(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 خرداد 1390- شماره 19952

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روسيه : ايران رتبه نخست را در مبارزه با موادمخدر دارد
ماموريت مجلس به كميسيون برنامه و بودجه براي بررسي افزايش حقوق كارمندان
خارج از دستور
سؤال 70 نماينده مجلس از وزير ارشاد درباره علت توقيف هفته نامه «9 دي»
مدودف : ايران نقش مهمي در مناسبات منطقه اي و جهاني دارد
نماينده مردم ساري و مياند رود: بركناري فرماندار ساري كار جريان انحرافي است
مهمانپرست : اقدامات شوراي همكاري خليج فارس هيچگونه كمكي به ثبات و امنيت منطقه نخواهد كرد
رئيس جمهور روسيه: جامعه جهاني نمي تواند ايران را از غني سازي اورانيوم منع كند
نايب رئيس سابق مجلس لبنان: تمام هدف غرب و آمريكا جدايي سوريه از ايران است
ايران بر آزادي بي قيد و شرط «ميرقلي خان» تاكيد كرد
هيئت 20 نفره سفيران كشورهاي خارجي وارد شيراز شد
برگزاري مراسم چهلمين روز خاكسپاري شهيد برونسي در مشهد



روسيه : ايران رتبه نخست را در مبارزه با موادمخدر دارد

رئيس سرويس فدرال كنترل موادمخدر روسيه گفت ايران رتبه نخست مبارزه با موادمخدر را در منطقه و جهان دارد.
«ويكتور ايوانف» رئيس سرويس فدرال كنترل مواد مخدر روسيه در ديدار با سردار سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي بدون شك قاچاق موادمخدر از ايران به كشورهاي ديگر بسيار سخت شده است اما از جاهاي ديگر پشتيباني مي شود. وي گفت: با توجه به اينكه بيشترين حجم موادمخدر توليدي افغانستان به طور قاچاق وارد ايران مي شود، نقش ايران در مبارزه با موادمخدر بسيار حايز اهميت است.
رئيس سرويس فدرال كنترل موادمخدر روسيه افزود: سخت گيري در مرزهاي افغانستان با ايران به سلامت مردم كمك مي كند اما وضع انتقال موادمخدر مانند رودي است كه از هر كجا آن را ببنديد، مسير خود را پيدا مي كند.
ايوانف با بيان اينكه افغانستان بزرگترين توليدكننده موادمخدر است، گفت: كليدي ترين روش در مبارزه با موادمخدر شناسايي منابع و حذف مراكز توليد در افغانستان است.
وي همكاري و هماهنگي هاي ايران و روسيه را مهم دانست و افزود: برگزاري اجلاس كشورهاي پنجگانه حوزه درياي خزر به همين منظور و براي مبارزه با قاچاق موادمخدر در منطقه است.
رئيس سرويس فدرال كنترل موادمخدر روسيه با تاكيد به ضرورت برپايي سالانه اجلاس ياد شده، گفت: در اين اجلاس نقش دو كشور ايران و روسيه بررسي مي شود. ايوانف افزود: در چارچوب تفاهم نامه هايي كه بين كشورهاي حاضر در اجلاس فراهم مي شود، بايد افغانستان را نيز وارد اين اجلاس كنيم.
وي گفت: قوانين جديد تصويب شده در جمهوري اسلامي ايران مي تواند در روند مبارزه با موادمخدر در منطقه حوزه خزر بسيار تاثيرگذار باشد.
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران هم گفت: ورود مواد مخدر به ايران از افغانستان در سال 2010 نسبت به سال 2007 حدود 30 درصد كاهش يافته است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در اين ديدار افزود: 60درصد موادمخدر توليد شده در افغانستان در سال 2007 به ايران وارد مي شد كه در سال 2010 به 30درصد كاهش يافت اما با توجه به سياست هاي آمريكا، انگليس و حتي سازمان ملل به نظر مي رسد قاچاق موادمخدر افزايش يابد.
تشكيل مركز اطلاعاتي مشترك مبارزه با موادمخدر
ايوانف همچنين در ديدار با وزير كشور جمهوري اسلامي ايران، تشكيل مركز مبادله اطلاعاتي مشترك تهران و مسكو براي مبارزه با موادمخدر را خواستار شد.
اين درخواست «ويكتور ايوانف» با استقبال «مصطفي محمدنجار» روبه رو شد.
وزير كشور جمهوري اسلامي ايران در اين مورد گفت: «ما آماده هرگونه همكاري با كشور روسيه براي تشكيل مركز مبادله اطلاعاتي مبارزه با موادمخدر ميان ايران و روسيه هستيم.»
«ويكتور ايوانف» در ديدار روز پنجشنبه خود با «مصطفي محمدنجار» وزير كشور در تهران همچنين گفت: «ايران و روسيه مي توانند با در نظر داشتن ظرفيت هاي كشورشان و توسعه همكاري هاي دو جانبه، نقش موثري را در كاهش يا محو توليد موادمخدر در افغانستان و منطقه ايفا كنند.»
اين مقام روس در ادامه گفت: جمهوري اسلامي ايران تاكنون اقدامات بسيار خوبي در راه مبارزه با مواد مخدر كرده است كه بسيار مطلوب و قابل تمجيد است.
ويكتور ايوانف افزود: قوانين جديد كشور جمهوري اسلامي ايران نيز در خصوص مبارزه با مواد مخدر نسبت به گذشته كامل تر و جامع تر شده است و اين قوانين مي تواند تأثيرات بسزايي در كنترل قاچاق مواد مخدر داشته باشد.
وزير كشور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز در اين ديدار بر توسعه روابط ايران و روسيه براي ادامه همكاري هاي امنيتي مرتبط با مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد و ابراز اميدواري كرد كه تهران و مسكو با تقويت اين همكاري ها و اقدامات هماهنگ، گام هاي مناسبي را براي مقابله با قاچاق مواد مخدر بردارند.
مصطفي محمد نجار؛ جمهوري اسلامي ايران و روسيه را دو كشور تأثيرگذار در سطح منطقه اي و فرامنطقه اي خواند و گفت: انتظار مي رود كه از ظرفيت هاي دو كشور براي شناسايي باندها و شبكه ها و برخورد با آنها در حوزه مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان يافته بيش از پيش استفاده و بهره برداري شود.
وزير كشور افزود: حضور افسران رابط دو كشور براي تقويت همكاري هاي دوجانبه اطلاعاتي و عملياتي و همچنين ساختارهاي اطلاعاتي و امنيتي منطقه اي بويژه شبكه طرح ريزي عمليات مشترك در تهران (JPC) و مركز منطقه اي هماهنگي عمليات (CARRIC) مي توانند نقش مهمي را در انسجام كارهاي اطلاعاتي و عملياتي ايفا كنند.
وي تأكيد كرد محور اصلي همكاري منطقه اي ميان ايران و روسيه بايد بر محور مبادله اطلاعات و طراحي عمليات مشترك باشد.
محمد نجار افزود: متأسفانه كشت و توليد مواد مخدر در افغانستان در سال زراعي جاري رو به افزايش بوده و لابراتوارهاي تبديل هروئين به سهولت به پيش سازهاي شيميايي دسترسي دارند و توليد هروئين با خلوص بالا در افغانستان همچنان نگران كننده است و عوايد ناشي از توليد و قاچاق مواد مخدر در افغانستان باعث گسترش آسيب هاي اجتماعي، اقتصادي و اقدامات تروريستي در منطقه بخصوص آسياي مركزي مي شود.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد توقف كشت، انهدام لابراتوارهاي توليد هروئين در افغانستان و شناسايي و تعقيب سران باندهاي بين المللي قاچاق بايد در اولويت برنامه هاي منطقه باشد.

