(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 6 شهریور 1390- شماره 20010

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هشدار آيت الله خاتمي درباره شيوه جديد ترور شخصيت نيروهاي انقلاب
شكست ديگر پروژه تحريم ايران در ساخت مواد اوليه بدنه موشك خودكفا شد
فريد زكريا: گزارش صندوق بين المللي پول نشان دهنده موفقيت دولت ايران است
اعلام آمادگي ارتش براي كمك به مردم سومالي
مديرعامل صنايع هوايي وزارت دفاع: اولين هواپيماي مسافري ايران تا پايان سال جاري صادر مي شود
برگزاري مراسم اختتاميه نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم
آيت الله مكارم شيرازي مبلغ زكات فطره امسال را اعلام كرد
سروري : هرگونه اقدام نظامي عليه سوريه با واكنش ملت هاي منطقه مواجه مي شود
پيشنهاد 150 ميليارد ريالي موزه هاي عرب براي قرآن هنري ايران
رئيس شوراي نظام پزشكي كشور: دريافت پول اضافي از بيماران خارجي آبروي كشور را مي برد
مديركل سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي:جعبه هاي شيريني و پيتزا استاندارد مي شوند
مازندران، ميزبان پنجمين جشنواره ورزش هاي همگاني دانش آموزان پسر كشور
اعلام اسامي معرفي شدگان جايگزين مرحله اول آزمون دستياري
برداشت برنج از 80 درصد اراضي شاليزاري مازندران
اعلام نتايج كنكور كارشناسي ارشد 90 فردا يا پس فردا
ثبت نام آزمون كارداني علمي كاربردي تا 13 شهريور ادامه دارد
اخبار ادبي و هنري



هشدار آيت الله خاتمي درباره شيوه جديد ترور شخصيت نيروهاي انقلاب

آيت الله خاتمي شيوه هاي جديد تخريب شخصيت برخي نيروهاي انقلاب توسط سايت هاي ضدانقلاب را تشريح كرد.
آيت الله سيداحمد خاتمي تخريب انقلاب و ترور شخصيت هاي آن را از جمله اقداماتي برشمرد كه از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي در دستور كار دشمنان بوده است.
امام جمعه موقت تهران، با بيان اين مطلب افزود: يكي از اين شيوه هاي تخريب كه از گذشته مرسوم بوده، فحاشي و هتاكي است كه از اين شيوه دشمنان در مورد شهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتي استفاده كردند، ولي آن شهيد بزرگوار با سعه صدر كم نظير آن ها را تحمل كرد و خداوند آن مظلوميت را جبران نمود و اكنون از ايشان به عنوان يك چهره خدمتگزار صادق در تاريخ انقلاب ياد مي شود.
وي همچنين خاطرنشان كرد: اخيراً سايت هاي ضدانقلاب و برخي وبلاگ ها شيوه جديدي را در ترور شخصيت نيروهاي انقلاب آغاز كرده اند كه جا دارد مردم از اين شيطنت مطلع شوند.
وي افزود: شيوه جديد جعل خبر به نام خبرگزاري هاي مشهور كشور يا سايت ها است، گرچه برخي از آن ها در قالب طنزهايي مطرح مي شود و اين موضوع گوياي اين است كه روش جديدي در اين ارتباط آغاز شده است و چون آن ها ديده اند كه در فضاي كنوني جامعه تخريب و فحاشي ديگر جواب نمي دهد به اين شيوه متوسل شده اند.
وي ادامه داد: نمونه آن جعل چندين خبر طي دو هفته گذشته در مورد اينجانب است كه از سوي سايت هاي ضدانقلاب با استناد به خبر برخي از خبرگزاري ها شده است. آن ها در اين ارتباط از شيوه فحاشي- تخريب و طنز استفاده كرده اند.
وي افزود: آن ها ديدند فحاشي هايي كه نسبت به مواضع اينجانب انجام مي دهند، تاثير نداشته است و كمترين تغييري در مواضع اينجانب صورت نگرفته است و از اين بابت به اين شيوه جديد روي آورده اند كه نشانه بي شخصيتي و فلاكت آنهاست و آن ها بايد بدانند كه در اين شيوه رذيلانه نيز شكست خواهند خورد.
وي كه با ايسنا گفت وگو مي كرد، در پايان تصريح كرد: آن ها بايد بدانند نيروهاي انقلاب همواره پشتيبان ولي فقيه هستند و خود را آماده شهادت كرده اند و از اين اقدامات رذيلانه بيمي ندارند و كمترين انعطافي از مواضع خود در دفاع از انقلاب و آرمان هاي آن نخواهند داشت.

 



