(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول شهریور 1390- شماره 20006

حديث دشت عشق
سومين ناكامي واليبال در چند ماه اخير نايب قهرمان جهان به جمع 8 تيم راه پيدا نكرد!
اخبار كوتاه از فوتبال
اعلام اسامي ملي پوشان فوتبال كشورمان كي روش بدون تماشاي ليگ ، بازيكن دعوت مي كند !
كشتي بيشترين سهم را دارد اختصاص 15 ميليارد به كميته پارالمپيك و 27 فدراسيون
درخواست تيم هاي آسيايي براي ديدار با تيم ملي واليبال در تهران
خواندني از ورزش ايران
مسابقات دووميداني قهرماني جهان دوندگان ايران از 4 كشور به كره جنوبي مي رسند!
بلاتكليفي بازيكنان ادامه دارد تمديد مهلت نقل و انتقالات بسكتباليست ها



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «محمدرضا داورزني»
پدر و مادرم! من امانت خدا نزد شما بودم

پدر و مادرم! اميدوارم هنگامي كه خبر شهادت مرا شنيديد ناراحت نشويد و صبر و تحمل پيشه نماييد كه خداوند مومنين را به صبر و استقامت فرمان مي دهد و هنگام شهادتم گريه ننمائيد كه شايد از گريه كردن شما روحيه پدر و مادراني كه فرزندانشان در جبهه مي باشند ضعيف شود و باعث ناراحتي آنان گردد.
پدر و مادرم! اميدوارم هنگامي كه شهيد شدم شهادتم باعث افتخار و سربلندي شما گردد و مادرم! اميدوارم كه مرا ببخشي به خاطر اينكه گاهي اوقات با صداي بلند با تو صحبت نمودم و باعث ناراحتي شما گشتم.
مادر گراميم اميدوارم كه شهادت من باعث افتخارت باشد چرا كه من امانتي بودم كه از طرف خداوند به شما داده شده بود و شما آن امانت را بگونه اي تربيت نموديد كه پيرو الله و حكومت الله باشد. پدر و مادر عزيزم! براي سلامتي امام و پيروزي رزمندگان اسلام دعا نمائيد و از اوامر و دستورات رهبر سرپيچي نكنيد كه مخالفت كردن با دستورات امام مخالفت كردن با اسلام و دين الله مي باشد.

 



سومين ناكامي واليبال در چند ماه اخير نايب قهرمان جهان به جمع 8 تيم راه پيدا نكرد!

تيم واليبال نوجوانان ايران كه در دوره پيشين رقابت هاي قهرماني جهان به عنوان نايب قهرماني دست يافته بود از صعود به جمع هشت تيم برتر رقابت هاي 2011 آرژانتين باز ماند.
در چارچوب رقابت هاي واليبال قهرماني نوجوانان جهان كه در آرژانتين جريان دارد يكشنبه شب تيم واليبال صربستان در مصاف با اسپانيا به برتري 3 بر يك دست يافت. صربستاني ها كه در بازي شنبه شب مغلوب ايران شده بودند با كسب اين پيروزي و مجموع 2 برد و يك باخت جايگاه خود را در رده دوم گروه تثبيت كردند.
اسپانيا نيز كه پيش از اين ديدار با دو پيروزي برابر تيم هاي ايران و پورتوريكو در صدر گروه قرار گرفته با وجود شكست برابر صربستان در صدر گروه باقي ماند. بدين ترتيب تيم هاي اسپانيا و صربستان به عنوان دو تيم برتر گروه به مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي واليبال قهرماني نوجوانان جهان صعود كردند و تيم ايران از راهيابي به اين مرحله بازماند.
در ديگر ديدار يكشنبه شب تيم واليبال نوجوانان كشورمان مقابل پورتوريكو به برتري سه بر صفر دست يافت اما اين پيروز نيز كمكي به صعود نوجوانان نكرد.
بدين ترتيب تيم واليبال نوجوانان ايران ديدارهاي خود در دوازدهمين دوره رقابت هاي قهرماني جهان را براي كسب عنوان نهم تا دوازدهم دنبال خواهد كرد. اين در حالي است كه ايران در دوره پيشين اين رقابت ها با يك پله سقوط به عنوان نايب قهرماني دست يافته بود.
عطايي: احساس بدي دارم
پس از حذف تيم نوجوانان بهروز عطايي سرمربي اين تيم اظهار داشت: احساب بدي دارم. ما صعود نكرده ايم اما كوتاهي از خودمان بود. نبايد اجازه مي داديم كه سرنوشت تيم مان با ديگر مسابقات مشخص شود. اسپانيايي ها خوب بازي نكردند و در حالي كه ست نخست را با برتري پشت سر گذاشته بودند شيوه خود را تغيير دادند و اين ناجوانمردانه بود.
سومين ناكامي در چند ماه اخير
ناكامي تيم نوجوانان در آژانتين سومين ناكامي واليبال كشورمان در چند ماه اخير است. پس از عدم راهيابي تيم ملي بزرگسالان به ليگ جهاني و كسب عنوان ششمي جهان توسط تيم جوانان - در حالي كه در دوره قبلي سوم شده بودند - اين بار نوبت به نوجوانان رسيد تا از راهيابي به جمع هشت تيم برتر جهان باز بمانند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

