(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 6 شهریور 1390- شماره 20010

آداب قديمي ماه مبارك رمضان قاين در ورطه فراموشي
اتمام عمليات احداث بيش ا ز 12 هزار واحد مسكن مهر در مازندران
اجراي 11مصوبه سفر سوم هيئت دولت در بخش راه و ترابري قزوين
محفل انس با قرآن در گنبدكاووس برگزار شد
بيشترين خسارت خشكسالي كشور به استان يزد وارد شده است
بيمارستان شريعتي كرج سود ده نيست
مسئول ستاد اعتكاف همدان: مسئولان به وعده هاي خود براي برپايي اعتكاف عمل نكردند
تبديل طبس به قطب بارگيري و تخليه درشرق كشور
كمك 19ميليون توماني مازندراني ها به مردم سومالي
نخستين گروه هاي جهادي بسيج محلات اصفهان عازم مناطق محروم شدند
فرماندار دماوند: اولويت فرمانداري مبارزه با زمين خواري است
رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان كلاله:گلستان از مناطق آلوده به بيماري التور است
كوتاه از ورزش ايران



آداب قديمي ماه مبارك رمضان قاين در ورطه فراموشي

قاين- خبرنگاركيهان:
شهرستان كهن و قديمي قاينات از گذشته هاي دور درماه مبارك رمضان رسوم خاصي در بيداري و آداب سحرگاهان داشتند كه از جمله آنها «آب طهار»، «يا سبحان» و «شوخوني» بود.
دراين مراسم افراد خوش صدا در هر محله براي بيداري همسايه ها حدود 2 ساعت مانده به اذان صبح با رفتن به پشت بام مراسم خاصي از مناجات و شب زنده داري را در سحرگاهان، در سه مرحله جداگانه و فانوس به دست شروع مي كردند كه مرحله اول «آب طهار» نام داشت و دراين مرحله اشعاري از خواجه عبدالله انصاري چون:
«الله تويي از دلم آگاه تويي
گمراه منم پرنده راه تويي
هرمورچه اي كه دم زند در ته چاه
از دم زدن مورچه آگاه تويي»
قرائت مي شد و مرحله دوم كه «يا سبحان» نام داشت دعاي سحر و اشعاري در توسل به امام زمان(عج) با مضمون خوانده مي شد: «اي امام زمان تو چرا دم نمي زني
يك شعله آتشي تو بر عالم نمي زني
اي امام زمان به ظهورت شتاب كن
عالم ز دست رفت تو پا در ركاب كن»
يا: يا رب دل ما را تو به رحمت جاني ده
درد همه را به صابري درمان ده
اين بنده نداند كه چه مي بايد جست
داننده تويي هرآنچه داني آن ده»
و «شوخوني» كه همان شب خواني است اجرا و براي حاجات مؤمنين دعا مي شد و سپس از پشت بام فرود مي آمدند و سحري مي كردند و در مرحله آخر بر بالاي بام مي رفتند و بعد از قرائت سوره اي از قرآن كريم اذان مي گفتند.
اما امروز اين آداب و رسوم درماه مبارك رمضان فقط در خاطره ها و برخي نوشته ها ياد مي شود.

 



اتمام عمليات احداث بيش ا ز 12 هزار واحد مسكن مهر در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: عمليات احداث 12 هزار و 450 واحد مسكن مهر استان به پايان رسيده و اين واحدها آماده بهره برداري هستند.
به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، سيدعلي اكبر طاهايي با اشاره به اين كه 7 هزار و 700 واحد مسكن مهر در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت استان احداث شد، بيان داشت: دو هزار و 300 واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر و 2 هزار و 450 واحد در بافت فرسوده شهرها نيز آماده بهره برداري است كه در مجموع 12 هزار و 450 واحد مسكن مهر استان در مناسبت هاي مختلف افتتاح خواهد شد.

