(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 6 شهریور 1390- شماره 20010

حديث دشت عشق
مسابقات دووميداني قهرماني جهان - دايگو
صعود مرادي به نيمه نهايي و ركورد شكني سپهرزاد
نكته ورزشي
آغاز اردوي تيم ملي تكواندو از 12 شهريور
رئيس فدراسيون جودو مدعي شد سرمربي ايتاليايي تيم ملي بايد پاسخگوي ناكامي ها باشد
شروع ليگ برتر هندبال از آبان ماه
اعزام تيم ملي وزنه برداري به سنندج
دوازدهمين جام براي گوارديولا
قهرماني بارسلونا با درخشش مسي درسوپركاپ اروپا
نخستين تغيير رسمي در ورزش جعفري سرپرست فدراسيون شنا شد
اخبار كوتاه از فوتبال



حديث دشت عشق

به ياد سرهنگ شهيد «علي تات»
يادشان خورشيد شد بر ما دميد

سرهنگ شهيد «علي تات» در مهرماه 1338 از پدري زحمت كش و مادري پرتلاش در منطقه كفن پوشان جوادآباد ورامين متولد شد. در سن 15 سالگي وارد ارتش شد. ضمن ادامه تحصيل به خاطر سرعت در امور محوله با دريافت درجات نظامي از درجات تشويقي هم بهره مند شد. شهيد علي تات از لشكريان كفرستيز نيروي هوايي بود كه از اول پيروزي انقلاب اسلامي با حضورش كردستان را ديار خود قرار داد و تا آخرين لحظه با كفار كومله، دمكرات و منافقين جنگيد و در 15/6/58 در غرب كشور به دست كوردلان به شهادت رسيد.

 



مسابقات دووميداني قهرماني جهان - دايگو
صعود مرادي به نيمه نهايي و ركورد شكني سپهرزاد

دووميداني كاران ايران در رقابت هاي جهاني كار خود را با موفقيت آغاز كردند، به طوري كه سجاد مرادي به مرحله نيمه نهايي راه يافت و هادي سپهرزاد از مجموع سه مسابقه اي كه داد دو بار ركورد فصل جاري اش را شكست.
نخستين روز از سيزدهمين دوره مسابقه هاي دووميداني قهرماني جهان از صبح ديروز در شهر «دايگو» كره جنوبي آغاز شده و طي آن سجاد مرادي در دوي 800 متر و در گروه پنجم به مصاف حريفان خود رفت كه در پايان با زمان يك دقيقه و 46 ثانيه و 39 صدم ثانيه جواز حضور در مرحله نيمه نهايي را كسب كرد.
او در حالي در گروه خود چهارم شد كه سه نفر نخست به صورت مستقيم به مرحله نيمه نهايي راه يافته بودند. سجاد مرادي و محمد العزمي از كويت دوندگان اين گروه بودند كه با ركوردهاي خوبي كه داشتند توانستند در مرحله نيمه نهايي حاضر شوند. اما با نگاه كلي به شش گروهي كه در اين دوره از رقابت ها در مقدماتي 800 متر با هم رقابت كردند، ركورد سجاد مرادي به عنوان نفر يازدهم محسوب مي شد.
از دور مقدماتي دوي 800 متر 24 دونده به مرحله نيمه نهايي راه پيدا كردند و آن ها قرار است در سه گروه هشت نفره به مصاف هم بروند.
كار سخت مرادي
براي حضور در فينال
سجاد مرادي امروز در نيمه نهايي گروه بسيار سختي خواهد داشت و همه رقيبان او داراي ركوردهاي كمتر از يك دقيقه و 46 ثانيه هستند.در گروه سجاد مرادي نام دوندگاني همچون آلفرد يگو و ابوبكر كاكي به چشم مي خورد. كاكي نايب قهرمان دور گذشته رقابت ها است و يگو نيز مدال برنز المپيك پكن را در كارنامه خود دارد.
از هر گروه دو نفر به صورت مستقيم به مرحله نيمه نهايي راه پيدا مي كنند و دو نفر ديگر نيز از ميان بهترين ركوردها براي حضور در فينال انتخاب مي شوند. كار سجاد مرادي براي فيناليست شدن در اين رقابت ها بسيار سخت است.
هادي سپهرزاد و ركوردشكني
هادي سپهرزاد در دهگانه امروز در حالي رقابت هاي خود را در مسابقه هاي جهاني دووميداني آغاز كرد كه دو بار ركوردهاي فصل جاري اش را شكست. او در ابتدا در گروه چهارم دوي 100 متر با زمان 11 ثانيه و 19 صدم ثانيه سوم شد. تا ركورد فصلش را بشكند. او از اين مسابقه 819 امتياز كسب كرد.
همچنين سپهرزاد در مسابقه دومش در پرش طول شركت كرد و در گروه دوم رقابت ها با ركورد 6 متر و 65 سانتيمتر 13 شد. او ركورد فصلش را شكست و 732 امتياز را به دست آورد. همچنين سپهرزاد در پرتاب وزنه با ركورد 15 متر و 65 سانتيمتر در گروه خود ششم شد و 830 امتياز گرفت. او عصر امروز در مواد پرش ارتفاع و 400 متر نيز با رقيبان مسابقه مي دهد تا امتيازهاي اين بخش ها براي او محسوب شود.