 



با اعلام افزايش 10 درصدي حقوق كاركنان دولت صورت گرفت
ماموريت مجلس به كميسيون برنامه و بودجه براي بررسي افزايش حقوق كارمندان

به دنبال تذكرات نمايندگان در خصوص تصميم دولت براي افزايش حقوق 10 درصدي كارمندان، كميسيون برنامه و بودجه مجلس ماموريت يافت تا اين موضوع را بررسي كند.
افزايش حقوق 10 درصدي كارمندان خبري بود كه معاون پارلماني رئيس جمهور هم در حاشيه جلسه هيئت دولت آن را تاييد كرد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا دولت در مورد ميزان افزايش حقوق كارمندان تصميمي گرفته است؟ گفت: دولت در اين ارتباط تصميمي گرفته است ولي جزئيات اين موضوع را آقاي فروزنده اعلام خواهند كرد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا ميرتاج الديني همچنين در حاشيه جلسه هيئت دولت در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود ميزان افزايش حقوق كارمندان 10 درصد است؟ گفت: همين رقم است ولي آقاي فروزنده توضيحات بيشتر را در اين ارتباط مي دهند.
اين تصميم دولت البته با توجه به مغايرت با تصريح قانون برنامه پنجم، واكنش نمايندگان را به دنبال داشت.
براساس اين گزارش به نظر مي رسد دولت اين اقدام خود را برپايه مفاد قانون مديريت خدمات كشوري توجيه مي كند كه گفته است افزايش حقوق بايد متناسب با منابع مصوب بودجه باشد، در حالي كه نمايندگان معتقدند از آنجا كه قانون برنامه پنجم موخر از قانون مديريت خدمات كشوري است بنابراين قانون برنامه مي بايست مبناي عمل دولت قرار گيرد.
بر همين اساس حسن شبانپور نماينده مرودشت نيز روز چهارشنبه طي تذكري آيين نامه اي در صحن علني مجلس اظهار داشت: براساس بودجه سال جاري حقوق كارمندان دولت بايد متناسب با تورم افزايش يابد اما ظاهرا هيئت وزيران تصميم ديگري اتخاذ كرده است.
كواكبيان هم در اخطاري با استناد به اصل 67 قانون اساسي گفت: دولت تصميم گرفته است كه فقط 10 درصد به حقوق كارمندان اضافه كند اگر مجلس در قانون مصوب خود تناسب تورم با حقوق كارمندان را در نظر گرفته باشد بنابراين بايد گفت كه تورم كشور 10 درصد است و يا اينكه اين اقدام دولت تخلف است.
در اين ميان لاريجاني رئيس مجلس هم در پاسخ به تذكرات نمايندگان، به كميسيون برنامه و بودجه مجلس ماموريت داد تا موضوع ميزان افزايش حقوق كارمندان را بررسي كند تا در اين زمينه تخلفي صورت نگيرد.
در همين حال عباسعلي نورا عضو كميسيون برنامه و بودجه هم در پاسخ به اين پرسش كه اگر دولت حقوق كارمندان را 10 درصد افزايش دهد، آيا براساس قانون عمل كرده يا نه، به فارس گفت: از نظر ما براساس قانون عمل نكرده است، چون قانون به صراحت گفته است، افزايش حقوق كارمندان متناسب نرخ تورم باشد و تورم سال گذشته 5/14 درصد بوده و در چند ماه اخير نيز شدت گرفته است.
بررسي لايحه وزارت امور زيربنايي در جلسه غيرعلني
اهالي بهارستان روز چهارشنبه همچنين جلسه اي غيرعلني تشكيل داده و در رابطه با لايحه وزارت امور زيربنايي و روند بررسي آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در همين ارتباط حجت الاسلام حسين سبحاني نيا عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غيرعلني صبح چهارشنبه نمايندگان، اظهار داشت: در اين جلسه علي لاريجاني، رئيس مجلس گزارشي از مسير بررسي لايحه وزارت امور زيربنايي در مجلس و ايراد شوراي نگهبان به اين لايحه ارائه كرد.
وي افزود: در اين جلسه رضا تقي پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات حضور يافت و مخالفت دولت را با ادغام اين وزارتخانه با وزارتخانه هاي راه و مسكن اعلام كرد و گفت كه اين ادغام به مصلحت نيست.
عضو هيئت رئيسه مجلس همچنين گفت: در اين جلسه رئيس مجلس اظهار داشت كه پيشنهاداتي كه در كميسيون اجتماعي به تصويب رسيده و در آن ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه هاي راه و مسكن حذف شده، قابل طرح نيست و بايد اين كميسيون ايراد شوراي نگهبان به لايحه مذكور را برطرف كند.
سبحاني نيا همچنين با اشاره به موضوع ادغام وزارتخانه ها، گفت: بنا بود كه لاريجاني و احمدي نژاد پيرامون موضوع ادغام هاي وزارتخانه ها به صورت تلفني با هم صحبت كنند، اما متاسفانه به دليل سفري كه رئيس جمهور به قزاقستان داشت، اين اقدام انجام نشد.
وي با بيان اينكه اين هفته حتما لاريجاني و احمدي نژاد با هم درباره ادغام ها مذاكراتي خواهند داشت، از نحوه انجام اين مذاكره ابراز بي اطلاعي كرد.
عضو هيئت رئيسه مجلس تصريح كرد: مجلس مجددا در روز يكشنبه وارد بحث ادغام ها خواهد شد و بررسي نظرات مختلف دراين باره امري ضروري است.
سبحاني نيا همچنين خاطر نشان كرد: احتمالا موضوع توقف ادغام وزارتخانه ها يكي از محورهاي اصلي مذاكره احمدي نژاد و لاريجاني خواهد بود اما نحوه ادغام وزارتخانه ها، چگونگي ادامه كار، ايجاد هماهنگي در اتخاذ تصميمات و اخذ نظرات دولت محورهاي ديگر مذاكره روساي قوه مقننه و مجريه خواهد بود.
محسني ثاني عضو كميسيون اجتماعي مجلس هم در همين زمينه به مهر گفت: مجلس در جلسه روز يكشنبه خود تصميم نهايي را در زمينه ادغام وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مي گيرد و ممكن است در اين زمينه تغييراتي حاصل شود اما اين امر در حد احتمال است.
اين در حالي است كه وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هم روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت با اشاره به مذاكرات خود با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: نمايندگان قانع شدند كه ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه هاي راه و مسكن در اين مقطع زماني به نفع كشور نيست.
اين هفته همچنين راي اعتماد به وزير پيشنهادي ورزش هم در دستور كار مجلس خواهد بود. به گفته سبحاني نيا، طبق برنامه ريزي انجام شده، جلسه راي اعتماد، سه شنبه برگزار خواهد شد. وي البته ادامه داد كه در صورت بروز هرگونه اشكالي در برگزاري اين جلسه، نهايتاً فرصت مجلس براي بررسي صلاحيت سجادي، روز چهارشنبه خواهد بود.
مصوبات روز چهارشنبه مجلس
وكلاي ملت در آخرين جلسه علني هفته گذشته، در بررسي جزئيات لايحه مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غيرمجاز، ضوابط نگهداري سلاح و مهمات و مجازات تخلفات اين حوزه را تعيين كردند.
نمايندگان با تصويب ماده 4 اين لايحه وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح را موظف كردند ظرف سه ماه از تصويب اين قانون، فهرست جامع كليه اسلحه، مهمات، اقلام و مواد تحت كنترل را تهيه و اعلام كند. هم چنين در مورد مواد راديواكتيو اين وظيفه برعهده سازمان انرژي اتمي است.
براين اساس مراجع قضايي در صورت ابهام و اشكال در تشخيص موضوع و تطبيق آن با مقررات قانوني، از نهاد مربوطه استعلام مي كنند.
براساس ماده 5 اين لايحه نيز وارد كردن هر نوع سلاح، مهمات، اقلام و مواد تحت كنترل به كشور، خارج كردن آنها از كشور، ساخت، مونتاژ، نگهداري، حمل، توزيع، تعمير و هرگونه معامله آنها بدون مجوز مراجع ذيصلاح جرم است و مرتكب به مجازات هاي مندرج در اين قانون محكوم مي شود.
مجلسي ها همچنين با 129 راي موافق، 2 راي مخالف و 7 راي ممتنع از 194 نماينده حاضر در صحن علني با ارائه گزارش برخي از مسئولان كشور در صحنه علني در جلسات بعدي قوه مقننه كشورمان موافقت كردند.
براين اساس از وزراي تعاون، كار و امور اجتماعي و بهداشت و درمان و همچنين رئيس مركز آمار ايران دعوت خواهد شد تا در جلسات علني بعدي مجلس براي ارائه توضيحاتي درباره شرايط كشور در بهارستان حضور يابند.
نمايندگان ماده واحده لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در شوراي حمل و نقل ريلي كشورهاي مستقل مشترك المنافع را هم به تصويب رساندند.
طبق اين ماده واحده، به دولت اجازه داده مي شود در شوراي حمل و نقل ريلي كشورهاي مستقل مشترك المنافع به شرح اساسنامه عضويت يابد و نسبت به پرداخت حق عضويت مربوط اقدام كند.

