(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2 شهریور 1390- شماره 20007

يادداشت خبرنگار
بانك اطلاعات ژنتيك ايرانيان تشكيل مي شود
ايران در كيهان
نصب دستگاه هاي بي خطرسازي زباله در بيمارستان هاي آذربايجان غربي
پيشگيري از جرم اولويت دادگستري يزد
اجراي زيرساخت اطلاعات مكاني در يزد
ايجاد 10هزار شغل در خراسان شمالي
اعتبار 14ميليارد ريالي براي برق رساني خورشيدي به روستاهاي كوهرنگ
مشكلات بهداشتي اهواز قابل توجيه نيست
ورامين مركز فرماندهي نيروي انتظامي شرق تهران
پايان عمليات حفاري تونل غربي خط شمال- جنوب متروي اصفهان
استاندار مازندران: خود را در استان مزاحم مي دانم
رئيس پليس راهور استان: اصفهان پس از تهران و مشهد بيشترين تلفات جاده اي را دارد
راه اندازي نمايندگي صندوق ضمانت سرمايه گذاري در استان مركزي
آغاز ساخت مركز انتقال خون در كهگيلويه وبويراحمد



يادداشت خبرنگار

امداد جنگل و 13توصيه براي حفظ سرمايه هاي ملي
متاسفانه به دلايل مختلفي همچون كمبود امكانات در اطفاي حريق، صعب العبور بودن مناطق جنگلي و عدم آموزش مسافران و ساكنان بومي و از همه مهم ترغفلت و سهل انگاري هراز چند گاهي دامن سرمايه هاي ملي كشور گرفتار شعله هاي آتش مي شود. اين رويداد تلخ با كاهش بارندگي و نزولات جوي از يك سو و از طرفي با افزايش متوسط آتش سوزي ها درسال هاي اخير به يك بحران و هشدار جدي دركشور تبديل شده است. كم نيست كه هراز چند گاهي در رسانه ها و مطبوعات خبر آتش سوزي بخشي از جنگل ها و مراتع كشور مشاهده نشود.
همين هفته گذشته بود كه خبر آتش سوزي در 300 هكتار از اراضي ملي طارم منتشر شد.
حادثه اي كه وقوع آن با هيچ چيز قابل جبران نيست. حادثه اي كه علاوه بر ضررهاي مادي و معنوي به زندگي انسان ها حتي بر زندگي نسل هاي آينده و موجودات زنده نيز به طور برجسته اي اثرگذار است.
دراين ميان هر انساني كه به دامن طبيعت پا مي گذارد به اندازه خود در برابر خدا به عنوان خالق طبيعت، در برابر همنوعان به عنوان مشتركان اين نعمت الهي و در برابر جنگل و حيوانات مشغول زندگي در آن به عنوان موجوداتي زنده مسئول و بايد پاسخگو باشد. دراين ميان در راستاي آموزش شهروندان و اطلاع رساني، بخشي از انتظارات متوليان بخش منابع طبيعي را مورد اشاره قرار مي دهيم؛ باشد تا گامي كوچك در پاسداشت سرمايه هاي ملي كشور و گامي كوچكتر درحفظ نعمت هاي الهي برداشته باشيم.
1) به فرزندان خود اهميت و فائده هاي جنگل، مرتع و آبخيزداري را يادآوري و آموزش داده و راه هاي حفظ و احياي منابع طبيعي را به آنها بياموزيم2.)مسافتي از محيط زندگي خود را به كاشت نهال اختصاص دهيم. 3) هرگونه تخلف و تجاوز به منابع طبيعي با كد رايگان امداد جنگل 09696 به مامورين حفاظت جنگل اطلاع دهيم4.) دركلاس هاي آموزشي و ترويجي كه در سطوح مختلف خصوصا در روستاها برگزار مي شود شركت كنيم. 5) از روشن كردن آتش درجنگل و مراتع پرهيز كرده و از انداختن ته سيگار روشن درجنگلها و مراتع خودداري كنيم.
6) براي سوزاندن ضايعات حاصل از برداشت محصولات زراعي (مثل كاه و كلش و...) در زمينهاي حاشيه جنگل حتما حريم شخم ايجاد كنيم تا از انتقال آتش به جنگل جلوگيري شود. 7) در اراضي شيب دار از شخم زدن و ايجاد شيار در جهت شيب خودداري كنيم. 8) با ديدن دود يا آتش سوزي بلافاصله با شماره تلفن 09696 تماس بگيريد و از هرگونه آسيب زدن به درختان و سربر كردن نهال هاي جنگلي پرهيز كنيم.
9) درحفظ و نگهداري نهال هاي كاشته شده در مدخل ورودي شهرها و مسير جاده ها كوشا باشيم. 10) از ريختن زباله در داخل جنگل خودداري كنيم. 11) درحفظ ونگهداري تاسيسات و ابنيه پروژه هاي آبخيزداري كوشا باشيم. 12) درحفظ حريم آبراهه ها، رودخانه ها، جاده هاي جنگلي كوشا باشيم. 13) از چراي بي رويه دام درمراتع پرهيز كنيم.
علي كفايي مهر -خبرنگاركيهان دربابل