 



نكته ورزشي

موضوع مهمي كه در جابجايي روساي فدراسيون ها
بايد به آن توجه شود
آزموده را آزمودن خطاست
پس از صحبت هايي كه طي روزهاي اخير در خصوص تغيير و تحول در چند فدراسيون شنيده مي شد سرانجام صبح ديروز نخستين جابه جايي در روساي فدراسيون ورزشي در زمان عباسي انجام و غلامرضا جعفري به عنوان سرپرست فدراسيون شنا انتخاب شد.
با توجه به اين كه پس از روي كار آمدن افراد مختلف در راس دستگاه ورزش شاهد تغيير و تحول در بخش روساي فدراسيون هاي ورزشي بوديم، به تبع آن پيش بيني مي شد كه اين روش در زمان محمد عباسي وزير ورزش و جوانان هم اتفاق بيفتد تا با جابجايي افراد خون تازه اي در فدراسيون ها براي پيشرفت و رفع كم و كاستي و نواقص به جريان بيفتد. هر چند كمتر كسي مخالف اين نوع تغيير و تحولات در سطح ورزش است اما انتظار مي رود كه مسئولان رده بالاي ورزش براي اين جابه جايي ها تمام جوانب را در نظر بگيرند.
انگيزه بالا، تجربه، برخورداري از دانش روز، متعهد بودن به كار، سلامت كاري، آشنا بودن و تخصص در رشته موردنظر و... از جمله مواردي است كه زمينه پيشرفت و موفقيت را در هر فدراسيون ورزشي فراهم مي سازد.
با توجه به در پيش بودن مسابقات المپيك لندن كه بزرگترين صحنه رقابت ورزشي در جهان محسوب مي شود هرگونه جابه جايي در فدراسيون ها مي تواند تاثير بسزايي در عملكرد كاروان ايران در اين رقابت بين المللي داشته باشد. متاسفانه طي چند روز گذشته اخباري از درون وزارت ورزش و جوانان به گوش مي رسد كه چندان خوشايند نيست. شنيده مي شود بعضي از روساي سابق فدراسيون ها (مثل پينگ پنگ ، شنا و...)كه عملكرد ضعيف آنها چيزي جز شكست و ناكامي را در دوره مديريت شان براي ورزش كشورمان به همراه نداشته است در تلاش هستند با رايزني هاي مختلف هر طور كه شده شخص وزير را براي استفاده دوباره از آنها مجاب كنند و...
در اين ميان انتظار جامعه ورزشي و اهالي مطبوعات از وزير ورزش آن است كه به دور از هرگونه ملاحظه كاري ضمن برخورد با فدراسيون هاي ناكام و ضعيف از افرادي در راس فدراسيون ها استفاده كند كه قبلا كارنامه آنها با ناكامي همراه نبوده باشد، چرا كه «آزموده را آزمودن خطاست».

