(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 6 شهریور 1390- شماره 20010

نامه ملك عبدالله به عبدالله دوم نگران اوضاع داخلي اردن هستم !
زد و خورد ميان نمايندگان پارلمان افغانستان را به تعطيلي كشاند
تلاش قدرت هاي غربي براي چپاول ثروت ليبي
15 كشته و 35 مجروح حاصل عمليات تروريستي در الجزاير
تشديد تدابير امنيتي بغداد در آستانه عيد فطر
درخواست خطباي نمازجمعه مصر از نظاميان حاكم با اسرائيل قطع رابطه كنيد
سيد حسن نصرالله بار ديگر رأي دادگاه حريري را بي ارزش دانست
«سيا» كتاب جديد درباره 11 سپتامبر را سانسور كرد
رئيس جمهور شيلي سرانجام مذاكره با دانشجويان معترض را پذيرفت
چها رسوي پنج قا ره
هنيه: هرگز تسليم دشمن نخواهيم شد
سياستمدار لبناني: حزب حريري در ناآرامي هاي سوريه دست دارد



نامه ملك عبدالله به عبدالله دوم نگران اوضاع داخلي اردن هستم !

پادشاه عربستان با ارسال نامه اي به همتاي اردني خود از ناآرامي ها در اين كشور ابراز نگراني كرد.
به گزارش فارس، «عبدالله بن عبدالعزيز» در نامه خود به «عبدالله دوم» ضمن تاكيد بر حمايت عربستان از اردن اعلام كرد: كمك هايي كه عربستان به اردن مي كند، براساس وظيفه انساني و برادري است، زيرا سرنوشت اين كشور براي رياض بسيار حايز اهميت است. در نامه شاه عربستان به همتاي اردني اش آمده است: هر مسئله اي كه بر اردن و امنيت اين كشور تاثير بگذارد، بر ثبات و امنيت عربستان نيز موثر خواهد بود . ملك عبدالله پادشاه عربستان در نامه خود به شاه اردن خاطرنشان كرده است: سرنوشت اردن و عربستان به يكديگر گره خورده است و از همين رو، عربستان در راستاي حل مشكلات اردن، از هيچ كوششي فروگذاري نخواهد كرد.

 



زد و خورد ميان نمايندگان پارلمان افغانستان را به تعطيلي كشاند

وقوع درگيري فيزيكي بين چند نماينده پارلمان افغانستان، جلسه پارلمان را به تعطيلي كشاند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، شماري از نمايندگان پارلمان افغانستان ديروز با هم درگير شدند. اين درگيري كه ميان اعضاي «ائتلاف حمايت از قانون» و «ائتلاف اصلاح طلبان» اتفاق افتاد، به تعطيلي پارلمان انجاميد. طرفين بر سر نتايج انتخابات پارلماني اختلاف داشتند. به گفته رئيس پارلمان، تعطيلي مجلس تا عيد سعيد فطر ادامه خواهد داشت.
درگيري ديروز پس از آن شكل گرفت كه برخي نمايندگان معترض، كميسيون مستقل انتخابات را به خيانت ملي متهم كردند. چهاردهم تير ماه امسال نيز دو نماينده زن پارلمان افغانستان به دنبال بحث درباره همين موضوع به صورت فيزيكي به درگيري پرداختند كه بازتاب هاي وسيعي داشت. كميسيون مستقل انتخابات افغانستان هفته گذشته پس از دريافت فرمان رئيس جمهوري اين كشور مبني بر پايان بخشيدن به بحران سياسي بين سه قوه و نتايج نهايي انتخابات اعلام كرد كه 9 نماينده كنوني بايد از تركيب پارلمان خارج شوند و افراد جديد جاي آنان را بگيرند. با وجود آنكه كميسيون مستقل انتخابات مدارك مورد نياز براي ورود افراد جديد در پارلمان را نيز صادر كرده است، شماري از نمايندگان كنوني مجلس هيچگونه تغييري در تركيب اين نهاد را نمي پذيرند.
نامزدهاي معترض و شكست خورده انتخابات نيز با تصميم كميسيون مبني بر جايگزيني 9 نفر مخالفند و مي گويند كه 62 فرد جديد كه از سوي دادگاه ويژه انتخابات معرفي شده اند، بايد به پارلمان بروند. انتخابات مجلس نمايندگان افغانستان شهريور ماه سال گذشته برگزار شد كه با وجود گذشت يكسال، كشمكش ها بر سر نتايج اين رويداد و تركيب مجلس همچنان خبرساز است. رياست جمهوري افغانستان تصميم نهايي كميسيون مستقل انتخابات اين كشور را پذيرفته و هنوز معلوم نيست سرانجام اين بحران سياسي و مخالفت ها به كجا مي انجامد.
مجلس نمايندگان افغانستان از اسفند ماه سال گذشته به طور رسمي آغاز به كار كرده است افغانستان دو مجلس نمايندگان و سنا دارد.
انفجار در لشكرگاه
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ديروز يك شبه نظامي وابسته به طالبان خودرو بمب گذاري شده خود را در يك منطقه پرجمعيت شهر لشكرگاه استان هلمند منفجر كرد. اين انفجار مرگ چهار نفر و جراحت 22 تن ديگر را در پي داشت. در ميان مجروحان، چهار نفر پليس و 10 تن نظامي افغان مشاهده شده اند.
جمعه گذشته نيز در شهر «فارياب» واقع در شمال افغانستان بمبي در نزديكي يك مسجد منفجر شد. اين انفجار نيز چهار كشته و 12 مجروح برجاي گذاشت.
خبر ديگر اينكه، «حامد كرزاي» رئيس جمهوري افغانستان ديروز كابل را به مقصد رياض، پايتخت عربستان ترك كرد. كرزاي در اين سفر قصد دارد با شاه عربستان ديدار و با وي در مورد طالبان و ايجاد پايگاه هاي آمريكايي در افغانستان گفت وگو كند.