شكست ديگر پروژه تحريم ايران در ساخت مواد اوليه بدنه موشك خودكفا شد

با وجود تحريم هاي غرب، جمهوري اسلامي ايران با بومي كردن توليد الياف كربن به جمع 9 كشور دارنده اين فناوري پيوست.
نخستين خط توليد «الياف كربن» به مناسبت روز صنعت دفاعي و هفته دولت، صبح ديروز در مركز تحقيق و توسعه الياف كربن سازمان صنايع هوا و فضاي وزارت دفاع و با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح افتتاح شد.
وحيدي در مراسم افتتاح خط توليد اين محصول راهبردي در جمع خبرنگاران گفت: امروز با تأييدات خداوند متعال شاهد به ثمر نشستن يكي ديگر از پروژه هاي استراتژيك وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حوزه مواد پيشرفته هستيم.
وي افزود: راه اندازي خط توليد الياف كربن به عنوان يكي از 10 كشور دارنده اين فناوري، از آن رو حائز اهميت است كه كليه مراحل از مطالعات بنيادين، طراحي پايه و تفصيلي سخت افزار و فرآيند توليد ساخت و نصب تجهيزات و ماشين آلات و نهايتاً راه اندازي و اخذ محصول استراتژيك الياف كربن، به صورت كاملا بومي و با تكيه بر توان مهندسي وزارت دفاع صورت گرفته است.
وزير دفاع ادامه داد: تأمين الياف كربن با توجه به نقش گلوگاهي در توليد سامانه هاي پيشرفته و هوشمند دفاعي به دليل محدوديت هاي وضع شده از سوي دشمنان، همواره با چالش هاي فراوان روبه رو بوده و نه تنها فروش فناوري، بلكه محصول الياف كربن نيز در فهرست اقلام تحريمي قرار دارد.
وي تصريح كرد: از سوي ديگر، رشد سريع فناوري هاي ساخت در سيستم هاي نوين سلاح، كاربرد مواد پيشرفته و در رأس آنها الياف كربن را اجتناب ناپذير كرده است.
سردار وحيدي در تشريح كاربردهاي الياف كربن اظهار كرد: الياف كربن در حوزه دفاعي، كاربردهاي گسترده اي دارد؛ از قبيل ساخت سپر حرارتي نازل و بدنه هاي سبك در موتور سوخت جامد مركب موشك ها، ساخت قطعات بال و بدنه انواع هواپيماي جنگي، تجاري و بدنه سلاح هاي سبك و در بخش غيردفاعي نيز الياف كربن در مواردي نظير ساخت مخازن ذخيره سازي گاز طبيعي (CNG)، مقاوم سازي ابنيه، ساخت سكوهاي حفاري و استخراج نفت و گاز، پره ي توربين هاي بادي، پيلهاي سوختي، انواع لنت ترمز هواپيما، واگن هاي قطار و تجهيزات ورزشي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وزير دفاع استحكام فوق العاده بالا، پايداري حرارتي و ابعادي عالي، هدايت الكتريكي بالا، مقاومت شيميايي عالي با سازگاري با نسوج بدن انسان را از ويژگي هاي الياف كربن برشمرد.
وي خاطرنشان كرد: توكل بر خداوند متعال، جسارت علمي و فني جوانان پژوهشگر وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و تلاش شبانه روزي آنها منتج به ثبت افتخاري ديگر در كارنامه صنعت دفاعي كشور شده است.
سردار وحيدي با بيان اين كه تأمين پايدار الياف كربن مورد نياز، زمينه ساز خلق سريع سيستم هاي جديد دفاعي و ارتقاء توان بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران خواهد شد، افزود: اين گونه اقدامات كليدي، راه را براي تهديد دشمنان بيش از پيش خواهد بست.
وزير دفاع تأكيد كرد: دانش فني و تكنولوژي توليد الياف كربن با برنامه ريزي منسجم و به صورت كاملا مستقل از دارندگان معدود فناوري يافت شده در سطح جهان به دست آمده و نمادي از توان بالاي پژوهشي و مهندسي وزارت دفاع است.
سردار وحيدي در ادامه افزود: مبناي بومي شده دانش توليد الياف كربن، نويدبخش توسعه روز افزون تكنولوژي در بخش هاي دفاعي و غيردفاعي كشور بوده و علاوه بر عمق استراتژيك، اهميت اقتصادي بسيار بالايي نيز به موضوع خواهد بخشيد.
وزير دفاع در پايان با تبريك اين موفقيت بزرگ به محضر حضرت آيت الله خامنه اي، فرمانده كل قوا وملت شريف ايران و نيروهاي مسلح پرافتخار جمهوري اسلامي ايران، از همت و تلاش خداپسندانه و اقتدار آفرين مديران و كارشناسان و متخصصان سازمان صنايع هوا و فضاي وزارت دفاع در طراحي و ساخت اين خط توليد بسيار مهم و راهبردي قدرداني كرد.

 



فريد زكريا: گزارش صندوق بين المللي پول نشان دهنده موفقيت دولت ايران است

سردبير مجله نيوزويك در گزارشي ضمن بررسي وضعيت اقتصاد ايران اعلام كرد كه گزارش هاي صندوق بين المللي پول نشان دهنده موفقيت اقتصادي دولت اين كشور است.
«فريد زكريا» در اين گزارش كه براي شبكه سي ان ان تهيه كرده بود آورده است:«گروهي وجود دارد كه واژه هاي پرحرارتي در مدح رئيس جمهور ايران براي گفتن دارند، كه مقر آنها نه در تهران كه در واشنگتن است.»
زكريا با اشاره به گزارش اخير صندوق بين المللي پول اذعان مي كند كه اين صندوق «تصوير بسيار خوبي از اقتصاد ايران نشان مي دهد. براساس اين گزارش رشد اقتصادي ايران 2/3درصد بوده و همچنان سير صعودي دارد. نرخ تورم از 25درصد به 12درصد آن هم فقط در عرض دو سال كاهش يافته است.»
نويسنده اين گزارش تصريح مي كند كه ايران توانسته است با مديريت مناسب در بخش اقتصاد دست به كار بزرگي بزند كه انجام آن آرزوي هر كشور بزرگ صادركننده نفت است: «تهران توانسته است كاري را انجام دهد كه صادركنندگان بزرگ نفت آرزوي تحقق آن را دارند: حذف يارانه نفت براي جبران 60ميليارد دلار درآمد سالانه. اين رقم يك ششم كل توليد ناخالص داخلي ايران است.»
در ادامه زكريا با اشاره به اينكه «برخي معتقدند ارقام صندوق بين المللي پول درست نيست» بيان مي دارد كه به رغم سال ها تحريم اقتصادي ايران از سوي كشورهاي غربي و آمريكا اين ارقام درست مي باشد و «صندوق بين المللي پول اين هفته مجدداً تصريح كرده كه بررسي هاي آن مستقل از دولت است.»
وي علت اصلي چنين رشدي را انجام يك سري اصلاحات در امور اقتصادي ايران مي داند: «در اينجا حقيقت اين است كه ايران در واقع دست به يك سري اصلاحات اقتصادي زده است. پس از دهه ها اكنون رهبران ايران تلاش كرده اند تامردم خود را از نفت ارزان بگيرند- نفتي كه دولت يارانه آن را پرداخت مي كند. نفت ارزاني كه هيچ ارتباطي با قيمت هاي واقعي بازار ندارد قابل تحمل نيست. ايران اين مطلب را مي داند، همان طوري كه هر كشور ديگري چون عربستان و ونزوئلا اين را مي داند.»
زكريا در ادامه گزارش خود اظهار مي دارد: «در هر صورت، احمدي نژاد بازي زيركانه اي را شروع كرده است. وي نيمي از 60 ميليارد دلاري كه از اين طريق پس انداز مي شود را به صورت مستقيم به صورت ماهانه به مردم بازمي گرداند. لذا هر زن و مرد و كودك ايراني اين حق را دارد تا به طور مساوي ماهانه 40 دلار دريافت كند.»

