(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 مرداد 1390- شماره 20005

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فردا و در روز «صنعت دفاعي»
نسل جديد موشك هاي برد بلند كروز رونمايي مي شود
موسي نجفي: مصاحبه منتشر شده با من در روزنامه ايران جعلي است
الجزيره : روسيه در جنگ سرد جديد با آمريكا نيازمند ايران است
سردار نقدي : منافقين مدعي خط امام(ره) از تروريست هاي دهه 60 خطرناكترند
خبرگزاري يونايتدپرس: تهران باز هم تحريم ها را دور زد
جبهه پايداري: جريان انحرافي در پي ايجاد اغتشاش است
آيت الله مصباح : منافق نزد خدا بدتر از كافر است
حزب الله لبنان روز قدس امسال را در «پارك ايران» برگزار مي كند
نيروي دريايي ارتش ، يك كشتي ايراني را از چنگ دزدان دريايي نجات داد
توافق آتي تهران و مسكو در زمينه احداث نيروگاه هاي جديد خواهد بود
موفقيت قاريان ايراني در مسابقات بين المللي قرآن در تونس
آيت الله شاهرودي دانشگاه تاسيس مي كند
تبيين علمي ولايت فقيه (13) حاكم شرع



فردا و در روز «صنعت دفاعي»
نسل جديد موشك هاي برد بلند كروز رونمايي مي شود

معاون امور صنعتي و تحقيقاتي وزارت دفاع از رونمايي نسل جديدي از موشك هاي كروز با بردبلند در روز صنعت دفاعي خبر داد.
مهندس محمد اسلامي با تبريك فرا رسيدن سي و يكم مرداد ماه، روز «صنعت دفاعي» با بيان اينكه در اين روز وزارت دفاع يك موشك كروز با برد بلند را به مردم معرفي خواهد كرد، تصريح كرد: اين موشك نسبت به موشك هاي كروز قبلي داراي برد بلندتري است كه تحولي در موشك هاي كروز محسوب مي شود.
وي افزود: موشك هاي كروز در سقف پروازي و ارتفاع مشخص از سطح به هدف برنامه ريزي شده اصابت مي كنند. اين موشك ها با يك برنامه ريزي دقيق، سريع و برق آسا دشمن را مورد هدف قرار مي دهند.
گفتني است، فرماندهي معظم كل قوا، سال گذشته به پاس سه دهه تلاش مجاهدانه و مخلصانه كاركنان متعهد و متخصص وزارت دفاع در خودكفايي دفاعي و دستيابي به تجهيزات و فناوري هاي دفاعي و قطع هرگونه وابستگي نظامي، 31 مرداد ماه جاري را به عنوان «روز صنعت دفاعي» نامگذاري كردند.
به همين مناسبت سرلشكر بسيجي دكتر سيدحسن فيروزآبادي نيز در بيانيه اي ضمن تجليل از تلاش هاي وزارت دفاع تاكيد كرد: نيروهاي مسلح عزيز ما شايسته داشتن اقلام دفاعي كارآمد، پردوام و با كيفيت هستند. اين ميسر نمي شود مگر اينكه وزارت دفاع ما جهاد در عرصه هاي علمي و فناوري را بازهم گسترده تر كند و از تمام دانشگاه ها و شركت هاي دانش بنيان در پشتيباني از نيروهاي مسلح استفاده كند.

 



