(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2 شهریور 1390- شماره 20007

حديث دشت عشق
هفته پنجم ليگ، هفته خداحافظي سرخپوشان با بحران خواهد بود؟!
پيروزي - صنعت نفت و دغدغه هاي مشترك
اخبار كوتاه از فوتبال
مصاف تيم ملي واليبال ايران با فنلاند
باشگاه ها از مواد نيروزا پاكسازي مي شوند
تذكر وزارت ورزش و جوانان به 35 باشگاه تهراني
مسابقات جودوي قهرماني جهان - پاريس معلومات اولين نماينده ايران امروز روي تاتامي
توقع قهرماني اينجاست، امكانات جاي ديگربنا : سوريان با قدرت برمي گردد و در المپيك كشتي مي گيرد
دليل غيبت بسكتبال ايران در مسابقات آزمايشي لندن قهرمان آسيا نيستيم
به پيشنهاد گوارديولا
ساعاتي قبل از جام خوان گامپر صورت پذيرفت ارسال درآمد بازي بارسلونا و ناپولي به سومالي



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدرضا رباني»
شهادت با زبان روزه
شركت در حماسه هاي رزمندگان در عمليات فتح المبين، محرم، خيبر، والفجر8، كربلاي5، بيت المقدس و رمضان او را مجاهدي خستگي ناپذير كرده بود كه روح بلندش را به سوي ملكوت اعلي پرواز مي داد. آخرين اعزامش در سوم خرداد سال 1367 بود كه با زبان روزه به سنگر عشق و شهادت شتافت و در نبردي سنگين بعد از انهدام يك تانك دشمن و به هلاكت رساندن چند مزدور عراقي بر اثر اصابت تركش گلوله توپ در كربلاي شلمچه به ضيافت الهي راه يافت.
شهيد رباني همواره زمزمه مي كرد: «اللهم اجعل محياي محيا محمد و آل محمد و مماتي ممات محمد و آل محمد.»
طلبه بسيجي شهيد «محمدرضا رباني» سال 1344 در خوراسگان متولد شد و در 23/3/1367 در عمليات بيت المقدس (شلمچه) به شهادت رسيد.

 



هفته پنجم ليگ، هفته خداحافظي سرخپوشان با بحران خواهد بود؟!
پيروزي - صنعت نفت و دغدغه هاي مشترك