 



اعلام آمادگي ارتش براي كمك به مردم سومالي

فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ارتش جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اينكه ارتش در صورت لزوم براي كمك درماني به مردم سومالي آماده است، گفت: همانطور كه هيچ كس تصور نمي كرد كه ارتش با اين قدرت از درياهاي عدن و مديترانه عبور كند، امروز هم اگر از بهداشت و درمان ارتش خواسته شود نسبت به اعزام كادر پزشكي به سومالي اقدام خواهد كرد.
امير سرتيپ محمدحسين لشگري، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اذعان بر اينكه تمام بيمارستان هاي نيروهاي مسلح تحت پوشش بيمه خدمات درماني نيروهاي مسلح قرار دارند، افزود: نحوه ارائه خدمات درماني در بيمارستان هاي ارتش جمهوري اسلامي، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي انتظامي با يك كيفيت و در يك سطح قرار دارد و هيچ تفاوتي در نوع درمان اين نيروها وجود ندارد.
وي با اشاره به اينكه رقابت بيمارستان هاي ارتش و سپاه در نحوه ارائه خدمات درماني يك رقابت مثبت و در راستاي تعامل و همكاري با يكديگر است، خاطرنشان كرد: رقابت درماني ميان دو ارگان نيروهاي مسلح در جهت پيشرفت خدمات درماني نيروهاي مسلح است و بيمارستان هاي نيروهاي مسلح آماده خدمت رساني مخلصانه به همه نيروهاي مسلح است، البته مراكز درماني نيروهاي مسلح از طريق ستاد كل نيروهاي مسلح و شوراي هماهنگي استانهاي ارگانهاي نظامي مختلف ارتباط و تعامل دارند.
فرمانده بهداشت و درمان و آموزش پزشكي ارتش با تاكيد بر اينكه ارتش در صورت لزوم براي كمك درماني به مردم سومالي آماده است، تصريح كرد: همانطور كه هيچ كس تصور نمي كرد كه ارتش با اين قدرت از درياهاي عدن و مديترانه عبور كند، امروز هم اگر از بهداشت و درمان ارتش خواسته شود نسبت به اعزام كادر پزشكي به سومالي اقدام خواهد كرد؛ البته هلال احمر در اين رابطه خدمات لازم را به مردم سومالي ارائه كرده است.
همداني ها يك ميليارد ريال به قحطي زدگان سومالي كمك كردند
همدان-خبرنگاركيهان:
مردم نيكوكار استان همدان بالغ بر يك ميليارد ريال به قطحي زدگان كشور سومالي كمك كردند.
معاون توسعه مشاركتهاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) استان همدان در اين خصوص، گفت: در روز همبستگي و همدردي با مردم قحطي زده سومالي، كميته امداد امام خميني(ره) همدان با استقرار 14 پايگاه در سطح استان، به جمع آوري كمك هاي مردم نوع دوست براي مسلمانان كشور سومالي پرداخت.
جعفر چهره قاني ادامه داد: رقم جمع آوري شده توسط كميته امداد استان به قحطي زدگان سومالي تا روز اول شهريور جاري، مبلغ يك ميليارد و 81 ميليون و 353 هزار ريال است.

 



مديرعامل صنايع هوايي وزارت دفاع: اولين هواپيماي مسافري ايران تا پايان سال جاري صادر مي شود

مديرعامل صنايع هوايي وزارت دفاع از صادرات «ايران-140» اولين پرنده ايراني، تا انتهاي سال 90 خبر داد.
دكتر منوچهر منطقي در گفت وگو با مهر در رابطه با ارزيابي عملكرد «ايران-140» گفت: هواپيماي «ايران-140» در كلاس خود عملكرد خوبي دارد بطوريكه در خيلي از جاها از آن استفاده مي كنند. البته كاري كه ما كرديم اين بود كه اين هواپيما را تجاري سازي كنيم يعني از بهمن 89 با همكاري نزديك سازمان هواپيمايي كشوري اين هواپيما را تجاري كرده ايم. تا الان كه من با شما صحبت مي كنم اين هواپيما چيزي حدود 1100 ساعت پرواز داشته و در حدود 6 ماه حدود 20 هزار مسافر را جابجا كرده است.
وي با توجه به وجود برخي اشكالات در اين محصول نيز خاطر نشان كرد: به هر حال با توجه به اينكه «ايران-140» نخستين پرنده ايراني است به طبع داراي اشكالات جزيي هم بوده است و اين اشكالات اشكالاتي بوده كه طراح در طراحي هاي خود به آن نرسيده يا در تست هاي عملكردي خودش را نشان نداده است. اين اشكالات ثبت مي شود تا در اسرع وقت برطرف گردد سپس وقتي به حالت پايدار رسيديم مي توانيم اين محصول پرنده را به كشورهاي ديگر هم صادر كنيم. تا پايان سال 90 در اين خصوص خبرهاي خوبي را خواهيد شنيد.
مديرعامل صنايع هوايي وزارت دفاع همچنين ابراز داشت: مهرماه سال جاري درخصوص ساخت هواپيماهاي پهن پيكر مسافربري يكصدنفره در داخل كشور خبرهاي خوبي را خواهيد شنيد.
وي به علاوه از راه اندازي پايگاه هاي هوانوردي عمومي خبر داد و گفت: انشاءالله از شهريورماه به بعد شاهد راه اندازي پايگاه هاي مختلف هوانوردي عمومي در كشور خواهيد بود. ضمن اينكه در استانهاي مختلف اطلاع رساني مي كنيم كه همه مردم بيايند آموزش هاي لازم در اين زمينه را ببينند و هم اينكه اگر تمايل داشتند مالك اين نوع از هواپيماها شوند، ورود به عرصه هواپيماهاي هوانوردي عمومي باعث رشد بسيار بالاي كشور در عرصه صنايع هوايي مي شود.
منطقي اضافه كرد: البته سازمان هواپيمايي كشوري براي هر پايگاه كه راه اندازي مي شود، مسيرها را مشخص مي كند ضمن اينكه اين نوع هواپيماها در لايه پروازي هواپيماهاي مسافربري نيستند بلكه خيلي پائين ترند و در محدوده فرودگاه هاي بزرگ در يك حوزه خاصي هستند كه مي توانند پرواز كنند. بنابراين مي توان گفت كه اين ها در فضاهاي خاص خودشان كه سازمان هواپيمايي كشوري براي هر ايستگاه هوانوردي عمومي برنامه ريزي و مشخص مي كند حركت مي كنند.
اينها هواپيماهاي 2 نفره، 4 نفره، 6 نفره، 8 نفره، 10 نفره، 12 نفره، 15 نفره، 20 نفره، 30 نفره، 40 نفره و 50 نفره هستند كه در يك محدوده از موتور ملخ دار استفاده مي كنند، البته معمولا اين نوع هواپيماها بين 2 تا 19 نفره طراحي و ساخته مي شوند و معمولا همه آنها ملخ دار هستند. البته در هواپيماهاي 19 نفره مي توان موتور جت نصب كرد اما قيمتش بسيار بالا خواهد رفت.
وي در بخش ديگري از اين گفت وگو به مسئله ايستگاه هاي اورژانس هوايي اشاره كرد و گفت: در سال جاري قرار است با توجه به بودجه اي كه در قانون بودجه سال 90 پيش بيني شده است، در 2 استان گيلان و قم ايستگاه اورژانس هوايي راه بيفتد. اساس راه اندازي چنين ايستگاه هايي به بودجه اي كه بدين منظور اختصاص مي دهند بستگي دارد.
بنابراين در اين حوزه دو موضوع مطرح است يكي صنعت ساخت بالگرد و طراحي شبكه بالگردي و كوپترسازي و ديگري عدم توسعه ناوگان بالگردي. در حقيقت ما بايد علاوه بر ايستگاه هاي اورژانس هوايي ايستگاه هاي آتش نشاني هوايي و شبكه براي حوادث غيرمترقبه را نيز داشته باشيم.
منطقي در پاسخ به اين پرسش كه چرا كشور بيشتر اقدام به خريد هواپيماهاي دست دوم مي كند، عنوان كرد: يك علت اينكه، به سمت خريد هواپيماهاي دست دوم مي رويم بحث تحريم هاست و اينكه كشورها هواپيماهايي را كه از يك تاريخي جديدتر باشند، به ما نمي دهند. اما مي شود به جاي اينكه هواپيماي سال 1990 را خريداري كرد، مثلا هواپيماي سال 2005 را خريد.
وي افزود: البته در كشور دو اتفاق مبارك افتاده كه ما را به سمت خريداري هواپيماهاي جديدتر سوق داده است. يكي افزايش قيمت بنزين است يعني اگر هواپيماهاي دست دوم خريداري شود بنزين زيادي احتياج دارد و هزينه بنزين در حدود 43% هزينه كل يك سفر است و هواپيماي قديمي كه مصرف سوخت بالايي را دارند ديگر صرفه اقتصادي ندارد. اتفاق ديگري اين است كه هزينه بليط ها به سمت واقعي شدن مي رود. اگر اين 2 اتفاق بيفتد ما به سمت خريد هواپيماي جديد خو اهيم رفت كه به تبع آن ايمني هوايي مان را هم به شدت افزايش پيدا خواهد كرد.

