(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 6 شهریور 1390- شماره 20010

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خط پايان (يادداشت روز)
احمدي نژاد : راه امام(ره) يك مكتب كامل براي زندگي سعادتمند بشري است
رو (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
به منظور شركت در اجلاس بين المجالس لاريجاني به چين و سوئيس سفر مي كند
دستاوردهاي جديد وزارت اطلاعات در حوزه سايبري و ضدجاسوسي
رئيس جمهور در پيامي به مناسبت هفته دولت :
شأن دولتمردان در جمهوري اسلامي ايران خدمتگزاري به ملت است
آغاز فعاليت هاي ستادهاي انتخاباتي در تهران از نيمه مهرماه
وحشت كديور افندي از اظهارات ابطحي (خبر ويژه)
فرح نگهدار: البته، درسته! ولي من نان خور انگليسم! (خبر ويژه)
راديو فردا: انقلاب رنگي در ايران قابل تكرار نيست (خبر ويژه)
ميتينگ اصلاح طلبان براي برائت دسته جمعي از فتنه سبز (خبر ويژه)
ارتباط دوقبضه بانوي صلح با تروريست ها (خبر ويژه)
ملت جعلي اسرائيل كه اعتقادي به آرمان صهيونيسم ندارد (خبر ويژه)



خط پايان (يادداشت روز)