موسي نجفي: مصاحبه منتشر شده با من در روزنامه ايران جعلي است

موسي نجفي پژوهشگر مسائل تاريخي از انتشار مصاحبه اي جعلي به نقل از وي در روزنامه ايران به منظور توجيه مطالب منتشر شده در ويژه نامه حاشيه ساز خاتون 1 خبر داد.
دكتر موسي نجفي پژوهشگر مسائل تاريخي در پي انتشار مطلبي به نقل از وي در روزنامه ايران، با صدور تكذيبيه اي تأكيد كرد: در پي چاپ مطلبي در روزنامه ايران مورخ 29/5/90 ص3 از اينجانب ضمن تكذيب مصاحبه با آن روزنامه هر نوع اظهارنظري درباره ويژه نامه خاتون به اطلاع مي رساند در تماسي كه از سوي روزنامه ايران با اينجانب گرفته شد اصرار داشتند كه بنده درباره آن ويژه نامه اظهارنظر نمايم از آنجا كه ويژه نامه مزبور را نخوانده بودم اعلام داشتم كه نمي توان اظهار نظر نمايم. شخص تماس گيرنده پرسيد آيا شما با تضارب آراء موافق هستيد يا نه؟ پاسخ دادم موافقم ولي چون الان بحث خاتون مطرح است اظهارنظر نمي كنم ضمنا بايد بدانيد همانطور كه ميشود از ارزش ها سوء استفاده كرد از شعار تضارب آراء هم ميتوان سوءاستفاده نمود.
نجفي افزوده است: متأسفانه روزنامه ايران براي مشروعيت بخشي به حركت هاي مشكوك خود با جعل مصاحبه هاي ساختگي و تحريف تماس تلفني تحت عنوان گفت وگو با بنده اقدام نموده است. لازم به ذكر است اينجانب طي چند سال اخير تاكنون هيچ مصاحبه اي با روزنامه ايران انجام نداده ام و حاضر هم نيستم وارد بازيهاي فرهنگي و انحرافات اين جريان بشوم.
وي همچنين خاطرنشان كرده است: معلوم نيست كه چرا روزنامه ايران ميخواهد با سوءاستفاده از فراد مستقل فرهنگي و طرفدار انقلاب و درگير كردن آنها با مباحث انحرافي فرهنگي سياسي براي خود مشروعيت كسب كند.
بر اساس اين گزارش، موسي نجفي اظهار داشت: بنده دقايقي پيش با روزنامه ايران تماس گرفتم و اين مطلب را كه در روزنامه ايران درج شده تكذيب كردم و اعلام داشتم كه من با شما مصاحبه اي نكردم و عجيب است چنين چيزي چگونه به نقل از من درج شده است؟ نجفي در پاسخ به اين سؤال كه احتمال دارد اين مطلب را از سايت ديگري و به نقل از شما اخذ كرده باشند، خاطرنشان كرد: خير. بعدازظهر روز گذشته آقايي به من زنگ زد و اعلام داشت كه در نشريه «تضارب آرا» كه مربوط به روزنامه ايران است و درباره نشريه خاتون، مي خواهد با من صحبت كند.وي افزود: بنده به اين آقا اعلام كردم كه اين نشريه را نديدم و آنرا نخواندم و اكنون هم تهران نيستم، لطفا اين نشريه را به همراه نقدهايي كه بر آن شده براي من ارسال كنيد. تا دو هفته آينده كه به تهران باز ميگردم اظهارنظر كنم. اين پژوهشگر مسائل تاريخي تصريح كرد: فردي كه از روزنامه ايران با من تماس گرفت بود از من سؤال كرد كه نظر شما در خصوص تضارب آرا چيست؟ كه يك سؤال كلي بود و به وي پاسخ دادم، تضارب آرا چيز خوبي است اما اگر ميخواهيد در رابطه با همين موضوع سؤال كنيد اكنون مورد سوء استفاده قرار ميگيرم.
وي كه با فارس گفت وگو كرده است افزود: تضارب آرا خوب يا بد؛ اگر اكنون توضيح دهم شما ميخواهيد به نفع نشريه خودتان استفاده كنيد پس جوابي نميدهم. من به آنها اعلام كردم كه با شما مصاحبه نميكنم و اجازه اين كار را هم نميدهم چون اصلا روش شما را قبول ندارم. لطف كنيد نشريه فوق را براي من بفرستيد تا آن را ببينم.
نجفي تاكيد كرد: من به اين فرد اعلام كردم كه واكنش هايي نسبت به اين نشريه شده كه در سايت هاي خبري آنرا مطالعه كردم و پيداست كه مطالب طوري در اين نشريه گردآوري شده كه علما، مراجع و شخصيت هاي ديني را حساس كرده است و پيداست كه شما به دنبال مشروعيت سازي هستيد و لطفا ما را وارد اين مسائل نكنيد.
اين پژوهشگر تاريخ در ادامه گفت: در كمال ناباوري امروز در روزنامه ايران مشاهده كردم كه اين مطالب درج شده است. اما اين مطالب تحريف شده درج شده است. اين اقدام روزنامه ايران مانند اين است كه با شما تماس بگيرند و اعلام كنند نظر شما درباره تضارب آرا درباره انقلاب چيست؟ و شما جواب دهيد خوب است، آنگاه اين را در مطلب ديگري چاپ كنند.
نجفي خاطرنشان كرد: بنده امروز به مسئول صفحه روزنامه ايران تماس گرفتم كه وي عذرخواهي كرد و اعلام داشت كه اشتباهي شده است و قرار نبود اين مصاحبه چاپ شود. من هم اعلام كردم اصلا من مصاحبه اي با شما نكردم كه قرار باشد چاپ شود. من با شما گپ و گفتگويي كردم اما شما آنرا در قالب مصاحبه به چاپ رسانديد، من در اين خصوص موضعي نداشتم.
وي افزود: اينگونه نشريه ها دنباله همان خط روشنفكري اصلاح طلبان هستند منتها برچسب ديگري به خود زده اند، اينكه اين افراد مي خواهند نفرات مستقل فرهنگي، ولايي و طرفدار ولايت را كه دولتي هم نيستند، درگير اين مسائل كنند، براي من بسيار عجيب است.
نجفي در ادامه تصريح كرد: متاسفانه اين دوستان مي خواهند ما را درگير مسائل فرهنگي دولت كنند كه البته بار اول هم نيست.

 