 



اجراي 11مصوبه سفر سوم هيئت دولت در بخش راه و ترابري قزوين

قزوين -خبرنگاركيهان:
از 12 مصوبه براي توسعه راه هاي استان قزوين كه در دور سوم سفرهاي استاني هيئت به تصويب رسيده بود تعداد 11مصوبه اجرايي شد.
مديركل راه و ترابري استان قزوين با اعلام اين خبر گفت: درسفر سوم رئيس جمهوري به استان قزوين 12مصوبه براي توسعه راههاي استان قزوين تصويب شد كه از اين تعداد تاكنون 11مورد آن اجرايي شده و يك مصوبه هم در دست اقدام است.
محمد امين نصراللهي زاده با اشاره به طرح هاي مصوب در بخش راهداري استان قزوين در سفر سوم هيئت دولت افزود: مطالعه، احداث و تجهيز راهدار خانه مركزي قزوين، خريد ماشين آلات راهداري، رفع 12نقطه پر حادثه و اجراي هشت پروژه روكش آسفالت با اختصاص 121ميليارد و 700 ميليون ريال اعتبار از جمله مصوباتي بود كه در اين بخش اجرايي شده است.
وي در ادامه با اشاره به مصوبات پيش بيني شده براي توسعه راه هاي استان قزوين اظهار داشت: تسريع در اجراي باند دوم محور بوئين زهرا - سه راهي دانسفهان و تكميل جاده قزوين - الموت - تنكابن و ساخت چهار راه شامي شاپ از جمله طرح هاي راهسازي پيش بيني شده در سفر سوم رئيس جمهوري به استان قزوين بود كه هم اكنون با اختصاص 270ميليارد ريال اعتبار در دست اجراست.
وي يادآور شد: همچنين در پي سفر سوم هيئت دولت به استان قزوين ، مطالعه احداث كمربندي جنوبي قزوين و ارتقاء مشخصات فني راه آبيك - كمال آباد به راه اصلي از جمله طرح هايي بود كه اجرايي شده است.
نصراللهي زاده گفت: دربخش راه روستايي استان قزوين هم با پيش بيني دو مصوبه 120كيلومتر راه روستايي در استان قزوين آسفالت شده است.

 



محفل انس با قرآن در گنبدكاووس برگزار شد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
مراسم معنوي محفل انس با قرآن كريم با حضور يك قاري مصري و جواد فروغي قاري بين المللي كشور در گنبدكاووس برگزار شد.
دراين مراسم معنوي كه در آستان مقدس امامزاده يحيي بن زيد(ع) شهر گنبدكاووس برگزار شد، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي و مديركل اوقاف و امورخيريه گلستان، ائمه جمعه، مسئولان و جمع كثيري از مردم گنبدكاووس حضور داشتند.دراين مراسم قرآني كه با عنوان سومين كاروان نور با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره كل اوقاف و امور خيريه گلستان برگزار شد، «جواد فروغي» قاري بين المللي كشورمان و نيز «حسني صالح ابوستيد» قاري بين المللي كشور مصر و همچنين گروه مديحه سرايي «الوارثين» به قرائت قرآن و اجراي برنامه پرداختند. حجت الاسلام والمسلمين«محمدناصر انتصاري» مديركل اوقاف و امورخيريه گلستان نيز دراين آيين با تسليت ايام شهادت امام علي(ع) به اهميت و ثواب قرائت قرآن در ماه مبارك رمضان به ويژه ليالي قدر اشاره كرد و گفت: قرائت قرآن يا گوش دادن به آن يكي از بهترين اعمال اين ايام است.
در پايان اين آيين نيز كه با اجراي برنامه هاي فرهنگي و قرآني همراه بود، به قيد قرعه به شركت كنندگان در مسابقه كتبي قرآني، هدايايي اهدا شد.

