(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول شهریور 1390- شماره 20006

فراخوان مشمولان فارغ التحصيل دانشگاه ها در شهريور90
جزئيات دستور رئيس جمهور براي استخدام 2 هزار عضو هيئت علمي
از سوي دادگاه كيفري پرونده قتل «پل مديريت» به ديوان عالي كشور رفت
فيل درماني در تايلند
بيماري پس از 45 دقيقه ايست كامل قلبي به زندگي بازگشت
راه اندازي چهارمين داروخانه طب سنتي در تهران
در استان هاي لرستان، آذربايجان شرقي و زاهدان چهار حادثه رانندگي، جان 21 نفر را گرفت
مرد افغاني توسط همسرش به قتل رسيد
دبير شوراي عالي ترافيك: 30 دقيقه اول توقف در محل پارك هاي مجاز رايگان است
كشف محموله روغن تقلبي خودرو در بم
كشف نيم كيلو ترياك از معده مرد قاچاقچي در نيشابور
سارقان معتاد به شيشه در دام پليس
درگيري خياباني قتل با چاقو را رقم زد
وقوع 3 حريق مهيب در رشت
نجات كوهنورد مارگزيده لرستاني
كشف 12 هزار ليتر سوخت قاچاق در جاسك



فراخوان مشمولان فارغ التحصيل دانشگاه ها در شهريور90

سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي كليه مشمولان فارغ التحصيل داراي برگ اعزام به خدمت در تاريخ اول شهريور سال 1390 را فراخوان كرد.
سازمان وظيفه عمومي ناجا، از كليه مشمولان فارغ التحصيل دانشگاهي كه برگ آماده به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ اول شهريور ماه سال 1390 را دريافت كرده اند خواست كه در ساعت و محلي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در قالب برگ محل مراجعه به آنان ابلاغ شده است، حضور پيدا كنند.
آن دسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگ اعلام محل مراجعه نشده اند مي توانند به نزديك ترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و نسبت به دريافت اين برگ اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن رفتار كنند.
لازم به تأكيد است كه كليه مشمولان بايد در تاريخ تعيين شده اوراق مربوط به اعزام خود مانند برگ اعزام به خدمت، برگ واكسيناسيون، برگ اعلام محل مراجعه و ساير مدارك مورد نياز از جمله شناسنامه، كارت ملي و... در هنگام مراجعه به وظيفه عمومي به همراه داشته باشند.

 



از سوي وزير بهداشت اعلام شد
جزئيات دستور رئيس جمهور براي استخدام 2 هزار عضو هيئت علمي

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تشريح جزئيات دستور رئيس جمهوري براي استخدام اعضاي هيئت علمي گفت: اكنون در مرحله اجراي اين مجوز قرار داريم.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي افزود: ما مجوز استخدام اعضاي هيئت علمي را به ميزان 3 هزار نفر مي خواستيم اما به ما گفته شد كه اين تعداد را به حداقل ممكن برسانيد كه درنهايت به 2 هزار نفر رسيد.
وي يادآور شد: رئيس جمهور مجوز استخدام 2 هزار عضو هيئت علمي را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي داد و اكنون در مرحله اجرايي شدن اين مجوز قرار داريم.
وحيد دستجردي با اشاره به فرآيند اجرايي شدن مجوز استخدام هيئت علمي گفت: براي اجرايي شدن مجوز استخدامي هيئت علمي، معاونت سرمايه انساني رياست جمهوري بايد براساس جدول اعلام نياز و شاخص هاي هيئت علمي علوم پزشكي مجوزها را صادر كند و همچنين معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري نيز بار مالي آن را ببيند تا مجوز استخدام داده شود.
وي اضافه كرد: خوشبختانه هر دو فعاليت درحال انجام است و از دو معاونت مي خواهيم كه با ما همكاري كنند و مطمئن هم هستيم كه پس از دستور رئيس جمهور، اين همكاري انجام خواهد شد.
وزير بهداشت تأكيد كرد: درحال حاضر همه كساني كه بايد در اين فراخوان ها شركت كنند و همه كساني كه در دانشگاه هاي علوم پزشكي مورد نياز بودند، آمادگي كامل براي شركت در فراخوان را دارند و هر زمان اين مجوز استخدام در هر دو جنبه اش به وزارت بهداشت داده شود ما به سرعت مي توانيم 2 هزار نيروي انساني خود را تأمين كنيم.
وي به مهر گفت: 2 هزار نيروي انساني جديد، موجب افزايش كيفيت آموزش در دانشگاه ها خواهند بود و كمك بزرگي خواهند بود كه ما بتوانيم ظرفيت پذيرش دانشجو را به خصوص در تحصيلات تكميلي اضافه كنيم.
وحيد دستجردي خاطرنشان كرد: البته اعلام كرده بودند كه حتما بايد استخدام در مقطع تخصصي باشد كه بنا شد در معدود رشته هايي كه دكتري تخصصي ندارند، هيئت علمي براساس تصميم معاونت آموزشي استخدام شود.