بي شك «بحران مالي فراگير آمريكا و غرب»، «تحولات منطقه اي خاورميانه و شمال آفريقا» و «موج اعتراضات مردمي و ناآرامي هاي اخير در انگليس و برخي از كشورهاي اروپايي» موضوعاتي هستند كه دامنه پيگيري و رصد آنها در قالب اخبار و تحليل ها براي افكار عمومي در مقياس جهاني از اهميت ويژه و فوق العاده اي برخوردار است.
1- از پرده برون افتادن بحران مالي آمريكا از سال 2007 به بعد كه دومينووار كشورهاي غربي و اروپايي را دربر گرفته و مي گيرد تبعات اقتصادي و سياسي سنگيني را براي ايالات متحده و نظام سلطه در پي داشته است.
اگر سه سال پيش و در ابتداي دولت اوباما، بدهي آمريكا 600/10 تريليون دلار بود اكنون گزارش هاي منتشر شده از اين كشور نشان مي دهد بدهي آمريكايي ها به 3/14 تريليون دلار افزايش پيدا كرده است.
در ديگر كشورهاي غربي و اروپايي نيز كه با بحران گسترده مالي دست و پنجه نرم مي كنند وضعيت به گونه اي است كه رسانه هاي وابسته به آنها اذعان دارند كه در پي اين بحران ويرانگر نظام كاپيتاليستي و سرمايه داري كمر راست نخواهد كرد.
همين چندي پيش روزنامه اتريشي «كورير» بحران مالي را مسئله حل ناشدني اروپا و غرب معرفي كرد. البته شدت وخامت بحران مالي غرب و عمق اين فاجعه بزرگ و بي نظير اقتصادي در حدي است كه در رسانه هاي غربي انعكاس نمي يابد و گزارش ها و تحليل هاي پيراموني در اين باره نيز تنها سطحي از واقعيت ها را برملا مي سازد.
از جمله اين واقعيت ها مطلبي است كه روزنامه زوددويچه سايتونگ- به قلم استفان كورنليوس- فاش كرده است و آن اين كه تداوم و تبعات بحران مالي غرب آنچنان است كه كشورهاي غربي هنوز بدترين مراحل اين بحران را تجربه و سپري نكرده اند.
بنابراين آنچه كه غيرقابل انكار است وضعيت حاد و نابهنجار اقتصادي آمريكا و غرب است كه هر روز اوضاع رفاهي و معيشتي مردم را وخيم تر و نامساعدتر مي كند تا جايي كه سه هفته پيش رسما اعلام شد كه پس از حدود يك قرن اعتبار مالي آمريكا كاهش يافته و گزارش سازمان «استاندارد اند پور» حكايت از آن داشت كه رتبه اعتبار اوراق قرضه بلندمدت دولت آمريكا از (AAA) به (AAplus) تنزل پيدا كرده است.
گفتني است؛ نه تنها ايالات متحده كه «گروه 20»- بيست قدرت اقتصادي دنيا- نيز علي رغم برگزاري نشست ها و اجلاس هاي متعدد طي سه، چهار سال گذشته نتوانسته نسخه اي براي بهبودي نظام اقتصادي رو به اضمحلال آمريكا و غرب بينديشد.
در اين ميان آنچه كه به عنوان راهكار و يك نسخه راهگشا و اثربخش از سوي بخشي از پژوهشگران و كارشناسان غربي مطرح است تا بحران مالي افسارگسيخته نظام سرمايه داري متوقف شود عمل به شريعت اسلامي در حوزه اقتصاد و بانكداري است.
در همان بحبوحه بحران مالي غرب و بالا گرفتن بحث ها و گفت وگوها پيرامون اين بحران ويرانگر نظام كاپيتاليستي، روزنامه واشنگتن پست طي گزارشي نظام مالي اسلامي را به عنوان درماني براي جلوگيري از فروپاشي مالي دنيا معرفي مي كند.
همچنين مجله معروف اقتصادي «چالنجز» در سرمقاله خود به واكاوي ريشه بحران مالي غرب پرداخته و مي نويسد: «اگر سردمداران بانك هاي ما به آنچه در قرآن آمده است احترام مي گذاشتند و آن را پياده مي كردند اين همه فاجعه و بحران براي ما پيش نمي آمد كه ما را به اين وضعيت نامناسب بكشاند.»
در همين راستا؛ با توجه به اينكه بحران مالي آمريكا از وام هاي مسكن و سيستم معيوب بانكداري آغاز شد پس از اين بحران و از سال 2008 به بعد بارها كارشناسان از الگوي بانكداري اسلامي به عنوان الگويي در قامت جهاني سخن به ميان آورده اند.
«رابرت كيمت» معاون وزير خزانه داري آمريكا سه سال پيش تصريح كرد كه كارشناسان و پرسنل اين وزارتخانه در حال فراگيري ويژگي هاي نظام بانكداري اسلامي هستند. نمونه هايي از آنچه كه نشان مي دهد كشورهاي اروپايي و رسانه هاي غربي اذعان و اعتراف دارند الگوي شريعت اسلامي راهكار حل مسئله بحران مالي گسترده آمريكا و غرب است فراوان و پرشمار است كه البته جاي تأمل و دقت ويژه نيز دارد. چرا كه نظام كاپيتاليستي، نهايتاً در پي آن است كه از الگوي بانكداري اسلامي نيز در جهت اهداف ويرانگر و استكباري خود بهره بگيرد.
آنچه كه با توجه به توضيحات فوق بايد بدان تاكيد كرد اين نكته است كه تنها حضور پررنگ دين و يك نظام برگرفته از آموزه هاي الهي در صحنه اجتماع و سياست است كه مي تواند بشريت و جوامع را از بحران هاي ويرانگر و گسترده اقتصادي رها كرده و نجات دهد.
2- تحولات منطقه خاورميانه و شمال آفريقا نيز در ظرف زماني 8 ماه گذشته حكايت از آن دارد كه افكارعمومي منطقه و ملت هاي مستقل و آزاديخواه دريافته اند كه علت سرسپردگي و دست نشاندگي و ارتجاع حاكمان ديكتاتورشان چيزي جز اين نيست كه آموزه ها و احكام نوراني دين بر مصدر حاكميت، عينيت نيافته است.
اين غيبت دين و به حاشيه راندن دستورات شريعت هم ناشي از آتوريته و سيطره غرب و آمريكا بر حكومت هاي وابسته همچون حكومت «بن علي» در تونس و يا «مبارك» در مصر است.
ناگفته پيداست كه اگر دين و آموزه هاي الهي قدر دانسته مي شد و بر صدر مي نشست و در حكومت ها تجلي مي يافت اشخاص وابسته و مهره هايي چون مبارك، بن علي، علي عبدالله صالح و... جرئت حضور در مسند قدرت را نداشتند. اكنون تحولات خاورميانه بر مدار اسلام خواهي در حركت است و خواسته افكارعمومي در واقع محاكمه جهان غرب و سبك زندگي غربي است. به تعبير ديگر؛ نقطه تلاقي خواسته مشترك و غيرقابل تجديد نظر ملت ها در صحنه تحولات منطقه خاورميانه، «اسلام» و در سوي مقابل طرد سياست هاي آمريكايي و صهيونيستي است.
نظرسنجي مؤسسه فرانسوي ايفوب كه همين اواخر منتشر شده است بر اين مطلب صحه مي گذارد كه حتي بيش از دو سوم مردم كشورهاي اروپايي نيز معتقدند در پي تحولات منطقه خاورميانه، گروه ها و احزاب اسلامي بنابر خواسته مردم به قدرت مي رسند.
پيش تر نيز نظرسنجي مؤسسه آمريكايي «پيو» نشان مي داد علاوه بر اينكه آمريكا منفورترين كشور جهان در سال 2011 است، روند بيداري اسلامي سبب كاهش مقبوليت واشنگتن در دنيا شده است.
در همين خط است كه رژيم صهيونيستي كه ارتباط در هم تنيده و گره خورده اي با آمريكا دارد از آغاز موج اسلام خواهي در تحولات منطقه به شدت مستأصل و منفعل شده است و مقامات كودك كش تل آويو به صراحت هراس و نگراني فزاينده خود را به زبان آورده و علني مي كنند.
بنابراين اگر نتانياهو و شيمون پرز به صحنه آمده و عجزآلود اظهار نگراني مي كنند كه بار ديگر انقلاب اسلامي در حال شكل گيري است و يا هاآرتص مي نويسد كه يك «بهمن اسلامي» خاورميانه را در برمي گيرد و به موازات آن «يواف گالانت» فرمانده سابق ارتش رژيم صهيونيستي مي گويد؛ «موج بيداري اسلامي خاورميانه، آينده اسرائيل را به خطر و نفس هاي آن را به شماره انداخته است» تمامي اينها ناشي از اين حقيقت آشكار و غير قابل خدشه است كه دين ناب و تحريف نشده- اسلام عزيز- عنقريب است كه در پهنه منطقه اي و حتي فراتر از آن بركرسي حاكميت بنشيند. همچنان كه به عنوان نمونه بايد متذكر شد كه بنابر گزارش هاي منتشره اكثريت مردم مصر، تدوين قانون اساسي بر مبناي آموزه هاي اسلامي را خواستار هستند.
3- ناآرامي هاي اخير در انگليس و برخي از كشورهاي اروپايي كه موج اعتراضات گسترده مردمي را در پي داشته است نيز از مسايلي است كه تنها به مشكلات اقتصادي و معيشتي برنمي گردد.
فساد سياسي حاكمان و شيوع سياست هاي تبعيض نژادي از علت هاي اصلي و كليدي است كه سبب شده مردم را به خيابان ها بكشاند.
اين نكته گفتني است كه فاصله عجيب و غريب شكاف طبقاتي در كشورهايي مثل انگلستان كه طبق گزارش هاي اعلامي منابع انگليسي حكايت از نابرابري 273 برابري شمال و جنوب لندن دارد نيز ريشه در بي ديني كلان سرمايه داراني است كه تنها به اصالت سود و ربح و ثروت ارزش مي دهند و در قاموس فكري آنها چيزي به نام معنويت و ارزش هاي اصيل و ماندگار و يا دستگيري از مستمندان و مستضعفان وجود ندارد.
همچنانكه بايد اين نكته را هم به مورد قبلي علاوه كرد؛ ديني كه اين قابليت را داراست كه در صحنه اجتماع و سياست حضوري اثربخش و كارآمد داشته باشد بر تبعيض نژادي و برتري جويي هاي كاذب و بي پايه و اساس خط بطلان مي كشد چرا كه در دين اسلام تنها عامل برتري، «تقوا» است و از همين رهگذر چيزي به نام شهروند درجه يك، دو و... وجود ندارد.
4- و بالاخره بايد خاطرنشان كرد كه هر چند در 11 سال گذشته نظام سلطه به رهبري آمريكا طرح ها و پروژه هايي را به صحنه آورد تا يك قرن جديد آمريكايي -PNAC- را پايه گذاري كند اما از حادثه خودساخته 11 سپتامبر و قشون كشي و جنگ افروزي به افغانستان و عراق در 2001 و 2003 گرفته تا طرح خاورميانه بزرگ در 2003 و طرح خاورميانه جديد در 2006 طرفي نبسته است و بالعكس «بحران مالي آمريكا و غرب» از سال 2007 به بعد كه موج دوم آن اكنون به يونان، پرتغال، اسپانيا، ايتاليا، فرانسه، آلمان و انگليس رسيده است به اضافه «تحولات منطقه خاورميانه» در بستر بيداري اسلامي بيانگر اين پيام و اين حقيقت است كه هژموني آمريكا به سد مستحكم اسلام گرايي و بخصوص به تعبير «جروزالم پست» با توانمندي و نفوذ و اقتدار ايران اسلامي مواجه شده است چرا كه به تعبير بلند امام راحل عظيم الشأن؛ قرن، قرن غلبه مستضعفين بر مستكبرين است كه نشانه هاي آن آشكار و عريان گرديده است.
حسام الدين برومند

