(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 2 شهریور 1390- شماره 20007

معاينه فني خودروها دو ساله مي شود
مدير عامل كنترل كيفيت هوا اعلام كرد تهران ركورددار آلودگي هوا
از سوي پليس راهورمحدوديت ها و ممنوعيت هاي تردد در مراسم روز قدس اعلام شد
راه اندازي 5 ايستگاه جديد سنجش آلودگي هوا در تهران
براي اولين بار شرط معدل در المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي حذف شد
وزارت آموزش و پرورش: تمام بدهي فرهنگيان بازنشسته سال 89 پرداخت مي شود
در صورت صلاحديد ادارات كل و كاهش ساعات درسي
مدارس راهنمايي، هنرستان ها و كار و دانش پنج شنبه ها تعطيل مي شود
باند خريد و فروش خودروهاي مدل بالا متلاشي شد
كلاهبرداري تحت عنوان كاروان زيارتي در بجنورد
احداث 16 اردوگاه اسكان اضطراري در فضاي سبز تهران
اصفهاني هايي كه كرايه اتوبوس ندهند 500 تومان جريمه مي شوند
سقوط بالگرد در قيرو كارزين جان يك نفر را گرفت
تمسخر 2 جوان به قتل انجاميد
اعضاي دختر 15 ساله به 4 نفر زندگي بخشيد
كچلي فقط به خاطر چاوز !
توزيع 3 هزار متر مكعب آب زمزم در روز



معاينه فني خودروها دو ساله مي شود

مديركل دفتر هواي سازمان محيط زيست گفت: تجهيزات نظارتي نيروي انتظامي و مراكز معاينه فني خودروها در حال حاضر ظرفيت لازم براي يكساله كردن معاينه فني خودروها را ندارد و به همين دليل به دنبال 2 ساله كردن اين طرح هستيم.
امير فاتح وحدتي افزود: سازمان محيط زيست به شدت پيگير بازگشت طرح الزام معاينه فني خودروها از پنج سال به دو سال پس از توليد است كه به احتمال زياد پس از گذشت مدت زمان 6 ماهه قانوني كه از تصويب اين طرح بگذرد اصلاح مي شود.
وي در پاسخ به اينكه پيشنهادي براي اصلاح اين طرح و الزام خودروها به معاينه فني يكسال پس از توليد از سوي سازمان محيط زيست داده نشده است: گفت: تجهيزات نظارتي نيروي انتظامي و مركز معاينه فني خودروها در حال حاضر ظرفيت لازم براي يكساله كردن معاينه فني خودروها را ندارد، به همين دليل به دنبال الزام معاينه فني دو سال پس از توليد هستيم.
به گفته وحدتي، اگر نيروي انتظامي و مراكز معاينه فني خودروها اعلام كنند آمادگي افزايش اين ظرفيت را دارند معاينه فني يكساله خودروها پس از توليد را پيگيري مي كنيم.
وي همچنين از وضع قوانين سختگيرانه تر براي ميزان مجاز خروجي گازها و آلاينده ها از اگزوز خودروها خبر داد و افزود: با ارائه استانداردهاي به روزتر به خطوط توليد خودروها سعي در كاهش اين آلاينده ها داريم.
به گزارش مهر در ايران از سال 1379 معاينه فني الزامي شد و تا قبل از تصويب قانون جديد، خودروهايي كه دو سال از عمرشان گذشته بود مي بايست در تست هاي مراكز فني شركت مي كردند و برچسب و برگه بازديد فني و سلامت خودرو را كه براي خودروهاي شخصي اعتباري يك ساله دارد دريافت مي كردند، اما طبق قوانين جديد اين مدت از دو سال به پنج سال افزايش يافته است و خودروهايي كه پنج سال از عمرشان گذشته است موظف به دريافت برگه معاينه فني هستند.