 



از سوي دادگاه كيفري پرونده قتل «پل مديريت» به ديوان عالي كشور رفت

پرونده قتل در «پل مديريت» بعد از رسيدگي و صدور حكم قصاص در ملأ عام از سوي دادگاه كيفري استان تهران، براي اعلام نظر به ديوان عالي كشور ارسال شد.
به گزارش فارس، روز چهارشنبه 15تير امسال مرد جواني روي پل عابر پياده در منطقه پل مديريت دختر جوان دانشجويي را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند و همراه وي را زخمي كرد ولي قبل از اينكه موفق به فرار شود توسط شاهدان حادثه دستگير شد.
بعد از انجام تحقيقات در دادسراي جنايي و صدور قرار مجرميت براي متهم، پرونده براي رسيدگي به شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد كه در تاريخ 5 مردادماه به رياست قاضي نورالله عزيزمحمدي برگزار شد.
در ابتداي جلسه نماينده دادستان با اشاره به مدارك موجود در پرونده، بزه انتسابي به متهم را با توجه به مدارك موجود در پرونده محرز دانست و خواستار اشد مجازات براي وي شد. اولياي دم نيز كه به خاطر تالمات روحي در دادگاه حضور نداشتند خواسته خود را قصاص متهم عنوان كردند.
دوست مهسا و 3 شاهد پرونده قبل از متهم در جايگاه قرار گرفتند و اظهارات خود را بيان كردند و بعد از آنها كوشا، متهم پرونده در جايگاه قرار گرفت و در تشريح حادثه، انگيزه خود از قتل را بي اعتنايي مهسا به عشق يك طرفه خود اعلام كرد.
در پايان جلسه، قاضي عزيز محمدي و مستشاران دادگاه وارد شور شدند و در نهايت متهم را به قصاص در ملأ عام محكوم كردند.
بعد از اتمام مهلت قانوني براي اعتراض طرفين به حكم صادره، پرونده روز گذشته به ديوان عالي كشور ارسال شد تا قضات ديوان عالي درباره آن اعلام نظر كنند.

 



