(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 6 شهریور 1390- شماره 20010

احمدي نژاد: زنان بايد پرچمدار رساندن جامعه به امام عصر(عج) باشند
دماي هواي تهران تا 14 درجه كاهش مي يابد
ايستگاه متروي شيخ الرئيس افتتاح شد
در پي بارندگي هاي 2روز پاياني هفته جاده شمالي مراوه تپه به گنبد كاووس بسته شد
رئيس انجمن علمي داروسازان ايران: اقتصاد داروخانه هاي كشور بيمار است
كشف و خنثي سازي 17 مورد بمب گذاري گروهك پژاك
مرگ 4 چوپان در سيل گچسر
ورود نخستين كمك هاي امدادي هلال احمر ايران به يمن
4 عضو گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي شناسايي و دستگير شدند
هشدار پزشكي قانوني به تهراني ها تهران در صدر آمار قربانيان مصرف مواد مخدر قرار دارد
رويدادهاي خارجي
راه اندازي 4 مركز نگهداري موقت معتادان در تهران
جزئيات جديد از سقوط هواپيماي آموزشي در تنكابن
جزئيات پذيرش بدون كنكور المپيادي ها در رشته هاي پزشكي
كلاهبرداران پيامكي و اينترنتي تحت تعقيب قرار گرفتند
انفجار در كارخانه رنگ سازي 9 نفر را راهي بيمارستان كرد



احمدي نژاد: زنان بايد پرچمدار رساندن جامعه به امام عصر(عج) باشند

رئيس جمهور گفت: جامعه زنان ما مي توانند به عنوان الگويي متعال براي زنان جامعه بشري معرفي شوند.
محمود احمدي نژاد ديروز در مراسم تجليل از فعالان عرصه زن و خانواده اظهار كرد: امروز زنان ما در همه سطوح و در عرصه صنعت، هنر، سياست و علم و تربيت خانواده نقش برجسته اي دارند كه در قريب به اتفاق آنها نقش اول را ايفا مي كنند.
وي افزود: جامعه زنان ما مي توانند به عنوان الگويي متعال براي زنان جامعه بشري معرفي شوند، اگر زنان جامعه هيچ كاري نمي كردند و فقط تنها حاصل زندگي شان تربيت شخصيت هايي مانند شهيد رجايي و باهنر بود، ديگر هيچ كاري لازم نبود و آنها به اوج كمال رسيده بودند.
رئيس جمهور در خصوص جهت گيري فعاليت هاي زنان در جامعه گفت: اگر قرار باشد حقي از زنان استيفا شود اگر اعضاي آن قشر تنها شعارشان اين باشد كه تنها حق خود را استيفا كنند، به هيچ جا نخواهند رسيد، اما اگر هدف بالاتري را در دستور كار قرار دهند و به دنبال رسيدن به حق انسان ها باشند خود به خود حقوق زنان نيز استيفا خواهد شد. رئيس جمهور در پايان گفت: زنان بايد پرچمدار اعتلاي انسان و رساندن جامعه به انسان كامل يعني امام عصر عج باشند.
به گزارش مهر، در ادامه اين مراسم طيبه صفايي رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي به اقدامات اين فراكسيون در مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و افزود: فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي از ابتداي تشكيل تاكنون 30 مصوبه ويژه در حوزه زنان و خانواده به تصويب رسانده است.وي همچنين به معطل ماندن لايحه حقوق كودك در دولت اشاره و از رئيس جمهور درخواست كرد تا اين لايحه هر چه سريعتر توسط دولت به مجلس تحويل داده شود.صفايي همچنين به برخي شايعات در مورد ديدگاه رئيس جمهور نسبت به حجاب چادر اشاره كرد و افزود: احمدي نژاد در سال 72 و در زمان استانداري اولين همايش چادر را برگزار كرد و در دولت نهم اين پوشش را به ثبت ملي رساند و لذا رئيس جمهور به صورت جدي به حجاب چادر اعتقاد دارد.