 



مدير عامل كنترل كيفيت هوا اعلام كرد تهران ركورددار آلودگي هوا

با گذشت 5 ماه از سال 90، تهران يك روز هم هواي پاك نداشته و در نيمه دوم سال به خاطر پايداري و وارونگي هوا، كارشناسان پيش بيني كرده اند كه آلودگي هوا و انباشت آلاينده ها افزايش يابد.
دكتر يوسف رشيدي، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران با اعلام اين مطلب گفت: بنزين تركيبات سرطان زا دارد و اگر نسوخته وارد هوا شود، سرطان زاست و خودروهايي كه در كشور توليد مي شوند عموماً تكنولوژي پاييني دارند و حتي الزام معاينه فني خودروها در كشورمان رعايت نمي شود.
وي افزود: ايست قلبي، تنگي نفس و خيلي بيماري هاي ديگر، از جمله آثار و عوارض آلودگي هوا به شمار مي آيد.
رشيدي با تأكيد بر اين كه خودروهاي استاندارد خارجي به درجه اي از تكنولوژي رسيده اند كه خروجي اگزوز برخي از آن ها از هواي تهران تميزتر است، اظهار كرد: اين در حاليست كه خودروهاي ما به زور استاندارد يورو 2 مي گيرند.
وي با اشاره به اين كه با استانداردهاي اعمال شده مونوكسيدكربن تا حد قابل ملاحظه اي كاهش پيدا كرده، تصريح كرد: اين در حاليست كه هنوز با هيدروكربن هاي سرطان زا و ذرات آزبست درگير هستيم.
رشيدي با بيان اين كه در دنيا ميدان ديد يك عامل اصلي براي پاكي هوا شناخته مي شود، اضافه كرد: الآن وقتي از پنجره به بيرون نگاه مي كنيم، كوه هاي شمال تهران را نمي توانيم به خوبي ببينيم.
وي با تأكيد بر اين كه امسال در ايام عيد كه شهر خلوت بود نيز تهران يك روز هم هواي پاك نداشت به ايسنا گفت: ما بايد بتوانيم مقدار توليد آلودگي هوا را به توان تحمل اتمسفر رسانده و ميزان آلودگي هوا را به يك چهارم وضعيت كنوني كاهش دهيم.
وي با اشاره به اين كه اگر نتوانيم اين كار را انجام دهيم با مشكلات جدي روبه رو مي شويم، اظهار كرد: با گسترش حمل و نقل عمومي بايد به نقطه اي برسيم كه شهروندان استفاده از وسايل نقليه عمومي را به وسيله نقليه شخصي خود ترجيح دهند.
رشيدي با تأكيد بر اين كه خودروسازان بايد به سمت توليد خودروهاي با كيفيت و در عين حال كم مصرف بروند، گفت: تا وقتي خودروسازان به جاي استفاده از تكنولوژي مدرن، موتور پيكان را روي پژو بگذارند وضعيت از اين بهتر نمي شود.
وي استفاده از كاتاليست در خودرو و تعويض دوره اي كاتاليست ها را از جمله راهكارهاي كاهش آلودگي هوا برشمرد و افزود: علاوه بر اين بايد استفاده از آزبست به صورت كامل حذف شده و جايگاه هاي بنزين به سيستم جذب بخارهاي بنزين مجهز شوند.

 