 



همزمان با هفته دولت درمرقد مطهر امام خميني(ره)
احمدي نژاد : راه امام(ره) يك مكتب كامل براي زندگي سعادتمند بشري است

همزمان با هفته دولت، رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت با حضور در حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) با آرمان هاي معمار كبير انقلاب اسلامي تجديد ميثاق كردند.
محمود احمدي نژاد در حاشيه مراسم تجديد بيعت اعضاي دولت با آرمان هاي امام خميني(ره) در جمع خبرنگاران گفت: در هفته دولت خدمت امام(ره) و شهدا مي رويم و با آرمان هاي امام و راه امام ميثاق دوباره مي بنديم.
رئيس جمهور ادامه داد: راه امام يك مكتب كامل براي زندگي سعادتمند بشري است و داراي نظام فكري و انديشه اي كامل و داراي نظام رفتاري و برنامه مبتني بر ايمان به خدا، حركت براي خدا و پاكي و ايستادگي در راه اصول و ارزش هاي الهي و صداقت در تصميم گيري است.
رئيس جمهور با بيان اين كه «ستون فقرات انديشه امام و مكتب امام كار براي خداست» ادامه داد: امام بارها و بارها بر اين موضوع تاكيد كردند كه رمز سعادت جامعه بشري كار براي خداست و همه مشكلات موجود و گذشته در جامعه بشري به خاطر عدول از اين اصل است.
رئيس جمهور با بيان اين كه «وقتي كار براي خدا شد سختي و خستگي و فاصله گرفتن از ارزش ها و اصول معنا ندارد» گفت: امام چون براي خدا كار مي كرد فرمودند اگر همه عالم در برابر من بايستند من يك تنه در برابر آن ها مي ايستم.
وي با بيان اين كه كار براي خدا يعني رها شدن در ملكوت ادامه داد: شهيدان رجايي و باهنر شاگردان برجسته مكتب امام بودند و كار براي خدا را در ميدان عمل به نمايش گذاشتند.
احمدي نژاد ادامه داد: دوره كوتاه شهيدان رجايي و باهنر را به ياد آوريد كه همه ملت و موجوديت دولت به صحنه آمد و بر اصول و ارزش ها ايستادگي كرد و در راه خدمت به مردم تلاش مي كردند.
رئيس جمهور با بيان اين كه «هجمه اي كه به شهيدان رجايي و باهنر صورت مي گرفت بي سابقه بود» ادامه داد: اما چون كار براي خدا و پيروي از مكتب امام بود آنها با تمام وجود ايستادند تا جايي كه بدن هاي پاك شان در اين راه سوخت و به شهادت رسيدند. آنها از ايستادگي بر حق و عدالت و مقابله با خودخواهان، مستكبران، چپاول گران و زياده خواهان كوتاه نيامدند. انديشه شهيد رجايي و راه شهيد به مانند الگوي عيني خدمت گزاري و برگرفته از راه و خط امام است.
وي ادامه داد: با امام و شهيدان رجايي و باهنر تجديد ميثاق مي كنيم و اين مسير خدمت گزاري بي منت و صادقانه و ايستادگي بر اصول و كوتاه نيامدن در برابر فشار زياده خواهان را تا لحظه اي كه هستيم ادامه مي دهيم.
رئيس جمهور و اعضاي دولت در ادامه بر مزار شهداي هفتاد و دو تن و همچنين شهيدان رجايي و باهنر و برخي از فرماندهان جنگ از جمله شهيد چمران حضور پيدا كردند.

 



رو (گفت و شنود)

