(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 خرداد 1390- شماره 19950

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دلايلي كه نشان مي دهد جريان انحرافي با اجنه ارتباط ندارد !
اژه اي : از حلقه اطرافيان مشايي تعدادي بازداشت شده اند
واقعيت اين است ؟! (نگاه)
افشاي ابعاد گسترش تروريسم هسته اي درجهان از سوي آمريكا و انگليس در كنفرانس خلع سلاح تهران
آيت الله مصباح يزدي: ولي فقيه امروز خاري در چشم دشمنان است
دومين سالگرد نخستين شهيد حوادث فتنه 88
توقيف سؤال برانگيز هفته نامه 9 دي از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات



دلايلي كه نشان مي دهد جريان انحرافي با اجنه ارتباط ندارد !

مشغله فراوان/ مستحضر هستيد كه «اسي پاتر» فقط در يك قلم، هزار تا شغل دارد! يعني اگر كسي از ايشان بپرسد شما چه كاره اي؟ تا اسي پاتر بخواهد عناوين شغل هاي شريف را يكي يكي بشمرد، حوصله طرف سر مي رود. نكته اساسي اينجاست كه آيا چنين فردي با اين همه مشغله، اصولا وقت مي كند با اجنه هم سر و سري داشته باشد؟!
اعجاز/ اسي پاتر اگر در طول شبانه روز فقط به يك دهم مشاغلش رسيدگي كند، خودش يك پا معجزه است و كسي كه اهل اعجاز باشد، او را چه نياز است به جن و رمل و اسطرلاب؟!
كم خوابي/ آن طور كه نقل كرده اند اسي پاتر روزانه فقط 3 ساعت مي خوابد. كسي كه از 24 ساعت، 19 ساعت بيدار است، حكما وصله هايي از قبيل ارتباط با عالم خلسه كه بيشتر مال دنياي رويا و چرت است، به او نمي چسبد. بگذريم كه بعيد است جني وجود داشته باشد كه بتواند پا به پاي اسي پاتر بيدار بماند!
معاملات اقتصادي/ اسي پاتر و اعوان و انصار در بانك هاي خصوصي، شركت هاي دولتي، قراردادها و چيزهاي ديگر يا سهم دارند و يا مي رود كه سهم داشته باشند، كسي كه اين همه پول دارد، جن مي خواهد چه كار؟! كاري كه جن مي خواهد براي اين جريان بكند، شما نگران نباشيد، بهترش را پول انجام مي دهد!
ارتباط معكوس/ باز هم اگر شما از استدلال من قانع نشديد و همچنان معتقديد كه اين جريان با اجنه ارتباط دارد، به شما عارضم، شايد جن با اين جريان رابطه دارد، و نه اين جريان با جن! يعني شايد اين جريان از بس به اجنه كم محلي، بلكه بي محلي كرده، كه جن ها عقده اي شده اند تا هر جور شده خودشان را به اين جريان وصل كنند! اينجا بايد با كمك سنجاق قفلي يا سوزن ته گرد، اجنه را احضار و صحت و سقم قضيه را از ايشان جويا شويم و به اين عزيزان گوشزد كنيم كه اسي پاتر گرفتارتر از آن است كه به شما پا بدهد!
شيطان بزرگ/ خودتان بهتر از من مي دانيد كه سال 88 آمريكا ادعا مي كرد كه در انتخابات تقلب شده و دولت غيرقانوني است. حالا رسانه هاي استكبار با بهانه كردن يك چيزهايي و يك كلاغ چهل كلاغ كردن، اولا وانمود مي كنند كه ميان اين جريان چسبيده به دولت و حكومت دعواست، و ثانيادش(!) طرف اسي پاتر اينا را مي گيرند و يادشان رفته كه تا همين چند وقت پيش در نظرشان دولت غيرقانوني بود! يعني الان شيطان بزرگ طرف جريان انحرافي را گرفته. خب! من حالا چه مي خواهم بگويم؟! خيلي روشن است، كسي كه حمايت ابليس را براي خود دارد، جن را مي خواهد چه كار؟! شما هم انگار بچه شده ايد ها! گاهي در چيز، يعني عقل تان شك مي كنم!
ما يا اسي پاتر/ از قرار ما در انتخابات، روي برگه آراي مان نوشتيم «احمدي نژاد» اما چه جوري نوشتيم «احمدي نژاد» كه خوانده شد «مشايي»، احتمالا بيانگر آن است كه اين ماييم كه با جن سر و كار داريم، نه جريان انحرافي! همان زمان هم خيلي ها گفته بودند كه در نوشتن كلمه «احمدي نژاد» دقت كنيم كه يك وقت «احمدي نجات»، «احمدي مقدم»، «احمدي خالي»، «همون كه شهردار بود» و ... ننويسيم! حكما اجنه در جوهر خودكار ما بود، نه عارضه اي بر دولت!
«آقاي چيز»
پانوشت حسين قدياني: اگر بر و بچ جريان منحرف از اين نوشته كه سراسر دفاع از اسي پاتر بود، خوش شان آمد و خواستند يك حالي به ما بدهند، بگويند «شماره حساب» بدهيم، يا اين كه كارت به كارت!