 



بانك اطلاعات ژنتيك ايرانيان تشكيل مي شود

تبريز-خبرنگاركيهان:
مديركل پزشكي قانوني آذربايجان شرقي گفت: تشكيل بانك اطلاعاتي ژنتيك ايرانيان يك طرح ملي است و دنبال مي شود.
بهرام صمدي راد افزود: ظرف 4ماه آينده، مركز ژنتيك آزمايشگاه پزشكي قانوني آذربايجان شرقي تاسيس مي شود.
وي گفت: مركز فوق هزار و 400 مترمربع وسعت خواهد داشت.
وي يادآورشد: مركز تخصصي پزشكي قانوني تا چهار ماه آينده راه اندازي مي گردد كه براي تامين آن در 3هزار و 400 مترمربع 50ميليارد ريال هزينه مي شود كه يك مركز بي نظير در شمال غرب ايران خواهد بود.
صمدي راد تصريح كرد: هم اكنون و به دليل نبود ساختمان مناسب و شايسته، بخش ژنتيك آزمايشگاه پزشكي قانوني، تعطيل است.
وي با اشاره به فعاليت بخش سم شناسي پزشكي قانوني استان، آن را عاملي براي ناامن شدن فضا براي مجرمان دانست وگفت: دراين بخش از پيشرفته ترين روش ها و شيوه هاي بين المللي سم شناسي استفاده مي شود.

 