فيل درماني در تايلند

محققان مركز حفاظت از فيل تايلندي به منظور كمك به كودكان نابينا و مبتلا به اوتيسم در حال آزمايش روش «فيل-درماني» هستند.
به گزارش مهر، فيل كه بزرگترين حيوان خشكي است اكنون در برنامه اي كه در مركز حفاظت از فيلها واقع در استان «لانپانگ» در شمال تايلند انجام مي شود به عنوان يك روش درماني جديد در حال آزمايش است.
در اين طرح، دو ماده فيل به نامهاي «نوا اون» و «پراثيدا» از مدتي قبل به چند كودك تايلندي اتويست و نابينا كمك مي كنند.
«ويتايا كم- نگواد»، مسئول اين پروژه تائيد كرد كه والدين پس از گذشت چند هفته از فيل درماني بهبودهايي را در اين كودكان بيمار ديدند.
هرچند به اعتقاد «ربكا جانسون»، مدير مركز تحقيقات در تعاملات ميان انسان و حيوان در دانشگاه ميسوري، هنوز به مطالعات بيشتري در اين زمينه نياز است.
پيشنهاد استفاده از فيلها براي كمك به افراد مبتلا به اتويسم و نابينا را نخستين بار رئيس دپارتمان كاردرماني دانشگاه «چائينگ ماي» ارائه كرد.
به اعتقاد اين محقق، فيل بيشترين توانايي را در بكارگيري از تمام حواس دارد و به خصوص قادر است به خوبي با انسان تعامل كند.
براساس گزارش «يونيورسي»، در اين رصد اوليه، در چهار كودك تحت آزمايش پس از سه هفته فيل درماني بهبودهايي پيدا شد، اما تحقيقات بيشتري با نمونه هاي بزرگتر نيز لازم است.
به گفته اين محققان، فيلها بسيار باهوش هستند و قادرند يك «منوي حسي پرفايده» را به كودكان اوتيسم و نابينا ارائه كنند.
فيل به عنوان يك تحريك كننده بزرگ مي تواند دقت و توجه انسان را به خود جلب كند كه اين براي كودكاني كه از ارتباطات اجتماعي گريزان هستند كمكي است كه آنها را وارد تعاملات اجتماعي كند.

 



بيماري پس از 45 دقيقه ايست كامل قلبي به زندگي بازگشت

رئيس اورژانس و كلينيك جراحي پارس جنوبي گفت: با انجام احياي قلبي ريوي، جان يك بيمار دچار ايست كامل قلبي را از مرگ حتمي نجات داديم.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، «محمدرضا بركتي» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بيمار 39 ساله اي با مشكل درد قفسه سينه و تنگي نفس به درمانگاه منطقه ويژه مراجعه كرد؛ بلافاصله اقدامات تشخيصي و درماني بر روي وي انجام و تشخيص سكته ناقص قلبي اعلام شد.
رئيس اورژانس و كلينيك جراحي پارس جنوبي ادامه داد: عمليات فوري درماني اوليه بر روي بيمار انجام و براي بستري در بخش CCU به بيمارستان امام خميني(ره) كنگان اعزام شد؛ اما متأسفانه در حين انتقال، بيمار بي هوش و دچار ايست كامل قلبي تنفسي شد. بركتي گفت؛ ناچار بيمار را به سرعت به اورژانس منطقه ويژه برگشت داديم تا اقدامات احياء قلبي ريوي با شتاب روي وي انجام شود.
وي با بيان اينكه بيمار هيچ گونه علائم حياتي نداشت، تصريح كرد: سرانجام تلاش هاي بي وقفه كادر درماني به مدت 45 دقيقه نتيجه داد و اولين ضربان هاي قلب روي دستگاه مانيتور ظاهر شد؛ ريتم قلبي منظم و تنفس بيمار برقرار شد و به زندگي بازگشت.
رئيس اورژانس و كلينيك جراحي پارس يادآور شد: پس از اطمينان به بهبودي حال بيمار، وي براي ادامه درمان به همراهي تيم محافظ پزشكي به بيمارستان امام خميني(ره) كنگان به منظور بستري در ICU منتقل شد.
بركتي بيان داشت: بيمار پس از سه روز به هوش آمد و با حال عمومي خوب مرخص شد.

 



راه اندازي چهارمين داروخانه طب سنتي در تهران

رئيس دانشكده طب سنتي از راه اندازي چهارمين داروخانه طب سنتي در بيمارستان سينا خبر داد.
شمس اردكاني با اعلام خبر راه اندازي چهارمين داروخانه طب سنتي در بيمارستان سينا، ايجاد اين داروخانه ها را از مهمترين ملزومات طب سنتي دانست و گفت: سه داروخانه سنتي قبلي در درمانگاههاي خيابان خارك، درمانگاه فردانش و درمانگاه بيمارستان امام خميني راه اندازي شده است.
وي نيز در زمينه راه اندازي درمانگاه طب سنتي در بيمارستان سينا به فارس گفت: در ابتداي كار يك پزشك و پيراپزشك خواهيم داشت و در آينده بر تعداد متخصصين ما افزوده خواهد شد. در حال حاضر نيز مجموعه ما آمادگي كامل دارند تا با تعيين مكان استقرار و اسكان نيروها كار خود را آغاز كنند.
به گفته شمس اردكاني در ساير كشورهاي دنيا علاوه بر وجود يك بيمارستان تخصصي طب سنتي در همه بيمارستانهاي ديگر هم يك بخش به طب سنتي اختصاص دارد و در بيمارستانهاي چين نيز درمانها بيشتر از طريق گياهان سنتي انجام مي شود و در حال حاضر ايده آل ترين كار براي احياي طب سنتي ايران اين است كه بكوشيم تا در هر بيمارستان يك بخش طب سنتي داشته باشيم.