الجزيره : روسيه در جنگ سرد جديد با آمريكا نيازمند ايران است

شبكه تلويزيوني الجزيره در گزارشي از فصل جديد در روابط تهران:مسكو با اشاره به نياز دو كشور به همكاري هاي دوجانبه تصريح كرد: روسيه به ايران در جنگ سرد جديد با آمريكا احتياج دارد.
همزمان با آغاز دور جديدي از مذاكرات راهبردي بين تهران و مسكو و ديدار نيكولاي پاتروشف دبير شوراي امنيت ملي روسيه با سيعد جليلي در تهران و سفر علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان براي ديدار سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه، رسانه هاي تلويزيوني جهان اين ديدارها را مورد توجه قرار دادند و آن را به عنوان فصل جديدي از روابط دو كشور معرفي كردند.
شبكه تلوزيوني الجزيره در گزارشي از تهران با اشاره به اينكه جزئياتي از طرح روسيه براي از سرگيري مذاكرات چندجانبه هسته اي ايران منتشر نشده، تاكيد كرد كه مسكو و تهران مذاكراتي طولاني و مثبت درباره اين طرح داشته اند. الجزيره در ادامه به نقل از منابع آگاه در روسيه خبر داد كه قرار است ديدار بين ديمتري ميدويديف رئيس جمهور اين كشور با محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي در آينده نزديك برگزار شود. ملحم رياح خبرنگار اين شبكه در تهران با بيان اينكه پاتروشف در سفر به تهران خبرهاي زيادي درباره برنامه هسته اي ايران در آستين داشته است و روسيه به دنبال اين است كه گام به گام در مسير پرونده هسته اي به جلو حركت كند.
براساس پيش بيني كارشناس اين شبكه طرح روسيه در واقع طرحي متوازن بين خواست هاي ايران و غرب خواهد بود كه به تدريج به اجرا درميآيد و نكته مهم استقبال ايران از اين طرح جديد است. اين شبكه در ادامه تاكيد ايران درباره ادامه برنامه هسته اي نشانه هاي مهمي را درباره طرح روسيه در اختيار ناظران قرار مي دهد. در ادامه اين گزارش الياس حضرتي سردبير روزنامه اعتماد در گفت وگويي به انتقاد از طرح روسيه پرداخت و تاكيد كرد كه روس ها در قابل پرونده ايران راستگو نيستند و نوعي بي اعتمادي در ايران به وجود آورده اند.
الجزيره در ادامه افزود كه راه اندازي نيروگاه بوشهر در پايان ماه جاري ايجاد كننده اعتماد در روابط تهران ـ مسكو است و حداقل نتيجه آن اين است كه ايران طرح روسيه را با اعتماد مورد بررسي قرار ميدهد. ملحم رياح در پايان ابراز داشت: ايران به روسيه براي به پايان بردن نيروگاه بوشهر و كاهش فشارهاي غرب احتياج دارد و روسيه به ايران در جنگ سرد جديد با آمريكا احتياج دارد كه آمريكا در ميان اين نيازهاي دو كشور قرار گرفته است.
اسرائيل نمي خواهد مصر
و ايران به هم نزديك شوند
پايگاه اينترنتي الجزيره نوشت اسرائيل نمي خواهد ايران و مصر به يكديگر نزديك شوند.
اين پايگاه اينترنتي در مقاله اي به قلم عبدالله الاشعل درباره روابط ايران و مصر بعد از انقلاب اخير اين كشور نوشت: از زمان تشكيل اسرائيل، ايران و تركيه آن را به رسميت شناختند و ايران در چارچوب روابط با آمريكا و عضويت در شبكه ائتلاف هاي نظامي غرب در منطقه، اسرائيل را تاييد مي كرد. اما مصر، كه همراه با برخي كشورهاي ديگر تلاش كرد مانع از تشكيل اسرائيل شود، در جبهه دفاع از حقوق عرب ها و دشمني با استعمار قرار داشت. اما در فوريه سال 1979 مصر و ايران در يك جبهه قرار گرفتند، روابط سادات با شاه (معدوم) ايران صميمانه بود، به همين سبب سادات از دايره كشورهاي عربي خارج و به دايره اسرائيل و آمريكا نزديك شد. بعد از انقلاب اسلامي ايران، روند امضاي توافقنامه صلح بين مصر و اسرائيل تسريع شد. ايران بعد از انقلاب از فلسطين و سوريه حمايت كرد و با اسرائيل و مصر دشمن شد.
نويسنده با اشاره به روابط ايران و مصر در دوران حسني مبارك ادامه داد: ايران بيشتر از ديگران اميدوار بود كه انقلاب مصر به تغيير موازنه قدرت در منطقه و نقشه ائتلاف ها منجر شود. در اين ميان خواسته ها براي عادي سازي روابط با ايران و حتي ايجاد محور مصر، ايران و تركيه شدت يافت. كه البته اين مسئله حتما به معني ايجاد محوري بر ضد اسرائيل نيست اما بدون شك به نفع كشورهاي عربي است. نزديك شدن مصر، ايران و تركيه به عادي سازي روابط ايران با كشورهاي عربي و از بين رفتن مسائل بين ايران و كشورهاي خليج فارس منجر خواهد شد، اما از سوي ديگر برگه آمريكا و اسرائيل را در منطقه كاهش خواهد داد و در نتيجه سدي در مسير طمع ورزي هاي اسرائيل خواهد شد و باعث مي شود تا تهران و قاهره در بسياري از مسائل در يك جبهه قرار گيرند و هر چند اين جبهه ضد اسرائيل نباشد، اما تل آويو نزديك شدن ايران و قاهره را بزرگترين چالش براي خود مي داند.

 



در همايش مبارزه با نفاق
سردار نقدي : منافقين مدعي خط امام(ره) از تروريست هاي دهه 60 خطرناكترند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين، منافقيني كه امروز ادعاي راه امام و خط امام دارند اما عليه اسلام، ولايت وانقلاب نقشه مي كشند را از تروريست هاي دهه 60 خطرناك تر دانست.
سردار محمدرضا نقدي در مراسم گراميداشت شهداي مبارزه با ترور گفت: در زماني كه هنوز اركان انقلاب مستحكم نشده بود، اين شهيدان با خون پاكشان پرده تزوير را از چهره نفاق برداشته تا ملتي كه تازه انقلاب و حاكميت دين را تجربه مي كرد، بيدار كند و از شعارهاي فريبنده گروهك هاي مزدور شرق و غرب نجات دهند.
وي افزود: منافقين وقتي ديدند كه با كشتن مسئولين نظام طرفي نمي بندند اقدام به كشتار مردم عادي كه نشاني از انقلابي بودن داشتند، كردند.
نقدي تصريح كرد: بدترين نوع ترورها آنهايي بود كه در موقع افطار منافقين به در منزل افراد مي رفتند و آنها را در زمان افطار و در مقابل خانواده به شهادت مي رساندند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه مسئله نفاق يك مسئله جدي و اساسي در پيش روي ما و همه مسلمانان است، اظهار داشت: بيشترين عرصه خودنمايي شيطان در چهره نفاق است. منافقين جدي ترين دشمنان خدا هستند و هميشه دستشان به جنايت آلوده است.
نقدي ادامه داد: امروز هم اسلام از خطر منافقين مصون نيست و جدي ترين تهديد منافقين هستند. منافقيني كه امروز ادعاي راه امام را دارند، و با ادعاي خط امام مي نشينند و بر عليه اسلام، ولايت و انقلاب نقشه مي كشند، ازمنافقين دهه 60 و اول انقلاب خطرناك ترند.
.وي افزود: منافقين امروز از تروريست هاي سال 60 منافق ترند. چرا كه آنها هر قدر هم كه نفاق داشتند، سرانجام كفر خود را رو كردند و دست به اسلحه بردند. اما اين منافقين در اين سال ها بارها با آمريكا و صهيونيست ها همدستي كردند ولي هنوز هم تلاش مي كنند چهره خود را موجه نشان دهند و هنوز هم دم از راه امام(ره) و انقلاب مي زنند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تاكيد كرد: البته وقتي راس منافقين ملعون امروز با شاه جنايتكار بحرين مي نشيند و رئيس دفتر خود را پيش او مي فرستد تا از آنها كمك مالي بگيرد و يا وقتي كه با وليعهد و شاه عربستان همنشيني مي كند و از او پول، رهنمود و خط مي گيرد ولي در مقابل مردم حرفي ديگر مي زند، بايد بداند كه مردم آنها را شناخته اند.
نقدي ادامه داد: آنها پول از اين افراد مي گيرند، فتنه مي كنند ولي خجالت نمي كشند، اين افراد در فتنه 88 رسوا شدند ولي باز امروز هم هنوز مدعي هستند. و هر شب افطار مي دهند و جلسه مي گيرند و نقشه مي كشند براي روزهاي آينده كه چه آشوبي به پا كنند و چه طور به صحنه بيايند و يا خداي ناكرده گروهي از مردم را فريب دهند.
وي در ادامه سخنانش خاطرنشان كرد: وقتي به اين منافقين مي گوييم اين چه كارهايي است كه مي كنيد مي گويند ما اصلاح طلبيم. آدم هاي فاسدي كه تلاش مي كنند خود را به راه امام منتسب كنند و فكر مي كنند با دو بار به منزل امام رفتن مردم حرف آنها را باور مي كند. آنها نمي توانند با اين نفاق كسي را فريب و توطئه ديگري را شكل دهند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه بيداري امروز مديون خون شهداي مبارزه با نفاق است، گفت: خيلي افراد پشت سر شهيد بهشتي، مطهري، رجايي و باهنر حرف مي زدند و شعار مي دادند و چه تهمت ها و دروغ هايي را به اين افراد نسبت مي دادند اما شهادت اين بزرگواران نقشه منافقين را از بين برد.
به گزارش فارس، نقدي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به گروهك تروريستي پژاك اظهار داشت: 85 درصد از گروهك پژاك كه براي ناامن كردن ايران تشكيل شده؛ از كردهاي ايران نيستند زيرا مردم ايران با ديدن خون شهداي ترور بيدار شده اند و راه خود را پيدا كرده اند و آن 15 درصد يك عده آدم عقب افتاده هستند.
وي در پايان با بيان اينكه همه دنيا عليه استكبار شوريده و اين مختص كشورهاي اسلامي نيست، خاطرنشان كرد: رئيس جمهور آمريكا و نخست وزير انگليس در هر جاي دنيا كه حاضر شوند عليه آنها تظاهرات مي شود.