 



هواشناسي اعلام كرد
دماي هواي تهران تا 14 درجه كاهش مي يابد

كارشناس سازمان هواشناسي گفت: دماي هوا فردا 14 درجه سانتي گراد مي شود.
پرويز رضازاده در گفت وگو با فارس همچنين براي استان هاي تهران، البرز، قزوين، زنجان، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، شمال سمنان، قم، مركزي، خراسان شمالي و شمال خراسان رضوي بارش همراه با رعد و برق پيش بيني كرد.
وي ادامه داد: همچنين در استان هاي ذكر شده و استان تهران كاهش 6 تا 7 درجه اي دما محسوس خواهد بود.
رضازاده افزود: فردا تا صبح سه شنبه هواي نسبتا خنكي را تجربه خواهيم كرد ولي مجددا تا اواخر هفته دماي هواي به شرايط فصلي خود بازمي گردد و خنكي آن به سمت شرايط عادي پيش مي رود.
اين كارشناس سازمان هواشناسي عنوان كرد: براي ديگر مناطق يعني غرب استان كرمان و شرق استان فارس نيز فردا بارش باران پيش بيني مي شود كه در شرق فارس شدت اين بارش ها قابل توجه خواهد بود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: در نوار شمالي به خصوص استان هاي قزوين، البرز، تهران، شمال سمنان، گيلان، مازندران و گلستان بارش هاي شديد است و علاوه بر آب گرفتگي در اين مناطق ممكن است رودخانه ها پر آب و سيلابي شوند.

 



ايستگاه متروي شيخ الرئيس افتتاح شد

ايستگاه متروي شيخ الرئيس واقع در خط 4 متروي تهران قبل از ظهر ديروز با حضور شهردار تهران افتتاح شد.
در اين مراسم علاوه بر محمدباقر قاليباف، درويش مديريت شركت مترو و مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران حضور داشتند.
ايستگاه شيخ الرئيس واقع در خط چهار مترو در ضلع شمال غرب تقاطع خيابان پيروزي و شيخ الرئيس قرار دارد؛ اين ايستگاه به دليل موقعيت خاص آن در خيابان پيروزي و محدوديت هاي ترافيكي و تاسيسات شهري محل اجراي آن با روش تركيبي اجرا از زير و ترانشه باز اجرا شده است. خط چهار مترو نيز 19كيلومتر به صورت شرقي- غربي است.
ايستگاه شيخ الرئيس به مساحت 10 هزار و500 مترمربع در تقاطع خيابان هاي پيروزي و شيخ الرئيس در منطقه چهارصددستگاه واقع شده است. اين ايستگاه مراكز مهمي از جمله كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منطقه 22، كتابخانه ابن سينا، اداره آموزش و پرورش منطقه 14، اداره جنگ افزارسازي و ستاد فرماندهي نيروي هوايي را پوشش مي دهد.

 



در پي بارندگي هاي 2روز پاياني هفته جاده شمالي مراوه تپه به گنبد كاووس بسته شد

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
در اثر بارندگي هاي دو روز پاياني هفته و تخريب 2 دهنه پل در محور اصلي و مجاور روستاهاي سوزش و قره كله، جاده شمالي مراوه تپه به گنبد كاووس بسته شده است.
فرماندار مراوه تپه، گفت: بارندگي شديد پنج شنبه شب و روز جمعه همچنين به شبكه هاي آبرساني، راه هاي روستايي، پل ها، ابنيه فني و تاسيسات زيربنايي و خدماتي اين شهرستان خساراتي وارد كرد.
علي اصغر كرماني گفت: علاوه بر آبگرفتگي معابر و خيابان هاي شهر مراوه تپه، با جاري شدن سيلاب، محورهاي ارتباطي هفت روستاي حومه مراوه تپه با 8 هزار نفر جمعيت تخريب و تا اطلاع ثانوي ارتباط روستاهاي مذكور با مركز اين شهرستان قطع شده است.
فرماندار مراوه تپه همچنين اعلام كرد: اين سيل شبكه آبرساني محور مراوه تپه به روستاي هوتن كه آب شرب اهالي 8 روستا با 5 هزار و 238 نفر جمعيت را تأمين مي كند، تخريب كرده است.
همچنين فرماندار و رئيس ستاد مديريت بحران كلاله نيز در اين باره اعلام كرد: در پي بارندگي هاي شديد روزهاي اخير و تخريب پل ها، ابنيه فني، راههاي روستايي، مسكن و تاسيسات زيربنايي، اعضاي ستاد مديريت بحران اين شهرستان در آماده باش كامل قرار گرفتند.
«نورالله نوراللهي» در جلسه ستاد بحران شهرستان كلاله افزود: در بارندگي هاي دو روز اخير علاوه بر آبگرفتگي واحدهاي مسكوني در چند روستا به پل ها، ابنيه فني و راههاي روستايي خساراتي وارد شده است.
فرماندار كلاله پيرامون خسارات وارده به روستاهاي اين شهرستان نيز اظهار داشت: تخريب 4 دهنه پل و 6 كيلومتر جاده در روستاي قره آغاج، آبگرفتگي 5 دهنه پل و قطع ارتباط اهالي روستاهاي چورك پيشكمر، تمرقره قوزي، يل چشمه، زاوبالا و اوقچي از توابع بخش هاي مركزي و پيشكمر با محورهاي فرعي و اصلي قطع است.
گفتني است؛ نيروهاي ادارات راه و ترابري، هلال احمر و ساير نهادهاي مرتبط با ستاد بحران براي كمك به سيل زدگان و بازگشايي معابر با تجهيزات كامل در مناطق مورد نظر قرار دارند.

