(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 خرداد 1390- شماره 19952

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ايران چگونه پروژه امنيتي چمدان را خنثي مي كند
رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از شاعران: شعرا بايد اخلاص و معنويت را حفظ و منتقل كنند
تشكيل جلسات مستمر وزارت كشور و شوراي نگهبان درباره انتخابات مجلس نهم
رئيس قوه قضائيه: غفلت از مهندسي فرهنگي كشور را با غلبه فرهنگ وارداتي مواجه مي كند
باران اعتكاف، روزهاي گرم تابستان را دلپذير كرد
وزير دفاع به افغانستان سفر مي كند
برگزاري مراسم عمامه گذاري در بيوت مراجع تقليد
آيت الله خاتمي درخطبه هاي نماز جمعه تهران:آوردن ماهواره به خانه ، آوردن دشمن به محيط خانه است
آزمون سردفتري ازدواج برگزار شد
مديركل ثبت احوال استان يزد: 3 ميليوني ايران مزين به نام «علي» هستند
بزرگترين پل درون شهري كشور در شوشتر به بهره برداري رسيد
خليليان از كاهش 30 درصدي واردات محصولات كشاورزي خبر داد
احداث 7500 كيلومتر خطوط ريلي در كشور
اخبار ادبي و هنري



ايران چگونه پروژه امنيتي چمدان را خنثي مي كند

سرويس سياسي-
در حالي كه آمريكايي ها تلاش مي كنند با بزرگنمايي توانايي هاي فني در حوزه فناوري هاي ارتباطي خود را سردمدار گسترش آزادي در منطقه خاورميانه جلوه دهند كارشناسان به ابعاد مختلف اين ادعاها با ترديد فراوان نگاه مي كنند.
روزنامه نيويورك تايمز هفته پيش در گزارشي ادعا كرد وزارتخانه هاي خارجه و دفاع آمريكا پروژه اي را در دستور كار خود قرار داده اند كه اينترنت بي سيم و بدون محدوديت در اختيار كشورهايي مانند ايران و سوريه قرار مي دهد. در گزارش نيويورك تايمز جزئيات فني ناچيزي در اين مورد ذكر شده اما كارشناسان هم درباره امكان پذيري فني پروژه و هم درباره نيات خفته در پس آن ترديدهاي مهمي دارند.
1- كارشناسان معتقدند اساساً به لحاظ فني امكان عرضه مجاني اينترنت بي سيم آن هم در سطحي چنان وسيع كه كل جغرافياي ايران را در بر بگيرد، اگر نگوييم غيرممكن بسيار دشوار است. اگر اين اينترنت فقط به شهرهاي مرزي ايران محدود باشد در اين صورت كاركرد سياسي لازم را براي آمريكا نخواهد داشت چرا كه آمريكا بدون شك در پي آن است كه با استفاده از اين امكان ناآرامي هاي سياسي و اجتماعي را در شهرهاي بزرگ ايران كه عموماً دور از مرزها قرار دارند تحريك كند و اگر بنا باشد اين سرويس تمام ايران را در بر بگيرد، آنگاه هزينه اي بسيار هنگفت خواهد داشت كه 2 ميليون دلار اشاره شده در مقابله نيويورك تايمز براي انجام آن بسيار بسيار ناچيز خواهد بود. سؤال بي پاسخ اين است كه آيا آمريكا در اين شرايط اقتصادي ناگوار و در حالي كه به شدت در حال كاهش هزينه هاي دفاعي و امنيتي خود و تمركز بر مشكلات اقتصادي مردم در آستانه انتخابات 2012 است، ريسك چنين سرمايه گذاري هنگفتي را براي گسترش مجاني اينترنت در خاورميانه به خود خواهد داد؟ اين نكته نيز مهم است كه اشاره مقاله نيويورك تايمز به اجراي موفق اين پروژه در افغانستان و پاكستان كاملاً گمراه كننده است چرا كه اين پروژه در آن كشورها در ابعادي بسيار محدود و فقط تا جايي كه نيازهاي عملياتي نيروهاي آمريكايي و ناتو را تأمين كند، اجرا شده و به هيچ وجه ابعادي كشوري ندارد.
2- به گزارش «ايران هسته اي»، نكته دوم كه كارشناسان بر آن تأكيد دارند اين است كه حتي اگر اين پروژه عملي شود، درست مانند مقوله جنگ هاي سايبري به سرعت به اهرمي عليه خود آمريكا تبديل خواهد شد. روزي كه آمريكا و اسرائيل شروع به استفاده از تاكتيك عمليات سايبري عليه ايران كردند شايد باور نمي كردند كه اين حربه به سرعت عليه خود آنها هم به كار گرفته شود ولي اكنون كه حملات پي درپي به سامانه هاي پنتاگون و ديگر مراكز حساس آمريكا از جانب هكرهاي بي نام و نشان و غير قابل رهگيري انجام مي شود، آرام آرام در حال فهم اين نكته هستند كه خود بزرگترين قرباني ويروس هايي مانند استاكس نت هستند كه اساساً براي تخريب تأسيسات صنعتي بزرگ- كه بيشتر از هر جاي ديگر جهان در غرب متمركز است- ساخته شده است. دقيقاً به همين ترتيب، فراگير شدن اينترنت مجاني در ايران مي تواند هزينه هاي تامين اينترنت توسط دولت را به شدت پايين آورده و با تاكتيك هاي فني ساده اي به خدمت اهداف داخلي كشور و سپس طراحي حملات اينترنتي عليه اهداف به شدت متنوع آمريكايي شود.
3- مسئله امنيت در اين نوع ارتباطات مسئله اي است كه همچنان لاينحل باقي مانده است. آمريكايي ها توضيح نداده اند كه چگونه با اطمينان مي گويند كه امنيت اين نوع ارتباط براي كاربران آن تضمين شده است در حالي كه ايران سيستم هايي بسيار پيچيده تر از اينترنت بي سيم را به آساني مهار كرده است.
4- نكته بعدي كه كارشناسان بر آن تاكيد دارند اين است كه سخت افزاري كه آمريكايي ها ظاهراً براي اين كار در نظر گرفته اند نصب دكل هايي در سراسر مرزهاي ايران است در حالي كه اولاً بسيار بعيد است همسايگان ايران به آساني در اجراي اين توطئه عليه ايران مشاركت كنند و ثانياً حتي اگر اين اتفاق بيفتد اين اقدام قطعاً هزينه هاي سنگيني براي آنها خواهد داشت. مهم تر از اين، ايران به سادگي قادر خواهد بود لب مرزهاي خود اين دكل ها را تخريب كند.
5- نكته مهم ديگري كه كارشناسان بر آن تأكيد دارند اين است كه هدف اصلي اين پروژه برخلاف آنچه آمريكايي ها مي گويند نه گسترش مبادله اطلاعات بلكه جاسوسي از كاربران ايراني و محيط جغرافيايي داخل ايران است. اين شبكه احتمالاً بيش از هر چيز در خدمت عمليات جمع آوري اطلاعات آمريكايي ها قرار خواهد گرفت.
6- مسئله ديگر اين است كه كارشناسان احتمال مي دهند اين پروژه بيش از آنكه واقعي و عملياتي باشد، بيشتر جنبه تبليغاتي خواهد شد و در اصل براي دستيابي براي دو هدف سياسي طراحي شده است. هدف اول اين است كه خانم كلينتون بتواند كارنامه اي قابل قبول از خود در مورد تحولات منطقه عرضه كند، تحولاتي كه حتي خوش بين ترين كارشناسان در آمريكا آن را به شدت به ضرر اين كشور ارزيابي مي كنند. نيويورك تايمز هم در گزارش خود به اين نكته اشاره كرده است كه كلينتون با اعلام اين طرح موقعيت بهتري در واشنگتن پيدا كرده است. هدف دوم هم اين است كه آمريكا مي خواهد با اين اقدام حمايت صريح و علني خود از ديكتاتورهايي مانند عربستان سعودي در منطقه را لاپوشاني كند. اين موضوع به قدري آشكار است كه حتي نيويورك تايمز هم قادر به كتمان آن نبوده و از قول منتقدان نوشته است اگر آمريكا به راستي هواخواه آزادي است آيا بهتر نيست به جاي اين كارها دست از حمايت آل سعود بردارد؟