 



خبرگزاري يونايتدپرس: تهران باز هم تحريم ها را دور زد

يك رسانه غربي با اشاره به حل شدن موضوع پرداخت پول نفت صادراتي ايران به هند تأكيد كرد، تحريم همانند يك چماق بزرگ بود اما تهران بازهم توانست آن را دور بزند.
يونايتدپرس اينترنشنال در گزارش خود نوشت: هند كه نياز فراواني به انرژي دارد و 18درصد از نفت مورد نياز خود را از ايران وارد مي كند به تازگي توانسته از طريق يك بانك تركيه اي طلب معوقه ايران را بپردازد از همين رو مي توان گفت كه حل شدن اين موضوع ميان تهران و دهلي يك پيروزي ديگر براي ايران محسوب مي شود.
هند در حالي در پرداخت پول به ايران به دليل فشارهاي آمريكا به مشكل برخورده بود كه احزاب اين كشور با ادامه آن مخالف بودند و كمونيست هاي هند دولت اين كشور را متهم كرده اند كه بواسطه فشارهاي آمريكا در حال برهم زدن روابط تجاري خود با ايران است.
كمونيست هاي هند با اشاره به اختلاف بوجود آمده ميان دهلي و تهران بر سر پول نفت صادر شده از ايران به هند اعلام كرده بودند: دولت مانمون هان سينگ بواسطه فشارهاي آمريكا از پاي درآمده و همين امر موجب شده تا هند نتواند همانند گذشته به واردات نفت از ايران ادامه دهد.
در ادامه اين مطلب آمده است: البته بدون شك آمريكا به تركيه فشار وارد خواهد كرد تا از انتقال پول به ايران جلوگيري كند و از همين روي مشخص نيست كه اين پنجره گشوده شده به سوي ايران تا چه زماني باز باشد.
يونايتدپرس در ادامه به وضعيت مشابه موجود در مورد چين و كره جنوبي و فشار آمريكا بر آنها اشاره كرد و نوشت: البته ايران در حال رايزني با چين براي يافتن يك راه حل پاياپاي براي فروش نفت خود به پكن است. در سال 2010 ميلادي سطح مبادلات ايران و چين به 29ميليارد و 300 ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با سال 2009 ميلادي 40درصد رشد داشت اما موضوع اين است كه تهران به پول نقد نياز دارد و از همين رو شايد مبادله پاياپاي به نتيجه نرسد اما به هر نحو ممكن چين نيز همانند هند به نفت ايران نياز دارد.
در ادامه اين مطلب به تلاش ايران براي يافتن ميانجيگراني براي تبديل پولها به يورو و يا دلار و سپس انتقال آن به بانكي در دبي و يا تركيه و سپس انتقال آن به تهران اشاره شده است.
به گزارش مهر، يونايتدپرس در ادامه به تاريخچه اي از شكل گيري اختلاف ميان هند و ايران بر سر نحوه تحويل دادن پول به تهران بر اثر فشار آمريكا اشاره كرده و اقرار كرد كه با وجود تمام تلاش هاي غرب ايران توانست پول نفت خود را از هند بگيرد و اين نشانگر آن است كه در مورد چين و كره جنوبي نيز تهران مي تواند موفق باشد.

 



جبهه پايداري: جريان انحرافي در پي ايجاد اغتشاش است

جبهه پايداري انقلاب اسلامي در بيانيه اي تاكيد كرد: هدف جريان انحرافي ازانتشار ويژه نامه خاتون ايجاد اغتشاش است.
اين جبهه در دومين بيانيه خود كه ديروز منتشر شده نوشت: «هرچند روزهايي از انتشار ويژه نامه موهن خاتون گذشته است، اما از آنجا كه به نظر مي رسد جريان حاشيه ساز و منحرف، در پي تكرار متواتر اين سناريو با ابعاد گسترده تر و همراه با هتاكي به برخي ديگر از مقدسات است، ضمن تقبيح انتشار مطالب شبهه ناك مندرج در اين ويژه نامه، به اطلاع مي رساند فراتر از اهانت ها و مطالب انحرافي موجود در آن، هدف اصلي اين جريان، ايجاد اغتشاش و جلوگيري از به ثمر رسيدن تلاش هاي خدمتگزاران دلسوز و حقيقي دولت و ديگر اركان نظام در سال جهاد اقتصادي است».
در بخش ديگري از اين بيانيه اعضاي جبهه پايداري بر پاي بندي خود به وحدت اصولگرايان تاكيد كرده و آورده اند:«اين جبهه شديداً به استراتژي وحدت امت معتقد است و بر آن پافشاري مي كند و وحدت را رمز پيروزي مي داند و وحدت را در بين امت تقويت مي كند و انشقاق در صفوف ملت را موجب خسران و شكست مي داند و هرگونه معامله بر سر منافع ملت را از عوامل شكست وحدت مي شمارد و معتقد است ساز و كار وحدت را از رهبري بايد آموخت و اين امر ميسر نمي شود الا اينكه در سلوك سياسي خود تماما از رهبري گرانقدر تبعيت نماييم و رهنمودهاي معظم له را در كليه كردارهاي سياسي خود نصب العين خود قراردهيم».