گفت: آقاي خاتمي گفته است «براي هر انسان باوجداني، سرگذشت دردناك فلسطين مهم است».
گفتم: حالا، اگر كسي چند بار به طور مخفيانه و آشكار با «جرج سوروس» صهيونيست و دشمن تابلودار مردم مظلوم فلسطين، ملاقات كرده باشد چي؟!
گفت: چه عرض كنم؟! چنين شخصي به قول آقاي خاتمي، يا «انسان» نيست و يا «وجدان» ندارد.
گفتم: حالا اگر همين افراد در روز قدس به سفارش مستقيم وزارت خارجه رژيم صهيونيستي، به نفع اسرائيل شعار داده باشند چي؟!
گفت: در آن صورت، وجدان و انسانيت و از اين چيزها كه حتما ندارند.
گفتم: ولي تا دلت بخواهد «رو» دارند!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ خبر بي نهايت شيرين پيروزي پرافتخار انقلابيون شجاع ليبي و سرنگوني رژيم ديكتاتور قذافي مرهمي بر دل هاي زخمي تمام مسلمانان مظلوم بود. اميدواريم مردم ليبي انقلابشان را از مطامع گرگ هاي دندان تيزكرده عضو ناتو حفظ كنند.
سليمان بلغار
¤ از مسئولين قوه قضائيه كه اين قدر مورد مبلغ ديه را مورد تأكيد قرار مي دهند مي پرسم آيا اسلام روي قصاص و برخورد شديد با سارقين نيز تأكيد نكرده است؟
4988---0119
¤ مجلس كه به صورت دو فوريتي وقف دانشگاه آزاد را تصويب مي كند (و البته جلوي آن گرفته شد) چرا در مورد فاجعه ملي خشك شدن درياچه اروميه هيچ اقدامي نمي كند.
5847---0914
¤ حضور پرشور مردم انقلابي كشورمان در روز جهاني قدس در راهپيمايي 4/6/90 مشت محكمي بر دهان اشغالگران و ظالماني همچون اسرائيل غاصب و آمريكاي خبيث و پاسخي به عاملان كور فتنه 88 و سركوبي آنهاست.
جلال سعيدي از خميني شهر
¤ از مسئولان كشاورزي كشور تقاضا مي كنم كه با ايجاد يك ستاد كارشناسي، نظارت جدي بر توليد محصولات كشاورزي داشته باشند چون چند سالي است كه تلاش ها براي كميت توليدات است تا كيفيت و اين در حالي است كه خاك كشور اسلامي مان مرغوب ترين خاك مي باشد و با اندك توجه و آموزش كيفيت محصولات نيز ارتقا خواهد يافت.
يك كشاورز- مشهد
¤ ضمن تشكر از مديريت و كاركنان دبيرستان شهيد مطهري منطقه 6 كه با جلب اعتماد اولياء در امر آموزش نسبت به برگزاري كلاسهاي فوق العاده درسي در تابستان و بالا بردن سطح درسي دانش آموزان اين دبيرستان اقدام نموده اند، مي خواستيم از يك كار پسنديده اين دبيرستان نيز قدرداني شود كه نسبت به تهيه لباس فرم دانش آموزان توسط انجمن اوليا همت گمارده اند. شايسته است ديگر مدارس نيز با الگوبرداري از اين دبيرستان چنين كاري كنند چرا كه هم دردسر اولياء جهت خريد كمتر شده و هم تمامي لباسهاي فرم نيز يكدست و يكرنگ تهيه مي شود.
جمعي از اولياي دانش آموزان
¤ از نمايندگان محترم مجلس تقاضا مي كنم يك بازنگري هم بر قانون سرقفلي اماكن صورت گيرد چرا كه با توجه به قانون جديد، مالك هر جور كه اراده كند، مي تواند با افراد مستأجر رفتار كند.
محمد رستگار
¤ در سال 85 مبلغ 10 ميليون تومان به تعاوني مسكن يكي از ادارات واريز كردم. با گذشت 4 سال اصل پول را به علت عدم توانايي برگرداندند اما در برخي موارد از اصل پول هم خبري نيست همچنان كه بيش از 6 سال است كه با مبلغ ده ميليون تومان در تعاوني مسكن شهرداري منطقه ... ثبت نام نموده ايم ولي نه از پولمان و نه از مسكن خبري نيست و متأسفانه كسي نيز پاسخگو نيست توجه بفرماييد كه كارگران با دوندگي ها و بدبختي هاي فراوان توانسته اند اين مبلغ را تهيه كنند.
پاكزاد
¤ بر روي بسته شيرهاي نايلوني 600 توماني كه شركت ... عرضه مي كند تناقضاتي ديده مي شود كه مسئولين نظارتي بايد بررسي كنند و مسئولين شركت پاسخگو باشند. از جمله 5/2% چربي كه در محل درج قيمت 1% چربي نوشته شده و مقدار آن در جايي 900 گرم و در جايي ديگر يك ليتر. وقتي اين تناقض را با شركت درميان گذاشتم با بي ادبي اعلام كردند اين هم زيادتان است؟!
مروي
¤ بنده از اساتيد دانشگاه آزاد واحد رامهرمز هستم و به نمايندگي از طرف برخي از اساتيد اين دانشگاه عرض مي كنم كه 2 ماه است حقوق نگرفته ايم و متأسفانه رديفي كه براي اين منظور در نظر گرفته شده است صرف موارد ديگر مي شود.
يك استاد
¤ از سال جاري ماه مرداد هم به پايان رسيد ولي هنوز افزايش حقوق سالانه كارمندان چه شاغل و چه بازنشسته پرداخت نشده است.
پيكر
¤ مي خواستم با ابراز تأسف، عرض كنم كه اين روزها استفاده از اموال دولتي توسط برخي از مديران براي استفاده هاي شخصي و خانوادگي شيوع پيدا كرده است. از مسئولان نظارت بر عملكرد مديران تقاضاي رسيدگي و دقت بيشتر دارم.
روح الله منصوري زاده- يزد
¤ طبق دستور و تصميم وزير محترم آموزش و پرورش تامين و اعزام دبير براي اداره كلاس هاي فوق برنامه و مكمل دانش آموزان شاهد ممنوع شده است و اگر مدير مدرسه شاهدي بخواهد اين كلاس ها را براي فرزندان شاهد برگزار كند بايد هزينه آن را از اولياي دانش آموزان دريافت بكند. سوال بنده به عنوان يك مدير اين است كه دولت چه سهمي در خدمت رساني ويژه براي سرمايه گذاري روي فرزندان شاهد دارد.
پيغامي
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 12
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 28/4/90 درخصوص پيام اهالي كوچه معمار مخصوص در خيابان سعدي شمالي به اطلاع مي رساند: «طبق اعلام اداره املاك منطقه، سوابقي دال بر فروش معبر عمومي به اشخاص مشاهده نگرديده است.»
پاسخ روابط عمومي شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 30/5/90 با مضمون «راه اندازي پله برقي ايستگاه نبرد»، به آگاهي مي رساند:« در حال حاضر، ايستگاه نبرد داراي 4 دستگاه پله برقي است كه بين سالن فروش بليت تا خيابان نصب شده و در حال سرويس دهي است. قابل ذكر است كه پله برقي هاي ارتباطي سكو تا سالن فروش بليت نيز در حال ترخيص از گمرك و حمل به تهران است كه بزودي با ورود به تهران عمليات نصب آن آغاز خواهد شد.»
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه يك
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 8/5/90 با موضوع «عدم اجراي طرح خيابان ياران» به آگاهي مي رساند: «تعريض خيابان ياران از سال 87 در برنامه كاري اين منطقه قرار گرفته است و با توجه به توپوگرافي خاص محل، جهت تثبيت ترانشه هاي مجاور معبر، نيازمند احداث ديوار سنگي به ارتفاع تقريبي 25متر مي باشد كه حدود 2200مترمكعب از آن در سال 89 و 90 اجرا گرديده است و مابقي نيز در دستور كار قرار دارد و ضمنا لازم به ذكر است عمليات اجرايي با قوت ادامه دارد.»
پاسخ روابط عمومي بانك ملي
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون پيام هاي مردمي روزنامه محترم تحت عنوان «علت نامگذاري شعبه خيابان همايونفر» مورخ 15/5/90 به آگاهي مي رساند: «شعبه همايونفر داراي قدمت بالغ بر 40 سال مي باشد و علت نامگذاري اين شعبه نيز قرار گرفتن در خياباني به همين نام بوده است.»
توضيح كيهان: خيلي از اسامي خيابانها و شعب نام برخي سران معدوم خاندان پهلوي بود ولي تغيير كرده است. اين پاسخ منطقي نيست كه سابقه 40 ساله دارد.
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 12
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 26/5/90 با موضوع نصب پل مكانيزه عابر پياده در خيابان اميركبير تقاطع سعدي و نصب پل سواره در تقاطع سعدي و اكباتان به اطلاع مي رساند:«طبق اعلام حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك منطقه، با توجه به عرض كم خيابان اميركبير، نصب پل هوايي عابر پياده توجيه فني ندارد و پل سواره تقاطع خيابان سعدي و اكباتان به جهت عدم كارآيي در سالهاي گذشته جمع آوري شده است.»
توضيح كيهان: پاسخ داده شده نيز توجيه منطقي ندارد چرا كه هزاران نفر و خودرو روزانه از اين مسير تردد مي نمايند و بارها باعث تصادف و خسارت جاني و مالي گرديده است.
 