 



رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از شاعران: شعرا بايد اخلاص و معنويت را حفظ و منتقل كنند

جمعي از شاعران مذهبي كشور در ايام ولادت مولاي متقيان حضرت علي(ع) با رهبر معظم انقلاب ديدار و سروده هاي خود را با مضامين مذهبي، اخلاقي و بيداري اسلامي قرائت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار، وجود استعدادهاي بسيار قوي و غني در بين شاعران را نويد دهنده بازگشت دوران اوج و شكوه شعر دانستند و خاطرنشان كردند: در آينده نه چندان دور، با عميق تر شدن و پخته تر شدن قريحه جوانان خوش ذوق، شاهد بناي رفيعي از شعر كشور خواهيم بود.
ايشان با اشاره به ظرفيت مناسب شعر آييني و مذهبي براي بكار بردن قريحه خدادادي و موهبت الهي افزودند: شكر اين نعمت خداوندي براي شاعران، در خلق آثاري است كه بهترين محتوا و ارزش را با خود همراه كند و در واقع گنجينه و قالب خوبي براي بيان معرفت و حقايق الهي باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با توصيه به مداحان و ستايشگران اهل بيت(ع) به قرائت اشعار اخلاقي، معرفتي و عرفاني در جمع مردم و جوانان خاطرنشان كردند: اين مضامين رفيع، دلها را روشن و در آن انقلابي معنوي ايجاد مي كند، ضمن آنكه اشعار وزين و مفيد، ذهن و تلقي مخاطب را نيز بالا مي برد و اين جزو وظايف جامعه مداحان است.
حضرت آيت الله خامنه اي، مناجات را عرصه ديگري براي خلق شعر آييني دانستند و تصريح كردند: بهترين مضمون براي مناجات از دل ادعيه مانند صحيفه سجاديه قابل استخراج است و اگر قريحه شاعران خوش ذوق جوان كشور با آنها انس پيدا كند، مضامين شعري ناب خلق خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي دعاي عرفه حضرت سيدالشهدا(ع) و دعاي ابوحمزه امام سجاد(ع) را از ديگر منابع مضمون سازي براي شعر مناجاتي و زيارت جامعه كبيره را زمينه بسيار خوبي براي بيان مناقب ائمه اطهار عليهم السلام برشمردند و خاطرنشان كردند: شعر آييني دامنه وسيعي براي اثرگذاري در اذهان مخاطبان خود دارد و يك شاعر ممتاز با استفاده از معارف بلند اسلامي و توحيدي در قرآن و نهج البلاغه، روح و جان مخاطب خود را از زلال معرفت سيراب مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار چند توصيه هم به شاعران عرصه شعر مذهبي داشتند. «مضمون سازي قوي براي بيان حقيقت به شكل هنرمندانه»، «تركيب سازي و واژه گزيني هاي نو»، «رعايت اصول و موازين زبان و ادبيات» و اهتمام بيشتر براي ورود به مسائل انقلاب بخصوص جنگ و دفاع مقدس از جمله اين توصيه ها بود.
ايشان تقويت ارتباط شاعران مذهبي با يكديگر را ضروري دانستند و افزودند: شما جوانان مومن، مقيد و محب اهل بيت بايد عشق و شور خود را حفظ كنيد و با مراقبه دائمي، در اين مسير ثبات قدم داشته باشيد كه يكي از راه هاي آن، تقويت ارتباط و پيوستگي مداحان و ستايشگران اهل بيت است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ضرورت استمرار فكري حماسه دفاع مقدس و انگيزه هاي خالصانه آن افزودند: شعرا از جمله امانتداراني هستند كه بايد آن اخلاص و معنويت را حفظ و منتقل كنند ضمن آنكه برخي حوادث نو به نو مانند شهادت جانبازان، خود موضوع ويژه اي براي شعر است.
ايشان توجه به مضمون آموزنده اخلاقيات در خلال نوحه و شعر احساسي را از ديگر وظايف شاعران آييني برشمردند و خاطرنشان كردند: در مرثيه و بيان زبان حال علاوه بر هنرمندي بيان وقايع مي توان با ظرافت، به تبيين شخصيت و عظمت اهل بيت هم پرداخت.