ايران در كيهان

تجليل از آزادگان
شهريار- خبرنگاركيهان: معاون فرهنگي بنيادشهيد و جانبازان و ايثارگران استان تهران در مراسم تجليل از 175 آزاده شهرستان هاي شهريار و ملارد در مجتمع فرهنگي ورزشي شباهنگ گفت: پايداري و مقاومت شما در مدت اسارت موجب عزت و افتخار ملت ايران در عرصه هاي بين المللي شد و امروز دنيا و آزاديخواهان جهان استقامت شما ملت ايران و آزادگان عزيز را الگوي ملت هاي مسلمان منطقه قرار داد.
اطعام ايتام
مهران- خبرنگاركيهان: رئيس كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان مهران گفت حدود 4 هزارنفر از ايتام و افراد تحت پوشش اين نهاد طي ماه مبارك رمضان اطعام مي شوند.
مرتضي مرادپور افزود: اين طرح از ناحيه كمك هاي مردمي به اجرا درمي آيد.
تقدير از دارنده رتبه سوم
بابل- خبرنگاركيهان: طي مراسمي كه در ساختمان آموزش و پرورش بندپي شرقي برگزارشد از عبدالله عباسي فيروزجاه دارنده رتبه سوم گروه علوم انساني در كنكور سراسري 90 ومدال برنز المپياد ادبي كشور با اهداي لوح سپاس و هديه تجليل به عمل آمد.
برگزاري يادواره شهدا
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: يادواره 26 شهيد دهستان كنگور در مسجد صاحب الزمان روستاي حاج علي اسلامي از توابع بخش مركزي شهرستان كلاله برگزارشد.
دراين مراسم فرمانده ناحيه بسيج سپاه كلاله با اشاره به ويژگي هاي جنگ نرم گفت: در اين جنگ دشمنان با بهره گيري از شگردهاي رسانه اي، فرهنگي، بكارگيري ماهواره، موادمخدر، اشاعه و ترويج منكرات، بي حجابي و... جوانان را هدف قرار داده است.
سرهنگ موسوي تصريح كرد: مردم ايران به خصوص جوانان براي مقابله با جنگ نرم دشمنان، ضمن ارتقاء آگاهي هاي خود در دفاع از ارزش هايي كه شهيدان براي حفظ آن خون داده اند، تلاش و كوشش جدي داشته باشند.
دراين آيين از نخبگان بسيجي و خانواده هاي شهيدان دهستان كنگور كلاله با اهداء لوح و هدايايي تجليل شد.
افزايش صادرات
زنجان- خبرنگاركيهان: استاندار زنجان در چهارمين نشست كارگروه توسعه صادرات استان گفت: در هدف گذاري هاي سال جاري افزايش صادرات را از 280ميليون به 500 ميليون دلار ارتقا داديم.
محمد رئوفي نژاد افزود: بايد با عمل به وظايف محوله اين چشم انداز را محقق سازيم.
راه اندازي سامانه
اراك- خبرنگاركيهان: معاون خدمات مشتركين و درآمد شركت آب و فاضلاب استان مركزي گفت: سامانه خدمات غيرحضوري مشتركين آب و فاضلاب ازطريق تلفن چهاررقمي 2020 دراين استان راه اندازي شد.
مهندس صادقي افزود: فاز اول اين طرح در سطح شهرهاي استان مركزي طراحي شده است و مشتركين مي توانند با گرفتن شماره مزبور آب بهاي مصرفي خود را پرداخت كنند.
برپايي نمايشگاه قرآني
شهرضا- خبرنگاركيهان: بيش از هفت هزار جلد كتاب با دوهزار عنوان در موضوعات قرآن و ادعيه، مذهبي، ادبيات، پزشكي، كودكان در نمايشگاه علوم قرآني شهرضا در معرض ديد علاقه مندان قرارگرفت اين نمايشگاه تا 12 شهريور به كار خود ادامه خواهد داد.
طراحي سند چشم انداز
بوشهر- خبرنگاركيهان: امام جمعه و نماينده ولي فقيه در بوشهربا اشاره به مشكلات ساختاري اين استان گفت: راهكار خروج از اين وضعيت طراحي سند چشم انداز بوشهر 1404 با نگاهي دانش بنيان است.
آيت الله صفايي بوشهري افزود: استان بوشهر درخصوص آمايش هاي سرزميني ضعيف است و ديده نشدن ضعف ها و قوت هاي استان باعث شده تا در بخش آبزيان، صنعت، تجارت و راه مشكلاتي وجود نداشته باشد.
افتتاح شهر شادي
برازجان- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور مسئولان محلي ساختمان آتش نشاني و شهرشادي درشهر وحدتيه افتتاح شد.
به گفته شهردار وحدتيه ساختمان آتش نشاني به متراژ 200 مترمربع و با اعتباري بالغ بر 100 ميليون تومان همراه با تجهيزات كامل به بهره برداري رسيد.
وي افزود: شهر شادي وحدتيه در زميني به مساحت دوهزار و 400 مترمربع و با اعتباري بالغ بر 220 ميليون احداث و به بهره برداري رسيد.
نصب دستگاه لرزه نگار
اصفهان- خبرنگاركيهان: طي مراسمي 7 ايستگاه لرزه نگار با اعتباري بالغ بر 400 ميليون تومان در استان اصفهان افتتاح شد.
استاندار اصفهان دراين مراسم گفت: اين دستگاهها درمنطقه انارك، نايين، بادرود، قمصر، كمه، اشن و فريدونشهر نصب شده و اطلاعات را به صورت آن لاين دراختيار مراكز مربوطه قرار مي دهد.
علي رضا ذاكر اصفهاني با بيان اينكه 42 دستگاه شتاب نگار در استان اصفهان ايجاد شده است، ادامه داد: استان اصفهان به عنوان جانشين تهران در مديريت بحران تعيين شده است.
دين تأمين كننده امنيت جهاني
شهركرد- خبرنگاركيهان: دومين محفل انس با قرآن كريم در حسينيه آيت الله بهاالديني سپاه قمربني هاشم(ع) استان چهارمحال و بختياري برگزارشد. دراين مراسم حجت الاسلام والمسلمين علي اصغر همتيان از اساتيد حوزه علميه گفت: دين عهده دار رشد خودبازداري در جامعه انساني است و اگر اين مهم در دنيا نهادينه شود، امنيت جهاني تأمين خواهدشد.
فعاليت 130 مؤسسه آموزشي
تبريز- خبرنگاركيهان: رئيس هيئت نظارت و ارزيابي آموزش عالي آذربايجان شرقي گفت: هم اكنون 130 مؤسسه آموزش عالي در اين استان مشغول فعاليت هستند و وضعيت آموزش عالي استان رو به رشد است.
محمدتقي علوي افزود: تشكيل بانك اطلاعاتي و جلوگيري از فعاليت هاي غيرمجاز مؤسسات آموزش عالي درسطح استان از جمله اولويت هاي كاري اين دبيرخانه است.