 



در كنفرانس خبري اعلام كرد
اژه اي : از حلقه اطرافيان مشايي تعدادي بازداشت شده اند

سخنگوي دستگاه قضايي در نشست خبري ديروز خود با خبرنگاران حوزه قضايي با تشريح آخرين وضعيت پرونده هاي حقوقي به سؤالات مطروحه در اين نشست پاسخ داد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي بعدازظهر روز دوشنبه در ابتداي نشست خبري خود با خبرنگاران گفت: در ابتداي سال جاري كارگروهي در قوه قضاييه تشكيل شد تا وظايف قوه قضاييه را در سال جهاد اقتصادي تبيين كند كه نتيجه اين كار هفته قبل كه مصادف بود با هفته محيط زيست به سرانجام رسيد.
محسني اژ ه اي افزود: با توجه به اهميتي كه محيط زيست دارد، تصميمات خوبي در جلسه اخير مسئولان عالي قوه قضاييه گرفته و مقرر شد سازمان هاي ذيربط مانند جنگل ها، محيط زيست و منابع طبيعي چنانچه به محيط زيست اعم از آب، خاك و جنگل ها آسيبي وارد مي شود، با حساسيت بيشتري وارد شوند و موضوعاتي را كه خودشان نمي توانند مستقيما وارد شوند به قوه قضاييه گزارش كنند.
سخنگوي قوه قضاييه اظهار داشت: در همين زمينه مقرر شد تا دادستان ها و روساي كل دادگستري ها با فوريت و خارج از نوبت به گزارش هاي واصله از اين سازمان ها رسيدگي كنند.
محسني اژه اي با بيان اين كه شوراي حفظ حقوق بيت المال كه از دوره رياست آيت الله شاهرودي وجود داشت، قرار است تغييراتي در آن ايجاد شود افزود: همچنين قرار است شوراي عالي و استاني فعال تر شوند تا در راستاي حفظ منابع و انفال و حفظ محيط زيست و صيانت از حقوق بيت المال اقدام قوي تر و جامع تري داشته باشيم.
خبرنگار كيهان در اين نشست با اشار به اين كه رئيس جمهور در آخرين نشست خبري خود ليست مفسدين اقتصادي را 312 نفر اعلام كرد و شما در جلسه هاي قبل 250 نفر اعلام كرديد خواستار شفاف شدن مسئله شد كه محسني اژه اي پاسخ داد: آنچه در فرمايش رئيس جمهور بود اين است كه تشخيص مفسدان اقتصادي بر عهده قاضي است و ما فقط اسامي را اعلام مي كنيم، كه اين اصلاح به نظر ما كار خوبي بود كه انجام شد و كلام درستي است.
دادستان كل كشور در ادامه افزود: درباره ليست هم بايد بگويم ليست مورد اشاره به همان تعدادي است كه قبلا اعلام كردم مگر اين كه مواردي را به طور پراكنده اعلام كرده باشند يا هنوز به دست قوه قضاييه نرسيده است اما چيزي كه از ناحيه ايشان تحت عنوان ليست بوده همان چيزي است كه قبلا گفته ام.
حق شكايت محفوظ است
محسني اژه اي همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اين كه يك روزنامه نزديك به دولت در ويژه نامه اخير خود يك فرمانده ارشد نظامي و يك شخصيت حوزوي و رئيس قوه قضاييه را اقتدارگرا معرفي كرده، اقدام قوه قضاييه در اين خصوص چيست؟ اظهار داشت: با توجه به اين كه يك روزنامه نزديك به دولت به يك شخصيت حوزوي و رئيس قوه قضاييه تهمت زده حق شكايت را براي خودمان محفوظ مي دانيم.
وي اضافه كرد: البته چنين حقي براي هيئت نظارت بر مطبوعات نيز وجود دارد.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر فعاليت غيرقانوني دفاتر خريد و فروش فيش حج و اين كه رئيس سازمان حج رسيدگي به اين موضوع را به دادستان كل كشور محول كرده است، گفت: چنين چيزي را تاكنون از سوي سازمان حج و زيارت به ما اعلام نكرده اند.
احضار مديران سابق ايران خودرو
محسني اژه اي در ادامه در خصوص بازداشت مديرعامل سابق شركت ايران خودرو و يكي از مسئولان بانك توسعه صادرات گفت: پرونده اي در خصوص برخي از مديران سابق ايران خودرو مطرح بود كه در اين زمينه چند نفر احضار و عده اي از آنها 2 شب و تا زمان توديع وثيقه بازداشت شدند.
