(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول شهریور 1390- شماره 20006

مردم استراليا : كالاي اسرائيلي را تحريم كنيد
9 نماينده افغانستان به دليل تقلب از پارلمان اخراج شدند
قذافي كه بود؟
مردم ليبي با فرياد الله اكبر سقوط قذافي را جشن گرفتند
هشدار بشار اسد به غربي ها حمله كنيد ، عواقب آن قابل كنترل نيست
مصري ها پرچم فلسطين را بر فراز سفارت اسرائيل به اهتزاز درآوردند
آغاز شورش در هامبورگ جوانان آلمان: همه جا لندن است
تشديد حملات نظاميان صهيونيست به مردم فلسطين در آستانه روز قدس



مردم استراليا : كالاي اسرائيلي را تحريم كنيد

مردم استراليا با برپايي تظاهراتي در شهر سيدني خواستار تحريم كالاهاي اسرائيلي شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از منابع خبري، شركت كنندگان در اين تظاهرات، جنايات رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين و همچنين سركوب فعالان بين المللي حامي فلسطين از سوي رژيم صهيونيستي را محكوم كردند و خواستار تحريم كالاهاي توليدي در شهرهاي اشغالي فلسطين شدند.
آنها همچنين از دولت و سرمايه گذاران كشورشان خواستند از سرمايه گذاري در شركت هاي اسرائيلي خودداري كنند.از سوي ديگر، ونزوئلا در اعتراض به حمله هوايي رژيم صهيونيستي به نوار غزه سفير اين رژيم را اخراج كرد.وزارت خارجه ونزوئلا با انتشار بيانيه اي اعلام كرد، كاراكاس با تأكيد بر ضرورت احشترام به قوانين بين المللي و شرايط صلح ، سفير و تعدادي ديگر از كاركنان سفارت اسرائيل را اخراج مي كند.

 



9 نماينده افغانستان به دليل تقلب از پارلمان اخراج شدند

كميسيون انتخابات افغانستان سلب صلاحيت 9 تن از اعضاي كنوني مجلس نمايندگان اين كشور را به اتهام «تقلب در انتخابات پارلماني» تأييد كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين افراد نمايندگاني از ولايات پكتيكا، بدخشان، بغلان، سمنگان، فارياب، هرات، هلمند و زابل هستند. قرار است افراد جديدي به جاي اين نمايندگان به پارلمان افغانستان راه پيدا كنند.
فضل احمد معنوي، رئيس كميسيون انتخابات در نشستي خبري در كابل گفت: «اين تصميم نهايي است و هيچ بازنگري در آن صورت نخواهد گرفت.»
رئيس جمهور افغانستان اخيراً دستور داده بود كه در مورد جنجال هاي انتخابات پارلماني تصميم نهايي را بگيرد.خبر ديگر اينكه فرستاده پيشين انگليس در افغانستان اعلام كرد كه استراتژي غرب در اين كشور با شكست مواجه شده است.

 



