(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 24 خرداد 1390- شماره 19950

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي:
راه مقابله با تهاجم فرهنگي غرب تعميق باورهاي ديني است
وزير اطلاعات:
مدحي مورد توجه سرويس هاي خارجي بود اما دستگاه اطلاعاتي كشور در ميانه راه او را جذب كرد
ايران عليه اتحاديه اروپا به دادگاه عالي اروپايي شكايت كرد
يك عضو بلندپايه آيپك : لابي صهيونيستي هم جنگ با ايران را احمقانه مي داند
غريب آبادي:سازمان منع سلاح هاي شيميايي به تخلفات آمريكا و انگليس رسيدگي مي كند
روزنامه مشايي سرداران جنگ نرم را «انحرافي» خواند!
معاون حقوقي رئيس جمهور: مستندات اجراي قوانين از سوي دولت را اعلام مي كنيم
جريان انحرافي صلاحيت تاسيس دانشگاه را ندارد
فائو اعلام كرد ايران پنجمين توليدكننده شير و لبنيات در آسيا
معاون استاندار اصفهان:مشكل كارگران شركت ريسندگي و بافندگي كاشان به زودي برطرف مي شود
انواري : كميته امداد امسال 300 هزار شغل ايجاد مي كند
وزيركشور از 17 برابر شدن بودجه انسداد مرزها خبر داد
كاروان دوندگان بين المللي قوچان را به مقصد آسياي مركزي ترك كرد
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي:تكميل زنجيره ارزش توليد داخلي اولويت صنايع پتروشيمي است
رئيس گروه مشاوران جوان استان اصفهان استعفا كرد
اعلام آمادگي كامل ثبت احوال براي انتخابات مجلس نهم
اخبار ادبي و هنري



رهبر معظم انقلاب در ديدار اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي:
راه مقابله با تهاجم فرهنگي غرب تعميق باورهاي ديني است

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي راه اصلي مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن را تعميق باورهاي ديني مردم خواندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر دوشنبه در ديدار رئيس و اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اهميت بسيار بالاي مقوله فرهنگ به عنوان هويت و شاكله معنوي يك ملت و گستره وسيع و تأثير عميق آن در ابعاد مختلف زندگي فردي و اجتماعي، مسئوليت شوراي عالي انقلاب فرهنگي را مهم و عظيم خواندند و تأكيد كردند: در عرصه تهاجم پيچيده و فراگير فرهنگ جبهه استكبار برضد نظام اسلامي، شورا ي عالي انقلاب فرهنگي همچون يك قرارگاه اصلي، وظيفه سياست گذاري راهبردي و هدايت دستگاه ها و مراكز تأثيرگذار فرهنگي و بخش هاي اجرايي را برعهده دارد.
رهبر انقلاب اسلامي با تشكر و قدرداني از تلاش ها و اقدامات بسيار خوب شور اي عالي انقلاب فرهنگي، دبيرخانه شورا و شوراهاي تابعه، به اهميت موضوع فرهنگ به عنوان كالبد و باطن يك ملت اشاره كردند و افزودند:فرهنگ و هويت يك ملت و سمت و سوي آن را مي توان با استفاده از شاخص هاي مصداقي همچون عقايد، اخلاق، آداب، رفتارهاي فردي و اجتماعي و خلقيات ملي تشخيص داد.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: اگر ملتي، از نظر شاكله ظاهري، مقبول و پيشرفته جلوه كند و از نظر فرهنگي و باطني دچار نابساماني باشد، ملت ورشكسته اي خواهد بود اما ملتي كه از نظر فرهنگي غني باشد، حتي اگر برخي مشكلات سياسي و اقتصادي نيز داشته باشد، بالقوه، ملت مقتدري است.
ايشان حفظ هويت و شاكله باطني يك ملت را منوط به برطرف كردن نقايص و اصلاح رخنه هاي احتمالي در فرهنگ دانستند و تأكيد كردند: روشنفكران، نخبگان، علماي ديني، فعالان سياسي و در رأس همه، حكومت و حاكمان، قطب هاي تأثيرگذار در فرهنگ ملتها هستند كه هم توانايي تقويت فرهنگ و هم زمينه تضعيف و يا انحطاط آن را دارند.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري تعبير چند سال گذشته خود از شورايعالي انقلاب فرهنگي به عنوان قرارگاه اصلي فرهنگي كشور افزودند: در آن زمان براي برخي سؤال و يا ابهام بوجود آمده بود كه چرا يك اصطلاح نظامي براي مسائل فرهنگي استفاده مي شود در حاليكه اگر به شرايط كنوني فرهنگي دنيا دقت شود مشاهده مي شود كه يك تهاجم عظيم و پيچيده در عرصه فرهنگ در جريان است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: با تحولات عظيم ارتباطاتي كه امروز در دنيا بوجود آمده، جنگ فرهنگي به عرصه اي با ابعاد مختلف و فراگير و پيچيده تبديل شده است.
ايشان جبهه استكبار را سردمدار اصلي اين جنگ فرهنگي خواندند و افزودند: گستره تهاجم فرهنگي جبهه استكبار، همه كشورهاي دنيا است اما در اين تهاجم مهمترين هدف، نظام جمهوري اسلامي است زيرا نظام اسلامي در مقابل نظام سلطه ايستاده و اثبات كرده كه در اين ايستادگي خود صادق است و توانايي مقابله و پيشرفت را نيز دارد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به رسالت هاي فرهنگي انقلاب اسلامي، تأكيد كردند: راه مقابله با تهاجم فرهنگي جبهه استكبار، گسترش و تعميق رسالتهاي فرهنگي انقلاب اسلامي در عرصه هاي اخلاقي، رفتارهاي فردي و اجتماعي، عقايد و باورهاي ديني و مسائل سياسي است.
حضرت آيت الله خامنه اي نسل جوان كنوني انقلاب اسلامي را نسلي مؤمن، انقلابي و آگاه خواندند و خاطرنشان كردند: من اين نسل جوان را بسيار باور دارم و نمايشهاي اعتقادي و ديني آن و حضور هوشمندانه سياسي نسل جوان كنوني به مراتب عميق تر، جذاب تر و پرمعناتر است اما بايد قبول كرد كه ظرفيت هاي جامعه اسلامي و جوانان بيشتر از وضعيت فعلي است.
ايشان با تأكيد بر اينكه بايد اخلاق اسلامي بصورت كامل در جامعه محقق شود و فرهنگ عمومي مردم در مسير صحيح و اسلامي قرار گيرد، افزودند: لازمه اين كار، رسوخ دادن باورها و عقايد به عمق جان مردم و جوانان و از بين بردن زمينه هاي گناه در جامعه است، ضمن آنكه بايد برخي اختلالات و كمبودها در مسائل تعليم و تربيت، خانواده، ارتباطات اجتماعي، همكاري جمعي، و وجدان كاري برطرف و اصلاح شوند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: سياستگذاري راهبردي براي اين اهداف و وظايف سنگين، بر عهده شورايعالي انقلاب فرهنگي است.
حضرت آيت الله خامنه اي، اجراي سياستگذاري هاي شورايعالي انقلاب فرهنگي را موضوعي مهم و ضروري خواندند و تاكيد كردند: شورايعالي انقلاب فرهنگي از نهادهاي قانوني و قطعي نظام، و مصوبات آن لازم الاجرا است.
ايشان افزودند: تضمين اجراي مصوبات شورايعالي انقلاب فرهنگي، حضور رؤساي سه قوه در اين شورا است و مصوبات شورايعالي انقلاب فرهنگي همواره بايد به سرعت ابلاغ شوند.
رهبر انقلاب اسلامي تدوين سندهاي بالادستي را از جمله وظايف اصلي شورايعالي انقلاب فرهنگي برشمردند و افزودند: يكي از سندهاي بالادستي مورد نياز كشور، تدوين نقشه مهندسي فرهنگي است كه بايد در آن، ضمن ترسيم وضع مطلوب، نيازها نيز ديده شود.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي ديگر از وظايف مهم شورايعالي انقلاب فرهنگي را تعيين اهداف، سياستها و راهبردهاي مشخص در مورد نخبگان دانستند و تأكيد كردند: نخبگان سرمايه هاي اصلي كشور هستند و نبايد هيچ سستي يا غفلتي در اين موضوع وجود داشته باشد.
ايشان افزودند: ترويج نخبگي، احترام به نخبگان و استقبال از فكر و ايده برتر نخبگان بايد همواره مورد توجه شورايعالي انقلاب فرهنگي و دستگاههاي مسئول باشد.
در ابتداي اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور و رئيس شورايعالي انقلاب فرهنگي با اشاره به جايگاه و اهميت اين شورا و خدمات ارزشمند آن گفت: تدوين و تصويب سند جامع علمي كشور، بررسي سند تحول آموزش و پرورش، ساماندهي جذب اعضاي هيأتهاي علمي، تصميم گيري در موضوع نخبگان، فرهنگ عمومي و عرصه كتاب از جمله اقدامات شورايعالي انقلاب فرهنگي در سالهاي اخير است.
آقاي مخبر دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز در گزارشي از فعاليتهاي شورا، گفت: تدوين نقشه جامع علمي كشور و پيگيري اجراي آن، توجه به موضوع نخبگان و سند بالادستي آن، جداسازي نظام حوزه از وزارت علوم، اصلاح و بازنگري اسناد برخي فناوريهاي پيشرفته همچون فناوري نانو و بيوتكنولوژي، تدوين منشور توسعه فرهنگ قرآني، اصلاح ضوابط چاپ و نشر كتاب، شكل گيري بنياد ملي بازيهاي رايانه اي، سياستگذاري براي بومي گزيني در آزمون سراسري دانشگاهها، و تأسيس پايگاه استنادي علوم جهان اسلام از جمله اقدامات و مصوبات شورايعالي انقلاب فرهنگي است.