 



خارج از دستور

بررسي گزارشات واصله به كميسيون اصل 90
در خصوص اخلال در مديريت كشور
توسط فرقه انحرافي
عضو هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 از بررسي گزارشات واصله در خصوص اخلال در مديريت كشور توسط جريان انحراف خبر داد.
غلامرضا اسداللهي عضو هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 مجلس با اشاره به بررسي پرونده هاي جريان انحرافي در كميسيون متبوعش، گفت: كميسيون راجع به گزارشاتي كه در رابطه با جريان انحرافي واصل شده و شكاياتي كه صورت گرفته، بررسي هايي انجام خواهد داد.
وي افزود: برخي از اين گزارش ها راجع به سوء جرياني است كه منحرفين ايجاد كرده اند، البته اخلال آنها در مديريت كشور از طريق دخالت در عزل و نصب ها، اعمال نفوذ در برخي دستگاه ها، ايجاد رانت براي عده اي خاص، تسهيل سازي مطالبات برخي افراد و برخي مسائل مالي از جمله ديگر محورهاي بررسي هاي كميسيون از عملكرد جريان انحرافي است.
عضو هيئت رئيسه اصل 90 تصريح كرد: كميسيون اين محورها را دريافت كرده و احتمال صدق و يا كذب بودن آنها وجود دارد، ممكن است كه راجع به هر شخص و يا جايگاهي گزارشات متعددي به كميسيون ارسال شود اما در حال حاضر براي كميسيون بررسي مجموعه محورهاي ذكر شده در يك شرايط عادي و با يك حساسيت زياد، اصل است.
اسداللهي همچنين به فارس گفت: از وظايف كميسيون مبارزه با مفاسد اقتصادي است از اين رو محورهاي ذكر شده مي توانند جزو مفاسد اقتصادي هم محسوب شوند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: نوعاً گزارشاتي كه به كميسيون در رابطه با گروه انحرافي واصل شده، مربوط به ليدر گروه، منسوبان گروه انحرافي و كساني كه در سطوح بالاي مملكتي منصب دارند، است.
عضو كميسيون اصل 90 مجلس در پايان اين گفت وگو اعلام كرد كه برخي گزارشات واصله به كميسيون متبوعش مربوط به شخص مشايي و بقايي است.
نواب رئيس مجلس عضويت در فيس بوك را تكذيب كردند
نواب رئيس مجلس در واكنش هاي جداگانه اي، عضويت خود در فيس بوك را تكذيب كردند.
در همين زمينه دفتر سيدشهاب الدين صدر نايب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي با صدور اطلاعيه اي، عضويت اعضاي هيئت رئيسه مجلس در شبكه اجتماعي فيس بوك را تكذيب كرد.
متن اين اطلاعيه به شرح ذيل است:
با توجه به خبر منتشر شده از سوي برخي از رسانه ها و خبرگزاري ها مبني بر عضويت برخي از اعضاي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي من جمله جناب آقاي سيدشهاب الدين صدر نايب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي در شبكه اجتماعي فيس بوك، بدين وسيله به اطلاع عموم خبرگزاري ها، ارباب جرايد و رسانه هاي عمومي ديداري و شنيداري مي رساند كه خبر منتشر شده كذب بوده و صفحه فيس بوك منتسب شده هيچ گونه ارتباطي با وي نداشته و ندارد.
ضمنا هرگونه مواضع، بيانيه و اخبار از سوي دفتر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، سايت خبري مجلس و پايگاه اطلاع رساني وي به آدرس wwwdrsadrir جهت اطلاع عموم منتشر مي شود.
محمدرضا باهنر نايب رئيس اول مجلس هم در گفت وگو با فارس با اشاره به صفحه منتسب به وي كه در فيس بوك فعاليت مي كند، ارتباط اين صفحه با خود را تكذيب كرد و اظهار داشت: هيچ صفحه اي در فيس بوك يا ساير شبكه هاي اجتماعي ندارم.
صفحه فيس بوكي «محمدرضا باهنر»، توانسته با استفاده از عنوان دبيركل جامعه اسلامي مهندسين، 886 عضو را به دوستان خود اضافه كند.
اخيرا معاونت اجتماعي نيروي انتظامي نيز با صدور اطلاعيه اي ارتباط صفحه ياران سردار «احمدي مقدم» در فيس بوك با فرمانده نيروي انتظامي را رد كرده بود.
همچنين تعداد زيادي صفحه با عناوين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ساير مسئولان نظام در فيس بوك فعاليت مي كنند كه تاكنون ارتباط اين مسئولان با اين صفحات تكذيب نشده است.

 



رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس خبر داد
سؤال 70 نماينده مجلس از وزير ارشاد درباره علت توقيف هفته نامه «9 دي»

رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس از نامه 70 نماينده به وزير ارشاد براي پاسخگويي در خصوص علت توقيف هفته نامه «9 دي» خبر داد.
حجت الاسلام روح الله حسينيان نماينده تهران و رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس با انتقاد شديد از توقيف هفته نامه «9 دي» از سوي هيات نظارت بر مطبوعات، تاكيد كرد: اين نوع برخورد با مطبوعات اصلا درست نيست و اگر بنا باشد مطبوعات فقط حرف يك گروه يا طيف خاصي را منعكس كنند، مطبوعات آزادي نخواهند بود.
وي بر همين اساس توقيف هفته نامه «9 دي» بدون هرگونه تذكر كتبي يا شفاهي را اقدامي بسيار نامناسب توصيف و ابراز اميدواري كرد كه هيات نظارت بر مطبوعات در تصميم خود تجديدنظر كند.
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس گفت: يكي از مشكلات هيات نظارت، به نحوه عملكرد نمايندگان ارگان ها در اين هيات برمي گردد كه مواضع اكثر آنها همسو با جريان فتنه بوده و با انتخاب افرادي چون آقاي مطهري از سوي نمايندگان مجلس طبيعي است كه عكس العمل و بازدهي اين انتخاب چنين باشد.
حجت الاسلام حسينيان افزود: نمايندگان دولت هم كه ادعا مي كردند مطبوعات در اين دولت بيش از حد آزادند، بايد از توقيف «9 دي» جلوگيري مي كردند و از آنها و همچنين نمايندگان دادگستري و مجلس انتظار نمي رفت كه با يك نشريه ارزشي برخورد و آن را توقيف كنند.
وي تصريح كرد: هيئت نظارت بر مطبوعات نبايد شمشير كساني را كه در مقابل فتنه 88 و جريان انحرافي ايستادگي كردند از آنها بگيرد يا شمشير آنها را در دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي و نيروهاي ارزشي كند كند و از سوي ديگر، دست ديگران را براي حمله به ارزش ها و ساختارهاي نظام باز بگذارد.
نماينده اصولگراي مردم تهران در مجلس معتقد است: كساني كه از اصل و محتواي يك نشريه خوششان نمي آيد با آن برخورد سلبي مي كنند و توقيف «9 دي» به خاطر انتشار كاريكاتور آقاي خاتمي هم از اين منظر بهانه بود وگرنه اين كاريكاتور قبلا در روزنامه هاي ايران و شرق هم منتشر شده و شخص خاتمي هم با آن موافق بوده است.
حجت الاسلام حسينيان تاكيد كرد: اين اصلا درست نيست كه بي رحمانه و با بهانه هاي واهي با نشريات ارزشي كه از آرمان هاي انقلاب اسلامي و اركان نظام دفاع مي كنند، برخورد كرده و جلوي فعاليت و انتشار آنها را بگيريم و نشريات همسو و مدافع فتنه آزادانه فعاليت كنند.
وي همچنين به فارس گفت: 70 تن از نمايندگان مجلس در نامه اي به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از حسيني درباره علت توقيف هفته نامه 9 دي سؤال كردند.
احمد توكلي، نماينده مردم تهران هم با بيان اين كه اخبار منتشره پيرامون توقيف نشريه 9 دي و مستندات هيئت نظارت بر مطبوعات براي توقيف اين نشريه را ملاحظه كرده ام، گفت: جهت گيري قانون مطبوعات در راستاي حفظ تداوم انتشار نشريات است و از نظر اين قانون، معمولا توقيف آخرين مجازات است نه اولين آن.
وي در ادامه با اشاره به اين كه قصد دفاع از تمامي مطالب منتشره در 9 دي را ندارم و حتي قبلا در مواردي نيز به آقاي رسايي، مديرمسئول اين نشريه برادرانه تذكر داده بودم كه برخي از مطالب نشريه عادلانه نبوده است، خاطرنشان كرد: با اين وجود معتقدم كه تمام اين مسائل براي توقيف 9 دي كافي نبود و اين امكان وجود داشت كه با تذكر، اخطار و يا مباحثه با مديرمسئول محترم ماجرا حل شود.

 