 



بيشترين خسارت خشكسالي كشور به استان يزد وارد شده است

يزد- خبرنگار كيهان:
استاندار يزد گفت: خشكسالي بيش از هزار ميليارد تومان به استان يزد خسارت وارد كرده است.
محمدرضا فلاح زاده با اعلام اين خبر گفت: براثر خشكسالي بيش از 15 هزار هكتار از سطح مزارع و باغات مناطق مختلف استان يزد خشك شده است.
وي اظهار داشت: براساس آمار دقيق موجود، بيش از 60 درصد سطح باغ هاي استان خسارات عمده ديده است.
وي با اشاره به اينكه خشكسالي استان در مقايسه با ساير مناطق كشور از حجم و گستردگي بيشتري برخوردار است، افزود: تنها دو درصد از ميزان خسارات منعكس شده، به استان تخصيص يافته است.
فلاح زاده خاطرنشان كرد: از مسئولان وزارت كشور انتظار مي رود با تخصيص اعتبارات لازم و كافي، اين استان را در جبران خسارتها ياري دهند.
وي همچنين از همه مسئولان امر در استان خواست در رسيدگي به وضعيت خشكسالي مناطق و خسارت ديدگان تلاش بيشتري داشته باشند.به گزارش خبرنگار ما امسال خشكسالي در ا ستان يزد به سخت ترين ناهنجاري آب و هوايي در نيم قرن اخير تبديل شده است. به طوري كه در اين بين باغات و درختاني كه روزگاري مخارج سالانه كشاورزان و باغداران از محصول آنها تأمين مي شد؛ اينك به علت خشكسالي هاي پي درپي هشت سال اخير به كلي خشك شده و بنيان اقتصادي خانواده روستايي را از هم گسسته است.

 



بيمارستان شريعتي كرج سود ده نيست

كرج- خبرنگاركيهان:
بيمارستان شريعتي به طور كامل به بيماران شهرهاي اقماري كرج خدمات مي دهد و با مشكل فرسودگي و كمبود اعتبارات مواجه است.
مدير بيمارستان شريعتي كرج با اعلام اين خبر گفت: از عمده ترين مشكلات اين بيمارستان عدم سوددهي آن در جهت رشد و توسعه است.
محمدرضا ترابي افزود: اين بيمارستان به دليل فرسودگي دستگاه ها و همچنين ساختمان با مشكلات بسياري مواجه است كه اميدواريم با حضور استاندار در اين بيمارستان بخشي از مشكلات آن برطرف شود.
وي با اشاره به خدمات دهي بيمارستان شريعتي كرج به شهرهاي اقماري اظهار داشت: اين بيمارستان توانسته است در سال 30درصد خدمات را به شهر ماهدشت، 30درصد خدمات را به محمدشهر، 30درصد خدمات را به شهر اشتهارد و 10درصد خدمات را به ساير شهرها داشته باشد.

 