 



آيت الله مصباح : منافق نزد خدا بدتر از كافر است

آيت الله مصباح يزدي منافق را نزد خداوند بدتر از كافر دانست چرا كه او هم كفر ورزيده و هم نيرنگ كرده است.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي در حسينيه امام خميني(ره) قم كسب محبوبيت را يك علاقه فطري در استان دانست و گفت: حكمت آن اين است كه با پرورش صحيح اين علاقه، نزد خدا محبوب شويم.
وي افزود: اگر كسي عظمت محبوبيت الهي را درك كرد و محو توحيد شد، محبوبيت ديگران نزد او رنگ مي بازد مگر محبوبيتي كه در راستاي حب خدا باشد.
اين استاد اخلاق حوزه با بيان اين مطلب كه همه انسانها براي كسب محبوبيت تلاش مي كنند، اظهار داشت: انسان سعي مي كند با آراستگي ظاهري و رفتار نيكو توجه ديگران را به خود جلب كنند تا محبت فرد مورد نظرشان را بدست آورند.
رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) آراستگي ظاهر را براي جلب محبت كافي ندانست و تصريح كرد: اگر بخواهيم محبوب خدا شويم بايد زينتي متناسب با خدا پيدا كنيم چرا كه در روايت داريم او به قيافه ها نگاه نمي كند و به دلها توجه دارد و پاكي دل برايش مهم تر است. بايد سعي كنيم خدا نگاهي از روي رضايت به ما داشته باشد تا از ما خوشش آيد.
عضو مجلس خبرگان، نفاق را تنبيه الهي توصيف كرد و گفت: با خدا نمي شود شوخي كرد آنها چون به وعده خود عمل نكردند، منافق شدند و به خاطر وعده دروغ در دلهايشان تا روز قيامت پيامدهاي نفاق باقي مي ماند.
آيت الله مصباح يزدي گفت: كيد و مكر در شرايط عادي مطلوب نيست گاهي در حد گناه است و گاهي هم باعث كفر مي شود.
وي با بيان اينكه گاهي عمل انسان قولش را تصديق نمي كند افزود: اينكه حرفي بزنيم و آن را انجام ندهيم نوعي نفاق است و منافق نزد خدا بدتر از كافر است چرا كه او هم كفر ورزيده و هم خدعه و نيرنگ مي كند.
رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) دور شدن از شيطان را در گريز از دام كفر موثر دانست و ادامه داد: اگر مي خواهيم در دام كفر نيفتيم بايد از مراتب ابتدايي و آسان آن جلوگيري كنيم يعني عهدي كه با خدا بستيم را شوخي نگيريم.
اين استاد اخلاق حوزه در مذمت ايمان بدون عمل گفت: برخي خود را جزو دوستان و شيعيان اميرالمومنين مي دانند ولي در عمل كار دشمنان او را انجام مي دهند. اين يعني خدعه و مكر كردن در مقابل خداوند.
آيت الله مصباح يزدي انجام گناه را عادت آور توصيف كرد و تصريح كرد: عادت، گناه را براي انسان امري عادي جلوه مي دهد و كم كم گناه ملكه مي شود و در اين شرايط ترك كردن آن خيلي سخت خواهد شد.

 



حزب الله لبنان روز قدس امسال را در «پارك ايران» برگزار مي كند

حزب الله لبنان اعلام كرد كه مراسم بزرگداشت روزجهاني قدس را در »پارك ايران« واقع در مارون الراس برگزار خواهد كرد.
حزب الله لبنان ديروز اعلام كرد كه مراسم بزرگداشت روزجهاني قدس را در «پارك ايران» واقع در مارون الراس برگزار خواهد كرد و از عموم مسلمانان لبنان دعوت نمود در پاسخ به دعوت تاريخي امام خميني براي بزرگداشت روز جهاني قدس، در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان خود را به مارون الراس برسانند.
مراسم روز قدس در لبنان هر ساله با سخراني سيد حسن نصرالله برگزار مي گردد.
يك سال پيش در «روستاي مارون الراس» كه تنها يك كيلومتر تا خاك فسطين اشغالي فاصله دارد، پاركي احداث شد كه نام «ايران» بر آن نهاده شد.«پارك ايران» با نمادهاي ملي و مذهبي ايران آراسته شده و بر فراز تپه اي قرار دارد كه بر بخش بزرگي از شمال فلسطين اشغالي اشراف دارد. در اين پارك، استراحتگاه هايي به تعداد و نام استان هاي ايران ساخته شده است و در هر استراحتگاه تابلويي شامل اطلاعاتي كامل از آن استان و تصاويري از زيارتگاه هاي مذهبي و جذابيت هاي توريستي آن استان نصب شده است.
گفتني است كه روستاي «مارون الراس» در جريان جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي و لبنان، كانون نبردهاي سخت و قهرمانانه مجاهدان حزب الله با ارتش صهيونيستي بود و با وجود آن كه اين روستا از اولين مناطق در مسير حركت ارتش صهيونيستي بود، اشغال كامل آن تا اواسط جنگ به طول انجاميد.
پس از پيروزي سال 2000 حزب الله و عقب نشيني اسراييل از جنوب لبنان اين اولين باري خواهد بود كه صداي سيد حسن نصرالله از چنين فاصله نزديكي به گوش اسراييلي ها مي رسد.
مارون الراس و بنت جبيل، دو نماد اصلي مقاومت اسلامي لينان در جنگ 33 روزه به شمار مي روند.