 



وزير اطلاعات:
مدحي مورد توجه سرويس هاي خارجي بود اما دستگاه اطلاعاتي كشور در ميانه راه او را جذب كرد

وزير اطلاعات، مدحي را فردي معرفي كرد كه سرويس هاي خارجي قصد استفاده از او را داشتند ولي دستگاه اطلاعاتي كشور توانست او را از آن خود كند.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات كه در حاشيه جلسه هيئت دولت با خبرنگاران گفت وگو مي كرد، در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا مدحي نفوذي اطلاعات بوده يا يك عامل فريب خورده است، گفت: ايشان فردي بوده كه آنها برنامه ريزي كرده بودند از او استفاده كنند كه تشكيلات اطلاعاتي كشور توانست با اقدامات اطلاعاتي او را از آن خود كرده و در مجموعه آنها نفوذ بدهد كه الحمدلله از اين فرد بهره برداري خوبي هم شد.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا موارد ديگري از نفوذ دستگاه اطلاعاتي كشورمان در سيستم هاي اطلاعاتي و اپوزيسيون وجود دارد خاطرنشان كرد: قرار نيست الان اعلام شود.
وزير اطلاعات در خصوص واكنش غربي ها نيز اظهار داشت: آنها به هم ريخته اند چرا كه چنين چيزي را باور نمي كردند و دنبال اين بودند كه اين فرد را به اسرائيل برده و از او استفاده كنند در حالي كه وسط كار رودست خورده و برنامه شان به هم ريخت.
مصلحي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه: «نظر شما نسبت به واكنش شتابزده غربي ها درباره اين موضوع كه شاهد بوديم بعد از پخش مستند الماس فريب سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد ملاقاتي انجام نشده است، چيست؟ »، گفت: اينها با اين واكنش شتابزده مي خواهند آبروي از دست رفته خود را برگردانند در حالي كه چيزي به دست شان نمي آيد.
وي با بيان اينكه ممكن است به موقع اطلاعات ديگري در مورد اين پرونده صادر شود در خصوص تحرك صهيونيست ها براي استفاده از گروهك پ.ك.ك خاطرنشان كرد: صهيونيست ها به دنبال نفوذ در هر گروهي كه مخالف جمهوري اسلامي ايران باشند، هستند تا از آنها استفاده كنند.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه شنيده شده گروهك ريگي درصدد استفاده از بهائي ها در مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران است، بنابراين وزارت اطلاعات چه برنامه اي دارد، اظهار داشت: اينكه فكر كنيد گروهك ريگي چيز جانداري است درست نيست هر چند اقداماتي هم ممكن است داشته باشد و افرادي هم جذب كند ولي اينكه فكر كنيد در حد گسترده اي باشد، اين گونه نيست.
وزارت اطلاعات سوژه هاي مختلفي براي پخش از تلويزيون
در راه دارد
رئيس سازمان صداوسيما از پخش سوژه هاي وزارت اطلاعات در زمان هاي مختلف خبر داد.
عزت الله ضرغامي كه شامگاه يكشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران صحبت مي كرد، با اشاره به پخش مستند «الماس فريب» كه به واكاوي نفوذ وزارت اطلاعات در جريان هاي ضدانقلابي پرداخته است، گفت: وزارت اطلاعات با اقتداري كه در همه زمينه ها دارد در زمان هاي مختلف بخشي از سوژه هاي متعدد خود را براي پخش در اختيار تلويزيون قرار مي دهد.
وي همچنين به بازخورد پخش اين مستند با توجه به افشاگري ها و ناامني هاي گسترده اي كه در ميان جريان هاي ضدانقلاب خارج نشين ايجاد كرده است اشاره نمود و گفت: اين بازخوردها آنقدر گسترده بوده كه جمع آوري اين بازخوردها در بين شبكه هاي مختلف سخت است زيرا همه شبكه ها درباره اين مستند اظهارنظر كرده اند.
به گفته رئيس سازمان صداوسيما، پخش چنين مستندهايي ضمن آنكه سبب روشنگري اقدامات جريان هاي ضدانقلابي مي شود، ماهيت آنها را بيشتر افشا مي كند.