 



رئيس انجمن علمي داروسازان ايران: اقتصاد داروخانه هاي كشور بيمار است

سرويس اجتماعي
رئيس انجمن علمي داروسازان ايران با بيان اينكه اقتصاد داروخانه هاي كشور بيمار است گفت: طبق قانون، بيمه ها بايد 50درصد از مطالبات داروخانه ها را پس از تحويل سندها و 50درصد باقيمانده را در كمتر از يك ماه پرداخت كنند، در حالي كه پرداخت مطالبات داروخانه داران از سوي بيمه با ماهها تاخير مواجه است.
به گزارش كيهان، دكتر سيد حميد خويي، ديروز در نشست خبري كه به مناسبت همايش ساليانه انجمن داروسازان ايران برگزار شده بود، اظهار كرد: محور موضوعي همايش امسال داروسازان «تجويز و مصرف منطقي دارو در سالمندان» است.
وي در توضيح علت موضوع همايش با اشاره به اينكه بيش از 10درصد از جمعيت كشور را سالمندان تشكيل مي دهند، گفت: سالمندان بيش از سهم جمعيتي خود دارو استفاده مي كنند بنابراين انتظار داريم بين 30 تا 35درصد داروي كشور به مصرف سالمندان برسد.
رئيس انجمن علمي داروسازان در ادامه به دغدغه هاي داروسازان اشاره و اظهار كرد: تعريف نايافتگي و شفاف نبودن جايگاه داروسازان در جامعه از جمله دغدغه هاي اصلي آنان است، زيرا كه زمينه هاي قانوني براي خدمت رساني آنها در جامعه وجود ندارد. وي دغدغه بعدي اين قشر را اقتصاد بيمار داروخانه ها اعلام كرد و افزود: بدهي شركت هاي بيمه به داروسازان باعث شده تا ذهن داروسازان درگير مسايل اقتصادي شود.
دكتر خويي تصريح كرد: طبق قانون بيمه بايد 50درصد از مطالبات داروخانه ها را پس از تحويل سندها و 50درصد باقيمانده را در كمتر از يك ماه پرداخت كند. در حالي كه اكنون پرداخت مطالبات داروخانه داران از سوي بيمه با ماهها تاخير مواجه است.
وي افزود: موضوع تعرفه هاي داروخانه ها نيز از سويي بسيار بحث برانگيز شده است لذا نبايد انتظار داشت كه داروسازان خدمات مطلوبي به جامعه ارائه دهند.
دكتر خويي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به اينكه 95درصد داروهاي مورد نياز كشور در داخل توليد مي شود، گفت: اصل بر اين است كه هزينه هايي كه صرف ورود دارو به كشور مي شود به توليد داروهاي باكيفيت در داخل كشور اختصاص يابد.
وي ادامه داد: فاصله صنعت داروسازي ما با صنعت داروسازي جهان زياد نيست ولي از اين به بعد صنعت داروسازي دنيا به سرعت در حال تغيير است. اگر عزم ملي جامعي نباشد و دانشگاه ها، دولت و مراكز تحقيقاتي قدم جلو نگذارند در سال هاي آينده در زمينه توليد دارو فاصله زيادي از جهان خواهيم گرفت.
دكتر خويي تصريح كرد: دنيا به سمت سيستم هاي داروسازي هدف دار و نانو تكنولوژي در حركت است در حاليكه امكان چنين سرمايه گذاري كلاني در كشور وجود ندارد.
گفتني است دهمين همايش بزرگ داروسازان ايران به همت انجمن علمي داروسازان ايران و با همكاري مركز تحقيقات طب سالمندي طي روزهاي 12 تا 14 شهريور ماه جاري در سالن همايش هاي رازي برگزار مي شود.



