(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2 شهریور 1390- شماره 20007

حزب الله لبنان خواستار مشخص شدن سرنوشت امام موسي صدر شد
شيعيان بحرين به آل خليفه درباره بروز جنگ داخلي هشدار دادند
مقامات برلين براي مهار ناآرامي ها از دولت مركزي كمك خواستند
جوانان ليبي براي تثبيت انقلاب اسلامي كميته هاي مردمي تشكيل دادند
وحشت صهيونيست ها از گسترش موج ضداسرائيلي در مصر
رهبر كره شمالي امروز با رئيس جمهور روسيه ديدار مي كند
چين : آمريكا در امور داخلي سوريه دخالت نكند
استفاده نظاميان صهيونيست از سلاح ممنوعه عليه ساكنان غزه
اعتصاب سراسري كراچي را فرا گرفت
تعداد كشته ها در ناآرامي سودان جنوبي به 600 نفر رسيد
چها رسوي پنج قاره
درخواست اسلامگرايان اردن دولت امان با اسرائيل قطع رابطه كند



حزب الله لبنان خواستار مشخص شدن سرنوشت امام موسي صدر شد

حزب الله لبنان با صدور بيانيه اي خواستار مشخص شدن سرنوشت امام موسي صدر رئيس ربوده شده مجلس اعلاي شيعيان لبنان شد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه لبناني السفير، حزب الله لبنان با صدور بيانيه اي ضمن تبريك پيروزي انقلاب ليبي به ملت اين كشور ابراز اميدواري كرد كه سرنوشت امام موسي صدر هر چه سريع تر مشخص شود.در اين بيانيه از انقلابيون خواسته شده كه مكان بازداشت و سرنوشت امام موسي صدر و شيخ محمد يعقوب و عباس بدرالدين از همراهان وي مشخص شود. چرا كه رژيم قذافي اين افراد را در راستاي خدمت به اجراي طرح صهيونيسم در منطقه ربوده است.صدر در 3شهريور سال 1357 و در آخرين مرحله از سفردوره اي خود به كشورهاي عربي، بنابر دعوت رسمي معمر قذافي واردليبي شد و در روز 9 شهريور ربوده شد.

 



شيعيان بحرين به آل خليفه درباره بروز جنگ داخلي هشدار دادند

جمعيت وفاق ملي بحرين درباره بروز جنگ داخلي در بحرين در صورت خودداري رژيم آل خليفه از اجراي اصلاحات خبر داد.
به گزارش شبكه خبري العالم، سخنگوي جمعيت وفاق ملي بحرين كه بزرگترين حزب شيعي مخالف رژيم بحرين است اعلام كرد كه اوضاع بحرين بسيار نامطلوب و بحراني است و در صورت بي توجهي رژيم آل خليفه به خواسته هاي معترضان كشور به سوي درگيري و جنگ داخلي پيش خواهد رفت.
وي تأكيد كرد، قيام مردم بحرين به صورت مسالمت آميز بوده و تاكنون هيچ خسارتي به اموال و دارايي هاي عمومي و خصوصي وارد نشده است ولي بي توجهي خاندان آل خليفه به مطالبات مردم و اعمال خشونت و سركوب نسبت به معترضان اوضاع را تغيير خواهد داد.

 