 



برگزاري مراسم اختتاميه نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم

گروه ادب و هنر -
نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم با رونمايي از تفسير آيت الله جوادي آملي و كتاب «نشست هاي فيلم ملك سليمان» و همچنين معرفي برگزيدگان قرآني در بخش هاي مختلف جمعه شب طي مراسمي به كار خود پايان داد.
در اين مراسم سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حميد محمدي رئيس نمايشگاه قرآن كريم، محمد تقي پور قائم مقام نمايشگاه قرآن كريم، حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي و مسئولان بخش هاي مختلف نمايشگاه حضور داشتند.
در مراسم ياد شده، ابتدا از بيست وسومين جلد تفسير «تسنيم» آيت الله جوادي آملي رونمايي شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم در سخناني با بيان اينكه قرآن كتاب قيام، بيداري و عترت است اظهار كرد: روحيه شهامت و شجاعت بايد در جهان اسلام زنده شود.
سيدمحمد حسيني با اشاره به شعار «قرآن كتاب بيداري» كه براي اين دوره از نمايشگاه قرآن انتخاب شده، تصريح كرد: اگر جامعه اسلامي با مفاهيم قرآن آشنا شود و تعابير و مفاهيم اين كتاب آسماني در زندگي مسلمانان تجلي پيدا كند، مردم كشورهاي اسلامي در وضعيت بهتري زندگي خواهند كرد.
وي همچنين با اشاره به تلاقي مراسم اختتاميه نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم و روز قدس، حضرت امام خميني(ره) را منشا حركت روز قدس خواند و گفت: اين حركت اكنون منشأ بيداري اسلامي منطقه است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين جايگاه قرآن و نمايشگاه قرآن پرداخت و گفت: نمايشگاه قرآن جايگاه ويژه اي دارد چرا كه قرآن قابل مقايسه با كلام ديگري نيست.
حسيني ضمن تقدير از برنامه هاي جنبي و نشست هاي تخصصي برگزار شده در نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، رونمايي از ترجمه قرآن غلامعلي حداد عادل و تفسير ويديويي حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي را از برنامه هاي شاخص اين دوره نمايشگاه برشمرد.
وزير ارشاد با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر افزايش حركت قرآني در كشور، اعطاي نشان دولتي به اساتيد و قاريان قرآني از سوي رئيس جمهور را اهتمام جديد دولت براي گسترش فعاليت هاي قرآني در كشور عنوان كرد.
وي همچنين از راه اندازي كتابخانه تخصصي قرآني، كتب علوم قرآن و ترجمه و تفسير خريداري شده از كشورهاي اسلامي خبر داد.
رئيس نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، در مراسم اختتاميه اين دوره از نمايشگاه، بازديد نزديك به سه ميليون نفر از نمايشگاه را عاملي براي بي نظير بودن اين دوره از نمايشگاه قرآن كريم دانست.
حجت الاسلام و المسلمين حميد محمدي، هم تصريح كرد: در نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، آمار بازديدكنندگان به بيش از دو و نيم ميليون نفر رسيد كه با هيچ يك از دوره هاي پيشين قابل مقايسه نيست و اين حاكي از شور و نشاط قرآني است كه به خاطر تصويب منشور توسعه فرهنگ قرآني در كشور حاكم است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گفت: نمايشگاه در 30 بخش طراحي شده است تا بتواند سه ضلع گسترش فرهنگ قرآني كه عبارت است كه از معرفت قرآني، قلب قرآني و رفتار قرآني را تحقق بخشند. در اين راستا برخي از بخش ها مانند بخش عفاف و حجاب خود به تنهايي هر سه ضلع آن را در برداشت.
وي اضافه كرد: در بخش عفاف و حجاب 30 الگوي جديد براي حجاب و چادر ارائه شد كه با استقبال خوبي مواجه شد و مقرر شد كه در ساير نقاط تهران و شهرستان هاي كشور نيز با همكاري دستگاه هايي مانند وزارت بازرگاني، دستاوردهاي ملزومات حجاب ارائه شود.
رونمايي از دو اثر قرآني
در ابتداي مراسم اختتاميه نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم از تفسير آيت الله جوادي آملي و كتاب «نشست هاي فيلم ملك سليمان» رونمايي شد.
حجت الاسلام والمسلمين علي اسلامي نماينده دفتر جوادي آملي درباره تفسير تسنيم گفت: اين كتاب محصول درس هاي عميق قرآن است كه توسط آيت الله جوادي آملي از سال 1361 در حوزه علميه قم آغاز شده است.
وي افزود: اين تفسير همچنان ادامه دارد و هم اكنون به جزء هجدهم قرآن كريم رسيده و دوازده جزء باقيمانده نيز پس از تنظيم به چاپ مي رسد.
به گفته اسلامي، تفسير تسنيم تا جلد پنجاهم تنظيم شده و آماده بازنگري از سوي آيت الله جوادي آملي است. ضمن آنكه پيش بيني مي شود دوازده جزء باقيمانده در سي جلد عرضه شود.
وي در پايان تصريح كرد تفسير تسنيم را مي توان به نوعي دايره المعارف قرآني تلقي كرد.
در ادامه اين مراسم شهريار بحراني كارگردان فيلم ملك سليمان لحظاتي قبل از رونمايي كتاب نشست هايي «از ملك سليمان تا ملك مهدي» كه در هجدهمين دوره نمايشگاه برگزار شده بود، گفت: فيلم ملك سليمان در چارچوب قرآن و عترت ساخته شد و در ساخت اين فيلم محققان ديني در مدت زمان طولاني كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي انجام دادند.
كتاب سلسله نشست هاي «ملك سليمان تا ملك مهدي» كتابي درباره نشست هاي برگزار شده براي اين فيلم است كه به گفته كارگردان فيلم 70-60 جلسه بحث و بررسي در خصوص اين فيلم در سراسر كشور برگزار شد.
برگزيدگان
در اين مراسم همچنين برگزيدگان به اين شرح معرفي شدند: در بخش عترت و ولايت كتاب «منشور جاودانه (شرح نهج البلاغه)» اثر آيت الله سيدجمال الدين دين پرور رتبه نخست، كتاب «انديشه سياسي تربيتي علوي در نامه هاي نهج البلاغه» اثر آيت الله احمد بهشتي رتبه دوم و كتاب «شرح موضوعي نهج البلاغه» از سيدعلي طباطبايي به رتبه سوم دست يافتند. در بخش مطالعات علوم قرآني رتبه نخست مشترك به دو كتاب «معناشناسي شناختي قرآن» از حجت الاسلام و المسلمين عليرضا قائمي نيا و «آسيب شناسي» جريان هاي تفسيري» از حجت الاسلام والمسلمين محمد اسعدي، رتبه دوم به «تاثير قرآن بر پيدايش علوم» اثر حجت الاسلام والمسلمين علي محمد ميرجليلي و رتبه سوم به كتاب «منطق قرآن سه (روش تحقيق در تفسير علوم قرآني)» به حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي رضايي اصفهاني تعلق گرفت. در بخش مطالعات معارف قرآني هم رتبه نخست به كتاب «فرهنگ كاربردي واژگان قرآن» نوشته زهره شاهسوندي و رتبه سوم براي كتاب «تفسير آموزشي قرآن كريم» به نويسنده آن حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا صفري اعطا شد. در بخش رساله هاي حوزوي هم رتبه نخست رساله علمي سطح سه به «ايمان اجتماعي در قرآن؛ راهكارها و آسيب ها» نوشته «نائب يزداني پور» و رتبه نخست رساله سطح چهار حوزوي به رساله «نقش عقل در تفسير قرآن كريم» نوشته حجت الاسلام والمسلمين حميد آريان تعلق گرفت.