 



آغاز اردوي تيم ملي تكواندو از 12 شهريور

دور جديد تمرينات تيم ملي تكواندو براي حضور در جام جهاني و همچنين مسابقات قهرماني آسيا از شنبه 12 شهريورماه در تهران آغاز مي شود.
تيم ملي تكواندو حضور در مسابقات جام جهاني را پيش رو دارد كه به همين دليل بعد از 40 روز تعطيلي، تمرينات اين تيم از 12 شهريورماه در مركز جهاني تكواندو از سر گرفته مي شود. براساس برنامه كادر فني اين تيم اواخر شهريورماه حضور در تورنمنت بين المللي انگلستان را به عنوان يك ميدان تداركاتي مدنظر قرار داده كه در صورت شرايط فراهم شدن شرايط هر 13 تكواندوكار دعوت شده به اردو را به منچستر اعزام كنند. رقابت هاي منچستر از سري تورنمنت هاي رده A جهان است كه همه ساله با حضور تكواندوكاران مطرح دنيا برگزار مي شود.
كادر فني تيم ملي ميثم باقري، علي شاكري، عباس شيخي، مهران عسگري، عليرضا نصرآزاداني، محمد باقري معتمد، مسعود حجي زواره، كورش رجلي، فرزاد عبداللهي، حسين تاجيك، يوسف كرمي، سعيد اميري و بهنام بيات را براي حضور در اردوي تيم ملي دعوت كرده است. ملي پوشان دعوت شده بايد شنبه آينده خود را به كادر فني تيم ملي معرفي كنند.

 



رئيس فدراسيون جودو مدعي شد سرمربي ايتاليايي تيم ملي بايد پاسخگوي ناكامي ها باشد

رئيس فدراسيون جودو مدعي شد كه سرمربي ايتاليايي بايد پس از بازگشت براي حذف زود هنگام نفرات توضيح بدهد.
عليرضا اميني رئيس فدراسيون جودو اظهار داشت: هدف ملي پوشان در مسابقات پاريس ارتقاء رنكينگ جهاني بود، با اين حال سرمربي ايتاليايي بايد در رابطه با حذف زود هنگام اين دو جودوكار پس از بازگشت از فرانسه توضيحات لازم را ارائه دهد.
وي افزود: علي معلومات در اين يكسال اخير پيشرفت مناسبي داشته است اما عدم حضور در ميادين مختلف بين المللي موجب شد تا در اين مسابقات به آنچه كه استحقاقش را دارد نرسد، از طرفي نبايد فراموش كنيم كه حريف وي نفر پنجم رنكينگ جهاني بود و نسبت به ملي پوش كشورمان از قدرت بيشتري برخوردار است.
اميني ادامه داد: اين مسابقات در رنكينگ شركت كنندگان تاثيرگذار است به همين خاطر 2 برد قاسمي نژاد و 1 برد معلومات در رنكينگ آنها براي كسب سهميه المپيك كمك خواهد كرد. در سال جاري 35 مسابقه جهاني از سوي فدراسيون جهاني جودو براي كسب سهميه المپيك در نظر گرفته شده اما تيم ملي جودو ايران به دلايلي در تمام اين رويدادها حضور نداشت . اميدوارم با بهبود شرايط مالي ملي پوشان كشورمان در مسابقات حضور پيدا كرده و در كسب سهميه المپيك موفق باشند.

 



شروع ليگ برتر هندبال از آبان ماه مسئولان فدراسيون هندبال تصميم گرفتند تا ليگ برتر اين رشته را از آبان ماه آغاز كنند.