پيروزي در شرايط بحراني به ديدار صنعت نفت آبادان مي رود و اگر بتواند از اين بازي دست پر خارج شود مي تواند اميدوار به آينده باشد در غير اينصورت باز هم صداي اعتراض است كه از سكوهاي ورزشگاه آزادي بلند خواهد شد.
بازي هاي شامگاهي ليگ يازدهم هم اين هفته تمام مي شود و اينكه مسابقه در آخرين ساعات يك روز آغاز شود و در آغازين ساعات روز بعد به اتمام برسد، به پرونده خاطرات ليگ يازدهم سپرده خواهد شد. هفته پنجم ليگ برتر از شامگاه چهارشنبه با برگزاري هفت بازي آغاز مي شود و بامداد جمعه به اتمام مي رسد، با حرف و حديث و حواشي بسيار كه در زير به گوشه اي از آن اشاره خواهد شد.
سپاهان اصفهان - نفت تهران
زردپوشان اصفهاني با برتري 2 بر صفر مقابل شهرداري تبريز چهره يك مدعي را پيدا كرده و براي رسيدن به بالاي جدول خط و نشان كشيدند. اين تيم در هفته پنجم ليگ برتر ميزبان تيم حسين فركي است، تيمي كه پرفراز و نشيب ظاهر شده و مشخص نيست در بازي با سپاهان كدام روي خود را خواهد داشت، تيمي كه مس كرمان را به راحتي شكست مي دهد يا تيمي كه در مصاف با راه آهن به نتيجه راضي مي شود. هرچه هست تيم سپاهان در مصاف با نفت پيروزي مي خواهد، چرا كه دستيابي به نتيجه اي غير از اين رسيدن سپاهان به صدر جدول را به تاخير مي اندازد.
پيروزي - نفت آبادان
شرح حال پيروزي را ديگر همه مي دانند. بدترين شروع در تاريخ ليگ برتر، تحمل دو باخت و رسيدن به دو نتيجه تساوي، ايستادن در پله پانزدهم جدول، در حسرت سه امتياز و هر ركورد بدي كه يك تيم مي تواند از خود برجاي بگذارد را پيروزي به آن رسيده است. تيم استيلي كه در بحراني ترين شرايط ممكن قرار دارد، فشار تماشاگران را به شدت احساس مي كند و زير ذره بين و نگاه تيزبين هواداران است. تيم پيروزي با اين شرايط سخت و بحراني امشب در آخرين ديدار از روز نخست هفته پنجم ليگ برتر در ورزشگاه آزادي ميزبان صنعت نفت آبادان است، تيمي كه تا همين هفته گذشته شرايط مشابه پيروزي داشت اما با برتري مقابل مس كرمان فعلا به آرامش رسيده و رتبه نهم جدول را در اختيار دارد.
حميد استيلي و شاگردانش در حالي مقابل تيم غلام پيرواني صف آرايي مي كنند كه علي كريمي را نيز در اختيار نخواهد داشت.نكته جالب توجه در خصوص بازي امشب دغدغه هاي مشترك دو تيم است. نفت و پيروزي در چند هفته گذشته التهاب روي سكوهاي خود احساس كرده اند و به همين دليل در بازي امشب به دنبال رسيدن به نتيجه مورد نظر هواداران خود هستند.بازي چهارشنبه شب براي استيلي، كاشاني و كليه عوامل باشگاه پيروزي با اهميت است. شايد اگر باز هم تيم ناكام بماند و به پيروزي نرسد، آنها ناچار به استعفا و جدايي شوند.
- برنامه ديدارهاي هفته پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است
چهارشنبه - 2/6/1390
¤ ملوان انزلي - ذوب آهن (ساعت 22)
¤ شاهين بوشهر - صباي قم (ساعت 22)
¤ مس كرمان - فجر شهيد سپاسي شيراز (ساعت 22)
¤ سپاهان اصفهان - نفت تهران (ساعت 22)
¤ سايپاي البرز - داماش گيلان (ساعت 22)
¤ راه آهن شهرري - مس سرچشمه كرمان (ساعت 22)
¤ پيروزي تهران - صنعت نفت آبادان (ساعت 30/22)
پنج شنبه - 3/6/1390
¤ تراكتورسازي تبريز - شهرداري تبريز (ساعت 22)
¤ فولاد خوزستان - استقلال تهران (ساعت /3220)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازگشت مجيدي به تيم ملي
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان اسامي 24 بازيكن براي ديدارهاي مرحله مقدماتي جام جهاني را اعلام كرد كه نام فرهاد مجيدي نيز در بين آنها ديده مي شود. سيد مهدي رحمتي، عليرضا حقيقي، شهاب گردان، احسان حاج صفي، مهرداد پولادي، سيد جلال حسيني، هادي عقيلي، حنيف عمران زاده، خسرو حيدري، حسين ماهيني، جواد نكونام، قاسم حدادي فر، ميلاد زنيدپور، مازيار زارع، آندرانيك تيموريان، علي كريمي، مجتبي جباري، غلامرضا رضايي، محمد قاضي، محمدرضا خلعتبري، آرش افشين، سعيد دقيقي ، فرهاد مجيدي و كريم انصاريفرد.اين بازيكنان بايد ساعت 15 روز چهارم شهريورماه با در دست داشتن گذرنامه خود را به كادر فني معرفي كنند. تيم ملي فوتبال كشورمان در مرحله سوم مقدماتي جام جهاني 2014 در منطقه آسيا 11 شهريورماه در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف اندونزي خواهد رفت.