 



در استان هاي لرستان، آذربايجان شرقي و زاهدان چهار حادثه رانندگي، جان 21 نفر را گرفت

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
دو حادثه رانندگي در محورهاي لرستان 13 كشته و دو مجروح به جا گذاشت.
فرمانده پليس راه لرستان گفت: بر اثر برخورد دو دستگاه پژو 405 و 206 در كيلومتر 20 جاده ملاير به بروجرد، تعداد هشت تن از سرنشينان اين خودروها در دم جان سپردند.
سرهنگ هويدا تزار افزود: يك نفر ديگر از سرنشينان خودروهاي ياد شده براثر جراحات وارده در بيمارستان جان سپرد و تنها بازمانده اين تصادف در بيمارستان بستري است.
وي گفت: علت اين حادثه انحراف به چپ پژو 206 اعلام شده است.
تزار گفت: در تصادف ديگري كه پنجشنبه شب گذشته در محور چغلوندي - خرم آباد رخ داد يك دستگاه پژو 405 با يك دستگاه تريلر هوو كه براثر نقص فني در كنار جاده توقف كرده بود به شدت برخورد كرد كه چهار تن از سرنشينان آن در دم جان سپردند.
همچنين براثر برخورد يك دستگاه خودرو پژو حامل سوخت قاچاق با خودرويي ديگر در محور ايرانشهر- خاش نيز چهار نفر از سرنشينان خودروها در آتش سوختند. خدا رحم ساراني رئيس اداره راه ايرانشهر به ايرنا گفت: دو نفر از سرنشينان خودروي حامل سوخت قاچاق كه مسافركش بودند به همراه دو نفر از سرنشينان خودروي مقابل در آتش سوختند.
گزارش ديگري حاكي است واژگوني يك دستگاه اتوبوس حامل مسافران در آزاد راه پيامبر اعظم(ص) آذربايجان شرقي نيز حادثه آفرين شد و 22 كشته و زخمي برجاي گذاشت.
مدير روابط عمومي مركز اورژانس و فوريت هاي پزشكي استان آذربايجان شرقي در گفت وگو با فارس در تبريز اظهار داشت: اتوبوس حامل مسافران تهران به تبريز ساعت چهار و 41 دقيقه صبح دوشنبه در 95 كيلومتري تبريز و در حوالي روستاي عزيز كندي واژگون شد.
حبيب حسين قليزاده ادامه داد: در پي گزارش اين حادثه، بلافاصله اكيپ امداد سه مركز سولوك، هشترود و هلال احمر هشترود به محل حادثه اعزام شدند.
وي افزود: در پي اين حادثه چهار نفر از هموطنان جان خود را از دست داده و 18 نفر مصدوم شده اند كه حال شش نفر از مصدومان وخيم اعلام شده است.

 