مسئولان فدراسيون هندبال تصميم گرفتند تا ليگ برتر هندبال را با 3 ماه تأخير و از آبان ماه آغاز كنند. به همين دليل تيم ها تا شهريور ماه فرصت دارند تا مدارك خود را براي حضور در ليگ برتر تكميل كنند. هفته اول ليگ برتر قرار است در روزهاي 19 و 20 آبان برگزار شود و تيم هاي ذوب آهن و سپاهان هم به دليل حضور در جام باشگاه هاي آسيا در هفته نخست غايب خواهند بود. تاكنون 10 تيم فولاد نوين سپاهان، فولاد سپاهان، ثامن الحجج سبزوار، مس كرمان، شهرداري كرمان، هپكو اراك، ذوب آهن اصفهان، دانشگاه علم و صنعت اروميه، اكسيدان بهبهان و بافق يزد آمادگي خود را براي حضور در ليگ برتر اعلام كرده اند.

 



اعزام تيم ملي وزنه برداري به سنندج

ملي پوشان وزنه برداري ايران براي پيگيري اردوهاي تداركاتي خود 19 شهريور عازم سنندج مي شوند.
تيم ملي وزنه برداري ايران كه خود را براي حضور قدرتمند در رقابت هاي قهرماني جهاني 2011 پاريس آماده مي كند، پس از به پايان رسيدن اردوي تهران كه در حال حاضر با حضور 12 ملي پوش وزنه برداري در كمپ تيم هاي ملي در حال برگزاري است، براي پيگيري تمرينات خود 19 شهريور ماه راهي سنندج مي شود تا اردوي 3 هفته اي را در اين شهر برگزار كند. ملي پوشان وزنه برداري ماه گذشته يك اردوي 25 روزه را در زنجان سپري كردند و در حال حاضر 10 روز است كه با بازگشت به تهران در مجموعه ورزشي آزادي تمرينات خود را پيگيري مي كنند.
هم اكنون مجيد عسگري در 62 كيلوگرم، سجاد بهروزي و جابر بهروزي در 69 كيلوگرم، كيانوش رستمي و احد سنجابي در 85 كيلوگرم، اصغر ابراهيمي و سعيد محمدپور در 94 كيلوگرم، نواب نصير شلال و محمدرضا براري در 105 كيلوگرم و رضا عاشوري زاده، سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي در 105+ كيلوگرم 12 ملي پوشي هستند كه پس از سپري كردن دو اردوي تهران و زنجان در فهرست سرمربي تيم ملي باقي مانده اند، اما باقري در نظر دارد در پايان سومين مرحله اردو در تهران دو وزنه بردار ديگر را از اين ليست خارج كند.

 



دوازدهمين جام براي گوارديولا
قهرماني بارسلونا با درخشش مسي درسوپركاپ اروپا

تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا قهرمان سوپرجام فوتبال اروپا شد.
ديدار سوپرجام فوتبال اروپا ميان تيم هاي بارسلونا اسپانيا به عنوان قهرمان ليگ قهرمانان و پورتو پرتغال قهرمان ليگ اروپا در ورزشگاه لويي دوم موناكو برگزار شد كه در پايان تيم فوتبال بارسلونا موفق شد با نتيجه 2 بر صفر مقابل اين حريف به برتري برسد و براي چهارمين بار عنوان قهرماني اين پيكارها را از آن خود كند.
گل هاي اين ديدار را ليونل مسي و سسك فابرگاس به ثمر رساندند. بازيكن آرژانتيني بارسا كه روز جمعه موفق شده بود عنوان بهترين بازيكن اروپا را كسب كند، با اشتباه مدافع پورتو در پاس رو به عقب، در موقعيت تك به تك با دروازه بان تيم پرتغالي قرار گرفت و در نهايت در دقيقه 39 گل اول بازي را به ثمر رساند و اين نتيجه تا پايان نيمه اول پابرجا ماند.
در نيمه دوم و در اواخر بازي، مسي اين بار در نقش سازنده گل ظاهر شد و با پاسي تماشايي سسك فابرگاس تازه وارد را در موقعيت گلزني قرار داد و اين بازيكن براي دومين بار دروازه پورتو را گشود.
در اين ديدار 2 بازيكن تيم پورتو به نام هاي رولاندو در دقيقه 86 و گارين در دقيقه 90 اخراج شدند تا نماينده پرتغال 9 نفره بازي را با شكست به پايان برساند.
پپ گوارديولا با قهرماني در سوپرجام اروپا، جامي ديگر را براي كاتالان ها به ارمغان آورد تا دوازدهمين جام خود را براي آبي و اناري ها كسب كند.

