(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول شهریور 1390- شماره 20006

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بيانيه يك دولت ورشكسته ! (يادداشت روز)
نامه -گفت و شنود
دعوت رئيس جمهور از مردم براي شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس
كيهان و خوانندگان
گزارش اختصاصي كيهان از تغييرات مديريتي كلان در وزارت خارجه
با حضور رئيس جمهور چند پروژه مهم دفاعي امروز افتتاح مي شود
آغاز انتقال ماشين هاي سانتريفيوژ به فردو
اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد در هفته آينده
هنوز تصميم نگرفته ام
آقاي خوئيني ها! اين ننگ پررنگ پاك شدني نيست (خبر ويژه)
كارگزاران در انتخابات 84 آمار غلط به هاشمي داد (خبر ويژه)
همين جور برو جلو بوق بزن (خبر ويژه)
هشدار سرويس امنيتي آلمان درباره سوءاستفاده اطلاعاتي آمريكا از فيس بوك (خبر ويژه)



بيانيه يك دولت ورشكسته ! (يادداشت روز)

طي سال هاي اخير سه موضوع ادعايي، «پرونده هسته اي»، «نقض حقوق بشر» و «حمايت از تروريسم» همواره از سوي آمريكا عليه كشورمان مطرح بوده است. درباره برنامه هسته اي ايران آنچه كه امروز براي افكارعمومي دنيا محرز و غيرقابل انكار است ادعاهاي بي پايه و اساس آمريكا در 9 سال گذشته است كه علي رغم پروپاگاند اي رسانه اي و شلتاق كاري هاي آمريكا و غرب حتي يك دليل براي ادعاهاي خود اقامه نكردند و در نهايت از هجمه براي غيرصلح آميز نشان دادن برنامه هسته اي كشورمان طرفي نبسته و ناكام ماندند.
اين آبروريزي بزرگ براي آمريكايي ها در طرح ادعاها و اتهامات توخالي عليه ايران اسلامي كار را بدانجا كشيده است كه اكنون پس از گذشت قريب به يك دهه، جنجال ها و هياهو بر ضد ايران، نتيجه معكوس داده و در سوي مقابل صداي رسانه هاي آمريكايي را درآورده است.
در همين اواخر بود كه نشريه آمريكايي فارين پاليسي-Foreign policy- به ادعاهاي بي پشتوانه آمريكا عليه برنامه هسته اي ايران انتقاد كرد و «جرمي هاموند» سردبير آن نوشت: «به نظر من، برنامه هسته اي ايران صلح آميز و تحت نظارت سازمان بين المللي انرژي اتمي است.»
هاموند در ادامه اصل ماجرا را چنين توضيح مي دهد: «علت اينكه آمريكا برنامه هسته اي ايران را هدف قرار داده، اين است كه اين كشور مي خواهد كشور مستقلي باشد. اين كشور از سياست هاي آمريكا پيروي نمي كند و به همين خاطر به تلاش در راستاي ساخت سلاح هسته اي متهم مي شود و اين در حالي است كه از اسرائيل-كه داراي بمب اتم است و به معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي نيز نپيوسته- هيچ سخني به ميان نيامده است.»
اين تنها نمونه اي است كه به وضوح نشان مي دهد مشت آمريكايي ها حتي براي افكارعمومي و رسانه هاي آن كشور نيز باز شده است و آنها هيچ دليلي براي ادعاهاي خود مبني بر غيرصلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران ندارند. اما آنچه كه بيشتر و پررنگ تر نشان مي دهد ادعاهاي پرطمطراق آمريكايي ها درباره برنامه هسته اي ايران توخالي از آب درآمده تغيير فاز از مسئله هسته اي به مقوله حقوق بشر بر ضد جمهوري اسلامي است.
طي دو، سه ماه گذشته اين تغيير فاز كه خود گوياي استيصال و ناكامي آمريكايي ها است از سوي رسانه هاي آمريكايي نيز اعلام شده است. خرداد امسال بود كه شبكه دولتي صداي آمريكا تصريح كرد واشنگتن در رويارويي با ايران، مقوله حقوق بشر را جايگزين برنامه هسته اي اين كشور كرده است.
بنابراين نبايد غيرمنتظره باشد اگر شوراي حقوق بشر براي ايران گزارشگر ويژه حقوق بشر تعيين نمايد و شخصي چون «احمد شهيد» كه يك عنصر نشان دار در وابستگي به آمريكا و غرب است از اول اوت-10مرداد- كارش را در جهت گزارش هاي ساختگي و برجسته كردن موارد به اصطلاح نقض حقوق بشر عليه ايران اسلامي شروع كند. كمي قبل تر نيز يعني در اواخر فروردين امسال وزارت خارجه آمريكا در گزارش سالانه خود ايران را به نقض حقوق بشر متهم كرده بود.
اما نكته اي كه قابل تامل و دقت ويژه است و موضوع اصلي اين نوشته است، گزارش پنج شنبه گذشته- 19اوت 2011- وزارت خارجه آمريكاست كه در آن جمهوري اسلامي ايران را فعال ترين كشور در حمايت از تروريسم اعلام كرده است!
در اين گزارش ادعا شده كه ايران در سال 2010 از گروه هاي شبه نظامي در خاورميانه و آسياي مركزي كه گروه هاي تروريستي هستند حمايت كرده است.
طبق اين گزارش حمايت ايران از گروه هاي فلسطيني حماس، جهاد اسلامي فلسطين، جبهه مردمي براي آزادي فلسطين و همچنين حزب الله لبنان، طالبان افغانستان و افراطيون شيعه در عراق بوده است.
هر چند ادعاي واهي و اتهام پوچ آمريكا به كشورمان درباره حمايت از تروريسم تكراري است و از سال 1984 وزارت خارجه اين كشور جمهوري اسلامي را در ليست كذايي حامي تروريسم قرار داده است اما با توجه به دو موضوع ديگر «پرونده هسته اي» و «وضعيت حقوق بشر ايران» كه در صدر اين نوشته به آنها اشاره شد ذكر نكاتي قابل اعتناست:
1- گزارش اخير وزارت امور خارجه آمريكا درباره طرح اتهامات تكراري عليه ايران با بيش از سه ماه تأخير منتشر شده است. گزارش سالانه وزارت خارجه آمريكا درباره وضعيت تروريسم در جهان بايد هر سال در 30 آوريل منتشر شود ولي اين گزارش در نيمه دوم ماه اوت انتشار يافته است.
سؤال اينجاست كه اين تأخير بيش از سه ماه ناشي از چه بوده است؟ در حالي كه طبق قانون اساسي آمريكا، وزير خارجه موظف است گزارش كاملي در مورد كشورها و گروه هايي كه حامي تروريسم هستند به كنگره ارايه دهد اين وظيفه قانوني، سه ماه به تأخير افتاده است و به نظر مي رسد علت اين مسئله بهم ريختگي و اوضاع وخامت بار ايالات متحده است. در چند ماه گذشته آمريكا به لحاظ اقتصادي در شرايط كاملاً بحراني به سر مي برد؛ بطوري كه بدهي هاي هنگفت آمريكا اكنون به 14 هزار و 300 ميليارد دلار- معادل 3/14 تريليون دلار- رسيده و بازارهاي بورس آمريكا با سقوط ناگهاني ارزش سهام مواجه بوده و هست.
پيامدهاي اين اتفاقات ويران كننده براي اقتصاد آمريكا تا جايي پيش رفت كه اعتبار مالي اين كشور نيز يك درجه نزول يافت.