در ملاقات با احمدي نژاد
مدودف : ايران نقش مهمي در مناسبات منطقه اي و جهاني دارد

در حاشيه اجلاس شانگهاي رؤساي جمهور ايران و روسيه مهم ترين تحولات منطقه و جهان و راه هاي تقويت همكاري هاي دو جانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
رئيس جمهور كشورمان بعدازظهر چهارشنبه گذشته در حاشيه اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي شانگهاي در ديدار ديميتري مدودف رئيس جمهور روسيه با اشاره به اهميت نقش و جايگاه ايران و روسيه در معادلات منطقه اي و جهاني بر تقويت و تحكيم همكاري هاي دو كشور در سطوح مختلف بين المللي و منطقه اي تأكيد كرد.
محمود احمدي نژاد با تأكيد مجدد بر حق همه كشورها به ويژه ايران در استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره مواضع اصولي خود را در خصوص موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته اي به طور شفاف اعلام كرده و بر مطالبات بر حق و منطقي خود براي بهره گيري از انرژي صلح آميز هسته اي پافشاري كرده و مي كند.
احمدي نژاد با تأكيد بر اين كه سلاح هسته اي هيچ جايگاهي در دكترين امنيتي و دفاعي كشورمان ندارد، اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران بنا بر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامي استفاده از سلاح هسته اي را حرام و نامشروع مي داند.
رئيس جمهور روسيه نيز با مهم توصيف كردن جايگاه و نقش ايران در مناسبات منطقه اي و بين المللي، اظهار كرد: دو كشور با همكاري هاي نزديك و مشترك خود مي توانند گام هاي مؤثري در جهت صلح و امنيت جهاني بردارند.
رؤساي جمهور ايران و روسيه در اين جلسه تصميمات مهمي را در خصوص ارتقاي هرچه بيشتر روابط دو كشور اتخاذ كرده و تقويت هرچه بيشتر مناسبات دوجانبه، منطقه اي و بين المللي تهران و مسكو را به نفع دو ملت و ملت هاي منطقه دانستند.
تأكيد احمدي نژاد و كرزاي بر خروج اشغالگران از منطقه
همچنين در حاشيه اجلاس شانگهاي رؤساي جمهور ايران و افغانستان با يكديگر ديدار و بر ضرورت همبستگي كشورهاي منطقه و خروج اشغالگران از منطقه تأكيد كردند.
رئيس جمهور كشورمان در اين ديدار با بيان اين كه حضور بيگانگان در منطقه نتيجه اي جز گسترش دامنه ناامني نداشته است، گفت: آمريكا و متحدانش به بهانه مبارزه با تروريسم به افغانستان و عراق حمله كردند اما امروز و پس از گذشت چندين سال از حضور آنان نه تنها تروريسم مهار نشده بلكه دامنه اين پديده شوم گسترده تر شده است.
حامد كرزاي- رئيس جمهور افغانستان- نيز در اين ديدار بر لزوم افزايش هرچه بيشتر سطح همكاري ها و مناسبات دو كشور در بخش هاي گوناگون تأكيد كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران مي تواند نقش مهمي در اتحاد ملي افغانستان و پيشرفت آن داشته باشد.
وي با تاكيد بر اين كه ملت افغانستان به دنبال رهايي از تروريسم است، گفت: افغانستان با افزايش سطح همكاري هاي خود با كشورهاي منطقه به ويژه ايران به دنبال استقلال و خودكفايي واقعي است.
در همين حال، در حاشيه اجلاس سازمان شانگهاي، محمود احمدي نژاد با آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان ديدار كرد. رؤساي جمهور دو كشور بر اتخاذ راه كارهاي قاطع و هماهنگ براي مبارزه با تروريسم تاكيد كردند.
همچنين در نشست سه جانبه ايران، روسيه و قزاقستان كه در حاشيه اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان شانگهاي تشكيل شد، محمود احمدي نژاد، ديميتري مدودف و نورسلطان نظربايف ضمن بررسي راه هاي گسترش همكاري هاي سه كشور، تقويت مناسبات منطقه اي و بين المللي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
سخنان احمدي نژاد در اجلاس شانگهاي
رئيس جمهور كشورمان چهارشنبه گذشته در دهمين اجلاس سازمان شانگهاي به ايراد سخنراني پرداخت و تأكيد كرد كه مديريت برده داران و استعمارگران گذشته عامل اصلي نابساماني هاي تاريخي در جهان است.