لغو سفر استقلال به تركمنستان
تيم فوتبال استقلال كه به دعوت سفير ايران در تركمنستان قرار بود به مدت يك هفته راهي اين كشور شود تا در جام رياست جمهوري تركمنستان شركت كند به دليل جابه جايي در بين تيم هاي شركت كننده در اين مسابقات از حضور در اين جام انصراف داد.
قهرماني برزيل در جام جهاني جوانان
تيم فوتبال جوانان برزيل براي پنجمين بار قهرمان جهان شد.
يكشنبه شب ديدار نهايي رقابتهاي جام جهاني جوانان برگزار شد كه در اين بازي تيم فوتبال برزيل با پيروزي برابر پرتغال به مقام قهرماني اين رقابتها دست يافت. اين پنجمين قهرماني طلايي پوشان در اين مسابقات است.
برزيل در ديدار نهايي با نتيجه سه بر دو پرتغال را شكست داد. دو تيم در 90 دقيقه به تساوي دو بر دو رسيده بودند اما گل دقيقه 111 اسكار كه سومين گل اين بازيكن در ديدار فينال بود، برزيل را براي پنجمين بار به جام قهرماني اين رقابتها رساند. در ديدار رده بندي هم مكزيك با پيروزي سه بر يك برابر فرانسه به مقام سوم اين دوره از رقابتها دست يافت.
عقيلي العربي قطر را فيناليست كرد
تيم فوتبال العربي با گلزني مدافع ايراني اش به فينال رقابت هاي جام شيخ جاسم صعود كرد. مرحله نيمه نهايي رقابتهاي جام شيخ جاسم قطر با برتري تيم هاي العربي و ام صلال همراه شد.
در نخستين بازي اين مرحله تيم هاي العربي و الجيش در حالي به مصاف هم رفتند كه العربي كه براي فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر قطر خود را تقويت كرده است از وجود هادي عقيلي، مدافع ملي پوش ايراني خود در خط دفاعي استفاده مي كرد. اين رقابت تا دقيقه 75 با نتيجه تساوي 2بر2 در جريان بود كه در اين دقيقه هادي عقيلي با ضربه سر براي تيمش گلزني كرد تا ضمن به ثمر رساندن نخستين گل خود براي العربي، موجبات صعود تيم سرخپوش قطري به فينال جام شيخ جاسم قطر را نيز فراهم آورد.
ديگر ديدار اين مرحله را ام صلال و لخويا برگزار كردند كه اين ديدار با برتري 2 بر يك به سود ام صلال به پايان رسيد تا پديده فوتبال قطر از رسيدن به فينال اين مسابقات محروم شود. ديدار فينال مسابقات شيخ جاسم چهارشنبه شب بين العربي و ام صلال برگزار مي شود.
استقلال از درآمدهاي پيروزي برداشت مي كند
طبق نامه رسمي سازمان ليگ به باشگاه استقلال جريمه نصرتي از منبع درآمدهاي باشگاه پيروزي پرداخت مي شود. محمد نصرتي در فصل نقل و انتقالات با استقلال قرارداد داخلي امضا كرد اما به اين قرارداد پايبند نبود و در نهايت قراردادش را با پيروزي در هيئت فوتبال تهران ثبت كرد.