مقامات برلين براي مهار ناآرامي ها از دولت مركزي كمك خواستند

مقامات برلين ضمن ابراز ناتواني نسبت به كنترل ناآرامي هاي برلين، از پليس فدرال درخواست كمك كردند.
در هشتمين روز از آغاز آتش زدن خودروها در برلين، و ناتواني مقامات اين شهر در يافتن حتي يك سرنخ نسبت به علل و انگيزه هاي موجود در پشت پرده اين حوادث، شهردار برلين اذعان كرد، كنترل اوضاع از دستش خارج شده است.
«كلاوس ووروايت» شهردار پايتخت سه شنبه پس از انتشار خبري مبني بر به آتش كشيده شدن 10 خودروي ديگر گفت: «ما قادر به كنترل اوضاع در تمام شهر نيستيم و حضور پليس بيشتر نيز كمكي نمي كند.»
از سوي ديگر خبر مي رسد، برخي از مقامات اين كشور به دنبال آماده كردن مقدمات لازم براي استفاده از «نيروهاي پليس فدرال» هستند. بدين ترتيب براي نخستين بار در جريان نآرامي هاي برلين، مقامات اين شهر از دولت مركزي تقاضاي كمك كردند.
به گفته سخنگوي پليس آلمان، پس از برگزاري يك نشست بين پليس فدرال، مسئولين شهري برلين و وزير كشور، مقرر شد از نيروهاي پليس فدرال در مهار ناآرامي هاي پايتخت استفاده شود.
«كنترل و محافظت از خطوط راه آهن، مناطق مرزي و حتي دوربين هاي مدار بسته براي جلوگيري از خرابكاري» از جمله وظايف پليس فدرال آلمان عنوان مي شود. تاكنون ده ها خودرو در اين شهر به آتش كشيده شده است.
بنا به اعلام مقامات پليس آلمان، اگرچه حمله شبانه به خودروهاي پارك شده در خيابان سال هاست در اين كشور رواج دارد اما، در سال جاري شدت و ميزان اين حملات به قدري افزايش يافته كه آن را متمايز با سال هاي گذشته كرده است.
پيش از اين «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان نسبت به خطرات اين ناآرامي ها هشدار داده و وزير كشور نيز وضعيت غيرعادي اعلام كرده است.
صدها پليس به كمك هلي كوپتر و تجهيزات پيشرفته به طور شبانه روز در حال گشتزني در خيابان ها هستند و تعيين جايزه هاي چند هزار يورويي در ازاي ارائه اطلاعات مربوط به حمله كنندگان نيز نتيجه اي نداشته است.در حالي كه گروه هاي چپ تندرو و ضدسرمايه داري گروه هاي راست افراطي و آنارشيست را متهم به انجام اين حملات مي كنند، افراطي ها نيز انگشت اتهام به سوي چپ ها گرفته اند. گروهي نيز معتقدند اين آتش زدن ها با انگيزه هاي سياسي و با هدف تاثيرگذاري بر انتخابات شهرداري ها صورت مي گيرد. اما در اين ميان برخي نيز اعلام مي كنند، اين حوادث با حوادث چندي پيش انگليس ارتباط دارد. ناآرامي هاي انگليس در اعتراض به فقر، نژادپرستي و بيكاري روي داد.

 



جست وجوي خانه به خانه براي دستگيري قذافي
جوانان ليبي براي تثبيت انقلاب اسلامي كميته هاي مردمي تشكيل دادند