رئيس جمهوري اسلامي ايران در اجلاس همكاري هاي شانگهاي با طرح سؤالاتي درباره دلايل ايجاد دوره سياه و ضدانساني برده داري و استعمار، اشغالگري، تحميل جنگ و بي سوادي و فقر بر آفريقا و ديكتاتوري بر آمريكاي لاتين، گسترش افراط گرايي و تروريسم و موادمخدر، افزايش ناامني و كشتار ملت هاي بي گناه، بحران اقتصاد جهاني، اظهار كرد: با افتخار بايد اعلام كرد كه هيچ يك از ملت ها و دولت هاي منطقه در اين زشتي هاي تاريخي نقشي نداشته اند و عامل اصلي همه اين نابساماني ها مديريت همان برده داران و استعمارگران گذشته در جهان است.
محمود احمدي نژاد همچنين با اشاره به ظرفيت ها و فرصت هاي بي نظير سياسي، فرهنگي، اقتصادي و تمدني كشورهاي آسيا و اوراسيا اظهار كرد: باور دارم كه آسيا و اوراسيا با كمك هم مي توانند مديريت و روند عمومي حاكم بر جهان را به نفع صلح، عدالت و ملت ها تغيير داده و قدرت لجام گسيخته نظام سلطه را مهار كنند.

 



نماينده مردم ساري و مياند رود: بركناري فرماندار ساري كار جريان انحرافي است

نماينده مردم ساري و مياند رود در خانه ملت، با انتقاد از بركناري فرماندار ساري اظهار داشت: دستور بركناري فرماندار ساري كار جريان انحرافي است.
به گزارش فارس، سيدرمضان شجاعي كياسري نماينده مردم ساري و مياندرود به عنوان اولين ناطق (چهارشنبه) مجلس شوراي اسلامي با تبريك به مناسبت ولادت حضرت علي(ع) اظهار داشت: عشق به آرمان هاي امام خميني و رهبرمعظم انقلاب در قلب مسلمانان منطقه مي تپد و آينده اميدبخش و بازگشت مسلمانان به اقتدار عصر رسول الله را نويد مي دهد.
وي افزود: وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران بايد ديپلماسي فعال كشورمان را نسبت به تحولات منطقه از خود نشان دهد.
نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس با تاكيد بر اينكه بنده به عنوان يكي از دوستان و همراهان رئيس جمهور در انتخابات لازم مي دانم نكاتي را به رئيس جمهور يادآور شوم، گفت: در زمان امام برخي از ديپلمات ها از ايشان سوال كردند كه تكليف حضور ما در مذاكراتي كه روي ميز آن مشروبات الكلي وجود دارد، چيست كه امام در پاسخ فرمودند: «جلسه را ترك كنيد تا بدانند ديگر از اين غلط ها نكنند».
شجاعي ادامه داد: آقاي رئيس جمهور انحراف از آنجايي شروع شد كه يكي از افراد نزديك شما در جلسه اي كذايي در تركيه حضور پيدا كرد و با وجود همان صحنه ها جلسه را ترك نكرده و شما در مقابل آن سكوت كرده و راه تسامح و تساهل را برگزيديد.
وي با بيان اينكه مردم امسال در مرقد امام از شما مصرانه خواستند كه حساب خود را از جريان انحرافي جدا كنيد، افزود: شما كه مردم را محور و مدار خدمت رساني و دولت خود را مردمي مي دانيد انتظار است كه به خواسته آنان تاملي جدي تر داشته و بدانيد راي 24 ميليوني مردمي شما راي به اصولگرايي و راي به تبعيت شما از مقام معظم رهبري بوده و لاغير.
نماينده مردم ساري و مياندرود با تاكيد بر اينكه مظلوميت شما در مقابل مجلس شوراي اسلامي نيست بلكه در مقابل برخي از نزديكان شما است كه مباني اصولگرايي و پركاري دولت تان را زير سوال برده اند، يادآور شد: از شما تقاضا مي كنم براي روان شدن خدمت رساني به مردم و برون رفت از حاشيه ها تصميم قاطع اتخاذ كنيد.
شجاعي كياسري ادامه داد: از رئيس قوه قضائيه خواستارم تا با رسيدگي به موقع از حاشيه هاي به وجود آمده در دولت خاتمه دهد و زمينه را براي سوء استفاده بدخواهان نظام فراهم نكند.
وي بيان اينكه حكم صادر شده براي استاندار مازندران براي بركناري فرماندار شهرستان ساري از سوي وزير كشور با دستور جريان انحرافي صورت گرفته است، اظهار داشت: نبايد با آبروي يك فرد به راحتي بازي شود؛ از اين رو جهت پرهيز از شائبه دولت و جريان انحرافي در انتخابات دستور موثر را صادر فرمائيد.
نماينده مردم ساري و مياندرود در خاتمه به برخي از مسائل و مشكلات حوزه انتخابيه خود پرداخت.