به دنبال اين موضوع باشگاه استقلال از اين بازيكن به كميته انضباطي شكايت كرد و كميته انضباطي هم طبق قانون نصرتي را به پرداخت 50درصد از قراردادش يعني 200 ميليون تومان به عنوان غرامت به باشگاه استقلال محكوم كرد. فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال در اين باره گفت: طبق نامه رسمي كه سازمان ليگ به باشگاه استقلال ارسال كرده اين پول از منبع درآمد باشگاه پيروزي در سازمان ليگ به باشگاه استقلال داده مي شود.
تيم فوتسال پيروزي منحل شد
مدير فني تيم فوتسال پيروزي از انحلال اين تيم خبر داد.
وحيد شمسايي كه پيش از اين با تيم پيروزي قرارداد داخلي داشت و همراه اين تيم تمرين كرده بود روز يكشنبه قرارداد يك ساله اش را با تيم گيتي پسند به امضا رساند. اين امر واكنش شديد باشگاه را به دنبال داشت.
حسين شمس مدير فني سرخپوشان با اعلام اين خبر كه موضع باشگاه پيروزي در مورد اين موضوع انحلال تيم فوتسال است، تاكيد كرد: وقتي كه فدراسيون فوتبال نمي تواند يك قانون را در مورد همه اجرا كند و بازيكني كه تا ديروز با ما تمرين كرده به راحتي سر از تيم ديگري درمي آورد بهتر است كه ما در اين فوتسال نباشيم. با صحبتي كه با حبيب كاشاني داشتم قرار شد موضع باشگاه را كه انحلال تيم است را اعلام كند و از بازيكنان بخواهد به هر تيمي كه مي خواهند، بپيوندند.
وي اظهار داشت: آدم نمي داند چه بگويد. او به حبيب كاشاني گفته، براي اتمام كارهاي مربوط به تسويه حسابش با ماهان به اصفهان رفته و به زودي هم برمي گردد. من كه فكر نمي كنم او از تيم پيروزي جدا شده باشد.
احضار مايلي كهن به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال
مدير فني پيشين تيم فوتبال پيروزي به دليل مصاحبه با رسانه هاي گروهي به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال احضار شد. مصاحبه اخير محمد مايلي كهن كه طي آن در مورد محمود خوردبين، حميد استيلي، علي فتح الله زاده، حسن روشن، اصغر شرفي، علي دايي و... به اظهارنظر پرداخته بود، باعث احضار اين پيشكسوت فوتبال به كميته انضباطي فدراسيون شده است. براساس اعلام سايت فدراسيون فوتبال، محمد مايلي كهن بايد امروز (سه شنبه) در محل كميته انضباطي حضور يافته و پاسخگوي سوالات اين كميته باشد.