 



تشكيل جلسات مستمر وزارت كشور و شوراي نگهبان درباره انتخابات مجلس نهم

مصطفي محمدنجار گفت: جلسات مشترك وزارت كشور و شوراي نگهبان براي فراهم كردن بستر برگزاري انتخاباتي باشكوه و با دقت به صورت دائم تشكيل مي شود.
مصطفي محمدنجار وزير كشور اظهار داشت: جلسات مشترك وزارت كشور با شوراي نگهبان مستمراً در حال برگزاري است تا انتخابات باشكوه و مطمئني را شاهد باشيم.
وي دقت و انجام كار به نحو احسن در فرآيند انتخابات را از جمله اهداف وزارت كشور برشمرد و تاكيد كرد: به طور كلي به دنبال اين هستيم بستري را فراهم كنيم كه انتخابات مثل گذشته و حتي باشكوهتر از گذشته برگزار شده و همه مردم مشاركت كنند و به كانديداهاي خودشان راي دهند.
وزير كشور در گفت وگو با فارس همچنين يادآور شد: به دنبال اين هستيم كه انتخابات مجلس نهم بستري براي يك انسجام و وحدت ملي بوده و اين انتخابات نمادي از مانور و اقتدار ملي باشد.

 



رئيس قوه قضائيه: غفلت از مهندسي فرهنگي كشور را با غلبه فرهنگ وارداتي مواجه مي كند

آيت الله آملي لاريجاني تاكيد كرد كه غفلت در برابر تهاجم فرهنگي غرب براي نظام و همه مردم گران تمام مي شود.
رئيس قوه قضائيه چهارشنبه گذشته در جلسه مسئولان عالي قضايي نگاه غرب به دنيا و حيات انساني رامتفاوت از نگاه قرآني و اسلامي به دنيا و زندگي انساني دانست و خواستار توجه و حساسيت نسبت به فرهنگ مادي گراي غربي از سوي نهادهاي فرهنگي كشور شد.
آملي لاريجاني با انتقاد از كم توجهي به مقولات فرهنگي اظهار كرد: اگر دقت كنيم مي بينيم كه كمتر به مسئله مهندسي فرهنگ و سياستگذاري صحيح در مورد آن توجه مي شود و آنوقت يك باره با يك وضعيت وارداتي مواجه مي شويم كه نه از ماست، نه پيشينه ماست و نه ما خودمان اعتقادي به آن داريم ولي به ما تحميل شده است.
وي شبيخون فرهنگي با هدف تخريب فرهنگ كشورها و نيز تاثيرگذاري فرهنگ مادي و مصرفي غرب در ديگر كشورها را دو شيوه غربي ها در مواجهه با فرهنگ كشورهاي ديگر برشمرد و يادآور شد: وضعيت فرهنگي ما در مواجهه با فرهنگ هاي ديگر دو جور است؛ زماني از بيرون يك شبيخون فرهنگي زده مي شود و عالما و عامدا ما را هدف قرار مي دهند و يك وقت هم، عمدي در كار نيست ولي باز هم فرهنگ وارداتي است كه با فرهنگ اسلامي ما سازگار نيست و ما خواسته يا ناخواسته ممكن است در اين گردابي كه خودمان آن را پذيرفته ايم، غرق شويم.
رئيس دستگاه قضايي با بيان اينكه با گسترش فضاي جهاني رسانه اي ديگر امكان جدا شدن و ديوار كشيدن براي مصون ماندن از ديگر فرهنگ ها وجود ندارد، تصريح كرد: ماهواره ها، اينترنت و دستگاه هاي ارتباطي ديگر، امروزه چنان سرعت ارتباطي را ممكن ساخته است كه ما هيچ وقت نمي توانيم بين خودمان و ديگران ديواري بكشيم و در يك چنين فضايي شاهديم كه ماهواره هاي غربي براي ما چه نقشه هايي كشيده اند و مي بينيم كه هزينه هاي گزافي از ناحيه كشورهاي غربي خصوصا آمريكا براي تخريب فرهنگي كشور ما قرار داده شده و خودشان تصريح مي كنند كه مواجهه نظامي مستقيم با ايران فايده ندارد، چون هزينه هاي آن براي آنها خيلي سنگين است اما تهاجم فرهنگي از درون است، از درون خانه هاي خود ماست و لذا بايد خيلي متوجه باشيم و غفلت در اينجا براي نظام و همه مردم گران تمام مي شود.
آملي لاريجاني به افزايش تعداد كانال هاي ماهواره اي فارسي زبان اشاره كرد و گفت: به اذعان خود غربي ها، پول هايي براي راه انداختن ماهواره هاي فارسي زبان قرار داده شده و شما مي بينيد كه چه برنامه هايي براي جوان هاي ما تدارك ديده اند.
وي تمام هجمه هاي فرهنگي غرب عليه ايران را نيز عامدانه ندانست و افزود: ذات و محتواي فرهنگ مغرب زمين مصرفي و متوجه دنياست كه اين مسئله با نگاه قرآني ما تفاوتي ماهوي دارد تا جايي كه شما وقتي قصد داريد در اينترنت و يك سايت فرهنگي كتابي را مطالعه كنيد، كنارش ده ها تبليغ ديگر وجود دارد. اما اساس فرهنگ قرآني توجه به آخرت است چرا كه ايمان به آخرت مسير زندگي انسان را عوض مي كند.
رئيس قوه قضائيه افزود: ممكن است ما نتوانيم همه اينها را سد كنيم ولي فكر طراحي براي كيفيت مواجهه با فرهنگ غربي و فرهنگي كه شايد متعمدانه هم نباشد امري ضروري است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، آملي لاريجاني ابراز اميدواري كرد كه با توجه به منويات مقام معظم رهبري، شوراي عالي انقلاب فرهنگي با درايت، فكر و پشتكار و استمرار، در جهات فرهنگي راه روشني را براي مواجهه با تهاجم عامدانه و غيرعامدانه غرب، سياست گذاري كند.
گزارش كميته جهاد اقتصادي در دستگاه قضايي
گزارش كميته تخصصي بررسي راهكارهاي جهاد اقتصادي در قوه قضاييه با محورهاي نوزده گانه پيشنهادي در جلسه اخير مسئولان عالي قضايي ارائه شد.
برخي از مهم ترين محورهاي پيشنهادي در اين گزارش به شرح زير است:
1- فعال سازي شوراي حفظ حقوق بيت المال و صيانت از اراضي ملي و دولتي با رويكرد پيشگيري از زمين خواري و حيف و ميل وجوه دولتي و با تعيين ساز و كارها و دستورالعمل هاي مناسب خصوصا پيرامون مستندسازي املاك و سنددار كردن كليه عرصه كشور.
2- آسيب شناسي ثبت و فعاليت شركت هاي اقتصادي و ايجاد سازوكار قانوني مناسب در نظارت بر فعاليت شركت هاي ثبت شده، پيشگيري از انحراف در فعاليت قانوني مؤسسات و شركت هاي تجاري و پيشگيري از فعاليت شركت هاي صوري و متخلف و تسريع در رسيدگي به وضعيت فعاليت شركت هاي هرمي.
3-آسيب شناسي موانع سرمايه گذاري در داخل كشور و ارتقاي امنيت قضايي براي سرمايه گذاران.
4- آسيب شناسي و پيگيري اجراي سياست هاي اصل 44 و قانون مربوط و ايجاد سازوكارهاي لازم جهت نظارت بر خصوصي سازي و واگذاري شركت هاي دولتي.
5- نظارت موثر بر حسن اجراي امور و اجراي صحيح قوانين و مقررات اقتصادي، پولي و مالي در دستگاه ها ازجمله نظارت بر اجراي صحيح قانون هدفمندي يارانه ها.
6-نظارت، پيگيري و همكاري قضايي در وصول مطالبات معوقه بانك ها و اصلاح رويه هاي جاري اعطاي تسهيلات با رويكرد پيشگيري از وقوع جرايم مالي و بانكي.
7- اولويت بخشي به پيشگيري و مبارزه با جرايم اقتصادي از قبيل پولشويي ناشي از قاچاق موادمخدر، كالا و ارز، جعل اسناد اقتصادي، جاسوسي و خرابكاري اقتصادي، كلاهبرداري كلان، رشاء و ارتشاء و ايجاد سازوكار مناسب در تعقيب و مجازات مرتكبان جرايم مالي و اقتصادي با هدف ارتقاي امنيت توليد و سرمايه گذاري.
گفتني است؛ در پايان جلسه مسئولان عالي قضايي در چهارشنبه گذشته مقرر شد ظرف مدت پانزده روز سازمان ها و معاونت هاي قضايي مسئول در پيگيري اين سياست ها، راهكارهاي اجرايي خود را ارائه دهند تا پس از تصويب به مرحله اجرا برسد.