وي با بيان اين كه پرونده اين افراد اقتصادي است گفت: البته بعضي از اين افراد هم با توجه به اين كه نتوانستند قرار وثيقه را تامين كنند بيشتر از اين دو شب بازداشت شده اند.
محسني اژه اي همچنين درباره بازداشت يكي از مسئولان بانك توسعه صادرات گفت: چنين چيزي را نمي دانم.
12 - 10 نفر دستگير شده اند
در ادامه اين نشست خبرنگار يكي از رسانه ها پيش از مطرح كردن سؤال خود به سخنگوي قوه قضائيه گفت اگر ما سؤالي مطرح مي كنيم براي اين است كه فضاي ابهام كمتر شود نه اينكه بيشتر شود، سخنگوي قوه قضائيه در خصوص اين نكته خبرنگار گفت: گاهي يك موضوع در تمام جلسات تكرار مي شود و ما هم همان پاسخ را مي دهيم. از طرف ديگر بايد به محظورات قانوني توجه داشته باشيم.
اين خبرنگار در ادامه به طرح پرسش خود پرداخت و گفت، شما قبلاً گفته ايد تعدادي از مقامات ارشد دولتي تحت تعقيب قرار گرفته اند، دليل آن هم مسائل مالي است و امكان دارد بحث اخلاقي هم داشته باشند، سؤال من اين است كه آيا متهمان به دادسرا احضار شده اند و دادستان موارد عنوان شده را وارد مي داند يا خير؟ كه محسني اژه اي گفت: من چه وقت تعبير برخي مقامات ارشد دولتي را به كار بردم. ادبيات من اين طور صحبت كردن نيست. اگر مي خواهيد سؤال تان را اصلاح كنيد تا پاسخ دهم.
اين خبرنگار سؤال خود را اين طور اصلاح كرد كه رئيس دفتر رئيس جمهور و برخي از معاونان آن در مظان اتهامات مربوط به تخلفات مالي قرار گرفته اند، آخرين وضعيت اين پرونده چيست؟ كه محسني اژه اي گفت: برخي افراد دستگير شده اند اما در بيان جزئيات آن طبق قانون معذوريت داريم اما 10، 12 نفر در اين خصوص دستگير شده اند و پرونده در حال رسيدگي است اما اجازه بيان جزئيات آن را نداريم.
تذكر اژه اي
نسبت به رعايت قانون
در ادامه اين نشست خبري يكي از خبرنگاران با اشاره به سؤال خود كه در آخرين نشست رئيس جمهور مطرح كرده بود، گفت در اواخر دي ماه پس از فرمايشات رئيس قوه قضائيه سؤالي مطرح شده بود كه شما فرموديد معاون اول رئيس جمهور متهم است و بايد جوابگو باشد اما قوه قضائيه در اين زمينه هيچ اقدامي نكرده و پرونده عده كثيري معلق مانده است؟ كه محسني اژه اي در پاسخ به اين سؤال گفت: آيا من حق دارم اگر مطالبي در اينجا بيان مي شود و در آن توهيني وجود دارد آن را قطع كنم يا خير؟ اگر در مقام دادستان بودم حتماً قطع مي كردم و اجازه نمي دادم كسي از اين تريبون و اين جايگاه سخناني كه صحيح نيست مطرح كند و شايد اگر در اين موضوع دقت كنيم حتي اين سخنان قابل تعقيب باشد اما چون در اين سؤال اسم بردند مطلبي را عرض نخواهم كرد.
آخرين وضعيت پرونده بقايي
خبرنگار ديگري درباره آخرين نتيجه رسيدگي به پرونده حميد بقايي در ديوان عدالت اداري سؤال كرد كه سخنگوي قوه قضائيه گفت: اعتراض به رأي يك روال معمولي است. بسياري از احكام قابل تجديدنظر خواهي هستند و خيلي اوقات افراد نسبت به رأي صادره اعتراض مي كنند. پس از اعتراض پرونده در مرجع تجديدنظر مورد رسيدگي قرار مي گيرد و حتي در مواردي كه حكم قطعي است ممكن است درخواست اعاده دادرسي، اعمال ماده 18 و... شود. اين پرونده نيز در دادگاه بدوي مورد رسيدگي قرار گرفت و حكم صادر شد. حكم صادره مورد اعتراض قرار گرفت و پرونده به دادگاه تجديدنظر ارسال شد. دادگاه تجديد نظر حكم دادگاه بدوي را تاييد نكرده است اما به اين نتيجه رسيدند كه اشتباهي رخ داده است. پس از تذكر به اشتباه اين پرونده در مرحله رسيدگي بعدي قرار دارد.
پرونده زمين خواري 8 هزار متري در حال رسيدگي است