 



انقلابيون هشدار دادند
تلاش قدرت هاي غربي براي چپاول ثروت ليبي

قدرت هاي غربي پس از پيروزي بر ديكتاتور ليبي، براي كنترل رژيم آينده اين كشور و منابع غني آن، وارد عمل شدند.
به گزارش خبرگزاريها، «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهور فرانسه و «ديويد كامرون» نخست وزير انگليس به زودي به طرابلس مي روند، تا سهم كشورهاي خود را از ذخاير غني نفت ليبي مشخص كنند و مهمتر از آن، در مورد چگونگي شكل گيري نظام سياسي پس از «معمر قذافي»، دست به اعمال نفوذ بزنند.
غربي ها روز پنجشنبه (10شهريور) در پاريس كنفرانسي را تحت عنوان «اجلاس بين المللي ليبي» برگزار مي كنند تا به اصطلاح سرنوشت ليبي را به ميل خود (و نه مردم ليبي) رقم بزنند.
در همين حال؛ واحد مركزي خبر گزارش داد، «آلن ژوپه» نخست وزير فرانسه، آشكارا حمله نظامي كشورش به ليبي را نوعي «سرمايه گذاري براي آينده» دانست. ژوپه به روزنامه «لوپاريزين» گفت: زماني كه از من درباره هزينه هاي سنگين عمليات نظامي فرانسه در ليبي سؤال مي شود، من پاسخ مي دهم اين اقدام به رغم همه هزينه هايش، يك سرمايه گذاري براي آينده است.
وي افزود: درست است كه براي مدت هاي مديد، فرانسه تحت تاثير اين انديشه قرار داشت كه رژيم هاي خودكامه (خاورميانه يا شمال آفريقا) بهترين سد در برابر موج افراط گرايي هستند، اما اكنون شرايط تغيير كرده است.
روزنامه آلماني «تاكس اشنايگر» نيز فاش كرد: فرانسه و ايتاليا در فكر تجارت هاي پرسود با ليبي آزاد شده هستند. اين روزنامه مي افزايد، شركت ايتاليايي «اي.ان.آي» و شركت فرانسوي «توتال» قبل از سقوط معمر قذافي، بيشترين نفت را از ليبي وارد اروپا مي كردند و اصولا ليبي بزرگترين تحويل دهنده نفت به اروپا بوده است. اكنون نيز اين شركت ها در تلاش هستند انحصار خريد نفت از ليبي را در اختيار داشته باشند.
«لوكا گالاسي»، روزنامه نگار ايتاليايي نيز اعلام كرد كشورهاي اروپايي براي غارت منابع ليبي، هم اكنون به رقيب هم تبديل شده اند. به گفته وي، دارندگان صنايع اروپا به زودي به سوي ليبي سرازير مي شوند.
«بان كي مون» دبيركل سازمان ملل نيز اعلام كرد، ممكن است نيروي پليس بين الملل تحت فرماندهي سازمان ملل، به ليبي اعزام شود.
«احمد داود اوغلو»، وزير خارجه تركيه، نيز در نشست گروه تماس ليبي در آنكارا اعلام كرد، ناتو بايد در ليبي حضور داشته باشد.
به اعتقاد كارشناسان، احتمالا شكل نظام سياسي آينده ليبي براي كشورهاي غربي اهميتي ندارد و چيزي كه براي آنها در ليبي مهم است، تجارت و پول است. استثمار ليبي مي تواند اقتصاد ورشكسته و بيمار اروپا را دوباره رونق بخشد.
وضعيت قذافي
به گزارش خبرگزاري ايسنا، انقلابيون ليبي اعلام كردند قذافي با حمايت شش خودروي ضدگلوله، احتمالا از مرزهاي غربي اين كشور، وارد الجزاير شده است. يك منبع وابسته به انقلابيون در اين رابطه اعلام كرده است؛ انقلابيون نتوانسته اند خودروهاي مذكور را تعقيب كنند، چون اين خودروها بسيار مجهز و پيشرفته بودند و انقلابيون امكانات لازم را در اين زمينه نداشتند.