 



باران اعتكاف، روزهاي گرم تابستان را دلپذير كرد

روزها و شب هاي گذشته، مساجد و دانشگاه هاي سراسر كشور، ميزبان عاشقان و دلباختگاني بود كه فصل دلدادگي در ماه رجب را با اعتكاف و حضور در آغوش الهي برگزيده بودند.
به گزارش كيهان، مساجد جامع، دانشگاه هاي مختلف و برخي امامزاده ها، تا غروب امروز ميزبان عاشقاني هستند كه روزهاي رويايي و شب هاي روشن رجب را به خوبي درك مي كنند و هر سال، در سنتي عاشقانه دل به درياي بيكران رحمت الهي مي سپارند و جانهاي خويش را براي حضور در شعبان و رمضان المبارك شستشو مي دهند.
امسال نيز حضور گسترده مردم مومن ايران زمين در شهرها و روستاهاي مختلف كشور در مراسم اعتكاف قابل وصف نبود كه البته در اين ميان، حضور جوانان و نوجوانان جلوه خاصي به اين ساعات رازو نياز و عشق بازي بنده با پروردگار بخشيده بود.
برپايه آمار اعلام شده تعداد شركت كنندگان در مراسم اعتكاف امسال بالغ بر يك ميليون نفر است درحالي كه سال گذشته 800 هزار نفر شركت كرده بودند.
دانشگاه هاي سراسر كشور نيز امسال بالغ بر ظرفيت مشخص شده، ميزبان جمعيت دانشجويان دختر و پسر معتكف بودند. معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها گفت: بيش از 15 هزار نفر دانشجو در سراسر كشور امسال در مراسم معنوي اعتكاف شركت مي كنند. حجت الاسلام سيد مجيد قريشي افزود: امسال به رغم همزماني اعتكاف با فصل امتحانات، تعداد دانشجويان شركت كننده در اين مراسم نسبت به پارسال سه هزار نفر افزايش يافته است.
وي البته اين نكته را هم گفت كه دو سوم دانشجويان شركت كننده در اعتكاف، دخترند.
بنابراين گزارش، امسال براي نخستين بار مراسم معنوي اعتكاف در مسجد دانشگاه تربيت مدرس با حضور200 نفر از استادان دانشگاه هاي تهران برگزار شد.
سخنراني هاي اخلاقي و عقيدتي، قرائت دسته جمعي ادعيه و مناجات، تشكيل حلقه هاي معرفتي گروهي و تدبر در قرآن و جلسات شرح نهج البلاغه و صحيفه سجاديه بخشي از برنامه هاي اعتكاف دانشجويان است. مراسم معنوي اعتكاف تا غروب امروز (شنبه) ادامه دارد.

 



وزير دفاع به افغانستان سفر مي كند

سردار احمد وحيدي وزير دفاع كشورمان در روزهاي آتي در صدر هيئت دفاعي به افغانستان سفر مي كند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كشورمان با دعوت رسمي ارتشبد عبدالرحيم وردك وزير دفاع جمهوري اسلامي افغانستان در صدر يك هيئت دفاعي در روزهاي آتي به افغانستان سفر مي كند.
سردار وحيدي در اين سفر با مقامات بلندپايه سياسي و دفاعي اين كشور ديدار و پيرامون مسايل مهم دوجانبه، منطقه اي و بين المللي گفت وگو خواهد كرد.
اين نخستين سفر وزير دفاع ايران از 92 سال پيش تاكنون به افغانستان است.

 



برگزاري مراسم عمامه گذاري در بيوت مراجع تقليد

مراسم عمامه گذاري در بيوت مراجع تقليد همزمان با ميلاد امام علي(ع) برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، همزمان با فرا رسيدن سالروز ميلاد مولاي متقيان حضرت علي(ع) تعدادي از طلاب علوم ديني به دست مراجع تقليد لباس سربازي امام زمان(عج) را بر تن كردند.
براساس اين گزارش مراسم عمامه گذاري پيش از ظهر ديروز با حضور آيت الله مكارم شيرازي در مدرسه اميرالمومنين برگزار شد.
همچنين در دفتر آيت الله صافي گلپايگاني نيز مراسم عمامه گذاري برگزار شد و تعدادي از طلاب ملبس به لباس روحانيت شدند.جمعه شب نيز مراسم عمامه گذاري با حضور آيت الله جوادي آملي در موسسه اسرا برگزار شد.