خبرنگار ديگري به زمين خواري 8 هزار متري در بازار تهران از سوي فردي با هويت «ع.الف» اشاره كرد و از سخنگوي دستگاه قضايي سؤال كرد كه آيا گزارشي در خصوص اين موضوع در دستگاه قضايي مطرح است؟ محسني اژه اي پاسخ داد: يكي از انواع نظارت هاي قوه قضائيه از سوي سازمان بازرسي كل كشور اعمال مي شود. اقدامات خوب سازمان بازرسي كل كشور نشانگر انجام وظيفه از سوي اين سازمان است و جا دارد از مسئولان اين سازمان قدرداني كنيم. زيرا معمولاً ما از برخي از تخلفات عقب مي مانديم اما در اين دوره بازرسي هاي اين سازمان به روز شده است. يكي از مكانيزم هاي ديگر قوه قضائيه در جهت نظارت از سوي ديوان عدالت اداري اعمال مي شود و آمار عملكرد اين ديوان نشان از فعال بودن اين حوزه دارد. رئيس ديوان عدالت اداري نيز با مديران دولتي در تهران و استان ها جلسات برگزار مي كنند و حتي با بعضي از وزرا تماس مي گيرند و موضوعاتي را در جريان مي گذارند. ديوان عالي و دادستاني كل كشور نيز دو مرجع ديگر دستگاه قضايي براي اعمال نظارت هستند.
وي يادآور شد: در خصوص اين پرونده نيز پس از مشاهده خبر با دادستان تهران تماس گرفتم و جوياي موضوع شدم و اكنون اين مسئله در حال بررسي است اما اين كه آيا خلافي صورت گرفته، در چه سطحي بوده و توسط چه كسي انجام شده، بايد بررسي شود.
پرونده دانشمندان هسته اي
دادستان كل كشور در خصوص رسيدگي به پرونده شهيد علي محمدي و ديگر دانشمندان هسته اي گفت: همچنان متأسفانه حكم صادر نشده است؛ يكي از اين پرونده ها به دادگاه ارسال شد كه دادگاه نيز نقص گرفت و به دادسرا بازگشت و هنوز نهايي نشده است.
حادثه خميني شهر
خارج از نوبت رسيدگي مي شود
وي در پاسخ به سؤالي درباره حادثه اي در خميني شهر اصفهان و اقدامات دستگاه قضايي گفت: يكي از تاكيدات ما برخورد با افراد شرور و اراذل و اوباش است تا اين گونه حوادث تكرار نشود. از سوي ديگر به خانواده ها سفارش مي كنيم تا اقداماتي كه موجب خدشه دار شدن عفت عمومي مي شود، انجام ندهند. برخي از تعرضات به دليل كوتاهي هاي اوليه است. كساني كه اين جنايت را مرتكب شده اند تحت تعقيب قرار گرفتند و تعدادي از آن ها نيز دستگير شده اند و قطعاً با توجه به ميزان جرم، مجازات خواهند شد و تأكيد مي كنم كه اين نوع جرايم نيز خارج از نوبت مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
وي تصريح كرد: كساني كه در اين پرونده به عنوان متهم دستگير شده اند محاكمه و مجازات مي شوند ولو اينكه بعضي از افراد ديگر دستگير نشوند.
پرونده ضارب روحاني در حال رسيدگي است
سخنگوي دستگاه قضايي در ادامه سخنانش به مضروب شدن يك روحاني به دليل امر به معروف و نهي از منكر اشاره كرد و گفت: در هفته هاي گذشته در تهران يك فرد روحاني به دليل احساس تكليف و مسئوليت مورد تعرض قرار گرفت و چشم وي آسيب ديد. بخشي از اين موضوع به اين امر باز مي گردد كه اگر دختر خانم حجاب خود را رعايت مي كرد موضوع به اينجا منجر نمي شد. با توجه به نزديك شدن به فصل تابستان به خانواده ها توصيه مي كنيم كه مراقب فرزندان خود باشند و توصيه هاي لازم را به آن ها كنند.
دادستان كل كشور افزود: در اين پرونده پليس به سرعت عمل كرد و دادستان به موقع ورود كرد و اكنون پرونده در حال رسيدگي است.
وي همچنين در اين نشست گفت: به تازگي تحقيق و تفحص درباره پرونده فائزه هاشمي كه مربوط به آخرين اظهارات وي مبني بر اداره كشور توسط عده اي اراذل و اوباش بوده است، به پايان رسيده است.
وي افزود: اين پرونده از سوي شعبه تحقيق منجر به صدور كيفرخواست شد و پرونده به دادگاه رفت.

