بالطبع بايد پول آنرا بپردازند.
رئيس جمهور درخصوص ادغام وزارتخانه ها هم گفت: از 25 سال قبل كاهش وزارتخانه ها جزو آرزوهايي بوده كه در سه برنامه تاكيد شده اما اجرا نشده بود و در قانون برنامه پنجم پس از بحث كارشناسي سازوكاري براي اجرايي شدن آن پيش بيني شده است و اين ماموريت در اختيار دولت قرار گرفته است.
احمدي نژاد افزود: اكنون دولت در اين مسير حركت كرده و وزارتخانه اي بدون وزير نمانده و وزارتخانه هاي ادغام شده توسط سرپرست اداره مي شود اما برخي سوال مي كنند چرا دولت با تعجيل اين كار را انجام مي دهد كه بايد بگويم تعجيلي در كار نيست و سرعت دولت دليل علمي و اجرايي دارد.
وي ادامه داد: اگر ما بخواهيم 6 ماه درباره ادغام اين وزارتخانه بحث كنيم اين كار ساختار اداري را با مشكل مواجه مي كند چرا كه يك وزير نمي داند كه آيا وزارتخانه او جزو وزارتخانه هاي ادغامي هست يا نيست و او بر سر كار مي ماند يا نه؟
«اتفاقاً در گذشته هم به همين دلايل و به اين دليل كه ساز و كار تعبيه شده در قانون طولاني بود توسط رؤساي جمهوري قبلي اجرا نشد چرا كه با آن فرايند تعداد زيادي از وزارتخانه ها در يك پروسه زماني طولاني يكساله بلاتكليف مي ماندند.»
رئيس جمهور با بيان اينكه به دو شكل مي توان شرح وظايف و اختيارات وزارتخانه ها را نوشت، گفت: يك راه اين است كه شرح وظايف جديد وزارتخانه ها را با ملاحظات امروز كشور پس از كارشناسي ها بنويسيم كه اين كار چند ماه طول مي كشد و بعد كه آن را به مجلس مي دهيم هم زمان طولاني براي تصويب مي برد و كارها بر زمين مي ماند.
احمدي نژاد افزود: راه دوم اين است كه وظايف دو وزارتخانه را تجميع كنيم و يكي از وزرا اداره امور را بر عهده بگيرد و بدون اينكه تأثيري بر روند كارها بگذارد كارشناسان شرايط كاهش حوزه مسئوليت وزارتخانه ها را بررسي و استخراج كنند و به سمت اجرايي شدن آن بروند.
وي تصريح كرد: اكنون ما راه دوم را در پيش گرفته ايم و لايحه شرح وظايف و مسئوليت ها و مأموريت هاي تجميع شده را مي نويسم و پس از آن كه شرح وظايف جديد وزارتخانه در مجلس تصويب شد، مسئوليت هاي اضافي حذف مي شود.
رئيس جمهور درباره بحث وزارت نفت هم توضيح داد: اكنون خود من سرپرست وزارت نفت هستم و نظر دولت ادغام اين وزارتخانه در وزارت نيرو است كه يك تكليف قانوني است.
مجري برنامه از رئيس جمهور درباره وضعيت رياست ايران بر اوپك با وجود تغيير وزير نفت سؤال كردكه احمدي نژاد پاسخ داد:جمهوري اسلامي رياست اوپك را بر عهده دارد و اين موضوع به شخص وزير مرتبط نمي شود بلكه يك مسئوليت حقوقي است و همين وزير به عنوان نماينده ايران در اجلاس اوپك شركت مي كند.
رئيس جمهور كشورمان در بخش ديگري از سخنان خود درباره تشكيل ورزش جوانان نيز گفت: وزارت ورزش و جوانان در مسير است. قانوني كه دادند از نظر ما چند نقطه ابهام دارد كه اجرا را با مشكل مواجه مي كند.
وي با بيان اينكه مكاتباتي درباره تشكيل ورزش جوانان نيز انجام داده ام، ادامه داد: كسي كه مي خواهد اجرا كند بايد نقشه روشني در اختيارش باشد. نقشه ناقص و مبهم مجري را دچار مشكل مي كند و سپس بين مجري و دستگاه نظارتي اختلاف پيش مي آيد.
احمدي نژاد بيان داشت: اخيراً با توافق صورت گرفته بين دولت و مجلس كميته اي مشترك براي برخي اصلاحات در اين زمينه تشكيل شده تا پس از رفع ابهامات، دولت اين وزارتخانه را تشكيل دهد.
رئيس جمهور همچنين با بيان اينكه مي خواهم چند جمله در خصوص نظام و كشورمان بگويم، توضيح داد: بعضي وقت ها دلمان براي نظام مي سوزد، براي ولايت مي سوزد، سيستم كشور ما سيستم ولايت فقيه است و اين يك حرف نو در دنيا است نه اينكه خود حرف نو است، چراكه آن ريشه در اعتقادات ما دارد اما اينكه بخواهد در صحنه عمل وارد شود و يك تجربه موفق شود يك كار جديد است.
وي با بيان اينكه هر كشوري نياز به حكومت دارد، گفت: هر ملتي آرزو دارد كه حاكمش عالم ترين، شجاع ترين، متقي ترين، پاك ترين و مردمي ترين باشد. نقطه اوج حاكماني است كه به سلسله مراتب ولايت تا خدا مي رسد چرا كه ما اعتقاد داريم اين حاكميت از خدا تا ولايت فقيه امتداد مي يابد.
احمدي نژاد ادامه داد: نظام ولايت مترقي ترين و مردمي ترين نظام عالم است و بر اين دو پايه امام و امت استوار است. اين دو مجموعه نظام ولايت را تشكيل مي دهند. ولي به عنوان رهبر و هدايتگر و ملت به عنوان عمل كننده، پيگيري كننده و مطالبه كننده است.
وي افزود: اگر كاري بخواهد در كشور صورت بگيرد ولايت آن را ترسيم و ملت آن را عمل مي كند. ولي بدون ملت دست بسته است. ملت بدون ولي سرگشته و متفرق است. رابطه بين اين دو عشق و محبت است.
احمدي نژاد با بيان اينكه مأموريت اجراي عدالت است، گفت: جمهوري اسلامي ايران به فضل الهي يك رهبر عادل دارد لذا اگر حاكم عادل بدون مردم باشد همچون علي(ع) دست بسته خواهد بود. و از آنجا كه مردم طالب عدالت هستند اگر حاكم عادلي نداشته باشند عدالت اجرا نمي شود. نظام ولايت فقيه يعني اينكه همه اينها را در خود جمع كرده است. البته اين نسبي است و مدعي نيستيم كه عدالت مطلق معصوم هستيم حتي خود رهبري عزيز نيز چنين ادعايي ندارد.
رئيس جمهور گفت: ما در حال تجربه هستيم و ساختارهاي كشور را مي سازيم و درحال توليد هستيم و مي خواهيم اين سيستم را به عنوان الگو به دنيا عرضه كنيم و به فضل الهي عرضه خواهيم كرد. اين سيستم ولايت فقيه نتيجه 1400 سال كار است و وجه تمايز ما با ديگران است و بايد قدر آن را بدانيم و ملت قدر مي داند.
وي افزود: دولت 24 ساعته در حال دويدن است و هر كاري كه مي كند به هدر نمي رود بلكه به خزانه ملت و جمهوري اسلامي مي رود. من بر خودم وظيفه مي دانستم از رهبري عزيز دفاع كنم و هم از اين اصل مترقي دفاع كنم.
احمدي نژاد ادامه داد: رابطه ما با رهبري هم شخصي و هم اعتقادي است. برخي اوقات علاقه شخصي و برخي اوقات اعتقادي و تكليفي است. ولي مانند پدر براي جامعه است. همانطور كه پيامبر فرمودند من و علي پدر ملت هستيم. بنابراين واقعاً مشكلي در جمهوري اسلامي نيست و با وجود ولي فقيه هيچ بن بست و گرهي ناگشوده نمي ماند.

