(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول شهریور 1390- شماره 20006

قانون حمايت از آزادگان 22 سال است خاك مي خورد
كمك 17ميليارد ريالي به ايتام استان چهارمحال و بختياري
ايران در كيهان
هشدار معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز
از مصرف خودسرانه كورتون ها خودداري كنيد
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مازندران:
حقوق آزادگان به خاطر عدم تامين منابع مالي پرداخت نشده است
جمع آوري 1100 سند و عكس درباره شهيد صدوقي
درخشش دانش آموزان مازندراني در مسابقات پرسش مهر
تصويب طرح جامع شهر جنگل در شوراي برنامه ريزي خراسان رضوي
انتصابات جديد در شهرستانها
آغاز فعاليت 4 مركز خريد تضميني برنج در بابل
اهداي بيش از يك و نيم ميليارد ريال براي آزادي زندانيان در اروميه
هر ساله 14 درصد از روان آب هاي فارس هدر مي رود
ورامين به فرمانداري ويژه ارتقا يافت
مديركل پزشكي قانوني مازندران:50 درصد مرگ و مير در استان مربوط به بيماران قلبي و عروقي است
گلريزان آزادسازي زندانيان در فيروزآباد
كاهش مصرف فرآورده هاي نفتي در استان مركزي



قانون حمايت از آزادگان 22 سال است خاك مي خورد

جمعي از آزادگان سرافراز استان اردبيل در مراجعه به دفتر سرپرستي روزنامه كيهان در استان اردبيل با ارائه مدارك و دلايل معتقدند بعد از گذشت 22 سال از تصويب قانون حمايت از آزادگان در مجلس شوراي اسلامي بايد همچنان پيگير حقوق قانوني خود در ارتباط با ماده 13 اين قانون باشند.
در ماده 13 قانون حمايت از آزادگان كه در تاريخ 13/9/68 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده آمده است؛ مدت اسارت براي عموم آزادگان اعم از اينكه قبل از اسارت در دستگاه ها شاغل بوده و يا بعد از اسارت شاغل شدند با تمايل آنان به ازاي هر يك سال اسارت دو سال به عنوان سابقه خدمت رسمي و مرتبط تلقي مي شود و از هر لحاظ مورد محاسبه قرار خواهد گرفت و دستگاه ذي نفع موظف است كسورات بازنشستگي را در قانون بودجه سال بعد پيش بيني و به صندوق هاي بازنشستگي ذي ربط پرداخت كند.
آزادگان سرافراز اعتقاد بر اين دارند كه قانون تصويب شده كاملا آشكار و واضح بوده و بايد بر طبق اين قانون آزادگان به حق و حقوق خود برسند.
آنها اعتقاد بر اين دارند كه قيد «از هر لحاظ» در متن مصوبه نشان دهنده آن مي باشد كه با سنوات آزادگي و مدت دو برابر آن بايد همان معامله اي انجام گيرد كه با سنوات خدمتي انجام گرفته و يا به عبارتي ديگر اين مدت نيز با مشمول پرداخت حقوق، مرخصي و... باشد و تفاوتي با ايام خدمت در دستگاه نداشته باشد. بعد از گذشت 22 سال از تصويب اين قانون متأسفانه اجراي كامل آن همچنان در پرده اي از ابهام باقي مانده است و آزادگان براي رسيدن به حق و حقوق قانوني خود به اين در و آن در مي زنند و اين درحالي است كه با توجه به برخي از اقدامات انجام يافته ايجاد شبهات در اين قانون همچنان ادامه دارد. پيگيري آزادگان و اعلام برخي از شبهات قانون يادشده از جمله اينكه برخي دستگاه هاي اجرايي ذخيره مرخصي قبل از صدور حكم استخدامي را امكان پذير ندانستند و خواستار استفساريه از مجلس شدند.
براساس مدارك ارائه شده مجلس شوراي اسلامي در جلسه 4/12/89 موضوع استفساريه را به شرح زير به تصويب رسانده است.
ماده واحده- آيا ماده (13) قانون حمايت از آزادگان مصوب 13/9/68 شامل حقوق و مزاياي دوران اسارت همه آزادگان اعم از شاغل و غيرشاغل مي شود؟
نظر مجلس: بلي شامل حقوق و مزاياي دوران اسارت همه آزادگان اعم از شاغل و افراد غيرشاغلي كه قبل از اسارت در هيچ يك از دستگاه هاي اجرايي موضوع ماده(5) قانون مديريت خدمات كشوري مصوب 8/7/86 شاغل نبوده اند، مي شود.
اين قانون در تاريخ 17/1/90 توسط رئيس جمهور به دستگاه هاي متولي ابلاغ شده ولي در نامه ابلاغي به وجود برخي از ابهامات و اشكالات در اجراي اين قانون اشاره شده و اين ابهامات در تاريخ 6 2 /1/90 به رئيس مجلس ارسال شده است و رئيس مجلس نيز در تاريخ 4/4/90 در ارتباط با شبهات اعلام شده به نامه رئيس جمهور جواب داده و در بخشي از نامه رئيس مجلس آمده است: مجلس شوراي اسلامي در قانون بودجه سال 90 دولت را مكلف كرده است از محل فروش سهام شركت هاي دولتي، ديون آزادگان را پرداخت كند. مصوبه مجلس پس از تأييد شوراي نگهبان براي قوه مجريه لازم الاجرا است و سؤالات مذكور مي توانست توسط حقوق دانان شاغل در دولت پاسخ داده شود. و ارسال سؤالات به رئيس مجلس و تقاضاي توضيح درخصوص قانون و انعكاس همان سؤالات و ابهامات به مسئولان اجرائي ذي ربط در سراسر كشور امري غيرمتعارف بوده و در ذهن آزادگان كشور بدبيني نسبت به دولت محترم به وجود آورده است. به علاوه اگر دولت در اجراي قانون به گونه اي با ابهام مواجه باشد كه لغو اجرا را دچار اختلال بداند مي تواند به جاي انتشار ابهام خود به مسئولان اجرايي ذي ربط با ارائه لايحه فوريتي نسبت به اصلاح قانون و رفع ابهام اقدام كند.
رئيس مجلس در اين نامه خود آورده است: انتظار مي رود با عنايت ويژه و دستور صريح خود امكان پرداخت حقوق و مزاياي دوران اسارت را براساس حقوق و مزاياي دريافتي آنان در سال 90 (يوم الاداء) فراهم آوريد.
اميد است با عنايت دولت مشكلات موجود بر سر راه تحقق اين خواسته آزادگان برطرف گردد و آنها به حق و حقوق خود دست يابند.
نادر پرستار- خبرنگار كيهان در اردبيل