قذافي كه بود؟

معمر قذافي مشهورترين ديكتاتور جهان عرب كه بيش از چهار دهه با مشت آهنين بر ليبي حكومت مي كرد عاقبت پس از تصرف طرابلس به دست انقلابيون به زباله داني تاريخ پيوست.
قذافي در سال 1942 در خانواده اي فقير و روستايي در نزديكي شهر «سرت» در 120 كيلومتري طرابلس به دنيا آمد و نام كامل وي «معمر محمد عبدالسلام ابومنيار القذافي» بود.
معمر قذافي پس از اين كه خانواده اش شهر «سبها» را در جنوب ليبي به عنوان محل سكونت خود قرار دادند پس از پايان تحصيلات به دانشكده نظامي ليبي كه به تازگي از يوغ استعمار ايتاليا رهايي يافته بود پيوست. وي در 27 سالگي توانست به همراه گروهي از افسران ارتش، حكومت پادشاهي وقت «ادريس اول» را در سال 1969 بدون خونريزي ساقط كند و خود را رهبر ليبي به شمار آورد.
قذافي از آن سال تاكنون و طي چهار دهه حكومت آهنين خود، در همه مسائل ليبي تصرف مطلق داشت و با اين كه به طور رسمي داراي هيچ مقام يا عنواني نبود، ولي رئيس مجلس شوراي انقلاب در ليبي نيز به شمار مي رفت.
تفكر سياسي معمر قذافي برگرفته از ناسيوناليسم عربي، سوسياليسم و صوفيگري در ليبي بود و بر مبناي همين عقايد، كتابي براي پيروان خود در كشورش به نام «كتاب سبز» تاليف كرد.
قذافي تا سال 2011 كه بهار انقلاب هاي عربي خاورميانه به ليبي رسيد با مخالفان خود با مشت آهنين برخورد مي كرد و سقوط ديكتاتورهايي نظير بن علي، حسني مبارك و علي عبدالله صالح براي وي عبرت آموز نبود.
ديكتاتور ليبي در سال 2009 به عنوان رئيس دوره اي اتحاديه آفريقا انتخاب شد و با استفاده از دلارهاي نفتي، جايگاه ويژه اي در ميان رهبران آفريقايي براي خود دست و پا كرد به طوري كه بسياري از رهبران آفريقايي و اروپايي، هنگام ديدار با وي با تعظيم و تكريم از وي استقبال مي كردند.
معمر قذافي در طول زندگي خود به طور رسمي دو بار ازدواج كرد و حاصل ازدواج وي هفت پسر و يك دختر است كه دو تن از آنها در جريان ناآرامي هاي ليبي كشته و سه تن ديگر همزمان با تصرف طرابلس دستگير شدند.
قذافي در طول حكومت مطلقه خود، هزاران تن از مخالفان سياسي را به زندان افكند و در اين ميان، زنداني و ناپديد شدن «امام موسي صدر» به دست قذافي، لكه ننگي براي وي به شمار مي رود.

 



پيروزي ديگري براي جهان اسلام
مردم ليبي با فرياد الله اكبر سقوط قذافي را جشن گرفتند