گزارش هاي منتشر شده اين روزهاي رسانه هاي معتبر آمريكايي به وضوح نشان مي دهد كه دولت آمريكا پيكر يك اقتصاد ورشكسته و در حال احتضار را حمل مي كند.
به لحاظ سياسي نيز اوضاع واشنگتن بهتر از شرايط وخامت بار اقتصادي نيست. جايگاه آمريكا در پي موج بيداري اسلامي در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا كاملاً رو به افول بوده و نظرسنجي هاي متعدد رسانه ها- از جمله مؤسسه پيو- نفرت فزاينده ملت ها را از سياست هاي آمريكايي در منطقه نشان مي دهد. امروز متحدين استراتژيك آمريكا به دنبال خيزش و خروش ملت هاي مسلمان به بند محاكمه كشيده شده اند و افكار عمومي پس از محاكمه فرد سرسپرده و دست نشانده اي چون حسني مبارك در انتظار ديگر مهره هاي آمريكايي هستند كه به چنگ قانون و عدالت گرفتار شوند.
از همين روي، گزارش اخير وزارت خارجه آمريكا عليه ايران تنها اين كاركرد را پيدا كرده است كه نشان بدهند هنوز روي پا ايستاده اند هر چند كه تأخير بيش از سه ماه اين گزارش اوضاع وخيم اقتصادي و سياسي واشنگتن را نمي پوشاند.
2- ناكامي آمريكايي ها در خصوص برنامه هسته اي ايران و روي آوردن آنها به طرح اتهاماتي بر ضد جمهوري اسلامي درباره حقوق بشر و حمايت از تروريسم كه علاوه بر صدور گزارش هاي كذايي سالانه بصورت ويژه اي بر آنها متمركز شده اند در حالي است كه ايالات متحده حتي به شهادت و گواهي گزارش هاي منتشر شده از سوي رسانه هاي غربي بزرگ ترين ناقض حقوق بشر بوده و علاوه بر آن سياهه بلند بالايي از رفتارها و سياست هاي تروريستي را در كارنامه خود ثبت كرده است.
در شرايطي كه آگاهي افكار عمومي منطقه و ملت هاي مسلمان در بستر حركت عظيم بيداري اسلامي قد كشيده و هر روز بلندتر و رفيع تر مي گردد آمريكايي ها گمان مي كنند با صدور گزارش هاي پي درپي و طرح اتهامات بي پايه و اساس عليه ايران اسلامي مي توانند بر جنايات بي شمارشان در عراق و افغانستان آنهم به بهانه حادثه خودساخته 11 سپتامبر سرپوش بگذارند.
بدون ترديد حملات مرگبار هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به خانوارهاي بي دفاع در مناطق محروم در افغانستان و پاكستان، جنايات بلك واتر در عراق و كشتار مردم و نخبگان عراقي، كمك به گروههاي تروريستي در ايران و عراق و پاكستان، ترور دانشمندان هسته اي ايران اسلامي با همكاري موساد جنايات وحشيانه در زندان هاي گوانتانامو، ابوغريب و بازداشتگاه هاي مخفي اروپا و بسياري ديگر از اقدامات وقيحانه و خصمانه آمريكا از اذهان و افكار عمومي ملت هايي كه اكنون اينچنين عليه سياست هاي آمريكايي خروشيده اند پاك نمي شود.
3- نكته اي كه بايد به نكات قبلي علاوه كرد اين است كه امروز حتي مردم آمريكا نسبت به ادعاي مبارزه با تروريسم دولت شان برآشفته اند چرا كه بسياري از اقداماتي كه نظاميان آمريكا تحت حمايت دولتمردان اين كشور عليه شهروندان آمريكايي انجام مي دهند مصداق بارز نقض حقوق بشر است كه در راستاي ادعاي دروغين مبارزه با تروريسم انجام مي شود.
به تعبير ديگر گزارش هايي كه از وضعيت زندان هاي آمريكا به بيرون درز پيدا كرده است نشان مي دهد شكنجه سيستماتيك تحت حمايت قوانين دولت آمريكا با توجيه مبارزه با تروريسم شيوع يافته است.
گزارش صليب سرخ درباره شكنجه زندانيان در بازداشتگاه هاي CIA در سال 2007 و گزارش عفو بين الملل در سال 2008 و گزارش هاي نهادهاي آمريكايي و برخي از رسانه ها نظير پايگاه اينترنتي «ولترنت» تنها نمونه هايي است كه دلالت بر آن دارد كه آمريكا سردمدار نقض حقوق بشر است و ادعاي مبارزه با تروريسم فقط در حد و اندازه شگرد فرار به جلو قابل ارزيابي است.
4- آمريكايي ها با صدور گزارش هايي بيانيه گونه و خالي از استنادات حقوقي در عرصه ديپلماسي عمومي نيز بدجوري قافيه را باخته اند. ديپلماسي عمومي منفي و سلبي آمريكايي ها با اين هدف كه كشورهاي مستقلي همچون جمهوري اسلامي را مورد هدف قرار داده و به زعم خودشان هجمه اي از فشارهاي سياسي و ديپلماسي را عليه آنها طرح ريزي كنند در حالي است كه امروز كشورهاي منطقه بيش از هر چيزي بر روي رژيم جعلي صهيونيستي حساس و متمركز هستند و بي شك اين رويه آمريكايي ها نيز به ثمر نخواهد نشست.
اتهام حمايت از تروريست ها به ايران در صورتي است كه آمريكا حامي اصلي رژيم صهيونيستي در جنايات و تجاوزات اين رژيم در قتل عام مردم مظلوم فلسطين بوده و هست و به تعبير چامسكي، متفكر آمريكايي، واشنگتن مسئول جنايت هاي تل آويو است. كنفرانس بازنگري ان.پي .تي در نيويورك در سال گذشته كه 189 كشور جهان خواستار پيوستن رژيم صهيونيستي به معاهده NPT شدند نيز پيام هاي آشكاري را به آمريكايي ها و صهيونيست ها داد اما گويا آمريكايي ها كماكان نمي خواهند واقعيت ها را قبول كنند.
5- و بالاخره بايد خاطرنشان كرد كه ادعاي وزارت امور خارجه آمريكا مبني بر كمك هاي مادي ايران به گروه هايي چون حماس، حزب الله و طالبان در شرايطي است كه اولا؛ ايران تنها از گروه هاي مبارز همچون حماس و حزب الله دفاع كرده و اين حمايت يك حمايت معنوي است و همان مطلبي است كه خود صهيونيست ها و آمريكايي ها اعتراف دارند يعني الهام پذيري از انقلاب اسلامي ايران. ثانيا؛ حمايت ايران از گروهي چون طالبان يك دروغ شاخدار است آن هم در فضايي كه خود مقامات ارشد آمريكايي صراحتا اقرار مي كنند، كه طالبان دست پرورده آنهاست و اين روزها به طور رسمي با تروريست هاي القاعده و گروه طالبان در حال مذاكره هستند. حتما وزارت خارجه آمريكا فراموش نكرده است كه هيلاري كلينتون وزير خارجه اين كشور اواخر سال گذشته در گفت وگو با خبرگزاري هند گفت؛ آمريكا گروه هاي افراطي مشخصي را ايجاد كرد و از تروريست هايي مانند اسامه بن لادن حمايت كرديم و...
به نظر مي رسد استراتژي «قدرت هوشمند» اوباما نيز جواب نداده و دولت او هم مانند دولت بوش فكر مي كند با بيانيه نويسي و تهيه بولتن به اسم گزارش هاي آنچناني مي تواند اوضاع را دگرگون كند.
حسام الدين برومند