مسئول ستاد اعتكاف همدان: مسئولان به وعده هاي خود براي برپايي اعتكاف عمل نكردند

همدان- خبرنگاركيهان:
مسئول ستاد اعتكاف همدان گفت: بسياري از وعده ها و قول هاي مسئولان براي همكاري با اين ستاد جهت برپايي مراسم اعتكاف عملي نشده است.
مهدي صلواتي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از جمله اين وعده ها حضور مسئولان در مراسم استقبال از معتكفين بود كه حتي يك نفر از آنها شركت نكرد و وعده صداوسيماي استان نيز در پوشش دادن مراسم عملي نشد.
وي ادامه داد: همچنين از 26 ميليارد ريال اعتبار فرهنگي امسال استان 18درصد به اداره كل ارشاد و 14 درصد به سازمان تبليغات اختصاص يافته اما اين دو نهاد هيچ كمكي به ستاد اعتكاف نداشته اند.
وي با اعلام اينكه نهادهاي فرهنگي به شعارهاي خود درباره اعتكاف عمل نكرده و فقط درپي ارائه آمار و عكس از اين مراسم هستند، خاطرنشان ساخت: با برپايي جشنواره ها و يا فوتبال هيچ گونه مخالفتي ندارم اما چرا براي جشنواره ها و يا صعود تيم پاس به ليگ برتر، هزينه هاي سنگيني مي شود درحالي كه براي مراسم اعتكاف مبلغي در نظر نمي گيرند.
صلواتي با اشاره به اخذ 18 هزارتومان از هر معتكف، كل مبلغ دريافتي ستاد، 29 ميليون و 300 هزارتومان بوده كه تاكنون 38 ميليون و 200 هزارتومان در امور اجرايي و فرهنگي اعتكاف هزينه شده و 6 ميليون تومان نيز بدهكار هستيم.
وي يادآورشد: اعتكاف ماه رمضان شامل 3 دوره است كه درشهرستان همدان از 31 مرداد تا 2 شهريور، 3 الي 5 شهريور و 6 الي 8 شهريور در مسجد جامع همدان، مسجد جورقان و مسجد علي آباد برگزار مي شود.

 



تبديل طبس به قطب بارگيري و تخليه درشرق كشور

طبس- خبرنگاركيهان:
مديركل راه آهن شرق كشور گفت: با توجه به معادن غني موجود شهرستان و توانمندي هاي منطقه در تلاش هستيم كه طبس به قطب مبدأ بارگيري و تخليه تبديل شود.
پورفخري درگفت وگو با كيهان اظهارداشت: سير صعودي و رشد بار هرسال نسبت به سال قبل بيشتر مي شود. به طوري كه در 5ماهه اول امسال مقدار يك ميليارد و 313 ميليون و 692 هزارتن كيلومتر بار جا به جا شد.
وي افزود: با توجه به معادن غني موجود شهرستان و توانمندي هاي منطقه در تلاش هستيم كه طبس به قطب مبدأ بارگيري و تخليه تبديل شود.
پورفخري از بارگيري مجدد 150 واگن زغال سنگ و 10 واگن مصالح ساختماني از ايستگاه طبس به كشورهاي آسياي ميانه خبر داد.
وي با تكذيب شايعه انتقال بعضي از ادارات جانبي اين اداره كل از طبس به ديگر مناطق كشور گفت: از شركت ها، مديران صنايع و معادن و مردم مي خواهيم با توجه به وجود انبارهاي توشه در طبس و تربت حيدريه، اقلام، مصالح و وسايل خود را براي انتقال در داخل و كشور به اين مراكز تحويل دهند.

 



كمك 19ميليون توماني مازندراني ها به مردم سومالي

ساري- خبرنگاركيهان:
مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت: مردم مازندران 19ميليون تومان به مسلمانان و قحطي زدگان سومالي كمك كردند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران به كيهان گفت: در راستاي تبعيت از منويات رهبر معظم انقلاب و به منظور مشاركت در اقدام سراسري ملت مسلمان ايران در كمك به مردم مسلمان و قحطي زده سومالي جمعيت هلال احمر استان مازندران با نصب صندوق هايي در مصلي نمازجمعه شهرها اقدام به جمع آوري كمك هاي نقدي مردم نوع دوست و روزه دار كرد.
عباد اسدي خاطرنشان كرد: تاكنون بيش از 19ميليون تومان از هداياي نقدي مردم استان در قالب صندوق هايي جمع آوري شده و به حساب متمركز جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي واريز شد.