خبرهاي ديگر حاكي است قذافي در منطقه اي در جنوب طرابلس پناه گرفته است و نيروهاي مخالف وي، اين منطقه را تحت محاصره خود دارند.
جنگنده هاي انگليسي نيز جمعه شب شهر «سرت» زادگاه قذافي را هدف قرار دادند. وزير دفاع انگليس گفت هدف اين حملات، قذافي نبوده است.
اوضاع طرابلس
برخي گزارشات از تسلط كامل انقلابيون بر شهر طرابلس حكايت دارد. به گزارش خبرگزاري فارس، «هانيبال» پسر قذافي، طي درگيري هاي صورت گرفته ميان طرفداران ديكتاتور و انقلابيون در فرودگاه طرابلس كشته شده است. سرتيپ «مصطفي الخروني» يكي از فرماندهان ارشد قذافي نيز خود را تسليم انقلابيون كرده است.
خبر ديگر اينكه به گزارش خبرگزاري برنا، در پي پيشروي انقلابيون به طرابلس، پزشكان و پرستاران بيمارستان «ابوسليم» محل خدمت خود را ترك كردند و چند روز پس از آن، زماني كه انقلابيون وارد بيمارستان شدند، با اجساد زنان و كودكان رها شده در راهروها و داخل اتاق هاي بيمارستان مواجه شدند. به گفته شاهدان، بوي اجساد مردگان طوري فضا را پر كرده بود كه انقلابيون به سختي توانستند وارد فضاي ساختمان بيمارستان شوند.
ساير بيمارستان هاي طرابلس نيز با وضعيت بسيار بحراني مواجه هستند و دارو و تجهيزات پزشكي كافي ندارند.
ناظران سياسي اروپايي معتقدند كه هدف ناتو از حمله هوايي به ليبي انساندوستانه نبوده بلكه هدف غارت منابع زيرزميني اين كشور آفريقايي است.
با پيروزي انقلابيون در ليبي قدرت هاي غربي نظير انگليس، فرانسه و ايتاليا در اين فكرند كه چگونه با دولت جديد قراردادهاي نفتي و بازسازي ليبي را منعقد كنند.
اين ناظران مي گويند كه ناتو عمدا تاسيسات زيربنايي را در حملات هوايي منهدم مي كند تا بعداً خودشان ويرانه ها را با گرفتن امتيازهاي كلان از نو بسازند.
از اين رو مردم ليبي با ريخته شدن خون 20هزار نفر بايد مراقب باشند و در دام قدرت ها و شركت هاي بزرگ چندمليتي نيفتند.
ساير رويدادها
¤ به گفته مقامات كاخ سفيد، شماري از ماموران سيا در ليبي و در عمليات شكار قذافي حضور دارند.
¤ شوراي ملي انتقالي ليبي از هواداران قذافي خواست به دولت آتي بپيوندند.
¤ شبكه سي ان ان، از وجود يك پايگاه هوايي سري مدرن خبر داد كه در مركز طرابلس قرار داشت.
¤ مصطفي عبدالجليل، رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي، شمار كشته شدگان جنگ در ليبي از آغاز تاكنون را 20 هزار نفر اعلام كرد.
¤ كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل، به انقلابيون در مورد كشتن قذافي هشدار داد و از آنها خواست تا او را زنده دستگير كنند.
¤ سازمان عفو بين الملل اعلام كرد، هواداران قذافي 150 زنداني را با پرتاب نارنجك قتل عام كردند.
¤ 20 كشور آفريقايي، شوراي ملي انتقالي ليبي را به رسميت شناختند.