مرد افغاني توسط همسرش به قتل رسيد

فرمانده انتظامي رفسنجان گفت: تبعه افغاني توسط همسرش در رفسنجان به قتل رسيد.
سيدمحمد رضايي در گفت وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: در پي اطلاع فردي مبني بر اينكه كارگرش در منزل فوت كرده است، ماموران اطلاعات و آگاهي رفسنجان به محل اعزام شدند.
رضايي بيان كرد: پس از اعزام ماموران به محل و مشاهده جسد وي مشخص شد فرد مذكور توسط فرد يا افرادي به قتل رسيده است.
وي با اشاره به چگونگي فوت فرد مذكور تصريح كرد: براساس گزارش ماموران اعزامي، مقتول كه تبعه افغاني و 50 ساله بوده، ابتدا با يك پارچه خفه و سپس با ضربات چاقو كه به ستون فقراتش وارد شده از پا درآمده است.
وي بيان داشت: در تحقيقات اوليه مشخص شده كه مقتول با همسر خود اختلافات شديد داشته است و با متواري شدن همسر مقتول وي مظنون اصلي به شمار مي رود.
فرمانده انتظامي رفسنجان عنوان كرد: جنازه مقتول به منظور سير مراحل قانوني روانه سردخانه بيمارستان علي بن ابيطالب(ع) رفسنجان شده است.

 



دبير شوراي عالي ترافيك: 30 دقيقه اول توقف در محل پارك هاي مجاز رايگان است

دبير شوراي عالي ترافيك گفت: طبق ماده 15 قانون جديد رسيدگي به تخلفات راهنمايي و رانندگي 30 دقيقه اول توقف در محل پارك هاي مجاز حاشيه اي رايگان است.
به گزارش مهر مجتبي شفيعي افزود: هزينه پارك خودرو براي بيش از نيم ساعت بين ساعت 7 صبح تا 21 شب قابل دريافت است.
وي افزود: هرگونه مصوبه دريافت هزينه پارك حاشيه براي نيم ساعت اول توقف غير قانوني است، همچنين طبق ماده 15 قانون جديد رسيدگي به تخلفات راهنمايي و رانندگي شوراهاي اسلامي شهر مي توانند حق توقف را براي بعد از 30 دقيقه تصويب كنند كه بعد از تصويب فرمانداري و وزير كشور قابليت اجرايي دارد.
شفيعي همچنين درباره افزايش صددرصدي هزينه پارك حاشيه اي شهر تهران افزود: افزايش هزينه هاي جاري در حوزه حمل و نقل به طور كلي برخلاف سياست هاي دولت است و افزايش جهشي اين هزينه نمي تواند مبناي كارشناسي داشته باشد و احتمالاً بدنبال درآمدزايي براي شهرداري تهران برنامه ريزي شده است.

 



كشف محموله روغن تقلبي خودرو در بم

دادستان بم گفت: محموله روغن تقلبي خودرو قبل از توزيع در بم كشف شد.
محمد سنجري در گفت وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: تعداد 377 قوطي روغن خودروي تقلبي كه در قوطي هاي چهار ليتري يك مارك بين المللي مشهور بسته بندي شده بودند، در بم كشف و توقيف شد.
وي در ادامه بيان كرد: محموله مذكور از تهران بارنامه و به بم منتقل شده بود. دادستان بم با اشاره به اينكه اين محموله قبل از توزيع در محل دپو كشف و پلمب شد، خاطرنشان كرد: به دليل اينكه اين محموله در تهران بارگيري شده پرونده مذكور به دادسراي تهران ارسال شد و يك نفر نيز در اين رابطه دستگير شده است.

 



كشف نيم كيلو ترياك از معده مرد قاچاقچي در نيشابور

فرمانده انتظامي نيشابور از كشف بيش از نيم كيلوگرم ترياك از معده مرد قاچاقچي توسط ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان، خبر داد.
محمدحسن اميري پنجشنبه در گفت وگو با فارس در نيشابور، اظهار داشت: به دنبال كسب اخبار و اطلاعاتي مبني بر فعاليت فردي در زمينه وارد كردن مواد مخدر به صورت بلع معده در نيشابور، موضوع در دستور كار پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان قرارگرفت.
وي افزود: با انجام اقدامات پليسي اين متهم كه يك مرد 57 ساله بود شناسايي و مشخص شد كه نامبرده مقداري مواد مخدر از نوع ترياك را به صورت بسته بندي در معده خود جاسازي كرده است كه اقدامات لازم در اين زمينه به عمل آمد و بيش از 500 گرم ترياك از معده اين قاچاقچي كشف شد.