انقلابيون ليبي در نخستين مرحله استقرار خود در طرابلس عمليات جست وجوي خانه به خانه براي يافتن معمر قذافي و تشكيل كميته هايي براي حفظ امنيت را آغاز كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، پس از پايان تصرف طرابلس از سوي انقلابيون در روز دوشنبه، عمليات وسيع و گسترده اي براي پيدا كردن محل اختفاي ديكتاتور ليبي آغاز شده و در اين راستا، جست وجوي خانه به خانه براي بازداشت و محاكمه قذافي آغاز شده است.
معمر قذافي كه پس از سقوط پايتخت ليبي به دست انقلابيون از انظار عمومي پنهان شده است، عملا از نيمه ژوئيه تاكنون در جايي ديده نشده است و همين موضوع شايعه فرار وي به خارج از ليبي را تقويت مي كند.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، حتي پيام هاي صوتي اخير معمر قذافي به طرفداران از طريق تلفن ماهواره اي و از نقطه اي نامعلوم در خارج از طرابلس صورت گرفته است. به گزارش اين شبكه خبري، انقلابيون ليبيايي هم اكنون با اين سؤال روبرو هستند كه قذافي در كجا مخفي شده است؟ و آيا او توانسته است به خارج از ليبي بگريزد؟ كدام كشور با وجود اجماع بين المللي براي دستگيري اش، به وي پناه داده است؟
خبرگزاري رويتر نيز اعلام كرد: معمر قذافي همزمان با ورود انقلابيون، طرابلس را ترك و به شهر سرت، زادگاه خود رفته است. همچنين شبكه هاي تلويزيوني الجزيره، العربيه، بي بي سي، سي ان ان و... از ادامه نبردهاي شديد براي به زانو درآوردن مزدوران قذافي در مجتمع باب العزيزيه در طرابلس خبر دادند.
مصطفي عبدالجليل رئيس شوراي انقلابي ليبي در گفت وگويي با الجزيره ابراز اميدواري كرد كه قذافي زنده دستگير و پس از محاكمه به سزاي اعمال خود برسد.
وي گفت: اگر قذافي بازداشت شود، در برابر انظار جهانيان به شكلي عادلانه محاكمه خواهد شد و اميدواريم ديكتاتور ليبي زنده بازداشت شود، در اين صورت جهان شاهد محاكمه عادلانه بزرگترين ديكتاتور قرن خواهد بود.
اين در حالي است كه با وجود آن كه تاكنون هيچ كس از سرنوشت قذافي، اطلاع دقيقي در دست ندارد، «فرج العبيدي» عضو كميته اداره بحران هاي شوراي انتقالي ليبي مدعي شد كه اطلاعاتي در دست دارد كه ثابت مي كند، قذافي رو به موت است.
فرار سيف الاسلام قذافي
از سوي ديگر سيف الاسلام قذافي، فرزند ديكتاتور ليبي با ظاهر شدن بر صفحه تلويزيون ها، اعلام كرد كه خود و پدرش طرابلس را ترك نكرده اند و هنوز پايتخت ليبي در اختيار آنهاست.
وي كه پيشتر، خبر دستگير شدنش توسط انقلابيون منتشر شده بود، عصر دوشنبه در هتل محل اقامت خبرنگاران خارجي حاضر شد و دستگيري خود را تكذيب كرد.
پسر قذافي در حالي كه لبخند مي زد و با هواداران اندك خود در مقابل هتل «ركسوس» (محل اقامت خبرنگاران) دست مي داد، تاكيد كرد: پدر من همچنان در طرابلس بوده و وضعيت جسماني اش، خوب است و در سلامتي كامل به سر مي برد. ما انقلابيون را را به داخل طرابلس كشانديم و آنها را در دام خود گرفتار كرديم تا پشت آنها را بشكنيم.
اين در حالي است كه «لوئيس مورينو اوكامبو» دادستان كل دادگاه جنايي بين المللي روز دوشنبه مدعي شد كه اطلاعات موثقي در دست دارد كه سيف الاسلام توسط انقلابيون در ليبي بازداشت و به زودي براي محاكمه تحويل اين دادگاه خواهد شد.
در همين حال، ميخائيل مارگلييف نماينده ويژه رئيس جمهور روسيه، شايعات اعطاي پناهندگي به قذافي و خانواده اش را تكذيب و اعلام كرد: روسيه هرگز به معمر قذافي و يا نزديكان وي را كه متهم به قتل مردم بي گناه ليبي هستند، پناهندگي نخواهد داد و آنها را در خاك خود نخواهد پذيرفت.