 



نامه -گفت و شنود

گفت: آقاي موسوي خوئيني ها در سايت شخصي خودش نوشته كه با آتش زدن عكس امام و شعار به نفع اسرائيل و آمريكا و اهانت به عاشورا و آتش زدن مسجد و اينجور كارها مخالف است!
گفتم: پس چرا با همه وجود از آنها و كارهايشان حمايت مي كرد و با عوامل اصلي دشمن جلسات پنهاني داشت؟! عواملي كه بعضي از آنها امروزه به آمريكا و انگليس فرار كرده و آشكارا و بي پرده براي سيا و موساد كار مي كنند.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: مگر همين ها نبودند كه به ائتلاف با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها و كومه له و پژاك و... افتخار مي كردند؟ چرا حالا كه فتنه 88 شكست خورده و آمريكا و اسرائيل و انگليس دست از پا درازتر به شكست خود اعتراف كرده اند، آقاي خوئيني ها به فكر توبه افتاده است؟!
گفت: آقاي خوئيني ها مي گويد من همان وقت هم با اين كارها مخالف بودم ولي فرصت اعلام مخالفت نداشتم!!
گفتم: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از شخصي كه خيلي ادعاي مبارزه داشت پرسيدند، چرا در مقابل آنهمه جنايات رژيم پهلوي ساكت بودي؟ و طرف گفت؛ اختيار داريد! بنده ده ها نامه شديداللحن عليه شاه نوشته بودم! پرسيدند، پس چرا كسي متوجه نشده؟ و يارو گفت؛ خب! نامه ها را نوشتم ولي نفرستادم!

 



دعوت رئيس جمهور از مردم براي شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس

رئيس جمهور كشورمان عموم ملت ها و دولت هاي مسلمان منطقه و جهان را به حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس فراخواند.
دكتر محمود احمدي نژاد عصر يكشنبه در جلسه هيأت دولت با بيان اين كه روز قدس براي ملت ايران كاري تبليغي و سياسي نيست، گفت: قدس نقطه كليدي و تقابل نهايي براي حل و فصل مسائل تاريخي است.
رئيس جمهور با بيان اين كه ملت ايران همواره نشان داده كه جلوتر از مسئولان و دولت حركت كرده و با حمايت از مظلومان عالم در مقابل بداخلاقي استكبار و صهيونيسم جهاني ايستاده اند، اظهار اميدواري كرد: روز قدس امسال همانند سال هاي گذشته مبدأ تحول اساسي در دنيا شده و با اضمحلال رژيم صهيونيستي آزادي نوع بشر از شر شياطين حاصل شود.
احمدي نژاد با بيان اين كه انسان ها در جامعه به لحاظ فطري نسبت به ظلم و كشته شدن انسان ها حساس بوده و واكنش نشان مي دهند، تصريح كرد: پافشاري بر گناه و ظلم، روح و وجود انسان را از رحمت تهي كرده و او را به جايي مي رساند كه بخواهد تمام خوبي ها يعني امام را به شهادت برساند.
وي با اشاره به اين كه به شهادت رساندن انساني همچون اميرالمؤمنين علي(ع) كه تجسم عدالت، نماز و اصلاح براي جامعه بود با شعار عدالت خواهي و خيرانديشي براي امت اسلامي، نشان دهنده گسترده و تأثيرگذار بودن ابعاد رواني تخريب شخصيت و زمينه سازي هاي اجتماعي صورت گرفته در اين زمينه بوده است، گفت: گستره تبليغات منفي و تخريب ها، قدرت انديشه و تفكر را زائل مي كند و يك عده به قدري دست به تخريب مي زنند كه حتي فرصت پاسخگويي نيز براي هيچ كس باقي نمي ماند.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه حضرت علي(ع) را مدعيان اسلام و كساني كه در برابر عظمت وي تحقير شده بودند، به شهادت رساندند، تصريح كرد: همواره در تاريخ كساني كه مي خواستند افساد كنند، پرچم اصلاح را در دست گرفتند و امروز نيز در دنيا، قدرت طلبان و سلطه گران از جمله آمريكا به همين شيوه عمل مي كنند.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ قحطي در سومالي بيداد مي كند اما در اين شرايط اسلحه هاي آمريكايي و اسرائيلي به وفور در اين كشور يافت مي شود. به طوري كه محموله هاي غذايي و دارويي اهدايي به اين كشور را با تهديد مواجه مي سازد. اين همه فجايع نيز در سكوت رسانه هاي مدعي حقوق بشري رخ مي دهد. شايسته است رسانه هاي برون مرزي در اين شرايط رسالت ديني و انساني خود را انجام دهند و وجدان جهانيان را متوجه اين فجايع نمايند.
1736---0912
¤ اگر منافقين مسئول خون 180هزار نفرند دوم خرداديها و سران فتنه و خائن مسئول انحراف فكري ميليونها نفرند. اما الفتنه اشد من القتل.
9359---0937
¤ يكي از راه هاي گسترش عفاف در جامعه ازدواج آسان است. متاسفانه هر روز شاهد بالا رفتن سن ازدواج هستيم. از صدا و سيما و مسئولين فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي تقاضا مي شود با فرهنگ سازي به تسهيل ازدواج كمك كرده و براي بالا رفتن سن ازدواج فكري بكنند.
0046---0912
¤ از رئيس محترم قوه قضائيه در خصوص سوءاستفاده هاي ميلياردي مورد اشاره در يادداشت روز كيهان با عنوان «پادوهاي اجاره اي» درخواست رسيدگي داريم.
8496---0937
¤ تا كي بايد شاهد نشان دادن جشنواره تابستاني كيش كه مختص ثروتمندان و متمولان جامعه است باشيم؟
9858---0917
¤ تفاوت نگاه اصولگرايان و مدعيان اصلاحات در مورد كشور روسيه اين است كه اصولگرايان بيشتر اختلاف هاي روسيه با آمريكا را مورد توجه قرار مي دهند و مدعيان اصلاحات به عكس مشتركات اين دو كشور مورد توجه شان است.
8858---0919
¤ يكي از وظايف حكومت اسلامي اجراي حدود الهي است. پس چرا با روزه خواران علني حكم و حدود اسلامي اجرا نمي شود؟ چرا رسانه ملي آگاه سازي نمي كند؟
0619---0919
¤ يكي از دعاهايي كه در شب هاي ماه رمضان به ويژه در شبهاي قدر بايد كرد اين است كه از خدا بخواهيم كاغذبازي، اشرافي گري و اسراف در بيت المال و از همه مهم تر چاپلوسي در ميان مسئولين و مديران برچيده شود.
4061---0917
¤ مشكل اتوبان امام علي(ع) در قطعه جنوبي آن چيست كه هر از چندي خيابانها گودبرداري و شخم زده مي شوند و پس از مدتي مجدداً گودبرداريها پر مي شوند و هر ساله وعده رسيدن اين بزرگراه به بزرگراه آزادگان شنيده مي شود و آخر سال هم خبري نمي شود؟ از شهردار محترم تهران درخواست مي شود با همت مضاعف كار اين بزرگراه را امسال به اتمام رسانند.
محمدتقي رحماني و جمع كثيري از اهالي محل منطقه 14
¤ آيا مي شود يك روزي هم جانبازان بيمه طلايي شوند، تا بخشي از مشكلاتشان كاهش يابد؟
روزبه جانباز 50% از اهواز
¤ سفره رنگين افطاري دانشگاه آزاد اسلامي در روز ولادت امام حسن مجتبي(ع) با حضور تعدادي از نمايندگان مجلس و هداياهاي صد هزار توماني برگزار شد. بهتر است رئيس دانشگاه كمي هم به فكر دانشجويان و كارمندان باشد نه مجلسي ها؟ اين هزينه ها اگر از شهريه دانشجويان تامين نمي شود از چه محل ديگري است؟
5078---0912 - 3840---0912
¤ از اقدام مثبت نيروي انتظامي در جمع آوري آنتن هاي ماهواره اي تشكر مي كنم.
1787---0913
¤ اگر چنانچه ضرورت دارد برنامه هاي پرس تي وي بر روي شبكه هاي ديجيتال براي استفاده هم وطنان در داخل كشور پخش بشود و همچنين براي حذف صحنه هاي نيمه عريان آن اقدامي صورت بگيرد تا موجب بدآموزي نشود.
9158---0919
¤ حال كه اوضاع اقتصادي كشورهاي اروپايي به هم ريخته اين سؤال مطرح مي شود كه چرا كشورهاي اسلامي پول واحدي را بين خود رواج نمي دهند و مستقل از كشورهاي غربي عمل نمي كنند؟
عليمرداني
¤ قوه قضائيه نيروهاي مورد نياز خود را فقط از ميان دانشجويان فارغ التحصيل برخي از دانشگاه هاي خاص آن هم با معدل قبولي بالا جذب مي كند. پس تكليف فرزندان ليسانسيه امثال بنده كه فارغ التحصيل دانشگاه آزاد هستند و هزينه تحصيل خود را نيز خودشان با تن دادن به كارهاي سخت مثل آرماتوربندي ساختمان تامين كرده اند چه مي شود؟
حسيني
¤ از شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه درخواست مي شود فكري براي روزهاي تعطيل خطوط خود نمايد متاسفانه گاهي در ايام تعطيل بايد 40-30 دقيقه منتظر سرويس شد و آخر الامر نيز دست از پا درازتر با سواري شخصي و تاكسي به منزل رفت. جمعه 28/5/90 از ساعت 20/13تا 15/14در مسير بزرگراه شهيد محلاتي و بلوار ابوذر به سعدي جنوبي هرچه چشم انتظاري كشيديم نتيجه اي حاصل نشد و شب نيز از ساعت 20/20 تا 21 در سعدي جنوبي هرچه منتظر مانديم نتيجه اي حاصل نشد و بالاجبار با سواري مسافركش به منزل رفتيم در صورتي كه امكان رفع مشكل وجود ندارد اطلاع رساني شود تا افراد با خودروهاي شخصي و... مشكل خود را حل نمايند.
جمعي از مسافرين خطوط بلوار ابوذر- سعدي جنوبي
 