 



نخستين تغيير رسمي در ورزش جعفري سرپرست فدراسيون شنا شد

با بركناري اميرحسين آيت اللهي از سمت رياست فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو، غلامرضا جعفري به سمت سرپرست اين فدراسيون منصوب شد.
غلامرضا جعفري كه پيش از اين رياست فدراسيون روستايي و عشايري را بر عهده داشت با حكم محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان، جايگزين اميرحسين آيت اللهي در فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو شده است.
آيت اللهي تيرماه سال گذشته براي يك دوره چهارساله جانشين وحيد مرادي در فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو شده بود. وي كه دوره پرفراز و نشيبي را در اين فدراسيون پشت سر گذاشت صبح شنبه با حضور در محل فدراسيون با كارمندان خود خداحافظي كرد. اين نخستين تغيير رسمي در فدراسيون ها پس از تشكيل وزارت ورزش و جوانان است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

آغاز تمرينات مس بدون مرفاوي
سرپرست باشگاه مس كرمان گفت: تمرينات تيم روز يكشنبه بدون حضور صمد مرفاوي آغاز مي شود. حميد حاج اسماعيل زاده در مورد اظهارات جديد صمد مرفاوي مبني بر بازگشت به تيم مس گفت: صحبت هاي ايشان مبني بر استعفا در رسانه ملي منتشر شد و ما هم استعفايش را پذيرفتيم. اين مطلب را در سايت باشگاه هم اعلام و از ديروز نيز مذاكراتمان را براي انتخاب سرمربي آغاز كرديم.سرپرست جديد باشگاه مس كرمان در مورد زمان آغاز تمرينات تيم گفت: تمرينات تيم از فردا (امروز) در كرمان و بدون مرفاوي آغاز مي شود و ساير مربيان كادر فني به كارشان ادامه خواهند داد اما استعفاي مرفاوي قبول شده و او ديگر سرمربي مس نيست.
احضار دوباره مايلي كهن به كميته انضباطي
مديرفني پيشين تيم فوتبال پيروزي كمتر از چهار روز پس از حضور در كميته انضباطي بازهم به اين كميته احضار شد تا پاسخگوي اتهاماتي كه به وي وارد آمده است باشد. براساس اعلام سايت فدراسيون فوتبال، احضار مجدد محمد مايلي كهن به كميته انضباطي به دليل عدم رعايت مفاد 23 آيين نامه انضباطي و مصاحبه هاي درج شده روي خروجي سايت ها و شكايت علي فتح الله زاده، سرپرست باشگاه استقلال است. مايلي كهن بايد روز يكشنبه سيزدهم شهريورماه در محل كميته انضباطي حضور يابد و در خصوص اتهاماتي كه به وي وارد آمده است از خود دفاع كند. مايلي كهن روز سه شنبه هفته گذشته هم در محل كميته انضباطي فدراسيون فوتبال حضور يافت اما به دليل آنچه از سوي وي عدم رعايت عدالت عنوان شد، جلسه را نيمه كاره رها كرد و از محل فدراسيون خارج شد.
ابومسلم رفع تعليق شد