تشكيل كميته هاي انقلابي
در طرابلس
با وجود خبرهاي ضد و نقيض در مورد تصرف كامل طرابلس به دست انقلابيون، شبكه هاي خبري جهان از تشكيل كميته هاي انقلابي در پايتخت ليبي براي برقراري نظم و امنيت و دستگيري قذافي و مزدورانش خبر دادند.
«عبدالحافظ عوفه» سخنگوي شوراي ملي انتقالي ليبي به الجزيره گفت: انقلابيون در نقاط مختلف و ورودي هاي طرابلس، پست هاي ايست و بازرسي ايجاد كرده اند و سرهنگ قذافي و پسر بزرگش «محمد» كه از دست انقلابيون فرار كرده بود، امكان فرار از شهر را ندارند.
اين مقام ليبيايي از جست وجوي خانه به خانه براي يافتن قذافي و ساير مسئولان رژيم سابق سخن گفت و افزود: انقلابيون ليبي، خود را براي رويارويي دشوار در منطقه باب العزيزيه (دژ محكم قذافي) آماده مي كنند.
وي اذعان كرد: جنگ براي كنترل مجتمع باب العزيزيه، كه شامل سه پادگان است بسيار سخت خواهد بود و بقاياي رژيم راه فراري ندارند.
از سوي ديگر، انقلابيون اعلام كردند كه چندين كشتي از مصراته به طرابلس اعزام كرده اند كه حامل سلاح و نيروي تازه نفس براي تقويت مواضع مخالفان قذافي در پايتخت است.
وزارت امور خارجه روسيه نيز در واكنش به تحولات اخير ليبي، با انتشار بيانيه اي از نيروهاي انقلابي ليبي و كشورهاي عضو ائتلاف بين المللي خواست تا با توجه به شرايط كنوني، ضوابط حقوق بين الملل در زمينه حقوق بشر را به طور كامل رعايت كنند.
از سوي ديگر، «عبدالمنعم الهوني»، نماينده ليبي در اتحاديه عرب و نماينده شوراي ملي انتقالي در مصر تاكيد كرد: ليبي هرگز به پايگاهي براي ناتو تبديل نخواهد شد و به آنها اجازه نخواهد داد تا در اين كشور پايگاه نظامي داشته باشند.
حمله انقلابيون به طرابلس و متلاشي شدن رژيم قذافي بازتاب فراواني در رسانه ها و خبرگزاري هاي جهان داشت و بدون استثناء طي روزهاي گذشته محور خبري بسياري از آنها را به خود اختصاص داده است.
شبكه خبري الجزيره با گزارش لحظه به لحظه تحولات ليبي، اعلام كرد: زد و خورد انقلابيون با باقي مانده طرفداران قذافي در برخي از محله هاي شهر طرابلس همچنان ادامه دارد و مخالفان قذافي با تشكيل كميته هاي مردمي نيروهاي خود را در اين شهر تقويت مي كنند.
العربيه نيز در ادامه پوشش خبري تحولات ليبي روز سه شنبه در خبري فوري اعلام كرد: زد و خوردهاي خونين و انفجارهاي مهيبي در اطراف هتل محل اقامت خبرنگاران در طرابلس به گوش مي رسد.
روزنامه هاي عرب نيز با درج اخبار سقوط رژيم معمر قذافي به استقبال تحولات ليبي رفته و با آب و تاب فراوان آن را بيان كرده اند.
روزنامه «شرق الاوسط» تيتر نخست خود را به اين موضوع اختصاص داده است كه «ليبي در جست وجوي مخفيگاه قذافي است».
روزنامه «الاهرام» چاپ مصر در صفحه نخست خود نوشت: هيچ گونه راه فراري براي قذافي وجود ندارد و بايد تسليم شود. روزنامه «الرياض» چاپ عربستان در پايگاه اينترنتي خود در روز سه شنبه فقط به چاپ تصاويري از شادي مردم ليبي اكتفا كرده است.
روزنامه «الراي» چاپ كويت نيز روز سه شنبه به چاپ گزارشي از نحوه ورود انقلابيون به طرابلس و سقوط پايتخت ليبي اكتفا كرد و نوشت: رژيم قذافي تمام شد.
روزنامه تلگراف با عنوان انقلابيون همچنان در حال پيشروي هستند و ديلي ميل نيز با اين عنوان كه «طرفداران قذافي در خيابان هاي طرابلس جولان مي دهند»، اخبار روز سه شنبه ليبي را پوشش دادند.
ديلي ميل طي گزارشي در مورد ليبي نوشت: سقوط طرابلس، همان چيزي است كه اسلامگرايان به دنبال آن بودند و دعاي مسلمانان ليبي مستجاب شد و طرابلس سقوط كرد.