 



واقعيت اين است ؟! (نگاه)

پژمان كريمي
طنز را ابزاري براي نقد پلشتي ها، نابساماني ها و معضلات جامعه بشري به زبان نرم و دلنشين توصيف كرده اند. شيوه اي كه عدالت ورزي، ادب و قصد اصلاح گري، «بن مايه»، و به فكر واداشتن مخاطب، تجلي «توفيق» آن بيان شده است.
از اين روست كه مقوله طنز، پيچيده و رويكرد بدان، سخت و طاقت فرساست. طنزپردازي، كاري است كه از عهده هر كسي و هر هنرمندي برنمي آيد.
در كشور ما، با گسترش رسانه ها، تعدد شبكه هاي ديداري و شنيداري و ميل جامعه نسبت به نشاط و طنز، رويكرد هنرمندان به طنز، شكلي چشمگير يافت. طبيعي هم هست؛ وقتي عده اي نابلد رو به عرصه اي دشوار گذارند، نتيجه؛ در هيئت «فاجعه» سر برمي آورد! ثمره اين مي شود كه بسياري از توليدات به نام طنز در حوزه ها و قالب هاي گوناگون هنري، اساساً با تعريف طنز فاصله دارند و ضمن آن فاقد وجه نشاط برانگيزند.
بطور مثال، چندي است كه شاهد توليد و اكران فيلم هايي به نام طنز هستيم كه جز ابتذال و لودگي، شأني ندارند. «آدم و حوا»، «بعدازظهر سگي سگي»، «خيابان هاي آرام»، «شرط اول» و... نمونه هاي مثال زدني از ابتذال و لودگي اند.
اما اي كاش آنچه به عنوان «طنز جعلي» به مخاطب عرضه مي شود در حد ابتذال و لودگي خلاصه شود. عارضه وقتي حادتر مي شود كه به اصطلاح هنرمندان مدعي، تلاش مي كنند، ژست سياسي بگيرند و تراوشات و تخيلات عوامانه خود را به نام طنز عرضه كنند!
چندي است كه شبكه سوم سيما، مجموعه اي را نمايش مي دهد به نام «ساختمان پزشكان» اين مجموعه، از نمونه كارهايي است كه مي كوشد در كنار لودگي، به مسائل سياسي نيز اشاراتي كند. اشاراتي كه از حد «نقد» فاصله دارد و در قالب «ناسزاگويي» و «تمسخر» و «تحقير» قابل ارزيابي است.
در يكي از قسمت هاي اين مجموعه، شخصيت اصلي- نيما افشار- به عنوان كارشناس روانشناسي در سيما حاضر مي شود. او مطالبي را درباره مسائل زناشويي بيان مي كند. مطالبي كه با واكنش منفي مردم و خانواده او روبرو مي شود. در واقع چنين تداعي مي گردد كه در جامعه ما، بيان كننده مطالب علمي، فردي فاسد تلقي مي شود و هدف طرد قرار مي گيرد!
آيا حقيقت جامعه و نظام سياسي ما اين است؟
آيا هر عالمي در انزوا قرار دارد؟
آيا هر صاحب انديشه اي، غربزده و فاسد تلقي مي گردد؟
در قسمتي ديگر، منشي روانشناس مجموعه، اتاق وي را، دستشويي فرض مي كند. با اعتراض فرد روانشناس، منشي، جمله اي به زبان مي آورد كه توهيني روشن به كارگزاران نظام است.
آيا غايت طنز، تحقير است؟
آيا نقد و تحقير و توهين و تخريب در نسبت با يكديگرند؟
نگارنده از بيان مطالب و صحنه هاي غيراخلاقي مجموعه خودداري مي كند كه البته پخش اين گونه مطالب و صحنه ها از رسانه ملي، جاي تامل دارد!
بايد گفت توليد و نمايش آثاري چون مجموعه ساختمان پزشكان بيانگر چند واقعيت تلخ است:
نخست؛ همانطور كه اشاره شد، برخي از هنرمندان، استعداد و بينش لازم براي كار طنز را ندارند و در نتيجه دست به جعل طنز مي زنند. نتيجه اين كار، نشر لودگي و ابتذال و به گفته اي؛ تنزل سطح سليقه و ديد مخاطب است.
دوم؛ برخي از هنرمندان ياد شده، توهمات شبه سياسي و ارزيابي هاي غيرعلمي خود از جهان سياسي و اجتماعي را به بهانه طنز ارائه مي كنند. نتيجه اين اقدام هم، مشخص است: شبهه افكني، ايجاد بدبيني و سياه نمايي سياسي!
سوم؛ برخي تصميم گيران در سيما، نسبت به جامعه هنري شناخت لازم را ندارند و تصور مي كنند با بكارگيري برخي به اصطلاح هنرمندان، مي توانند از هنر آنها در جهت سياست هاي فرهنگي رسانه و نظام بهره گيرند.
اما مسئله اين است، هنرمندي كه مترصد اشاعه ايده هاي غلط خود نسبت به جامعه و نظام است، آيا مانند يك عروسك در خدمت تصميم گيران رسانه ها از جمله رسانه ملي قرار مي گيرد؟
آيا مثلا در ساختمان پزشكان چنين اتفاقي روي داده است؟ سطحي انگاري و ساده فكري تا به كجا؟ هنرمندي كه تا ديروز رسانه ملي و نظام را به ديكتاتوري متهم مي كند، چرا ناگهان سوي رسانه ملي مي آيد و دست همكاري مي دهد؟ آيا از ايده هاي خود دست كشيده است؟
و چهارم اينكه؛ نظارت در رسانه ملي بويژه در حوزه سيما، بايد جدي تر تلقي شود!
به ياد دارم در مجموعه به اصطلاح طنز مسافران كه آن هم از شبكه سوم سيما پخش مي شد، طيف متدين جامعه، افرادي رياكار و فرصت طلب معرفي شدند!
چرا بايد سازندگان مجموعه هايي مثل مسافران و ساختمان پزشكان و... خود را آن قدر رها فرض كنند كه به راحتي به نظام و كارگزاران آن اهانت روا دارند؟!
اين اتفاق، يعني رسانه ما در امر نظارت، دچار كاهلي و يا سطحي نگري است! معيوب است! نياز به بازنگري و ترميم و درمان دارد!
اميد است كه مفهوم طنز را دريابيم! جامعه ما نيازمند طنز و طنزپردازي است اما نه به هر قيمتي! نه به بهاي فراخواندن هر به اصطلاح هنرمندي و دادن آزادي عمل به او! نه به بهاي توهين و تحقير! نقد، پيشرفت و به شدگي را تضمين مي كند اما نقد و تخريب، دو مقوله جدا از هم هستند. فكر نكنيم جامعه هنري ما، محدود به چند چهره است كه نسبتي با سياست هاي فرهنگي و سياسي نظام ندارند. سر بچرخانيم، جستجو كنيم، بهترين ها را مي يابيم!