 



رئيس جمهور در مراسم افتتاح 2 طرح صنعتي در يزد: ايران امروز، يك قدرت نوظهور اقتصادي است

يزد- خبرنگاركيهان:
امروز جمهوري اسلامي ايران در دنيا به عنوان قدرت نوظهور اقتصادي مطرح شده است.
رئيس جمهور در سفر يك روزه به يزد و در مراسم بهره برداري از كارخانه سيكل تركيبي 480 مگاواتي نيروگاه حرارتي خورشيدي اين شهر گفت: با اجراي موفق طرح هدفمندسازي يارانه ها، امروز ايران را به عنوان يك مدير نوظهور قدرتمند اقتصادي در جهان مي شناسند.
دكتر محمود احمدي نژاد گفت: يكي از برنامه هاي اساسي دولت، برنامه هاي زيربنايي است كه دولت در سال گذشته در اين بخش 21 هزار و500 ميليارد تومان سرمايه گذاري كرده است كه در تاريخ ايران بي سابقه است.
به گفته وي دولت امسال 47 هزار و500 ميليارد تومان براي بخش زيرساختهاي كشور پيش بيني كرد كه مجلس آن را به 35 هزار ميليارد تومان كاهش داد، اما اين كاهش از جاهاي ديگر جبران شد.
رئيس جمهور اظهار داشت اگر تا 3 سال ديگر 44 هزار ميليارد تومان ديگر در زيرساختها هزينه كنيم ديگر كارها به پايان مي رسد.
وي در زمينه انرژي نيز گفت: كشور ما علاوه بر نفت و گاز، ظرفيت بسيار بالايي در بخش انرژي خورشيدي دارد و بايد به صادركننده اصلي برق تبديل شويم.
وي افزود: امروز در ساخت صنعت نيروگاه، سد، فولاد و... به خودكفايي كامل رسيده ايم و به راحتي در كشور اين فرايند اجرا مي شود.
احمدي نژاد گفت: ظرفيت فولاد كشور در سال 84 بالغ بر 10 ميليون تن بوده كه هم اكنون به 19 ميليون تن رسيده است و در زمينه توليد برق، آلومينيوم، خودرو، لوازم خانگي، مس و غيره بشدت در حال افزايش هستيم.
رئيس جمهوري گفت: پس از 32 سال هنوز عده اي جاي مناسبي براي زندگي ندارند اما در تلاش هستيم كه هر ايراني يك خانه ويلايي داشته باشد.
رئيس جمهور يادآور شد: امكانات در كشور وجود دارد و دولت مصمم است كه كشور را بسازد. اما آنهايي كه ما را از نبود امكانات و منابع مي ترسانند حتما يا شيطان هستند يا تحت تاثير القائات شيطان قرار دارند.
در اين مراسم معاون وزير صنايع گفت: هم اكنون در توليد فولاد اسفنجي رتبه دوم دنيا را داريم و تا پايان سال با توليد 7 ميليون تن ديگر رتبه اول دنيا را در اين محصول كسب خواهيم كرد.
به گفته سميعي نژاد تا پايان سال 90 بالغ بر 4 ميليون تن فولاد خام به ظرفيت كشور اضافه مي شود و تا پايان دولت دهم به بزرگترين توليدكننده فولاد در خاورميانه تبديل خواهيم شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از يزد، وزير نيرو در اين مراسم گفت: تا پايان دولت دهم تمامي روستاهاي 10 خانوار كشور از نعمت برق بهره مند مي شوند.
مجيد نامجو افزود: در آينده 2100 مگاوات انرژي تجديد شونده و 3 هزار مگاوات نيروگاههاي توزيع پراكنده خواهيم داشت و براي راه اندازي 10 هزار مگاوات سيكل تركيبي نيز برنامه ريزي صورت گرفته است.
وي از ساخت توربين هاي گازي كلاس F تا 5/1سال آينده در كشور خبر داد.
اين گزارش حاكي است در سفر يك روزه رئيس جمهور به يزد و اردكان يكي از بزرگترين نيروگاههاي كشور و نخستين نيروگاه سيكل تركيبي با به كارگيري انرژي خورشيدي و گاز طبيعي در جهان و با توليد 380 مگاوات انرژي در ساعت در كنار فولاد آلياژي يزد به بهره برداري رسيد.
براي احداث اين نيروگاه بالغ بر 339 ميليارد تومان هزينه شده است.
همچنين در اين سفر بهره برداري از كارخانه فولاد غدير ايرانيان با توليد 800 تن آهن اسفنجي و سرمايه گذاري 175 ميليارد تومان توسط بخش خصوصي در اردكان آغاز شد. در اين كارخانه150 نفر به صورت مستقيم و 1500 نفر به صورت غيرمستقيم به كار مشغول مي شوند.