از سوي پليس راهورمحدوديت ها و ممنوعيت هاي تردد در مراسم روز قدس اعلام شد

رئيس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به محدوديت ها و ممنوعيت هاي تردد در مراسم راهپيمايي روز قدس گفت: اعمال محدوديت هاي توقف از نيمه شب پنج شنبه و تردد از ساعت 8 صبح جمعه اعمال مي شود.
سردار حسين رحيمي روز سه شنبه با اشاره به اينكه راهپيمايي روز قدس روز جمعه 4 شهريورماه در مسيرهاي هفتگانه اعلامي انجام مي شود به محدوديت هاي تردد اشاره كرد و گفت: محدوديتهاي تردد از ساعت 8 صبح روز جمعه 4 شهريورماه در محدوده شمال از بلوار كشاورز، از ميدان وليعصر(عج) تا تقاطع كارگر، شرق خيابان وليعصر(عج)، از تقاطع جمهوري تا ميدان وليعصر (عج) در هر دو مسير، غرب خيابان كارگر حد فاصل جمهوري تا بلوار كشاورز - طول خيابان آزادي و انقلاب از تقاطع زارع در خيابان آزادي تا تقاطع وليعصر(عج) در خيابان انقلاب و جنوب از خيابان جمهوري از تقاطع كارگر تا وليعصر(عج) اجرا مي شود.
به گفته وي تردد در خيابان جمهوري از كارگر تا وليعصر(عج) به صورت غرب به شرق همچنان جريان خواهد داشت.
رئيس پليس راهور تهران به محدوديتهاي توقف اشاره كرد و گفت: محدوديتهاي توقف از نيمه شب پنجشنبه سوم شهريورماه از بلوار كشاورز از ميدان وليعصر(عج) تا تقاطع كارگر در هر دو مسير به استثناي مسير شمالي كه صرفا جهت پارك اتوبوس هاي شركت واحد در نظر گرفته شده است، خيابان هاي واقع در غرب خيابان وليعصر(عج) حد فاصل جمهوري تا ميدان وليعصر(عج)، خيابان كارگر حد فاصل جمهوري تا بلوار كشاورز، خيابان هاي واقع در ضلع شمالي خيابان جمهوري حد فاصل كارگر تا فلسطين، خيابان ابوريحان حد فاصل انقلاب تا جمهوري و خيابان دانشگاه از انقلاب تا جمهوري و طول خيابان جمهوري از تقاطع كارگر تا تقاطع جمهوري - وليعصر(عج) كه به منظور استقرار اتوبوسهاي شركت واحد اختصاص يافته است اعمال مي شود.
وي به پاركينگ هاي در نظر گرفته شده براي مراسم روز قدس اشاره و خاطرنشان كرد: دو پاركينگ لاله در خيابان فاطمي و كاوه در خيابان آزادي براي پارك خودرو و موتورسيكلت راهپيمايان در نظر گرفته شده است همچنين شركت كنندگان در اين مسير مي توانند در حاشيه مسيرهاي راهپيمايي به شكلي كه ايجاد سد معبر نكنند خودرو و موتورسيكلت خود را پارك كنند.
رئيس پليس راهور تهران با درخواست از هموطنان براي همكاري با پليس راهنمايي و رانندگي در هرچه باشكوه تر برگزار شدن مراسم روز قدس گفت: محدوديت ها و ممنوعيت هاي ترافيكي اعلامي تا پايان مراسم نمازجمعه ادامه مي يابد.

 



راه اندازي 5 ايستگاه جديد سنجش آلودگي هوا در تهران

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران از نصب و راه اندازي 5 ايستگاه جديد سنجش آلودگي هوا در پايتخت تا پيش از آغاز مهرماه خبر داد.
يوسف رشيدي افزود: در تلاشيم كه پيش از آغاز مهرماه و بازگشايي مدارس براي كنترل بهتر و دقيق تر كيفيت هوا، 5 ايستگاه جديد سنجش آلودگي هوا در تهران نصب و راه اندازي كنيم.
وي گفت: ايستگاه هاي جديد آلودگي هوا در مناطق 6، 18، 13، 21 و بزرگراه بعثت بين منطقه 15 و 16 تهران نصب و راه اندازي خواهد شد.
رشيدي تصريح كرد: تاكنون 18 ايستگاه فعال سنجش آلودگي هوا در تهران داشتيم كه با افزوده شدن ايستگاه هاي جديد، تعداد ايستگاه هاي فعال سنجش آلودگي هوا به 23 ايستگاه مي رسد و در تلاشيم كه 1 ايستگاه غيرفعال را نيز بزودي مورد بازسازي قرار داده و مجددا فعال كنيم.
وي، بهترين راهكار كاهش آلودگي هوا را استفاده هر چه بيشتر مردم از وسايل حمل و نقل عمومي عنوان كرد و به مهر گفت: با توجه به اين كه تعداد مسافراني كه يك وسيله نقليه عمومي همچون اتوبوس در مقايسه با يك خودروي شخصي جابه جا مي كند چندين برابر است، استفاده از وسايل نقليه عمومي ميزان انتشار آلاينده ها در هواي تنفسي شهروندان را كاهش مي دهد و بهترين راهكار حل اين معضل اصلي شهر و شهروندان محسوب مي شود.