 



آيت الله مكارم شيرازي مبلغ زكات فطره امسال را اعلام كرد

حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد مبلغ زكات فطره امسال را بر مبناي گندم و برنج اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، وي در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: كساني كه قوت غالبشان گندم است بايد براي هر فرد سه كيلو گندم بدهند كه مبلغ سه كيلو گندم خوب دو هزار تومان است و كساني كه قوت غالبشان برنج است براي سه كيلو برنج معمولي بايد شش هزار تومان فطريه بپردازند.
آيت الله مكارم مبلغ سه كيلو برنج اعلا را 9 هزار تومان اعلام كرد.
وي با بيان اينكه زكات فطره بر همه مسلمانان بالغ و عاقل كه توانايي پرداخت دارند واجب است ،گفت: پرداخت فطريه شرط قبولي روزه ماه رمضان بوده و انسان را در برابر حوادث مختلف در طول سال بيمه مي كند.
آيت الله مكارم شيرازي اظهار داشت: كساني كه در زندگي دچار كمبود هستند حتي اگر فقير نباشند نه تنها نبايد اين فطريه را پرداخت كنند بلكه مي توانند آن را دريافت كنند.
وي خواستار پرداخت فطريه به خانواده هاي مومن و آبرومند شد.

 



سروري : هرگونه اقدام نظامي عليه سوريه با واكنش ملت هاي منطقه مواجه مي شود

عضو كميسيون امنيت مجلس با اشاره به اقدامات آمريكا و ناتو عنوان كرد هرگونه اقدام نظامي عليه سوريه با واكنش ملت هاي منطقه همراه خواهد بود.
پرويز سروري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از دخالت مستقيم آمريكا در امور داخلي سوريه با هدف ترويج ناامني در اين كشور، گفت: مردم سوريه عليرغم انتقادهايي كه به نظام سياسي خود دارند، قطعاً مشكلات خود را با حاكميت حل و فصل خواهند كرد و دولت سوريه خواهان اجراي اصلاحات براي حل مشكلات مردم كشورش است.
وي با بيان اينكه دخالت آمريكا در سوريه در راستاي جلوگيري از موج بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه و تحت الشعاع است، افزود: ما مطمئن هستيم مردم سوريه از آمريكايي ها متنفرند و اجازه نخواهند داد دخالت آمريكايي ها در امور داخلي كشورشان تأثيرگذار باشد.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه آمريكا در حوادث اخير غزه كه با حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به مردم بي دفاع همراه بود، سكوت معناداري اختيار كرده است، گفت: كمتر انسان معقولي مي تواند جانبدارانه نبودن رفتارهاي آمريكا را در منطقه بپذيرد.
سروري كه با فارس گفت وگو مي كرد، همچنين گفت: هرگونه اقدام نظامي عليه سوريه با واكنش ملت هاي منطقه علي الخصوص ملت سوريه همراه خواهد شد لذا آمريكايي ها كه ناتو را براي اقدام نظامي عليه سوريه تحريك مي كنند، بايدبدانند كه هرگونه اقدام عليه سوريه موجب اتحاد بيشتر مردم اين كشور خواهد شد.
وي با بيان اينكه آمريكا ترجيح مي دهد در برابر قتل عام مردم غزه سكوت كند اما كوچكترين تلاش پليس سوريه را براي برقراري امنيت محكوم مي كند، گفت: از نظر آمريكايي ها حقوق بشر شامل حال مردم فلسطين نمي شود.