 



اعلام اسامي ملي پوشان فوتبال كشورمان كي روش بدون تماشاي ليگ ، بازيكن دعوت مي كند !

سرويس ورزشي-
ليست بازيكنان دعوت شده به تيم ملي فوتبال كشورمان امروز از سوي سرمربي پرتغالي اين تيم اعلام خواهد شد.
سرپرست تيم ملي فوتبال كشورمان با اعلام اين خبر اظهار داشت: اسامي ملي پوشان براي بازي با اندونزي امروز توسط كي روش اعلام خواهد شد. در اين مرحله از اردو 26 يا 28 بازيكن به اردو فراخوانده خواهند شد تا در نهايت پيش از بازي با اندونزي 22 بازيكن در اردو بمانند.
وي افزود: در ليست جديد تيم ملي 10 بازيكن جديد دعوت شده اند كه اين نشان از توجه ويژه كادرفني به ليگ برتر است.
سرپرست تيم ملي فوتبال كشورمان در شرايطي ازتوجه ويژه به رقابت هاي ليگ سخن مي گويد كه تمام اهالي فوتبال اطلاع دارند سرمربي پرتغالي تيم ملي تنها يك بازي ليگ را آن هم نصف و نيمه از نزديك تماشا كرده و توجه چنداني به ليگ نداشته است. او در كوران رقابت هاي ليگ حضور در كشورش را به ماندن در ايران ترجيح داد. شايد در ليست جديد تيم ملي نيز نام چند بازيكن جديد به چشم مي خورد اما باور آن براي اهالي فوتبال دشوار است كه بازيكنان دعوت شده انتخاب خود كي روش باشند!
سرپرست تيم ملي فوتبال كشورمان در قسمت ديگري از مصاحبه خود در خصوص دعوت يا عدم دعوت از مجيدي به تيم ملي فوتبال كشورمان نيز گفت: نمي توانم بگويم مجيدي به تيم ملي دعوت شده با خير زيرا خيانت در امانت مي شود. امروز ليست تيم ملي اعلام مي شود و همگان متوجه مي شوند كه كاپيتان استقلال جايي در آن دارد يا خير.

 



كشتي بيشترين سهم را دارد اختصاص 15 ميليارد به كميته پارالمپيك و 27 فدراسيون

كميته ملي المپيك 15 ميليارد ريال بودجه بابت اعتبارات مرحله دوم سه ماهه دوم سال جاري را براساس اولويت هاي در نظر گرفته شده در اختيار كميته ملي پارالمپيك و 27 فدراسيون قرار داد.
از سوي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري مرحله سوم اعتبارات كميته ملي المپيك با بودجه 2 ميليارد تومان در اختيار اين كميته قرار گرفت. بخشي از اين بودجه كه سهم مردادماه به حساب مي آمد صرف هزينه هاي پشتيباني كميته ملي المپيك شد اما بخش بيشتر آن صرف فدراسيون ها شد.
بر اين اساس 15 ميليارد ريال (يك ميليارد و 500 ميليون تومان) سهم كميته پارالمپيك و 27 فدراسيون از مرحله دوم سه ماهه دوم اعتبارات سال جاري بود. علاوه بر كميته پارالمپيك فدراسيون هاي كشتي، بسكتبال، بوكس، تكواندو، تيراندازي، جودو، دووميداني، قايقراني، ووشو، هندبال، وزنه برداري، پرورش اندام، بيليارد، دوچرخه سواري، ژيمناستيك، شمشيربازي، كاراته، كبدي، ناشنوايان، واليبال، اسكيت، كوهنوردي، سه گانه، انجمن هاي ورزشي، همگاني و اسكواش از اين مرحله تخصيص اعتبارات كميته ملي المپيك بودجه دريافت كردند. همه اين فدراسيون ها پيش از اين و از ديگر مراحل اختصاص بودجه كميته ملي المپيك در سال جاري اعتبارات تصويب شده خود را دريافت كرده بودند اما كميته پارالمپيك و فدراسيون كشتي در مرحله جديد توزيع اعتبارات بيشتر از همه سهم گرفتند.
كميته ملي پارالمپيك و فدراسيون كشتي از سهم مردادماه اعتبارات كميته ملي المپيك 200 ميليون تومان دريافت كردند. به ديگر فدراسيون ها هم بين 15 تا 100 ميليون تومان اعتبار اختصاص داده شد. البقه قايقراني تنها فدراسيوني بود كه 100 ميليون تومان اعتبار دريافت كرد. فدراسيون هاي پرورش اندام و اسكواش با 15 ميليون تومان بودجه دريافتي، كمترين سهم را از اعتبارات تخصيص داده شده به فدراسيون ها داشتند. بزودي از سوي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري سهم شهريورماه كميته ملي المپيك نيز جهت اختصاص به فدراسيون ها پرداخت مي شود. گفته مي شود در اين مرحله نيز حدود دو ميليارد تومان به حساب كميته ملي المپيك واريز خواهد شد.