 



سارقان معتاد به شيشه در دام پليس

رئيس كلانتري 108 نواب از دستگيري 10سارق معتاد به ماده مخدر شيشه و كشف چند فقره اموال مسروقه و مواد مخدر از محل دستگيري اين افراد خبر داد.
سرهنگ اردشير باهنر در تشريح جزئيات اين خبر گفت: به دنبال تماس هاي مكرر مردمي درباره تردد مشكوك جمعي از مردان و زنان كه اغلب معتاد بوده اند به خانه اي واقع در خيابان امام بررسي موضوع در دستور كار ماموران كلانتري 108 قرار گرفت.
وي ادامه داد: پس از حضور ماموران در محل يك زن و 9مرد كه همگي اعتياد به ماده مخدر از نوع شيشه داشتند، دستگير شده و ماموران در بازرسي هاي بعدي متوجه شدند صاحب 47 ساله يكي از واحدهاي مسكوني به نام «محسن» با تبديل پشت بام خانه به محل تجمع اين افراد و ساختن آلاچيق براي آنان اقدام به جذب معتادان زن و مرد به اين مكان و اخذ مبلغي بابت سرويس دهي به آنان كرده است.
باهنر با بيان اينكه در بازرسي از پشت بام اين خانه علاوه بر مقاديري مواد مخدر تعداد زيادي اموال مسروقه، لوازم استعمال مواد مخدر، چند دستگاه موتورسيكلت، سلاح سرد و... به دست آمده است، خاطرنشان كرد: ماموران پليس 9 نفر را كه مداوم به اين محل رفت و آمد مي كردند را به همراه صاحبخانه دستگير كردند و تحقيقات براي شناسايي اعضاي ديگر اين باند و تامين كننده اصلي مواد ادامه دارد.
رئيس كلانتري 108 نواب درباره زن دستگير شده در اين خانه گفت: وي كه بيشترين همكاري را با پليس داشته است به مدت هفت سال اعتياد به مخدرهاي صنعتي از نوع شيشه داشته و در حال حاضر به اتهام جابجايي مواد مخدر، مصرف شيشه و روابط غيراخلاقي بازداشت شده است.
به گزارش ايسنا باهنر با بيان اينكه پرونده اين متهمان پس از تكميل تحويل مراجع قضايي خواهد شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك مراتب را به پليس 110اعلام كنند يا با كلانتري 108نواب به شماره 63957304 تماس گيرند.

 



درگيري خياباني قتل با چاقو را رقم زد

سركلانتر ششم پليس پايتخت از دستگيري فردي كه براثر وقوع يك درگيري خياباني دست به قتل زده و متواري شده بود، خبر داد.
سرهنگ عباس دانشجو گفت: مأموران كلانتري 132 نبرد با كسب خبري مبني بر وقوع يك فقره درگيري در خيابان هاشم آباد وارد عمل شدند.
وي افزود: مأموران ضمن مراجعه به محل، در بررسي به عمل آمده متوجه شدند فردي به نام مهدي با دو نفر به نام هاي «محسن» و «علي رضا» درگير شده است كه بر اثر اين درگيري اين دو نفر توسط مهدي بوسيله چاقو مجروح شده كه به علت شدت جراحات وارده توسط مأموران اورژانس به بيمارستان منتقل شدند.
سركلانتر ششم پليس پايتخت با بيان اينكه در همان روز يكي از مجروحان به نام «محسن» براثر پارگي قفسه سينه و اصابت چاقو به شريان هاي اصلي قلبش در بيمارستان جان خود را از دست داد، گفت: با توجه به اهميت موضوع با تشكيل اكيپي تحقيقات در مورد شناسايي محل مخفي گاه متهم و دستگيري وي توسط مأموران كلانتري 132 نبرد صورت گرفت.
دانشجو گفت: مأموران در بررسي هاي به عمل آمده دريافتند، متهم در يكي از روستاهاي اطراف ورامين مخفي شده و در ساعات خاص به محل زندگي خود مراجعه مي كند.به گزارش ايسنا وي با بيان اينكه مأموران با انجام كنترل هاي محسوس و نامحسوس، متهم را در خيابان خاوران دستگير كردند، گفت: انگيزه قتل، درگيري خياباني اعلام شده و متهم براي سير مراحل قانوني به همراه پرونده تشكيل شده به مقام قضايي تحويل داده شد.