 



سفير ايران در عراق: آمريكايي ها مرز ايران و عراق را ترك كردند

سفير ايران در عراق گفت با پيگيري هايي كه داشتيم نيروهاي آمريكايي مرز ايران و عراق را ترك كردند.
حسين دانايي فر در گفت وگو با خبرگزاري ايسنا افزود كه با توجه به مشكلاتي كه حضور آمريكايي ها در مرز براي زائران ايراني ايجاد مي كرد ما آنقدر فشار آورديم تا آن ها را برداشتند خيلي پيگيري كرديم و بيش از 45 روز است كه آمريكايي ها از مرز رفته اند.
سفير ايران در عراق ادامه داد: نامهرباني ها با زائران مدام به ما منتقل مي شود. ما به جز رسانه ها، اين گله مندي ها را از چهار طرف ديگر، يعني سازمان حج و زيارت، وزارت امور خارجه، دفتر نجف و ستاد عراق هم مي گيريم، دست كم اين اعتراض ها را مي توان به سفارت عراق در ايران منتقل كرد، چون بدرفتاري با عراقي ها نيز به ما گفته مي شود.
دانايي فر بيان كرد: بدرفتاري ها پيوسته و در طول تاريخ اتفاق مي افتد و فقط به امروز محدود نمي شود و افرادي مانند من موظفيم اين موضوع را پيگيري و برطرف كنيم.
وي تاكيد كرد: اين رفتارها خواست دولت ها نيست و مقدار زيادي از آن به كج سليقگي ها و نبود امكانات كافي در گذرگاه ها مربوط مي شود.
به گفته او، بيش از 70درصد زائران از مرز مهران وارد و خارج مي شوند و به طور طبيعي، اين منطقه گنجايش اين حجم از زائران را ندارد، براي همين گاهي مشكلاتي پيش مي آيد كه از تحمل خارج است.
سفير ايران در عراق گفت: تا حدود هشت نه ماه پيش، گلايه هاي ايراني ها درباره بي احترامي ها، نبود امكانات و معطلي ها در مرز كم نبود؛ اما وقتي پايانه درست شد، اين اعتراض ها نيز كم شد، نه اين كه كامل از بين رفته باشد.
او با بيان اين كه زائران ايراني معمولا به خدماتي كه در عراق داده مي شود، معترض اند، ادامه داد: در عراق و مرز مقابل مهران، پايانه اي وجود ندارد، البته قول دادند درست كنند؛ ولي نبايد بلاتكليفي هاي حكومتي راناديده گرفت. اگرچه به سفارت ايران درعراق و وزارت امور خارجه مدام براي رسيدگي به اين شرايط، يادداشت مي دهيم و اعتراض ها را منتقل مي كنيم.
دانايي فر بيان كرد: ما دنبال مديريت كردن اين شرايط و كاهش دادن مشكلات هستيم؛ ولي به خاطر وضعيتي كه عراق از نظر امور اجرايي دارد، تا ساخت اين پايانه كه خيلي از اين مشكلات حل شود، فاصله داريم.
وي گفت: زماني آمريكايي ها در مرز بودند، ولي ما آن قدر فشار وارد كرديم تا آن ها را برداشتند. خيلي پيگيري كرديم و بيش از 45 روز است كه آمريكايي ها از مرز رفته اند.
سفير ايران در عراق در ادامه اظهار كرد: وزير جديد سياحه عراق براي رفع اين مسائل جدي تر است و به زودي به تهران مي آيد. ما صحبت هايي جدي نيز با مالكي و ديگر همكاران در عراق داشته ايم؛ ولي زمان قطعي براي رفع اين مشكلات نمي توانيم تعيين كنيم؛ اما به دنبال حل كردن مشكلات هستيم.
او با بيان اين كه با توجه به حجم زائراني كه از كشور خارج مي شوند، بايد مرزها را توسعه داد، يادآوري كرد: در حال حاضر زائران از مرزهاي شلمچه، مهران، چذابه و خسروي به عراق مي روند. ما اكنون دنبال قراردادهاي جديد هستيم تا مرزها را توسعه دهيم. ان شاءالله وزير سياحه عراق كه بيايد، به وضع اين مشكلات رسيدگي مي شود. البته او منتظر است، قول هايي از دولت عراق بگيرد و دست پر به ايران سفر كند. حتي پس از سفر وزير عراق، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسگر - نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت - به عراق سفر مي كند و اين موضوع در دستور كار ماست.
دانايي فر گفت: اين ضعف ها وجود دارد؛ ولي نمي توان آن را صفر كرد. اين مشكلات را در مرزهاي ديگر هم شاهد هستيم. چون امكانات كم است و اين مسائل پيش مي آيد؛ ولي وظيفه ماست كه تلاش كنيم از بين برود.