به منظور شركت در اجلاس بين المجالس لاريجاني به چين و سوئيس سفر مي كند

رئيس مجلس شوراي اسلامي به منظور انجام سفر رسمي به كشور چين و نيز شركت در اجلاس بين المجالس جهاني نيمه دوم شهريور به دو كشور چين و سوئيس سفر خواهد كرد.
سفررئيس مجلس شوراي اسلامي به پكن به دعوت رئيس مجلس چين و در نيمه شهريورماه انجام مي شود.
همچنين علي لاريجاني روز 24 مهرماه براي شركت در اجلاس بين المجالس جهاني(آي پي يو) عازم برن پايتخت سوئيس خواهد شد. لاريجاني در اين سفر علاوه بر سخنراني در اجلاس با برخي همتايان خود ديدار و گفت وگو خواهد كرد.

 



مصلحي مطرح كرد
دستاوردهاي جديد وزارت اطلاعات در حوزه سايبري و ضدجاسوسي

وزير اطلاعات تاكيد كرد كه دستگاه اطلاعاتي ايران در حوزه هاي ضد جاسوسي و فضاي سايبري به دستاوردهاي بسيار خوبي رسيده است.
حجت الاسلام حيدر مصلحي در گفت وگو با مهر، در خصوص دستاوردهاي اطلاعاتي ايران اظهار داشت: وزارت اطلاعات در چند ماه اخير دستاوردهاي مختلفي در ابعاد گوناگون داشته است كه در حوزه سايبري با توجه به برنامه ريزي هاي استكبار دستگاه اطلاعاتي كشور توانسته است موفقيت خوبي در اين زمينه بدست بياورد و نقشه هاي دشمنان را با ناكامي مواجه كند.
وي افزود: همچنين در حوزه ضدجاسوسي به توانمنديهاي بسيار خوبي رسيده ايم و توانسته ايم بسياري از تحركات و اقدامات دشمن را در اين زمينه خنثي و نفوذ معناداري را در مجموعه هاي دشمن داشته باشيم.
وزير اطلاعات همچنين در خصوص فرا رسيدن هفته دولت اظهار داشت: هفته دولت با شهادت شهيدان باهنر و رجايي مصادف شده است و اين بيانگر اين است كه موفقيت دولت زماني حاصل مي شود كه در آن ايثارگري، از خودگذشتگي و تلاش خالصانه وجود داشته باشد كه با لطف خداوند در اين دولت و در ميان وزرا اين حالات وجود دارد.

 



رئيس جمهور در پيامي به مناسبت هفته دولت :
 شأن دولتمردان در جمهوري اسلامي ايران خدمتگزاري به ملت است

رييس جمهور در پيامي با گراميداشت فرارسيدن هفته دولت، شأن دولتمردان در جمهوري اسلامي را خدمتگزاري به ملت و افتخار دولت را الگو قرار دادن رفتار و منش شهيدان عاليقدر رجايي و باهنر و تكيه بر انسان هاي صالح و دلسوز دانست و اظهار اميدواري كرد با تأسي به رفتار اين شهيدان عزيز به ويژه در سال جهاد اقتصادي با همت و تلاش والاتر در جهت تعالي و پيشرفت هرچه بيشتر كشور گام هاي جدي تر برداشته شود .
متن پيام دكتر محمود احمدي نژاد بدين شرح است؛
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه
فرا رسيدن هفته دولت كه مزين به نام و ياد شهيدان والا مقام رجـايي و بـاهـنـر است، گرامي داشته و چهارم شهريورماه كه مصادف با روز «كـارمـنـد» مي باشد را به همه كارمندان متعهد و خدوم كشور تبريك و تهنيت عرض مي نمايم .
پيوستگي جاودانه ياد شهيدان سرافراز رجايي و باهنر با هفته دولت در واقع پاسداشت حماسه آفريني دلاور مرداني است كه با ايثار و گذشت و خدمت صادقانه به ملت، برگ زريني در دفتر افتخارات ميهن اسلامي به يادگار گذاشتند . مرداني كه خدمت به محرومان و مستضعفان را به مطاع دنيوي ترجيح داده و عمر شريف خود را براي تداوم اين راه مبارك تقديم نمودند .
بي شك اين هفته فرصت مناسبي است تا دستاوردها و اقدامات اساسي دولت در عرصه هاي مختلف به تصوير درآمده تا زمينه آگاهي عموم مردم از ثمرات تلاشگران دولت خدمتگزار فراهم آيد .
به فرموده مقام معظم رهبري «هفته دولت، فرصت مغتنمي است تا مردم با نتايج تلاش هاي بخشي از مجموعه نظام اسلامي بيشتر آشنا شوند و يك فرصت مغتنم ديگري هم هست براي نقد و اصلاح عملكردها به شكل صحيح ».
باعنايت به اين كه شأن دولتمردان در جمهوري اسلامي خدمتگزاري به ملت است، اين دولت افتخار دارد با الگو قراردادن رفتار و منش شهيدان عاليقدر رجايي و بـاهنر و تكيه بر انسان هاي صالح و دلسوز، فرصتي را كه در اختيار دارد مغتنم شمرده و در راه مقدس خود از هيچ كوششي دريغ ننمايد .
درعين حال از عموم مردم به ويژه صاحب نظران و نخبگان كشور انتظار دارد با پيشنهادات سازنده، دولت را در راه رسيدن به اهداف مورد نظر كه همانا اعتلاي اسلام و سربلندي كشور عزيزمان است ياري نمايند .
اينجانب با پاسداشت مجدد ياد و خاطره شهيدان بزرگوار دولت، اميدوارم با تأسي به رفتار اين شهيدان عزيز به ويژه در سال جهاد اقتصادي با همت و تلاش والاتر در جهت تعالي و پيشرفت هرچه بيشتر كشور گام هاي جدي تر برداشته شود. توفيق روزافزون همه خدمت گزاران به ملت را در ظل عنايات حضرت ولي عصر(عج) از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم .
محمود احمدي نژاد
رييس جمهوري اسلامي ايران

 



آغاز فعاليت هاي ستادهاي انتخاباتي در تهران از نيمه مهرماه

استاندار تهران گفت: فعاليت ستادهاي انتخاباتي استان تهران از 15 مهرماه آغاز مي شود.
مرتضي تمدن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه ستادهاي انتخاباتي استان فعاليت خود را از نيمه مهرماه سال جاري آغاز خواهند كرد، خاطرنشان كرد: اين ستادها با هدف آماده سازي و برگزاري انتخابات و مهيا كردن حضور و مشاركت مردم تشكيل مي شود.