 



در واكنش به تحريم شركت كشتيراني جمهوري اسلامي
ايران عليه اتحاديه اروپا به دادگاه عالي اروپايي شكايت كرد

مديرعامل شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر غيرعادلانه بودن تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه اين شركت اعلام كرد كه در اين زمينه به دادگاه عالي اروپايي شكايت كرده است.
به گزارش فارس، اين شركت مشاركت خود در حمل و نقل تسليحات نظامي ادعا شده از سوي آمريكا و اروپا را رد كرده است.
براساس گزارش رويترز، شركت كشتيراني ايران در اين شكايت اعلام كرده است هيچ سند و مدركي دال بر اينكه اين شركت در حمل و نقل تسليحات نظامي دست داشته است وجود ندارد و اتهامات آمريكا و اروپا كاملا بي پايه و اساس است.
مديرعامل شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران در اين باره به رويترز گفت: اين شركت شكايتي را بر ضد تحريم هاي مالي اروپا مطرح كرده است.
محمد حسين داجمر تاكيد كرد: از زماني كه تحريم هاي مالي اتحاديه اروپا بر ضد شركت كشتيراني ايران وضع شده اين شركت براي دستيابي به پوششهاي بيمه با مشكلات زيادي روبرو شده است. اين حركت اتحاديه اروپا يك اقدام ناعادلانه است.
وي افزود: اتحاديه اروپا تاكنون هيچ سند و مدركي كه نشان دهد شركت كشتيراني ايران در حمل و نقل تسليحات نظامي دست داشته است ارائه نكرده اند.
داجمر گفت: ما شكايت خود از اتحاديه اروپا را از طريق دادگاه عالي اروپايي پيگيري مي كنيم. اگر اين پرونده روال عادي خود را طي كند كشورهاي تحريم كننده ايران از نتايج راي دادگاه شگفت زده خواهند شد.
سال گذشته پنج كشتي تجاري ايران به علت درخواست بانكهاي اروپايي در بنادر هنگ كنگ سنگاپور و مالت متوقف شدند.

 



يك عضو بلندپايه آيپك : لابي صهيونيستي هم جنگ با ايران را احمقانه مي داند

يك عضو لابي صهيونيستي در آمريكا كه پيش از اين به اتهام جاسوسي براي اسرائيل بازداشت شده بود، در اولين اظهارات علني خود تأكيد كرد آيپك به دنبال جنگ با ايران نيست.
بنابر گزارشي كه شبكه تلويزيوني PBS منتشر كرده، كيت وايزمن در تازه ترين اظهارات خود گفته است:«آيپك هم اكنون تلاش ندارد درگيري با ايران ايجاد كند، زيرا جنگ با ايران، احمقانه ترين چيزي است كه من تا به حال شنيدم.» وايزمن يكي از دو نفري است كه در سال 2005 به اتهام ارائه اطلاعات سري آمريكا به اسرائيل بازداشت شدند اما اكنون از هر دوي آنها رفع اتهام شده است. در آگوست 2005 ميلادي دو لابي كننده آيپك به نام هاي استيو روزن و كيت وايزمن در آمريكا به اتهام ارائه اطلاعات سري آمريكا به ديپلمات هاي اسرائيلي و به ژورناليست ها محاكمه شدند. اين دو نفر متهم شده بودند كه تلاش داشتند با استفاده از اين اطلاعات محرمانه دولت آمريكا به طرزي غيرقانوني بر سياست خارجي آمريكا در قبال ايران تأثير بگذارند. اين در حالي است كه بنابر گزارش رابرت دريفوس در نشريه نشين مورخ 22 خرداد 1390، در سال 2009 ميلادي اين پرونده از هم فروپاشيد و وزارت دادگستري آمريكا تمامي اتهامات خود را پس گرفت. وايزمن در ادامه اظهارات خود به دريفوس گفته است: «من بيم آن داشتم كه اگر جنگي ميان آمريكا و اسرائيل از يك سو، و ايران از سوي ديگر درگيرد، اين فاجعه اي بزرگ خواهد بود، كه احتمالاً يهوديان آمريكايي در نهايت مقصر در بوجود آوردن آن قلمداد خواهند شد.»