 



معاون وزير خارجه : سازمان كنفرانس اسلامي در حل مشكلات جهان اسلام فعال تر شود

معاون امور حقوقي و بين الملل وزارت امور خارجه تاكيد كرد سازمان كنفرانس اسلامي بايد نقش محوري تر و فعال تري در پاسخگويي به تحولات و چالش ها ايفا نموده و به جهان نشان دهد قدرت حل مشكلات جهان اسلام را دارد.
محمد مهدي آخوندزاده در ديدار با اكمل الدين احسان اوغلو دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي در جده با اشاره به چالش هاي جهان اسلام در حوزه هاي مختلف و تحولات منطقه اي اظهار داشت: پاسخ منطقي به درخواست هاي مردم در چارچوب حقوق و تكاليف متقابل دولت ها امري طبيعي است كه متاسفانه اين مهم در برخي از كشورهاي منطقه برخلاف موازين صورت مي گيرد كه اين مساله مي تواند زمينه هاي مداخلات كشورهاي خارج از منطقه در تضعيف بيشتر اتحاد و همبستگي كشورهاي اسلامي را فراهم سازد.
وي تصريح كرد: توسل به اقدامات استثمارگرايانه و نظامي در پاسخ به درخواست هاي منطقي و طبيعي مردم برخلاف موازين شناخته شده حقوق بين الملل و تعاليم اسلامي است.
آخوندزاده همچنين با اشاره به جايگاه رو به رشد كشورهاي اسلامي در تحولات بين المللي لزوم كسب آمادگي كشورهاي جهان اسلام براي مقابله با تهديدات فزاينده عليه كشورهاي اسلامي را مورد تاكيد قرار داد.
دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي نيز در اين ديدار با اشاره به نقش تاريخي ايران در توسعه اقتصادي و اجتماعي منطقه تاكيد كرد جمهوري اسلامي ايران نقش كليدي و راهبردي در منطقه داشته و دارد.
احسان اوغلو با تاييد چالش هاي جهان اسلام و تحولات منطقه تصريح كرد روند تغييرات در منطقه آغاز شده و هيچ كس نمي تواند جلوي آن را بگيرد اما برخي كشورها واكنش مناسبي به خواست مردم براي تغييرات نداشته اند.
وي همچنين گفت: كشورهاي اسلامي بايد با هماهنگي و برنامه ريزي نقش و سهم خود را در تحولات جهان افزايش دهند.

 



برگزاري جشنواره گل غلتان نوزاد در دامغان

چهارمين جشنواره گل غلتان نوزاد در اميريه دامغان با اجراي برنامه هاي متنوع آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان در آيين آغاز به كار اين جشنواره در اين باره اظهار داشت: نخستين روز اين جشنواره همراه با افتتاح نمايشگاه صنايع دستي و سوغات، بازديد از بافت تاريخي اميريه و درياچه نمك برگزار شد.
حميد يزداني از ديگر برنامه هاي روز نخست اين جشنواره را شتر سواري و اجراي بازي هاي محلي و... عنوان كرد و افزود: در روز دوم و پاياني جشنواره نيز آيين سنتي گل غلتان با مطهر كردن نوزادان باگل هاي محمدي(ص) اجرا مي شود.
يزداني با بيان اينكه آيين گل غلتان نخستين اثر معنوي استان سمنان بوده كه در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است، افزود: اين جشنواره با هدف احياي آداب و سنن قديمي، نهادينه كردن اين آيين، ايجاد فضايي شاد و سالم براي عموم جامعه و جذب گردشگر و رونق اقتصادي منطقه برگزار شده است.
چاپ تمبر نوزادان شركت كننده در اين جشنواره براي نخستين بار، برگزاري دوره هاي آموزشي توسط مركز بهداشت دامغان ويژه مادران شركت كننده در اين جشنواره، استقبال از گردشگران با آواهاي محلي و... از ديگر برنامه هاي چهارمين جشنواره گل غلتان دراميريه دامغان است.
آيين گل غلتان نوزاد يكي از رسوم سنتي به جاي مانده از گذشته در مناطق مختلف شهرستان دامغان است كه در نخستين بهار زندگي نوزاد برگزار مي شود.
براساس اين آيين سنتي، زنان همراه با ذكر صلوات بر حضرت محمد(ص) و قرائت اشعاري در وصف نبي مكرم اسلام، نوزاد را در ميان پارچه اي سفيد رنگ كه گل هاي پرپرشده محمدي در ميان آن ريخته شده قرار داده و مي غلتانند.