 



ازسوي قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا صورت گرفت
كمك 17ميليارد ريالي به ايتام استان چهارمحال و بختياري

شهركرد-خبرنگاركيهان:
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياي سپاه پاسداران از كمك 17ميليارد ريالي تامين مسكن و و جهيزيه به ايتام استان چهار محال و بختياري خبر داد.
به گزارش خبرنگارما از شهركرد سرتيپ پاسدار ضياءالدين حزني درنشست مشترك سپاه قمر بني هاشم (عليه السلام) استان با مسئولان كميته امداد امام خميني و سازمان اوقاف و امور خيريه چهار محال و بختياري اظهار داشت: ماموريت اين نهاد در راستاي مردم مداري، مردم ياري و مردم دوستي است.
همچنين در اين نشست دبير ستاد زكات كشور گفت: در راستاي تامين جهيزيه نوعروسان و اطعام ايتام استان نيز از طرف اين ستاد 10ميليارد ريال اختصاص يافت.
حسين نبي لو درادامه افزود: سال گذشته كشاورزان كشور مبلغ 600 ميليون ريال با هدف كمك به فقرا و اجراي طرح هاي عمراني دركشور به اين ستاد اهداء كردند.
ابوالقاسم رستگار مديركل كميته امداد امام خميني استان با بيان اينكه كشاورزان چهارمحال و بختياري تاكنون مبلغ يك ميليارد ريال زكات به اين نهاد پرداخت كرده اند از احتمال جمع آوري 10ميليارد ريال زكات درسال جاري در سطح استان خبر داد.