 



غريب آبادي:سازمان منع سلاح هاي شيميايي به تخلفات آمريكا و انگليس رسيدگي مي كند

سفير كشورمان در لاهه با اشاره به در پيش بودن برگزاري نشست شوراي اجرايي سازمان منع سلاح هاي شيميايي اعلام كرد كه در اين نشست به تخلفات قدرت هاي بزرگ رسيدگي خواهد شد.
«كاظم غريب آبادي» در گفت وگو با ايسنا خاطرنشان كرد: شانزدهمين كنفرانس اعضاي سازمان منع گسترش سلاح هاي شيميايي قرار است در آذرماه برگزار شود كه از اهميت بالايي برخوردار است.
وي با بيان اين كه در اين كنفرانس به پايبند نبودن كشورها در منهدم كردن سلاح شيميايي شان تا 29 آوريل 2012 (كه موعد مقرر انهدام سلاح هاست) رسيدگي مي شود، تصريح كرد: اين كنفرانس بسيار سرنوشت ساز است زيرا براساس كنوانسيون بايد تا 29 آوريل 2012، يعني حدود 10 ماه ديگر، كشورهاي دارنده بايد سلاح هاي شيميايي شان را منهدم كنند.
غريب آبادي با اشاره به اين كه آمريكا و روسيه سلاح هاي شيميايي دارند ولي اعلام كرده اند نمي توانند تا آن زمان نسبت به انهدام سلاح هايشان اقدام كنند، خاطرنشان كرد: اگر اين دو كشور به تعهدات خود عمل نكنند، طبق كنوانسيون يكي از تعهدات اساسي خود را نقض كرده اند و كنوانسيون بسيار مشخص و صريح به اين كه چگونه بايد با اين كشورها برخورد شود، مي پردازد.
سفير ايران در لاهه افزود: مانند اجلاس هاي گذشته در اين نشست نيز هيئت بلندپايه اي از ايران شركت خواهد كرد. ما نيز با كمك كشورهاي هم فكر و غيرمتعهدها موضوع امحاي سلاح هاي شيميايي كه يكي از مهم ترين چالش هاي سازمان است را پيگيري مي كنيم؛ زيرا اگر سلاح هاي شيميايي كه نابودي آنها فلسفه وجودي كنوانسيون است محقق نشود، حيثيت و اعتبار كنوانسيون زير سوال مي رود.

 



تلاش ناكام روزنامه ايران براي تبرئه جريان انحرافي
روزنامه مشايي سرداران جنگ نرم را «انحرافي» خواند!

سرويس سياسي-
روزنامه ايران با انتشار ويژه نامه اي، منتقدان به جريان انحرافي را اقتدارگرا و همسو با جريان فتنه خواند.
روزنامه ايران اول هفته جاري با تيتر «جن گيرها و رمال ها را چه كساني به دولت احمدي نژاد منتسب كردند» برخي از علما و شخصيت ها را مورد هجمه قرار داد.
در اين ويژه نامه مواضع ميرحسين موسوي و هاشمي رفسنجاني در كنار انتقادهاي دلسوزانه افرادي همچون آيت الله مصباح يزدي قرار گرفته و سعي شده به مخاطبين اينگونه القاء شود كه همه اين مباحث با يك هدف و تنها براي تخريب دكتر احمدي نژاد و مشايي است!
در اين ويژه نامه كه به اسم چند عنصر دست چندم جريان نفوذي تهيه شده، شخصيت هايي همچون آيت الله مصباح، آيت الله صادق لاريجاني، حسين شريعتمداري، آيت الله علم الهدي، سردار جعفري فرمانده سپاه و حجت الاسلام پناهيان اقتدارگرا خوانده شده اند.
نكته جالب درباره اين ويژه نامه آن است كه ظاهرا پس از انتشار آن، تهيه كنندگان متوجه خبط عظيم خود شده و از انتشار آن روي اينترنت و سايت رسمي روزنامه خودداري كرده اند. اين در حالي است كه ويژه نامه هاي مربوط به چند سال گذشته روزنامه در اين سايت قابل دريافت است.
اين گزارش كه روز شنبه به تيتر نخست روزنامه دولت تبديل شد، در 12 پرده تنظيم شده و با كنار هم گذاشتن سخنان و اظهارات گزينشي و تقطيع شده از افراد و جريان هاي مختلف مي كوشد جنگ رواني ناشيانه اي را عليه مخاطب به راه بيندازد.
در اين ويژه نامه پس از آنكه مواضع شخصيت هاي فوق بيان شده، در بخش يازدهم از اين افراد به عنوان افراد اقتدارگرا ياد شده است از ديگر حربه هاي جنگ هاي رواني روزنامه ايران، يكي دانستن مواضع آيت الله مصباح يزدي و آقاي هاشمي رفسنجاني است. آيت الله مصباح در سال هاي دوران سازندگي، اصلاحات و دولت اخير با تيزبيني انحرافات جريان هاي انحرافي و نفوذي را تشخيص داده و با قاطعيت عليه اين جريان ها افشاگري مي كرد كه هزينه اين پيشروي را نيز با دريافت انواع دروغ، تهمت و تحريف پرداخته است.
به نظر مي رسد دور سوم ترور شخصيتي آيت الله مصباح پس از دوران روزنامه هاي زنجيره اي تجديدنظر طلبان و حملات سال 1384 پس از شكست هاشمي رفسنجاني در انتخابات نهم رياست جمهوري توسط حاميان چشم و گوش بسته جريان نفوذي آغاز شده است و بولتن امروز روزنامه ايران نقطه آغاز اين ماجراست. اين در حالي است كه آنچه در اين ويژه نامه مستمسك تخريب اين فقيه فيلسوف قرار گرفته، نكات اخلاقي و هشدارهاي ديني او بدون نام بردن از افراد يا طيف خاصي است و مشخص نيست در صورتي كه جريان نفوذي خود را از اين اتهامات مبرا مي داند، چرا اين موارد را به خود گرفته است.