 



فرمانده مرزباني ناجا خبر داد
كشف و خنثي سازي 17 مورد بمب گذاري گروهك پژاك

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي از كشف و خنثي سازي 17 مورد بمب گذاري گروهك پژاك خبر داد.
سردار حسين ذوالفقاري گفت: با كمك مخترعان جوان 17 مورد بمب گذاري گروهك پژاك كشف و خنثي شد.فرمانده مرزباني نيروي انتظامي از كشف چهار تن و 200 كيلوگرم انواع مواد مخدر در دو عمليات مسلحانه در سراوان و جگيگور در استان سيستان و بلوچستان خبر داد.
ذوالفقاري با اعلام اينكه در درگيري ها يك نفر از قاچاقچيان به هلاكت رسيد، افزود: قاچاقچيان در قالب حمل انبه اقدام به حمل مواد مخدر مي كردند كه توسط مأموران مرزباني شناسايي شدند.
وي با بيان اينكه در اين درگيري هيچ گونه خسارتي به مأموران مرزباني وارد نشده است، تصريح كرد: قاچاقچيان با بجا گذاشتن چهار تن و 200 كيلوگرم انواع مواد مخدر و پنج دستگاه خودرو با توجه به نزديكي مرز پاكستان به آن سوي مرز متواري شدند.فرمانده مرزباني ناجا از افزايش 17 درصدي كشفيات مواد مخدر در سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و گفت: كشفيات مواد مخدر در داخل كشور كاهش چشمگيري داشته است.
به گزارش ايسنا ذوالفقاري افزود: در اين مدت كشف سلاح 139 درصد و مشروبات الكلي 101 درصد افزايش داشته است.

 



مرگ 4 چوپان در سيل گچسر

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر از مرگ چهار چوپان در سيل روز جمعه در شهرستان گچسر خبر داد و گفت: تلاش براي يافتن اجساد سه چوپان ادامه دارد.
حيدر حيدري در گفت وگو با مهر اظهار داشت: روز جمعه به علت شدت بارندگي شديد در روستاي آزادبر از توابع شهرستان گچسر شاهد وقوع سيل بوديم كه متاسفانه در اين حادثه چهار چوپان مفقود شدند. اين در حالي بود كه 600 راس گوسفند نيز در اين حادثه تلف شدند. وي ادامه داد: امدادگران از همان لحظه وقوع سيل به دنبال يافتن اجساد قربانيان بودند كه موفق شدند جسد يكي از چوپانان را در ارتفاعات آزادبر پيدا كنند.
معاون سازمان امدادو نجات هلال احمر از ادامه جستجوي امدادگران براي پيدا كردن جسد سه چوپان ديگر خبر داد.

 



ورود نخستين كمك هاي امدادي هلال احمر ايران به يمن

نخستين محموله كمك هاي بشردوستانه جمعيت هلال احمرايران از راه دريايي وارد يمن شد.
نخستين محموله كمك هاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران براي رفع نيازهاي درماني و زيستي آسيب ديدگان در انقلاب مردمي يمن وارد بندر حديده يمن شد. اين محموله به وزن تقريبي 30 تن شامل چادر امدادي، پتو، موكت، ست ظروف، كيف كمك هاي اوليه، برانكارد، موتوربرق است. اين محموله حدود يك ماه پيش به وسيله يك فروند كشتي از بندرعباس به مقصد كشور يمن اعزام شده بود.