 



وزير اطلاعات: منافقين از حيث دريافت اخبار و اطلاعات ايزوله شده اند

وزير اطلاعات وضعيت منافقين مستقر در اردوگاه اشرف را به گونه اي دانست كه اجازه گرفتن اطلاعات و اخبار را ندارند.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي روز يكشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تلاش برخي كشورها براي خروج نام گروهك منافقين از ليست سازمان ها و گروهك هاي تروريستي گفت: اين كه برخي كشورها اين كار را انجام مي دهند، به دليل آن است كه خودشان تروريست هستند و در همين كشور، نخست وزير و رئيس جمهور ما را هم ترور كردند.
وزير اطلاعات در خصوص وضعيت منافقين مستقر در اردوگاه اشرف نيز اظهار داشت: هم اكنون فضايي براي اين منافقين ايجاد كرده اند كه اجازه گرفتن اطلاعات و اخبار را ندارند و تنها از يك شبكه خبري خودشان به آنها اطلاع رساني مي شود.
وي با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا آنها به ايران بيايند و براساس ضوابط به آغوش كشور بازگردند، تصريح كرد كه با اين افراد طبق قوانين دستگاه قضايي برخورد مي شود و مشكلي براي پذيرش آنها وجود ندارد.
همچنين وزير اطلاعات از خبرهاي خوب در زمينه عمليات هاي صورت گرفته براي ارتقاي امنيت در كشور خبر داد.

 



تاكيد ايران و پاكستان بر اجراي كامل توافقنامه هاي امنيتي 2 كشور

معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور در ديدار با وزير كشور پاكستان، بر اجراي دقيق و كامل توافقنامه هاي امنيتي بين دو كشور تاكيد كرد.
علي عبداللهي معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور با رحمان ملك وزير كشور پاكستان ديدار و در خصوص مسائل موردنظر به گفت وگو پرداخت.
عبداللهي كه به منظور ديدار و گفت وگو با مقامات پاكستاني در اسلام آباد به سر مي برد، يكشنبه شب در ديدار با رحمان ملك وزير كشور پاكستان بر اجراي دقيق و كامل توافقنامه هاي امنيتي بين دو كشور تاكيد كرد.
مبارزه با تروريسم، مواد مخدر، قاچاق انسان، جرايم سازمان يافته و كنترل مرزها از ديگر مواردي بود كه در اين ديدار مورد تاكيد طرفين قرار گرفت. به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، در اين ديدار، مقرر شد جلسه كميسيون امنيتي جمهوري اسلامي ايران و پاكستان به رياست معاونين امنيتي وزراي دو كشور در آينده نزديك در تهران برگزار شود.

 



مديرعامل كانون پرورش فكري خبر داد
انتشار بيش از 640 عنوان كتاب براي كودكان و نوجوانان

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير عامل كانون پرورش فكري كشور گفت: از سال گذشته تاكنون بيش از 640 عنوان كتاب از سوي اين مركز براي كودكان و نوجوانان منتشر شده است.
سيد صادق رضايي در نشست خبري با اصحاب رسانه در ساري افزود: رويكرد كانون پرورش فكري كشور توليد محصولاتي است كه مبتني بر مفاهيم ديني است.
رئيس هيئت مديره كانون پرورش فكري كشور با بيان اينكه توليدات اين نهاد فرهنگي در سطح بين المللي مورد استقبال قرار مي گيرد، اظهار داشت: دنيا طالب ادبيات ناب و كودك و نوجوان ايراني است.
رضايي با بيان اينكه در سال گذشته بيش از 12 ميليون كودك و نوجوان در 820 مركز فرهنگي و هنري و 55 مركز سيار روستايي از فعاليت هاي فرهنگي اين مجموعه بهره مند شدند، افزود: تا پايان برنامه پنجم تعداد كتابخانه هاي سيار روستايي را به 150 كتابخانه افزايش مي دهيم.
وي با اشاره به اينكه تمام فعاليت هاي كانون از طريق مربيان و اعضا صورت مي گيرد، اظهار داشت: بيش از 80 درصد كاركنان مربيان كانون پرورش فكري را بانوان تشكيل مي دهند.