 



معاون حقوقي رئيس جمهور: مستندات اجراي قوانين از سوي دولت را اعلام مي كنيم

معاون حقوقي رئيس جمهور از اعلام استنادات دولت در اجراي دقيق قوانين خبر داد.
فاطمه بداغي روز يكشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در واكنش به اينكه برخي از نمايندگان مجلس اعلام كرده اند، دولت قوانين را به درستي اجرا نمي كند، ضمن رد اين موضوع گفت: مستندات اجراي قوانين از سوي دولت را تا هفته ديگر اعلام مي كنيم.
وي همچنين درخصوص لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان هم اظهار داشت: اين لايحه در كميسيون لوايح دولت تصويب شده است و منتظريم كه در جلسه دولت مطرح شود.
گفتني است چندي پيش رئيس مركز پژوهش هاي مجلس، در مصاحبه با مهر، دولت فعلي را قانون شكن ترين دولت بعد از انقلاب خوانده بود.
احمد توكلي در اين مصاحبه با بيان اينكه موارد مكرر و متعددي از نقض قانون در دولتهاي نهم و دهم وجود داشته است، اظهار داشت: اگر مجري به نحوي اجرا كرد و مجلس يا قاضي طبق قانون اساسي قضاوت كرد كه خلاف قانون صورت گرفته است، ديگر ادعاي مجري مسموع نيست و لذا اينكه ايشان خود را قانونمندترين دولت از زمان مادها بداند فايده اي ندارد.
رئيس مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در كشور ما حكومت مردم سالاري حاكم است و طبق قانون مجلس، قوه قضائيه و كميسيون اصل نود قضاوت مي كنند و رئيس مجلس بر قانوني بودن مصوبات دولت نظارت دارد.
توكلي عنوان كرد: معتقدم قانون شكن ترين دولت بعد از انقلاب دولت احمدي نژاد بوده است و تكرار ادعاهاي وي نفعي به حال كشور ندارد و وي بايد به قانون عمل كند.
وي به شاخص هاي قانون گريزي دولت اشاره و افزود: آخرين مورد آن سرپرستي وزارت نفت بود كه با فشار مجلس و بعد از مدتها تمرد، بالاخره شخصي را معرفي كرد و يا اتفاقي كه در قضيه ادغام ها پيش آمد و كار به حكميت رهبرانقلاب انجاميد كه براساس بند 7 اصل 110 قانون اساسي ايشان جلسه اي تشكيل دادند و احمدي نژاد را وادار كردند كه به قانون تمكين كند ولي باز هم در آن تمكين اختلالاتي بوجود آورد كه مورد اعتراض مجلس واقع شد.

 



گزارشي از جلسه 3 ساعته نمايندگان مجلس با وزير علوم
جريان انحرافي صلاحيت تاسيس دانشگاه را ندارد

سرويس سياسي-
جريان انحرافي صلاحيت اداره دانشگاه در ايران را ندارد؛ اين جمله اي بود كه اعضاء كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس روز يكشنبه چندين بار به وزير علوم كه به اين كميسيون فراخوانده شده بود تاكيد كردند.
وزارت علوم، تحقيقات و فناوري سال گذشته مجوز ايجاد دانشگاه ايرانيان را به شوراي عالي ايرانيان صادر كرد تا اين دانشگاه براي پذيرش دانشجويان ايراني اقدام كند.
شوراي عالي ايرانيان كه زيرنظر مستقيم رئيس دفتر رئيس جمهوري آقاي مشايي فعاليت مي كند به خاطر فعاليت هاي انحرافي، رديف بودجه اي امسال وي از بودجه سال 90 توسط نمايندگان مجلس حذف شد.
اما با اين حال به دنبال ايجاد دانشگاه بين المللي در ايران و برخي از كشورهاي خارجي است.
حجت الاسلام عليرضا سليمي عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در مورد نحوه راه اندازي اين دانشگاه گفت: در تاريخ 29 خرداد سال 89 وزارت علوم نامه اي را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارسال مي كند كه در اين نامه درخواست شده است تا با تأسيس دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان موافقت شود.
وي افزود: البته در اين نامه قيد شده بود كه اين امر با موافقت و دستور رئيس جمهور انجام شده است كه در نهايت اين نامه در 31 خرداد سال 89 در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به ثبت مي رسد و پس از آن به دليل مشكلاتي كه در اساسنامه دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان بود اين بحث از دستور كار شوراي عالي انقلاب فرهنگي خارج مي شود و بنابراين اين موضوع در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح نمي شود.
سليمي اظهار داشت: در اساسنامه دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان و در بخش سياست هاي كلان اين دانشگاه به ايجاد فضاي همكاري هاي آموزشي از هر قوم و مذهب تأكيد شده است و هر مذهبي كه بين المللي است حتي اعلام شده است كه مذهب هاي هندو و بودا مي توانند با اين دانشگاه همكاري داشته باشند و فقط فرقه هاي ضاله نمي توانند همكاري داشته باشند در حالي كه در اين خصوص قانون اساسي كشورمان تنها مذاهب رسمي را قبول دارد و در نتيجه اين بخش از اساسنامه دانشگاه ايرانيان مغاير قانون اساسي بود.
از ديگر امور غيرقانوني در تصويب فعاليت اين دانشگاه هيئت مؤسس اين دانشگاه مي باشد زيرا دانشگاهي با برچسب غيردولتي و غيرانتفاعي اما با تركيبي كاملاً دولتي نمي تواند دانشگاهي باشد كه مورد تاييد قرار گيرد زيرا نه تنها در آن شائبه رانت مطرح مي شود بلكه اهداف تأسيس چنين دانشگاهي با چنان هيئت مؤسسي زير سؤال مي رود.
اعضاي هيئت مؤسس دانشگاه جامع بين المللي ايرانيان اشخاص حقوقي اعم از علي اكبر صالحي وزير امور خارجه، لطف الله فروزنده معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، ابراهيم عزيزي معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، حميد بقايي معاون اجرايي رئيس جمهور، اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور و محمدشريف ملك زاده دبيركل شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور هستند.
يك علت ديگر كه نشان از فعاليت غيرقانوني اين دانشگاه مي باشد عضويت افراد منحرف در راه اندازي اين دانشگاه است كه وزير علوم اعلام كرده است حضور افرادي كه در جامعه حساسيت هايي دارند و عضو هيئت مؤسس دانشگاه ايرانيان نيز هستند مربوط به وظايف وزارت علوم نمي شود!
نوراله حيدري دستنايي- عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هم در مورد نگراني هاي اين كميسيون گفت: حساسيت و دغدغه تمام اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي تنها روي اساسنامه و تركيب اعضاي هيئت مؤسس اين دانشگاه است.