 



وحشت صهيونيست ها از گسترش موج ضداسرائيلي در مصر

سران رژيم صهيونيستي با هراس از گسترش احساسات ضداسرائيلي در مصر براي حل بحران با قاهره به تكاپو افتاده اند.
به گزارش خبرگزاريها، صهيونيست ها از اين نگرانند كه با گسترش احساسات ضداسرائيلي روابط تيره تر شود و موجبات لغو پيمان كمپ ديويد فراهم گردد.
به همين دليل ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي ضمن نگراني از تيره شدن روابط تل آويو و قاهره گفته كه تل آويو اجازه نمي دهد پيمان كمپ ديويد لغو شود.
روابط قاهره و تل آويو پس از آن تيره شد كه نظاميان صهيونيست پنج نظامي مصر را در صحراي سينا كشتند.
مردم مصر با برگزاري تظاهرات مقابل سفارت اسرائيل خواستار قطع رابطه با تل آويو شده اند.
گفتني است جفري فلتمن معاون وزير خارجه آمريكا اكنون در مصر به سر مي برد و سرگرم گفت وگو با وزير خارجه مصر درباره بحران اخير ميان مصر و رژيم صهيونيستي است.
از سوي ديگر، رژيم صهيونيستي براي حل بحران ايجاد شده با مصر يكي از فرماندهان ستاد مشترك ارتش اين رژيم را به قاهره اعزام كرد.
يديعوت آحارونوت در اين باره نوشت، تعدادي از افسران و كارمندان وزارت دفاع اسرائيل در اين ماموريت حساس و بسيار مهم كه ژنرال ايشل با لباس شخصي آن را انجام مي دهد، وي را همراهي مي كنند.
اين روزنامه اسرائيلي افزود، ديدار ژنرال ايشل از قاهره از اين جهت اهميت دارد كه روابط اسرائيل و مصر در شرايط كنوني بحراني شده است و حفظ روابط امنيتي طرفين اهميت ويژه اي براي تل آويو دارد، اين روابط پس از سرنگوني حسني مبارك دچار آسيب شده است.
اين در حالي است كه در پي حمله هوايي رژيم صهيونيستي به منطقه مرزي مصر وكلاي مصري طي درخواستي از دادستان كل اين كشور صدور حكم بازداشت ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي و پرداخت 100ميليون دلار غرامت را خواستار شدند.
به گزارش ايسنا در اين درخواست وكلاي مصري با استناد به گزارش نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل مستقر در منطقه سينا مبني بر استفاده ارتش رژيم صهيونيستي از گلوله هاي نامتعارف تاكيد كردند كه اين اقدام صهيونيست ها جنايت است و ايهود باراك در اين جنايت دست داشته است.همچنين چند تن ديگر از مقام هاي قضايي مصر خواستار پرداخت 100ميليون دلار به عنوان غرامت و بازداشت و محاكمه نظامي خلبان و عاملان اين جنايت شدند.شوراي ملي حقوق بشر مصر نيز در بيانيه اي با محكوميت شديد اين جنايت خواستار انجام تحقيقات بين المللي براي روشن شدن ابعاد اين جنايت شدند.
پيشتر نيز شوراي عالي نظامي مصر در بيانيه اي عذرخواهي ايهود باراك و مقام هاي رژيم صهيونيستي را ناكافي خوانده بود.
در همين رابطه دهها تظاهركننده مصري با تجمع در مقابل منزل سفير رژيم صهيونيستي در قاهره از نيروهاي امنيتي مسئول نگهباني منزل وي خواستند تا پرچم اين رژيم را پايين آورند.

 



رهبر كره شمالي امروز با رئيس جمهور روسيه ديدار مي كند

كيم جونگ ايل رهبر كره شمالي روز گذشته وارد شهر «اولان اوده» شد تا امروز با رئيس جمهور روسيه ديدار كند.
در اين ديدار قرار است دو طرف درباره همكاري هاي نظامي و تجاري با يكديگر گفت وگو كنند.
اين اولين سفر رهبر كره شمالي به روسيه طي 9 سال اخير بوده است.
انتظار مي رود كه رهبر كره شمالي و رئيس جمهور روسيه در مورد ساخت يك خط لوله كه گاز طبيعي روسيه را به كره شمالي منتقل كند، گفت وگو كنند. رهبر كره شمالي پيش از سفر به روسيه اخيراً به چين نيز سفر كرده بود.
همچنين گفته مي شود كه در ديدار رهبر كره شمالي و رئيس جمهور روسيه دو طرف در مورد تلاش ها براي از سرگيري مذاكرات شش جانبه بحث و تبادل نظر خواهند كرد.
خبرگزاري ايتارتاس نيز در گزارشي از پيونگ يانگ اعلام كرد كه مقامات نظامي روسيه براي يك سفر پنج روزه وارد پيونگ يانگ شده اند.
وزارت دفاع روسيه اعلام كرد كه قرار است مقامات اين كشور در مورد افزايش همكاري هاي نظامي ميان دو كشور به ويژه انجام مانورهاي مشترك با يكديگر ديدار و گفت وگو كنند.