 



4 عضو گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي شناسايي و دستگير شدند

سرويس شهرستان ها :
با اشرافيت اطلاعاتي پليس امنيت عمومي سيستان و بلوچستان 4 عضو گروهك تروريستي جند الشيطان قبل از هر اقدام خرابكارانه اي شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس ، پليس امنيت عمومي سيستان و بلوچستان بدنبال كسب اطلاعات و اخباري در خصوص برخي تحركات و اقدامات گروهك تروريستي جند الشيطان در ليالي قدر و راهپيمايي روز قدس و عيد سعيد فطر، اقدامات ويژه اطلاعاتي رادر دستور كار خود قرار دادند.
رئيس پليس امنيت عمومي سيستان و بلوچستان با اعلام اين خبر گفت: با اشرافيت اطلاعاتي ماموران 30 مرداد ماه سال جاري 3 نفر از اعضاء اين گروهك در حالي كه قصد عزيمت به استان كرمان را داشتند با همكاري ماموران انتظامي استان كرمان به همراه مقاديري مواد منفجره و سلاح و مهمات دستگير شدند.
سرهنگ« مسعود حيدري» افزود : بدنبال دستگيري اين سه تروريست و با اعترافات صريح آن هاماموران پليس امنيت عمومي موفق شدند محل اختفاء مقادير زيادي سلاح ، مهمات و مواد منفجره را در يكي از روستاهاي شهرستان خاش شناسايي نمايند و سوم شهريور ماه سال جاري نيز در يك عمليات مشترك با اداره اطلاعات و با همكاري پليس آگاهي و يگان امداد آن شهرستان يكي ديگر از اعضاء اين گروهك را دستگير كنند. وي ادامه داد : در اين عمليات 6 قبضه سلاح كلت كمري ، 4 قبضه نارنجك صوتي به همراه مهمات و مقاديري مواد منفجره از جمله چاشني و فتيله انفجاري ،تي ان تي و ديگرتجهيزات انفجاري كشف و ضبط شد.

 



هشدار پزشكي قانوني به تهراني ها تهران در صدر آمار قربانيان مصرف مواد مخدر قرار دارد

سازمان پزشكي قانوني در جديدترين گزارش آماري خود از قرار گرفتن تهران در صدر شهرهاي داراي بيشترين قرباني مصرف مواد مخدر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها اين سازمان اعلام كرد: در 4 ماهه نخست سال جاري يكهزار و 218 نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.
سازمان پزشكي قانوني در اين گزارش اعلام كرد، يكهزار و 218 نفر از ابتداي سال تاكنون براثر مصرف مواد مخدر جان باختند كه از اين ميان 79 نفر زن و يكهزار و 139 نفر مرد بودند.
براساس اين گزارش در مدت مشابه سال گذشته نيز يكهزار و 205 نفر براثر سوء مصرف مواد مخدر جان باختند كه يكهزار و 144 نفر آنان مرد و 61 نفر ديگر زن بودند. همچنين سال گذشته جمعاً سه هزار و 656 نفر به دليل سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند و تهران به تنهايي با يكهزار و 68 نفر بالاترين آمار را در بين استان هاي كشور داشته است.
همچنين پزشكي قانوني اعلام كرد كه پس از تهران، استان هاي فارس با 330 و اصفهان 281 نفر، استان هاي داراي بالاترين آمار سال گذشته و قم و خراسان جنوبي هر كدام با 9 نفر پايين ترين آمار مرگ هاي ناشي از سوء مصرف مواد مخدر را در سال 1389 دارا هستند.
براين اساس در چهار ماه اول سال جاري به ترتيب در فروردين 283 نفر، ارديبهشت 323 نفر، خرداد 341 نفر و تيرماه 271 نفر، به دليل سوء مصرف مواد مخدر جان باخته اند.

 



رويدادهاي خارجي

سيلاب يك روستا را بلعيد
سيلاب شديد و ويرانگر كه بر اثر بارش سنگين و بي وقفه باران رخ داد، روستايي را در شمال غرب پاكستان به طور كامل با خود برد و دست كم 33 قرباني گرفت.
به گزارش ايسنا، مسئولان مركز مديريت بحران در اين كشور تاييد كردند كه شمار زيادي از مردم نواحي سيل زده نيز ناپديد شده اند. آنها مي گويند در اين سيلاب شديد دست كم 33 نفر كشته و 38 نفر از جمله 8 كودك مفقود شده اند. بنابرگزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، سيلاب، منطقه دورافتاده «دره كانديان» را در استان «خيبر پاختونحوا» ويران كرده و خانه ها و بسياري از بناها و ساختمان هاي ديگر را تخريب كرده است.
عمليات نجات و امدادرساني زميني به دليل بازسازي نشدن پل ها و جاده هاي تخريب شده در سيلاب سهمگين سال گذشته، عملا غيرممكن شده است. به همين دليل مقامات اين كشور دو فروند بالگرد را براي امدادرساني هوايي به منطقه سيل زده اعزام كرده اند و قرار است بزودي دو بالگرد ديگر نيز براي كمك فرستاده شوند.