 



فائو اعلام كرد ايران پنجمين توليدكننده شير و لبنيات در آسيا

فائو اعلام كرد ايران با توليد 8 ميليون تن شير و لبنيات در سال گذشته به عنوان پنجمين توليدكننده بزرگ اين محصولات در ميان كشورهاي آسيايي شناخته شد.
به گزارش فارس، براساس گزارش جديد منتشر شده فائو موسوم به «چشم انداز غذايي جهان»، هند رتبه نخست توليد شير و فرآورده هاي لبني در سال گذشته را به خود اختصاص داده است و ايران در جايگاه پنجم اين گزارش جاي گرفته است.
در اين گزارش، چين نخستين و عربستان دومين واردكننده محصولات لبني عنوان شده اند.
براساس اين گزارش، متوسط ميزان توليدات شير و محصولات لبني در ايران در سال 2010، 8 ميليون تن تخمين زده شده است و اين ميزان در سال 2011 نيز 1/8 ميليون تن پيش بيني شده است.
ايران در سال گذشته 6/0 ميليون تن محصولات لبني وارد كرد و 1/0 ميليون تن از اين گونه محصولات را نيز به خارج صادر كرد. اين ارقام براي سال 2011 نيز به ترتيب 6/0 و 1/0 ميليون تن پيش بيني شده است.

 



معاون استاندار اصفهان:مشكل كارگران شركت ريسندگي و بافندگي كاشان به زودي برطرف مي شود

كاشان- خبرنگاركيهان:
معاون سياسي اجتماعي استانداري اصفهان گفت: با اقداماتي كه در كميسيون كارگري شوراي امنيت ملي انجام شده مشكلات كارگران شركت ريسندگي و بافندگي كاشان به زودي برطرف خواهد شد.
محمدمهدي اسماعيلي در نشست با نمايندگان كارگران كاشان در دانشگاه علوم پزشكي اين شهر، افزود: براي حل اين مشكلات، اقدامات خوبي در كميسيون اجتماعي مجلس و سازمان تامين اجتماعي انجام شده است.
وي اظهار داشت: براي حل بازنشستگي 400 نفر از كارگران اين شركت كه با مشكل غيبت روبه رو هستند در كميسيون كارگري شوراي امنيت ملي بحث هايي انجام شد كه در نهايت منجر به مصوباتي در كميسيون شده است.
اسماعيلي گفت: با تصويب اين مصوبه در دولت مشكل 600 روز غيبت كارگران شركت ريسندگي براي بازنشستگي برطرف خواهد شد.
وي، از اجراي طرح بيمه بيكاري براي يكصد نفر از كارگران واجد شرايط شركت ريسندگي خبر داد و افزود: با اجراي اين طرح كارگراني كه از بيمه بيكاري استفاده خواهند كرد، بيمه بيكاري آنان با احتساب سال هاي بيكاري جزو سنوات كارهاي سخت و زيان آور محسوب خواهد شد و مشكلي در زمان بازنشستگي آنان به وجود نخواهد آمد.
معاون سياسي استانداري اصفهان خاطرنشان كرد: شركت ريسندگي و بافندگي كاشان به دليل سوء مديريت با بحران روبه رو شده و براي خروج اساسي از بحران موجود، مديريت جديدي به زودي در اين شركت فعاليت خود را آغاز خواهد كرد تا مشكلات اين شركت به صورت ريشه اي و براي هميشه حل و فصل شود.
در حال حاضر يك هزار و109 كارگر در دو شركت نساجي و ريسندگي و بافندگي كاشان فعاليت دارند كه نيمي از آنها به دليل مشكل غيبت در انتظار بازنشسته شدن هستند تا شركت به گفته مسئولان با 600 نفر كارگر حيات خود را ادامه دهد.

 



انواري : كميته امداد امسال 300 هزار شغل ايجاد مي كند

همدان- خبرنگاركيهان:
ايجاد 300 هزار شغل توسط كميته امداد امام خميني(ره) طي سال جاري پيش بيني شده است.
حسين انواري سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) كشور با اعلام اين خبر در گفت وگو با خبرنگاران در همدان افزود: كميته امداد كشور، ايجاد 200هزار شغل را براي خانوارهاي تحت پوشش تقبل كرده كه با استفاده از منابع و تسهيلات بانكي و با معرفي شغل و ميزان وام از طرف ما، به افراد پرداخت مي شود.
وي افزود: همچنين طرح مديريت مشاغل خانگي روستايي و شهرهاي زير 20 هزار نفر جمعيت توسط كميته امداد را به شوراي عالي اشتغال ارائه داده ايم كه در صورت مشخص شدن و تامين منابع، قادر به ايجاد 100هزار شغل ديگر براي افراد غيرتحت پوشش هستيم.
انواري از پيشنهاد طرح پرداخت حقوق به زنان سرپرست خانوار خبر داد و اظهار داشت: در صورت تصويب، چه اين افراد شاغل باشند و چه نباشند، تحت پوشش قرار مي گيرند.

 



وزيركشور از 17 برابر شدن بودجه انسداد مرزها خبر داد

وزير كشور گفت: با برنامه ريزي هاي دولت بودجه اختصاص يافته براي انسداد مرزهاي شرقي و غربي كشور در سال جاري 17 برابر شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، مصطفي محمدنجار پيش از ظهر ديروز در بدو ورود به زنجان، در فرودگاه اين شهر و در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه امنيت موجود در ايران در منطقه زبانزد است، اظهار داشت: امنيت اجتماعي و عمومي كشور بسيار بالاست.
وي با بيان اينكه دولت در راستاي ارتقاي فرهنگ عمومي تلاش هايي انجام مي دهد، افزود: بايد راهكاري براي ارتقاي فرهنگ عمومي بررسي و برنامه ريزي هايي در اين راستا صورت بگيرد.
وزير كشور تأكيد كرد: با اقدامات خوب و فعاليت هاي نيروي نظامي، انتظامي و امنيتي و حضور پرقدرت در مرزهاي كشور در برابر اقدامات احتمالي اقدامات لازم انجام مي شود.
وي با اشاره به انتخابات مجلس شوراي اسلامي در 12 اسفند ماه سال جاري تصريح كرد: فعاليت هاي مربوط به انتخابات مجلس شوراي اسلامي از سوم خرداد كليد خورده و نخستين اطلاعيه آن در اين خصوص صادر شده است.
محمد نجار اضافه كرد: اطلاعيه صادر شده به منزله آگاهي افراد مشغول به كارهاي دولتي است تا در صورت تمايل براي شركت در انتخابات مجلس از مناصب دولتي استعفا كنند.
وي يادآور شد: با هماهنگي شوراي نگهبان تمهيدات و مقدمات انتخابات مجلس شوراي اسلامي از سال گذشته آغاز شده تا در سال جاري شاهد برگزاري باشكوه آن باشيم.