 



ايران در كيهان

پرداخت وام تعمير مسكن
سرخس -خبرنگاركيهان: رئيس بنياد مسكن سرخس گفت: وام قرض الحسنه براي تعمير مسكن 400متقاضي هريك به ميزان 10ميليون ريال تامين شده است. جواد محمديان افزود: اين ميزان وام براي تعمير منزل، ديواركشي و احداث حمام درخانه با 4 درصد كارمزد به روستائيان داده شده است.
احداث 7هزار خانه
قزوين -خبرنگاركيهان: معاون بازسازي و مسكن روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان قزوين با بيان اين مطلب افزود: سهميه استان قزوين دراحداث واحد مسكوني روستايي مقاوم در طرح ويژه بهسازي مسكن روستايي تعداد 7 هزار و 200واحد بوده كه ازاين تعداد تاكنون براي 6هزار و 700 واحد مسكوني پرونده تشكيل شده است.
زارعي تعداد واحدهاي مسكوني به اتمام رسيده را از اين تعداد يك هزار و 400 واحد اعلام و بيان كرد: تاكنون تعداد 19هزار و 300واحد مسكوني در استان قزوين از محل اعتبارات طرح ويژه بهسازي روستايي احداث شده است.
كمك براي اطعام نيازمندان
چناران - خبرنگاركيهان: به مناسبت ميلاد دومين اختر تابناك امامت و ولايت جشني از سوي كميته امداد امام خميني چناران درپارك ملت اين شهر برگزار شد.
در اين جشن مردم متدين چناران 180ميليون ريال براي اطعام نيازمندان اهداء كردند و 30يتيم تحت پوشش كميته امداد امام خميني چناران داراي حامي شدند.
آزادسازي حريم راه ها
قزوين -خبرنگاركيهان: رئيس اداره راه و ترابري شهرستان بوئين زهرا گفت: در پنج ماهه اول امسال هفت كيلومتر از حريم بزرگراه قزوين - بوئين زهرا، پنج كيلومتر از حريم راه فرعي قلعه گنجي به چهار راه ارداق، پنج كيلومتر راه روستايي رحمت آباد و شنبرك آزادسازي شد.
وي افزود: 160متر مربع آزاد سازي از ساخت و سازهاي غير مجاز درحريم راه هاي اصلي و فرعي و 700 متر مربع در حريم راه هاي روستايي از ديگر فعاليت هاي صورت گرفته دراين زمينه بوده است.
بهبود كيفيت نان
زنجان- خبرنگاركيهان: «عباس راشاد» فرماندار زنجان گفت: براي سنجش ميزان رشد كيفيت نان در سطح كشور، شاخص هايي درنظر گرفته شده بود كه طبق اين شاخص هاي تعيين شده 21 درصد رشد در بهبود وضعيت كيفي نان در استان زنجان ايجاد شده است كه يك مزيت بسيار مهم به شمار مي رود.
وي ضمن تأكيد بر بهبود وضعيت كيفي نان در استان، تأكيد كرد: تلاش براي بهبود وضعيت كنوني نان ادامه خواهد داشت.
توسعه گردشگري
لنگرود- خبرنگاركيهان: فرماندار لنگرود از اختصاص 7هزار ميليارد ريال اعتبار امسال جهت توسعه بخش گردشگري در سطح شهرستان خبر داد و گفت: اين ميزان اعتبار در زمينه هاي ايجاد تله كابين و مجتمع هاي گردشگري- توريستي و نيز اقامتي سرمايه گذاري مي شود.
احداث مدرسه توسط خيرين
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: عمليات اجرايي يك واحد آموزشي 6كلاسه مقطع ابتدايي در روستاي «حاجيلر قلعه» گنبدكاووس توسط سه برادر خير طي مراسم خاصي آغاز شد.
اين واحد آموزشي با زيربناي 658مترمربع در زميني به مساحت 3هزار مترمربع، همراه با 1500متر محوطه سازي، 310متر ديواركشي، 37مترمربع سرويس بهداشتي و نيز احداث سالن چند منظوره و اتاق هاي اداري و استراحت معلمان مجموعاً با هزينه پيش بيني شده چهارميليارد و 800ميليون ريال احداث شود.
طرح بهينه سازي انرژي
گرگان- خبرنگاركيهان: مدير امور طيور سازمان كشاورزي اعلام كرد: در اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها تعداد 935واحد مرغداري استان گلستان تحت پوشش طرح بهينه سازي مصرف انرژي با اعتباري بالغ بر 514ميليارد ريال قرار خواهد گرفت.
وي افزود: اين طرح طي 5سال اجرا خواهد شد كه يك سوم از اين مبلغ يارانه سهم دولت خواهد بود كه با اجراي اين طرح علاوه بر كاهش مصرف انرژي حداقل به ميزان 30درصد باعث بهبود راندمان توليد و كاهش هزينه هاي توليد در واحدهاي مرغداري خواهد شد.
12 حلقه چاه آب خشك شد
كرج- خبرنگار كيهان: مديرامور آب و فاضلاب فرديس گفت: با خشك شدن دوحلقه چاه آب در اين منطقه، مجموع چاه هاي خشك شده از سال 1387 تاكنون به 12 حلقه رسيد. احمد كلانتري تصريح كرد: خشك شدن چاه هاي آب در فرديس كرج مي تواند در آينده چالش بزرگي براي اين منطقه ايجاد كند. به گفته مديرامور آب و فاضلاب فرديس، مهاجرت پذيري و كاهش نزولات آسماني از مهم ترين علل خشك شدن چاه هاي آب اين منطقه است.
بازسازي شبكه آبرساني
بندرعباس- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي هرمزگان گفت: درسال جاري براي اولين بار 24ميليارد ريال اعتبار به توسعه و بازسازي شبكه هاي آبرساني روستايي هرمزگان اختصاص يافت.
عبدالمجيد حمزه پور افزود: 18ميليارد ريال براي توسعه و بازسازي شبكه هاي آبرساني و مابقي نيز براي آبرساني سيار و كف شكني چاه ها اختصاص داده شده است.
اجراي طرح برخورد با متخلفان
نائين- خبرنگاركيهان: دادستان شهرستان نائين در جلسه ستاد احياي امربه معروف و نهي ازمنكر اين شهرستان با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان گفت: در راستاي برخورد با متخلفين در اين ماه طرح هايي در دست اجراست كه مي توان به طرح مبارزه با مصاديق عملي فساد، طرح نظارت و كنترل بر مجالس جشن و كارناوال هاي شادي، طرح شناسايي فروشندگان لوازم صوتي و تصويري غيرمجاز، اطلاع رساني لازم جهت تقويت حجاب، عفاف و غيرت ديني و حفظ پوشش اسلامي، طرح ويژه مقابله با موتورسواران مزاحم نواميس، روزه خواران در ملا عام و بدحجابان اشاره كرد.
تشكيل انجمن توليدكنندگان
دزفول- خبرنگاركيهان: مدير جهاد كشاورزي دزفول اعلام كرد: انجمن توليدكنندگان محصولات سالم در دزفول تشكيل شد و هدف آن فراهم كردن شرايط لازم براي توليد محصولات كاملاً طبيعي و سالم بدون استفاده از مواد شيميائي و سموم شيميائي است.
مهندس «عبدالرضا مهران زاده» با اعلام اين خبر گفت: در دزفول بيش از 63نوع محصول متنوع كشت و توليد مي شود و منطقه دزفول جزء معدود مناطقي است كه در هر چهار فصل شرايط كشت محصولات زراعي و باغي در آن وجود دارد.