 



درخواست تيم هاي آسيايي براي ديدار با تيم ملي واليبال در تهران

سرپرست تيم ملي واليبال از درخواست برخي از تيم هاي آسيايي براي ديدار با تيم ملي ايران پيش از آغاز رقابت هاي قهرماني آسيا خبر داد.
امير خوش خبر ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: استراليا، قزاقستان و چين تيم هايي هستند كه درخواست خود را با فدراسيون واليبال مطرح كرده اند تا بتوانند زودتر به ايران سفر كنند و در اين فاصله برگزاركننده ديدارهايي با تيم ملي ايران باشند. وي با بيان اينكه هزينه سفر زودهنگام تيم ها پيش از آغاز رقابت هاي قهرماني مردان آسيا برعهده خودشان است، تصريح كرد: قزاق ها اين شرط را پذيرفته اند. استراليا و چين نيز همچنان پيگير سفر زودهنگام به ايران هستند اما هنوز زمان حضور اين تيم ها در تهران مشخص نشده است.
سرپرست تيم ملي واليبال تاكيد كرد: در صورتي كه تيمي زودتر از زمان برگزاري رقابت هاي قهرماني آسيا به ايران سفر كند، ديدارهاي تداركاتي دوباره اي در برنامه تيم ملي واليبال لحاظ مي شود، در غير اين صورت تمرينات تيم ملي تا زمان آغاز مسابقات بدون ديدار تداركاتي در تهران پيگيري مي شود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ رئيس فدراسيون بين المللي ورزش هاي دانشگاهي درباره نشستي كه اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون براي بررسي موضوع عدم حضور تيم ملي واليبال ايران مقابل رژيم صهيونيستي در بازي هاي دانشجويان جهان داشتند، اظهار كرد: در مورد محروميت فعلا چيزي مشخص نيست. ما بايد اين پرونده را در نشست كميته اجرايي فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) كه در ماه نوامبر برگزار مي شود، بررسي كنيم. ما هنوز گزارش كلينيك مربوط را كه درباره علت بيماري بازيكنان تيم واليبال ايران است.، بررسي نكرده ايم. اگر براي فدراسيون جهاني اين موضوع محرز شود كه دلايل ايران براي عدم حضور در اين مسابقه غيرقابل قبول بوده، احتمال دارد تيم واليبال ايران را از حضور در مسابقه هاي جهاني به مدت دو سال محروم كنند. البته شايد ايران بتواند اين محروميت را با پرداخت 400 هزار دلار لغو كند.
¤ فخرالدين سدر سلفي كوهنورد 60 ساله اي كه عضو باشگاه دماوند بود، روز يكشنبه در ارتفاع 4050 متري قله علم كوه و در منطقه علم چال به دليل ايست قلبي فوت كرد.
¤ دووميداني كاران معلول ايران در سومين روز رقابت هاي جمهوري چك به يك مدال طلا، يك نقره و دو برنز دست پيدا كردند. ابراهيم الوان پور در ماده پرتاب نيزه به مدال طلا، عليرضا مختاري در پرتاب ديسك در كلاس اف 53 به نقره در همين كلاس در ماده پرتاب نيزه به مدال برنز دست يافتند. پيش از اين احمدرضا عليخاني ديگر نماينده ايران بود كه در دوي 100 متر به مدال برنز دست پيدا كرده بود.

 



مسابقات دووميداني قهرماني جهان دوندگان ايران از 4 كشور به كره جنوبي مي رسند!