 



چين : آمريكا در امور داخلي سوريه دخالت نكند

سرويس خارجي-
نماينده چين در سازمان ملل متحد گفت، آينده سوريه را مردم اين كشور تعيين مي كنند و سرنوشت اين كشور نمي تواند از سوي ديگر كشورهاي خارجي به آنها ديكته شود.
«خه يافي» نماينده دايم چين در سازمان ملل متحد با اعلام مطلب فوق تاكيد كرد، از همه كشورها مي خواهيم به دنبال راه حلي صلح آميز براي مسئله سوريه باشند.
وي افزود، مسايل سوريه به جز راهبرد سياسي راه حل ديگري ندارد و گفت وگو و رايزني براي همه طرف ها سودمند است.
اين مقام چيني تاكيد كرد، سوريه يكي از مهمترين كشورهاي خاورميانه است و ثبات اين كشور براي امنيت منطقه مهم است.
نماينده چين در سازمان ملل خواستار مداخله نكردن كشورهاي ديگر در امور داخلي سوريه شد و تاكيد كرد، مردم بايد سرنوشت خود را تعيين كنند.
يك روزنامه برزيلي نيز از اختلاف نظر برزيل و آمريكا درباره سوريه خبر داد و نوشت، بين برزيل و آمريكا در مورد تحريم سوريه اختلاف نظر وجود دارد.
همچنين براساس جديدترين نتايج نظرسنجي موسسه راسموسن، 66درصد مردم آمريكا با دخالت كشورشان در سوريه مخالف هستند.
اين 66درصد اظهار داشتند زماني كه بحث سوريه مي شود بهتر است آمريكا در اين كشور دخالت نكند.
اين در حالي است كه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا به افزايش انتقادهاي خود از برخورد دولت سوريه با تظاهركنندگان پرداخته و صراحتا خواستار كناره گيري بشار اسد شده است.
از سوي ديگر، رئيس جمهور سوريه به دنبال پيگيري اصلاحات اعلام شده طي حكمي كميته امور احزاب در سوريه را تشكيل داد و وزير كشور سوريه را به عنوان رئيس اين كميته منصوب كرد.
شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد به تشكيل كميته تحقيقات مستقل درباره اوضاع سوريه راي داد.

 



رئيس مركز فوريت هاي پزشكي غزه فاش كرد
استفاده نظاميان صهيونيست از سلاح ممنوعه عليه ساكنان غزه

رئيس مركز فوريت هاي پزشكي در غزه فاش كرد كه رژيم صهيونيستي از يك سلاح ممنوعه جديد و خطرناك در حملات چند روز گذشته عليه فلسطينيان در نوار غزه استفاده كرده است.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از خبرگزاري فلسطيني معا، «ايمن الشعباني» با اعلام اين مطلب گفت كه مجروحان حملات اخير ارتش رژيم صهيونيستي به نوار غزه دچار جراحات شديد شده اند و روي بدن برخي از زخمي هايي كه به بيمارستان انتقال داده شده اند نيز سوختگي شديد قابل مشاهده است.
«اشرف القدره» سخنگوي وزارت بهداشت فلسطين در غزه نيز تصريح كرد: نتايج آزمايشات و بررسي هاي انجام شده بر روي مجروحان و شهداي حملات چند روز گذشته رژيم صهيونيستي به غزه نشان مي دهد كه اين رژيم از سلاح هايي كه توسط محافل بين المللي ممنوع اعلام شده، استفاده كرده است.
از سوي ديگر سخنگوي گردان هاي قدس وابسته به جنبش جهاد اسلامي فلسطين ضمن هشدار به رژيم صهيونيستي نسبت به ادامه حملات به نوار غزه اعلام كرد كه بيش از 300 هزار صهيونيست در تيررس موشك هاي مقاومت قرار دارند.
«ابواحمد» تهديدات رژيم صهيونيستي را نشانه شكست نظامي اين رژيم دانست و گفت كه در صورت تشديد حملات صهيونيست ها، موشك هاي مقاومت اهداف دورتري را از اشدود و بئرالسبع در 40 كيلومتري عمق فلسطين اشغالي را هدف قرار خواهند داد.
وي تاكيد كرد كه گروه هاي مقاومت جنايات رژيم صهيونيستي را بي پاسخ نخواهند گذاشت.
رژيم صهيونيستي كه از آغاز ماه مبارك رمضان حملات خود را به نوار غزه افزايش داده است،
تاكنون 16 فلسطيني را شهيد و بيش از 50 تن ديگر را زخمي كرده است.
اين در حالي است كه طاهر نونو سخنگوي دولت منتخب فلسطين اظهار داشت كه توافقي براي برقراري آتش بس حاصل شده است و تا زماني كه رژيم صهيونيستي به آتش بس پايبند باشد گروه هاي فلسطيني نيز پاي بندي خود به آتش بس را حفظ خواهند كرد.