كي روش پاسخگوي خبرنگاران مي شود
كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي فوتبال جمعه (چهارم شهريور) در نخستين روز از اردوي تيم ملي، نشست خبري خواهد داشت. مدير رسانه اي تيم ملي فوتبال به سايت فدراسيون گفت: اين نشست ساعت 30:18 روز جمعه در تالار تازه تاسيس آكادمي ملي فوتبال به مدت 30 دقيقه برگزار مي شود.
دليلي از مديرعاملي ذوب آهن استعفا داد
اصغر دليلي مديرعامل باشگاه ذوب آهن پس از حضوري نه چندان طولاني مدت در اين سمت، استعفا داد. در حالي كه در بحث استعفا يا بركناري اش ابهام وجود داشت، روابط عمومي باشگاه ذوب آهن از استعفاي وي خبر داد.هيات رئيسه مجتمع صنعتي ذوب آهن با استعفاي دليلي موافقت كرده و در حال حاضر محمدعلي عسگري معاون ورزش همگاني باشگاه به عنوان سرپرست ذوب آهن مشغول به كار شده است. گفته مي شود مسئولان ذوب آهن خواهان مديرعاملي ساكت دراين باشگاه بودند كه مديرعامل سابق سپاهان به درخواست آنها پاسخ منفي داده است.
معرفي اعضاي هيات مديره استقلال
فتح الله زاده سرپرست موقت باشگاه استقلال تهران گفت: فكر مي كنم هفته آينده و يا در نهايت دو هفته بعد اعضاي هيات مديره استقلال توسط عباسي وزير ورزش و جوانان اعلام شوند. وي در بخش ديگري از صحبت هايش به برطرف شدن بخشي از مشكلات مالي استقلال اشاره كرد.
برپايي اردوي تراكتورسازي در تبريز
تيم تراكتورسازي قرار بود با شروع تعطيلي دو هفته اي ليگ براي برگزاري بازي دوستانه به اربيل عراق برود اما به دليل نداشتن شرايط ميزباني توسط تيم ميزبان اين سفر منتفي شد.مسئولان تراكتورسازي در حال رايزني هستند تا درصورت امكان اردويي كوتاه مدت براي برگزاري بازي تداركاتي در تركيه داشته باشند.
مصدوميت زندي مسئله پيچيده اي است
پزشك باشگاه استقلال مدعي شد مصدوميت فريدون زندي مسئله اي پيچيده است. اكبر رضايي گفت: مي خواهيم شرايطي براي زندي پيش آيد كه سلامتش به خطر نيفتد و سال هاي سال بتواند به فوتبالش ادامه دهد. قرار است در ملاقات با پزشك جراح او ارزيابي دقيق تري از وضعيت اين بازيكن داشته باشيم.
نارضايتي مورينيو از حركت اخلاقي كاسياس
سرمربي تيم رئال مادريد از حركت كاسياس و تماس او با بازيكنان بارسلونا براي بازگرداندن صلح و آرامش ناراحت شده است! اسپورت در گزارشي از آخرين تمرين رئال مادريد مدعي شده، سرمربي پرتغالي اين تيم از اينكه ايكر كاسياس در پايان بازي بارسلونا با پويول و ژاوي تماس گرفته و درباره جنجال و تنش به وجود آمده بين دو باشگاه صحبت كرده ناراضي است! گويا مورينيو حركت كاسياس را از موضع ضعف دانسته و حركت سنگربان تيمش را به نوعي پذيرش تقصير در جنجال به وجود آمده در بازي ارزيابي كرده است. مورينيو معتقد است كاسياس با اين حركت نشان داده كه بازيكنان و اعضاي كادر فني باشگاه رئال مادريد آدم بد شده اند و تماس تلفني كاسياس با دو كاپيتان بارسلونا مويد اين مطلب است كه بازيكنان بارسلونا تقصيري نداشته اند.
درخواست عجيب سرمربي صبا از مشاوران كي روش
سرمربي تيم صباي قم مدعي شد با مشاوران كي روش صحبت كرده و از آنها خواسته بازيكني از صبا به تيم ملي دعوت نشود.ويسي گفت: من با مشاوران سرمربي تيم ملي صحبت كردم و از آنها خواستم بازيكني از صبا دعوت نشود زيرا بازيكنان صبا بسيار جوان هستند اما در اردوهاي آينده تيم ملي بازيكناني در تيم ملي خواهيم داشت.