انقلابيون ليبي با تصرف طرابلس به چهار دهه حكومت مطلقه «معمر قذافي» پايان دادند و مردم در شهرها با فرياد الله اكبر اين پيروزي بزرگ را جشن گرفتند.
به گزارش خبرگزاري ها، مخالفان قذافي كه از مدت ها ذهن وي را به حمله زميني گسترده در آستانه عيد فطر مشغول كرده بودند، نيمه شب دوشنبه با ده ها فروند قايق از شهر بندري زاويه و ديگر شهرهاي نزديك طرابلس به سوي پايتخت شتافتند و توانستند، آن را به تصرف خود در بياورند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، سقوط طرابلس پس از تسليم شدن فرماندهي گردان هاي مدافع از پايتخت صورت گرفت و مخالفان قذافي كه از قبل با نيروهاي مقاومت حمله خود را هماهنگ كرده بودند، به زد و خورد با طرفداران قذافي پرداختند.
براساس اين گزارش، هزاران تن از مردم طرابلس با استقبال و در آغوش گرفتن مخالفان قذافي با سردادن شعار الله اكبر از آنها استقبال كردند.
انقلابيون ليبيايي نيز پس از ورود به طرابلس با شعارهاي «مرگ بر قذافي»، «زنده باد شهدا»، «خدا ياورماست» هموطنان خود در طرابلس را به آغوش كشيدند و به شادي و پايكوبي پرداختند.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، در پي پيروزي چشمگير انقلابيون ليبيايي، هزاران تن از نيروهاي موسوم به گردان هاي قذافي و گارد ويژه، خود را تسليم كردند و در پي سقوط پايتخت، هزاران تن از زندانيان سياسي به دست مردم و مخالفان ديكتاتور آزاد شدند.
يك شبكه خبري عراقي نيز به نقل از منابع خود در طرابلس از ديده شدن امام موسي صدر رهبر شيعيان لبنان در ميان زندانيان آزاد شده خبر داد، اما هنوز هيچ منبع مستقلي اين خبر را تأييد نكرده است.
انقلابيون ليبيايي كه به سرعت در نقاط مختلف شهر طرابلس پراكنده شده بودند، در نخستين ساعات ورود خود، راديو تلويزيون و هتل كريسوس كه محل اقامت خبرنگاران و اعضاي حكومت قذافي بود را به تصرف خود درآوردند.
مردم شهر طرابلس نيز به همراه انقلابيون در منطقه ميدان «الخضراء» كه نماد قدرت حكومت قذافي بود، تجمع كرده و با پاره كردن تصاوير بزرگ قذافي و نابودي باقيمانده نشانه هاي رژيم وي جشن بزرگ پيروزي بر قديمي ترين ديكتاتور جهان عرب را برپا كردند.
تيراندازي هاي هوايي و جشن و شادماني مردم از سقوط قذافي همچنان ادامه دارد.
شبكه خبري سي ان ان آمريكا در تحليلي به نقل از خبرنگار خود در ليبي، از سرعت سقوط طرابلس ابراز شگفتي و اعلام كرد: سرعت پيشروي نيروهاي شبه نظامي در ليبي كه به طرابلس وارد شده اند بسيار تعجب آور است، زيرا پيش بيني هاي زيادي وجود داشت، كه پيش از ورود آنها، حمام خون به راه بيفتد.
بسياري از گزارش هاي دريافتي از ادامه درگيري هاي شديد در منطقه «باب العزيزيه» كه كاخ محل اقامت قذافي در آن قرار دارد حكايت مي كند و تاكنون تعدادي از نيروهاي طرفدار ديكتاتور كه مسلح به سلاح هاي سنگين مانند تانك و تيربار هستند كشته و يا به اسارت مخالفان قذافي درآمده اند. از سوي ديگر، رئيس شوراي نظامي انقلابيون در پايتخت ليبي تأكيد كرد: انقلابيون توانايي دفاع از طرابلس و حفظ پيروزي هاي به دست آمده را دارند.
سرنوشت قذافي
با وجود تصرف كامل طرابلس به دست نيروهاي انقلابي ليبي، هنوز از سرنوشت دقيق معمر قذافي ديكتاتور مخلوع اين كشور خبري منتشر نشده است. «مصطفي عبدالجليل» رئيس شوراي انتقالي ليبي روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: هيچ كس به درستي نمي تواند مكان قذافي را حدس بزند.اما با وجود خبرهاي ضد و نقيض در مورد ديكتاتور ليبي، منابع خبري از بازداشت سيف الاسلام فرزند قذافي در هتل محل استقرار خبرنگاران در طرابلس در ساعت هاي اوليه تصرف پايتخت خبر دادند. همچنين آفريقاي جنوبي اخبار مربوط به اعزام يك فروند هواپيما به طرابلس براي انتقال قذافي و خانواده اش به خارج از اين كشور را تكذيب كرد. اين در حالي است كه خبرهاي دريافتي از بازداشت محمد و ساعدي دو تن از فرزندان قذافي خبر دادند اما از سرنوشت عايشه قذافي خبري دريافت نشده است.
واكنش ها به سقوط
ديكتاتور ليبي
جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) طي بيانيه اي از تصرف طرابلس پايتخت ليبي ابراز خشنودي كرد و اين پيروزي را به انقلابيون تبريك گفت.
همچنين جمعيت «الوفاق» بحرين و جنبش اللقاء تونس، سقوط رژيم قذافي را تحولي شگرف در جهان عرب به شمار آوردند و آن را به مردم ليبي تبريك گفتند.
از سوي ديگر ده ها هزار تن از مردم يمن با تجمع هاي خودجوش در ميدان هاي اصلي شهرها، پيروزي مردم ليبي بر ديكتاتوري 40 ساله قذافي را تبريك گفتند.
اين در حالي است كه بسياري از كشورهاي جهان، با تبريك پيروزي انقلابيون بر رژيم قذافي، شوراي انتقالي را تنها نماينده اين كشور دانسته و آن را به رسميت شناختند.
كشور ليبي با حدود هفت ميليون نفر جمعيت در شمال آفريقا و ساحل درياي مديترانه واقع شده است.
ليبي از شرق با مصر، از غرب با تونس و مغرب و از جنوب با چاد و نيجر همسايه است. پايتخت ليبي طرابلس است كه حدود دو ميليون نفر جمعيت دارد.
آخرين خبرها
¤ انقلابيون ليبي به پاس گراميداشت ياد و خاطره شهداي خود، نام ميدان الخضراء را به «ميدان شهدا» تغيير دادند.
¤ شوراي انقلابي ليبي اعلام كرد: سيف الاسلام قذافي فرزند ديكتاتور مخلوع را به دادگاه جنايي لاهه تحويل خواهد داد.
¤ خبرهاي دريافتي از فرار هانيبال و عايشه قذافي به تونس حكايت مي كند.
¤ مقر شوراي انتقالي ليبي از بنغازي به طرابلس منتقل مي شود و اينترنت پس از هفت ماه در پايتخت ليبي برقرار شد.
¤ در بسياري از پايتخت هاي جهان، پرچم رژيم قذافي به پايين كشيده شد و پرچم ليبي جديد به جاي آن برافراشته شد.
¤ ده ها تن از مسئولان بلندپايه رژيم قذافي كه به شهر جربه در تونس گريخته بودند تحت تدابير شديد امنيتي در يك هتل پناه گرفتند.
¤ سرنگوني رژيم قذافي، تعطيلات اوباما و كامرون رئيس جمهور و نخست وزير انگليس را ناتمام گذاشت.