گزارش اختصاصي كيهان از تغييرات مديريتي كلان در وزارت خارجه

سرويس سياسي-
شنيده هاي خبرنگاركيهان حاكي از آن است كه تغييرات مديريتي مهمي در وزارت خارجه در حال انجام است.
اخبار دريافتي نشان مي دهد در سطوح عالي دولت و با موافقت علي اكبر صالحي، وزير خارجه تصميم گرفته شده است كه تقريبا تمامي معاونان فعلي اين وزارتخانه حساس به پست سفارت در كشورهاي مختلف منصوب شوند و در آينده نزديك افرادي ديگر به جاي آنها بنشينند.
در همين راستا، علي آهني معاون اروپاي وزارت خارجه به سمت سفير ايران در فرانسه منصوب شده است. وي پيش از اين نيز عهده دار همين سمت بوده است. محمدرضا شيباني معاون خاورميانه وزارت خارجه هم به عنوان سفير ايران در سوريه منصوب و جايگزين سيداحمد موسوي شده است. همچنين محمد برقعي قائم مقام و معاون اقتصادي وزارت خارجه به جاي سيدعباس عراقچي به سفارت ايران در ژاپن خواهد رفت. پيش از اين در تاريخ 31 خرداد 1390 هم بهروز كمال وندي معاون آمريكاي وزارت خارجه، به سمت معاون مالي-اداري در اين وزارتخانه منصوب شده بود تا به اين ترتيب پست معاونت آمريكا هم خالي بماند. كمال وندي پس از استعفاي محمد شريف ملك زاده به اين سمت منصوب شد. با خالي شدن پست هاي كليدي در راس هرم مديريتي وزارت خارجه به نظر مي رسد بايد به زودي شاهد انتصاب افرادي جديد توسط علي اكبر صالحي باشيم. درباره گزينه هاي احتمالي جانشيني معاونان فعلي اطلاعي در دست نيست و تنها اطلاع موثق اين است كه احتمالا دامنه فعاليت معاونت اقتصادي در وزارت خارجه بسيار كمرنگ خواهد شد و فعاليت هاي اين معاونت را معاونت بين الملل رياست جمهوري كه اخيرا به سرپرستي علي سعيدلو تشكيل شده برعهده خواهد گرفت.

 



با حضور رئيس جمهور چند پروژه مهم دفاعي امروز افتتاح مي شود

همزمان با روز صنعت دفاعي، چندين پروژه مهم در حوزه هاي موشكي، مهمات و دريايي امروز افتتاح مي شود.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» در مراسم تجديد ميثاق كاركنان وزارت دفاع با آرمان هاي حضرت امام خميني(ره) با اشاره به مناسبت 31 مرداد روز صنعت دفاعي، گفت: چندين پروژه بسيار مهم دفاعي در حوزه موشكي، مهمات و دريايي روز سه شنبه در آئين ويژه اي كه با حضور رئيس جمهور برگزار مي شود، افتتاح خواهد شد و برگي ديگر به افتخارات جمهوري اسلامي ايران افزوده خواهد شد و دشمنان خواهند ديد كه فرزندان رشيد ملت ايران در وزارت دفاع پايدار و مقاوم چگونه تحريم هاي آنان را به سخره گرفته اند.

 



رئيس سازمان انرژي اتمي خبر داد
 آغاز انتقال ماشين هاي سانتريفيوژ به فردو

رئيس سازمان انرژي اتمي از آغاز انتقال ماشين هاي سانتريفيوژ به تأسيسات فردو خبر داد.
دكتر فريدون عباسي دواني رئيس سازمان انرژي اتمي ايران روز شنبه 29 مرداد 1390 (20 اوت 2011) اعلام كرد كه انتقال تعدادي از ماشين هاي سانتريفيوژ به فردو آغاز شده است.
اين خبر در حالي اعلام شده كه آژانس در آخرين گزارش خود كه در مه 2011 منتشر شد، اعلام كرده بود هنوز هيچ ماشين سانتريفيوژي به فردو منتقل نشده است.
فردو پس از نطنز دومين تاسيسات غني سازي ايران است كه در نزديكي قم قرار دارد. اين تاسيسات در دل كوه ساخته شده و امكان تخريب آن با هيچ نوعي از حمله متعارف وجود ندارد.
فردو گنجايش ميزباني 3000 سانتريفيوژ را داراست.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در روز چهارشنبه 18 خرداد 1390 (8 ژوئن 2011) اعلام كرده بود كه حجم غني سازي 20درصد 3 برابر شده و به فردو منتقل مي شود.
غني سازي 20درصد هم اكنون در دو مجموعه 164تايي از سانتريفيوژهاي نوع اول در بخش آزمايشگاهي (رو زميني نطنز) در حال انجام است.
اعلام خبر آغاز انتقال ماشين هاي سانتريفيوژ به فردو نشان دهنده اين است كه ايران برنامه اعلام شده خود به آژانس مبني بر نصب سانتريفيوژها در فردو و گازدهي به آنها تا تابستان را بدون تاخير تعقيب مي كند.
حدس زده مي شود سانتريفيوژهايي كه به فردو منتقل شده ازنوع اول (p-1) باشد چرا كه ماشين هاي نسل 2 و 3 در نطنز و در قالب زنجيره هاي 164تايي در حال تست است.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه ما تلاش خودمان را در تامين راديودارو براي بيماران صعب العلاج خواهيم كرد، گفت: در تامين اين گونه داروها نبايد وابسته به خارج باشيم.
عباسي افزود: در گذشته درباره توليد راديودارو از راكتور تحقيقاتي تهران وقفه اي پيش آمد و بخشي از آن را از خارج وارد كرده ايم؛ اين در حالي بود كه در همان موقع راكتور تهران را نيز راه اندازي كرديم و در حال حاضر آن دسته از بيمارستان هايي كه به اين داروها نياز دارند، پوشش داده مي شوند.
او گفت: اين موضوع نشان مي دهد كشور ما در اين مسائل نبايد وابسته به خارج باشد يعني عزم ما بيشتر بايد جزم باشد كه زودتر سوخت راكتور تهران را خودمان تامين كنيم.
عباسي همچنين افزود: ما بايد مقداري هم در توسعه و تكثير اين گونه راكتورها كه براي مصارف زندگي مردم است بيشتر تلاش كنيم.
معاون رئيس جمهور در پاسخ به اين كه توليد سوخت راكتور تهران در چه مرحله اي است، گفت: در حال تهيه شدن است و نمونه هاي اوليه سوخت و بحث هاي مكانيكي تمام شده و ما در حال نهايي كردن طراحي هاي مان هستيم.
عباسي افزود: يكسري تجهيزات در حال نصب است و آژانس بين المللي انرژي هسته اي هم نظارت كاملي روي نصب تجهيزات و فعاليت هاي ما در تامين سوخت 20درصد راكتور تهران دارد.
وي گفت: مشكلي از اين بابت نداريم و در حال طي كردن روند عادي اجرايي هستيم.