 



هشدار معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز
از مصرف خودسرانه كورتون ها خودداري كنيد

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاو نت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز، مصرف غيرمنطقي دارو و مخصوصا كورتون ها را از جمله مشكلات سيستم سلامت جامعه برشمرد.
دكتر سيدمحمدتقي منصوري با اشاره به اين كه يكي از بيشترين موارد سوءمصرف كورتون ها مصرف انواع موضعي آن ها مانند كلوبتازول، بتامتازون، فلوئوسينولون و غيره به منظور ضدلك و روشن كننده است، افزود: متاسفانه اين سوءمصرف مي تواند عوارض شديدي همچون از دست رفتن كلاژن و تحليل لايه هاي زيرپوستي، پوست و نازك شدن آن، خشكي پوست، تحريك، برافروختگي و گاه افزايش موهاي نابجا، جوش زدن و حتي عوارض سيستميك ناشي از جذب آنها به بدن مي شود.
اين مقام مسئول، همچنين يكي ديگر از موارد سوءمصرف عمده اين تركيبات را مصرف آنها به عنوان چاق كننده عنوان كرد و افزود: برخي عوارض جانبي اين داروها مانند احتباس آب و نمك و نيز تغيير در توزيع چربي باعث پف كردن و گرد شدن صورت مي شود.
منصوري گفت: متاسفانه اين سوءمصرف، نادانسته توسط عده اي دامن زده شده است، حال آن كه چنين مصرفي مي تواند عوارض شديدي همچون احتباس آب و سديم در بدن، افزايش فشار، قند خون و تسريع در امكان ايجاد ديابت، پوكي استخوان و ضعف عضلاني، افزايش فشار درون چشم و امكان ايجاد آب مرواريد، تاخير در بهبود زخم، افزايش امكان ايجاد عفونت ها و يا پنهان ماندن عفونت، اختلالات قاعدگي، افزايش تعريق و افزايش فعاليت هاي انعقادي و وقوع حوادث انسداد عروقي، تاخير در رشد كودكان، نارسايي ثانويه غده فوق كليوي ناشي از عفونت و تروما را در پي داشته باشد.