 



آيت الله خاتمي در خطبه هاي نماز جمعه تهران: آوردن ماهواره به خانه ، آوردن دشمن به محيط خانه است

خطيب موقت نمازجمعه تهران گفت: بايد اساس را بر اين گذاشت كه شبكه هاي ماهواره اي دروغ مي گويند چرا كه خبر فاسق را نبايد باور كرد.
به گزارش فارس، آيت الله سيداحمد خاتمي خطيب موقت نمازجمعه تهران در دومين خطبه نمازجمعه ديروز تهران اظهار داشت: كسي كه نسبت به خداوند طغيان كند و يا در اعتقادات خود ضعيف و داراي فساد در عمل باشد دنيا را بر آخرت ترجيح مي دهد و جايگاه اين عده در جهنم خواهد بود.
وي ضمن تبريك به مناسبت ايام ولادت حضرت علي (ع) ادامه داد: خداوند را شاكريم كه محبت امام علي (ع) را در دل ملت ما قرار داد و ايران پايگاه محبت و ولايت حضرت علي (ع) شد.
خاتمي خطاب به معتكفان سراسر كشور گفت: حضرت علي(ع) به شما هديه ويژه اي داده كه در اردوي سه روزه اعتكاف به سر ببريد.
خطيب موقت نمازجمعه تهران در ادامه به مسائل داخلي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: از جلوه هاي روشن جنگ نرم دشمنان،برنامه هاي ماهواره اي گسترده است.
وي افزود: در حال حاضر 200 ميليون فارسي زبان در دنيا وجود دارد و دو هزار شبكه ماهواره اي براي اين عده برنامه پخش مي كنند كه از اين دو هزار شبكه 100 شبكه مربوط به ايران است و از اين 100 شبكه 50 شبكه مختص برنامه هاي ضدفرهنگي و اخلاقي است و 13 شبكه هم با رويكرد عناد با انقلاب اسلامي برنامه هاي خود را توليد و پخش مي كنند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران گفت: جهت گيري كلي شبكه هاي ماهواره اي مبارزه با دين، ارزش هاي اخلاقي جامعه، از بين بردن قبح روابط نامشروع، ترويج فرهنگ غربي، نا اميدكردن هواداران انقلاب اسلامي در ايران و جهان، اميد دادن به ضد انقلاب و در يك كلمه مبارزه با اسلام و انقلاب ملت بزرگ ايران است.
خاتمي با بيان اينكه بايد دشمني دشمنان را باور كنيم، خاطرنشان كرد: دشمن 57 سال سياه را در زمان پهلوي پدر و پسر در ايران رقم زد كه طي اين مدت اخلاق ستيزي، اسلام ستيزي و اتحادستيزي در كشور رواج پيدا كرد و امروز هم دشمن به دنبال ادامه دادن اين مسير است.
وي از مسئولين فرهنگي كشور خواست كه واقع بينانه مسائل را دنبال كنند و فكر نكنند كه با فراموش كردن صورت مسئله، اتفاقات تغيير مي كند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه دشمن همواره در حال توطئه عليه اسلام است، افزود: آوردن ماهواره به خانه در واقع آوردن دشمن به محيط خانه است؛ فروپاشي خانواده، تشويق به روابط نامشروع و استحاله فرهنگي حداقل اهداف دشمن است و اگر متدينين واقعا به دنبال دين هستند نبايد دشمن را به خانه بياورند.
آيت الله خاتمي آوردن ماهواره به داخل خانه را به آوردن آتش درون خانه تشبيه كرد و گفت: ابتذال برخي شبكه هاي ماهواره اي آنقدر زياد است كه حتي غربي ها هم نسبت به آن انتقاد دارند.
وي با بيان اينكه تلويزيون جمهوري اسلامي ايران در عرصه برنامه هاي ورزشي و علمي كم نمي گذارد ادامه داد: ملت ما بايد به دين و فرهنگ و آينده فرزندانشان توجه كنند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران گفت: وفاداران انقلاب بايد بدانند كه جهت گيري اكثر شبكه هاي ماهواره اي براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران است و اين عده در اين راه هر اقدامي را انجام مي دهند.
آيت الله خاتمي افزود: بايد اساس را بر اين گذاشت كه ماهواره ها دروغ مي گويند چرا كه خبر فاسق را نبايد باور كرد و حتي نقل سخناني كه در ماهواره بيان مي شود هم اشكال دارد.
وي بر همين اساس از مسئولين فرهنگي كشور خواست كه در رابطه با مسئله ماهواره تلاش بيشتري كنند و گفت: پدران و مادران بايد در اين رابطه احساس مسئوليت بيشتري داشته باشند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران در بخش ديگري از سخنان خود به سالروز انفجار حزب جمهوري اسلامي و شهادت آيت الله بهشتي اشاره كرد و گفت: دست منافقين به خون 12هزار بيگناه در ايران و 25 هزار بيگناه در عراق آلوده است.
وي افزود: منافقين 972 دانش آموز، 995 كاسب، 196 معلم، 1051 كارگر، 300 دانشجو، 401 كشاورز و 2طفل را در دامن مادر به شهادت رساندند؛ منافقين جنايتكار 3 پاسدار كميته را اسير كردند و به طور وحشيانه مورد شكنجه قرار دادند و اين سه نفر را هم به شهادت رساندند.
آيت الله خاتمي مسائل ذكر شده در مورد منافقين را تنها گوشه اي از جنايات اين عده عنوان كرد و ادامه داد: منافقين امروز تحت الحمايه آمريكا در كشورهاي غربي آزادانه زندگي مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: در هفته گذشته هيأتي از آمريكا به پادگان اشرف آمد تا منافقان را بازسازي كند ولي نوري مالكي مقابل اين عده ايستاد و آنها را به عراق راه نداد كه اين اقدام جاي تقدير و تشكر دارد.
خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينكه آمريكايي ها تروريست پرورند، تصريح كرد: در صدر ليست ناقضين حقوق بشر آمريكا و انگليس قرار دارند، انگليس اولين كشوري است كه منافقين تروريست را از ليست تروريستها خارج كرد كه اين مسئله نبايد فراموش شود.