 



15 كشته و 35 مجروح حاصل عمليات تروريستي در الجزاير

دو عامل انتحاري در حملات جداگانه اي به يك مركز پليس در الجزاير موجب كشته و زخمي شدن 50 تن شدند.
به نوشته روزنامه «الرياض» چاپ عربستان، بر اثر دو حمله جداگانه تروريستي، 15 تن از افراد نظامي و غيرنظامي كشته و بيش از 35 نفر ديگر زخمي شدند كه حال برخي از آنها وخيم است.
مقامات محلي در استان «تيبازه اليون» در 70 كيلومتري پايتخت الجزاير گفتند كه دو نفر عامل انتحاري كه يكي از آنها سوار موتورسيكلت بود، خود را در مقابل آكادمي نظامي موسوم به «مختلف الاسلحه» در شهر «شرشال» منفجر كردند.
آكادمي مختلف الاسلحه از بزرگترين و مهم ترين مراكز نظامي الجزاير به شمار مي رود كه كادرهاي پليس آموزش هاي تخصصي لازم را در آن فرا مي گيرند و براي نخستين بار از سال 1992 تاكنون مورد حمله قرار گرفته است.
دولت الجزاير شاخه القاعده در شمال آفريقا را متهم كرده كه در اين عمليات دست داشته است.
همچنين يك گروه وابسته به القاعده در ماه جاري ميلادي، مسئوليت حمله انتحاري به مقر پليس الجزاير در شهر «تيزي وزو» كه موجب كشته شدن 29 تن شد را به عهده گرفته بود.
كشور الجزاير يكي از صادركنندگان مهم انرژي در شمال آفريقا محسوب مي شود و از دو دهه پيش تاكنون تلاش وسيعي را آغاز كرده است تا با سركوب شديد مخالفان خود، از بحران سياسي خارجي شود.
مسئولان الجزاير تاكنون از صدور بيانيه رسمي در مورد انفجار مركز نظامي شهر شرشال، خودداري كرده اند.

 



تشديد تدابير امنيتي بغداد در آستانه عيد فطر

دولت عراق در آستانه عيد سعيد فطر تدابير امنيتي شديدي در پايتخت عراق اتخاذ كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از پايگاه خبري المحيط، سرهنگ قاسم عطا سخنگوي فرماندهي عمليات بغداد اعلام كرد، در آستانه عيد فطر با همكاري نيروهاي امنيتي و فرمانداري بغداد تدابير امنيتي شديدي در بغداد اتخاذ شده است.وي افزود: همكاري شهروندان و درك و آگاهي آنها از ماهيت اين تدابير بسيار مهم است و اين طرح تا قبل از پايان مراسم عيدفطر اجرا خواهد شد.عطا افزود، براساس اين تدابير امنيتي همه راه ها باز هستند و دستگاه هاي امنيتي در مناطقي كه گروه هاي تروريستي در عيد فطر سال گذشته در آنجا دست به عمليات تروريستي زده بودند مستقر شده اند.