 



نيروي دريايي ارتش ، يك كشتي ايراني را از چنگ دزدان دريايي نجات داد

معاون عمليات نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از نجات كشتي فله بر ايراني موسوم به «ساعي » توسط دريادلان ارتش از چنگ دزدان دريايي خبرداد.
درياداردوم سيد محمود موسوي، روز شنبه طي سخناني گفت: با هوشياري پانزدهمين ناوگروه اعزامي نيروي دريايي ارتش به آبهاي آزاد و خليج عدن و تيم هاي عمليات ويژه اين نيرو پس از درگيري هاي شديد با دزدان دريايي، كشتي ايراني ساعي نجات يافت.
وي با بيان اينكه اين رويارويي ها در محدوده درياي عربي، خليج عدن و تنگه باب المندب رخ داده است، اظهار داشت : دزدان دريايي طي سه مرحله درگيري به ترتيب با چهار فروند قايق و 20 سرنشين ، هشت فروند قايق و 40 سرنشين و دو فروند قايق و 12 نفر سرنشين اين كشتي ايراني را مورد تهاجم قرار دادند كه پس از شكست در تمامي اين مراحل مجبور به فرار و ترك منطقه شدند.
درياداردوم موسوي در پايان تصريح كرد: نيروي دريايي ارتش از سال 87 تاكنون توانسته است با اعزام 15 ناوگروه به آبهاي آزاد خليج عدن و درياي سرخ بيش از هزار و 30 فروند كشتي تجاري و نفتكش را اسكورت كرده و در سال جاري اين بيست و يكمين درگيري دريادلان ارتش با پديده شوم تروريسم دريايي است كه در تمامي اين موارد دزدان دريايي با ناكامي مواجه شده اند.

 



توافق آتي تهران و مسكو در زمينه احداث نيروگاه هاي جديد خواهد بود

رئيس سازمان انرژي اتمي ايران اعلام كرد هرگونه توافق آتي ميان جمهوري اسلامي ايران و روسيه در زمينه تاسيسات هسته اي، مربوط به احداث نيروگاه هاي جديد در ايران و توسعه بيش از پيش همكاري هاي صلح آميز هسته اي دو كشور خواهد بود.
فريدون عباسي گفت: موضوع راه اندازي نيروگاه بوشهر از مرحله توافق ميان تهران و مسكو فراتر رفته است و اگر قرار باشد توافق جديدي ميان ايران و روسيه در زمينه تاسيسات هسته اي انجام شود، مربوط به احداث نيروگاه هاي جديد در ايران و گسترش همكاري هاي صلح آميز هسته اي ميان دو طرف خواهد بود.
عباسي تاكيد كرد كه توافق ميان تهران و مسكو در خصوص نيروگاه بوشهر مدتها پيش حاصل شده و اين نيروگاه در واقع راه اندازي شده و در حال انجام آزمايش هاي نهايي است.
رئيس سازمان انرژي اتمي همچنين با اعلام اين خبر كه نيروگاه اتمي بوشهر اواخر آبان يا آذر ماه سال جاري بطور رسمي افتتاح مي شود، گفت: نيروگاه اتمي بوشهر اكنون به مرحله پيش راه اندازي نزديك مي شود و مرحله اول اين نيروگاه با 40 درصد توان خود تا پايان ماه مبارك رمضان راه اندازي مي شود.
عباسي ضمن رد برخي اظهارنظرها مبني بر اينكه روسيه پس از نيروگاه بوشهر در زمينه احداث نيروگاه هاي اتمي جديد با ايران همكاري نخواهد كرد، گفت: روس ها در زمينه احداث نيروگاه هاي اتمي جديد در ايران با ما مذاكراتي داشته اند و پيشنهادهايي را هم مطرح كرده اند.
وي كه با ايرنا گفت وگو كرده افزود: ما نيز نقطه نظرات خود را به طرف روس در زمينه احداث نيروگاه هاي اتمي جديد در كشور ارائه كرده ايم، اين تبادل نظرات و پيشنهادها ادامه خواهد داشت تا به نتيجه مشخص برسد.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران با بيان اينكه تهران و مسكو بطور طبيعي با در نظر گرفتن منافع ملي خود وارد هرگونه قرارداد جديد خواهند شد، اظهار داشت كه هرگونه قرارداد آتي ميان جمهوري اسلامي ايران و روسيه به گونه اي خواهد بود كه منافع هر دو طرف را تامين كند.
عباسي در پاسخ به اين سوال خبرنگار ايرنا كه آيا ايران علاوه بر روسيه، كشورهاي ديگري را نيز براي همكاري در زمينه احداث نيروگاه هاي هسته اي جديد مد نظر دارد،گفت: ما با كشورهاي مختلف مي توانيم كار كنيم مشروط بر اينكه آن كشورها از استانداردها و توانمندي هاي لازم در زمينه احداث نيروگاه هاي هسته اي برخوردار باشند.
وي گفت: بعد از زمين لرزه اخير ژاپن و اتفاقي كه براي نيروگاه هسته اي فوكوشيما رخ داد، بايد به سطح فني و نكات ايمني كشورهايي كه قصد امضاي قرارداد با ايران را براي همكاري در زمينه احداث نيروگاه هسته اي دارند، اطمينان حاصل كنيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد: هر كشوري كه بخواهد در زمينه احداث نيروگاه اتمي با ايران همكاري كند، بايد ثابت كند و تضمين بدهد كه حادثه اي مشابه حادثه نيروگاه فوكوشيما براي نيروگاهي كه توسط آن كشور احداث خواهد شد، اتفاق نمي افتد.

 



موفقيت قاريان ايراني در مسابقات بين المللي قرآن در تونس

امين پويا، قاري و حسن زرنوشه حافظ كل قرآن اعزامي از ايران موفق شدند در اولين دوره مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم كه در تونس برگزار شد به ترتيب رتبه هاي اول و سوم اين مسابقات را به خود اختصاص دهند.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف و امور خيريه در اولين دوره از مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم تونس كه از 12تا 18ماه مبارك رمضان پس از سرنگوني زين العابدين بن علي ديكتاتور مخلوع اين كشور برگزار شد، امين پويا، قاري بين المللي قرآن كريم توانست رتبه اول رشته قرائت و حسن زرنوشه فراهاني مقام سوم رشته حفظ كل قرآن را در ميان شركت كنندگان 22كشور به خود اختصاص دهد.
براساس گزارش اداره كل آموزش و مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خيريه امين پويا سال گذشته نيز در مسابقات بين المللي روسيه رتبه اول اين مسابقات را كسب كرده بود.
گفتني است نمايندگان اعزامي كشورمان به اين مسابقات ظهر ديروز با استقبال رسمي جمعي از مسئولان سازمان اوقاف و امور خيريه به كشورمان بازگشتند.