آيت الله خاتمي در ادامه سخنان خود به مسائل بين المللي اشاره كرد و اظهار داشت: مثل اينكه اتش اشغالگري آمريكا سيري ناپذير است، آمريكايي ها در افغانستان طالبان و القاعده را به وجود آوردند و حتي ريگان رئيس جمهور اسبق آمريكا هم بن لادن را قهرمان ملي ناميد؛ ولي امروز اين عده موضع متفاوت مي گيرند.
وي يادآور شد كه قرار بود تا پايان سال 2011 اشغالگران عراق را ترك كنند اما امروز مشاهده مي كنيم كه اين عده تحركات گسترده اي دارند كه همچنان به حضور شيطاني خود ادامه دهند.
خاتمي خاطرنشان كرد: پيشينه آمريكايي ها نشان مي دهد كه اين عده هرجايي كه رد پا درست كنند به اين سادگي آنجا را ترك نخواهند كرد بر اين اساس اگر ملتها مي خواهند كه عزتشان حفظ شود بايد اشغالگران را اخراج كنند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران به مسائل بحرين و جنايات آل خليفه و آل سعود در اين كشور اشاره كرد و اظهار داشت: اشغالگران سعودي همچنان در بحرين بي رحمانه جنايت مي كنند، اين عده حتي به پزشكان و پرستاران هم رحم نمي كنند و آنها را زنداني و محاكمه مي كنند.
خاتمي خطاب به مردم بحرين گفت: دل ما از سختي هايي كه به شما مي رود خون است؛ آفرين بر شما ،چرا كه مي خواستند روحيه جهادي شما را در هم شكنند ولي شما مقاومت كرديد و روحيه دشمن را در هم شكستيد.
وي با بيان اينكه مردم بحرين چيزي بيشتر از حقوق خود نمي خواهند گفت: ملتها مي مانند و ديكتاتورها مي روند چنانچه مشاهده كرديم شاه در ايران و صدام ديكتاتور در عراق رفتند ولي ملتها ماندند؛ بايد مطمئن باشيم كه اشغالگران و ديكتاتورها با پرونده سياه و ننگين از بحرين خواهند رفت.
آيت الله خاتمي تصريح كرد: بي ترديد آل خليفه رفتني است چرا كه دولتي با مردم رفتار وحشيانه داشته باشد باقي نخواهد ماند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران به حوادث ليبي اشاره كرد و اظهار داشت: حوادث ليبي در متن خودش يك شيطنت بزرگ را دارد؛ مردم ليبي از دو طرف يعني هم از سوي نيروهاي قذافي و هم از سوي نيروهاي ناتو تحت فشار هستند.
وي گفت: توطئه دشمن در ليبي اين است كه هرطور شده ليبي را از بين ببرند و بعد از آن يك شوراي انقلابي آمريكايي به وجود آورند تا يك دولت وابسته به آمريكا در ليبي حكومت كند تا غرب و آمريكا بتوانند از نفت ليبي بهره ببرند.
آيت الله سيداحمد خاتمي، در خطبه اول نماز با اشاره به سلسله مسائل مطرح شده در خطبه هاي پيشين نماز جمعه با عنوان »اصول اخلاقي اسلام » با محوريت دعا، اظهار داشت: چهارمين مانع استجابت دعا اين است كه در حرف، ترس از عذاب آتش باشد ولي در عمل اين ترس نباشد.
وي با بيان روايتي از حضرت علي (ع)، درباره ترس از آتش در عمل، گفت: سه نكته از اين روايت دريافت مي شود كه نكته اول اين است كه بهشت و دوزخ همين الان است و اينطور نيست كه بعد از اين جهان بهشت و دوزخ خلق شود كه قاطبه علماي شيعه اين را قبول دارند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به روايتي از امام رضا(ع) در رابطه با كساني كه خلق بهشت و جهنم را رد مي كنند، بيان داشت: ايشان در جواب اين افراد فرموده اند كه منكر اين موضوع، شخص پيامبر و ما را تكذيب كرده است.
وي با بيان نكته دوم دريافتي از اين روايت گفت: نعمت هاي بهشتي با اعمال ،تدارك ديده مي شوند كه شركت در نماز جمعه يكي از اين نعمتها است ولي اكنون به دليل وجود پرده ديده نمي شود.
عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر اينكه حائل استجابت دعا، گناه است، اظهارداشت: به شرطي دعا جواب داده مي شود كه مانعي ايجاد نشود، بنابراين بايد مراقب باشيم با گناه، پرده در برابر رحمت الهي نياويزيم.
وي با بيان اينكه گناهان فردي و اجتماعي از جمله گناهان ايجادكننده مانع در برابر رحمت الهي هستند، گفت: بدترين آدمها در اجتماع كساني هستند كه با سخن چيني، دوستي بين مردم را از بين مي برند.
خاتمي با اشاره به اينكه گناه سياسي نيز مانند گناه فردي و اجتماعي، داراي پيامد هاي خطرناك تر است، تصريح كرد: مرتكبين گناه سياسي كساني هستند كه مردم را نااميد مي كنند و در عرصه هاي مختلف، پيشرفت چشمگير را كوچك كرده و تلاش مي كنند درمورد كشوري كه در برابر توطئه هاي دشمن مقاومت مي كند با كوچكترين مسئله مردم را نااميد كنند.
وي با بيان اينكه يأس از خدا بزرگترين گناه است و فقط قوم كافر است كه از خدا نااميد مي شود، با ذكر روايتي از نهج البلاغه، بيان داشت: آنهايي كه در بين مردم يأس ايجاد مي كنند منافق هستند و با مسئله آفريني ،اميد مردم را نااميد مي كنند.
وي در پايان با اشاره به سالروز وفات حضرت زينب (س) با بيان اينكه عاشور وامدار زينب(س) است، گفت: روايتي راجع به حضرت زينب (س) از پيامبر (ص) است كه خود نيز اولين بار آن را شنيده ام و ايشان درباره زينب(س) فرموده اند كه «كسي كه در مصيبت زينب(س) گريه كند مانند آن است كه در داغ حسن(ع) و حسين(ع) گريه مي كند. »