 



درخواست خطباي نمازجمعه مصر از نظاميان حاكم با اسرائيل قطع رابطه كنيد

خطباي نمازجمعه مصر ضمن انتقاد از پيمان ننگين «كمپ ديويد»، خواستار قطع رابطه با اسرائيل شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، يكي از خطباي نمازجمعه در جمع معترضان در برابر سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره در خطبه خود اظهار داشت: تجمع در مقابل سفارت اسرائيل، اقدامي در راه خدا با هدف تطهير زمين از وجود صهيونيست هاي قاتل است.
خطيب نمازجمعه خواستار لغو فوري پيمان كمپ ديويد از سوي شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر شد و گفت: اين پيمان جز خسارت در همه زمينه ها، نفعي براي مردم مصر تاكنون دربرنداشته است.
براساس اين گزارش طي روزهاي اخير با افزايش احساسات ضد اسرائيلي در مصر، هزاران تن از شهروندان ساكن قاهره و اسكندريه با تجمع در مقابل سفارتخانه، كنسولگري و محل اقامت سفير رژيم صهيونيستي، عليه اين رژيم شعارداده و لغو پيمان كمپ ديويد و اخراج سفير را خواستار شدند.
تظاهركنندگان ضمن برافراشتن پرچم مصر در مقابل سفارت اسرائيل در قاهره شعار «فرياد ما، سلاح و باروت است»، و «مردم خواهان گرفتن انتقام شهداي سينا هستند.» را سر دادند و نمازجمعه را برگزار كردند.
همچنين خبرهاي دريافتي از مصر حكايت از اين دارد كه خطباي نمازجمعه در خطبه هاي خود تأكيد كردند كه ملت مصر مي تواند درسي فراموش نشدني به اسرائيل بدهد و خواستار اخراج سفير اين رژيم از مصر شدند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «الفجر»، خطباي نماز جمعه مصر به اتفاق خواستار اخراج سفير اسرائيل از مصر شدند و تأكيد كردند به خاطر تجاوز اخير اين رژيم به منطقه سينا، درسي فراموش نشدني به اسرائيل خواهند داد.
امام جمعه مسجد «الفتح» در خطبه نمازجمعه، ضمن انتقاد از اخراج نكردن سفير اسرائيل از مصر، از جوانان مصري خواست عزت و كرامت كشور رابه آن بازگردانند.
«مطهر شاهين» خطيب نمازجمعه مسجد «عمر مكرم» نيز ضمن انتقاد از عدم تحرك مسئولان براي بازگرداندن حقوق شهدا، آنچه را كه در كشور مصر اتفاق مي افتد، موجب ننگ و عار دانست و گفت: ارتش مصر بايد بداند، حتي اگر كار به جنگ بكشد بيش از 80 ميليون مصري از آنها حمايت خواهند كرد.
شاهين خواستار اصلاح بندهاي پيمان كمپ ديويد شد و آن را لكه ننگي بر پيشاني مصر دانست و افزود: ملت مصر آماده است، درسي بسيار بدتر از درس جنگ سال 1973 به اسرائيل بدهد.
از سوي ديگر، روزنامه صهيونيستي «اسرائيل اليوم» در آخرين شماره خود اعلام كرد: شوراي عالي نظامي مصر، درخواست وزارت خارجه اسرائيل براي برافراشتن مجدد پرچم رژيم صهيونيستي بر سر در نمايندگي هايش در مصر را نپذيرفته است.
اين روزنامه خاطرنشان كرد: شوراي عالي نظامي مصر، هيچ گاه به اين خواسته اسرائيل تن نخواهد داد، چون آنچه براي مقامات مصري هم اكنون مهم است، فرونشاندن خشم ملت مصر است كه روز به روز در حال تشديد است.
در همين حال، يك منبع قضايي در مصر، «سوزان مبارك» همسر ديكتاتور مخلوع و برادرش «منير ثابت» را به جاسوسي به نفع اسرائيل و ترويج فراماسونري متهم كرد.

 