 



نصب دستگاه هاي بي خطرسازي زباله در بيمارستان هاي آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگاركيهان:
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان غربي از بي خطرسازي تمام زباله هاي بيمارستاني در استان خبر داد.
دهقان در جلسه كارگروه مديريت پسماندهاي شهري و روستايي استان افزود: درحال حاضر از 29بيمارستان فعال در استان در 15 بيمارستان دستگاه بي خطرساز زباله هاي بيمارستاني نصب شده است كه همه زباله هاي توليد شده در اين 29 بيمارستان را بي خطر مي كنند.
وي اظهار كرد: امسال با كمك يك ميليارد ريالي دانشگاه علوم پزشكي دستگاه هاي بي خطرساز زباله هاي بيمارستان در تمام بيمارستان ها نصب خواهدشد.
داداش زاده، مديركل امور شهري استانداري آذربايجان غربي هم در اين نشست اظهار داشت: مطالعات طرح جامع مديريت پسماندها تا پايان سال جاري در 12 شهرستان استان به پايان خواهد رسيد.

 



پيشگيري از جرم اولويت دادگستري يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان يزد گفت: پيشگيري از وقوع جرم در راس همه برنامه هاي دادگستري استان قرار گرفته است.
غلامحسين حيدري با اشاره به ايجاد معاونت پيشگيري از وقوم جرم در قوه قضائيه گفت: دستگاه قضايي در نظر دارد با اجرايي كردن برنامه پيشگيري از وقوع جرم در كشور از افزايش جرم و جنايت همچنين افزايش پرونده هاي قضايي جلوگيري كند.
وي در ديدار رؤسا، معاونان و كاركنان دستگاه قضايي با نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد با بيان اينكه تامين امنيت و حفظ امنيت نسبي در جامعه از اهم وظايف دستگاه قضايي مي باشد، اظهار داشت: دستگاه قضايي استان يزد در زمينه ايجاد امنيت مناسب در جامعه اقدامات متعددي از جمله مبارزه با پديده زمين خواري، برخورد با اراذل و اوباش و موادمخدر انجام داده و ضمن صدور احكام قاطع، امنيت استان را تامين كرده است.
حيدري تعداد زندانيان استان يزد را حدود 3 هزار نفر اعلام كرد و افزود: اين آمار زيبنده استان يزد نيست اما وجود تعداد زيادي زنداني در يزد به دليل واقع شدن استان يزد در مسير استان هاي جرم خيز كشور است و نزديك به 50 درصد اين زندانيان غيربومي هستند.
رئيس كل دادگستري استان يزد افزود: تعامل بسيار خوبي بين دستگاه قضايي استان يزد با نهادهاي اجرايي، اطلاعاتي و ساير ارگان هاي دولتي در يزد حاكم است و در سايه همين تعامل توانسته ايم اقدامات مثبتي در راستاي حفظ امنيت استان انجام دهيم.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد نيز دراين ديدار با بيان اينكه انسان بايد همواره خود را ملازم حق بداند. اظهار داشت: پايه و اساس حكومت اسلامي در اصل حاكميت قضايي است كه خود نمودي از حاكميت الهي در جامعه است.
آيت الله محمدرضا ناصري با تاكيد بر اينكه اصلاح حاكميت، اصلاح كل جامعه است، افزود: افراط و تفريط هر دو به ضرر جامعه است و فرصت مناسبي به دست دشمن مي دهد تا به نظام و جامعه ما آسيب وارد كند.