 



آيت الله شاهرودي دانشگاه تاسيس مي كند

مديركل دفتر شوراي گسترش وزارت علوم از صدور موافقت اصولي با تاسيس دانشگاه «عدالت» آيت الله هاشمي شاهرودي خبر داد.
ابوالفضل حسني در گفت وگو با مهر از صدور موافقت اصولي براي دانشگاه «عدالت» متعلق به آيت الله هاشمي شاهرودي خبر داد و گفت: فعلا موافقت اصولي تاسيس اين دانشگاه از سوي شوراي گسترش وزارت علوم صادر شده است. مسئولان دانشگاه موظفند پس از دريافت موافقت اصولي به دنبال فراهم كردن تجهيزات و امكانات اين دانشگاه باشند.
وي خاطرنشان كرد، موافقت قطعي راه اندازي اين دانشگاه زماني صادر خواهد شد كه تيم ارزيابي شوراي گسترش وزارت علوم در بازديد از اين دانشگاه امكانات موجود را منطبق با استانداردهاي شوراي گسترش تشخيص دهند.
مديركل دفتر گسترش وزارت علوم درباره مكان راه اندازي اين دانشگاه تاكيد كرد: هنوز مكان اصلي تاسيس دانشگاه «عدالت» و اين كه در استان تهران يا شهرستان ديگري باشد، مشخص نيست.

 