 



رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها: نظام سلطه انسان ها را با فرهنگ برهنگي مشغول كرده است

نظام سلطه، انسان ها را با فرهنگ برهنگي مشغول كرده است تا تفكر نكنند و گوهر وجودي خود را نبينند.
به گزارش ايرنا از كرج، رئيس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ها با بيان اين مطلب در همايش ملي عفاف و حجاب تربيت معلم كرج افزود: غربي ها حجاب و عفاف را خطري براي خود مي دانند بنابراين لازم است اهداف پيدا و پنهان آنها از اشاعه فرهنگ برهنگي مورد بررسي دقيق قرار گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد محمديان گفت: رعايت حجاب در محيط هاي علمي دانشگاه ها توسط دانشجويان به عنوان قشر فرهيخته جامعه ضروري است.
وي خاطرنشان كرد: حجاب فقط يك بعد شرعي و فردي ندارد بلكه نماد و سمبل افرادي است كه نقش تاثيرگذار در جهان دارد. عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين همايش گفت: حجاب و مصونيت حق زن است و حقوقدان هاي جهان بايد حق را از نظام سلطه طلب كنند.
لاله افتخاري خاطرنشان كرد: اكنون يكي از نمادهاي تروريسم، ترور هويت، عفاف و شخصيت زنان است كه بسياري از زنان دنيا از آن رنج مي برند.

 



امام جمعه اهل سنت گنبد كاووس در همايش مختومقلي فراغي و اهل بيت(ع):
محبت به اهل بيت(ع) از اصول اساسي دين اسلام است

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
همايش بزرگداشت دويست و هفتاد و نهمين سالگرد تولد شاعر و عارف نامي ايراني تركمن، مختومقلي فراغي، در شهر فراغي شهرستان كلاله برگزار شد.
امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس در اين همايش گفت: محبت و احترام به اهل بيت پيامبر(ص) از اصول اساسي دين اسلام و از اركان ايمان مسلمانان است.
آخوند «عبدالباسط نوريزاد» افزود: محبت به اهل بيت خواسته خداوند بزرگ و پيامبر اسلام(ص) است كه شيعه و سني ندارد و مورد توجه همه مسلمانان است.
وي با اشاره به حديثي از پيامبر(ص) كه اهل بيت خود را همچون كشتي نجات معرفي كرده است، افزود: محبت اهل بيت در دنيا و آخرت و در پيشگاه خداوند متعال سبب عزت و سربلندي است.
آخوند نوريزاد همچنين با بيان اينكه ارادت و محبت به اهل بيت پيامبر(ص) سبب افزايش وحدت و ايمان امت اسلام مي شود، افزود: وحدت و صميميت امت اسلامي نيز سبب پيشبرد دين مبين اسلام مي شود.
وي همچنين با اشاره به اشعار مختومقلي فراغي، گفت: اشعار اين شاعر بزرگ نيز برگرفته از قرآن، احاديث پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است و داراي مضاميني چون دعوت به اسلام، دعوت به وحدت و اتحاد، دعوت به ظلم ستيزي و مبارزه با استكبار و اطاعت از رهبري ديني است.
امام جمعه اهل سنت گنبد كاووس با بيان اينكه نبايد اشعار مختومقلي فراغي را فقط در «ساز» و «آواز» خلاصه كرد، گفت: مضامين اشعار اين شاعر بزرگ را بايستي در عمل رعايت كرد.
آخوند نوريزاد، اطاعت از رهبر ديني را يك ضرورت مهم در عصر حاضر دانست و افزود: وجود نظام جمهوري اسلامي و رهبر ديني آگاه و مجتهد از نعمات بزرگ الهي است كه همه بايد قدر آن را بدانيم.
فرمانده سپاه نينواي گلستان نيز گفت: ارادت مختومقلي فراغي به خاندان پيامبر(ص) نشانه عشق و علاقه اين شاعر بزرگ تركمن به اهل بيت(ع) است.
سرتيپ دوم پاسدار «محمد حسين بابايي» بيان داشت: ارادت و علاقه اين شاعر نامي و عالم، نشانه عمق فرهنگ و ارزش هاي قوم تركمن به اهل بيت(ع) است.
وي با بيان اينكه فرهنگ اهل بيت(ع) متعلق به همه اديان الهي و بشريت است، افزود: گره خوردن به فرهنگ اهل بيت نجات دهنده ما در همه حوزه هاي زندگي دنيوي و اخروي است.
در شعر مختومقلي نيز نگاه عرفاني به دنيا، نگاه معرفتي به دين، روحيه انقلابي و سلحشوري و نيز روحيه آزادانديشي وجود دارد كه مي تواند الگوي ما در عصر حاضر نيز باشد.
وي، تمسك به فرهنگ اهل بيت(ع) را رمز پيروزي و بقاي انقلاب اسلامي دانست و تأكيد كرد: براي استمرار نظام جمهوري همه ما بايد با حفظ وحدت در مسير توحيد و فرهنگ اهل بيت عصمت و طهارت(ع) حركت كنيم.
در اين همايش «غلام محمد پقه» بخشدار پيشكمر نيز گفت: برگزاري اين مراسم با شكوه در اين بخش حاكي از توجه و تكريم دولت اسلامي و مسئولان منطقه به ارزشهاي اسلامي، اخلاقي و عرفاني مختومقلي و تأكيدهاي اين عارف نامي به اتحاد و انسجام مسلمانان است.
پقه افزود: اين مراسم كه با مشاركت و همكاري شوراي اسلامي شهر فراغي، مردم فرهنگ دوست اين بخش همچنين جمعيت فرهنگي هنري مختومقلي كلاله وابسته به ارشاد اسلامي برگزار شد، مقدمه اي براي برگزاري جشن بزرگ اعلام رسمي تشكيل شهر فراغي از سوي وزارت كشور خواهد بود.
قابل ذكر است در اين مراسم گروه موسيقي دولت محمدآزادي به رهبري دكتر مجيد تكه از گنبد كاووس و گروه موسيقي قره دالي گوگلان وابسته به ارشاد اسلامي كلاله به رهبري چاري بايندري قطعاتي از آثار مختومقلي را اجرا كردند. همچنين چند تن از شاعران و فعالان فرهنگي هنري آثار خود را در وصف اين شاعر و عارف نامي ايراني تركمن اجرا كردند.