 



در سخنراني معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي صورت گرفت
افشاي ابعاد گسترش تروريسم هسته اي در جهان از سوي آمريكا و انگليس در كنفرانس خلع سلاح تهران

معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ابعاد جديدي از نقض مقررات خلع سلاحي و فعاليت غيرقانوني در زمينه تسليحات كشتار جمعي ازسوي برخي كشورهاي غربي را فاش كرد.
علي باقري كه عصر روز دوشنبه در كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه در تهران سخن مي گفت، با اشاره به اينكه «ايران تنها كشور منطقه است كه عضو همه معاهدات خلع سلاحي است»، گفت: «برجسته ترين و بارزترين عامل اختلال امنيت جهاني در قرن بيستم، ساخت، انباشت و به كارگيري سلاح هاي كشتار جمعي به ويژه سلاح هاي اتمي از سوي قدرت هاي دارنده سلاح هسته اي به ويژه از سوي رژيم ايالات متحده آمريكا است».
باقري سياست آمريكا در زمينه موضوع هسته اي را «ديكتاتوري مدرن با توسل به فريب و رياكاري هسته اي و نيز تروريسم هسته اي» اعلام و تاكيد كرد: «آمريكا از يك سو خود را مدعي خلع سلاح هسته اي جلوه داده و از اين طريق دريچه هاي پيشرفت ملت ها را به اين بهانه مسدود مي كند و از سوي ديگر تلاش مي كند توانمندي هاي انساني و فيزيكي ملت ها را براي دستيابي به دستاوردهاي علمي بشري منهدم ساخته و از ميان بردارد».
معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه سخنراني خود به تشريح موارد تخلف آمريكا از مقررات خلع سلاحي و خطرات بوجود آمده از جانب آن براي امنيت بين المللي پرداخت.
وي به عنوان اولين نمونه به امضاي معاهده نيواستارت بين روسيه و آمريكا پرداخت و گفت: «در اين قرارداد دو جانبه كاهش كلاهك هاي هسته اي هيچ ساز و كار راستي آزمايي مشاهده نمي شود و بنابراين اجراي كمي و كيفي همان قرارداد نيز با شك و ترديد جدي مواجه است».
باقري سپس به بيان سرگذشت كنفرانس خلع سلاح در ژنو پرداخت و گفت: «آمريكا سال هاست كه در كنفرانس خلع سلاح در ژنو به مانع اصلي براي برخورد موثر با اين تهديد تبديل شده و از چهار موضوع اصلي كنفرانس، اخيرا فقط با مذاكره درباره جلوگيري از توليد مواد شكافت پذير FMCT موافقت نموده است ولي همچنان با شموليت حسابرسي انبارهاي مربوط به مواد شكافت پذير خود مخالفت مي كند».
باقري در ادامه درباره حمايت مستمر آمريكا از اسرائيل گفت: «آمريكا از تنها دارنده كلاهك هاي هسته اي در خاورميانه يعني رژيم صهيونيستي كه به هيچ يك از مقررات بين المللي حتي قطعنامه هاي شوراي امنيت وقعي ننهاده و سابقه اي مملو از جنايت، تجاوز و اشغالگري داشته و در تاسيسات مخفي هسته اي خود هم چنان در حال افزودن بر انبار كلاهك هاي هسته اي است، بي وقفه حمايت بي قيد و شرط مي كند».
عضو تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان به استقرار بيش از 200 كلاهك هسته اي آمريكا در خاك اروپا اشاره كرد و با تاكيد بر اينكه اين اقدام نقض صريح NPT است گفت: «براساس سند NPR هم كه سال گذشته صادر شد گسترش استقرار سلاح هاي هسته اي تاكتيكي از اروپا تا منطقه خليج فارس در دستور كار آمريكا قرار دارد».
باقري در بخش ديگري از سخنراني خود به مسئله نقض مقررات خلع سلاحي از سوي انگليس پرداخت و گفت: «رژيم انگليس نيز به مدرن سازي سامانه هاي هسته اي ترايدنت (سامانه پرتاب كلاهك هاي هسته اي) ادامه مي دهد كه دست كم تا يك قرن ديگر تداوم خواهد داشت. اخيرا نيز رژيم انگليس در يك اقدام كاملا غيرقانوني قرارداد مشاركت هسته اي با فرانسه را امضا كرده تا از يك سو اطلاعات ساخت و مدرن سازي بمب هاي هسته اي را به مشاركت بگذارد و از سوي ديگر دو كشور هزينه كمتري براي گسترش زرادخانه هسته اي خود صرف كنند».
وي در ادامه سخنراني خود به موارد تهديد ايران از جانب تروريست هاي هسته اي بين المللي از جمله آمريكا پرداخت و گفت: «رژيم ايالات متحده آمريكا در سند NPR رسما جمهوري اسلامي ايران را به تهاجم هسته اي تهديد مي كند. آمريكا با هدايت و حمايت از رژيم صهيونيستي نقش غيرقابل انكاري در به شهادت رساندن دانشمندان هسته اي ايران داشته است. نقش آمريكا در برنامه ريزي براي اخلال در صنايع هسته اي ايران از جمله اشاعه بد افزار استاكس نت براي جلوگيري از پيشرفت برنامه هاي صلح آميز هسته اي غيرقابل انكار است. دولت آمريكا در آخرين سند NPR مجددا ضربه اول هسته اي را به رسميت شناخته و بر حق آمريكا بر به كارگيري از حمله اول هسته اي تاكيد كرده است».
باقري سپس اين پرسش را مطرح كرد كه آيا اين موارد مصداق فريب و دورويي هسته اي و اشاعه تروريسم هسته اي نيست؟
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان درباره نقش انگليس در اقدامات تروريستي عليه كشورمان نيز گفت: «دولت انگليس رسماً توسط يك مقام بلند پايه امنيتي خود و در يك اظهارنظر علني تصريح مي كند كه با عمليات مبتني بر اطلاعات بايد برنامه هاي صلح آميز هسته اي ايران را متوقف نمود و درست 10 روز پس از اين موضع گيري دانشمند هسته اي جمهوري اسلامي ايران در مقابل ديدگان همسرش و در حالي كه در مسير دانشگاه بود به شهادت مي رسد. آيا اين مصداق تروريسم هسته اي نيست»؟