تبيين علمي ولايت فقيه (13) حاكم شرع

اينكه ما مي بينيم در طول تاريخ، سيره فقهاي ما اين بوده است كه وقتي حكومت مركزي ضعيف بوده و نمي توانسته خيلي تسلط پيدا كند، در بسياري از شهرها خود علما حكومت تشكيل مي دادند، تازيانه مي زدند، دست مي بريدند، زندان مي كردند، پيرمردها شايد هنوز يادشان باشد، بزرگاني در اصفهان، شيراز، تهران و در خيلي جاها بودند كه وقتي حكومت حاكمان ضعيف بود و قدرتي نداشتند كه بر علما زور بگويند، اينها خودشان حكومت تشكيل مي دادند. اسمش را حكومت يا سلطنت نمي گذاشتند و مي گفتند «حاكم شرع». حاكم شرع يعني چه؟ حاكم شرع يعني حكومت شرعي. اين به نظر شما چيز عجيبي است و در شيعه سراغ نداريم؟ حتي بعضي از بزرگان علما اگر اين اندازه را درك مي كردند كه يك سلطان جائر، فاسق يا فاجري اين اندازه مي تواند ظواهر را حفظ كند كه بگويد من احكام اسلام را به اجازه يك فقيهي اجرا مي كنم، از اين فرصت استفاده مي كردند. زمان «محقق كركي» شاه طهماسب صفوي همين كار را كرد. از طرف محقق كركي اجازه گرفت كه سلطنت كند. اين يعني چه؟ يعني محقق كركي مي بايست سلطنت كند و حكومت اسلامي داشته باشد. او را كه نمي گذاشتند؛ منتها اين اندازه كه او را مرجع حكم اسلامي بدانند مغتنم بود چون وقتي شاه مي گويد من از شما اجازه مي گيرم، اگر جايي اين عالم مي گفت اين خلاف اسلام است، شاه طبق قول خودش مي بايست بپذيرد چون به اجازه او دارد اين كار را مي كند. براي اينكه بعضي از احكام اسلام اجرا بشود، به سلطان وقت اجازه تصرف مي دهد، با اينكه مي داند اين پادشاه، فاسق و فاجر است.
بعضي از حكام و سلاطين صفويه بعد از شاه طهماسب نيز همين طور بودند. در زمان حكومت قاجار بعضي از سلاطين قاجار از مرحوم كاشف الغطاء اجازه گرفتند. مرحوم كاشف الغطاء به سلطان قاجار اجازه داد كه تو از طرف من سلطنت كن. مرحوم كاشف الغطاء عاشق اين اسم نبود كه بگويد من اجازه سلطنت به سلطان دادم؛ او خيلي منزه تر از اين حرف ها بود. او اين كار را كرد كه تا اندازه اي سلطان از او حساب ببرد و مقداري احكام شرع را رعايت كند. احترام روحانيت شيعه محفوظ باشد. همين اندازه اش را هم مغتنم شمردند و از آن نگذشتند. نگفت برو يا بايد حكومت را تسليم من كني كه همه چيز در اختيار من باشد يا با تو كاري ندارم. اجازه به او مي دهد يعني مي بيند اين حداقل چيزي است كه ما مي توانيم از احكام اسلامي حفظ كنيم؛ پس از قديم ترين ايام اين اصل در اذهان همه علما، بزرگان و مردم مسلمان شيعه بوده كه اگر مجتهد عادل جامع الشرايطي بتواند احكام اسلام را اجرا كند، حكمش نافذ است و حق چنين كاري را دارد؛ نه تنهاحق دارد بلكه وظيفه اش است كه اين كار را بكند چون اين تنها راه اجراي احكام اسلامي و تأمين مصالح لازم الاستيفاي مسلمان هاست.
شكر نعمت
خدا بر ملت مسلمان و بر مردم ايران منت گذاشت و بعد از 1400 سال كسي را به آنها مرحمت كرد كه بتواند اين قدرت را قبضه كند. ما بايد خاك پاي او را به چشم بكشيم. خدا بعد از 1400 سال چه نعمتي به ما داد. آن وقت آيا درست است كه در ولايت فقيه تشكيك كنيم؟ چقدر ناشكري و ناسپاسي است: «... و لئن كفرتم ان عذابي لشديد» (ابراهيم/ 7) كفران نعمت موجب عذاب الهي است. پناه بر خدا!
حالا اين حاكم كه چنين قدرتي را خدا به او داد و وسايل حكومت او فراهم شد، وظايفش چيست؟ آيا تمام امور حكومتي را اجرا كند؟ اين مي شود ولايت مطلقه فقيه. ولايت مطلقه يعني چه؟ كساني فكر مي كردند كه از مقبوله عمربن حنظله يا مرفوعه ابوخديجه يا بعضي روايات ديگر بيش از اين استفاده نمي شود كه فقيه فقط در موارد اضطراري مثل قيموميت اطفال و صغار و مجانين و اين حرف ها حق دخالت دارد، اما در ساير امور حكومتي نبايد دخالت كند و اين را ولايت مقيده مي گفتند، يعني مقيد به امور اضطراري، اما اگر اين را پذيرفتيم كه شارع راضي نيست كه در اين امور حكومتي و اموري كه مصالح لازم الاستيفاي جامعه اسلامي است اهمال شود يا رها گردد، اگر اين را باور كرديم پس كسي كه عهده دار اين كار مي شود، بايد متصدي همه اينها هم بشود كه اسم اين را ولايت مطلقه مي گويند.
نقد يك مغالطه
بعضي در مسئله ولايت مطلقه، مغالطه كرده اند؛ كساني كه اگر بخواهيم خيلي خوش بينانه قضاوت كنيم بايد بگوييم جاهل بودند اما به احتمال قوي جاهل نبودند و دستور داشتند. اينان گفتند: ولايت مطلقه يعني مطلق از اسلام. من اين را خودم از بعضي مسئولان رده بالاي كشور شنيدم. گفتند امام كه ولايت مطلقه را آورد، منظورش مطلق از احكام اسلام بود يعني ولايت دارد كه هر چه صلاح بداند حكم كند، هر چند برخلاف اسلام باشد، و جالب اين بود كه نمي گفتند امام حق دارد. مي گفتند حكومت حق دارد. خودشان هم قائل به ولايت فقيه نبودند و نيستند اما براي فريب دادن مردم و براي اينكه كار خودشان را توجيه كنند مي گويند ما حكومت اسلامي هستيم. مردم به ما رأي دادند و ما حق داريم هرچه مصلحت مي دانيم عمل كنيم، هر چند برخلاف اسلام باشد؛ و اين را به حساب امام گذاشتند و گفتند: ولايت مطلقه اي كه امام مي گفت يعني مطلق از اسلام، و مقيد به اسلام نيست! امام از روزي كه خودش را شناخت تا روزي كه از اين دنيا رفت دم از اسلام مي زد. مبارزه اش با دستگاه پهلوي به خاطر اين بود كه مي گفت اسلام در خطر است. اسلام در خطر است يعني اسم آن در خطر است يا احكام آن؟ آن وقت چه طور خودش بر ضد احكام اسلام حكم مي كند و قانون وضع مي كند؟! بدون شك ولي فقيه فقط حق دارد در چارچوب احكام اسلام حكم صادر كند؛ البته احكام اسلام فقط احكام اولي نيست، عناوين ثانويه هم هستند. مجتهدين ديگر هم همه اينها را مي دانند و عمل هم مي كنند و اختصاص به ولي فقيه ندارد. مسئله اهم و مهم و مسئله عناوين ثانويه در فقه، چيز قطعي مورد قبولي است. بلكه ممكن است ولي فقيه در بعضي امور به خاطر رعايت مصالحي عناوين ثانويه را مقدم بدارد. اين ممكن است، اما خلاف اسلام نيست بلكه آن عنوان ثانويه هم حكم اسلام است. «ما جعل عليكم في الدين من حرج» هم حكم اسلام است. «لاضرر و ضرار» هم حكم اسلام است. از سر هوس حكم صادر نكرده است. اگر ولي فقيهي از چارچوبه احكام شرع مقدس- چه احكام اولي و چه احكام ثانوي- تجاوز كند، مبتلا به فس شده است و همان جا از ولايت ساقط مي شود. شرط ولي فقيه عدالت است و شرط عدالت رعايت احكام شرعي است.
وزش بوي اسلام در ايران
پس دايره اختيارات ولي فقيه شامل همه امور حكومتي است؛ چرا كه گفتيم اختلال نظام و هرج و مرج لازم مي آيد. عقلا براي اين امور وجود حاكم را لازم مي دانند پس همه اين امور در اختيار ولي فقيه است. (بعناوينها الاوليه و الثانويه) اگر نتوانست همه آنها را اجرا كند هر اندازه كه ممكن است و نبايد به خاطر اينكه نمي تواند همه اش را اجرا كند آن را رها كند. امام (رض) بارها مي فرمود «بويي از اسلام آمده است.» نگفت ما همه احكام اسلام را در كشور اجرا كرديم يا مي توانيم اجرا كنيم. شرايط اجتماعي به گونه اي است كه نمي شود احكام اسلام را در همه موارد دقيقاً اجرا كرد. مگر اميرالمؤمنين(ع) توانست همه احكام را اجرا كند؟ به والي خودش نوشت حسابت را بياور و پس بده، اما او پول هاي بيت المال را برداشت و طرف شام رفت. حالا چه كار كند؟ حكومت را تعطيل كند؟ بگويد من ديگر خلافت را قبول نمي كنم، چون نيروي كافي براي اداره كشور ندارم؟! احكام اسلام تا هر اندازه ممكن است بايد با دقت سنجي انجام شود.
مصالح مسلمين را هم تا آن اندازه كه قابل استيفا است بايد استيفا كرد. يكي از مسايلي كه ما اكنون در كشور با آن مواجه هستيم، احتياج دستگاه قضايي به قاضيان واجدشرايط است. بيشتر فقها هم فرموده اند شرط قاضي داشتن اجتهاد است. حالا كه ما اين اندازه مجتهد واجدشرايط براي قضاوت نداريم، آيا بايد دستگاه قضاوت را تعطيل كنيم؟ خير، اين همان اصل تنزل تدريجي است. وقتي مجتهد نشد قريب الاجتهاد باشد. اگر مجتهد متجزي شد لااقل كسي باشد كه دستورات مرجع تقليد را دقيقاً خوب درك كرده باشد و زير نظر يك مجتهد بالاتري قضاوت كند. به هر حال بايد راهي پيدا كرد كه مصالح جامعه اسلامي ضايع نشود. نمي شود دستگاه قضاوت را تعطيل كرد به اين دليل كه قاضي مجتهد به قدر كافي نداريم. در ساير كارهاي كشور هم همين طور است.
سخنراني حضرت آيت الله مصباح يزدي (دام ظله) در همايش تبيين علمي ولايت فقيه، قم- مدرسه فيضيه- 3/3/1389
زلال بصيرت در ماه مبارك رمضان روزهاي فرد منتشر مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14