 



براي اولين بار در كشور صورت گرفت
اجراي زيرساخت اطلاعات مكاني در يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
براي اولين بار دركشور تفاهمنامه ايجاد زيرساخت اطلاعات مكاني (SDI) بين شهرداري و شركت گاز استان يزد امضا شد.
با حضور رئيس شوراي اسلامي شهر، مديرعامل شركت گاز استان، شهردار و مديرعامل سازمان فاوا براي اولين بار در كشور تفاهمنامه ايجاد زيرساخت اطلاعاتي مكاني (SDI) با هدف پرهيز از موازي كاري، تنظيم و پاسخ استعلام ها در حداقل زمان، بالارفتن دقت عمل، دوري از خطاهاي انساني، دسترسي به اطلاعات مطمئن كه هميشه و در همه زمان از اوقات شبانه روز قابل دسترسي باشد، كاهش مصرف سوخت، كاهش آلودگي هوا و تصادفات و... بين شهرداري يزد و شركت گاز استان به امضا رسيد. اين تفاهمنامه كه با تسهيل دسترسي شهرداري و شركت گاز بر اطلاعات پايه اي طرف مقابل، اطلاعات را به صورت لحظه اي (ONLINE) در اختيار مي گذارد به عنوان اساس (SDI) استان محسوب مي شود كه اميد است ساير ارگانها نيز به آنها بپيوندند.
گفتني است، با اجراي اين طرح بستري مشترك بر روي سرور به وجود مي آيد كه هر دوطرف با آورده هاي خود به غناي آن كمك مي كنند و مي توانند براساس سطح تعريف شده تغييرات لازم را ايجاد نموده يا از آن استفاده كنند.
همچنين راه اندازي وب مپ سرور مشترك، ايجاد شبكه اينترنت داخلي ويژه اطلاعات مذكور كه از لحاظ امنيتي نيز بسيار مطمئن باشد از اهداف بلندمدت اين طرح به حساب مي آيد.

 



ايجاد 10هزار شغل در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار كيهان:
استاندار خراسان شمالي اعلام كرد از ابتداي سال تاكنون ايجاد ده هزار و 630 شغل در خراسان شمالي محقق شده است.
استاندار خراسان شمالي افزود سهم خراسان شمالي در ايجاد اشتغال 25 هزار نفر است اما دستگاه هاي ذي ربط در استان سهمي بيش از اين تعداد را متعهد شده اند.
استاندار از دستگاه هاي متولي صدور مجوزهاي مشاغل خانگي خواست تا در اين زمينه به تعهدات خود عمل نمايند و از بانك هاي استان نيز خواست تا در مسير سرمايه گذاري به سرمايه گذاران مشاوره دهند و آنها را راهنمايي كنند.

 