 



هشدار بشار اسد به غربي ها حمله كنيد ، عواقب آن قابل كنترل نيست

سرويس خارجي-
رئيس جمهور سوريه درباره هرگونه اقدام نظامي غرب عليه كشورش هشدار داد و تاكيد كرد عواقب حمله نظامي به سوريه بسيار بزرگتر از آن چيزي است كه در تصور غربي هاست.
بشار اسد در گفت وگو با تلويزيون رسمي سوريه كشورهاي غربي را از دخالت نظامي در سوريه برحذر داشت و گفت، پيامدهاي اقدام عليه سوريه بسيار بزرگتر از حد تصور غربي هاست.
وي افزود، براي اولين بار است كه اين سخنان را بيان مي كنم، همان تهديد نظامي كه قبلا عليه سوريه به كار گرفته مي شد اكنون هم تكرار مي شود.
به گزارش فارس اسد گفت: دليل اول، موقعيت جغرافيايي و سياسي سوريه است... دليل دوم هم امكاناتي است كه سوريه در اختيار دارد كه غربي ها فقط از بخشي از آن مطلع هستند و ابعاد ديگر آن را نمي دانند بنابراين نمي توانند پيامدهاي آن را تصور كنند.
رئيس جمهور سوريه با اشاره به سياست ارعاب غرب عليه سوريه تاكيد كرد: اگر ما از شوراي امنيت و از جنگ بترسيم پس اساسا نمي توانيم به اصول و حقوق خود پايبند باشيم ولي اگر تصميم گرفتيم كه حقوق و اصول خود را حفظ كنيم بايد ترس را كنار بگذاريم.
وي همچنين با اشاره ضمني به آمريكا و تهديدهاي اين كشور تصريح كرد: فراموش نمي كنيم اين كشورهايي كه تهديد مي كنند، خود در بحران اقتصادي و سياسي گرفتار هستند؛ گرفتاري هايي كه وضعيت اين كشورها را به مراتب ضعيف تر از شش سال پيش كرده است. ما كه شش سال پيش، آنگاه كه در اوج قدرت بودند به اين فشارها تن نداديم امروز نيز تن نخواهيم داد، هرگز تن نخواهيم داد.
رئيس جمهور سوريه در مورد اظهارات باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در مورد كناره گيري وي از قدرت گفت، ما جوابي به اوباما نداديم تا به وي نشان دهيم كه سخنانش بي ارزش است.
بشار اسد تصريح كرد، ما به هيچ كشور جهان از جمله آمريكا، تركيه يا ديگر كشورها اجازه نخواهيم داد نقش ميانجي و بازيگر اصلي را در مسايل سوريه بازي كنند.
وي اظهار داشت، ملت سوريه همه بحران ها را قدرتمندتر از گذشته پشت سر مي گذارد و اجازه دخالت به كسي نمي دهد.
اسد با تاكيد بر برخورد شديد با خشونت هاي اخير اين كشور و عاملان آن، اظهار داشت: سازمان هاي مسئول حفظ امنيت بايد خشونت ها را در سوريه به پايان برسانند.
به گزارش ايسنا وي با اشاره به اينكه طي مدت آينده قوانين جديدي صادر خواهد شد، عنوان كرد: سوريه هم اكنون در مرحله انتقالي قرار دارد، ما انتخابات زودهنگام و بازبيني قانون اساسي پيش رو داريم و انجام گفت وگو، امري ضروري براي اين مرحله است، هم اكنون نيز آمادگي براي انجام گفت وگوها در سطح استانها در حال انجام است.
رئيس جمهور سوريه با تاكيد بر اينكه همه آنهايي كه در جنايت ها عليه شهروندان اين كشور دست داشتند، مجازات خواهند شد، اظهار داشت: مطمئن باشيد كه هيچ گناهكاري چه نظامي و چه غيرنظامي، تبرئه نخواهد شد و هيچ فرد بي گناهي نيز مورد مواخذه قرار نخواهد گرفت.