 



وحشت كديور افندي از اظهارات ابطحي (خبر ويژه)

ارگان حلقه لندن از يك سو محمدعلي ابطحي را «شهيد زنده جنبش سبز»! خطاب كرد و از طرف ديگر خطاب به وي كه جزو حاميان كروبي بود، نوشت: شما بسيار تندروتر از حاميان آقاي موسوي بوديد و نقطه ضعف هاي فراوان ستاد شما به كل جنبش سبز لطمه زد.
ابطحي هفته گذشته در مصاحبه اي تاكيد كرده بود: تندروي هاي جنبش سبز به اصلاح طلبان خيلي ضربه زد. عمده ترين اشتباه جريان اصلاحات را اين مي دانم كه مواضع طيفي از اصلاح طلبان، حركات راديكال بود و قطعا مواضعي نبود كه اصلاح طلبي به خاطر آن بنا شده بود. برخي مواضع راديكال اين چنين باعث شكست ما شد. جريان اصلاحات در جنبش سبز خيلي ضربه خورد. مواضع متناقض در جنبش سبز، يأس و نااميدي را پراكند.
سايت «جرس» بلافاصله پس از اين اظهارات ضمن ترور شخصيت ابطحي مدعي شده بود وي زير فشار و شكنجه كم آورده، اين بار مدعي شد ابطحي شهيد زنده جنبش سبز است و نوشت: شهيد را معناي بسيار است، حاضر، ناظر، محسوس و مشهود، نمونه و سرمشق، ميداندار و كانون گرم هر قضيه. نيز جانباز را هم معناي بسيار است و چه زيباتر از آن كه او را «شهيد زنده» مي نامند. آري يك جانباز را با شهيد چه تفاوتيست كه او هم در راهي كه مي داند آميخته به هزار خطر است مردانه گام بردارد و بي هيچ باكي به جان مي خرد جنبش سبز در دل خيل عظيم طرفدارانش از اين نوع جانباز و از اين قماش جانبازيها بسيار ديده و بايد متعجب بود كه چرا از تكريم اين ابرمردان بازنشسته است. جانبازان آن دادگاههاي نمايشي نفرت انگيز كه گاه تمام و گاه بخشي از آبرو و اعتبار و منصب و جان خود را فدا كردند سخن با آن كساني است كه ابطحي ها و ديگر همرزمانش را براي زخمهايي كه بر آبرو و پيشينه دارند سرزنش مي كنند! اين زخمها ننگ ابطحي ها نيست بلكه سند محكم آبرو و شرف آنهاست. مدال افتخاري است كه جنبش سبز با آن بر تمام اقتدار اين جبارين مي تازد و بر آنها فخر مي فروشد آري ابطحي ها شهداي زنده اين جنبش اند و احترامشان از هميشه واجب تر.»
سايت وابسته به محسن كديور با وجود اين تعارفات توخالي، طاقت نياورده و در مطلب ديگري به قلم ابراهيم نبوي نوشت: گاه شرايط بحراني چنان دشوار مي شود كه چشم چشم را نمي بيند و زير اين آب گل آلود، يا در اين جنگل مه آلود، نمي داني داري جلو مي روي يا دور مي زني يا به عقب برمي گردي. گفتگوي ابطحي در چنين شرايطي منتشر شد. حاصل اينكه او مورد هجوم وحشتناك و سنگين برخي حاميان جنبش سبز، يا برخي از طرفداران تندروي قرار گرفت و در اين فضاي هشت الهفت، ارتش سايبري نيز مثل هميشه آتش بيار معركه شد.
وي با پياده كردن كروبي از قطار جنبش سبز نوشت: آقاي ابطحي! شما مي گوييد اصلاحات از جنبش سبز خيلي ضربه خورد. شما مرد شماره دوم ستاد جناب كروبي بوديد، طبيعي است كه نمي توانستيد عضو جنبش سبز حامي موسوي هم باشيد. اينكه شما به سمت آقاي كروبي رفتيد به دليل اين نبود كه جنبش سبز به اصلاحات لطمه مي زد، از قضاي روزگار، حاميان آقاي كروبي بسيار تندروتر از حاميان ميرحسين بودند و نقطه ضعف هاي فراواني در ستاد زير نفوذ شما به كل جنبش لطمه زد.
اما فارغ از اينكه طرفداران كروبي بيشتر به جبهه خودشان ضربه زدند يا حاميان موسوي، بايد از جرسي ها پرسيد ابطحي چه طور مي شود هم شهيد زنده و جانباز فتنه سبز باشد و هم متهم شود كه او و دوستانش بيشترين ضربه را به همين جريان زده اند؟!
گفتني است اظهارات ابطحي با استقبال بسياري از فريب خوردگان فتنه سبز روبرو شد به طوري كه نفي سخنان مستدل وي از سوي اپوزيسيون امكان پذير نبود. و اما گفته مي شود محمدعلي ابطحي اطلاعات مهمي از دو سفر كديور به اسرائيل و برخي از روابط آنچناني مهاجراني با لابي صهيونيست ها، دارد كديور از ترس افشاي اين اطلاعات خود را ناچار به تحويل گرفتن ابطحي مي داند.