 



آيت الله مصباح يزدي: ولي فقيه امروز خاري در چشم دشمنان است

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: آنچه سبب وحدت جامعه ما شده و همه موارد را در يك نقطه متمركز كرده قدرت معقول و مشروع ولايت فقيه است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله محمدتقي مصباح يزدي ظهر ديروز در ديدار استادان، مبلغان و پژوهشگران جامعه الزهرا ضمن تبريك سالروز ولادت پيشواي نهم شيعيان در سخناني اظهار داشت: در دوراني زندگي مي كنيم كه از ويژگي هاي خاصي برخوردار است و با هيچ عصر و دوراني قابل مقايسه نيست.
وي خاطرنشان كرد: شرايط اين دوره از آغاز عصر غيبت تاكنون در هيچ دوره اي از اسلام و در هيچ شرايطي مشاهده نشده است.
به گفته رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) بخشي از نعمت هاي كنوني سابقه وجود در عالم نداشته و در كنار اين نعمت ها و بركات شرايط ديگري براي لغزش ها و انحرافات فراهم شده كه در تاريخ كم نظير است و امروز عوامل فساد در همه جاي دنيا به وفور يافت مي شود و در دسترس همه قرار دارد.
وي تصريح كرد: اكنون ابزارهايي مانند تلويزيون و ساير رسانه ها در اختيار عموم مردم و حتي كودكان قرار دارد و يك تلفن همراه مي تواند وسوسه هاي شيطاني فراواني را ايجاد كند.
مصباح يزدي ادامه داد: آنچه از همه اين مباحث مهم تر است اين خواهد بود كه مجموعه عوامل شيطاني دست به دست هم داده تا ايمان، ارزش هاي اسلامي و الهي را تضعيف كنند.
وي خاطرنشان كرد: حوادثي كه پس از انقلاب در كشور اتفاق افتاد به ويژه حوادث سال 88 بسيار طرح هاي پيچيده اي است و در يك كلمه امروز يك جبهه تمام عيار عليه اسلام و مذاهب تشيع تشكيل شده كه در آن از ابزارهاي مختلف استفاده مي شود.
مصباح يزدي تصريح كرد: صدها تلويزيون در دنيا روزانه درصدد هستند تا مباني فكري و اقتصادي را تخريب كنند و با زبان هاي فارسي، عربي، تركي، انگليسي و اردو عليه اسلام و تشيع كار مي كنند و به صورت هاي مختلف مخاطبان را جذب مي كنند.
به گفته وي افكار انحرافي طيف هاي مختلف را تشكيل مي دهد و هر يك از طيف ها انحرافات فكري خاص دارد و وجود اين شرايط ايجاب مي كند كه عوامل خنثي كننده اي وجود داشته باشد تا تبليغات انحرافي را تخريب و مباني فكري، نظري، ايمان و ارزش هاي را تقويت كنيم.
مصباح يزدي خاطرنشان كرد: كشور ايران تنها كشور اسلامي كه بر اساس مباني قرآن و عترت اداره مي شود و در اين كشور پس از گذشت بالغ بر 30 سال پيروزي كمبودها چشمگير مشاهده مي شود و اين در حالي است كه در مناطق ديگر اسلامي كه جاي خود را دارد و وظيفه ارشاد و مبارزه با انحرافات را داريم.
وي ادامه داد: در شرايطي كه مشاهده مي كنيم در داخل كشور و شهرهاي مذهبي دانشمند پاسخگو به نيازها به اندازه كافي وجود ندارد تكليف ساقط نمي شود و اين تكليف را بايد مانند نماز و روزه براي خود حساب كنيم.
به گفته آيت الله مصابح يزدي در برخي از شرايط تحصيل در برخي از شاخه ها واجب است و آن رشته ها واجب التحصيل هستند و بر اساس نياز منطقه لازم است توجهات به آن مسائل معطوف شود.
وي خاطرنشان كرد: بحث حكومت اسلام و ولايت فقيه يكي از مباحثي است كه دوران هزار و 400 ساله تاريخ اسلام و با وجود گذشت 30 و چند سال از پيروزي انقلاب هنوز نياز جامعه به حل اين مسائل برطرف نشده است.
وي با بيان اينكه ولايت فقيه نعمت عظيمي است كه خداوند به ما عطا كرده است، افزود: ولايت فقيه بزرگ ترين خاري است كه در چشم دشمنان است.
مصباح يزدي خاطرنشان كرد: همه مسلمانان و غيرمسلمانان مي دانند براي مبارزه با ملت ها بهترين راه ايجاد اختلاف است و امروز شاهد هستيم دشمنان براي دستيابي به اين مقصود جنگ هاي مختلف را به وجود مي آورند.
وي ادامه داد: آنچه سبب وحدت جامعه ما شده و همه موارد را در يك نقطه متمركز كرده قدرت معقول و مشروع ولايت فقيه است و اين موضوع را دشمنان بارها اعتراف كردند و برخي از غربي ها تصريح كردند كه قدرتمندترين رهبر جهان ولي فقيه جمهوري اسلامي است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني خاطرنشان كرد: پيشرفت ها و موفقيت هايي كه در صحنه هاي مختلف علمي، سياسي، تكنولوژي و معنوي به وجود آمده به بركت اين است كه چتر الهي بر كشور سايه افكنده است.
وي تصريح كرد: روزبه روز بر قدرت رهبري افزوده شده و همه اين موضوعات كمك مي كند كه روزبه روز بغض، عداوت و دشمني دشمنان اسلام نسبت به اين نقطه مركزي افزوده شود و آنچه مانع اختلافات و جنگ هاي داخلي مي شود قدرت متمركزي است كه مردم بر اساس دين خود به آن پايبند هستند.
مصباح يزدي ادامه داد: مشاهده مي شود كه پس از گذشت بالغ بر 30 سال هنوز اين مسائل آنطور كه بايد جايگاه خود را در بين برخي اقشار پيدا نكرده است و افسوس افرادي كه اولي هستند و بايد با تمام وجود مدافع ولايت فقيه باشند برخي از اين افراد حكم مخالف ولايت فقيه دارند.
وي خاطرنشان كرد: در اين شرايط مطالعه، تحقيق، نوشتن، بحث، تحقيق اجتهادي و تدريس درباره اين موضوع اولويت خاصي دارد و اين را بايد بفهميم و باور كنيم كه بقاي اسلام و نظام اسلامي در اين كشور منوط به بقاي ولايت فقيه است.