 



مهمانپرست : اقدامات شوراي همكاري خليج فارس هيچگونه كمكي به ثبات و امنيت منطقه نخواهد كرد

سخنگوي وزارت امور خارجه ادعاهاي تكراري و اتهامات كذب عليه جمهوري اسلامي ايران در بيانيه اخير شوراي همكاري خليج فارس را مردود و بي اساس دانست.
رامين مهمان پرست اين امر را اقدامي در جهت انحراف افكار عمومي جامعه بين المللي از اقدامات نظامي گرايانه و بحران ساز برخي كشورهاي منطقه در مواجهه با مطالبات مشروع و حقوق ملت هاي خود و مداخله در امور كشورهاي همسايه توصيف كرد.
وي همچنين با تاكيد بر اهميت و اولويت حفظ و تداوم امنيت منطقه خليج فارس براي جمهوري اسلامي ايران، نقش مخرب برخي جريانات و رسانه هاي كشورهاي منطقه در ايجاد تفرقه و فضاي دشمني را غير مسئولانه دانست.
مهمان پرست افزود: اينگونه اقدامات هيچگونه كمكي به ثبات و امنيت منطقه نخواهد كرد و تنها باعث ايجاد انحراف در معرفي خطر و تهديد اصلي يعني رژيم صهيونيستي خواهد شد.

 



رئيس جمهور روسيه: جامعه جهاني نمي تواند ايران را از غني سازي اورانيوم منع كند

روساي جمهور روسيه و چين طي كنفرانس مطبوعاتي مشترك بر حق ايران در بهره مندي از انرژي هسته اي صلح آميز تاكيد كردند.
پنج شنبه گذشته در كاخ كرملين، كنفرانس مطبوعاتي مشترك با حضور ديميتري مدودف و همتاي چيني اش هوجين تائو برگزار شد.
مدودف در اين كنفرانس مطبوعاتي در كاخ كرملين گفت: جامعه جهاني نمي تواند ايران را از غني سازي اورانيوم براي اهداف صلح جويانه منع كند.
رئيس جمهوري روسيه همچنين بر لزوم حل و فصل مسئله برنامه هسته اي ايران از طريق مذاكره و گفت وگو تاكيد كرد.
همچنين به گزارش خبرگزاري رويترز، ديميتري مدودف رئيس جمهوري روسيه و هوجين تائو همتاي چيني وي در اين كنفرانس مطبوعاتي مشترك در خصوص اين موضوع توافق كردند كه ايران حق دارد به شكل صلح آميز از انرژي هسته اي استفاده كند.
همچنين، چين و روسيه پنج شنبه گذشته در بيانيه اي مشترك پيرامون برنامه هسته اي كشورمان تاكيد كردند كه گفت وگو براساس برابري و نفع متقابل تنها راه حل برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران است.

 



نايب رئيس سابق مجلس لبنان: تمام هدف غرب و آمريكا جدايي سوريه از ايران است

نايب رئيس سابق مجلس لبنان با اشاره به حجم بالاي توطئه ها عليه سوريه گفت: تمام هدف غرب و آمريكا اين است كه سوريه را از ايران جدا كنند.
غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان با «ايلي فرزلي» نايب رئيس سابق مجلس لبنان ديدار و پيرامون آخرين تحولات منطقه و لبنان گفت وگو كرد.
ايلي فرزلي در اين ديدار، سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران در توسعه همكاري با كشورهاي منطقه به ويژه كشور چين را ستود و با اشاره به اينكه آمريكا در تلاش است تا از توسعه حجم اقتصاد چين در آينده جلوگيري كند، توسعه روابط ايران با چين را اقدامي ضروري و مهم دانست.
نايب رئيس سابق مجلس لبنان با اشاره به حجم بالاي توطئه ها عليه سوريه گفت: تمام هدف غرب و آمريكا اين است كه سوريه را از ايران جدا سازند و فشارهايي را در گذشته نيز بر سوريه وارد مي كردند، اما سوريه توانست همه مراحل سخت و خطرناك را پشت سرگذارد و در مقابل اين توطئه ها بايستد و اكنون نيز از اين مرحله سخت عبور خواهد كرد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار آخرين تحولات منطقه را تشريح كرد.
ركن آبادي با ابراز خرسندي از تشكيل دولت در لبنان، آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي توسعه همكاري با دولت لبنان و اجرايي كردن توافقنامه هاي امضا شده را اعلام كرد.