رئيس هيات فوتبال استان خراسان رضوي گفت: با آمدن نامه رفع تعليق باشگاه ابومسلم، اين باشگاه مي تواند به ثبت قراردادهاي خود اقدام كنند. سيد هاشم حسيني در با اعلام رفع تعليق باشگاه ابومسلم افزود: اين نامه كه با امضاي نبي، دبير كل فدراسيون فوتبال به دست ما رسيده، باشگاه ابومسلم با توجه به كسب رضايت از شاكيان خود از اين پس مجاز به ثبت قراردادهاي خود است.
رئيس هيات مديره ذوب آهن: اتهام ها را نه تاييد مي كنم و نه تكذيب
رئيس هيات مديره باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: اتهام ها و شايعات مطرح شده درباره استعفاي اصغر دليلي مديرعامل مستعفي باشگاه ذوب آهن را نه تاييد مي كنم و نه تكذيب اما تا جايي كه مي دانم او بخاطر مشكلات شخصي از مدت ها پيش استعفا داده بود. مجيد طلايي درباره موضوع استعفاي اصغر دليلي مديرعامل سابق باشگاه ذوب آهن و در واكنش به شايعاتي مبني بر اينكه او در اصل بركنار شده و علت آن هم مشكلات مالي بوده است، اظهار كرد: بحث درباره كنار رفتن دليلي همان است كه در همه رسانه ها عنوان شد. به طور طبيعي هيات مديره نسبت به وضعيت گذشته بررسي هايي خواهد داشت. بنده تمام اتهام هاي بيان شده را نه تاييد مي كنم و نه تكذيب. تنها مي دانم دليلي به خواست خودش درخواست كرده تا اين مسئوليت را تحويل دهد. رييس هيات مديره باشگاه ذوب آهن تاكيد كرد: مردم بدانند اگر به موردي برخورد كرديم كه در آنجا حقي از بيت المال ضايع شده بود، از اعلام آن دريغ نخواهيم كرد و نسبت به آنها پاسخگو خواهيم بود.
رومينيگه :آقاي بلاتر! مراقب باش به سرنوشت مبارك دچار نشوي
معاون باشگاه بايرن مونيخ ضمن هشدار به رئيس فيفا، وي را با ديكتاتور خلع شده مصر در يك رديف خواند.
كارل هاينس رومينيگه در گفت وگويي اظهار داشت: حسني مبارك تا يك سال قبل نمي توانست تصور كند كه توسط مردم از قدرت خلع خواهد شد. اين موضوع مي تواند زنگ خطري براي سپ بلاتر، رئيس فيفا باشد.
رومينيگه 55 ساله كه در ماه هاي اخير چالش هاي زيادي با فدراسيون جهاني داشته، همواره سياست هاي بلاتر، رئيس سوئيسي فدراسيون جهاني را مورد انتقاد قرارداده است. وي افزود: بلاتر بايد هرچه سريع تر اصلاحات همه جانبه را در سازمانش آغاز كند تا به سرنوشت مبارك دچار نشود.
نوجوانان ايران 17 شهريور به عراق مي روند
رقابت هاي فوتبال مقدماتي قهرماني نوجوانان آسيا در گروه A از روز 21 شهريورماه در استان اربيل عراق آغاز مي شود كه شاگردان علي دوستي مهر براي حضور در اين مسابقات روز هفدهم ماه جاري تهران را به مقصد شهر دهوك ترك مي كنند.
همچنين آخرين مرحله از اردوي آماده سازي تيم فوتبال نوجوانان پيش از سفر به عراق طي روزهاي نهم تا چهاردهم شهريورماه در كمپ تيم هاي ملي برگزار خواهد شد.
تيم فوتبال نوجوانان ايران در گروه A رقابت هاي مقدماتي قهرماني نوجوانان آسيا با تيم هاي فوتبال عراق، بنگلادش، فلسطين، قطر و سريلانكا همگروه است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14