 



فقط در روز ميلاد حضرت زهرا«س»شناسنامه رايگان براي نوزادان دختر اصفهاني

مديركل ثبت احوال استان اصفهان گفت: به مناسبت بزرگداشت مقام مادر و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) نوزادان متولد شده با نام زهرا و فاطمه از پرداخت هزينه صدور شناسنامه معاف مي شوند.
محمود علي پور در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان افزود: ثبت احوال اصفهان اين طرح را براي نخستين بار در سطح شهرستان هاي استان اجرا مي كند. وي به زمان اجراي اين طرح اشاره كرد و افزود: زمان اين طرح از 28ارديبهشت ماه جاري آغاز شده و تا سوم خرداد ادامه دارد.
وي با اشاره به نوزاداني كه در پايان هفته مادر متولد مي شوند، افزود: نوزادان متولد شده در پايان هفته مادر تا 15روز پس از زمان هاي اعلام شده، مي توانند براساس شرايط مذكور براي دريافت شناسنامه رايگان اقدام كنند.
علي پور به ضرورت ترويج نام هاي نيكو در جامعه اشاره و تصريح كرد: هدف از اجراي طرح مذكور تبليغ نام هاي نيكو در جامعه به مناسبت بزرگداشت مقام مادر و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

 



معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني خبر داد
جمع آوري بيش از 420 ميليارد تومان كمك مردمي در سراسر كشور

كرج- خبرنگاركيهان:
سال گذشته مبلغي در حدود 420 ميليارد تومان از محل كمك هاي مردمي توسط كميته امداد امام خميني سراسر كشور جمع آوري شده است.
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني كشور در همايش تجليل از فرهنگيان و دانش آموزان نيكوكار مدارس استان البرز كه در تالار شهيدان نژاد فلاح كرج برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: پيش بيني مي شود امسال اين رقم به يك هزار ميليارد تومان افزايش يابد.
سعيد ستاري گفت: تمام كمك هاي مردمي در جشن ها و مراسم ويژه به سرعت در اختيار مددجويان و نيازمندان قرار مي گيرد و حضور مردم و كمك هايشان حاكي از آن است كه مردم به كميته امداد اعتماد دارند.
وي اظهار داشت: ميزان جذب كمك هاي مردمي در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش چشمگيري داشته است.
اين مسئول دركميته امداد در بخش ديگري از سخنانش بيان كرد: تاكنون هفت ميليون و 500 هزار صندوق بزرگ، كوچك و متوسط براي جمع آوري صدقات مردمي در مناطق مختلف كشور نصب شده كه پيش بيني شده است امسال تعداد آنها به 10 ميليون صندوق در سراسر كشور افزايش يابد.
وي گفت: اكنون 75 درصد از بودجه كميته امداد از محل حمايت هاي دولت و 25 درصد از بخش مشاركتهاي مردمي تامين مي شود.

 



مدرك تحصيلي ايثارگران براي نامزدي مجلس يك مقطع بالاتر محسوب مي شود

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مدارك تحصيلي ايثارگران براي نامزدي مجلس شوراي اسلامي يك مقطع بالاتر محسوب مي شود.
دبير شوراي مشاوران وزرا در امور ايثارگران، افزود: شوراي نگهبان مصوبه شوراي مشاوران وزرا مبني بر برخورداري ايثارگران از يك مقطع تحصيلي بالاتر براي نامزدي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را تأييد كرده است.
غلامرضا باوندعباسي گفت: شوراي مشاوران وزرا در يكصد و نهمين جلسه خود موضوع استثناء شدن ايثارگران از شرط فوق ليسانس براي نامزد شدن در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و استفاده از يك مقطع تحصيلي بالاتر را خواستار شد كه در مورخه بيستم ارديبهشت ماه جاري در اين باره از شوراي نگهبان استفسار به عمل آورد كه شوراي نگهبان در مورخه 24/2/90 مقرر كرد مدارك تحصيلي ايثارگران براي نامزد شدن در انتخابات مجلس شوراي اسلامي يك مقطع بالاتر محسوب شود.