سيد حسن نصرالله بار ديگر رأي دادگاه حريري را بي ارزش دانست

سرويس خارجي-
دبيركل حزب الله لبنان هرگونه تصميم دادگاه بين المللي ويژه ترور رفيق حريري را بي ارزش اعلام كرد.
سيد حسن نصرالله در مراسم روز جهاني قدس در شهر مارون الرأس لبنان از طريق ويدئو كنفرانس اعلام كرد كه روز به روز معلوم مي شود كه دادگاه ترور رفيق حريري سياسي است و اهداف سياسي پشت آن پنهان است به همين دليل رأي اين دادگاه براي ما ارزشي ندارد.
وي افزود، امروز وقتي درباره دادگاه بين المللي صحبت مي كنيم هدف ما قانع كردن ديگران نيست بلكه مخاطب قرار دادن افكار عمومي است كه منطق را مي پذيرد و به شايعات و اظهارات بي پايه و اساس توجهي ندارد. سيد حسن نصرالله تأكيد كرد، لبنان امروز از لحاظ حاكميتي و استقلال تبديل به يك كشور قوي در منطقه شده است و رژيم صهيونيستي از نزديك شدن به آن خودداري مي كند.
دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد: لبنان با اتكا به ملت، ارتش و مقاومت هر توطئه اي را خنثي خواهد ساخت و هر كس عليه اين مثلث اقدام كند به اسرائيل خدمت كرده است.
سيد حسن نصرالله همچنين گفت، برخي در داخل و خارج تلاش مي كنند به عنوان بخشي از ماشين آمريكا و اسرائيل عمل كنند و به معادله ملت، ارتش و مقاومت ضربه وارد سازند و آن را از هم بپاشند ولي هوشياري اين معادله قدرت هرگونه دسيسه و فتنه را نابود خواهد ساخت.
دبيركل حزب الله لبنان در بخش ديگري از سخنانش با درخواست از انقلابيون ليبي براي پايان دادن به موضوع امام موسي صدر ابراز اميدواري كرد كه امام موسي صدر و همرزمانش زنده به لبنان بازگردند.
وي همچنين درباره مسئله سوريه گفت: فشارهاي غرب و در رأس آن آمريكا عليه سوريه براي ايجاد اصلاحات نيست بلكه براي باج گيري و گرفتن امتيازات بيشتر است.
سيد حسن نصرالله گفت، اگر رهبران سوريه فقط يك روز از خود در برابر غرب ضعف نشان مي دادند بي شك سازش اعراب و اسرائيل رنگ حقيقت به خود مي گرفت و قضيه فلسطين محو مي شد.

 



«سيا» كتاب جديد درباره 11 سپتامبر را سانسور كرد

سازمان جاسوسي آمريكا بخش عمده كتاب مامور سابق اف بي آي در مورد پشت پرده حملات 11 سپتامبر را سانسور كرد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) بخش عمده اي از كتاب «بير ق هاي سياه»: واقعيت داستان 11 سپتامبر و جنگ عليه القاعده كه طي آن پرده از برخي اقدامات مشكوك سيا درباره حملات 11 سپتامبر برداشته شده است را سانسور كرد.
بر اساس اين گزارش، سيا خواستار ويرايش مجدد اين كتاب شده است كه به قلم «علي صوفان» مامور سابق اف بي آي به نگارش درآمده و قرار است تا يكماه آينده به بازار عرضه شود.
در حالي كه سخنگوي سازمان جاسوسي آمريكا «تامين امنيت ملي» را علت سانسور گسترده اين كتاب عنوان مي كند، «صوفان» با انتقاد شديد از اين واكنش اعلام كرد، نقد عملكرد بسيار ضعيف اين سازمان در مواجهه با حمله 11 سپتامبر، دليل اصلي در جلوگيري از انتشار كامل اين كتاب است.
برخي گزارش ها حاكي است، مامور سابق اف بي آي، در اين كتاب به برخي از عملكردهاي مشكوك و غيرقابل توجيه سيا از جمله «آگاهي اين سازمان از موقعيت دو تروريستي كه در اين عمليات شركت داشتند» اشاره كرده و دليل تأخير سيا در اطلاع رساني به موقع را زير سؤال برده است.
در اين كتاب آمده: «سازمان سيا قبل از وقوع حملات 11 سپتامبر از موقعيت دو تروريست در شهر «سان ديه گو» كاليفرنيا كه در اين عمليات شركت داشتند كاملاً مطلع بوده اما اقدام به اطلاع رساني به موقع به اف بي آي نكرده است.»
مؤسسه انتشاراتي اين كتاب نيز اعلام كرده، تصميم دارد بخش هاي سانسور شده را جمع آوري كرده و در صورت موفقيت وكلاي مؤلف براي رفع سانسور، در چاپ هاي بعدي منتشر كند تا مردم واقعيت ها را بدانند.
گفتني است انتشار اين خبر آن هم در آستانه دهمين سالگرد حملات پرابهام 11سپتامبر، در جامعه آمريكا جنجال ساز شده است.