اعتبار 14ميليارد ريالي براي برق رساني خورشيدي به روستاهاي كوهرنگ

شهركرد-خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان چهارمحال وبختياري گفت: برق رساني خورشيدي به روستاهاي كوهرنگ مستلزم 14ميليارد ريال اعتبار است.
رحمت ا... حماميان صعب العبور بودن اين روستاها و عدم اجراي شبكه برق رساني دراين روستاها را از دلايل عمده برق رساني خورشيدي به اين روستاها اعلام كرد و گفت: روستاهاي «دره توت»، «دره بيد»، «دره هندو» و «كنگرستان» از جمله روستاهاي برخوردار ازا ين طرح به شمار مي روند.
وي با اشاره به اين كه درحال حاضر بيش از 256 هزار مشترك برق در بخش هاي مختلف خانگي، صنعتي، شهري و روستايي در استان چهارمحال و بختياري وجود دارد، هزينه برق رساني به ازاي هرخانوار روستايي از طريق انرژي خورشيدي را 80 ميليون ريال اعلام كرد.
حماميان درادامه با اشاره به مزاياي استفاده از انرژي خورشيدي درراستاي صيانت از محيط زيست، گفت: بازده بالا، سهولت درنصب، نگهداري وبهره برداري،عدم ايجاد آلودگي صوتي و جايگزيني اين نيروگاه ها به جاي نيروگاه هاي سوخت فسيلي دركاهش آلودگي محيط زيست در سطح محلي و منطقه اي از ديگر مزاياي استفاده از انرژي خورشيدي است.

 



مشكلات بهداشتي اهواز قابل توجيه نيست

اهواز- خبرنگاركيهان:
استاندار خوزستان درجلسه شوراي سلامت وضعيت بهداشتي خوزستان را با ساير استان ها غيرقابل قياس خواند.
سيدجعفر حجازي گفت: متأسفانه شيوه هاي غيربهداشتي مانند فروش مرغ زنده در خوزستان رايج است كه در استان هاي ديگر سالهاست منسوخ شده است.
وي با تأكيد بر اينكه تمامي فروشنده هاي دوره گرد و مغازه هاي فروش مرغ زنده تا پايان شهريورماه بايد برچيده شوند افزود: اهواز پيشاني استان خوزستان و پذيراي مهمانان داخلي و خارجي است و بايد شاخص هاي بهداشتي در شهر اهواز به دقت كنترل شود و مورد توجه جدي قرارگيرد.
سيدجعفر حجازي، با بيان اينكه علاوه بر فرهنگ سازي، براي جمع آوري فروش غيربهداشتي مرغ و ماهي و ساير مواد خوراكي به كمك مسئولان قضايي، با فروشندگان مختلف برخوردي قهري خواهد شد افزود: از معضلاتي مانند انباشت زباله، پس زدگي فاضلاب درمعابر و محل زندگي مردم و عرضه غيربهداشتي مواد غذايي درسطح شهر پذيرفته نيست.
وي تأكيد كرد: شوراي شهر و شهرداري خرمشهر به دليل ضعف و ناتواني حتي نمي توانند به وظايف عادي خود عمل كنند.
حجازي در خاتمه تصريح كرد: خرمشهر شهري جنگ زده است كه براي رسيدن به شرايط مطلوب، نيازمند شهرداري قدرتمند و نيروي كارآمد است تا مشكلاتش حل شود.

 



فرمانده نيروي انتظامي شهرستان خبر داد
ورامين مركز فرماندهي نيروي انتظامي شرق تهران

ورامين-خبرنگاركيهان:
فرماندهي نيروي انتظامي شرق استان تهران در ورامين آغاز به كار كرد.
فرمانده نيروي انتظامي منطقه ورامين در گفت وگو با خبرنگار ما با بيان اين مطلب افزود: اين خواسته چندين ساله مردم و مسئولان بود كه فرماندهي نيروي انتظامي شرق استان تهران در ورامين استقرار يابد.
فرماندار ورامين نيز در همين زمينه گفت: با استقرار فرماندهي نيروي انتظامي شرق استان تهران در ورامين تمام امور مربوط به اين نيرو در شهرهاي دماوند، فيروزكوه، پاكدشت، پيشوا، در ورامين انجام مي شود محسن منصوري افزود: تاكنون 20 معاونت فرماندهي نيروي انتظامي در ورامين مستقر شده اند.