 



رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان مازندران:
حقوق آزادگان به خاطر عدم تامين منابع مالي پرداخت نشده است

آمل -خبرنگاركيهان:
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران از عدم پرداخت حقوق دوران اسارت آزادگان استان به خاطر عدم تامين منابع مالي خبر داد.
حميد علي صميمي در همايش «آزادگان درسايه اتحاد و همدلي» درجمع آزادگان شهرستان آمل درخصوص مشكلات پرداخت حقوق دوران اسارت آزادگان افزود: ماده 13، مربوط به حقوق دوران اسارت آزادگان است كه بايد دولت آن را پرداخت كند؛ اما چون موقع تصويب آن منابع تامين نشد لذا دولت در مجموعه خودش دو فاكتور صرفه جويي و فروش شركت هاي دولتي را پيش بيني كرده است و مذاكراتي در استان پيرامون اين مساله با استاندار صورت گرفته است و براساس محاسبات به غير از آموزش وپرورش براي پرداخت حقوق مابقي آزادگان در استان 9 ميليارد تومان نياز است. حميد علي صميمي گفت: درمورد اشتغال فرزندان كه 25درصد سهميه شاهد به جانبازان بالاي 25 درصد و همه آزادگان داده شده بود و در برنامه پنجم توسعه اين دايره گسترده تنگ تر شد و سهميه 25درصد به بالا به 50 درصد به بالا و نيز آزادگاني كه 5 سال به بالا اسارت دارند اختصاص يافت و مابقي از سهميه 5 درصد استفاده خواهند كرد و الان خود بنياد ماده واحده اي را دارد آماده مي كند تا به هيئت دولت و مجلس ببرد تا اصلاحيه اي درآن صورت گيرد. وي پيرامون هزينه هاي آموزشي و درماني نيز گفت: اين بحث در آيين نامه 100 درصد آن بايد پرداخت شود كه براي اجرايي شدن آن بايد اقدام كنيم و درمورد درمان نيز براي شاغلين بايد هزينه ها از سوي سازمان تابع آنان و براي غير شاغلين بايد از سوي بنياد پرداخت شود.

 



طي فراخواني در يزد صورت گرفت
جمع آوري 1100 سند و عكس درباره شهيد صدوقي

يزد- خبرنگاركيهان:
بيش از يك هزار و 100 برگ سند، عكس و مصاحبه و خاطرات از شهيد صدوقي و فرزند ايشان طي فراخواني در يزد جمع آوري شد.
به مناسبت سالگرد شهادت آيت الله صدوقي چهارمين شهيد محراب و چهلمين روز درگذشت حجت الاسلام محمدعلي صدوقي، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه فقيد يزد به مدت 10 شب نمايشگاه اسناد و عكس هاي مربوط به اين دو بزرگوار در مسجد حظيره يزد برپا شد.
دركنار اين نمايشگاه فراخوان خاطرات آرشيو شفاهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد به صورت فعال موفق شد خاطرات تعدادي از ياران و دوستداران شهيدمحراب و فرزند برومندشان را جمع آوري كند.
با اعلام اين فراخوان، 376 برگ سند، 821 قطعه عكس و بيش از 15 ساعت مصاحبه درباره شهيد صدوقي و فرزند برومند ايشان جمع آوري شد.
مدير سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد گفت: در آينده اين قبيل نمايشگاه ها در زمينه مشاهير استان يزد تداوم خواهدداشت.
محمدرضا ملك ثابت افزود: در اين نمايشگاه كه با استقبال بي نظير مردم يزد روبه رو شد، بسياري از علاقه مندان به شهيد صدوقي و فرزند ايشان در دفتر يادداشت نمايشگاه، احساسات صادقانه خويش را بيان و بعضي نيز اشعاري دراين رابطه سروده اند كه از آن جمله مي توان به اشعار شعراي متعهد و مشهور يزد علي اكبر ضياءكاشاني، محمود ملك ثابت و حسين دانشجو اشاره كرد.