 



نخستين گروه هاي جهادي بسيج محلات اصفهان عازم مناطق محروم شدند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
نخستين گروه هاي جهادي بسيج محلات اصفهان به مناطق محروم اعزام شدند.
مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: بيش از 67 هزار روز از برادران بسيجي و 15 هزار نفر روز از خواهران بسيجي در قالب گروه هاي جهادي به مناطق محروم استان به منظور فعاليت هاي عمراني، فرهنگي، مشاوره اي و آموزشي اعزام شده اند.سرهنگ پاسدار انوري افزود: امسال طلاب بسيجي حوزه هاي علميه استان نيز براي اجراي برنامه هاي فرهنگي به اردوهاي هجرت و جهادي اعزام شده اند و بيش از 10 هزار نفر از اين طلاب به مناطق محروم عزيمت كرده اند.
انوري گفت: امسال بيش از 140 تيم پزشكي و پيراپزشكي به مناطق محروم شهرهاي فريدونشهر، فريدن، پادگان و سميرم اعزام شده اند.
وي افزود:همچنين بيش از 225 هزار نفر روز از دانش آموزان به بازسازي و زيباسازي و رنگ آميزي يك هزار آموزشگاه مشغول شده اند.

 



فرماندار دماوند: اولويت فرمانداري مبارزه با زمين خواري است

رودهن- خبرنگار كيهان:
فرماندار شهرستان دماوند مبارزه با زمين خواري و برگزاري انتخابات سالم مجلس را از مهم ترين برنامه هاي كاري اين فرمانداري اعلام كرد.
عليرضا قاسمي در مراسم معارفه خود به عنوان فرماندار جديد دماوند گفت: پيگيري مصوبات سفرهاي استاني رياست جمهوري از اولويت هاي كاري اين فرمانداري است و اجراي مصوبات فرهنگي اين سفرها نخستين گام در اين زمينه محسوب مي شود. وي با بيان اينكه ظرفيت هاي دماوند بسيار بالاست تصريح كرد: برگزاري انتخابات سالم و مبارزه با زمين خواري از ديگر اولويت هاي اين فرمانداري است.در اين مراسم استاندار تهران بر پيگيري مصوبات سفرهاي استاني رئيس جمهور و مبارزه با پديده زمين خواري در منطقه تاكيد كرد.

 



رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان كلاله:گلستان از مناطق آلوده به بيماري التور است

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
تاكنون 115 مورد بيمار مبتلا به «التور» يا شبه وبا در كشور شناسايي شده كه استان گلستان نيز از مناطق آلوده به اين بيماري معرفي شده است.
رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان كلاله در جلسه اعضاي كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان كلاله افزود: در يكي از شهرستان هاي استان گلستان چهار مورد مبتلا به بيماري التور شناسايي و تحت درمان قرار گرفته اند.
دكتر «رسول صلاحي» بدون ذكر نام اين شهرستان اضافه كرد: درپي شيوع بيماري التور، واحدهاي بهداشتي و درماني اين شهرستان فعاليت هاي اضطراري خود را تشديد كرده اند.
وي گفت: درپي شيوع بيماري «التور» يا شبه وبا در استان گلستان و به منظور كنترل اين بيماري مهلك، كليه مراكز بهداشتي و خانه هاي بهداشت روستايي شهرستان كلاله به حالت آماده باش درآمده اند.
به گفته كارشناسان «التور» يا بيماري شبه وبا، يك بيماري اسهالي واگيردار و خاص انسان است كه توسط نوعي باكتري به نام «ويبريوكلرا» ايجاد مي شود اين بيماري درصورت عدم پيشگيري و درمان به موقع و مناسب، بسيار كشنده است. گفته مي شود كه اين بيماري، بيشتر در نقاط گرم و مرطوب و در تمام ماه هاي سال به خصوص از ارديبهشت تا آبان ماه ديده مي شود.بيماران وبايي به طور مشخص دچار اسهال آبكي همراه با كم آبي شديد مي شوند.