 



كاروان دوندگان بين المللي قوچان را به مقصد آسياي مركزي ترك كرد

قوچان- خبرنگاركيهان:
كاروان دووميداني بين المللي قوچان را به مقصد كشورهاي آسياي مركزي ترك كرد.
كاروان دووميداني بين المللي با پيام حفاظت از محيط زيست و سالم سازي محيط با ورود به قوچان اولين شهر شمالي خراسان رضوي مورد استقبال گرم مردم و مسئولان و جامعه ورزشي قرار گرفت و سپس به مقصد آسياي مركزي، اين شهر را ترك كرد.
در مسير حركت كاروان به سمت شهر مرزي باجگيران در 85 كيلومتري شمال قوچان، دوندگاني از تيم منتخب استان و شهرستان نيز كاروان حامل پيام محيط زيست را همراهي كرد.
حركت كاروان از كشور تركيه آغاز شده كه پس از ورود به خاك جمهوري اسلامي ايران و عبور از استانهاي آذربايجان شرقي، اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالي، وارد قوچان در خراسان رضوي شد و قرار است روز دوشنبه 23خردادماه از مرز باجگيران خارج شود.
اين كاروان پس از عبور از كشورهاي تركمنستان، ازبكستان و قزاقستان وارد چين خواهد شد كه مسير 10هزار كيلومتري خود را پايان مي دهد.
اعضاي كاروان از كشورهاي انگلستان- استراليا- چين- تايوان و ايرلند هستند.

 



مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي:تكميل زنجيره ارزش توليد داخلي اولويت صنايع پتروشيمي است

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي با تشريح برنامه هاي كلان كشور براي بهره وري از تمامي منابع داخلي گفت: در راستاي اين هدف، يكي از اولويت هاي ما در شركت ملي صنايع پتروشيمي تمركز بر روي تكميل زنجيره ارزش توليد داخلي است.
عبدالحسين بيات در بازديد از منطقه ويژه پتروشيمي با بيان اين مطلب اظهار داشت: در هر نقطه پتروشيمي اروند گام برداشتيم، موج اميدواري و حركت به سمت وضعيت مطلوب و درخشان آن به چشم خورد.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي وي با يادآوري اقدامات غيرمعقولانه كشورهاي غربي در خصوص رها كردن قراردادهاي قانوني خود براي ضربه زدن به ايران اسلامي تصريح كرد: كساني كه فكر كردند با رها كردن اروند به سراغ آنها رفته و به ذلت در برابر آنها تن درمي دهيم، ببينند كه اروند به دست توانمند ايرانيان تا اينجا رسيده و قطعاً اين افتخار تاريخي بر تارك كشور و مردان با غيرت ما باقي خواهد ماند.
مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي افزود: رهاكردن قراردادهاي اروند سندي ماندگار بر عدم تطابق گفتار و كردار كشورهايي است كه در دنيا دم از حقوق بشر، انسانيت و پايبندي به تعهدات مي زنند ولي به آن عمل نمي كنند.
وي همچنين تصريح كرد: آنها در بندهاي اعلاميه تحريم خود عليه ايران آورده بودند: «قراردادهايي كه قبل از تحريم منعقد شده اند شامل تحريم نخواهد شد» ولي ديديم كه به اين وعده خود عمل نكردند كه البته اين نيز در تاريخ ثبت خواهد شد.
بيات در خصوص تامين اتيلن مورد نياز اين مجتمع براي توليد پايدار نيز گفت: تا زماني كه نياز داخلي كشور به صورت كامل تامين نشده، هيچ كس در كشور مجاز نيست كه اتيلن مايع به خارج صادر كند.

 



به علت انتساب گروه مشاوران جوان به جريان انحرافي
رئيس گروه مشاوران جوان استان اصفهان استعفا كرد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
رئيس گروه مشاوران جوان استان اصفهان در نامه اي به استاندار اين استان از سمت خود استعفا داد.
مهدي فوقي در نامه اي به دكتر عليرضا ذاكر اصفهاني، استاندار اصفهان آورده است: با توجه به تاييدات مكرر رهبر معظم انقلاب اسلامي نسبت به خط و جهت گيري ها و تلاش هاي دولت نهم و دهم، بسيار مايه سربلندي بود كه بتوانم در دولت دهم خدمتي انجام دهم اما در فضاي كنوني كه انتساب گروه مشاوران جوان به جريان انحرافي مورد بحث دلسوزان نظام و انقلاب است با تاسي به فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر اصلي - فرعي كردن امور، وظيفه اصلي خويش را در درس و بحث طلبگي و تبليغ مكتب اهل بيت عليهم السلام و تبيين جايگاه نظام جمهوري اسلامي - كه ثمره زحمات و مجاهدت هاي امام خميني و علما و خون هزاران شهيد است - مي دانم و از سمت رياست گروه مشاوران جوان استان استعفا مي دهم.