 



امروز با حضور اقشار مختلف مردم در شهرري برگزار مي شود
دومين سالگرد نخستين شهيد حوادث فتنه 88

دومين سالگرد شهيد حسين غلام كبيري نخستين شهيد فتنه با حضور خانواده معظم شهدا و امت حزب الله در شهرري برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، دومين سالگرد شهادت شهيد فتنه سه شنبه 24خردادماه سال جاري در حسينيه پيروان شهداي كربلا واقع در شهرري، خيابان شهيد غيوري، چهارراه خط آهن برگزار مي شود.
اين مراسم معنوي با حضور خانواده شهدا، امت حزب الله، حجج اسلام مرتضي آقاتهراني، مهدي ماندگاري و عليرضا پناهيان، سعيد قاسمي و حسين الله كرم و جمعي از مسئولان شهرستان ري برگزار مي شود.
مادر شهيد غلام كبيري در گفت وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به ويژگي هاي شخصيتي شهيد غلام كبيري اظهار داشت: او هميشه پس از مدرسه به پايگاه بسيج مي رفت اما شب حادثه حال خاصي داشت و قبل از رفتنش يك جور ديگر نگاه مي كرد.
وي در پايان خطاب به ابرقدرت ها گفت: ما تا آخرين نفس پشتيبان نظام و رهبر هستيم و باور كنيد اگر آن شب مي دانستم كه حسين كجا مي رود، من هم پا به پاي او براي دفاع از اسلام مي رفتم. پسر من عاشق شهادت بود و بالاخره به آرزويش رسيد.
حسين غلام كبيري از بسيجيان فعال پايگاه حجتيه شهرري، جوان 18 ساله اي بود كه در فتنه 88 در دفاع از كيان انقلاب اسلامي، در شامگاه روز 25خرداد 88 به وسيله يك دستگاه خودروي پرايد در منطقه سعادت آباد تهران زير گرفته شد و بر اثر خونريزي شديد ساعت 15 روز 26خرداد به كاروان شهدا پيوست.

 



توقيف سؤال برانگيز هفته نامه 9 دي از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات

سرويس سياسي-
هيئت نظارت بر مطبوعات در تصميمي سؤال برانگيز هفته نامه 9 دي را توقيف كرد.
خبرنگار كيهان كسب اطلاع كرد كه هيئت نظارت بر مطبوعات ديروز هفته نامه 9 دي را كه ظرف ماه هاي گذشته كارنامه قابل قبولي در دفاع از نظام جريان اصولگرايي و نقد انحرافات داشته بدون تذكر قبلي و با استناد به دلايلي پرسش برانگيز توقيف كرد.
يكي از دلايلي كه هيئت نظارت براي توقيف 9 دي مطرح كرده اين است كه اين هفته نامه، كاريكاتوري از محمد خاتمي را در يكي از شماره هاي اخير خود درج كرده است. اين در حالي است كه مستندات موجود نشان مي دهد اين كاريكاتور سال 88 عيناً در يكي از ويژه نامه هاي روزنامه ايران هم منتشر شده بود.
دليل ديگري كه هيئت نظارت به آن استناد كرده اين است كه 9 دي مجوز سياسي دارد ولي در هفته دو صفحه اقتصادي منتشر مي كند. اين موضوع كه بيشتر به بهانه جويي شبيه است در حالي مطرح شده كه هم اكنون بسياري از نشريات سطح پايين داراي مجوزهاي غيرفرهنگي و غير سياسي هستند اما دائماً مطالب و اخبار سياسي و فرهنگي كاملاً زاويه دار با سياست هاي نظام منتشر مي كنند و هيچ برخوردي هم با آنها انجام نمي شود.
9 دي به مدير مسئولي حميدرسايي و سردبيري علي معاف منتشر مي شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14