 



كوتاه از ورزش ايران

دعوت نوجوان بافقي به اردو ي تيم ملي
بافق- خبرنگار كيهان: عارف فتاحي نوجوان بافقي به اردوي انتخابي تيم ملي فوتبال زير 12 سال كشور دعوت شد.
اردوي انتخابي تيم ملي فوتبال كشور در شهرستان فريدون كنار و با حضور 80 نفر برگزار مي شود كه ازميان اين تعداد 30 نفر گلچين مي شوند كه در نهايت از اين 30 نفر 25 نفر به تيم ملي دعوت خواهند شد. فتاحي جزو ليست 30 نفره است.
پايان مسابقات شطرنج
گرگان- خبرنگار كيهان:مسابقات شطرنج جام رمضان گرگان با معرفي افراد برتر پايان يافت.
سروش اثني عشري،ابراهيم اميني فرد، نامي نيك زاد، شاهين زماني، اميرحسين جلالي و سهيل غفاري در رده هاي سني مختلف اين مسابقات برتر شدند.
در بخش زنان هم نازنين خرمي، مريم مقدمي، ابريشم رستماني، مهسا پولاد و فاطمه فتحعلي برتر رده هاي سني مختلف شدند.
اين رقابت ها با حضور يكصد و 11 نفر در 11 دور به روش سوئيسي در سالن هيئت شطرنج گرگان برگزار شد.
افتتاح باشگاه ورزش هاي رزمي
اوز- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور مسئولان و مقامات محلي، باشگاه كيوكوشين كاراته در شهرستان لارستان افتتاح شد. در اين باشگاه تعداد 50 رزمي كار زن و مرد زير نظر هفت مربي به فراگيري هنرهاي رزمي مشغول هستند. اين باشگاه با همكاري شوراي محله كهويه، حوزه مقاومت بسيج شهيد مفيد و پايگاه مقاومت شهيد مختار راه اندازي شد.
برتري زنان واليباليست اراك
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات واليبال اميد بانوان استان مركزي، كه در اراك جريان داشت با برتري تيم واليبال بانوان اراك پايان يافت. در اين دوره از مسابقات، تيمهاي ساوه و تفرش به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
حضور بانوان ورزشكار استان مركزي در تيم ملي
¤ معاون امور ورزش بانوان استان مركزي گفت: 11 ورزشكار بانوي اين استان، طي دو ماه گذشته در رشته هاي مختلف به اردوهاي تيم ملي راه يافتند.
زهرا عراقيه افزود: از اين تعداد ورزشكار دعوت شده به تيم ملي سه نفر در رشته سنگ نوردي، چهار نفر در رشته ورزش بيماران خاص، يك نفر رشته تير و كمان، دو نفر تيراندازي و يك نفر هم فوتبال است.
برگزاري كلاس آموزشي مصرف مكمل هاي ورزشي
¤ كلاس آموزشي مصرف مكمل هاي ورزشي و عوارض مصرف مواد نيروزا در ورزشكاران با حضور 100شركت كننده از مربيان، ورزشكاران، مديران باشگاههاي ورزشي، هيئت هاي ورزشي استان مركزي در اراك برگزار شد. شركت كنندگان در اين كلاس با نحوه صحيح مصرف مكمل هاي ورزشي و عوارض ناشي از مصرف آن در ورزشكاران آشنا شدند.
بانوان فوتسا ليست اصفهان قهرمان اخلاق
درچه- خبرنگار كيهان: از سوي بسيج دانشجويي دانشگاههاي كشور مسابقات فوتسال بانوان بسيج دانشجويي در دانشگاه سمنان برگزار شد. در اين مسابقات تيمهاي لرستان، مازندران، چهارمحال و بختياري كردستان، خوزستان، اصفهان، استان البرز- تهران، يزد، اردبيل، ايلام و گيلان شركت داشتند كه در پايان تيم فوتبال استان البرز به مقام اول رسيد و تهران و خوزستان به ترتيب اول تا سوم شدند. همچنين از سوي برگزاركنندگان تيم فوتسال استان اصفهان از نظر حجاب اسلامي و رفتار و اخلاق اسلامي به عنوان قهرمان اخلاق معرفي شد.
درخشش شناگران البرزي
كرج- خبرنگار كيهان: شناگران البرزي در مسابقات شناي بخش عمومي كه در كرمانشاه برگزار شد خوش درخشيدند.
تيم البرز مجموعاً با كسب 3 طلا و 6 برنز مقام سوم تيمي در ميان 19 استان شركت كننده در سراسر كشور را به خود اختصاص داد.
كسب مقام سومي توسط كشتي گير البرزي