 



پايان عمليات حفاري تونل غربي خط شمال- جنوب متروي اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
عمليات حفاري تونل غربي خط شمال- جنوب متروي اصفهان از خيابان امام خميني(ره) تا صفه به پايان رسيد.
استاندار اصفهان در اين مراسم با تأكيد بر اجراي فعاليت هاي عمراني و فراهم كردن زيرساخت ها در مناطق دوردست افزود: هم اكنون اجراي 5 هزار پروژه عمراني در دست اقدام است كه 200 طرح عمراني در دو هفته آينده به بهره برداري مي رسد.
عليرضا ذاكر اصفهاني با بيان اين كه خريداري واگن ها به مناقصه گذاشته شده است، با اشاره به خط دوم و سوم قطار شهري در اصفهان گفت: خط سوم براي حل بسياري كه از مشكلات ترافيكي شهر اولويت بيشتري نسبت به خط دوم دارد.
ذاكر اصفهاني ادامه داد: خط سوم از ميدان لاله، پروين، خيابان سجاد، گلستان شهدا، ميدان آزادي عبور كرده و به اسلام آباد درچه مي رود.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز در مراسم اتمام حفاري تونل غربي شمال- جنوب مترو اصفهان در ايستگاه شريعتي، گفت: براي اجراي طرح قطار شهري اصفهان و بهره برداري از آن 500 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
عباس حاج رسولي ها اجراي طرح قطار شهري اصفهان با اعتبارات و بودجه هاي فعلي را در حداقل زمان غيرممكن دانست و گفت: براي اينكه متروي اصفهان در دو سال آينده راه اندازي شود 500 ميليارد تومان اعتبار نياز است كه نمايندگان مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي بايد براي اختصاص اين مبلغ تلاش كنند.
وي اظهار اميدواري كرد تا دو سال آينده اين پروژه عظيم در اختيار شهروندان قرار گيرد.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان مهمترين مشكل بر سر راه ادامه عمليات اجرايي پروژه مترو اين شهر را كمبود اعتبار دانست.

 



استاندار مازندران: خود را در استان مزاحم مي دانم

تنكابن- خبرنگار كيهان
استاندار مازندران گفت: از آنجا كه تاكنون نتوانستم انتظارات خودم را محقق سازم، خود را در استان مزاحم مي دانم.
مهندس سيد علي اكبر طاهايي در مراسم توديع و معارفه فرماندار تنكابن با تأكيد بر خدمت بي منت به ولي نعمتان گفت: وقتي پدر رزمنده اي كه به واسطه داشتن 4 فرزند تحصيل كرده بيكار به من مي گويد «در سختي هاي جبهه و جنگ زمين گير نشدم اما غصه بيكاري بچه ها مرا مفلوك و زمين گير كرد» از خدا مي خواهم زمين دهان باز كند و در آن فرو روم؛ چرا كه به واسطه محدوديت هاي بودجه نتوانستم بسترهاي اشتغال و ديگر زيرساختها و پروژه ها را در حد مطلوب به سرانجام برسانم.
وي تأكيد كرد: بايد عنوان سرمايه گذاري دولت را جايگزين سرمايه گذاري ملت كنيم چرا كه بودجه كل استان 189 ميليارد تومان است و ماهي 140 ميليارد تومان پرداخت يارانه به مردم را از خزانه كل كشور تعهد داريم.
وي خطاب به مسئولان شهرستان ها گفت: در جايي كه سرانجام طرحها به كار و توليد مي انجامد منتظر بخشنامه نباشيد و با مسئوليت پذيري بنده عمل كنيد.
وي افزود: طي سال جاري جهت آبياري باغات كشاورزي دولت 85درصد كمك بلاعوض در نظر گرفته است.
در خاتمه استاندار ضمن تشكر و قدرداني از فرماندار سابق (سيد قدير رضائي)، سيد ابراهيم هاشمي را به عنوان معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان تنكابن معرفي كرد.
هاشمي نيز اجراي سياستگزاري هاي دولت، ارائه كار بي منت به مردم، اتمام پروژه هاي نيمه تمام و پيگيريهاي مصوبات سفر دولت در شهرستان و تقويت مصوبات شوراي تأمين و امنيت عمومي و برگزاري انتخابات سالم با حداكثر رأي مردم را به عنوان خط مشي خود عنوان كرد.