 



براي اولين بار شرط معدل در المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي حذف شد

در سومين المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي كشور كه امسال در دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار مي شود، شرط معدل براي نخستين بار حذف شد.
«حسين كشاورز» مشاور رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران با بيان تفاوت هاي اين دوره از المپياد علمي دانشجويان علوم پزشكي در مقايسه با سال هاي گذشته افزود: افزوده شدن حيطه نوآوري با موضوع اخلاق پزشكي، تصحيح اوراق و حيطه استدلال باليني از طريق نرم افزار از ديگر ويژگي هاي اين المپياد است.
وي خاطرنشان كرد: دانشگاه علوم پزشكي تهران با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در روزهاي 18 تا 24 شهريور ماه جاري مجري برگزاري سومين دوره اين المپياد دانشجويي است.
به گفته وي، 19 شهريور مراسم گشايش اين المپياد خواهد بود و از بيستم شهريور آزمون هاي المپياد به صورت انفرادي و سپس گروهي برگزار مي شود.
كشاورز افزود: آزمون هاي انفرادي دو روز به طول مي انجامد و سپس 6 گروه دانشگاهي كه ميانگين نمرات نفرات آنها بالاترين ميزان باشد به مرحله گروهي راه مي يابند.
وي اضافه كرد: پس از انجام آزمون هاي گروهي، بعد از ظهر 24 شهريور ماه در مراسم اختتاميه، نتايج نفرات و گروه هاي برتر اعلام خواهد شد.

 



وزارت آموزش و پرورش: تمام بدهي فرهنگيان بازنشسته سال 89 پرداخت مي شود

معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه اي آموزش و پرورش استان ها را موظف كرد تا تمام بدهي بازنشستگان سال 89 اين وزارتخانه را در سال جاري پرداخت كنند.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در اين بخشنامه تأكيد شده است: تأمين اعتبار براي پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان سال 1389 در سال 90، از محل تخصيص ابلاغي سال جاري به صورت علي الحساب در دو مرحله ابلاغ شده و براساس محاسبات اوليه، مبالغ ابلاغي معادل نياز استان به اين اعتبارات بوده است.اين بخشنامه مي افزايد: با توجه به مصوبه هيئت وزيران مبني بر تأمين مطالبات از محل فروش سهام، اقدامات لازم براي اجرايي شدن اين مصوبه در دست انجام است و به محض دريافت اعتبارات مربوطه و محاسبات دقيق براساس اسناد مثبته، پرداخت ها به هر استان صورت مي گيرد و اعتبار قطعي ابلاغ خواهد شد.در اين بخشنامه تصريح شده است: تا زمان تخصيص اعتبار مذكور، در هر استان بايد از محل تخصيص ابلاغي تمام پاداش هاي پايان خدمت بازنشستگان استان ها پرداخت شود و هيچ بدهي به بازنشستگان سال 89 باقي نماند.

 



در صورت صلاحديد ادارات كل و كاهش ساعات درسي
مدارس راهنمايي، هنرستان ها و كار و دانش پنج شنبه ها تعطيل مي شود

مدارس راهنمايي، هنرستانهاي فني و حرفه اي و كاردانش در صورت صلاحديد ادارات كل و كاهش ساعات درسي مي توانند روزهاي پنجشنبه را تعطيل اعلام كنند.
مهدي نويد ادهم دبير شوراي عالي آموزش و پرورش در گفت وگو با مهر ضمن تاكيد بر اين مطلب كه تعطيلي مدارس در روزهاي پنجشنبه نيازي به مصوبه شوراي عالي ندارد از كاهش ساعات آموزشي مدارس راهنمايي و هنرستانهاي فني و حرفه اي و كاردانش خبر داد و گفت: طبق آخرين مصوبه شوراي عالي ساعات درسي دوره راهنمايي از 36 ساعت به 33 ساعت كاهش پيدا كرده است.
وي ادامه داد: همچنين ساعات درسي هنرستانهاي فني و حرفه اي از 48 ساعت در سال تحصيلي 90-89 به 40 ساعت در سال تحصيلي جاري كاهش يافته است.
دبير شوراي عالي آموزش و پرورش درباره اينكه «چرا با وجود اينكه تعطيلي پنجشنبه مدارس ابتدايي نياز به مصوبه شوراي عالي داشت اما اين الزام براي تعطيلي مدارس راهنمايي و دبيرستان نيست؟» افزود: شوراي عالي تنها بحث ساماندهي ساعت هاي آموزشي را دنبال مي كند و تعطيلي مدارس به عهده شوراي آموزش و پرورش استانها و مديران اجرايي است.
وي تصريح كرد: استانها مي توانند با رعايت سقف زمان آموزش و جدول زماني اجراي برنامه هاي درسي را در پنج يا شش روز ساماندهي كنند.
ابتداي هفته جاري سيدعلي يزدي خواه، مديركل آموزش و پرورش تهران نيز از تعطيلي مدارس راهنمايي و هنرستانهاي فني و حرفه اي در روزهاي پنجشنبه طي سال تحصيلي پيش رو خبر داد.
دبير شوراي عالي آموزش و پرورش درباره علل كاهش ساعت هاي درسي دوره راهنمايي و هنرستانها گفت: با توجه به اينكه حجم كتابها و ساعتهاي درسي دانش آموزان در اين دو دوره بالاست ساعتهاي آموزشي را كاهش داديم.
نويد ادهم در پاسخ به اين سؤال كه «چرا ابتدا حجم كتابهاي درسي را كاهش نداديد تا كاهش ساعتهاي درسي به دانش آموزان ضربه نزند؟» گفت: در اين مورد دو روش وجود داشت يكي اينكه ابتدا حجم كتابهاي درسي را كم كنيم و بعد ساعات آموزشي را و ديگري اينكه ساعات آموزشي را كاهش داده و بعد حجم كتابهاي درسي را كم كنيم. وي ادامه داد: در شوراي عالي آموزش و پرورش تصميم بر اين شد كه ابتدا مظروف يعني همان ساعات آموزشي كاهش يابد و سپس حجم كتابهاي درسي را كم كنيم.