 



پيشنهاد 150 ميليارد ريالي موزه هاي عرب براي قرآن هنري ايران

تبريز- خبرنگار كيهان:
موزه هاي شيخ زائد كويت و فهد عربستان سعودي براي خريد قرآن كامل متشكل از 977 تكه سنگ ريزه هنرمند تبريزي، 150 ميليارد ريال پيشنهاد كردند.
قرآن كامل حك شده بر روي 977 تكه سنگ ريزه يك سانتي متري كه با سوزن گلدوزي، حكاكي شده، متعلق به «داوود زماني آذر» است كه براي خلق اين اثر زيبا و بي نظير چهار سال و سه ماه و از ساعات 21 شب تا اذان صبح كار كرده است تا كل قرآن از سوره فاتحه الكتاب و بقره در ابتداي باي بسم الله و سوره ناس در انتهاي ميم رحيم، قرار داده شود.
او ابتدا بسم الله الرحمن الرحيم را در يك متر نوشت و سپس سنگ ريزه ها را روي بسم الله قرار داد و اول هر سوره بسم الله را با آب طلاي انگشتري ذوب كرده مادرش كه قرار بود در ضريح امام رضا(ع) انداخته شود، رنگ گرفت.
موزه آستان قدس رضوي براي اين اثر زيبا و شگفت انگيز 150 ميليارد ريال در نظر گرفته است ولي «زماني آذر» 51 ساله، ضمن اين كه آرزو دارد تابلوي بسم الله وي كه كل آيات قرآن را دربر دارد، در سر در يكي از ورودي هاي صحن حرم مطهر رضوي نصب شود و پيشتر پيشنهاد كرده بود تا در ورودي تبريز، به عنوان دروازه قرآن نصب گردد، از آرزوي خود براي اهداي اين اثر به رهبر معظم خبر مي دهد.
زماني آذر با تاكيد بر اين كه پيشنهاد او در موزه دروازه قرآن تبريز بي نتيجه بوده است، از ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي نيز به دليل عدم توجه انتقاد مي كند و در نهايت با فروش اين اثر به موزه هايي كه خواهان خريد «قرآن سنگ ريزه» اند، مخالفت كرده و معتقد است: قرآن را نمي شود فروخت.

 



رئيس شوراي نظام پزشكي كشور: دريافت پول اضافي از بيماران خارجي آبروي كشور را مي برد

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي نظام پزشكي كشور گفت: دريافت پول اضافي از بيماران خارجي آبروي كشور را مي برد.
سعيد پناهي ديروز در تبريز افزود: شخصا با اين دسته از پزشكان برخورد خواهم كرد.
وي در جمع خبرنگاران از وصول گزارش هايي در زمينه هزينه هاي اضافي به صورت دريافت دوبل خبر داد و با اشاره به فروش دارو به قيمتي بيش از واقعي خود تاكيد كرد: اگر پزشكي كوچكترين هزينه اضافي از اتباع خارجي دريافت كند، شخصا از وي شكايت، مطب او را تعطيل و پزشك متخلف را به تعزيرات حكومتي معرفي مي كنم.
به گفته پناهي در سال گذشته بيش از 50هزار بيمار خارجي در ايران به صورت سرپايي ويزيت شده و بيش از 1000 بيمار جمهوري آذربايجان، در تبريز تحت عمل جراحي قرار گرفتند.
رئيس شوراي نظام پزشكي كشور با انتقاد از طرح شيوه جديد دريافت مدرك دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي كه طي آن دانش آموختگان فيزيوتراپي با گذراندن 52 واحد در حد پزشك عمومي انجام وظيفه كنند اظهار داشت: اين طرح، كارشناسي نشده است و اعتراض گسترده پزشكان كشور را در پي داشته است و نظام پزشكي نيز، بشدت با آن مخالف است چرا كه سطح علم پزشكي كشور را پايين مي آورد و عواقب آن، بيماران را متاثر مي سازد.

 



مديركل سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي:جعبه هاي شيريني و پيتزا استاندارد مي شوند

كرج- خبرنگار كيهان:
جعبه هاي شيريني و پيتزا بايد داراي علامت استاندارد باشند.
مديركل سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي استان البرز با بيان اين مطلب افزود: مردم هنگام خريد مواد غذايي از قبيل زولبيا، باميه، انواع شيريني، پيتزا بايد به علامت استاندارد بر روي جعبه ها دقت كنند.
علي سعادتي با اشاره به وجود ميليون ها تن كاغذ و مقواي باطله در كشور اظهار داشت: ضرورت دارد كه اين كاغذها به روش اصولي به صورت مقوا استفاده شود. البته بيشتر مقواهاي بازيافتي براي ساخت جعبه هاي كفش، شيريني، پيتزا و نظاير آنها استفاده مي شوند.
وي در پايان تصريح كرد: در صورت استفاده از مقواهاي بازيافتي در شيريني فروشي ها بايد جعبه هاي شيريني داراي لايه پلاستيكي، فويل آلومينيومي يا كاغذ سفيد باشد.

 



مازندران، ميزبان پنجمين جشنواره ورزش هاي همگاني دانش آموزان پسر كشور

ساري-خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش و پرورش مازندران از ميزباني پنجمين جشنواره ورزش هاي همگاني دانش آموزان پسر كشور در استان خبر داد.
محمدعلي اميري در گفت وگو با كيهان با اشاره به ميزباني پنجمين جشنواره همگاني دانش آموزان پسر كشور توسط مازندران گفت: در اين جشنواره 650 دانش آموز از سراسر كشور در 2 رشته «هفت سنگ و طناب زني» شركت مي كنند.
وي با بيان اينكه احياي فرهنگ بازي هاي سنتي در مدارس، افزايش روحيه نشاط و شادابي و ايجاد روحيه گروهي دانش آموزان از اهداف برگزاري اين جشنواره است؛ افزود: ورزش طناب زني نيز با رويكرد تفريحي درماني و قهرماني به عنوان يك ورزش كامل و پايه مورد توجه برنامه ريزان ورزش و متخصصان حوزه علوم و ورزش قرار گرفته است.
مديركل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اينكه اجراي ورزش هاي همگاني گام مهمي در تربيت جسماني، روحي و رواني دانش آموزان دارد گفت: اين ورزش ها در مقايسه با ساير ورزش ها با كمترين امكانات و فضاي ورزشي و در كمترين زمان بيشترين تاثير را در سلامتي دانش آموزان خصوصا در سنين پايين دارد.
اميري خاطر نشان كرد: اين مسابقات در دوره هاي تحصيلي ابتدايي و راهنمايي از تاريخ 19 تا 24 شهريور در مركز تربيت معلم دكتر شريعتي شهرستان ساري برگزار مي شود.
گفتني است؛ سال گذشته مازندران مقام سوم اين رقابت ها را كسب كرد.