 



اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد در هفته آينده

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور در اواخر هفته آينده خبر داد.
محمدحسين سرورالدين با اشاره به اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد در اواخر هفته آينده، گفت: داوطلبان مي توانند براي مشاهده نتايج به سايت سازمان سنجش به نشاني http://sanjeshorg مراجعه كنند.
وي در خصوص ظرفيت پذيرش در اين آزمون، از پذيرش حدود 85 هزار داوطلب در آزمون كارشناسي ارشد خبر داد.
سرورالدين در خاتمه با اشاره به اعلام نتايج نهايي كنكور 90 در دو هفته آينده، در خصوص ظرفيت پذيرش در اين آزمون، گفت: بيش از 585 هزار داوطلب امسال در آزمون سراسري پذيرفته مي شوند.
عبدالله سجادي جاغرق، رئيس مركز آموزش دانشگاه آزاد اسلامي هم در گفت وگو با مهر گفت: اسامي واجدين شرايط دعوت به مصاحبه 13 رشته دكتري دانشگاه آزاد اسلامي اعلام شد و اسامي پذيرفته شدگان اوليه 13 رشته دكتري روي پايگاه اطلاع رساني مركز آزمون دانشگاه آزاد به نشاني wwwazmoonnet قرار گرفت.
وي افزود: با احتساب اين 31 رشته، اسامي واجدين شرايط دعوت به مصاحبه 061 رشته دكتري دانشگاه آزاد اعلام شده است. پذيرفته شدگان مي توانند با مشاهده نام خود در اين پايگاه براي شركت در مرحله دوم پذيرش دكتري دانشگاه آزاد اقدام كنند.
وي بيان اين كه اسامي 31 رشته باقيمانده از مجموع 371 رشته دكتري آزاد تا 01 روز آينده از سوي مركز آزمون اعلام مي شود گفت: ظرفيت امسال پذيرش دكتري در اين دانشگاه در مقايسه با سال گذشته تغييري نكرده و حدود 2 هزار و 005 دانشجوي دكتري براي سال تحصيلي 19-90 جذب مي شوند.

 



هنوز تصميم نگرفته ام

محسن هاشمي در واكنش به خبر ويژه 27/5/90 اعلام كرد «اينجانب هنوز هيچ تصميمي براي شركت در انتخابات نگرفته ام و لذا بحث سرتيمي ليست كارگزاران و فعاليت هاي پشت پرده انتخاباتي كذب محض است».

 



آقاي خوئيني ها! اين ننگ پررنگ پاك شدني نيست (خبر ويژه)