 



آزمون سردفتري ازدواج برگزار شد

آزمون سردفتري ازدواج با حضور رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و پنج هزار و 656 داوطلب صبح ديروز در تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور احمد تويسركاني، رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور صبح ديروز از فرآيند برگزاري آزمون سردفتري ازدواج در حوزه امتحاني دانشگاه آزاد واحد تهران مركز بازديد كرد و از نزديك در جريان برگزاري اين آزمون سراسري قرار گرفت.
فراخوان ثبت نام اين آزمون از طريق رسانه هاي كثيرالانتشار اعلام شده بود كه از بين داوطلبان، يك هزار و 270 نفر بعد از احراز نمره علمي و انجام مراحل آزمون شفاهي و گزينش پذيرفته خواهند شد.
گفتني است در حال حاضر تعداد 4 هزار و 86 دفتر ازدواج و يك هزار و 633 دفتر طلاق در سراسر كشور فعاليت مي كنند.

 



مديركل ثبت احوال استان يزد: 3 ميليوني ايران مزين به نام «علي» هستند

مديركل ثبت احوال استان يزد اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 3 ميليون ايراني ملقب به نام مبارك امام علي(عليه السلام) هستند.
سيدمحمد طباطبايي در گفت وگو با فارس در يزد اظهار داشت: بيش از 20 درصد اسامي نوزادان پسر در يزد از القاب اميرالمومنين(ع) است.
وي با ارائه آماري از فراواني نام هاي انتخاب شده براي نوزادان يزدي افزود: از مجموع 22 هزار و 118 نوازد متولد شده در سال گذشته در استان يزد، 11 هزار و 723 نوزاد پسر بوده اند كه از اين تعداد براي 2 هزار و 304 نوزاد معادل 5/20 درصد آنها القاب حضرت علي(ع) به عنوان نام انتخاب شده است.

 



به مناسبت ميلاد اميرالمومنين(ع)
بزرگترين پل درون شهري كشور در شوشتر به بهره برداري رسيد

بزرگترين پل درون شهري كشور به مناسبت ميلاد امام علي(ع) به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شوشتر، تردد از روي پل شطيط شوشتر آغاز شده است و به اين دليل شادي بسيار زيادي بين مردم شوشتر به اين مناسبت بوجود آمده است.
فرماندار شوشتر در اين باره در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در اين شهرستان اظهار داشت: پل شطيط شوشتر در سال هاي گذشته اصلي ترين پروژه عمراني شهرستان شوشتر بوده است و در اين باره اعتبار بسيار زيادي هزينه شده است.
محمدرضا آملازاده با اشاره به اين كه اعتبار بسيار زيادي از شهرستان شوشتر به اين پروژه تعلق گرفته است، گفت: بيش از 250 ميليارد ريال براي راه اندازي اين پروژه هزينه شده است و در اين باره مردم شوشتر نيز مشكلات زيادي را پشت سر گذاشته اند كه صبر مردم در اين باره قابل تقدير است.
وي با اشاره به اينكه برخي به دليل نبود روشنايي و رمپ پل به اين پروژه ايراد مي گيرند، افزود: برخي تلاش مي كنند كه به اين پروژه ايراد بگيرند ولي بايد توجه داشت كه اعتبار لازم براي اين امور بايد از اعتبارات استاني و شهرستاني تامين شود كه به اين دليل شهرستان در سال جديد براي اين امور اعتبار تخصيص خواهد داد.
فرماندار شوشتر درباره تقاطع غيرهمسطح بلوار امام حسين(ع) شوشتر سخن به ميان آورد و گفت: سرعت پيشرفت تقاطع غيرهمسطح شهرستان شوشتر بسيار زياد است به نحوي كه روزانه شاهد تحولي در اين پروژه بزرگ هستيم و با چنين شرايطي اين پروژه قطعا زودتر از موعد مقرر به بهره برداري مي رسد.

 



خليليان از كاهش 30 درصدي واردات محصولات كشاورزي خبر داد

وزير جهاد كشاورزي گفت: در سال گذشته با توجه به حمايت هاي ويژه دولت از توليدكنندگان، ميزان واردات محصولات كشاورزي 30 درصد كاهش يافت.
«صادق خليليان» روز چهارشنبه هفته گذشته در سفر يك روزه خود به استان قزوين در گفت وگو با ايرنا افزود: اين امر مرهون تلاش هاي روزافزون كشاورزان و بيانگر يك كار جهادي است.
وي اظهار داشت: برآوردهاي كارشناسان نشان مي دهد كه ميزان واردات كالا در سال 89 در مقايسه با مدت مشابه سال قبل به ترتيب از نظر وزني و ارزشي 33 و 20 درصد كاهش يافته است.
دكتر خليليان اضافه كرد: در مقابل در زمينه صادرات انواع محصولات كشاورزي به خارج از كشور با 30 درصد رشد شاهد روند مطلوبي بوديم كه در اين بخش پسته، پرتقال، كشمش و زعفران بيشترين صادرات را به خود اختصاص داده است.
وزير جهاد كشاورزي در ادامه گفت: سال گذشته صادرات پسته، پرتقال، كشمش و زعفران به كشورهاي جهان به ترتيب 26، 76، 24 و 30 درصد افزايش يافته است.
خليليان گفت: اكنون ميزان توليدات محصولات كشاورزي در كشور روندي رو به رشدي دارد، به گونه اي كه در سال گذشته ميزان توليد محصولات كشاورزي به 107 ميليون تن رسيد كه نسبت به سال ما قبل، افزايش چشمگيري نشان مي داد.
اين مسئول ادامه داد: دولت در تلاش است تا بخش كشاورزي توسعه يابد و در اين راستا برنامه هاي دقيق و مختلفي طراحي و تدوين شده است.

 