 



وقوع 3 حريق مهيب در رشت

سه حريق مهيب همزمان در سه نقطه جداگانه از شهر رشت روي داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت به نقل از روابط عمومي سازمان آتش نشاني رشت، ماموران آتش نشاني در ساعت 21 و 29 دقيقه شنبه شب به دنبال وقوع حريق يك باب مغازه واقع در پاساژ پله برقي رشت به محل اعزام و نسبت به مهار و اطفاي حريق اقدام كرده و از سرايت آتش به مغازه هاي مجاور جلوگيري كردند.
همزمان با وقوع اين حادثه دو حريق در منزل مسكوني در ساعت 21 و 33 دقيقه و 21 و54 دقيقه شنبه شب در منطقه حميديان رشت، خيابان نوآوران و خيابان استقامت يك به اطلاع آتش نشاني رسيد كه بلافاصله تعدادي از خودروهاي اطفائيه سازمان به همراه نيرو در موقعيت حريق هاي مذكور قرار گرفته و در سريع ترين زمان ممكن نسبت به مهار آتش اقدام كردند.مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني رشت در اين زمينه گفت: وقوع اين سه حريق در فاصله زماني بسيار كوتاهي نسبت به يكديگر رخ داد و حريق در كوتاهترين زمان ممكن اطفا شد. محمدعلي رفيعي دليل بروز دو حريق حميديان و استقامت را اتصالي در سامانه سيم كشي برق عنوان كرد.

 



نجات كوهنورد مارگزيده لرستاني

مسئول روابط عمومي جمعيت هلال احمر لرستان از نجات يك كوهنورد مارگزيده لرستاني توسط امدادگران جمعيت هلال احمر خبر داد.
شهاب احمدوند ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد اظهار داشت: با تماس تلفني اعضاي يك تيم كوهنوردي مبني بر مارگزيدگي يكي از اعضاي تيم مذكور، امدادگران هلال احمر لرستان در پايگاه گردنه رازان به سرعت وارد عمل شدند.
وي افزود: اين كوهنورد براي جمع آوري گياهان دارويي به ارتفاعات رازان (بين بروجرد و خرم آباد) رفته و از ناحيه مچ پا دچار مارگزيدگي شده بود به طوري كه اين مارگزيدگي تنها پس از چند ثانيه فرد را در وضعيت بحراني قرار داده بود.احمدوند بيان داشت: با گزارش تلفني، يك تيم از امدادگران اين جمعيت توانستند ضمن دسترسي به مصدوم و اجراي اقدامات اوليه وي را با آمبولانس به نزديك ترين مركز درماني مجهز رسانده و از مرگ نجات دهند.

 



كشف 12 هزار ليتر سوخت قاچاق در جاسك

فرمانده انتظامي جاسك گفت: مأموران انتظامي پليس آگاهي جاسك در اجراي دومين مرحله طرح عملياتي مبارزه با قاچاق فرآورده هاي نفتي دو خودرو حامل سوخت قاچاق را متوقف و 12 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از جاسك، جهانشير جوادي زاده يكشنبه در جمع خبرنگاران اين شهرستان اظهار داشت: در پي اجراي دومين مرحله طرح عملياتي مبارزه با قاچاق فرآورده هاي نفتي دو خودرو حامل سوخت قاچاق شناسايي و متوقف و 12 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف شد.
وي افزود: مأموران در اجراي اين طرح حين گشت زني در حوزه استحفاظي به دو كاميون خاور برخورد كه رانندگان خودروها با مشاهده مأموران با رها كردن خودروها از محل متواري شدند كه در بازرسي از خودروها جمعا 12 هزار ليتر گازوئيل قاچاق كشف شد.فرمانده انتظامي شهرستان جاسك تصريح كرد: خودروهاي توقيفي به همراه سوخت قاچاق مكشوفه براي سير مراحل قانوني و تخليه به شركت پخش فرآورده هاي نفتي شهرستان انتقال داده شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14