 



درخشش دانش آموزان مازندراني در مسابقات پرسش مهر

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره فعاليت هاي اردويي، فرهنگي و هنري اداره كل آموزش و پرورش مازندران از درخشش 87 دانش آموز مازندراني در مسابقات كشوري فرهنگي هنري پرسش مهر خبر داد.
مجتبي قلي زاده به كيهان گفت: دانش آموزان مازندراني هر ساله با حضور موثر خود توانسته اند در تمامي مراحل مسابقات پرسش مهر خوش بدرخشند و همواره جزو سه استان برتر كشور باشند.
قلي زاده بيان داشت: دانش آموزان هنرمند مازندراني امسال نيز در بيست و نهمين دوره مسابقات كشوري فرهنگي و هنري پرسش مهر توانسته اند درخشش چشمگيري نسبت به سال هاي گذشته داشته باشند و 87 نفر از آنان در رشته هاي مختلف فرهنگي و هنري حائز رتبه هاي برتر كشوري شده و در جشنواره پاياني اين مسابقات در شهريورماه در اصفهان و نيشابور شركت مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: 35 دختر و 28 پسر اين استان در رشته هاي خطاطي، نقاشي خط، پوسترسازي، رنگ روغن، تصويرسازي، قالي بافي، جاجيم بافي، معرق، سفال، عكاسي، قلم زني، حجم چوبي، سرود، فيلم كوتاه درخشش داشته و رتبه هاي برتر را كسب كردند.

 



تصويب طرح جامع شهر جنگل در شوراي برنامه ريزي خراسان رضوي

رشتخوار- خبرنگار كيهان:
شهردار شهر جنگل گفت: طرح جامع شهر جنگل از توابع شهرستان رشتخوار در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان خراسان رضوي به تصويب رسيد.
يدالله روحي گفت: دراين طرح محدوده شهر جنگل 250هكتار افزايش يافته و با توجه به بافت فرسوده مركز شهر، محورهاي خدماتي و تجاري جديدي براي رونق كسب و كار و توزيع عادلانه خدمات شهري پيش بيني شده است.
وي گفت: درطرح جامع شهر جنگل جمعيت اين شهر در افق هزار و 400، حداكثر 15هزار نفر پيش بيني و امكانات و فضاهاي فرهنگي، خدماتي، آموزشي و تجاري متناسب با آن درنظر گرفته شده است.
روحي گفت: تصويب طرح جامع شهرها به منظور رسيدن به ثبات در ساير فعاليت هاي حوزه شهري صورت مي گيرد و اين طرح ها بايد داراي پيوست پدافند غيرعامل باشد و براساس سند آمايش و سند توسعه استان كه جزو اسناد بالا دستي محسوب مي شود تدوين شوند.
وي با اشاره به اينكه شهر جنگل بيش از 8 سال است كه دهستان به شهر ارتقاء يافته و طرح جامع شهر و شهرداري بلاتكليف بود با پي گيري شوراي شهر و شهرستان و شهرداري جنگل و سازمان مسكن شهرسازي دفتر فني استانداري بالاخره به تصويب نهايي رسيد روحي در ادامه از عمران و آبادي و روبه پيشرفت اين شهر 7هزار نفري در 130 كيلومتر از مركز شهرستان خبرداد و افزود: در هفته دولت جايگاه سي ان جي افتتاح مي شود.
اين مسئول نيز در ادامه سخنانش از اجرايي نشدن طرح مسكن مهر در شهر جنگل كه از مصوبات سفر اول رئيس جمهور به اين شهرستان بوده خبر داد و گفت: علي رغم آماده شدن زمين و پيگيري سند آن تاكنون متاسفانه اقدامي در اين زمينه نشده است و گلايه هاي شهروندان جنگلي را برانگيخته است.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