 



باند خريد و فروش خودروهاي مدل بالا متلاشي شد

فرمانده پليس راه آهن كشور از دستگيري اعضاي شركت بازرگاني توسط پليس راه آهن تهران كه در زمينه خريد و فروش خودروهاي خارجي مدل بالا، اسپرت و گذر موقت فعاليت مي كردند خبر داد.
سردار رحمت اللهي در اين باره گفت: مأموران پليس راه آهن تهران از طريق منابع اطلاعاتي از انبار كردن خودرو فورد موستانگ سفيد رنگ با پلاك گذرموقت در انبار توشه راه آهن مطلع شدند.
وي گفت: در تحقيقات اوليه از سوي پليس مشخص شد كه بيش از يك ماه از مهلت تمديد اعتبار اين خودرو گذشته و فرد ديگري به غير از مالك خودرو كه آن را به صورت قولنامه اي خريداري كرده قصد توشه كردن خودرو و انتقال آن به مقصد بندرعباس را دارد كه پليس راه آهن با پي بردن به اين موضوع و بررسي هاي لازم، وي را دستگير كرد.
فرمانده پليس راه آهن كشور با بيان اينكه «ح-م» در تحقيقات پليسي مدعي شد كه اين خودرو را از دفتر يك شركت بازرگاني واقع در سعادت آباد تهران خريداري كرده است، گفت: پرونده متشكله به همراه شكواييه گمرك كه هرگونه خريد و فروش چنين خودروهايي را خلاف قانون معرفي كرده بود طي تنظيم گزارشي جامع به بازپرسي شعبه 15 دادسراي انقلاب ارسال شد.
وي خاطرنشان كرد: با دستور مقام قضايي مبني بر شناسايي و دستگيري اعضاي شركت، تيم ويژه اي از مأموران پليس راه آهن تهران به محل شركت در سعادت آباد مراجعه و رئيس هيأت مديره شركت به نام «الف-ر» را دستگير كردند.
فرمانده پليس راه آهن كشور در ادامه اظهار داشت: «الف-ر» در بازجويي هاي پليسي با بيان اينكه برادرش «ع-ر» مسئول شركت است، اعتراف كرد كه اين شركت در زمينه واردات خودروهاي اسپرت و مدل بالاي خارجي و اخذ گذر موقت فعاليت مي كند.
وي با استناد به اعترافات متهم درباره نحوه فعاليت اين شركت اظهار كرد كه از طريق آگهي با ارائه آدرس اينترنتي اقدام به جذب مشتري كرده و سپس به صورت شبكه اي خودروهاي خارجي مدل بالا با گذر موقت را از طريق قشم، چابهار و كشورهاي حاشيه خليج فارس وارد كشور كرده و سپس به صورت غيرقانوني به جوانان و متقاضيان كه به دنبال اين گونه خودروها بودند با قيمت بالا مي فروختند اين در حالي است كه پس از فروش خودرو ديگر هيچ مسئوليتي در قبال آن نداشتند.
به گزارش ايسنا رحمت اللهي افزود: «الف-ر» در ادامه اعترافات خود با بيان اينكه خريداران بي اطلاع از اينكه اين خودروها شماره نمي شوند، تنها فريب زرق و برق خودرو را كه بابت آن هزينه سنگيني پرداخت كرده بودند، خورده، در حالي كه اين كار عملاً غيرقانوني بوده و از نظر گمرك نيز جرم محسوب مي شد.