¤ فرزاد جعفري كشتي گير البرزي وزن 55 كيلوگرم استان البرز، مقام سوم مسابقات كشتي آزاد بين المللي زيلكوفسكي لهستان را از آن خود كرد و توانست پرچم ايران را به اهتزاز درآورد.
مدال آوري رزمي كاران البرزي
¤ رزمي كاران استان البرز در قالب تيم ملي در رقابت هاي بين المللي ووينام كه به تازگي در شهر هوشي مينه كشور ويتنام برگزار شد، با كسب يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز درخشيدند. اميد اينانلو، سعيد چهاردولي و سعيده فردثاني (رزمي كاران البرزي) شركت كننده در اين مسابقات بودند كه به ترتيب موفق به كسب مدال طلا، نقره و برنز شدند
كسب مقام توسط دانش آموزان ورزشكار
ياسوج- خبرنگار كيهان: مدير كل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد از كسب مقام اول تيمهاي فوتسال دانش آموزان دختر مقطع ابتدائي و فوتسال ناشنوايان استان در مسابقات كشوري و كسب مقام اول رشته پرتاب نيزه تيم دانش آموزان استان در مسابقات كشوري خبر داد.
شركت 2 بانوي ساروي در مسابقات كبدي مالزي
ساري- خبرنگار كيهان: رئيس هيئت كبدي شهرستان ساري گفت: دو بانوي ساروي عضو تيم ملي نوجوانان كبدي به مسابقات آسيايي كبدي در مالزي اعزام مي شوند.
حميدرضا اديب دوميركلايي، با اشاره به حضور تيم مازندران در مسابقات انتخابي تيم ملي كه در گلستان برگزار شد، گفت: فائزه نوراني و مينا اعتقادي پس از اين رقابتها به اردوي تيم ملي دعوت شدند.
وي تصريح كرد: اعضاي تيم كبدي مازندران در حال حاضر در اردوي تيم حضور دارند.
استقبال از كوهنورد
سبزوار- خبرنگار كيهان: مراسم استقبال از محسن فيروزفر كوهنورد سبزواري كه به قله هاي وحيت و يوخ به ارتفاع 6300 متر و كورژن و سكايا به ارتفاع 7150 متر صعود كرده بود با حضور ورزشكاران برگزار شد.
درخشش ورزشكار طارمي
طارم- خبرنگار كيهان: سعيد بدرقه ورزشكار جوان طارمي موفق شد در مسابقات جهاني رشته كاراته كه در كشور مالزي برگزار شده بود مقام سوم جهان را از آن خود كند. اين مسابقات در سبك شيتوريوكوبه اوزكا مرداد ماه سال جاري با شركت ورزشكاران 20 كشور جهان در كشور مالزي برگزار شده بود. بدرقه به صورت انفرادي در اين مسابقات شركت كرده بود.
برگزاري جشنواره ورزشي بسيج
هفتكل- خبرنگار كيهان: نخستين جشنواره ورزشي بسيج، در شهرستان هفتكل برگزار شد. اين جشنواره در 5 رشته ورزشي آمادگي جسماني، تيراندازي با تفنگ بادي، دارت، تنيس روي ميز و طناب كشي در سالن شهداي نفت برگزار شد، 175 نفر در گروه سني نوجوانان در اين جشنواره شركت داشتند كه در پايان به 5 نفر برتر هر رشته و همچنين گروه نخست رشته طناب كشي جوايزي اهدا شد.
معرفي تنيس بازان برتر خمين
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات تنيس روي ميز شهرستان خمين با شركت 40 پينگ پنگ باز برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات، حسين عربي مقام نخست را كسب كرد و امين عربي و داود زارع به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
عضويت ورزشكار استان مركزي در تيم ملي
¤ چهارمين اردوي تيم ملي اسكيت با هدف انتخاب نفرات برتر براي شركت در مسابقات جهاني كره در تهران برگزار شد.
در اين اردوي گزينشي، محمد صالحي اسكيت باز استان مركزي، به عنوان نفر اول به عضويت تيم ملي درآمد و جواز حضور در مسابقات جهاني را كه در شهريور ماه در كره جنوبي برگزار خواهد شد دريافت كرد.
انتخاب رئيس هيئت ژيمناستيك
طي حكمي از سوي رئيس هيئت ژيمناستيك استان مركزي، حافظ محرابي حصار به عنوان رئيس هيئت ژيمناستيك شهرستان آشتيان منصوب شد.