گرگان- خبرنگار كيهان: در احكامي جداگانه «حسين حاجي آبادي» به عنوان سرپرست مديريت صدور پروانه ها و مجوزها و مهندس «حجت الله كردي» به عنوان سرپرست مديريت آب و خاك و امور فني و مهندسي سازمان جهاد كشاورزي استان گلستان منصوب شدند.
آوج- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي فرمانده نيروي انتظامي شهرستان بوئين زهرا ستوان يكم قاسم يوسفي به عنوان فرمانده جديد نيروي انتظامي آوج تعيين و منصوب شد.
همچنين مديركل سازمان هلال احمر استان قزوين «اكبر آقاعلي» را به عنوان مسئول هلال احمر آوج تعيين كرد.
كيش- خبرنگار كيهان: طي حكمي يوسف انحصاري به سمت مسئول امور ايثارگران جزيره كيش منصوب شد.
دماوند- خبرنگار كيهان: طي مراسمي حجت الاسلام والمسلمين حسين ردايي به عنوان امام جمعه شهر آبسرد معرفي شد.
رشت- خبرنگار كيهان: استاندار گيلان فردين مهرابيان را به عنوان رئيس جديد اداره روابط عمومي و امور بين الملل اين استانداري منصوب كرد.
اصفهان- خبرنگار كيهان: استاندار اصفهان طي حكمي «سيدجمال الدين صمصام شريعت» را به عنوان رئيس جديد شوراي اطلاع رساني استانداري اصفهان منصوب كرد.
چاراويماق- خبرنگار كيهان: طي مراسمي دكتر سليمان جعفرزاده به عنوان مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان چاراويماق منصوب شد.
بندر امام خميني- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مسئولان محلي علي گلمرادي به عنوان شهردار بندر امام خميني معرفي شد.

 



آغاز فعاليت 4 مركز خريد تضميني برنج در بابل

بابل- خبرنگاركيهان:
مديرجهادكشاورزي بابل از آغاز فعاليت 4 مركز خريد تضميني برنج با هدف حمايت از كشاورزان شهرستان خبر داد.
مسعود غلامي از برگزاري جلسه كارگروه آب، كشاورزي و منابع طبيعي با هدف تسريع در عملياتي سازي خريد تضميني محصول توليدي برنج و نرخ تبديل شالي به برنج در اين مديريت خبر داد.
وي با بيان اينكه مراكز خريد برنج در دهه سوم مرداد توسط مديريت بازرگاني و شركت غله داير مي شود، افزود: با توجه به وسعت اراضي شاليزاري و حمايت از توليدكنندگان برنج در شهرستان، 4 مركز خريد در محورهاي جاده قديم آمل به بابل، جاده جديد آمل، جاده شهيد صالحي و جاده گنج افروز فعاليت خود را آغاز كردند.
غلامي همچنين از اختصاص 50 درصد اعتبار به سازمان تعاون روستايي جهت خريد برنج توسط فرمانداري خبر داد و گفت: به منظور سهولت در امر خريد و رفاه حال توليدكنندگان درصد شكستگي بالاي 15 درصد با كسر قيمت، توسط مديريت بازرگاني خريداري مي شود.

 



اهداي بيش از يك و نيم ميليارد ريال براي آزادي زندانيان در اروميه

اروميه- خبرنگاركيهان:
خيران شهرستان اروميه در جشن گلريزان يك ميليارد و 650 ميليون ريال براي آزادي زندانيان بدهكار غيرعمد اهدا كردند.
دراين جشن خيران شهرستان اروميه اين مبلغ را براي آزادكردن زندانيان بدهكار غيرعمد پرداخت و زمينه بازگشت آنها را در ماه مبارك رمضان به جمع خانواده هايشان فراهم كردند.
سيداسدالله جولايي با بيان اينكه امسال كمك هاي مردمي و نهادهاي دولتي افزايش يافته تصريح كرد: امسال رهبرمعظم انقلاب 800 ميليون ريال و دولت هم براي آزادي 3هزار و 779 زنداني با بدهي 16 ميليارد و 600 ميليون ريال مبلغ 500 ميلياردريال پرداخت كرده است.
باقري مديركل اداره زندانهاي استان هم در اين جشن با بيان اينكه امسال 15 جشن در شهرهاي مختلف استان برگزار مي شود گفت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته درماه مبارك رمضان امسال با استفاده از كمكهاي مالي خيرين و گذشت شاكيان 150نفر از زندانيان بدهكار غيرعمد استان آزاد مي شوند.