 



اعلام اسامي معرفي شدگان جايگزين مرحله اول آزمون دستياري

دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت از اعلام اسامي معرفي شدگان جايگزين مرحله اول سي و هشتمين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي خبر داد.
سيداميرمحسن ضيايي با اشاره به اعلام اسامي معرفي شدگان جايگزين مرحله اول سي و هشتمين دوره آزمون پذيرش دستيار تخصصي از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني wwwsanjeshir گفت: افراد معرفي شده بايد براي ثبت نام از روز شنبه 21شهريور به دانشگاههاي محل پذيرش خود مراجعه كنند.
وي افزود: افراد معرفي شده در مرحله اول جايگزيني سي و هشتمين دوره آزمون دستياري بايد مراتب آمادگي جهت ثبت نام و شروع به آموزش خود را به اطلاع دانشگاههاي محل پذيرش اعلام كنند و به منظور ثبت نام از ساعت 11 صبح روز شنبه 21شهريورماه به دانشگاه محل آموزش خود مراجعه كنند تا به ترتيب اولويت افراد معرفي شده حداكثر تا سقف ظرفيت ثبت نام انجام شود.
دبير شوراي آموزش پزشكي با بيان اينكه شروع به آموزش افراد پذيرفته شده از 51شهريورماه آغاز خواهد شد، اظهار كرد: براي هر ظرفيت خالي 3 نفر به ترتيب اولويت معرفي شده اند كه فقط يك نفر از آنان با رعايت ترتيب مورد پذيرش قرار خواهند گرفت.

 



معاون جهادكشاورزي استان خبر داد
برداشت برنج از 80 درصد اراضي شاليزاري مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون بهبود توليدات گياهي جهادكشاورزي مازندران گفت: تاكنون در حدود 80 درصد از شاليزارهاي برنج استان عمليات برداشت انجام شده است.
به گزارش روابط عمومي جهادكشاورزي مازندران، يحيي ابطالي اظهار داشت: تاكنون در حدود 80درصد از شاليزارهاي برنج استان عمليات برداشت انجام شده كه از اين ميزان حدود 53درصد به صورت مكانيزه برداشت شده است.
وي با بيان اينكه تاكنون حدود 40 هزار هكتار از اراضي شاليزاري مازندران به پرورش رتون اختصاص يافته است افزود: در حال حاضر نشاي مجدد برنج در 14هزار و 800 هكتار از اراضي شاليزاري استان صورت گرفته است.
معاون بهبود توليدات گياهي جهادكشاورزي مازندران به بارندگي روزهاي اخير در استان اشاره كرد و گفت: بارندگي هاي اخير موجب ورد و خوابيدگي محصول برنج شده كه علاوه بر بروز مشكلاتي در برداشت، سبب افزايش هزينه توليد برنج نيز مي شود.
وي افزود: توصيه ما به كشاورزان مازندران با توجه به اينكه بارندگي ادامه دارد اين است كه در صورت اقدام به برداشت به برنج از نقاط بالادست برداشت كنند تا خوشه هاي برداشت شده در داخل آب قرار نگيرد.
معاون بهبود توليدات گياهي جهادكشاورزي مازندران با اشاره به اينكه تاكنون حدود 45هزار هكتار از اراضي مازندران يكپارچه سازي شده است گفت: عمليات يكپارچه سازي اراضي بعد از برداشت برنج در عرصه هايي كه پيش بيني شده و مصوبه دولت است اجرايي خواهد شد.

 



خدايي اعلام كرد
اعلام نتايج كنكور كارشناسي ارشد 90 فردا يا پس فردا

قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور گفت: نتايج نهايي كنكور كارشناسي ارشد سال 90 در هفته جاري و قبل از فرا رسيدن عيد سعيد فطر منتشر مي شود.
ابراهيم خدايي در گفت وگو با مهر افزود: نتايج نهايي كنكور كارشناسي ارشد سراسري سال 90 و اسامي پذيرفته شدگان تا پيش از عيد فطر يعني طي روزهاي دوشنبه يا سه شنبه هفته جاري بر روي سايت سازمان قابل رؤيت خواهد بود.
وي افزود: در اين كنكور ظرفيت پذيرش نسبت به سال گذشته 64 درصد افزايش يافته است.
كنكور كارشناسي ارشد سال 90 در 142 كد رشته امتحاني و در روزهاي 27 تا 29 بهمن ماه برگزار شد و 870 هزار نفر در اين آزمون شركت كردند.
همچنين، ظرفيت دانشگاه ها 75 هزار نفر براي پذيرش در مقطع كارشناسي ارشد است و با احتساب پذيرش استعدادهاي درخشان با آزمون و بدون آزمون 85 هزار نفر در نهايت پذيرفته مي شوند.

 



ثبت نام آزمون كارداني علمي كاربردي تا 13 شهريور ادامه دارد

ثبت نام در آزمون مقاطع كارداني پيوسته و ناپيوسته دوره هاي ترمي علمي- كاربردي سال 90 دانشگاه جامع علمي كاربردي از ديروز آغاز و تا روز يكشنبه 13 شهريور ادامه دارد.
ثبت نام براي شركت در آزمون مقطع كارداني پيوسته دوره هاي ترمي سال 1390 دانشگاه جامع علمي- كاربردي به دو روش اينترنتي و مراجعه به دفاتر پستي امكان پذير است. داوطلب مي تواند با مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش به نشاني: wwwsanjeshorg و دريافت دفترچه راهنماي شركت در آزمون و پرداخت هزينه ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام كند.
داوطلبان مي توانند به وسيله كارت هاي عضو شبكه بانكي شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال است، مبلغ 38 هزار ريال را به عنوان وجه ثبت نام شركت در آزمون پرداخت كنند.
تاريخ پرينت و دريافت كارت شركت در آزمون از طريق سايت سازمان سنجش در چهارم مهرماه 09 اعلام مي شود. آزمون كليه گروه هاي آموزشي در روز جمعه 8 مهرماه برگزار خواهد شد.
فايل عكس اسكن شده، كارت اعتباري حاوي اطلاعات نام كاربري و رمز عبور، فرم تكميل شده مخصوص داوطلبان شاغل به همراه سابقه بيمه و آخرين فيش حقوقي، گواهينامه پايان تحصيلات متوسطه و يا مدرك معتبر ديپلم، فرم تأييديه معدل، فرم مخصوص براي داوطلبان معلول از جمله مدارك ثبت نام است.
براساس اعلام سازمان سنجش آموزش كشور داوطلبان شركت در آزمون مقطع كارداني پيوسته دوره هاي ترمي علمي - كاربردي سال 09 كه مختص داوطلبان داراي ديپلم فني و حرفه اي يا كار و دانش است بايد داراي شرايط عمومي و اختصاصي باشند.
دارا بودن معدل كل حداقل 41 از 02 در ديپلم سه ساله براي داوطلبان نظام جديد و داشتن همين معدل در كارنامه ديپلم براي داوطلبان نظام قديم آموزش متوسط از جمله شرايط عمومي ثبت نام در آزمون است.
كليه كاركنان مراكز آموزش علمي- كاربردي مجاز نيستند كد رشته هاي مربوط به مركز آموزشي كه در آن خدمت مي كنند را انتخاب كنند. هيچ دانشجويي مجاز نيست همزمان در دو رشته يا دو مقطع در مؤسسه هاي دولتي و يا غير دولتي تحصيل كند.