 



كلاهبرداري تحت عنوان كاروان زيارتي در بجنورد

سرويس شهرستان ها-
فردي كه با سوء استفاده از علاقه مردم به زيارت خانه خدا، اقدام به كلاهبرداري از شهروندان بجنوردي كرده بود، شناسايي و دستگير شد.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، رئيس پليس آگاهي استان خراسان شمالي ضمن اعلام اين خبر گفت: در پي اطلاعات مردمي مبني بر اينكه شخصي به هويت (ل-ه) در سطح شهرستان بجنورد با سوء استفاده از عنوان كارگزار زيارتي، از حسن اعتماد مردم علاقه مند به زيارت خانه خدا و حرم شريف نبوي (ص) اقدام به اغفال آنان كرده و با وعده هاي دروغين مبني بر ثبت نام آنان مبالغي را اخذ مي نمايد، بلافاصله كارآگاهان مبارزه با جعل و كلاهبرداري با انجام تحقيقات ويژه، پيگيري پرونده را در دستور كار خود قرار دادند.
سرهنگ نامور خاطرنشان كرد: كارآگاهان در ادامه بررسي ها موفق به شناسايي و دستگيري متهم شدند و در بازجويي هاي به عمل آمده متهم اعتراف كرد كه تاكنون اقدام به چهار فقره كلاهبرداري با شيوه فوق جمعاً به ارزش 80 ميليون ريال كرده است كه در اين رابطه چهار شاكي نيز شناسايي شدند. كلاهبردار كه قصد فريب افراد ديگري را نيز داشت توسط پليس دستگير شد.

 



احداث 16 اردوگاه اسكان اضطراري در فضاي سبز تهران

16 اردوگاه اسكان اضطراري با مجموعه اي از امكانات و تجهيزات اسكان شهروندان در شرايط وقوع سوانح طبيعي در بوستان ها و مجموعه هاي بزرگ فضاي سبز تهران احداث مي شود.
امير عباس امامي، مدير دفتر فني - عمراني سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران با اعلام اين خبر افزود: اردوگاه هاي اسكان اضطراري در بوستان هاي سرخه حصار، افرا، پليس، توسكا، خرگوش دره، فتح، لويزان، جانبازان، فضاي سبز اطراف حرم مطهر امام خميني(ره) و بخش ديگري از پارك جنگلي چيتگر (مرحله دوم) احداث مي شوند.
وي گفت: اين طرح با مشاركت و مساعدت استانداري تهران و در اجراي تقويت زيرساخت هاي مديريت بحران شهر تهران اجرا مي شود و طي آن مجموعه اي از امكانات اسكان اضطراري از جمله سكوهاي نصب چادر، شبكه تامين آب آشاميدني، سرويس هاي بهداشتي، برق، مخابرات، درمانگاه، موادغذايي، وسايل گرمايي و پخت و پز، چادر و ... در اين اردوگاه ها پيش بيني مي شود.
وي با اشاره به اين نكته كه در حال حاضر زمينه اجراي طرح فراهم شده است، گفت: با اجراي اين طرح در مرحله نخست ظرفيت اسكان اضطراري حدود 40 هزار نفر فراهم مي شود.
امامي در رابطه با اقدامات انجام گرفته در پارك جنگلي چيتگر گفت: پروژه ايجاد اردوگاه اسكان اضطراري در پارك هاي تهران براي نخستين بار در پارك چيتگر آغاز شد كه با توجه به اقدامات زيربنايي انجام گرفته از جمله تامين برق اضطراري، برق دائم و آب رساني، اين مجموعه علاوه بر اسكان اضطراري از كاركرد اسكان موقت و بهره برداري دو منظوره جهت رونق گردشگري نيز برخوردار است.به گزارش ايسنا وي افزود: بنابراين شهروندان تهراني و مسافران عبوري در شرايط عادي مي توانند از امكانات رفاهي موجود همچون برق، آب و روشنايي جهت اتراق يا اقامت موقت استفاده كنند.