راهيابي دختران جودوكار نهاوندي
به تيم ملي
نهاوند- خبرنگاركيهان:
دبير هيئت جودوي شهرستان نهاوند گفت: بانوان جودوكار نهاوندي در راهيابي به تيم ملي موفقيت چشمگيري به دست آوردند.
حسين كبيري افزود: اين موفقيت در رده هاي سني نوجوانان و جوانان به دست آمده و از 16نفر جودوكار دختر عضو تيم ملي ايران، حدود 50 درصد از آنها از شهرستان هاي نهاوند انتخاب شده اند.
وي ادامه داد: در رده سني نوجوانان سه جودوكار نهاوندي به نام هاي فاطمه حيدري، پريا بيات، سما كرمعلي به ترتيب در اوزان 48، 52 و 43 كيلوگرم به تيم ملي راه يافتند.
كبيري خاطرنشان ساخت: همچنين در رده سني جوانان، چهار جودوكار دختر ديگر از اين شهرستان به نام هاي زهرا جعفريان در وزن 52 كيلوگرم، صبا كرمعلي در وزن 57 كيلوگرم، نيلوفر كياني در وزن 63 كيلوگرم و زينب جلالوند در وزن 70 كيلوگرم به عضويت تيم ملي درآمدند.

بناب ميزبان رقابت هاي واليبال
ساحلي كشور
بناب- خبرنگار كيهان:
هشتمين دوره رقابت هاي واليبال ساحلي قهرماني كشور تحت عنوان «يادواره سرداران شهيد آذربايجان» از 16 الي 18 شهريورماه جاري به مدت 3 روز در شهرستان بناب برگزار مي شود.
رئيس هيئت واليبال شهرستان بناب با اعلام اين خبر گفت: شهرستان بناب نيز يكي از شهرهايي است كه به علت بهره مندي از آب و هواي معتدل، از امكانات مناسب طبيعي براي برگزاري رقابت هاي واليبال ساحلي برخوردار است.
رسول پورعبدالصمد افزود: تاكنون اين شهر ميزبان دوره مسابقات واليبال ساحلي قهرماني استان و نيز سه دوره ميزباني براي رقابت هاي واليبال ساحلي قهرماني كشور را برعهده داشته است.
وي از ثبت ميزباني شهرستان بناب براي مسابقات واليبال ساحلي قهرماني كشور در تقويم ورزشي اين فدراسيون خبر داد و گفت: به دليل ميزباني شايسته اين شهرستان در مسابقات ساحلي دوره هاي قبلي قهرماني كشور، امسال نيز اين شهرستان براي سومين سال پياپي ميزبان اين رقابت ها در زمين هاي ساحلي واليبال بناب خواهد بود.
رئيس هيئت واليبال بناب بر همكاري نزديك فدراسيون واليبال، هيئت واليبال استان آذربايجان شرقي، مسئولان تربيت بدني و ساير ادارات شهرستان براي ميزباني هر چه بهتر اين رقابت ها تأكيد كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14