 



مصاف تيم ملي واليبال ايران با فنلاند

تورنمنت بين المللي واليبال از امروز با حضور تيم ملي ايران و دو تيم اروپايي ديگر در اسلووني آغاز مي شود.
تيم ملي واليبال ايران كه براي حضور در رقابت هاي قهرماني مردان آسيا آماده مي شود بامداد سه شنبه به منظور شركت در اين تورمنت عازم اسلووني شد. فنلاند و اسلواكي دو تيم ديگر شركت كننده در تورنمنت بين المللي اسلووني هستند كه به صورت دوره اي ديدارهاي خود مقابل ايران و تيم ميزبان را برگزار مي كنند.
تيم ملي واليبال ايران روز چهارشنبه نخستين ديدار خود در اين تورنمنت را برابر فنلاند برگزار مي كند.
تيم ملي واليبال پس از اتمام تورنمنت بين المللي اسلووني عازم اسلواكي مي شود تا برگزار كننده دو ديدار تداركاتي برابر تيم ملي اين كشور باشد و بعد از آن تمرينات خود را تا زمان برگزاري رقابت هاي قهرماني مردان آسيا در تهران پيگيري كند. اين رقابت ها 31 شهريورماه تا 8 مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

 



باشگاه ها از مواد نيروزا پاكسازي مي شوند
تذكر وزارت ورزش و جوانان به 35 باشگاه تهراني

در طرح پاك سازي باشگاه هاي سراسر كشور از مواد نيروزا و مكمل هاي غيرمجاز، 35 باشگاه تهراني تذكر گرفتند.
در راستاي طرح ويژه كميسيون ماده پنج وزارت ورزش كه با همكاري فدراسيون پزشكي ورزشي و نيروي انتظامي به اجرا مي رسد، از 1300 باشگاه خصوصي و دولتي استان تهران بازرسي به عمل آمد كه نتيجه آن 35 تذكر و 615 تشو يق نامه بود رئيس فدراسيون پزشكي و دبيركل نادوي ايران با تاييد اين خبر گفت: باشگاه هاي متخلف در مرحله اول تذكر مي گيرند و اگر در بازرسي هاي دوم و سوم باز هم مشكلي وجود داشت توسط كميسيون ماده پنج وزارت ورزش پلمب خواهند شد. در اجراي اين طرح تاكنون هيچ باشگاهي در تهران پلمب نشده است. همچنين تاكنون 60 باشگاه در شش استان مورد بازرسي ماموران اين گروه قرار گرفته اند.

 



مسابقات جودوي قهرماني جهان - پاريس معلومات اولين نماينده ايران امروز روي تاتامي

علي معلومات جودوكار وزن 73-كيلوگرم ايران اولين نماينده ايران است كه امروز در دومين روز مسابقات جهاني پاريس به مصاف حريفان خود مي رود.
در حالي مسابقات قهرماني جهان از ديروز در پاريس آغاز شد كه جودوكاران اوزان 60- و 66- كيلوگرم بايد به ميدان بروند اما ايران نماينده اي در اين وزن ها ندارد. امروز علي معلومات رقابت خود را در وزن 73- كيلوگرم آغاز خواهد كرد. اين جودوكار در نخستين گام به مصاف مورگان آراهام از جزاير سليمان مي رود.
معلومات در صورت پيروزي با دريك ون تيچلينگ از بلژيك مبارزه خواهد كرد كه در رده پنجم جهاني قرار دارد. اين جودوكار بلژيكي قهرمان اروپا، دارنده مدال برنز 2009 جهان و نفر پنجم المپيك 2008 پكن است. در اين وزن 95 جودوكار حضور دارند كه شلوغ ترين وزن اين رقابت ها به حساب مي آيد.
پنجشنبه در سومين روز مسابقات امير قاسمي نژاد به روي تاتامي خواهد رفت.جودوكار وزن 81-كيلوگرم ايران بايد دور اول با گان توشينج گال نفر 103 رده بنديگ جهاني از مغولستان مبارزه كند. وي در صورت پيروزي در اين مبارزه به ديدار مارچ سون نفر يازدهم رده بندي جهان از آلمان مي رود. در اين وزن 85 جودوكار حضور دارند.
مسابقات جودوي قهرماني جهان با حضور 880 جودوكار از 132 كشور در سالن پيردوكربرتن شهر پاريس برگزار مي شود.