 



راه اندازي 4 مركز نگهداري موقت معتادان در تهران

معاون سازمان رفاه، خدمات و مشاركت هاي اجتماعي شهرداري تهران از برنامه ريزي براي راه اندازي 4 مركز نگهداري موقت معتادان در پايتخت خبر داد.
رضا جاگيري با اشاره به ديدار چندي پيش مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعضاي شوراي شهر و مجموعه مديريت شهري اظهار كرد: در آن جلسه مقرر شد كه ستاد طرحي را به صورت بسته اجرايي تدوين كند كه در آن وظايف و مسئوليت هاي شهرداري در حوزه مبارزه با مواد مخدر مشخص شود.
وي ادامه داد: اين طرح پس از تدوين به شوراي شهر تهران خواهد آمد و در صورت تصويب نهايي در شورا، به شهرداري ارجاع خواهد شد.
جاگيري با بيان اينكه قرار است در بخش هاي اجرايي موارد مختلفي در حوزه پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر مطرح شود افزود: يكي از موارد اين بسته اجرايي كه مورد درخواست ستاد مبارزه با مواد مخدر است، راه اندازي 4 اردوگاه نگهداري معتادان نظير مركز شفق است.
به گفته وي، معتادان پس از جمع آوري از سطح شهر در مركز شفق مورد غربالگري قرار مي گيرند و سپس به كمپ هاي مجاز ترك اعتياد ارجاع مي شوند.
معاون سازمان رفاه، خدمات و مشاركت هاي اجتماعي شهرداري تهران با اشاره به اينكه ظرفيت اسمي مركز شفق 800 نفر است گفت: با اجراي طرح جمع آوري افراد لامكان كه چندي پيش توسط پليس اجرا شد، ظرفيت اين مركز با تجهيز امكانات به 1300 نفر افزايش يافته است.

 



جزئيات جديد از سقوط هواپيماي آموزشي در تنكابن

فرماندار نوشهر جزئيات جديدي را از سقوط هواپيماي آموزشي در تنكابن اعلام كرد.
محمد علي قمي در گفت وگو با مهر در باره سقوط اين هواپيماي آموزشي اظهار داشت: اين حادثه ساعت 11 و55 دقيقه ظهر جمعه در ارتفاعات سه هزار تنكابن در منطقه اي به نام يوش صورت گرفت كه در اثر آن دو خلبان هواپيماي فوق سبك دچار حادثه شدند.
فرماندار نوشهر عنوان داشت: تعداد دو فروند هواپيماي آموزشي از نوع فوق سبك از فرودگاه آزادي قزوين به مقصد فرودگاه نوشهر در حال پروازبودند كه به سبب نامناسب بودن شرايط جوي دچار حادثه شده و يك فروند هواپيما در ارتفاعات سه هزار تنكابن مفقود شده است.
قمي افزود: از ساعات اوليه اقدامات تجسس و رديابي هواپيماي فوق از طريق برج مراقبت فرودگاه نوشهرصورت پذيرفت و سقوط هواپيما در حوزه استحفاظي شهرستان تنكابن، پيگيريهاي مربوطه از سوي ستاد بحران شهرستان نوشهر انجام شده است.وي يادآور شد: به سبب صعب العبور بودن ارتفاعات سه هزار تنكابن و شرايط نامساعد جوي و نبود ارتباطات راديويي، هنوز خبر دقيق و موثقي از علت حادثه و يا وضعيت خلبانان مفقود شده وجود ندارد.
فرماندار نوشهر تأكيد كرد: آمادگي و هماهنگي لازم با فرمانداران شهرستانهاي تنكابن،عباس آباد و چالوس براي مديريت اين حادثه وجود دارد.