 



مصري ها پرچم فلسطين را بر فراز سفارت اسرائيل به اهتزاز درآوردند

مردم مصر پس از نصب پرچم فلسطين بربالاي سفارت رژيم اشغالگر قدس در قاهره به سمت منزل سفير اين رژيم در قاهره حركت كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، منابع آگاه اعلام كردند در ادامه حركت هاي مردمي عليه رژيم صهيونيستي كه بيشتر در مقابل سفارت اين رژيم در قاهره متمركز بوده است، در اقدامي تازه صدها جوان پس از آنكه يكشنبه شب با پايين كشيدن پرچم رژيم صهيونيستي از بالاي سفارت اين رژيم، پرچم فلسطين را به جاي آن نصب كردند، به سمت منزل سفير اسرائيل در قاهره حركت كردند.
در همين حال و براساس تماس تلفني كارداران سفارت رژيم صهيونيستي با تلويزيون اين رژيم پس از پايين كشيدن پرچم اسرائيل از بالاي سفارت اين رژيم در قاهره آنان جرأت خارج شدن از خانه و حضور در سر كار خود را ندارند.
اين منابع افزودند: تظاهرات كنندگان پرچم مصر به طول 60 متر را كه بر روي آن نوشته است «لااله الا الله محمد رسول الله» و همچنين پرچم فلسطين به طول بيست متر را با خود حمل مي كنند آنها همچنين شعارهاي الله اكبر و اي يهوديان، سپاه محمد(ص) مي آيد سر مي دادند.
تظاهركنندگان خشمگين خواستار بستن سفارت رژيم صهيونيستي و اخراج سفير اين رژيم از مصر و لغو پيمان كمپ ديويد هستند.
از مقابل سفارت رژيم صهيونيستي نيز خبر مي رسد كه لحظه به لحظه بر جمع تظاهركنندگان مقابل سفارت رژيم صهيونيستي افزوده مي شود و در همين رابطه صبح ديروز گروه هاي زيادي از دانشجويان قاهره به جمع تظاهركنندگان و تحصن كنندگان در اين محل پيوستند. تظاهركنندگان مصري در پارچه نوشته ها و شعارهاي خود اعلام مي كنند: «ما از اسرائيل متنفريم»، «ملت خواهان طرد سفير اسرائيل است».
در همين حال 112 حزب و تشكل مصري خواستار قطع رابطه مصر با اسرائيل شدند. مركز اطلاع رساني انقلابيون التحرير در اين بيانيه كه 112 حزب، جنبش و تشكل سياسي مصري زير آن را امضا كرده بودند، اقدام اسرائيل براي جاسوسي و جمع آوري اطلاعات از مصر و وضعيت انقلابيون براي اجراي طرح هاي صهيونيستي خود در مهاجرت فلسطينيان به سينا براي حل مشكل غزه را محكوم كردند.

 