 



توقع قهرماني اينجاست، امكانات جاي ديگربنا : سوريان با قدرت برمي گردد و در المپيك كشتي مي گيرد

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در آستانه مسابقات جهاني در مورد مسائل مختلف پيرامون تيم ملي كشتي فرنگي صحبت كرد.
محمد بنا در گفت وگوي خود آخرين وضعيت حميد سوريان و دلايل كنار ماندنش از تيم ملي را تشريح كرد. چكيده اي از صحبت هاي بنا در ادامه مي آيد:
¤ درون خانه كشتي مشكلي نيست ولي خيلي فشارها از بيرون وارد مي شود. به پنج مدال طلاي سوريان به اين اندازه پرداخته نشد كه روزنامه ها و رسانه ها در اين دو روز به درگيري اش توجه كردند، يا امير علي اكبري وقتي طلا و برنز جهاني گرفت به اندازه اين چند وقت معروف نشد. نه پاداش درستي داريم و نه مجازات هايمان استاندارد است.
¤ فكر مي كنم سوريان ذهنش از كشتي دور شده بود و حالتي مثل آدم هاي كشتي زده را داشت. او 6-7 سال دائم در اردو بوده است. در تمرينات دووميداني همه را جا مي گذاشت و يا تست هاي جسماني اش نيز خوب بود اما روي تشكي كشتي جواب نمي داد.
¤ در اين مدت خيلي با او صحبت كردم. حالا او بايد استراحت كند و براي المپيك با انگيزه بالا برگردد. يكي، دو ماه از كشتي دور باشد، شايد پس از آن تمام تمركزش را براي المپيك بگذارد. دعا مي كنيم با قدرت برگردد و از گزينه هاي تيم ملي براي المپيك باشد. او پنج مدال جهاني دارد و تنها طلاي المپيك در ويترين افتخاراتش كم است.
¤ اگر او را به مسابقات جهاني مي بردم و خداي ناكرده مي باخت، آنگاه ممكن بود براي المپيك هم دچار مشكل شود. وقتي ذهنش آماده مسابقه نيست براي چه بايد او را به جهاني ببرم كه ببازد. اما حالا پس از استراحت بايد با انگيزه برگردد، درست تمرين كند و حواسش را جمع كند تا در المپيك مدالش را بگيرد.
¤ حاضرم در استانبول يك مدال هم نگيريم اما هر هفت نفرشان پنجم شوند. با اين وضعيت هم سهميه هاي المپيك را گرفته ايم و هم مدعي جهاني خواهيم بود.
¤ ملي پوشان را در آخر اردو معرفي كرديم تا در شهر خود به دوستان و آشنايان خود بگويند و خوشحال شوند تا با روحيه اي بالا به اردوي آخر برگردند.
¤ در اين مدت كه ورزش بلاتكليف بود ضررهاي زيادي به آن وارد شد كه كم كم داريم اين لطمات را مشاهده مي كنيم. نتايج تيم هاي واليبال و كاروان دانشجويي هم پيامد همين بلاتكليفي هاي چند وقت اخير است و تا المپيك هم خسارت هاي ديگري خواهيم ديد. تا وزير ورزش بخواهد محيطي تخصصي ورزش را بشناسد، زمان خواهد برد.
¤ سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در پايان گفت وگوي خود اظهار كرد: از كشتي فرنگي توقع قهرماني دارند اما امكانات جاي ديگر است. به كشتي فرنگي چه داده ايم كه توقع داريم قهرمان شود؟ حقوق خوبي داديم، اردوهاي برون مرزي گذاشته ايم يا امكانات تمريني مان المپيكي است؟ سه سال است در خانه كشتي هستيم و به كشتي گير مي گوييم تمرين كن و مدال بگير تا آينده ات تامين شود ولي يكي پنج طلا مي گيرد، يكي ديگر قهرمان جهان مي شود، ديگري دو مدال جهاني مي گيرد اما در زندگي شان هيچ چيزي تغيير نمي كند. از نظر امكانات و وضعيت مالي فدراسيون كشتي، امسال بدترين سال بود، بعد مي آييم و مي گوييم تيم قهرمان جهان شود. از نظر طبيعي و قانوني چرا بايد چنين انتظاري داشته باشيم؟