 



نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي: اعتبار بخش كشاورزي 2 برابر شد

نايب رئيس كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس با تخصيص 8 هزار ميليارد تومان، اعتبارات بخش كشاورزي را به دو برابر افزايش داد.
«كاظم فرهمند» در گفت وگو با خبرنگار فارس در بافق با بيان اين مطلب افزود: با اين احتساب، اعتبارات بخش كشاورزي سال 90 از مرز 16 هزار ميليارد تومان گذشت.
عضو كميسيون تلفيق بودجه 90 مجلس تصريح كرد: اعتباري كه مجلس در بخش كشاورزي افزايش داده است در قالب تسهيلات ارزان قيمت، اوراق مشاركت با تضمين دولت و اعتبارات دولتي بود كه در اختيار كشاورزان قرار خواهد گرفت.
نماينده بافق، مهريز، ابركوه، خاتم و بهاباد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افزايش 2 هزار ميليارد توماني اعتبارات بخش بهداشت نيز گفت: با اختصاص اين اعتبار شاهد توسعه بخش بهداشت و تضمين سلامت جامعه در سطح كشور خواهيم بود.
فرهمند همچنين از برطرف شدن مشكل بيمه كارگزاران مخابرات خبر داد و افزود: با اختصاص اعتباري معادل 35 ميليارد تومان مشكل اين قشر برطرف شده و از اين پس كارگزاران مذكور زيرپوشش بيمه تامين اجتماعي قرار مي گيرند.
فرهمند خاطرنشان كرد: افرادي كه 10 سال حق بيمه به سازمان تامين اجتماعي پرداخت كرده اند و سن آنها در مردان 60 و زنان 55 سال باشد، مي توانند از خدمات بيمه بازنشستگي اين سازمان بهره مند شوند.
وي از فراهم شدن زمينه پرداخت حقوق معوقه بازنشستگان شركت سنگ آهن و فولاد كشور خبر داد و افزود: با اختصاص اعتبارات مورد نياز به اين بخش، مشكل اين قشر از بازنشستگان نيز برطرف مي شود.
فرهمند همچنين با اشاره به حل مشكل بدهي پيمانكاران به بخش هاي اجرايي از قبيل وزارت نفت و نيرو، افزايش 2 هزار ميليارد توماني بخش دفاع كشور و رفع نواقص ساير بخش ها در بودجه سال هاي گذشته عنوان كرد: همه اين مشكلات در بودجه 90 برطرف شده است.

 



نماينده مردم ساوجبلاغ در مجلس: تذكرات مجلس خدمت به دولت است

نماينده مردم ساوجبلاغ در مجلس گفت: اگر مجلس انتقادي داشته و يا تذكري مي دهد، در حقيقت به دولت خدمت كرده و نبايد تذكرات نمايندگان ملت را منفي دانست.
محمدحسين نژادفلاح در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: به دنبال مطرح شدن انتقاد مجلس به دولت درباره طرح ادغام وزارتخانه ها، برخي رسانه هاي مغرض و ضد انقلاب اين انتقادها را نشانه جنگ قدرت در داخل كشور خواندند كه به هيچ عنوان صحت ندارد.
اين مسئول تصريح كرد: القاي جنگ قدرت در ايران و يا حاكميت دوگانه توطئه اي است كه غربي ها به راه انداخته اند و به فضل الهي با اثبات دوباره ولايت مداري ملت و مسئولان اين توطئه نيز شكست خواهد خورد.
نژاد فلاح در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه ريشه انتقاد مجلس از دولت چيست، گفت: به طور قطع اين انتقادها از سر دلسوزي بيان مي شود و هدف نمايندگان ملت خدمت به دولت است. وي ادامه داد: دولت نيز اين موضوع را به خوبي مي داند و به همين دليل معتقد هستيم كه رابطه قواي مجريه و مقننه بحراني نمي شود و در اين راه بن بستي متصور نيست.

 



قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا از بزرگترين پيمانكاران طرح هاي عظيم كشور است

تبريز- خبرنگار كيهان:
قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص)، از بزرگ ترين پيمانكاران داخلي در اجراي طرح هاي عظيم عمراني و پروژه هاي صنعتي كشور محسوب مي شود.
معاون هماهنگ كننده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص)، در جريان امضاي تفاهم نامه همكاري بين اين قرارگاه و دانشگاه تبريز با اعلام مطلب فوق گفت: قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) در صنعت و معدن، نفت، گاز، پتروشيمي، مخازن، سازه هاي فلزي و تأسيسات دريايي، خطوط انتقال، عمران، سد و بند انحرافي، اسكله و سازه هاي دريايي، تونل و سازه هاي زيرزميني، راه، ابنيه و سازه هاي سنگين و خدمات مهندسي و مشاوره، فعاليت دارد و در بخش هاي پژوهشي و آموزشي با دانشگاه تبريز، همكاري مي كند.
همزمان با امضاي تفاهم نامه همكاري بين قرارگاه خاتم الانبيا و دانشگاه تبريز نمايشگاه دستاوردهاي اين قرارگاه در دانشگاه تبريز برگزار شد.
وي با اشاره به تفاهم نامه مزبور افزود: با اجرايي شدن تفاهم نامه همكاري، از ظرفيت هاي دانشگاه تبريز بعنوان يكي از قديمي ترين دانشگاه هاي كشور، در جهت توسعه و آباداني ايران اسلامي، استفاده خواهد شد.
در اين نمايشگاه، فعاليت هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) در طرح هاي كرخه، گتوند و عسلويه، در 10 غرفه «گروه تخصصي پالايشگاه و پتروشيمي»، «تونل»، «سد»، «مخازن»، «راه و باند»، «خطوط انتقال»، «تأسيسات دريايي»، «مديريت دانش» و «روابط عمومي» و نيز پروژه هاي اين قرارگاه در استان آذربايجان شرقي، در معرض ديد گذاشته شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14