يك عضو مركزيت مجمع روحانيون، 2 سال پس از رو شدن دست جريان فتنه گر و آشوب طلب مدعي شد اصلاح طلبان طرفدار جمهوري اسلامي و مخالف «جمهوري ايراني» هستند.
موسوي خوئيني ها اين موضع را در وبلاگ خود و در پاسخ به سؤال يكي از مخاطبان ارائه كرد. پرسش از موسوي خوئيني اين بود كه «بنده يكي از نيروهاي اصلاح طلب معتقد به نظام جمهوري اسلامي و خط امام هستم. اگرچه حوادث بعد از انتخابات حوادث تلخي بود اما برخي رويدادها و اتفاق ها از سوي جريان اصلاحات و يا بخشي از آن صورت گرفت كه بعضا تلقي ايستادگي در برابر نظام از آن مي شد. مانند شعار جمهوري ايراني يا شعار عليه رهبري نظام. بخشي از اين شعارها يا توسط عناصري طرح مي شد كه كينه ديرينه با نظام داشتند يا همان كساني كه عكس امام را به آتش كشيدند اما به اسم معترضان تمام كردند. سؤال بنده اين است چرا نيروهاي اصلاح طلب خود را در مظان اتهام قرار مي دهند. آيا راهي نبود و نيست كه هركس هزينه خود را بدهد؟»
مرد خاكستري مجمع روحانيون در پاسخ ادعا كرد: بدون ترديد بنده و دوستان و هزاران مثل ما و نيز حداقل چهارده ميليون نفر مخالف شعار جمهوري ايراني در برابر جمهوري اسلامي هستيم و نيز مخالف شعار عليه رهبري هستيم ولي چرا اين شعارها و يا آتش زدن عكس امام و امثال اين امور را به پاي جريان اصيل اصلاح طلب مي گذارند و چرا امكان هرگونه تكذيب و دفاع را از اصلاح طلبان سلب مي كنند؟
وي مي افزايد: شگفتا كه به دور از عدل و انصاف ابتدا تهمت مي زنند و هرگناه ناكرده را به اصلاح طلبان نسبت مي دهند و آنگاه بدون هرگونه فرصت و مجالي براي دفاع و تكذيب، آنان را زير رگبار فحش و ناسزا و چوب و چماق در هر كوي و برزن مي گيرند و سپس در همين حال از آنان مي خواهند كه با اين شعارهاي ساختارشكن مخالفت كنند، اين جماعت در پي آن نيستند كه به حقيقت بدانند آيا اصلاح طلبان مخالف اين شعارهاي ساختارشكن هستند يا نه، آنان در پي آن هستند تا هرگونه مجال دفاع اصلاح طلبان از خود را بگيرند تا بهتر بتوانند آنان را سركوب كنند؛ چرا؟ تنها و تنها براي اينكه اصلاح طلبان تسليم محض و مطيع بي چون و چرا نيستند و اصلاح طلبان اينگونه زيست سياسي را مغاير عزت و كرامتي مي دانند كه امام براي خدمت در زير پرچم جمهوري اسلامي به آنان آموخته است، اصلاح طلبان نه تنها به آتش زدن عكس امام (كه احتمالا ساخته دست بهانه جويان بوده است) راضي نيستند كه جانشان از اين رفتار پليد آتش مي گيرد، اصلاح طلبان نه تنها آتش زدن قرآن را (كه عملي به شدت مشكوك بود) برنمي تابند كه اقدام كنندگان را شايسته حداقلي از همكاري و همراهي نمي دانند...
درباره اظهارات تازه موسوي خوئيني ها چند سؤال جدي وجود دارد: 1-چرا اعلام موضع عليه شعار انحرافي «جمهوري ايراني» با 2 سال تاخير و پس از آن كه معلوم شد فتنه سبز به هيچ وجه زنده نمي شود، صورت مي گيرد؟ آيا اين ماجرا بي ارتباط با اظهارات برخي عناصر همسو نظير خاتمي در محافل خصوصي است كه گفته اند موسوي و كروبي هزينه سنگيني روي دست اصلاح طلبان گذاشتند و ضمن بر باد دادن سرمايه اجتماعي اين مجموعه، باعث بسته شدن راه حضور در حاكميت شدند؟
2- به يقين قاطبه آن 14ميليون مورد اشاره طرفدار جمهوري اسلامي بودند چرا كه هم در انتخابات نظام شركت كردند و هم حاضر نشدند- يا از همان ابتدا و يا با روشن شدن هويت داخلي فتنه گران- سياهي لشكر آشوب طلبان به شمار آيند بلكه بسياري از آنها در راهپيمايي دشمن شكن 9 دي عليه حرمت شكنان عاشورا حضور داشتند. اما جريان سازمان دهنده فتنه و هتاكي به اسلام و انقلاب و ارزشها چگونه مي تواند خود را با 14 ميليون نفر مذكور جمع ببندد؟ مگر وقتي نهادهاي ذيربط تشخيص دادند ارتباطات موسوي و كروبي را محدود كنند، ادعاي فتنه گران مبني بر اينكه ايران را قيامت مي كنند، كمترين صورت واقعيت به خود گرفت كه بشود آن 14ميليون را خرج فتنه گري طيف تندروي مدعي اصلاح طلبي كرد؟
3- چرا نبايد خط كشيدن روي نام جمهوري اسلامي يا آتش زدن عكس امام(ره) و حرمت شكني روز عاشورا را پاي مدعيان اصلاح طلبي و نامزدهاي آنها گذاشت؟ مگر آقاي موسوي (نامزد مجمع روحانيون) حرمت شكنان روز عاشورا را مردمان خداجو توصيف نكرد؟ بالاخره مجمع روحانيون و امثال آقاي موسوي خوئيني، عوامل ميداني گروهك هايي نظير منافقين و بهائيت و سلطنت طلبان را منافق و محارب مي داند يا اينكه مردم خداجو تلقي مي كند؟ اگر محارب و منافق و براندازند، چرا پس از دو سال، هنوز از سوي مجمع روحانيون موضع صريحي اتخاذ نشده و اگر مردمان خداجو تلقي مي شوند كه بنابراين طبيعي است اصلاح طلبان و «مجمع» بايد مسئوليت اين نگاه انحرافي را بپذيرند و ادعاي اينكه «امكان هرگونه تكذيب و دفاع از اصلاح طلبان سلب شده»، محلي از اعراب نخواهد داشت.
4- حركت انحرافي حاشيه روز قدس سال 88 را كه ضمن آن شعار «جمهوري ايراني» و «نه غزه نه لبنان» سر داده شد و مورد استقبال آمريكا و رژيم صهيونيستي قرارگرفت، عناصري چون خاتمي، موسوي و كروبي ترتيب داده بودند. آيا مجمع روحانيون و امثال موسوي خوئيني ها توانستند از رفتارهاي قبيله اي و خيانت آلود فاصله بگيرند و ماجرا را محكوم كنند يا اساسا خود صحنه گردان 8 ماه فتنه و آشوب بودند؟
5- موسوي خوئيني چنان از مخالفت اصلاح طلبان با شعارهاي ساختارشكن سخن مي گويد كه گويا حوادث تلخ پس از سال 76 (به ويژه ماجراي تيرماه 78 كه روزنامه فتنه گر آقاي موسوي خوئيني- سلام- باني آن بود) و نيز اتفاقات سال 88، در كره مريخ رخ داده و اين اصلاح طلبان مريخ بوده اند كه علي الدوام در نشريات و سخنراني هاي خود دم از ختم انقلاب، پايان جمهوري اسلامي، حذف ولايت و... مي زده اند! اينكه ادعا شود جان اصلاح طلبان از آتش زدن عكس امام آتش گرفت، وقاحت تام و منحصر به فردي مي خواهد چه آن كه اولين و آخرين حرمت شكني از اين دست نبود. مگر سال 1379 هنگامي كه مهره كم خردي مانند اكبر گنجي در آلمان خيال آشفته مدعيان اصلاح طلبي را عليه حضرت امام بر زبان آورد، به آقاي موسوي خوئيني ها برخورد؟ خود وي كه از مدت ها قبل در روزنامه سلام مشغول امام زدايي و دشمني با ميراث آن حضرت بود و اساسا مگر باني اغتشاش هاي زنجيره اي از روز قدس تا 13 آبان و 16آذر و 6 دي (عاشورا) جز همين منافقين مدعي اصلاح طلبي بودند؟ آيا عجيب نيست كه هر جا سروكله اوباش سياسي، ساختارشكنان و عوامل گروهك ها پيدا مي شد، همان جايي بود كه دست بر قضا ميدان و موقعيت و فضايش را همين منافقين متظاهر به اصلاح طلبي تدارك كرده بودند؟! به راستي چرا برخي دستياران نزديك آقاي موسوي خوئيني ها در سلام، (نظير مراد-و، رجب- م، سراج-م و...) هم اكنون همكار راديو فردا (ارگان رسمي سازمان سيا) و بي بي سي و راديو زمانه و... هستند؟ آيا اين همه هماهنگي با بيگانگان و گروهك ها تصادفي يا صحنه سازي است؟! معلوم است كه خون شهيدان زنده و جاويد است كه اگر جز اين نبود فتنه گران خيانت پيشه و لانه كرده در برخي گروه ها نظير مجمع روحانيون و حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب تا كنون بارها كشور و انقلاب و ملت را به دشمنان فروخته بودند. اما اين هم زرنگ بازي! مضحكي خواهد بود كه خائنان به خون شهدا وقتي قافيه را تنگ يافتند، يادي از شهدا بكنند. اين فريبكاري، رسم منافقين است.

 



كارگزاران در انتخابات 84 آمار غلط به هاشمي داد (خبر ويژه)