 



جزئيات پذيرش بدون كنكور المپيادي ها در رشته هاي پزشكي

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به جزئيات نحوه پذيرش المپيادي ها در رشته هاي دكتري حرفه اي گفت: دانشگاه آمادگي پذيرش برگزيدگان المپيادهاي علمي را در رشته هاي پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي دارد.
دكتر باقر لاريجاني افزود: البته پذيرش اين گروه ضوابطي دارد كه از چه نوع المپيادي باشند. در اين ميان نمره معدل هم ملاك است كه اگر آن شرايط را داشته باشند پس از انجام مصاحبه، اين افراد را در دانشگاه علوم پزشكي تهران قبول مي كنيم.
وي گفت: افرادي كه در رشته هاي پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي پذيرفته مي شوند لازم است كه دوره اي را بگذرانند و پس از آن آموزش خود را شروع كنند.
لاريجاني اظهار داشت: المپيادي ها با توجه به اينكه از چه نوع المپيادي باشند پس از پذيرش بايد خودشان را تطبيق دهند و به همين منظور دانشگاه كلاسها و دوره هايي كه براي آنها در نظر مي گيرد و اين افراد در آن دوره ها شركت مي كنند. رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران به مهر گفت: دانشگاه كلاسهاي آموزشي را براي اين افراد برگزار مي كند و با توجه به اينكه اين افراد استعداد درخشان محسوب مي شوند تلاش مي كنيم كه خود را در رشته هاي دكتري حرفه اي تطبيق دهند.
وي تأكيد كرد: جزئيات شركت اين گروه در رشته هاي پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي به زودي از سوي دانشگاه اعلام مي شود.

 



كلاهبرداران پيامكي و اينترنتي تحت تعقيب قرار گرفتند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
افرادي كه با استفاده از ارسال پيامك و اينترنت از مردم كلاهبرداري مي كردند تحت پيگرد قانون قرار گرفتند.
معاون دادستان خرم آباد با اشاره به مراجعه شاكيان به اين مرجع قضايي افزود: افراد كلاهبردار كه از طريق اينترنت موجودي افراد را در بانك ها خالي مي كردند و يا به وسيله پيامك و اعلام شماره حساب از مردم پول دريافت مي كردند، تحت پيگرد قانوني قرار گرفتند.
قاضي حمزه رضايي اضافه كرد: عده اي كلاهبردار از طريق اينترنت، تماس تلفني و ارسال پيامك به بهانه هاي مختلف از جمله اينكه افراد مخاطب آنان برنده قرعه كشي شده اند، مشخصات فردي و شماره حساب بانكي آنان را دريافت نموده و موجودي شان را خالي مي كردند.
معاون دادستان افزود: كلاهبرداران در مواردي تحت عنوان اينكه مخاطب از شركت ها و يا مراكز خصوصي، بانكي و فروشگاه ها برنده شده از وي درخواست كرده اند مبلغي را پرداخت كند كه بسياري از اين افراد فريب كلاهبرداران را خورده و به دام آنان افتادند.
رضايي با بيان اين مطلب كه كلاهبرداران پيامكي و اينترنتي به شيوه هاي مختلف در لرستان و خارج از استان از خيلي ها كلاهبرداري كرده اند از عموم مردم خواست تا زماني كه كاملاً مطمئن نشده اند از واريز هرگونه وجه به حساب اين گونه افراد و ارائه اطلاعات شخصي، شماره حساب بانكي، رمز عابر بانك و ديگر اطلاعات مربوط به خود كه موجب سوءاستفاده افراد شياد و كلاهبردار مي شود جداً خودداري كنند و فريب آنان را نخورند.

 



انفجار در كارخانه رنگ سازي 9 نفر را راهي بيمارستان كرد

بر اثر انفجار در كارخانه رنگ سازي منطقه سياه سنگ شهرك پرديس 9 تن مجروح و روانه بيمارستان شدند.
در جريان اين حادثه كه ساعت 20:11روز چهارشنبه دوم شهريور در يك كارخانه رنگ سازي در منطقه سياه سنگ شهرك پرديس به وقوع پيوسته هشت تن بر اثر سوختگي مجروح و به بيمارستان مطهري منتقل شدند .
گفتني است، يك نفر ديگر نيز به دليل ضربه به سر توسط عوامل اورژانس به بيمارستان امام حسين(ع) انتقال داده شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14