 



اخبار ادبي و هنري

ممانعت دولت هاي عربي از حضور فيلمساز ايراني در كشورهايشان
رضا برجي كه قصد داشت مستندهايي درباره تحولات كشورهاي اسلامي بسازد، نتوانست از هيچ كدام از كشورهاي فوق همچون ليبي، يمن و بحرين ويزا بگيرد.
برجي گفت: نزديك به سه ماه است كه براي حضور در ليبي، يمن، بحرين و كشورهاي مسلمان همسايه كه درگير تحولات سياسي هستند، درخواست ويزا داده ام اما به محض اطلاع از هدفم براي سفر به هر بهانه صدور ويزا را به تعويق مي اندازند.
وي به خبرگزاري سينماي ايران گفت: متاسفانه وزارت امور خارجه نتوانسته در گذشته رابطه خوبي با وزارت فرهنگ اين كشورها برقرار كند به همين دليل در وضعيت هايي از اين دست ورود فيلم ساز ايراني به اين كشورها بسيار سخت و گاه غيرممكن است.
برجي ابراز داشت: وضعيت اين گروه از كشورها به گونه اي است كه از كشورهاي مجاور مانند مصر و يا عربستان نمي توانيم وارد شويم. به عنوان مثال اگر كشور عربستان بفهمد كه من براي فيلمسازي به كشور يمن سفر مي كنم، از فرودگاه من را برمي گردانند.
سازنده «مادران سربرنيتسا» افزود: يكي از مشكلات ما در اين زمينه، عدم علاقه وزارت خارجه براي حضور فيلمسازان ايراني در كشورهاي منطقه براي تصويربرداري است، اين در حالي است كه فيلمسازان از كشورهاي مختلف، در هر شرايطي به راحتي وارد ايران شده و تصويربرداري مي كنند.
بيانيه بسيج دانشكده صدا و سيما پيرامون مختارنامه
به بهانه پايان نمايش سريال «مختارنامه» از رسانه ملي، بسيج دانشجويي دانشكده صدا و سيما اقدام به انتشار بيانيه نمود.
در بخشي از اين بيانيه آمده كه «مختارنامه» با همه ويژگي هاي منحصر به فردي كه داشت خاري بود بر چشم دشمنان و ضد انقلاب از آنجا كه بصورت كاملا مشهودي در زمينه افزايش بصيرت مردم قدم گذاشت. در باب بصيرت بخشي «مختارنامه» همين بس كه فتنه گران را وادار به واكنش كرد تا رسانه ملي را متهم كنند كه مختارنامه را با توجه به فتنه 88 ساخته است حال آنكه از اين نكته غافل بوده اند كه اين خاصيت عبرت آموزي تاريخ است كه چهره پليد منافقان را رسوا مي كند و مختار تنها يك اصل تاريخي بود كه بر شرايط روز انطباق پيدا كرد، هرچند كه چندين سال زودتر از فتنه 88 ساخته شده بود.
ترويج هنر اسلامي با جشنواره «طواف تا ولايت»
دبير جشنواره هنري «طواف تا ولايت» از برگزاري اين رقابت هنري در آبان سال جاري و در فاصله اعياد قربان و غديرخم خبر داد.
شهرام گيل آبادي اظهار داشت: تاثير هنر اسلامي در شكل گيري و ماندگاري تمدن اسلامي را نمي توان انكار كرد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در اين راستا، اين جشنواره هنري را با چشم انداز روشن و در قالب انديشه مشخص براي ترويج و گسترش هنر اسلامي برگزار مي كند.
به گزارش ايرنا، گيل آبادي گفت: جشنواره هنري «طواف تا ولايت» با هدف ايجاد بستر مناسب براي بروز خلاقيت هاي هنري و انتقال پيام هنرمندان، ارج نهادن به هنر و معرفي ارزش هاي والاي هنر اسلامي - ايراني در چهار حوزه هنر تجسمي، موسيقي، نمايش و صنايع دستي برگزار مي شود.
دبير جشنواره هنري «طواف تا ولايت»، ولايت، آفرينش، بندگي، يكتاپرستي، وحدت، غدير، قربان و حج را از جمله موضوعات اين جشنواره هنري عنوان كرد.
ناشر لبناني خواستار اتحاد ناشران جهان اسلام شد
سيستم توزيع و بازاريابي نامناسب از عمده مشكلات و چالش هاي ناشران مسلمان در معرفي آثار خود در سطح بين الملل هستند.
مدير انتشارات «اصالت» لبنان با بيان اين مطلب در گفت وگو با ستاد خبري دومين اجلاس بين المللي ناشران جهان اسلام گفت: اصلاح نظام توزيع، تلاش براي استفاده از سيستم هاي نوين بازاريابي و تمركز بيشتر بر انتشار آثار ديني و مذهبي مي تواند سهم ناشران مسلمان را از بازار جهاني كتاب تا حد قابل ملاحظه اي افزايش دهد.
«شرن ريضيه» افزود: ناشران مسلمان بايد بيش از آنچه تاكنون صورت گرفته است، نتايج نشر و توليد آثار خود را د رمعرض ديد ديگران قرار داده و تصويري واقعي از توانمندي ها و پتانسيل هاي موجود بازار نشر در كشورهاي مسلمان ارائه دهند تا بتوانند توفيقات بيشتري در بازارهاي بزرگ كتاب دنيا به دست آورند.
وي با بيان اينكه نشر در جهان اسلام همچنان رو به گسترش و توسعه است، خواستار اتحاد بيشتر ناشران مسلمان براي رفع كاستي هاي موجود در حوزه نشر اسلامي شد.
گفتني است دومين اجلاس بين المللي ناشران جهان اسلام مهر سال جاري با حضور ناشران مسلمان بيش از 40 كشور جهان در تهران برگزار مي شود. محورهاي اين اجلاس به نشر قرآن كريم، حقوق مولفين، مترجمين و ناشران، نشر الكترونيك، سيستم اقتصاد نشر و نيازسنجي موضوعات فكري و فرهنگي جهان اسلام معطوف خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14