 



رئيس جمهور شيلي سرانجام مذاكره با دانشجويان معترض را پذيرفت

پس از سه ماه خشونت و ناآرامي سراسري در شيلي، رئيس جمهور اين كشور خواستار مذاكره با معترضان شد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» بعد از حدود 3ماه اعتصاب، تظاهرات و درگيري بين دانشجويان، معلمان و مردم شيلي با پليس ضدشورش بر سر انجام يك سري اصلاحات سياسي و اقتصادي و آموزشي سرانجام «سباستين پينه را» رئيس جمهور شيلي خواستار مذاكره با معترضان شد.رئيس جمهور شيلي گفت: اين همه خشونت كافي است، اكنون زمان صلح، مذاكره و توافق رسيده است.
«پينه را» همچنين خواستار دعوت نمايندگان تمامي بخش ها از جمله دانشجويان، معلمان، استادان دانشگاه ها و كاركنان مدارس مراكز آموزشي اين كشور براي انجام مذاكره شد.
وي درعين حال تأكيد كرد مذاكره در مورد همه پرسي مربوط به مسائل آموزشي بايد در كاخ رياست جمهوري برگزار شود.
يادآور مي شود معترضان شيليايي سه ماه پيش با به دست گرفتن كنترل مدارس و دانشگاه ها، ابتدا خواستار بهبودي در وضعيت آموزشي و ضمانت براي تحصيل برابر و آزادي براي تمام مردم اين كشور شدند اما رفته رفته با طولاني تر شدن اين ناآرامي ها و پيوستن كارگران و ساير اقشار به معترضان به خصوص پس از شروع اعتصاب هاي سراسري، خواسته هاي آنان تا تغيير قانون اساسي و برگزاري همه پرسي و ايجاد دموكراسي فراتر رفت. در جريان اين ناآرامي ها پليس 1400 نفر از معترضان را دستگير كرد و يك نوجوان 16 ساله نيز به ضرب گلوله پليس كشته شد. حدود 200نفر از معترضان و چندين مأمور پليس نيز مجروح شدند.

 



چها رسوي پنج قا ره

كشته هاي آمريكا در افغانستان
براساس آمارهاي اعلام شده در آمريكا دست كم 1634 نظامي آمريكايي در نتيجه درگيري ها در افغانستان از آغاز جنگ در اين كشور تا سال 2011 كشته شده اند.
آمار زخمي ها از طرف پنتاگون 13هزار و 447 نفر اعلام شده است.
حزب شيعيان مصر
براي اولين بار شيعيان مصر در اين كشور حزب «وحدت و آزادي» تأسيس مي كنند.
انديشمند شيعي مصر گفت، شرايط جديد پيش آمده در مصر اين نياز را به وجود آورد كه شيعيان با تشكيل يك حزب وارد عرصه سياسي شوند و آزادانه به تبليغ و تبيين ديدگاه ها و افكار و انديشه هاي خود بپردازند.
اعتراض شهرداران ايتاليايي
صدها تن از شهرداران و اعضاي شوراي شهرهاي ايتاليا در اعتراض به طرح رياضت اقتصادي دولت برلوسكني در برابر پارلمان اين كشور تظاهرات كردند.
انحلال شهرداري هاي شهرهاي كوچك و ادغام آنها با يكديگر يكي از موارد جنجال برانگيز طرح رياضتي دولت ايتاليا است.
زندان هاي شلوغ انگليس
صدور احكام سنگين براي معترضان انگليسي باعث شده كه شلوغي زندان هاي انگليس به حد انفجار برسد.
به نوشته روزنامه ديلي ميرور، اكنون 86 هزار و 821 نفر در انگليس و ولز زنداني هستند.
خطر زرادخانه اتمي اسرائيل
مدير مؤسسه امنيت عربي، زرادخانه هاي هسته اي رژيم صهيونيستي را تهديدي براي كشورهاي منطقه خاورميانه دانست.
وي تأكيد كرد، اعراب اولين قربانيان خطرات هسته اي زرادخانه هاي اسرائيل هستند و اگر حادثه اي ناگوار روي دهد، كل كشورهاي منطقه از جمله مصر، اردن، عربستان سعودي، سوريه آسيب مي بينند.