 



هر ساله 14 درصد از روان آب هاي فارس هدر مي رود

شيراز- خبرنگاركيهان:
هر ساله 14 درصد از
روان آب هاي استان فارس هدر مي رود.
«حسن اكبري» معاون برنامه ريزي و پشتيباني اداره كل منابع طبيعي فارس با بيان اين مطلب گفت: هر ساله 42 ميليارد مترمكعب روان آب در فارس توليد مي شود كه از اين مقدار 26 ميلياردمترمكعب تبخير و 10ميليارد مترمكعب آن نفوذ پيدا مي كند.
وي با بيان اينكه فقط 16ميليارد مترمكعب از
روان آب هاي استان قابل استفاده است اظهار داشت: در اين ميان 6ميليارد مترمكعب از اين
روان آب ها به دليل پوشش كم سطح جنگل و مراتع، شيب كوهستان ها، سازه هاي زمين شناسي و... از دسترس خارج و به هدر مي رود. وي افزود: اين ميزان آبي كه از دسترس خارج مي شود مي تواند آب موردنياز 600هزار هكتار گندم را تأمين كند.

 



ورامين به فرمانداري ويژه ارتقا يافت

ورامين-خبرنگاركيهان:
فرماندار ورامين گفت: با پيگيري هاي انجام شده اين فرمانداري به فرمانداري ويژه ارتقا پيدا كرد.
محسن منصوري در گفت وگو با خبرنگار كيهان با بيان اين مطلب افزود: مديران ادارات و نهادهاي ورامين به سمت معاون مديركل ارتقا يافتند. معاون استاندار تهران اظهار داشت: با ارتقاي فرمانداري ورامين به فرمانداري ويژه اين منطقه تقويت خواهد شد و اعتبارات آن نيز بيش از گذشته مي شود.
گفتني است ورامين يك هزار و 800كيلومتر مربع وسعت دارد و بيش از 700 هزار نفر در آن ساكن هستند.

 



مديركل پزشكي قانوني مازندران:50 درصد مرگ و مير در استان مربوط به بيماران قلبي و عروقي است

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل پزشكي قانوني مازندران نيمي از آمار مرگ و مير در استان را مربوط به بيماران قلبي و عروقي عنوان كرد.
علي عباسي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه آمار غرق شدگي در مازندران از ابتداي مردادماه سال جاري تاكنون 21 نفر بوده است، افزود: كم سن ترين متوفي 21 سال و مسن ترين آن 52 سال سن داشته اند.

 



گلريزان آزادسازي زندانيان در فيروزآباد

فيروزآباد- خبرنگاركيهان:
مراسم جشن گلريزان جهت كمك در امر آزادسازي زندانيان غيرعمد درمحل دارالقرآن امام مهدي(عج) برگزارشد.
حجت الاسلام سيدعزيزالله هاشمي زاده امام جمعه فيروزآباد كمك به آزادسازي زندانيان غيرعمد كه به خاطر مسائل مالي در حبس هستند و همين امر بر زندگي شخصي و خانوادگي آنان اثرات سوئي دارد، را از جمله كارهايي دانست كه ثواب عظيمي دارد. زيرا آزادسازي يك زنداني غيرعمد بنيان خانواده را تحكيم بخشيده و از متلاشي شدن يك زندگي جلوگيري مي كند.

 



كاهش مصرف فرآورده هاي نفتي در استان مركزي

اراك-خبرنگاركيهان:
مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه استان مركزي گفت: ميزان مصرف بنزين در اين استان 11 ميليون ليتر كاهش يافته است.
حسين صادقيان، يكي از دلايل اين كاهش را اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها اعلام كرد و گفت: در چهارماه نخست امسال 138 ميليون ليتر بنزين در استان مركزي مصرف شده است كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 11 ميليون و 179 هزار ليتر كاهش داشته است.
وي همچنين از كاهش 32 درصدي مصرف نفت و گاز در اين مدت خبر داد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14