آغاز شورش در هامبورگ جوانان آلمان: همه جا لندن است

به گزارش خبرگزاري ها، درحالي كه نيروهاي امنيتي و پليس برلين درگير حوادث مربوط به تخريب و آتش زدن خودروها هستند، خبر مي رسد شورش و ناآرامي شهر «هامبورگ» را هم فراگرفته است.
به نوشته رسانه هاي آلماني، شورش هاي هامبورگ از شنبه شب و به دنبال جشن هاي سنتي خياباني در بندر شمالي اين شهر آغاز شد و پليس ضدشورش به كمك خودروهاي آب پاش به شدت درحال سركوب و دستگيري تظاهركنندگان است، به گفته سخنگوي پليس هامبورگ، در جريان اين ناآرامي ها كه طي آن ده ها خودرو و ساختمان به آتش كشيده شده، 31 معترض مجروح و شماري نيز دستگير شده اند. پنج نفر از نيروهاي پليس نيز در جريان اين ناآرامي ها مجروح شدند. از نكات جالب توجه در مورد حوادث هامبورگ، محتواي ديوار نوشته هاي معترضان است كه اين شورش ها را مرتبط با شورش هاي لندن معرفي مي كند. «همه جا لندن است» يكي از اين نوشته هاست كه به خوبي انگيزه جوانان هامبورگي از به راه انداختن اين ناآرامي ها را نشان مي دهد.
از «برلين» نيز خبر مي رسد، خودروسوزي ها در هفتمين روز از ناآرامي هاي اين شهر همچنان ادامه دارد و مقامات اين كشور براي شناسايي عاملان ناشناس اين حوادث از مردم پايتخت تقاضاي كمك كرده اند.
درحالي كه صدها نيروي پليس شبانه روز در خيابان هاي اين شهر مستقر شده اند، مقامات مسئول درحال بررسي انگيزه هاي احتمالا سياسي حوادثي هستند كه از روز چهارشنبه (26 مرداد) آغاز و تبديل به كابوس آنها شده است.
آخرين گزارش ها حاكي است، بيش از 150 خودرو تنها در برلين تخريب يا به آتش كشيده شده است و بنا به اعلام برخي تحليلگران، نگراني ها از گسترش اين آشوب ها حتي به سرتاسر اروپا وجود دارد.
در همين حال «توني بلر» نخست وزير سابق انگليس تحليل هاي برخي مقامات و رسانه هاي انگليسي در مورد حوادث اخير انگليس را «احمقانه» توصيف كرد.
«بلر» كه به ندرت نسبت به مسائل داخلي كشورش اظهارنظر مي كند هشدار داد، تحليل هاي احمقانه از وقايع انگليس ممكن است به تصميم ها و واكنش هاي غلط سياسي منجر شود. وي علت واقعي اين شورش ها را مشكلات جوانان ناراضي و به انزوا كشيده شده انگليس عنوان كرد.

 



تشديد حملات نظاميان صهيونيست به مردم فلسطين در آستانه روز قدس

سرويس خارجي-
در آستانه روز قدس نظاميان اشغالگر فلسطين حملات خود را شدت بخشيده و 55 نفر را در شهرالخليل زخمي كردند.
منابع بيمارستاني در كرانه باختري اعلام كردند كه براثر يورش وحشيانه نظاميان اسرائيلي به سوي فلسطيني هاي ساكن الخليل واقع در كرانه باختري 55 فلسطيني زخمي شدند.
اين منابع تأكيد كردند كه نظاميان صهيونيست با گلوله و گاز اشك آور به سوي فلسطيني ها حمله كردند و آنها را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دارند. صهيونيست ها همچنين به منطقه اي در شمال غرب الخليل حمله كردند و ده ها نفر را بازداشت كردند.
نظاميان اسرائيلي همچنين يكشنبه شب با يورش به مسجدالاقصي اين مسجد را به روي نمازگزاران و اعتكاف كنندگان بستند و شهر قدس را به پادگان نظامي تبديل كردند.
منابع فلسطيني اعلام كردند كه اسرائيل با اين اقدام درصدد پيشگيري از وقايعي است كه در آستانه برپايي مراسم راهپيمايي روز قدس ممكن است اتفاق بيفتد.
از سوي ديگر، نيروهاي امنيتي فلسطين اعلام كردند كه نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي روز يكشنبه 120 تن از اعضاي حماس را در جنوب كرانه باختري دستگير كردند.
اين در حالي است كه شائول موفاز رئيس كميته خارجه و جنگ پارلمان رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه اين رژيم بايد به حاكميت جنبش حماس بر نوار غزه پايان دهد.
همچنين در كابينه رژيم صهيونيستي برسر تداوم حمله به غزه بين اعضاي كابينه اختلاف بالا گرفت و در نهايت تصميم گرفته شد از عمليات زميني گسترده عليه نوار غزه خودداري و آتش بس با حماس رعايت شود. كمپين جهاني «يك ماه براي فلسطين» با صدور بيانيه اي خواستار حضور آوارگان فلسطيني در مرزهاي فلسطين اشغالي در آستانه روز قدس براي تأكيد بر حق بازگشت آنان شد.
اين كمپين از همه فعالان در شبكه هاي اجتماعي خواست براي احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطين شريك شوند.صدها تن از مردم شهر نابلس در شمال كرانه باختري نيز در اعتراض به تجاوزات رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه تظاهرات كردند.تعدادي از جوانان اردني در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي عليه مردم نوار غزه با حمله به سفارت اين رژيم در امان و به آتش كشيدن پرچم آن خواستار اخراج سفير اسرائيل از كشورشان شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14