 



اعتصاب سراسري كراچي را فرا گرفت

سرويس خارجي-
در اعتراض به كشتارها و خشونت هاي جاري در كراچي اعتصاب عمومي اين شهر را فرا گرفت.
به دنبال دعوت جنبش متحده قومي براي اعتصاب عمومي در كراچي، روز گذشته، تجار، رانندگان و صاحبان جايگاه هاي سوخت دست از كار كشيدند.
اين جنبش از مردم خواست براي محكوميت كشتارهاي اخير در كراچي اعتصاب كنند.
موج خشونت هاي كراچي افزايش يافته و در كمتر از يك هفته 100 نفر در اين شهر كشته شده اند.رهبر جنبش متحده قومي در يك كنفرانس مطبوعاتي ادعا كرد كه تبهكاران از حمايت برخي وزرا برخوردارند.وي مدعي شدكه تروريست ها تحت پشتيباني دولت به جان و مال مردم تجاوز مي كنند.از سوي ديگر 19 تانكر سوخت ناتو توسط افراد مسلح ناشناس در ايالت بلوچستان پاكستان به آتش كشيده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس در «كويته»، بيش از 10مهاجم مسلح با حمله به كاروان تداركات ناتو در منطقه «مستونگ» واقع در ايالت بلوچستان، تعداد 19 دستگاه تانكر سوخت اين سازمان را به آتش كشيدند.
اين تانكرها حامل سوخت مورد نياز براي سربازان ناتو مستقر در افغانستان بودند، هنوز هيچ تلفاتي از اين واقعه گزارش نشده است.
روز جمعه نيز پنج تانكر سوخت ناتو در اين منطقه به آتش كشيده شد، 40 درصد تداركات ناتو از طريق مسيرهاي پاكستان، 40 درصد ديگر از طريق همسايگان شمالي افغانستان و 20 درصد باقي مانده نيز از طريق هوا به افغانستان انتقال مي يابد.

 



تعداد كشته ها در ناآرامي سودان جنوبي به 600 نفر رسيد

سازمان ملل از كشته شدن 600 تن در درگيري هاي اخير سودان جنوبي خبر داد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري «رويتر»، هيئت سازمان ملل متحد در سودان جنوبي در گزارشي اعلام كرد كه درگيري هاي اخير در اين كشور، باعث كشته شدن دستكم 600 نفر و زخمي شدن صدها تن ديگر شده است.
براساس اين گزارش، درگيري ها در سودان جنوبي، به آوارگي بيش از 250 هزار نفر و بي ثباتي و ناآرامي در اين كشور جديدالتأسيس آفريقا منجر شده است.
«هيلده جانسون» نماينده ويژه سازمان ملل در سودان جنوبي اظهار داشت: درگيري هاي مرگبار قبيله اي در روزهاي اخير در سودان جنوبي، باعث افزايش تلفات شده است و از طرف هاي درگير در اين كشور مي خواهيم كه از اين نوع مناقشه هاي مرگبار جلوگيري كنند.
در گزارش هيئت سازمان ملل متحد در سودان جنوبي آمده است: طي درگيري هاي اخير، دستكم 600 تن كشته و 980 نفر نيز زخمي شده اند.
در اين گزارش خاطرنشان شده است: طي اين درگيري ها، تعداد زيادي از خانه ها در سودان جنوبي ويران شده است و همچنين در افزايش درگيري ها، بيش از 250 هزار نفر مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شده اند.
در گزارش سازمان ملل با اذعان به بي ثباتي و نبود امنيت در سودان جنوبي، قتل و غارت در اين كشور جديدالتأسيس محكوم شده است.