 



هنيه: هرگز تسليم دشمن نخواهيم شد

سرويس خارجي-
نخست وزير دولت منتخب فلسطين تاكيد كرد كه دولت وملت فلسطين هرگز در مقابل دشمن صهيونيستي تسليم نخواهند شد.
اسماعيل هنيه در روزجهاني قدس تاكيد كرد كه ملت فلسطين هرگز رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهد شناخت و به تمامي حقوق حقه خويش از جمله حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين خويش و آزادي اسيران فلسطيني و تشكيل كشور فلسطين به پايتختي قدس شريف پايبند خواهد بود.
وي از تمامي مسلمانان و آزاديخواهان جهان براي حمايت از قدس و فلسطين قدرداني كرد و گفت: پشتيباني جهاني از ملت فلسطين نشان داد كه فلسطيني ها تنها نيستند و قدس و فلسطين در اذهان و باورهاي مردم جهان جاي دارد.
اسماعيل هنيه همچنين ضمن درخواست تداوم اعزام كاروان هاي بشردوستانه به فلسطين و تاثير اين حركت ها بر ملت فلسطين گفت، فلسطينيان با آغوش باز از اين كاروان ها استقبال خواهند كرد.
گفتني است نزديك به 300 هزار نمازگزار فلسطيني ساكن شهر بيت المقدس و سرزمين هاي اشغالي آخرين نماز جمعه ماه مبارك رمضان امسال را در مسجدالاقصي به جا آوردند.
اين مراسم در ميان تدابير امنيتي شديد نيروهاي رژيم صهيونيستي برگزار شد. از سوي ديگر، سركنسول آمريكا در بيت المقدس هشدار داد كه اگر سازمان ملل در ماه آينده دولت فلسطين را به رسميت بشناسد آمريكا كمك هايش به تشكيلات خودگردان را قطع خواهد كرد.

 



سياستمدار لبناني: حزب حريري در ناآرامي هاي سوريه دست دارد

وزير اسبق اطلاع رساني لبنان اعلام كرد، تعدادي از افراد مسلح وابسته به حزب المستقبل كه وارد سوريه شده بودند توسط مأموران اين كشور بازداشت شدند.
ميشل سماحه در گفت وگو با تلويزيون لبناني «او تي وي» گفت: تعدادي از افراد مسلح وابسته به حزب سعدالدين حريري نخست وزير سابق لبنان و از سران 14 مارس به هنگام ورود به سوريه و قاچاق سلاح به اين كشور از سوي مأموران امنيتي سوريه دستگير شدند.
وي افزود: جريان 14 مارس در ناآرامي هاي سوريه دست دارد و با وارد كردن سلاح و تحريك گروه هاي داخلي تلاش مي كند اوضاع اين كشور را بي ثبات كند.
ميشل سماحه تصريح كرد، برخي در لبنان و جهان عرب در روياي حمله ناتو به سوريه هستند ولي غافل از اين حقيقت هستند كه ناآرامي و بي ثباتي در سوريه بر كل منطقه اثر خواهد گذاشت و ثبات و آرامش را بر هم خواهد زد.
در همين رابطه بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز طي اظهاراتي اعلام كرد كه غرب نسبت به اعراب و مسلمانان نگاه مثبتي ندارد و به حقوق بشر بي تفاوت است.
رئيس جمهور سوريه از مردم اين كشور خواست با تقويت وحدت و يكپارچگي جلوي هرگونه توطئه بيگانگان را بگيرند و غرب را وادار به احترام كنند. وي تصريح كرد، كسي كه مردم را تحريك به ايجاد فتنه و آشوب در سوريه مي كند در خونريزي ها شريك است.
اسد تأكيد كرد: تمام تلاش ها براي تغيير قانون اساسي طي شش ماه آينده به كار گرفته مي شود و بايد قانون اساسي دو مقوله مهم عربيت و اسلام را در خود داشته باشد.
رئيس جمهور سوريه از همه روحانيون و مسئولان خواست براي تقويت وحدت و يكپارچگي ملت سوريه و مشاركت در روند اصلاحات، تلاش كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14