 



اصفهاني هايي كه كرايه اتوبوس ندهند 500 تومان جريمه مي شوند

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني اصفهان و حومه گفت: چنانچه مسافران ناوگان اتوبوسراني اصفهان كرايه خود را پرداخت نكنند 5 هزار ريال جريمه مي شوند.
سيدعباس روحاني در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بيان اينكه طبق مصوبه شوراي شهر اصفهان نرخ كرايه اتوبوس هاي درون شهري دو برابر شده است، اظهار داشت: از ابتداي شهريور ماه سال جاري كرايه اتوبوس هاي درون شهري 100 تومان و در بخش خصوصي 125 تومان مي شود.
وي افزود: براي مسيرهايي كه كرايه آن در حال حاضر 100 تومان است نيز از اول شهريورماه كرايه تا 200 تومان افزايش مي يابد.
مديرعامل شركت واحد اتوبوس راني اصفهان و حومه اضافه كرد: پرداخت كرايه همچون سابق از طريق كارت بليت صورت مي گيرد.
وي اظهار داشت: مسافراني كه كارت آنها شارژ ندارد و يا كارت بليت در اختيار ندارند بايد دو برابر قيمت بليت را به صورت پول به راننده پرداخت و در ازاي آن بليت تك نفره دريافت كنند.

 



سقوط بالگرد در قيرو كارزين جان يك نفر را گرفت

يك بالگرد در شهرستان قيروكارزين سقوط كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قيروكارزين به نقل از فرمانداري اين شهر يك دستگاه بالگرد متعلق به شركت لرزه نگاري تراث پرشيا پيمانكار شركت ملي حفاري ساعت 14 روز سه شنبه در نزديكي روستاي نيم ده بخش افزر قيروكارزين در 25 كيلومتري مركز اين شهرستان سقوط كرد.
به گفته شاهدان اين بالگرد در برخورد با سيم هاي فشار قوي برق در اين منطقه سقوط كرده است.
اين حادثه يك نفر قرباني داشته و خلبان بالگرد تنها سرنشين آن جان خود را از دست داده است. ماموريت اين بالگرد اكتشاف بوده است.

 



تمسخر 2 جوان به قتل انجاميد

دو جوان كه همديگر را مسخره كرده بودند با يكديگر درگير شدند كه در اين درگيري يك نفر از آنها به قتل رسيد.
ساعت 8 شب 22 تير امسال ماموران كلانتري 132 نبرد از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 تهران از وقوع يك فقره درگيري در محدوده خيابان خاوران باخبر شدند.
با حضور ماموران كلانتري در محل حادثه مشخص شد جوان 33 ساله اي به نام محسن بر اثر اصابت ضربه چاقو به شدت مجروح شده و در حين انتقال به بيمارستان فوت كرده است.
با مشخص شدن اين موضوع شهرياري بازپرس جنايي تهران و كارآگاهان برجسته صحنه پليس آگاهي در محل وقوع حادثه و بيمارستان، پرونده جهت رسيدگي به كارآگاهان اداره دهم ارجاع شد.
در تحقيقات اوليه مشخص شد مقتول در زمان حادثه به همراه برادرش در كوچه نشسته بود كه يكي از رهگذرها به نام مهدي را مورد تمسخر قرار مي دهد و به اين ترتيب درگيري آغاز مي شود.
همچنين ادامه بررسي ها حاكي از آن بود كه مهدي با چاقويي كه از قبل همراه داشته ضرباتي را به سينه مقتول وارد مي كند و در اين حادثه رضا برادر مقتول را هم مجروح كرده و سپس از محل متواري مي شود.
با مشخص شدن زواياي پنهان پرونده يك ماه تحقيقات ادامه داشت تا اينكه والدين مهدي به دليل نقش اساسي در متواري بودن وي با دستور قضايي بازپرس پرونده بازداشت شدند و در نتيجه متهم نيز در تاريخ 29 مردادماه خود را به اداره دهم پليس آگاهي معرفي كرد.
پس از دستگيري مهدي اين فرد ساير دوستانش به اسامي ميلاد، محسن، مهدي، محمود و مسعود را نيز معرفي كرد و در نهايت اين افراد نيز در عمليات هاي جداگانه در تاريخ 30 مرداد دستگير شدند. مهدي در بازجويي ها به ارتكاب قتل اعتراف كرد و مدعي شد: مقتول من را به شدت مسخره كرد كه همين امر باعث شد به سمت او حمله كنم اما پس از آنكه هر دو برادر مجروح شدند ترس عجيبي وجودم را فرا گرفت به همين دليل به سرعت محل حادثه را ترك كردم.