 



فرح نگهدار: البته، درسته! ولي من نان خور انگليسم! (خبر ويژه)

مواجب بگير رسمي سازمان جاسوسي انگليس پس از مشاهده آشوب هاي لندن تأكيد كرد: اين شورش ها كمك مي كند غرب را واقعي و نه با شيفتگي ببينيم.
فرخ نگهدار رئيس گروهك منحله فدائيان خلق تا پيش از فروپاشي رژيم شوروي، با كاگ ب همكاري داشت و به عنوان فردي جاه طلب و فرصت طلب ارزيابي شده بود اما به دنبال فروپاشي اين بلوك، وي در زمره چپ هاي ليبرال شده درآمد و ضمن اقامت در لندن، كوشيد خود را به MI6 انگليس و شبكه دولتي بي بي سي نزديك كند.
وي همزمان با اصلاح طلبان در ارتباط بود و پس از رفتن عناصري چون مهاجراني به لندن در كنار كساني چون بهنود به عضويت در حلقه مهاجراني درآمد.
اين چپ سابقاً دو آتشه هر چند كه طي سالهاي اخير لحني توجيه گرانه و ستايشگرانه نسبت به غرب داشته اما اكنون در مصاحبه با سايت «مردمك» مي گويد: شورش هاي انگليس كمك مي كند غرب را نه با شيفتگي بلكه واقعي ببينيم. انگليس بعد از پرتغال، در ميان تمام كشورهاي رشد يافته سرمايه داري در اروپا و حتي آمريكا، بالاترين ضريب اختلاف طبقاتي را دارد. در طي دهه هاي اخير به دليل سلطه نئومحافظه كاران بر اقتصاد بريتانيا، اين شكاف طبقاتي عميق تر هم شده است. قطعاً اين شورش ها نه تنها براي ما بلكه براي مردم جهان يك پديده جدي و قابل مطالعه است. اين تصوير غيرواقعي از غرب در ذهن ها بايد تصحيح مي شد. مسحور شدن در برابر نظام دمكراتيك غرب تا آنجا بود كه بسياري از فعالان سياسي و اجتماعي ايران تصور مي كردند كه چنين تلاطم ها و اعتراض ها و دردهايي در دل جامعه غرب وجود ندارد. در ايالات متحده آمريكا و بريتانيا هم فقر هست، بدبختي هست، شورش هست. اعتراض هست و اين ها را نمي توان با آرزوپروري و مثل آن زمان كه چپ ها اتحاد جماهير شوروي را كعبه آمال خود و بري از هرگونه نقطه ضعف مي شناختند، ناديده گرفت. اين ذهنيت خودفريبانه را بايد دور ريخت. از اين نظر اين شورش ها مي تواند درس بزرگي براي ما باشد كه دچار شيفتگي و خودباختگي در برابر غرب نشويم و واقعيت همه جهان را همان گونه كه هست، ببينيم.
اين چهره انگلوفيل در مصاحبه خود تلاش فراوان و ناكامي را به كاربست تا اوضاع را در لندن عادي و طبيعي نشان دهد و چنين وانمود كند كه به رغم كشته شدن 5 نفر و بازداشت بيش از 2 هزار نفر، سركوب و شدت عملي از سوي پليس صورت نگرفته است!!

 



راديو فردا: انقلاب رنگي در ايران قابل تكرار نيست (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا اعلام كرد براندازي جمهوري اسلامي از طريق انقلاب رنگي، حمله نظامي يا تركيبي از اين دو امكان ندارد.
سايت راديو فردا در تحليلي كه از سوي «مجيد- م» از اعضاي فراري حلقه كيان نوشته شده، تصريح كرد: مدل حمله نظامي براي براندازي، بسيار پرهزينه و با امكان موفقيت اندك است. بنابراين امكان تكرار مدل عراق و افغانستان در ايران وجود ندارد. مدل ليبي نيز با توجه به اين كه امكان اقدام نظامي و سياسي اقوام عليه جمهوري اسلامي وجود ندارد منتفي است. مدل عراق و افغانستان و ليبي در ايران تكرار نخواهد شد.
در ادامه اين تحليل آمده است: مدل انقلاب رنگي نيز در ايران به زودي قابل تكرار نيست. جنبش سبز، انقلاب رنگي به انجام نارسيده بود و حكومت چشم هايش باز شده است.
نويسنده متوهم آنگاه مدعي شد صرفا امكان اجراي مدل مصر و تونس در ايران وجود دارد، بي آن كه متذكر اين واقعيت شود كه رژيم هاي مصر و تونس دست نشانده آمريكا و غرب بودند و دقيقا به همين دليل مورد خشم ملت هاي مسلمان قرار گرفتند؛ همان طور كه ملت مسلمان و مستقل ايران نيز دشمن شماره يك آمريكا و رژيم صهيونيستي به شمار مي روند و در مقاطعي نظير 9 دي 1388، 22 بهمن سال هاي 88 و 89 و همچنين راهپيمايي كم سابقه روز قدس امسال نشان دادند پاي نظام و انقلاب ايستاده اند.
رهبر فرزانه انقلاب در اوج فتنه آشوبگران تاكيد كرده بودند مستكبران به عبث مي كوشند از آشوبگري، كاريكاتور انقلاب بسازند حال آن كه ملت ايران خود، انقلابي هستند و مقابل تحركات دشمن ايستاده اند.

 



ميتينگ اصلاح طلبان براي برائت دسته جمعي از فتنه سبز (خبر ويژه)