دبير جمعيت ايثارگران مي گويد كارگزاران در سال 84 آقاي هاشمي رفسنجاني را با آمارهاي غلط به اشتباه انداخته و او را برخلاف مصلحت وارد ميدان انتخابات رياست جمهوري كردند.
حسين فدايي با يادآوري ملاقات اعضاي اين جمعيت با آقاي هاشمي در آستانه انتخابات رياست جمهوري سال 1384 گفت: به آقاي هاشمي گفتيم يادتان هست كه سال گذشته [سال 83] تحليلي از فضاي سياسي كشور ارائه كرديم و شما گفتيد قبول دارم. آقاي هاشمي در جواب گفت آن حرف هايي را كه آن زمان زديد هنوز هم قبول دارم. جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، يك سال قبل به آقاي هاشمي گفت كه نيروهاي نسل اول انقلاب بايد كمك كنند براي بعد از خود ظرفيت درست كنند تا افراد جديدي به ميدان بيايند. ايثارگران به ايشان گفت كه وقتي شما اين مساله را قبول داريد پس چرا چنين فضايي را در كشور درست كرديد و چرا كمك نمي كنيد كه اصولگرايان به وحدت برسند؟ چون ايشان شرط گذاشت كه اگر اصولگرايان به وحدت برسند نمي آيم. ما به آقاي هاشمي گفتيم يكي از مسائلي كه موجب وحدت اصولگرايان مي شود رفتار شماست كه مي تواند اختلاف آميز يا وحدت آميز باشد.
فدايي كه با نشريه مثلث مصاحبه مي كرد، با اشاره به استنكاف عملي هاشمي از وحدت اصولگرايان اظهار داشت: ما در همان جلسه به آقاي هاشمي گفتيم شما در خوش بينانه ترين حالت، به مرحله دوم مي رسيد و اين براي فردي مثل شما خوب نيست، اعتبار سياسي-اجتماعي تان از بين مي رود، ضمن آنكه ايشان با مقام معظم رهبري مشورت كرده بود و رهبر معظم انقلاب هم آن طور كه نقل مي شد در توصيه اي به ايشان گفته بودند كه مصلحت شما نيست كه وارد انتخابات رياست جمهوري شويد، ولي با وجود اين مشورت ايشان به صحنه آمد. آنجا گفتم آقاي هاشمي انتخابات رياست جمهوري نهم به مرحله دوم مي رسد و شما حداكثر با 20درصد راي به مرحله دوم راه مي يابيد.
وي مي افزايد: ايشان گفت بله قبول دارم كه براي من آسيب است اگر به مرحله دوم برسد ولي من در سنجش ها 57 درصد راي دارم، اما آقاي هاشمي براساس سنجش كارگزاران اين حرف را زد كه مايه و ضابطه علمي نداشت و همانجا به ايشان گفتيم اين سنجش دقيق و علمي نيست و در واقع پوست خربزه اي است كه كارگزاران زير پاي شما گذاشتند.
يادآور مي شود برخي جريان هاي دوم خردادي ساختارشكن كه در سال 1378 اقدام به ترور شخصيت هاشمي رفسنجاني كرده بودند، پس از شكست معين در انتخابات 27 خرداد 1384، به شكل منافقانه اي طرفدار هاشمي در مرحله دوم انتخابات شدند. اين طيف نقش عمده اي در تدارك فتنه و آشوب سال 88 داشتند، اما با وجود سوابق خيانت آلود آشكار، هرگز از سوي هاشمي طرد نشدند.

 



هشدار سرويس امنيتي آلمان درباره سوءاستفاده اطلاعاتي آمريكا از فيس بوك (خبر ويژه)

مسئولان امنيتي آلمان رسما از كارمندان دولتي خواستند از شبكه فيس بوك استفاده نكنند.
مقامات امنيتي آلمان معتقدند شبكه به ظاهر اجتماعي فيس بوك احتمالا اطلاعات دولتي را روانه سرورهاي آمريكايي مي كند. به گزارش بي بي سي، مقامات آلماني مي گويند شركت فيس بوك با جمع آوري اطلاعات از كاربران، قوانين اتحاديه اروپا و آلمان را نقض مي كند. اين مقامات به كارمندان دولتي توصيه كردند كه صفحات خود را در شبكه اجتماعي فيس بوك تعطيل كنند و گزينه لايك آن را هم از وب سايت شخصي خود بردارند.
برخي شبكه هاي به ظاهر اجتماعي، در جريان آشوب هاي بي سابقه لندن به سيستم امنيتي انگليس در شناسايي و بازداشت معترضان كمك كردند. بنابر اخبار متواتر منتشره در رسانه هاي غربي سرويس هاي جاسوسي غربي به ويژه سيا و موساد، از فيس بوك براي جمع آوري اطلاعات شخصي يا اداري كاربران استفاده مي كنند و همچنين در برخي مواقع اين اطلاعات را عليه خود همان افراد به كار مي گيرند. رسانه ها و صاحب نظران منتقد در غرب مي گويند شبكه هايي نظير فيس بوك اطلاعات كاربران خود را به مراكز خاص اطلاعاتي در آمريكا و اروپا مي فروشند.

 



همين جور برو جلو بوق بزن (خبر ويژه)

تلاش گروهك شوراي هماهنگي سبز در لندن و پاريس براي خود فعال نمايي، با طنز و مطايبه در فضاي مجازي مواجه شد.
اين گروهك در حالي به بهانه روز قدس خواستار الله اكبر گفتن شد كه عناصر تحريك شده از سوي سازمان دهندگان فتنه، 2 سال پيش شعار ديكته شده توسط وزارت خارجه اسرائيل را تكرار كرده بودند. محسن كديور و اردشير اميرارجمند ارتباطات روشني با سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي دارند و همين نيز باعث تعجب ناظران شده تا بپرسند چگونه مي توان مواجب را از اشغالگران صهيونيست گرفت و براي مردم فلسطين سينه زد؟!
در واكنش به شيرين كاري تازه شورا، سايت ضد انقلابي خودنويس در مطلبي هجوآميز نوشت: ما به عنوان يكي از شعاردهندگان 2 سال جنگ فورا اين سؤال برايمان پيش آمد كه قرار است چي بشود؟ لذا ياد فراخوان هاي اپوزيسيون خارج كشور در دهه شصت افتاديم كه دعوت به بوق زدن مي كردند. هيچ برنامه اي براي پيشبرد جنبش وجود ندارد و اگر قرار بود با اين كارها جمهوري اسلامي پا پس بكشد نهايتا همان سال 62 كشيده بود. خودنويس مي افزايد: لااقل آن موقع چند تا خيابان شلوغ مي شد كه حالا همان اتفاق هم نمي افتد، اما آنهايي هم كه اصلا با تكبير مخالفند، مي توانند به استيلي فحش ناموسي بدهند بلكه لااقل اگر مشكل جنبش حل نمي شود، مشكل پرسپوليس حل شود. درباره شباهت هاي الان و دهه 60 هم آن موقع به بوق زننده ها پوزخند مي زدند حالا هم همان پوزخندها را مي زنند. كساني كه آن زمان از طرف اپوزيسيون به خودشان نمايندگي و سخنگويي داده بودند آن قدر منفعل شده بودند كه به عنوان يك راه عملي به بيشتر از بوق زدن نمي توانستند فكر بكنند، حالا هم خود سخنگويان جنبش ظاهرا به بيشتر از اين نمي توانند فكر بكنند. اين رسانه ضد انقلابي به طنز نوشت: با اين اوصاف، شوراي هماهنگي هر روز ضربه مهلكي به همه جاي نظام وارد مي كند و خودش را جوك جمهوري اسلامي مي سازد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14