 



اعضاي دختر 15 ساله به 4 نفر زندگي بخشيد

پيوند اعضاي يك دختر 15 ساله كه بر اثر خونريزي مغزي دچار مرگ مغزي شده بود به 4 بيمار نيازمند جان دوباره بخشيد.
آمنه رستمي مدير واحد پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اعلام اين خبر افزود: اعضاي زهرا رضايي دختر 15 ساله اي كه به علت پيچيدگي مادرزادي عروق مغزي دچار مرگ مغزي شده بود صبح ديروز به 4 بيمار نيازمند پيوند شد. وي به فارس گفت: قلب، كبد و كليه هاي اين دختر 15 ساله كه اهل قرچك ورامين بود و به علت پيچيدگي مادرزادي عروق مغزي دچار اختلال و مرگ مغزي شده بود پس از اعلام رضايت خانواده وي به 4 بيمار نيازمند اهدا شد.

 



كچلي فقط به خاطر چاوز !

هواداران هوگو چاوز در همبستگي با وي اقدام به تراشيدن موهاي سر خود كردند و صدها تن براي وي دعا كرده و آواز خواندند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، هواداران هوگو چاوز، رئيس جمهور ونزوئلا كه به دليل شيمي درماني موهايش را از دست داده است، براي نشان دادن همبستگي و حمايتشان از وي، موهاي سر خود را تراشيدند. چاوز تصريح كرده كه احتمال دارد دور سوم شيمي درماني را انجام دهد، اما اظهار خوشبيني كرد كه سخت ترين مرحله بيماري سرطان را پشت سر گذارده است.

 



توزيع 3 هزار متر مكعب آب زمزم در روز

اداره كل امور مسجدالحرام و مسجدالنبي(ص) بيش از 27هزار كلمن براي آب زمزم تهيه كرده كه در مكانهاي مختلف مسجدالحرام توزيع شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج «عبدالحميد بن سعيدالمالكي» مدير اداره «سقيا زمزم» در امور مسجدالحرام گفت: 5 هزار كلمن پيشرفته آب زمزم تهيه شده است كه اين تعداد قابل افزايش است، همچنين حدود 108 آبخوري سنگ مرمري با 1445 شير آب و 30 آبخوري از نوع فايبرگلاس در صحن هاي خارجي با 186 شير آب نصب شده است.
وي اظهار داشت: رياست امور مسجدالحرام و مسجدالنبي(ص)، ميانگين مصرف روزانه آب زمزم در داخل مسجدالحرام به 2 هزار و 837 مترمكعب مي رسد، همچنين روزانه 290 متر مكعب آب زمزم از طريق آب كش هاي مخصوص و آماده به مسجدالنبي(ص) ارسال مي شود.از سوي ديگر «محمدبن مصلح الجابري» مدير اداره راه اندازي در مسجدالحرام اعلام كرد: 34 ورودي براي نصب 9 پله برقي و 14 آسانسور براي عمره گزاران و زائران بيت الله الحرام آماده شده است.
به گفته وي، اداره امور مسجدالحرام، سيستم كنترل و نظارتي را در پيش گرفته كه تمام سيستم هاي مسجد را به طور الكترونيك براساس برنامه هاي وارده هماهنگ با شرايط جوي به راه مي اندازد.
وي خاطرنشان كرد: سيستم صوتي و پيگيري ورود به مسجدالحرام و صحن هاي اطراف و خيابان هاي منتهي نيز از طريق سيستم هاي پيشرفته اي صورت مي گيرد كه شامل 664 بلندگو است.
وي افزود: سيستم روشنايي صحن غربي مسجدالحرام از طريق 170نورافكن بر روي 17 ستون تامين مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14