معاون وزير راه خبر داد
احداث 7500 كيلومتر خطوط ريلي در كشور

معاون وزير راه و ترابري از احداث 7500 كيلومتر خطوط ريلي در كشور تا پايان سال خبر داد.
به گزارش فارس از سمنان، احمد صادقي در حاشيه بازديد از راه هاي استان سمنان در گفت وگو با خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: يكي از سياست هاي عمده اي كه در وزارت راه و ترابري پيگيري مي شود، اين است كه بخشي از ظرفيت مسافر و بار را به سمت ريل ببرد.
وي افزود: به همين دليل است كه امسال 7 هزار و 500 كيلومتر احداث خطوط ريلي را در كشور در دست اجرا داريم.
معاون وزير راه و ترابري درباره كندي اجراي طرح پل سه راهي مؤمن آباد سمنان نيز گفت: خبري درباره اينكه اين پروژه كند پيش مي رود، داده نشده اما بايد بپرسيم كه چرا اين پروژه فعالتر نيست.
صادقي بيان داشت: در خيلي از استان ها مي توان كار را به صورت دو شيفته و حتي سه شيفته ادامه داد و اين امر را به كارگاه ها ابلاغ كرده ايم.
معاون وزير راه و ترابري افزود: به مهندسان وزارت راه و ترابري، مشاوران اجراي طرح ها و پيمانكاران تأكيد شده است تا در نقاطي كه امكان دارد حتي كار را سه نوبته پيش ببرند.
صادقي گفت: زمان اجراي طرح ها در نقاط مختلف با توجه به اينكه اقليم ها مختلف است، فرق مي كند و به دنبال اين هستيم كه طرح چندنوبته كار كردن را در كشور نهادينه كنيم گرچه اين تجربه را در برخي استان ها داشته ايم اما مي خواهيم اين امر فراگير شود.
وي گفت: همه ساله اعتباراتي براي رفع نقاط حادثه خيز در نظر گرفته مي شود در حالي كه اين فقط شامل رفع نقاط حادثه خيز نيست.
معاون وزير راه و ترابري اظهار داشت: ظرفيت برخي از جاده ها به حالت اشباع رسيده و بايد ظرفيت هاي جديدي ايجاد شود و براي اين بخش در كنار راه هاي اصلي، خطي ايجاد و به بزرگراه تبديل شود.
همچنين به گزارش ايرنا، احمد صادقي با اشاره به اينكه سهم دولت در ساخت آزاد راه حرم تا حرم تامين شده است، افزود: اين آزادراه به صورت مشاركتي و 50 درصد سهم دولت و بقيه توسط بخش خصوصي احداث مي شود كه دولت سهم 50 درصدي خود را تأمين و آماده كرده است.
وي گفت: اين آزادراه از تهران در منطقه چرم شهر با فعاليت پيمانكاران و ماشين آلات و نيز از طرف مشهد به سبزوار در چند قطعه در حال اجراست.

 



اخبار ادبي و هنري

بي بي سي فارسي 20 ساعت برنامه عليه اخراجي ها پخش كرد
شبكه بي بي سي فارسي، وابسته به دولت ضدبشر انگليس، تاكنون حدود 20 ساعت برنامه عليه فيلم «اخراجي ها3» پخش كرده است.
مسعود ده نمكي، كارگردان مجموعه فيلم هاي اخراجي ها در نشست «نقد و بررسي سينماي انقلاب اسلامي» كه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد گفت: شبكه بي بي سي 20ساعت عليه فيلم اخراجي ها برنامه ساخت. به راستي كه خارجي ها به خوبي «حاج فرج دباغ» پدر شبه روشنفكري را در سينما مي بينند.
وي با بيان اينكه ضعيف ترين آثار بچه مسلمان ها از لحاظ كيفي برابري با قوي ترين آثار شبه روشنفكران مي كند، خاطرنشان كرد: آنها استاد، استاد مي زنند ولي ما آثار آن افراد را مي زنيم و بي حيثيت مي كنيم.
كارشكني ها عليه نمايش فيلم «پايان نامه»
پخش كننده فيلم سينمايي «پايان نامه» گفت: كارشكني هايي از سوي گرايش هاي سياسي كه دوست ندارند مردم اين فيلم را ببينند صورت مي گيرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، فيلم «پايان نامه» به خاطر افشاگري درباره برخي واقعيت هاي فتنه سال 88 خشم مخالفان خارجي نظام و همچنين برخي از جريان هاي سياسي داخل كشور را برانگيخته است. رسانه هايي چون صداي آمريكا و سايت هاي وابسته به آقازاده هاي فتنه گر طي روزهاي اخير خبرهايي را ضد اين فيلم منتشر كردند.
با اين حال محسن صادقي مديرعامل پخش جبرئيل در گفت وگو با هنرنيوز با اشاره به برخي از كارشكني ها براي عدم فروش اين فيلم گفت: كارشكني هايي از سوي گرايش هاي سياسي كه دوست ندارند مردم اين فيلم را ببينند صورت مي گيرد، اما نه تنها مردم استقبال بسيار خوبي از فيلم كردند بلكه سينمادارها هم از اكران آن راضي هستند.
وي افزود: استقبال مردم از فيلم بسيار خوب بوده و علي رغم اينكه مردم خيلي از فيلم ها را نصفه نيمه رها و سالن را ترك مي كنند اما طبق گزارش ها، مردم تا پايان فيلم در سالن سينما حضور دارند.
به گفته صادقي اكران شهرستان اين فيلم از يكي دو هفته ديگر آغاز خواهد شد.
داستان هاي برگزيده جشنواره انقلاب نقد مي شود
كتاب هاي برگزيده دور اول و دوم جشنواره داستان انقلاب نقد و بررسي مي شود.
دبيرخانه چهارمين دوره برگزاري جشنواره داستان انقلاب در نظر دارد آثار برگزيده دور اول و دوم اين جشنواره را كه به صورت كتاب چاپ شده اند با حضور داوران و كارشناسان ادبي نقد و بررسي كند. اولين جلسه نقد چهارشنبه 29 تير ساعت 17 با حضور فيروز زنوزي جلالي، محسن پرويز، راضيه تجار و محمدكاظم مزيناني برگزار مي شود.
در اين نشست، كتاب «گل سنگ» نوشته سيدهاشم حسيني با حضور نويسنده بررسي خواهد شد.
برگزاري مسابقه توليد انيميشن با الهام از كتاب هاي شهيد آويني
مسابقات توليد انيميشن با الهام از كتاب هاي شهيد آويني برگزار مي شود.
به گزارش فارس، در مراسم جشن فارغ التحصيلان هنرستان پويانمايي تهران، محمدرضا خجسته مدير هنرستان پويانمايي تهران اظهار داشت: با توجه به اينكه به اوقات فراغت نزديك مي شويم برنامه هاي مختلفي نظير بازديد هنرجويان از پروژه هاي سينمايي براي هنرجويان پويانمايي در راستاي توليد آثار فاخر انيميشن تدارك ديده شده است كه در آينده اي نزديك شاهد برگزاري آن خواهيم بود.
خجسته در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به اعزام هنرجويان براي بازديد از پروژه هاي صدا و سيما و سينمايي، تصريح كرد: طرح هاي هنرجويان فعال در زمينه توليد انيميشن به صدا و سيما ارسال خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: در ادامه برنامه هاي فرهنگي كه در تابستان امسال برگزار خواهند شد، مسابقاتي نيز در راستاي پويانمايي برگرفته از آثار و كتاب هاي ارزشمند شهيد آويني و با محوريت توليد انيميشن برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14