تيم ملي دووميداني كشورمان براي شركت در مسابقات قهرماني جهان در قالب سه گروه راهي كره جنوبي مي شود.
تيم ملي دووميداني كشورمان براي سفر به مسابقات قهرماني جهان در كره جنوبي در قالب سه گروه از تهران و چين راهي دايگو محل برگزاري اين رقابت ها خواهد شد. به اين ترتيب گروه اول كاروان دووميداني كشورمان در قالب ورزشكاراني چون سجاد مرادي، هادي سپهرزاده، كاوه موسوي و مريم طوسي به همراه پژمان معتمدي سرپرست اين تيم يكشنبه شب از شنژن چين محل برگزاري بازي هاي دانشجويان جهان راهي كره جنوبي شدند.
گروه دوم تيم دووميداني ايران شامل نصرت كردبچه (مربي و سرپرست تيم بانوان)، خسرو شيري (مربي)، محمد صميمي (ورزشكار پرتاب ديسك) و عباس صميمي (مربي پرتاب ديسك)، نيز دوشنبه شب 31 مردادماه تهران را به مقصد دبي ترك مي كنند. اين گروه بعد از طي مسيري 24 ساعت از دبي، سئول و بوسان سه شنبه شب به دايگو خواهند رسيد.
اما گروه سوم تيم دووميداني كشورمان شامل احسان حدادي و امين نيك فر به صورت جداگانه وارد محل برگزاري مسابقات دووميداني قهرماني جهان خواهند شد. حدادي كه اين روزها در اردوي تداركاتي روسيه به سر مي برد از اين كشور به كره سفر خواهد كرد. امين نيك فر در پرتاب وزنه نيز به طور جداگانه از آمريكا به دايگو خواهد رفت. تيم ملي دووميداني كشورمان براي نخستين بار با تركيب هشت ورزشكار در مسابقات دووميداني قهرماني جهان شركت خواهد كرد. سيزدهمين دوره مسابقات دووميداني قهرماني جهان با حضور بيش از دو هزار ورزشكار از 200 كشور از 5 تا 13 شهريور ماه در دايگو كره جنوبي برگزار مي شود.

 



بلاتكليفي بازيكنان ادامه دارد تمديد مهلت نقل و انتقالات بسكتباليست ها

فصل نقل و انتقالات مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور كه ديروز به پايان رسيد به خاطر نامشخص بودن وضعيت بسياري از بازيكنان و حتي سهميه هاي ملي تمديد خواهد شد.
مهلت تعيين شده براي نقل و انتقال رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور كه به طور رسمي از اول تيرماه آغاز شده بود در حالي دوشنبه به پايان رسيد كه طي دو ماه گذشته كمتر جابه جايي ميان بازيكنان صورت گرفت. شايد اصغر كاردوست و مجيد قاسم زاده تنها بازيكناني بودند كه با پيوستن به فولاد ماهان تكليف تيم باشگاهي خود را در اين فصل مشخص كردند و البته جواد داوري كه در راه پيوستن به اين تيم اصفهاني است. در همين راستا فدراسيون بسكتبال در نظر دارد مهلت نقل وانتقالات را تمديد كند اما زمان نهايي براي جابه جايي بازيكنان در نشست هماهنگي مسابقات ليگ برتر مشخص مي شود كه دوشنبه هفته آينده برگزار خواهد شد.
حسن نوربخش، رئيس كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال با اعلام اين خبر گفت: در اين نشست در مورد همه مسائل و حتي تمديد فصل نقل وانتقالات با نظر و هماهنگي نماينده تيم هاي شركت كننده تصميم گيري خواهد شد. رئيس كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال تاكيد كرد كه در نشست دوشنبه هفته آينده علاوه بر زمان تمديد فصل نقل و انتقالات در مورد تيم ها، تعداد آنها و چگونگي برگزاري رقابت هاي ليگ برتر نيز تصميم گيري خواهد شد. فصل جديد مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از 28 مهرماه آغاز مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14