 



رئيس پليس راهور استان: اصفهان پس از تهران و مشهد بيشترين تلفات جاده اي را دارد

اصفهان -خبرنگاركيهان:
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان اصفهان، گفت: استان اصفهان پس از تهران و مشهد بيشترين آمار كشته شدگان تصادفي را دركشور دارد.
«سرهنگ حسين غلامي» درجمع خبرنگاران با بيان اينكه سالانه دركشور 23هزار نفر دراثر تصادفات كشته مي شود؛ افزود: به طور ميانگين ماهانه درحوزه درون شهري حدود 60 نفر كشته مي شوند كه اين آمار درحوزه برون شهري 20 درصد افزايش دارد.
وي گفت: 90 درصد از تصادفات دراستان بي احتياطي و بي توجهي موتورسواران است و روزانه به طور متوسط دو نفر بر اثر تصادف كشته مي شوند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي اصفهان با بيان اينكه نبايد آموزش هاي لازم در زمينه ترافيك تنها توسط پليس انجام شود، درعين حال افزود: انتظار مي رود تمام مردم به قوانين راهنمايي و رانندگي احترام بگذارند و آن را رعايت كنند.
وي با بيان اينكه در آموزش مباحث ترافيكي به مردم پليس به تنهايي نمي تواند موفق شود؛ گفت: بايد تمام كساني كه به نوعي در اين زمينه مي توانند ايفاي نقش كننده وارد عرضه شود.
سرهنگ غلامي با اعلام اينكه جريمه هاي راهنمايي و رانندگي در گذشته به صورت دستي انجام مي شد، يادآور شد؛ هم اكنون جريمه ها در كلان شهر اصفهان با استفاده از دستگاه PDA انجام مي شود كه اشتباه را به صفر مي رساند و قبض جريمه مثل خريد از فروشگاه ها صادرمي شود.
وي از اجراي طرح ترافيك و ايمني تردد خودروها در محور چهارباغ خبر داد و گفت: با حضور پليس در اين محور از تردد موتورسيكلت هاي فاقد كلاه ايمني جلوگيري مي شود و به طور صد درصد با رانندگان خودروها كه كمربند ايمني نبندند برخورد مي شود.

 



راه اندازي نمايندگي صندوق ضمانت سرمايه گذاري در استان مركزي

اراك-خبرنگاركيهان:
مديركل تعاون استان مركزي از راه اندازي چهارمين نمايندگي صندوق ضمانت سرمايه گذاري بخش تعاون كشور، در اين استان خبر داد.
مظفري گفت: اين صندوق با تضمين 70 درصد بازپرداخت تسهيلات دريافتي تعاوني ها تا سقف 15 ميلياردريال با هدف، حل مشكل تعاوني ها در زمينه نداشتن وثيقه كافي براي دريافت تسهيلات راه اندازي شده است.
وي افزود: صندوق ضمانت سرمايه گذاري بخش تعاون از سال گذشته فعاليت خود را آغاز كرده است و نمايندگي آن در اين استان چهارمين نمايندگي كشور است.

 



آغاز ساخت مركز انتقال خون در كهگيلويه وبويراحمد

ياسوج- خبرنگاركيهان:
از مجموع 4مصوبه سفر سوم دولت در بخش انتقال خون تنها يك مورد آن اجرايي شده كه لازم است براي ارتقاء خدمات انتقال خون در كهگيلويه وبويراحمد اين مصوبات هرچه سريع تر اجرايي و به بهره برداري برسند.
مديركل سازمان انتقال خون استان كهگيلويه وبويراحمد با بيان اين مطلب افزود: عمليات ساخت يك ساختمان مجهز و استاندارد با تجهيزات كامل براي فرآيندهاي انتقال خون تنها مصوبه سفر سوم دولت در اين بخش بوده كه عمليات اجرايي آن آغاز شده است.
كيان دهراب پور گفت: اين ساختمان با اعتبار 25ميليارد ريال و زيربناي دو هزار و 700مترمربع درحال ساخت است كه در صورت بهره برداري از آن خدمات مطلوب تري به شهروندان ارائه مي شود.
وي اظهارداشت: خريد 2 دستگاه ژنراتور برق اضطراري براي شهرستان هاي ياسوج و گچساران، خريد يك دستگاه اتوبوس خون گيري و خريد يك دستگاه كوره امحاء زباله از ديگر مصوبات اين سفر رئيس جمهور بوده كه از تعهدات وزارت بهداشت محسوب مي شوند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14