 



چها رسوي پنج قاره

سقوط هواپيماي جاسوسي آمريكا در افغانستان
يك هواپيماي جاسوسي آمريكا سه روز پيش در اطراف شهر مزار شريف سقوط كرد اما مقامات آمريكا از اعلام خبر آن خودداري كردند.
اين دومين هواپيماي بدون سرنشين نيروهاي آمريكايي است كه در هفته اخير به دلايل نامعلومي سقوط كرده است.
عذرخواهي هرگز!
رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه هرگز فشارهاي تركيه براي عذرخواهي از اين كشور به سبب كشته شدن 9 شهروند ترك به دست كماندوهاي اسرائيلي را نخواهد پذيرفت.
عضو حزب افراطي اسرائيل «خانه ما» كه رياست آن را وزير خارجه رژيم صهيونيستي برعهده دارد در اين باره گفت، هيچ جايي براي عذرخواهي وجود ندارد.
تلاش هاي جهاني براي لغو محاصره غزه
اعزام كاروانهاي بين المللي از مناطق مختلف جهان به نوار غزه نشان دهنده عمق انزجار جهاني از رژيم صهيونيستي و افزايش همبستگي با مردم فلسطين است.
محاصره غزه كه از سال 2007 تشديد شده است عملا زندگي حدود 5/1ميليون انسان را در معرض خطر جدي قرار داده است.
آمريكايي هاي بي خانمان
بحران اقتصادي آمريكا باعث شده روز به روز بر تعداد بي خانمان ها در اين كشور افزوده شود.
شبكه تلويزيوني راشا تودي اعلام كرد، هر روز بر تعداد شهرونداني افزوده مي شود كه توانايي پرداخت اجاره بهاي مسكن را ندارند و به ناچار در ماشين يا چادر موقت زندگي مي كنند.

 



درخواست اسلامگرايان اردن دولت امان با اسرائيل قطع رابطه كند

اسلامگرايان اردن همكاري نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي اين كشور با سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) را به شدت محكوم كردند و خواستار قطع رابطه با اسرائيل شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «حمزه منصور» دبيركل جبهه عمل اسلامي اردن با ارسال نامه اي به «معروف بخيت» نخست وزير اين كشور، همكاري نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي اين كشور با سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) را به شدت محكوم كرد.
در اين نامه آمده است: همكاري امنيتي با رژيم صهيونيستي كاملا محكوم شده است و اين مسئله خطري بزرگ براي اردن، فلسطين و امت عربي و اسلامي به شمار مي رود.
همچنين در اين نامه تصريح شده است هرگونه همكاري با رژيم صهيونيستي به ويژه در زمينه هاي امنيتي سبب خواهد شد تا شكاف ميان دولت و ملت اردن بيش از پيش شود و در مقطع كنوني چنين امري به هيچ وجه به صلاح كشور نيست.
«حمزه منصور» تصريح كرد: حكومت اردن بايد نيروهاي امنيتي خود را از ننگ ارتباط و همكاري با صهيونيست ها پاك كند و راهكارهاي لازم را به منظور مقابله با چنين اقداماتي اتخاذ كند.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: رژيم صهيونيستي كاملا نژادپرست است و هر روز مرتكب جنايات بيشماري در حق ملت هاي مسلمان از جمله فلسطين، اردن، سوريه، مصر و لبنان مي شود و آشكارا قوانين و معاهدات بين المللي را زيرپا مي گذارد.در اين نامه از حكومت اردن خواسته شده تا تمامي روابط خود را با رژيم صهيونيستي قطع كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14