 



اعلام آمادگي كامل ثبت احوال براي انتخابات مجلس نهم

طالقان-خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: سازمان ثبت احوال براي برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي آمادگي كامل دارد.
«محمد ناظمي اردكاني» در مراسم افتتاح طرح صدور شناسنامه مكانيزه در طالقان افزود: سازمان ثبت احوال كشور با وزارت كشور، استانداري ها و فرمانداري ها در برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي همكاري نزديكي خواهند داشت.
معاون وزير كشور گفت: به هر ميزان كه سازمان ثبت احوال امور خود را استوارتر و علمي تر پيش برد ساير زيرساخت هاي اداري نيز در كشور قوي تر عمل خواهند كرد.
ناظمي اردكاني به تاثير مثبت ثبت به موقع اطلاعات سجلي در زيرساخت هاي كشور اشاره كرد و گفت: پرداخت يارانه هاي نقدي و همچنين رسيدگي به ديگر مسائل اجتماعي نيازمند ارائه آمار دقيق از سوي سازمان ثبت احوال است.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور در پايان گفت: آمارهاي منتشره از سوي سازمان ثبت احوال در بخش خدمات روستايي بسيار مفيد فايده خواهد بود و باعث حفظ حقوق روستائيان زحمتكش مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

وزير ارشاد: هنوز مكان ساخت شهرك سينمايي مشخص نشده است
سيدمحمد حسيني گفت: با همكاري استانداري تهران براي ساخت تالار و سالن هاي تئاتر توافقاتي انجام شده است كه با انتخاب فضاي مناسب شروع به ساخت آن خواهيم كرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص وضعيت احداث شهرك سينمايي جديد گفت: گزينه هاي مختلفي براي احداث يك شهرك جديد سينمايي در مكان هايي مانند هشتگرد، زرنديه و احمدآباد مستوفي مطرح بوده است كه به دليل پاره اي از مشكلات، نياز به كار كارشناسي بيشتري در اين زمينه وجود دارد.
حسيني ادامه داد: بايد در اين زمينه جامع نگري بيشتري صورت گيرد تا سرمايه گذاري به روي اين طرح به نفع كل سينماي كشور باشد. از اين جهت درباره زمين هاي در نظر گرفته شده، ترديد ايجاد شد ولي به طور قطع اين مسئله را به عنوان موضوع جدي دنبال مي كنيم و هر زمان به جمع بندي رسيديم، مكان اين شهرك سينمايي اعلام خواهد شد.
انيميشن شهيد صياد شيرازي توليد مي شود
انيميشن شهيد صياد شيرازي در صدا و سيماي خراسان رضوي توليد مي شود.
حجت الاسلام علي نهاوندي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: اين انيميشن مراحل پاياني فني را مي گذراند.
حضور حامي يك مجرم در سيما
مديرعامل خانه سينما كه همواره در نقش وكيل مدافع يك فيلم ساز مجرم ضدامنيتي ظاهر مي شود، بزودي كارگرداني سريالي را براي شبكه سوم سيما آغاز مي كند.
به گزارش خبرنگار كيهان، محمدمهدي عسكرپور، علاوه بر حمايت بي قيد و شرط از جعفر پناهي، در مسير تقابل هنرمنداني با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت كرده است.
وي، سال گذشته، نامه اي هتاكانه به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نوشت.
چندي پيش نيز، در همين ستون، خبر از حضور يك كارگردان تئاتر معاند با نظام جمهوري اسلامي در شبكه چهارم سيما داده شد كه قرار است سريال ويژه ماه مبارك رمضان را كارگرداني كند. همكاري صدا و سيما با عناصر مسئله دار، بي گمان سبب انزواي هنرمندان متعهد و يافتن مجال گسترده طرح نام و فعاليت از سوي عناصر غير همسو با نظام مي شود.
ترويج كتب براندازانه و فاقد مجوز در يك بخش خبري سيما
خبرگزاري فارس از معرفي كتاب هاي فاقد مجوز و براندازانه در يكي از برنامه هاي خبري سيما خبر داد.
در اين گزارش آمده است، در حالي كه ما در كشور خود نويسندگان انقلابي بسياري با آثار پر تيراژ داريم، رسانه ملي، تريبون خود را صرف معرفي آثاري كرد كه طي سال هاي گذشته يا مجوز آن باطل شده و يا به دليل محتواي نامناسب از عرضه آنها در نمايشگاه هاي سراسري جلوگيري مي شود. گزارشگر اين برنامه در حدود سه دقيقه با پرداختي ناقص به حوزه كتاب به صورت گزينشي به تبليغ برخي كتب خاص پرداخت و در برخي كتاب فروشي هايي كه كتاب هاي جريان هاي چپ و كمونيستي را تبليغ و ترويج مي كنند حضور پيدا كرد و تحت تاثير نام اين ناشران گزارشي از نحوه بازار كتاب و رمان به مخاطب عامي كه در پاي تلويزيون نشسته ارائه كرد. در اين گزارش دوربين برنامه براي لحظاتي رمان هاي عامه پسندي را به مخاطب پيشنهاد مي داد كه در ذات خود مروج دوستي هاي خياباني، عشق هاي مثلثي، ترويج اباحه گري و زيرپاگذاشتن احكام اسلام در پوشش و رفتار هستند، حتي برخي از اين رمان ها سال هاست مجوز تجديد چاپ نداشته و به دليل محتواي ناسالم اجازه حضور در نمايشگاه هاي كتاب را ندارند ولي به راحتي از سوي سيما تبليغ و ترويج مي شود، از همه جالب تر اين كه كتابي در اين گزارش پخش شد كه در ايام برگزاري نمايشگاه به دليل ترويج و تبليغ براي براندازي و شورش هاي خياباني جمع آوري شد و مجوز تجديد چاپ هم ندارد ولي گزارشگر اين برنامه به صورتي شفاف كه مخاطب اسم كتاب و نويسنده آن را به ذهن بسپارد كتاب را در جلوي دوربين قرار داد.
پخش كامل سخنراني هاي امام خميني(ره) در دستور كار تلويزيون
با دستور رئيس سازمان صدا و سيما از اين پس سخنراني هاي كامل امام خميني(ره) در طول سال به صورت منظم از شبكه يك پخش خواهد شد.
به گزارش مهر، سيدعزت الله ضرغامي در نامه اي خطاب به علي دارابي (معاون سيما) بر ضرورت پخش مستمر، منظم و كامل سخنراني هاي بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد. در اين نامه همچنين تصريح شده است حتي المقدور كيفيت فني تصوير سخنراني ها ارتقاء يافته و بازسازي شود.
بنا بر اين گزارش، هم اكنون سخنراني هاي امام خميني(ره) در طول سال در شبكه هاي مختلف به صورت كوتاه و در مناسبت هاي مهم به صورت كامل پخش مي شود، اما با دستور اخير ضرغامي، رئيس سازمان صدا و سيما، از اين پس سخنراني هاي كامل امام خميني(ره) در طول سال به صورت منظم از شبكه يك پخش خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14