 



دليل غيبت بسكتبال ايران در مسابقات آزمايشي لندن قهرمان آسيا نيستيم

رئيس فدراسيون بسكتبال در مورد برگزاري مسابقات آزمايشي اين رشته براي المپيك لندن و غيبت تيم ملي ايران در اين رقابت ها توضيح داد و گفت: چون قهرمان آسيا نيستيم براي شركت در اين رقابت ها دعوت نشديم.
محمود مشحون با اشاره به اينكه مسابقات بسكتبال آزمايشي المپيك به ميزباني لندن هفته گذشته آغاز شد به اين پرسش كه «چرا ايران با وجود قهرماني در دو دوره متوالي رقابت هاي جام ملت هاي آسيا در اين مسابقات غايب است و چين به عنوان نماينده قاره به لندن سفر كرده است؟»، پاسخ داد.
رئيس فدراسيون بسكتبال با يادآوري اينكه استراليا، كرواسي، فرانسه، صربستان و خود تيم ملي انگلستان ديگر تيم هاي شركت كننده در اين رقابت ها هستند، اظهار داشت: نمي دانم دعوت از تيم ها براساس چه ملاكي انجام شده است اما به نظر مي رسد قهرماني در قاره فاكتور تعيين كننده بوده كه به واسطه آن تيم ملي چين به مسابقات آزماشي لندن دعوت شده است.
وي در توضيح بيشتر اين صحبت تصريح كرد: ايران قهرمان جام ملت هاي آسياست نه آسيا؛ قهرمان آسيا تيم ملي چين است كه در بازي هاي آسيايي گوانگجو موفق به كسب مدال طلا شد. ايران هم كه در اين بازي هاي مدال برنز گرفت، تيم سوم آسياست. دو سال از آخرين دوره برگزاري مسابقات جام ملت ها مي گذرد و در حال حاضر چين قهرمان آسياست. شايد به همين دليل چيني ها در مسابقات لندن حضور دارند.

 



به پيشنهاد گوارديولا
ساعاتي قبل از جام خوان گامپر صورت پذيرفت ارسال درآمد بازي بارسلونا و ناپولي به سومالي

درآمد ناشي از فروش بليت و پيراهن بارسلونا درجام گامپر به پيشنهاد سرمربي اين تيم مستقيما به حساب بين المللي اعلام شده از سوي سازمان ملل براي كمك به سومالي ارسال شد.
دوشنبه شب بارسلونا با نتيجه 5 بر صفر از سد ناپولي درجام خوان گامپر گذشت و فاتح يكي از محبوب ترين جام ها دركاتالونيا شد. به پيشنهاد جوزپه گوارديولا درآمد حاصل از اين بازي پر بيننده بعلاوه پولي كه از كمك مالي بازيكنان بارسلونا جمع آوري شده بود به حساب بانكي بين المللي سازمان ملل متحد (يونيسف) واريز شد.
اين اقدام بارسلونا از سوي بسياري از سازمان هاي خيريه در اروپا مورد ستايش قرارگرفت و باعث كمك مالي بيشتر اين سازمان ها نيز شد. گوارديولا در آينده اي نزديك با هزينه يونيسف از برخي مناطق سومالي ديدن خواهد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14