اظهارات تاكتيكي دبير مجمع روحانيون درباره وفاداري به جمهوري اسلامي و مخالفت با شعار جمهوري ايراني، به هم ريختگي بيشتردر حلقه هاي معارض نظام را به دنبال داشته است.
اظهارات موسوي خوئيني ها در محافل اصولگرايان و درون حاكميت، نشانه اي آشكار از بن بست فتنه گران و تحركي فريبكارانه براي درآمدن از اين بن بست خودساخته ارزيابي گرديد.
اما همين اظهارات غالباً در محافل ضد انقلاب با سانسور مواجه شد تا از ضربات پي درپي به روحيه عناصر وابسته به اپوزيسيون ممانعت شود. با اين حال برخي رسانه هاي وابسته به ضد انقلاب طاقت نياورده و به اين اظهارات پرداختند. شبكه بالاترين در واكنش به اظهارات دبير مجمع روحانيون نوشت: آقايان و خانم هاي اصلاح طلب! اين نوع از اعلام برائت كردنتان از جنبش سبز ديگر دارد لوس ميشود كه يكروز ابطحي بيايد و از ما اعلام برائت كند و فردايش منتجب نيا و پس فردايش خوئيني ها و پس اون فردايش فلاني و فلاني ها. خب اگر مي خواهيد از جنبش سبز اعلام برائت كنيد، مرد و مردانه بيايد و در بين خودتان (همه اصلاح طلبان) يك ميتينگ سياسي برگزار كنيد و در پايان آن مراسم هم يك بيانيه بدهيد و همگي تان هم با اسم و رسم زير آن را امضا كنيد و در آن بيانيه هم به روشني بگوييد كه چرا از جنبش سبز اعلام برائت كرده ايد (مثلا چون جنبش سبز برانداز است، خواستار جدائي دين از حكومت است، به خميني و آرمانهايش احترام نميگذارد، ولايت فقيه را قبول ندارد و جمهوري ايراني را بجاي جمهوري اسلامي ميخواهد و...) تا بدين ترتيب در آينده جاي هيچگونه سفسطه براي كسي باقي نماند و مخالفان هم بتوانند با خيال راحت و صورت اصولي تكليفشان را با شما اصلاح طلبان مشخص كنند (هر چند كه هم اكنون هم خيلي از مخالفان تكليفشان را با شماها مشخص كرده اند).
بالاترين همچنين تصريح كرد كه اصلاح طلبان در انتخابات گذشته هيچ وزني نداشته اند و جريان هاي معارض رژيم از بغض جمهوري اسلامي به حمايت از اصلاح طلبان پرداخته بودند.
شبكه وابسته به اپوزيسيون در تحليل ديگري يادآور شد: پس از اظهار وفاداري كردن قاطع اصلاح طلباني چون محمد خاتمي، منتجب نيا و كواكبيان به جمهوري اسلامي، اينك محمد موسوي خوئيني ها دبيركل مجمع روحانيون مبارز هدف اصلاح طلبان را حفظ جمهوي اسلامي دانسته است! در واقع اصلاح طلبان نقش اپوزيسيون را بازي مي كنند و اين دروغ توسط رسانه هاي غربي هم تبليغ مي شود. اما اين فقط بازي رژيم است.
در ادامه اين نوشته آمده است: بايد با عبور از اصلاح طلبان، به دنبال بديل هاي واقعي و جدي براي رژيم بود.

 



ارتباط دوقبضه بانوي صلح با تروريست ها (خبر ويژه)

يك دليل ديگر براي نامزدي شيرين عبادي از سوي گروهك منافقين در ماجراي جايزه نوبل پيدا شد.
هرچند كه الهه هيكس چند سال پيش خبر داده بود عبادي از طريق عبدالكريم لاهيجي (يكي از همراهان گروهك منافقين و همكار استخبارات صدام) به وي معرفي و از آن طريق براي دريافت جايزه صلح نوبل پيشنهاد شده، اما عبادي از ارتباط بيشتر با منافقين خبر داده است. او در مصاحبه با يكي از رسانه هاي ضدانقلابي فاش كرد برادرشوهرش جزو اعدامي هاي گروهك منافقين بوده است.
اين سلطنت طلب فراري با شهيد! خواندن منافق مذكور مدعي شد نامبرده هيچ جرمي مرتكب نشده و صرفا روزنامه مجاهدين (منافقين) را به فروش مي رسانده است.
چند سال پيش خبري منتشر شد مبني بر اينكه گروهك موسوم به كانون مدافعان حقوق بشر در هماهنگي با دفتر معاون جنگ طلب جرج بوش (ديك چني) تاسيس شده است. عبادي رئيس اين گروهك منحله در زمان حضور در ايران بود و در واقع به واسطه اين گروهك، اقدام به جعل سند نقض حقوق بشر عليه جمهوري اسلامي مي كرد. اين جعليات معمولا توسط گروهك منافقين به دولت آمريكا تحويل داده مي شد تا مقدمات تبليغات منفي عليه جمهوري اسلامي فراهم شود.
يادآور مي شود سران گروهك تروريستي منافقين با وجود ارتكاب هزاران جنايت عليه شهروندان و مقامات جمهوري اسلامي، به هنگام بازداشت يا هلاكت اعضاي خود با ژستي فريبكارانه ادعا مي كنند كه اين افراد مظلوم واقع شده و صرفا در كار فروش روزنامه يا در حال گذر اتفاقي از محل وقوع جرم! بوده اند حتي اگر به همراه سلاح و بمب دستگير شده باشند.

 



ملت جعلي اسرائيل كه اعتقادي به آرمان صهيونيسم ندارد (خبر ويژه)

«ميليون ها روس تباري كه در طول 20 سال اخير (پس از فروپاشي شوروي) به اسرائيل آمده اند، غالباً دنبال زندگي بهتر اقتصادي بودند و اعتقادي به يهوديت و آرمان صهيونيسم ندارند».
روزنامه گاردين با انتشار اين مطلب و درباره نحوه ملت سازي در سرزمين هاي اشغالي نوشت: مهاجران روس 15 درصد جمعيت 7/7 ميليون نفري اسرائيل را تشكيل مي دهند. گرچه به سختي مي توان همه آنها را يهودي ناميد زيرا كه برطبق آئين يهود، فردي يهودي محسوب مي شود كه از مادري يهودي به دنيا آمده باشد و يا آنكه آئين ويژه ورود به مذهب يهوديت را به طور رسمي طي كرده باشد. اما از سال 1990 از اتحاد شوروي سابق كساني به عنوان يهودي در اسرائيل ساكن شده اند كه حائز اين شرايط نبوده اند، برخي از آنها از پدربزرگ يا مادربزرگ يهودي بودند و يا آنكه در پيمان ازدواج با يك فرد يهودي بودند و از اين طريق توانستند از قانون موسوم به «قانون بازگشت» استفاده كنند و تابعيت اسرائيلي بگيرند. بنابر آماري كه اداره كل آمار مركزي اسرائيل منتشر كرده است سي درصد از مهاجران روس تباري كه در دهه 90 وارد اسرائيل شدند يهودي نيستند و يا تحت قانون ارتدكسي، آنها يهودي محسوب نمي شوند. آماري كه در سال 2005 اما ترقي بيشتري را هم تجربه كرد و از سي درصد دهه 90 به 59 درصد رسيد! از ميان اين 59 درصد تنها 5 درصد از آنها مراحل ورود به آئين يهوديت را طي كردند.
گاردين افزود: بعضي از اين مهاجران به خاطر رؤياي صهيونيسم مهاجرت كردند اما درصد قابل توجهي از آنها تنها با هدف زندگي بهتر از لحاظ اقتصادي به اسرائيل آمدند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14