 



ارسال يادداشت رسمي به سفارت سوئيس
ايران بر آزادي بي قيد و شرط «ميرقلي خان» تاكيد كرد

اداره كل ايرانيان خارج از كشور وزارت خارجه دوشنبه گذشته با ارسال يادداشتي به سفارت سوئيس در تهران (حافظ منافع آمريكا) بار ديگر بر آزادي هرچه سريع تر و بدون قيد و شرط شهرزاد ميرقلي خان زن ايراني زنداني در آمريكا تاكيد كرد.
در يادداشتي كه اداره كل ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه كشورمان روز دوشنبه گذشته به سفارت سوئيس در تهران (حافظ منافع آمريكا) ارسال كرد، ضمن تاكيد بر بي گناهي مجدد شهرزاد ميرقلي خان، بار ديگر خواستار آزادي هرچه سريع تر و بدون قيد و شرط اين زن ايراني زنداني در آمريكا شد.
عليرغم ارسال چندين يادداشت از سوي وزارت خارجه كشورمان به سفارت سوئيس در تهران و ارسال يادداشت از طريق سفارت پاكستان در واشنگتن (حافظ منافع ايران) و با توجه به كنوانسيون وين مبني بر بهره مندي زندانيان خارجي از حق ملاقات كنسولي، تاكنون آمريكايي ها اجازه ملاقات كنسولي با ميرقلي خان را صادر نكرده اند.
از زمان دستگيري خانم ميرقلي خان در دو مرحله سفير و كاردار سوئيس در تهران به عنوان حافظ منافع آمريكا به وزارت خارجه احضار و حدود 7 يادداشت اعتراض آميز به سفارت سوئيس در تهران تسليم و درخواست تسهيلات لازم براي امنيت و رسيدگي پزشكي و برقراري تماس تلفني وي با خانواده اش مطرح و در ملاقات هاي مقامات كشورمان اين موضوع بارها مطرح و مورد پيگيري قرار گرفت.
اين در حالي است كه اين امكان و برخورد همراه با رافت اسلامي براي سه تبعه بازداشت شده آمريكايي در ايران همواره وجود داشته كه از جمله به آزادي مشروط سارا شورد يكي از اين سه نفر به قيد وثيقه و فراهم كردن دسترسي هاي كنسولي براي سفارت سوئيس در تهران به منظور ديدار و ملاقات با اين افراد و صدور ويزا براي خانواده هايشان براي سفر به تهران و ديدار با آنها منجر شده و هيچ زمان با پاسخ منفي جمهوري اسلامي ايران مواجه نشده است.
شهرزاد ميرقلي خان به اتهام خريد اقلام نظامي مشمول قانون تحريم به 5 سال زنداني محكوم شده و از ديماه 1386 در آمريكا در زندان به سر مي برد.
حميدرضا شاكري نياسر مديركل ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه كشورمان پيش از اين در گفت وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ميرقلي خان، گفت: متاسفانه دولت آمريكا هيچگونه همكاري با ايران ندارد و عليرغم اينكه چندين بار اعضاي دفتر حافظ منافع ايران در واشنگتن با ارسال يادداشت هايي خواستار ملاقات حضوري با شهرزاد ميرقلي خان شدند، ولي دولت آمريكا اين مجوز را صادر نكرده است و اين نمودي از نقض كامل حقوق بشر توسط آمريكاست.
شايان ذكر است كه اين برخورد در قبال ديگر زندانيان ايراني در آمريكا نيز به همين منوال صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار فارس، نصرت الله تاجيك سفير اسبق ايران در اردن كه به جرم خريد و فروش تجهيزات دو منظوره و بنا به درخواست آمريكا در حصر خانگي در انگليس به سر مي برد، نيز در حال حاضر در وضعيت جسمي و روحي وخيمي قرار دارد.

 



هيئت 20 نفره سفيران كشورهاي خارجي وارد شيراز شد

هيئتي 20نفره متشكل از سفيران كشورهاي مختلف مقيم قطر با هدف آشنايي با توانمندي هاي استان فارس ديروز وارد شيراز شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، سفير جمهوري اسلامي ايران در قطر در فرودگاه شيراز به خبرنگاران گفت: از ديرباز پيوستگي بين استان فارس و قطر وجود داشته و از اين توانمندي براي شناساندن استان فارس به كشورهاي ديگر استفاده كرديم.
عبدالله سهرابي با اشاره به مصوبات سفر رئيس جمهور به استان فارس گفت: قرار شده است فارس به عنوان استان معين انتخاب شود، همچنين با تاكيد رئيس جمهوري در زمينه توسعه روابط با كشورهاي جنوب خليج فارس؛ تعدادي از سفرا را سفارت جمهوري اسلامي ايران در قطر به فارس دعوت كرد.
سفير ايران در دوحه گفت: تعدادي از كشورهاي اروپايي، شمال آفريقا، آسيايي مانند چين، ژاپن، كره، الجزاير و يونان مهمان استان فارس هستند.
سفيران 20 كشور جهان به مدت دو روز در شيراز و فارس حضور خواهند داشت.

 



برگزاري مراسم چهلمين روز خاكسپاري شهيد برونسي در مشهد

مراسم چهلمين روز خاكسپاري پيكر فرمانده سرافراز اسلام شهيد عبدالحسين برونسي عصر پنجشنبه در بهشت رضاي مشهد برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه جمعي از مردم و همرزمان شهيد برونسي شركت داشتند از دلاورمرديهاي آن سردار سرافراز تجليل شد.
سردار عبدالحسين برونسي در سال 1363 در عمليات بدر در شرق دجله به شهادت رسيد و پيكر آن سردار دلاور پس از 27 سال كشف شد و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مشهد تشييع شد و در بهشت رضاي اين شهر آرام گرفت.
شهيد برونسي فرمانده تيپ جوادالائمه(ع) در دوران دفاع مقدس بود كه رشادتها و دلاورمرديهاي او دشمن را به وحشت انداخته و براي سر او جايزه تعيين كرده بودند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14